Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Sollentuna Mariebergs Brasvärme AB

Kanalvägen 67, 191 34 Sollentuna — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Mariebergs Brasvärme AB

• Mattias J
    Mattias J skrev om Mariebergs Brasvärme AB
    Till en början kändes det riktigt bra med Mariebergs. Var och besökte deras butik i Kungens Kurva tillsammans med min syster som också funderade på att skaffa en kamin.

Sedan började problemen....

Det fanns ett antal frågor som säljaren ville ha svar på, men när jag försökte ge honom svaren gick det inte att få tag på honom.

Försökte ringa, maila och även besöka butiken, men ingen ville kännas vid att någon hade frågat mig något. Konstigt tyckte jag.

Vi hade ju redan bokat in datum för själva installationen och jag tyckte att det var lite märkligt att de inte skulle komma ut och titta hemma hos mig för att försäkra sig om allting, men men

Sedan kom då dagen D och en stackars yngling kom hem till mig med en bil från Mariebergs.

Redan från början såg jag vilken klåpare det var och jag vågade inte släppa honom en sekund. Efter cirka en timme ringde jag till butiken och undrade om de verkligen hade skickat rätt person. De svarade att jag skulle hålla mig lugn och att allt skulle ordna sig.

Orkar inte skriva allt som hände - men i praktiken fick jag installera allting själv. Tur att jag är händig annars hade det aldrig gått. Vill dock varna alla andra att ALDRIG anlita Mariebergs.

Vi strider fortfarande om betalningen eftersom jag vägrar betala fullt pris för ett arbete som jag styrt upp och utfört till minst 80%.

AKTA ER! Läs mer
  • Martin H
    Martin H skrev om Mariebergs Brasvärme AB
    Vi begärde in offert från tre leverantörer varav Marieberg var en. Priserna var ungefär likvärdiga från alla tre. Bemötandet från säljaren via e-post var bra och han svarade snabbt på uppföljningsfrågor. Installationen, som utfördes av entreprenörer anlitade av Marieberg, gick bra och det var trevliga och duktiga killar som gjorde jobbet. Enda negativa var att det tog ganska lång tid efter att installation var gjort för taktätaren att komma och täta taket. Dock har jag förstått att de har bytt tak-entreprenör sedan dess. Läs mer

Bästa byggföretagen i Sollentuna:

Katja L Katja L tycker: