Matkomfort

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 936 kunder tycker om Matkomfort

• 2020-07-09

Helena I skrev om Matkomfort
    Bra råvaror och varierande måltider! Läs mer
  • 2020-06-25

Victoria W skrev om Matkomfort
    Bra råvaror, såser och recept! Det passar utmärkt för min familj som vill äta varierat och ibland för idétorka när det kommer till maten. De har en superbra kundtjänst som är snabba med svar och lösningar. Rekommenderar verkligen Matkomfort! Läs mer
  • 2020-06-25

Harald L skrev om Matkomfort
    Jättegod mat, smidiga leveranser. Läs mer
  • 2020-06-23

Ulrika L skrev om Matkomfort
    Jag är inte Ulrika, men Camilla.

Har varit kund i många år och är supernöjd. Prövat olika lådor relaterat till olika behov olika tider. Just nu har jag Stockholmslådan. Gillar ffa alla goda såser. Gillar att de är " hemmagjorda" utan färgämnen och E- ämnen. Gillar att få information om vad varor har sitt ursprung. Gillar att varor är ekologiska. Gillar pålitlighet kring leverans. Gillar system med poäng och presenter. Fint bemötande och alltid bästa hjälp av kundtjänst.

Hade varit bra med mindre plast. Hade varit bra med tillval av frukt. Läs mer
  • 2020-06-23

Yvonne E skrev om Matkomfort
    + Utmärkta råvaror.
    + Goda recept.
    - Önskar att recepten var mer utförliga när det gäller mängd och antal, t.ex. två lökar och inte bara lök för då behöver man inte kolla om lök också finns i någon annan dags recept.
    + Punktliga leveranser.
    + Lätt att tillaga.
    + Mycket goda såser!
    * Hyfsat stora portioner, önskar ibland större.
    - För lite grönsaker.
    - Känns som om recepten innehåller mycket fett.
    * Önskar att varje recept hade en beskrivning över hur mycket fett, protein och kolhydrater dom innehåller. Läs mer
  • 2020-06-21

Andrius G skrev om Matkomfort
    Vi har prenumererat i 4 år på premium lådan varannan vecka. Vi är jättenöjda. Ibland lite lite grönt men då brukar vi ta ngt hemifrån. Vi provade ett kort tag Linas matkasse men den går inte att jämföra. Matkomfort känns genuint mat lagad från grunden det Somme klart. Bra råvaror och det går snabbt att laga. Bra oxå Attmar kan välja antal portioner och alltid leverans på slndagar Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Andrius G
    Stort tack för ett toppbetyg och vad härligt att ni är så nöjda med maten från oss. Det betyder mycket för oss att ni som kunder är så nöjda med leverans som mat.

Ha en fantastisk sommar!
  • 2020-06-21

Kristina S skrev om Matkomfort
    Fantastiska matkassar med kreativa rätter, stor variation, närproducerade och fräscha råvaror, supergoda såser - och det är hur lätt och smidigt som helst att laga. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Kristina S
    Vilken härlig läsning, vad roligt att ni är så nöjda med maten från oss. Det glädjer oss. Tack för ett toppbetyg!

• 2020-06-20

Ylva T skrev om Matkomfort
    Gott och inspirerande! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Ylva T
    Stort tack för ditt fina betyg, härligt att ni är så nöjda.

Ha en toppen sommar!
  • 2020-06-19

Åsa P skrev om Matkomfort
    Den är bra och fungera ypperligt
    Just nu kör vi på 1 gång i veckan
    Kerstin Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Åsa P
    Hej Kerstin,
    Tack för ett fint betyg, det betyder mycket för oss att ni är så nöjda kunder.

• 2020-06-19

Anna K skrev om Matkomfort
    Så skönt att få så bra mat levererad direkt till dörren! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Anna K
    Tack för ditt fina betyg och vad bra att ni är så nöjda.

Marika F skrev om Matkomfort
    Vi har varit kunder i mer än 10 år och uppskattar fortfarande den höga kvaliteten och de goda recepten. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Marika F
    Vad härligt att ni varit kunder så länge och är så nöjda, det gläjder att höra.
    Tack för ett toppbetyg!

Henrik H skrev om Matkomfort
    Vi är sedan många många år nöjda kunder hos Matkomfort. För närvarande väljer vi premium-lådan men har under åren också testat stockholmslådan och familjefavoriter. Leveransen sker alltid på utsatt tid, kundservicen är oerhört tillmötesgående. Men det är ju bisaker. Det viktiga är ju maten. Och den är myclet välsmakande och varierande. Arbetsinsatsen är precis lagom stor för en som stressad kommer hem från jobbet för att ställa sig vid grytorna. Matkomfort är duktiga på smaksättning, på såser och på kreativa tillbehör. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Henrik H
    Vilken härligt läsning!! Vad roligt att ni varit kunder så nöjda och fortfarande så nöjda med maten, leveransen och kundservicen från oss, det glädjer något enormt.
    Jag ska hälsa kockarna att ni är så nöjda med det dom förbereder innan maten kommer till er, då blir det extra glada.

Ha en fantastisk sommar!

Susan F skrev om Matkomfort
    Vällagad mat som snabbt står på bordet Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Susan F
    Tack för ett toppbetyg! Härligt att ni är så nöjda.

Marie D skrev om Matkomfort
    Med premiumlådan får hela familjen en kulinarisk upplevelse, likt en festmåltid, varje vardag. Lättlagade och fräscha maträtter med grymma såser. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Marie D
    Vad härligt att hela familjen är nöjda med maten och våra kockförberedda såser, kul!

Bo P skrev om Matkomfort
    God mat varje vecka! Enkelt att laga och en del är ju redan förberett, vilket jag verkligen uppskattar!! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Bo P
    Stort tack för ditt fina betyg och din läsning, det glädjer oss att ni är så nöjda.

Karin J skrev om Matkomfort
    Har prenumererat länge. Bra mat, särskilt vegolådan. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Karin J
    Vad kul att ni är så nöjda med Vegolådan, det glädjer oss.

Lotta E skrev om Matkomfort
    Vem är Lotta. Finns i alla fall inte på det här telefon numret. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Lotta E
    Hej,
    Det har blivit fel vid utskick, hemskt ledsen för det. Hoppas ni är nöjda med maten från oss.

Malin E skrev om Matkomfort
    Vi får Stockholmslådan för 2 personer.
    Vi är mycket nöjda.
    Recepten är lätta att följa.
    Även maken har nu blivit intresserad
    av matlagning, vilket är jätte roligt.
    Man får testa alla möjliga rätter.
    Vi har börjat äta mycket mera vegetariskt
    nu, mycket tack vare Matkomforts inspirerande recept. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Malin E
    Vilken härlig läsning och vad roligt att fler blivit intresserade av matlagning. Det glädjer oss.
    Tack för ett fint betyg!

Martin R skrev om Matkomfort
    Samma förare varje vecka. Supertrevlig och alltid med ett stort leende... Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Martin R
    Tack för ditt fina betyg och läsning.

Helen W skrev om Matkomfort
    Smidigt, enkelt. Inget krav att beställa varje vecka utan lätt att styra själv. God mat med mycket enkla menyer. Såserna färdiggjorda som är goda. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Helen W
    Tack för ett toppbetyg, det betyder mycket för oss.

Katarina K skrev om Matkomfort
    I really like the recipes, the quality of the food and the sauces (there are always nice sauces 😉). I’ve tried a few of the boxes and they are all nice except the vegetarian, which is just carbs and not really very good. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Katarina K
    Hi,
    Thanks for a great rating, it means a lot to us.

Have a nice summer!

Carina P skrev om Matkomfort
    Uppskattar särskilt närproducerade och ekologiska råvaror. Lättlagade och välsmakande menyer. Underlättar defensivt en god kosthållning under vardagen. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Carina P
    Stort tack för ett finfint betyg, det betyder mycket för oss.

Karin B skrev om Matkomfort
    Jag tycker konceptet är toppen. Grytorna kan förbättras och tycker ibland fisken inte håller måttet. Gärna mer lax som funkar lite bättre. Barnen provar nya saker och det är väl det bästa.

Klar 4/5 Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Karin B
    Tack för ett toppbetyg och dina fina ord!

Hanna S skrev om Matkomfort
    Premium för två personer.
    Jag blir alltid mycket väl bemött och får snabbt svar och hjälp med det jag har på hjärtat.
    Alla mina förväntningar har infriats med bravur.
    Vi äter festmiddag varje dag. Bit det rester över förgyller jag dem till en smarrig pyttipanna med hjälp av slattar av de goda såserna.
    Vi har haft leveranser i flera år. Av olika anledningar gjorde vi ett uppehåll på ca ett år. Vi längtade tillbaka till de fräscha produkterna med det mest varierade tillsgningsinstuktionerna och tipsen. Alltid lika spännande!
    Vi lär oss nya sätt att både laga och servera maten på.
    Nu har vi varit kunder igen i nästan ett år. Det är kul att laga rätterna och i stort sett vid varje måltid brista ut i ”Men oj va gott” Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Hanna S
    Hej och varmt välkomna tillbaka!
    Vilka fina ord, vad glad jag blir att läsa det du skriver. Så härligt att ni är så nöjda med våra leveranser och maten som kockarna förberett.

Tack för ett superbetyg och ha en fin sommar!

Inger T skrev om Matkomfort
    Är nöjd med Matkomforts Premiumlåda Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Inger T
    Vad härligt att ni är så nöjda med Premiumlådan från oss, det glädjer!

Tack för ett toppbetyg.

Rikard S skrev om Matkomfort
    Hej,

Jag heter inte Rikard (som ni skrivit i sms och här på hemsidan) utan Björn men är förvisso kund hos Matkomfort så jag kan fylla i min upplevelse av Familjefavoriter.

Jag är nöjd med Matkomfort. Genomgående bra matvarukvalitet och lätt att laga. Vi äter inte röd paprika och man får väldigt mycket paprika med matkassen. Jag tar med den till jobbet istället så får arbetskamraterna äta den. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Rikard S
    Hej Björn,
    Det har blivit fel i utskicket, hemskt ledsen för det men tack för att du ändå betygsätter.

Stort tack för ett toppbetyg och dina fina ord, det betyder mycket för oss.

Åsa C skrev om Matkomfort
    God mat av hög kvalitet. Fräscht med riktigt vällagade såser och bra råvaror. Bra att kunna köra olika lådor olika veckor. Nu under 2020 roliga extraerbjudanden. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Åsa C
    Tack för ett fint betyg och fina ord! Härligt att du varierar mellan de olika produkterna.

Ha en bra sommar och njut av lite ledighet!

Minako O skrev om Matkomfort
    Bra recept god mat med bra kvalitet. Fräscha grönsaker. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Minako O
    Tack för ett toppen betyg och fina ord!

Jonas K skrev om Matkomfort
    Mycket nöjda.
    Vissa recept har på slutet varit aningen otydliga.
    /Jonas Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Jonas K
    Tack för ditt toppbetyg!

Charlotte K skrev om Matkomfort
    Matkomfort gillar detta

Catharina H skrev om Matkomfort
    Lite dyrare än vår tidigare leverantör men värt varenda krona. Fräscha råvaror och otroligt goda såser.
    Bra service och trevligt bemötande av både kundtjänst och de chaufförer som levererar till dörren.
    Exakt leveranstid (+/- 30min) meddelas 3 dagar innan och bilen kan följas i realtid på leveransdagen. Lätt att ändra/avboka leveranser på hemsidan. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Catharina H
    Tack för dina fina ord, vad roligt att ni är så nöjda med råvarorna, de kockförberedda såserna och även leveransen. Det glädjer oss att ha så nöjda kunder.

Francisco M skrev om Matkomfort
    Provat många olika matkassar men just Matkomfort spelar i en annan liga. Deras maträtter är enkla att tillaga och mycket goda. Det märks att det är proffs som tillagar såserna och varje middag känns som man är ute på restaurang och äter.
    Dessutom väldigt fin service när man ringer och har frågor eller behöver hjälp. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Francisco M
    Stort tack för dina fina ord, det glädjer oss. Jag ska läsa upp det här för kockarna så blir dom extra glada.

Claes L skrev om Matkomfort
    Fantastisk mat varje dag. Känns som att äta på restaurang. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Claes L
    Tack för dina ord och ditt fina betyg!

Malin E skrev om Matkomfort
    Personlig service & kundtjänst! Alltid hjälpsamma och trevliga! Bästa och finaste råvarorna, enkel och snabb tillagning av rätterna uppskattas mycket i stressig vardag. Det oslagbara med Matkomfort är de utsökta såserna som kommer redan färdiga, de kan vi inte vara utan och därför är vi trogna kunder sedan många många år tillbaka, de är svårt att hitta en annan matkasse som passar våra behov bättre! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Malin E
    Stort stort tack för dina ord och ditt fina betyg! Det glädjer oss att ni är så nöjda med maten från oss och det kockförberedda såserna som vi gör här hos oss.

Ursula D skrev om Matkomfort
    Hög upplevelse.
    Beställer matlåda var tredje vecka.
    Är en trogen kund.
    Har även köpt specialprodukter fr Matkomfort såsom oxfilé och ostlåda. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Ursula D
    Stort tack för ett superbetyg, det betyder mycket för oss att ni är nöjda med maten! Härligt att ni beställer kockens val också.

Alberto U skrev om Matkomfort
    Är inte Alberto och det har jag meddelat i mejl. Trots allt verkar jag finnas kvar i registret. Vänligen ta bort mitt namn. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Alberto U
    Hej,
    Jag är ledsen men namnet har blivit fel vid utskick, hoppas ni är nöjda med maten i alla fall.

Anna J skrev om Matkomfort
    Mycket god mat och träffsäkra leveranser. Allt som ska vara med är med jämt.
    Vi har Vroom kassen och med småbarn så underlättar den hela vår vecka! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Anna J
    Hej,
    Stort tack för ett toppbetyg, det glädjer oss att ni är så nöjda med maten och att det fungerar bra med småbarn!

• Inga-lena N

2020-06-18

Inga-lena N skrev om Matkomfort
    Alltid gott och bra tips i recepten.
    Leveranserna fungerar perfekt. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Inga-lena N
    Hej!

Stort tack för ett jättefint betyg.

Maggan A skrev om Matkomfort
    Vi har varit kund hos Matkomfort sedan starten och vi är mer än nöjda under alla år inkl barnen, från ca 10-13 år till numera utflugna.
    Vi har varierat mellan Premium, Stockholm och Vegetariska lådorna.
    Vi är så glada att vi få njuta av alla supergod rätter, som är förberedda av proffs!
    /Pia Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Maggan A
    Hej Pia,

Stort tack för ett finfint betyg!
    Härligt att ni är så nöjda kunder hos oss och varit det så länge, det glädjer.

Henrik L skrev om Matkomfort
    Bästa matkassen! Alltid god mat. Vi är en barnfamilj med en 8 Åring och 5 åring som klarar oss på 3 dagars med 3 portioner. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Henrik L
    Härligt och höra att hela familjen är så nöjd med maten från oss, tack för ett fint betyg!

Ha en jättebra sommar!

Emil Knut Olof B skrev om Matkomfort
    Mycket god mat och väl igenomtänkta recept med fantastiska såser och andra tillbehör. Maten blir lagad från grunden men många tidskrävande moment är förberedda så det hinns med i vardagen. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Emil Knut Olof B
    Tack för ett toppbetyg och fina ord!

Ulf E skrev om Matkomfort
    Har prenumererat på Stockholmslådan i 6 veckor. Mycket goda rätter med bra variation, recepten är lätta att följa.
    Mycket nöjd! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Ulf E
    Stort tack för ett toppbetyg!

Ha en fin sommar.

Sara F skrev om Matkomfort
    Just nu har jag lådan Familjefavoriter och tycker den passar oss bättre än Vroom som vi hade innan. Nu får vi med grönsaker så måltiden blir mer komplett. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Sara F
    Tack för ett jättefint betyg, vad roligt att ni är så nöjda med Familjefavoriter.

Maria B skrev om Matkomfort
    * Familjekassen och Vroom
    * Alltid trevligt, gott och proffsigt
    * Skapar enkla och smidiga lösningar
    * En stor hjälp i vardagen! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Maria B
    Tack för ditt fina betyg!
    Härligt att ni är så nöjda med Familjefavoriter och Vrooomlådan.

Marie M skrev om Matkomfort
    En snabb och enkel kasse (Vroom) med fina råvaror och goda såser. Rätterna går oftast hem hos våra barn som är 8 och 10, men jag skulle önska att det fanns en lika snabb kasse anpassad till barnfamiljer. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Marie M
    Tack för ett superfint betyg!
    Familjefavoriter är en produkt som jag skulle rekommendera er att variera mellan med barn.

Linda F skrev om Matkomfort
    Varit kund i 8 år. Min upplevelse är hög kvalité, mkt goda såser, stor variation på menyerna, serviceminded personal. Gott helt enkelt! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Linda F
    Stort tack för dina fina ord och ditt fina betyg,

Carl T skrev om Matkomfort
    Fantastiska såser och alltid middagar som hela familjen gillar. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Carl T
    Tack för ditt betyg!

Ha en fin sommar och njut av lite ledighet!

Daniel B skrev om Matkomfort
    Vi har premium låda för 2 pers i många år, vi är mycket mycket nöjda
    Bra bemötande, säkra leveranser

Vi har bara positiva upplevelser framförallt super bra produkter, lätt att läsa recepten, roligt att laga maten 👍👍 Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Daniel B
    Stort tack för dina fina ord och ett toppen betyg, härligt att ni är så nöjda med Premium för 2 personer.

Jennie L skrev om Matkomfort
    Fantastiskt god mat! Och enkelt. Bara bra! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Jennie L
    Tack för dina fina ord och ett toppbetyg.

Joakim B skrev om Matkomfort
    Alltid enkelt att laga och alltid god mat. Lite som att gå på restaurang varje dag. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Joakim B
    Stort tack för ett fint betyg.