Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag11 omdömen om MässingMäster
-
skrev om MässingMäster
Det är nog ingen slump att MässingMäster har så dåliga recensioner!
Lämnade in en lampa för jordning. Fick beskedet att det kunde ta upp till 5 veckor. Efter 2 månader hör jag av mig och frågar vad som händer. Får ingen återkoppling på en vecka. Ringer igen och ingen vet fortfarande vad som händer med lampan. Senare får jag information på SMS om att verkstaden går på semester och att jag kan få ett kostnadsförslag om 2 veckor. På nästan 3 månader har alltså inget gjorts med lampan. Ingen ber heller om ursäkt eller föreslår någon slags kompensation. -
-
skrev om MässingMäster
Gick in, ville köpa 2 olika lampor. De var de sista som fanns sa de. Jag frågade om de var någon rabatt eftersom de är visningsexemplaren? Svaret jag fick var ”Nej du ser ju att de lyser, haha” Då ändrade jag mig och gick. Har köpt flera lampor där tidigare, den senaste var dessutom även den ett visningsexemplar men då tänkte jag inte så mycket på det. Men efter detta bemötande går jag aldrig dit igen. Väldig otrevligt.
-
skrev om MässingMäster
Jag rekommenderar inte !!! Gå inte hit !!!!
-
skrev om MässingMäster
Jag köpte en lampskärm som jag var osäker på storleken och sa att jag kunde komma tillbaka imorgon med lampfoten. Butiksbiträdet sa då att jag kunde köpa skärmen och ta med hem och prova.
Den passade inte så gick tillbaka dagen efter. Det fanns ingen annan storlek så jag ville lämna tillbaka den. Men det fick jag då inte för att butikbiträdet inte skrivit öppet köp med penna på baksidan av kvittot.
Jag sa då att det var ni som rekommenderade mig att ta med den hem och prova och inte gav info om att jag inte kunde lämna tillbaka.
Jag stod på mig men fick ändå inga pengar tillbaka.
Otrevligaste bemötandet någonsin -
skrev om MässingMäster
Jag lämnade in en kristallkrona för att byta elen. Dom sa att det var omöjligt att ge ens en ungefärlig prisuppgift på förhand och att jag måste lämna in den så skulle dom höra av sig inom några dagar.
Det tog dom nästa 2 veckor att säga vad det skulle kosta (5500kr) och varje gång jag ringde var dom väldigt nonchalanta. Eftersom dom ville ta ockerpriser fick jag åka och hämta ut den igen och lämnade in den på ett annat ställe där dom tog mindre än hälften för samma jobb.
Förmodligen räknar dom med att man inte ska orka åka och hämta ut den igen när dom väl sagt priset. Dom är ganska trevliga i butiken dock -
skrev om MässingMäster
Varning varning varning!
Fick min gamla fotogenlampa rengjord , ny brännare o ny veke åtgärdad där. Betalade 1616kr och så långt allt väl.
När jag sedan skulle åka hem med den så hinner jag inte långt innan jag ser att det hänt något i kassen som jag fick den emballerad i.
Något lutar betänkligt och verkar vara i två delar.
Jag kunde inte se hurdet såg ut för det var ju massa papper kring.
Jag bär den hela tiden i handtaget eller i famnen.
Väl hemma ser jag att lampan gått av precis ovan foten och en liten bit glas sitter kvar.
Jag blir jätteledsen och ringer direkt.
Dom säger kom in med lampan så fixar vi det.
Åker då igen med lampan
För att lämna in den.
Väl hemma igen blir jag uppringd av "mäster" som
Talar om för mig att det är en fullständig omöjlighet att lampan skulle gå av på det viset om den inte fått en kraftig smäll.
Men jag vet att den inte fått en smäll. Jag har bara burit den i handtaget på kassen.
Jag blir kallad bedragare och allt möjligt otrevligt
Han kunde minsann intyga hur kunderna fulade sig och ljög för att slippa betala.
Det slutade med att jag fått betala 1600kr och åkt lång väg helt i onödan.
En sån oförskämd behandling av en kund har jag aldrig tidigare varit med om.
Usch o fy för såna företagare som inte är måna om sina kunder.
Jag kommer hämta min lampa o ta den nån annan stans.
Mer pengar av mig får dom inte!!!!! -
skrev om MässingMäster
Upsettingly low level of service, avoid at all costs.
Writing this in English so more people could read - I bought a lampholder base with a switch for our vintage floor lamp only to discover that I was charged twice for it when I logged in to my bank account. Next day though Mässingmäster seemed to have found out and fixed the flaw without me having to call them.
However that's wasn't all. The switch itself didn't fit the lamp foot so I went back to the shop to return it where I was met by the blank stare of female sales assistant named Agnieszka, saying without a hint of smile on her face that they won't accept the return of electic components, since it says on the bill "Return of goods according to agreement".
It seems like reaching agreements as part of good customer service isn't exactly her strong side, so I was forced to keep the switch. The most upsettingly that I'm left with a completely unused thing I wouldn't be able to use for anything, which costs a little too much for a component like this. Shame for Mässingmäster, I will never want to come back to buy anything from them, and I urge you to consider before doing the same. -
skrev om MässingMäster
Vi lämnade in en krona hos dem för att byta ut lampdelarna i en kristallkrona. Detta hände för cirka 6-7 år sedan men jag vill skriva om det eftersom det verkar som om att de fortfarande håller på med samma bedrägeri om jag läser andras recensioner. Vi lämnade in en kristallkrona av modellen halvstor. Denna kristallkrona var inne hos dem i kanske 3 månader, vilket i sig var väldigt konstigt eftersom det inte borde ta så lång tid att byta ut eldelen på kristallkronan.
När vi fick tillbaka den var de flesta kristallerna utbytta till mindre kristaller och detta syntes väldigt tydligt samt att vi har bilder sen tidigare där man tydligt kan se skillnaden. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra förutom att klaga hos dem och sedan polisanmäla men detta gick inte vidare någonstans så det enda jag kan göra är att VARNA er andra som ska lämna in något hos dem.
Detta är något som har gnagit på mig och nu när det går att skriva recensioner om olika företag så passar jag på att göra det. Företaget låg i Haninge då men nu verkar det som att de bytt plats. -
skrev om MässingMäster
VARNING VARNING VARNING! GÅ INTE HIT! Fick dålig magkänsla direkt när jag lämnade in min kristallkrona som ramlat ner, för värdering. Otrevlig bemötande, långsamma, oproffsiga. Fick mig illa till mods. Dock tänkte jag att de bara skulle värdera/laga en krona och det var praktiskt för vi är grannar. Sa att de kunde göra en värdering. När det väl kom till kritan - 4 veckor senare - pratade jag med "mäster" i telefon som då påstod sig sakna denna kompetens. Ändå ville ha ha ÖVER 40.000 för jobbet! Fick kriga för att få tillbaka min krona. Riktigt bluff företag. Skulle inte rekommendera de här till någon och namned matchar inte med intrycket. MässingsMonster skulle passar dessa människor bättre. Tråkigt att de måste ligga på Götgatan så att jag måste se dem varje dag. Delar detta på Fb, twitter och till alla jag känner: Om ni någonsin behöver värdera/laga en krona, bespara er framtida besvär och lämna in den någon annanstans.
-
skrev om MässingMäster
Denna rörelse har ett utomordentligt oförskämt bemötande och dåligt ordvokabulär, att den överhuvud får finnas? Det är en rörelse som lägger beslag på reservdelar som kund lämnat in tillsammans med det objekt som skall åtgärdas. Dessa personer talar om för kunden hur det inlämnade objektet såg ut & hur den sett ut. Det är konstigt att de vet mer än ägaren om en inventarie som funnits i 30 år i hemmet ! Mässingmäster lägger beslag på kundens reservdelar och förnekar sedan detta när de slarvat bort dem. Objektet nu i fråga är nu ej intakt pga av dessa personer. VARNING! Om du ändå tänker lämna in ditt objekt, se till att allt är specificerat på inlämningskvittot, fotografera innan du lämnar in & ha ett vittne med då detta är ett måste, då ARN dessvärre tog denna "affärsidkare" i försvar. Mässingmäster kallar sig ironiskt nog också NOBLE HOUSE - På vilket sätt är detta företag nobelt när de är otrevliga och lurar folk?
-
skrev om MässingMäster
Mässingmäster skulle ordna en upphängningsanordning till min fina 50-talslampa. När jag skulle hämta lampan hade de på eget initiativ bytt ut hela den elektriska delen och ville ha 566 kr. Lampan fungerade utmärkt innan. Jag har ingen aning om hur de fått för sig att göra detta. Nu får jag inte tillbaka min lampa förrän jag betalat. Jag vägrar betala för något jag inte beställt, och som dessutom funkade perfekt innan. De har varit otroligt oförskämda på telefon, svurit och sagt att jag ska sluta bråka. Stor varning för detta företag!