M9 Bygg AB

Välkommen till M9 Bygg AB!

Vår kompetens ligger främst på badrumsrenoveringar och köksrenoveringar men som ett professionellt byggföretag kan vi hjälpa dig med en rad andra tjänster inom nyproduktion, tillbyggnader och ombyggnader.

Tjänster: Golvläggning, måleri, tapetsering, fastighetsservice, mureri, fasadarbete, renovera badrum, renovera kök.

Vi hjälper dig oavsett om du är privatperson, företag eller bostadsrättsförening. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 32 kunder tycker om M9 Bygg AB 2

• 2022-11-09 Spontant omdöme
    Bra, snabba, noggranna, skickliga och prisvärda!
    Tack Jakob för ditt omdöme! Kul med feedback från dig. MVH Team M9 Bygg M9 Bygg AB
  • 2022-11-04 Insamlad av företaget
    M9 gjorde en totalrenovering av vårt badrum som vi är väldigt nöjda med. Arbetet kom igång snabbt, utfördes snabbt och proffsigt till vad jag upplever som ett bra pris och det blev väldigt bra - vi är ett år senare ännu väldigt glada över vårt fina badrum. De var väldigt flexibla och hjälpsamma. Vi har haft några mindre åtgärder som behövts fixas i efterhand och även där har de hjälpt till på ett utmärkt sätt och det har lösts snabbt och smidigt.

Om jag ska anmärka på något så skulle jag önskat lite bättre kommunikation under arbetets gång och när det var klart, men överlag känns det toppen.
  • 2022-10-31 Spontant omdöme
    Jag har använt M9Bygg till fyra renoveringar; 3 badrum och ett kök. Jag är väldigt nöjd med resultatet på alla fyra. Allt har skett på utsatt tid och inom budgeterad kostnad. Priset har ofta känts konkurrenskraftigt anser jag. Jag har känt att jag litar på M9 Bygg. Ibland kanske det har varit lite svårt att få kontakt med byggledaren men det har alltid löst sig. Sammantaget är jag mycket nöjd med kvaliteten på de arbeten som utförts och kanske extra nöjd med renoveringen av bastu och dusch som blev synnerligen lyckat. Kan varmt rekommenderas.
    Tack Bo för ditt fina omdöme. En fröjd att arbeta hos er. Vi finns här redo vid nästa projekt du vill ta dig an. mvh Alla på M9 Bygg AB M9 Bygg AB
  • 2022-10-28 Insamlad av företaget
    Supernöjd med badrum! Vi har ett litet badrum och ville optimera ytorna för att få plats med både stor kommod, wc, dusch och tvättmaskin. M9 var väldigt hjälpsamma och trygga i bygget och hjälpte till med projektledning/ utformning av badrummet. Så fint resultat!
  • 2022-10-20 Insamlad av företaget
    De som utförde arbetet var duktiga och noggranna.
    Tyvärr var samordning o tidsangivelser en brist.
  • 2022-05-22 Spontant omdöme
    Som förstagångsrenoverare var vi väldigt försiktiga med vilken firma vi skulle anlita för att utföra vår badrumsrenovering, men redan från första bemötande kändes M9 som ett självklart val. Vi blev rekommenderade en annan firma av bekanta med valde i sista sekund att ändå följa vår magkänsla med M9.

Hela processen från första möte till färdigt badrum har varit hur smidigt som helst. Vi har inte stött på några hinder.

De har även en butik där man om man vill kan välja att köpa kakel/klinker och inredning vilket gör allt ännu smidigare!
    Vi fick väldigt bra bemötande och hjälp i butiken.

Byggarna har hållit rent och snygg omkring sig i trapphus och utanför fastigheten och grannar har varit nöjda och inte blivit påverkade av vår renovering.

Vi vill tacka alla som varit inblandade i renoveringen av vårat badrum, speciellt ikram (byggledare) och till Johan som hade tålamod med vårat velande i början och för hjälpen med att ordna allt efteråt med dokument som behövdes för försäkringsbolaget.

Vi rekommenderar verkligen M9 bygg!

Marcus & Filip
    Stort tack Marcus för ditt fina omdöme! Vi hoppas ni trivs och ni är välkomna tillbaka i framtiden. Kul att höra att ni är nöjda. MVH Alla på M9 Bygg AB M9 Bygg AB
  • 2022-05-12 Spontant omdöme
    Vi använde M9 för renovering av ett badrum. Vi är mycket nöjda, de gjorde ett mycket bra jobb och är flexibla och lätta att ha att göra med.
    Tack Martin för ditt omdöme! Uppskattas och kul att du är nöjd med oss och vårt arbete. Önskar dig en fin sommar!

• 2022-04-24 Spontant omdöme
    Noggrant utfört arbete, tog lite längre tid än bestämt men berodde inte på företaget. Nöjda med det utförda arbetet och samarbetet under projektets gång. Rekommenderar arbetsledaren Ramil som alltid var tillmötesgående för våra behov och önskemål. Kände oss trygga.
    Tack för ditt omdöme Martina. Kul att du är nöjd med oss och Ramil. Vi tackar för vårt samarbete och ni är välkomna åter.

• 2022-04-07 Spontant omdöme
    Vi är supernöjda med vår bardrumsrenovering och rekommenderar varmt denna firma. Vi själva har rekommenderat vidare till vår granne, då vi blev så nöjda! Vi möttes av lyhördhet, noggrannhet och de levererade efter avtal både när det kommer till pris, tid och kvalitet. Vi kände oss väldigt trygga under arbetets gång. Kommer absolut anlita igen om vi ska renovera i framtiden!!
    Tack Jenny. Verkligen kul att höra att ni är supernöjda. =) Stort tack för er tid och tack för omdömet.

• 2022-03-17 Spontant omdöme
    Som förstagångsrenoverare var vi väldigt begränsade i kunskap och osäkra på detaljerna kring vår badrumsrenovering. Vi hade därför inledningsvis lite svårt att släppa på tyglarna och lita på processen.

Som tur var blev vi tilldelade Ramil för att leda projektet. Resultatet blev långt över vår förväntan. Mycket tack vare just Ramil, som gjorde sitt allra yttersta i alla lägen för att se till att vi skulle bli nöjda med badrummet på detaljnivå. En oerhört kompetent hantverkare med många strängar på sin gura.

Vi vill också rikta ett stort tack till Johan L som snabbt och smidigt såg till att reda ut diverse smärre hinder som uppstod under resans gång.

Vi rekommenderar M9 bygg varmt och ser fram emot att boka Ramil och Johan för alla våra framtida renoveringsprojekt. 10/10!

mvh,
    John & Olivia
    Tusen tack för ert fina omdöme! Är med stor glädje vi önskar er lycka till med ert nya fina badrum.

Ni är välkomna åter vid nästa projekt =)

MVH
    Alla på M9 Bygg AB
  • 2022-03-07 Spontant omdöme
    Fick träffade olika firmor men efter ett riktigt bra snack med en utav era säljare kom vi överens om både meterial och arbets tid (trots att jag jobbar skift så kunde dem anpassa sig efter mina behov och snickarna var jätte trevliga och vi blev super nöjda med slut resultatet, rekommenderar er och skulle valt er igen vid behov
    Stort tack Christoffer för ditt fina omdöme! Det värmer och vi önskar dig lycka till i framtiden.

• 2022-02-06 Spontant omdöme
    Vill varmt rekommendera M9. Har avvaktat med mitt omdöme cirka ett år för att säkerställa att allt blivit bra, vilket det har. Ett professionellt bemötande och bra projektledning, har varit en bra dialog och de har även gett egna förslag på lösningar och hjälpt till det lilla extra. Badrummet blev riktigt fint och under hela projektledningen kunde man ha en bra dialog. De levererade allt det lovade med högsta kvalitet, bemötande och professionalism.
    Stort tack för det fina omdömet, Sean! Det värmer ordentligt. Vi är väldigt glada över att ni är nöjda med såväl badrummet som dialogen vi haft genom samarbetet. Vi önskar er fortsatt nöje med ert nya badrum.

/Team M9Bygg
  • 2021-11-25 Insamlad av företaget
    Väldigt professionellt. tydlig planering, tydlig prissättning, tydligt kontrakt, välbyggt med känsla för detaljer, bra projektledning, bra team (byggare, rörmokare, elektriker). Fantastiskt resultat. använder gärna M9Bygg för andra projekt.
    Stort tack för det fina omdömet, Henry! Vi är väldigt glada över att ni fick en sån fin uppfattning av hela firman. Hoppas att ni får mycket nöja med renoveringen.

Team M9Bygg
  • 2021-11-24 Insamlad av företaget
    Totalrenovering av litet badrum. väldigt nöjd med slutresultatet
    Tack så mycket, Helena!
    Vi är väldigt glada över att ni är nöjda med slutresultatet och vi önskar er mycket nöje framöver. Vi är tacksamma för att ha fått arbeta med er.

/Team M9Bygg
  • 2021-10-31 Insamlad av företaget
    Resultatet blev bra men eftersom arbetet utfördes under semesterperioden var det olika ansvariga kontaktpersoner vilket var olyckligt. Vissa missuppfattningar och små detaljer som åtgärdades efter påpekande. Stort plus att dom hade möjlighet att utföra arbetet på sommaren dock.
    Hej Erik. Tack för ditt omdöme.
    Vi gör så gott vi kan för alla kunder. Service är viktigt. Kul att höra att resultatet blev bra och att du är nöjd.

//Team m9
  • 2021-10-28 Insamlad av företaget
    När vi tog kontakt med M9 Bygg AB fick vi ett fint mottagande och detta fortsatte under hela processen. Vi helrenoverade badrum, kök och målade även om och lade golv i andra rum. Resultatet var bra och vi upplevde att vi fick mycket för pengarna eftersom vi även fick offerter som låg mycket högre i pris. Elvin som var vår kontaktperson svarade alltid när man messade och det var jättebra!

Företaget höll deadline och kom även tillbaka i efterhand för att styra upp mindre saker som vi inte var nöjda med. De har även lovat att komma tillbaka vid behov om vi upptäcker saker som vi vill att de ska fixa till i efterhand. Ett prisvärt alternativ om man vill ha mycket gjort.
    Vad roligt att höra från dig Frida. Roligt att höra att du är nöjd och tack för vi fick arbeta hos dig. Kul att höra att du fick den servicen du behöver. Stort tack för ditt omdöme. M9 Bygg AB
  • 2021-10-26 Insamlad av företaget
    Not bad. Helt ok.
    Effektiva, lätt att få kontakt med arbetsledaren. Bra resultat.
    Grymt Anders. Tack för ditt fina omdöme! Tack för vi fick arbeta hos dig. M9 Bygg AB
  • 2021-10-26 Insamlad av företaget
    Renoverade ett badrum. Tidsplanen sprack något men arbetet utfördes efter förväntan.
    Tack för ditt fina omdöme Mardin! M9 Bygg AB
  • 2021-10-24 Insamlad av företaget
    Bra service och hantverk , kontakt person från företaget va trevlig
    Härligt att höra Mikael. Tack för ditt fina omdöme! M9 Bygg AB
  • 2021-10-21 Insamlad av företaget
    Renovering av mindre badrum som utfördes mycket bra. Snabb och smidig hantering trots att vi var mitt i pandemin. Vi är mycket nöjda med resultatet.
    Hej Mats. Otroligt tacksam för ditt omdöme. Hoppas du trivs med ert badrum. // Team m9 M9 Bygg AB
  • 2021-10-19 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande av alla de olika hantverkarna.
    Dusch och toalettrummet blev fint renoverat och vi är väldigt nöjda.
    Inget backjobb. Bra pris.
    Vi kan rekommendera M9 Bygg.
    Hej Margareta. Stort tack för ditt fina omdöme.
    Härligt att ni är nöjda och att ni vill rekommendera oss vidare. Stort tack!

• 2021-10-16 Insamlad av företaget
    Det tog alldeles för lång tid och dåligt kommunikation
    Hej Kehasena.
    Tack för ditt omdöme, beklagar att du upplevde det så.
    Vår tjänst gav dig ett godkänt och fint badrum.

MVH Team M9
  • 2021-10-16 Insamlad av företaget
    Vi blev trevligt bemötta och arbetet utfördes inom tidsramen utom avloppstätningen till toan.

Övrigt arbete och personal gjorde ett bra jobb och vi blev nöjda.

Vi beställde en badrumsrenovering i sin helhet, och förutom ett antal påstötningar angående rätt tätning för toastol som tillslut ordnades är vi nöjda
    Tack för det fina omdömet! Vi är väldigt glada över att ni är nöjda och hoppas att ni får mycket glädje av ert nya badrum!

Med vänlig hälsning
    Team, M9Bygg
  • 2021-10-14 Insamlad av företaget
    M9bygg är ett fantastiskt företag!
    De levererade med ett omtänksamt bemötande och god service! Jag är otroligt nöjd och imponerad över deras arbete. De lyckades få fram mitt perfekta dröm badrum!
    Verkligen roligt att höra. Uppskattar ert fina omdöme och hoppas ni kommer trivas i ert nya perfekta badrum :)

• 2021-10-14 Insamlad av företaget
    Vansinnigt trevlig säljare. Allt skulle bli grymt, smidigt och bra resultat. Det utlovades...

Bygget sköttes av en arbetsledare som pratade knackig svenska och de som jobbade pratade exakt noll svenska varför all kommunikation gick genom arbetsledaren. Gick det inte att nå honom blev saker inte rätt eller fördröja.

När skulle arbetarna komma på dagen, när skulle de gå. Noll information. Vid ett tillfälle var en kille kvar och jobbade till 19.30. Med tre barm i huset påverkar sådant beteende deras rutiner. Om man får information så är det hanterbart.

Byggavfallet som skulle hämtas dumpades i området vid en angränsande väg. Detta på en fredags eftermiddag. Hyfsat pinsamt att behöva be alla grannar om ursäkt när vi förstod att det var vårt bygge som lämnat avfallet där. Över helgen.

På det hela taget tog det säkerligen 40-50 timmar mer i kommunikation och extra turer för att köpa saker som behövdes kompletteras. Det blev dessutom betydligt dyrare pga av den bristande kommunikationen (vi blev av tidsbrist tvungna att handla allt material på ett och samma ställe).

Av en tillfällighet kollade vi förrådet som ligger vägg i vägg med badrummet. Sönder oroad vägg och lossat bruk, trasig gipsskivor etc. Vi fick tömma förrådet på allt material för att dubbelkolla att inte fler ställen var trasigt och för att de skulle kunna laga och måla om.

Samma med väggen in i badrummet. Den var tydligare, men inget som de själva tänkt åtgärda om vi inte påpekat det hela.

Det finns fler exempel, men ovan var de lite större.

Noll kompensation och vi fick känslan av att vi "skulle vara tacksamma" för att de fixade de saker som de ställt till med.

Var vi naiva, förmodligen, men när man betalar för en tjänst så förväntar åtminstone vi att detta uppfylls och att vi som novisa inte skall ha kunskap om hur en renovering av detta slag går till.

Yrkesmässigt var de duktiga vad vi kan se och resultatet blev helt ok, MEN vi skulle aldrig anlitat dem om vi vetat om allt strul.
    Andreas, våran arbetsledare pratar jättebra svenska och han har alla behörigheter inom byggbranschen och även dom som jobbade hos dig. Enbart rivaren som inte kan svenska och varför ska du prata med en rivare vi förstår inte?
    Den här tanken är inte bra tycker vi eftersom det finns många arbetslösa som inte kan svenska och dom lever med social pengar och det är dina skattepengar som går ditt, vi ska inte diskriminera dom snarare tvärtom. Vi måste hjälpa dom där som behöver det, inte att språket ska vara perfekt som en rivare.

Du hade en kontaktperson hela tiden du frågade honom alltid och ringt och smsat och han har kvar fortfarande dina meddelanden, vi kan skicka dig igen. Du tackade hela tiden och var nöjd.

Vi informerar alltid kund (dig Andreas) ibland kan arbetet ta lite längre tid än våra arbetstider (pga spackling sånt) och det sa du att det inte var några problem.

Byggavfall tar inte vi själva, vi beställer Bobcon som hämtar upp och den dagen kunde dom inte ha med stora bilen och det blev helg och därför dröjde det tills måndag. Dom kom med en liten bil och Micke informerade dig och bad om ursäkt flera gånger.

Köpa saker > vid startmöte har platsansvarig informerat er och kunna hjälpa till för att ni ska kunna köpa rätta grejer men därefter ändrade ni placeringen flera gånger och vi försökte hjälpa er så mycket som vi kan. Svarade alltid på era frågor även på kväller. Det blev inte tillräckligt vi beklagar för det.

Att en vägg går sönder kan hända det är helt normalt och speciellt ni som hade ett tidigare fuskbygge, det sa ni själva vid startmöte men viktigaste är att vi har lagat det som ni ville och målat utan tjafs.

Till sist så förtjänar vi inte en stjärna tycker vi eftersom vi har levererat ett felfritt och snyggt badrum.

MVH Team M9
  • 2021-07-12 Spontant omdöme
    Snabba, bra kvalité och snyggt badrum.
    Gjorde ett bra jobb och hanterade vår önskan om ändring under jobbet på proffesionellt och bra sätt. Lyhörda för frågor och kommentarer under arbetet gjorde att man kände sig trygg.
    Underbart att höra Joakim. Tack för ditt omdöme och vi är glada att vi fick renovera just ditt badrum.

• 2021-05-09 Spontant omdöme
    Bra utfört arbete på kort tid! Supernöjd :-)
    Tack för ditt fina omdöme!

• 2021-04-28 Spontant omdöme
    Riktigt nöjd!
    Genom åren har jag anlitat många hantverkare och medan vissa varit väldigt bra har andra rent av varit dåliga – M9 Bygg hör till de top-3 bästa. Johan, säljaren, gav ett gott intryck, offerten var tydlig, byggstarten var snabb och hantverket riktigt snyggt. När problem dök upp löste byggledaren, Elvin, det snabbt och utan tjafs. Tom efter att jag betalat slutfakturan dök ett problem upp vilket Elvin såg till att lösa inom 24 timmar – det är servicekänsla! Nästa gång jag behöver en hantverkare kommer jag kontakta Elvin och M9 Bygg.

Tack Elvin, Lukaz och resten av gänget på M9 Bygg för att ni gav mina pojkar en riktigt snygg WC.
    Tack Anders för ditt fina omdöme. Ring oss vid minsta lilla, vi hjälper gärna till fler gånger. Johan och övriga hälsar och vi är glada över att få arbeta hos dig.

• skrev om M9 Bygg AB
    2021-04-23 Verifierad kund
    Riktigt nöjda! Anlitat M9 Bygg i två olika uppdrag varav det första omfattade renoveringar av två badrum och det andra uppdraget att kombinera ett badrum och en toalett samt renovering av dito. Vi är mycket nöjda över resultaten från samtliga renoveringar. Arbetetena inleddes med kort varsel och fortlöpte utan större problem med hänsyn till både förväntningar och utförande. Efterjusteringar kunde lätt göras utan någon större diskussion.
    Tack Frank för ditt fina omdöme. Alltid kul att utföra fler renoveringar hos samma kund. Vi fick även möjligheten oss dig. Det är vi tacksamma över. Glada hälsningar.

• 2021-04-17 Spontant omdöme
    Vi har anlitat dem till vårt badrum. Proffsiga och duktiga och trevliga att ha att göra med.
    Kan inte annat än att varmt rekommendera dem.👍
    Jättekul att höra och tack för ditt omdöme verkligen. Det var härligt att arbeta hos dig. Vi hoppas du trivs med ditt nya fina badrum.

// Team m9
  • skrev om M9 Bygg AB
    2021-03-29 Verifierad kund
    M9 Verkar först seriösa med bra säljare men, sedan kommer hantverkarna och arbetsledarna...

Förbered dig på skador i lägenheten från deras killar som de fixat till okej skick. detta orsakar dock strul och förseningar.
    Om du har ritningar kommer M9 strunta i dem eller glömma bort att de finns. Du bör vara hemma varje dag 08-17 och kontrollera allt de gör då har få egenkontroller. Du får till slut ett badrum med många veckors försening och det är inte värt allt strul och gräl med M9.

Skulle inte rekommendera M9 till någon som vill bygga ett annorlunda badrum. De jobbar hårt och fungerar nog okej med enklare badrum, där inget ändras förutom kaklet.
  • SIMON E
    skrev om M9 Bygg AB
    2021-03-04 Verifierad kundrelation
    M9 bygg tar bort alla negativa recensioner.

Lita inte på dom. Vi hade mycket strul med dom och kan inte rekommendera dom alls. Allt från otrevliga ägare/arbetare till att nycklar försvann och mycket däremellan.

Dom verkar seriösa och bra vid första kontakt men det lär bli mycket strul.
    Hej Simon,

Att det förekommer missförstånd i kommunikationen längs vägen som sedan löses till ett lyckat slutresultat måste väl ändå räknas som positivt. Det är standard att alltid hyra in en oberoende kontrollant vid renoveringens slut. Denne kontrollant godkände även utfört arbete. Samt att ni verbalt uttryckt att ni var nöjda och glada när vi skiljdes åt. Detta omdöme skriver ni långt efter utfört arbete samt utan dialog med oss om att ni ändrat uppfattning.

Önskar er ett fortsatt bra år med ert nya badrum!

Med vänlig hälsning
    Team M9Bygg