Välkommen till Markishuset!

Vi på Markishuset är din leverantör av markislösningar. Med över 50 år i branschen kallar vi oss för experter inom branschen. Vi är ett komplett fullserviceföretag för alla typer av fönsterskydd och ljusreglering. Vi frågar dig och ser sedan till att skräddarsy den bästa möjliga lösningen för dig. Hos oss hittar du allt från fönstermarkiser, terassmarkiser, restaurangmarkiser och balkongmarkiser till jalusier, parasoller, persienner, myggnät, rullgardiner och mycket mer. Vi har även marknadens mest generösa garanti på 5 år.

Välkommen att höra av dig till oss! Vi gör hembesök för att sedan lämna offert - helt kostnadsfritt.

Läs vad 109 kunder tycker om Markishuset 2

2021-11-30
    Trots slarvig och undermåligt offertunderlag utfördes arbetet enligt överenskommelse och på ett mycket bra sett. Vi köpte 2st markiser samt 11m Click it Up balkongglas.
    2021-10-26
    Var i kontakt med Markishuset för cirka tio år sedan och beställde markiser till en stor (ca 4 m) och tre mindre, normalstora fönster. Har varit nöjd dessa år men behövde nu byta tyget och tog kontakt igen med dem som på kort tid sydde upp nya och monterade dem.
    Har rekommenderat dem vidare till mina grannar och Brf-föreningen jag bor i och alla är hittills mycket nöjda.
    2021-10-13
    Köpte balkongmarkis allt ok. Beställning leverans och montering.
    2021-10-13
    Bra bemötande och bra produkter, köpte två markiser och en tack markis till ett uterum
    Lång väntetid på produkterna, men snabb installation, så vi är nöjda.
    2021-10-11
    Snabbt och proffesionellt arbete, av markisreparation
    2021-09-21
    Bra och tydlig dialog. Pålitliga! Rekommenderas varmt.
    2021-09-20
    Duktiga och trevliga - och kunniga! Mina gamla markiser blev som nya
    2021-09-20
    Bra bemötande och fint resultat
  • 2021-09-19
    Väldig dålig upplevelse med detta företag. Arbetare ställer personliga frågor (men glömmer de arbetsrelaterade frågor) till kunden, ägaren bråkar med kunden för att inte åtgärda fel de gjort utan skyller på kunden.
    Oproffsiga och otrevliga. Inget företag att rekommendera om man vill ha bra kundservice.
    Hej Ivana,
    Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjda med eran markis.
    Vi ber om ursäkt om något störde er och jag personligt kommer att ta ställning till detta.
    Viktigast av allt är att allt är i ordning nu och enligt önskemål.
    *Gällande fel som vi skulle åtgärda vet jag att det har åtgärdats samma dag.

*Gällande montörerna och deras frågor tyvärr vi kan inte kontrollera deras beteende.
    Men såklart tar vi detta på personal mötte som en synpunkt!!

*Gällande montering så har våra montörer lång erfarenhet men du får gärna återkomma till oss med era synpunkter så att vi kan bli bättre i framtiden.

MVH
    2021-09-15
    Markisen var fin och det var ett bra pris!
    2021-09-15
    Dom var bra. Snabbt och säkert
    2021-09-15
    Proffsigt hela vägen t.o.m installation av markis.
    2021-09-14
    Den tidiga kontakten med Markishuset var helt tillfredsställande med faktura, platsbesök för måttagning och svar på tillägg av alternativ.
    Installationen gjordes av två erfarna installatörer som gjorde ett bra arbete ute på balkongen.
    Deras assistent däremot var inte lika tillfredsställande.
    Trots Coronasituationen var han ovaccinerad, besökte vårt kök för att dricka vatten, lånade telefonladdare, besökte toaletten och lånade dammsugare och städgrejor. Detta är inte acceptabelt under en smittsam pandemi.
    Vi skulle också uppskatta en personlig information om kontrollutrustningen såsom batteribyte och justering av vindskyddskontrollen.
    2021-09-07
    Bemötandet från Markishuset var helt OK och deras arbete har jag inget att klaga på, det har bara gått en vecka sen jag fick min markis monterad. Jag hade uppskattat om jag blev uppdaterad under tiden mellan beställning och leverans ty det drog ut lite på tiden än vad som sas vid beställningen. På det hela taget är jag mycket nöjd. mvh Johan
    2021-09-06
    Snabbt och bra fixat med nya markiserna på plats åtta våningar upp.
  • Pernila F
    2021-09-05
    Trevligt bemötande, snabb montering så snart leverans av markiser kommit. Lyhörda för önskemål! Verkligen nöjd, snyggt och proffsigt!!!
    2021-09-03
    Bra bemötande och service.
    Köpte vev till markis och fick hjälp med leverans.
    2021-09-03
    Proffs! Bra bemötande och produkt samt service.
    2021-08-30
    Vi blev bra bemötta och är nöjda. Markisen kom i tid och allt fungerade bra.
    2021-08-21
    Proffs rakt igenom från beställning till montering
    2021-08-19
    Bra bemötande och professionellt arbete.
    För att få högsta betyg råder jag er att ta ett helhetsansvar för montering av markis samt elinstallation. Det är besvärligt med två motparter!
  • Eva J
    2021-08-12
    Alltid supernöjd med kvalitet o service.
    2021-08-07
    Köpte nya balkongskydd och markis. De mätte upp, hade med tygprover och monterade samt tog med de gamla. Superproffsigt, korrekt och prisvärt.
    2021-08-06
    Alt var jatte bra med kvalite och montering
    2021-08-05
    Fick ordna reklamationen själv. Kunde varit bättre service enär det var produktionsfel!
    2021-08-02
    Väldigt bra bemött, bra pris och bra jobb.
    Enda nackdelen var att vi inte fick återkoppling om att installationen dröjde pga corona, vilket ju ändå kan vara en anledning som man kan acceptera. Annars hade de fått 5 av 5 i betyg
    2021-08-02
    Proffsigt. Inga överraskningar, som det ska vara. Köpte fem*tre och en halv meter motorstyrka markis med montering. Inga problem. Allt levererat o monterat på utlovad tid.
    2021-07-31
    Köpte en persienn i utbyte mot den gamla. För två år sedan köpte jag markis. De kommer och tar mått, tillverkar och sedan monterar. Allting fungerar bra, som jag har tänkt. Pålitligt företag. Uppskattar verkligen.
    2021-07-25
    Ganska lång leveranstid. Men det blev jättebra! Bra service från Markishuset. Rekommenderas.
    2021-07-23
    Beställde terrassmarkis med motor och fönstermarkis. Markishuset var mycket snabba att återkomma med prisuppgift och tid för hembesök. Är mycket nöjd med resultatet och med Markishusets leverans. Proffsigt bemötande från första kontakt till installation och fakturering.
  • 2021-07-22
    Montering av min svärmors markis gjordes på ett utmärkt sätt! Förutsättningarna för montörerna var inte riktigt vad de hade förväntat sig, de hade uppfattning att de bara skulle byta markisväv. Vi hade dock vid beställningen förklarat att markisen låg i Brf:s garage. Då den var för lång för att tas i hissen eller bäras upp för trapporna var alternativet att hissa upp den med rep 6 trappor upp! Men montörerna demonterade markisen i sina beståndsdelar och då gick den precis att bära upp den i spiraltrappan. Därefter bytte de markisväv och monterade markisen. Inga sura miner utan väldigt positiv inställning! Tack till montörerna, det gjorde ni bra!
    2021-07-22
    Bra service via telefon, bra vid mätning på plats samt snygg leverans. Levtid ngt lång men förståeligt!
  • 2021-07-19
    Trevlig, snabb och lätt kontakt, leverans samt fint uppsatta persienner
  • 2021-07-09
    Mycket proffessionellt bemötande från uppmätning, offert och inte minst montering/leverans!
    Motorstyrd pergola på takterass, Brf Södermalm.
    2021-07-05
    Smidig kontakt, leverans och fint uppsatt markis!
    2021-07-04
    Beställde markis tillbalkongen. Bra bemötande och bra tips, 4-5 veckorsleveranstid som i slutändan nästan blev det dubbla men hörde aldrig av sig och sa att det skulle dröja. Det är dåligt, dessutom ringde de plötsligt och frågade om de kunde komma imorgon för montering. Det är dålig framförhållning. Den ena montörer lite väl "pushig" "Kan jag få vatten, Kan jag låna toaletten, kan jag värma maten här, har du kabelklämmor vi hittar inte våra" osv. Tips för andra, se till att vara hemma själv, låt inte grannen bara släppa in dem. Men är nöjd med markisen!
    Hej Moni,
    Vad roligt att du i slutändan blev nöjd med markisen.
    Pga omständigheterna i år är det svårt att planera när leveranser av komponenter samt dukar skall levereras till Markishuset, av den anledningen blev leveransen försenad med två veckor.
    Gällande montören, att be om vatten och låna toaletten anses inte vara märkligt. Men att be om att värma maten anser vi vara ett fel av våra montör, och det har vi redan informerat honom.
    2021-07-03
    Behövde en terassmarkis. Snabb handläggning även om tillverkningen tar tid. Trevliga personer hela vägen och ett utmärkt slutresultat. Är helt nöjd!
  • Anna J
    2021-07-02
    Bra och snabbt bemötande
    Markis av hög kvalitet och i snygg färg!
    2021-06-17
    Allt klaffade fint och markisen funkar bra!
    2021-06-17
    Jag köpte markis och balkongskydd och är mycket nöjd med slutresultatet. Leveransen tog längre tid än beräknat p.g.a. restnoterade markisarmar vilket kunde ha kommunicerats av markishuset.
    2021-06-16
    God service och professionellt uppträdande
    2021-06-15
    Utmärk kontakt med företaget från första början till och med monteringen av vår nya markisduk. Snabbt, proffesionellt genomfört.
    Superproffsiga installatörer! Blev snyggt
    Bra bemötande
    Resultatet motsvarade förväntningarna
    2021-06-14
    Bra resultat när markisen var uppe!
    2021-06-14
    MH var sena med att börja installationen (dvs de kom senare än vad som var sagt). Ingen info innan om att elektriker kommer en annan dag. När elektrikern kom, visste inte hen vilka tillbehör som vi hade beställt och som skulle installeras (i detta fall vind och solautomatik). Var tvungen att komma tillbaka en annan dag pga detta. Elektriker monterade en solautomatik för lågt, dvs den skuggas när markisen åker ut (varpå markisen åker in igen). Vi väntar fortfarande på att det ska lösas (inbokat kommande torsdag 17 juni).
    Hej Lars,
    Hoppas du blev nöjd med markisen i slutändan.
    Tyvärr blev installationen några timmar försenad hos alla i föreningen, och detta beror på att installationen var svårare än vad vi hade beräknat med.
    Gällande elektrikern är det en extern person som utför jobbet åt oss. Han saknar erfarenhet inom markis installationer, och av den anledningen ber vi om ursäkt för all strul som har orsakats.
    2021-06-14
    Bra priser och verkar vara bra material. Monteringen kändes ganska snabb och stabil. Rekommenderas!
    2021-05-20
    Snabbt och bra bemötande med offert etc. Monteringen kändes lite "tafflig" om man varit i branschen 50 år. Utseendet inte heller vad jag hoppats/förväntat mig.

Beställ billigare på nätet och montera själv är mitt råd.
    Hej Erik,
    Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjda med er markis. Vi har högkvalitativa markiser från Hunter Douglas som både har ett fint utseende och håller hög kvalite. Gällande montering så har våra montörer lång erfarenhet men du får gärna återkomma till oss med era synpunkter så att vi kan bli bättre i framtiden.

/Frida Markishuset
    2021-05-18
    Jag köpte balkongskydd och rullgardiner! Jättenöjd med allt och installationen!
    2021-05-17
    Ingen återkoppling efter beställning om leverans. Info om leverans kom samma dag. Allt är ännu inte levererat.
    Hej Kerstin, tråkigt att du har fått den upplevelsen men vi gör allt vi kan i högsäsong och rådande situation för att hålla våra kunder uppdaterade och informerade.
    Jag hoppas att du efter leverans är nöjd annars får du gärna återkomma till oss för en dialog.

Med vänliga hälsningar
    Frida Markishuset