Markishuset

Markishuset

Välkommen till Markishuset!

Vi på Markishuset är din leverantör av markislösningar. Med över 50 år i branschen kallar vi oss för experter inom branschen. Vi är ett komplett fullserviceföretag för alla typer av fönsterskydd och ljusreglering. Vi frågar dig och ser sedan till att skräddarsy den bästa möjliga lösningen för dig. Hos oss hittar du allt från fönstermarkiser, terassmarkiser, restaurangmarkiser och balkongmarkiser till jalusier, parasoller, persienner, myggnät, rullgardiner och mycket mer. Vi har även marknadens mest generösa garanti på 5 år.

Välkommen att höra av dig till oss! Vi gör hembesök för att sedan lämna offert - helt kostnadsfritt.

Läs vad 55 kunder tycker om Markishuset 2

2021-04-22
    Dom håller det dom lovar, bra pris och mycket bra servis!
    Anlita dom om du vill ha en robust markis och bra kvalitet.
    2021-04-22
    Markishuset renoverade en markis jag har
    Jag blev mycket trevligt och proffesionellt bemött
    Jag har bara positivt att säga om markishuset och jag rekommenderar gärna dom för andra som behöver hjälp med en ny markis eller bara renovering av din gamla
    2021-04-22
    Markis... och mycket trevlig personal.
    2021-04-14
    Bra service och super trevliga!
    2021-04-11
    Löpte på som önskat
    Inga hinder på vägen
    2021-04-09
    bra service och snabba jobb. rekommenderar starkt markishuset
    2021-03-30
    Snabb och smidig renovering av många markiser!
    2021-03-14
    Vi köpte en 7x3 m motordriven terassmarkis samt 2st. fönstermarkiser. Från måttagning till installation har det fungerat bra.

Bandgenomdragningen till fönstermarkiserna var lite kluriga i och med att det inte fanns mycket att jobba med bredvid fönstret men de löste det bra.

Samma gällde med terassmarkisen. De var tvungna att installera extra stöd men igen så gjorde de det bra.

Nu har vi ju inte använt dessa speciellt mycket men utgår ifrån att om det är något som strular så löser de det med.
  • 2 K
    skrev om Markishuset
    2021-03-13
    Köpte markis till restaurangen, dom höll vad dom lovade snabbt och effektivt.
    Mycket bra service rekommenderar alla.
    2021-03-10
    Bra bemötande av Frida, vid beställning
    Nöjd med montering och slutresultatet 😎
    2021-02-24
    Mycket proffsiga,

jag köpte en markis till min blomsterbutik.
    Det gick mycket smidigt, personal från Markishuset kommer på kundbesök till butiken, och tittar och mäter. Samt har med sig tygförslag. Några veckor senare kommer dom ut och sätter upp markisen.
    Tack för en fin recension och härligt att höra att du är nöjd ! MVH Frida Markishuset
    2021-02-04
    Super Trevliga, snabba på att återkoppla vid frågor, snabba med uppsättning.
    Hej Carin, härligt att höra att ni är nöjda ! Önskar en fortsatt trevlig dag ! /Frida Markishuset
    2021-02-04
    Företaget levererade en balkongmarkis av toppkvalitet! Trevliga och kompetenta montörer. Är verkligen nöjd med allt!
    Hej Eira! Tack för ett fint omdöme! Önskar en fortsatt trevlig dag ! /Frida Markishuset
    2021-02-02
    Bra i det stora hela men lite dålig kontakt med elektrikern
    Hej Landro, Det var tråkigt att du fick en sämre upplevelse med elektriker, vi tar detta vidare och hör med dom vad som kan ha hänt ! Önskar en trevlig dag ! /Frida Markishuset
  • 2020-12-28
    Proffsigt och trevligt bemötande. Pålitliga och tillgängliga. Mycket nöjd!
    Tack för ett fint omdöme Lena, härligt att ni är nöjda ! Önskar en trevlig dag ! /Frida Markishuset
  • 2020-12-20
    Vår BRF slöt avtal med Markishuset för markiser och balkongskydd. Supertrevlig personal, konkurrenskraftigt initialt erbjudande och bra kvalitet. Det blev lite problem med de första leveranserna, men det åtgärdades snabbt. Jag kan verkligen rekommendera dem. :)
    Hej Monica, och tack för en fin rekommendation ! Skönt att hör att ni är nöjda, och skulle det vara något tveka inte att återkomma till oss framledes ! /Frida Markishuset
  • 2020-12-19
    Köpte markiser till mina två balkonger. Smidigt med offerter och hjälp med vad jag behövde, samt väldigt trevlig personal som kom hit och mätte samt installerade markiserna! De var proffsiga och noggranna! Städade rent efter sig, vilket jag inte hade förväntat mig så det var onekligen en positiv ”surprise”! Väldigt nöjd med er service från början till slut!
    Hej Sara ! Det uppskattas att höra att ni var nöjda, jag tar denna fina rekommendation vidare till våra montörer ! Önskar en trevlig dag ! /Frida Markishuset
  • 2020-12-18
    Tog ett helhetsgrepp om projektet med uppsättning av markiser i vår BRF. Väldigt proffsigt.
    Tack för en fin rekommendation Patrik! Alltid kul med nöjda kunder =) Önskar en trevlig dag ! /Frida Markishuset
  • 2020-12-18
    Jag köpte en markis och e super nöjd och med personalen!!ska jag monterarn till ii framtiden blir de ni !!
  • 2020-12-16
    Bra bemötande, kunnig personal, leverans enligt plan. Allt fungerar!
  • 2020-01-03
    Köpte två motordrivna markiser från Markishuset. Markishuset är mycket enkla att ha kontakt med, svarar snabbt och kommer snabbt ut på plats vid problem. Beställningen gick snabbt och enkelt och leverans lite före utsatt tid.
  • 2019-12-22
    Jag köpte markis till våra hyresgästers balkong som ligger i söderläge. Jag fick bra rådgivning om vilken typ och kvalitet som var lämplig och vi enades om kulör. Vi fick leverans och montage på överskommen tid och våra hyresgäster har varit mycket nöjda under de soliga dagarn i somras.
    Erik Ahlsen
  • 2019-12-22
    Duktiga i sin profession och trevlig kontakt
    Med oss som kund
  • 2019-12-20
    Allt fungerade bra från beställning till leverans och montering av vår terrassmarkis
  • 2019-12-20
    Vi köpte en markis till vår veranda! Monteringen sköttes verkligen bra av två trevligs killar.
    Det är bara en sak vi inte är helt nöjda med och det är att markisen rullar upp sig själv vid minsta vindpust. Men när den är uppe är vi helnöjda.
    Vi funderar i alla fall på att sätta upp en markis till på vår andra veranda.
    Hej Karin, och tack för en fin rekommendation! Återkom gärna till oss nu efter julhelgerna så hjälper vi er att installera sol och vindautomatiken så att ni slipper att den åker in. Med vänliga hälsningar Frida på Markishuset Markishuset
  • 2019-12-20
    Proffsiga, trevliga och bra pris! Följde upp direkt på vår förfrågan om offert. Vi är jättenöjda med markisen, tyget och installation.
  • 2019-12-20
    Bra produkter. Bra installation. Bra pris. Lite svårare med planerad installations dag. Ett garanti ärende som löste sig. Kan varmt rekommendera Markishuset. Kommer att köpa persienner till vår nya lägenhet i vår av Markishuset.

Roger Nyman
  • 2019-12-20
    Bra, prisvärda. Gav råd om bästa lösningen för våra behov, en lösning som inte var den dyraste. Bra bemötande, snabba.
  • 2019-06-02
    - Rätt pris direkt med rätt produkter & garantier, jag tog in många offerter från olika bolag!
    - Kom ut och mätte dagen efter godkännande av offert.
    - Leverans och installation på utlovad tid.
    - Proffsigt och snyggt monterat på fasaden.
    - Kom ut kostnadsfritt och justerade placeringen av terassmarkisen då jag ångrade mig i efterhand.

Vi beställde fönstermarkiser för 4 fönster och en stor terassmarkis på 6m med motor.

Supernöjd!
  • 2019-04-13
    Beställt markis med montering. Trevlig, kompetent och snabb service. Snyggt resultat!
  • 2019-04-12
    Väldigt bra montage av vår nya pergola med smidigt och proffsigt bemötande från start till mål. Vi är mycket nöjda med resultatet!
    Mvh Ciao Ciao Grande
    Jätte fin markis super nöjd
  • 2019-04-12
    Proffsigt besök, tydlig offert och bra jobb
  • 2019-04-12
    Proffsigt bemött från A till Ö, mycket bra.
  • 2019-03-01
    Balkongmarkis med motor inkl montering
    Snabb service och trevligt bemötande. Professionellt och service-minded företag.
    Rekommenderas
  • 2019-01-05
    Helt fantastisk leverantör. Ursprungsleveransen av vår terrassmarkis gick helt perfekt på utsatt tid, och när det nu efter nästan 3 år visade sig vara problem med sömmarna åtgärdades detta med glatt humör på rekordtid. Vi vet exakt var vi kommer att köpa nästa markis....
  • 2018-12-27
    Fönstergardin. Snabbt och smidigt. Helt enkelt toppenservice!
  • 2018-12-26
    Vänligt och professionellt agerande. Andra gången vi använder er. Var lika nöjd då.
  • 2018-12-26
    Beställde in markiser till våra 6 hushåll i vår BRF. Snabb service, hög kvalitet, bra återkoppling och när det strulade efter installationen kom de tillbaka och åtgärdade problemet snabbt och utan kostnad. Rekommenderas varmt!
  • 2018-12-21
    Riktiga proffs som kan sitt jobb...Tillmötesgående och effektiva...
  • 2018-12-21
    Seriöst bemötande och proffsigt utförande inom utsatt tid.
  • 2018-12-20
    Markis till balkongen med autoreglage.
    Blev fint bemött, hölls informerad och montaget gjordes bra.
    Alltså helnöjd.
  • 2018-12-19
    Markiser och rullgardiner samt uppsättning av dessa

Trevligt bemötande och god service

Mina förväntningar uppfylldes

Jag var mycket nöjd
  • 2018-12-19
    . Köpte endast tyg, men fick ändå bra Bra och snabb service.
  • 2018-12-19
    Ansvarstagande och mycket servicemindade - rekommenderas!
  • 2018-12-19
    Köpte fönstermarkis. På inrådan av granne valdes Markishuset. Blev bra bemött, representanter kom till mig. mätte och gav råd. Vi fick tillgång till en massa tygprover att välja mellan och hamnade helt rätt. Leverans skedde på utsatt tid och utfördes snabbt och noggrant. Det blev snyggt och har fungerat utmärkt med fjärrkontrollen sedan dess.

Prisvärt. Snyggt. Praktiskt.
  • 2018-12-19
    Allt fungerade perfekt från rådgivning till installation. Är förstås även supernöjd med markisen som uppfyller alla mina krav.
  • 2018-12-19
    Mycket nöjda med Markishuset!!!!
  • 2018-12-19
    Vi köpte en balkongmarkis inkl. installation. Trots att det pga det varma vädret var stor efterfrågan gick arbetet snabbt och enligt förväntningar. Snygg markis och mycket väl och installerad.
  • 2018-12-19
    Snabb respons. Höll vad de lovade. Trevliga. Lite småskador vid installation.