Alla kategorier Målare Stockholms län Stockholm Bromma Traneberg Marlons Måleri & Design AB

Marlons Måleri & Design AB

Svartviksslingan 31, 167 38 Bromma — Visa karta

För oss på Marlons Måleri är inget jobb för litet eller stort. Vi jobbar gärna med både privatpersoner, fastigheter och företag. Våra målare har gedigen kunskap och erfarenhet och du kan känna dig trygg i att resultatet blir snyggt och att utförandet sker professionellt och enligt dina önskemål.

Vi har goda kontakter med våra leverantörer för att säkerställa att de material och produkter vi använder når högt ställda miljökrav och håller bra kvalitet. Dessutom arbetar vi alltid i nära samarbete med inredningsarkitekter.

Låt oss sätta färg på din vardag!

Läs vad 61 kunder tycker om Marlons Måleri & Design AB

• Henrik S
    Henrik S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för målning av tak och väggar av två rum i vår lägenhet. Förutom ett fantastiskt resultat var bemötandet superbra, snabb kommunikation och pålitliga i tider och hur allt skulle utföras. Stark rekommendation. Läs mer
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Rekommenderas! Fick hjälp med målning av hela lägenheten samt golvslipning. Professionellt bemötande, snabba svar och mycket skickligt hantverk. Läs mer
  • Olivia Ö
    Olivia Ö skrev om Marlons Måleri & Design AB
    WOW! Säger jag bara. Har anlitat Soran o hans gäng nu några gånger och varje gång blir jag lika förbryllad över hur otroligt duktiga dom är. Inte bara genomförandet av själva projekten i sig, servicen är i världsklass! Alltid snabba, i tid, lyssnar på mina idéer och ger även förslag på förbättringar. 10 av 10 stjärnor får dom! Läs mer
  • Emma L
    Emma L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons måleri för tapetsering och målning av hela vår lägenhet. Superbra jobb! Noggrant och snabbt jobbat mitt i sommaren! Läs mer
  • Sara M
    Sara M skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Anlitade Soran & Co för att måla om min lägenhet. Mitt i sommaren. Mycket proffsigt utförande och ett trevligt bemötande. Ger mina allra bästa rekommendationer! Läs mer
  • Charlotta R
    Charlotta R skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Soran och hans team på Marlons Måleri gjorde en komplett transformation av vårt kontor (ca 480 kvm på Riddargatan i Stockholm) på två veckor. De kom med tips och kreativa idéer för att realisera vår vision och resultatet är mycket imponerande. Vi hade bland annat några krävande moment som helt infärgade rum och en spikrak horisontlinje. Skulle verkligen rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Christina E
    Christina E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag anlitade Soran och hans målarteam för en helrenovering av foder, tak, fönster, väggar och en del golv i min sekelskifteslägenhet. De var superproffsiga, hade ett genuint hantverksintresse och stort kunnande. Kunde lita totalt på allt de gjorde och de förslag som lades fram. Det var verkligen en härlig och kreativ process som resulterade i ett jättefint resultat. Jag rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • vikram r
    vikram r skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi fick vårt 2 plans hus målade i sommar. Offerten var detaljerade och tydlig . Processen var enkel. Soran och hans team har varit proffsiga och jobbet har gjorts på ett väldigt professionellt sätt. Soran och teamet har varit tillmötesgående och lyhörda. Jobbet blev klar i tid. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Fick vår fasad ommålad av Marlons Måleri.
    Offertprocess var snabb och enkel. Priset kändes rätt från början. Jobbet gjordes före utlovad tid och målarna var mycket proffesionella.
    Huset ser ut som nytt:)
    Kan absolut rekomedera Marlons måleri till andra som behöver få sitt hus målat.

mvh
    Fredrik Läs mer
  • Magnus D
    Magnus D skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Soran med anställda för målning av fasad på en 1 och 1/2 plans villa plus garage med 15 år sen förra målningen. Det som utmärker Soran och hans målare är ett otroligt bra servicetänk, tillgänglig för frågor och väldigt mån om arbetet. Killarna som utförde arbetet gjorde ett utmärkt jobb med hög kvalité. Arbetet utfördes inom den tid som utlovats. Arbetsledare följde löpande projektet och stämde av med oss vid behov. Anlitar dom gärna igen. Rekommenderas! Läs mer
    2018-07-02 Soran S svarar Magnus D
    Stort tack Magnus , Vi är mycket glada över detta samarbete och återkommer gärna vid flera tillfällen . Vi önskar er en riktig trevlig sommar.

Allt gott Marlons Måleri
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag kontaktade Marlons Måleri & Design AB efter jag läst allt bra betyg dom fått, och det har jag aldrig ångrat, för det stämde verkligen. Soran kom och tittade på min lägenhet som jag ville ha ommålad och takbjälkar slipade och betsade i mörk färg som var 4,50 meter högt i tak och alla golv slipade, och jag fick ett väldigt proffsigt och bra bemötande från honom, så dom fick jobbet och det blev jättebra, målaren Christoffer är ett riktigt proffs, har gjort ett jättefint jobb, och Nelson har gjort mina golv jättefina, jag är så nöjd och kan verkligen rekommendera Marlons Måleri & Design AB Tack för ett jättefint jobb från Birgitta på Bygatan Läs mer
    2018-07-02 Soran S svarar Birgitta E
    Hej Birgitta

Tack själv för att vi kunde få ta del av detta fina projekt och vilket resultat det blev :)

Allt Gott Birgitta, hoppas vi ses snart igen.
  • Anna H
    Anna H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Min lägenhet har målats om av Marlons. Jag är supernöjd med resultatet och allt har gått smidigt och enligt plan. Offerten kom direkt efter första mötet och sedan drog arbetet igång snabbt. Bra kommunikation hela vägen. Vid minsta fundering kontaktade målaren mig för att undvika missförstånd. Jobbet blev klart på utsatt tid. Helnöjd! Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons Måleri & Design har de bästa hantverkarna som finns! De har målat om hela mitt hus invändigt, slipat mina ekgolv, byggt min nya brygga, Fixat ett däck och i farten även gjort justeringar på glasdörrar i badrum. Alla som jobbat här är fantastiska och hugger i och fixar i farten även om det inte var beställt från början. Vänner för livet! Nu vet jag vem jag ska ringa. Så nöjd! Läs mer
  • Adele
    Adele skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Anlitade Marlons måleri för att måla om hela lägenheten. Vi fick snabbt ett hembesök med offert och jobbet kunde påbörjas omgående vilket var bra. De var lätta att nå och trevliga.
    Små missar längst vägen åtgärdades fort utan problem. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera Marlons! Läs mer
  • Ulla E
    Ulla E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Ommålning av vår hundra år gamla tvåfamiljsvilla i Djursholm har just avslutats. Det har handlat om grund inklusive putsförbättringar, fasader, räcken, fönster, dörrar, terrass och balkong samt hängrännor och stuprännor. Ett gigantiskt jobb har snabbt och effektivt genomförts med skickliga och hänsynstagande hantverkare. Marlons Måleri&Design var ansvarig för uppodraget - ett lyckat val som gjordes efter tunga rekommendationer från trovärdiga, initierade och kunniga källor. Soran, som är ansvarig för företaget, är mycket seriös, noggrann och tydlig i offert och ansvarsfull för att uppnå önskat resultat. Han håller vad han lovar och vi är mycket nöjda med både resultatet och hur arbetet genomförts. Vi vill ge Marlons Måleri&Design de bästa vitsord och rekommendationer.
    Ulla E Läs mer
  • Martina O
    Martina O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi är väldigt nöjda med tapetseringen av vårt vardagsrum. Soran var tydlig med vilket arbete som behövde göras och ordnade så att arbetet kunde starta redan dagen därpå. Dawid som tapetserade var mycket noggrann och kunnig. Resultatet blev perfekt! Läs mer
  • Catherine N
    Catherine N skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vill du ha en helhetslösning ända ner på minsta detaljnivå och med högsta service, är Marlons dem ni söker. Marlons har i vår utfört arbete i mitt radhus där alla ytskikt gjorts. Väggar, tak, golv och snickerier har renoverats.
    Marlons ser till detaljerna och tummar inte på kvaliteten i de arbeten de utfört hos mig. Golven blev fantastiska och dessa är jag särskilt nöjd med.

Mitt under renoveringen skedde en kommunikationsmiss mellan mig och en av hantverkarna. Bara en kort stund senare är redan Soran involverad och har löst situationen. Detta är ett av flera exempel under renoveringen som Soran med kollegor verkligen levererat och sett till helheten. Även ett av de många tillfällen där Marlons likaså visat sin höga yrkeskunnighet samt sitt stora engagemang i mig som kund och i mitt hem.

Utöver hur nöjd jag är med resultatet av radhusets-ansiktslyft så måste jag också ge 10/10 för hänsynstagandet alla inblandade visat mitt hem, mina saker och mig. Läs mer
  • Martin
    Martin skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi använde Marlons måleri för en helrenovering av en större lägenhet och vi är väldigt nöjda med kvaliteten på arbetet. Soran var från början väldigt proffsig och gav snabba svar. Projektet ökade rejält i omfattning under projektets gång och Marlons lyckades ändå leverera i tid. Prismässigt dyrare än andra offerter men valde Marlons för att slippa problem och få kvalité, där levererade dom.

En extra eloge till Mehran som leverade högklassigt målningsarbete och alltid levererade med ett leende, även när det började det var körigt. Läs mer
  • Mona L
    Mona L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag vill starkt rekommendera Marlons Måleri som både har varit snabba med offert och lätta att ha dialog med.
    De har utfört arbetet på ett fantastiskt sätt när de målat om mitt hus och altan. Utförandet var snabbt, snyggt, noggrant och det finns inget att klaga på. Läs mer
  • Urban F
    Urban F skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Snabb och suverän service. Hembesök inför offert inom 1 timma. Fixade målare på 1 dag. Uppskattad tid för målning 7 dagar, men det tog 5! Konstantinos var noggran, effektiv och duktig. En helt lysande hantverkare! Läs mer
  • Elin A
    Elin A skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Målade om vårt kontor. Resultatet blev väldigt bra. Skickliga och noggranna målare. Bra dialog med projektledaren Soran. Snickarfirman som Soran rekommenderade är jag tyvärr mindre imponerad av. Men Marlons Måleri kan jag rekommendera till alla! Läs mer
  • Olle O
    Olle O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Bra service, bra dialog. Golven blev suveräna och målningen kanon. (Enda minus var att jag fick plocka bort några tejprester och lite målarfärg i diskhon) men totalen blir ändå en 5:a. Läs mer
  • Arash R
    Arash R skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Målade om väggar, snickerier och taket samt slipade golvet. Supernöjd och de var väldigt flexibla. Ställde upp med kort varsel samt var väldigt noga med att man skulle bli nöjd. Rekommenderas varmt att anlita Marlons. Läs mer
  • Inga-Lena Ia H
    Inga-Lena Ia H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri åtgärdade vattenskada och målning och tapetsering av tak och väggar i 3 rum. Arbetet ufördes på ett utmärkt och noggrann sätt. Är mycket nöjd med Slutresultatet. Grundarbetet perfekt. Målaren var lätt att samarbeta med och kom på utsatt tid. Kan varmt rekommendera denna firma. Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons måleri & Design för målning, tapetsering av tak, väggar och trapp. Vi är mycket nöjda med utförandet och kontakten med alla inblandade. Vi återkommer ! Läs mer
  • Nicholas W
    Nicholas W skrev om Marlons Måleri & Design AB
    We worked with Marlons Måleri & Design for sanding and "hårdvaxolja" treatment of 140 KVM of wooden floors as part of a home renovation on Danderyd. We chose Marlons given the excellent reviews on Reco in addition to a positive personal recommendation/reference from a friend.

The team were highly professional throughout and very responsive on site visits, quotes, advice/tips/suggestions and all follow-up. They started on time, were in touch whenever needed, did an excellent job and finished one day ahead of schedule. In particular Marlons showed a great attention to detail with all the finishing touches, a positive "can-do" attitude throughout and a strong focus on customer satisfaction.

The end result was flawless renovation of all floors to a standard well above what we had expected, slightly ahead of time and on budget. Many thanks to the whole team for an outstanding job! Läs mer
  • Hanna J
    Hanna J skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi fick hjälp att måla om en butikslokal i Vasastan i Stockholm och är så otroligt nöjda. Resultatet har absolut överträffat våra förväntningar. Det gick snabbt och smidigt att få offert, kontakten med företaget och målarna har känts personlig, tryggt och tydlig. Nästa gång vi målar om antingen en företagslokal eller hemma så kommer jag definitivt anlita Marlons Måleri igen. Kan varmt rekommendera!
    /Nöjd gotlänning Läs mer
  • Niklas B
    Niklas B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi köpte en 60-talslägenhet som var i originalskick. Mycket att göra med alla ytskikt. Jag hörde runt lite om målare och fick Marlons måleri rekommenderad av en kollega som precis blivit färdiga med sitt hus. De var supernöjda med Soran.
    Jag kontaktade Soran och fick till ett möte nästkommande dag. Soran och målarbasen kom över lägenheten och såg direkt vad som skulle göras. Jag fick en offert inom någon dag och även fast den låg något högre än de två andra företag vi kontaktat så valde jag att gå vidare med Soran. Jag har inte ångrat mig en sekund.
    Till att börja med fick vi träffa inredningsarkitekt för färgkonsultation vilket var mycket hjälpsamt. Målarna arbetade grundligt med noggrannhet och hög finish. Det visade sig att underlaget var svårare än beräknat, men trots ökad arbetstid så höll de tidsplanen galant.
    Vi är supernöjda med Soran och hans målare och rekommenderar dem varmt om ni behöver hjälp med målning och har krav på pålitlighet, kvalité och trevligt bemötande Läs mer
  • Emilia
    Emilia skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri hjälpte mig med målning och spackling av min lägenhet och det blev toppen! Soran svarade snabbt på min förfrågan samt jag fick professionell konsultering om vad som borde göras i lägenheten. Jag blev nöjd med slutresultatet och rekommenderar därför Marlons måleri starkt! Läs mer
  • Emma L
    Emma L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade marlons måleri och design AB för att slipa om vårt parkettgolv i vardagsrummet, samt måla om våra väggar. Vi är supernöjda med resultatet! Golvet känns som helt nytt och väggarna är väldigt fina. Fick förtroende för soran direkt och det har inte varit några problem. Kan varmt rekommendera denna firma
    Mvh Emma och Jesper Läs mer
  • Carl-Henrik E
    Carl-Henrik E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för golvslipning och pigmentering (ca 80 m2 + trapp) samt underlagsarbete och därefter tapetsering och målning för tre sovrum samt hall och trapphus (ca 50 m2, sistnämnda över 5m i takhöjd). Marlons Måleri genom kontaktperson Soran återkopplade på min Reco förfrågan föredömligt snabbt och tog sig an arbetet med kort varsel. Jag kände direkt ett stort förtroende för Soran och hans killar (klart bättre än andra firmor som offererade) – de är responsiva, tydliga, håller vad de lovar och bidrog med bra förslag och synpunkter under arbetets gång. Framförallt vill jag lyfta fram noggrannheten kring alla detaljer vilket präglas av en hög yrkesstolthet hos Soran och hans team. Det är tydligt att kundnöjdhet står i fokus. Hela familjen är mycket nöjda med resultatet som blev över förväntan och vi kan verkligen rekommendera Marlons måleri! /Carl-Henrik Läs mer
    2017-12-13 Soran S svarar Carl-Henrik E
    Hej Carl- H med familjen.

Vi på Marlons Måleri tackar för dessa fina ord och vi hoppas ni nu kommer trivas i ert nya fina hus.
    Hoppas ni får en riktig god jul.

Vi ses snart igen hoppas vi/ :)

Vänliga Hälsningar Soran / Marlons Måleri & Design AB
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri hjälpte oss med med borttagning av tapeter, underlagsarbete och målning. Vi fick bra råd och synpunkter vid färgval och vad vi borde tänka på. Arbetet och resultatet blev mycket bra.

Jag är mycket nöjd och kan rekommendera dem till alla som behöver professionell hjälp med målning. Läs mer
    2017-12-13 Soran S svarar Tobias S
    Tack Tobias

Vi hoppas ni har det bra i eran nya lägenhet och att ni får en riktig God JUL
  • Kristofer S
    Kristofer S skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri hjälpte mig med underlagsarbete, målning och tapetsering när jag själv inte hade tid att fullfölja arbetet med en renovering. De kom in med kort varsel och löste uppgiften föredömligt - trots att de samtidigt hade mycket annat arbete på gång samtidigt. Jag är väldigt nöjd och tacksam för deras insats och kan varmt rekommendera dem till alla som behöver professionell och snabb hjälp med målning och tapetsering. Läs mer
  • Linn
    Linn skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för golvslipning, ny fog och Osmo behandling av vårt trägolv. Samt målning av alla snickerier, tak & väggar i vår sekelskifteslägenhet. Trots kort framförhållning och mitt i sommaren antog sig Marlons Måleri med Soran som vår kontakt uppdraget. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet och har haft ett bra samarbete. Vi rekommenderar mer än gärna Marlons Måleri & Soran. Tack för fint jobb! // Linn & Jonas Läs mer
  • Stig B
    Stig B skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Det är 2 gången jag anlitar Marlons Måleri & Design i år. Nu var det dags för en lägenhetsmålning av en takvåning inför en försäljning! Vilka proffs dessa gubbar är! Grymt bra från början till slut och ett stort engagemang från Soran!

Fick även fri färgkonsultation fastän det inte var med på offerten.

Jag tackar hjärtligt för er insats och jag kommer definitivt att anlita er igen, det är en upplevelse att få så bra service och resultat.

WOW säger jag bara.

Tack Soran på Marlons Måleri & Design.

Hälsningar
    Stig Blom Läs mer
    2017-10-21 Soran S svarar Stig B
    Hej Stig,

Tack själv för detta fina projekt och vi hoppas försäljningen blir över din förväntan.
    Du var skeptiskt till vår ide från början men du ser att kvalite ger topp resultat och bra lönsamhet. ;)

Ha det bäst Stig :)
    Och tack för andra omgången.

Mvh Marlons Måleri & Design AB
  • Britt-Inger L
    Britt-Inger L skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag vill varmt rekommendera Marlons Måleri & Design AB. De har utfört alla önskemål jag haft gällande min nya lägenhet såsom måleriarbeten, elarbeten och golvslipning. Arbetet har utförts med stor lyhördhet för mina önskemål och inom den tid som vi kommit överens om. Jag kan med glädje konstatera att de har gjort ett föredömligt arbete. Tack Soran för yrkesskicklighet, engagemang, snabb återkoppling och proffsigt bemötande!
    Med vänlig hälsning Margareta H Läs mer
    2017-10-21 Soran S svarar Britt-Inger L
    Hej Margareta

Vilket projekt vi fick bita i , jag vill tacka dig och Britt Inger och så hoppas vi att vi får komma förbi på en kaffe snart..

Allt gott och Kram

Vänliga Hälsningar Marlons Måleri
  • David R
    David R skrev om Marlons Måleri & Design AB
    I slutet av April fick vi tillträde till vår trea på 93 kvm i två etage på Kungsholmen. Redan innan inflytt så hade vi bestämt att vi ville måla om hela lägenheten, fräsa in all el in och installera nya spottar. När vi tittat runt på Reco kontaktade vi tre firmor med bra betyg/omdömen. Klart snabbast att svara och sen möta upp var Soran från Marlons Måleri. Vi kände direkt att vi var i goda händer. Vid första mötet (innan Soran fått jobbet) så gick vi igenom lägenheten i detalj i nästan två timmar och Soran föreslog lösningar, detaljer och färger som vi inte hade tänkt på, men som i slutändan verkligen har höjt hela lägenheten. Vi valde t.ex. att på Sorans inrådan måla med matta färger från Farrow and Ball, något som blev mycket lyckat.

Projektet startades i slutet av Juni och skulle bli lite mer omfattande än vad vi först tänkt oss och drog ut något på tiden, delvis på grund av färg som först reagerade med våra väggar och sen på att elen tog något längre tid att få på plats. Mindre fel/skador åtgärdades dock snabbt och proffsigt, t.ex. så syddes en knapp på som lossnat från vår säng av en möbeltapetserare som kom hit endast för att fixa knappen (!).

Slutresultatet blev mycket bra och vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri (och speciellt Soran)! Läs mer
    2017-09-26 Soran S svarar David R
    Hej Ida & David

Mycket kul projekt trots lite motgångar. Jag vill tacka för att ni lät oss jobba med högsta kvalité på både färg och med alla detaljer vilket gjorde att slutresultatet blev perfekt. Det tog lite extra tid men det var det mycket värt.

Stort tack för ett mycket spännande och fint projekt.

Vänliga Hälsningar Marlons Måleri
  • Sarah P
    Sarah P skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag kan verkligen rekommendera Marlons Måleri. Fick förtroende direkt genom första kontakten med Soran. Han visade ett proffsigt intryck med en gång, snabb offert efter ett möte och visning av min nyinköpta lägenhet.
    Märkte det genuina intresset för bra resultat, inte bara för min del utan för sin egen yrkesstolthet och viljan att få en nöjd kund.
    Han kom med egna förslag efter att ha känt in min stil och smak vilket gjorde resultatet bättre än jag vågat hoppas på. Väldigt skönt att kunna bolla/spåna med någon med erfarenhet och kunskap.
    Tack Marlons Måleri och alla duktiga hantverkare ni samarbetar med.
    //Sarah Parrman Läs mer
    2017-09-26 Soran S svarar Sarah P
    Hej Sara

Vi tackar för ett fint sammarbete. Samt bra bemötande från er sida med glädje och inspiration.

Vänliga hälsningar Marlons Golv & Måleri
  • Chris H
    Chris H skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag vill tipsa om varför Marlons Måleri&Design är ett val som gör dig till en nöjd kund. Jag är arkitekt och som sådan söker man alltid de mest lämpade samarbetena för olika delar och stadier i ett projekt. Det allra viktigaste kriteriet är förstås yrkesskicklighet. Men samarbetsförmåga, lyhördhet och respekt för projektets unikitet och tidplan är också avgörande parametrar för olika företags- och personval. Att det ska vara en trovärdig och seriös aktör är självskrivet. Lika noga bör du vara som privatperson när du letar efter hantverkare.

Jag har nyligen anlitat Marlons Måleri&Design som jag tipsats om från en mycket respekterad branschkälla. Jag är imponerad redan av bemötandet vid första kontakt. Företaget arbetar med såväl stora som små projekt och jag är övertygad om att dess yrkesskicklighet och seriositet märks oavsett uppdrag. Denna gång handlade uppdraget om invändig målning, tak och väggar, i samband med renovering av en stor privatvilla. Resultatet är förstklassigt, tidhållningen perfekt och utförandet hänsynsfullt och respektfullt för husets specifika förutsättningar och behov. Jag vill varmt rekommendera Marlons Måleri&Design och tackar samtidigt för ett fantastiskt första samarbete.
    Chris Hammar, Arkitekt
    CHAMKO konsult Läs mer
    2017-10-21 Soran S svarar Chris H
    Hej Chris

Tack för dessa fina ord och vi hoppas på återbesök hos er snart igen.

Stort tack Chris & Nanna :)
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi letade efter någon som kunde hjälpa oss med måleri och golvslipning av 150kvm i vårt nya hus. Jag skickade in en offertförfrågan på offerta kl 18 på kvällen och Soran ringde mig redan samma kväll. Fick redan då ett förtroende för honom vilket resulterade i att de fick jobbet för både golvslipningen och måleriarbetet. Och det ångrar vi verkligen inte!

Det är första gången för oss som allt har fungerat bra med hantverkarna. Och har det varit något litet vi har anmärkt gar Soran sett till att det genast åtgärdas. Under hela arbetet har det varit lätt att komma i kontakt med Soran och han har lyssnat på våra önskemål och kommit med tips på hur man kan göra vissa saker. Under arbetets gång upptäckte vi att två av våra golv inte gick att slipa samt att tapet behövde rivas ner i två av rummen. Soran och hans killar hjälpte oss då att riva ut och lägga nytt golv samt ta ner tapeten och allt detta i samråd med oss med tydlig kommunikation om vad det extra arbetet innebar i tid och kostnad, wow!

Vi är extremt nöjda med både golvslipningen och måleriet. Känns väldigt skönt att ha hantverkare vi kan lita på och kommer därför använda oss av marlons måleri många gånger framöver.

/Mattias och Emmeli Läs mer
    2017-08-02 Soran S svarar Mattias P
    Stort tack för detta fina jobb och jag hoppas vi ses snart igen :)
    Vänliga hälsningar
  • Pia E
    Pia E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri & Design AB inför att vi skulle flytta in i vårt nyköpta radhus på 113 kvm som vi efter omedelbar förälskelse slagit till och köpt. Huset behövde målas om invändigt och alla golven slipas. Vi tillträdde huset den 22 juni, dagen före midsommarafton, och flyttlasset skulle gå den 11 juli. Allt behövde därför vara klart den 10 juli. Vi valde Marlons Måleri efter en inledande kontakt med Soran Sallar. Det kändes tryggt och bra från första stund.

Det har varit en fröjd att samarbeta med Soran och hans team. Hela genomförandet har kännetecknats av lyhördhet, engagemang, servicekänsla, snabb respons på frågor samt stor noggrannhet och hög kvalitet i utförandet. Den snäva tidsramen gjorde sig påmind mot slutet och under det sista dygnet blev det nog många timmars arbete. På flyttdagen var dock allt klart, inklusive byggstädning och hjälp med att lägga ut skyddspapper på de nyslipade golven. Ett stort plus har också varit att Soran förmedlade kontakt med Måleributiken i Alvik som hjälpte oss med färgsättningen.

Vi har känt stort förtroende för Soran och hans killar under hela byggtiden. Det har varit enkelt och roligt att ha kontakt med dem. Vi har till och med fått mer än vad vi avtalat. Stort tack Soran och hela gänget! Vi är mer än nöjda och kan bara lämna de varmaste rekommendationerna.
    Pia och Björn Läs mer
    2017-08-02 Soran S svarar Pia E
    Hej Pia

Vi på Marlons Måleri vill tacka för detta jobb och vi hoppas att ni trivs i ert nya hem.
    Ha en underbar sommar nu och hälsa Bengt

Vänliga hälsningar från Marlons Grabbar
  • Tobias C
    Tobias C skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade detta imponerande bolag för måleri av ett townhouse.

Motiv till vårt fina betyg är följande;

- Kommunikation. Vi har aldrig upplevt ett företag i tjänstesektorn, någonsin, som har givit svar, plan och åtgärd med sådan snabbhet, känsla, lättsamhet, flexibilitet och lyhördhet. Från start till mål.

- Noggrannhet och kvalitet. Arbetet drog ut på tiden någon dag. Detta pga den noggrannhet som fanns i arbetet. Ett skickligt hantverk helt enkelt! Då får det gärna ta någon dag extra.

- Kundens upplevelse i fokus. Till 100 % har bolaget med lyhördhet lyssnat av våra önskemål genom hela arbetet och vid besiktningen. Det finns alltid detaljer att se över vid hantverk. Vi hade vissa synpunkter och då skickades experter in som gjorde en mycket fin slutfinish. Måttet på ett riktigt bra företag för oss är lyhördheten för vår upplevda känsla.

- Ledarskap. Frontfiguren Soran Sallar , som vi hade att göra med, visade stort ledarskap vid många tillfällen. Flera gånger kom han ut oanmäld för att kontrollera att arbetet fortskred och prioriterades enligt plan. Fanns synpunkter från oss, hanterades dessa omgående, varje gång (!). Vi behövde aldrig jaga på för att få saker gjorda.

- Städning. Vi har inte kunnat se några skador från arbetet. All ytor täcktes in med noggrannhet och målarna städade av alla ytor efter sig varje dag.

- Tillit. Allt vi avtalade och mycket mer infriades utan diskussion. Från start kände vi stort förtroende för personerna som vistades i vårt hus.

Soran, vilken personlighet och ledare du är! Serviceminded ut i fingertopparna. Så roligt att stöta på firmor som tar sitt arbete på blodigt allvar med service i världsklass. Det är inte varje dag det händer. Vi önskar er stort lycka till och vi är mycket tacksamma att vi valde just er för arbetet. Vi hoppas att vi ses vid annat uppdrag.

Vi kan tillägga att detta är första gången vi skriver en rekommendation för något överhuvudtaget.

Emily och Tobias Läs mer
    2017-08-02 Soran S svarar Tobias C
    Hej Emily och Tobias

Jag vill passa på att tacka för era fina ord och vi ser alltid till att jobba med att hålla våra kunder fullt medvetna om vad som händer och varför vi gör som vi gör.
    I ert fall så gick det mycket bra trots att det tog lite mera tid.

Men till slut satt målet som det ska och det är vi mycket glada för.
    Hoppas ni mår bra och att ni storm trivs i ert nya hem .

Vi ses snart. :)
    Marlons Målare
  • Karin W
    Karin W skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlons måleri målade tak och väggar i mitt vardagsrum och hall. Tapeterna revs och väggarna spacklades innan målning. Även alla snickerier målades. De slipade och oljade även golvet. Jag fick snabb återkoppling och de utförde jobbet snabbt och väldigt bra. Jättebra service från början till slut. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar dom varmt. Snabba, effektiva, kompetenta och väldigt trevliga! Läs mer
  • Lynda M
    Lynda M skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Marlon Painting & Design AB recently painted my apartment for me. They were exceptional in terms of communication, responsiveness, support with choosing colours, finishing the work whilst I was away travelling, and advice on how to ensure the walls are looked after with no damage after picture hanging. It was a pleasure to deal with this company, I highly recommend!! Also, the apartment did not even smell like paint, this was amazing! Läs mer
  • Julia  E
    Julia E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag anlitade Marlons måleri eftersom dom varit snabba med återkoppling samt tillmötesgående.
    De hjälpte mig att måla två rum, hade beslutsångest när jag skulle välja färg och fick bra hjälp med färgvalet. Det blev toppen! Noggrann och snabb!
    Tack! Läs mer
  • Lennart O
    Lennart O skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för ommålning av ett relativt stort vardagsrum och korridor. Det inbegrep väggar,tak och golv och taklister. Plus ett par mindre förbättringar. Arbetet utfördes när vi var bortresta. När vi kom hem upptäckte vi att listerna i tak hade fått rätt färg men de var blanka i stället som för tidigare matta. Ett par andra småsaker hade inte heller blivit exakt som vi trodde. Detta påpekades och redan dagen efter var två killar på plats och rättade till.
    Det skall också nämnas att Marlons Måleris representant var mycket hjälpsam redan innan arbetet i utval av färg.
    Marlons Måleri var mycket enkla, lyhörda och trevliga att ha att göra med.
    Vi ger dem högsta betyg! Läs mer
  • Johan F
    Johan F skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlitade Marlons Måleri för ett relativt stort arbete på vår villa: samtliga fönster och verandadörrar skulle målas om utvändigt, dessutom skulle grunden målas om. Jag tycker att Soran och hans kollega Dominik har varit proffsiga och seriösa från början till slut. Jobbet har utförts snabbt och effektivt och på utlovad tid. Vid de diskussioner vi haft under processen har jag hela tiden känt att Soran varit mån om att vi skulle bli nöjda med slutresultatet. Jag kan absolut rekommendera Marlons Måleri. Läs mer
    2017-06-10 Soran S svarar Johan F
    Hej Johan och Pamela , tack för dessa fina ord och vi på Marlons måleri önskar er en härlig sommar/ vänliga hälsningar Marlons Målarna
  • Annika M
    Annika M skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag anlitade Marlons Måleri & Design för tapetsering av tre sovrum och väggmålning i hallen och vardagsrummet. Mycket trevliga killar och jobbet blev perfekt. Tack så mycket, jag kan varmt rekommendera Marlons Måleri. Läs mer
  • Wictor E
    Wictor E skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Vi anlita Marlons Måleri för målning av tak och väggar samt tapetsering i vår lägenhet. Proffsigt bemötande och riktigt snygg finish på alla arbeten. Jag skulle absolut rekommendera andra att anlita Marlon. Läs mer
  • Eva W
    Eva W skrev om Marlons Måleri & Design AB
    Jag har anlitat Marlons Måleri för min nya lägenhet som behövde en "total makeover". Sunkiga 60-tals tapeter, missfärgningar, fult tak och sprickor i väggar är nu utbytta mot släta fina väggar och tak i rogivande Farrow & Ball färger, känslan när man kliver in i lägenheten kunde inte ha blivit bättre - stort tack till Soran och hans gäng! Alla kontakter har varit problemfria, och jag har vekligen känt att Marlons Måleri är måna om att kunden ska vara nöjd. Rekommenderas verkligen, både för yrkeskunnande och bemötande! Läs mer

Svartviksslingan 31, 167 38 Bromma