Matkomfort

Matkomfort

4.6 / 5 i betyg — 86 rekommendationer
Matkomforts middagslösning innehåller fyra näringsriktiga, goda och vällagade middagar. Lättlagad mat för vardagskvällar då man varken har tid eller lust att planera, handla och laga en ordentlig middag.

Av oss får du mer än en matkasse med ingredienser och ett receptblad, vi förbereder och levererar fyra goda och näringsriktiga middagar till din dörr. Allt du behöver göra är att följa de enkla anvisningarna så har du maten på bordet. Och en hel del tid över för annat.
Hemsida

Läs vad 86 användare tycker om Matkomfort

• Lars N

2015-08-17

Lars N skrev om Matkomfort
    Bra service och leverans, bra kvalitet på maten. Önskar dock lite mer grönsaker ibland, gärna en liten sallad som tillbehör vissa dagar.
    2015-08-19 Matkomfort svarar Lars N
    Tack för fint betyg och omdöme Lars! Skickar ditt önskemål om liten sidosallad oftare, vidare.
  • Malin W

2015-08-13

Malin W skrev om Matkomfort
    Jättegott! Trevlig service. Svarar alltid trevligt på mailen!
    2015-08-14 Matkomfort svarar Malin W
    Tack Malin för ditt fina omdöme och betyg! Härligt att maten smakar och att du uppskattar vår service.
  • Cina L

Cina L skrev om Matkomfort
    Kan verkligen rekommendera matkomfort, så gott, frsmförallt deras såser
    2015-08-13 Matkomfort svarar Cina L
    Cina, tack för ditt fina omdöme och betyg! Härligt att du gillar våra förberedda såser och att du känner att du gärna rekommendera oss vidare.
  • Pernilla R

Pernilla R skrev om Matkomfort
    Vi är jättenöjda med Matkomfort. Det underlättar vardagen enormt. Maten är varierande och väldigt god!
    2015-08-12 Matkomfort svarar Pernilla R
    Tack för ditt betyg Pernilla! Toppen att vi får underlätta din vardag och att ni gillar vår mat.
  • Therese L

Therese L skrev om Matkomfort
    Förenklar vardagen, bara att laga.
    2015-08-12 Matkomfort svarar Therese L
    Tack för ditt betyg Therese!
    Och för att vi får förenkla din vardag med god förberedd mat.
  • Suzanne A

Suzanne A skrev om Matkomfort
    Hjälper oss mycket i vardagen då både fantasi och tid tryter inför middagarna. Fina råvaror!
    2015-08-12 Matkomfort svarar Suzanne A
    Tack för ditt fina betyg! Härligt att ni uppskattar våra råvaror och vår hjälp i vardagen!
  • Pontus J

2015-06-30

Pontus J skrev om Matkomfort
    Bra kvalitet. Enkelt att tillaga. Goda maträtter.Bra service.
    2015-06-30 Matkomfort svarar Pontus J
    Tack för ditt betyg och fina omdöme Pontus!
  • Jenny T

2015-06-18

Jenny T skrev om Matkomfort
    Köper Matkomfort BAS sedan några år. Bra produkt, men ibland önskar jag att det vore mer flexibelt, kanske lite mindre kolhydrater och mer grönsaker/protein. Det är väldigt mk potatis hela tiden. Sedan har tanken slagit mig att det nog inte går att anpassa efter allergier. Till och från så får jag rekomenderat laktosfri kost, det verkar vara svårt med matkomforts koncept?
    2015-06-23 Matkomfort svarar Jenny T
    Tack för ditt betyg och din feedback Jenny!
    Vi har flexibiliteten du önskar med mindre kolhydrater och mer protein i vår Premiumlåda. Du kan köpa till extra protein även för Baslådan men inte dra ner på kolhydrater. Vi har Baslådan statisk för 4 portioner med en lägre prisbild, just för att den är statisk och vi kan köpa in standardförpackningar från våra leverantörer. Baslådan är perfekt när man önskar ha större mängd grönsaker då man kompletterar med dem efter eget önskemål.

När det gäller laktosfritt är det än så länge inget vi kan erbjuda, då vi gör såserna klara åt dig. Med ett laktosfritt alternativ skulle vi behöva göra en omgång sås/gryta/soppa till, dvs produktionen skulle bli dubbelt så stor och ta den dubbla tiden. Än har vi inte den efterfrågan eller organisationen för att klara av det det.

När det gäller andra allergier, tillexempel gluten jobbar vi med maizena i våra såser, dvs du behöver endast komplettera med egen pasta/bulgur och bröd för de dagar det ingår i måltiden.
  • Susanna C

2015-06-17

Susanna C skrev om Matkomfort
    Vardagspusselet undrlättas av Matkomforts matlåda med förberedda maträtter som är snabba och goda (såserna, mmmm :) ).
    2015-06-17 Matkomfort svarar Susanna C
    Susanna, kul att höra att vi underlättar vardagspusslet med goda middagar!
  • Anneli T

2015-06-16

Anneli T skrev om Matkomfort
    Köper baslådan och är alltid oerhört nöjd! God mat som barnen älskar och tidsvinst, kan det bli bättre?
    2015-06-17 Matkomfort svarar Anneli T
    Annelie, tack! Härligt att höra att Baslådan uppskattas av hela familjen.
  • Sofia S

Sofia S skrev om Matkomfort
    Matkomfort är helt klart vår vardagshjälte:-) Fräsch, nyttig och god mat som hela familjen tycker om! Ett stort plus är också att portionerna är noga uträknade så vi slipper onödigt matsvinn.
    2015-06-16 Matkomfort svarar Sofia S
    Åh va härligt att höra att vi får vara din vardagshjälte, tack!
  • Jimmy M

Jimmy M skrev om Matkomfort
    Matkasse för två.

Bar mat, enkla recept. Levereras på tid enligt överenskommelse.
    2015-06-16 Matkomfort svarar Jimmy M
    Tack för ditt fina betyg Jimmy!
  • Monica G

Monica G skrev om Matkomfort
    Matkomfort levererar god och nyttig mat gjord från grunden och med fina råvaror. Vi är mycket nöjda med dem! Hälsningar familjen Gredinger
    2015-06-16 Matkomfort svarar Monica G
    Monica, tack för din fina recension! Härligt att du uppskattar oss och att vi får hjälpa dig i vardagen.
  • Åsa J

Åsa J skrev om Matkomfort
    Tidsbesparande, väldigt gott. Tydliga instruktioner och lätt att laga. Älskar såserna. Fiskgrytan v24 var underbar!
    2015-06-15 Matkomfort svarar Åsa J
    Tack Åsa! Härligt att du uppskattar våra såser och särskillt fiskgrytan vecka 24. Det är mångas favorit så förhoppningsvis kommer den tillbaka om inte allt för länge.
  • Helena B

Helena B skrev om Matkomfort
    Vi är jättenöjda med Matkomfort, god mat som är lätt att sätta ihop till en måltid och som ofta består av närproducerade råvaror. Allt är lagat från grunden vilket är ett stort plus. Rekommenderas absolut!
    2015-06-15 Matkomfort svarar Helena B
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Helena!
    Härligt att höra att du absolut rekommenderar oss vidare.
  • Camilla H

Camilla H skrev om Matkomfort
    Överlag bra! Ju mer färdiglagat desto bättre! Barnmatlådan dock lite för samma mat som man själv gör till barnen när man saknar inspiration.
    2015-06-15 Matkomfort svarar Camilla H
    Tack för ditt betyg och din feedback Camilla!
    Skickar vidare att grytor och soppor som är helt klara uppskattas.
    Till Familjefavoriter har vi medvetet valt ut favoriterna. Skillnaden för många är att det nu går att servera bra mat lagad från grunden med råvaror av bra kvalitet och som barnen gillar, istället för halvfabrikat som kan innehålla tillsatser. Är familjen mer avancerad och önskar större variation rekommenderar vi att välja Premium, Bas eller Sthlmslådan - alternativt köra varannan eller varför inte blanda allihopa!
  • Thomas A

2015-06-13

Thomas A skrev om Matkomfort
    Bra och punktlig leverans, utsökt mat med god variation - Stockholmslådan.
    2015-06-15 Matkomfort svarar Thomas A
    Kul att höra att du uppskattar vår Sthlmslåda och att leveranserna funkar fint!
  • Isabell T

Isabell T skrev om Matkomfort
    Bra råvaror och enkla recept! Jättenöjda!
    2015-06-15 Matkomfort svarar Isabell T
    Tack Isabelle, va kul att höra att ni uppskattar våra råvaror och enkla recept!
  • Carl W

Carl W skrev om Matkomfort
    Har varit kund i ett är typ. Har Matlådan Premium. Det funkar fint.
    2015-06-23 Matkomfort svarar Carl W
    Tack för ditt betyg Carl! Härligt att höra att Premiumlådan funkar bra i din vardag.
  • Johan V

Johan V skrev om Matkomfort
    + det mesta
    - lite lite kött/fisk ibland
    - har tyvärr sej ibland vilket inte är vår favoritfisk
    2015-06-15 Matkomfort svarar Johan V
    Tack för ditt omdöme Johan!
    Härligt att höra att det mesta ligger på plussidan. Portionerna är beräknade för en vuxen, ca 150 g/portion. Vi har sej då och då eftersom det är en bra och prisvärd vardagsfisk som de flesta uppskattar. Tar din kommentar vidare till köket så får vi se om vi kan alternera sejen oftare eller om vi kan piffa upp den lite extra i recepten. Vi vill leverera färsk och svensk fisk, vilket utmanar omväxligen något.
  • Renee L

Renee L skrev om Matkomfort
    mycket bra mat, bra variation i recept
    2015-06-12 Matkomfort svarar Renee L
    Toppen, tack för din rekommendation!
  • Åsa B

Åsa B skrev om Matkomfort
    Har skött all kontakt via nätet. det fungerar bra.

Vi har Premiumlådan.
    2015-06-12 Matkomfort svarar Åsa B
    Härligt att höra Åsa, tack! Toppen att du sköter allt via nätet, då kan du ta det när som helst under dygnet, när det passar just dig.
  • Åsa S

Åsa S skrev om Matkomfort
    Vi har Matkomfort Premium för två personer.
    Leveransen är alltid punktlig och maten är fantastisk och varierande. Oftast tar det inte längre än 30 min att laga men ibland upp till en timme vilket inte riktigt passar oss. Det är väldigt fina råvaror, men ändå lite dyrt.
    2015-06-12 Matkomfort svarar Åsa S
    Tack för ditt fina omdöme! Vi hoppas att du fortsättningsvis uppskattar våra fina råvaror och de förberedelser vi gör - och att du tycker att tjänsten är värt sitt pris. Att det biland tar så lång tid att färdigställa maten tar vi med oss. Vi kan bli bättre på att skriva ner lite "genvägar" om man har extra brått. Någon speciell rätt du har i åtanke? Så kan vi se över instruktionerna för den på en gång.
  • Monica J

Monica J skrev om Matkomfort
    Först familjefavoriter men nu bas.
    Blandat nöjd och inte, kan tycka att priset är lite högt men förstår att man betalar för att slippa göra såser m.m. - vilket är smidigt och sparar tid!
    En stor fördel är att man kan se menyn i förväg och därmed välja bort en vecka om man vill.
    2015-06-12 Matkomfort svarar Monica J
    Tack för ditt omdöme Monica! Härligt att du uppskattar vår flexibilitet i menyvalet - att du kan välja den menyn som passar er bäst just den veckan. Priset är lite högre än de flesta "kassarna" då vi som du beskriver gör såser/grytor/soppor helt klara, från grunden. En annan del som påverkar är att vi endast levererar svenskt och färskt kött.
  • Eva-maj M

Eva-maj M skrev om Matkomfort
    Utmärkt bemötande. Vi har premiumvarianten med fyra måltider i veckan för tre personer.
    Allt funkar mycket bra.
    2015-06-12 Matkomfort svarar Eva-maj M
    Tack Eva-Maj för ditt fina betyg! Jättekul att höra att du tycker allt funkar bra.
  • Pernilla J

Pernilla J skrev om Matkomfort
    Matkomfort fyller mitt behov av en smart och bra middagslösning i en hektiskt vardag. Servicen är hög och valet av råvaror utmärkt.
    2015-06-11 Matkomfort svarar Pernilla J
    Tack Pernilla för ditt fina betyg! Vi är glada att vi kan och får hjälpa dig i din hektiska vardag.
  • Åsa I

Åsa I skrev om Matkomfort
    Matkomfort har ett bra koncept men tyvärr så har det inte varit så många rätter som dottern har ätit.
    Det går rätt snabbt att lag maten.
    Det som är lite synd är att om det är något som vi vill laga igen så är det inte möjligt eftersom vi inte kan tillaga såserna som man får färdiga.
    2015-06-11 Matkomfort svarar Åsa I
    Tack för ditt omdöme Åsa! Tråkigt att höra att dottern inte uppskattar vår mat, när du uppskattar enkelheten och snabbheten. Vet inte om ni provat Familjefavoriter, kanske går den hem hos dottern?

Recepten på såserna har vi inte i så små mängder som tillexempel 4 portioner. Vi provlagar vissa utvalda, de lägger vi på Facebook och så småningom på en egen sida under matkomfort.se. Ofta lagar vi på hemgjorde buljonger, kokade från grunden. Skulle vi ersätta dem i ett recept med en buljongtärning, skulle det inte bli samma smak hemma i ditt kök. De kalla såserna kanske är lättare att återskapa med hjälp av ingredienserna i innehållsförteckningen. Någon speciell sås du är sugen på att laga igen?
  • Henrik A

Henrik A skrev om Matkomfort
    Enkel och god mat, lite för mycket korv drar ner betyget.
    2015-06-11 Matkomfort svarar Henrik A
    Tack för din feedback! Härligt att du tycker det är enkelt och gott men tråkigt att höra att du inte uppskattar de korvar vi levererar då och då. Vi tar det med oss! Korvarna vi levererar är alltid gjorda på kött av hög kvalitet, de brukar vara väldigt uppskatttade och få bra betyg i vår betygsättning.
  • Helen W

Helen W skrev om Matkomfort
    Bra service, god mat, högklass på allt från råvaror till receptens enkelhet och lättlagat. är hur nöjd som helst.
    Enkla val och olika alternativ, prisvärt grymt punktliga leveranser.
    2015-06-11 Matkomfort svarar Helen W
    Tack för ditt toppbetyg Helen! Kul att du är nöjd med hela vår produkt, från leverans och service till maten.
  • Jannica L

Jannica L skrev om Matkomfort
    Väldigt nöjd med tjänsten. Bra och god mat. Hög kvalitet på råvarorna. Att ha matleverans underlättar och förgyller verkligen vardagen.
    2015-06-10 Matkomfort svarar Jannica L
    Tack Jannica! Härligt att höra att du är nöjd med oss och att vi inte bara underlättar utan även förgyller din vardag.
  • Kristofer Z

Kristofer Z skrev om Matkomfort
    Fantastiskt bemötande och en kundservice som alltid hjälper till om man missar att boka en matlåda.
    Tjänsten underlättar verkligen ens vardag som småbarnsförälder. Gillar även variationen att det går att ändra.
    Rekommenderar tjänsten till alla jag känner.
    2015-06-10 Matkomfort svarar Kristofer Z
    Tack för ditt fina betyg Kristofer! Härligt att vi kan hjälpa till och att vi underlättar för dig. Du har väl din personliga kod till hands, så att du och dina vänner får er rabatt!
  • Monika A

Monika A skrev om Matkomfort
    Köper deras Premium matlåda varannan vecka.

Har testat flera olika matlådor ochMatkomfort är hittills den bästa.

Kanske kunde man önska sig lite mer variation.....sej och fläskkött varje låda....finns ju annat kött och annan fisk....
    2015-06-10 Matkomfort svarar Monika A
    Härligt att höra Monika och tack för din feedback!
    Fläskköttet är en bra och omtyckt vardagshuvudråvara som vi ofta har i lådan. Vi varierar med våra grytor, korvar av god kvalitet och andra köttsorter. Vi jobbar med svenskt och färskt kött vilket ibland begränsar oss. Sej, lax och torsk varvar vi med bland annat bleka. Är det någon speciell fisksort eller något kött du saknar, som vi kanske missat?
  • Carola S

Carola S skrev om Matkomfort
    Vi har baskassen (4 dgr) varannan vecka. Vi är mycket nöjda! Enkelt att tillaga, toppen med färdiga såser och att man själv kan välja att köpa till de grönsaker man önskar.
    2015-06-10 Matkomfort svarar Carola S
    Tack för ditt fina betyg Carola! Härligt att höra att du tycker Baslådan är enkel och att du uppskattar möjligheten att komplettera med de grönsaker som passar just er.
  • Linnea K

2015-05-01

Linnea K skrev om Matkomfort
    bemötandet bra
    god mat
    mer mat tack
    2015-05-15 Matkomfort svarar Linnea K
    Tack för ditt fina omdöme Linnea! Härligt att maten smakar så bra att ni önskar mer! Vi informerar köket om önskemålet, dock är det den storleken vi har på våra portioner i dagsläget. Önskas mer av endast proteinet kan man köpa till extra av huvuråvaran, kanske gå ner en portion och lägga till extra protein? Säg till om du vill ha vägledning!
  • Johan Z

2015-04-29

Johan Z skrev om Matkomfort
    bra flexibel tjänst med hög kvalitet och genomtänkta menyer, lättadministrerad usersite
    denna matlåda håller en högre grad av förberedelse vilket gör matlagningen enklare, samtidigt hög kvalitet på råvarorna, så det något högre priset är väl motiverat
    2015-04-30 Matkomfort svarar Johan Z
    Tack Johan för ditt fina betyg och omdöme! Härligt att du uppskattar oss och det där lite extra vi gör i vardagen.
  • Sara A

2015-04-29

Sara A skrev om Matkomfort
    Bra mat för hela familjen. Kundservice kunde ha trevligare bemötande
    2015-04-30 Matkomfort svarar Sara A
    Tack för ditt fina betyg men tråkigt att höra att du blivit dåligt bemött hos oss! Vi jobbar hårt på att ha den bästa kundtjänsten och vi brukar få höga betyg och fina omdömen. Hoppas du hör av dig till oss snart igen och att du då får en helt annan upplevelse!
  • Camilla U

2015-03-25

Camilla U skrev om Matkomfort
    Mycket bra. Kan varmt rekommendera detta.
    2015-04-30 Matkomfort svarar Camilla U
    Härligt att höra Camilla, tack!
  • Anna S

Anna S skrev om Matkomfort
    Lättlagad mat som oftast kan lagas under halvtimmen. Smakrik mat som ändå oftast passar även kräsna barn.
    2015-03-04 Matkomfort svarar Anna S
    Tack Anna! Härligt att höra att även kräsna barn uppskattar vår mat.
  • Maria H

Maria H skrev om Matkomfort
    Mycket bra erfarenhet, bra blandning på rätter, lättlagat och gott! Alltid leverans enligt satt tidsschema.
    2015-03-04 Matkomfort svarar Maria H
    Toppen, tack för ditt fina betyg Maria!
  • Louise G

Louise G skrev om Matkomfort
    Vi är jättenöjda med menyerna och kvaliteten på maten

Det som jag inte alls tycker om, är att ni skickar fakturan innan man ens fått matleveransen?
    Ni tar också ut faktura avgift fast ni skickar fakturan digitalt.
    I ett företags sammanhand så hade jag ALDRIG accepterat det.
    2015-03-04 Matkomfort svarar Louise G
    Härligt att höra att du är nöjd med våra menyer och matens kvalitet!

Vi är ett litet privatägt företag som inte likvitidetsmässigt klarar av att fakturera en gång i månaden, vilket gör att vi valt varannan vecka - för att kunna vara så flexibla i på/och avbokningar som möjligt. Har du leveranser jämna veckor fakturerar vi i efterskott. Trots att vi skickar dem digitalt är det ett administrativt arbete bakom, därav avgiften. För att undvika fakturaavgift kan du registerar ett kort. Under året hoppas vi med nytt ekonomisystem kunna erbjuda autogiro/e-faktura - avgiftsfritt.
  • Pia L

2015-02-09

Pia L skrev om Matkomfort
    Bra mat! Bra service! Bästa matkassen vi har haft!
    2015-03-04 Matkomfort svarar Pia L
    Underbart att höra Pia, tack så mycket!
  • Ewa L

2015-02-09

Ewa L skrev om Matkomfort
    Jag fick några veckors Matkomfort som bonus från miele för att jag köat nya Miele vitvaror. Erfarenheten är så god att jag också .sedan bonusen upphört har fortsatt att köpa Matkomfort. Men som med allting som upprepas tröttnar man i viss mån. Leveranserna är väldigt lika: fisk en dag, köttfärs en dag, kyckling en dag, soppa en dag, pasta en dag. Gött nästan alltid och mycket lättlagat, men lite enahanda. Jag kommer nog antingen att snart göra ett uppehåll eller glesa ut leveranserna
    2015-02-13 Matkomfort svarar Ewa L
    Ewa, härligt att du fortsatte med oss även efter din kampanjperiod! Vi har valt ut råvaror som är en bra grund i vardagsmaten. Vi jobbar ständigt på att hitta fler huvudråvaror och annat, vilket är en utmaning framför allt för huvudråvarorna då vi alltid vill hålla oss till färskt och svenskt kött. När det gäller tillbehör vill vi att det inte är några konserveringsmedel i. Hoppas vi får fortsätta hjäpa dig i vardagen och varannan vecka eller så är toppen om man vill ha lite egna favoriter också, alternativt blanda med någon annan middagslösning.
  • Anna-lena S

2015-02-07

Anna-lena S skrev om Matkomfort
    Premium för två personer. Allt är fräscht och recepten är tydliga och nytänkande.
    Det har aldrig fattats något när vi packat upp.
    Bra med ett förslag på barnalternativ.
    Matkomfort har tänkt på allt.
    Jag har fått min svåger och svägerska att köpa leverander också.
    2015-02-09 Matkomfort svarar Anna-lena S
    Tack för ditt fina omdöme och för att vi får hjälpa er i vardagen! Härligt att du fått med svågern och svägerskan också.
  • Lotta E

2015-02-07

Lotta E skrev om Matkomfort
    Jätthög kvalitet på råvaror och färdiga produkter i såväl premiumlådorna som familjelådorna. Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera Matkomfort till alla som är intresserade av att snabbt fixa middag för hela familjen med toppkvalitet och god smak utan att behöva gå på restaurang.
    2015-02-09 Matkomfort svarar Lotta E
    Tack snälla Lotta för din fina rekommendation! Kul att höra att du gillar oss och att du provat flera av våra lådor.
  • Helena B

Helena B skrev om Matkomfort
    God mat och smidig lösning för att få vardagspusslet att gå ihop. Har tidigare prövat två andra leverantörer av middagslösningar men ingen av dem är i närheten av Matkomfort. Matkomfort har ett mycket väl genomtänkt koncept och hög kvalitet på matvarorna. Vi gillar framför allt Matkomfort Premium.
    2015-02-09 Matkomfort svarar Helena B
    Helena, tack för ditt härliga omdöme! Bra att du provat dig fram och hittat din favorit i vår Premiumlåda.
  • Viktoria V

Viktoria V skrev om Matkomfort
    Väldigt goda och varierande rätter. Skönt att slippa handla så mycket. Det tar lagom lång tid att laga. Perfekt!
    2015-02-09 Matkomfort svarar Viktoria V
    Tack Viktoria! Skönt att vi kan hjälpa till och underlätta din vardag!
  • Barbro B

Barbro B skrev om Matkomfort
    Mycket god mat. Enkelt. Kommer alltid i tid. Kul med olika maträtter för en som har tröttnat på att alltid göra samma mat.
    2015-02-09 Matkomfort svarar Barbro B
    Härligt Barbro, att vi får hjälpa till med både inspirationen - och en bit av matlagningen, i vardagen!
  • Claes W

Claes W skrev om Matkomfort
    Mat som är enkel att tillaga och smakar gott.
    Matkomfort gör alltid mycket goda såser som följer med!
    Trevligt bemötande hos kundtjänst.
    Leveranser kommer alltid som utlovat.
    2015-02-09 Matkomfort svarar Claes W
    Tack snälla, härligt att vi får hjälpa er i vardagen med välsmakande middagar hem till dörren!
  • Anders R

Anders R skrev om Matkomfort
    Överlag mycket nöjda. Ett fåtal rätter har inte passat barnens smak.

Vi önskar också senare leveranstider på söndagar. Man är sällan hemmakl.16.00
    2015-02-09 Matkomfort svarar Anders R
    Toppen att ni är nöjda för det mesta! Hoppas ni låter oss veta med vad ni är mindre nöjda med också, här eller genom betygsättningen.

När det gäller tiden, kontakta kundtjänst så kan vi se om det går att göra något eller om måndagskvällen kan vara ett alternativ. Det beror lite på var du bor.
  • Katarina A

2014-08-25

Katarina A skrev om Matkomfort
    Har alltid varit skeptisk till dessa matkassar och därför inte velat prova. En kollega tog dock in matkomfort till jobbet för att presentera sitt koncept och jag blev nyfiken. Nu kör vi på Bas-paketet och det räcker för oss 4 - två vuxna + två tonårskillar - både som middag plus minst en matlåda till lunch dagen efter! Maträtterna är supergoda och vi föräldrar slipper tänka på vardagsmaten...härligt!
    Tycker absolut att mängden kött är lagom (vi i västvärlden äter för mycket kött överlag) och tilläggsförslagen med grönsakerna har jag inte behövt göra eftersom det då skulle bli ännu mer rester kvar. Alla köttätare här borde nog starkt överväga att lägga till mer grönsaker om de inte blir mätta på mängden mat...bara en liten reflektion...
    Eftersom vi kan slå ut mängden till minst en portion till per dag så sjunker dessutom portionskostnaden för oss. :-)
    I love matkomfort!
    2014-08-28 Matkomfort svarar Katarina A
    Härligt att du fick en chans att testa - och att du fastnade för oss. Tack för din fina recension!