Magnus Bil

Handelsvägen 6, 894 35 Själevad — Visa karta

Välkommen till Magnus Bil!

Är det dags att byta bil? Är du trött på din gamla bil? Har du fått tillökning i familjen och behöver större bil? Ska du skaffa din första bil? Ja, frågorna och anledningarna kan vara många till att skaffa ny bil. Men ett som är säkert, det är att hos oss på Magnus Bil så har vi både erfarenheten och den kompetens som krävs för att hitta rätt bil för dig.

Hos oss hittar du personbilar såväl som transportbilar och husbilar.

Vi är din återförsäljare och serviceverkstad för , Fiat Professional, Peugeot, Dethleffs, Benimar, Sunlight, Mobilvetta med flera. Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor.

Läs vad 84 kunder tycker om Magnus Bil

• 2020-11-27

Anne-li A skrev om Magnus Bil
    Jag köpte en fräsch liten bil Peugeot 208 som passar mej perfekt. Blev bemött av trevlig, lyhörd & tillmötesgående försäljare. Jag är nöjd & tacksam. Läs mer
  • 2020-11-27

Jens F skrev om Magnus Bil
    Vi köpte en bil
    Hade inga förväntningar
    Men är jättenöjd med dom Läs mer
  • 2020-11-25

Anna A skrev om Magnus Bil
    Köpte en begagnad bil.
    Bra bemötande, proffsigt och smidigt. Läs mer

Knezevic J skrev om Magnus Bil
    Väldigt trevligt bemötande och all dialog kunde göras per telefon och mejl. Det var också smidigt att lösa finansieringen. Jag är nöjd med både bilen och affären😀 Läs mer

Karl W skrev om Magnus Bil
    Kan rekommendera företaget. God service och är ärliga vid affärer ? 🤗 Läs mer

Lars H skrev om Magnus Bil
    Jag köpte en bil och det strulade med att överföra pengar från banken men dom på bilfirman hade bra tålamod och log med hela ansiktet. Jag kan rekommendera Magnus bil! Läs mer

Anita P skrev om Magnus Bil
    Köpte en Dodge nitro som tyvärr har sina fel. Framhjulslagrwn var slut så den står 😞 Läs mer

Jonas Lage N skrev om Magnus Bil
    Volvo v70 d4awd. Bra bemötande, lugnt och saklig. Som förväntat Läs mer
  • 2020-09-24

Lars Jimmy F skrev om Magnus Bil
    Köpte en volvo v60 awd är supernöjd hittills. Blev väldigt bra bemött. Så det var inga konstigheter Läs mer
  • 2020-09-24

Ida Evelina S skrev om Magnus Bil
    Inbyte av bil plus köp av begagnad. Vi är nöjda med bemötandet och med vår nya bil. Läs mer
  • 2020-09-07

ROBERT JAMES A skrev om Magnus Bil
    Total rip-off merchant and sleazebag. Bought an Audi A6 for 100k+, and have so far spent another 40k:- in repairs which were pre-existing with the car before I bought it from Magnus. I tried to get repairs done with them as part of the "regret period" and obligation of the seller, but after 15 visits and constant unwillingness to do anything, Magnus himself tried to start a fight with me in his show room.

I've been getting repairs through Audi and have heard horror stories of this guy's reputation, including a mechanic who used to work for them and left for Audi because of how bad conditions are there. They have also identified that the one "repair" Magnus made in an attempt to get me off his back was using non-standard parts, which likely need replacing now. Also, as a sign of the total lack of car checkup before selling, the fusebox was clogged with leaves so badly that the electrics corroded and caused additional mechanical faults because of bad sensors.

If you don't want to spend half of a car's value on repairs, stay away from this piece of crap at all costs! Läs mer

Alf B skrev om Magnus Bil
    Hej
    Köpte en husbil av Magnus vid Magnusbil. Som vanligt blev jag mycket varmt välkommen och med respekt mottagen. Som professionell affärsman kom vi fram till att mina krav togs upp och respeterades och godtogs. Helt suveränt
    Seriöst företag, fantastiska anställda alla från service,verkstad till företagsledning.
    Rogerburland@gmail.com Läs mer

Birgitta H skrev om Magnus Bil
    Husbil
    Bra bemötande.
    Snabb service.
    Upplevde mig sedd som kund.
    Snabb hjälp av Emil på verkstaden.
    Emil har ett bra bemötande,tog hänsyn tex coronan Läs mer
  • 2020-08-27

Jan S skrev om Magnus Bil
    Köpt husbil. Brabemätande. Klart bättre husbil än den förra stelt bemötande delar beställda. Uteblev gnäll över att jag inte städat inbytesbilen tillräckligt å andra sidan va inte nia bilen ren på taket + vindrutan GLADARE säljgrupp skulle inte skada ! Läs mer
  • 2020-08-25

Gabriele S skrev om Magnus Bil
    Väntar fortfarande på att reparera ac i husbil jag köpte där Läs mer
  • 2020-08-24

Nelly P skrev om Magnus Bil
    Köpte en bil. Mycket bra bemött innan med att låna hem bilen och lösa saker väldigt smidigt. När jag kom och skulle skriva papper så hade jag lite att påpeka Ang bilen. Dom påstod att den var rekondad ( det var hundhår fulla bilen)
    Nackstödet satt ej där dom borde och gick inte att få lös. Det fick jag fixa själv. Samt frågade jag tydligt och klart när nästa service på bilen ska göras jag fick till svar 21000 mil han inte mer än att ha bilen i 2veckor dax för oljeservicen...... tur jag köpte en ny bil utan krångel...

Trevliga när man ska köpa men sen kan man ju diskutera hur man ska bemöta kunden. Läs mer
  • 2020-08-23

Albin Arne E skrev om Magnus Bil
    Köpte en Volvo v90. Köpte gick snabbt och enkelt. Vart problem med vinterdäcken men det löstes snabbt genom att jag fick nya. Läs mer

Lars-olov P skrev om Magnus Bil
    Köpte en husbil med suverän service och support. Gedigen oersonal. Rekommenderas Läs mer

Sören N skrev om Magnus Bil
    Jag fick ett mycket bra intryck av personalen där när jag köpte min Volvo xc60 av dom jag kan gärna göra fler affärer där Läs mer

Lars-olov W skrev om Magnus Bil
    Lättsamt o trevligt bemötande.
    Hjälpsam o lyhörda.
    Köpte en husbil. Läs mer

Axel J skrev om Magnus Bil
    Köpte en husbil ! Bästa bemötandet! Läs mer

Ulla Carina N skrev om Magnus Bil
    Köpte en Mercedes av dem okrånglig och snabb affär. Trevliga killar i Ö-vik Läs mer

Karl Åke M skrev om Magnus Bil
    Jag har köpt en bil och där har jag blivit trevligt bemött men det saknas nyckel till draget och ingen dokumentation om service, ja man ska väl inte behöva tjata sig till dessa uppgifter.
    Beställt av Annika golvmattor av plast levererades snabbt till K-fors. Där blir det tummen upp. Läs mer

Klas Göran O skrev om Magnus Bil
    Köpte en begagnad bil. Trevligt bemötande. Allt gick snabbt och enkelt. Läs mer

Per Göran S skrev om Magnus Bil
    Köpte en bil!
    Väldigt bra upplevelse av företaget och servicen.
    Har handlad av dem förr och är väldigt nöjd! Läs mer

Lars E skrev om Magnus Bil
    Vänliga och blyga säljare. Proffsig service. Rörigt på säljarnas kontor. Läs mer

Karl-sture M skrev om Magnus Bil
    Bra bemötande o trevlig säljare.
    Vi kom bra överens med inbyte av vår gamla bil.
    Vi är nöjda med vår nyinköpta bil. Läs mer

Jonas Henning A skrev om Magnus Bil
    Verkligen bra handlare! Så nöjd, köpt 5 husbilar där! Läs mer

Hans W skrev om Magnus Bil
    Köpt Ny husbil som inte var helt ok vid leveransen, därav mitt negativa svar.
    Men säljaren Peter som tog emot oss Och såg till att vi fick med oss husbilen hem förlänar allt beröm Läs mer

Tord Anders H skrev om Magnus Bil
    Har köpt 2 bilar av Magnus bil under dom sista tre åren. Väldigt smidiga affärer, där vi fått all hjälp med allt som behövs inför ett bilköp. Dit vänder vi oss igen.Firman har ett gott rykte.Tord Häggvist. Läs mer

Ann-britt Elisabeth A skrev om Magnus Bil
    Köpte en husbil. Mycket nöjd med bemötande vid affären och besök av verkstan. Hade inga speciella förväntningar. Rekommenderar dom gärna till andra eventuella bilköpare. Läs mer

Gottfrid N skrev om Magnus Bil
    Köpte husbil
    Dåligt första bemötande, hade lämnat lokalen om vi inte varit så intresserad av just den husbilen
    Bra överlämnande genomgång vid leverans
    Ta emot alla kunder med trevligt bemötande, man vet aldrig kan bli en affär på 585 000 som i detta fallet Läs mer

Hans Nicklas L skrev om Magnus Bil
    Köpte bil i 200,000kr klassen. Bra bemötande men märkte när jag kommit hem att många små skador och fel försökt döljas.
    Skador i lack som inte nämnts över telefon och skydd under bilen som är trasiga som dolts av säljaren. Läs mer

Mikael K skrev om Magnus Bil
    Mycket bra bemötande köp av en q7 Audi jag hade Höga förväntningar och det levde dom upp till Läs mer

Joakim B skrev om Magnus Bil
    Köpte en begagnad Mini Cooper.
    Överlag bra bemötande, skulle velat ha en bättre genomgång utav fordonet, kanske att kunskapsnivån för ett udda fordon inte är standard.

Jag hade mycket tid att gå igenom instruktionsboken och bil innan jag gick för att hämta hjälp av personal vilket kan ses både positivt och negativt.

Jag hade önskat att bilhallen var mer välkomnande med inspirerande ytor.

Gillar utbudet på olika bilmärken. Läs mer

Lars-thomas H skrev om Magnus Bil
    Jag har handlat bil. Blev proffsigt bemött, fick all adekvat information och mer därtill.
    Jag kan varmt rekommendera Magnus Bil AB för en trygg affär Läs mer

Marianne Svea Margareta H skrev om Magnus Bil
    Köpt en bil.
    Har blivit väl bemöt.
    Dom har en mycket bra service, man får ett bra bemötande.
    Trevlig personal.
    Rekommenderar dom till andra jag känner.
    En hemst bra firma. Läs mer

Pia S skrev om Magnus Bil
    Bytte en ny bil o vet att om jag har funderingar så Äre bara att besöka dom o hjälp finns alltid! 🤗 Läs mer

Jan-mikael S skrev om Magnus Bil
    Mycket fint bemötande i samband med köp av begagnad bil. Rekommenderas! Läs mer

Gith S skrev om Magnus Bil
    Bra service trevlig personal och mån om kunden. Som jag upplever det. Läs mer

Bengt Stefan N skrev om Magnus Bil
    Snabb, effektiv och trevlig säljare.
    Flexibel och seriös hantering med erbjudande av både service och leverans gjorde förhandlingen lättsam och snabb.
    /Stefan Nordberg Läs mer

Nils Jan Chister B skrev om Magnus Bil
    Husbil Mycket bra bemött. Mycket hjälpsamma killar Läs mer

Sune Marcus S skrev om Magnus Bil
    Köpte en bil och bemötandet var bra. Läs mer

Birgitta Christina G skrev om Magnus Bil
    Köpt husbil blev bemött över förväntan. Läs mer
  • 2020-05-16

Peter Börje C skrev om Magnus Bil
    Byte corvette c3 mot corvette c6
    Enkel att ha att göra med, smidig affär, precis som en bilaffär alltid borde gå till.

Mycket positivt intryck Läs mer
  • 2020-05-01

Annica Catarina E skrev om Magnus Bil
    Mycket trevligt bemötande!
    Mycket nöjd med bilaffären Läs mer
  • 2020-04-29

Rasmus M skrev om Magnus Bil
    Köpte en begagnad bil med min gamla som inbyte, blev väldigt bra bemött både innan & under köpet, rekommenderar starkt Magnus Bil till andra om de är ute efter en fair deal och trevliga personer som vet vad de gör inom bilhandeln. Läs mer
  • 2020-03-16

Bengt-erik L skrev om Magnus Bil
    Bra bemötande bra service vid bilbyte Läs mer
    Magnus Bil gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte