Alla kategorier Matkasse Stockholms län Tyresö Matkomfort
Rekommenderat företag 2016 - Matkomfort
Rekommenderat företag 2015 - Matkomfort

Matkomfort

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö — Visa karta

Matkomforts middagslösning innehåller fyra näringsriktiga, goda och vällagade middagar. Lättlagad mat för vardagskvällar då man varken har tid eller lust att planera, handla och laga en ordentlig middag.

Av oss får du mer än en matkasse med ingredienser och ett receptblad, vi förbereder och levererar fyra goda och näringsriktiga middagar till din dörr. Allt du behöver göra är att följa de enkla anvisningarna så har du maten på bordet. Och en hel del tid över för annat.

Läs vad 224 kunder tycker om Matkomfort

• Asle R
    Asle R skrev om Matkomfort
    Får alltid hjelp og svar raskt, meget god mat hvor sausene er det viktigste for at måltidet blir vellykket. Oppskriftene er bra! Ferdige supper er vi veldig glade for når det kommer. Viktig for oss at det er uten hvete det som leveres med unntak av pastaen. Leveringen fungerer bortsett fra at den leveres litt tidligere enn skrevet i mailen noen ganger.
  • Malin N
    Malin N skrev om Matkomfort
    Jag tycker Matkomfort fungerar väldigt bra och råvarorna känns fina. Jag har både premium och familjefavoriter. Premium är jätte bra men skulle önska att det var mer fisk i familjefavoriter och kanske någon mer rolig rätt.
    Den enda råvaran vi har haft problem med är potatisen. Den kokar lätt sönder jämfört med den jag köper i butik.
  • Pernilla L
    Pernilla L skrev om Matkomfort
    Problem med kontokortet. Vi äter inte fläsk och korv - skulle vara bra med en låda utan det - nya har vi mestadels familjefavoriter och får då göra oss av med mat i onödan. Man kan se menyerna alltför få veckor i förväg och så är det alldeles för kort tid att kunna göra ändringar - dåligt
    2017-01-11 Matkomfort svarar Pernilla L
    Tack för din rekommendation och viktiga feedback!
    Tråkigt att höra att du haft problem med ditt kort hos oss och PayEx. Hoppas det är löst! När det gäller fläsk och korv hoppas jag ni kan prova vår Sthlmslåda som bjuder på fågel, fisk och veggishrätter.
    Du kan se menyerna två veckor innan de levereras och ny funktion är på gång så du kan se 2-3 beställningsbara veckor framåt. Längre än så kan vi tyvärr inte visa då vi jobbar med färska råvaror och vi får ofta ändra om i ursprungsplanen - ibland in i det sista.
  • Annika E
    Annika E skrev om Matkomfort
    Hög kvalitet! Goda rätter som snabbt kommer på bordet laddade med nyttigheter som smakar toppen.
    2017-01-11 Matkomfort svarar Annika E
    Underbart att höra Annika, tack för betyg och rekommendation!
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Matkomfort
    Väldigt smidigt att allt är förberett. Såser är förberedda och ibland är även kycklingen delad. Detta underlättar vardagen med barn. Det är även hög kvalité på maten och det känns som att äta rwstaurang mat hemma.
    Leveransen har aldrig varit sen.
    2017-01-11 Matkomfort svarar Johanna K
    Toppen att allt funkar för dig och att vi får underlätta din vardag. Tack för rekommendation och betyg Johanna!
  • Sara J
    Sara J skrev om Matkomfort
    Bra råvaror. Relativt lätta rätter men många liknande smaker oavsett rätt. Mycket tomatbaser som är billigt men lite trist enligt mig.
    2017-01-11 Matkomfort svarar Sara J
    Tack Sara för betyg och rekommendation!
    Våra tomatbaserade såser brukar vara väldigt uppskattade och bra som komplement till veckans grädd- och crème fraichebaserade såser. Tråkigt att höra att du tycker dem är lite tristare än de andra. Hoppas att enkelheten och de bra råvarorna överväger i längden!
  • Karin F
    Karin F skrev om Matkomfort
    Jag har ett abonnemang på Stockholmslådan och har blivit utmärkt bemött hela tiden allt ifrån mejlkontakter till mannen i dörren som levererar lådan. Jag uppskattar maten mycket, det är hög kvalitet på råvarorna och de tillredda såserna är oftast jättegoda. Det innebär att jag ser fram mot att ställa mig i köket och laga efter instruktionerna, som är tydliga och instruktiva. Ofta är maten så väl tilltagen att jag har mat också till nästa dag. Alltså, mina förväntningar är uppfyllda med råge och jag har också rekommenderat till vänner och bekanta.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Karin F
    Underbart att höra Karin, tack!
    Toppen att du kan få dubbel glädje av vår mat och tack för att du rekommenderar oss vidare. Du ger väl dina vänner din kod, som ger både dig och din vän en rabatt!
  • Charlotta R
    Charlotta R skrev om Matkomfort
    Gott och enkelt att laga! Gudomliga såser.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Charlotta R
    Åh va roligt att höra Charlotta, tack för att vi får förgylla din vardag!
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Matkomfort
    Fungerar mycket bra med leverens, recept, råvaror. Bra service och bra mat. Det jag uppskattar och som jag önskar att matkomfort fortfarande kommer att satsa på är ekologiskt och fina råvaror.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Johanna R
    Tack för betyg och rekommendation Johanna!
    Vi söker ständigt efter nya råvaror och nya leverantörer och det kommer vi fortsätta med. Vi serverar ekologiskt där det går, framför allt i Sthlmslådan. Ibland får vi med kort varsel byta ut ekologiska grönsaker mot konventionella (och ibland tvärt om!) och ibland bygger vi om hela rätten när vi inte får tag på det ekologiska vi planerat för. Härligt att konceptet uppskattas!
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Matkomfort
    Mycket bra på alla sätt. Bra bemötande, när det varit problem med någon vara så har det lösts på bra sätt.
    Bra kvalite på produkterna.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Susanne S
    Tack Susanne, va härligt att höra! Toppen att kvalitén är bra på både råvaror och bemötande.
  • Per G
    Per G skrev om Matkomfort
    Bemötande från kundtjänst eller annan personal på företaget har fungerat väl, snabb och bra service. Dock har det skett en försämring vad gäller servicen från bolaget som nu levererar matlådan. Det har hänt vid ett par tillfällen att lådan är skadad, mat trillat ur lådan vid urlastning från leveransfordonet etc.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Per G
    Tack för betyg och rekommendation Per!
    Glad att höra att du alltid blivit bra bemött och att det funkat bra men tråkigt att höra att transportfirman inte längre håller samma höga standard. Kontaktar dem för att se vad som kan ha hänt, så ska det verkligen inte gå till!
  • Ingela B
    Ingela B skrev om Matkomfort
    Mycket bra mat som levereras direkt hem. Det gör min vardag mycket enklare och matlagningen är inte längre en stressfaktor. Att det dessutom smakar bra och i många fall väldigt bra gör ju allting ännu bättre.
    Mvh /// Ingela
    2017-01-10 Matkomfort svarar Ingela B
    Å va kul att höra Ingela! Tack för fin rekommendation. Att underlätta och ta bort onödig stress och samtidigt få servera god mat är precis vad vi vill hjälpa till med.
  • Anna R
    Anna R skrev om Matkomfort
    Enkelt, varierat, hyfsat ofta färdiglagade delar vilket underlättar vardagsmatlagningen.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Anna R
    Tack Anna, härligt att vi får underlätta din vardag!
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Matkomfort
    Matkomfort är ett mycket kundvänligt företag. De gånger jag har behövt hjälp av något slag har jag alltid kunnat tala med någon vänlig och hjälpsam person och problemen har gått att lösa. Mest har problemen handlat om leveranserna, det har ibland varit svårt att vara hemma de tider jag får min låda och jag bor i en fastighet där det inte går att komma in och ställa lådan utanför dörren, utan jag måste vara hemma. Från början skulle leverans vara söndag efter 16.00 men tiden har flyttats framåt så att i våras fick jag min leverans redan vid 2-tiden, det förstör möjligheten att göra något vettigt utanför hemmet av dagen.
    Jag är ensamstående pensionär och Matkomfort är en stor hjälp för mig, jag tappar ibland lusten att äta och då är det utmärkt att få hem så god mat. Att maten finns hemma och det finns instruktioner vad jag ska göra underlättar och jag hoppar inte över middagen. Så mycket bättre mat än färdiglagade rätter i min livsmedelsbutik eller take-away från företag i närområdet. Min enda invändning är att jag vill ha mer grönsaker, men det är ju inte så svårt att lägga till. Så sammantaget är jag mycket glad att min dotter tipsade mig om Matkomfort. Helhetsintrycket är att jag är mycket glad att ha hittat Matkomfort och jag hoppas att jag ska kunna fortsätta att få äta riktigt god mat.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Ulla S
    Tack bästa Ulla för din rekommendation!
    Ja, vilken tur att din dotter tipsade dig om oss. Vi är glada att vi kan hjälpa dig med bra vardagsmat och att vi kan hjälpa till om det behövs vid leverans, när tiden inte passar. Vi är glada att samarbeta med vår transportfirma Aoo Ex Kyltransporter, som är flexibla och håller den servicenivå vi vill ha, hela vägen. När det gäller grönsakerna är det många som tycker tvärt om. Glad att höra att du kan komplettera med det som önskas när du kanske ändå ska handla frukost.
  • Heather J
    Heather J skrev om Matkomfort
    I love the recipes and sauces!
    2017-01-10 Matkomfort svarar Heather J
    Glad to hear Heather, thanks for your rating!
  • Elisabeth A
    Elisabeth A skrev om Matkomfort
    Vi har varit med Matkomfort några år. De första åren tycker vi att maten var allra bäst när Matkomfort var ett mindre företag. Maten och framförallt såserna var fantastiska. Under 2016 tycker vi att maten inte alltid varit 100%. Ibland har varorna varit skadade men vi har alltid fått mycket bra mottagande vid reklammation. 2016 upplever vi också att maten ibland har varit för mycket hackande och förberedelse hemma innan maträtten år färdig. Kanske var vi för bortskämda i början.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Elisabeth A
    Tack för ditt fina betyg Elisabeth!
    Härligt att ni fortfarande är med oss och visst kan det vara så att man också känner sig lite mer bortskämd i början och att vi hade andra möjligheter när vi levererade ut 70-100 lådor i veckan jämfört med dagens 1400! Vi har under åren hittat nya leverantörer och huvudråvaror samt gjort små justeringar för att möta önskemål - även om vi i grunden gör mer eller mindre samma sak. Hälsar kockarna, framför allt de som är med och tar fram menyerna.
  • Lena S
    Lena S skrev om Matkomfort
    Vi har under en längre tid köpt Premium paketet för 2 personer. Råvarorna har en hög kvalitet och maten smakar väldigt bra. Ett enkelt sätt att få middagen snabbt på bordet.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Lena S
    Tack Lena för fint betyg och rekommendation! Härligt att vi får underlätta med bra råvaror till goda middagar.
  • Ewa O
    Ewa O skrev om Matkomfort
    Vi var kund under Matkomforts uppstart och sedan 2-3 års veckoleveranser. Mycket nöjd men sedan ändrades våra arbetsuppgifter så det blev mycket resor och inte 4 middagar hemma under må - to.
    Vi fortsatte under flera år med härliga och mycket uppskattade NYÅRSMENYER tillsammans med våra vänner. VI SAKNAR DEM OTROLIGT MYCKET!
    Vi har sedan ni inte erbjuder nyårsmenyer testat flera andra möjligherter - men det är inte i närheten av den kvalitet som vi fick från MATKOMFORT.
    Lova att det finns Nyårsafton 2017! Betyg (fråga 2) är svår att svara på eftersom det är länge sedan vi har tagit emot era leveranser. Betyget gäller de historiska Nyårslevevranserna.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Ewa O
    Tack för toppbetyg till nyårsmenyerna Ewa!
    Kul att höra att du saknar dem. Så som vi ser ut idag och som jul- och nyårshelgerna legat de senaste åren har vi tyvärr inte haft möjlighet att göra någon nyårslåda. Men 2016 kom jullådan tillbaka så håll utkik! Man vet aldrig.
  • Camila R
    Camila R skrev om Matkomfort
    Superbra mat med enkla recept och olika prisklasser och nivå
    2017-01-10 Matkomfort svarar Camila R
    Underbart med toppbetyg Camila, tack för rekommendation!
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Matkomfort
    Så enkelt och så gott! Gör familjens vardag enklare och vi får mer tid tillsammans.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Hanna W
    Åh va roligt att höra Hanna, tack!
    Precis vad vi önskar våra kunder.
  • Kajsa J
    Kajsa J skrev om Matkomfort
    Kvalitetsmässig och god mat som går snabbt att laga. Extra plus för att såser och grytor är färdiglagade!
    2017-01-10 Matkomfort svarar Kajsa J
    Tack Karin för att du rekommenderar oss och för ditt betyg! Härligt att våra färdiga såser och grytor uppskattas.
  • Pernilla K
    Pernilla K skrev om Matkomfort
    Kanongod mat på riktiga råvaror & bra service!
    2017-01-10 Matkomfort svarar Pernilla K
    Tack för finfint betyg och rekommendation Pernilla!
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Matkomfort
    Jag tycker det mesta är positivt med koncept, recept och smaker, tidsåtgång vid tilllagning, leverantstider, råvaror och tillgänglighet på webben.
    Jag har dock vid ett antal tillfällen varit besviken på grönsakerna såsom tomater och lök som inte har varit ok vid leverans eller som inte hållit en vecka. Det kan ni bli mer noggranna med.
    Jag brukar rekommendera er till mina vänner och kollegor då vi tidigare provat många olika kassar och koncept från andra leverantörer.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Patrik W
    Tack för bra betyg och rekommendation Patrik!
    Härligt att du gillar konceptet och att det mesta är positivt men tråkigt att höra att du fått dåliga grönsaker av oss - vid flera tillfällen! Vi dubbelkollar alltid allt när vi packar men visst kan vi missa ändå eller så har grönsakerna blivit dåliga under veckan, som du skriver. Toppen att vi får vetskap om det så vi kan meddela våra leverantörer om att var mer noggranna vad som skickas.
    Tack för att du rekommenderar oss, hoppas du använder din personliga kod som ger både dem och dig en rabatt!
  • Ulrika V
    Ulrika V skrev om Matkomfort
    Hög kvalitet på råvarorna, oftast goda recept. Den korta tillagningstiden underlättar vardagslogistiken.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Ulrika V
    Tack för ditt fina betyg och din rekommendation Ulrika! Härligt att höra att ni gillar oss och att vi får underlätta er vardagslogistik.
  • Katrin M
    Katrin M skrev om Matkomfort
    Mycket hjälpsamma och trevliga - från kundtjänst till chaufförer!
    Har testat så gott som alla lådor utom den dyraste. Just nu kör vi med familjelådan och är mycket nöjda!
    2017-01-04 Matkomfort svarar Katrin M
    Tack för fin rekommendation och betyg Katrin!
    Roligt att höra att du blir väl bemött av oss alla och att du testat runt bland menyerna. Det gillar vi!
  • Britta N
    Britta N skrev om Matkomfort
    Det mesta är jättebra. Bara ibland kan det kännas som lite upprepningar och lite väl mycket såser men jag ser ändå fram emot nästa gång. Leveranserna fungerar perfekt, alltid i tid . Jullådan som jag beställde sist var helt suverän.
    2017-01-04 Matkomfort svarar Britta N
    Tack för fint betyg och rekommendation Britta!
    Härligt att höra att du gillar det mesta och att jullådan var uppskattad! Förstår att det kan kännas som upprepningar när vi kör fågel, fisk, kött/fläsk varje vecka men hoppas att det blir lite variation i såserna och att ni kanske har möjlighet att äta upp det som blir över under helgen till exempel.
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Matkomfort
    Mycket nöjd med maten samt flexibiliteten att hoppa mellan menyerna.
    Det har aldrig blivit någon felleverans.
    2017-01-04 Matkomfort svarar Håkan S
    Toppen, härligt att höra Håkan. Tack för betyg och rekommendation!
  • Beatrice T
    Beatrice T skrev om Matkomfort
    Jättegoda, lättlagade middagar!
    2017-01-04 Matkomfort svarar Beatrice T
    Härligt att höra Beatrice, tack!
  • Katarina A
    Katarina A skrev om Matkomfort
    Trevlig matupplevelse. Speciellt goda såser som förgyller upp basrätterna. Bra fungerande leveranser, lätt att beställa på Mina sidor. Lite för tjatigt med matsedeln med fisk och kyckling. Ogillar fläskkött, så mycket bättre när det ersätts med rotfrukter/grönsaker. Skulle varje vecka själv kunna beställa det och inte vara beroende av slumpen.
    2017-01-04 Matkomfort svarar Katarina A
    Tack för betyg och rekommendation Katarina!
    Härligt att höra att ni gillar såserna och enkelheten i att beställa. Där kan du också välja en annan meny om du vill ha mer omväxling!
    Fisk, fågel och fläsket är bra vardagsråvaror som många uppskattar. Vi letar vidare för att hitta annat att alternera med. Vår utmaning är att hitta färskt och svenskt till ett pris som funkar för Vrooom och våra andra menyer.
  • Eva M
    Eva M skrev om Matkomfort
    Alltid väldigt tillmötesgående och måna om att hjälpa till. Pålitliga leveranser. Perfekta råvaror med utmärkta tillagningsanvisningr.
    2016-12-29 Matkomfort svarar Eva M
    Tack för toppbetyg Eva!
    Härligt att vår service uppskattas och att råvaror, leveranser och instruktioner också gör det.
  • Therese J
    Therese J skrev om Matkomfort
    Bra bemötande. Vid ett tillfälle fick vi fel matlåda till för få personer. Ni ordnade det utmärkt.
    Bra variation, snabbt att tillaga, bra råvaror.
    2016-12-29 Matkomfort svarar Therese J
    Tack för fintfint betyg Therese!
    Ledsen att det blev fel med portionerna vid ett tillfälle! Tack för att jobbet efteråt uppskattas och härligt att ni gillar konceptet.
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Matkomfort
    God vällagad mat, ekologiskt och lätt lagat.
    2016-12-29 Matkomfort svarar Ulrika B
    Tack Ulla!
    Härligt att höra att vi och vårt koncept är uppskattat.
  • Anne W
    Anne W skrev om Matkomfort
    God varierad mat, enkla recept, perfekt om man har ont om tid.
    2016-12-29 Matkomfort svarar Anne W
    Tack Anne!
    Det är precis så vi vill uppfattas :) Härligt att vi får hjälpa dig i vardagen.
  • Inger N
    Inger N skrev om Matkomfort
    Bra variatin, skönt med alla ingredienser i lådan. Bra grunder, såser grytor mm. Lätt att förstå recepten beskrivningarna. Rikligt med mat.
    2016-12-29 Matkomfort svarar Inger N
    Tack Inger för finfint betyg och fin rekommendation!
    Härligt att vi är uppskattade, i alla delar, hemma hos dig.
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Matkomfort
    Alltid fräscha råvaror, leveranser vid angiven tid, Smakliga rätter.
    2016-12-29 Matkomfort svarar Johanna K
    Tack Johanna för fin rekommendation och fint betyg!
  • Helena H
    Helena H skrev om Matkomfort
    Så enkelt, gott och snabbt! Underbara såser som gör vardagen lite roligare. Bra med variationen av rätterna. Alltid hjälpsamma och tillmötesgående.
    2016-12-29 Matkomfort svarar Helena H
    Härligt att höra Helena, tack!
    Toppen att vi kan göra er vardag lite mer varierad och roligare.
  • Victoria N
    Victoria N skrev om Matkomfort
    Väldigt god och varierad mat! Mycket nöjd
    2016-12-20 Matkomfort svarar Victoria N
    Va roligt att höra att du känner dig mycket nöjd med oss Victoria. Stort tack för fint betyg och omdöme!
  • Åse L
    Åse L skrev om Matkomfort
    Proffsigt och leveranssäkert. Mycket enkelt och oerhört gott.
    2016-12-20 Matkomfort svarar Åse L
    Tack för fint betyg och en proffsig, kort och väldigt innehållsrik rekommendation Åse!
  • Liv S
    Liv S skrev om Matkomfort
    Matkomfort är mycket bra. Varierade måltider o mycket lättlagat.
    2016-12-20 Matkomfort svarar Liv S
    Härligt att höra Liv, tusen tack för finfint betyg!
  • Ann W
    Ann W skrev om Matkomfort
    Bra urval och variation på produkterna. Trevligt med bonussytemet. Mycket, mycket kundorienterad, snabb feedback och proaktiva förslag från kundtjänst. Också mycket bra leverenssäkerhet och personal. Perfekt!
    2016-12-20 Matkomfort svarar Ann W
    Åh Ann, tack för din fina rekommendation och toppbetyg!
    Härligt att höra att vi uppskattas "från topp till tå". Vi kan ju inte önska oss något bättre än att få omdömet "Perfekt"".
  • Sanna R
    Sanna R skrev om Matkomfort
    Känns personligt och småskaligt. God mat, men skulle vilja veta hur pass nyttig den är också.
    2016-12-20 Matkomfort svarar Sanna R
    Tack för betyg och rekommendation Sanna!
    Härligt att känslan kommer fram. Jämfört med de stora matkassarna är vi pyttesmå. Privatägt och totalt 14 anställda varav hälften är kockar och jobbar med att förbereda maten.
    Titta gärna under burken på såserna, där har du näringsvärden. Vi jobbar med att få en bra balans under veckan, där vissa dagar är mer och andra mindre nyttiga, beroende på hur mycket sås man tar. Betygen är väldigt avgörande för oss och rätter med såser innehållande crème fraiche eller grädde får alltid toppbetyg!
  • Jan H
    Jan H skrev om Matkomfort
    Varierte retter, god kvalitet på råvarer og enkle og tydelige menybeskrivelser
    2016-12-19 Matkomfort svarar Jan H
    Härligt Jan, tack för betyg och rekommendation!
  • Ing-Britt J
    Ing-Britt J skrev om Matkomfort
    Utmärkt , passar oss perfekt !
    2016-12-19 Matkomfort svarar Ing-Britt J
    Toppen Ing-Britt! Kul att höra. Tack för fint betyg och rekommendation!
  • Pia E
    Pia E skrev om Matkomfort
    Bra, god och vällagad mat. Dock ofta samma rätter såsom fläskkotlett, etc.
    2016-12-19 Matkomfort svarar Pia E
    Tack Pia för betyg och rekommendation!
    Härligt att maten uppskattas även om ni tycker att fläskkotletten återkommer. Det är en bra vardagshuvudråvara som många uppskattar. Vi jobbar ständigt vidare på att hitta alternativ hos våra leverantörer. Vår utmaning är att de behöver kunna packa för alla våra storlekar, 1-6 portioner. Och att vi alltid vill köpa färskt och svenskt kött!
  • Martina G
    Martina G skrev om Matkomfort
    Är väldigt nöjd med Makomfort.
    2016-12-19 Matkomfort svarar Martina G
    Underbart att höra Martina!
    Tusen tack för fint betyg och rekommendation.
  • Sofie M
    Sofie M skrev om Matkomfort
    Alltid fräsch och god lättlagad mat! Får inspiration om nya smaker blandat med "gamla godingar". Bäst är att man som litet hushåll kan beställa 1-2 portioner! Det kan man inte på andra matkassar.
    2016-12-19 Matkomfort svarar Sofie M
    Tack Sofie för toppbetyg och fin rekommendation!
    Härligt att våra portionsstorlekar uppskattas. Vi vill hjälpa alla hushåll i vardagen, stora som små.
  • Anna N
    Anna N skrev om Matkomfort
    Bra upplägg, dock känns rätterna ganska repetitiva i längden. Mycket kotlett på torsdagarna....Testade Vroom, men kändes precis som den vanliga kassen, bara utan grönsakerna
    2016-12-19 Matkomfort svarar Anna N
    Tack Anna för betyg och rekommendation!
    Härligt att ni gillar vårt upplägg. Ja, vi rekommenderar att äta fisken tidigt i veckan och färs samt kyckling har lite kortare Bäst före-datum. Då hamnar kotlett eller liknande på torsdagen. Vi jobbar ständigt med att hitta alternativ hos våra leverantörer. Vår utmaning är vi alltid vill köpa färskt och svenskt kött plus att de behöver kunna packa för alla våra storlekar, 1-6 portioner!
    Det stämmer att menyn för Vrooom utgår från Premium, med något enklare huvudråvara (Guldfågel istället för Bjärekyckling), vi gör tillagningen lite snabbare och man får själv komplettera med de grönsaker man vill ha/har tid att tillaga.
  • Lotta E
    Lotta E skrev om Matkomfort
    Jag har sedan jag blev kund för flera år sedan alltid blivit otroligt vänligt och trevligt bemött i mina kontakter med Matkomfort.
    Vi brukar beställa Premiumlådan och har också provat Vrom lådan några gånger.
    Kvaliteten på maten har genom åren varit väldigt hög, vi har aldrig fått något som varit ofräscht eller dåligt i lådorna. Såserna är fantastiska! Portionerna är väl tilltagna.
    Tror aldrig vi tillagat och ätit något som inte smakat bra, även om vår upplevelse är att inslaget av bulgur, couscous, billigare rotfrukter etc., nog har ökat något genom åren.
    Leveranserna har alltid fungerat bra, men sedan ni bytte leverantör är de än mer punktliga. Maten kommer alltid kylskåpskall.
    2016-12-19 Matkomfort svarar Lotta E
    Tack Lotta för ditt fina betyg och din fina rekommendation!
    Härligt att vi levererar både när det gäller mat, leverans och service. Vi har fått önskemål om att variera potatis/ris/pasta och har därför tagit in couscous, bulgur och rotfrukter som middagens kolhydrater. Ledsen om det uppfattas som att vi tagit in "billigare" råvaror. Vi har inte dragit ner på kostnaden för råvaror totalt i lådan.
    Toppen att leveranserna funkat bra och att de nu är ännu mer punktliga. Var det kanske sedan de införde nytt system och vi nu skickar sms med tiden du tänker på? Vi har haft samma företag sedan 2008 :)
  • Eric R
    Eric R skrev om Matkomfort
    God mat men onödigt krångliga recept med mycket disk.
    Leveranstiden varierar mycket, svårt att planera söndagen.
    2016-12-16 Matkomfort svarar Eric R
    Tack för betyg och kommentar Eric!
    Härligt att du gillar vår mat men tråkigt att höra att det känns krångligt och att det blir mycket disk. Skickar det vidare till kocken som planerar menyerna. Kanske kan vi ge alternativa tips, att steka allt i en panna, om man föredrar det.

Leveranstiden hittar du på Min sida redan på torsdag eftermiddag, så du kan planera din söndag. Leveranstiden planeras efter antalet leveranser i ditt område. Vanligtvis brukar det vara ungefär samma tid. Kanske har det varit många nya kunder innan dig, vilket påverkar. Hoppas att du känner att fördelarna överväger och att vi får fortsätta hjälpa dig i vardagen!
  • Mona B
    Mona B skrev om Matkomfort
    Maten är nästan alltid god. Nya idéer gör att maten känns spännande.
    Jag skulle gärna vilja få information om näring i maten, energi, kolhydrater, protein, fett.
    Förut var det svårt att hitta veckans meny på hemsidan men det har blivit bättre. Det är svårt att hitta var jag kan lämna betyg om olika menyer.
    Vi har provat Stockholmslådan några gånger men är mindre nöjd med den än med Premium.
    Leveransen funkar bra.
    Vi uppskattar särskilt grönsakerna som vi upplever har bättre smak än grönsakerna i närliggande matbutiker från olika kedjor.
    2016-12-16 Matkomfort svarar Mona B
    Tack för betyg och rekommendation Mona!
    Härligt att höra att du gillar oss och våra råvaror.
    Angående näringsvärde, all information du söker finns under burken! Där hittar du allt per 100 g. Den totala måltiden kan vi inte beräkna då tillexempel mängden grönsaker inte är helt proportionerlig om du har 1 eller 5 portioner. Det kan också ske ändringar in i det sista när det gäller både huvudråvaror och tillbehör. Där hänvisar vi till Livsmedelsverkets hemsida som har förteckning över alla råvaror: www7.slv.se/SokNaringsinnehall

Toppen att det är enklare att hitta till menyerna ny på nya hemsidan. Scrollar du lite längre ner på Min sida hittar du också Betygsättningen under den aktuella menyn. Hoppas du hittar dit då vi uppskattar alla betyg och kommentarer samt att du får poäng för varje betygsatt vecka! Poängen kan du lösa in mot olika saker i vårt Lojalitetsprogram.

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö