Marlons Måleri & Design AB

Svartviksslingan 31, 167 38 Bromma — Visa karta

För oss på Marlons Måleri är inget jobb för litet eller stort. Vi jobbar gärna med både privatpersoner, fastigheter och företag. Våra målare har gedigen kunskap och erfarenhet och du kan känna dig trygg i att resultatet blir snyggt och att utförandet sker professionellt och enligt dina önskemål.

Vi har goda kontakter med våra leverantörer för att säkerställa att de material och produkter vi använder når högt ställda miljökrav och håller bra kvalitet. Dessutom arbetar vi alltid i nära samarbete med inredningsarkitekter.

Låt oss sätta färg på din vardag!

Läs vad 97 kunder tycker om Marlons Måleri & Design AB

• 2019-11-25

Johan S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla vår trea, som hade ytskikt i ganska dåligt skick, med många lager tapet och färg, lossnad tapet och puts, osv. Soran gav ett väldigt proffsigt och trevligt intryck vid det första besöket, och var tydlig med vad som krävdes för att det skulle bli riktigt bra, och vi landade i en total ytrenovering – väggar, tak, snickerier och dörrar/garderober.
    Vi är extremt nöjda med resultatet! Alla ytor ser perfekta ut, och med originalkänslan varsamt bibehållen (huset är från 50-talet.)
    Vi hade en målare, Mehran, på plats på heltid, och kan inte tänka oss en bättre person att ha i hemmet för ett sådant här jobb – proffsig, trevlig, och väldigt noggrann. Vi var tvungna att bo i lägenheten med vår ettåring medan arbetet utfördes, så att det funkade personligt var viktigt för oss, och Mehran gjorde allt han kunde för att vi skulle kunna bo så normalt som möjligt under tiden.
    Det dök upp några oväntade saker under resans gång (en vägg som var i väldigt risigt skick bl.a.) vilket löstes på ett väldigt bra sätt av Soran & Co.
    Tyvärr drog arbetet ut på tiden jämfört med det som uppskattades från början, men nu i efterhand så ser man verkligen på resultatet vart den tiden tog vägen, och det har inte inneburit någon merkostnad för oss. Vi hade också önskat lite mer löpande uppdateringar av förändringar i projektet, men vi fick snabba och bra svar av Soran när vi frågade, och han lyckades hålla nere kostnaderna så vi inte fick några jobbiga överraskningar. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-11-17

Elin O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Soran & Co för att göra om ytskikten invändigt i vårt hus (tak, väggar, snickerier, fönster etc.). Projektet genomfördes på kort tid och vi blev mycket nöjda. Även mindre småfix som inte var direkt måleribetingat fixades utan problem. Läs mer
  • 2019-11-14

Nanna H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Nu har han gjort det igen! Soran Sallar, ägare till Marlons Måleri & Design, har tillsamman med sitt duktiga team nyss färdigställt en lite speciell utomhusrenovering av en arkitektritad parvilla med mycket lyckat resultat. Vi har tidigare anlitat Soran för inomhusrenovering i aktuellt hus med bästa resultat så vi kände oss trygga inför ett nytt projekt. Denna gång handlade det om en renovering av utanpåliggande kraftiga ekfoder till stora fönsterpartier och andra ekdetaljer samt målning av putsfasader - också vid takterrass. Arbetet har genomförts med varsamhet och respekt för husets unika arkitektur och material/konstruktions-lösningar. Vi är mycket nöjda med resultatet och vill ge Soran och Marlons Måleri våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2019-11-11

Lars Christian E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla om villa och garage utvändigt. Det blev väldigt bra. Både målarna och snickarna som bytte ut skadade trädetaljer var mycket professionella och noggranna. Alla detaljfrågor som uppstod under arbetets gång löstes smidigt och utan problem. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-10-31

Rosana G skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri & Design AB för ommålning av vårt hus invändigt. Soran gav ett mycket proffsigt och seriöst intryck, det märks att han vet vad han pratar om. Han har även mycket höga ambitioner gällande kvaliteten på arbetet som ska utföras. Målarna gjorde ett fantastiskt jobb med vårt hus! De var mycket noggranna och proffsiga samt trevliga och lätta att ha att göra med. Marlons måleri var dyrare än de andra firmorna vi tog offerter från, men kvalitet kostar och vi skulle absolut anlita dem igen vid behov då vi är supernöjda med slutresultatet! Vi ger Marlons måleri med Soran i spetsen våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-10-30

Gerd Eva-Lill L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Kan varmt rekommendera Marlons Måleri & Design AB.
    Ett mycket bra samarbete med Soran och hans professionella medarbetare. Ordning och reda hela tiden och alla i arbetslaget är jättetrevliga och smidiga att ha att göra med. Vi är så glada för våra nymålade fasader, ett väl utfört arbete.
    brf Banjon Trångsund Läs mer
  • 2019-10-21

Albert Mattias E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri målade och tapetserade hela min lägenhet. Allting har fungerat väldigt bra genom hela processen, en mycket bra genomgång om vad som skulle göras, och en bra diskussion om det. En väldigt tydlig offert, som också höll till 100% både med avseende på tid och pengar. Soran är väldigt professionell och kunnig. Jag kan ge de allra bästa rekommendationer till Marlons Måleri. Läs mer
  • 2019-09-14

Karin Maria O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi hade flera målarfirmor ute hos oss i våras för att lämna offert på ommålning av husfasaden och ev. byte av en del av panelen. Vi fastnade för Marlons måleri trots att de var dyrast men de kändes seriösast och gav en utförlig, ärlig offert.
    Det tog lite längre tid än sagt från början innan arbetet kom i gång. Sedan ändrade vi oss också under tiden och bytte ut all träpanel, vilket förstås innebar fler arbetstimmar , som vi fick en summa på och mer virke som tillkom(vilket vi inte fått någon summa på). Så det blev dyrare än vi tänkt oss från början och vi upplevde att man slösade något på materialet ,det blev mycket över som var lite kapat så det inte gick att lämna tillbaks och någon felleverans som vi fått betala.
    Men vi är mycket nöjda med resultatet. Och när de väl kom i gång så jobbade de på långa dagar för det mesta. Lite svårt med kommunikationen ibland då varken snickaren eller målarna pratade svenska och knapp engelska. Men den utsedda arbetsledaren pratade engelska och man kunde nästan alltid få tag på Soran för att fråga något (på svenska).
    Så vi kan absolut rekommendera Marlons måleri ./ Karin & Johan Läs mer
  • 2019-09-04

Annika B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri & Design AB med Soran Sallar i spetsen och är mycket nöjda med resultatet. Allt ifrån diskussionen och råden samt genomgång inför offerten, som var mycket tydlig och innehöll det vi enats om, till det slutgiltiga resultatet. Soran var hela tiden tillgänglig och service minded, svarade snabbt både på mail, SMS och telefon. Vi är mycket nöjda med resultatet, framförallt underarbete och målning av tak och väggar. Små saker de missat åtgärdades snabbt efter slutbesiktningen. Vi är också nöjda med hur de täckte och skyddade möbler före arbetet påbörjades samt hur de städade efter avslutat arbete. Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri Läs mer
  • 2019-09-04

Ulrika B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri med Soran i spetsen har genomfört ett brilliant jobb med våran yttre fasad. Soran och hans medarbetare har varit väldigt lyhörda, serviceinriktade och effektiva och löst problem på bästa tänkbara sätt, det är vi väldigt tacksamma för! Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri!
    Vänligen, Ulrika & Tomas Läs mer
  • 2019-08-10

Camilla K skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Kontaktade Marlons måleri efter rekommendationerna på reco då vi önskade måla hela vår villa invändigt. Soran var snabb med återkoppling och hembesök för offert och fortsatte även vara lättillgänglig under processens gång. Målare Dawid Wojewoda tog sig an projektet och gjorde ett fantastiskt jobb och var även mycket ordningsam och noga med att städa efter sig varje dag vilket uppskattades. Skulle anlita igen! Läs mer
  • 2019-07-03

Billy F skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi har under våren anlitat Marlons Måleri för ommålning av fasaderna och fönster på vårt hus och kan varmt rekommendera dom! Det märks tydligt att Soran som driver firman sätter service och kvalitet i fokus, från första kontakt till färdigt projekt. Arbetet gjordes enligt tidplan, och alla som renoverat hemma vet att det kan vara lite påfrestande med massa hantverkare som springer omkring hemma. Marlons hantverkare, ledda av den mycket trevliga arbetsledaren Audrius har knappt märkts! Under hela arbetet har det varit mycket städat och prydligt och efter slutfört arbete finns inte ett spår kvar. Stort plus i kanten för detta! Dom har alltid varit anträffbara och återkommer snabbt med ev frågor vi haft. Läs mer
  • 2019-06-07

Ann Caroline S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Riktigt bra jobbat av Marlons Måleri! På alla sätt! De var engagerade och pålitliga, gav ärliga och kloka råd, lika måna om kvalitén som vi är, inget slarv, känsla för detaljer, höll överenskomna tider och dessutom väldigt trevliga. Soran styrde upp allt på ett föredömligt sätt och Junior Kristian som målade gjorde ett fantastiskt jobb. Den bästa rekommendationen någon kan få är om man skulle anlita dem igen - ABSOLUT! Ingen tvekan! Läs mer
  • 2019-06-03

Tobias E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri hjälpte oss att måla om vårt hus. Allt kändes väldigt proffsigt och tryggt från första kontakt med Soran. Målarna som kom var väldigt noggranna och gjorde ett väldigt bra arbete. Läs mer
  • 2019-05-31

Angelika L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri målade vårt hus, garage, altan och sjöbod. Vi är väldigt nöjda med det utförda arbetet. De var snabba, noggranna och trevliga. Läs mer
  • 2019-05-23

Amanda B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för att renovera vår bostadsrättsförenings trappuppgång som tidigare var i väldigt dåligt skick. Projektledaren Soran var väldigt lyhörd för våra behov, budget och övriga önskemål - samt helt otroligt snabb på att återkoppla när vi hade frågor eller funderingar. Vi fick väldigt bra rådgivning när det kom till färgsättning och Soran var lyhörd för våra tankar under projektets gång. Målarna som var här och utförde jobbet var väldigt kompetenta och noggranna. Projektet utfördes inom överenskommen tidsram och resultatet blev över förväntan vilket gör att jag varmt rekommendera Marlons Måleri till andra! Läs mer
  • 2019-05-03

Anna H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri är tveklöst Stockholms bästa målare. Jag är så oerhört glad att jag valde dem, mycket väl utfört arbete. Samtliga är proffs på de gör, noggranna, extremt snabba i återkoppling och jag upplevde att de genuint brydde sig om mig som kund. Soran som projektledare är 10 poäng och målarna ansträngde sig verkligen till det yttersta. Jag rekommenderar dem gladeligen, kommer aldrig anlita något annat företag i framtiden. Tack för att ni gjort min lägenhet som ny! Läs mer
  • 2019-04-24

Sara T skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för tapetsering av väggar och måleri av omfattande snickerier i vår jugendvilla. Fyra rum, tre mindre hallar, en trapphall med avancerade snickerier och 6 meter i takhöjd samt tapetsering av en mindre toalett. Alla golv slipades. Sammantaget handlar det om ca 120 kvadratmeter. De tog över efter ett havererat samarbete med annan firma, så utgångsläget var inte bra.
    Vi är mycket nöjda med både projektledning och hantverksskicklighet. Resultatet håller hög kvalitet.
    Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri utifrån våra erfarenheter! Vi skulle anlita Soran igen. Läs mer
  • 2019-04-18

Anna Katarina Margaretha H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för renovering av vårt nya hus. Dom gjorde allt -- målning, tapetsering, snickerier och golvarbete. Det blev så himla fint! Soran och hans grabbar förvandlade denna gamla villa till vårt DRÖMHUS. Vi är så nöjda. Dessutom var Soran själv en helt otrolig projektledare -- proffsig, trevlig och oerhört noggrann. Vi tänker anlita Marlons Måleri igen nästa vår, när det är dags att renovera fasaden. Stort tack till Soran och alla på Marlons Måleri! Läs mer
  • 2019-04-14

Mats W skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jättenöjd med Marlons Måleri och Soran. Träffades i lägenheten som behövde renoveras och redan några dagar senare började dom. Allt var klart på 2 veckor som överenskommet. Snabbt och proffsigt, utan krångel! Läs mer
  • 2019-03-22

Gun-Britt Anna Lena H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Ett stort Tack till Marlons Måleri som har gjort vår lägenhet så fin. Ett mycket proffsigt och väl utfört arbete. Så vi är mycket nöjda! Kan varmt rekommendera Marlons Måleri & Design AB Läs mer
  • 2019-03-18

Anders A skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Anlitade Marlons Måleri för renovering av min lägenhet.
    De utförde allt från byte av dörrkarmar till ommålning av alla rum och la även nytt trägolv. Slutresultatet blev bättre än jag hade förväntat mig och Soran är jättetrevlig och lätt att samarbeta med. Om du anlitar Marlons Måleri är du i trygga händer och jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-03-12

Malin Marianne K skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för ommålning av vår bostadsrätt. Lägenheten känns som ny. Ett utmärkt hantverk och de var klara före utsatt tid, vi kan varmt rekommendera dem till alla som behöver hjälp. Vi kände oss trygga redan från start med både projektledaren samt målarna och de var väldigt lyhörda för våra önskemål samt mindre ändringar.
    Så tack snälla Marlons Måleri för ett exceptionellt bemötande samt väl utfört arbete! Läs mer
  • Sophia B

2019-03-05

Sophia B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Efter att vi köpt hus behövde vi någon som kunde hjälpa oss med invändig ommålning i samtliga rum. Vi behövde en noggrann och kunnig hantverkare. Vi tog kontakt med Marlons Måleri & Design AB efter att ha läst de fina rekommendationerna på reco. Det gick snabbt att boka ett första möte med Soran. Vi fick snabbt förtroende för honom och han är mycket kunnig och kom med bra idéer. Soran och hans medarbetare kunde snabbt påbörja arbetet med ommålning av väggar, tak, snickerier, trapp, golv och även tapetsering i ett rum. Soran är en mycket duktig projektledare och är lätt att nå på telefon och sms och vi uppskattade hans kommunikation under hela processen. Samtliga som utförde arbetet var kunniga och noggranna och vi är mycket nöjda med slutresultatet. Vi är glada att vi kontaktade Marlons Måleri och kommer att anlita dem igen framöver om vi skulle behöva. Vi kan verkligen rekommendera Marlons Måleri. Läs mer
  • 2019-02-24

Elisabeth Nord skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi tog kontakt med Marlons Måleri & Design AB och deras projektledare Soran kontaktade oss direkt. Vi fick en mycket inspirerande genomgång av vad han tyckte skulle passa med tanke på lägenhetens ålder och stil. Offerten kom snabbt och arbetet kunde sättas igång på utsatt tid.

Vi bestämde oss för att måla och tapetsera väggar och tak, måla alla snickerier och fönster. Soran rekommenderade också kunniga och trevliga snickare och elektriker. Dialogen med Soran har varit mycket bra och med snabbt återkoppling för att lyssna på våra önskemål om renoveringen. Det krävdes ett omfattande och gediget grundarbete och allt utfördes mycket noggrant och omsorgsfullt av målare/tapetserare. Vi är väldigt nöjda med resultatet som är synnerligen väl och professionellt utfört. Arbete var klart på utsatt tid och inom den offert som presenterats.

Tack för att vi nu bor i en fantastiskt fin lägenhet.
    Vi rekommenderar varmt Soran och Marlons Måleri & Design AB. Läs mer
  • 2019-02-05

Maria Olsson skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag hittade Marlons Måleri via Reco och är väldigt nöjd över att vi anlitat dem. Soran är än mycket bra projektledare, svarar snabbt på alla mail och telefonsamtal. Från offertförfrågan till bokat möte gick det bara några minuter. Vi ville komma igång med måleri väldigt snabbt och trots att det var juletid lyckades man gå oss till mötes. Samtliga väggar i vår 4:a målades med Farrow & Ball och slutresultatet blev strålande bra. Även tapetsering utfördes med högsta kvalitet. Dessutom har alla hantverkare varit väldigt trevliga och ordningsamma. Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri och kommer anlita dem igen i framtiden om behov uppstår. / Maria Olsson Läs mer
  • 2019-01-28

navid Monsefi skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Efter att jag och sambon köpte vår lägenhet i en 1800-tals fastighet kände vi att vi behövde någon noggrann och kunnig inom området för en renovering. Vi valde att anlita Marlons måleri efter alla fina rekommendationer här på Reco.

Det gick snabbt att boka ett möte! Soran förstod att vi var under tidspress och kunde åta sig att påbörja målningen redan under julledigheterna, vilket uppskattades otroligt mycket från vårt håll. Redan efter första mötet fick vi ett mycket bra bemötande och Soran var väldigt mån om att vi skulle bli 100% nöjda.

Det som uppskattades mest var Sorans kommunikation under hela processen. Vi hade kontakt var och varannan dag med uppdateringar och tips under vägen vilket värdesattes otroligt högt då vi verkligen är petnoga med varenda detalj.

Resultatet blev fantastiskt och vi skulle inte kunna bli nöjdare än så här. Vi är verkligen otroligt glada och tacksamma i efterhand. Tack så mycket Soran och Marlons Måleri! Läs mer
  • 2018-12-28

Eeva H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri började renovera vår tvåa i november och jobbet blev färdigt i tid i början av december.

Vi är väldigt nöjda med resultetet.

Soran och hans killar hann göra mycket på drygt tre veckor - väggarna och taken samt alla snickerier och dörrar spaklades o målades, alla elementen målades.
    Golven blev som nya eftet slipning och vaxning.
    Vi hade inte renoverat på cirka 20 år så att killarna hade mycket att spakla...och måla.

Under arbetet har det varit lätt att komma i kontakt med Soran. Bemötandet har varit trevligt och framför allt är jobbet professionellt gjort.

Vi har redan rekommenderat Marlons Måleri till våra vänner!

Kristina och Eeva
    Söder om Söder
    December 2018 Läs mer
  • Hanna S

2018-11-15

Hanna S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag hittade Marlons Måleri av en slump i samband med min renovering och är så tacksam för allt de har gjort för mig. Vi har hittills fixat alla ytskikt i lägenheten (tak, väggar och golv) samt totalrenoverat badrummet. Allting är gjort med högsta kvalitet och resultatet är långt över mina förväntningar. Soran som projektledare är toppen. Han kommer med råd och tips, stämmer av längs vägen och tar ansvar för allt som ingår, han är mycket professionell, hjälpsam och noga med alla detaljer. Jag kommer absolut vända mig till Marlons Måleri igen och jag kommer rekommendera dem till alla jag känner. När man har kontakt med hantverkare är det viktigt att kunna känna förtroende och det gör jag verkligen.TACK Soran och alla dina medarbetare för att ni gjort min lägenhet till den allra finaste. Läs mer
  • 2018-10-23

Anders R skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi fick tips om Marlons Måleri & Design AB via ett annat företag som vi tidigare anlitade för att slipa våra golv. Efter att ha jämfört offerter valde vi Marlons Måleri & Design AB, företrätt av Soran, för målning av samtliga ytskikt och renovering av köket. Soran har under hela processen, från offert till slutfaktura, varit mycket professionell, hjälpsam och noga med detaljerna. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera Marlons Måleri & Design AB. Läs mer
  • 2018-10-22

Anna-Lena O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi valde att anlita Marlons måleri baserat på fina rekommendationer här på Reco och ett fint första möte med Soran. Soran och hans killar var snabba på bollen och entusiastiska! Riktigt trevliga att ha och göra med. Vi fick hjälp med golv, väggar, tak, kakling och diverse snickerier! Jag känner verkligen att jag fick min vision förverkligad och det var så härligt att Soran och hans killar var lika petnoga med resultatet som mig. Det är den yrkesstoltheten och noggrannheten som gör att Soran och hans killar får högsta betyg av mig. Det märktes att Soran och de killarna han valt att samarbeta med har passion för det dom gör. Det ger avtryck på resultatet och en trevlig process för alla inblandade.

När man gör ett så pass stort prosjekt så är det klart att det blir fel och att misstag begås. Samtliga gånger har dock Soran tagit ansvar och ordnat upp så snabbt som möjligt! Det är också det jag menar skiljer ”agnarna från vetet” förmågan att lösa problem som uppstår på allra bästa sätt!

Jag rekommenderar Marlons måleri varmt och har redan rekommenderat det privat till både familj och vänner. Läs mer
  • 2018-10-21

Lena S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri har målat fasaden på vår tvåvåningsvilla i Nacka. I anslutning till målningen fick vi också hjälp med nytt balkongräcke. Allt blev väldigt bra och vi har under hela processen blivit mycket väl bemötta. Vi kan varmt reckomendera denna firma. Läs mer
  • 2018-10-17

Tomas N skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för målning av lägenhetsfönster samt källarfönster och fönster i trapphusen i vår Brf med 30 lägenheter. Arbetet utfördes på utsatt tid och med hög kvalitet och vi är nöjda med arbetet och kan varmt rekommendera Marlons för liknande typer av jobb.

Från första mötet fick vi ett mycket trevligt bemötande av Soran som lyssnade på vad vi ville ha och var mycket mån om att vi skulle bli nöjda och att arbetet skulle flyta på smidigt.

Som alltid i den här typen av större arbeten uppkom några mindre problem på vägen men Soran var alltid mycket snabb på att svara på våra synpunkter och åtgärda dessa. Läs mer
  • 2018-10-16

Anders Ö skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade anlitade Marlons för en fasadmålning (2 plans villa). Vi gick på rekommendationer på RECO för vårt val av firma. Det fantastiska betyg som Soran o kollegor får där är dom verkligen väl värda! Allt har utförts enligt överenskommelse, samt med ett strålande resultat och ett oerhört trevligt o proffsigt bemötande.

Måste även tacka för den input till förbättringar/ändringar, åsikter kring färger, design samt all annan hjälp vi fått. (överträffade högt ställda förväntningar).

Vi kommer absolut att använda Marlons igen och kan verkligen rekommendera att kontakta Soran om man behöver målning utförd!. Läs mer
  • 2018-10-04

Jakob G skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi kan varmt rekommendera Marlons måleri! Soran som äger företaget är enda anställd och hyr in den hjälp som behövs för olika typer av jobb. Det gör att han kan både vara snabb på att få ihop folk och anpassningsbar för olika typer av uppgifter. För oss har han ordnat målning, tapetsering och golvslipning - allt med strålande resultat! Alla som Soran jobbar med är lika professionella, pålitliga och trevliga som honom. Vi har märkt i tidigare och nuvarande bostadsrättsföreningar att det är ett krav att hantverkare på plats kan svenska och det har samtliga alltid kunnat.

Uppdatering ett par månader senare: Som jag skrivit ovan är Soran jätteduktig och jobbar som tusan för att kunderna ska få bästa möjliga upplevelse, men tyvärr räckte det inte riktigt hela vägen. Såhär ett par månader efteråt har vi två anmärkningar, den ena är att hantverkarna som Soran hyrde in hade ganska olika kompetensnivåer så vissa delar blev jättebra och andra, inte riktigt lika bra. Det andra är att vi betalade fakturan när det var några småsaker kvar, men efter att fakturan var betald blev det svårare och svårare att få tag i Soran och småsakerna som var kvar blev helt enkelt aldrig gjorda.
    Vi är fortfarande nöjda med det arbete som gjordes och därför ger vi betyget 4/5, men det här lämnade en liten sur eftersmak. Men vi tipsar fortfarande vänner om Soran om de behöver någon som är duktig på golv, målning eller tapetsering. Läs mer
  • 2018-09-23

Alice M skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Kan varmt rekommendera Marlons Måleri. Soran ordnade med super duktiga målare samt golvkillar. Några små "bumps" in the road men inget som Soran ordnade upp på en gång och tog ansvar för.
    Vi rekommenderar Marlons måleri till alla våra vänner! Läs mer
  • 2018-09-19

Henrik S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för målning av tak och väggar av två rum i vår lägenhet. Förutom ett fantastiskt resultat var bemötandet superbra, snabb kommunikation och pålitliga i tider och hur allt skulle utföras. Stark rekommendation. Läs mer
  • 2018-09-14

Caroline H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Rekommenderas! Fick hjälp med målning av hela lägenheten samt golvslipning. Professionellt bemötande, snabba svar och mycket skickligt hantverk. Läs mer
  • 2018-09-13

Olivia Ö skrev om Marlons Måleri & Design AB
    WOW! Säger jag bara. Har anlitat Soran o hans gäng nu några gånger och varje gång blir jag lika förbryllad över hur otroligt duktiga dom är. Inte bara genomförandet av själva projekten i sig, servicen är i världsklass! Alltid snabba, i tid, lyssnar på mina idéer och ger även förslag på förbättringar. 10 av 10 stjärnor får dom! Läs mer
  • 2018-09-05

Emma L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons måleri för tapetsering och målning av hela vår lägenhet. Superbra jobb! Noggrant och snabbt jobbat mitt i sommaren! Läs mer
  • 2018-08-20

Sara M skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Anlitade Soran & Co för att måla om min lägenhet. Mitt i sommaren. Mycket proffsigt utförande och ett trevligt bemötande. Ger mina allra bästa rekommendationer! Läs mer
  • 2018-08-20

Charlotta R skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Soran och hans team på Marlons Måleri gjorde en komplett transformation av vårt kontor (ca 480 kvm på Riddargatan i Stockholm) på två veckor. De kom med tips och kreativa idéer för att realisera vår vision och resultatet är mycket imponerande. Vi hade bland annat några krävande moment som helt infärgade rum och en spikrak horisontlinje. Skulle verkligen rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Christina E

2018-08-16

Christina E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag anlitade Soran och hans målarteam för en helrenovering av foder, tak, fönster, väggar och en del golv i min sekelskifteslägenhet. De var superproffsiga, hade ett genuint hantverksintresse och stort kunnande. Kunde lita totalt på allt de gjorde och de förslag som lades fram. Det var verkligen en härlig och kreativ process som resulterade i ett jättefint resultat. Jag rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • 2018-08-15

vikram r skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi fick vårt 2 plans hus målade i sommar. Offerten var detaljerade och tydlig . Processen var enkel. Soran och hans team har varit proffsiga och jobbet har gjorts på ett väldigt professionellt sätt. Soran och teamet har varit tillmötesgående och lyhörda. Jobbet blev klar i tid. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-07-06

Fredrik H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Fick vår fasad ommålad av Marlons Måleri.
    Offertprocess var snabb och enkel. Priset kändes rätt från början. Jobbet gjordes före utlovad tid och målarna var mycket proffesionella.
    Huset ser ut som nytt:)
    Kan absolut rekomedera Marlons måleri till andra som behöver få sitt hus målat.

mvh
    Fredrik Läs mer
  • 2018-07-02

Magnus D skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Soran med anställda för målning av fasad på en 1 och 1/2 plans villa plus garage med 15 år sen förra målningen. Det som utmärker Soran och hans målare är ett otroligt bra servicetänk, tillgänglig för frågor och väldigt mån om arbetet. Killarna som utförde arbetet gjorde ett utmärkt jobb med hög kvalité. Arbetet utfördes inom den tid som utlovats. Arbetsledare följde löpande projektet och stämde av med oss vid behov. Anlitar dom gärna igen. Rekommenderas! Läs mer
    2018-07-02 Soran S svarar Magnus D
    Stort tack Magnus , Vi är mycket glada över detta samarbete och återkommer gärna vid flera tillfällen . Vi önskar er en riktig trevlig sommar.

Allt gott Marlons Måleri
  • Birgitta E

2018-06-25

Birgitta E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag kontaktade Marlons Måleri & Design AB efter jag läst allt bra betyg dom fått, och det har jag aldrig ångrat, för det stämde verkligen. Soran kom och tittade på min lägenhet som jag ville ha ommålad och takbjälkar slipade och betsade i mörk färg som var 4,50 meter högt i tak och alla golv slipade, och jag fick ett väldigt proffsigt och bra bemötande från honom, så dom fick jobbet och det blev jättebra, målaren Christoffer är ett riktigt proffs, har gjort ett jättefint jobb, och Nelson har gjort mina golv jättefina, jag är så nöjd och kan verkligen rekommendera Marlons Måleri & Design AB Tack för ett jättefint jobb från Birgitta på Bygatan Läs mer
    2018-07-02 Soran S svarar Birgitta E
    Hej Birgitta

Tack själv för att vi kunde få ta del av detta fina projekt och vilket resultat det blev :)

Allt Gott Birgitta, hoppas vi ses snart igen.
  • Anna H

2018-06-25

Anna H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Min lägenhet har målats om av Marlons. Jag är supernöjd med resultatet och allt har gått smidigt och enligt plan. Offerten kom direkt efter första mötet och sedan drog arbetet igång snabbt. Bra kommunikation hela vägen. Vid minsta fundering kontaktade målaren mig för att undvika missförstånd. Jobbet blev klart på utsatt tid. Helnöjd! Läs mer
  • Maria E

2018-06-18

Maria E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri & Design har de bästa hantverkarna som finns! De har målat om hela mitt hus invändigt, slipat mina ekgolv, byggt min nya brygga, Fixat ett däck och i farten även gjort justeringar på glasdörrar i badrum. Alla som jobbat här är fantastiska och hugger i och fixar i farten även om det inte var beställt från början. Vänner för livet! Nu vet jag vem jag ska ringa. Så nöjd! Läs mer
  • 2018-06-10

Adele skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Anlitade Marlons måleri för att måla om hela lägenheten. Vi fick snabbt ett hembesök med offert och jobbet kunde påbörjas omgående vilket var bra. De var lätta att nå och trevliga.
    Små missar längst vägen åtgärdades fort utan problem. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera Marlons! Läs mer

Svartviksslingan 31, 167 38 Bromma