Välkommen till Markishuset!

Vi på Markishuset är din leverantör av markislösningar. Med över 50 år i branschen kallar vi oss för experter inom branschen. Vi är ett komplett fullserviceföretag för alla typer av fönsterskydd och ljusreglering. Vi frågar dig och ser sedan till att skräddarsy den bästa möjliga lösningen för dig. Hos oss hittar du allt från fönstermarkiser, terassmarkiser, restaurangmarkiser och balkongmarkiser till jalusier, parasoller, persienner, myggnät, rullgardiner och mycket mer. Vi har även marknadens mest generösa garanti på 5 år.

Välkommen att höra av dig till oss! Vi gör hembesök för att sedan lämna offert - helt kostnadsfritt.

Läs vad 140 kunder tycker om Markishuset 2

2022-11-02 Verifierad kund
    Väldigt bar bemött , mycket nöjd . Väntar dock på att den nya markisen ska bli fixad , fast satt snett så att den inte fäller ut ....

mvh Yvonne
    Hej Yvonne

Nu är markisen fixad :) tack för fint omdöme
    2022-10-30 Verifierad kund
    Det tog lite tid innan jag fick hjälp, men det var ingen brådska. När arbetet med markisen utfördes gick det snabbt och perfekt.
    Hej Erik

Vi ber om ursäkt att du fick vänta
    Vad roligt att du blev nöjd
    2022-08-30 Verifierad kund
    Vi bad om en felavhjälpning som uteblev helt, för det fakturerades vi drygt 900sek. Tyvärr hann jag inte avbryta betalningen. Vår plan var att bestrida fakturan. Utöver det har oljefläckar på vårt trädäck uppkommit pga serviceteknikerns åtgärder. Han var där max 15 min och säger att det inte är säkert att det han gör kommer avhjälpa felet. Vi har följt markishusets instruktioner om skötsel, dvs oljat mekanismerna. Serviceteknikern frågar inte om vi hade ha gjort det. Vi kommer förmodligen aldrig kontakta M- huset igen och självklart sprida hur dålig leverantör de är till så många vi kan.
    Hej Anders
    Vi ber om ursäkt om det uppstått något missförstånd denna gång .Vi levererade en fin markis till dig i slutet av 2018 som du var nöjd med och nu senast var vi ute för att hjälpa dig med en motor på en markis som inte var via oss.
    Vi kommer att diskutera med verkstan vad som gått fel och sedan återkomma till dig och se hur detta ska lösas.
    Ha det fint
    //Markishuset
    2022-08-26 Verifierad kund
    Jag köpte balkongskydd som var enligt förväntningar. Dock var det svårt att komma i kontakt med de både gällande offert och leveransstatus.
    Hej Yvonne
    Vad roligt att höra om balkongskyddet
    Vi ber om ursäkt om de långa väntetiderna som var pga av leveranser samt hög efterfrågan
    //Markishuset, Soha
    2022-08-22 Verifierad kund
    bra så länge saker håller.. dyrt med delar men så kan det kanske vara
    2022-08-02 Verifierad kund
    Bra yfufuxuxuxuxuxuxuxuxuxbhhhhhhhhhhh
    2022-07-30 Verifierad kund
    Bra kontakt via mejl, bra pris i jämförelse. Lång leveranstid.
    Hej Malin

Tack för det fina omdömet
    Vi er om ursäkt för att du fick vänta
    2022-07-16 Verifierad kund
    Vi upplevde att första besöket var väldigt stressigt! Vid frågor från vår sida fick vi överlägsna svar bl a. När monteringen skedde tog det 5-6 timmar med långa uppehåll innan markiserna var på plats. Vi hade inte blivit upplysta om att det inte ingick elinstallation så vi kunde inte avgöra om vi var nöjda med hur markiserna såg ut utfällda! Vi fick anlita egen elektriker som kostade 3000 kr extra för att få el till automatiken och då först upptäckte vi att utfallet var för kort när markiserna fälldes ut!! Vi har ringt flera ggr och bett att någon ska komma och åtgärda felet men ingen återkopplar till oss! Vi får bara svar att chefen ska ringa oss men inget händer! Vi är väldigt besvikna!
    2022-07-15 Verifierad kund
    Nytt markistyg. Jag är mycket nöjd med varan och arbetet. Det enda negativa är att jag fick vänta så länge.
    Blev lovad leveranstid drygt 4 veckor men fick den först efter 7 1/2 veckor.
    Hej Berit
    Roligt och höra att du blev nöjd med varan
    Vi ber om ursäkt för de långa väntetiden som var pga högt tryck
    2022-07-15 Verifierad kund
    mycket gott professionellt bemötande! mycket bra kvalite på produkterna samt snabb leverans.

Jag köpte en pergolamarkis samt fönstermarkiser till huset. blev den bästa lösningen för huset.
    Hej Ali
    Tack för ditt fina omdöme.
    Vi är så glada att du är nöjd med Pergolan och markiserna
    2022-07-15 Verifierad kund
    Markishuset har varit mycket bemötande och gjort ett fint arbete med att montera min pergolamarkis. Jag är också mycket nöjd med produkten.
    Hej Kenneth
    Tack för ett fint omdöme.
    Ha en fin sommar!
    Hälsningar Soha
  • 2022-07-13 Spontant omdöme
    Markishuset levererade min måttbeställda pergolamarkis Cedrus på ca 6 veckor. Offerten inkluderade motor, belysning, transport (från Turkiet till Huddinge) och montering. Deras team installerade alltihop på en förmiddag. Resultatet blev en skitsnygg, mycket robust markis av den sortens kvalitet som garanterat höjer värdet på huset.

Blev det dyrt? Jajamensan! Huvaligen, mitt stackars sparkonto kommer nog aldrig att bli sig likt igen. Men om du är ute efter en pergola av oslagbar kvalitet, då kan jag varmt rekommendera Markishuset.
    2022-07-12 Verifierad kund
    Dryga svar på Mail samt dålig bekräftelse när man kunde hämta produkten. Tog väldigt mycket längre tid än vad de sa
    2022-07-10 Verifierad kund
    Mycket bra 👌

Tack för hjälpen!
    2022-06-30 Verifierad kund
    Köpte en markis. Allt fungerade bra
    2022-06-27 Verifierad kund
    Bra ut alla synpunkter . Trevligt bemötande.
    2022-06-25 Verifierad kund
    Bra kontakt med företaget, när vi ringde dit. Flexibla.
    2022-06-25 Verifierad kund
    Vi var hemma då markiserna monterades. Bortsett från en felborrning fungerade allt väl. Därefter har vi varit bortresta och har därför inte kunnat testa markiserna pga byggnadsställningarna..
    2022-06-25 Verifierad kund
    Bra bemötande , markisen var klar och levererades en enligt
    plan.
    2022-06-24 Verifierad kund
    Vi beställde tygbyte och uppsättning av våra markiser.. kvaliteten på tygbytet verkar bra såvitt jag kan se. Monteringsarbetet var dock inte alls bra. Ett antal skador på fasadputsen gjordes. Det rapporterades heller inte av monteringspersonalen.
  • 2022-05-24 Spontant omdöme
    Bra bemötande
    Snabb
    God service känsla!
    Trevliga
    2022-05-12 Verifierad kund
    proffsigt företag med snabba installationer👌
    Tack, nöjet var på vår sida. Markishuset
    2022-05-08 Verifierad kund
    Installerade ny markis och tog bort den gamla. Bra kontakt, väldigt bemötliga, väldigt snabbt arbete. Mycket fin markis. Helnöjd.
    Tack för ett fint omdöme. Hoppas ni får en fin sommar och stor nytta av eran fina markis/ Perrnilla Markishuset
  • Christina H
    skrev om Markishuset
    2022-04-25 Verifierad kund
    Köpte en balkongmarkis för några veckor sedan från Markishuset. Blev från första stund väldigt väl bemött. Har nu en markis av bästa kvalitet och monterad efter önskemål snabbt och professionellt och dessutom till ett mycket bra pris.Jag är så nöjd med min balkongmarkis och kan verkligen rekommendera Markishuset. / C. Hübinette
    Hej Christina,
    Tack för dina fina ord om oss på Markishuset. Alltid lika roligt med nöjda kunder. Hls, Pernilla
    2022-04-11 Verifierad kund
    Helt fantastiska!
    Rekommenderar till alla jag känner 100%
    Tack för ett fint omdöme. / Pernilla Markishuset Markishuset
    2022-03-13 Verifierad kund
    Super proffsigt och bra kvalitet
    Tack så mycket! Hälsn, Pernilla Markishuset
    2022-01-23 Verifierad kund
    Trevliga , proffsiga , tillgängliga och ett bra utbud
    Tack för ett fint omdöme, kul att ni är nöjda. / Pernilla Markishuset Markishuset
    2022-01-03 Verifierad kund
    Jag trevligt bemötande även en massa problem från mina kollegor , :-)
    2021-12-31 Verifierad kund
    Dimitris är en grekisk gud som löser allt!
    Tack för ert fina omdöme om min kollega / Pernilla Markishuset
    2021-12-14 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Snabb respons obearbetade kvalitet.
    Tack Håkan för dina fina ord om oss.
    / Pernilla Markishuset
    2021-11-30 Verifierad kund
    Trots slarvig och undermåligt offertunderlag utfördes arbetet enligt överenskommelse och på ett mycket bra sett. Vi köpte 2st markiser samt 11m Click it Up balkongglas.
    2021-10-26 Verifierad kund
    Var i kontakt med Markishuset för cirka tio år sedan och beställde markiser till en stor (ca 4 m) och tre mindre, normalstora fönster. Har varit nöjd dessa år men behövde nu byta tyget och tog kontakt igen med dem som på kort tid sydde upp nya och monterade dem.
    Har rekommenderat dem vidare till mina grannar och Brf-föreningen jag bor i och alla är hittills mycket nöjda.
    2021-10-13 Verifierad kund
    Köpte balkongmarkis allt ok. Beställning leverans och montering.
    2021-10-13 Verifierad kund
    Bra bemötande och bra produkter, köpte två markiser och en tack markis till ett uterum
    Lång väntetid på produkterna, men snabb installation, så vi är nöjda.
    2021-10-11 Verifierad kund
    Snabbt och proffesionellt arbete, av markisreparation
    2021-09-21 Verifierad kund
    Bra och tydlig dialog. Pålitliga! Rekommenderas varmt.
    2021-09-20 Verifierad kund
    Duktiga och trevliga - och kunniga! Mina gamla markiser blev som nya
    2021-09-20 Verifierad kund
    Bra bemötande och fint resultat
  • 2021-09-19 Spontant omdöme
    Väldig dålig upplevelse med detta företag. Arbetare ställer personliga frågor (men glömmer de arbetsrelaterade frågor) till kunden, ägaren bråkar med kunden för att inte åtgärda fel de gjort utan skyller på kunden.
    Oproffsiga och otrevliga. Inget företag att rekommendera om man vill ha bra kundservice.
    Hej Ivana,
    Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjda med eran markis.
    Vi ber om ursäkt om något störde er och jag personligt kommer att ta ställning till detta.
    Viktigast av allt är att allt är i ordning nu och enligt önskemål.
    *Gällande fel som vi skulle åtgärda vet jag att det har åtgärdats samma dag.

*Gällande montörerna och deras frågor tyvärr vi kan inte kontrollera deras beteende.
    Men såklart tar vi detta på personal mötte som en synpunkt!!

*Gällande montering så har våra montörer lång erfarenhet men du får gärna återkomma till oss med era synpunkter så att vi kan bli bättre i framtiden.

MVH
    2021-09-15 Verifierad kund
    Markisen var fin och det var ett bra pris!
    2021-09-15 Verifierad kund
    Dom var bra. Snabbt och säkert
    2021-09-15 Verifierad kund
    Proffsigt hela vägen t.o.m installation av markis.
    2021-09-14 Verifierad kund
    Den tidiga kontakten med Markishuset var helt tillfredsställande med faktura, platsbesök för måttagning och svar på tillägg av alternativ.
    Installationen gjordes av två erfarna installatörer som gjorde ett bra arbete ute på balkongen.
    Deras assistent däremot var inte lika tillfredsställande.
    Trots Coronasituationen var han ovaccinerad, besökte vårt kök för att dricka vatten, lånade telefonladdare, besökte toaletten och lånade dammsugare och städgrejor. Detta är inte acceptabelt under en smittsam pandemi.
    Vi skulle också uppskatta en personlig information om kontrollutrustningen såsom batteribyte och justering av vindskyddskontrollen.
    2021-09-07 Verifierad kund
    Bemötandet från Markishuset var helt OK och deras arbete har jag inget att klaga på, det har bara gått en vecka sen jag fick min markis monterad. Jag hade uppskattat om jag blev uppdaterad under tiden mellan beställning och leverans ty det drog ut lite på tiden än vad som sas vid beställningen. På det hela taget är jag mycket nöjd. mvh Johan
    2021-09-06 Verifierad kund
    Snabbt och bra fixat med nya markiserna på plats åtta våningar upp.
  • Pernila F
    skrev om Markishuset
    2021-09-05 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb montering så snart leverans av markiser kommit. Lyhörda för önskemål! Verkligen nöjd, snyggt och proffsigt!!!
    2021-09-03 Verifierad kund
    Bra bemötande och service.
    Köpte vev till markis och fick hjälp med leverans.
    2021-09-03 Verifierad kund
    Proffs! Bra bemötande och produkt samt service.
    2021-08-30 Verifierad kund
    Vi blev bra bemötta och är nöjda. Markisen kom i tid och allt fungerade bra.