Alla kategorier Matkasse Stockholms län Tyresö Matkomfort

Matkomfort

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö — Visa karta

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 282 kunder tycker om Matkomfort

• Carina R
    Carina R skrev om Matkomfort
    Lätt att tillaga, mycket hög kvalitet på varorna, alltid gott. Som att äta på restaurang varje dag. Läs mer
    2017-11-20 Matkomfort svarar Carina R
    Underbart att höra Carina, tack för fint betyg!
  • Johnny H
    Johnny H skrev om Matkomfort
    Matkomfort är fantastiskt. Jag har hört av mig till dem flera gånger och berömt maten. Premiumlådan för två personer är helt enkelt underbar.
    På den negativa sidan har vi faktureringen. Jag upplever det som mycket opraktiskt att behöva betala två gånger i månaden. Alla andra leverantörer jag har fakturerar en gång i månaden. Matkomfort har varit igång så länge nu att de borde ha börjat få ordning på likviditeten och kan ligga ute med pengar några dagar längre. Jag kan också tycka att variationen på familjelådan för fyra personer är lite klen. Det är mycket samma rätter som går runt där även om de rätterna är väldigt goda.
    Sammantaget är jag grymt nöjd och älskar maten. =) Läs mer
    2017-11-16 Matkomfort svarar Johnny H
    Tack Johnny för ditt fina betyg och din rekommendation! Toppen att du provat både Premium och Familjefavoriter.
    Just Familjefavoriter är framtagen för att lite mer kräsna barn ska lära sig tycka om nya smaker, då behövs upprepning. Vi rekommenderar att man varvar den med någon annan låda och då återkommer de ungefär var 14:e vecka. Sedan tittar vi på betygen, de som får bra betyg blir kvar, övriga ses över.

När det gäller faktureringen så har vi varit igång länge (snart 10 år!) och vi är fortfarande små och privatägda. Dessvärre finns det ett flertal kunder som beställer utan att ha en intention att betala. Eller de som vill men som sen inte kan. Låter vi det gå upp till 30 dagar innan vi skickar ut fakturan och sedan ett par veckor till för påminnelser och slutligen inkasso, kan vi vara uppe i 8-10 leveranser som gått ut, som vi inte får betalt för. Det smidigaste är att betala med kort via vår betalningspartner PayEx.
  • Inger Och Kjell M
    Inger Och Kjell M skrev om Matkomfort
    Att vara kund hos Matkomfort har underlättat min tillvaro genom att erbjuda färdigkomponerade veckomenyer med bra råvaror.
    Man får instruktioner och tips om tillagning och dessutom får man Matkomforts goda färdiglagade såser. Det känns nästan som att gå på restaurang och äta varje dag.
    Har något varit fel eller man haft funderingar om något får man alltid vänliga och sakliga svar och förklaringar. Läs mer
    2017-11-14 Matkomfort svarar Inger Och Kjell M
    Vi är så glada att vi kan hjälpa er i vardagen Inger och Kjell! Härligt att vi, våra råvaror, menyerna och bemötandet uppskattas, tack.
  • Ketti D
    Ketti D skrev om Matkomfort
    Bra, ekologisk, nyttig, smakrik mat! Läs mer
    2017-11-13 Matkomfort svarar Ketti D
    Tack för härligt omdöme och finfint betyg Ketti!
  • Ingela M
    Ingela M skrev om Matkomfort
    Matkomfort har varit mycket trevliga och tillmötesgående ända från det att vi började använda deras tjänster. Har fått bra information när de gjort ändringar i tjänsten. Har även fått bra och snabb hjälp vid kontakt på e-post tex då jag missat att avbeställa en vecka vilket de ordnade så att vi fick leverans veckan efter. Läs mer
    2017-11-13 Matkomfort svarar Ingela M
    Tack för fina ord och toppbetyg Ingela!
    Härligt att höra att ni är nöjda med oss och att du fått ett bra bemötande vid kontakt med oss.
  • Johan D
    Johan D skrev om Matkomfort
    Mycket bra råvaror
    Pålitga leveranser. Läs mer
    2017-11-10 Matkomfort svarar Johan D
    Toppen, tack för det fina betyget Johan!
  • Anki M
    Anki M skrev om Matkomfort
    Vi har haft matkomfort i ca 1 1/2 år. Vi har varit nöjd nästan hela tiden. Supergod mat, såser som på restaurang. Enkelt att tillreda. Man slipper handla så mycket mat de veckor vi har låda. Vi kör varannanvecka o det passar oss. Oftast kör vi finlådan, den är bäst. Ibland har vi haft familjefavoriter och den är oxå god. Man bör kolla o se vad man tycker bäst om. Vår familj har lite svårt för fisken, där blir det mat över. Fisksoppan är dock en av mina favoriter. Annars kan man önska lite större portioner. Det är lite knapert ibland. Läs mer
    2017-11-10 Matkomfort svarar Anki M
    Tack för ditt betyg Anki! Härligt att ni för det mesta är nöjda med oss. Toppen att ni upptäckt enkelheten med att kolla menyn och byta efter vad som passar er bäst just den veckan. Tråkigt att höra att fiskrätterna inte är lika poppis, de brukar få riktigt höga betyg. Har ni provat att beställa till extra huvudråvara någon gång, annars kan det vara värt om man känner att det går åt lite mer protein. Alternativt gå upp en portion (för Premium) om man har växande barn som kanske äter lite större portioner.
  • Anna F
    Anna F skrev om Matkomfort
    Är så nöjd med allt. Från bemötande till all god mat. Läs mer
    2017-11-06 Matkomfort svarar Anna F
    Underbart att höra Anna, tack så mycket!
  • Arne B
    Arne B skrev om Matkomfort
    Jag har Stockholmslådan och tycker att det är bra rätter med många variationer. Det är sällan man får samma rätt flera gånger. Vissa rätter är lite krångliga att tillaga men de flesta går hyfsat enkelt. Det vore bra om det fanns en bild på den färdiga rätten så att man kan se hur det är tänkt att bli. Ibland är det svårt att veta vilka proportioner det ska vara mellan ingredienserna då det inte framgår mängder i recepten. Det vore även bra att veta i förväg vilka basvaror man förutsätts ha hemma, tex, rapsolja, smör o liknande.Såserna är ofta väldigt feta, upp till 80 % ,och inte speciellt goda. Här borde de försöka få fram lite smalare och smakfulla varianter.

MVH
    Arne Brataas Läs mer
    2017-11-06 Matkomfort svarar Arne B
    Tack för ditt betyg och din viktiga feedback Arne!
    I Sthlmslådan är det fram för allt Fantasirätten som är lite mer krävande än de andra. Det vet vi om och vi tittar på vegetariska rätter och alternativ som kan underlätta och vara ännu lite snabbare. Samtidigt vill vi inte att rätterna ska vara för enkla, som till exempel en pasta med pesto rakt upp och ner. Kanske har vi fel där!

De enda basvarorna du behöver ha hemma är salt, peppar, oliv/rapsolja och smör. Ibland skriver vi att du ska vända fisken i mjöl, då det blir enklare att hantera den. Har man inget mjöl hemma är det inget måste för att få till en smaklig måltid.

Tyvärr har vi inte möjlighet att skriva antalet grönsaker i beredningsfilerna. Vi använder samma meny till alla våra storlekar, 1-6 portioner. Redan där är det olika antal för olika kunder. Ett exempel, att skriva ca en tomat per portion skulle bli helt fel i vissa storlekar. För de som har en portion kan det ibland handla om att ta fram en halv citron, de som har 5 portioner kanske har 2-3 stycken beroende på vad de ska användas till. Hur stora tomaterna och lökarna är vet vi först när grönsakerna kommer, då är menyerna redan tryckta. Därför vet vi inte själva i skrivandets stund om vi får små eller stora, dvs hur många det blir i lådan när det väl packas.

Menyerna trycks på torsdagen, vilket är innan vi har fått hem varorna. Kommer det mycket små tomater kanske vi behöver lägga i fler än vad vi hade planerat för och tvärt om. Även i samma leverans kan två kunder med samma antal portioner få tre stora och en annan fyra mindre tomater, som ett exempel. Ett tips är att lägga Matkomfortgrönsakerna i en egen låda i kylen, när man packar upp. Eller allt från oss samlat på en hylla.

Vi önskar också att vi hade möjlighet att fota alla rätter! Då vi får hem råvarorna på fredagen har vi ingen möjlighet att hinna fota dem och lägga upp på exempelvis hemsidan. Det kan komma att ske ändringar in i det sista, och då vill vi inte ha fotat något som inte sedan levereras i lådan. Är det storm på havet och vi blir helt utan torsk eller annan fisk, kan det bli en helt annan rätt vi får servera.

Sen har vi såserna, de fetaste är alltid de som får bäst betyg. Vi försöker få en bra balans och helhet över veckan. Hoppas du sätter betyg på vår mat, det bästa sättet att vara med och påverka då vi tittar mycket på dem i vårt arbete framåt.

Ett långt svar på viktiga synpunkter - vi hörs igen om det är något du funderar på!
  • Yvonne N
    Yvonne N skrev om Matkomfort
    Fantastisk affärsidé. Unik i Sverige. Erbjuder nämligen även måltider för singelhushåll.det gör ingen annan...
    Sällan repriser. fantastiska såser speciellt de kalla. Idag äter jag fisk (nytt för mig)
    fläsk kött och kyckling varje vecka och det är alltid så gott. Och nya smakupplevelser. Nya rot- och grönsaker..har jag fått uppleva.
    Och man kan fixa till maten på sitt eget sätt..om man vill (och kan).
    Fräscht förpackat. Leverans till dörren.
    Behöver inte fundera vad jag ska äta.
    Och jslipperag handla....mer än vissa basvaror...
    Och jag slipper släpa...enkla pedagogiska recept.
    Jättebra kundservice.
    hoppas jag inte glömt nått... Läs mer
    2017-11-06 Matkomfort svarar Yvonne N
    Tack Yvonne för ditt fina omdöme och toppbetyget!
    Härligt att höra att du hittat till oss och att vi får hjälpa dig i vardagen, att bemötande varit bra och att maten smakar. Vi förstår att även singelhushåll kan behöva lite hjälp och inspiration i köket!
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Matkomfort
    Hej,
    Jag tycker matkomfort är bra.
    Tycker kundtjänst trevliga när jag har ringt.
    Chauffören som kommer trevlig.(saknar den gamla chauffören)
    Punktliga.
    Rätter är smakliga, dock inte alla tycker jag.
    För lite kyckling.
    Matkomfort är bra, dock synd att de har inte , t.ex laktosfri kostnad eller veganskt, eller glutenfri?
    Jag är nöjd med matkomfort.
    Har bara haft ett email, där personen lätt väldigt uppkäftig per mail.
    Inget mer :).
    Mvh, Läs mer
    2017-11-06 Matkomfort svarar Anna Å
    Härligt att du tycker vi är bra över lag! Toppen om du betygsätter rätterna enligt 1 - vill inte se i lådan igen och 5 - vill gärna se i lådan igen. Vi jobbar jättemycket med betygen i vår utveckling framåt. Då och då har vi kyckling två gånger samma vecka, framför att mer kyckling önskas! Hälsar också transportfirman att den gamla chauffören på din rutt är saknad.

Vi lagar såna stora mängder såser åt gången att det i dagsläget inte fungerar att i vår produktion hantera de små laktosfria konsumentpacken som finns idag. Än så länge har producenterna inga storkökspaket. Det är en av anledningarna till att vi inte kan producera en variant med laktosfritt. För vanliga matkassar handlar det mer om att bara packa en annan produkt i påsen, vilket förstås är enklare. Vegetariskt tar vi in då och då, förutom i Sthlmslådan i vilken vi har en veggishrätt i veckan. Ett helt veganskt alternativ ligger lite längre bort.

Jag är verkligen ledsen om uppfattats som uppkäftiga i den mejlkontakt du haft med oss! Härligt att det funkat bättre per telefon.
    Har du fler tankar eller funderingar - låt gärna oss veta!
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Matkomfort
    Jag köper lådan som heter vroom varannan vecka. Jag är på det hela taget nöjd. Minus är att man inte kan få en månatlig faktura. Saknar också verkligen att få en vegetarisk rätt på menyn, hade gärna haft det istället för rätten med fläskkött varje vecka. Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Camilla W
    Tack för ditt betyg och viktiga feedback Camilla!
    Vi är ett litet privatägt företag som inte möjlighet att fakturera en gång i månaden. Då vi har 15 dagar som betalningsvillkor och fakturerar var 14:e dag kan du göra så att du slår ihop två fakturor och betalar dem samtidigt. Hör av dig till oss om du vill veta mer så hoppas jag vi kan komma fram till en smidig lösning som passar!

När det gäller vegetarisk har vi valt att lägga en vegetarisk i veckan i Sthlmslådan. I Vrooom kör vi något vegetariskt då och då. Det finns en liten efterfrågan så vi kommer köra det lite oftare eller skapa rätter som kanske inte kräver fullt så mycket kött alla dagar i veckan. Samtidigt har vi kunder som inte vill ha vegetariskt alls!
    Låt oss gärna veta om du har fler frågor eller funderingar!
  • Katarina R
    Katarina R skrev om Matkomfort
    Har länge haft Premium-kassen varannan vecka och är mkt nöjd. Mycket goda och vällagade såser och grytbaser ger kombinationer och smaker utöver det vi själva hade kunnat åstadkomma till vardags. Leveransen kommer oftast ngt innan utsatt tid, har aldrig varit försenad. Recepten är ofta kompletterade med "barntips". Matkomfort är måna om nöjda kunder, och har varit generösa med kompensation om det ngn gång har varit en vara som inte hållit måttet. Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Katarina R
    Tack för ditt fina betyg och dina fina ord Katarina!
    Härligt att höra att du är nöjd med allt från leverans, till mat, tips och vår service.
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Matkomfort
    Den bästa ”kassen” vi haft och vi har testat många :) Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Ulrika H
    Åh va härligt att höra Ulrika, tack!
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Matkomfort
    Bästa val jag har gjort att börja med Matkomfort! Hög kvalitet, enkla recept men ändå smakrikt och känsla av lagat från grunden. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Mattias F
    Tack snälla för fint betyg och omdöme!
    Härligt att vi får hjälpa dig i vardagen.
  • Nina N
    Nina N skrev om Matkomfort
    Allt är verkligen jättebra på alla sätt och vis men med det intensiva liv med barn i tonåren med olika aktiviteter samt ibland är vi fler än bara familjen gör att Matkomforts goda mat kommer i otakt med vår vardag. Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Nina N
    Tack för fint betyg! Va härligt att ni är nöjda med oss på alla sätt och vis men att det kan vara svårt att få ihop det ändå!
    Vi tipsar lite då och då vad man kan göra om man tex. blir fler till middagen, i vår Food Court och det kan vi ta upp igen. Laga tillexempel två av veckans rätter om ni blir många och spara eventuella rester som blir över. Har ni sedan två dagars rester över blir det en buffé den tredjedagen, dem som är hemma kan välja vad de vill äta i "repris"! Eller blir ni många och har en rätt över fredag/lördag? Köp till sushi och servera som förrätt samt lite extra sallad och sedan lite mindre portioner som huvudrätt. Hör av dig till oss om du står på eftermiddagen och vill ha mer tips i stunden!
  • Mats R
    Mats R skrev om Matkomfort
    Jag har köpt Stockholmslådan i ca 2 års tid och är mycket nöjd.
    Såväl leverans och kundbemötande som innehåll och smakupplevelse, överträffar ständigt mina förväntningar.
    Pris/prestanda är tack vare ovan rimlig, även om 120kr/portion inte kan anses billigt.

Tack
    Mats R Läs mer
    2017-10-25 Matkomfort svarar Mats R
    Tack själv Mats! För fint betyg och rekommendation.
    Härligt att vi får överträffa dina förväntningar i vardagen och att du tycker att vi ändå är prisvärda.
  • Agneta E
    Agneta E skrev om Matkomfort
    Hela Matkomforts upplägg tycker jag är proffsigt och fungerar bra. Har bara positiva erfarenheter. Beställer en låda ungefär varannan vecka, för tillfället något mer sällan. Vi köper familjelådan. Jag tycker att maten är bra och har inbland tänkt att jag ska byta låda för att få större variation. Det har inte blivit av men beror helt och hållet på mig. Det har passat vår familj att få färdiga såser mm och därför valde vi Matkomfort som leverantör. Det blir dock en lite dyrare lösning för oss som är lata/mindre bra på matlagning vilket är orsaken till att vi köper lådan varannan vecka. Uppskattar den höga kvalitén på råvarorna. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Matkomfort. Läs mer
    2017-10-25 Matkomfort svarar Agneta E
    Tack för fin rekommendation och betyget Agneta!
    Toppen att ni hittat rätt med vår middagslösning och att ni väljer den intervall och meny som passar er bäst. Det är precis så vi önskar att man gör. Vill du ha hjälp med att testa någon av våra andra varianter, hör bara av dig så ordnar vi det.
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Matkomfort
    Jag är nöjd. Mina lådor levereraaenligt tidtabell. Inget saknas vid leverans. Fiskrätterna lite tråkiga och enformiga. Efterlyser lite mer typ fiskgryta. Tråkigt med ffa couscous då denna är torr. Kräver ordentligt med sås till. Salladerna, speciellt med fänkål är goda. Bra med mycket rotfrukter. Läs mer
    2017-10-25 Matkomfort svarar Ulla N
    Tack för fint betyg och synpunkter Ulla!
    Kul att höra att du gillar fänkålen och våra rotfrukter från Ryftes på Gotland. Våra fiskrätter brukar vara mycket uppskattade och särskilt vår fiskgryta, hoppas du får den snart om du missat den! Couscous har vi lite då och då, flera av våra kunder önskar alternativ till ris, potatis, pasta och bulgur. Håller med om att det kräver lite extra olja, smör eller mer av såsen, för att den inte ska upplevas som så torr.
  • Elizabeth B
    Elizabeth B skrev om Matkomfort
    Hög kvalitet i kundbemötande. Bra upplägg av hemsidan. Bra administration. Trevlig (och för det mesta samma) leverantör.
    Varierande betyg för recept och mat men kanske ändå i snitt en fyra. Den utomordentligt trevliga personalen i kundtjänst dras ner ett steg av den levererade maten! Läs mer
    2017-10-25 Matkomfort svarar Elizabeth B
    Tack snälla Elizabeth!
    Härligt att du uppskattar oss, maten, hemsidan och inte minst servicen i kundtjänst. Vi är glada att vi får förbereda din vardagsmat och det är trevligt att få höras lite då och då, när vi kan hjälpa till med något.
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Matkomfort
    Är väldigt nöjd med allt. Det enda att kommentera är att texten knappt går att läsa på undersidan av plastburkarna då trycket är dåligt och färgen är grå. Det blir för dålig kontrast. Läs mer
    2017-10-24 Matkomfort svarar Gunilla G
    Tack för ditt fina betyg Gunilla! Toppen att ni är nöjda med allt.
    När det gäller text på burkarna ska vi se vad vi kan göra för att förbättra kontrasten. Mycket mer plats har vi inte men med färg och text kanske vi kan få till det så det blir mer lättläst!
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Matkomfort
    Matkomfort har underlättat min och min familjs vardag enormt. Vi får god, varierad och lättlagad mat till ett bra pris varje vecka. Vi har testat både vroom och familjefavoriter som båda är superbra! Våra förväntningar infrias varje vecka, gott och tid över till annat. Läs mer
    2017-10-24 Matkomfort svarar Caroline B
    Tack för toppenbetyg Caroline!
    Härligt att vi får underlätta er vardag, att era förväntningar infrias och att ni provat lite olika. Det tycker vi är jättebra. Välj den menyn som passar bäst just den veckan eller kör varannan!
  • Maria B
    Maria B skrev om Matkomfort
    Jag har köpt både sthlmslådan 3 dagar/v och helglådan som vi tagit med till landet.

Hade gärna sett att att helglådan varit mera grönsaker och mera hälsoinriktad. Dock tycker jag att de har varit men min man , gillade dem inte, då både veckolådorna och helglådan hade dålig variation. Läs mer
    2017-10-24 Matkomfort svarar Maria B
    Tack för betyg och feedback Maria!
    Premium Helg är fortfarande under utveckling och vi tar tacksamt emot alla kommentarer. Jämfört med vid starten är det redan mer grönsaker i den så prova gärna någon gång igen. Vi har i dagsläget inte någon plan för att göra just Premium Helg mer hälsosam. När det kommer till vardagsmaten tycker vi det handlar om mat och rörelse i kombination. Är det något speciellt du söker i "hälsoinriktning", hör gärna av dig!

När det kommer till variationen har vi i Premium Helg en kött och en fisk i lådan. Våra vardagskassar innehåller en fisk, en kyckling och vanligtvis någon färs och/eller en fläsk-rätt. Något mer sällan serverar vi korv. Bra vardagshuvudråvaror tycker vi! Tillbehör, såser och kolhydrater varvas. Är det något som saknas där, som du skulle vilja se i våra matkassar, låt oss gärna veta!
  • Berit Ilse Christin F
    Berit Ilse Christin F skrev om Matkomfort
    Jag är numera ensamstående har en portion Premium varannan vecka. God, nyttig och lättlagad mat. De gånger jag haft kontakt med företaget har bemötandet varit väldigt bra. Läs mer
    2017-10-20 Matkomfort svarar Berit Ilse Christin F
    Tack för fint betyg och härligt att höra!
    Toppen att vi får hjälpa dig i vardagen med vår mat!
  • Ulrika Fristedt L
    Ulrika Fristedt L skrev om Matkomfort
    Allt har fungerat toppen från allra första början med leveranserna från Matkomfort. Innan vi började med matkomfort var barnen i familjen gnälliga över den mat som vi lagade. Nu har vi fått leveranser i över ett år och inget av barnen gnäller utan de äter friskt av den mat som lagas. Vi är helt klart nöjda!! Läs mer
    2017-10-20 Matkomfort svarar Ulrika Fristedt L
    Tack för ditt härliga betyg Ulrika!
    Toppen att höra att barnen äter friskt av vår mat, att ni är nöjda och att maten är uppskattad både av vuxna och barn.
  • Josefine A
    Josefine A skrev om Matkomfort
    Tycker det är mycket bra råvaror, goda såser och fantastiska soppor (mer soppa skulle vi inte tacka nej till)! Ett tips kan vara att en av rätterna faktiskt är mer färdiglagad (likt soppan) än de övriga då det är otroligt skönt att ha en "snabbrätt" att slänga ihop utan en massa skala, riva och hacka moment. Kanske till och med kunde vara ett permium tillägg att få grönsaker i burkar färdighackade (för den extremt tidspressade)?

Gillar även att matkomfort ofta har glutenfria måltider, eller rätter som går att anpassa utan gluten på ett enkelt sätt.

Hade gärna velat byta mellan menyerna än bara Stockholmslådan men dessvärre äter vi inte griskött så då är det sällan som vi kan ändra meny. Läs mer
    2017-10-19 Matkomfort svarar Josefine A
    Tack för ditt fina betyg Josefine!
    Härligt att det riktigt förberedda rätterna uppskattas. Vi tittar mycket på betygen så sätt gärna bra betyg på maträtterna (om du inte redan gör det)! Vi håller med om att en snabb rätt i veckan vore optimal. Då de ofta får lite sämre betyg känns det svårt att plocka in för många av dem just nu.

Att skicka med färdighackade grönsaker är svårt, då det i så fall behövs konserveringsmedel eller tillsatser, för att de ska hålla sig. Något vi vill undvika. Däremot kan man ju fundera över vilka grönsaker och hur de ska tillagas, till just den lite snabbare rätten.

Ja, i dagsläget är det endast Sthlmslådan som är garanterat fri från griskött. Så får ni hålla utkik i menyn efter de veckorna i övriga matkassar som är det - och passa på att byta då.
  • Anna-sofia S
    Anna-sofia S skrev om Matkomfort
    Hej ,
    Jag har bara gott att säga vad gäller bemötandet och kundservicen som håller väldigt hög klass.

Jag prenumererar på Premium-lådan och tycker generellt att den är bra. Goda såser som uppskattas. Däremot tycker jag inte ni behöver slå knut på er själva för att hitta på annorlunda, nyskapande rätter utan håll er till favoriterna. Jag skulle också heller se mindre kötträtter. Nu bir det ofta 2 kötträtter. Hellre 2 kycklingrätter. Ett plus är verkligen de goda såserna och att mycket är färdigt pga dem. Det går därför snabbt att tillaga vilket är den största anledningen till att jag valt er. Läs mer
    2017-10-16 Matkomfort svarar Anna-sofia S
    Tack, vilken fin rekommendation Anna-Sofia!
    Härligt att såser och vårt bemötande uppskattas.
    Toppen att få höra också, att det funkar med favoriterna och att det kan räcka så. Vissa vill ha nytt och ännu mera variation, därav lite olika nyheter ibland. Men som sagt, skönt att höra att det är bra som det är också. När det gäller kött och kyckling har vi just två kycklingrätter ibland, framför allt i Familjefavoriter. Nästa vecka serveras en kyckling och en kalkon i Familjefavoriter och Vrooom.
  • Charlotta F
    Charlotta F skrev om Matkomfort
    Oftast premium men ibland familjefavoriter.
    Mycket nöjd. God mat, rikligt, bra variation. Läs mer
    2017-10-16 Matkomfort svarar Charlotta F
    Tack för toppbetyg Charlotta!
    Härligt att höra att ni blandar lite och att ni är nöjda med maten och variationen.
  • Tina B
    Tina B skrev om Matkomfort
    Tycker Matkomfort har god mat, hyfsat lätt hemsida. Bra service, svarar snabbt.
    Dock återkommande liknande recept. Alldeles för mycket sås. Läs mer
    2017-10-16 Matkomfort svarar Tina B
    Tack Tina! Härligt att höra att du gillar vår mat och service, även om vissa rätter är lite lika varandra. Det där med sås är så olika, vissa tycker det är alldeles för lite!
  • Annika M
    Annika M skrev om Matkomfort
    Det funkar bra för oss, varför måste jag knacka in 30 tecken? Det tycker jag är löjligt. Läs mer
    2017-10-16 Matkomfort svarar Annika M
    Tack för ditt betyg Annika! Toppen att höra att det funkar bra för er.
    Samma för mig, när jag vill svara här. Tar upp det med Reco!
  • Maria E
    Maria E skrev om Matkomfort
    Bästa matkassen som löpt på helt problemfritt med utmärkta leveranser. Leveranserna är oftast bra i tid och annars får man ett sms som anger eventuell försening, som sällan är mkt. God och mycket vällagad mat från grunden som är enkel att laga till. Läs mer
    2017-10-10 Matkomfort svarar Maria E
    Tack Maria E för ditt toppbetyg och din fina rekommendation!
    Härligt att du tycker vi är bäst, att maten smakar och att alla detaljer uppskattas.
  • Linda L
    Linda L skrev om Matkomfort
    Trevligt och hjälpsamt bemötande. Läs mer
    2017-10-10 Matkomfort svarar Linda L
    Tack Linda för ditt fina betyg!
    Toppen att du uppskattar vår service och gillar vår tjänst.
  • Helene O
    Helene O skrev om Matkomfort
    Råvarorna 1:a klass!
    Härligt med nya recept o framför allt goda såser som sätter piffen!
    Man kan lita på att allt fungerar trots att man byter o ändrar ibland samt att leveransen kommer på söndagskvällen!
    Toppen ! Läs mer
    2017-10-10 Matkomfort svarar Helene O
    Härligt att du hittat rätt i att byta då och då, det är så vi vill att man ska göra!
    Toppen att allt runtomkring funkar och att vårt urval av råvaror uppskattas.
    Tack för fint betyg Helene!
  • Britt S
    Britt S skrev om Matkomfort
    Bemötandet, i den utsträckning jag behövt ha kontakt utöver att få leveranser, har alltid varit bra. Jag har under ganska lång kalendertid fått Premium för två personer. Generellt tycker jag att fiskrätterna är bäst, inte bara gott utan mycket gott. Övriga rätter har alltid varit goda men inte alltid fått betyget mycket goda.
    Leveranserna har kommit punktligt i enlighet med den information som lämnats i förväg. Läs mer
    2017-10-09 Matkomfort svarar Britt S
    Roligt att höra att just fiskrätterna utmärkt sig. Vi får ofta höra att våra kunder får njuta av fiskrätterna också, så man inte äter fisk bara för att man "ska". Tack för betyget!
  • Anna M
    Anna M skrev om Matkomfort
    Bra bemötande, fina råvaror, roliga recept. Roligt med poäng som genererar olika saker. Läs mer
    2017-10-09 Matkomfort svarar Anna M
    Tack för ditt betyg Anna!
    Härligt att du gillar allt från bemötande till mat och att du hittat våra premier.
  • Eva S
    Eva S skrev om Matkomfort
    Lätta att ha att göra med.
    Säkra leveranser och bra besked innan leverans.
    Bra rätter och hög kvalitet på råvarorna. Läs mer
    2017-10-09 Matkomfort svarar Eva S
    Tack snälla för ditt fina betyg och din rekommendation Eva!
    Toppen att höra att allt håller den höga kvalitet vi vill erbjuda.
  • Lars F
    Lars F skrev om Matkomfort
    Hej
    Vi är efter två veckor nöjda med maten och servicen per telefon samt transporterna. Läs mer
    2017-10-03 Matkomfort svarar Lars F
    Härligt att höra Lars, att ni är nöjda med alla bitar. Tack för toppbetyg!
  • Annemo G
    Annemo G skrev om Matkomfort
    Matkomfort är till stor hjälp för att få vardagspuzzlet att gå ihop. Läs mer
    2017-10-03 Matkomfort svarar Annemo G
    Tack för att vi får hjälpa er i vardagen - och för finfint betyg!
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Matkomfort
    Vi är nöjda. Dock kan leveranstiden ställa till det ibland, söndag kl 14 är man inte alltid hemma. Om det gick att få leveransen senare vid 17-tiden skulle det vara bra. Önskar mer fisk/lax. Familjefavoriterna har ibland ingen fiskrätt alls. Annars mycket gott och goda såser! Läs mer
    2017-10-02 Matkomfort svarar Pernilla B
    Tack för fint betyg Pernilla! Härligt att höra att maten och såserna uppskattas.
    Ledsen att leveranstiden ibland ställer till det. Bor du så till att du kan få måndagsleveranser kanske det kan vara ett alternativ, antingen regelbundet eller de veckor ni vet att ni inte är hemma på eftermiddagen.

När det gäller fisken är det ett aktivt valt att inte ha det varje vecka i Familjefavortier. Flera av våra kunder önskar veckor helt utan fisk, på grund av att de tycker det är svårt att få barnen att äta det ofta eller på grund av allergi. Nu har vi ett par veckor även för dem. Vill man äta fisk varje vecka kan man växla över till någon av de andra kassarna de "fisklösa" veckorna. Laxfrågan är en annan. Sedan stormen i Sydamerika för ett par år sedan, då förutsättningarna i havet och deras laxbestånd förstördes nästan helt och hållet, har de norska priserna skjutit i höjden. Havet tar ett par år på sig att komma igen och därför håller priserna i sig. Det påverkar även övriga fiskpriser då alla söker sig efter annan fisk än just lax. Vi serverar lax lite då och då men har dessvärre inte möjlighet att ha det så ofta som tidigare. Vi hoppas att tillgång och priser stabiliserar sig snart.
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Matkomfort
    Älskar allt med matkomfort! Speciellt köttet håller högsta kvalitet (iaf i premiumlådan som är det enda jag provat) Läs mer
    2017-10-02 Matkomfort svarar Jenny R
    Å va underbart att höra Jenny! Tack för fint betyg och omdöme. Härligt att köttet och det övriga vi erbjuder går hem hos dig.
  • Sara K
    Sara K skrev om Matkomfort
    Proffsigt, god mat, pålitliga leveranser. Läs mer
    2017-09-29 Matkomfort svarar Sara K
    Tack Sara för fint betyg och omdöme! Snabbt, enkelt, innehållsrikt. Som Matkomfort ;)
  • Ingela J
    Ingela J skrev om Matkomfort
    Fantasifull och engagerad matlagning, härliga såser som man kanske inte själv skulle klara så bra. Fina råvaror, det blir så gott, och allt blir uppätet. Både hjärta och hjärna bakom det här företaget. Trevligt med tipsen för barn, att man har tänkt på dem.
    Och vilka presenter (när man har samlat poäng)! En jättebra traktörpanna med lock, underbar. Läs mer
    2017-09-28 Matkomfort svarar Ingela J
    Å va härligt att höra Ingela, att du känner hela vägen hem till dig att vi verkligen älskar det vi gör! Att det finns ett stort hjärta under kockmössor och bakom kulisserna. Toppen att våra premier i Lojalitetsprogrammet uppskattas. Tror att de flesta av oss som jobbar på Matkomfort också har en sån traktörpanna hemma. Kocken Magnus klara favorit!
  • Ulrika R
    Ulrika R skrev om Matkomfort
    Har inte haft personlig kontakt. Allt har jag fixat via hemsida. Enkelt, smidigt, fungerar bra. Läs mer
    2017-09-28 Matkomfort svarar Ulrika R
    Toppen Ulrika att allt funkat så enkelt och smidigt att du inte ens behövt ta kontakt med oss. Tack för ditt fina betyg!
  • Nina R
    Nina R skrev om Matkomfort
    Flexibelt, gott, inspirerande och hög kvalitet för hela familjen Läs mer
    2017-09-28 Matkomfort svarar Nina R
    Tack för fint betyg Nina!
    Toppen att du och hela familjen uppskattar vår matkasse, kvalitén och hjälp med inspiration och middagar i vardagen.
  • Anita H
    Anita H skrev om Matkomfort
    Mycket bra komponerade middagar, stora variationer, goda såser & röror. Läs mer
    2017-09-25 Matkomfort svarar Anita H
    Tack Anita för toppbetyg!
    Roligt att höra att du uppskattar vår middagsplanering och det vi förbereder åt dig.
  • Peder C
    Peder C skrev om Matkomfort
    Mycket nöjd med Matkomforts produkter och bemötande över lag. Läs mer
    2017-09-25 Matkomfort svarar Peder C
    Tack för ditt fina betyg Peder!
    Härligt att höra att du är nöjd både mat/produkter och bemötandet!
  • louise s
    louise s skrev om Matkomfort
    Kan verkligen varmt rekommendera Matkomfort, ni underlättar vår vardag. TACK!
    Barnen tycker det är som att äta på restaurang varje dag. Vi har fått lägre matkostnader pga att vi inte köper en massa onödiga saker, och mycket mindre matsvinn vilket också känns viktigt.
    Hög kvalitet på råvaror och allt smakar så otroligt bra, till en sån liten arbetsinsats.
    Glada trevliga killar som levererar, är också ett plus.
    Allt gott,
    Louise Läs mer
    2017-05-23 Matkomfort svarar louise s
    Tack Louise för ditt fina betyg och din rekommendation!
    Underbart att höra att ni gillar maten och att vi även får hjälpa er att minska matsvinnet och matkostnaderna. Vi är glada att vi får vara med och underlätta er vardag.
  • Rose-marie K
    Rose-marie K skrev om Matkomfort
    Vi har precis börjat att prenumerera på premiumkassen. höga betyg på kvalitet och smak. nästa vecka skall vi testa familjefavoriter! Läs mer
    2017-05-18 Matkomfort svarar Rose-marie K
    Härligt att höra Rose-Marie! Tusen tack för det fina betyget och jag hoppas att Familjefavoriter ska smaka lika bra och att ni sedan kanske vill varva lite bland våra olika matkassar, utefter vad ni är sugna på till nästa vecka.
  • Roger B
    Roger B skrev om Matkomfort
    Bra i alla avseenden men lite på gränsen till för dyrt, speciellt nu när civilståndet förändrats och det är färre portioner per dag Läs mer
    2017-03-22 Matkomfort svarar Roger B
    Tack för fint betyg Roger!
    Härligt att höra att vi är bra i alla avseenden och att du väljer att fortsätta med oss trots att vi ligger på gränsen nu.
  • Inger F
    Inger F skrev om Matkomfort
    Har alltid fått ett trevligt bemötande av personalen oavsett vilket ärende jag har haft, de ställer alltid upp hjälper till på bästa sätt.

Våra matleveranser fungerar helt perfekt och vi är mycket nöj med kvaliten på råvarorna. Läs mer
    2017-03-21 Matkomfort svarar Inger F
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Inger!
    Va kul att höra att du gillar allt från mat till leveranser och vårt bemötande.

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö