Alla kategorier Matkasse Stockholms län Tyresö Matkomfort

Matkomfort

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö — Visa karta

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 443 kunder tycker om Matkomfort

• Ingalill A

2019-02-19

Ingalill A skrev om Matkomfort
    Köper matlådan "Premium" varannan vecka. Jättegoda och omväxlande maträtter som är lätta att tillreda. Levereras punktligt till dörren. Mycket nöjd! Läs mer
    2019-02-19 Matkomfort svarar Ingalill A
    Åh va härligt att höra Ingalill!
    Tack för ditt fina betyg och för att vi får hjälpa dig i vardagen.
  • Helena T

2019-02-18

Helena T skrev om Matkomfort
    Vi har/haft Premiumlådan för två pers. Maten är god och varierad, alltid välkryddad. Inget alls att klaga på. Men jag har problem med att leverans sker för tidigt på söndagar - det begränsar helgens aktiviteter. Sen är det förstås egentligen onödigt dyrt för två personers mat under fyra dagar. Det är därför vi valt att bara ha leverans max en gång i månaden. Läs mer
    2019-02-19 Matkomfort svarar Helena T
    Tack för ditt fina betyg Helena! Toppen att maten smakar bra och att det inte finns något att klaga på. Det är helt perfekt att ni hittat det intervall som passar er och att ni väljer hur ofta ni vill ha vår hjälp i vardagen. Gällande leveranstiden planerar vår transportfirma så det blir så effektivt som möjligt. De väljer den bästa rutten vilket är bra för både miljön och ekonomin och någonstans behöver vi börja. Bra att det funkar för er ändå.

Anna K skrev om Matkomfort
    Varierade menyer, tydliga instruktioner, gott bemötande. Ibland står inte proportionerna av tillbehör i riktig korrelation till övrig meny.
    Överlag nöjd! Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Anna K
    Tack för ditt betyg Anna! Härligt att du är nöjd över lag med oss, att du uppskattar våra menyer, bemötandet och instruktionerna. Hälsar kockarna angående proportionerna och hör av dig om det är någon speciell rätt du tänker på, så vi kan se om det är någon speciell råvara eller så som det blir mindre av.

Håkan W skrev om Matkomfort
    Utmärkta menyer som är varierande.
    Såserna - himmelskt goda och sådant som jag troligen aldrig själv skulle göra (eller komma på att göra)
    Enbart närodlat (i så stor utsträckning som möjligt) eller eko. Dessutom så är det mesta baserat på säsong
    Stor variation på hur stora "lådor" man vill ha - vill du ha en låda anpassad för 1 person, inga problem. Vill du nästa omgång ha en för 4 personer, inga problem.
    Inget svinn - mängden varor är anpassat efter antal portioner. Jag har aldrig haft så lite som jag kasserar.
    Smidig hemsida och enkelt att avbeställa eller ändra.

Och slutligen - en riktigt trevlig personal. Det mesta går att lösa Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Håkan W
    Håkan, tack för din fantastiska rekommendation!
    Underbart att vi kan erbjuda himmelskt goda såser, att det känns smidigt att byta antal portioner efter ditt behov, att vi hjälps åt att minska matsvinnet och att du blir bra bemött hos oss. Vi är väldigt glada att vi får hjälpa dig med vardagsmaten!

Cecilia M skrev om Matkomfort
    Gott, enkelt, smart. Superbra service, vi har haft vroom och det har varit super! Läs mer
    2019-02-18 Matkomfort svarar Cecilia M
    Härligt att höra Cecilia, tack för toppbetyg!
  • 2019-02-06

Anna F skrev om Matkomfort
    God mat för mig som är riktigt kräsen. Mycket bra bemötande vi kontakt med kundtjänst. Läs mer
    2019-02-06 Matkomfort svarar Anna F
    Härligt att vår mat smakar och att den går hem även hos den riktigt kräsna.
    Tack för fint omdöme och toppbetyg Anna!
  • 2019-02-05

Susan T skrev om Matkomfort
    Jag abonnerar på Vego Premium varannan vecka. Goda vegetariska rätter som (peppar, peppar) de flesta i familjen gillar. Läs mer
    2019-02-06 Matkomfort svarar Susan T
    Tack för fint betyg Susan! Härligt att alla gillat maten hittills, vi hoppas att det fortsätter. Sätt gärna betyg veckovis på Mina sidor också, de jobbar vi mycket med.
  • 2019-02-05

Hanna A skrev om Matkomfort
    Vegomatkassen. Bra service och digitala tjänster.

Jobbigt med lådan - jag skulle hellre få leveranserana i pappkasse som är enklare att återanvända. Läs mer
    2019-02-05 Matkomfort svarar Hanna A
    Tack för fint betyg Hanna! Härligt att du gillar maten, servicen och tjänsten.
    Du vet väl att du kan vika upp och platta till lådan och återlämna den till chauffören vid nästa leverans? Då tar han den med sig och återvinner den.
  • Anna J

2019-01-29

Anna J skrev om Matkomfort
    Enkelt, gott och superkvalitet! Läs mer
    2019-02-04 Matkomfort svarar Anna J
    Va härligt att höra, tack för toppbetyg Anna!
  • 2019-01-24

Christina L skrev om Matkomfort
    Vego varannan vecks.
    Bemötandet var helt proffsigt, snabba svar och vänligt
    Jag utvidga mitt ärande och få nya impulser
    Förväntningarna var rimliga men överträffades oftast. Några få rötter var lite tråkiga men uppvägdes av alla goda såser. Läs mer
    2019-01-25 Matkomfort svarar Christina L
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Christina!
    Toppen att du alltid blivit snabbt och proffsigt bemött hos oss. Plus att vi kan ge dig inspiration i vardagen och överträffa dina förväntningar! Skulle såserna inte väga upp lite trötta grönsaker hoppas jag du hör av dig till oss, om de inte går att använda.

Gun-britt G skrev om Matkomfort
    jag köper 4-a dagars matlåda,premium.Ett enkelt sätt att få hem
    ingredienser till god och näringsriktig mat.Jag har bara lådan under vintern, eftersom jag har svårt att ta mig till affären då.
    Jag blev rekommenderad matkomfort av en vän. Jag blir alltid väl bemött av företaget, även om jag inte är så duktig att fixa allt på datorn.Förväntningarna var precis som min vän hade sagt, till i och med bättre!
    Sammanfattningen blir en fyra i betyg, hade kunnat bli en femma
    om det inte hade varit så mycket chili, som jag inte tål så bra.
    Trevligt också med poängpresenter Hälsningar Gunbritt. Läs mer
    2019-01-23 Matkomfort svarar Gun-britt G
    Toppen att du hittat ditt sätt att låta oss hjälpa dig i vardagen - när det är sån här vinter och sånt här väglag är det perfekt att ta hjälp av oss med vardagsmaten! Härligt att vi kan hjälpa till och att vi överträffat dina förväntningar som din vän gav dig när du blev tipsad. Tack för att du rekommenderar oss vidare! Trevligt att du gillar våra premier man kan samla ihop till och så hälsar jag kockarna angående chilin. Något de som du märkt är väldigt förtjusta i. Ofta försöker vi skicka med den bredvid, så man kan välja om man vill spetsa till det ytterligare eller ej.

Margareta E skrev om Matkomfort
    Premium för två. Alltid fått positivt bemötande när kontakt behövts. Det är väldigt skönt att inte behöva tänka på vad som ska planeras/inhandlas den vecka vi har leverans. Överlag har våra förväntningar infriats, mer i början än numera. Upplever att variationen på råvaror klart minskat och att vi ofta vill komplettera med mer grönsaker och utesluta ris/pasta. Sen kan vi också tycka att såser blivit alltför kryddstarka och dödar maten. Har påpekat detta i recensioner tidigare.
    Som helhet gillar vi Matkomfort och konceptet med färdiga såser od. Läs mer
    2019-01-22 Matkomfort svarar Margareta E
    Underbart att mat, hjälpen och bemötandet uppskattas!
    Vi hör det ibland, att vi överraskar i början och skämmer bort våra kunder med goda smaker och råvaror med mycket hög kvalitet. Sen höjs förväntningarna ytterligare och även om vi kanske ligger kvar på samma nivå upplevs det som "det normala" och inte lika överraskande. Att såser upplevs som mer kryddstarka kollar vi upp med kockarna. Toppen att du meddelat oss tidigare vid betygsättning. Där lägger vi stort fokus när vi jobbar vidare med framtida menyer.
    Tack för fint helhetsbetyg!

Louisa E skrev om Matkomfort
    Väldigt god och lättlagad mat. Goda såser och färdiga baser. Mina barns absoluta favoritlåda. Läs mer
    2019-01-22 Matkomfort svarar Louisa E
    Underbart att höra Louisa! Barnens favoriter, det är ett väldigt gott betyg. Tillsammans med betyget 5 och "gott och lättlagat" kan det inte bli bättre, stort tack!
  • 2019-01-17

Marie T skrev om Matkomfort
    Många fantastiska såser och gratänger, varierat! Läs mer
    2019-01-18 Matkomfort svarar Marie T
    Toppenbetyg, tack snälla Marie!
    Härligt att såser, gratäng och variation uppskattas.
  • 2019-01-17

Mathias K skrev om Matkomfort
    Har premiumlådan, är kanonnöjd . Mycket variation och nya smaker.
    Hade blivit rekommenderade matkomfort av vänner och förväntningarna uppfylldes och mer därtill. Blivit trevligt bemötta på konoret samt budkillen har alltid ett leende på läpparna. Läs mer
    2019-01-17 Matkomfort svarar Mathias K
    Tack Mathias för ditt fina omdöme och toppbetyget!
    Underbart att höra att vi levde upp till förväntningarna, efter det att vännerna tipsat er - och sen lite till.

Mattias H skrev om Matkomfort
    Vi köper Stockholmslådan varannan vecka. Bra bemötande vid leverans. Skulle önska ännu flexiblare lösning. T. ex. kombinera nuvarande Stockholmslåda med glutenfritt (dvs byta ut glutenprodukter när det är aktuellt). Önskar även korta ledtiden för avbokning av lådor man inte önskar. Läs mer
    2019-01-15 Matkomfort svarar Mattias H
    Tack för omdöme och fint betyg Mattias!
    Härligt att ni hittat rätt i Sthlmslådan. Skulle vi erbjuda en glutenfri variant för alla våra lådor i alla portionsstorlekar skulle det bli dubbelt så många produkter, en logistik vi i dagsläget inte klarar. Men bra att höra att det efterfrågas, så får vi se framöver.

Att vi behöver framförhållningen är för att vi beställer exakt så mycket vi vet att vi ska levererar ut kommande söndag och våra leverantörer behöver den framförhållningen då vi endast jobbar med färskt kött. Efter beställningen på måndagarna fiskas och slaktas det, sedan ska det packas i våra olika portionsstorlekar. På det här sättet behöver vi inte kalkylera för svinn vilket skulle påverka priset. Men framför allt är vi på detta sätt med och påverkar matsvinnet. Eftersom vi har den framförhållningen beställs inget extra och inget slängs! Matsvinnet är något vi brinner för och vill jobba för att minska. Både hos oss som leverantör men även hemma hos våra kunder.

Hoppas det funkar även i fortsättningen med lite glutenvaror från oss!
    Thérese Å, Matkomfort gillar detta

Cecilia R skrev om Matkomfort
    Bra recept och goda såser.
    Dålig kvalitet på frukt och grönsaker, många gånget senaste halvåret får man skära bort och slänga innan användning (bara ett par dagar efter leverans) Läs mer
    2019-01-15 Matkomfort svarar Cecilia R
    Tack för fint betyg Cecilia. Härligt att ni gillar recept och våra såser. Men tråkigt att höra att ni fått dåliga grönsaker flera gånger senaste halvåret! Toppen att vi får vetskap om det så vi kan se var det brister. Återkom gärna till oss om det är några speciella grönsaker som "alltid" är dåliga eller inte håller fram tills de ska ätas, så vi kan spåra.

Marielena U skrev om Matkomfort
    Väldigt god mat som uppskattas av hela familjen. Just nu har vi Vroom kassen. Kort tillagningstid då mycket redan är förberett. Kan varmt rekommendera Matkomfort Läs mer
    2019-01-15 Matkomfort svarar Marielena U
    Åh va härligt att höra Marielena. Kul att ni hittat rätt med Vrooom just nu.
    Tack för fint omdöme och toppbetyg!
  • 2019-01-12

Jenny R skrev om Matkomfort
    Köpt Vroom och Premium. Oftast är allt super gott, era såser och enkelhet slår alla konkurrenter. Kan dock ibland var ofräscha grönsaker, har ibland fått slänga och köper hellre grönsakerna själv för att få dom av bästa kvalite. Så anstränger ni er även på grönsakerna kommer ni bli oslagbara. 😊 Läs mer
    2019-01-14 Matkomfort svarar Jenny R
    Tack Jenny för fint betyg och omdöme! Härligt att höra att vi verkligen underlättar med enkelhet.

Men tråkigt att du känner att du fått dåliga grönsaker - och så många gånger. Vi anstränger oss verkligen och visst kan det gå fort ibland men allt ska ses över innan det packas och vissa grönsaker ser man inte utanpå, hur de är inuti. Vi köper förstås alltid fräscht från våra leverantörer. Meddela oss gärna om du orkar/hinner, så vi kan ta det vidare med våra leverantörer vid behov.
    Bra att du uppskattar att varva med Vrooom då där du kompletterar själv med det vi tipsar om eller helt egna grönsaker efter tycke och smak. Och tid!

Frida K skrev om Matkomfort
    Familjefavoriter
    Bra hjälp o h service i samband med att vi missade att beställa och ville bli uppsatta på väntelista. Detta skötte matkomfort galant så att det löste sig för oss. Läs mer
    2019-01-09 Matkomfort svarar Frida K
    Åh va härligt att höra Frida!
    Tack för att vi får hjälpa er i vardagen och tack för det fina betyget!

Cecilia T skrev om Matkomfort
    Vi har testat både Vroom-kassen och Familjefavoriter, båda kassarna har varit jättebra. Enkla och goda. Såserna är fantastiska. Vi har aldrig haft något som helst problem med varken kvalitet eller leverans. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-01-08 Matkomfort svarar Cecilia T
    Härligt att både Vrooom och Familjefavoriter varit bra och toppen att ni varvar mellan dem. Tack för betyg och rekommendation!

Christine L skrev om Matkomfort
    Vroom- vi är jättenöjda, kanske nån mer snabblagad mat ibland som tar ca 20 min.
    Potatis i ugn tar närmare 40 min inte 20 som står i receptet. Men det är det enda. Vi har haft vroom över ett år och är som sagt jättenöjda!!! Läs mer
    2019-01-08 Matkomfort svarar Christine L
    Tack snälla för fint betyg Christine!
    Härligt att ni hittat rätt hos oss med Vrooom.
    Alla ugnar är olika och tar olika lång tid men vi ser över tiderna i beredningstexterna. När vi provlagar hos oss räcker oftast 20-25 minuter.
  • Birgitta A

2019-01-06

Birgitta A skrev om Matkomfort
    Matkomforts låda premium/1 pers är alldeles utmärkt för mig, lite äldre kvinna med inte så stor mataptit. Det blev alltså ofta 6-7 port. i en låda för mig. Som tur är, är det bra hållbarhet på all mat.
    Tyvärr har mitt liv varit lite för oplanerat pga sjukdom och lite svårigheter att komma igen, men sen!
    Jag har rekommenderat matlådorna till vänner, men de tycker ofta att det är dyrt. Men se ovan! Bra kvalitet och lite nya impulser varannan vecka är värt lite grann! Läs mer
    2019-01-07 Matkomfort svarar Birgitta A
    Tack för din fina rekommendation och toppbetyget! Härligt att vi får hjälpa dig i vardagen när det passar dig och att du får ut flera måltider än vad vi planerat för. Då blir det som du skriver än mer prisvärt. Härligt att du rekommenderar oss vidare till dina vänner. Använd din mejladress som rabattkod, så får de 150 kronor rabatt på sina 4 första leveranser - då blir det prisvärt! Och du får förstås en rabatt som tack, för varje vän som testar oss.
  • 2019-01-03

Birgitta J skrev om Matkomfort
    Alltid gott och lättlagat. Goda tillbehör. Läs mer
    2019-01-03 Matkomfort svarar Birgitta J
    Härligt att höra Birgitta! Tack för toppbetyg.
  • 2019-01-01

Johan P skrev om Matkomfort
    Vi har genom åren köpt olika lådor och är generellt sett nöjda. Barnlådan höll inte tillräcklig "vuxenklass" och barnen var inte heller så förtjusta i den så den köper vi inte längre.
    Priset är lite i överkant för oss så vi använder lådan bara när vi har särskilt behov av att underlätta vår vardag.
    Ibland kan vi uppleva lite väl varierande kvalitet på rätterna med någon enstaka rätt som känts väldigt basic samtidigt som det är hög kvalitet för det mesta.
    Senaste omgången har vi fått många dåliga råvaror - det tog 5 veckor innan vi fick en låda där vi kunde använda samtliga grönsaker. Vi använder oss inte av möjligheten att få dessa ersatta eftersom det är lätt och billigt att ersätta t.ex. en rödlök. Det drar dock ned intrycket av en relativt dyr kvalitetsprodukt. Packningen går ju snabbt (jag har viss insyn eftersom jag besökt anläggningen) och det är lätt att missa felaktiga produkter men om ni kan justera den processen något så tror jag att ni skulle kunna eliminera problemet.
    I grunden är jag ändå mycket nöjd med produkten/tjänsten. Tack! Läs mer
    2019-01-03 Matkomfort svarar Johan P
    Tack Johan för fint betyg och bra feedback!
    Härligt att ni tar hjälp av oss när ni verkligen behöver lite avlastning och att ni då tycker det är värt det något högre priset. Plus att du är nöjd över lag med oss. Många efterlyser mer basic rätter då och då för att de ofta går ännu snabbare att tillaga.
    Tråkigt att höra att ni fått dåliga råvaror så många gånger! Det hör till ovanligheten och bra att vi nu får vetskap om det så vi kan 1. meddela våra leverantörer och 2. som du nämner se över rutiner vid packning. Det går fort och oftast väldigt bra. Hälsar vidare till köket.
  • Cecilia S

2019-01-01

Cecilia S skrev om Matkomfort
    God mat som nästan alltid funkar med barnen och de vuxna.. Punktlig och bra med leveranserna, bra med sms notifieringar.
    Tycker det känns ibland som jag har mycket plast att ta hand om, vet inte om det går att minska men det skulle kännas bättre. Läs mer
    2019-01-02 Matkomfort svarar Cecilia S
    Tack för toppbetyg Cecilia! Härligt att höra att det mesta funkar både för barn och vuxna.
    Tack för feedback angående förpackningarna. Vi är medvetna om plasten. Tänker man på alla ingredienser som är i såser och grytor, och att alla de har en egen förpackning, är det inte så mycket! Det tåls också att jämföra med att vår plast går att återanvända om och om igen och sedan är det bra om den återvinns. Den är väldigt eftertraktad på andrahandsmarknaden, bland annat till bilindustrin. Mjukplastförpackningar kan inte återvinnas, de går till brännbart (även om du lämnar dem i återvinningen tyvärr). Trots det tittar vi på en alternativ lösning för kryddor och exempelvis ris. Får se vad som händer under året!
  • 2018-12-29

Viveka F skrev om Matkomfort
    Bra god mat med fina råvaror!
    Vi brukar beställa Premium eller Stockholmslådan
    Godast har fisksoppan varit
    Övriga soppor gillar vi ej hos oss Läs mer
    2019-01-02 Matkomfort svarar Viveka F
    Tack för fint betyg och bra feedback Viveka! Härligt att fisksoppan smakar och bra att höra om de andra. Vi kollar mycket på betygsättningen när vi jobbar med menyerna framåt.

Johanna G skrev om Matkomfort
    Enkelt smidigt och otroligt gott Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Johanna G
    Tack för toppenbetyg Johanna!
    Härligt att det smakar och att vi underlättar din vardag.

Anki C skrev om Matkomfort
    Familjelådan och Stockholmslådan
    Leverans perfekt i tid.
    Bra hemsida.
    Bra mat. Jättegoda såser. Ibland lite knappt med kött/fisk för 4 personer.
    Stockholmslådan blev väl dyr. 3 vardagsmiddagar för ca
    1 200 kr.
    Kanske återgår till Familjelådan när det blir stressigt på jobbet i vår. Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Anki C
    Tack för fint betyg Anki!
    Härligt att du gillar det mesta med oss och toppen att höra att det smakar bra. Sthlmslådan är något dyrare per portion då den innehåller våra dyraste råvaror, kycklingen och fisken. Plus att de ekologiska grönsakerna och de vegetariska råvarorna vi använder är dyrare.
    Toppen att ni ändå känner att vi sparar tid åt er och att ni får god mat från oss. Perfekt att ni väljer den låda som passar er vardag bäst. Byt som det passar från vecka till vecka!

Conny L skrev om Matkomfort
    Matkomfort premium.
    Professionella i sitt handläggande både vid tecknande av abonnemang och lika bra vid stopp.

Bra variation och framför allt bra råvaror

Vi kör vidare med detta. spar både tid och pengar. Dessutom blir det inget slänga Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Conny L
    Tack för toppbetyg och fint omdöme Conny!
    Härligt att du uppskattar vår hjälp, vår målsättning att minska matsvinnet och våra råvaror plus att ni verkligen sparar både tid och pengar med oss.

Åsa G skrev om Matkomfort
    Vroom är bra och snabb, vego är bra men ibland för många moment det skulle vara bra med mer halvfärdigt i vegolådan Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Åsa G
    Tack för ditt betyg och recension Åsa!
    Toppen att du varvar Vrooom och Vego Premium. Det blir en del moment för att få en komplett vegetarisk rätt känner vi. Vi tittar mycket på betygsättningen och får de lite snabbare rätterna bra betyg ska vi nog kunna få in dem lite oftare.
  • Johan M

2018-12-22

Johan M skrev om Matkomfort
    Vi har valt Premium kassen, klart dyrare än andra som Linas eller City Gross, men å andra sidan den första kassen där vi är överlag nöjda med kvaliten på råvarorna. Kvaliten gör faktiskt det värt att ha denna kasse i mina ögon. Har endast någon enstaka gång hänt att jag fått en möglig tomat, medan det var och varannan vecka något behövde kompletteras från Linas när man fick kasta produkter redan vid leverans eller fläskköttet bestod till stora delar av fett.

Kotletten som levereras från Matkomfort blir saftig och mör vid tillagningen. Kycklingen går att bryna i stekpannan utan att den släpper mycket vatten, den vi fått från Linas blir mer kokt än stekt. Såserna är över lag riktigt goda och innovativa. Vi drunknar inte i pasta som efter ett par månader med Linas. Allt är portionerat och klart efter det antal portioner du väljer, ris, potatis och grönsaker räcker till rätt antal portioner. Kryddor, honung, panko pannering, ägg och andra detaljer som behövs levereras med portionsförpackat.

Recepten är enkla och instruktionerna klara och tydliga. Du ser med en gång vilken meny som tar mer tid och kan byta dagar när man slutar sent och behöver få i barnen mat snabbt. Ofta finns också tipps om hur man kan ”barnanpassa” rätter vilket ger en extra stjärna i kanten.

Menyerna är väl varierade, vissa rätter återkommer, men inte alls så ofta som i andra kassar. Variationen gör att det är spännande att se vad som levereras varje vecka. Även ”botten nappen” som dyker upp håller så pass hög kvalite att man är nöjd med maten med ett betyg kring 3 av 5.

Samtidigt ska vi väl erkänna att vi är ganska kräsna i familjen och ställer högre krav på kvaliten på råvaror än de flesta. Läs mer
    2018-12-27 Matkomfort svarar Johan M
    Tack Johan för din härliga recension och ert fina betyg!
    Toppen att allt uppskattas, från såser till att vi portionerar råvarorna och att bottennappen ändå ligger på en 3:a. De sista raderna om att ni kanske är lite extra kräsna gör att det känns ännu lite härligare att läsa. Ser fram emot att dela med mig i köket när alla är tillbaka efter den välförtjänta julledigheten.
  • 2018-12-18

Malin S skrev om Matkomfort
    Har Vroom som standard men byter ibland ut den mot familjelådan.
    Bra god mat som går snabbt att göra. Hade önskat mer grönsaker i Vroom-lådan, men det får man med familjelådan.
    Enkelt att avboka/ändra. Tydlig info om leverans. Pålitlig.

Nackdelen är att det är väldigt mkt förpackningsmaterial som ska kastas. Läs mer
    2018-12-21 Matkomfort svarar Malin S
    Tack för ditt betyg Malin!
    Vi har valt att göra Vrooom helt utan grönsaker för att man själv ska kunna välja om man vill ha "enklare" grönsaker, kanske bara ekologiska, eller kanske egenodlade! Toppen att du varvar ibland för att få variation och att det känns enkelt och pålitligt.

När det kommer till förpackningsmaterial är vi medvetna om att det blir en del burkar. Tänker man på att jämföra med att köpa alla de ingredienser som är i såsen, blir det också en del förpackningar. Våra burkar är dessutom väldigt eftertraktade på andrahandsmarknaden, så återvinn dem! Jämfört med mjukplast eller hård plast med tryck, som bara går till brännbart. Den plasten kan inte återvinnas.
  • Pia N

2018-12-18

Pia N skrev om Matkomfort
    Jag köper familjefavoriter och ibland Vroom. Jag har alltid fått ett professionellt bemötande. De har levt upp till förväntan genom att vara professionella och lösningsfokuserade vid ev. problem.

Matkomfort är ett måste för mig emellanåt. Minskar stressen enormt. Att få maten levererad och maträtter utvalda är guld värt. Att dessutom veta att det är bra råvaror, inga halvfabrikat, där såser m.m. är tillagade från grunden är så viktigt för mig för mig som mamma. Läs mer
    2018-12-18 Matkomfort svarar Pia N
    Tack för din underbara rekommendation och ditt betyg! Härligt att vi kan hjälpa dig i vardagen precis som vi önskar att underlätta för dig. När det behövs med det som behövs. Och med riktigt god mat lagad från grunden och bra service när det behövs.
  • 2018-12-18

Helena A skrev om Matkomfort
    God kvalitet på maten, goda rätter. Tar ibland lite väl lång tid att laga. Skulle fortsatt om vi fått välja leveranstid.

Vi hade gärna fortsatt med tredagarskassen om vi fortfarande kunnat få leverans innan middagen på söndagar, för då får vi söndagsmiddagen fixad. Kommer leveransen som senare veckor kl 20 får vi tre middagar som måste ätas 3 av 4 vardagar (håller inte bra tills fredagen oftast tyvärr) och det hinner vi inte med. Läs mer
    2018-12-18 Matkomfort svarar Helena A
    Tack för ditt betyg och viktiga feedback Helena!
    Tråkigt att höra att ni inte hinner med att äta maten under veckodagarna som det är tänkt.
    Våra leveranstider beräknas enligt den mest effektiva turordningen av de adresser som finns inom utkörningsområdet, per respektive bil. Vi har valt att i första hand köra miljövänligt, och till exempel inte åka flera gånger till samma gata. Det är vår distributör som enligt en rad olika parametrar beräknar det optimala körschemat, och det är också därför vi kan erbjuda en personlig leveranstid med ett så pass snävt avvikelseintervall.

Av den anledningen så kan vi tyvärr inte ändra enskilda leveranstider, utan att det i sin tur skulle innebära att alla övriga kunder som får sin låda med samma bil, behöver läggas om till nya tider och enligt en rutt som inte vore den mest miljövänliga. Vi har heller ingen möjlighet att börja tidigare på dagen. Hoppas att ni känner att ni ändå vill beställa någon enstaka leverans då och då, om det inte funkar att ha vår mat regelbundet!
  • 2018-12-12

Anette M skrev om Matkomfort
    Har testat olika ”matkassar” från matkomfort, alla har varit jätte. Praktiskt smidigt och gott. Läs mer
    2018-12-12 Matkomfort svarar Anette M
    Toppen att du har provat flera av våra matkassar och att alla varit bra. Då är det bara att välja från vecka till vecka, den som passar bäst i stunden. Tack för toppbetyg Anette!
  • Maria A

2018-12-11

Maria A skrev om Matkomfort
    Bästa matkassen Matkomfort i Stockholm gör det enkelt och oumbärligt för mig med mina två barn för att få vardagen att fungera, jag vinner tid att jobba och tjäna pengar istället för att gå i mataffären. Portionerna är rikliga och det räcker ofta till matlåda till mig på jobbet dagen efter och bästa av allt de goda såserna!! Såsen gör ju ofta maten ;) + de bra råvarorna förstås. Har en kockutbildning sen förr (mat är en stor del av mitt liv men jobbar nu med hudvård och hälsa, se gärna min Instagram mariaanderssonhudvard) så värdesätter att ha restaurangmat även hemma.
    Bästa hälsningar och rekommendationer av Maria Andersson Läs mer
    2018-12-12 Matkomfort svarar Maria A
    Tack för det fina betyget och omdömet Maria!
    Härligt att höra att vi verkligen underlättar din vardag och att maten smakar. Känns förstås extra kul att såser och råvaror uppskattas av någon som vet vad jobbet bakom kulisserna innebär.
    Maria A, Matkomfort gillar detta
  • 2018-12-11

Anna L skrev om Matkomfort
    God prisvärd mat med hög kvalitet Läs mer
    2018-12-12 Matkomfort svarar Anna L
    Tack för toppbetyget Anna! Härligt att höra att maten och kvalitén uppskattas.
  • Mats B

2018-12-11

Mats B skrev om Matkomfort
    Bra mat och varierande. Snabbt att laga eftersom alla såser är klara. Lite för dyr låda för att ha den varje vecka. Läs mer
    2018-12-12 Matkomfort svarar Mats B
    Tack för fint betyg Mats!
    Härligt att vi kan hjälpa er i vardagen, perfekt att varva oss med andra alternativ så som det passar er!
  • 2018-12-06

Charlotte P skrev om Matkomfort
    -Jag har middagskasse varje vecka (Premium)
    -Bra att man kan lägga till extra huvudråvara
    -God mat
    -Lagom nivå på svårighetsgrad
    -önskemål om att få tillgång till bilder på de färdiglagade rätterna
    -önskemål att återvinning av kartonger/plastburkar kan göras på ett tydligt sätt(vår chaufför vill ej ta emot kartong) Läs mer
    2018-12-06 Matkomfort svarar Charlotte P
    Tack för ditt fina betyg, omdöme och viktiga feedback Charlotte!
    Toppen att ni tar tillvara på de olika möjligheterna att laborera med våra storlekar, att maten smakar och att det är lagom nivå på färdigställandet av maten.

Att vi inte fotar maträtterna beror på att vi kan komma att ändra råvaror i sista stund och att vi inte har resurser att fota alla 5 menyer med 3-4 rätter i varje. Alla veckans råvaror är på plats hos oss under fredagen. Menyn vi skickar med lådan är färdigtryckt redan på torsdagen. Fotar vi i förväg kan som sagt saker hända på vägen. Är det storm på haven kan det hända att fiskarna inte får tag på sej, då kan vi behöva byta mot lax. Paprikor kan dyka upp hos oss där kvaliteten kanske inte känns 100. Får vi då inte tag på nya paprikor kan vi behöva köra en annan maträtt. Då blir bilden inaktuell. Vissa "fel" kanske vi kan leva med och reservera oss mot och då handlar det om vår tid här, att hinna fota. Tid som vi i dagsläget hellre lägger på att utveckla våra menyer och rätter.

När vi kommer till återvinning av kartongerna har jag nu tagit upp det med transportfirman. De ska ta emot hopvikta lådor vid nästa leverans. Antingen om ni lämnar över eller om ni ställt ut ifall ni inte är hemma. Gällande burkarna kan vi dessvärre inte erbjuda samma service. De är toppen att återanvända eller lämna till skolor, förskolor och som sista utväg lämna dem till återvinning. På vår hemsida presenterar vi lite olika förslag på återanvändning; www.matkomfort.se/food-court/tag/vad-gor-jag-med-mina-burkar. Plasten i de burkar vi använder är hett eftertraktad på andrahandsmarknaden, av exempelvis bilindustrin. Plast av god kvalitet, utan tryck.

Vi har tittat på möjligheten att ha mjuk plast istället, det vill säga förpackningar i form av små, förslutna plastpåsar. Mängden plast blir då mindre, men tyvärr är det samtidigt så att den typen av plast inte är återvinningsbar, utan går vid sortering direkt i brännbart. Då tycker vi att det är bättre att plasten går att återvinna. Den behöver också tåla värmen i de såser som kokas. De packas varma och behöver svalna i burken. Däremot tittar vi på en lösning för kryddor, ris och andra torrvaror. Där kanske vi ändå kan gå över till en mjukplastlösning.

Hoppas du känner att du fått lite svar, även om vi inte kan uppfylla alla önskemål i dagsläget!
  • 2018-12-05

David C skrev om Matkomfort
    Mycket goda rätter! Enda som inte gör att jag ger högst betyg är pga det inte finns större valjmöjlighet på antal dagar man kan få mat för. Dvs Vego Premium finns enbart för 3 dagar per vecka. I övrigt är maten vanligtvis mycket god och utan fusk och tillsatser. Läs mer
    2018-12-05 Matkomfort svarar David C
    Härligt att höra att maten smakar och att du uppskattar att vi lagar den från grunden. Tack för ditt betyg och viktiga feedback!
    Tolkar det som att du önskar Vego Premium med fler dagar i veckan, det tar vi med oss så får vi se vad som händer framöver.

Leena P skrev om Matkomfort
    Vegetarisk låda. Mycket bra. Nya rätter gav ny inspiration. Men vi gör nu ett längre uppehåll pga att vi kommer att vara hemma mycket sporadiskt. Alla leveranser har fungerat utmärkt Läs mer
    2018-12-04 Matkomfort svarar Leena P
    Tack Leena för fint betyg och omdöme! Härligt att vi fick inspirera med Vego Premium. Varmt välkomna tillbaka när ni är hemma lite mer regelbundet igen. Du också kan enkelt beställa en enstaka vecka om ni är hemma, via Mina sidor eller kundtjänst.

Johanna B skrev om Matkomfort
    Jag har matleverans av matkassen Premium, och uppskattar smakvarianterna på menyn från gång till gång, trots samma grundmat, kyckling, fisk, kött. Middagarna har blivit något man ser fram emot, och som uppskattas av hela familjen. Läs mer
    2018-12-04 Matkomfort svarar Johanna B
    Å va roligt att höra Johanna! Tack för betyget. Toppen att hela familjen ser fram emot våra middagar.

Cecilia N skrev om Matkomfort
    Jag köper Premium för 2 personer och det har alltid fungerat bra.

Dom är även flexibla, till skillnad från tex Linas matkasse Läs mer
    2018-12-04 Matkomfort svarar Cecilia N
    Härligt att höra att du uppskattar vår mat och vår service. Tack för toppbetyg Cecilia!
  • Anette P

2018-11-29

Anette P skrev om Matkomfort
    Härligt med riktiga ekologiska råvaror med härliga, färska såser.

Vi förväntar oss god mat, riktigt bra råvaror som fungerar som middag och lunchlåda till ett bra pris och med rimlig arbetsbörda i köket.

Gott, mindre jobb i köket med fina ekologiska råvaror utan rött kött. Läs mer
    2018-11-30 Matkomfort svarar Anette P
    Tack för ditt fina betyg Anette!
    Toppen att höra att ni hittat rätt med Sthlmslådan och att det funkar till både middag och lunch.
  • 2018-11-29

Bo M skrev om Matkomfort
    Något ojämn kvalitet. Ofta variationer på samman mattema Läs mer
    2018-11-29 Matkomfort svarar Bo M
    Tack Bo!
    Toppen att få höra vad du tycker och att det sammantaget ändå blir 4 av 5 i betyg.
    Antar att du tänker på att vi har fågel, fisk och en kotlett, karré, korv, färs eller liknande varje vecka. Vi håller utkik efter alternativa huvudråvaror. Då vi vill kunna erbjuda 1-6 personer, alltid svenskt och färskt - har vi en utmaning i att hitta leverantörer som kan packa råvarorna åt oss i de storlekarna. Till ett överkomligt pris. Vi har nu hittat kalkon och hoppas kunna erbjuda det i alla storlekar, liksom ytterligare någon kycklingprodukt för variationens skull. Är det någon speciell huvudråvara du saknar, låt oss gärna veta! Om det är något annat vi kan förbättra för en jämnare kvalitet lyssnar vi gärna på det också.
  • Agneta L

2018-11-28

Agneta L skrev om Matkomfort
    God mat. Lätt och snabb tillagning. Kundtjänst vänliga och hjälpsamma.Maten kommer alltid på rätt leveranstid , uppskattas mycket. Maten har många variationer, har nästan aldrig ätit samma rätt , trevligt. Lite disk. Lyxig Vego kassen uppskattas.
    Jag har bara gott att säga om Matkonfort. Läs mer
    2018-11-28 Matkomfort svarar Agneta L
    Bara bra omdöme, härligt att höra att du gillar alla delar av oss. Tack Agneta! Blir då lite fundersam över att vi bara fick 2 av 5 i betyg? Men orden säger allt!
  • 2018-11-27

Jeanette H skrev om Matkomfort
    Jag brukar köpa Stockholmslådan och det är alltid lika roligt att packa upp Läs mer
    2018-11-28 Matkomfort svarar Jeanette H
    Å va kul att höra Jeanette, att det är roligt att packa upp lådan när den kommer. Tack för fint betyg!
  • 2018-11-27

Maria J skrev om Matkomfort
    Fräscht enkelt och alltid gott! Läs mer
    2018-11-27 Matkomfort svarar Maria J
    Vilken härlig sammanfattning och vilket fint betyg, tack Maria!
  • Krister D

2018-11-27

Krister D skrev om Matkomfort
    Har den senaste tiden köpt Wrooom
    Den passar oss perfekt. Alltid supergod mat, bästa kvalitet.
    Vi vill gärna köpa våra egna grönsaker vilket gör att den lådan passar oss bäst då den inte innehåller grönsaker.
    Matkomfort levererar alltid enligt den tid som de meddelat.
    Sammanfattning: världsklass😊 Läs mer
    2018-11-27 Matkomfort svarar Krister D
    Wow, tack Krister!
    Underbart att höra att vi lever upp till förväntningarna och hjälper er med en perfekt anpassad produkt där ni kan komplettera med de grönsaker som passar er.

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö