MässingMäster

Götgatan 27, 116 21 Stockholm — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om MässingMäster

• Max L
    Max L skrev om MässingMäster
    Upsettingly low level of service, avoid at all costs.
    Writing this in English so more people could read - I bought a lampholder base with a switch for our vintage floor lamp only to discover that I was charged twice for it when I logged in to my bank account. Next day though Mässingmäster seemed to have found out and fixed the flaw without me having to call them.

However that's wasn't all. The switch itself didn't fit the lamp foot so I went back to the shop to return it where I was met by the blank stare of female sales assistant named Agnieszka, saying without a hint of smile on her face that they won't accept the return of electic components, since it says on the bill "Return of goods according to agreement".

It seems like reaching agreements as part of good customer service isn't exactly her strong side, so I was forced to keep the switch. The most upsettingly that I'm left with a completely unused thing I wouldn't be able to use for anything, which costs a little too much for a component like this. Shame for Mässingmäster, I will never want to come back to buy anything from them, and I urge you to consider before doing the same.
  • Joe K
    Joe K skrev om MässingMäster
    Vi lämnade in en krona hos dem för att byta ut lampdelarna i en kristallkrona. Detta hände för cirka 6-7 år sedan men jag vill skriva om det eftersom det verkar som om att de fortfarande håller på med samma bedrägeri om jag läser andras recensioner. Vi lämnade in en kristallkrona av modellen halvstor. Denna kristallkrona var inne hos dem i kanske 3 månader, vilket i sig var väldigt konstigt eftersom det inte borde ta så lång tid att byta ut eldelen på kristallkronan.
    När vi fick tillbaka den var de flesta kristallerna utbytta till mindre kristaller och detta syntes väldigt tydligt samt att vi har bilder sen tidigare där man tydligt kan se skillnaden. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra förutom att klaga hos dem och sedan polisanmäla men detta gick inte vidare någonstans så det enda jag kan göra är att VARNA er andra som ska lämna in något hos dem.
    Detta är något som har gnagit på mig och nu när det går att skriva recensioner om olika företag så passar jag på att göra det. Företaget låg i Haninge då men nu verkar det som att de bytt plats.
  • Lisa S
    Lisa S skrev om MässingMäster
    VARNING VARNING VARNING! GÅ INTE HIT! Fick dålig magkänsla direkt när jag lämnade in min kristallkrona som ramlat ner, för värdering. Otrevlig bemötande, långsamma, oproffsiga. Fick mig illa till mods. Dock tänkte jag att de bara skulle värdera/laga en krona och det var praktiskt för vi är grannar. Sa att de kunde göra en värdering. När det väl kom till kritan - 4 veckor senare - pratade jag med "mäster" i telefon som då påstod sig sakna denna kompetens. Ändå ville ha ha ÖVER 40.000 för jobbet! Fick kriga för att få tillbaka min krona. Riktigt bluff företag. Skulle inte rekommendera de här till någon och namned matchar inte med intrycket. MässingsMonster skulle passar dessa människor bättre. Tråkigt att de måste ligga på Götgatan så att jag måste se dem varje dag. Delar detta på Fb, twitter och till alla jag känner: Om ni någonsin behöver värdera/laga en krona, bespara er framtida besvär och lämna in den någon annanstans.
  • Signe
    Signe skrev om MässingMäster
    Denna rörelse har ett utomordentligt oförskämt bemötande och dåligt ordvokabulär, att den överhuvud får finnas? Det är en rörelse som lägger beslag på reservdelar som kund lämnat in tillsammans med det objekt som skall åtgärdas. Dessa personer talar om för kunden hur det inlämnade objektet såg ut & hur den sett ut. Det är konstigt att de vet mer än ägaren om en inventarie som funnits i 30 år i hemmet ! Mässingmäster lägger beslag på kundens reservdelar och förnekar sedan detta när de slarvat bort dem. Objektet nu i fråga är nu ej intakt pga av dessa personer. VARNING! Om du ändå tänker lämna in ditt objekt, se till att allt är specificerat på inlämningskvittot, fotografera innan du lämnar in & ha ett vittne med då detta är ett måste, då ARN dessvärre tog denna "affärsidkare" i försvar. Mässingmäster kallar sig ironiskt nog också NOBLE HOUSE - På vilket sätt är detta företag nobelt när de är otrevliga och lurar folk?
  • Ingela J
    Ingela J skrev om MässingMäster
    Mässingmäster skulle ordna en upphängningsanordning till min fina 50-talslampa. När jag skulle hämta lampan hade de på eget initiativ bytt ut hela den elektriska delen och ville ha 566 kr. Lampan fungerade utmärkt innan. Jag har ingen aning om hur de fått för sig att göra detta. Nu får jag inte tillbaka min lampa förrän jag betalat. Jag vägrar betala för något jag inte beställt, och som dessutom funkade perfekt innan. De har varit otroligt oförskämda på telefon, svurit och sagt att jag ska sluta bråka. Stor varning för detta företag!

Götgatan 27, 116 21 Stockholm