Alla kategorier E-handel Matkomfort

Matkomfort

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 484 kunder tycker om Matkomfort

• Rolf K

2019-05-01

Rolf K skrev om Matkomfort
    I några perioder har vi beställt matlådor för två. De har varit bra. Bra preppning, fräscha råvaror och recept. När lådorna har det varit lite av julafton;-) Tjänsten har även den fungerat bra! Läs mer
    2019-05-02 Matkomfort svarar Rolf K
    Härligt Rolf, att allt fungerat tillräckligt bra för ett toppbetyg! Roligt att höra att vi kunnat överraska som på julafton med våra leveranser.
  • 2019-05-01

Jenny W skrev om Matkomfort
    Ofta goda såser och bra leveranser. Råvarorna är alltid kylda när de levereras. Läs mer
    2019-05-02 Matkomfort svarar Jenny W
    Toppen att ni allt som oftast är nöjda med våra såser, Jenny. Och att kylkedjan funkar som den ska! Något som är väldigt viktigt för oss och vår transportfirma, livsmedelssäkerheten.
  • Helena B

2019-04-28

Helena B skrev om Matkomfort
    Bra bemötande från kundtjänst varje gång jag kontaktat dem. Läs mer
    2019-04-29 Matkomfort svarar Helena B
    Härligt att höra, tack för betyget Helena!
  • 2019-04-28

Catarina Å skrev om Matkomfort
    Köper barnkassen. Mycket trevlig och hjälpsam kundtjänst som hjälpte mig när jag glömt boka av en kasse och kom med olika förslag på lösning. (Detta var anledningen till att vi valde bort Linas Matkasse). Däremot är maträtterna väldigt lika. Väldigt lite variation. Grönsaken består varje vecka av broccoli och tomat - ingen av dessa är speciellt poppis hemma. Jag saknar tidsangivelser för tillagning på rätterna. (ca) så att man kan avgöra vilken man ska laga tex när man har stressigt inför träning. Läs mer
    2019-04-29 Matkomfort svarar Catarina Å
    Tack för betyg och feedback Catarina!
    Vi har valt att vara "enformiga" i Familjefavoriter då den är tänkt för de som vill ha återupprepning. Barn som håller på att lära sig nya smaker. Vill ni ha mer variation i grönsaker rekommenderar jag Premium. Antingen att ni helt byter eller att ni kanske har varannan vecka. Alternativt att ni tar Vrooom som är helt utan grönsaker, då kan ni komplettera med just de som ni gillar hemma hos er! Eller varva alla tre för maximal variation.
    När det gäller tidsangivelser så är det svårt då alla är olika snabba i köket. I de flesta av våra produkter kan man dessutom välja 1-8 portioner och då tar det förstås olika lång tid att förbereda grönsaker och huvudråvaror, beroende på om man har 1 eller 6 portioner. Därför har vi i stället valt klockor och knivar. Knivar jämför din arbetsinsats i köket, mellan de olika dagarna. Klockorna anger tid, i förhållande till varandra. Ska du exempelvis göra potatis i ugn blir det två klockor. Ett jasminris eller en pasta där även huvudråvaran är snabblagad, kan man klara sig med en klocka. Så jämför klockorna på rätterna, så ser du vilken dag som är snabbast.
    Vår erfarenhet av tidsangivelser är att det än då ofta tar längre tid än anvisat, då de är skapade av kockar/de som är erfarna och därmed snabba.
  • 2019-04-28

Sofija F skrev om Matkomfort
    Superbra mat, leveranser som kommer när de ska. Mycket nöjda! Läs mer
    2019-04-29 Matkomfort svarar Sofija F
    Underbart att höra, tack för toppenbetyg Sofija!
  • 2019-04-26

Gunilla F skrev om Matkomfort
    Premium
    Leveranser fungerat mkt bra
    Goda såser o fräscha grönsaker, kunde dock vara mer grönsaker/sallader till.
    Fått inspiration och nya recept. Ngt dyrt men värt pengarna då man inte behöver handla massa basvaror som inte går åt i ett litet hushåll. Inte lika mkt ” onödiga” köp då man inte behöver handla själv spex när man är hungrig! God mat snabbt efter en lång arbetsdag Läs mer
    2019-04-29 Matkomfort svarar Gunilla F
    Tack för din fina rekommendation Gunilla!
    Toppen att du hittat rätt i att inte behöva handla basvaror utan att du uppskattar att det är portionerat och klart från oss och att det därmed blir prisvärt. Plus att det går snabbt att färdigställa efter arbetsdagen.
  • Sara F

2019-04-23

Sara F skrev om Matkomfort
    Vi har prenumererat på Matkomforts kasse Vego Premium i över ett halvår nu och är väldigt nöjd. Vi vill ha vegetarisk inspiration och min man som är lite mot vegetarisk mat tycker att den här kassen är god.
    Innan vi provade Matkomforts kasse så provade vi en rad olika kassar men ingen var lika god och enkel som Matkomforts kasse. Den färdiga såsen eller grytbasen gör verkligen skillnad i smaken.
    Men deras indiska grytor gillas tyvärr inte av vår familj. Det är ofta mycket linssmak i dessa.
    Vi har hittat många enkla recept i deras kasse som vi lagar om själva. Läs mer
    2019-04-24 Matkomfort svarar Sara F
    Tack för ditt fina betyg Sara! Härligt att ni hittat rätt hos oss och att vi kunnat hjälpa er med lite mer vegetariskt i vardagen. Toppen att ni hittat favoriter ni kan laga igen.
  • 2019-04-22

Ebba L skrev om Matkomfort
    Bästa råvarorna och underbara smakupplevelser! De förberedda såserna är pricken över i:et! Läs mer
    2019-04-23 Matkomfort svarar Ebba L
    Underbart att höra Ebba, tack för det fina betyget! Härligt att våra smaker och såserna uppskattas hemma hos er.
  • Bitta N

2019-04-19

Bitta N skrev om Matkomfort
    Bra råvaror. Snabbt att laga vroom kassan som vi prenumererar. Otroligt goda såser. Tycker om de flesta recepten förutom när det blir för ofta baserad på bacon som är bara fett och dålig protein. Annars bra recept och goda råvaror. Läs mer
    2019-04-23 Matkomfort svarar Bitta N
    Tack för betyget Bitta! Härligt att ni gillar Vrooom och våra såser. Bacon är en annars omtyckt vardagsråvara som vi blandar in, ofta även som smaksättare för sältans skull. Vi tittar jättemycket på de betyg vi får för varje veckomeny. Var gärna med och påverka den vägen också.
  • Thomas N

2019-04-17

Thomas N skrev om Matkomfort
    Har provat samtliga lådor och är väldigt nöjd med samtliga, barnen gillar Vroom och familjefavoriter bäst. Läs mer
    2019-04-18 Matkomfort svarar Thomas N
    Wow! Toppen att ni provat igenom hela sortimentet så ni hittar rätt och vet hur det är att byta efter tycke, smak och kanske meny. Kul att barnen också hittat sina favoriter. Tack för toppbetyg!
  • 2019-04-17

Patrik H skrev om Matkomfort
    Generellt sätt bra recept och matkassar. Vissa återkommande recept känns dock som att de kommer lite för ofta (tex järpar). Har precis provat Stockholmslådan för första gången. Supernöjda! Läs mer
    2019-04-18 Matkomfort svarar Patrik H
    Härligt att höra Patrik, tack för fint betyg!
    Och tack för feedback, vi ska se över vad vi gör för olika färsrätter framöver och hur ofta järparna återkommer. Kanske också tipsa om att man kan göra färsen i önskad form och välja att steka eller tillaga i ugn, vilket som passar kvällens planer och tiden bäst.
  • 2019-04-17

Åsa B skrev om Matkomfort
    Snabba svar, perfekt kundtjänst och framför allt jättegod mat som kommer packat så fint Läs mer
    2019-04-17 Matkomfort svarar Åsa B
    Underbart, härligt att höra Åsa och tack för toppenbetyg!
  • Sara B

2019-04-16

Sara B skrev om Matkomfort
    God mat, generösa portioner, tydliga tillagningsinstruktioner, bra bonusssystem och supertoppen kundtjänst. Mycket nöjda! (Två vuxna, en 15-åring och en 6-åring) Läs mer
    2019-04-17 Matkomfort svarar Sara B
    Underbart att höra att hela familjen är nöjda och att helheten funkar bra hos er. Hoppas att även 15-åringen får laga mat åt er ibland! Att färdigställa vår mat är ett perfekt sätt att börja lära sig på. Tack för fint betyg Sara!
  • 2019-04-16

Karolina S skrev om Matkomfort
    Jag har alltid fått väldigt bra service och bemötande från personalen i kundtjänst och i övrigt hos Matkomfort. Trots en sen avbokning, påbokning ellerbyte av låda från min sida har personalen alltid lyckats få det att fungera - så proffsigt!
    Maten i lådorna är god och råvarorna bra men jag hade uppskattat en vego rätt per vecka i varje meny. Läs mer
    2019-04-17 Matkomfort svarar Karolina S
    Härligt att du uppskattar både mat och service, tack för fint betyg!
    Än så länge finns det flera som inte vill ha vegetariskt alls, därför håller vi kvar vid att inte erbjuda det i alla lådor varje vecka. Vi märker dock att det håller på att skifta över! Toppen att höra från er som önskar mer vegetariskt. Vi får se vad som händer i framtiden. Tills dess rekommenderar vi att alternera med Sthlmslådan eller Vego Premium. Vi försöker också planera in en vegetarisk rätt då och då, i Familjefavoriter och Premium. Kanske även i Vrooom framöver.
  • 2019-04-15

Eva H skrev om Matkomfort
    Super goda såser väl planerade middagar
    Funderingar på alla plastförpackningar
    Bra att få lämna kartongen med budet
    Tack Eva Harrling Läs mer
    2019-04-17 Matkomfort svarar Eva H
    Tack för ditt fina betyg Eva! Härligt att du uppskattar våra såser och välplanerade middagar. Plus möjligheten att återlämna kartongen till chauffören. Gällande plasten är det svårare då vi inte får ha matavfall i samma bil som maten som den nya maten som ska levereras ut. Chauffören kan tyvärr inte vid mottagande av gamla burkar på plats avgöra om de är tillräckligt rena eller inte. För någon vecka sedan skickade vi ut ett nyhetsbrev med fokus på just plastburkarna i samband med att vi investerat i en ny maskin.

Ett litet utdrag:
    När det gäller ris, pasta och kryddor till exempel, har vi nu äntligen hittat en förpackningsmaskin som passar vår verksamhet. Det är en stor investering för oss som vi tycker det är värt att göra, då vi kommer kunna minska plastanvändningen för torrvarorna med ca 60 %. De nya förpackningarna är av mjukplast och i den nya maskinen kommer vi att kunna anpassa storleken på förpackningarna bättre efter innehåll. Den nya maskinen beräknas vara i bruk i höst.

Vi har däremot valt att behålla befintlig förpackning till de såser, soppor och grytor vi kokar hos oss eftersom färskvaror ställer helt andra krav på förpackningen. De behöver tåla värme och vara tätare än en förpackning för till exempel ris och kryddor. Vi ser också en stor vinning i att burken till skillnad mot en påse är återförslutningsbar vilket minskar matsvinnet.

Hör mer än gärna av dig om du har några fler funderingar!
  • 2019-04-14

Lena A skrev om Matkomfort
    Fräscha råvaror och varierande recept. Har alltid fungerat bra. Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Lena A
    Härligt att höra att ni uppskattar våra råvaror och recepten samt att det funkat bra som helhet. Tack för fint betyg Lena!
  • 2019-04-13

Anna C skrev om Matkomfort
    Vi har testat såväl Vroom som Vego Premium. Båda mycket bra och vi har aldrig varit besvikna. Vår absoluta favorit är dock Vego Premium. Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Anna C
    Toppen att ni provat flera olika och hittat er favorit i nykomlingen Vego Premium. Tack för fint betyg Anna!

Annika W skrev om Matkomfort
    Bra kvalitet! Bra datum på maten! Alltid i tid! Dyrt!! Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Annika W
    Härligt att du uppskattar vår kvalitet och leveranserna. Att du gillar oss trots att det uppfattas som dyrt tolkar vi som att du hittat prisvärdheten i kockarnas förberedelser, enkelheten, smaker, minskat matsvinn och miljöväldiga transporter. Så att det ändå är värt pengarna.

Emma B skrev om Matkomfort
    Så skönt att slippa planera och handla middagar. Har testat både Vroom och Premium, och båda var riktigt bra utifrån förutsättningarna. Har just nu pausat abonnemang men planerar att starta upp Premium igen. Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Emma B
    Härligt att höra att ni är nöjda med oss och att ni hittat skillnaden mellan de olika produkterna. Toppen att vi underlättar er vardag och att ni snart är tillbaka hos oss. Tack för toppbetyg!

Oscar W skrev om Matkomfort
    Premium.mkt bra bemötande.inga spec.förväntningar mer än nyfikenhet.å Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Oscar W
    Toppen, tack Oscar! Härligt att höra att du var nyfiken på oss och att vi sedan fick högsta betyg.

Julia S skrev om Matkomfort
    Inte alltid superlätta recept, men alltid så himla gott! Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Julia S
    Tack för toppenbetyget Julia! Härligt att höra att det alltid är gott, även om det är lite klurigare att få ihop maten vissa dagar. Är det något specifikt, hör av dig igen så kan vi se om det är något som går att förenkla.

Gunnel J skrev om Matkomfort
    God och välplanerad mat. Lätt att laga efter de utförliga recepten.
    Vi har alltid blivit vänligt bemötta. Personen som kommer med matlådan på söndagar år alltid glad och hjälpsam.
    Förväntningar på företaget har alltså infrias på bästa sätt. Läs mer
    2019-04-11 Matkomfort svarar Gunnel J
    Underbart att höra att vi infriat alla förväntningar ni hade på oss! Stort tack för fint betyg och för att vi får hjälpa er i vardagen med god, lättlagad och välplanerad mat.

Annika A skrev om Matkomfort
    Alltid hög kvalitet på råvarorna samt varierade och goda recept. Snabb och tillmötesgående återkoppling från kundservice. Kunde inte vara nöjdare! Läs mer
    2019-04-10 Matkomfort svarar Annika A
    Det är ju det bästa betyg vi kan få, tack Annika! Toppen att vi får vara med och underlätta er vardag med god mat och snabb service.

Markus H skrev om Matkomfort
    Deras tjänst är otroligt smidig, prisvärd och har verkligen förenklat vår vardag. Läs mer
    2019-04-10 Matkomfort svarar Markus H
    Underbart att höra Markus, tack snälla för toppbetyg! Härligt att vi på riktigt förenklar er vardag med vår middagslösning.
  • 2019-04-07

Christer J skrev om Matkomfort
    Det finns inte så mycket att tillägga mer än att vi är väldigt nöjda och rekommenderar det gärna till andra. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Christer J
    Härligt att höra Christer!
    Tack för toppbetyg och för att vi får hjälpa dig med vardagsmaten.
  • 2019-04-06

Emma L skrev om Matkomfort
    Jag beställer Stockholmslådan varannan vecka men bokar av ofta då recepten inte passar vår smak eller att vi inte kan äta delar av receptet pga graviditet.

Alltid god mat men kort hållbarhet på råvarorna, kan knappt spara till helgen om man inte hinner laga måndag-torsdag. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Emma L
    Tack för ditt betyg och din viktiga feedback Emma!
    Toppen att ni hittat rätt enkelheten i att boka av när menyn inte faller i smaken eller inte passar av andra anledningar. När det gäller graviditeten får du gärna meddela vilka råvaror/maträtter du väljer bort! Röding serverar vi ytterst sällan och någon av våra andra fiskar ska inte vara några problem. Vi ser också över på vårt håll, vad det kan vara då det var ett par år sedan vi var gravida här, och uppdaterade på vad som skulle undvikas.

När det gäller hållbarheten beställer vi våra råvaror på måndagen, då vi stänger för ändringar. Fisken fiskas, kycklingen slaktas och råvarorna packas, transporteras till oss och vi packar råvarorna under helgen. Längre hållbarhet har dessvärre inte dessa färska råvaror. Kycklingen brukar hålla till lördagen och vissa fiskar håller lika länge, vissa till torsdagen. Den vegetariska rätten beror lite på vilka grönsaker som är med och hur de håller. Såser, soppor och grytor håller alltid minst veckan ut. Smaka och lukta - även om jag förstår att ni kanske inte vill vara på gränsen pga graviditeten. Hör av er om det är något speciellt ni undrar över i hållbarhet och råvaror! Eller vad som helst.
  • 2019-04-05

Beatrice A skrev om Matkomfort
    Vegetarisk låda med tre måltider för två personer.
    Mycket god mat och lagom tillagningstid.
    Leveranserna funkar bra, bara vid ett tillfälle hade distributören fått fel portkod - som om vi hade ändrat fast vi inte hade det.
    Fint att erbjuda leverans på måndag när det är påskdag på söndag.
    Tråkigt med alla plastburkar. Torra varor borde kunna ligga i papperspåsar.
    Vi är mycket nöjda, tjänsten förenklar tillvaron. Plastburkarna är det enda som gör att jag inte sätter en femma som betyg. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Beatrice A
    Tack för ditt fina betyg Beatrice! Då hoppas jag att det snart går upp till en 5:a, när du läst nyhetsbrevet som vi precis skickade ut i helgen.
    Ett litet utdrag:

Hör mer än gärna av dig om du har några fler funderingar!
  • 2019-04-05

Anna H skrev om Matkomfort
    Oftast Familjefavoriter matkasse, provat även vroom. Återkommer alltid till Matkomfort om jag provat ngt annat. Går inte att jämföra. Särklass bäst. Råvaror toppen, fantastiskt såser (det är de som gör allt!) och bra rätter utan för många moment och tjafs.
    Det som drar ned är att de helt plötsligt valt att ha med kotlett varje vecka som inte alls går hem hos oss (förstår inte valet av denna vara återkommande) så 1/4 måltider går bort. De övriga alltid super. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Anna H
    Tack för ditt fina betyg Anna! Toppen att du hittat rätt hos oss och det är ju perfekt att växla lite som det passar.
    Kotletten är en bra vardagsråvara som många gillar och den brukar särskilt gå hem hos barnen. När vi vill hålla oss till svenskt och färskt är det också en bra huvudråvara som funkar prismässigt och att få från våra leverantörer i de storlekar vi behöver. Har du några önskemål och tips om nya huvudråvaror och kanske till och med någon leverantör, är du varmt välkommen att höra av dig!
  • Ann-sofie N

2019-04-03

Ann-sofie N skrev om Matkomfort
    Stockholmslådan. Det är alltid väldigt tydligt hur jag beställer/avbeställer mina leveranser. Om jag gör uppehåll mm.
    Det var ett trevligt bemötande hos Kundservice. Det överträffade mina förväntningar, även om en del tillbehör är i mesta laget (men det går inte att skicka ut t ex en halv zucchini. Vi är måna om att all mat ska gå åt i vår familj.
    Vi använder fortfarande Matkomfort och kommer att göra det så länge vi är nöjda.
    Med vänlig hälsning, Annsofie Nyström Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Ann-sofie N
    Härligt att höra att du är nöjda med oss och som du säger, vissa grönsaker går inte att dela då de snabbare tappar i fräschhet i så fall. Går inte allt åt de närmsta dagarna, skiva ner och frys in! Perfekt i en gryta eller så lite senare. Många bäckar små... kan bli en hel soppa/gryta eller liknande.
  • 2019-04-03

Josefin J skrev om Matkomfort
    Jag har prövat många kassar och har fastnat för matkomfort pga
    - nästan alltid väldigt god mat
    - går snabbt att laga då såserna är färdiga
    - mycket bra råvaror, framförallt köttet är det mycket hög kvalite på
    - lätt att ändra kasse enskilda veckor för att få variation
    - pålitliga leveranser både tidsmässigt och innehållässigt Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Josefin J
    Underbart att höra Josefin, tusen tack för det fina betyget!
  • Britt E

2019-04-03

Britt E skrev om Matkomfort
    Spännande varierande recept. Gott och enkelt att tillaga. Bra service vid önskad ändring av leveransdag samt leverans direkt till dörren på avtalad tidpunkt. Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Britt E
    Härligt att höra att ni är nöjda med smak, enkelhet, leverans och service! Tack för fint betyg.
  • 2019-03-31

Ann Thomsson W skrev om Matkomfort
    Mycket bra mat . Varierande maträtter som går relativt snabbt att laga. Det enda synpunkten jag har som är negativt är att det är dyrt, väldigt dyrt. Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Ann Thomsson W
    Tack för ditt fina betyg! Trots att du tycker det är dyrt hoppas vi att det känns prisvärt i längden. Vi har provhandlat alla ingredienser som behövs för en vecka för 4 personer (Premium) och skillnaden blev någon hundralapp. Då får du det dessutom förberett och hemkört. Att köpa de råvaror vi levererar blir alltså inte mycket dyrare via oss då vi har en god kontakt med exempelvis Bjärefågel. Köper man andra typer av råvaror och passar på att köpa det som är på extrapris i butiken, går det absolut att komma ner i pris.
    Det går utmärkt att ha leverans varannan vecka, var tredje eller kanske en gång i månaden, för att med jämna mellanrum få lite hjälp.

Kenth A skrev om Matkomfort
    Premium låda för två som det oftast räcker till lunch för en person. Blir alltid utomordentligt bemött av matkomfort. Alla såser och liknande håller restaurang klass.
    Alla förväntningar är uppfyllda och vi har blivit rejält bortskämda med mat i superklass Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Kenth A
    Underbart att vi får skämma bort er i vardagen med både mat och service! Tack för superfint betyg.

Natalie C skrev om Matkomfort
    Väldigt bra och enkel matlagning. Bra att såserna alltid kommer klara. Ibland är det lite samma återkommande mattyp, annars toppen! Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Natalie C
    Tack, kul att höra att ni gillar vår enkelhet och att vi förbereder era middagar. Vi söker ständigt efter nya huvudråvaror att variera med. Vår utmaning ligger först och främst i att vi vill jobba med svenskt och färskt kött. Sedan behöver leverantören i fråga ha möjlighet att packa 1-6 portioner, då det vanliga är att de packar för 4. Hör gärna av dig om det är något speciellt du saknar och vill tipsa oss om!

Henrik W skrev om Matkomfort
    Tycker generellt att matkomfort är riktigt bra --> framförallt konceptet att det faktiskt gör livet enklare. Det som just nu har varit det enda negativa är att portionsstorlekarna på sistone har blivit mindre och mindre vilket är lite störande då min sambo och jag aktivt tagit beslutet att ha 3 portioner (x3) i veckan för att hon även ska få matlåda.

Viktigt också med variation i rätterna om man ska kunna köra matkomfort i flera år - vilket jag vill göra!

Tack! Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Henrik W
    Härligt att höra att ni är nöjda med oss och att vi får underlätta er vardag.
    Jag har kollat med köket och mängderna har inte minskat. I någon rätt här och där har vi dragit ner på köttmängden och kompletterat upp med andra proteiner eller byggt en rätt där inte köttet är i fokus. Det är den enda skillnaden. Återkom gärna med någon specifik rätt som ni känner är mindre, så kan vi kolla upp mer noggrant!
  • 2019-03-28

Ann-cathrin W skrev om Matkomfort
    Köpte Premium 2 personer
    Väldigt nöjda såserna m.m väldigt goda.
    Men har gjort ett längre uppehåll på grund av att kostnaden som är lite i högsta laget för 2 pers 4 dagar i veckan
    Hushållsbudgeten blev lite för hög tyckte vi .
    Annars är allting bra .
    Med vänlig hälsning, Ann-Cathrin Wennström Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Ann-cathrin W
    Tack för din fina rekommendation, härligt att ni var nöjda med oss. Varmt välkomna tillbaka att beställa någon enstaka vecka då och då, ha leverans varannan vecka eller en gång i månaden kanske!
  • 2019-03-27

Eva-lisa O skrev om Matkomfort
    Återkom som kund efter några års frånvaro. Fick hjälp med leveranstider och dessutom rabatt på de första leveranserna. Snabb och trevlig kundservice och trevlig matleverans. God mat också. Läs mer
    2019-03-28 Matkomfort svarar Eva-lisa O
    Härligt att ha dig tillbaka och höra att du är nöjd med leverans, mat, service och kundtjänst. Tack för fint betyg Eva-Lisa!
  • 2019-03-27

Pernilla T skrev om Matkomfort
    Bra och varierande rätter. Goda såser. Läs mer
    2019-03-28 Matkomfort svarar Pernilla T
    Tack för fint betyg Pernilla! Toppen att du gillar rätterna och att såserna är goda.
  • Maria B

2019-03-22

Maria B skrev om Matkomfort
    Haft både Premium- och Stockholmslådan, lika nöjd med båda. Gott och fräscht. Såserna håller vad de lovar. Hade hoppats på att få rester över till lunch på jobbet nån gång familjen slukat alltid allt på kvällen. Läs mer
    2019-03-26 Matkomfort svarar Maria B
    Underbart betyg Maria, tack! Kanske lite snopet att det inte blir någon lunch över när även resterna går åt redan på kvällen. Gott betyg från alla i familjen med andra ord, härligt!
  • Veronica F

2019-03-22

Veronica F skrev om Matkomfort
    Jag får en matkasse var annan vecka. Det är goda och varierande recept med bra råvaror och underbara såser. Maten levereras på utsatt tid. Jag är en mycket nöjd kund Läs mer
    2019-03-26 Matkomfort svarar Veronica F
    Tack för ditt fina betyg och din rekommendation! Härligt att du är nöjd med allt från variation och råvaror till leveranser och fram för allt såserna!
  • 2019-03-22

Carolina T skrev om Matkomfort
    I princip alltid god mat som jag dessutom aldrig hade kommit på att laga själv. Läs mer
    2019-03-26 Matkomfort svarar Carolina T
    Härligt att höra att vi inspirerar med god mat i din vardag, tack för fint betyg!
  • Ingalill A

2019-02-19

Ingalill A skrev om Matkomfort
    Köper matlådan "Premium" varannan vecka. Jättegoda och omväxlande maträtter som är lätta att tillreda. Levereras punktligt till dörren. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-02-19 Matkomfort svarar Ingalill A
    Åh va härligt att höra Ingalill!
    Tack för ditt fina betyg och för att vi får hjälpa dig i vardagen.
    Ingalill A, Matkomfort gillar detta
  • Helena T

2019-02-18

Helena T skrev om Matkomfort
    Vi har/haft Premiumlådan för två pers. Maten är god och varierad, alltid välkryddad. Inget alls att klaga på. Men jag har problem med att leverans sker för tidigt på söndagar - det begränsar helgens aktiviteter. Sen är det förstås egentligen onödigt dyrt för två personers mat under fyra dagar. Det är därför vi valt att bara ha leverans max en gång i månaden. Läs mer
    2019-02-19 Matkomfort svarar Helena T
    Tack för ditt fina betyg Helena! Toppen att maten smakar bra och att det inte finns något att klaga på. Det är helt perfekt att ni hittat det intervall som passar er och att ni väljer hur ofta ni vill ha vår hjälp i vardagen. Gällande leveranstiden planerar vår transportfirma så det blir så effektivt som möjligt. De väljer den bästa rutten vilket är bra för både miljön och ekonomin och någonstans behöver vi börja. Bra att det funkar för er ändå.

Anna K skrev om Matkomfort
    Varierade menyer, tydliga instruktioner, gott bemötande. Ibland står inte proportionerna av tillbehör i riktig korrelation till övrig meny.
    Överlag nöjd! Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Anna K
    Tack för ditt betyg Anna! Härligt att du är nöjd över lag med oss, att du uppskattar våra menyer, bemötandet och instruktionerna. Hälsar kockarna angående proportionerna och hör av dig om det är någon speciell rätt du tänker på, så vi kan se om det är någon speciell råvara eller så som det blir mindre av.

Håkan W skrev om Matkomfort
    Utmärkta menyer som är varierande.
    Såserna - himmelskt goda och sådant som jag troligen aldrig själv skulle göra (eller komma på att göra)
    Enbart närodlat (i så stor utsträckning som möjligt) eller eko. Dessutom så är det mesta baserat på säsong
    Stor variation på hur stora "lådor" man vill ha - vill du ha en låda anpassad för 1 person, inga problem. Vill du nästa omgång ha en för 4 personer, inga problem.
    Inget svinn - mängden varor är anpassat efter antal portioner. Jag har aldrig haft så lite som jag kasserar.
    Smidig hemsida och enkelt att avbeställa eller ändra.

Och slutligen - en riktigt trevlig personal. Det mesta går att lösa Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Håkan W
    Håkan, tack för din fantastiska rekommendation!
    Underbart att vi kan erbjuda himmelskt goda såser, att det känns smidigt att byta antal portioner efter ditt behov, att vi hjälps åt att minska matsvinnet och att du blir bra bemött hos oss. Vi är väldigt glada att vi får hjälpa dig med vardagsmaten!

Cecilia M skrev om Matkomfort
    Gott, enkelt, smart. Superbra service, vi har haft vroom och det har varit super! Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Cecilia M
    Härligt att höra Cecilia, tack för toppbetyg!
  • 2019-02-06

Anna F skrev om Matkomfort
    God mat för mig som är riktigt kräsen. Mycket bra bemötande vi kontakt med kundtjänst. Läs mer
    2019-02-06 Matkomfort svarar Anna F
    Härligt att vår mat smakar och att den går hem även hos den riktigt kräsna.
    Tack för fint omdöme och toppbetyg Anna!
  • 2019-02-05

Susan T skrev om Matkomfort
    Jag abonnerar på Vego Premium varannan vecka. Goda vegetariska rätter som (peppar, peppar) de flesta i familjen gillar. Läs mer
    2019-02-06 Matkomfort svarar Susan T
    Tack för fint betyg Susan! Härligt att alla gillat maten hittills, vi hoppas att det fortsätter. Sätt gärna betyg veckovis på Mina sidor också, de jobbar vi mycket med.
  • 2019-02-05

Hanna A skrev om Matkomfort
    Vegomatkassen. Bra service och digitala tjänster.

Jobbigt med lådan - jag skulle hellre få leveranserana i pappkasse som är enklare att återanvända. Läs mer
    2019-02-05 Matkomfort svarar Hanna A
    Tack för fint betyg Hanna! Härligt att du gillar maten, servicen och tjänsten.
    Du vet väl att du kan vika upp och platta till lådan och återlämna den till chauffören vid nästa leverans? Då tar han den med sig och återvinner den.
  • Anna J

2019-01-29

Anna J skrev om Matkomfort
    Enkelt, gott och superkvalitet! Läs mer
    2019-02-04 Matkomfort svarar Anna J
    Va härligt att höra, tack för toppbetyg Anna!

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö