Mariebergs Brasvärme I Malmö AB

2.3

3 omdömen om Mariebergs Brasvärme I Malmö AB

Sophia J
Skrev om Mariebergs Brasvärme I Malmö AB

Vi besökte butiken och fick en prisuppgift på att installera en braskamin. När offerten kom var denna på 60 000 kr mer än vad som angetts i butiken. Säljaren visste inte om att jag redan fått prisuppgift i och skyllde på att ritning inte fanns. Denna hade vi dock skickat till honom i tidigare skede. Av någon anledning kunde han dock fortfarande komma fram till ett pris på 160 000 kr (!). Uppenbart att de försökte blåsa oss. Skulle aldrig handla här efter det.

LEIF H
Skrev om Mariebergs Brasvärme I Malmö AB

Vi skulle byta ut en drygt 20 år gammal braskamin och besökte Mariebergs för att se vad de hade att erbjuda. Vi visste i huvudsak vad vi ville ha och fick bra tips av Sebastian som hjälpte oss att hitta det för oss bästa alternativet. Efter hembesök nästa dag fick vi en tydlig offert som omfattade både kamin och tilluftsskorsten. Joakim som kom och installerade kaminen och bytte ut skorstenen var ytterst noggrann och resultatet blev till stor belåtenhet. Han var också en mycket trevlig person som såg till att lämna allt rent och snyggt efter sig. En stor eloge till honom.

David V
Skrev om Mariebergs Brasvärme I Malmö AB

Beställde kamin+skorsten samt installation av detta till vårt nyköpta hus. Trots att vi beställde flera veckor i förväg så fanns varken kamin eller skorsten på plats när installatören från Marieberg anlände. Någon hade gjort fel och leveransen blev försenad med tre veckor. Den planerade julledigheten framför brasan uteblev. Vi bad om kompensation för förseningen och ökade uppvärmingskostander men Mariebergs gav oss inte ens en ursäkt.