Mandometer AB

Mandometer AB

2.2

12 omdömen om Mandometer AB

Agnes Scarlett Marianne S

Upplevde att allt hänger på att få en bra behandlare som struntar i metoden och gör vad som behövs- annars faller det. Finns ingen helhetssyn och man får ingen hjälp om man har andra problem utöver ätstörning. Mig slängde de ut och sa att jag måste få hjälp med det psykiska måendet först.

Cajsa G
Skrev om Mandometer AB

Flera år i dagvård och inläggning och uppföljning men det hjälpte inte mig. Jag upplevde inte att de hade någon förståelse för min ätstörning.

Eylem T
Skrev om Mandometer AB

Jättebra personal och jättebra metod som verkligen fungerar! Jag blev frisk tack vare Mando!! Mando räddade mitt liv!

Anna L
Skrev om Mandometer AB

Behandlingen på Mando räddade livet på mig! Jag kom till deras slutenvård, var sedan i behandling i öppenvården och blev friskskriven efter 10 månader. Efter 5 års uppföljning är jag fortfarande frisk och jag är dem evigt tacksam för att de fick mig att kämpa mig ur Anorexin.

Åsa A
Skrev om Mandometer AB

Att bota en ätstörning är svårt. Mandos filosofi passar inte alla, men har hjälpt oss massor. De är kunniga och tillgängliga och engagerade

Josefin Margareta O
Skrev om Mandometer AB

Skulle ge dem minus i betyg om möjligt. De tog in vår dotter som har anorexia på Huddinge, men efter en vecka ville de slänga ut henne med direkt verkan, eftersom hon var en alltför besvärlig patient, enligt deras måttstock. De är inte professionella. Vissa av personalen bemöter inte patienterna med respekt utan mobbar de som de inte gillar och tycker är besvärliga. De anställer den billigaste personalen. Deras läkare är en AT läkare! De har nästan alltid endast vårdare och har bara en sjuksköterska ”ibland” på avdelningen.De...

VIVIANA V
Skrev om Mandometer AB

Håller med resterande kommentarer tillfullo

Matilda F
Skrev om Mandometer AB

Bryr sig bara om vad som står på vågen och skiter fullständigt i hur hjärnan mår. Skriver ut en såfort man blir normalviktig. (Huddinge)

Felicia A
Skrev om Mandometer AB

Har slösat bort 4 månader av min livstid på öppenkliniken. Mandometer anser att ätstörning är en fysiskt sjukdom och inte en psykisk?!?!?! Inbillar sig att sjukdomen går över bara man äter. Finns inga psykologer anställda på kliniken i Huddinge (vet inte om det gör det på någon annan av klinikerna heller) och vill påstå att det är individuellt anpassat men det är det inte verkligen, verkligen inte. Man blir dessutom utkickad om behandlingen inte passar en. Inte konstigt att dom får goda resultat då och som någon annan...

Matilda F och FANNY F gillar detta
Fanny Franzén
Skrev om Mandometer AB

Dagvården var Förfärligt! Den var sämre en sämst! Allt dem gjorde var att dra alla med en ätstörning över en kam. Som om dem trodde att alla funkade på samma sätt! Dem sårade mig djupt och gjorde mig bara sjukare! Dessutom var nutritionisten en riktig otrevlig och läskig häxa.

Felicia A gillar detta
Eleis H
Skrev om Mandometer AB

Heldygnsvården funkar bra, så bra som en sån vårdform kan funka. Dagvården däremot är under all kritik. Kanske fick jag bara en dålig behandlare men hela tiden där kan beskrivas med frasen "mycket snack och lite verkstad". Tror jag aldrig gick dit utan en klump i magen för hur dagen skulle bli. Behandlare som är ointresserade och disträ, ledordet verkar vara "fake it til you make it". Fick inget stöd i hur jag skulle hantera min ätstörning ute i den "riktiga" världen utan stjälptes mest ut på vinst och förlust.

FANNY F och Felicia A gillar detta
sanna e
Skrev om Mandometer AB

Mandometer AB, Mando Anorexicentrum är ett helt underbart ställe för dom som satsar på att bli friska från sina ätstörningar. Man får ett underbart fint bemötande utan förutfattade meningar eller kritik. Dom studerar noga hur ens ätbeteende är och vilken mättnad och hunger man har, med en så kallad ''mandometer'' våg som man äter på dagligen. Deras dagverksamhet är riktigt mysig och trevlig och alla behandlare och patienter är så snälla där. De har öppenvård, dagvård samt slutenvård vid behov. Det bästa med denna behandling...