Marlons Måleri & Design AB

För oss på Marlons Måleri är inget jobb för litet eller stort. Vi jobbar gärna med både privatpersoner, fastigheter och företag. Våra målare har gedigen kunskap och erfarenhet och du kan känna dig trygg i att resultatet blir snyggt och att utförandet sker professionellt och enligt dina önskemål.

Vi har goda kontakter med våra leverantörer för att säkerställa att de material och produkter vi använder når högt ställda miljökrav och håller bra kvalitet. Dessutom arbetar vi alltid i nära samarbete med inredningsarkitekter.

Låt oss sätta färg på din vardag!

Läs vad 169 kunder tycker om Marlons Måleri & Design AB 2

2022-01-03 Verifierad kund
    Ommålning och spackling två sovrum.
    Trevligt bemötande, höll tiden och utmärkt genomfört arbete.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Anlitade Marlons måleri för att renovera en trappa, spackla, måla om väggar tak och snickerier i större delar av huset och de levererade över förväntan. De blev klara på utsatt tid och debiterade exakt enligt offert. Trevligt och proffsigt bemötande och såg till helheten i projektet. Skönt att bara ha en kontakt som i sin tur fixade med målare, snickare, byggställningar osv. skulle verkligen rekommendera Marlons måleri om man vill ha ett bra slutresultat utan att behöva själv lägga tid på att planera och övervaka sitt projekt.
    2021-12-16 Verifierad kund
    Anlitade Marlons Måleri för att måla om tak, väggar och snickerier i hela lägenheten med mycket bra resultat.

Soran gav ett mycket professionellt intryck och kommunikationen har varit bra med alla involverade.

Jag kan rekommendera Marlons måleri.
    Jag skulle anlita Marlons Måleri igen om det skulle behövas.
    2021-12-07 Verifierad kund
    En vän rekommenderade Soran i ett läge när jag hade en för dyr offert från annan leverantör. Soran offererade snabbt och var bra och öppen i dialogen. Generellt har bemötandet från Soran och hans gäng har varit väldigt bra. Känslan att Soran är mån om att kunden skall vara nöjd är påtaglig.
    Vid några tillfällen klickade dock kommunikationen vilket förmodligen hängde ihop med att projektet blev större än vad vi initialt trodde (vi hittade bl a rutten panel som måste bytas).

Sammanfattningsvis:
    - Hög kvalitet på både målnings- och snickeriarbeten - mycket bra resultat!
    - Stor noggrannhet från Marlon när det gäller att göra kunden (mig) nöjd
    - Fakturan stämmer med offert samt underhandinformation och estimat
    - Trots att kostnaden blev högre än det jag från början trott (pga nödvändiga utökningar) är jag mycket nöjd!

Jag tycker att 5 stjärnor skall betyda "perfekt" och Marlon var nära men inte riktigt där. Därför 4 stjärnor.
    2021-12-02 Verifierad kund
    Behövde på kort varsel hjälp med att renovera min lägenhet. Kontaktade Marlons Måleri och fick kontakt med Soran som kom och tittade redan nästa dag. Offerten var utförlig och lätt att se vad varje del skulle kosta. Marlons målade eller tapetserade alla väggar, slätspacklade taket och målade alla snickerier samt slipade golvet. Soran var en bra projektledare, bra att bolla idéer med och lätt att nå. Alla hantverkare var proffsiga och noga. Jag blev väldigt nöjd med resultatet!
    Rekommenderar starkt Marlons Måler!
    Ida
    2021-10-15 Verifierad kund
    - Marlons Måleri & Design har målat samtliga fönster och fasad på vårt trähus från 1906, med falu rödfärg. De har även sett över alla plåtdetaljer på skorsten, räcken och på taket. Allt har genomförts med utmärkt kvalitet och under gott samarbete. Alla medarbetare vi haft kontakt med har varit yrkesskickliga, lyhörda för synpunkter samt arbetat snabbt och med kvalitet. Vi är mycket nöjda!
    2021-10-03 Spontant omdöme
    Marlons måleri med Soran var alltid punktliga, hörde alltid av sig i tid och informerade mycket bra om nästa steg i processen. On time, on budget, med jättefint resultat!
    2021-09-27 Verifierad kund
    Marlons måleri målade och tapetserade våra sovrum när vi var bortresta, och vi kom hem till mycket väl utfört arbete. Proffsigt bemötande, god yrkesskicklighet, vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera företaget.
    2021-09-09 Verifierad kund
    Vi anlitade Marlons Måleri för totalrenovering av ytskikten i vårt radhus. Vi hade skyhöga förväntningar, och dessa levde de upp till. Det är sällan man träffar så proffsiga hantverkare. Alla har varit enkla och trevliga - inget knussel eller svåra att få tag på. Målarna gjorde ett fantastiskt jobb, tapetserarna likaså. De var noga med att ha löpande avstämningar med oss för att säkerställa att vi blev nöjda. I de fall något inte gick enligt plan hörde de av sig och löste eventuella problem på vägen. Hela arbete blev klart en vecka tidigare än planerat vilket vi är enormt tacksamma för. Anlitar gärna Soran och hans stjärnteam nästa gång!
    2021-09-06 Verifierad kund
    Vi är så nöjda med Marlons Måleri.
    Då vårt hus är målat med linoljefärg tog Soran från Marlons Måleri kontakt med Målarmästaren Andres.
    Andres som är expert på linoljefärg gjorde ett fantastiskt jobb, vårt gamla hus är som nytt.
    All kontakt med Soran har fungerat jättebra. Andres och hans medhjälpare har varit på plats hela dagarna och utfört ett strålande arbete.
    Vi kan starkt rekommendera Marlons Måleri.
  • Britt-Inger H
    2021-09-06 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och seriöst bemötande vid kontakt och offert.
    Kunniga, serviceinriktade målare som gjorde ett kanonjobb inom överenskommen tid.
    Ett företag vi absolut rekommenderar.
    2021-08-19 Verifierad kund
    Beställde målning av väggar och tak. Jättetrevliga och har gjort ett väldigt fint målarjobb. Bad de att fixa lite extragrejer efteråt och det gjorde de utan problem. Jag är jättenöjd.
    2021-08-17 Verifierad kund
    Jag har haft turen, nöjet och lyxen att få hjälp med min lägenhet av Soran, Nathalie och många andra fantastiska personer hos Marlons Måleri & Design.

Vi sökte först och främst efter en flexibel målarfirma som hade möjlighet att dela upp sitt arbete då vi ville flytta vårt kök och inte visste hur lång tid olika moment skulle ta. Vi önskade också att få kontakt med någon som har öga för detaljer och vana med att jobba i äldre fastigheter för att få rätt känsla i vårt hem.

Efter att ha haft flera olika målarfirmor på besök hos oss var det tydligt att Soran var helt överlägsen sina konkurrenter. Han visade direkt intresse för vad vi ville göra, kom med egna förslag & idéer, hade stenkoll på allt ifrån NCS-koder till Alcros egna färger och berättade om hur vi kunde väcka liv i lägenhetens originaldetaljer på ett vackert sätt.

Något jag är väldigt glad för idag efter att arbetet är klart är att Soran från start var väldigt tydlig och transparent med kostnaden för arbetet, samt tog med risker redan från start vilket gjorde att det inte uppkom några som helst tråkiga överraskningar under arbetets gång.

Tvärtom har jag under hela arbetets gång blivit positivt överraskad över hur väl målarna har tagit hand om vårt hem genom att skydda inredning och golv, omsorgsfullt flyttat på saker vid behov och verkligen har fokuserat på att få fram ett slutresultat som vi alla är nöjda med.

Jag vill också ge en stor eloge till Nathalie som har varit vår primära kontakt under slutklämmen av arbetet. Hon har varit fantastiskt bra på att kommunicera (både över telefon men också genom att skicka bilder med anteckningar på med mera), bollat idéer och tagit egna initiativ som verkligen har lyft slutresultatet.

Sammanfattningsvis har Marlons Måleri & Design levererat ett resultat långt över vår förväntan, varit otroligt trevliga & hjälpsamma under processen, och vi kommer utan tvekan att be om deras hjälp i framtiden.
    2021-08-09 Spontant omdöme
    Anlitade Marlons Måleri för att måla min lägenhet om 4 rok och är jättenöjd. Tydlig och bra offert, väl utfört arbete och jättetrevlig personal som hela tiden höll kontakt.Rekommenderas verkligen!!
    2021-08-08 Spontant omdöme
    Marlons Måleri har målat om fasad och fönster på vår 30-talsvilla med träpanel. Arbetet tog ca 6 veckor och vi är nöjda med slutresultatet.

OFFERT
    Tydlig och bra offert som kom enligt utlovad tid. Priset var också rimligt.

ARBETETS UTFÖRANDE
    Arbetet utfördes av 2-6 personer under utsatt tid. Enligt offert skulle det göras av "yrkesmålare" - arbetsledare och Soran var kunniga men övriga hade uppenbart väldigt varierad erfarenhet av måleri. I stort sett höll de rent och snyggt runt sig under arbetets gång. Soran var också mycket noga med att vi som kunder skulle bli nöjda. Tyvärr skadades ett stort antal fönsterrutor under sliparbetet. Detta åtgärdades utan kostnad för oss (glasbyte) men var inte något vi förväntade oss av en professionell målarfirma.

Under arbetet upptäcktes att behovet att byta panel var betydligt större än först antaget. Som tur var hade Marlons Måleri tillgång till duktig snickarfirma som hade tid att genast åtgärda det hela. Tilläggsarbetet gjorde även att total tid för ommålning drog ut på tiden, men vi uppfattar att Marlons Måleri skötte sin del i förhållande till tidplan.

SLUTPRIS
    Då snickeriarbetet blev betydligt mer omfattande än antaget blev naturligtvis slutpriset högre, vilket vi naturligtvis accepterade. Det "fasta pris" för snickeri som skulle presenteras enligt offert föreslogs istället bli någon mellanvariant av löpande räkning och "pristak". Vill man, som vi, undvika överraskningar ska man säkerställa att principen om fast pris för snickeriarbete står fast också efter besiktning av snickerifirman i etableringsfasen, förslagsvis genom skriftlig överenskommelse med Marlons Måleri som totalentreprenör.

SLUTBETYG
    Vi är nöjda med slutresultatet av ommålningen. För att ytterligare stärka kundupplevelsen skulle projektledare kunna vara mer fysiskt närvarande under en större del av arbetet, inte minst för att undvika incidenter som den med de skadade fönstren. Den största strykan med Marlons Måleri är Sorans engagemang och trevliga kommunikation.
    2021-08-07 Spontant omdöme
    Så nöjda!
    Vi vände oss till Marlons Måleri för att få hus, garage och friggebod målat, med en del panelbyte och byte av hängrännor och stuprör.
    Redan vid första kontakten med Soran kändes det väldigt bra, trevlig och mycket professionell.
    Teamet som var hos oss var mycket noggranna, punktliga, snabba med väldigt bra kontakt under hela arbetet.
    Vi är jättenöjda med slutresultatet och rekommenderar Marlons Måleri varmt!
    2021-08-06 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda. Vi anlitade Marlons Måleri för att dels återställa skador från nedtagning av vägg och nedslipna väggar och tak samt måla hall, vardagsrum och sovrum ink snickerier. Det var viktigt för oss att skadorna som fanns skulle åtgärdas på ett proffsigt sätt för att bevara strukturen i vägg och tak och därmed behålla lägenhetens äldre stil. De gjorde ett bra jobb, höll tidplan trots sjukdom och mitt i semestertider. Till skillnad från andra som vi bad om offert från, stack Marlons Måleri ut med sin känsla kring detaljer, vilket vi kände var viktigt. Vi kan inte annat än rekommendera dem.
  • MARTIN B
    2021-07-28 Spontant omdöme
    Vi fick hjälp att måla om hus, garage och friggebod, nytt plåttak på garaget och byte av verandastaket/räcke. Det var ett jobb som medförde många små ändringar och tilläggsbeställningar. Varje ändring möttes alltid i positiv anda - ingenting tycktes omöjligt. Hantverkarna var duktiga. Grannar har i positiva ordalag kommenterat att jobbet utförts med noggrannhet det. Soran kvalitetssäkrade arbetet och var mycket noga med att slutresultatet skulle vara inte bara till vår belåtenhet utan också så bra som möjligt.
    2021-07-26 Verifierad kund
    Rekommenderar Marlons måleri! Vi fick snabb hjälp och var jättenöjda med resultatet.
  • Kristian P
    2021-07-20 Verifierad kund
    Vi använde Marlsons för att måla vårt hus inkl fönster i Bromma. Verkligen super att ha att göra med och resultatet blev grymt bra. Aldrig några problem med något och håller vad dom lovar. Så nöjda med allt👍😊
    2021-07-13 Verifierad kund
    Vi är otroligt nöjda med arbetet Marlons Måleri utförde i vår sekelskifteslägenhet (ommålning av hela lägenheten, tapetsering, renovering av kök). Soran var fantastisk - vi blev mycket trevligt bemötta från första stund, han gav uppskattade råd i form av färgval, hade bra kommunikation genom hela projektet, och så fort något problem uppstod eller något inte blev som vi föreställt oss så löste han det direkt. Alla som arbetade med projektet var supertrevliga, snabba och hjälpsamma. Vi vill även ge extra beröm till Melissa som utförde större delen av måleriarbetet - trevlig och mycket imponerande tjej med väldigt hög arbetsmoral! Vid framtida projekt kommer vi absolut anlita er igen. Rekommenderas starkt!!!
    2021-07-08 Verifierad kund
    Redan på offertstadiet kändes samarbetet och bemötandet väldigt bra. Ommålning av väggar, tak och snickerier i hall, kök och vardagsrum, jobbet utfördes i tid och allt enligt offert, resultatet blev väldigt bra! Mycket trevliga målare.
    Marlons Måleri har verkligen ställt upp och löst problem som uppstått p.g.a.andra omständigheter och löst detta mycket bra och snabbt.
    Vi kan med varm hand rekommendera Marlons Måleri!
    2021-07-02 Spontant omdöme
    Riktigt bra genomfört projekt. Fasadrenovering, främst målning men även ett fönsterbyte och byte av skadad panel. Konkurrenskraftig offert, snabba besked och lyhörd kommunikation.
    En fantastisk målare som tyvärr fick göra jobbet ensam. Antar att bra firmor får lite för många jobb.
    Jag rekommenderar gärna Soran och hans gäng till andra.
    2021-06-20 Verifierad kund
    Soran och hans företag har skött sitt uppdrag på ett för dom på ett hedrande sätt.Vi är mycket nöjda,mycket.Priset på deras jobb är dessutom väldigt konkurrnskraftigt.Tomas o Catharina Kalsson.
    2021-06-18 Verifierad kund
    Totalrenovering av ytskikt i vår lägenhet på 87 kvm, golv, tak, väggar, etc. De ansvarade även för att ta in hantverkare som platsbyggde garderober och hallförvaring. Proffsiga målare och trevligt bemötande. Alltid tillmötesgående och lösningsorienterade samt höll ursprunglig tidsplan och budget. Resultatet är vi fantastiskt nöjda med. Rekommenderar starkt Marlons måleri.
    2021-05-30 Verifierad kund
    Väl utfört arbete i tre olika rum, varav ett, vårt fina nya sovrum där även elementen och rör målades i samma färg. Blev mycket snyggt och proffsigt gjort även fast vi hade en tajt tidsplan innan inflytt (3 dagar). Vardagsrummet blev som nytt. Soran är mån om kvaliteten på slutresultatet och kom med bra råd och rekommendationer. Han var även mycket flexibel och snabb med att återkoppla när vi ville ha prisförslag nära inpå arbetsstarten.

Det som drar ned betyget något är att vi känner att Soran kunde kommunicerat och rapporterat mer kring detaljerna om vad som skulle göras och exakt när, men då är vi också väldigt detaljfokuserade människor. Sedan felmonterades några lampknappar samt ett nätverksuttag efter målningen. Detta fixades till efteråt.

Oavsett så kulle vi verkligen anlita dem igen!
    2021-05-25 Spontant omdöme
    Jag tog kontakt med Marlons Måleri och Design i en akutförfrågan om en lägenhetssanering/tot renovering pga. husdjursallergi. Jag var under tidspress och hade inga tidigare kontakter med hantverkare i Stockholm. Med hjälp av Reco hittade jag Soran och hoppades att omdömena stämde.
    Det var rent nöje att arbeta med Soran från första till sista kontakten. Slutresultatet blev över förväntan och vi är mycket glada nu.
    Soran visade sig mycket kunnig och kvalitets medveten.
    Men det som kanske utmärkte honom mest var flexibilitet och kundfokus. Han verkligen ansträngde sig för att se till att vi skulle vara helt nöjda med genomförande och slutresultatet.
    Det lyckades han med mer än väll. Därför kan jag ge Soran och Marlons Måleri högsta betyg och mina varma rekommendationer.

Kristoffer
    2021-05-25 Spontant omdöme
    Vi anlitade Zoran o Marlons Måleri för att göra om fasaden och målning av vår villa samt carport och lekstuga. De gjorde ett jättefint jobb, var punktliga till möten, bra och kunniga hantverkare och tillmötesgående. Zoran är en jättebra person att ha att göra med, mycket engagerad och lösningsorienterad. Vi kan med varm hand rekommendera Zoran och Marlons måleri. Kommer absolut anlita dem igen. Mycket bra! Finns faktiskt inget att klaga på. Vi är jättenöjda!
    2021-05-10 Verifierad kund
    Målning och tapetsering
    Noggrannt och snyggt utfört
    Trevligt bemötande
    Jag är mycket nöjd!
    2021-04-26 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med Marlons måleri och de superkompetenta och trevliga målare som vi hade på plats hemma hos oss under en dryg månad. Projektet var välplanerat och utfördes med varsam hand (noggrannt grundarbete av väggar och snickerier samt lagning av spänntak).

Resultatet, 4 helrenoverade rum, blev toppenfint och vi vill ge Soran, Malin, Melissa med flera våra varmaste rekommendationer!
  • EFI C
    2021-04-15 Spontant omdöme
    Vi anlitade Marlons måleri för att måla om hallen, vardagsrum och sovrum.
    Vi är super nöjda med resultatet.
    Soran och hans team har utfört ett toppen jobb med stor noggrannhet och kompetens.
    Trevliga, snabba och mycket seriösa personer.
    Otroligt bra service och tydlig kommunikation vilket uppskattas.
    Vi rekommenderar starkt Marlons Måleri och kommer anlita dem igen.

Stort tack Soran och teamet!!!
    2021-04-06 Spontant omdöme
    Efterfrågade en offert från Marlons Måleri. Vi fick ett proffsigt intryck direkt vid första kontakten med Soran. Två rum i vårt hus skulle målas om. Väggar, tak (vävtak), snickerier samt öppen spis. Vi är mycket nöjda med resultatet! Väldigt noggrant utfört arbete, trevliga målare och en kontinuerlig, smidig och bra kontakt. Mycket seriösa. Kan rekommenderas.
    2021-03-16 Spontant omdöme
    Rekommenderar varmt Soran och hans proffsiga team som hjälpt oss helrenovera väggar och tak i en 30-talsetta i Bromma. Vi ställer höga krav på resultat och utförande och använder helst bara hantverkare vi känner sedan tidigare och som vi av erfarenhet vet gör utmärkt jobb. Som relativt nya i stan blev vi rekommenderade Marlons måleri och det finns ju alltid ett mått av osäkerhet inför nya kontakter. Med facit i hand är vi jättenöjda med resultatet och har bara gott att säga om Soran och hans team. Tack för ett snyggt och väl utfört arbete. Vi kommer inte tveka kring vem vi anlitar nästa gång.
    2021-02-15 Spontant omdöme
    Marlons Måleri levererade över förväntan. Rivning av tapet gick undan, spacklingen blev prick- (streck-) fri och målningen likaså. Fick inse att jag använt mig av bra mycket sämre målare tidigare (och då har jag ändå varit nöjd).
    2021-02-15 Spontant omdöme
    Vi är väldigt glada att vi anlitade Marlons Måleri, och rekommenderar dem starkt!

Från den första kontakten och offertförfrågan, och genom hela jobbet var Soran extremt trevlig och serviceinriktad. Han var alltid mån om att vi skulle känna oss trygga och nöjda med allt, och han kom med många bra idéer när vi pratade om vad som skulle göras i lägenheten. Vi hade ett stort jobb, men tack vare det bemötande vi fick kände vi oss alltid trygga att slutresultatet skulle bli bra och inom utlovad tid. Man brukar ofta säga att den som utför jobbet inte ska vara nöjd förrän kunden är nöjd, men det här visade sig vara en för låg nivå för Marlons Måleri. Jag brukar personligen ofta vara noga med detaljer, men jag låg i lä jämfört med den detaljnivån som Soran besiktade slutresultatet med.

Det dagliga arbetet på plats ansvarade Melissa för. Eftersom vi inte hade flyttat in än pratade Melissa och jag ofta via telefon och jag fick då en tydlig avstämning hur arbetet gick, och även från Melissa mycket råd och tips på t.ex. färgval. Melissa var alltid mycket trevlig, och genom sitt servicetänk och flexibilitet löste hon många problem åt oss (t.ex. när köket blev försenat eller då våra hantverkare (ett annat bolag) inte blev klara i tid). Slutsatsen blev en smidig process och ett mycket bättre slutresultat än min fru och jag tänkt i förväg!

Vi kommer definitivt anlita Marlons Måleri & Design fler gånger, och har redan hunnit rekommendera dem till ett par vänner.

Renovering: Fem veckors jobb (105 kvm) med nedrivning av gamla tapeter, spackla alla väggar och tak ett par gånger samt måla dessa tillsammans med alla snickerier.
    2021-01-06 Spontant omdöme
    Marlons måleri har ytrenoverat vår etagelägenhet på fem rum. Tak, väggar, golv, snickerier och trappa. Målarna Robin, Nathalie och Melissa har förutom att ha gjort ett toppenjobb, med mycket stor noggrannhet och kompetens dessutom varit väldigt trevliga att ha i sitt hem. Speciellt viktigt när man som vi jobbat hemma under hela arbetet. Soran är en mycket trevlig och extremt tillgänglig ägare och fungerat som ett bra bollplank under processen. Vi kan verkligen rekommendera Marlons måleri och Soran.

Mats och Maria
  • ERIK L
    2020-12-15 Spontant omdöme
    Soran och hans team på 5 proffs har målat om trapphuset i hela bostadsrättsföreningen. Otroligt bra service samt enkel och tydlig kommunikation! Rekommenderar starkt!
    2020-11-25 Spontant omdöme
    Vi anlitade Marlons Måleri för golvslipning och totalrenovering av väggar och tak. Soran var lättillgänglig och kom med bra idéer som inte vi tänkte på. Robin var mycket duktig och noggrann, vilket uppskattas. Slutresultatet blev jättebra. Kan verkligen rekommenderas!
    2020-11-23 Spontant omdöme
    Vi anlitade Marlons Måleri för en genomgående renovering av vårt hus. Vi målade om hela huset, lade nytt golv, gipstak, uppdaterade elen, och renoverade trappan. Det som gjorde att vi valde Marlons Måleri var för att Soran alltid gav det lilla extra - han kom med idéer som vi inte tänkte på men i slutändan blev jättebra, han var tillgänglig hela tiden för att tålmodigt svara på alla våra frågor och han var otroligt noga med att vi skulle vara nöjda. Vi rekommenderar starkt Marlons Måleri och kommer anlita dem igen.
    2020-11-12 Spontant omdöme
    Vi anlitade Marlons Måleri för en omfattande renovering av vårt nya hus i Täby med målning och tapetsering samt golvslip i samtliga rum, inklusive målning av fönster och renovering av trapp. Detta är ett företag med många projekt på gång så en tydlig plan och kommunikation är som alltid viktig. Vi är mycket nöjda med slutresultatet och vill ge en stor eloge till vår målare Mehran som var ytterst mån om resultatet och säkerställde hög kvalité. Mehran såg inte bara till att jobbet blev gjort utan fixade också den där lilla extra finishen och skapade ett nytt hem för oss att flytta in i. Pga Corona-tid har vi jobbat mycket hemma under slutarbetet men även då jobbade Mehran mycket diskret och professionellt. Vi ser också en trygghet i att det finns en garanti i något år efter utfört arbete om färg börjar flagna eller tapet släpper. Tack också till Soran för ofta snabb kommunikation.
  • LUKAS S
    2020-10-25 Spontant omdöme
    Fick hjälp av Soran och Robin för att måla om väggar, tak och stuckaturer i min sekelskifteslägenhet. Soran kändes genom hela processen väldigt professionell och ärlig. Han ingav trygghet och var mån om att allt skulle bli rätt och hålla hög kvalitet. Robin som utförde målarjobbet gjorde det oerhört väl, skulle definitivt rekommendera honom för alla som söker ett högkvalitativt målarjobb. Stort tack Soran och Robin!
    2020-10-23 Spontant omdöme
    Vi valde Marlons Måleri för fasadmålning på vårt hus på Ekerö. Det blev fint gjort och vi är mycket nöjda. Speciellt vill vi framhålla att Soran är mycket noggrann och professionell och offerten följdes till såväl pris som tidsram. Marlons Måleri rekommenderas varmt!
    2020-10-21 Spontant omdöme
    Jag anlitade Marlons Måleri för ommålning av min lägenhet. Resultatet blev jättefint och samarbetet med Soran fungerade utmärkt. Helnöjd!
    2020-10-09 Spontant omdöme
    I senaste laget började jag söka efter en målarfirma för att måla om min nyköpta lägenhet på 48 kvm. Jag sökte på företag rekommenderade på Reco men ingen verkade kunna starta med en veckas varsel. Tills jag ringde Marlons Måleri & Design. Soran kunde träffas omgående och inom en vecka var målaren på plats. Med utomordentligt resultat. Väggarna blev mycket släta och fina trots att en hel del spackling behövdes. Färgnyanserna blev precis vad jag hoppats på. Lägenheten ser som ny ut igen. Tack Marlons!
  • KARL L
    2020-10-04 Spontant omdöme
    Tack för en väldigt välmålad interiör i familjens nya radhus! Soran och gänget gjorde en jättebra insats, inga anmärkningar alls på arbetet OCH före utsatt deadline. Det kostar kanske lite mer, men det smakar också väldigt bra!
  • Johan Olov F
    2020-09-17 Spontant omdöme
    En perfekt process av ett perfekt utfört arbete. Att jobba med Marlons Måleri och Soran som person har varit otroligt enkelt och smidigt. Återkopplingen har varit super och jag har alltid känt mig trygg i vad som händer. Slutresultatet blev bättre än jag tänkt mig och jag kommer utan att tänka en sekund kontakta Marlons Måleri igen för framtida arbeten!! /Johan Forss
  • Ellinor H
    2020-09-16 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Marlons Måleri för en totalrenovering av träfasad på en 30-tals villa i Enskede. Fasaden skrapades trärent, läkten samt dåligt trä byttes ut. Fasaden målades, sockeln putsades och målades samt att alla fönsterrutor byttes och karmarna målades.
    Arbetsledaren Soran fanns alltid tillgänglig på telefon och svarade snabbt på frågor/ funderingar , han kom även förbi vid flera tillfällen och följde upp arbetet.
    Vi är helnöjda och huset är finast på gatan. Tack!
    2020-09-16 Spontant omdöme
    Vi använde Marlons måleri för en totalrenovering av vår lägenhet: väggar, tak, golv, platsbyggda garderober, el... Vi är supernöjda, Soran är både trevlig och lyhörd, och lätt att samarbeta med. Väldigt skönt att slippa samordna alla olika yrkeskategorier själv, och bra fart i arbetet. Kan verkligen rekommendera Marlons!
    2020-09-16 Spontant omdöme
    Skitdåligt, verkligen ingenting att rekommendera.

Bokade in tid med en av deras arbetsledare som skulle komma ut på platsbesök och ge offert för ett ganska stort jobb.

Väl på utsatt dag och tid dök ingen upp och när jag kontaktade honom fick jag till svar att han behövt hämta sitt barn akut och glömt bort oss.

Han skulle dock återkomma under kvällen med nytt förslag på dag och tid för platsbesök.

Då de inte hört av sig på 2 veckor kontaktade jag dem igen och fick svaret att de hade mycket att göra och inte möjlighet att hjälpa oss om vi inte ville avvakta med jobbet.

Tack vare detta har vi tappat 3-4 veckor och andra jobb blir nu lidande. De kunde meddelat på en gång att de inte var intresserade så kunde vi gått vidare med ett annat företag.
    Hej Andreas.

Tråkigt att du upplever det så , Tyvärr kan saker hända i allas liv, jag har mailat och ringt då vi fått förhinder , och skulle återkomma när det lugnat ner sig vilket det inte gjort.Som jag skrev så har vi inte tid att hjälpa er och därför tackar vi nej till kundbesöket och vill inte uppehålla er mer. Jag va tydlig med att vi hjälper er gärna senare om ni kan vänta . Lycka till och hoppas du kan gå vidare med en annan firma . Tack vänliga hälsningar Soran
    2020-09-11 Spontant omdöme
    Marlons Måleri har renoverat två hallar i min lägenhet i Minneberg. Arbetet har bestått av målning av tak, fönstersmygar och snickerier samt tapetsering. Jag är mycket nöjd med genomförandet och resultatet. Samarbetet med Soran och målaren har fungerat mycket bra. Jag kan med nöje rekommendera Marlons Måleri.
    Britt