Alla kategorier Matkasse Stockholms län Tyresö Matkomfort

Matkomfort

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö — Visa karta

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 411 kunder tycker om Matkomfort

• Malin S skrev om Matkomfort
    Har Vroom som standard men byter ibland ut den mot familjelådan.
    Bra god mat som går snabbt att göra. Hade önskat mer grönsaker i Vroom-lådan, men det får man med familjelådan.
    Enkelt att avboka/ändra. Tydlig info om leverans. Pålitlig.

Nackdelen är att det är väldigt mkt förpackningsmaterial som ska kastas. Läs mer
  • Pia N
    Pia N skrev om Matkomfort
    Jag köper familjefavoriter och ibland Vroom. Jag har alltid fått ett professionellt bemötande. De har levt upp till förväntan genom att vara professionella och lösningsfokuserade vid ev. problem.

Matkomfort är ett måste för mig emellanåt. Minskar stressen enormt. Att få maten levererad och maträtter utvalda är guld värt. Att dessutom veta att det är bra råvaror, inga halvfabrikat, där såser m.m. är tillagade från grunden är så viktigt för mig för mig som mamma. Läs mer
    2018-12-18 Matkomfort svarar Pia N
    Tack för din underbara rekommendation och ditt betyg! Härligt att vi kan hjälpa dig i vardagen precis som vi önskar att underlätta för dig. När det behövs med det som behövs. Och med riktigt god mat lagad från grunden och bra service när det behövs.
  • Helena A skrev om Matkomfort
    God kvalitet på maten, goda rätter. Tar ibland lite väl lång tid att laga. Skulle fortsatt om vi fått välja leveranstid.

Vi hade gärna fortsatt med tredagarskassen om vi fortfarande kunnat få leverans innan middagen på söndagar, för då får vi söndagsmiddagen fixad. Kommer leveransen som senare veckor kl 20 får vi tre middagar som måste ätas 3 av 4 vardagar (håller inte bra tills fredagen oftast tyvärr) och det hinner vi inte med. Läs mer
    2018-12-18 Matkomfort svarar Helena A
    Tack för ditt betyg och viktiga feedback Helena!
    Tråkigt att höra att ni inte hinner med att äta maten under veckodagarna som det är tänkt.
    Våra leveranstider beräknas enligt den mest effektiva turordningen av de adresser som finns inom utkörningsområdet, per respektive bil. Vi har valt att i första hand köra miljövänligt, och till exempel inte åka flera gånger till samma gata. Det är vår distributör som enligt en rad olika parametrar beräknar det optimala körschemat, och det är också därför vi kan erbjuda en personlig leveranstid med ett så pass snävt avvikelseintervall.

Av den anledningen så kan vi tyvärr inte ändra enskilda leveranstider, utan att det i sin tur skulle innebära att alla övriga kunder som får sin låda med samma bil, behöver läggas om till nya tider och enligt en rutt som inte vore den mest miljövänliga. Vi har heller ingen möjlighet att börja tidigare på dagen. Hoppas att ni känner att ni ändå vill beställa någon enstaka leverans då och då, om det inte funkar att ha vår mat regelbundet!
  • Anette M skrev om Matkomfort
    Har testat olika ”matkassar” från matkomfort, alla har varit jätte. Praktiskt smidigt och gott. Läs mer
    2018-12-12 Matkomfort svarar Anette M
    Toppen att du har provat flera av våra matkassar och att alla varit bra. Då är det bara att välja från vecka till vecka, den som passar bäst i stunden. Tack för toppbetyg Anette!
  • Maria A
    Maria A skrev om Matkomfort
    Bästa matkassen Matkomfort i Stockholm gör det enkelt och oumbärligt för mig med mina två barn för att få vardagen att fungera, jag vinner tid att jobba och tjäna pengar istället för att gå i mataffären. Portionerna är rikliga och det räcker ofta till matlåda till mig på jobbet dagen efter och bästa av allt de goda såserna!! Såsen gör ju ofta maten ;) + de bra råvarorna förstås. Har en kockutbildning sen förr (mat är en stor del av mitt liv men jobbar nu med hudvård och hälsa, se gärna min Instagram mariaanderssonhudvard) så värdesätter att ha restaurangmat även hemma.
    Bästa hälsningar och rekommendationer av Maria Andersson Läs mer
    2018-12-12 Matkomfort svarar Maria A
    Tack för det fina betyget och omdömet Maria!
    Härligt att höra att vi verkligen underlättar din vardag och att maten smakar. Känns förstås extra kul att såser och råvaror uppskattas av någon som vet vad jobbet bakom kulisserna innebär.
    Maria A, Matkomfort gillar detta
  • Anna L skrev om Matkomfort
    God prisvärd mat med hög kvalitet Läs mer
    2018-12-12 Matkomfort svarar Anna L
    Tack för toppbetyget Anna! Härligt att höra att maten och kvalitén uppskattas.
  • Mats B
    Mats B skrev om Matkomfort
    Bra mat och varierande. Snabbt att laga eftersom alla såser är klara. Lite för dyr låda för att ha den varje vecka. Läs mer
    2018-12-12 Matkomfort svarar Mats B
    Tack för fint betyg Mats!
    Härligt att vi kan hjälpa er i vardagen, perfekt att varva oss med andra alternativ så som det passar er!
  • Charlotte P skrev om Matkomfort
    -Jag har middagskasse varje vecka (Premium)
    -Bra att man kan lägga till extra huvudråvara
    -God mat
    -Lagom nivå på svårighetsgrad
    -önskemål om att få tillgång till bilder på de färdiglagade rätterna
    -önskemål att återvinning av kartonger/plastburkar kan göras på ett tydligt sätt(vår chaufför vill ej ta emot kartong) Läs mer
    2018-12-06 Matkomfort svarar Charlotte P
    Tack för ditt fina betyg, omdöme och viktiga feedback Charlotte!
    Toppen att ni tar tillvara på de olika möjligheterna att laborera med våra storlekar, att maten smakar och att det är lagom nivå på färdigställandet av maten.

Att vi inte fotar maträtterna beror på att vi kan komma att ändra råvaror i sista stund och att vi inte har resurser att fota alla 5 menyer med 3-4 rätter i varje. Alla veckans råvaror är på plats hos oss under fredagen. Menyn vi skickar med lådan är färdigtryckt redan på torsdagen. Fotar vi i förväg kan som sagt saker hända på vägen. Är det storm på haven kan det hända att fiskarna inte får tag på sej, då kan vi behöva byta mot lax. Paprikor kan dyka upp hos oss där kvaliteten kanske inte känns 100. Får vi då inte tag på nya paprikor kan vi behöva köra en annan maträtt. Då blir bilden inaktuell. Vissa "fel" kanske vi kan leva med och reservera oss mot och då handlar det om vår tid här, att hinna fota. Tid som vi i dagsläget hellre lägger på att utveckla våra menyer och rätter.

När vi kommer till återvinning av kartongerna har jag nu tagit upp det med transportfirman. De ska ta emot hopvikta lådor vid nästa leverans. Antingen om ni lämnar över eller om ni ställt ut ifall ni inte är hemma. Gällande burkarna kan vi dessvärre inte erbjuda samma service. De är toppen att återanvända eller lämna till skolor, förskolor och som sista utväg lämna dem till återvinning. På vår hemsida presenterar vi lite olika förslag på återanvändning; www.matkomfort.se/food-court/tag/vad-gor-jag-med-mina-burkar. Plasten i de burkar vi använder är hett eftertraktad på andrahandsmarknaden, av exempelvis bilindustrin. Plast av god kvalitet, utan tryck.

Vi har tittat på möjligheten att ha mjuk plast istället, det vill säga förpackningar i form av små, förslutna plastpåsar. Mängden plast blir då mindre, men tyvärr är det samtidigt så att den typen av plast inte är återvinningsbar, utan går vid sortering direkt i brännbart. Då tycker vi att det är bättre att plasten går att återvinna. Den behöver också tåla värmen i de såser som kokas. De packas varma och behöver svalna i burken. Däremot tittar vi på en lösning för kryddor, ris och andra torrvaror. Där kanske vi ändå kan gå över till en mjukplastlösning.

Hoppas du känner att du fått lite svar, även om vi inte kan uppfylla alla önskemål i dagsläget!
  • David C skrev om Matkomfort
    Mycket goda rätter! Enda som inte gör att jag ger högst betyg är pga det inte finns större valjmöjlighet på antal dagar man kan få mat för. Dvs Vego Premium finns enbart för 3 dagar per vecka. I övrigt är maten vanligtvis mycket god och utan fusk och tillsatser. Läs mer
    2018-12-05 Matkomfort svarar David C
    Härligt att höra att maten smakar och att du uppskattar att vi lagar den från grunden. Tack för ditt betyg och viktiga feedback!
    Tolkar det som att du önskar Vego Premium med fler dagar i veckan, det tar vi med oss så får vi se vad som händer framöver.
  • Leena P skrev om Matkomfort
    Vegetarisk låda. Mycket bra. Nya rätter gav ny inspiration. Men vi gör nu ett längre uppehåll pga att vi kommer att vara hemma mycket sporadiskt. Alla leveranser har fungerat utmärkt Läs mer
    2018-12-04 Matkomfort svarar Leena P
    Tack Leena för fint betyg och omdöme! Härligt att vi fick inspirera med Vego Premium. Varmt välkomna tillbaka när ni är hemma lite mer regelbundet igen. Du också kan enkelt beställa en enstaka vecka om ni är hemma, via Mina sidor eller kundtjänst.
  • Johanna B skrev om Matkomfort
    Jag har matleverans av matkassen Premium, och uppskattar smakvarianterna på menyn från gång till gång, trots samma grundmat, kyckling, fisk, kött. Middagarna har blivit något man ser fram emot, och som uppskattas av hela familjen. Läs mer
    2018-12-04 Matkomfort svarar Johanna B
    Å va roligt att höra Johanna! Tack för betyget. Toppen att hela familjen ser fram emot våra middagar.
  • Cecilia N skrev om Matkomfort
    Jag köper Premium för 2 personer och det har alltid fungerat bra.

Dom är även flexibla, till skillnad från tex Linas matkasse Läs mer
    2018-12-04 Matkomfort svarar Cecilia N
    Härligt att höra att du uppskattar vår mat och vår service. Tack för toppbetyg Cecilia!
  • Anette P
    Anette P skrev om Matkomfort
    Härligt med riktiga ekologiska råvaror med härliga, färska såser.

Vi förväntar oss god mat, riktigt bra råvaror som fungerar som middag och lunchlåda till ett bra pris och med rimlig arbetsbörda i köket.

Gott, mindre jobb i köket med fina ekologiska råvaror utan rött kött. Läs mer
    2018-11-30 Matkomfort svarar Anette P
    Tack för ditt fina betyg Anette!
    Toppen att höra att ni hittat rätt med Sthlmslådan och att det funkar till både middag och lunch.
  • Bo M skrev om Matkomfort
    Något ojämn kvalitet. Ofta variationer på samman mattema Läs mer
    2018-11-29 Matkomfort svarar Bo M
    Tack Bo!
    Toppen att få höra vad du tycker och att det sammantaget ändå blir 4 av 5 i betyg.
    Antar att du tänker på att vi har fågel, fisk och en kotlett, karré, korv, färs eller liknande varje vecka. Vi håller utkik efter alternativa huvudråvaror. Då vi vill kunna erbjuda 1-6 personer, alltid svenskt och färskt - har vi en utmaning i att hitta leverantörer som kan packa råvarorna åt oss i de storlekarna. Till ett överkomligt pris. Vi har nu hittat kalkon och hoppas kunna erbjuda det i alla storlekar, liksom ytterligare någon kycklingprodukt för variationens skull. Är det någon speciell huvudråvara du saknar, låt oss gärna veta! Om det är något annat vi kan förbättra för en jämnare kvalitet lyssnar vi gärna på det också.
  • Agneta L
    Agneta L skrev om Matkomfort
    God mat. Lätt och snabb tillagning. Kundtjänst vänliga och hjälpsamma.Maten kommer alltid på rätt leveranstid , uppskattas mycket. Maten har många variationer, har nästan aldrig ätit samma rätt , trevligt. Lite disk. Lyxig Vego kassen uppskattas.
    Jag har bara gott att säga om Matkonfort. Läs mer
    2018-11-28 Matkomfort svarar Agneta L
    Bara bra omdöme, härligt att höra att du gillar alla delar av oss. Tack Agneta! Blir då lite fundersam över att vi bara fick 2 av 5 i betyg? Men orden säger allt!
  • Jeanette H skrev om Matkomfort
    Jag brukar köpa Stockholmslådan och det är alltid lika roligt att packa upp Läs mer
    2018-11-28 Matkomfort svarar Jeanette H
    Å va kul att höra Jeanette, att det är roligt att packa upp lådan när den kommer. Tack för fint betyg!
  • Maria J skrev om Matkomfort
    Fräscht enkelt och alltid gott! Läs mer
    2018-11-27 Matkomfort svarar Maria J
    Vilken härlig sammanfattning och vilket fint betyg, tack Maria!
  • Krister D
    Krister D skrev om Matkomfort
    Har den senaste tiden köpt Wrooom
    Den passar oss perfekt. Alltid supergod mat, bästa kvalitet.
    Vi vill gärna köpa våra egna grönsaker vilket gör att den lådan passar oss bäst då den inte innehåller grönsaker.
    Matkomfort levererar alltid enligt den tid som de meddelat.
    Sammanfattning: världsklass😊 Läs mer
    2018-11-27 Matkomfort svarar Krister D
    Wow, tack Krister!
    Underbart att höra att vi lever upp till förväntningarna och hjälper er med en perfekt anpassad produkt där ni kan komplettera med de grönsaker som passar er.
  • Carin B skrev om Matkomfort
    Mycket trevligt med omtänksamt förberedda måltider - perfekt att få hjälp med vardagen framförallt när man livet är stressigt. Lyx! Läs mer
    2018-11-27 Matkomfort svarar Carin B
    Tack för fint omdöme och betyg Carin!
    Härligt att vi kan minska stressen något, med lite vardagslyx.
  • Louise K skrev om Matkomfort
    Hög kvalite på råvaror. Bra och varierande rätter. Hela familjen är nöjda.
    Positivt att det går att variera med olika kassar. Läs mer
    2018-11-21 Matkomfort svarar Louise K
    Tack för toppbetyg Louise!
    Härligt att höra att kvalitet och variation gör hela familjen nöjda och toppen att ni varierar som det passar er, mellan de olika.
  • Alexandra S skrev om Matkomfort
    Jättebra och vällagade såser och grunder, bra recept! Den enda nackdelen är att det ofta är feta såser en hel del majonäsbaserade vilket är synd, annars toppen! Läs mer
    2018-11-21 Matkomfort svarar Alexandra S
    Kul att höra att såserna smakar och att recepten är bra! Vi tittar alltid på betygen för tidigare veckor och det är alltid majonnäsbaserade såser, de med grädde eller de med crème fraiche som bas, som får bäst betyg. Vi försöker få ett bra snitt över veckan och blanda med buljonger och tomatbaserade såser till exempel.
  • Pernilla A skrev om Matkomfort
    Jag har använt mig av matkomfort vid två olika omgångar den sista med veg. Mat. Roliga recept som nästan allagånger varit till belåtenhet för alla åldrar i familjen! Läs mer
    2018-11-21 Matkomfort svarar Pernilla A
    Härligt att höra Pernilla! Särskilt att det går hem hos alla åldrar, perfekt. Tack för fint betyg!
  • Cristina C skrev om Matkomfort
    Familjekassan
    Bra bemöt.
    Skönt med matkasse varannan veckan Läs mer
    2018-11-21 Matkomfort svarar Cristina C
    Toppen att höra Cristina, tack för fint betyg!
  • Marie S skrev om Matkomfort
    Vi blir aldrig besvikna på rätterna från matkomfort. Fantastiskt fina råvaror både köttet och grönsakerna. Dom goda såserna och nya tips att använda råvarorna på. Gillar det enkla sättet och att det inte tar för lång tid att bli klar med middagen . Tycker om deras ekologiska tänk , att man tar kött från mindre gårdar. Känns väldigt nyttigt ! Läs mer
    2018-11-14 Matkomfort svarar Marie S
    Härligt att höra Marie!
    Tack för din fina rekommendation och ditt betyg. Toppen att ni uppskattar det vi gör i allt från tänk och enkelhet till råvaror, såser och tips.
  • Elizabeth S skrev om Matkomfort
    Jag har Premium 2 personer ca varannan vecka, men då vi ofta är i vårt ferieboende har flera veckor fått utgå.
    Nästa leverans är Stockholmslådan och sen den vegetariska. Har inte provat dessa än så väldigt nyfiken.
    De flesta maträtter är väldigt goda, sällan något vi inte gillar. All kontakt vi haft med företaget har varit utmärkta de är alltid väldigt tillmötes gående. Läs mer
    2018-11-14 Matkomfort svarar Elizabeth S
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Elizabeth!
    Härligt att ni hittat till oss och drar nytta av flexibiliteten att beställa just de veckor ni har behovet. Hoppas ni gillar Sthlmslådan och Vego Premium, så kan vi varva och byta som det passar er, även mellan våra olika matkassar.
  • Linda E skrev om Matkomfort
    Jag har familjelådan var 14de dag. Vårt postnr gick inte att söka på hemsidan så kontaktade kundtjänst som snabbt och bra kollade upp med leverantören på min ort och sedan fixade min prenumeration otroligt nöjd med servicen! Läs mer
    2018-11-13 Matkomfort svarar Linda E
    Tack för ditt fina betyg Linda! Så härligt att vi kunde hjälpa även er i vardagen.
  • Jessica H skrev om Matkomfort
    Har Familjematkassen varje vecka och vi är väldigt nöjda.
    Barnen gillar också maten mer än andra matkassar vi haft under åren.
    Dock vore det ännu bättre om det var lite mer vegetariskt i familjekassen. Kan vara quorn istället för köffärs t ex.
    Skulle även kunna vara mer rotgrönsaker istället för potatis. Blir lite väl mycket potatis ibland. Sötpotatis gillar även barn. Läs mer
    2018-11-13 Matkomfort svarar Jessica H
    Tack för fint betyg och feedback Jessica!
    Härligt att barnen gillar maten. Vi har valt att ha Familjefavoriter lite smalare och med fler återkommande rätter, för lite kräsnare barn som inte kommit så långt att de gillar till exempel sötpotatis. Återupprepa rätter och smaker så att de lär sig uppskatta nytt. Sedan täker vi att man går vidare till någon av våra andra produkter. Alternativt kör varannan!

För de familjer och barn som gillar mer varierat rekommenderar vi alltså att man testar Premium eller kanske Vrooom. Vill man ha en vegetarisk rätt per vecka plus fågel och fisk man man varva med en Sthlmslåda då och då. För Vrooom och Premium lämnar vi barntips till alla rätter, för att man på ett enkelt sätt ska kunna få alla i familjen att gilla maten. Ofta handlar det bara om att servera allt separat så att barnen ser vad de äter och får välja själva. Blanda i lite extra smör eller grädde i gryn och såser/grytor för de minsta eller mixa grönsaksgrytor med bitar.

Vi hör kört vår vegetariska lasagne och någon mer rätt i Familjefavoriter. Så det är alltid bra med feedback! Märker vi att ännu fler önskar (mer) vegetariskt i Familjefavoriter kommer vi givetvis se över det. Vi uppskattar önskemål om vilken typ av vegetariska rätter som barnen gillar. Har ni några favoriter hemma hos er, låt oss gärna veta!
  • Kajsa A skrev om Matkomfort
    Matkomfort har stor variation i både råvaror och smaker. Läs mer
    2018-11-13 Matkomfort svarar Kajsa A
    Härligt att höra att ni uppskattar våra råvaror och smaker. Tack för toppbetyg Kajsa!
  • Katarina F skrev om Matkomfort
    Får hem god och lättlagad mat från Matkomfort varannan vecka och det är fantastiskt skönt att slippa planera vad vi skall äta.
    Allt fungerar mycket smidigt och hemsidan är enkel att arbeta med.
    Bara plus till Matkomfort och speciellt för deras goda helt färdiga såser! Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Katarina F
    Tack för det Katarina!
    Va glada vi blir att höra att särskilt såserna och att det är förberett, underlättar er vardag och ger er god mat. Toppen att du känner att hemsidan också funkar som den ska.
  • Åsa P skrev om Matkomfort
    Prenumenerar på familjekassen och hela familjen är nöjd och barnen tycker mycket om allt jag tillagar enligt Matcomforts recept. Som reklamen säger är såserna på topp. Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Åsa P
    Underbart att höra Åsa, tack!
    Toppen att barnen uppskattar det du lagar och att vi håller vad reklamen lovar.
  • Robert J skrev om Matkomfort
    Bemötandet har varit klanderfritt och maten håller förväntad nivå.
    Jag har köpt matkassen som heter Premium. Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Robert J
    Toppen att vi lever upp till dina förväntningar och att vårt bemötande uppskattas. Tack för fint betyg!
  • Martina O skrev om Matkomfort
    Har fått trevliga leveranser av matboxar i flera månader från Matkomfort. Jag gillar variationen på recepten och känner att de lyssnar på mina önskemål som kund. De få gånger en ingrediens inte varit i ok skick så har dem snabbt dragit av för den så plus för bra kundservice! Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Martina O
    Tack för ditt toppenbetyg Martina!
    Härligt att höra att du gillar oss, vårt bemötande och maten. Vi är glada att få hjälpa till i vardagen och tar tacksamt emot alla förslag, synpunkter och idéer.
  • Regina L skrev om Matkomfort
    Matkasse. Alltid bra service. Mycket goda såser och röror som gör att man sparar tid. Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Regina L
    Tack för det fina betyget Regina!
    Härligt att höra att maten smakar, att servicen är bra och att vi verkligen sparar tid åt er i vardagen, toppen!
  • Teresa A skrev om Matkomfort
    Vid våra 4 leveranser har vi provat tre olika matlådor, premium, familjefavoriter och vrooom.
    Familjefavoriter passade oss bäst. Läs mer
    2018-11-05 Matkomfort svarar Teresa A
    Tack för ditt betyg Teresa!
    Toppen att ni provat er igen flera olika, så ni hittar rätt. Eller ser tjusningen i att byta mellan de olika. Har man möjlighet är det toppen att läsa vad som serveras nästa vecka på menyn som kommer i lådan (eller på hemsidan). Vill man byta är det bara att ändra via hemsidan eller kundtjänst senast kl. 10 på måndagen.
  • Kristina Å skrev om Matkomfort
    Maten känns omodern. Av våra 20 rätter hitintills är det bara 3 vi vill äta igen.

För mycket salt, lite trist. Som för mina äldre bröder på landet. Läs mer
    2018-11-05 Matkomfort svarar Kristina Å
    Tack för din viktiga feedback Kristina!
    Tråkigt att höra att maten inte riktigt går hem hos er. Jag antar att du syftar på sås/kolhydrat/proteinupplägget hos oss. Då såserna är vår grej blir det lite så vi bygger upp måltiderna. Är det Vrooom du testat lägger man till egna grönsaker, enligt våra tips eller det som går hem hos just er familj. Hoppas att du vill prova vår Sthlmslåda eller Vego Premium för att se om de känns modernare! Hälsar kockarna angående saltet.
  • Åsa H skrev om Matkomfort
    Vegkasse, varannan vecka.
    Bra. Gott.
    Bra bemötande.
    Lite dyrt. Läs mer
    2018-11-01 Matkomfort svarar Åsa H
    Tack för fint betyg Åsa! Härligt att höra att det smakar bra och att bemötandet är bra. Hoppas du tycker att det även blir värt den extra kostnaden för att få bra färska råvaror och där lite av jobbet är gjort av våra kockar!
  • Johan E skrev om Matkomfort
    Vi är mycket nöjda med allt utom att priset är lite högt som gör att vi funderar på att byta kasse. Läs mer
    2018-11-02 Matkomfort svarar Johan E
    Tack för fint betyg Johan!
    Kul att ni är nöjda med så gott som allt från oss. Hoppas att ni ändå kommer fram till att det är värt den extra kostnaden för att få bra färska råvaror och där lite av jobbet är gjort av våra kockar! Ser inte vilken ni har idag, kanske finns det någon annan matkasse hos oss som ni kan byta till. Om det inte var det du menade. Hör av dig om du har några frågor eller funderingar!
  • Linda J skrev om Matkomfort
    Fantastiskt bra. Super nöjda varje vecka. Bra blandning o kul med nya smaker o inspiration Läs mer
    2018-10-31 Matkomfort svarar Linda J
    Åh va härligt att höra, tack för toppenbetyg Linda!
    Kul att vi får vara med och inspirera med nya smaker i vardagen.
  • Åsa R skrev om Matkomfort
    Vegetariska lådan. Trevligt bemötande när jag haft frågor. Det kan vara svårt att få med erbjudanden när det kommer och man vill hoppa på. Det har hänt två gånger att jag trott det ska komma med när jag klickat på länken med erbjudandet men att det visar sig på fakturan att det inte blivit inlagt. Snabbt ordnat av personal till nästa faktura, men det skulle kunna vara lättare.

Maten varierar i smak. Oftast en riktig höjdare, men ca 1 av 5 gånger betydligt sämre. Såserna är toppen.

En förbättring klimatmässigt vore minskning av plastförpackningar. Tex inte ägg, ris eller torrvaror i plastburk. Såserna är förstås svårare. Läs mer
    2018-10-31 Matkomfort svarar Åsa R
    Härligt att höra att du gillar våra såser och det mesta av maten, tack för fint betyg!
    När det gäller kampanjkoder är det endast nya kunder som kan ha dem med sig in i beställningen. När vi har erbjudanden riktade till befintliga eller tidigare kunder nämner vi alltid att man behöver kontakta oss, då vi inte har någon teknik för att man själv lägger in koder. Detta för att koderna inte ska spridas och användas fritt. Ledsen om det varit otydligt! Vi får se över kommunikationen framöver.

När det gäller plasten förstår jag att det kan kannas mycket med alla burkar som samlas hemma. Jämfört med om alla ingredienser till motsvarande såser, soppor och grytbaser köps i butik blir det inte så mycket. Det är också en hårdplast som går att diska i maskin eller för hand (skaka med lite vatten och diskmedel) och återanvändas om och om igen. Exempelvis är det mycket bättre att använda en burk än att linda in en råvara i mjukplast eller använda en plastpåse, som ska sparas i kyl eller frysas. Perfekt till rester, att sortera prylar i, planera med mera. Fler tips finns på vår Facebooksida, facebook.com/matkomfort.

Hårdplasten i våra burkar är dessutom av utmärkt kvalité för återvinning, till skillnad mot mjuka plastförpackningar som många av ingredienserna är packade i, om du skulle köpa motsvarande råvaror till såser i butikerna. Många råvaror är packade i plast som man vill trycka på förpackningen, exempelvis färska örter. Det är en plast gjord av flera lager. Förpackningar med blandad plast blir svårare/dyrare att återvinna. Plast som exempelvis ostar packas i är med laminat för att skydda osten. Den plasten går inte alls att återvinna utan går till brännbart. Vill man minska produktionen av plast är det toppen att återanvända och sen återvinna!

Vi tittar samtidigt på maskiner som kan packa ris och kryddor tex. som du skriver, i plastpåsar då många har samma känsla som du. Även om vi som sagt är lite kluvna inför det då den plasten inte går att återanvända eller återvinna. Det är också en stor investering för oss då en helt ny maskin behöver köpas in och göras utrymme för, i vår lokal.
  • Kerstin E skrev om Matkomfort
    Jag beställer matlådor från Matkomfort för att underlätta i vardagen.
    Jag tycker det är alldeles för lite grönsaker och alldeles för många plastförpackningar. Läs mer
    2018-08-08 Matkomfort svarar Kerstin E
    Tack Kerstin för ditt betyg och din viktiga feedback!
    När det gäller grönsaker kan det vara väldigt olika, vissa tycker det är för mycket, andra lagom eller för lite. Beroende på hur du vill äta kanske det kan vara av intresse att prova vår nya matkasse Vego Premium? Första leveransen sker 9/9-18.

När vi kommer till plastförpackningarna förstår jag att det känns mycket med alla burkar som samlas hemma. Jämfört med om alla ingredienser till motsvarande såser, soppor och grytbaser köps i butik är det inte så mycket. Det är också en hårdplast som går att diska i maskin eller för hand och återanvändas om och om igen. Till rester, att sortera prylar i, planera med mera. Fler tips finns på vår Facebooksida, facebook.com/matkomfort.

Hör gärna av dig om det är något mer du funderar över eller om du vill ha ännu mer information om plast - eller något annat!
  • Bernt E skrev om Matkomfort
    Vi köper Familjefavoriter varje vecka. Punkliga leveranser, ibland lite väl tidiga. Förväntningarna var Komfort vilket företaget lever upp till. Relativt enkla och lättlagade rätter med bra råvaror.
    Menyn kunde varieras lite mera. Även om det rullar på 7-veckorsschema känns rätterna igen. Läs mer
    2018-08-08 Matkomfort svarar Bernt E
    Tack för fint betyg Bernt!
    Härligt att höra att ni fick komforten ni sökte hos oss! Angående leveranstiden ska jag ta upp det med transportfirman. De lovar +/- 30 minuter och det ska förstås hållas.
    När vi kommer till den rullande 7-veckosmenyn för Familjefavoriter kommer den lösas upp lite under hösten. Vi kommer plocka in fler komponenter från de andra menyerna men det ska ändå vara barnvänliga smaker och barn som behöver lära sig nya smaker ska känna igen sig. Har ni kommit ett steg till hemma hos er, testa gärna att varva med Premium eller Vrooom! Ändra enkelt på Mina sidor eller kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.
  • Ann-Kristin T
    Ann-Kristin T skrev om Matkomfort
    Många bra recept som är förhållandevis enkla att tillaga. Stockholmslådan är en utmärkt kombination och vi tycker det är jättebra!
    Det enda vi har att anmärka på är att i början så levererades det på utsatt tid +/-10 minuter,men numera är det oftast upp till en timme före meddelad tid och det är inte bra!
    Allt som allt är Matkomfort kanonbra! Läs mer
    2018-08-08 Matkomfort svarar Ann-Kristin T
    Tack för ditt fina betyg och feedback angående leveranstiden!
    Vi tar upp det med transportfirman, de lovar +/- 30 minuter och det ska absolut hållas.
    Härligt att allt annat är toppen och att ni uppskattar Sthlmslådan och vår hjälp i vardagen.
  • Barbro S skrev om Matkomfort
    Kära Matkomfortvänner!
    Jag är så glad och tacksam över Er.
    Min första reaktion var en spontan applåd, som Ni vet, eftersom middagen var så överraskande god. Råvarorna är av bästa slag och förpackning och håller länge, en god grund, recepten varierade , Er tillagning föredömlig, såserna festliga,det hela smakrikt. Allt mycket omsorgsfullt och omtänksamt gjort med medföljande överraskningar då och då. Tack alltså för Er höga standard och kreativitet och det Ni lär mig. Förstår mycket väl att Ni vann. Barbro Schött med Premium Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Barbro S
    Åh Barbro vilket underbart betyg, tack! Så härligt att höra att vi och våra råvaror uppskattas och att vi får spontan applåd. Vi är så glada att vi kan få hjälpa dig i vardagen.
  • Johan G skrev om Matkomfort
    Familjefavoriter
    Lika bra som de andra varianterna fr Matkomfort vi testat Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Johan G
    Tack för detta toppbetyg Johan!
    Härligt att Familjefavoriter likt de andra varianterna smakat.
  • Margareta R skrev om Matkomfort
    Varierade menyer, mycket god mat, lättlagade maträtter.
    Abonnerar på matlådan Premium och leveranserna fungerar bra. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Margareta R
    Tack för ditt fina betyg Margareta! Toppen att du uppskattar våra menyer, att det smakar och är lättlagat.
  • Karin J skrev om Matkomfort
    väldigt nöjda med våran premiumlåda Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Karin J
    Tack Karin för ditt betyg! Toppen att du är nöjd med Premium och att vi får vara med och underlätta er vardag.
  • Mattias G skrev om Matkomfort
    Jag har haft matkomfort i flera år, och tycker att de är fantastiska. Och det i alla avseenden; råvaror, instruktioner, veckomenyer, paketering, storlek på portioner, bemötande från kontoret. Allt är helt enktel så bra det kan bli! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Mattias G
    Men va härligt att höra Mattias, tusen tack! Vi hoppas får underlätta er vardag i många år till.
  • Lars B skrev om Matkomfort
    Bra mat, punktliga levarsnser, bra kundservice Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Lars B
    Tack för finaste betyget Lars! Härligt att alla delar funkar, från mat till leveranstid och service.
  • Adam F
    Adam F skrev om Matkomfort
    Tycker att deras vroom-kasse är riktigt bra!!! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Adam F
    Toppen att vår Vroomkasse är uppskattad. Då tolkar jag din etta i betyg som att vi är nr 1!
    2018-07-12 Adam F svarar Matkomfort
    Absolut, betyget är såklart en 5:a. Det va jag som måste ha gjort ngt fel.
    2018-07-12 Matkomfort svarar Adam F
    Underbart att höra, stort tack för det betyget Adam!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Jeanette B skrev om Matkomfort
    En bra kombination av middagar som smakar bra och går relativt fort att laga. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Jeanette B
    Härligt att det smakar och att vi kan hjälpa till med att få vardagsmaten på bordet lite snabbare än annars. Tack för finaste betyget Jeanette!

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö