Alla kategorier Konditori Skåne Malmö Martins Konditori & Kafé

• Petra G
    Petra G skrev om Martins Konditori & Kafé
  • Emma P
    Emma P skrev om Martins Konditori & Kafé
    Sedan 20 år tillbaka så har jag och min familj handlat på Martins Konditori och kan bara rekommendera detta pärlkonditori.
    Här har vi ett ställe som verkligen står för underbara bakverk och bra service. Har köpt allt från bakverk till smörgåstårtor och tårtor och baguetter genom åren och kan bara säga att kvaliteten och prisvärdigheten är på topp.
    Finare konditori i Malmö finns inte!
  • Anna N
    Anna N skrev om Martins Konditori & Kafé
    Vi var inne hos dem för två månader sen och frågade hur det går till och när vi måste beställa bröllopstårta. Kvinnan som äger det sa då att kom in två veckor innan bröllopet, men vi vet ju att ni ska ha en tårta till den 5 september så det blir inga problem. Nu när jag idag, tre veckor innan bröllopet går in och ska dubbelkolla allt så säger tanten att de har bara två ställningar och hon har redan två tårtor inbokade samma dag så det går inte, de kan inte göra vår bröllopstårta. Till saken hör också att min mamma har ringt till dem en gång innan vi gick dit för två månader sen och sagt att vi ska ha en bröllopstårta den 5 september.
    Jätteroligt. Ett fruktansvärt oseriöst och otillmötesgående företag, akta er för dem!

Så nu vet ni att de inte går att lita på så håll er så långt borta som möjligt från dem.
    Nu är det bara för vår del att hitta ett annat konditori, som tur är så är inte Marins konditori det enda i Malmö.
    Agnetha L gillar detta
  • Ami H
    Ami H skrev om Martins Konditori & Kafé
    Inredning i sann 90-talsstil, dvs blommigt och pastelligt. Det går inte att missa att här har tobaksröken legat tät en gång i tiden. Men bortsett det så är det ett ganska trevligt ställe med gott kaffe. Gillar du inte kladdiga majonäsbomber så undvik smörgåstårtan eller räkmackan. Ta kanelbullen eller winerbröden istället. Under eftermiddagstid kan det ibland vara ganska trångt, men det är ju en charm i sig.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Martins Konditori & Kafé
    Jag instämmer och kan även jag rekommendera detta konditori. Inredningen är ej förstklassig. Men firar man ej "50 års dag" eller liknande duger nog detta fin fint :) Goda kakor till ett mkt billigt pris. Tårtbitarna rekommenderar jag ej, de jag smakat har ej fallit mig i smaken. I det stora hela ger jag Martins konditori "4/5 Recos"
    Kerstin A gillar detta
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Martins Konditori & Kafé
    Detta är ett fikaställe som ligger rätt så centralt längs en trafikerad gata så utsikten kanske inte är den bästa. Här serveras det goda kakor. Jag har testat dom flesta småkakor och några bakelser. Dock inte tårtbitarna (en vän rekommenderade inte dom). Ett plus för att det är väldigt billigt. Du får fler kakor här för en billig peng än om du hade valt ett ställe närmare stan. Bemötandet du får är neutralt. Varkens positivt eller negativt. Dock är inredningen en aning gammeldags och gillar man det stuket så slå dig ner och ta en kopp kaffe med en kaka till. Trots det är här en blandad åldersgrupp så jag antar det är kakor och priset som drar kunder hit.
    HB Martins Konditori&Café får 3/5 recos av mig.
    Johanna L gillar detta

Södra Förstadsgatan 88, 214 20 Malmö