Läs vad 20 kunder tycker om M9 Bygg AB 2

• 2021-11-25
    Väldigt professionellt. tydlig planering, tydlig prissättning, tydligt kontrakt, välbyggt med känsla för detaljer, bra projektledning, bra team (byggare, rörmokare, elektriker). Fantastiskt resultat. använder gärna M9Bygg för andra projekt.
  • 2021-11-24
    Totalrenovering av litet badrum. väldigt nöjd med slutresultatet
  • 2021-10-31
    Resultatet blev bra men eftersom arbetet utfördes under semesterperioden var det olika ansvariga kontaktpersoner vilket var olyckligt. Vissa missuppfattningar och små detaljer som åtgärdades efter påpekande. Stort plus att dom hade möjlighet att utföra arbetet på sommaren dock.
    Hej Erik. Tack för ditt omdöme.
    Vi gör så gott vi kan för alla kunder. Service är viktigt. Kul att höra att resultatet blev bra och att du är nöjd.

//Team m9
  • 2021-10-28
    När vi tog kontakt med M9 Bygg AB fick vi ett fint mottagande och detta fortsatte under hela processen. Vi helrenoverade badrum, kök och målade även om och lade golv i andra rum. Resultatet var bra och vi upplevde att vi fick mycket för pengarna eftersom vi även fick offerter som låg mycket högre i pris. Elvin som var vår kontaktperson svarade alltid när man messade och det var jättebra!

Företaget höll deadline och kom även tillbaka i efterhand för att styra upp mindre saker som vi inte var nöjda med. De har även lovat att komma tillbaka vid behov om vi upptäcker saker som vi vill att de ska fixa till i efterhand. Ett prisvärt alternativ om man vill ha mycket gjort.
    Vad roligt att höra från dig Frida. Roligt att höra att du är nöjd och tack för vi fick arbeta hos dig. Kul att höra att du fick den servicen du behöver. Stort tack för ditt omdöme. M9 Bygg AB
  • 2021-10-26
    Not bad. Helt ok.
    Effektiva, lätt att få kontakt med arbetsledaren. Bra resultat.
    Grymt Anders. Tack för ditt fina omdöme! Tack för vi fick arbeta hos dig. M9 Bygg AB
  • 2021-10-26
    Renoverade ett badrum. Tidsplanen sprack något men arbetet utfördes efter förväntan.
    Tack för ditt fina omdöme Mardin! M9 Bygg AB
  • 2021-10-24
    Bra service och hantverk , kontakt person från företaget va trevlig
    Härligt att höra Mikael. Tack för ditt fina omdöme! M9 Bygg AB
  • 2021-10-21
    Renovering av mindre badrum som utfördes mycket bra. Snabb och smidig hantering trots att vi var mitt i pandemin. Vi är mycket nöjda med resultatet.
    Hej Mats. Otroligt tacksam för ditt omdöme. Hoppas du trivs med ert badrum. // Team m9 M9 Bygg AB
  • 2021-10-19
    Trevligt bemötande av alla de olika hantverkarna.
    Dusch och toalettrummet blev fint renoverat och vi är väldigt nöjda.
    Inget backjobb. Bra pris.
    Vi kan rekommendera M9 Bygg.
    Hej Margareta. Stort tack för ditt fina omdöme.
    Härligt att ni är nöjda och att ni vill rekommendera oss vidare. Stort tack!

• 2021-10-16
    Det tog alldeles för lång tid och dåligt kommunikation
  • 2021-10-16
    Vi blev trevligt bemötta och arbetet utfördes inom tidsramen utom avloppstätningen till toan.

Övrigt arbete och personal gjorde ett bra jobb och vi blev nöjda.

Vi beställde en badrumsrenovering i sin helhet, och förutom ett antal påstötningar angående rätt tätning för toastol som tillslut ordnades är vi nöjda
    Tack för det fina omdömet! Vi är väldigt glada över att ni är nöjda och hoppas att ni får mycket glädje av ert nya badrum!

Med vänlig hälsning
    Team, M9Bygg
  • 2021-10-14
    M9bygg är ett fantastiskt företag!
    De levererade med ett omtänksamt bemötande och god service! Jag är otroligt nöjd och imponerad över deras arbete. De lyckades få fram mitt perfekta dröm badrum!
    Verkligen roligt att höra. Uppskattar ert fina omdöme och hoppas ni kommer trivas i ert nya perfekta badrum :)

• 2021-10-14
    Vansinnigt trevlig säljare. Allt skulle bli grymt, smidigt och bra resultat. Det utlovades...

Bygget sköttes av en arbetsledare som pratade knackig svenska och de som jobbade pratade exakt noll svenska varför all kommunikation gick genom arbetsledaren. Gick det inte att nå honom blev saker inte rätt eller fördröja.

När skulle arbetarna komma på dagen, när skulle de gå. Noll information. Vid ett tillfälle var en kille kvar och jobbade till 19.30. Med tre barm i huset påverkar sådant beteende deras rutiner. Om man får information så är det hanterbart.

Byggavfallet som skulle hämtas dumpades i området vid en angränsande väg. Detta på en fredags eftermiddag. Hyfsat pinsamt att behöva be alla grannar om ursäkt när vi förstod att det var vårt bygge som lämnat avfallet där. Över helgen.

På det hela taget tog det säkerligen 40-50 timmar mer i kommunikation och extra turer för att köpa saker som behövdes kompletteras. Det blev dessutom betydligt dyrare pga av den bristande kommunikationen (vi blev av tidsbrist tvungna att handla allt material på ett och samma ställe).

Av en tillfällighet kollade vi förrådet som ligger vägg i vägg med badrummet. Sönder oroad vägg och lossat bruk, trasig gipsskivor etc. Vi fick tömma förrådet på allt material för att dubbelkolla att inte fler ställen var trasigt och för att de skulle kunna laga och måla om.

Samma med väggen in i badrummet. Den var tydligare, men inget som de själva tänkt åtgärda om vi inte påpekat det hela.

Det finns fler exempel, men ovan var de lite större.

Noll kompensation och vi fick känslan av att vi "skulle vara tacksamma" för att de fixade de saker som de ställt till med.

Var vi naiva, förmodligen, men när man betalar för en tjänst så förväntar åtminstone vi att detta uppfylls och att vi som novisa inte skall ha kunskap om hur en renovering av detta slag går till.

Yrkesmässigt var de duktiga vad vi kan se och resultatet blev helt ok, MEN vi skulle aldrig anlitat dem om vi vetat om allt strul.
    Andreas, våran arbetsledare pratar jättebra svenska och han har alla behörigheter inom byggbranschen och även dom som jobbade hos dig. Enbart rivaren som inte kan svenska och varför ska du prata med en rivare vi förstår inte?
    Den här tanken är inte bra tycker vi eftersom det finns många arbetslösa som inte kan svenska och dom lever med social pengar och det är dina skattepengar som går ditt, vi ska inte diskriminera dom snarare tvärtom. Vi måste hjälpa dom där som behöver det, inte att språket ska vara perfekt som en rivare.

Du hade en kontaktperson hela tiden du frågade honom alltid och ringt och smsat och han har kvar fortfarande dina meddelanden, vi kan skicka dig igen. Du tackade hela tiden och var nöjd.

Vi informerar alltid kund (dig Andreas) ibland kan arbetet ta lite längre tid än våra arbetstider (pga spackling sånt) och det sa du att det inte var några problem.

Byggavfall tar inte vi själva, vi beställer Bobcon som hämtar upp och den dagen kunde dom inte ha med stora bilen och det blev helg och därför dröjde det tills måndag. Dom kom med en liten bil och Micke informerade dig och bad om ursäkt flera gånger.

Köpa saker > vid startmöte har platsansvarig informerat er och kunna hjälpa till för att ni ska kunna köpa rätta grejer men därefter ändrade ni placeringen flera gånger och vi försökte hjälpa er så mycket som vi kan. Svarade alltid på era frågor även på kväller. Det blev inte tillräckligt vi beklagar för det.

Att en vägg går sönder kan hända det är helt normalt och speciellt ni som hade ett tidigare fuskbygge, det sa ni själva vid startmöte men viktigaste är att vi har lagat det som ni ville och målat utan tjafs.

Till sist så förtjänar vi inte en stjärna tycker vi eftersom vi har levererat ett felfritt och snyggt badrum.

MVH Team M9
  • 2021-07-12
    Snabba, bra kvalité och snyggt badrum.
    Gjorde ett bra jobb och hanterade vår önskan om ändring under jobbet på proffesionellt och bra sätt. Lyhörda för frågor och kommentarer under arbetet gjorde att man kände sig trygg.
    Underbart att höra Joakim. Tack för ditt omdöme och vi är glada att vi fick renovera just ditt badrum.

• 2021-05-09
    Bra utfört arbete på kort tid! Supernöjd :-)
    Tack för ditt fina omdöme!

• 2021-04-28
    Riktigt nöjd!
    Genom åren har jag anlitat många hantverkare och medan vissa varit väldigt bra har andra rent av varit dåliga – M9 Bygg hör till de top-3 bästa. Johan, säljaren, gav ett gott intryck, offerten var tydlig, byggstarten var snabb och hantverket riktigt snyggt. När problem dök upp löste byggledaren, Elvin, det snabbt och utan tjafs. Tom efter att jag betalat slutfakturan dök ett problem upp vilket Elvin såg till att lösa inom 24 timmar – det är servicekänsla! Nästa gång jag behöver en hantverkare kommer jag kontakta Elvin och M9 Bygg.

Tack Elvin, Lukaz och resten av gänget på M9 Bygg för att ni gav mina pojkar en riktigt snygg WC.
    Tack Anders för ditt fina omdöme. Ring oss vid minsta lilla, vi hjälper gärna till fler gånger. Johan och övriga hälsar och vi är glada över att få arbeta hos dig.

• skrev om M9 Bygg AB
    2021-04-23
    Riktigt nöjda! Anlitat M9 Bygg i två olika uppdrag varav det första omfattade renoveringar av två badrum och det andra uppdraget att kombinera ett badrum och en toalett samt renovering av dito. Vi är mycket nöjda över resultaten från samtliga renoveringar. Arbetetena inleddes med kort varsel och fortlöpte utan större problem med hänsyn till både förväntningar och utförande. Efterjusteringar kunde lätt göras utan någon större diskussion.
    Tack Frank för ditt fina omdöme. Alltid kul att utföra fler renoveringar hos samma kund. Vi fick även möjligheten oss dig. Det är vi tacksamma över. Glada hälsningar.

• 2021-04-17
    Vi har anlitat dem till vårt badrum. Proffsiga och duktiga och trevliga att ha att göra med.
    Kan inte annat än att varmt rekommendera dem.👍
    Jättekul att höra och tack för ditt omdöme verkligen. Det var härligt att arbeta hos dig. Vi hoppas du trivs med ditt nya fina badrum.

// Team m9
  • skrev om M9 Bygg AB
    2021-03-29
    M9 Verkar först seriösa med bra säljare men, sedan kommer hantverkarna och arbetsledarna...

Förbered dig på skador i lägenheten från deras killar som de fixat till okej skick. detta orsakar dock strul och förseningar.
    Om du har ritningar kommer M9 strunta i dem eller glömma bort att de finns. Du bör vara hemma varje dag 08-17 och kontrollera allt de gör då har få egenkontroller. Du får till slut ett badrum med många veckors försening och det är inte värt allt strul och gräl med M9.

Skulle inte rekommendera M9 till någon som vill bygga ett annorlunda badrum. De jobbar hårt och fungerar nog okej med enklare badrum, där inget ändras förutom kaklet.
  • SIMON E
    skrev om M9 Bygg AB
    2021-03-04
    Verifierad kundrelation
    M9 bygg tar bort alla negativa recensioner.

Lita inte på dom. Vi hade mycket strul med dom och kan inte rekommendera dom alls. Allt från otrevliga ägare/arbetare till att nycklar försvann och mycket däremellan.

Dom verkar seriösa och bra vid första kontakt men det lär bli mycket strul.