Marlons Måleri & Design AB

För oss på Marlons Måleri är inget jobb för litet eller stort. Vi jobbar gärna med både privatpersoner, fastigheter och företag. Våra målare har gedigen kunskap och erfarenhet och du kan känna dig trygg i att resultatet blir snyggt och att utförandet sker professionellt och enligt dina önskemål.

Vi har goda kontakter med våra leverantörer för att säkerställa att de material och produkter vi använder når högt ställda miljökrav och håller bra kvalitet. Dessutom arbetar vi alltid i nära samarbete med inredningsarkitekter.

Låt oss sätta färg på din vardag!

190 omdömen om Marlons Måleri & Design AB

Sedan starten hos Reco 2016
    2023-02-02 Spontant omdöme
    Total ommålning av trävilla från 1928. Alla fönster helrenoverade och ommålade. Mycket bra diskussion och planering med Soran inför projektstart. Bra förslag om både omfattning av åtgärder och val av färger.
    Lätta att komma i kontakt med och genomgående snabb hantering av funderingar och förändringar under arbetets gång. Arbetet utfört på överenskommen tid.
    Slutresultatet lysande rekommenderas varmt!
    Tack för fint samarbete och detta fina omdöme Lennart & Sarah / Med Vänliga Hälsningar Team Marlons Måleri 💚 Marlons Måleri & Design AB
    2023-01-31 Spontant omdöme
    Planen var att måla om tre trähus utvändigt. Vi blev rekommenderade Marlons Måleri & Design AB och fick där kontakt med Soran som kom ut och tittade tillsammans med en tilltänkt projektledare, David. De rådde oss att ta arbetet på löpande räkning vilket visade sig klokt med tanke på att det slutliga arbetet blev mindre tidskrävande än de/vi initialt trott.

Då det i ett tidigt skede uppdagades att det även var nödvändigt att byta en hel del läkt och fasadpanel tog de in en snickare.

Total sett ett utmärkt utfört måleri- och snickeriarbete där man knappt skönjer skarvar eller kulörskiftningar mellan nytt trä och sådant som delvis är från femtiotalet.

Genomgående mycket bra och seriöst bemötande av såväl Soran som David och de som utförde arbetet. Alla frågeställningar löstes snabbt och på ett bra sätt.

Vi rekommenderar Marlons Måleri & Design AB!
    Tack för fint samarbete och detta fina omdöme Anders med familjen / Med Vänliga Hälsningar Team Marlons Måleri Marlons Måleri & Design AB
    2023-01-24 Spontant omdöme
    Vår bostadsrättsförening tog in offerter avseende fasad- och fönstermålning från mer än 10st företag 2022. Vi valde till slut Marlons Måleri AB för ett uppdrag på 6 månader. Det visade sig vara ett bra val. Vi beställde ytterligare jobb under resans gång när vi såg kvalitén på målningsarbetet och hur effektivt och noggrant de arbetade.
    Med hjälp av deras kontakter fick vi ett så förmånligt pris på bland annat persienner att vi bytte persienner i hela föreningen. De erbjöd sig dessutom att byta taken över ytterdörrarna till ett pris som inte gick att tacka nej till och nu ser husen väldigt bra ut. Trots alla tilläggsbeställningar så höll tidplanen för fasad- och fönstermålningen.
    Vi rekommenderar det här företaget också med tanke på hur lätt det har varit att kommunicera med projektledaren. Tillgänglig, lyhörd, kommer med bra förslag och håller vad han lovat.
    Vid framtida målningsuppdrag kontaktar vi Marlons Måleri AB direkt.
    Tack för det fina samarbetet Brf Själland / Leif med styrelsen ! Vi är otroligt stolta och glada att fått tagit del av detta fina projekt.

Önskar er alla ett härligt 2023 💚

Vänliga Hälsningar Team Marlons
  • Brf
    2022-12-17 Verifierad kund
    Marlos Måleri gör ett mycket bra jobb och är dessutom trevliga att ha att göra med. Vi kan varmt rekommendera dem.
    2022-12-07 Verifierad kund
    Vi anlitade Marlons för snickeri, golvslipning och måleriarbete invändigt under aug/sep 2022. Bemötandet från alla inom teamet har varit superbra under hela processen och det var för det mest enkelt att nå projektledare Soran arbetets gång för avstämning. Arbetet kom igång på utsatt tid med någon dags fördröjning och även om vi hade en tajt tidplan för inflyttning gjorde alla i teamet sitt yttersta för att de skulle kunna hålla tidplanen. Vi är framförallt mycket nöjda med måleriarbetet som Christian och Hicham utförde, högsta klass. Vad gäller snickerier och golvslipning var kommunikationen vid några tillfällen lite utmanande men allting löstes och vi var även där nöjda med slutresultatet. Vi är väldigt noga med detaljer och nog ganska krävande kunder men teamet var alltid tillmötesgående och svarade tålmodigt på mina frågor. I efterhand har mindre detaljer behövt rättas till och då har vi fått hjälp omgående vilket varit mycket tacksamt. Vi kan verkligen rekommendera Marlons Måleri & Design AB!
    2022-11-06 Verifierad kund
    Marlons måleri rev tapet, spacklade och målade om hela vår lägenhet under sommaren 2022 med bra resultat.

De var noga med att följa upp att det blev som vi ville och åtgärdade de småsaker som kvarstod med kort varsel.

Överlag nöjda och kan rekommendera Marlons.
    2022-09-22 Spontant omdöme
    Vi anlitade Marlons för att måla om hela vårt hus. Det blev superfint och vi är väldigt nöjda. När det uppstod problem löste det sig smidigt och vi uppskattar verkligen det trevliga bemötandet och den snabba raka kommunikationen med Soran. Rekommenderar varmt.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Vi har anlitat Marlos Måleri för att måla fasad, fönster mm på villa samt garage.
    Mycket trevliga och pålitliga kan verkligen rekommendera.
    2022-07-31 Verifierad kund
    Vår förening har anlitat bolaget för målning av fasad och fönster. I båda delar ingår reparation av detaljer som behöver repareras. Marlons Måleri är väldigt lyhörda för alla förslag, har bra idéer själva också. Dialogen grundar sig på ömsesidig respekt.
    Projektet pågår ännu, vi hoppas att tidsramen inte spricker alltför mycket.
    2022-05-20 Spontant omdöme
    Toppenkontakt med Soran som är superproffsig, trevlig och bra att ha att göra med. Natalie gjorde ett toppjobb i min nya lägenhet, hon tog väl hand om allt, bra kvalitet, inga detaljer lämnades orörda, blev fantastiskt fint!
    Rekommenderas varmt!
    2022-04-10 Spontant omdöme
    Marlons Måleri målade och tapetserade i matsal och vardagsrum i vår 20-talsvilla med ett fantastiskt fint resultat. Abbe och Andres är mycket noggranna och trevliga och gör arbetet med hög kvalitet. Tack Soran för ett bra jobb!
    2022-04-04 Verifierad kund
    Härligt bemötande redan från första kontakt till avslutat jobb. Jag blev uppringd inom femton minuter från det att jag skickade in en offertförfrågan och kommunikationen fortsatte lika bra under hela tiden. Soran är bra och enkel att bolla med samt lätt att få tag på vilket är ett stort plus.

Jag kontaktade Marlons Måleri för grundarbete och målning av väggar, tak, snickerier samt slipning och behandling av golv. Resultatet blev otroligt bra och noggrant genomfört. Abbe och gänget slet som bara den och levererade ett kanonresultat!

Som kund uppskattar jag verkligen den tydliga kommunikationen och att de är så lösningsorienterade. Jag kommer kontakta Marlons Måleri nästa gång jag behöver hjälp med renovering!
  • Elin Sofia R
    2022-04-04 Spontant omdöme
    Är mycket nöjd med Marlons Måleri & Design. Trevligt bemötande av Soran och ett noggrant arbete av målare Nathalie som har fyllt vårt hem med färg på väggarna!
    2022-03-26 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och våra hyresgäster var mycket nöjda! Målaren var mycket trevlig och bra att ha och göra med.
    Vi hade höga förväntningar och de infriandes!
    2022-03-20 Spontant omdöme
    Jag kontaktade Soran på Marlons Måleri utifrån de suveräna referenserna här på Reco. Och jag blev verkligen inte besviken !! Soran var fantastiskt proffsig, lättillgänglig och trevlig! Min lägenhet har målats o tapetserats av Mohammed som gjorde ett fantastiskt jobb. Finkänsligt och detaljsäkert ! Jag är extremt nöjd och ger Marlons Måleri min varmaste rekommendationer!
    2022-03-20 Verifierad kund
    Proffsiga, noggranna, trevliga och mycket kundorienterad!
    2022-02-26 Verifierad kund
    Vi har målat om vår lägenhet, tre av fyra rum samt köket. Arbetet gick snabbare än utlovat och resultatet blev otroligt fint! Vi har fått ett väldigt trevligt bemötande hela tiden av all personal, hantverkare, projektledare och receptionist. Fint utfört arbete och goda råd hur vi skulle kunna göra för att lägenheten skulle bli så bra som möjligt. Jag skulle absolut rekommendera Marlons måleri.
  • CAROLINA H
    2022-02-24 Spontant omdöme
    Vi anlitade Marlon Måleri i samband med renoveringen av vår lägenhet, där vi bl.a. ville måla och tapetsera delar av lägenheten. Vi fick väldigt mycket hjälp av Soran för att välja matchande färgkombinationer för de olika rummen. Både Soran och arbetarna var kunniga och effektiva. Vi fick väldigt professionella råd rörande vilka färger som var lämpliga för lägenhetens ljusinsläpp. Under arbetets gång fick vi även kontinuerliga uppdateringar, vilket vi uppskattade väldigt mycket. Slutresultatet överträffade våra förväntning.

Extra bonus var att Soran, med sitt breda kontaktnät, kunde tipsa oss om lämpliga personer rörande bl.a. gardiner och inredning.

Summa summarum, vi rekommenderar varmt Marlon Måleri!
    2022-02-02 Spontant omdöme
    Jag anlitade Marlons Måleri för att fixa min lägenhet efter jag hade fått en rekommendation till dom.
    De spacklade och målade om tak och väggarna i lägenheten och bytte El uttag.
    Är så väldigt nöjd med slutresultatet, Soran var enkel att arbeta med och gjorde ett toppen jobb. Han fanns alltid där när saker kom upp eller om man hade frågor eller tankar under arbetet, och var alltid trevlig och proffsig.
    Kände att jag inte behövde vara orolig över priset som hade blivit satt och visste att jag kunde lita på honom.
    Rekommendera dem för alla och om jag behöver hantverkare igen vet jag vem jag kommer kontakta!
    2022-02-01 Spontant omdöme
    Marlons Måleri målade om vår nästa 100 år gamla trävilla under sensommaren. Vi är verkligen mycket nöjda med slutresultatet. Soran uppfattar vi som ärlig och med en genuin vilja att göra ett proffsigt arbete. Vi hade inga problem i våra kontakter med honom. Vi behövde även byta många fasadplankor. Marlons Måleris snickare (underleverantör) var mycket kompetent. Vår villa har en del snickarglädje och är därför knappast den lättaste att måla om eller byta fastadplankor på. Även den underleverantör som målade om och kittade alla fönster var yrkeskunnig. Detsamma gäller den firma som monterade erforderliga ställningar runt huset. Kort sagt; Marlon Måleri kan vi varmt rekommendera.
    2022-01-24 Spontant omdöme
    Jag anlitade Marlons Måleri för att fixa min lägenhet. De målade och spacklade om tak, väggar och snickerier, byggde garderob i sovrummet samt slipade golvet.

Är så otroligt nöjd med slutresultatet, kunde inte blivit bättre. Soran var fantastisk att ha kontakt med och han och hans hantverkare gjorde ett jättefint jobb. De fanns alltid där om man behövde bolla något, allt sköttes professionellt och servicen och kommunikationen var verkligen 10/10.

Skulle varmt rekommendera dem till alla. Om jag behöver hantverkare igen kommer jag välja Marlons Måleri. Finns inga bättre!
    2022-01-03 Verifierad kund
    Ommålning och spackling två sovrum.
    Trevligt bemötande, höll tiden och utmärkt genomfört arbete.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Anlitade Marlons måleri för att renovera en trappa, spackla, måla om väggar tak och snickerier i större delar av huset och de levererade över förväntan. De blev klara på utsatt tid och debiterade exakt enligt offert. Trevligt och proffsigt bemötande och såg till helheten i projektet. Skönt att bara ha en kontakt som i sin tur fixade med målare, snickare, byggställningar osv. skulle verkligen rekommendera Marlons måleri om man vill ha ett bra slutresultat utan att behöva själv lägga tid på att planera och övervaka sitt projekt.
    2021-12-16 Verifierad kund
    Anlitade Marlons Måleri för att måla om tak, väggar och snickerier i hela lägenheten med mycket bra resultat.

Soran gav ett mycket professionellt intryck och kommunikationen har varit bra med alla involverade.

Jag kan rekommendera Marlons måleri.
    Jag skulle anlita Marlons Måleri igen om det skulle behövas.
    2021-12-07 Verifierad kund
    En vän rekommenderade Soran i ett läge när jag hade en för dyr offert från annan leverantör. Soran offererade snabbt och var bra och öppen i dialogen. Generellt har bemötandet från Soran och hans gäng har varit väldigt bra. Känslan att Soran är mån om att kunden skall vara nöjd är påtaglig.
    Vid några tillfällen klickade dock kommunikationen vilket förmodligen hängde ihop med att projektet blev större än vad vi initialt trodde (vi hittade bl a rutten panel som måste bytas).

Sammanfattningsvis:
    - Hög kvalitet på både målnings- och snickeriarbeten - mycket bra resultat!
    - Stor noggrannhet från Marlon när det gäller att göra kunden (mig) nöjd
    - Fakturan stämmer med offert samt underhandinformation och estimat
    - Trots att kostnaden blev högre än det jag från början trott (pga nödvändiga utökningar) är jag mycket nöjd!

Jag tycker att 5 stjärnor skall betyda "perfekt" och Marlon var nära men inte riktigt där. Därför 4 stjärnor.
    2021-12-02 Verifierad kund
    Behövde på kort varsel hjälp med att renovera min lägenhet. Kontaktade Marlons Måleri och fick kontakt med Soran som kom och tittade redan nästa dag. Offerten var utförlig och lätt att se vad varje del skulle kosta. Marlons målade eller tapetserade alla väggar, slätspacklade taket och målade alla snickerier samt slipade golvet. Soran var en bra projektledare, bra att bolla idéer med och lätt att nå. Alla hantverkare var proffsiga och noga. Jag blev väldigt nöjd med resultatet!
    Rekommenderar starkt Marlons Måler!
    Ida
    2021-10-15 Verifierad kund
    - Marlons Måleri & Design har målat samtliga fönster och fasad på vårt trähus från 1906, med falu rödfärg. De har även sett över alla plåtdetaljer på skorsten, räcken och på taket. Allt har genomförts med utmärkt kvalitet och under gott samarbete. Alla medarbetare vi haft kontakt med har varit yrkesskickliga, lyhörda för synpunkter samt arbetat snabbt och med kvalitet. Vi är mycket nöjda!
    2021-10-03 Spontant omdöme
    Marlons måleri med Soran var alltid punktliga, hörde alltid av sig i tid och informerade mycket bra om nästa steg i processen. On time, on budget, med jättefint resultat!
    2021-09-27 Verifierad kund
    Marlons måleri målade och tapetserade våra sovrum när vi var bortresta, och vi kom hem till mycket väl utfört arbete. Proffsigt bemötande, god yrkesskicklighet, vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera företaget.
    2021-09-09 Verifierad kund
    Vi anlitade Marlons Måleri för totalrenovering av ytskikten i vårt radhus. Vi hade skyhöga förväntningar, och dessa levde de upp till. Det är sällan man träffar så proffsiga hantverkare. Alla har varit enkla och trevliga - inget knussel eller svåra att få tag på. Målarna gjorde ett fantastiskt jobb, tapetserarna likaså. De var noga med att ha löpande avstämningar med oss för att säkerställa att vi blev nöjda. I de fall något inte gick enligt plan hörde de av sig och löste eventuella problem på vägen. Hela arbete blev klart en vecka tidigare än planerat vilket vi är enormt tacksamma för. Anlitar gärna Soran och hans stjärnteam nästa gång!
    2021-09-06 Verifierad kund
    Vi är så nöjda med Marlons Måleri.
    Då vårt hus är målat med linoljefärg tog Soran från Marlons Måleri kontakt med Målarmästaren Andres.
    Andres som är expert på linoljefärg gjorde ett fantastiskt jobb, vårt gamla hus är som nytt.
    All kontakt med Soran har fungerat jättebra. Andres och hans medhjälpare har varit på plats hela dagarna och utfört ett strålande arbete.
    Vi kan starkt rekommendera Marlons Måleri.
  • Britt-Inger H
    2021-09-06 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och seriöst bemötande vid kontakt och offert.
    Kunniga, serviceinriktade målare som gjorde ett kanonjobb inom överenskommen tid.
    Ett företag vi absolut rekommenderar.
    2021-08-19 Verifierad kund
    Beställde målning av väggar och tak. Jättetrevliga och har gjort ett väldigt fint målarjobb. Bad de att fixa lite extragrejer efteråt och det gjorde de utan problem. Jag är jättenöjd.
    2021-08-17 Verifierad kund
    Jag har haft turen, nöjet och lyxen att få hjälp med min lägenhet av Soran, Nathalie och många andra fantastiska personer hos Marlons Måleri & Design.

Vi sökte först och främst efter en flexibel målarfirma som hade möjlighet att dela upp sitt arbete då vi ville flytta vårt kök och inte visste hur lång tid olika moment skulle ta. Vi önskade också att få kontakt med någon som har öga för detaljer och vana med att jobba i äldre fastigheter för att få rätt känsla i vårt hem.

Efter att ha haft flera olika målarfirmor på besök hos oss var det tydligt att Soran var helt överlägsen sina konkurrenter. Han visade direkt intresse för vad vi ville göra, kom med egna förslag & idéer, hade stenkoll på allt ifrån NCS-koder till Alcros egna färger och berättade om hur vi kunde väcka liv i lägenhetens originaldetaljer på ett vackert sätt.

Något jag är väldigt glad för idag efter att arbetet är klart är att Soran från start var väldigt tydlig och transparent med kostnaden för arbetet, samt tog med risker redan från start vilket gjorde att det inte uppkom några som helst tråkiga överraskningar under arbetets gång.

Tvärtom har jag under hela arbetets gång blivit positivt överraskad över hur väl målarna har tagit hand om vårt hem genom att skydda inredning och golv, omsorgsfullt flyttat på saker vid behov och verkligen har fokuserat på att få fram ett slutresultat som vi alla är nöjda med.

Jag vill också ge en stor eloge till Nathalie som har varit vår primära kontakt under slutklämmen av arbetet. Hon har varit fantastiskt bra på att kommunicera (både över telefon men också genom att skicka bilder med anteckningar på med mera), bollat idéer och tagit egna initiativ som verkligen har lyft slutresultatet.

Sammanfattningsvis har Marlons Måleri & Design levererat ett resultat långt över vår förväntan, varit otroligt trevliga & hjälpsamma under processen, och vi kommer utan tvekan att be om deras hjälp i framtiden.
    2021-08-09 Spontant omdöme
    Anlitade Marlons Måleri för att måla min lägenhet om 4 rok och är jättenöjd. Tydlig och bra offert, väl utfört arbete och jättetrevlig personal som hela tiden höll kontakt.Rekommenderas verkligen!!
    2021-08-08 Spontant omdöme
    Marlons Måleri har målat om fasad och fönster på vår 30-talsvilla med träpanel. Arbetet tog ca 6 veckor och vi är nöjda med slutresultatet.

OFFERT
    Tydlig och bra offert som kom enligt utlovad tid. Priset var också rimligt.

ARBETETS UTFÖRANDE
    Arbetet utfördes av 2-6 personer under utsatt tid. Enligt offert skulle det göras av "yrkesmålare" - arbetsledare och Soran var kunniga men övriga hade uppenbart väldigt varierad erfarenhet av måleri. I stort sett höll de rent och snyggt runt sig under arbetets gång. Soran var också mycket noga med att vi som kunder skulle bli nöjda. Tyvärr skadades ett stort antal fönsterrutor under sliparbetet. Detta åtgärdades utan kostnad för oss (glasbyte) men var inte något vi förväntade oss av en professionell målarfirma.

Under arbetet upptäcktes att behovet att byta panel var betydligt större än först antaget. Som tur var hade Marlons Måleri tillgång till duktig snickarfirma som hade tid att genast åtgärda det hela. Tilläggsarbetet gjorde även att total tid för ommålning drog ut på tiden, men vi uppfattar att Marlons Måleri skötte sin del i förhållande till tidplan.

SLUTPRIS
    Då snickeriarbetet blev betydligt mer omfattande än antaget blev naturligtvis slutpriset högre, vilket vi naturligtvis accepterade. Det "fasta pris" för snickeri som skulle presenteras enligt offert föreslogs istället bli någon mellanvariant av löpande räkning och "pristak". Vill man, som vi, undvika överraskningar ska man säkerställa att principen om fast pris för snickeriarbete står fast också efter besiktning av snickerifirman i etableringsfasen, förslagsvis genom skriftlig överenskommelse med Marlons Måleri som totalentreprenör.

SLUTBETYG
    Vi är nöjda med slutresultatet av ommålningen. För att ytterligare stärka kundupplevelsen skulle projektledare kunna vara mer fysiskt närvarande under en större del av arbetet, inte minst för att undvika incidenter som den med de skadade fönstren. Den största strykan med Marlons Måleri är Sorans engagemang och trevliga kommunikation.
    2021-08-07 Spontant omdöme
    Så nöjda!
    Vi vände oss till Marlons Måleri för att få hus, garage och friggebod målat, med en del panelbyte och byte av hängrännor och stuprör.
    Redan vid första kontakten med Soran kändes det väldigt bra, trevlig och mycket professionell.
    Teamet som var hos oss var mycket noggranna, punktliga, snabba med väldigt bra kontakt under hela arbetet.
    Vi är jättenöjda med slutresultatet och rekommenderar Marlons Måleri varmt!
    2021-08-06 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda. Vi anlitade Marlons Måleri för att dels återställa skador från nedtagning av vägg och nedslipna väggar och tak samt måla hall, vardagsrum och sovrum ink snickerier. Det var viktigt för oss att skadorna som fanns skulle åtgärdas på ett proffsigt sätt för att bevara strukturen i vägg och tak och därmed behålla lägenhetens äldre stil. De gjorde ett bra jobb, höll tidplan trots sjukdom och mitt i semestertider. Till skillnad från andra som vi bad om offert från, stack Marlons Måleri ut med sin känsla kring detaljer, vilket vi kände var viktigt. Vi kan inte annat än rekommendera dem.
  • MARTIN B
    2021-07-28 Spontant omdöme
    Vi fick hjälp att måla om hus, garage och friggebod, nytt plåttak på garaget och byte av verandastaket/räcke. Det var ett jobb som medförde många små ändringar och tilläggsbeställningar. Varje ändring möttes alltid i positiv anda - ingenting tycktes omöjligt. Hantverkarna var duktiga. Grannar har i positiva ordalag kommenterat att jobbet utförts med noggrannhet det. Soran kvalitetssäkrade arbetet och var mycket noga med att slutresultatet skulle vara inte bara till vår belåtenhet utan också så bra som möjligt.
    2021-07-26 Verifierad kund
    Rekommenderar Marlons måleri! Vi fick snabb hjälp och var jättenöjda med resultatet.
  • Kristian P
    2021-07-20 Verifierad kund
    Vi använde Marlsons för att måla vårt hus inkl fönster i Bromma. Verkligen super att ha att göra med och resultatet blev grymt bra. Aldrig några problem med något och håller vad dom lovar. Så nöjda med allt👍😊
    2021-07-13 Verifierad kund
    Vi är otroligt nöjda med arbetet Marlons Måleri utförde i vår sekelskifteslägenhet (ommålning av hela lägenheten, tapetsering, renovering av kök). Soran var fantastisk - vi blev mycket trevligt bemötta från första stund, han gav uppskattade råd i form av färgval, hade bra kommunikation genom hela projektet, och så fort något problem uppstod eller något inte blev som vi föreställt oss så löste han det direkt. Alla som arbetade med projektet var supertrevliga, snabba och hjälpsamma. Vi vill även ge extra beröm till Melissa som utförde större delen av måleriarbetet - trevlig och mycket imponerande tjej med väldigt hög arbetsmoral! Vid framtida projekt kommer vi absolut anlita er igen. Rekommenderas starkt!!!
    2021-07-08 Verifierad kund
    Redan på offertstadiet kändes samarbetet och bemötandet väldigt bra. Ommålning av väggar, tak och snickerier i hall, kök och vardagsrum, jobbet utfördes i tid och allt enligt offert, resultatet blev väldigt bra! Mycket trevliga målare.
    Marlons Måleri har verkligen ställt upp och löst problem som uppstått p.g.a.andra omständigheter och löst detta mycket bra och snabbt.
    Vi kan med varm hand rekommendera Marlons Måleri!
    2021-07-02 Spontant omdöme
    Riktigt bra genomfört projekt. Fasadrenovering, främst målning men även ett fönsterbyte och byte av skadad panel. Konkurrenskraftig offert, snabba besked och lyhörd kommunikation.
    En fantastisk målare som tyvärr fick göra jobbet ensam. Antar att bra firmor får lite för många jobb.
    Jag rekommenderar gärna Soran och hans gäng till andra.
    2021-06-20 Verifierad kund
    Soran och hans företag har skött sitt uppdrag på ett för dom på ett hedrande sätt.Vi är mycket nöjda,mycket.Priset på deras jobb är dessutom väldigt konkurrnskraftigt.Tomas o Catharina Kalsson.
    2021-06-18 Verifierad kund
    Totalrenovering av ytskikt i vår lägenhet på 87 kvm, golv, tak, väggar, etc. De ansvarade även för att ta in hantverkare som platsbyggde garderober och hallförvaring. Proffsiga målare och trevligt bemötande. Alltid tillmötesgående och lösningsorienterade samt höll ursprunglig tidsplan och budget. Resultatet är vi fantastiskt nöjda med. Rekommenderar starkt Marlons måleri.
    2021-05-30 Verifierad kund
    Väl utfört arbete i tre olika rum, varav ett, vårt fina nya sovrum där även elementen och rör målades i samma färg. Blev mycket snyggt och proffsigt gjort även fast vi hade en tajt tidsplan innan inflytt (3 dagar). Vardagsrummet blev som nytt. Soran är mån om kvaliteten på slutresultatet och kom med bra råd och rekommendationer. Han var även mycket flexibel och snabb med att återkoppla när vi ville ha prisförslag nära inpå arbetsstarten.

Det som drar ned betyget något är att vi känner att Soran kunde kommunicerat och rapporterat mer kring detaljerna om vad som skulle göras och exakt när, men då är vi också väldigt detaljfokuserade människor. Sedan felmonterades några lampknappar samt ett nätverksuttag efter målningen. Detta fixades till efteråt.

Oavsett så kulle vi verkligen anlita dem igen!
    2021-05-25 Spontant omdöme
    Jag tog kontakt med Marlons Måleri och Design i en akutförfrågan om en lägenhetssanering/tot renovering pga. husdjursallergi. Jag var under tidspress och hade inga tidigare kontakter med hantverkare i Stockholm. Med hjälp av Reco hittade jag Soran och hoppades att omdömena stämde.
    Det var rent nöje att arbeta med Soran från första till sista kontakten. Slutresultatet blev över förväntan och vi är mycket glada nu.
    Soran visade sig mycket kunnig och kvalitets medveten.
    Men det som kanske utmärkte honom mest var flexibilitet och kundfokus. Han verkligen ansträngde sig för att se till att vi skulle vara helt nöjda med genomförande och slutresultatet.
    Det lyckades han med mer än väll. Därför kan jag ge Soran och Marlons Måleri högsta betyg och mina varma rekommendationer.

Kristoffer
    2021-05-25 Spontant omdöme
    Vi anlitade Zoran o Marlons Måleri för att göra om fasaden och målning av vår villa samt carport och lekstuga. De gjorde ett jättefint jobb, var punktliga till möten, bra och kunniga hantverkare och tillmötesgående. Zoran är en jättebra person att ha att göra med, mycket engagerad och lösningsorienterad. Vi kan med varm hand rekommendera Zoran och Marlons måleri. Kommer absolut anlita dem igen. Mycket bra! Finns faktiskt inget att klaga på. Vi är jättenöjda!
    2021-05-10 Verifierad kund
    Målning och tapetsering