Matkomfort

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Vi har 5 olika matkassar att välja mellan – Premium, Hälsolådan, Familjefavoriter, Vrooom och Vego Premium.
Stockholmslådan och Vego Premium är en 3-dagars meny.
Premium, Familjefavoriter och Vrooom är en 4-dagars meny.

Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Vi levererar långt utanför Stockholm, faktiskt nästan hela Mälardalen, Jönköping, Växjö, Kalmar, Blekinge och hela Skåne.

Erbjudande: Upp till 600 kronor rabatt, 150 kronor rabatt dina fyra första leveranser
Rabattkod: Reco22
Gitlighetstid på rabattkoden: Tillsvidare
Villkor: Gäller endast nya kunder

Läs vad 1305 kunder tycker om Matkomfort 2

• 2022-06-13 Insamlad av företaget
    Jag har varit kund i mer än 10 år hos Matkomfort. Utöver bekvämligheten med den goda maten så är deras kundservice snabb och hjälpsam.
    Tack Andreas för ditt strålande omdöme! Extra roligt förstås med ett så fint betyg när du har varit kund i över 10 år och hunnit ha många leveranser från oss. Jag ska självklart hälsa kockarna att du tycker om maten och härligt att höra att du känner dig bra bemött vid kontakten med vår kundservice! Stort tack för ditt betyg och ha en skön eftermiddag! Matkomfort
  • 2022-06-13 Insamlad av företaget
    Vi har varit kund i många år och alltid uppskattat både mat och service som Matkomfort ger. Toppen med butiken där man kan köpa olika saker, både mat och köksattiraljer. Hemsidan är enkel och tydlig och det ä lätt att ändra leveranser och storlek på låda etc. Vi är sammantaget mycket nöjda. Priset är dock ganska högt.
    Hej Marie! Tack för högsta betyg! Underbart att du varit hos oss i många år, vi är jätteglada att ha kunder som stannar med oss länge och gillar maten och konceptet! Fint också att du har hittat in i webbutiken där vi försöker erbjuda lite olika goda, smarta eller praktiska produkter som kockarna särskilt väljer ut. Härligt att ni är nöjda med matkassarna även om du känner att priset ligger lite högt och det stämmer att vi tar lite mer betalt än några av de andra matkassarna på marknaden. Vi har helt enkelt svårt att konkurrera med priset jämfört mot de stora utlandsägda aktörerna. Istället försöker vi att fokusera på bästa möjliga kvalitet och våra egenlagade såser och smaksättare förstås! Tack igen för ditt fina omdöme! Matkomfort
  • 2022-06-12 Insamlad av företaget
    Haft Matkomfort i flera flera år. Så himla fina råvaror, goda såser och lättlagade måltider. Flexibelt genom att vi kan välja om vi vill ha matkasse från vecka till vecka beroende på hur vår vardag ser ut varje vecka. VI de få gånger jag varit i kontakt med de har jag fått snabbt och fint bemötande. Bäst av allt är att det går att tillaga maten snabbt, att man slipper hacka i evigheter och att till och med maken kan laga hela måltider (trots stor ovana i köket).
    Hej Lovisa och stort tack för ditt omdöme! Roligt att du gillar både råvaror och såser och att måltiderna går lätt att laga. Samt kul förstås att ni kan turas om lite i köket! Bra att du tycker att det är flexibelt att själv välja de veckor du vill ha leverans, och du är alltid välkommen att ta kontakt med oss om du har några frågor eller om vi kan hjälpa till med något! Tack igen för ditt höga betyg! Matkomfort
  • 2022-06-12 Insamlad av företaget
    Jag får alltid så bra service och snabba svar av kundservice och det är enkelt att laga middagarna som kommer med en beställda lådan och trevlig variation. Kul med webbutiken, har inte nyttjat den mycket men bra.
    Det som är bra är att det är enkelt att ta paus för ibland behövs det, lite för att inte "tröttna" utan för att kunna känna, åh vad skönt lådan är åter i huset.
    Tack Magdalena för högt betyg och fint omdöme! Härligt att du uppskattar vår kundservice och tycker att middagarna är enkla att laga.Toppen också att du pausar veckor emellanåt när du känner att det behövs för variationen! Precis som du skriver har vi sedan en tid tillbaka en webbutik med lite smått & gott som kockarna väljer ut, båda från köket, olika köksredskap och lite annat. Utbudet varierar mellan veckorna så det är alltid bra att kika in emellanåt och se vad som finns! Tack för betyget och ha en strålande onsdag! Matkomfort
  • 2022-06-12 Insamlad av företaget
    Jag har använt Matkomfort i flera år och växlar mellan Premium och Stockholmslådan. Det jag uppskattar är att det är god, omväxlande mat, att jag slipper planera själv och att det inte blir något svinn. Jag uppskattar också att 1 portionslådan i regel räcker till en matlåda dagen därpå - det gör det förhållandevis prisvärt. Det är lätt att ändra och avboka lådan och jag har i princip aldrig behov att kontakta företaget direkt för att fråga eller reda ut något. Det enda som blivit något sämre över åren är punktligheten på leveransen i förhållande till den angivna tiden. Särskilt om låda levereras 1 timmer tidigare än utsatt tid kan det upplevas lite stressande.
    Hej Elisabeth och stort tack för det utförliga omdömet! Toppen att du växlar mellan olika menyer, det hoppas vi ger en god variation på middagarna och vi uppmuntrar verkligen våra kunder att prova lite olika kassar mellan veckorna! Fint att höra att du tycker det är enkelt att själv ändra i leveranserna så att dessa passar just dina behov, ibland är man kanske bortrest eller vill helt enkelt handla annan mat. Kanon med rester dagen efter, som sparar ytterligare lite tid! Vad gäller tidspassning för leveranserna ska tidsintervallet för avvikelse inte överskrida +/- 30 minuter, under normala förhållanden. Ta gärna kontakt med oss om du upplever fortsatta problem med det, så hjälper vi till att kika på det självklart! Återigen tack för ditt fina betyg! Matkomfort
  • 2022-06-12 Insamlad av företaget
    Jag har alltid blivit väl bemött av MK.
    MK underlättar min vardag och jag vet att finns middag i hemma behöver inte planera.
    Middagarna ska vara en bra mix mellan grönsaker kött/fisk, dom kalla såserna har för mycke majonnäs känsla/smak.
    Hej Guna! Tack för ditt betyg, jättekul att höra att vi underlättar i vardagen så att lite mindre tid går åt till att fundera ut veckans middagar. Håller helt med om att mixen mellan olika råvaror är viktig och hoppas att du hittat den meny hos oss som passar just dina behov! Vår Premiumkasse blandar flest typer av råvaror, från kött-, fågel-, och fiskriket samt olika grönsaker och såser. Vissa av såserna är, precis som du skriver, majonnäsbaserade och dessa är lite fetare och rundare i smaken. Vi uppskattar att du lämnar feedback på att du tycker att dessa kommer lite för ofta på menyn, vi får kika på att vi håller en god variation med exempelvis de yoghurt-, tomat- eller sojabaserade kalla såserna! Tack för ditt omdöme och hoppas att du får en härlig tisdag! Matkomfort
  • 2022-06-12 Insamlad av företaget
    God mat, bra fräscha råvaror, sunda måltider, snabb tillagning. Älskar matkomfort!
    Tack Charlotta, vilket strålande omdöme och vi tackar ödmjukast för dina fina ord! Härligt att du känner att både råvaror och måltider lever upp till förväntningarna och att det även sparar lite tid för dig i köket. Vi jobbar vidare på att hålla kvalitet och enkelhet uppe så att vi får behålla ditt förtroende även framåt. Tack Charlotta och ha en underbar tisdag! Matkomfort
  • 2022-06-11 Insamlad av företaget
    Bra att få meny o mat levererat varannan vecka
    Underlättar livet o planering
    Köpt premium låda i många många år
    Tycker dock att kvaliten/ smaken på såserna har försämrats senaste året
    Oftast bra bemött av kundtjänst/ag
    Hej Agneta! Tack för ditt omdöme! Toppen att leveranserna från oss kan underlätta lite grand i vardagsbestyren och kanske spara lite tid. Tråkigt såklart att du känner att såserna blivit sämre, det vill vi gärna veta lite mer om och du är alltid varmt välkommen att höra av dig till oss med feedback! Vi vill förstås att du ska vara så nöjd som möjligt. Stort tack för ditt fina betyg! Matkomfort
  • 2022-06-11 Insamlad av företaget
    Vilka såser 🥳 och vilken ny kunskap jag får som matlagare i kombinationer och idéer.
    Min familj har prenumererat varannan vecka och är så nöjda.
    När älsta sonen startade familj började även dom att prenumerera
    Hej Veronica och stort tack för dina fina ord! Såserna är vår stolthet så extra roligt att du gillar dem. Roligt också att vi kan inspirera lite i köket och härligt att även din son har valt att prenumerera på mat från oss! Kan man få bättre betyg än så☺? Tusen tack!! Matkomfort
  • 2022-06-11 Insamlad av företaget
    Prickfria leveranser av riktigt god mat
    Tack Mats för ditt betyg till oss och vår transportör! Härligt att det fungerar bra med leveranserna och att du tycker om maten, det hälsar jag genast vidare till kockarna och distributören, självklart! Ha en underbar dag! Matkomfort
  • 2022-06-11 Insamlad av företaget
    Bra kvalitet och goda enkla rätter. Lyfter vardagsmaten.
    Hej Stefan! Massor av tack för det strålande omdömet, du sammanfattar verkligen det vi strävar efter! Att kunna erbjuda rätter av god kvalitet, som ger vardagen det där lilla extra men samtidigt känns enkla att laga. Tack för betyget och ha en skön tisdag! Matkomfort
  • 2022-06-11 Insamlad av företaget
    Alltid bra bemött när man ringer kundtjänst. Har haft premium i 10 år snart, väldigt nöjd. Har det varit något som inte varit bra, något dåligt i lådan ( som inte har hänt ofta) har man alltid blivit kompiserad.
    Bra mat och recept. Ibland lite samma huvudingredienser men variation på recepten
    Vi är mycket nöjda med matkomfort
    Tack Lena för högsta möjliga betyg och fina omdöme! Det är en ära att få ha kunder som varit hos oss under 10 års tid och vi är verkligen stolta och glada över att du är fortsatt kund hos oss. Att vi har lite samma grundutbud av huvudråvaror är delvis kopplat till att vi jobbar med vissa utvalda leverantörer där vi känner oss trygga med kvalitet, men jag förstår absolut hur du menar och jag tar med mig dina ord här internt, så kikar vi på vad vi kan göra framåt! Jättekul att du tycker om maten och recepten! Stort tack för omdömet och hoppas att du blir kvar hos oss i minst 10 år till! Matkomfort
  • 2022-06-10 Insamlad av företaget
    Bra variation vecka för vecka ! Har under flera år använt Familefavoriter och är mycket nöjd.
    Hej Hans, stort tack för högsta betyg! Härligt att du varit kund under flera år och gillar vår Familjefavoriter! Just den menyn rullar på 7 grundveckor, för att barnen ska kunna se sina favoriter komma tillbaka, så det är lite extra roligt att höra att du upplever menyn som tillräckligt varierad. Hoppas att du får en fin fortsatt måndagseftermiddag! Matkomfort
  • 2022-06-10 Insamlad av företaget
    Kundtjänsten är bra. Jag köper Premium men det är inte alltid att vissa råvaror (fämst det gröna) lever upp till det kvalitetsmässigt bl a sett utifrån prisläget.
    Hej Håkan, tack för ditt omdöme! Vad tråkigt att du inte riktigt känner att kvaliteten lever upp till förväntningarna relativt priset. Om det är så att du har fått något i lådan som du inte är nöjd med, en ledsen grönsak eller något liknande, så ta jättegärna kontakt med oss så ser vi till att lösa det på ett bra sätt. Självklart ska du känna att maten du får är precis så fin som vi utlovar. Vi vill gärna få feedback kring både upplevd kvalitet och hur du uppfattar rätter och menyer! Ha en fin fortsatt dag! Matkomfort
  • 2022-06-10 Insamlad av företaget
    Matkomfort är ett fantastiskt företag och de levererar alltid över förväntan! De är 100% kundokuserade och förstår kunden. Jag är en kräsen kund när det gäller variation av maträtter och kvalitet på råvaror.Jag rekommenderar alltid dem till vänner som talar om att prova en mattjänst.
    Hej Marie! Tack och bock för högsta betyg och jättefina ord, nu blev vi alldeles rörda här! Vi försöker att bemöta våra kunder på bästa sätt och roligt att du också har uppfattat det så. Kockarna lägger mycket tid på att bevaka kvalitet och urval av råvaror, liksom att skapa menyer och hålla variationen vid liv. Vi blir såklart superglada att höra att du gillar maten och lika glada att du rekommenderar oss vidare. Tusen tack!! Matkomfort
  • 2022-06-10 Insamlad av företaget
    Enkelt att laga bra middagar. Skulle önska lite mer variation mellan rätterna när man har regelbundna leveranser.
    Hej Tina, tack för ditt omdöme! Enkelheten är viktig och självklart också variationen. Vi tar till oss av din feedback att försöka hitta ännu lite mer variation. Skulle du ha några specifika önskemål eller favoriträtter så hör gärna av dig till oss, kockarna tar tacksamt emot förslag! Tack igen och ha en härlig eftermiddag! Matkomfort
  • 2022-06-10 Insamlad av företaget
    Det är riktigt goda recept. Och enkelt att laga. Dock så har jag kommit att uppskatta konkurrenters variant att på ett enkelt sätt visa fler alternativ så att det går att ändra menyn. Om jag ser att det på Matkomfort är två av fyra middagar som inte passar familjen avbokar jag.
    Hej Anna! Tack för ditt omdöme! Vad härligt att du gillar recepten och att det är enkelt att laga rätterna. Jag förstår att det skulle underlätta för dig att kunna välja till eller välja bort vissa rätter. Vi kikar på olika möjligheter för framtiden och hur vi skulle kunna erbjuda fler valmöjligheter. Sen går det förstås alltid fint att titta igenom de olika menyerna för en viss vecka och se om någon av dessa passar att byta till, men jag förstår såklart att ibland kanske man inte hittar någon. Återigen tack för din feedback, den är viktig för oss! Matkomfort
  • 2022-06-09 Insamlad av företaget
    Köper familjefavoriter vilket barnen oftast gillar och det går riktigt snabbt att laga! Magiskt en stressig vardag!
    Tack för fint omdöme! Strålande att Familjefavoritkassen kan underlätta lite för dig i vardagens middagsbestyr. Kockarna tänker på att anpassa rätterna efter barnens smaker så extra kul att höra att maten går hem hos barnen. Stort tack för fint betyg! Matkomfort
  • 2022-06-09 Insamlad av företaget
    Vi har haft Matkomfort i många år och är nöjda med dem. Vi har premiumlådan och skulle dock önska att den hade helt vegetariska rätter lite oftare.
    Hej Camilla, tack för ditt omdöme! Jätteroligt att du varit kund hos oss länge. Premiumlådan är den produkt som nog är mest varierad, med både fisk, fågel, rött kött, fläsk, olika grönsaker och även vegetariska rätter emellanåt. Vi tar till oss av dina önskemål om mer grönt på Premiummenyn. Ifall du vill så kan också du prova att lägga in vår Vego Premium någon vecka då och då, så får du tre middagar med en lakto- ovo- meny! Matkomfort
    Nöjd kund sedan drygt 10 år tillbaka👍🏼
    Hej Kajsa, tack för ditt toppenbetyg! Vi blir alltid så glada av att få höra när kunder varit hos oss i många år och är nöjda med våra matkassar. Hoppas att du vill blir kvar med många fler goda leveranser från oss och tveka aldrig att höra av dig om du skulle ha några önskemål eller frågor. Din feedback som kund är något av det viktigaste vi har! Ha en skön fredag! Matkomfort
    Jättegod mat!””””””””””””””””””””””””””””””””””””
    Tack Björn för högsta betyg! Underbart att du tycker maten är jättegod, det ska jag hälsa vidare till kockarna för lite extra fredagsglädje i köket! De jobbar hårt med att ta fram varierade menyer och koka goda såser och din feedback är förstås precis vad de önskar höra :) Matkomfort
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Lite extra lyx i vardagen med restauranglagade såser. Trevlig kundtjänst som hjälper en när man önskar byta meny mellan veckorna.
    Hej Ritva! Tack för att du lämnar så fint omdöme till oss. Det är precis det vi hoppas på, att du som kund känner att kockarnas såser blir till en extra lyx i vardagen. Härligt också att vi har kunnat hjälpa dig skifta mellan menyerna när du har önskat det! Matkomfort
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med den goda maten samt Matkomforts kundtjänst vid de tillfällen vi haft kontakt. Haft Matkomfort i många år och kommer fortsätta så.
    Hej Olof, stor tack för ett toppenbetyg! Jätteroligt att höra att du både tycker om maten och uppskattar vår kundtjänst. Vi finns här för att hjälpa till och önskar även vi att du blir kvar hos oss i många år framåt! Tack igen! Matkomfort
    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
    Hej Marie,

Tack för ditt finfina betyg! ♥️

Ha en bra fredagseftermiddag och trevlig helg!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Portionerna är små, vid måltider med räkor ges endast 50g skalade räkor. Varje person får inte ett helt kycklingbröst, även om kycklingbrösten ligger på 150g. Vid måltider med råröda lingon ges ca 5-10 lingon per portion, medans du kan få en hel burk på 5dl majonäs för 4pers. Förstår att det måste finnas lönsamhet för företaget men den här snålheten kommer snarare göra att kunder lämnar. Råvarorna kommer även med korta datum, kycklingen har vanligtvis ett sista förbrukningsdatum på onsdagen eller torsdagen under veckan. Men vi vill strö ut måltiderna under hela veckan och då blir det istället att maten får slängas. Matkomfort har en hel del arbete att se över hur pass stora "små" portionerna är per måltid.
    Hej Daniel,

Tack för ditt svar och din feedback! Det betyder mycket för oss vad ni som kunder tycker för vår utveckling framåt.

När vi beställer kycklingfilé från Bjärefågel så paketeras de i mängden och inte antal filéer men precis som du skriver brukar vi räkna omkring ca 150 gram per portion.
    Om du vill kan du hos oss välja ett annat upplägg - Du kan välja till extra huvudråvara, på så sätt kan du gå ner i antal personer och lägga till extra protein. Beställer du exempelvis för 3 personer + extra protein så får du 3 portioner av kolhydraterna och såsen men 5 portioner huvudråvara.
    Extra huvudråvara går att beställa för både Premium och Vrooomlådan.

Kycklingen och fisken kommer färsk och brukar ha lite kortare hållbarhet men vet du redan vi leverans att du vill äta den senare i veckan/helgen går det bra att frysa. Två av fyra såser brukar också gå att frysa in i veckan.

Har du några frågor eller funderingar får du gärna återkomma till oss på kundtjanst@matkomfort.se alternativt 08-408 111 17.

Tack igen för din feedback och ditt betyg, ha en fin start på helgen!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Väldigt bra såser och mat som går snabbt att tillreda. Tyvärr små portioner, vi är en familj på fyra med två killar på 15 och 11 och behöver oftast lägga till mat. Försöker undvika leveranser som innehåller vit fisk då lukten är hemsk även om man öppnar under rinnande vatten och sköljer fisken direkt samt slänger förpackningen i soptunnan direkt. Bra och smidiga leveranser.
    Hej Lena,

Tack för ett finfint betyg! Vad roligt att ni gillar såserna, det ska jag hälsa kockarna då blir de extra glada.

Jag förstår att det går åt mer mat med två tonårskillar hemma och säkert extra av proteinet.
    Visste du att du kan välja till extra huvudråvara varje vecka?
    På så sätt kan du gå ner i antal personer och lägga till extra protein. Beställer du exempelvis för 3 personer + extra protein så får du 3 portioner av kolhydraterna och såsen men 5 portioner huvudråvara. Det kanske skulle passa för er?

Återkom till vår kundtjänst på kundtjanst@matkomfort.se/08 408 111 17 så kan ni testa det i en vecka och se om det skulle vara ett bra alternativ för er framåt.

Vi hörs igen och trevlig helg!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Hög kvalitet och bra möjligheter till variation av menyer.
    Hej Hanna,

Tack för ett superbetyg och vad roligt att ni är nöjda med maten och variationen på menyerna.

• 2022-06-08 Insamlad av företaget
    God mat och trevligt bemötande
    Hej Hedvig,

Tack för ditt fina betyg och omdöme - det gläder och höra att ni är nöjd med maten och servicen från oss.

Ha en fin fredag!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    bra variation, men synd att man bara kan beställa för 2 eller 4 pers på Vroom och Familj
    Hej Håkan,

Stort tack för ditt betyg! Just Familjefavoriter och Vrooom är för 4, 8 personer i dagsläget men våra andra tre menyer (Premium, Hälsolådan och Vego Premium) går utmärkt att beställa från 1-8 personer, om så önskas. Du kan lätt byta mellan de olika menyerna från vecka till vecka.

Ha en fin start på helgen och trevlig fredag!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Allt funkar bra, enkelt och smidigt!
    Goda maträtter, de är bra på såser!
    Kanske lite mycket som skall paneras (det brukar vi strunta i) samt lite väl mycket kolhydrater. Önskar mer grönsaker o mindre ris/bulgur/pasta.
    Vi köper premium lådan.
    Hej Maria,
    Tack för ditt fina omdöme och din feedback!

Vi är glada att du är nöjd med vår Premiumlåda, du vet väl om att du lätt kan byta mellan de olika menyerna från vecka till vecka. Skulle det passa bättre med Stockholmslådan (numera bytt namn till Hälsolåda) en vecka så kan du enkelt byta till den menyn, i den lådan får du alltid med en vegetariskrätt också.

Ha en fin fredag och trevlig helg!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Testat andra men inga kommer upp i denna nivå, speciellt såserna. Allt är svenskt och närproducerat och de har de där lilla extra mot konkurrenterna som gör att vi fortsätter år efter år. Rekommenderas.
    Hej Johan,

Tack för ett toppbetyg och vad roligt att du är så nöjd med vår matkasse!
    Det är alltid viktigt för oss med svenska råvaror och närproducerat i störta mån. Det gläder och höra att det är viktigt för dig med.

• 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Fina råvaror. Uppskattar att det är svenskt kött och kyckling. Goda recept och enkel tillagning. Vi har provat några olika färdiga matkassar. Denna är den bästa!
    Hej Kerstin,

Tack för ditt fina omdöme! Det är alltid viktigt för oss med svenska råvaror och närproducerat i störta mån, det gläder och höra att ni uppskattar det.

Ha en fin fredag!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med både bemötande och inte minst all god mat. Så skönt att slippa fundera på vad man ska ha till middag. Tycker mycket om deras soppor och såser.
    Hej Eva,

Vilken toppenbetyg! Vad roligt att ni är nöjda med maten och servicen från oss. Vi är glada att kunna hjälpa dig i vardagen med kockförberedda soppor och såser.

• 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Ja hur länge har vi varit kunder? Ja... kanske 12 år, långt över 400 leveranser och fortfarande ett stående inslag under veckorna. Varför kanske många frågar sig. Det finns ju så många andra och många uppstickare. De har bra grejor MEN de saknar en fundamental sak.

Allt måste göras själv!

Här får du det bästa. En kocks förberedelse och sen sätter du ihop det hemma.

Trots att vi är ganska bra på att laga mat så fokuserar vi det på fredag-söndag. Resten av veckan blir lika goda rätter ( med lite egen touch. ja jag ändrar lite) från Matkomfort.

Du sparar TID och faktiskt också PENGAR
    Hej Stefan,

Vilken härlig läsning! Det gläder och höra att vi kan underlätta i din vardag med kockförberedda middagar och att det är lika uppskattat 12 år senare - vilket betyg!

Stort tack för ditt omdöme, ha en fin fredag och trevlig helg!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Enkla rätter att tillaga med mycket goda såser
    Hej Lars-Ove,

Tack för ett bra betyg - vi är glada att vi kan hjälpa dig med vardagsmaten och vad roligt att du gillar våra såser, det ska jag hälsa kockarna!

• 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Fantastiskt fina råvaror, bra recept och väldigt goda såser. Enkelt att göra paus i leverans om man behöver det. Alltid snabba på att svara om man har frågor.
    Hej Therese,

Stort tack för ditt jättefina betyg! Vi är glada att vi kan underlätta i din vardag.

Ha en fin fredag och trevlig helg!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Väldigt god mat, enkelt att följa recepten. Så bra att allt är med som behövs! Hade dock önskat bättre leveranstid! Mitt på dagen en söndag gör att man i princip inte kan boka någon aktivitet sommartid då lådan inte kan stå utanför dörren i värmen. Man måste vara hemma o ta emot. Där jag bor finns inga upphämtningsalternativ
    eller val på andra dagar.
    Hej Carina,

Vilken härlig läsning och tack för ett fint betyg!

Gällande leveranstiden så kan kan vi dessvärre inte styra över leveranstiderna då dessa är del av större rutter som beräknas av vår transportör. Körningarna planeras för att vara både miljö- och tidsmässigt effektiva, där varje stopp får sin turordning inom respektive område.

Jag förstår att det blir ett problem för dig nu när värmen är här. I vår webbutik kan du köpa en stor kylbox, på så sätt köper du lite extra tid att komma hem. Hur lång tid varorna håller sig kalla beror på hur varmt det är, om lådan utsetts för direkt sol mm. Ett tips är att lägga i egna frysklampar, då förlängs tiden ytterligare. Kanske skulle det vara ett alternativ för er?

Om du har några frågor eller funderingar kring kylboxen är det bara att återkomma till oss på kundtjanst@matkomfort.se alternativt ringa oss på 08-408 111 17.

• 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Bra mat (lite komplicerad ibland), trevlig kundtjänst. För mycket plast.
    Hej Marie,

Stort tack för ett finfint betyg och vad roligt att du gillar maten och servicen från oss - det gläder att höra!

När det gäller våra plastburkar har vi länge kikat runt på olika lösningar och alternativa förpackningar till de burkar som vi använder. Vi har precis valt att göra en stor investering i en helt ny maskin för att packa de torra varorna i mindre, anpassade plastpåsar istället för burkar. Kryddor, ris, bulgur, panko med mera kan numera packas i vår nya maskin.
    De såser, soppor och grytor som vi kokar i köket ställer andra krav på förpackningen, exempelvis värmetålighet. Vi tycker också att det är bra att det går att återsluta burkarna, så att man kan spara rester som inte går åt.
    Här följer några skillnader mellan vår mjukplast och hårdplast:
    Vår mjukplast
    • Mindre plaståtgång vid produktion, per påse.
    • Biobaserad plast, tillverkad av stärkelse och socker.
    • Fungerar ej för varma såser.
    • Kan inte återförslutas eller återanvändas.
    Vår hårdplast
    • Mer plaståtgång vid produktion, per burk.
    • Transporteras med eltruck från fabriken som ligger 100 meter bort, på samma gata som oss i Tyresö.
    • En kvalitativ, återvinningsbar PP5-plast som tål maskindisk. Den kan återanvändas massor av gånger både i det egna hushållet och är eftertraktad på andrahandsmarknaden. Återvinns på en miljöstation.

Hör av dig om du har några frågor eller funderingar, stort tack för din feedback!

Trevlig start på helgen!
  • 2022-06-08 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med Matkomfort. Det gäller såväl hur vi blivit bemötta vid de få tillfällen när problem med leveransen uppstått som kvaliteten på varorna. Menyerna är omväxlande och innovativa och sätter guldkant på vardagarna. Jag har svårt att tänka mig något som skulle få oss att sluta vara kunder.
    Hej Elisabeth,
    Stort tack för din fina feedback och ett toppbetyg! Vi är glada att vi kan underlätta och sätta en guldkant på din vardag.

• 2022-04-24 Insamlad av företaget
    Köpt deras veckomatlåda för 4 dgr i veckan. Alltid bra leveranser med i stort sett alltid fina råvaror. Ganska dyr med färdiglagade såser som tyvärr inte alltid faller oss i smaken. Lite stora portioner av sås framför allt och det blir en del som slängs, men där är ju smaken olika. Men det går snabbare o lättare att tillaga än andra matkassar.
    Hej Li, stort tack för din feedback! Härligt att du tycker att det går snabbt att tillaga maten och att råvarorna är fina. Lite tråkigt förstås att inte alla såser föll er i smaken, som du skriver gillar man förstås olika. Om du vill skulle du kunna kika på menyerna i förväg och välja ut de veckor som omfattar såser ni tycker om! Tack för ditt omdöme! Matkomfort
  • 2022-04-21 Insamlad av företaget
    Leveranser och beställningar fungerar mycket bra. Jag köpte premium för 1 person, vilket var avgörande för mig som är ensam. Dock hade jag förmodligen valt ett annat upplägg om det funnits för 1 person. Hade önskat någon vegetarisk och kanske
    någon soppa oftare. Lite för mycket kött för min smak. Varje vecka fanns minst 1 rätt som var en femma, 1 rätt som var en etta och resten 2-4 i betyg.
    Hej Lena, tack för ditt omdöme och vad roligt att du har hittat några favoriter bland våra rätter och lämnat 5 i betyg! Vi tar till oss av din önskan om mer vegetariskt och soppa lite oftare. Kanske kan du testa vår Sthlmslåda framöver, den går fint att beställa för 1 person och omfattar fågel, fisk och vegetarisk mat, alltså inget rött kött. Ha en härlig dag! Matkomfort
  • 2022-04-21 Insamlad av företaget
    Jättebra mat! För att inte tala om såserna! De är ju urgoda! Och man sparar en massa tid på att inte göra dem själv.
    Hej Eva! Underbart att du gillar våra såser, som är vårt signum och en verklig stolthet hos våra kockar! Tack för ditt fina omdöme! Matkomfort
  • 2022-04-19 Insamlad av företaget
    Bra varierad mat som smakar fantastiskt 🙌
    Hej Carl! Tack för ditt betyg och vad roligt att du tycker om vår mat! Vi uppskattar att du tycker rätterna är varierade och tar alltid tacksamt emot tips på nya och önskade rätter på menyn! Matkomfort
  • 2022-04-19 Insamlad av företaget
    Har bara positivt att säga . Trevligt och snabbt bemötande. Har till o med beställt vego. Och det tänker jag göra om. Dyrare med det är det värt. Det blir ju inget matsvinn. Fräscha varor. Det enda som har varit är råa ägg som var trasiga. Leverans i tid.
    Hej Marianne! Tack för omdöme och feedback! Extra roligt att du testat på vår vegetariska kasse. Att vi kan vara lite dyrare beror på att vi har eget kök och kockar som förbereder och tillagar alla såser och smaksättare under veckan, så att arbetet för dig som kund blir lite mindre och går snabbare när middagen väl ska på bordet. Precis som du skriver blir det inget svinn. Jag är ledsen för att du har fått trasiga ägg från oss och hoppas att du meddelade så att vi kunde ersätta dig. Annars är det bara att du tar kontakt med vår kundtjänst så ordnar vi det självklart i efterhand! Ha en fin fortsatt dag! Matkomfort
  • 2022-04-19 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med leveranser på utsagd tidpunkt och kontakter med buden. Har en gång haft kontakt med Matkomfort angående ändrad leveranstid och då blivit vänligt bemött och fått mina önskemål uppfyllda.
    Alltid färska frächa varor i lagom portioner. Särskilt såserna uppskattas och grönsaker till varje måltid.
    Tydliga instruktioner och oftast lättlagavt. Matlådorna har varit över förväntan och ser fram mot varje leverans
    Hej Rose-Marie! Tack för toppenbetyg och vad glada vi blir av att höra att både leveranserna har fungerat bra och att du känner dig väl bemött i kontakten med vår kundtjänst! Härligt också att du uppskattar våra fina råvaror, det är en viktig fokusfråga för oss tillsammans med minskat matsvinn och givetvis smakfulla rätter! Återigen tack för ditt omdöme! Matkomfort
  • 2022-04-19 Insamlad av företaget
    Vroom är fantastisk! Å i övrigt enkelt & bra service!
    Hej Pia! Tack för ditt fina omdöme och vad roligt att du gillar vår Vrooomkasse! Den är vår snabbaste och jag hoppas att du upplevde att du sparade tid under tillagningen. Tack för vänliga ord om vår service, de gör oss så glada! Ha en härlig dag! Matkomfort
  • 2022-03-06 Insamlad av företaget
    Proffsigt på alla sätt! Jättegod mat rikliga mängder.
    Hej Anne,

Stort tack för ett superbetyg och vi är glada att vi kan underlätta och hjälpa er med vardagsmaten!

• 2022-03-06 Insamlad av företaget
    Jag har haft matcomfort flera veckor och varit mycket nöjd . Allt har varit fräscht och grönsakerna fina. Idag kom min leverans och allt såg bra ut, men när jag tog citronen var den rutten. Kanske en bagatell men besviken blev jag. Hoppas det inte händer igen . Tack för annars fina lådor . Med vänlig hälsning, Agneta Asp
    Hej Agneta,
    Vad roligt att du är nöjd med maten från oss och stort tack för ett fint betyg!

Jag är verkligen ledsen att du fick dålig citron i veckans leverans. Vi dubbelkollar alltid allt när vi packar men ibland kan även vi missa eller i vissa fall kan det hända att det blir dålig under transporten. Kontakta gärna kundtjanst@matkomfort.se så ersätter vi givetvis dig, hoppas det känns OK.

• 2022-03-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra överlag: kontakt, måltider, leverans.
    Hej Eva,

Tack för ditt fina betyg och härliga läsning! Vi är glada att ni är nöjda med maten och kontakten med oss.

• 2022-03-06 Insamlad av företaget
    Bra mat och kvalitet! En vardagshjälte i vår familj
    Hej Christian,

Tack för ett toppbetyg! Det gläder och höra att vi hjälper och underlättar vardagsmaten för er familjen.