Mariebergs Brasvärme AB

3.7

9 omdömen om Mariebergs Brasvärme AB

Anna Margareta A
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

Kan varmt rekommendera Mariebergs Brasvärme. Vi fick vår nya kamin installerad idag . Fantastiskt bemötande , hjälp med allt från första stund, tills att kaminen nu står på plats. Stor tack till Kenneth som projekterade det hela och Marcus som monterade.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Erik Andreas S
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

Besökte butiken i Uppsala. Fick bra hjälp och kloka råd. Personalen har varit trevliga och proffesionella. Uppskattar verkligen deras engagemang vid hembesöken för att skapa en optimal installation/placering. Installatören var också mkt trevlig och kunnig. Sotaren berömde arbetet och plåtslagaren som Mariebergs förmedlat. Sammantaget får dom 10 av 10!

MICHAEL JAN V
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

This review is in English to reach a wider audience. I can only agree with the other 5-star reviews. Very professional personnel. They take the time to really help find the perfect fireplace for your home. Not only technically (e.g. where and how to put a chimney) but also aesthetically. The fireplace is ordered but not installed yet. Will update when installation is complete. Edit: And here is the update. The fireplace was delayed 10 weeks because of production problems at Contura, which is understandable due to the...

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Peter L
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

Efter att ha tagit in flera offerter anlitade vi till slut Mariebergs Brasvärme i Sollentuna. Säljaren Calle gjorde ett mycket bra jobb, tydligt, informativt och korrekt. Lätt att bolla med för att hitta rätt lösning för oss. Efter startbeskedet var leveransen snabb och vi är mycket nöjda med hantverkarna som installerade kaminen. Besiktning gjordes dagen efter att installationen var klar, inga anmärkningar.

JOHAN Ö
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

Anlitade Mariebergs för att mura en spis med insats och för att installera en kamin. Vi kollade runt med ett antal leverantörer, men fick bäst förtroende för Mariebergs i Sollentuna. De var inte billigast av de offerter vi fick, men inte heller dyrast. Däremot lade de ned mycket tid på att förstå vad vi ville ha och förklara förutsättningar och alternativ för oss. Det var tydligt, tillgängligt och konstruktivt från början, och så fortsatte det hela vägen fram till slutbesiktning. Leverans och installation i tid och enligt...

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Rolf M
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

Besökte Mariebergs i Kungens Kurva där jag fick ett bra och ärligt intryck av säljaren. Beställde sedan en offert på två braskaminer som skulle komma ganska snabbt. Efter två veckor ringer jag och pratar med säljaren och skyller på en mässa och att de har ett nytt offertsystem. Jag sa att han istället kan skriva ner sifforna i ett mejl (det funkar för mig). Han lovade då att jag skulle få offerten senast på fredag (förra fredagen). Nu är det nästkommande fredag och vi har ännu inte fått vår offert. Börjar det så dåligt...

Fredrik C
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

Har köpt öppen spis från företaget och även om processen tog längre tid än vad jag förväntat mig så blev slutresultatet bra.

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Mattias J
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

Till en början kändes det riktigt bra med Mariebergs. Var och besökte deras butik i Kungens Kurva tillsammans med min syster som också funderade på att skaffa en kamin. Sedan började problemen.... Det fanns ett antal frågor som säljaren ville ha svar på, men när jag försökte ge honom svaren gick det inte att få tag på honom. Försökte ringa, maila och även besöka butiken, men ingen ville kännas vid att någon hade frågat mig något. Konstigt tyckte jag. Vi hade ju redan bokat in datum för själva installationen och...

Fredrik C gillar detta
Martin H
Skrev om Mariebergs Brasvärme AB

Vi begärde in offert från tre leverantörer varav Marieberg var en. Priserna var ungefär likvärdiga från alla tre. Bemötandet från säljaren via e-post var bra och han svarade snabbt på uppföljningsfrågor. Installationen, som utfördes av entreprenörer anlitade av Marieberg, gick bra och det var trevliga och duktiga killar som gjorde jobbet. Enda negativa var att det tog ganska lång tid efter att installation var gjort för taktätaren att komma och täta taket. Dock har jag förstått att de har bytt tak-entreprenör sedan dess.

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 131 omdömen 4.7 av 131 omdömen