Rekommenderat företag 2015 - Matkomfort
Matkomfort

Matkomfort

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö

Matkomforts middagslösning innehåller fyra näringsriktiga, goda och vällagade middagar. Lättlagad mat för vardagskvällar då man varken har tid eller lust att planera, handla och laga en ordentlig middag.

Av oss får du mer än en matkasse med ingredienser och ett receptblad, vi förbereder och levererar fyra goda och näringsriktiga middagar till din dörr. Allt du behöver göra är att följa de enkla anvisningarna så har du maten på bordet. Och en hel del tid över för annat.

Läs vad 155 kunder tycker om Matkomfort

• Mikael B
    Mikael B skrev om Matkomfort
    Hej!

Jag har vart kund hos Matkomfort under flera år och jag är alltid mycket nöjd med deras ypperliga service. För det första så är de supersnabba på och svara på mejl och - det är viktigt - alltid trevliga i sin ton både via mejl och när man ringer dem. En extra eloge till underbara Marie-Fe som alltid tar sig tid att besvara mina mejl:)

Jag tycker att Matkomforts kvalitet bara har höjts sedan jag började och det gäller framförallt de superba smakerna på såser, buljonger och liknande.

Jag tycker att detta koncept är ett smart koncept inte bara för människor som behöver avlastning utan även för personer som uppskattar god mat och som vill bli inspirerad och hitta nya idéer. Ibland händer det att jag inte följer receptet till punkt och pricka - men det funkar det med. Jag brukar vara en kund som beställer fyra veckor i taget, och sedan så gör jag ett uppehåll, inspirerad och fokuserad på att ta mig an nya recept och liknande. En stor fördel med Matkomfort, som jag vill att de inte tar bort, är möjligheten att flexibelt välja vilka veckor man vill ta, en stor fördel, vore då om Matkomfort kunde publicera sina menyer två veckor i förväg istället för en vecka idag. Det ger en bättre framförhållning.

Det som jag kan tipsa Matkomfort att bli bättre på är:

Att bli mer observant på att inte ta betalt om man nappat på ett erbjudande om att köp 4 veckor betala för 3. Det har tyvärr hänt nu nästan varje gång att de inte uppfattat detta, men, det har alltid ordnat sig när man ringt upp dem eller mejlat dem.

Ha två veckors menyer att beskåda framåt på deras hemsida

Mindre fläsk och svamp. Detta och många med mig här på sidan, är något som många efterlyser. Ett tips för Matkomfort kan då vara att alltid ha svampen färsk separat och aldrig ha den färdig i grytbaser och liknande. Den är då lättare att ta bort. Jag förstår vidare att fläsk är en billig råvara och att de kan tvingas höja priset ifall de tar bort den eller minskar denna. Men, jag är övertygad om att om de försöker fasa bort den, eller varför inte minimera fläsket till 1 - 2 gånger/månad, istället för varje vecka, så skulle det iaf få mig att köpa fler leveranser och många andra kunder skulle säkert följa med. Det finns säkert annat som man kan skära bort för att de ska kompensera sig för fördyringen.

Vill också att de tänker på att inte ha torskfilé två gånger på raken på premiumlådan. Jag gillar torsk, det är inte det, men för att variera sig tror jag att det är bra att man tänker på detta.

/Mikael
  • Madelaine B
    Madelaine B skrev om Matkomfort
    Bra, ibland dåliga grönsaker, men säger man till får man kompensation.
    2016-05-17 Matkomfort svarar Madelaine B
    Tack för ditt betyg och rekommendation Madelaine!
    Ledsen att du fått dåliga grönsaker från oss. Toppen att du meddelar oss så att vi får vetskap om det, kan ta det vidare till våra leverantörer och så att vi kan kompensera dig - dåliga grönsaker vill vi inte ta betalt för!
  • Sara M
    Sara M skrev om Matkomfort
    Hej, jag upplever att matkomforts koncept med matleveranser är mycket bra. Maten är komponerad med råvaror och tillbehör som ger rätten en lite extra touch och roligare "lyxigare" känsla ur ett smakperspektiv. Jag upplever också och hoppas att uppfattningen är rätt att råvarorna är av bra kvalitet med ett ekoperspektiv.

matlådorna är något dyra per portion men samtidigt också mycket lättare och snabba att tillaga jämfört med många andra matkassar man kan köpa. Detta är något som gör att jag väljer det dyrare alternativet. Att snabbt få en god maträtt ligger rätt i tid för mig som inte har mkt tid över till att stå och laga mat. Istället kan jag lägga extra tid på mina barn ;) Men det dyra portionspriset gör att vi i vårt fall väljer att ha en portion mindre än antal personer i hushållet och Max varannan vecka.

Jag hoppas att matkomfort fortsätter att arbeta med mat som är svensk, ekologiskt odlad och årstidsbaserad.

Ser gärna en större variation på tillbehören. Ofta svamp och chili med. Kanske påpekar jag detta då just svamp och chili inte är något jag är så förtjust i...

Ytterligare en detalj som jag önskar ändra på är att få innehållet i såserna och grytorna som är färdiga och bara behöver värmas beskrivna på menyn istället för under burkarna. Det är mer praktiskt att läsa dem direkt på menyn istället för att stå och hålla upp burken och läsa underifrån. Dessutom trevligt att kunna spara"recepten"/innehållet på vissa såser för framtida försök att göra något eget. Med tanke på att man ju betalat för tjänsten så borde recepten finnas beskrivna i sin helhet på förslagsvis menyn. Det borde gå att kunna göra plats på menyerna för detta.

Mitt betyg blir 4+. Då jag är mkt nöjd med detta att få ny och god middag varannan vecka.
    2016-04-27 Matkomfort svarar Sara M
    Tack Sara för ditt betyg och fina omdöme!
    Härligt att du tycker vårt koncept är prisvärt och att du väljer oss för att snabbt få god mat på bordet och mer tid över till barnen. Toppen att ni justerar mängd efter vad som passar er, vår fördel med 1-6 portioner.

Förstår att det kan vara knepigt att läsa på burken om man slängt locket, så det inte går att vända den upp och ner. Vi hade innehållet på menyerna tidigare men nu finns det regler som säger att vi måste skriva innehållet på burken. Vilket gjorde mer plats på menyerna för Barntips, Tips från kocken och lite mer utförlig beskrivning. Tyvärr får vi inte plats med innehållsförteckningen där också. Är det något speciellt innehåll du undrar över är det bara att säga till!
  • Sophia L
    Sophia L skrev om Matkomfort
    Jätte bra bemötande jag har varit kund i många år. Men jag tycker nu att priset börjar att bli för högt, smärtgränsen är nådd.
    Jätte bra att det nu är förbrukningsdag på burkarna och att det står om den går att frysas ner.
    2016-04-27 Matkomfort svarar Sophia L
    Tack för ditt omdöme Sophia!
    Tråkigt att höra att du tycker gränsen är nådd nu. Hoppas att vi får fortsätta hjälpa dig i vardagen lite då och då, regelbundet en gång i månaden eller med ströleveranser när det är någon speciell meny ni tycker känns prisvärd. Priser ökar och vi vill fortsätta utvecklas framåt, investera i både personal och kök, vilket gör att vi behöver öka priserna. Vi är fortfarande ett litet, personligt och privatägt företag.
  • Sara T
    Sara T skrev om Matkomfort
    Bra mat och bra recept. I början tyckte jag att det var mer mat. Nu upplever jag ibland att portionerna är lite små. De har missat att jag skulle fått en leverans gratis. Mitt betyg ligger mellan 3 och 4.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Sara T
    Tack för ditt omdöme Sara!
    Toppen att du låter oss veta om det är något som inte funkar som du önskat. Härligt att ni gillar maten men synd att ni upplever det som lite för lite/mindre än tidigare? Vi har inte gjort några förändringar vad gäller mängden protein, kolhydrater eller grönsaker. Kan det vara någon speciell rätt/typ av mat som upplevs mindre?
    När det gäller tekniken tittar vi på varför det missats. Vi är ett litet företag som inte fokuserar på stora tekniska system, varför mycket sköts manuellt. Vi jobbar vidare på att komma över gränsen till en 4!
  • Nilla P
    Nilla P skrev om Matkomfort
    Utan MATKOMFORTs bidrag med utsökt mat till vår vardag skulle vi inte klara oss!
    2016-04-27 Matkomfort svarar Nilla P
    Åh, tack snälla Nilla!
    Det tar vi med oss till alla kollegor.
  • Astrid O
    Astrid O skrev om Matkomfort
    Bemötandet har varit alldeles utmärkt.
    Vi har provat olika veckomenyer och det enda vi vill anmärka på är att det blir ganska enformigt med samma huvudråvaror varje vecka. Gärna lite mera grytor.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Astrid O
    Tack för betyg och omdöme Astrid!
    Toppen att höra vad som efterfrågas. Vi tittar mycket på betygsättningen när vi jobbar fram vidare menyer. Grytorna får ofta lägre betyg än till exempel majonnäs-, crème fraiche och gräddbaserade såser till kött med potatis men vi jobbar vidare på att se hur vi ytterligare kan förenkla i vardagen!
  • Anders H
    Anders H skrev om Matkomfort
    God mat
    Trevliga lätta recept
    Svårt att vara kund
    Vill köpa var 3 vecka
    Hemsidan vackrare men inte bättre
    2016-04-26 Matkomfort svarar Anders H
    Tack för ditt omdöme Anders! Även om vi har lite att jobba på då.
    Svårt att vara kund även på nya hemsidan tolkar jag det som? Att nu avstå veckor i leveranslistan tycker vi känns mycket enklare än tidigare. Att ha det som sitt stående grundabonnemang är något vi har kvar att bygga på med, på nya hemsidan och något vi gärna hjälper till med manuellt tills dess. Alla önskemål tas emot med glädje, den är låååångt ifrån färdig.
  • Ritva H
    Ritva H skrev om Matkomfort
    bra bemötande, snabba svar på mail. Fått hjälp med ändring av veckoleveranser.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Ritva H
    Tack Ritva för fint betyg och omdöme av vår service. Vi finns här för att hjälpa till!
  • Finn W
    Finn W skrev om Matkomfort
    Enkelt gott och snabbt - räcker inte det ;-)
    2016-04-26 Matkomfort svarar Finn W
    Precis, det borde räcka så bara!
    Tack Finn för fint betyg!
  • Ann-cathrin G
    Ann-cathrin G skrev om Matkomfort
    Matkomfort har blivit mycket bättre än de var från början
    2016-04-26 Matkomfort svarar Ann-cathrin G
    Toppen att höra Ann-Cathrin!
    Tack för fint betyg!
  • Barbro H
    Barbro H skrev om Matkomfort
    Nöjd med allt både mat och service.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Barbro H
    Härligt att höra Barbro, tack för fint betyg!
  • Ann-marie E
    Ann-marie E skrev om Matkomfort
    Bra råvaror. Mycket vällagade och goda såser. Bra variation på recepten. I den ekologiska ( stockholmslådan) tycker jag att man bör undvika tex grönsaker från Guatemala. Det är inte ekologiskt tänk med tanke på transporter.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Ann-marie E
    Tack för ditt betyg och omdöme Ann-Marie!
    Härligt att du gillar våra såser och råvaror. Och bra att höra hur du ser på saken när det kommer till ekologiskt. Vi håller med och väger för och nackdelar med alla delar. Vi föredrar till exempel att köpa fina nya sparrisar från Gotland, snarare än en ekologisk från Peru. Vissa kunder önskar strikt ekologiskt, vilket blir en riktig utmaning! Både i hållbarhet, tillgänglighet och pris. Att betala 10-15 gånger mer för en ekologisk zucchini från Sydamerika än för en närodlad från Gotland, tycker inte vi är hållbart. Då väljer vi hellre närodlat. Vi kommer jobba mer med att hitta olika grönsaker i säsong och just nu, så här på våren, är vi i en mellanperiod. Vårens primörer är på gång och vinterns förråd av rotfrukter på upphällningen.
  • Jesper B
    Jesper B skrev om Matkomfort
    Mycket bra och trevligt bemötande. Professionellt från topp till tå.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Jesper B
    Tack snälla Jesper för ditt betyg och fina omdöme!
    Härligt att höra att du uppskattar oss, från topp till tå.
  • Anna E
    Anna E skrev om Matkomfort
    Lägg till mer grönsaker i recepten.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Anna E
    Tack för ditt omdöme Anna!
    Vi har kommit fram till att våra kunder har väldigt varierande önskemål och vanor. Många tycker det blir för mycket grönsaker ibland. Just nu testar vi en tilläggsprodukt där du kan köpa extra sidosallad. Annars serverar vi ofta "tillagade" grönsaker, snarare än sidosallader. Hoppas det kan vara något för dig!
  • Anne N
    Anne N skrev om Matkomfort
    Jag är jättenöjd med recepten, råvarorna, servicen och leveransen. Hela kedjan med andra ord. Bra att det finns en flexibilitet i menyer och leveransfrekvens. Enda önskemålet är att familjefavoriter skulle vara möjlig att beställa för tre personer.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Anne N
    Tack för fint betyg och omdöme Anne!
    Härligt att du är nöjd med helheten hos oss.
    När det gäller Familjefavoriter har vi valt att hålla oss till 4 portioner, dels för att kunna hålla ett pris med standardförpackningar från våra leverantörer samt att vi kan erbjuda råvaror som lövbiff i Familjefavoriter som vi inte kan i till exempel Premium. Vi är stolta att kunna erbjuda 1-6 portioner för Premium och Sthlmslådan, samtidigt som det är en utmaning för oss och våra leverantörer. Det är inte alla som kan packa så specifikt, dessutom med olika antal per portion, från vecka till vecka. Därav håller vi oss till 4 portioner för Familjefavoriter (och Bas).
  • Maria A
    Maria A skrev om Matkomfort
    Köper regelbundet bas av Matkomfort. Fina råvaror och god smak på det som kocken lagat. Lite tid för egen tillagning passar mig ypperligt i vardagen när jag vill ha mer tid att ta hand om mina barn utöver arbetet!
    2016-04-26 Matkomfort svarar Maria A
    Tack Maria för fint betyg och omdöme!
    Toppen att vi får hjälpa dig med goda smaker och skapa lite extra tid för barnen i vardagen.
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Matkomfort
    Mycket bra. Både trevliga chaufförer och god lättlagad mat.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Gunilla B
    Tack för betyg och omdöme Gunilla!
    Toppen att vi får hjälpa dig med lättlagad vardagsmat.
  • Camilla R
    Camilla R skrev om Matkomfort
    Servicen har alltid varit på topp, mycket trevligt bemötande när man ringer och de fixar snabbt det man efterfrågar. Vi har bland annat kunnat varva bas/premie och ändå köra med varannanveckas leverans från Matkomforts.
    MEN det är bara det där lilla extra som gör att man gillar dem lite extra. För skulle inte maten vara så bra och prisvärd skulle det inte hjälpa hur bra service de hade.
    Vi är väldigt nöjda med Matkomforts lådor, som ger oss variation i maten, goda smakkombinationer och lite mer tid för annat.
    2016-04-26 Matkomfort svarar Camilla R
    Tack Camilla för ditt underbara omdöme och ditt fina betyg!
    Härligt att du uppskattar helheten från service till råvaror och att vi får ge dig det där lilla extra i vardagen.
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Matkomfort
    Bra råvaror och enkla beskrivningar om hur jag lagar rätterna. Jag kan äta restaurang mat varje dag och det går lätt att laga. Uppskattar de färska råvarorna!
    2016-04-26 Matkomfort svarar Lisa E
    Tack Lisa för ditt fina betyg och omdöme! Härligt att vi tillsammans lagar "restaurangmat" varje dag och att vi underlättar för dig, med bra råvaror.
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Matkomfort
    Matkomfort har en lösning för oss familjer med mycket aktiviteter - vi får en näringsrik och god men ändå snabblagad middag. Vi har prövat fler av paketen, men för hela familjen så passar familjefavoriter bäst.
    Att leveransen sker på söndag kväll är också ett stort plus.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Jessica L
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Jessica!
    Härligt att ni upptäckt och uppskattar oss och fördelarna för familjen med mycket aktiviteter. Bra att ni provat runt lite också och när ni behöver omväxling är det ju bara att byta meny med en veckas framförhållning!
  • Charlotta K
    Charlotta K skrev om Matkomfort
    Vänligt och proffsigt bemötande. Vi prenumererar på "Premium" varannan vecka för 3 personer (vi är två vuxna och två barn, 9 och 11).
    De flesta rätter går fort och smidigt att tillaga vilket är precis vad vi efterfrågar. Maten smakar alltid bra och barnen gillar det mesta. Bra kvalitet på råvarorna. Vi har provat några andra kassar också men alltid kommit tillbaka till matkomfort, vi är väldigt nöjda!
    2016-04-21 Matkomfort svarar Charlotta K
    Tack för ditt fina betyg Charlotta!
    Härligt att ni är nöjda med oss, vår mat, våra råvaror och flexibiliteten i antalet portioner. Fint att höra att ni provar andra ibland men kommer tillbaka. Det tycker vi är toppen!
  • Petter J
    Petter J skrev om Matkomfort
    Nöjd, god lättlagad mat.
    Punktliga leveranser.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Petter J
    Härligt att höra Petter, tack så mycket för fint betyg!
  • Anna J
    Anna J skrev om Matkomfort
    Lättlagat och smakar gott. Skulle önska att det vanliga riset byttes ut mot Jasmineris och att det var lite mindre bulgurrätter. Är mycket nöjd.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Anna J
    Härligt att du är mycket nöjd med oss, tack Anna!
    Vi gör vad vi kan för att varva matris med basmati och jasmin. Bulgur har vi då och då för att öka variationen. Väljer vi bort bulgur blir det i stort sätt bara ris, potatis och pasta kvar. Väljer vi att servera två potatisrätter en vecka tycker vissa att det blir fantasilöst. Finns det något du saknar hos oss, låt oss gärna veta!
  • Toni K
    Toni K skrev om Matkomfort
    Mycket nöjda med menyerna samt att de varieras. Barnen äter med god aptit familje favoriterna
    2016-04-21 Matkomfort svarar Toni K
    Härligt att höra att ni alla är nöjda med våra menyer och variationen. Tack för fint omdöme och betyg!
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Matkomfort
    Den bästa av alla matkassar jag har prövat. Maten är otroligt god, det känns som man äter ute varje gång. Sen att det är enkelt att laga är ju ingen nackdel. Det som jag vidare tycker är positivt är att de har en kasse utan rött kött(inte nyttigt i för stora mängder).

Bästa kassen av dem jag prövat, och jag kommer nog inte pröva någon fler efter detta.

Med vänlig hälsning,
    Marcus
    2016-04-21 Matkomfort svarar Marcus S
    Åh, tack så mycket för ditt fina betyg och omdöme Marcus!
    Kul att höra att du hittat rätt hos oss, att du kommit för att stanna och att du uppskattar Sthlmslådan.
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Matkomfort
    Jag är mycket nöjd med Matkomfort. Mycket hög kvalitet på råvarorna och de färdiglagade såserna är alltid välsmakande. En önskan om större variation gällande fiskrätterna önskas. Mindre vit fisk och mer lax.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Sofia S
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Sofia!
    Toppen att du är nöjd med oss och våra råvaror. Vi varvar efter tillgång för att blanda vit fisk och lax. Vissa tycker tvärt om och vill endast ha vit fisk. Allas önskemål och synpunkter tas tacksamt emot! Så gör vi vad vi kan för att tillgodose så många som möjligt.
  • Eric R
    Eric R skrev om Matkomfort
    Jag gillar Matkomfort och är nöjd med allt, även om jag gärna skulle se större klimat- och miljöfokus kring val av råvaror och kring transporterna.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Eric R
    Tack för betyg och omdöme!
    Härligt att du gillar oss och är nöjd med alla delar. När det gäller råvaror väljer vi närproducerat, alltid svenskt kött och ekologiskt i möjligaste mån, särskilt i Sthlmslådan. Vårt största bidrag är det minskade matsvinnet. i och med vår deadline på måndagarna beställer vi exakt det antal vi vet att vi ska leverera ut på söndagen. När alla leveranser är utkörda är kylarna tomma och vi börjar om på nytt. Inget svinn. Ris och annat portioneras också, dvs du slipper få hela paket hem med mat som blir över. Eftersom du kan beställa 1-6 portioner anpassar du mängden efter vad som går åt hemma hos dig, mindre matsvinn även i ditt kök!

Vi sätter upp en leveransrutt per bil för minsta möjliga påverkan på miljön, dvs vi kör inte flera gånger på samma gata. Några kunder tycker det är synd att man inte kan välja mer specifikt men det blir i så fall en större miljöpåverkan och en högre transportkostnad. Att 1400 kunder får mat hemkörd av 25 bilar under en eftermiddag och två kvällar, är också bättre för miljön än att alla sitter och åker, då kanske fler gånger i veckan, för att handla. Fler tips på idéer om hur vi kan minska transporter och miljöpåverkan där tas tacksamt emot!
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Matkomfort
    Goda recept med bra ingredienser och mycket bra service.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Jenny L
    Tack Jenny för fint omdöme och betyg!
    Härligt att höra att alla delar av Matkomfort uppskattas.
  • Kalle B
    Kalle B skrev om Matkomfort
    Väldigt god mat och enkelt att tillreda. För små portioner om man har tonårs barn
    2016-04-21 Matkomfort svarar Kalle B
    Härligt att höra, tack Kalle!
    Ja, tonårsbarn som dessutom kanske tränar, kanske behöver mer än en vanlig vuxenportion. Ett gott betyg på att de gillar maten i alla fall! Ibland kanske man kan ha hjälp av möjligheten att boka på extra av veckans huvudråvara (till Premium och Bas), då får du 300 g extra av alla 4 dagarnas protein. Alternativt gå upp en portion för Premium och Sthlmslådan.
  • Eva B
    Eva B skrev om Matkomfort
    Oftast bra råvaror. Sämre med variation. Det. Bästa är att man kan se menyer i förväg och boka extra vecka alternativt boka av
    2016-04-21 Matkomfort svarar Eva B
    Tack för betyg och omdöme Eva!
    Härligt att våra väl utvalda råvaror uppskattas och att du smidigt kan boka av och på den meny som passar dig kommande vecka.
    Då vi vill hålla oss till svenskt och färskt och i och med att vi erbjuder 1-6 portioner ger vi våra leverantörer en rejäl utmaning! Men vi söker vidare efter nya produkter och framför allt huvudråvaror, för att kunna öka variationen. Är det något speciellt du saknar hos oss, låt oss gärna veta!
  • Oddgeir H
    Oddgeir H skrev om Matkomfort
    Mycket bra punktlighet avseende leveranser av matlådan och bra bemötande via kundtjänst samt överskådlig hemsida där de är lätt att själv göra ändringar i beställningar.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Oddgeir H
    Härligt att höra Oddgeir! Toppen att vi kan underlätta din vardag med punktliga leveranser, bra bemötande och smidig hemsida. Tack för fint omdöme och betyg!
  • Ewa K
    Ewa K skrev om Matkomfort
    jag tycker det var batter tidigare vad gäller komma in på min sida. Maten är bra. Bra råvaror. men svårt att gå in och betygssätta mneyer. BBytt tillvägagångssätt. Mina gamla password funkar inte . jag gillar inte gå via Facebook.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Ewa K
    Ewa, tack för betyg och omdöme!
    Toppen att du gillar maten och råvarorna. Ledsen om vår nya hemsida krånglar. Vi tar tacksamt emot alla kommentarer så vi kan jobba vidare på att förbättra även den, för att förenkla för dig. Hoppas du kommit in nu, beställ annars ett nytt lösenord till din mejl och meddela oss gärna om det fortfarande inte funkar. Faceook är endast ett alternativ för de som önskar logga in den vägen. Har du nu loggat in en gång är det enklare att fortsätta vara inloggad, så du inte behöver göra det om och om igen. Vi ska också se över hur vi på ett smidigt sätt kan lotsa in till betygsättningen.
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Matkomfort
    Ofta bra mat men ca hälften av maten är återkommande rätter som vi inte gillar. När kycklingklubborna dök upp för tredje gången på kort tid fick vi nog.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Andreas J
    Tack Andreas för ditt omdöme!
    Tråkigt att höra att ni inte gillar kycklingklubbor, många barns favorit enligt vår uppfattning. Låter som ni haft Familjefavoriter i vilken menyn återkommer var 7:e vecka. Vi tittar mycket på betyg och omdömen och tar det med oss i fortsatta arbetet, så det är toppen att höra hur ni uppfattar menyn! Vår rekommendation är att varva Familjefavoriter med någon av våra andra menyer. Ni ser även menyn i förhand, så man har möjlighet att byta till någon av de andra om något man inte gillar dyker upp. Hoppas ni kan lösa det så framåt!
  • Patric Å
    Patric Å skrev om Matkomfort
    Jag är extremt nöjd med Matkomfort, recepten, kvaliteten på råvaror och innovation rätter.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Patric Å
    Härligt att höra Patric!
    Tack för fint betyg och omdöme!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Matkomfort
    Generellt sett är vi jättenöjda med Matkomfort - det gäller både själva produkten och mottagandet från företaget i sig. Marie-Fe på kontoret är alltid tillmötesgående även om vi ibland är lite "knepiga" kunder.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Daniel S
    Tack för fint betyg och omdöme Daniel!
    Härligt att du är nöjd med helheten och att du känner dig väl bemött av oss/mig. Det är härligt att ha ett jobb där man även får lite "knepigare" och oftast roliga, utmaningar!

Vänliga hälningar
    Marie-Fe & Matkomfort
  • Maria H
    Maria H skrev om Matkomfort
    Fantastisk mat!! Har haft Matkomfort i flera år och det har alltid fungerat jättebra.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Maria H
    Tack Maria för toppenbetyg och fint omdöme!
    Kul att höra att allt funkar bra och att vi uppskattas hemma hos er, sedan flera år tillbaka.
  • Guna N
    Guna N skrev om Matkomfort
    Jag är nöjd med kvaliteten på maten och det smakar gott och är fräsch men jag upplever att portionerna har blivit mindre sedan ett år tillbaka.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Guna N
    Guna, tack för ditt betyg och omdöme!
    Härligt att ni gillar vår smak och kvalitet. Vi har inte gjort något för att minska portionerna utan håller samma vikt för potatis, ris, pasta och huvudråvara. Tillbehören varierar från dag till dag i mängd, utefter vad vi planerat till varje rätt. Återkom gärna igen om det är något speciellt det blivit mindre av.
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Matkomfort
    Enkelt snabbt och smidigt. Hela familjen uppskattar maten i Familjefavoriter (för det mesta). Tummen ner för kycklingklubbor det hade vi gärna varit utan.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Åsa S
    Tack för omdöme och betyg!
    Härligt att det mesta går hem hos er alla. Kycklingklubbor har vi lite då och då eftersom framför allt många barn uppskattar dem. Toppen att höra vad ni tycker!
  • Carola E
    Carola E skrev om Matkomfort
    Jättegod mat! Bra leverans med specificerad leveranstidpunkt!!
    2016-04-21 Matkomfort svarar Carola E
    Tack Carola för ditt fina betyg!
    Härligt att du gillar maten och våra transporter med personlig leveranstid.
  • Jan C
    Jan C skrev om Matkomfort
    Generellt tycker vi att tjänsten fungerar bra. Serviceinriktad kundtjänst och säker leverans. Om ni blir försenade så skickar ni ett sms och talar om det. Det vi har synpunkter på är vissa val av rätter. Vi vill inte ha kycklingklubbor och korv med griskött. Vi efterfrågar mer nötkött. Skulle det finnas en låda med veckans nöt, fågel och fisk (4 dagar) så skulle vi beställa den direkt. Möjlighet till att kunna välja gluten- och laktosfritt skulle också vara önskvärt. Speciellt glutenfritt. Nu komplererar vi med detta själva vilket känns onödigt.
    2016-04-21 Matkomfort svarar Jan C
    Tack Jan för ditt betyg och omdöme!
    Härligt att vår service lever upp till dina förväntningar och när det gäller önskemålen kring lådan och dess innehåll tar vi det med oss.
    I dagsläget har vi inte möjlighet att skapa varianter av dagens menyer och därmed erbjuda gluten- och laktosfria lådor. Det laktosfria skulle innebära dubbla linjer i vår produktion av såser som innehåller laktos - av alla 4 menyer och därmed 14 storlekar. Något vi inte klarar i dagsläget. Kycklingklubbor serverar vi nu i Familjefavoriter då framför allt många barn gillar det. Korv och fläsk är också bra och prisvärd vardagsmat tycker vi. En variant vi valt att lägga till är Sthlmslådan men där skalar vi helt bort både rött kött och fläsk. Att erbjuda mer nötkött skulle minska variationen i lådorna och öka priset. Samt påverka miljön ännu mer, där fågel och gris är bättre alternativ. Vi vill hålla oss till svenskt och färskt kött, vilket är en utmaning. Att vi erbjuder 1-6 portioner försvårar för många av leverantörerna på marknaden, deras produktion och packning klarar helt enkelt inte av det. Tyvärr!
  • Annika N
    Annika N skrev om Matkomfort
    Så skönt att komma hem och veta att det finns en rejäl maträtt nästan klar att äta hemma.
    Barnen gillar det ibland ibland inte, men man kan variera det lite för dom.
    Skönt att veta att ingredienserna är schyssta, tillsatser finns det inte gott om.
    2016-04-12 Matkomfort svarar Annika N
    Tack för ditt betyg och omdöme Annika!
    Härligt att vi får underlätta er vardag och att ni kan variera det ibland, om det behövs för barnens skull. Våra barntips (Premium och Bas) kanske går hem i de fall rätterna inte funkar som de är i grunden.
  • Malin N
    Malin N skrev om Matkomfort
    upplevs som" nära" och tillgängliga. Flexibla
    2016-04-12 Matkomfort svarar Malin N
    Tack för betyget Malin!
    Toppen att vi kan finnas till hands och underlätta din vardag.
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Matkomfort
    Komplett och bra! Skulle dock gärna se en större variation i familjeefavoriter. Det känns som man känner igen de flesta rätter som många kommer igen med ett relativt kort intervall. Skulle även vilja ha möjlighet att välja bort fisk.
    2016-04-12 Matkomfort svarar Cecilia L
    Tack för betyget Cecilia!
    I Familjefavoriter har vi valt att snurra på 7 veckor för att barnen ska få tid på sig att lära känna våra nya smaker och få igen favoriterna inom en överskådlig framtid. Vår rekommendation är att varva den med någon av våra andra menyer. Dock innehåller de fisk varje vecka. Något vi valt att inte ha i Familjefavoriter för att få den att passa er som inte vill ha fisk eller kanske är allergiska.
  • Helene B
    Helene B skrev om Matkomfort
    Vi har använt Matkomfort till och från under ett par år och är mycket nöjda. Alltid bra service om man behöver hjälp via telefon men även hemsidan fungerar bra. Vi har främst bokat familjekassen då vi har en 7 åring hemma plus två äldre barn. Alla gillar maten och det är ett bra sätt att få i sig fler sorters grönsaker och råvaror än man normalt väljer när man stressad går och handlar in i det sista inför middagen. Skönt att veta att någon annan redan planerat och komponerat en sund måltid. Vi är supernöjda!
    2016-04-12 Matkomfort svarar Helene B
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Helene!

Härligt att vi ger dig servicen du förväntar dig och kanske lite till. Och att hemsidan funkar bra! Roligt att höra att vi går hem hos hela familjen, att vi får underlätta er vardag och även variera er middagsmat.
  • Charlotta A
    Charlotta A skrev om Matkomfort
    Jag är på det stora hela väldigt nöjd med Matkomfort. Jag tycker kanske att det blir väl dyrt, om man ser till vad man får för pengarna. ibland blir det alltför mycket same same. Annars tycker jag att det alltid är trevligt att ha kontakt med Matkomfort, de är proffsiga och trevliga. Finns ingenting negativt att säga :-)
    2016-04-12 Matkomfort svarar Charlotta A
    Tack Charlotta för ditt fina omdöme och betyg! Härligt att höra att du känner dig väl bemött hos oss.

När det gäller same same, vi har ett begränsat urval av huvudråvaror som vi jobbar på att utvidga. Vår största utmaning är att vi vill hålla oss till svenskt och färskt! Därefter behöver vi leverantörer som kan packa portionspackat åt oss. Det är inte alla som klarar att ställa om till 1-6 portioner utan vill sälja standardpaket om 5-600 g. Det funkar till viss del i Familjefavoriter, där vi nu till exempel kan servera lövbiff.

I Premium och Sthlmslådan serverar vi Bjärefågel och vi vet att det är svårt att matcha den totala kostnaden om du köper allt i butik, då vi handlar direkt från våra leverantörer. Plus att de flesta såser du hittar på hyllan är gjorda för att hålla i veckor. Vi förbereder maten dagarna innan de ska skickas hem till dig, vilket gör att vi inte behöver tillföra några tillsatser för hållbarheten. Hemlagad mat från grunden - något vi är stolta över att kunna servera!
  • Catarina S
    Catarina S skrev om Matkomfort
    Trevligt bemötande från kundtjänst, tillmötesgående och snabba på att lämna svar. Punktliga leveranser. Matlådorna lever upp till förväntan dvs det är enklare än andra matkassar.
    2016-04-10 Matkomfort svarar Catarina S
    Tack Catarina för ditt fina betyg och omdöme!
    Härligt att du uppskattar både vårt erbjudande och vår service.
  • Stina K
    Stina K skrev om Matkomfort
    Gott och enkelt. Snabbt på riktigt.
    2016-04-07 Matkomfort svarar Stina K
    Stina, tack för ditt betyg och omdöme! Precis så vill vi hjälpa dig i vardagen.
  • Ann R
    Ann R skrev om Matkomfort
    Riktigt bra! Gott, inspirerande, smidigt och praktiskt. Uppskattar också den detaljerade leveranstiden!
    2016-04-07 Matkomfort svarar Ann R
    Tack för fint betyg och omdöme Ann!
    Härligt att vi uppskattas hemma hos er, både när det gäller mat och leveranstid.
  • Gunnar v
    Gunnar v skrev om Matkomfort
    Till stor del nöjd, men vissa rätter skulle vi vilja vara utan (de färdiga grytorna samt rena pastarätter med bacon).
    2016-04-07 Matkomfort svarar Gunnar v
    Tack för ditt omdöme och betyg Gunnar!
    Många av våra kunder uppskattar våra färdiga grytor då det underlättar ännu mer i vardagen, man kanske inte själv ställer sig och kokar en köttgryta mitt i veckan. Bacon är också uppskattat bland många och en bra vardagshuvudråvara att variera med.

Testa gärna vår Sthlmslåda! Den är helt utan fläsk och rött kött, dvs inget bacon, inga grytor. På menyn står istället en fiskrätt, en fågel och en veggishrätt.