Markishuset

Markishuset

markishuset.se
  • BadgeThreeYears

About company

Välkommen till Markishuset! Vi på Markishuset är din leverantör av markislösningar. Med över 50 år i branschen kallar vi oss för experter inom branschen. Vi är ett komplett fullserviceföretag för alla typer av fönsterskydd och ljusreglering. Vi frågar dig och ser sedan till att skräddarsy den bästa möjliga lösningen för dig....

168 omdömen om Markishuset

Sedan starten hos Reco 2018

Stefan C
Escreveu sobre Markishuset

Bra jobb och snabb respons när vi fick strul med våra markiser.

Alexander M
Escreveu sobre Markishuset

Markishuset mötte mig med välvilja och professionalism. Kostnadsförslaget på reparation av markisen (sy om tyget) var exakt det som utlovades. Till och med billigare. De utförde jobbet förvånansvärt fort och jobbet tog allt som allt tre dagar, inklusive nedtagning, reparation och sedan uppsättning. Mycket nöjd!

Sophia F
Escreveu sobre Markishuset

Tack för jättefina markiser. Nu ser butiken så mycket proprare ut och fastighetens ägare samt flera kunder har påpekat fräscheten och kompletteringen. Snyggt jobbat! Fia/Stilbrott AB

Svar från Markishuset

Tack för feedback Fia! Så roligt att höra att du är nöjd med markiserna.

Fredrik Per Gunnar E
Escreveu sobre Markishuset

Riktigt bra service. Från att vi kontaktade dem hade vi inom 14 dagar haft montör på besök för att kontrollmäta, beställning lagd på persienner, leverans och därefter snabb och proffsig montering. Inget att anmärka på i denna leverans.

Svar från Markishuset

Tack för den fina feedbacken Fredrik! Kul att höra att du är nöjd med persiennen.

Ettit A
Escreveu sobre Markishuset

Snabbt och utmärkt utfört arbete tack

Carl J
Escreveu sobre Markishuset

Bra dialog med säljavdelningen som informerade om när det var möjligt att sätta upp markiser. Snabbt och smidigt med monteringen av markiser, även om det var svårt med kommunikationen pga bristande språkkunskaper. Här borde företaget uppmuntra/bistå de anställda i språkträning. Företaget kan rekommenderas till andra. /Magnus

Alexander G
Escreveu sobre Markishuset

Vi är mycket nöjda med vår markis som sattes upp av Markishuset!

Svar från Markishuset

Tack för feedbacken Alexander! Härligt att höra att du är nöjd med markisen. Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med.

Ted B
Escreveu sobre Markishuset

Snabb och tydlig respons - snabb hjälp och trevlig service!

Svar från Markishuset

Tack för en jättefin feedback Ted! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med.

Camilla K
Escreveu sobre Markishuset

Mycket bra jobb och trevligt bemötande. Jag rekommenderar gärna Markishuset.

Svar från Markishuset

Tack för dem fina orden Camilla och tack för att du rekommenderar oss vidare. Vi gör vårt bästa!

Anna Margareta C
Escreveu sobre Markishuset

Fått markis uppsatt av Markishuset, är jättenöjd med deras arbete o de städade noggrant efter sig. Kan jag varmt rekommendera.

Svar från Markishuset

Tack snälla för förtroendet Margareta. Härligt att du är nöjd med arbetet!

Stefan S
Escreveu sobre Markishuset

Snabb och fin service från offert till färdig installation.

Svar från Markishuset

Tack för feedback Stefan! Vi gör vårt bästa!

Jonas K
Escreveu sobre Markishuset

De kom när de skulle och verkar satt upp markisen bra

Svar från Markishuset

Hej Jonas, Tack för feedback! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Jan N
Escreveu sobre Markishuset

Snabbt och bra jobbat. Kom med en bra idé hur man sparar pengar.

Jan U
Escreveu sobre Markishuset

Jag är så nöjd med Markishuset så jag är säker på att det den leverantör som jag kommer handla av nästa gång. Hederliga, leveranssäkra och prisvärda.

Svar från Markishuset

Tack för feedback Jan. Vi gör vårt bästa!

Pierre H
Escreveu sobre Markishuset

Hej ! Trevligt bemötande, duktiga hantverkare, mycket bra resultat, toppen. Mvh /Pierre Håkansson, Loopen Marin AB.😎

Svar från Markishuset

Tack för feedback Pierre! Härligt att höra att du är nöjd med resultatet. Vi gör vårt bästa!

Sven L
Escreveu sobre Markishuset

Markishuset hjälpte mig med att byta ut en motor i en stor markis som fastnat i ytterläge. Skulle ha en rejäl släktfest dan därpå så det var brådis! Men med Melissa på kundtjänst som spindeln i nätet var det fixat redan efter 3 timmar. Kanonnöjd!!

Svar från Markishuset

Hej Sven, Tack snälla för den den fina feedback. Tveka inte att höra av dig om det är något annat du behöver hjälp med.

Rafi T
Escreveu sobre Markishuset

jag har snyggaste markisen på hela sveavägen . REKOMENDERAR STARKT !!! perfekt form (halv rund) perfekt färg (svart guld) käns lyxigt ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Dimitrios M gillar detta
Svar från Markishuset

Hej Rafi! Tack för din feedback! Vad roligt att höra att du är nöjd med markisen! Tveka inte att höra av dig om det är något annat du behöver hjälp med.

Christina E
Escreveu sobre Markishuset

Servicen och engagemanget från ordermottagerskan var både trevlig och engagerad. Två glada killar kom sen med den utrustning som behövdes för att ändra vinkeln på mina markiser. De arbetade snabbt och effektivt och jag är nöjd med resultatet. Fakturan var helt ok.

Svar från Markishuset

Tack för feedback Christina! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med.

Aziz G
Escreveu sobre Markishuset

Vi upplevde att de var jättesvåra att kontakta o få svar ifrån Markishuset. Det blev inte rätt i kommunikationen från början och vi fick vänta ett par veckor för länge, i semestertider. En av markiserna fastnar och går inte att fälla ned, vi har ringt för att de ska komma och åtgärda men inte fått kontakt efter annars väl utfört arbete.

Svar från Markishuset

Tack för feedback Aziz. Vi tar lärdom av detta och lär oss av våra fel. Hoppas att du är nöjd med det utförda arbetet.

Marcelo L
Escreveu sobre Markishuset

Trevligt bemött med lite komplikationer med planeringen av besöket. När väl felsökningen kom så fixade de även problemet väl på plats. Snabbt och effektivt =)

Svar från Markishuset

Hej Marcelo, Tack för feedback! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Dag R
Escreveu sobre Markishuset

Snabb och proffsig mätning och uppsättning av markiser. De hade kvar alla uppgifter från min tidigare beställning så alla färger blev desamma som tidigare markiser.

Svar från Markishuset

Härligt att höra Dag. Tack för feedback. Vi gör vårt bästa!

Jan S
Escreveu sobre Markishuset

Superservice! Ärliga, snabba, trevliga och proffsiga!

Svar från Markishuset

Hej Jan, Tack för din Feedback. Vi gör vårt bästa! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med.

Niklas Ö
Escreveu sobre Markishuset

Trevlig och kompetent personal Fick hjälp med mitt problem

Svar från Markishuset

Hej Niklas, Tack för din feedback. Vi gör vårt bästa! Tveka inte att höra av dig om det är något att vi kan hjälpa dig med.

Bostadsrättsföreningen K

Jättebra produkt och professionell montering

Svar från Markishuset

Hej Tack för feedback! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Elisabeth M
Escreveu sobre Markishuset

Snabba svar och väl insatt i det jag behövde.

Svar från Markishuset

Hej Elisabeth, Tack för din feedback! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med.

Uppsala K
Escreveu sobre Markishuset

Lite långsam leverans och bökig kommunikation

Svar från Markishuset

Hej, Tack för feedback. Det var tråkigt att höra! Vi tar lärdom av detta och ser till att kommunikationen blir bättre i framtiden.

Colinda N
Escreveu sobre Markishuset

Snabba, effektiva och trevliga. Gör det de ska när de säger att de ska. Mycket nöjd.

Svar från Markishuset

Hej Colinda, Tack för din feedback! Härligt att höra att du är nöjd. Tveka inte att höra av dig om det är något att vi kan hjälpa dig med.

Norr M
Escreveu sobre Markishuset

Markisen har regelbundet strulat sedan vi fick hjälp av Markishuset. De har alltid dykt upp omgående för att reparera förutom senast då det tog över en vecka med bristande kommunikation. När de tillslut dök upp och lagade den igen.

Yvonne C
Escreveu sobre Markishuset

Väldigt bar bemött , mycket nöjd . Väntar dock på att den nya markisen ska bli fixad , fast satt snett så att den inte fäller ut .... mvh Yvonne

Hej Yvonne Nu är markisen fixad :) tack för fint omdöme

Erik A
Escreveu sobre Markishuset

Det tog lite tid innan jag fick hjälp, men det var ingen brådska. När arbetet med markisen utfördes gick det snabbt och perfekt.

Svar från Markishuset

Hej Erik Vi ber om ursäkt att du fick vänta Vad roligt att du blev nöjd

Anders N
Escreveu sobre Markishuset

Vi bad om en felavhjälpning som uteblev helt, för det fakturerades vi drygt 900sek. Tyvärr hann jag inte avbryta betalningen. Vår plan var att bestrida fakturan. Utöver det har oljefläckar på vårt trädäck uppkommit pga serviceteknikerns åtgärder. Han var där max 15 min och säger att det inte är säkert att det han gör kommer avhjälpa felet. Vi har följt markishusets instruktioner om skötsel, dvs oljat mekanismerna. Serviceteknikern frågar inte om vi hade ha gjort det. Vi kommer förmodligen aldrig kontakta M- huset igen och självklart sprida hur dålig leverantör de är till så många vi kan.

Svar från Markishuset

Hej Anders Vi ber om ursäkt om det uppstått något missförstånd denna gång .Vi levererade en fin markis till dig i slutet av 2018 som du var nöjd med och nu senast var vi ute för att hjälpa dig med en motor på en markis som inte var via oss. Vi kommer att diskutera med verkstan vad som gått fel och sedan återkomma till dig och se hur detta ska lösas. Ha det fint //Markishuset

Yvonne E
Escreveu sobre Markishuset

Jag köpte balkongskydd som var enligt förväntningar. Dock var det svårt att komma i kontakt med de både gällande offert och leveransstatus.

Svar från Markishuset

Hej Yvonne Vad roligt att höra om balkongskyddet Vi ber om ursäkt om de långa väntetiderna som var pga av leveranser samt hög efterfrågan //Markishuset, Soha

Karl S
Escreveu sobre Markishuset

bra så länge saker håller.. dyrt med delar men så kan det kanske vara

Svar från Markishuset

Hej Karl, Tack för din feedback. Tveka inte att höra av dig om det är något annat du behöver hjälp med.

Thomas E

Bra yfufuxuxuxuxuxuxuxuxuxbhhhhhhhhhhh

Svar från Markishuset

Hej Thomas, Tack för din feedback. Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med.

Malin S
Escreveu sobre Markishuset

Bra kontakt via mejl, bra pris i jämförelse. Lång leveranstid.

Svar från Markishuset

Hej Malin Tack för det fina omdömet Vi er om ursäkt för att du fick vänta // Markishuset, Soha

Jan G
Escreveu sobre Markishuset

Vi upplevde att första besöket var väldigt stressigt! Vid frågor från vår sida fick vi överlägsna svar bl a. När monteringen skedde tog det 5-6 timmar med långa uppehåll innan markiserna var på plats. Vi hade inte blivit upplysta om att det inte ingick elinstallation så vi kunde inte avgöra om vi var nöjda med hur markiserna såg ut utfällda! Vi fick anlita egen elektriker som kostade 3000 kr extra för att få el till automatiken och då först upptäckte vi att utfallet var för kort när markiserna fälldes ut!! Vi har ringt flera...

Berit M
Escreveu sobre Markishuset

Nytt markistyg. Jag är mycket nöjd med varan och arbetet. Det enda negativa är att jag fick vänta så länge. Blev lovad leveranstid drygt 4 veckor men fick den först efter 7 1/2 veckor.

Svar från Markishuset

Hej Berit Roligt och höra att du blev nöjd med varan Vi ber om ursäkt för de långa väntetiden som var pga högt tryck // Markishuset, Soha

Ali A
Escreveu sobre Markishuset

mycket gott professionellt bemötande! mycket bra kvalite på produkterna samt snabb leverans. Jag köpte en pergolamarkis samt fönstermarkiser till huset. blev den bästa lösningen för huset.

Svar från Markishuset

Hej Ali Tack för ditt fina omdöme. Vi är så glada att du är nöjd med Pergolan och markiserna // Markishuset, Soha

Kenneth O
Escreveu sobre Markishuset

Markishuset har varit mycket bemötande och gjort ett fint arbete med att montera min pergolamarkis. Jag är också mycket nöjd med produkten.

Hej Kenneth Tack för ett fint omdöme. Ha en fin sommar! Hälsningar Soha

ULF Ö
Escreveu sobre Markishuset

Markishuset levererade min måttbeställda pergolamarkis Cedrus på ca 6 veckor. Offerten inkluderade motor, belysning, transport (från Turkiet till Huddinge) och montering. Deras team installerade alltihop på en förmiddag. Resultatet blev en skitsnygg, mycket robust markis av den sortens kvalitet som garanterat höjer värdet på huset. Blev det dyrt? Jajamensan! Huvaligen, mitt stackars sparkonto kommer nog aldrig att bli sig likt igen. Men om du är ute efter en pergola av oslagbar kvalitet, då kan jag varmt rekommendera Markishuset.

Svar från Markishuset

Hej Ulf! Tack för din feedback! Vad roligt att höra att du är nöjd med Pergola samt med arbetet. Tveka inte att höra av dig om det är något annat du behöver hjälp med.

Gustav A
Escreveu sobre Markishuset

Dryga svar på Mail samt dålig bekräftelse när man kunde hämta produkten. Tog väldigt mycket längre tid än vad de sa

WAHID J
Escreveu sobre Markishuset

Mycket bra 👌 Tack för hjälpen!

Svar från Markishuset

Hej Wahid, Tack för din feedback. Tveka inte att höra av dig om det är något annat du behöver hjälp med.

Ragnar H
Escreveu sobre Markishuset

Köpte en markis. Allt fungerade bra

Svar från Markishuset

Hej Ragnar, Tack för din feedback! Härligt att höra att allt funkar som det ska. Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Elsa L
Escreveu sobre Markishuset

Bra ut alla synpunkter . Trevligt bemötande.

Svar från Markishuset

Hej Elsa, Tack för din feedback! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Kjell H
Escreveu sobre Markishuset

Bra kontakt med företaget, när vi ringde dit. Flexibla.

Svar från Markishuset

Hej Kjell Tack för din feedback! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Jan E
Escreveu sobre Markishuset

Vi var hemma då markiserna monterades. Bortsett från en felborrning fungerade allt väl. Därefter har vi varit bortresta och har därför inte kunnat testa markiserna pga byggnadsställningarna..

Svar från Markishuset

Hej Jan,, Tack för din feedback! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Leif A
Escreveu sobre Markishuset

Bra bemötande , markisen var klar och levererades en enligt plan.

Svar från Markishuset

Hej Leif, Tack för din feedback! Hoppas att du är nöjd med markisen. Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Thomas S
Escreveu sobre Markishuset

Vi beställde tygbyte och uppsättning av våra markiser.. kvaliteten på tygbytet verkar bra såvitt jag kan se. Monteringsarbetet var dock inte alls bra. Ett antal skador på fasadputsen gjordes. Det rapporterades heller inte av monteringspersonalen.

Frida Elisabeth C

Bra bemötande Snabb God service känsla! Trevliga

Svar från Markishuset

Hej Frida, Tack för din feedback! Tveka inte att höra av dig om det är något annat vi kan hjälpa dig med

Tabbouli D
Escreveu sobre Markishuset

proffsigt företag med snabba installationer👌

Svar från Markishuset

Tack, nöjet var på vår sida.