Marlons Måleri & Design AB

Marlons Måleri & Design AB

För oss på Marlons Måleri är inget jobb för litet eller stort. Vi jobbar gärna med både privatpersoner, fastigheter och företag. Våra målare har gedigen kunskap och erfarenhet och du kan känna dig trygg i att resultatet blir snyggt och att utförandet sker professionellt och enligt dina önskemål.

Vi har goda kontakter med våra leverantörer för att säkerställa att de material och produkter vi använder når högt ställda miljökrav och håller bra kvalitet. Dessutom arbetar vi alltid i nära samarbete med inredningsarkitekter.

Låt oss sätta färg på din vardag!

Läs vad 141 kunder tycker om Marlons Måleri & Design AB 2

2021-05-10
    Målning och tapetsering
    Noggrannt och snyggt utfört
    Trevligt bemötande
    Jag är mycket nöjd!
    2021-04-26
    Vi är jättenöjda med Marlons måleri och de superkompetenta och trevliga målare som vi hade på plats hemma hos oss under en dryg månad. Projektet var välplanerat och utfördes med varsam hand (noggrannt grundarbete av väggar och snickerier samt lagning av spänntak).

Resultatet, 4 helrenoverade rum, blev toppenfint och vi vill ge Soran, Malin, Melissa med flera våra varmaste rekommendationer!
  • EFI C
    2021-04-15
    Vi anlitade Marlons måleri för att måla om hallen, vardagsrum och sovrum.
    Vi är super nöjda med resultatet.
    Soran och hans team har utfört ett toppen jobb med stor noggrannhet och kompetens.
    Trevliga, snabba och mycket seriösa personer.
    Otroligt bra service och tydlig kommunikation vilket uppskattas.
    Vi rekommenderar starkt Marlons Måleri och kommer anlita dem igen.

Stort tack Soran och teamet!!!
    2021-04-06
    Efterfrågade en offert från Marlons Måleri. Vi fick ett proffsigt intryck direkt vid första kontakten med Soran. Två rum i vårt hus skulle målas om. Väggar, tak (vävtak), snickerier samt öppen spis. Vi är mycket nöjda med resultatet! Väldigt noggrant utfört arbete, trevliga målare och en kontinuerlig, smidig och bra kontakt. Mycket seriösa. Kan rekommenderas.
    2021-03-16
    Rekommenderar varmt Soran och hans proffsiga team som hjälpt oss helrenovera väggar och tak i en 30-talsetta i Bromma. Vi ställer höga krav på resultat och utförande och använder helst bara hantverkare vi känner sedan tidigare och som vi av erfarenhet vet gör utmärkt jobb. Som relativt nya i stan blev vi rekommenderade Marlons måleri och det finns ju alltid ett mått av osäkerhet inför nya kontakter. Med facit i hand är vi jättenöjda med resultatet och har bara gott att säga om Soran och hans team. Tack för ett snyggt och väl utfört arbete. Vi kommer inte tveka kring vem vi anlitar nästa gång.
    2021-02-15
    Marlons Måleri levererade över förväntan. Rivning av tapet gick undan, spacklingen blev prick- (streck-) fri och målningen likaså. Fick inse att jag använt mig av bra mycket sämre målare tidigare (och då har jag ändå varit nöjd).
    2021-02-15
    Vi är väldigt glada att vi anlitade Marlons Måleri, och rekommenderar dem starkt!

Från den första kontakten och offertförfrågan, och genom hela jobbet var Soran extremt trevlig och serviceinriktad. Han var alltid mån om att vi skulle känna oss trygga och nöjda med allt, och han kom med många bra idéer när vi pratade om vad som skulle göras i lägenheten. Vi hade ett stort jobb, men tack vare det bemötande vi fick kände vi oss alltid trygga att slutresultatet skulle bli bra och inom utlovad tid. Man brukar ofta säga att den som utför jobbet inte ska vara nöjd förrän kunden är nöjd, men det här visade sig vara en för låg nivå för Marlons Måleri. Jag brukar personligen ofta vara noga med detaljer, men jag låg i lä jämfört med den detaljnivån som Soran besiktade slutresultatet med.

Det dagliga arbetet på plats ansvarade Melissa för. Eftersom vi inte hade flyttat in än pratade Melissa och jag ofta via telefon och jag fick då en tydlig avstämning hur arbetet gick, och även från Melissa mycket råd och tips på t.ex. färgval. Melissa var alltid mycket trevlig, och genom sitt servicetänk och flexibilitet löste hon många problem åt oss (t.ex. när köket blev försenat eller då våra hantverkare (ett annat bolag) inte blev klara i tid). Slutsatsen blev en smidig process och ett mycket bättre slutresultat än min fru och jag tänkt i förväg!

Vi kommer definitivt anlita Marlons Måleri & Design fler gånger, och har redan hunnit rekommendera dem till ett par vänner.

Renovering: Fem veckors jobb (105 kvm) med nedrivning av gamla tapeter, spackla alla väggar och tak ett par gånger samt måla dessa tillsammans med alla snickerier.
    2021-01-06
    Marlons måleri har ytrenoverat vår etagelägenhet på fem rum. Tak, väggar, golv, snickerier och trappa. Målarna Robin, Nathalie och Melissa har förutom att ha gjort ett toppenjobb, med mycket stor noggrannhet och kompetens dessutom varit väldigt trevliga att ha i sitt hem. Speciellt viktigt när man som vi jobbat hemma under hela arbetet. Soran är en mycket trevlig och extremt tillgänglig ägare och fungerat som ett bra bollplank under processen. Vi kan verkligen rekommendera Marlons måleri och Soran.

Mats och Maria
  • ERIK L
    2020-12-15
    Soran och hans team på 5 proffs har målat om trapphuset i hela bostadsrättsföreningen. Otroligt bra service samt enkel och tydlig kommunikation! Rekommenderar starkt!
    2020-11-25
    Vi anlitade Marlons Måleri för golvslipning och totalrenovering av väggar och tak. Soran var lättillgänglig och kom med bra idéer som inte vi tänkte på. Robin var mycket duktig och noggrann, vilket uppskattas. Slutresultatet blev jättebra. Kan verkligen rekommenderas!
    2020-11-23
    Vi anlitade Marlons Måleri för en genomgående renovering av vårt hus. Vi målade om hela huset, lade nytt golv, gipstak, uppdaterade elen, och renoverade trappan. Det som gjorde att vi valde Marlons Måleri var för att Soran alltid gav det lilla extra - han kom med idéer som vi inte tänkte på men i slutändan blev jättebra, han var tillgänglig hela tiden för att tålmodigt svara på alla våra frågor och han var otroligt noga med att vi skulle vara nöjda. Vi rekommenderar starkt Marlons Måleri och kommer anlita dem igen.
    2020-11-12
    Vi anlitade Marlons Måleri för en omfattande renovering av vårt nya hus i Täby med målning och tapetsering samt golvslip i samtliga rum, inklusive målning av fönster och renovering av trapp. Detta är ett företag med många projekt på gång så en tydlig plan och kommunikation är som alltid viktig. Vi är mycket nöjda med slutresultatet och vill ge en stor eloge till vår målare Mehran som var ytterst mån om resultatet och säkerställde hög kvalité. Mehran såg inte bara till att jobbet blev gjort utan fixade också den där lilla extra finishen och skapade ett nytt hem för oss att flytta in i. Pga Corona-tid har vi jobbat mycket hemma under slutarbetet men även då jobbade Mehran mycket diskret och professionellt. Vi ser också en trygghet i att det finns en garanti i något år efter utfört arbete om färg börjar flagna eller tapet släpper. Tack också till Soran för ofta snabb kommunikation.
  • LUKAS S
    2020-10-25
    Fick hjälp av Soran och Robin för att måla om väggar, tak och stuckaturer i min sekelskifteslägenhet. Soran kändes genom hela processen väldigt professionell och ärlig. Han ingav trygghet och var mån om att allt skulle bli rätt och hålla hög kvalitet. Robin som utförde målarjobbet gjorde det oerhört väl, skulle definitivt rekommendera honom för alla som söker ett högkvalitativt målarjobb. Stort tack Soran och Robin!
    2020-10-23
    Vi valde Marlons Måleri för fasadmålning på vårt hus på Ekerö. Det blev fint gjort och vi är mycket nöjda. Speciellt vill vi framhålla att Soran är mycket noggrann och professionell och offerten följdes till såväl pris som tidsram. Marlons Måleri rekommenderas varmt!
    2020-10-21
    Jag anlitade Marlons Måleri för ommålning av min lägenhet. Resultatet blev jättefint och samarbetet med Soran fungerade utmärkt. Helnöjd!
    2020-10-09
    I senaste laget började jag söka efter en målarfirma för att måla om min nyköpta lägenhet på 48 kvm. Jag sökte på företag rekommenderade på Reco men ingen verkade kunna starta med en veckas varsel. Tills jag ringde Marlons Måleri & Design. Soran kunde träffas omgående och inom en vecka var målaren på plats. Med utomordentligt resultat. Väggarna blev mycket släta och fina trots att en hel del spackling behövdes. Färgnyanserna blev precis vad jag hoppats på. Lägenheten ser som ny ut igen. Tack Marlons!
  • KARL L
    2020-10-04
    Tack för en väldigt välmålad interiör i familjens nya radhus! Soran och gänget gjorde en jättebra insats, inga anmärkningar alls på arbetet OCH före utsatt deadline. Det kostar kanske lite mer, men det smakar också väldigt bra!
  • Johan Olov F
    2020-09-17
    En perfekt process av ett perfekt utfört arbete. Att jobba med Marlons Måleri och Soran som person har varit otroligt enkelt och smidigt. Återkopplingen har varit super och jag har alltid känt mig trygg i vad som händer. Slutresultatet blev bättre än jag tänkt mig och jag kommer utan att tänka en sekund kontakta Marlons Måleri igen för framtida arbeten!! /Johan Forss
  • Ellinor H
    2020-09-16
    Vi anlitade Marlons Måleri för en totalrenovering av träfasad på en 30-tals villa i Enskede. Fasaden skrapades trärent, läkten samt dåligt trä byttes ut. Fasaden målades, sockeln putsades och målades samt att alla fönsterrutor byttes och karmarna målades.
    Arbetsledaren Soran fanns alltid tillgänglig på telefon och svarade snabbt på frågor/ funderingar , han kom även förbi vid flera tillfällen och följde upp arbetet.
    Vi är helnöjda och huset är finast på gatan. Tack!
    2020-09-16
    Vi använde Marlons måleri för en totalrenovering av vår lägenhet: väggar, tak, golv, platsbyggda garderober, el... Vi är supernöjda, Soran är både trevlig och lyhörd, och lätt att samarbeta med. Väldigt skönt att slippa samordna alla olika yrkeskategorier själv, och bra fart i arbetet. Kan verkligen rekommendera Marlons!
    2020-09-16
    Skitdåligt, verkligen ingenting att rekommendera.

Bokade in tid med en av deras arbetsledare som skulle komma ut på platsbesök och ge offert för ett ganska stort jobb.

Väl på utsatt dag och tid dök ingen upp och när jag kontaktade honom fick jag till svar att han behövt hämta sitt barn akut och glömt bort oss.

Han skulle dock återkomma under kvällen med nytt förslag på dag och tid för platsbesök.

Då de inte hört av sig på 2 veckor kontaktade jag dem igen och fick svaret att de hade mycket att göra och inte möjlighet att hjälpa oss om vi inte ville avvakta med jobbet.

Tack vare detta har vi tappat 3-4 veckor och andra jobb blir nu lidande. De kunde meddelat på en gång att de inte var intresserade så kunde vi gått vidare med ett annat företag.
    Hej Andreas. Tråkigt att du upplever det så , Tyvärr kan saker hända i allas liv, jag har mailat och ringt då vi fått förhinder , och skulle återkomma när det lugnat ner sig vilket det inte gjort.Som jag skrev så har vi inte tid att hjälpa er och därför tackar vi nej till kundbesöket och vill inte uppehålla er mer. Jag va tydlig med att vi hjälper er gärna senare om ni kan vänta . Lycka till och hoppas du kan gå vidare med en annan firma . Tack vänliga hälsningar Soran Marlons Måleri & Design AB
    2020-09-11
    Marlons Måleri har renoverat två hallar i min lägenhet i Minneberg. Arbetet har bestått av målning av tak, fönstersmygar och snickerier samt tapetsering. Jag är mycket nöjd med genomförandet och resultatet. Samarbetet med Soran och målaren har fungerat mycket bra. Jag kan med nöje rekommendera Marlons Måleri.
    Britt
    2020-09-10
    Vi anlitade Marlons Måleri&Design AB för att fixa vår fasad som spruckit samt måla om.

Soran var vår kontakt och vi är mycket nöjda med deras arbete och bemötande. Soran hjälpte oss med färgval och var alltid lyhörd när vi hade funderingar.

Arbetet blev noggrant utfört och de höll tidsplanen. Det var ordning och reda hela vägen.
    Vi ställer gärna upp som referenser.

Och vi kommer absolut att anlita dem på våra nästa projekt.

Olof och Ulrika -Gamla Enskede
    2020-09-05
    Marlons måleri har målat min gamla trävilla i Bromma. Mycket noggrant och professionellt utfört arbete. Jag kan varmt rekommendera firman. Resultatet blev mycket bra.
    Eva
    2020-08-12
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla om i stort sätt hela vår lägenhet. Vi fick värdefulla tips och guidning om hur vi skulle göra för bästa resultat, vilket vi tog till oss.

Målaren Mehran var ansvarig för målningen i lägenheten, han var alltid trevlig, erfaren och väldigt mån om att resultatet skulle bli så bra som möjligt! Slutresultatet av målning blev väldigt bra.

Vi kan varmt rekommendera Marlons Måleri!
    2020-07-26
    Vi anlitade Marlons måleri & Design AB efter rekommendationer på Reco för att måla fasaden på vår trävilla i Herrängen. Vi fick fina tips och råd av Soran och hans kunniga medarbetare som vi tog till oss. De utförde ett gediget och proffsigt arbete enligt utförlig offert och var trevliga, engagerade och hjälpsamma. Huset blev som nytt igen. Vi rekommenderar Marlons Måleri & Design AB varmt.
  • JAN S
    2020-07-04
    Vi anlitade Marlons måleri för att måla om vår 20-tals trävilla i Bromma. Vi fick en mycket utförlig offert och jobbet utfördes mycket noggrant och proffesionellt. Alla var mycket vänliga och priset hölls till punkt och pricka. Vi är jättenöjda.
  • Patrick Christopher M
    2020-06-09
    Jag och min sambo anlitade Marlons för att måla om vår nyköpta lägenhet, som är i ett hus från 40-talet. Soran besökte lägenheten, gav kloka råd och svarade utförligt på våra många frågor. Det pekades ut att det fanns många lager färg och tapet på väggarna. Marlons Måleri tog sig an hästjobbet att arbeta bort alla dessa lager och jämna ut väggarna. När detta väl var gjort så påbörjade de ett exemplariskt arbete med själva målningen, som främst sköttes av vår trevliga och supernoggranna målare Melissa, som därtill höll oss informerade och uppdaterade under arbetets gång. Allt som allt sköttes projektet mycket bra, trots dessa prövande Corona-tider. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera Marlons Måleri!
    2020-05-30
    Anlitade Marlons för att måla om väggar, tak och fönsterkarmar i vår stora lägenhet, bytte golv i köket och slipade de andra golven i lägenheten. Otroligt bra resultat och riktigt trevliga och proffsiga målare som Robin och Poja, vilket underlättade en hel del under veckorna det tog att bli klar! Dessutom engagerade och mycket hjälpsamma. Hade mest kontakt med Soran som var jättebra att samarbeta med och som kunde fixa det mesta med kort varsel. Ingen tvekan vart vi vänder oss nästa gång då det blir aktuellt med målning och renovering i smått eller stort. Det blir såklart Marlons!
    2020-05-14
    Vi anlitade Marlons Måleri för målning och tapetsering av två rum och en hall i vår 30-talsvilla i Bromma.
    Var ett odelat nöje att ha med Soran och hans medarbetare att göra: Yrkeskunniga, extremt noggranna, punktliga och genomgående trevliga och service minded. Har under 30 år som villaägare anlitat väldigt många olika hantverkare men inga så professionella som Marlons.
  • MARIE D
    2020-05-07
    Anlitade Marlons för att måla om ett helt våningsplan på IT Högskolan i Stockholm. De bidrog med idéer och förslag för hur vi skulle förvandla gamla slitna lokaler till att bli Hi-tech. De har varit engagerade , hjälpsamma, kommunikativa och utfört ett hög kvalitativt arbete och överträffat alla våra förväntningar. De har gjort mer än vi kom överens om för att lyfta hela lokalen och intrycket. Vi har haft mest kontakt med Soran som är en glädje att samarbeta med. Och dessutom mycket prisvärda. Jag kan på alla sätt rekommendera Marlons Måleri för både stora och små arbeten.
    2020-04-28
    Vi målade om i två stora rum, slipade golven i hela huset och målade träpaneler i det mesta av huset. Otroligt bra resultat och riktigt trevliga målare vilket underlättade en hel del under veckorna det tog att bli klar!
  • Johan B
    2020-04-27
    Seriös och bra. Soran var väldigt proffsig och målningen av vårt räcke samt karmar i trapphuset blev jättebra. En firma vår förningen kommer anlita igen. /BRF Stjärnkullen
    2020-03-24
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla tak och väggar, slipa golv och sätta golvsocklar och de kan verkligen rekommenderas. Bra och noggrant arbete och trevliga hantverkare, kontakten med Soran funkade utmärkt och vi är väldigt nöjda med jobbet och kommer anlita de igen om behovet uppstår.
  • Peter Emanuel Thommy L
    2020-03-22
    Stort engagemang mötte oss när vi skulle måla om väggar, lister, dörrkarmar och fönster på stora ytor. Arbetet utfördes helt i perfektion och med noggrannhet och vi är så otroligt nöjda med Soran, Rasi och övriga.

Vi bodde hemma under tiden och de städade och plockade undan efter varje arbetsdag.

Kommer anlitas nästa gång igen och kan verkligen rekommenderas!
    2020-03-15
    Kan varmt rekommendera Marlons Måleri!!
    Jag anlitade Marlons Måleri och Design AB för att måla om hela min lägenhet. Det som utfördes:
    - Ta ned tapet
    - Bredspackla
    - Måla om alla tak/väggar/snickerier/dörrar/fönster & element
    - Slipa och måla om golv

Soran och hans team gjorde ett grymt jobb och jag är galet nöjd med resultatet. Rekommenderar starkt!
    2020-03-05
    Supernöjd med renoveringen av min lägenhet. Det lilla extra och trevligt bemötande.
    Kan rekomenderas.
    2020-03-02
    Supernöjd med min helrenoverade lägga. Taken helt släta vita väggar perfekta samt fototapeten sitter som en smäck. Dessutom så trevliga målare. Stort tack rekommenderar varmt.
    2020-02-27
    Kan varmt rekommendera Marlons Måleri!!
    Anlitade Marlons Måleri och Design AB för att genomföra en helrenovering av min lägenhet i form av:
    - Borttagning av gammal tapet
    -Bredspackling
    - Målning
    -Uppsättning av stuckaturer samt takrosetter
    - Skrapning av snickerier och gamla spegeldörrar o fönsternischer
    - Målning med linolja på alla snickerier etc
    - Slipning och behandling av parkettgolv
    - Elarbete
    Arbetet utfördes exceptionellt bra och med mycket stor omsorg. Målaren Robin har utfört ett fantastiskt arbete vad gäller framförallt målningen med linolja (vilket kräver ett särskilt hantverkskunnande).Soran som var arbetsledare för projektet har givit kontinuerliga uppdateringar under arbetets gång vilket har varit en trygg faktor. Marlons Måleri han har även varit mycket tillmötesgående med ett stort öga för slutresultatet och detaljer. Vi är otroligt nöjda och kommer definitivt anlita Soran och Robin för framtida arbeten.
    2020-02-07
    Jag rekommenderar varmt Marlons Måleri & Design AB.
    Firman anlitades för en renovering av vardagsrum, TV-rum, hallar och trappa. Bredspackling, målning av väggar, tak och lister. Arbetet tog 4 veckor och vi bodde hemma hela tiden.
    Soran har varit mycket lyhörd och professionell, samt lätt att komma i kontakt med. Målare Sasa och Melissa har varit enkla och trevliga att kommunicera med och de har gjort ett jättefint jobb!
    Vi är mer än nöjda över resultatet.
    2020-02-05
    Marlons måleri anlitades för att måla om trapphuset i vårt BRF. Arbetet omfattade:
    - Bredspackling och målning av samtliga innerväggar och tak i trapphus
    - Målning av förråden
    - Slipning och målning av betonggolv
    - Målning av innerdörrar och dörrfoder till förråd.
    - Lokal renovering av vägg samt diverse mindre snickerier

Marlons måleri med Soran i spetsen genomförde projektet väldigt bra och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    Soran är en engagerad yrkesman som jobbar för att slutresultatet ska bli så bra som möjligt. Han involverar sig i, helhetsintrycket, färgsättning och gör det lilla extra som krävs för att lyfta helheten.
    Jag är särskilt nöjda med kommunikationen och bemötandet under projektets gång. Feedback tas emot med öppna armar, det har varit lätt att boka in snabba avsättningar och det har funnits ett ömsesidigt intresse i projektet.
    Sammanfattningsvis: Professionella, Noggranna och Kommunikativa
    2020-01-14
    Marlons måleri bytte träpanel och målade om vårt hus våren 2019. Ibland var det svårt att kommunicera med hantverkarna efter som de inte pratade svenska, bara en pratad engelska, med det var lätt att få tag på Soran som snabbt redde ut eventuella problem. Vi är mycket nöjda med både samarbete och slutresultat.
    2020-01-13
    Vi är väldigt nöjda med målningen av 2 rum i vår lägenhet.Snabbt,noggrant och professionellt.Vi rekommenderar varmt Marlons måleri!
    2020-01-13
    Proffsigt och bra kvalitet! Soran var snabb på att återkoppla när jag skickade förfrågan och snabb med offert.

Målare Robin gjorde ett jättebra jobb. Vi är supernöjda med resultatet. Uppskattade också att vi fick täta rapporter från Robin med bilder på hur arbetet gick framåt.
    Det som drar ned betyget något är att det blev lite förseningar mot slutet.

Skulle absolut anlita dem igen!
    2019-11-25
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla vår trea, som hade ytskikt i ganska dåligt skick, med många lager tapet och färg, lossnad tapet och puts, osv. Soran gav ett väldigt proffsigt och trevligt intryck vid det första besöket, och var tydlig med vad som krävdes för att det skulle bli riktigt bra, och vi landade i en total ytrenovering – väggar, tak, snickerier och dörrar/garderober.
    Vi är extremt nöjda med resultatet! Alla ytor ser perfekta ut, och med originalkänslan varsamt bibehållen (huset är från 50-talet.)
    Vi hade en målare, Mehran, på plats på heltid, och kan inte tänka oss en bättre person att ha i hemmet för ett sådant här jobb – proffsig, trevlig, och väldigt noggrann. Vi var tvungna att bo i lägenheten med vår ettåring medan arbetet utfördes, så att det funkade personligt var viktigt för oss, och Mehran gjorde allt han kunde för att vi skulle kunna bo så normalt som möjligt under tiden.
    Det dök upp några oväntade saker under resans gång (en vägg som var i väldigt risigt skick bl.a.) vilket löstes på ett väldigt bra sätt av Soran & Co.
    Tyvärr drog arbetet ut på tiden jämfört med det som uppskattades från början, men nu i efterhand så ser man verkligen på resultatet vart den tiden tog vägen, och det har inte inneburit någon merkostnad för oss. Vi hade också önskat lite mer löpande uppdateringar av förändringar i projektet, men vi fick snabba och bra svar av Soran när vi frågade, och han lyckades hålla nere kostnaderna så vi inte fick några jobbiga överraskningar. Rekommenderas varmt!
    2019-11-17
    Vi anlitade Soran & Co för att göra om ytskikten invändigt i vårt hus (tak, väggar, snickerier, fönster etc.). Projektet genomfördes på kort tid och vi blev mycket nöjda. Även mindre småfix som inte var direkt måleribetingat fixades utan problem.
    2019-11-14
    Nu har han gjort det igen! Soran Sallar, ägare till Marlons Måleri & Design, har tillsamman med sitt duktiga team nyss färdigställt en lite speciell utomhusrenovering av en arkitektritad parvilla med mycket lyckat resultat. Vi har tidigare anlitat Soran för inomhusrenovering i aktuellt hus med bästa resultat så vi kände oss trygga inför ett nytt projekt. Denna gång handlade det om en renovering av utanpåliggande kraftiga ekfoder till stora fönsterpartier och andra ekdetaljer samt målning av putsfasader - också vid takterrass. Arbetet har genomförts med varsamhet och respekt för husets unika arkitektur och material/konstruktions-lösningar. Vi är mycket nöjda med resultatet och vill ge Soran och Marlons Måleri våra bästa rekommendationer.
    2019-11-11
    Vi anlitade Marlons Måleri för att måla om villa och garage utvändigt. Det blev väldigt bra. Både målarna och snickarna som bytte ut skadade trädetaljer var mycket professionella och noggranna. Alla detaljfrågor som uppstod under arbetets gång löstes smidigt och utan problem. Vi är mycket nöjda.
    2019-10-31
    Vi anlitade Marlons Måleri & Design AB för ommålning av vårt hus invändigt. Soran gav ett mycket proffsigt och seriöst intryck, det märks att han vet vad han pratar om. Han har även mycket höga ambitioner gällande kvaliteten på arbetet som ska utföras. Målarna gjorde ett fantastiskt jobb med vårt hus! De var mycket noggranna och proffsiga samt trevliga och lätta att ha att göra med. Marlons måleri var dyrare än de andra firmorna vi tog offerter från, men kvalitet kostar och vi skulle absolut anlita dem igen vid behov då vi är supernöjda med slutresultatet! Vi ger Marlons måleri med Soran i spetsen våra varmaste rekommendationer!
    2019-10-30
    Kan varmt rekommendera Marlons Måleri & Design AB.
    Ett mycket bra samarbete med Soran och hans professionella medarbetare. Ordning och reda hela tiden och alla i arbetslaget är jättetrevliga och smidiga att ha att göra med. Vi är så glada för våra nymålade fasader, ett väl utfört arbete.
    brf Banjon Trångsund