Målerisnabben

Målerisnabben

Vi kan det vi gör, och vi gör det bra! Med över 27 års erfarenhet i ryggen kan vi med gott samvete stå för det uttalandet.

Vi har som mål att bli det mest uppskattade måleriföretaget, inte det största. Därför jobbar vi med effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet som ledord och bemöter dig alltid med en personlig kontakt och sätter dina behov och önskemål i första rummet. Många uppskattar också att vi kör fast pris, för en klar bild av kostnaderna. Att våra medarbetare trivs på jobbet är något vi är måna om eftersom det bidrar till att de bemöter dig på ett positivt sätt med hög servicekänsla.

Vi utför alla typer av måleri-jobb och något som ligger oss extra varmt om hjärtat är utvändiga målningar av hus.

Välkommen till oss på Målerisnabben när du vill ha en målare som verkligen kan!

Läs vad 85 kunder tycker om Målerisnabben 2

2021-07-16
    Otroligt bra bemötande, och Målerisnabben levde verkligen upp till våra förväntningar.
    Vi anlitar dom gärna igen.
    de utförde målning av tak, väggar , lister och dörrar till vårt arbetsrum.

Tonårsfamiljen
    Hej på er Tusen tack för dom fina orden Så viktigt för oss att våra kunder blir nöjda Ha en fin sommar Mvh Håkan Målerisnabben
  • Jens M
    Bra rådgivning.
    Snabba svar.
    Snabb fix av brister.
    Hög tillgänglighet.
    Fixade tillägg som självklar del i uppdraget.

9/10 på en tioskala. Dvs 5 minus.

Vad som saknades för helt full pott:
    Ordna innan så att målarna kan värma sina lunchlådor. Rimligt för arbetsmiljön. (Vi kunde oftast ordna på plats, men inte enligt förväntan)
    Inte packa ihop och åka hem första gången med flera detaljer kvar. (Ordnades snabbt och med bonus, men lite förvånande)

Snyggt jobb!
    Hej Jens Jag det finns alltid saker man kan förbättra så tack för info. Roligt att höra att ni är nöjda med det vi gjort Önskar er en fin sommar Håkan Målerisnabben
    2021-07-01
    Trevligt och professionellt bemötande från första kontakten. Arbetet utfördes snabbt och utan några som helst problem.
    Tack Viktigt för oss att gör er nöjda o att ni fått ut det ni beställt av oss Mvh Håkan Målerisnabben
    2021-06-18
    Fick snabb återkoppling efter begärd offert. Även om vi fick vänta lite längre än tänkt på att få arbetet utfört så är vi nöjda!
    Vi beställde målning och tapetsering av vårt vardagsrum samt målning av 2 dörrar. Killarna som gjorde jobbet var duktiga och trevliga. Håkan och Sebastian var lätta att kommunicera med.
    Jag kan rekommendera Målerisnabben och kan tänka mig att anlita dem igen.
    2021-06-17
    Målerisnabben renoverade vår nyinköpta lägenhet om 3 rok i Solna med mycket bra resultat, det blev jättesnyggt! Och målnings- och tapetseringsjobbet var klart i tid före flyttlasset kom. Håkan är mycket serviceinriktad och superduktig på att hålla kontakt, informera och rapportera - kändes väldigt tryggt och bra. Fakturan stämde bra med offerten. Använder dem gärna flera gånger!
    / Ingrid W
    Tacka så mycket För dom fina orden Hoppas att ni kommer trivas bra i er fina lgh Mvh Håkan Målerisnabben
    2021-06-17
    Målade om hall, vardagsrum och två sovrum i lgh. Bortsett från slarv med tejpning och färgstänk var jobbet väl utfört. Detta åtgärdades och jobbet blev klart i tid. Håkans bemötande och service var vänligt och proffsigt från början till slut.
    Tack Lydia Hoppas att ni kommer att trivas bra med lgh Med vänlig hälsning, Håkan Målerisnabben
  • 2021-05-11
    Fick hjälp med två rum, spackling och målning.
    Proffsigt bemötande från första kontakt. Bra jobb överlag, dock drog det över tiden lite men inget som ställde till några större problem. Prisvärt och fint blev det!
    2021-05-01
    Vi har målat om flera rum samt tapetserat och vi är jättenöjda med resultatet. Vi kunde boka in jobbet med kort varsel och har bara positiva upplevelser av Målerisnabben, från första kontakt till färdigt resultat.

Kommer definitivt kontakta Håkan igen när det blir dags för nästa målning och kan varmt rekommendera Målerisnabben till andra.
    2021-04-06
    Håkan och hans team har gjort ett jättefint jobb i min lägenhet! De har satt upp en vägg så att ett tidigare större sovrum blev två rum samt gjort om en befintlig vägg så att det blev två dörrar istället för en. Detta innefattade iordningställande och montage av ett gammalt fönster som sattes upptill på den nya väggen, ny eldragning, iordningställande av karmar och dörrar, målning av snickerier m.m. De har också målat tak i samtliga rum samt målat väggen i vardagsrummet. Jag är jättenöjd med deras sätt att arbeta - snabbt, proffsigt och med ett vänligt och kunnigt bemötande från samtliga i teamet. Jag är väldigt nöjd med resultatet!
    2021-04-03
    Anlitade Målerisnabben för att måla om vardagsrum, hall och sovrum. Fick alltid ett proffsig bemötande och är mycket nöjd med deras arbete.
    2021-01-04
    Hjälpte oss med väldigt kort varsel och vi är mycket nöjda med resultatet. Fexibla, snabba och proffsiga.
  • 2020-10-27
    Vi anlitade Målerisnabben för att måla om väggarna i vår hall/trappa och trädetaljerna i trappan. Vi blev otroligt nöjda! Gediget, omsorgsfullt och professionellt utfört hantverk. Målaren Diego som utförde jobbet var ytterst skicklig och lyhörd för önskemål. Resultatet överträffade verkligen våra förväntningar! Arbetet utfördes dessutom nu när vi jobbar hemifrån mycket men det störde inte alls för allt skedde så smidigt trots all utrustning och material som hanterades. Företagets ägare Håkan var alltid lätt att få tag i och bra i kommunikationen, samt duktig på att rekommendera färgval som vi sen följde och det blev bara så fint!

Vi kan definitivt rekommendera Målerisnabben till andra som behöver måla om hemma!
    2020-10-26
    Hjälp med tapetsering av vardagsrum. Lätt-kommunicerat, flexibelt, och trevliga hantverkare. Mkt fint och ordentligt underarbete och snyggt resultat!
    2020-10-03
    Väldigt snabba och effektiva. Blev supernöjd!
    2020-08-26
    Supertrevliga och snabba på att utföra arbetet. Bra återkoppling och bad oss kolla om vi hittade något de kunde åtgärda/förbättra efter att jobbet var klart. Rekommenderar verkligen målerisnabben!
    2020-07-06
    Målerisnabben målade om min lägenhet på 51 kvm i Solna. Snabb bra service med fint resultat, från beställning till slutfört uppdrag. Inget krångel. Använder gärna Målerisnabben nästa gång! //Emil
    2020-06-08
    Rekommenderas varmt.
    Proffsigt bemötande.
    Ett mycket bra arbete som blev klart inom utlovad tid.
    Vi är supernöjda med vårt nymålade hus.
    //Marcus N
    2020-06-01
    Kan verkligen rekommendera Målerisnabben. De målade min nya lägenhet innan inflytt och jag är jättenöjd med både tidsåtgång samt resultat. Även flexibla med att lösa mindre fix som uppstod under arbetet.
    2020-06-01
    Utförde arbete med målning av föreningens entréer och ytterdörrar till full belåtenhet.
    Rekommenderar Målerisnabben.
    2020-05-11
    Jag anlitade Målerisnabben för andra gången då jag blev väldigt nöjd när de hjälpte mig i min förra lägenhet. De har målat tak, väggar, snickerier och trösklar hos mig och jag är väldigt nöjd även denna gång. Man får snabbt svar om man har önskemål eller frågor och alltid ett trevligt bemötande. Jag kommer att anlita Håkan och hans gäng snart igen när jag ska fixa lite mer i min bostad. Rekommenderas!
    2020-05-01
    Jag ville tapetsera hallen och Målerisnabben löste det snabbt och bra inom en vecka efter att jag tagit kontakt. Jag är nöjd med att min hall har fått ett ansiktslyft till ett bra pris och kan verkligen rekommendera företaget.
    2020-05-01
    Målning av vår nedervåning. Väggar och tak.
    Mycket nöjd! Bra jobb och bemötande.
    2020-04-23
    Renovering av plank som blåst sönder. De var snabba med att komma och titta vad som behövde göras. Återkom sedan med offert direkt efter och arbetet gick effektivt och enligt överenskommelse när det gällde både pris och tidplan. Jag kommer definitivt använda dem igen!
    2020-03-25
    Anlitade Målerisnabben för att måla om två sovrum och är mycket nöjd med både kontakten med Håkan samt resultatet. Kommer utan tvekan att anlita dem igen nästa gång det det blir aktuellt att måla om och känner mig trygg i att rekommendera företaget till andra.
    2020-03-25
    Målning av 3 rum. Mycket bra bemötande, det utlovade uppfylldes till 100 procent. Vi är mycket nöjda med arbetet. Blev precis som vi hoppats på.
    En utmärkt hantverkare som vi kan rekommendera till 100 procent.
    2020-01-31
    Målerisnabben lever upp till sitt namn. När jag behöver snabb hjälp så fanns de på plats.
    2019-09-26
    Tjänst: Målning av samtliga väggar, tak och lister samt garderobsdörrar i lgh om 60 kvm.

Har enbart positiva erfarenheter av Håkan och gänget på Målerisnabben. De är seriösa, kunniga och trevliga och gjorde ett fantastiskt jobb!

Det positiva intrycket baseras bl.a. på att:

- offert kom dagen efter förfrågan (rimligt pris i förhållande till många andra firmor kan tilläggas)
    - arbetet var klart inom utsatt tid
    - vi fick värdefulla förslag/tips som höjde slutresultatet
    - Håkan i princip alltid är tillgänglig och återkopplar snabbt
    - fakturan stämde med offert - inga konstigheter
    - jättefint resultat

Skulle anlita Målerisnabben igen och kan starkt rekommendera dem till andra!
    2019-08-27
    Snabb och proffsig hjälp. Lösningsorienterade och bra kontakttäthet.
    2019-06-24
    Vi målade om vårat nyköpta radhus. Vi fick ett super proffsigt bemötande och allt vi efterfrågade tillgodoseddes. Resultatet på både målade och tapetserade väggar är över förväntan. Vi fick även en del goda råd kring tapetval som jag är tacksam för då resultatet blev mycket bra. Jag skulle utan tvekan anlita Målerisnabben igen för egen räkning och även rekomendera dem till andra!
    / Frida Danemar
    2019-06-20
    Jättebra jobb med hög kvalitet. Startade och var klara i tid. Bra kommunikation och trevlig personal. Enbart positiva erfarenheter
    Fredrik Sederholm
  • 2019-06-03
    Ett bra bemötande, snyggt utfört arbete och under de tider vi kommit överens om. Mycket nöjd
  • Henric P
    2019-05-22
    Efter ett par veckor levande i en resväska var det då dags att komma hem igen till en nyrenoverad lägenhet för inspektion.
    Det blev verkligen en ''WOW'' upplevelse att återigen stega in genom dörren, men denna gång till en helt annan lägenhet.

Nytt golv, nya garderober och en underbar doft av ''nymålat'' mötte oss. Fick redan vid första besöket, av Håkan, känslan av att dom här killarna vet vad dom pratar om, och visst var det så.

Efter ett par dagar kommer en offert från Målerisnabben, med specifikationer av önskat uppdrag. Riva gamla stommar, ta bort matta(o några lager till) samt bortforsling. Lägga nytt golv, spackla och måla tak o väggar samt montera, bygga ihop och bygga in 3,5 meter garderob.
    Allt utfördes på ett skickligt och kunnigt sätt med absolut top resultat. Vi blev underrättade om hur renoveringen framskred under resans gång då det också lämnades utrymme för egna ändringar och önskemål.

När allt var klart så träffades vi i lägenheten och ''besiktade'' det utförda jobbet så att alla var glada och nöjda innan fakturan skickades.

Vi kan bara konstatera att Vi valde rätt hantverkare för jobbet. Vi har verkligen känt oss trygga med Målerisnabben, dom gav oss ett seriöst och kunnigt bemötande från första dagen.

¤ Bra specificerad och överskådlig offert, utan överraskande kostnader.
    ¤ Tydlig och rak kommunikation/information genom hela arbetet.
    ¤ Använde uteslutande kvalitets produkter.
    ¤ Kunniga och trevliga medarbetare. Flexibla och lyhörda.
    ¤ Valuta för pengarna.

Tack Håkan och Sebastian för ett strålande utfört jobb. Jag kan med glädje rekommendera MÅLERISNABBEN att utföra er renovering. Ni levererar verkligen det ni lovar.

Återigen ett STORT TACK!!!
    //Henric & Elin
    Hej Henric & Elin Ja hoppas att ni får njuta o ha det så mysigt i lgh. Tack för dom fina orden. Känns jätte kul att höra att ni känner er nöjda med oss och arbetet vi gjort åt er. Det betyder så mycket för oss att få våra kunder nöjda. Med vänlig hälsning Håkan Strömnes Målerisnabben
  • Monica L
    2019-02-28
    Vi behövde hjälp med att tapetsera vår hall och med diverse renoveringsmålning(lister o dörrfoder). Målerisnabben levde verkligen upp till firmanamnet o var snabbt på plats för bedömning, den utförliga offerten kom redan dagen därpå. Själva arbetet utfördes mycket proffsigt o snabbt av trevliga o punktliga hantverkare. Stort plus oxå för hur rent o fint de lämnade allt efteråt. Det går säkert att hitta billigare firmor, men knappast bättre. Vi är supernöjda!/ Monica
    Tack Monica Kul att höra att allt känns bra med det vi gjort hos er Med vänlig hälsning, Håkan Strömnes Målerisnabben
    2019-02-18
    Vi kontaktade Målerisnabben för att få hjälp med att måla väggar och tak samt slipa och vitlasera golven i vår nyinköpta lägenhet. Vi fick återkoppling och offert snabbt och de kom de dagar vi ville att de skulle komma. Vi fick ett väldigt bra och personligt bemötande av chefen Håkan och resultatet blev jättebra, både målning av supertrevliga och serviceinriktade Sebastian och golv som utfördes snabbt och smidigt av trevliga Patrik. Vi kan varmt rekommendera Målerisnabben till alla som behöver hjälp med liknande tjänster!
    2018-12-19
    Har anlitat Målerisnabben flera gånger nu. Både mindre och större uppdrag. De har alltid levererat på tid och rekommenderar ofta bättre lösningar än jag som lekman tänkt mig. Resultatet är oftast över förväntan. Kan varmt rekommendera Målerisnabben!
    2018-10-04
    Otroligt nöjd med målning av vårt sovrum. Snabbt, smidigt och snyggt!
    Tack så mycket Anneli Ha en bra helg Mvh Håkan Strömnes Målerisnabben
    2018-01-04
    Målerisnabben målade, tapetserade fondväggar samt byte golvlister hos oss.
    Vi är mycket nöjda med både resultatet av arbetet och företaget.
    Professionella och trevliga, håller vad de lovar.
    Ett extra plus för att de städar efter sig och plockar med allt skräp.
  • 2017-12-30
    Vi har anlitat Målerisnabben vid flera tillfällen och för olika arbeten (tapetsering, målning och grundarbete). Vi har varit mycket nöjda både med bemötande, utförande och slutresultat. Vi kommer anlita Målerisnabben vid nästa målerijobb och skulle varmt rekommendera dem.
    Tack Lars-Olof Kul att ha en återkommande nöjd kund Med vänlig hälsning, Håkan Målerisnabben
    2017-12-25
    Vi anlitade målerisnabben för att spackla, måla och tapetsera, samt sätta igen ett fönster (från insidan endast - rutan är kvar på utsidan).

Positivt:
    -Målerisnabben kom med kort varsel
    -De levererade snabbt offert med rimligt pris
    -De utförde jobbet så att det var klart i utsatt tid
    -Kommunikationen med Håkan fungerade bra
    -Målarna som var här var diskreta och trevliga och passade tiderna och det var aldrig några problem med det praktiska.
    -Tekniskt kompetent utfört jobb
    -Håkan lyssnade på våra synpunkter och såg till att det vi inte gillade ändrades.
    -Vi lade till jobb som inte ingick, som ändå hanns med - detta underlättade för oss.
    -Igensättningen av fönstret blev väldigt snygg och diskret till slut.

Negativt:
    -Av tre veckors jobb blev sista dagens insats lite hafsig (detta justerades i efterhand när vi påpekade det)
    -Det blev en del skador i trägolvet av täckpappstejpen i samband med arbetet
    -Efter att fönstret satts igen hade det bildats fukt mot rutan på insidan av glaset, och vi var oroliga för eventuella mögelskador.
    Vi fick först inte gehör för detta - och det uppstod en diskussion. De menade att det i själva verket inte var vatten, utan att det bara var som det såg ut.
    Först när vi kunde visa att det verkligen var kondenserade vattendroppar, ändrade de uppfattning och satte in ventilationshål så att problemet kunde undvikas.

Sammanfattningsvis:
    Vi har höga krav, men är nöjda med slutresultatet på de allra flesta ställen, speciellt spacklingen är fin.
    Målerisnabben lever upp till namnet, och jobbet blev klart i god tid, trots att vi lade till moment. Vissa saker fick justeras i efterhand.
    Hej Skönt att ni känner er nöjda över lag och vi hoppas att ni kommer att kunna njuta fullt ut nu när allt är klart. Vet att ni har höga krav o det försöker vi också ha så gott det bara går. Önskar er ett Gott Nytt År. Tack för återkopplingen Med vänlig hälsning Håkan Strömnes Målerisnabben
  • Anne A
    2017-10-23
    Håkan och hans gäng har gjort en omfattande renovering med vår 4-rummare i Sundbyberg - från en sliten lägenhet till en topprenoverad våning! De har målat, tapetserat, lagt nya golv, slipat golv, lackat golv, rivit väggar, byggt upp väggar, bytt el, rivit och monterat kök, installerat vitvaror och mycket mer. Håkan och hans gäng är trevliga, tillmötesgående och idérika. Håkan kvalitetssäkrar hela vägen och är transparent kring omkostnader och fakturor - inga konstigheter här inte! Jag kan varmt rekommendera Målerisnabben!

Tack för allt! /Anne&Björnar
    Tack så kul att höra att ni blev nöjda Med allt jobb vi gjort. Mvh Håkan Målerisnabben
  • Ramon B
    2017-08-01
    Väldigt proffsigt bemötande. Målarna gjorde ett riktigt fint jobb - jag är bara så nöjd. Lite oklarheter kring fakturan (inte beloppet - det var enligt avtal, utan hur han hade räknat), men det kunde han förklara utan problem. Rekommenderas varmt.
    Tack Ramon Glad att ni blev nöjda o att du förstod Fakturan när jag förklarade hur det var Önskar er en fortsatt skön sommar Mvh Håkan Strömnes Målerisnabben
    2017-07-23
    Vi anlitade Målerisnabben i två omgångar för att måla om och tapetsera vår lägenhet på 94 kvm (väggar, tak och foder). Vi letade efter bra kvalitet trots pressad tidsplan. Just kvalitet var extra viktigt eftersom vi hade valt väldigt matta färger som gör att alla ojämnheter syns.

Med de här kriterierna kan jag inte annat än rekommendera Målerisnabben, allt klart enligt plan med jätte fint slutresultat. Trevliga målare på plats och tydlig och bra kommunikation.
    Tack, vad kul att höra. Ha en fortsatt trevlig sommar Mvh Håkan Strömnes Målerisnabben
    2017-06-27
    Bra och snabbt bemötande från offertstadie och genom hela utförandeprocessen.
    Inget krångel eller strul med hantverkare som inte är på plats. Alla var på plats hela tiden och den tighta tidplanen höll!
    Jag rekommenderar Målerisnabben.
    2017-04-12
    Allt funkade bra. Från den första bestämde träffen tills allt var färdigt. Har inget negitivt att säga faktisk. Taket och golvet blev båda jätte fina. Vi är som sagt jätte nöjda.
    2017-04-07
    Rekommenderas varmt. Jag behövde hjälp med målning och spackling av väggar i min lägenhet och är väldigt nöjd med resultatet.

Proffsigt bemötande, snabb service och väldigt noggrant väl utfört arbete. Håkan med Målerisnabben agerade snabbt och kommunikationen var jätte bra. Bra engagemang och effektivt jobb! Trevliga grabbar som var punktliga och professionella.

Väldigt nöjd kund! Anlitar dem gärna igen. Tack för hjälpen!

Liljan
    Tack det känns jätte kul att höra att ni blev nöjda hela vägen med det vi utförde åt er Mvh Håkan Strömnes Målerisnabben
    2017-01-11
    Jag är väldigt nöjd med Målerisnabben. De agerade väldigt snabbt när jag behövde hjälp med att måla om min lägenhet. Kundbemötande, offert, kommunikation och hantverksarbetet höll hög klass och jag rekommenderar företaget varmt.
    2016-12-08
    Vi gjorde om kök,hall och vardagsrum. Vi är mycket nöjda med resultatet och speciellt med killarnas bemötande, trevliga killar som respekterade att de var i vårt hem och arbetade. Gör er själva en tjänst anlita Målerisnabben för ett snabbt och bra resultat!! Hälsningar familjen Westlund
    2016-09-21
    Har du också höga krav på de du samarbetar med?

Håkan på Målerisnabben är kvalitet rakt igenom. Han gjorde min våning på Östermalm till en riktig pärla där man kan bo lång tid framöver. Tre rum målade perfekt plus kök. Lister, stuckaturer i tak och bröstpaneler målade med fantastiskt resultat. Slipade golv och lack utan något lackspill eller slarv i hörnor. Eluttag fixad i hallen och nya kopplingsuttag för lampor i tak. Målade garderober och slipad bänkskiva i köket. Nya dörrhandtag i mässing och alla dörrar målade. Låg en heltäckningsmatta i sovrummet som var klistrad med allt klister i världen. "Inga problem det tar lite tid men vi fixar den, lugn", sa Håkan.

Håkan på Målerisnabben är en riktig Stjärna. Han samarbetar med killar i toppklass. Bra bemötande i Östermalmsförening (kan vara lite töntiga grannar), klockren renovering/målning, tar på sig extrajobb utan att blinka, fixar och ger förslag som gör lägenheten perfekt. Rent och snyggt och inga missar helt enkelt!

Om ni ska renovera eller måla om. Ring till Håkan! Jag kommer aldrig anlita någon annan. 10 poäng helt enkelt!
  • 2016-08-09
    Mycket bra bemötande från offert till arbetets slut. Hade en bra dialog och de fåtal kompletteringar som behövde göras fixades snabbt.
    2016-06-13
    Håkans tunga engagemang var avgörande när vi valde målare till vår lägenhet. Vi kunde se det goda resultatet växa fram och vi kunde bo kvar i lägenheten samtidigt som den målades. Den gemensamt överenskomna tidsplanen hölls och fakturan stämde exakt med offerten.