Marlons Måleri & Design AB

Svartviksslingan 31, 167 38 Bromma — Visa karta

För oss på Marlons Måleri är inget jobb för litet eller stort. Vi jobbar gärna med både privatpersoner, fastigheter och företag. Våra målare har gedigen kunskap och erfarenhet och du kan känna dig trygg i att resultatet blir snyggt och att utförandet sker professionellt och enligt dina önskemål.

Vi har goda kontakter med våra leverantörer för att säkerställa att de material och produkter vi använder når högt ställda miljökrav och håller bra kvalitet. Dessutom arbetar vi alltid i nära samarbete med inredningsarkitekter.

Låt oss sätta färg på din vardag!

Läs vad 115 kunder tycker om Marlons Måleri & Design AB

• JAN S

2020-07-04

JAN S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons måleri för att måla om vår 20-tals trävilla i Bromma. Vi fick en mycket utförlig offert och jobbet utfördes mycket noggrant och proffesionellt. Alla var mycket vänliga och priset hölls till punkt och pricka. Vi är jättenöjda. Läs mer
  • Patrick Christopher M

2020-06-09

Patrick Christopher M skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag och min sambo anlitade Marlons för att måla om vår nyköpta lägenhet, som är i ett hus från 40-talet. Soran besökte lägenheten, gav kloka råd och svarade utförligt på våra många frågor. Det pekades ut att det fanns många lager färg och tapet på väggarna. Marlons Måleri tog sig an hästjobbet att arbeta bort alla dessa lager och jämna ut väggarna. När detta väl var gjort så påbörjade de ett exemplariskt arbete med själva målningen, som främst sköttes av vår trevliga och supernoggranna målare Melissa, som därtill höll oss informerade och uppdaterade under arbetets gång. Allt som allt sköttes projektet mycket bra, trots dessa prövande Corona-tider. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera Marlons Måleri! Läs mer
  • 2020-05-30

SVEN-OLOF S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Anlitade Marlons för att måla om väggar, tak och fönsterkarmar i vår stora lägenhet, bytte golv i köket och slipade de andra golven i lägenheten. Otroligt bra resultat och riktigt trevliga och proffsiga målare som Robin och Poja, vilket underlättade en hel del under veckorna det tog att bli klar! Dessutom engagerade och mycket hjälpsamma. Hade mest kontakt med Soran som var jättebra att samarbeta med och som kunde fixa det mesta med kort varsel. Ingen tvekan vart vi vänder oss nästa gång då det blir aktuellt med målning och renovering i smått eller stort. Det blir såklart Marlons! Läs mer
  • 2020-05-14

Annie E Agneta Å skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för målning och tapetsering av två rum och en hall i vår 30-talsvilla i Bromma.
    Var ett odelat nöje att ha med Soran och hans medarbetare att göra: Yrkeskunniga, extremt noggranna, punktliga och genomgående trevliga och service minded. Har under 30 år som villaägare anlitat väldigt många olika hantverkare men inga så professionella som Marlons. Läs mer
  • MARIE D

2020-05-07

MARIE D skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Anlitade Marlons för att måla om ett helt våningsplan på IT Högskolan i Stockholm. De bidrog med idéer och förslag för hur vi skulle förvandla gamla slitna lokaler till att bli Hi-tech. De har varit engagerade , hjälpsamma, kommunikativa och utfört ett hög kvalitativt arbete och överträffat alla våra förväntningar. De har gjort mer än vi kom överens om för att lyfta hela lokalen och intrycket. Vi har haft mest kontakt med Soran som är en glädje att samarbeta med. Och dessutom mycket prisvärda. Jag kan på alla sätt rekommendera Marlons Måleri för både stora och små arbeten. Läs mer
    Soran S, MARIE D gillar detta
  • 2020-04-28

Nikolaj S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi målade om i två stora rum, slipade golven i hela huset och målade träpaneler i det mesta av huset. Otroligt bra resultat och riktigt trevliga målare vilket underlättade en hel del under veckorna det tog att bli klar! Läs mer
  • Johan B

2020-04-27

Johan B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Seriös och bra. Soran var väldigt proffsig och målningen av vårt räcke samt karmar i trapphuset blev jättebra. En firma vår förningen kommer anlita igen. /BRF Stjärnkullen Läs mer
  • 2020-03-24

Erik Gunnar Sebastian N skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla tak och väggar, slipa golv och sätta golvsocklar och de kan verkligen rekommenderas. Bra och noggrant arbete och trevliga hantverkare, kontakten med Soran funkade utmärkt och vi är väldigt nöjda med jobbet och kommer anlita de igen om behovet uppstår. Läs mer
  • Peter Emanuel Thommy L

2020-03-22

Peter Emanuel Thommy L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Stort engagemang mötte oss när vi skulle måla om väggar, lister, dörrkarmar och fönster på stora ytor. Arbetet utfördes helt i perfektion och med noggrannhet och vi är så otroligt nöjda med Soran, Rasi och övriga.

Vi bodde hemma under tiden och de städade och plockade undan efter varje arbetsdag.

Kommer anlitas nästa gång igen och kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • 2020-03-15

Andrew A skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Kan varmt rekommendera Marlons Måleri!!
    Jag anlitade Marlons Måleri och Design AB för att måla om hela min lägenhet. Det som utfördes:
    - Ta ned tapet
    - Bredspackla
    - Måla om alla tak/väggar/snickerier/dörrar/fönster & element
    - Slipa och måla om golv

Soran och hans team gjorde ett grymt jobb och jag är galet nöjd med resultatet. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-03-05

LISELOTT E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Supernöjd med renoveringen av min lägenhet. Det lilla extra och trevligt bemötande.
    Kan rekomenderas. Läs mer
  • 2020-03-02

ANN O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Supernöjd med min helrenoverade lägga. Taken helt släta vita väggar perfekta samt fototapeten sitter som en smäck. Dessutom så trevliga målare. Stort tack rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2020-02-27

CHARLOTTE W skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Kan varmt rekommendera Marlons Måleri!!
    Anlitade Marlons Måleri och Design AB för att genomföra en helrenovering av min lägenhet i form av:
    - Borttagning av gammal tapet
    -Bredspackling
    - Målning
    -Uppsättning av stuckaturer samt takrosetter
    - Skrapning av snickerier och gamla spegeldörrar o fönsternischer
    - Målning med linolja på alla snickerier etc
    - Slipning och behandling av parkettgolv
    - Elarbete
    Arbetet utfördes exceptionellt bra och med mycket stor omsorg. Målaren Robin har utfört ett fantastiskt arbete vad gäller framförallt målningen med linolja (vilket kräver ett särskilt hantverkskunnande).Soran som var arbetsledare för projektet har givit kontinuerliga uppdateringar under arbetets gång vilket har varit en trygg faktor. Marlons Måleri han har även varit mycket tillmötesgående med ett stort öga för slutresultatet och detaljer. Vi är otroligt nöjda och kommer definitivt anlita Soran och Robin för framtida arbeten. Läs mer
  • 2020-02-07

Eva Marie G skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag rekommenderar varmt Marlons Måleri & Design AB.
    Firman anlitades för en renovering av vardagsrum, TV-rum, hallar och trappa. Bredspackling, målning av väggar, tak och lister. Arbetet tog 4 veckor och vi bodde hemma hela tiden.
    Soran har varit mycket lyhörd och professionell, samt lätt att komma i kontakt med. Målare Sasa och Melissa har varit enkla och trevliga att kommunicera med och de har gjort ett jättefint jobb!
    Vi är mer än nöjda över resultatet. Läs mer
  • 2020-02-05

STEFAN A skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri anlitades för att måla om trapphuset i vårt BRF. Arbetet omfattade:
    - Bredspackling och målning av samtliga innerväggar och tak i trapphus
    - Målning av förråden
    - Slipning och målning av betonggolv
    - Målning av innerdörrar och dörrfoder till förråd.
    - Lokal renovering av vägg samt diverse mindre snickerier

Marlons måleri med Soran i spetsen genomförde projektet väldigt bra och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    Soran är en engagerad yrkesman som jobbar för att slutresultatet ska bli så bra som möjligt. Han involverar sig i, helhetsintrycket, färgsättning och gör det lilla extra som krävs för att lyfta helheten.
    Jag är särskilt nöjda med kommunikationen och bemötandet under projektets gång. Feedback tas emot med öppna armar, det har varit lätt att boka in snabba avsättningar och det har funnits ett ömsesidigt intresse i projektet.
    Sammanfattningsvis: Professionella, Noggranna och Kommunikativa Läs mer
  • 2020-01-14

GUNILLA K skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri bytte träpanel och målade om vårt hus våren 2019. Ibland var det svårt att kommunicera med hantverkarna efter som de inte pratade svenska, bara en pratad engelska, med det var lätt att få tag på Soran som snabbt redde ut eventuella problem. Vi är mycket nöjda med både samarbete och slutresultat. Läs mer
  • 2020-01-13

AGNETA ELISABETH R skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi är väldigt nöjda med målningen av 2 rum i vår lägenhet.Snabbt,noggrant och professionellt.Vi rekommenderar varmt Marlons måleri! Läs mer
  • 2020-01-13

LINN N skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Proffsigt och bra kvalitet! Soran var snabb på att återkoppla när jag skickade förfrågan och snabb med offert.

Målare Robin gjorde ett jättebra jobb. Vi är supernöjda med resultatet. Uppskattade också att vi fick täta rapporter från Robin med bilder på hur arbetet gick framåt.
    Det som drar ned betyget något är att det blev lite förseningar mot slutet.

Skulle absolut anlita dem igen! Läs mer
  • 2019-11-25

Johan S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla vår trea, som hade ytskikt i ganska dåligt skick, med många lager tapet och färg, lossnad tapet och puts, osv. Soran gav ett väldigt proffsigt och trevligt intryck vid det första besöket, och var tydlig med vad som krävdes för att det skulle bli riktigt bra, och vi landade i en total ytrenovering – väggar, tak, snickerier och dörrar/garderober.
    Vi är extremt nöjda med resultatet! Alla ytor ser perfekta ut, och med originalkänslan varsamt bibehållen (huset är från 50-talet.)
    Vi hade en målare, Mehran, på plats på heltid, och kan inte tänka oss en bättre person att ha i hemmet för ett sådant här jobb – proffsig, trevlig, och väldigt noggrann. Vi var tvungna att bo i lägenheten med vår ettåring medan arbetet utfördes, så att det funkade personligt var viktigt för oss, och Mehran gjorde allt han kunde för att vi skulle kunna bo så normalt som möjligt under tiden.
    Det dök upp några oväntade saker under resans gång (en vägg som var i väldigt risigt skick bl.a.) vilket löstes på ett väldigt bra sätt av Soran & Co.
    Tyvärr drog arbetet ut på tiden jämfört med det som uppskattades från början, men nu i efterhand så ser man verkligen på resultatet vart den tiden tog vägen, och det har inte inneburit någon merkostnad för oss. Vi hade också önskat lite mer löpande uppdateringar av förändringar i projektet, men vi fick snabba och bra svar av Soran när vi frågade, och han lyckades hålla nere kostnaderna så vi inte fick några jobbiga överraskningar. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-11-17

Elin O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Soran & Co för att göra om ytskikten invändigt i vårt hus (tak, väggar, snickerier, fönster etc.). Projektet genomfördes på kort tid och vi blev mycket nöjda. Även mindre småfix som inte var direkt måleribetingat fixades utan problem. Läs mer
  • 2019-11-14

Nanna H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Nu har han gjort det igen! Soran Sallar, ägare till Marlons Måleri & Design, har tillsamman med sitt duktiga team nyss färdigställt en lite speciell utomhusrenovering av en arkitektritad parvilla med mycket lyckat resultat. Vi har tidigare anlitat Soran för inomhusrenovering i aktuellt hus med bästa resultat så vi kände oss trygga inför ett nytt projekt. Denna gång handlade det om en renovering av utanpåliggande kraftiga ekfoder till stora fönsterpartier och andra ekdetaljer samt målning av putsfasader - också vid takterrass. Arbetet har genomförts med varsamhet och respekt för husets unika arkitektur och material/konstruktions-lösningar. Vi är mycket nöjda med resultatet och vill ge Soran och Marlons Måleri våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2019-11-11

Lars Christian E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla om villa och garage utvändigt. Det blev väldigt bra. Både målarna och snickarna som bytte ut skadade trädetaljer var mycket professionella och noggranna. Alla detaljfrågor som uppstod under arbetets gång löstes smidigt och utan problem. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-10-31

Rosana G skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri & Design AB för ommålning av vårt hus invändigt. Soran gav ett mycket proffsigt och seriöst intryck, det märks att han vet vad han pratar om. Han har även mycket höga ambitioner gällande kvaliteten på arbetet som ska utföras. Målarna gjorde ett fantastiskt jobb med vårt hus! De var mycket noggranna och proffsiga samt trevliga och lätta att ha att göra med. Marlons måleri var dyrare än de andra firmorna vi tog offerter från, men kvalitet kostar och vi skulle absolut anlita dem igen vid behov då vi är supernöjda med slutresultatet! Vi ger Marlons måleri med Soran i spetsen våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-10-30

Gerd Eva-Lill L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Kan varmt rekommendera Marlons Måleri & Design AB.
    Ett mycket bra samarbete med Soran och hans professionella medarbetare. Ordning och reda hela tiden och alla i arbetslaget är jättetrevliga och smidiga att ha att göra med. Vi är så glada för våra nymålade fasader, ett väl utfört arbete.
    brf Banjon Trångsund Läs mer
  • 2019-10-21

Albert Mattias E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri målade och tapetserade hela min lägenhet. Allting har fungerat väldigt bra genom hela processen, en mycket bra genomgång om vad som skulle göras, och en bra diskussion om det. En väldigt tydlig offert, som också höll till 100% både med avseende på tid och pengar. Soran är väldigt professionell och kunnig. Jag kan ge de allra bästa rekommendationer till Marlons Måleri. Läs mer
  • 2019-09-14

Karin Maria O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi hade flera målarfirmor ute hos oss i våras för att lämna offert på ommålning av husfasaden och ev. byte av en del av panelen. Vi fastnade för Marlons måleri trots att de var dyrast men de kändes seriösast och gav en utförlig, ärlig offert.
    Det tog lite längre tid än sagt från början innan arbetet kom i gång. Sedan ändrade vi oss också under tiden och bytte ut all träpanel, vilket förstås innebar fler arbetstimmar , som vi fick en summa på och mer virke som tillkom(vilket vi inte fått någon summa på). Så det blev dyrare än vi tänkt oss från början och vi upplevde att man slösade något på materialet ,det blev mycket över som var lite kapat så det inte gick att lämna tillbaks och någon felleverans som vi fått betala.
    Men vi är mycket nöjda med resultatet. Och när de väl kom i gång så jobbade de på långa dagar för det mesta. Lite svårt med kommunikationen ibland då varken snickaren eller målarna pratade svenska och knapp engelska. Men den utsedda arbetsledaren pratade engelska och man kunde nästan alltid få tag på Soran för att fråga något (på svenska).
    Så vi kan absolut rekommendera Marlons måleri ./ Karin & Johan Läs mer
  • 2019-09-04

Annika B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri & Design AB med Soran Sallar i spetsen och är mycket nöjda med resultatet. Allt ifrån diskussionen och råden samt genomgång inför offerten, som var mycket tydlig och innehöll det vi enats om, till det slutgiltiga resultatet. Soran var hela tiden tillgänglig och service minded, svarade snabbt både på mail, SMS och telefon. Vi är mycket nöjda med resultatet, framförallt underarbete och målning av tak och väggar. Små saker de missat åtgärdades snabbt efter slutbesiktningen. Vi är också nöjda med hur de täckte och skyddade möbler före arbetet påbörjades samt hur de städade efter avslutat arbete. Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri Läs mer
  • 2019-09-04

Ulrika B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri med Soran i spetsen har genomfört ett brilliant jobb med våran yttre fasad. Soran och hans medarbetare har varit väldigt lyhörda, serviceinriktade och effektiva och löst problem på bästa tänkbara sätt, det är vi väldigt tacksamma för! Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri!
    Vänligen, Ulrika & Tomas Läs mer
  • 2019-08-10

Camilla K skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Kontaktade Marlons måleri efter rekommendationerna på reco då vi önskade måla hela vår villa invändigt. Soran var snabb med återkoppling och hembesök för offert och fortsatte även vara lättillgänglig under processens gång. Målare Dawid Wojewoda tog sig an projektet och gjorde ett fantastiskt jobb och var även mycket ordningsam och noga med att städa efter sig varje dag vilket uppskattades. Skulle anlita igen! Läs mer
  • 2019-07-03

Billy F skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi har under våren anlitat Marlons Måleri för ommålning av fasaderna och fönster på vårt hus och kan varmt rekommendera dom! Det märks tydligt att Soran som driver firman sätter service och kvalitet i fokus, från första kontakt till färdigt projekt. Arbetet gjordes enligt tidplan, och alla som renoverat hemma vet att det kan vara lite påfrestande med massa hantverkare som springer omkring hemma. Marlons hantverkare, ledda av den mycket trevliga arbetsledaren Audrius har knappt märkts! Under hela arbetet har det varit mycket städat och prydligt och efter slutfört arbete finns inte ett spår kvar. Stort plus i kanten för detta! Dom har alltid varit anträffbara och återkommer snabbt med ev frågor vi haft. Läs mer
  • 2019-06-07

Ann Caroline S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Riktigt bra jobbat av Marlons Måleri! På alla sätt! De var engagerade och pålitliga, gav ärliga och kloka råd, lika måna om kvalitén som vi är, inget slarv, känsla för detaljer, höll överenskomna tider och dessutom väldigt trevliga. Soran styrde upp allt på ett föredömligt sätt och Junior Kristian som målade gjorde ett fantastiskt jobb. Den bästa rekommendationen någon kan få är om man skulle anlita dem igen - ABSOLUT! Ingen tvekan! Läs mer
  • 2019-06-03

Tobias E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri hjälpte oss att måla om vårt hus. Allt kändes väldigt proffsigt och tryggt från första kontakt med Soran. Målarna som kom var väldigt noggranna och gjorde ett väldigt bra arbete. Läs mer
  • 2019-05-31

Angelika L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri målade vårt hus, garage, altan och sjöbod. Vi är väldigt nöjda med det utförda arbetet. De var snabba, noggranna och trevliga. Läs mer
  • 2019-05-23

Amanda B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för att renovera vår bostadsrättsförenings trappuppgång som tidigare var i väldigt dåligt skick. Projektledaren Soran var väldigt lyhörd för våra behov, budget och övriga önskemål - samt helt otroligt snabb på att återkoppla när vi hade frågor eller funderingar. Vi fick väldigt bra rådgivning när det kom till färgsättning och Soran var lyhörd för våra tankar under projektets gång. Målarna som var här och utförde jobbet var väldigt kompetenta och noggranna. Projektet utfördes inom överenskommen tidsram och resultatet blev över förväntan vilket gör att jag varmt rekommendera Marlons Måleri till andra! Läs mer
  • 2019-05-03

Anna H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri är tveklöst Stockholms bästa målare. Jag är så oerhört glad att jag valde dem, mycket väl utfört arbete. Samtliga är proffs på de gör, noggranna, extremt snabba i återkoppling och jag upplevde att de genuint brydde sig om mig som kund. Soran som projektledare är 10 poäng och målarna ansträngde sig verkligen till det yttersta. Jag rekommenderar dem gladeligen, kommer aldrig anlita något annat företag i framtiden. Tack för att ni gjort min lägenhet som ny! Läs mer
  • 2019-04-24

Sara T skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för tapetsering av väggar och måleri av omfattande snickerier i vår jugendvilla. Fyra rum, tre mindre hallar, en trapphall med avancerade snickerier och 6 meter i takhöjd samt tapetsering av en mindre toalett. Alla golv slipades. Sammantaget handlar det om ca 120 kvadratmeter. De tog över efter ett havererat samarbete med annan firma, så utgångsläget var inte bra.
    Vi är mycket nöjda med både projektledning och hantverksskicklighet. Resultatet håller hög kvalitet.
    Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri utifrån våra erfarenheter! Vi skulle anlita Soran igen. Läs mer
  • 2019-04-18

Anna Katarina Margaretha H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för renovering av vårt nya hus. Dom gjorde allt -- målning, tapetsering, snickerier och golvarbete. Det blev så himla fint! Soran och hans grabbar förvandlade denna gamla villa till vårt DRÖMHUS. Vi är så nöjda. Dessutom var Soran själv en helt otrolig projektledare -- proffsig, trevlig och oerhört noggrann. Vi tänker anlita Marlons Måleri igen nästa vår, när det är dags att renovera fasaden. Stort tack till Soran och alla på Marlons Måleri! Läs mer
  • 2019-04-14

Mats W skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jättenöjd med Marlons Måleri och Soran. Träffades i lägenheten som behövde renoveras och redan några dagar senare började dom. Allt var klart på 2 veckor som överenskommet. Snabbt och proffsigt, utan krångel! Läs mer
  • 2019-03-22

Gun-Britt Anna Lena H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Ett stort Tack till Marlons Måleri som har gjort vår lägenhet så fin. Ett mycket proffsigt och väl utfört arbete. Så vi är mycket nöjda! Kan varmt rekommendera Marlons Måleri & Design AB Läs mer
  • 2019-03-18

Anders A skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Anlitade Marlons Måleri för renovering av min lägenhet.
    De utförde allt från byte av dörrkarmar till ommålning av alla rum och la även nytt trägolv. Slutresultatet blev bättre än jag hade förväntat mig och Soran är jättetrevlig och lätt att samarbeta med. Om du anlitar Marlons Måleri är du i trygga händer och jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-03-12

Malin Marianne K skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för ommålning av vår bostadsrätt. Lägenheten känns som ny. Ett utmärkt hantverk och de var klara före utsatt tid, vi kan varmt rekommendera dem till alla som behöver hjälp. Vi kände oss trygga redan från start med både projektledaren samt målarna och de var väldigt lyhörda för våra önskemål samt mindre ändringar.
    Så tack snälla Marlons Måleri för ett exceptionellt bemötande samt väl utfört arbete! Läs mer
  • Sophia B

2019-03-05

Sophia B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Efter att vi köpt hus behövde vi någon som kunde hjälpa oss med invändig ommålning i samtliga rum. Vi behövde en noggrann och kunnig hantverkare. Vi tog kontakt med Marlons Måleri & Design AB efter att ha läst de fina rekommendationerna på reco. Det gick snabbt att boka ett första möte med Soran. Vi fick snabbt förtroende för honom och han är mycket kunnig och kom med bra idéer. Soran och hans medarbetare kunde snabbt påbörja arbetet med ommålning av väggar, tak, snickerier, trapp, golv och även tapetsering i ett rum. Soran är en mycket duktig projektledare och är lätt att nå på telefon och sms och vi uppskattade hans kommunikation under hela processen. Samtliga som utförde arbetet var kunniga och noggranna och vi är mycket nöjda med slutresultatet. Vi är glada att vi kontaktade Marlons Måleri och kommer att anlita dem igen framöver om vi skulle behöva. Vi kan verkligen rekommendera Marlons Måleri. Läs mer
  • 2019-02-24

Elisabeth Nord skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi tog kontakt med Marlons Måleri & Design AB och deras projektledare Soran kontaktade oss direkt. Vi fick en mycket inspirerande genomgång av vad han tyckte skulle passa med tanke på lägenhetens ålder och stil. Offerten kom snabbt och arbetet kunde sättas igång på utsatt tid.

Vi bestämde oss för att måla och tapetsera väggar och tak, måla alla snickerier och fönster. Soran rekommenderade också kunniga och trevliga snickare och elektriker. Dialogen med Soran har varit mycket bra och med snabbt återkoppling för att lyssna på våra önskemål om renoveringen. Det krävdes ett omfattande och gediget grundarbete och allt utfördes mycket noggrant och omsorgsfullt av målare/tapetserare. Vi är väldigt nöjda med resultatet som är synnerligen väl och professionellt utfört. Arbete var klart på utsatt tid och inom den offert som presenterats.

Tack för att vi nu bor i en fantastiskt fin lägenhet.
    Vi rekommenderar varmt Soran och Marlons Måleri & Design AB. Läs mer
  • 2019-02-05

Maria Olsson skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag hittade Marlons Måleri via Reco och är väldigt nöjd över att vi anlitat dem. Soran är än mycket bra projektledare, svarar snabbt på alla mail och telefonsamtal. Från offertförfrågan till bokat möte gick det bara några minuter. Vi ville komma igång med måleri väldigt snabbt och trots att det var juletid lyckades man gå oss till mötes. Samtliga väggar i vår 4:a målades med Farrow & Ball och slutresultatet blev strålande bra. Även tapetsering utfördes med högsta kvalitet. Dessutom har alla hantverkare varit väldigt trevliga och ordningsamma. Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri och kommer anlita dem igen i framtiden om behov uppstår. / Maria Olsson Läs mer
  • 2019-01-28

navid Monsefi skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Efter att jag och sambon köpte vår lägenhet i en 1800-tals fastighet kände vi att vi behövde någon noggrann och kunnig inom området för en renovering. Vi valde att anlita Marlons måleri efter alla fina rekommendationer här på Reco.

Det gick snabbt att boka ett möte! Soran förstod att vi var under tidspress och kunde åta sig att påbörja målningen redan under julledigheterna, vilket uppskattades otroligt mycket från vårt håll. Redan efter första mötet fick vi ett mycket bra bemötande och Soran var väldigt mån om att vi skulle bli 100% nöjda.

Det som uppskattades mest var Sorans kommunikation under hela processen. Vi hade kontakt var och varannan dag med uppdateringar och tips under vägen vilket värdesattes otroligt högt då vi verkligen är petnoga med varenda detalj.

Resultatet blev fantastiskt och vi skulle inte kunna bli nöjdare än så här. Vi är verkligen otroligt glada och tacksamma i efterhand. Tack så mycket Soran och Marlons Måleri! Läs mer
  • 2018-12-28

Eeva H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri började renovera vår tvåa i november och jobbet blev färdigt i tid i början av december.

Vi är väldigt nöjda med resultetet.

Soran och hans killar hann göra mycket på drygt tre veckor - väggarna och taken samt alla snickerier och dörrar spaklades o målades, alla elementen målades.
    Golven blev som nya eftet slipning och vaxning.
    Vi hade inte renoverat på cirka 20 år så att killarna hade mycket att spakla...och måla.

Under arbetet har det varit lätt att komma i kontakt med Soran. Bemötandet har varit trevligt och framför allt är jobbet professionellt gjort.

Vi har redan rekommenderat Marlons Måleri till våra vänner!

Kristina och Eeva
    Söder om Söder
    December 2018 Läs mer
  • Hanna S

2018-11-15

Hanna S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag hittade Marlons Måleri av en slump i samband med min renovering och är så tacksam för allt de har gjort för mig. Vi har hittills fixat alla ytskikt i lägenheten (tak, väggar och golv) samt totalrenoverat badrummet. Allting är gjort med högsta kvalitet och resultatet är långt över mina förväntningar. Soran som projektledare är toppen. Han kommer med råd och tips, stämmer av längs vägen och tar ansvar för allt som ingår, han är mycket professionell, hjälpsam och noga med alla detaljer. Jag kommer absolut vända mig till Marlons Måleri igen och jag kommer rekommendera dem till alla jag känner. När man har kontakt med hantverkare är det viktigt att kunna känna förtroende och det gör jag verkligen.TACK Soran och alla dina medarbetare för att ni gjort min lägenhet till den allra finaste. Läs mer
  • 2018-10-23

Anders R skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi fick tips om Marlons Måleri & Design AB via ett annat företag som vi tidigare anlitade för att slipa våra golv. Efter att ha jämfört offerter valde vi Marlons Måleri & Design AB, företrätt av Soran, för målning av samtliga ytskikt och renovering av köket. Soran har under hela processen, från offert till slutfaktura, varit mycket professionell, hjälpsam och noga med detaljerna. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera Marlons Måleri & Design AB. Läs mer
  • 2018-10-22

Anna-Lena O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi valde att anlita Marlons måleri baserat på fina rekommendationer här på Reco och ett fint första möte med Soran. Soran och hans killar var snabba på bollen och entusiastiska! Riktigt trevliga att ha och göra med. Vi fick hjälp med golv, väggar, tak, kakling och diverse snickerier! Jag känner verkligen att jag fick min vision förverkligad och det var så härligt att Soran och hans killar var lika petnoga med resultatet som mig. Det är den yrkesstoltheten och noggrannheten som gör att Soran och hans killar får högsta betyg av mig. Det märktes att Soran och de killarna han valt att samarbeta med har passion för det dom gör. Det ger avtryck på resultatet och en trevlig process för alla inblandade.

När man gör ett så pass stort prosjekt så är det klart att det blir fel och att misstag begås. Samtliga gånger har dock Soran tagit ansvar och ordnat upp så snabbt som möjligt! Det är också det jag menar skiljer ”agnarna från vetet” förmågan att lösa problem som uppstår på allra bästa sätt!

Jag rekommenderar Marlons måleri varmt och har redan rekommenderat det privat till både familj och vänner. Läs mer
  • 2018-10-21

Lena S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri har målat fasaden på vår tvåvåningsvilla i Nacka. I anslutning till målningen fick vi också hjälp med nytt balkongräcke. Allt blev väldigt bra och vi har under hela processen blivit mycket väl bemötta. Vi kan varmt reckomendera denna firma. Läs mer

Svartviksslingan 31, 167 38 Bromma