Mandometer AB

Läs vad 6 kunder tycker om Mandometer AB

• Felicia A

2019-03-27

Felicia A skrev om Mandometer AB
    Har slösat bort 4 månader av min livstid på öppenkliniken.
    Mandometer anser att ätstörning är en fysiskt sjukdom och inte en psykisk?!?!?! Inbillar sig att sjukdomen går över bara man äter. Finns inga psykologer anställda på kliniken i Huddinge (vet inte om det gör det på någon annan av klinikerna heller) och vill påstå att det är individuellt anpassat men det är det inte verkligen, verkligen inte.
    Man blir dessutom utkickad om behandlingen inte passar en. Inte konstigt att dom får goda resultat då och som någon annan skrev är det ett riktigt rövställe. 💩

Behöver jag tillägga att dom går med 76 miljoner i vinst varje år. Pengar dom hade kunnat lägga på RIKTIG forskning, för den enda "forskningen" dom gör är ju av dom själva så... Läs mer
  • 2019-02-11

anonym uwu skrev om Mandometer AB
    ett skit-ställe minst sagt :) de andra recensionerna förklarar rätt bra om vad problemen är. känns dessutom inte som att man får något stöd alls från personalen, de verkar inte förstå hur man hanterar någon med en ätstörning. har gråtit hysteriskt flera gånger med personal som bara ignorerar en eller kommer med kommenterar som TOTALT misslyckas att uppmuntra. Läs mer
  • 2019-01-26

Fanny Franzén skrev om Mandometer AB
    Dagvården var Förfärligt! Den var sämre en sämst! Allt dem gjorde var att dra alla med en ätstörning över en kam. Som om dem trodde att alla funkade på samma sätt! Dem sårade mig djupt och gjorde mig bara sjukare! Dessutom var nutritionisten en riktig otrevlig och läskig häxa. Läs mer
  • 2011-05-26

Eleis H skrev om Mandometer AB
    Heldygnsvården funkar bra, så bra som en sån vårdform kan funka. Dagvården däremot är under all kritik. Kanske fick jag bara en dålig behandlare men hela tiden där kan beskrivas med frasen "mycket snack och lite verkstad".
    Tror jag aldrig gick dit utan en klump i magen för hur dagen skulle bli. Behandlare som är ointresserade och disträ, ledordet verkar vara "fake it til you make it". Fick inget stöd i hur jag skulle hantera min ätstörning ute i den "riktiga" världen utan stjälptes mest ut på vinst och förlust. Läs mer
  • 2010-08-01

. skrev om Mandometer AB
    Skit ställe. Säger att de studerar ens personliga ätbetende och lär en att känna igen sin kropps hungerkänslor! BULLSHIT. Ingen förklarade ens för mig hur mandometern funkade och största delen av personalen var otrevlig och behandlar en som om man vore en idiot! Läs mer
  • 2009-02-11

sanna e skrev om Mandometer AB
    Mandometer AB, Mando Anorexicentrum är ett helt underbart ställe för dom som satsar på att bli friska från sina ätstörningar. Man får ett underbart fint bemötande utan förutfattade meningar eller kritik. Dom studerar noga hur ens ätbeteende är och vilken mättnad och hunger man har, med en så kallad ''mandometer'' våg som man äter på dagligen. Deras dagverksamhet är riktigt mysig och trevlig och alla behandlare och patienter är så snälla där. De har öppenvård, dagvård samt slutenvård vid behov. Det bästa med denna behandling till skillnad från annan statlig ätstörningsbehandling är att Mando AB Anorexicentrum är en privatklinik som är baserad på en och samma metod som gäller alla patienter och att man har 5 års uppföljning efter att man blivit friskskriven från behandlingen.

Deras metod och resultat är baserad på års forskning av riktiga ätstörningsspecialister. Det finns två kliniker i Stockholm, en i USA, en i Hollad samt en i Australien. Jag tror 99% av alla tjejer och killar som gått där är jätte nöjda med deras behandling, inklusive jag. Mandometer AB har räddat flera människors liv vars jag känner. Dom är väldigt pålästa och experter på ätstörningsvård och bra bemötande. Sök genast hjälp här, det går ej att ens jämföra med annan ätstörnings behandling! Läs mer