Alla kategorier Övrigt Uppsala Knivsta Marma torp

Marma torp

Marma 453, 741 93 Knivsta — Visa karta

Marma Torp erbjuder naturlig hästhållning på hästens villkor. Det är sedan länge välkänt att välskötta djur i utedrift bidrar till friskare och mer välmående hästar än de som står uppstallade. Lösdrift är nämligen till skillnad från uppstallning bättre anpassat till hästens naturliga fysiska och psykiska behov. På Marma Torp ger vi din häst den rehab och träning den behöver med hjälp av ett koncept vi kallar Active Stable. Anläggningen, som stod klar i Januari 2013, är välplanerad och ligger i en mycket avkopplande, tyst miljö med lugn och ro från vardagens stress vid Marmatorp 1,5 mil söder om Uppsala och 6km från Knivsta. Ansök om en stallplats på Marma Torp islandsgästanläggning du också!

Läs vad 20 kunder tycker om Marma torp

• Linda J
    Linda J skrev om Marma torp
    En fantastisk anläggning som innehåller allt man som hästägare och häst kan drömma om. Dessutom ett personligt bemötande och engagemang i världsklass!!!
  • Ulla E
    Ulla E skrev om Marma torp
    Vi trivs både hästen o jag. Fin anläggning o härlig gemenskap.
  • Anette M
    Anette M skrev om Marma torp
    Månadens höjdpunkt är när jag får gå på ridkurs på Marma. Proffsigt, vänligt bemötande, trevliga människor, god lunch, bra anläggning även för besökande.
  • Annelie L
    Annelie L skrev om Marma torp
    Marma torp är ett av mina absoluta favoritställen att besöka.
    Jag har åkt dit på kurs med min häst och vi har blivit mer än väl mottagna varje gång. Känns lite som att komma hem när man kommer dit.
    Thärnströms är varma, glada och bjuder på sig själv. I en lyxig miljö är dem pricken över i:et med kärlek och glädje som lyser igenom.
  • Camilla Ö
    Camilla Ö skrev om Marma torp
    Jag har varit på islandshäst kurs.
    Det har varit ordning och reda, tydlig information och väl förberett. Otroligt trevligt bemötande och man känner sig som en i gänget direkt.
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Marma torp
    Toppen trevligt för både häst och ryttare,
    härliga människor med känsla för trivsel och gemenskap.
    Bäst är ju att de har favorittränare som kommer ibland.så klart.
  • Lena S
    Lena S skrev om Marma torp
    Alla tillfällen jag varit hos er, mestadels på kurs för Peter Häggberg. Men även andra event.
    Jag trivs hos er, vänligt men avvaktande bemötande. Känner mig ibland lite ovälkommen.
    Men servicen är enormt bra. Jag tycker trots allt att det är lika roligt varje gång att komma till er.
  • Stina H
    Stina H skrev om Marma torp
    Jag har haft min häst inackoderad hos Marma Torp. Mycket gott och trevligt bemötande med mycket god service och lyhördhet för varje individuellt behov. Trivdes mycket mycket bra både jag och hästen. Det anordnas ständigt aktiviteter och det är en trivsam och god sammanhållning mellan de inhyrda. Familjärt och trevligt!
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Marma torp
    Fantastiskt bemötande och alltid lika trevliga representanter i samband med islandshästlektioner. Fin anläggning som kommer att bli ännu bättre när ovalbanan är klar framöver.
    Mycket trevligt och bra på alla sätt.
  • Pernilla N
    Pernilla N skrev om Marma torp
    Trevligt och familjärt! Bra arrangemang!
  • Margareta P
    Margareta P skrev om Marma torp
    På Marma Torp blir både häst och ryttare väl omhändertagna på en mycket trivsam hästanläggning. Där går jag på ridkurs och får hjälp av toppinstruktörer tillsammans med ett trevligt gäng. I priset ingår alltid en vällagad god lunch. Jag är alltid väldigt glad och nöjd med med min vistelse på Marma torp och ser alltd fram emot nästa kurstillfälle.
  • Emma R
    Emma R skrev om Marma torp
    Alltid mycket trevligt och proffsigt bemötande. Kunniga och med hästarnas bästa i åtanke!
  • Kristina E
    Kristina E skrev om Marma torp
    En toppanläggning väl värd att besöka! Har varit där på ridkurs, trevligt bemötande och god mat. Kommer tillbaka
  • Peter H
    Peter H skrev om Marma torp
    Marma Torp är med sitt toppmoderna active stable, omfattande uterittmöjligheter och familjära stämning en riktig fullträff för oss och våra båda hästar!
    Peter Henriksson
  • Annica J
    Annica J skrev om Marma torp
    Ett fantastiskt ställe, man blir alltid väl bemött.
    Supermysiga människor som äger och driver detta ställe! Rekommenderar det varmt!!!
  • Ann-Sofie H
    Ann-Sofie H skrev om Marma torp
    Superfin och välskött anläggning med trevlig ägarfamilj. Kurser ordnas regelbundet med mycket bra instruktörer. Lösdrift med avriven Stable-system. Fräscht stall, stor och fin sadelksmmare med låsbara skåp, omklädningsrum med dusch, vattentoa och fräscht fikarum. Spolspiltan, tillgång till hästsolarium och -massage.
  • Linn O
    Linn O skrev om Marma torp
    Trevligt bemötande och väl arrangerad kurs. Fräsch och välordnad anläggning för besökande hästar och människor.
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Marma torp
    Underbart trevligt familjärt! Kurserna är fantastiska och man blir varmt välkommen! Kan varmt rekommender Annahs hästmasssge, en superduktig tjej.
  • Cornelia H
    Cornelia H skrev om Marma torp
    Trevligaste ställe jag varit på inom hästvärlden och träning. Så roligt varje gång att komma till marma, fina människor runt sig och alltid väldigt bra stämning. En mycket fin anläggning som verkligen tas hand om o mycket nöjda fina hästar!
    Curt, Ann-Christin, Annah får man alltid ett grymt välkomnande och värmande kramar! Ni är riktigt riktigt bra =)
    Kram Cornelia Madelene Litla o Saela
  • Anja Å
    Anja Å skrev om Marma torp
    Vi har fått ett trevligt bemötande en bra utredning av hästen där jag kanske saknar att ni inte tittade på hästen i rörelse, i övrigt tycker jag att ni gått noggrant tillväga och gett en ordentlig och bra behandling. Vi är jättenöjda.

Marma 453, 741 93 Knivsta