Målerisnabben

GUSTAV III:S BOULEVARD 141, 169 74 Solna — Visa karta

Vi kan det vi gör, och vi gör det bra! Med över 27 års erfarenhet i ryggen kan vi med gott samvete stå för det uttalandet.

Vi har som mål att bli det mest uppskattade måleriföretaget, inte det största. Därför jobbar vi med effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet som ledord och bemöter dig alltid med en personlig kontakt och sätter dina behov och önskemål i första rummet. Många uppskattar också att vi kör fast pris, för en klar bild av kostnaderna. Att våra medarbetare trivs på jobbet är något vi är måna om eftersom det bidrar till att de bemöter dig på ett positivt sätt med hög servicekänsla.

Vi utför alla typer av måleri-jobb och något som ligger oss extra varmt om hjärtat är utvändiga målningar av hus.

Välkommen till oss på Målerisnabben när du vill ha en målare som verkligen kan!

Läs vad 71 kunder tycker om Målerisnabben

• 2020-08-26

Louise M skrev om Målerisnabben
    Supertrevliga och snabba på att utföra arbetet. Bra återkoppling och bad oss kolla om vi hittade något de kunde åtgärda/förbättra efter att jobbet var klart. Rekommenderar verkligen målerisnabben! Läs mer
  • 2020-07-06

Emil E skrev om Målerisnabben
    Målerisnabben målade om min lägenhet på 51 kvm i Solna. Snabb bra service med fint resultat, från beställning till slutfört uppdrag. Inget krångel. Använder gärna Målerisnabben nästa gång! //Emil Läs mer
  • 2020-06-08

Marcus N skrev om Målerisnabben
    Rekommenderas varmt.
    Proffsigt bemötande.
    Ett mycket bra arbete som blev klart inom utlovad tid.
    Vi är supernöjda med vårt nymålade hus.
    //Marcus N Läs mer
  • 2020-06-01

Dieter K skrev om Målerisnabben
    Kan verkligen rekommendera Målerisnabben. De målade min nya lägenhet innan inflytt och jag är jättenöjd med både tidsåtgång samt resultat. Även flexibla med att lösa mindre fix som uppstod under arbetet. Läs mer
  • 2020-06-01

Tommy E skrev om Målerisnabben
    Utförde arbete med målning av föreningens entréer och ytterdörrar till full belåtenhet.
    Rekommenderar Målerisnabben. Läs mer
  • 2020-05-11

Sofia W skrev om Målerisnabben
    Jag anlitade Målerisnabben för andra gången då jag blev väldigt nöjd när de hjälpte mig i min förra lägenhet. De har målat tak, väggar, snickerier och trösklar hos mig och jag är väldigt nöjd även denna gång. Man får snabbt svar om man har önskemål eller frågor och alltid ett trevligt bemötande. Jag kommer att anlita Håkan och hans gäng snart igen när jag ska fixa lite mer i min bostad. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-01

Lu L skrev om Målerisnabben
    Jag ville tapetsera hallen och Målerisnabben löste det snabbt och bra inom en vecka efter att jag tagit kontakt. Jag är nöjd med att min hall har fått ett ansiktslyft till ett bra pris och kan verkligen rekommendera företaget. Läs mer
  • 2020-05-01

Anna J skrev om Målerisnabben
    Målning av vår nedervåning. Väggar och tak.
    Mycket nöjd! Bra jobb och bemötande. Läs mer
  • 2020-04-23

Gisela B skrev om Målerisnabben
    Renovering av plank som blåst sönder. De var snabba med att komma och titta vad som behövde göras. Återkom sedan med offert direkt efter och arbetet gick effektivt och enligt överenskommelse när det gällde både pris och tidplan. Jag kommer definitivt använda dem igen! Läs mer
  • 2020-03-25

Astrid S skrev om Målerisnabben
    Anlitade Målerisnabben för att måla om två sovrum och är mycket nöjd med både kontakten med Håkan samt resultatet. Kommer utan tvekan att anlita dem igen nästa gång det det blir aktuellt att måla om och känner mig trygg i att rekommendera företaget till andra. Läs mer
  • 2020-03-25

Lennart L skrev om Målerisnabben
    Målning av 3 rum. Mycket bra bemötande, det utlovade uppfylldes till 100 procent. Vi är mycket nöjda med arbetet. Blev precis som vi hoppats på.
    En utmärkt hantverkare som vi kan rekommendera till 100 procent. Läs mer
  • 2020-01-31

Cecilia W skrev om Målerisnabben
    Målerisnabben lever upp till sitt namn. När jag behöver snabb hjälp så fanns de på plats. Läs mer
  • 2019-09-26

Elin B skrev om Målerisnabben
    Tjänst: Målning av samtliga väggar, tak och lister samt garderobsdörrar i lgh om 60 kvm.

Har enbart positiva erfarenheter av Håkan och gänget på Målerisnabben. De är seriösa, kunniga och trevliga och gjorde ett fantastiskt jobb!

Det positiva intrycket baseras bl.a. på att:

- offert kom dagen efter förfrågan (rimligt pris i förhållande till många andra firmor kan tilläggas)
    - arbetet var klart inom utsatt tid
    - vi fick värdefulla förslag/tips som höjde slutresultatet
    - Håkan i princip alltid är tillgänglig och återkopplar snabbt
    - fakturan stämde med offert - inga konstigheter
    - jättefint resultat

Skulle anlita Målerisnabben igen och kan starkt rekommendera dem till andra! Läs mer
  • 2019-08-27

Daniel R skrev om Målerisnabben
    Snabb och proffsig hjälp. Lösningsorienterade och bra kontakttäthet. Läs mer
  • 2019-06-24

Frida D skrev om Målerisnabben
    Vi målade om vårat nyköpta radhus. Vi fick ett super proffsigt bemötande och allt vi efterfrågade tillgodoseddes. Resultatet på både målade och tapetserade väggar är över förväntan. Vi fick även en del goda råd kring tapetval som jag är tacksam för då resultatet blev mycket bra. Jag skulle utan tvekan anlita Målerisnabben igen för egen räkning och även rekomendera dem till andra!
    / Frida Danemar Läs mer
  • 2019-06-20

Fredrik S skrev om Målerisnabben
    Jättebra jobb med hög kvalitet. Startade och var klara i tid. Bra kommunikation och trevlig personal. Enbart positiva erfarenheter
    Fredrik Sederholm Läs mer
  • 2019-06-03

Ragnhild E skrev om Målerisnabben
    Ett bra bemötande, snyggt utfört arbete och under de tider vi kommit överens om. Mycket nöjd Läs mer
  • Henric P

2019-05-22

Henric P skrev om Målerisnabben
    Efter ett par veckor levande i en resväska var det då dags att komma hem igen till en nyrenoverad lägenhet för inspektion.
    Det blev verkligen en ''WOW'' upplevelse att återigen stega in genom dörren, men denna gång till en helt annan lägenhet.

Nytt golv, nya garderober och en underbar doft av ''nymålat'' mötte oss. Fick redan vid första besöket, av Håkan, känslan av att dom här killarna vet vad dom pratar om, och visst var det så.

Efter ett par dagar kommer en offert från Målerisnabben, med specifikationer av önskat uppdrag. Riva gamla stommar, ta bort matta(o några lager till) samt bortforsling. Lägga nytt golv, spackla och måla tak o väggar samt montera, bygga ihop och bygga in 3,5 meter garderob.
    Allt utfördes på ett skickligt och kunnigt sätt med absolut top resultat. Vi blev underrättade om hur renoveringen framskred under resans gång då det också lämnades utrymme för egna ändringar och önskemål.

När allt var klart så träffades vi i lägenheten och ''besiktade'' det utförda jobbet så att alla var glada och nöjda innan fakturan skickades.

Vi kan bara konstatera att Vi valde rätt hantverkare för jobbet. Vi har verkligen känt oss trygga med Målerisnabben, dom gav oss ett seriöst och kunnigt bemötande från första dagen.

¤ Bra specificerad och överskådlig offert, utan överraskande kostnader.
    ¤ Tydlig och rak kommunikation/information genom hela arbetet.
    ¤ Använde uteslutande kvalitets produkter.
    ¤ Kunniga och trevliga medarbetare. Flexibla och lyhörda.
    ¤ Valuta för pengarna.

Tack Håkan och Sebastian för ett strålande utfört jobb. Jag kan med glädje rekommendera MÅLERISNABBEN att utföra er renovering. Ni levererar verkligen det ni lovar.

Återigen ett STORT TACK!!!
    //Henric & Elin Läs mer
    2019-05-22 Håkan S svarar Henric P
    Hej Henric & Elin
    Ja hoppas att ni får njuta o ha det så mysigt i lgh.
    Tack för dom fina orden. Känns jätte kul att höra att ni känner er nöjda med oss och
    arbetet vi gjort åt er. Det betyder så mycket för oss att få våra kunder nöjda.

Med vänlig hälsning
  • Monica L

2019-02-28

Monica L skrev om Målerisnabben
    Vi behövde hjälp med att tapetsera vår hall och med diverse renoveringsmålning(lister o dörrfoder). Målerisnabben levde verkligen upp till firmanamnet o var snabbt på plats för bedömning, den utförliga offerten kom redan dagen därpå. Själva arbetet utfördes mycket proffsigt o snabbt av trevliga o punktliga hantverkare. Stort plus oxå för hur rent o fint de lämnade allt efteråt. Det går säkert att hitta billigare firmor, men knappast bättre. Vi är supernöjda!/ Monica Läs mer
    2019-02-28 Håkan S svarar Monica L
    Tack Monica
    Kul att höra att allt känns bra med det vi gjort hos er
    Med vänlig hälsning,
  • 2019-02-18

Sofia W skrev om Målerisnabben
    Vi kontaktade Målerisnabben för att få hjälp med att måla väggar och tak samt slipa och vitlasera golven i vår nyinköpta lägenhet. Vi fick återkoppling och offert snabbt och de kom de dagar vi ville att de skulle komma. Vi fick ett väldigt bra och personligt bemötande av chefen Håkan och resultatet blev jättebra, både målning av supertrevliga och serviceinriktade Sebastian och golv som utfördes snabbt och smidigt av trevliga Patrik. Vi kan varmt rekommendera Målerisnabben till alla som behöver hjälp med liknande tjänster! Läs mer
  • 2018-12-19

Richard T skrev om Målerisnabben
    Har anlitat Målerisnabben flera gånger nu. Både mindre och större uppdrag. De har alltid levererat på tid och rekommenderar ofta bättre lösningar än jag som lekman tänkt mig. Resultatet är oftast över förväntan. Kan varmt rekommendera Målerisnabben! Läs mer
  • 2018-10-04

Anneli S skrev om Målerisnabben
    Otroligt nöjd med målning av vårt sovrum. Snabbt, smidigt och snyggt! Läs mer
    2018-10-05 Håkan S svarar Anneli S
    Tack så mycket Anneli
    Ha en bra helg
  • 2018-01-04

Helene J skrev om Målerisnabben
    Målerisnabben målade, tapetserade fondväggar samt byte golvlister hos oss.
    Vi är mycket nöjda med både resultatet av arbetet och företaget.
    Professionella och trevliga, håller vad de lovar.
    Ett extra plus för att de städar efter sig och plockar med allt skräp. Läs mer
  • 2017-12-30

Lars-olof L skrev om Målerisnabben
    Vi har anlitat Målerisnabben vid flera tillfällen och för olika arbeten (tapetsering, målning och grundarbete). Vi har varit mycket nöjda både med bemötande, utförande och slutresultat. Vi kommer anlita Målerisnabben vid nästa målerijobb och skulle varmt rekommendera dem. Läs mer
    2017-12-30 Håkan S svarar Lars-olof L
    Tack Lars-Olof
    Kul att ha en återkommande nöjd kund
    Med vänlig hälsning,
  • 2017-12-25

Emma W skrev om Målerisnabben
    Vi anlitade målerisnabben för att spackla, måla och tapetsera, samt sätta igen ett fönster (från insidan endast - rutan är kvar på utsidan).

Positivt:
    -Målerisnabben kom med kort varsel
    -De levererade snabbt offert med rimligt pris
    -De utförde jobbet så att det var klart i utsatt tid
    -Kommunikationen med Håkan fungerade bra
    -Målarna som var här var diskreta och trevliga och passade tiderna och det var aldrig några problem med det praktiska.
    -Tekniskt kompetent utfört jobb
    -Håkan lyssnade på våra synpunkter och såg till att det vi inte gillade ändrades.
    -Vi lade till jobb som inte ingick, som ändå hanns med - detta underlättade för oss.
    -Igensättningen av fönstret blev väldigt snygg och diskret till slut.

Negativt:
    -Av tre veckors jobb blev sista dagens insats lite hafsig (detta justerades i efterhand när vi påpekade det)
    -Det blev en del skador i trägolvet av täckpappstejpen i samband med arbetet
    -Efter att fönstret satts igen hade det bildats fukt mot rutan på insidan av glaset, och vi var oroliga för eventuella mögelskador.
    Vi fick först inte gehör för detta - och det uppstod en diskussion. De menade att det i själva verket inte var vatten, utan att det bara var som det såg ut.
    Först när vi kunde visa att det verkligen var kondenserade vattendroppar, ändrade de uppfattning och satte in ventilationshål så att problemet kunde undvikas.

Sammanfattningsvis:
    Vi har höga krav, men är nöjda med slutresultatet på de allra flesta ställen, speciellt spacklingen är fin.
    Målerisnabben lever upp till namnet, och jobbet blev klart i god tid, trots att vi lade till moment. Vissa saker fick justeras i efterhand. Läs mer
    2017-12-26 Håkan S svarar Emma W
    Hej
    Skönt att ni känner er nöjda över lag och vi hoppas att ni kommer att kunna njuta fullt ut nu när allt
    är klart. Vet att ni har höga krav o det försöker vi också ha så gott det bara går.
    Önskar er ett Gott Nytt År.
    Tack för återkopplingen

Med vänlig hälsning
  • Anne A

2017-10-23

Anne A skrev om Målerisnabben
    Håkan och hans gäng har gjort en omfattande renovering med vår 4-rummare i Sundbyberg - från en sliten lägenhet till en topprenoverad våning! De har målat, tapetserat, lagt nya golv, slipat golv, lackat golv, rivit väggar, byggt upp väggar, bytt el, rivit och monterat kök, installerat vitvaror och mycket mer. Håkan och hans gäng är trevliga, tillmötesgående och idérika. Håkan kvalitetssäkrar hela vägen och är transparent kring omkostnader och fakturor - inga konstigheter här inte! Jag kan varmt rekommendera Målerisnabben!

Tack för allt! /Anne&Björnar Läs mer
    2017-10-23 Håkan S svarar Anne A
    Tack så kul att höra att ni blev nöjda
    Med allt jobb vi gjort.
  • Ramon B

2017-08-01

Ramon B skrev om Målerisnabben
    Väldigt proffsigt bemötande. Målarna gjorde ett riktigt fint jobb - jag är bara så nöjd. Lite oklarheter kring fakturan (inte beloppet - det var enligt avtal, utan hur han hade räknat), men det kunde han förklara utan problem. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2017-08-01 Håkan S svarar Ramon B
    Tack Ramon
    Glad att ni blev nöjda o att du förstod Fakturan när jag förklarade hur det var
    Önskar er en fortsatt skön sommar
  • 2017-07-23

Monica L skrev om Målerisnabben
    Vi anlitade Målerisnabben i två omgångar för att måla om och tapetsera vår lägenhet på 94 kvm (väggar, tak och foder). Vi letade efter bra kvalitet trots pressad tidsplan. Just kvalitet var extra viktigt eftersom vi hade valt väldigt matta färger som gör att alla ojämnheter syns.

Med de här kriterierna kan jag inte annat än rekommendera Målerisnabben, allt klart enligt plan med jätte fint slutresultat. Trevliga målare på plats och tydlig och bra kommunikation. Läs mer
    2017-07-23 Håkan S svarar Monica L
    Tack, vad kul att höra.
    Ha en fortsatt trevlig sommar
  • 2017-06-27

Fredrik H skrev om Målerisnabben
    Bra och snabbt bemötande från offertstadie och genom hela utförandeprocessen.
    Inget krångel eller strul med hantverkare som inte är på plats. Alla var på plats hela tiden och den tighta tidplanen höll!
    Jag rekommenderar Målerisnabben. Läs mer
  • 2017-04-12

Eric L skrev om Målerisnabben
    Allt funkade bra. Från den första bestämde träffen tills allt var färdigt. Har inget negitivt att säga faktisk. Taket och golvet blev båda jätte fina. Vi är som sagt jätte nöjda. Läs mer
  • 2017-04-07

Liljan skrev om Målerisnabben
    Rekommenderas varmt. Jag behövde hjälp med målning och spackling av väggar i min lägenhet och är väldigt nöjd med resultatet.

Proffsigt bemötande, snabb service och väldigt noggrant väl utfört arbete. Håkan med Målerisnabben agerade snabbt och kommunikationen var jätte bra. Bra engagemang och effektivt jobb! Trevliga grabbar som var punktliga och professionella.

Väldigt nöjd kund! Anlitar dem gärna igen. Tack för hjälpen!

Liljan Läs mer
    2017-04-07 Håkan S svarar Liljan
    Tack det känns jätte kul att höra att ni blev nöjda hela vägen med det vi utförde åt er
  • 2017-01-11

Filip L skrev om Målerisnabben
    Jag är väldigt nöjd med Målerisnabben. De agerade väldigt snabbt när jag behövde hjälp med att måla om min lägenhet. Kundbemötande, offert, kommunikation och hantverksarbetet höll hög klass och jag rekommenderar företaget varmt. Läs mer
  • 2016-12-08

Glenn W skrev om Målerisnabben
    Vi gjorde om kök,hall och vardagsrum. Vi är mycket nöjda med resultatet och speciellt med killarnas bemötande, trevliga killar som respekterade att de var i vårt hem och arbetade. Gör er själva en tjänst anlita Målerisnabben för ett snabbt och bra resultat!! Hälsningar familjen Westlund Läs mer
  • 2016-09-21

Nils S skrev om Målerisnabben
    Har du också höga krav på de du samarbetar med?

Håkan på Målerisnabben är kvalitet rakt igenom. Han gjorde min våning på Östermalm till en riktig pärla där man kan bo lång tid framöver. Tre rum målade perfekt plus kök. Lister, stuckaturer i tak och bröstpaneler målade med fantastiskt resultat. Slipade golv och lack utan något lackspill eller slarv i hörnor. Eluttag fixad i hallen och nya kopplingsuttag för lampor i tak. Målade garderober och slipad bänkskiva i köket. Nya dörrhandtag i mässing och alla dörrar målade. Låg en heltäckningsmatta i sovrummet som var klistrad med allt klister i världen. "Inga problem det tar lite tid men vi fixar den, lugn", sa Håkan.

Håkan på Målerisnabben är en riktig Stjärna. Han samarbetar med killar i toppklass. Bra bemötande i Östermalmsförening (kan vara lite töntiga grannar), klockren renovering/målning, tar på sig extrajobb utan att blinka, fixar och ger förslag som gör lägenheten perfekt. Rent och snyggt och inga missar helt enkelt!

Om ni ska renovera eller måla om. Ring till Håkan! Jag kommer aldrig anlita någon annan. 10 poäng helt enkelt! Läs mer
  • 2016-08-09

Jan-åke Ö skrev om Målerisnabben
    Mycket bra bemötande från offert till arbetets slut. Hade en bra dialog och de fåtal kompletteringar som behövde göras fixades snabbt. Läs mer
  • 2016-06-13

Lars M skrev om Målerisnabben
    Håkans tunga engagemang var avgörande när vi valde målare till vår lägenhet. Vi kunde se det goda resultatet växa fram och vi kunde bo kvar i lägenheten samtidigt som den målades. Den gemensamt överenskomna tidsplanen hölls och fakturan stämde exakt med offerten. Läs mer
  • 2016-06-09

Åse H skrev om Målerisnabben
    Utomordentligt bra utfört Snabb service trevligt bemötande Ingen väntetid Högsta betyg Mina bästa rekomendationer Läs mer
  • Urban L

2016-03-31

Urban L skrev om Målerisnabben
    Håkan fixade målning av väggar, element och fönster i vår nya företagslokal
    snabbt och bra utfört. 5 stjärnor till Målerisnabben Läs mer
  • 2016-02-25

George K skrev om Målerisnabben
    Snabb service, ställer upp, bra utfört arbete, öppna för ideer och förändringar. Läs mer
    2016-02-25 Håkan S svarar George K
    Tack för att du tog dig tid att svar
    Önskar dig en bra dag
  • 2016-02-03

Christian V skrev om Målerisnabben
    Fick svar dagen efter kontakt och arbetet utfört utan problem. Läs mer
  • 2015-12-16

magdalena b skrev om Målerisnabben
    Fantastiska killar! Allt som skulle göras ( och lite till ) har de utfört med bravur! Vi hade ett tajt tidsschema och allt gick hur bra som helst.. I princip mötte vi killarna i dörren när vi kom med flyttlasset. Vi är så nöjda med arbetet de utfört i vår nya lägenhet 😊 Läs mer
  • 2015-12-03

Emilie C skrev om Målerisnabben
    Ville ha hjälp med att sätta upp en skjutdörr till sovrummet samt sätta in lister i kök och vardagsrum och kontaktade Håkan efter att ha läst alla fina recentioner här på reco.se och jag kan säga så mycket som att jag inte blev besviken. Håkan tog kontakt med mig samma dag som jag skickade mailet och lyckades finna tid för att hjälpa mig redan veckan därpå trots ett fullspäckat schema.

Både Håkan och hans anställda gav ett väldigt gott intryck, svarade snabbt på mail och sms och ringde alltid enligt överenskommelse. Arbetet blev väl utfört till den kostnad vi kommit överens om och som dessutom var väldigt rimlig. Kan med andra ord varmt rekommendera Håkan och Målerisnabben. Läs mer
    2015-12-05 Håkan S svarar Emilie C
    Tack Emilie!
    Vad roligt att höra att ni uppskattar vårt arbete och att få så bra omdöme tillbaka.
    Önskar er en trevlig jul.

Hälsningar
  • 2015-11-17

Lars K skrev om Målerisnabben
    Bra dialog genom hela processen och väl utfört arbete! Läs mer
    2015-11-17 Håkan S svarar Lars K
    Tack kul att höra o hoppas att ni får en trevlig jul
  • 2015-10-20

Lars L skrev om Målerisnabben
    Håkan på Målerisnabben har utfört ett mycket kompetent och professionellt arbete hos oss med komplicerat tapetseringsarbete.
    Vill ni ha en trevlig, seriös och kunnig hantverkare har ni här rätt person!

Mycket nöjd kund
    Lars Läs mer
  • 2015-10-19

Alexandra F skrev om Målerisnabben
    Vi byggde ett nytt rum och i samband med detta utfördes en rivning av vägg, golvläggning och målning samt nytt tak med infälda spotlights.

Bra bemötande och engagemang hela vägen samt hjälp och stöttning vid upkomna problem som inte gick att förutse innan. Det kändes tryggt. Läs mer
  • 2015-09-22

Anders L skrev om Målerisnabben
    Väldigt proffsigt och bra bemötande. Håkan är väldigt mån om att man ska känna sig nöjd efteråt. Punktligt och bra utfört arbete. Läs mer
  • Olivia D

2015-09-21

Olivia D skrev om Målerisnabben
    Tjänst: Ommålning av 3 rum varav ett med tapet
    Vi är mkt nöjda med det arbete som utförts. Lätt att samarbeta med och kommer när han ska. Läs mer
  • 2015-09-15

Marianne N skrev om Målerisnabben
    Snabbt och bra bemötande. Arbetet innebar målning av en nyinköpt våning
    samt renovering av kök , tambur mm.
    Fick efter genomgång på plats en totaloffert. När arbetet utökats reviderades offerten. Som jag godkände. Ansvarig var alltid tillgänglig på telefon.
    Flexibiliteten var hög när något måste ändras eller läggas till under arbetets gång.
    Överrenskomna tider hölls och jag blev alltid informerad om när hantverkarna skulle komma på dagen. Läs mer
  • 2015-08-15

Richard H skrev om Målerisnabben
    Målerisnabben hjälpte mig med ommålning av sovrum, vardagsrum och hall samt inoljning av balkonggolv. Proffsigt bemötande från första kontakt. Väl utfört arbete som blev färdigt tidigare än utlovat, till avtalat pris. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2015-08-04

Ola J skrev om Målerisnabben
    Mycket proffsigt bemötande och levererade överenskommet resultat enligt tidsplan. Vi kan med gott samvete rekommendera dem. Läs mer

GUSTAV III:S BOULEVARD 141, 169 74 Solna