Matkomfort

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 769 kunder tycker om Matkomfort

• 2020-05-25

Karin Möller D skrev om Matkomfort
    Fina råvaror. Goda såser. De vegetariska rätterna lite mer ojämna i smak. Läs mer
  • 2020-05-22

Linda J skrev om Matkomfort
    Vi har beställt Matkomforts matlådor i flera månader nu och kunde inte vara mer nöjda. De är så proffsiga på att förbereda baser, såser och grytor etc så att vi ”tappar hakan” varje gång. Det känns som vi äter på restaurang varje gång vi lagar Matkomforts mat. Vi älskar att det går att samla bonuspoäng och byta in mot förstklassiga redskap/kökstillbehör. Vi har slutat beskriva för vänner hur bra det är; vi bjuder på Matkomforts mat istället:) Läs mer
    2020-05-25 Matkomfort svarar Linda J
    Tack för ett toppbetyg Linda!
    Det gläder oss att du är nöjd med konceptet.

Hoppas att du får en härlig dag!
  • 2020-05-21

Håkan H skrev om Matkomfort
    Gott, enkelt och uppskattat av hela familjen. Läs mer
    2020-05-25 Matkomfort svarar Håkan H
    Tack för ditt fina betyg Håkan!
    Kul att se att hela familjen är nöjd.
  • 2020-05-15

Viktoria R skrev om Matkomfort
    Fräscht, supergoda smaker, ordentliga portioner, bra kundtjänst. Läs mer
    2020-05-15 Matkomfort svarar Viktoria R
    Hej Viktoria,

Tack för ett toppbetyg!
    Härligt att höra att du är så nöjd med maten från oss.

Ha en fin fredagseftermiddag!

Göran Felix A skrev om Matkomfort
    Premium 2p
    Jättebra bemötande.
    Provsmakade på mässan och fick höga förväntningar som ni verkligen levt upp till.
    Fantastiska såser och tillbehör.
    Lite dyrt men väldigt bra mat och jättegott! Läs mer
    2020-05-15 Matkomfort svarar Göran Felix A
    Hej Göran,

Stort tack för ett jättefint betyg!
    Vad roligt att du är så nöjd med maten från oss, det glädjer.

Sanna-leena Vähätalo G skrev om Matkomfort
    Beställer Familjelådan. Lättlagade rätter som hela familjen tycker om och underlättar vardagen. Matkomfort är super, bra råvaror, allt följer med i lådan och deras såser är ju gudomligt goda!
    Trevligt bemötande i kundtjänst.
    Rekommenderar Matkomfort till alla jag känner👍 Läs mer
    2020-05-15 Matkomfort svarar Sanna-leena Vähätalo G
    Hej Sanna- leena,

Tack för ett superfint betyg, det glädjer oss att ni är så nöjda med Familjefavoriter!
    Tack för att du tipsar vänner om Matkomfort, för varje nu kund du värvar får du även 350 kronor som en tack-rabatt.

Martin A skrev om Matkomfort
    Vego premium. Goda varierande rätter Läs mer
    2020-05-15 Matkomfort svarar Martin A
    Hej Martin,

Tack för finfint betyg!
    Härligt att ni är så nöjda med Vego Premium.

Peter O skrev om Matkomfort
    Smidiga leveranser, god mat (såserna är verkligen jättegoda), trevlig kundtjänst om man har några frågor. Läs mer
    2020-05-15 Matkomfort svarar Peter O
    Hej Peter,

Tack för ditt fina betyg!
    Härligt att höra, jag ska hälsa kockarna det så blir dom extra glada inför helgen.

Ha en fin fredagskväll!

Linnéa H skrev om Matkomfort
    Väldigt nöjda. Alltid bra och god mat för både vuxna och barn. Läs mer
    2020-05-15 Matkomfort svarar Linnéa H
    Hej Linnéa,

Vilket toppenbetyg och vad härligt att hela familjen varit så nöjd med maten från oss, det glädjer!
  • ANN-MARIE M

2020-05-13

ANN-MARIE M skrev om Matkomfort
    Har prövat detta med STHLMLÅDAN måste bara säga helt underbart.Har nu gjort Vårig Sallad på räkor, Tandoorikyckling och nu sist Grön currygryta.Alla varor utav högsta kvalite.Har ni prövat detta så tveka inte testa . Läs mer
    2020-05-14 Matkomfort svarar ANN-MARIE M
    Stort tack för ett toppbetyg Ann-Marie.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med oss.

• 2020-05-13

Michael F skrev om Matkomfort
    Bra variation, mycket bra råvaror, stabila leveranser, trevliga tilläggsmatlåder emellanåt som man kan beställa. Väldigt goda såser! Relativt dyrt, men du får vad du betalar för.

Bästa matkassen imho. Läs mer
    2020-05-14 Matkomfort svarar Michael F
    Tack för ditt fina betyg Michael.
    Kul att du gillar konceptet.

Leila B skrev om Matkomfort
    Tidigare har vi provat på flera olika middagsleveranser utan att bli helt nöjda. Men med Matkomfort som leverantör får vi både hög kvalité på råvaror och middagar som hela familjen uppskattar. Såserna är helt fantastiska! Allt är alltid väldigt gott och väl tilltaget.
    Om något skulle vara fel vid leverans så kommer svar väldigt fort samt ersättning som överstiger förväntan.
    Vi är jättenöjda och ser fram emot många goda middagar med familjen. Läs mer
    2020-05-13 Matkomfort svarar Leila B
    Tack för ditt fina omdöme Leila, Toppbetyg!

Ha en fantastisk dag.
  • Margareta v

2020-05-12

Margareta v skrev om Matkomfort
    Mycket nöjd. Bra råvaror. Säker smksättning.
    För mycket kyckling. Läs mer
    2020-05-13 Matkomfort svarar Margareta v
    Tack Margareta för ditt fina betyg.

Ha en toppen dag!

Susanne A skrev om Matkomfort
    Vi är nöjda med matkomfort, skulle få full pott om det var lite mer variation på maträtterna. Läs mer
    2020-05-13 Matkomfort svarar Susanne A
    Tack för ditt fina omdöme Susanne.

Sven Anders B skrev om Matkomfort
    Stockholmslådan
    Vi har verkligen blivit positivt överraskad av denna matlåda
    Utmärkt Läs mer
  • Olga S

2020-05-12

Olga S skrev om Matkomfort
    I tried all matkasse from Matkomfort and been using them since travel restrictions were introduced. Our favorite is Familjefavoriter matkasse - the most important thing is that my child eats most of dishes on the menu which is important to me and she’s quite a picky eater and I struggled a lot before Matkomfort to get her to eat variety of nutritions.
    I must say that I didn’t expect that it would be so easy to prepare meals and they on most of occasions turn out very delicious.
    Matkomfort supports local produce across Sweden which is very important to me and their food waste minimized to zero. Deliveries are always on time and they very quickly reacted to pandemic and introduced non-contact delivery.
    And of course also important to say that quality of their products doesn’t disappoint - always fresh ingredients with expiration date that doesn’t make you stressed about following tight schedule - you can have a day or two in between if you don’t feel like cooking today.
    We also don’t mind the fact that the minimum option they offer at familjefavoriter is for 4 persons - being two I divide each meal into 4 portions and we preserve in the freezer or fridge and got lunch and dinner covered almost for the entire week. I tried many matkasse suppliers on Swedish market during 12 years but this is indisputably the best one!

Best regards, Olga Solovyeva Läs mer
    2020-05-13 Matkomfort svarar Olga S
    Thanks for your kind words Olga.
    we are pleased to see that you are satisfied with the concept.

Have a nice day!

Eva V skrev om Matkomfort
    Bästa matkassen vi har prövat. Jättefin kvalitet på maten och lätt och smidigt att byta kasse om man vill variera sig. Reklamen stämmer faktiskt; såserna är supersmarriga! Läs mer
    2020-05-13 Matkomfort svarar Eva V
    Tack för ditt toppbetyg Eva.
    Kul att se att du är nöjd med smakerna och konceptet.

Carina W skrev om Matkomfort
    Premiumlådan. Mycket bra råvaror. Allt fungerar bra med leverens etc. Mycket bra och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2020-05-13 Matkomfort svarar Carina W
    Tack Carina för ditt fina betyg. Härligt att se att ni är nöjda.

Angela E skrev om Matkomfort
    Bra variation på rätter. Bra råvaror. Väldigt goda recept Läs mer
    2020-05-13 Matkomfort svarar Angela E
    Tack Angela för ditt fina betyg.

• 2020-05-03

Britt-marie C skrev om Matkomfort
    Spånnande kombinationer
    Nya ingredienser
    Mycket bra kundtjänst
    Toppen Läs mer
    2020-05-05 Matkomfort svarar Britt-marie C
    Tack för ditt fina betyg Britt-Marie!
    Önskar dig en fin dag.

• 2020-04-05

Lotta B skrev om Matkomfort
    Premium.
    Mycket bra.
    Funkar bra med sms om när leverans kommer.
    E-mail dialog gällande fakturor mycket bra service. Läs mer
    2020-04-22 Matkomfort svarar Lotta B
    Tack för ditt finfina betyg Lotta!
    Kul att du är nöjd med konceptet och servicen.

Åsa H skrev om Matkomfort
    Vi kör matkasse Vroom, funkar bra. Känns fräscht, bra beskrivningar, bra rätter, barnen gillar maten. Det enda som känns mindre bra är att det blir mycket plast. Lite inbyggt i konceptet men det skaver lite ändå med alla burkar som blir. Läs mer
    2020-04-22 Matkomfort svarar Åsa H
    Tack för ditt betyg Åsa.

Det gläder oss att se att du är nöjd med oss.

Pernilla L skrev om Matkomfort
    Jag köper matkasse varje vecka och hela familjen är supernöjd. Det är gott, lättlagat, varierat och känns hälsosamt. Läs mer
    2020-04-22 Matkomfort svarar Pernilla L
    Tack för ditt toppbetyg Pernilla.
    Kul att hela familjen är nöjd.

Sandrine Brunet E skrev om Matkomfort
    Har prenumererat på Premium i 2 månader och det har förenklat vardagen avsevärt: bra mat, nya smaker och en välbeskriven tillagning som involverar hela familjen. Läs mer
    2020-04-22 Matkomfort svarar Sandrine Brunet E
    Tack Sandrine för ditt fina betyg.
    Vad roligt att hela familjen är med och lagar.

Ha det gott!

Maria skrev om Matkomfort
    Brukar köpa Stockholmslådan. Mycket bra med färdiga såser och röror. Läs mer
    2020-04-22 Matkomfort svarar Maria
    Tack för ditt betyg Maria,
  • Helena L

2020-04-04

Helena L skrev om Matkomfort
    Jag har testat många olika matkassar men Matkomfort är absolut bäst! Fina råvaror, jättegoda recept som är lätta att laga. Hela familjen älskar maten. Lätt att variera melkan olika matkassar.Leveranserna har funkat klockrent! Läs mer
    2020-04-22 Matkomfort svarar Helena L
    Tack Helena för ditt finfina betyg,
    Det gläder oss att se att du är nöjd med vårt koncept och smakerna.

Jag önskar dig en fin eftermiddag!

Galina H skrev om Matkomfort
    Enkelt att laga och hela familjen tycker det är gott! Läs mer
    2020-04-22 Matkomfort svarar Galina H
    Tack för ditt betyg Galina,

Helena T skrev om Matkomfort
    Matkomforts Premium kasse
    Bra råvaror, fina såser, goda smaker.
    Lättlagat och bra variation från vecka till vecka.
    Lagom med tidsåtgång för tillagning.
    Lever upp till förväntningarna. Läs mer
    2020-04-22 Matkomfort svarar Helena T
    Tack för ditt fina betyg Helena!
    Kul att du gillar vårt koncept och smaker.

Maria E skrev om Matkomfort
    Vi har Stockholmslådan och har nu utökat med vego. Har även beställt extra köttgryta.
    Maten är mycket god. Hela familjen är mkt nöjd.
    Fina råvaror, fin kyckling, trevligt med mycket grönsaker och goda såser. Bästa betyg!

En fundering angående miljö. Det är en del plastburkar. Till såser, absolut. Men behöver ägg paketeras i plastburk? Går det att använda kartong till det? Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Maria E
    Tack Maria för ditt fina betyg.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med konceptet.
    Vi får hela tiden feedback ifrån våra kunder och är superglada för det. Det gör att vi hela tiden kan utvecklas och förbättra oss. Jag ska absolut ta din feedback vidare till vårt nästa möte.

Susanne T skrev om Matkomfort
    Matkomfort levererar alltid i tid. Ingredienserna stämmer. Det är tydliga menyer och lättlagad mat. Kundtjänst är mycket samarbetsvilliga och trevliga! Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Susanne T
    Tack för ditt fina toppbetyg Susanne,
    Roligt att se att du är nöjd med konceptet och kundtjänst.

Ha en toppenhelg!

Anette W skrev om Matkomfort
    Wroom
    Bra men lite för dålig variation på rätterna, det som kommer smakar bra. Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Anette W
    Tack Anette för ditt betyg.
  • Cecilia P

Cecilia P skrev om Matkomfort
    Jag har köpt matlåda Premium och Vego och är mycket nöjd. Det är utmärkt kvalitet på råvarorna, det går snabbt att laga och maten är riktigt god. Bra variation och skönt att alla såser är färdiglagade. Det känns skönt att komma hem och veta att middagen är planerad och färdiglagad inom 30 minuter, Tack, Matkomfort! Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Cecilia P
    Tack Cecilia för ditt fina betyg.
    Det gläder oss att se att du är nöjd.

Ha en fin helg!

Elin H skrev om Matkomfort
    Vi prenumererar på Familjefavoriter från Matkomfort. Det funkar hur bra som helst! All kommunikation med företaget är smidig och snabb via hemsidan.
    Jag förväntade mig bra mat som funkar för hela familjen och det tycker jag verkligen att vi har fått, och får.
    Jag är helnöjd och kommer aldrig att sluta med Matkomfort! Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Elin H
    Tack Elin för fina ord och fint betyg.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med vårt koncept och kommunikationen.

Ha en fin fredag och trevlig helg!

Ulrika E skrev om Matkomfort
    Nyss utmärkt hjälp med att flytta leverans
    Er kundtjänst är så trevliga också Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Ulrika E
    Tack Ulrika för ditt fina betyg.

Ha en fin helg!

Antonia C skrev om Matkomfort
    Mycket fräscha råvaror och generellt punktliga leveranser. Hittils bara goda rätter som inte tar så lång tid att göra. Det blir inte heller för mycket pasta vilke jag ibland upplevt med andra matkassar. Roligt att testa okända grönsaler ibland, crapaudine var t ex extremt gott! Superbra att de försöker tillhandahålla ekologiskt och/eller närproducerat.
    Enda minuset är väl att man inte kan få anpassning för allergier, men eftersom de fortfarande är relativt nya på marknaden så tror jag att det nog kommer i framtiden. Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Antonia C
    Tack Antonia för ditt fina betyg.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med konceptet och smakerna.

Hör gärna av dig till vår kundtjänst mer lite mer specifik information om vilka allergier du har så kan vi ta upp det på vårt nästa möte och se ifall det är något vi kan tillgodose framåt. Vi har funnits i 11 år så vi hör till bland de första matkassarna på marknaden. Vi tycker att det är jätteroligt att få feedback ifrån våra kunder så att vi får möjligheten att förbättra oss.

Henrik L skrev om Matkomfort
    Köper familjekassen. Mycket goda smaker, dock skulle det vara trevligt med någon vegetarisk rätt då och då även i familjekassen Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Henrik L
    Tack Henrik för ditt betyg.
    Roligt att se att du gillar våra smaker! Jag ska absolut ta med att du önskar en vegetarisk rätt till Familjefavoriter till nästa möte.
    Ha nu en fin helg!

Paco M skrev om Matkomfort
    Beställt både Premium lådan och Premium Vego i ca 2 månader och är positiv överraskad. Har inte en ända gång varit missnöjd med någon av lådorna. Det är så gott och enkelt att tillaga och man får en känsla att man är på restaurang vid varje middagstillfälle. Mest överraskad av Vego Premium och önskar att de kör 4 dagar, idag bara 3 dagar. Kan tilläggas att jag har provat ett antal olika leverantörer av denna tjänst och Matkomfort är lite dyrare men helt överlägsna.
    Sen måste jag berömma personalen som alltid har hjälpt och löst mina behov och frågor när jag har ringt eller mailat. Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Paco M
    Tack Paco för ett fint betyg.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med oss och konceptet.

Ha nu en fin fredag och trevlig helg.

Camilla H skrev om Matkomfort
    Vi har Stockholmslådan varje vecka och är väldigt nöjda. Leveransen fungerar perfekt och vi har verkligen fått en mer varierad kost och provat rätter som vi aldrig skulle ha lagat utan Matkomfort. Som en bonus har vi fått ner vårt egna matsvinn rejält.

Enkelheten att kunna ändra till någon annan låda ibland är en super bra service.

. Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Camilla H
    Tack för toppbetyg Camilla!
    Önskar dig en fin helg.
  • Sara F

Sara F skrev om Matkomfort
    Jag har, i ett antal veckor nu, prenumererat på Vroom och tycker det har varit riktigt bra. En del maträtter som köttfärssås o dyl har jag kryddat lite extra själv men i övrigt är maten riktigt god. Råvarorna är outstanding!
    Jag använder mig av Matkomfort för att få varierade och bra middagar på vardagarna. Oftast lever Matkomfort upp till mina förväntningar, det är sällan maten inte fallit mig i smaken. Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar Sara F
    Stort tack för ett fint betyg Sara.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med vårt koncept.

Hoppas att du får en fin fredag och trevlig helg!
  • ROBIN L

ROBIN L skrev om Matkomfort
    Fräscha måltider, perfekt för mig som inte gillar laga mat och tycker det är krångligt. Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar ROBIN L
    Tack Robin för ditt fina betyg. Kul att vi underlättar din vardag och matlagning.

Ha en fin fredag!
  • 2020-03-19

MICHELLE V skrev om Matkomfort
    Så himla god mat och fantastisk service! Rekommenderar starkt! Läs mer
    2020-04-03 Matkomfort svarar MICHELLE V
    Tack för ditt fina betyg Michelle,
  • 2020-03-02

Anna H skrev om Matkomfort
    Mycket god mat (vilka såser!) med lagom avancerade recept. Trevlig och bra service. Möjligen något dyra men annars inget att klaga på. Hela familjen är nöjd! Läs mer
    2020-03-11 Matkomfort svarar Anna H
    Tack för ditt fina betyg Anna,
    Roligt att se att hela familjen är nöjd.

Ha en trevlig dag!
  • 2020-02-28

Gunvor B skrev om Matkomfort
    Alltid mycket gott! Stockholmslådan 3 middagar för en person räcker till 6 middagar. Men det blir alltid massa grönsaker över som jag måste slänga 🙁. Mängden är ej anpassad. Jag skulle vilja att det går jämt upp, dvs att allt i lådan ska med i tillagningen. Så därför har jag uppehåll nu för att känna efter. I övrigt är jag supernöjd!!!!!! Läs mer
    2020-03-11 Matkomfort svarar Gunvor B
    Tack för ditt betyg Gunvor,
    Det kan ibland hända att en grönsak är större än vad som är tänkt för 1 person och då kan det bli så att det blir en bit över. Kanske är det något du kan använda till helgens matlagning?

Jag önskar dig en fin dag.
  • Emma T

2020-02-27

Emma T skrev om Matkomfort
    Grym kundtjänst och otroligt flexibla och hjälpsamma med min beställning Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Emma T
    Tack Emma för ett fint betyg.
    Vad roligt att se att du är nöjd med vår kundtjänst. Det ska jag hälsa de andra.

Ha en fin tisdag!
  • 2020-02-27

Marie F skrev om Matkomfort
    Allt har motsvarar mina förväntningar Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Marie F
    Tack för din betygsättning Marie,
    Det gläder oss att se att vi motsvarar dina förväntningar.

Jag önskar dig en härlig dag!
  • 2020-02-27

Emelie B skrev om Matkomfort
    Fräscha råvaror och supergod mat! Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Emelie B
    Tack Emelie för ett fint toppbetyg.

Jag önskar dig en fin dag!

Anne L skrev om Matkomfort
    Jag köper just nu Vego Premium, har alltid blivit bra och trevligt bemött av de personer jag haft kontakt med på företaget. Maten är mycket fräsch och god. Det jag tycker kan förbättras är att recepten vid några tillfällen innehållit felaktigheter och instruktion saknats för något steg. De borde alltså korrekturläsas en gång extra innan de trycks. Annars är min upplevelse mycket positiv. Kul att testa nya råvaror och recept jag inte skulle testa annars. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Anne L
    Tack Anne för ett fint betyg.
    Vad roligt att se att du är nöjd med konceptet och oss som jobbar här på kundservice.

Vi tar till oss din feedback kring menyerna. Vi gör vårt bästa för att menybladet ska vara så korrekt som möjligt men ibland så missar vi något stavfel och då är det toppen att våra kunder ser det så att vi får möjligheten att korrigera det till nästa gång.

Fredrik L skrev om Matkomfort
    Köpt famlijelådan och Vroom lådan.

Maten är ok, skaplig variation och lite "nytt" som man inte skulle kommit på att laga själv.

Men priset är tyvärr alltför högt i förhållande till vad som levereras för att jag ska använda Matkomfort mer än som ett komplement någon gång varranan månad eller så. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Fredrik L
    Tack för ditt betyg Fredrik.

Vi är ju en lite dyrare matkasse just för att vi har ett helt hantverk bakom vår produkt. Eftersom vi har kockar som jobbar aktivt med att laga sås,gryta, soppa, fonder osv så kräver det ett lite dyrare pris. Vi använder oss endast av svenska färska huvudråvaror av bra kvalitet.
    Det går fint att boka på enstaka leveranser då och då. Du är varmt välkommen att höra av dig.

• Pär Tomas S

2020-02-26

Pär Tomas S skrev om Matkomfort
    Lättlagat med fina råvaror och läckra såser som höjer smakupplevelsen. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Pär Tomas S
    Tack för ett bra betyg Pär Tomas.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med våra smaker och råvaror.

Anna S skrev om Matkomfort
    Gott och vällagat. Enkelt att tillreda. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Anna S
    Tack Anna för ett fint betyg.
    Ha en bra tisdag!