Matkomfort

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 972 kunder tycker om Matkomfort

• 2020-10-01

Lars Ulf Herbert M skrev om Matkomfort
    Minsann! Nu Sthlmsmenyn några månader igen. Utmärkt. Såserna är magi...just DET är det svåraste...blir lite impad. Läs mer

Cecilia W skrev om Matkomfort
    Vi har familjefavoriter varje vecka och alla i familjen tycker att det är kanon.
    Smidigt och enkelt. Passar oss perfekt 👌🏻 Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Cecilia W
    Hej Cecilia,

Vad härligt att maten går hem hos alla familjemedlemmar och stort tack för ett toppbetyg!

Katarina N skrev om Matkomfort
    Matlådor för en person. Mycket generöst och fina produkter - gott!
    Trevligt bemötande när jag behövt ändra något och bra gensvar när jag klagat över något.
    Men har levt upp till mina förväntningar och förhoppningar. Jag har varit nöjd men gör uppehåll just nu för att det inte eiktigt passar just nu. Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Katarina N
    Hej Katarina,

Tack för dina fina ord och vad roligt att du är så nöjd med oss, det glädjer!

Anna G skrev om Matkomfort
    God mat som är enkel att laga!
    Bra kvalitet på råvarorna och bra recept. Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Anna G
    Hej Anna,

Vad härligt att ni är nöjda med maten från oss och stort tack för ett superbetyg!

Helene Bjennes G skrev om Matkomfort
    Köper matlådan Premium för två personer.

Snabbt och servicemindligt.

Hade fått tips om Matkomfort från en bekant så jag hade höga förväntningar vilka hitintills har infriats.

Fortsatt nöjd och glad! Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Helene Bjennes G
    Hej Helena,

Vad roligt att ni blivit rekommenderade Matkomfort och är nöjda, det glädjer oss!
    Tack för fina ord och ett toppbetyg!
  • 2020-09-23

Eva L skrev om Matkomfort
    Vår dotter har rekommenderat Matkomfort med de goda såserna....rena lyxrestaurangmaten! Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Eva L
    Hej Eva,

Vad roligt att ni är så nöjda med maten från oss och tack för ett finfint betyg!
  • 2020-09-23

Ricard E skrev om Matkomfort
    Vi har kört Familjelådan och Stockholmslådan.

Jättebra service och väl bemött.

jag tycker att företaget lever upp till förväntning dock så tycker jag att det är lite för mycket såser och att menyerna kan bli lite enformiga, dvs. att samma sås dyker upp på olika rätter.

I stort sett jättebra förutom det som nämns ovan. Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Ricard E
    Hej Ricard,

Tack för fina ord och din feedback!
    Vad härligt att ni varierar mellan de olika kassarna. För att få ännu mer variation så rekommenderar vi att varva mellan de olika produkterna.
  • Jonas W

2020-09-22

Jonas W skrev om Matkomfort
    Mycket god mat som dessutom går lätt och smidigt att tillaga. Särskilt såserna är supergoda! Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Jonas W
    Hej Jonas,

Tack för fina ord och ett superbetyg!
  • 2020-09-22

Elisabeth Sandlund G skrev om Matkomfort
    Vi har testat Matkomfort i ett antal veckor sedan i våras och är mycket nöjda med det vi får. Recepten är lätta att följa och resultatet blir utmärkt med nya och spännande varianter på välkända råvaror. Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Elisabeth Sandlund G
    Hej Elisabeth,

Tack för fina ord och ett jättefint betyg!
  • Helena A

2020-09-22

Helena A skrev om Matkomfort
    Hej,
    Vi har provat Premium lådan. Goda rätter, bra råvaror & väl avvägda portioner. De färdiga såserna som ingår i varje rätt är pricken över ”i”.
    Tillagningstips ca 20-30 min. Mycket smidigt
    Känns nästan som att ät på ”krogen”
    Rekommenderas! Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Helena A
    Hej Helena,

Vad roligt att ni är så nöjda med maten från oss, det glädjer! Och stort tack för ett toppbetyg!
  • 2020-09-22

Ewa G skrev om Matkomfort
    Har beställt Stockholmslådan för 2 pers varannan vecka. God mat. Ibland lite många moment i matlagningen. Överlag gott. Ofta mat som är ny för oss vilket känns stimulerande och roligt. Läs mer
    2020-09-25 Matkomfort svarar Ewa G
    Hej Ewa,

Tack för fina ord och ett finfint betyg!
  • 2020-09-08

Madeleine L skrev om Matkomfort
    Bra och varierade måltider!
    Sparar mycket tid!
    Levererar alltid i tid.
    Mycket goda såser :) Läs mer
    2020-09-08 Matkomfort svarar Madeleine L
    Tack Madeleine för ett fint betyg.

Ha en toppendag!
  • 2020-09-02

Magnus Lennart I skrev om Matkomfort
    Bra råvaror av god kvalitet. Ofta lätta och ibland lite svårare recept. Såserna kan vara lite mer kryddade. Läs mer
    2020-09-02 Matkomfort svarar Magnus Lennart I
    Magnus, Tack för ett fint betyg.
    Det gläder oss att du är nöjd med våra råvaror.

Ha nu en bra dag!
  • 2020-08-30

Sylvia Bergman D skrev om Matkomfort
    Bra råvaror, goda såser, bra recept.
    Leveranserna fungerar perfekt, trevligt med samma kille som lämnar lådan. Läs mer
    2020-09-02 Matkomfort svarar Sylvia Bergman D
    Tack för en fin betygsättning Sylvia!

Ha en härlig onsdag.
  • 2020-08-29

Kerstin Ö skrev om Matkomfort
    Köpte Premium, företaget bemöter på ett utmärkt sätt och utan krusiduller, lätt att hantera våra önskemål. Visste inte vilka förväntningar vi hade, men vi hade rekommenderats att pröva Matkomfort. Företagets produkter är av mycket god kvalitet och maten god för det mesta. Roligt att lära sig lite nya tillvägagångssätt. Samtidigt känns en del recept onödigt krångliga. Läs mer
    2020-09-02 Matkomfort svarar Kerstin Ö
    Stort tack för ditt fina betyg Kerstin!
    Vad roligt att du är nöjd med vårt koncept och service.

• 2020-08-28

Monica G skrev om Matkomfort
    Är i stort nöjd men tycker det är för mycket kött måltider. Önskar att minst en dag skulle vara vegetarisk samt variera med fisk och kyckling. Läs mer
    2020-09-02 Matkomfort svarar Monica G
    Tack för ditt betyg Monica!
    Har du testat Sthlmslådan? Den är fri från rött kött fläsk. Istället får du en kycklingrätt, en fiskrätt och en vegetarisk rätt. Lägg in en sådan leverans och testa om det kanske kan vara något för dig.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att kontakta oss på kundtjanst@matkomfort.se

• 2020-08-28

Claes S skrev om Matkomfort
    Den matlåda vi köper är av hög kvalitet men fräscha grönsaker och kött! Välkomponerade rätter! Läs mer
    2020-08-28 Matkomfort svarar Claes S
    Stort tack för fullpott Claes!
    Vi är så glada att du är nöjd med leveranser ifrån oss.

Ha en trevlig helg.

Clara N skrev om Matkomfort
    Vi köper Premium varannan vecka. Bra råvaror generellt, goda såser men vi hade uppskattat avancerade buljonger, mindre majonnäs.
    Bra, tydligt, oftast prisvärt. Uppskattar Barntips. Läs mer
    2020-09-02 Matkomfort svarar Clara N
    Tack Clara för ditt betyg.
    Kul att se att du är nöjd med råvarorna.

Ha en fin onsdag!

Grazyna B skrev om Matkomfort
    Matlåda för 2 personer, allt är så gott. Trevlig bemötande Läs mer
    2020-08-28 Matkomfort svarar Grazyna B
    Tack Grazyna för ett toppbetyg!

Ha en härlig helg.

Sofia H skrev om Matkomfort
    Fina råvaror och goda såser. Går relativt snabbt att tillaga maten. Lite snålt med grönsaker, och ofta lite samma sak/smaker. Läs mer
    2020-08-28 Matkomfort svarar Sofia H
    Tack Sofia för ett fint betyg.
    Det gläder oss!

Björn S skrev om Matkomfort
    Alltid GOD mat och leverans i rätt tid.
    Här egentligen ingenting att klaga på.
    Varannan veckas leverans passar oss
    !Äldre perfekt

MV.H.
    Björn o Britt Marie Stenberg
    Nockeby Backe 2D
    Bromma Läs mer
    2020-08-27 Matkomfort svarar Björn S
    Stort tack för ditt fina betyg Björn!
    Det gläder oss att se att du är nöjd med maten och konceptet. Kul att det passar bra för er att köra varannan veckas leverans.

Ha en toppen torsdag!

Camilla S skrev om Matkomfort
    Mat o företaget mkt bra. Tyvärr blir det alltid svårt för mig som äter mjölk o glutenfritt. Ibland fungerar såserna, dock de flesta ggr inte. Vilket gör att det blir besvärligt med färdiga matkassar! Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Camilla S
    Tack för ditt betyg Camilla,

Ha en härlig kväll!

Pia R skrev om Matkomfort
    premium kasse för två personer.
    lagom mängd mat för två och alltid gott.
    lätt att förstå recepten.
    alltid bra bemött Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Pia R
    Tack Pia för ett fint betyg.

Ha en fin kväll!
  • Brith F

2020-08-25

Brith F skrev om Matkomfort
    Jag har köpt Stockholmslådan under en tid och alltid varit nöjd med både innehållet och den alltid hjälpsamma och trevliga personalen. Företaget har verkligen levt upp till mina förväntningar med topp kvalitet och.ekologiska produkter. Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Brith F
    Stort tack för ditt fina betyg Brith.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med vårt koncept och kundtjänst.

Ha nu en trevlig eftermiddag och kväll!

Lotta P skrev om Matkomfort
    Hej jag har köpt stockholmslådan och jag vill byta till enklare lådan... Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Lotta P
    Hej Lotta,
    Tack för ditt betyg. Du kan enkelt byta låda via Min Sida på www.matkomfort.se. Du är också välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst så kan vi hjälpa dig att göra ändringar i ditt kundkort.

Ingemar K skrev om Matkomfort
    Vi ville inte längre gå till affären i Coronatider och hittade Matkomfort på nätet. Servicen har alltid varit bra. Vi började helt utan förväntningar och tyckte det var bra. Vid ett par tillfällen var det kyckling två ggr samma vecka och då tänkte vi hoppa av. Nu är det oftast bara en gång. Såserna är mycket bra. Vi tycker mycket om fisk och uppskattar att det är lax, torsk och kolja. Önskar ibland riktigt kött istället för fläsk. Tex lövbiff eller färdigkokt nötkött i gryta. Skulle vilja ha WROOOM för två personer då jag tycker ibland att det tar lång tid att laga. Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Ingemar K
    Tack Ingemar för ett bra betyg!
    Det gläder oss att se att du är nöjd med konceptet.

Ida L skrev om Matkomfort
    Beställer matkomforts premiumkasse varje vecka och jag är så nöjd! Alltid så galet bra och jättegod mat! Matkomfort enligt mig är överlägset bästa av alla andra företag som jag har provat matkassar ifrån tidigare.

Mvh, Ida Lindstedt Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Ida L
    Tack Ida för ett fint betyg.
    Roligt att se att du är nöjd med premiumlådan. Jag ska hälsa kockarna.

Britt J skrev om Matkomfort
    Stockholmslådan. Då jag är singel passar den mig så jag har 3middagar. Har egentligen inte haft ngn kontakt mer enligt en beställning på nätet. Fick tips genom en vänoch jag tycker att dom levt upp till mina förväntningar, förutom vid ett par tillfällen. Men då handlar det mer om smak.
    Killen som levererar är alltid punktlig och väldigt trevlig!

Så sammanfattningsvis, kanon👍 Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Britt J
    Stort tack för ditt fina betyg Britt!
    Kul att du är nöjd med Sthlmslådans middagar.

Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på kundtjänst om du har några frågor eller funderingar, eller om du bara vill säga hej.
    Ha en härlig kväll!

Ilse Dahlgren E skrev om Matkomfort
    Alltid trevliga Och hjälpsamma vid kontakt.
    God mat och fräscha varor har bara varit mindre nöjd en gång. Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Ilse Dahlgren E
    Ilse, Tack för ett superfint betyg!
    Det är så kul att se att du är nöjd med oss.

Ha en fantastisk dag!

Göran M skrev om Matkomfort
    Fina råvaror
    Utmärkt smakliga måltider, ofta med spännande kombinationer
    Bra app
    Möjlighet till flexibilitet vid beställningar
    Pålitliga leveranser
    = fem tummar 👍👍👍👍👍 Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Göran M
    Tack Göran för ett fint betyg.
    Härligt att se att du är nöjd med oss.

Ha det gott!

Ami H skrev om Matkomfort
    Jag köper Premiumlådan varje vecka. Är mycket nöjd med både råvarorna, recepten och leveranserna Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Ami H
    Tack för ditt betyg Ami.
    Superkul att se att du är nöjd med premiumlådan.

Hoppas att din nästa leverans ska smaka bra!

Ha en fin eftermiddag.

Carin C skrev om Matkomfort
    Stockholmslådan har vi haft sen i våras och inte blivit besviken en enda gång. Variationsrik och nya smaker, lika spännande varje vecka. Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Carin C
    Tack Carin för ditt fina betyg.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med vårt koncept.

Mats J skrev om Matkomfort
    Bra råvaror och recept. Flexibelt och enkelt upplägg. Rekommenderas! Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Mats J
    Tack Mats för ett toppbetyg!
    Ha en fantastisk dag.

Maria B skrev om Matkomfort
    Vi har en prenumeration på "Familjefavoriter" för 4 personer var annan vecka. Har alltid fått ett proffsigt bemötande och leveranserna sker på utlovad tid, dock en känsla av att chauffören nästan springer från huset. Inget utrymme för kundrelation.
    Smidigt och enkelt att själv administrera sitt abbonemang. Skönt att råvarorna är precisa, såserna klara och matlagningen går fort. Det negativa blir istället att såserna inte själv går att återskapa, har inte kollat på hemsidan om recepten verkligen finns. Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Maria B
    Tack Maria för ett fint betyg.
    Kul att se att du är nöjd med oss. Gällande leveransen så ska jag absolut ta upp detta vid vårt nästa möte. Under denna pandemi som råder just nu så ska chauffören göra så att han lämnar lådan utanför dörren och plingar på och sedan backar några steg för att bekräfta att kunden öppnar dörren. Om inte kunden öppnar så skickar chauffören ett sms om att leveransen är utförd. Detta för att inte ha någon form av närkontakt.

Hoppas att du känner att du fick ett bra svar. Annars får du självklart återkomma till oss.

Karina W skrev om Matkomfort
    Vi är mycket nöjda med menyerna, tillagningsmetoderna och smakerna. Leveranserna fungerar jättebra. Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Karina W
    Tack för ett fint betyg Karina,
    Kul att se att du är så pass nöjd.

Lisa S skrev om Matkomfort
    Bra betyg men rätterna innehåller alldeles lite grönsaker Läs mer
    2020-08-26 Matkomfort svarar Lisa S
    Tack för ditt betyg.

• 2020-07-09

Helena I skrev om Matkomfort
    Bra råvaror och varierande måltider! Läs mer
    2020-08-25 Matkomfort svarar Helena I
    Tack för ett fint betyg!

Ha en bra dag.
  • 2020-06-25

Victoria W skrev om Matkomfort
    Bra råvaror, såser och recept! Det passar utmärkt för min familj som vill äta varierat och ibland för idétorka när det kommer till maten. De har en superbra kundtjänst som är snabba med svar och lösningar. Rekommenderar verkligen Matkomfort! Läs mer
    2020-08-25 Matkomfort svarar Victoria W
    Stort tack för fint toppbetyg!
    Jätteroligt att se att du är nöjd och rekommenderar oss.

Ha en fantastisk dag!
  • 2020-06-25

Harald L skrev om Matkomfort
    Jättegod mat, smidiga leveranser. Läs mer
    2020-08-25 Matkomfort svarar Harald L
    Tack för ett fint betyg!

Ha det gott,
    /Julia
  • 2020-06-23

Ulrika L skrev om Matkomfort
    Jag är inte Ulrika, men Camilla.

Har varit kund i många år och är supernöjd. Prövat olika lådor relaterat till olika behov olika tider. Just nu har jag Stockholmslådan. Gillar ffa alla goda såser. Gillar att de är " hemmagjorda" utan färgämnen och E- ämnen. Gillar att få information om vad varor har sitt ursprung. Gillar att varor är ekologiska. Gillar pålitlighet kring leverans. Gillar system med poäng och presenter. Fint bemötande och alltid bästa hjälp av kundtjänst.

Hade varit bra med mindre plast. Hade varit bra med tillval av frukt. Läs mer
    2020-08-25 Matkomfort svarar Ulrika L
    Stort tack för ditt fina betyg Camilla!
    Det gläder oss att se att du är nöjd med oss.

• 2020-06-23

Yvonne E skrev om Matkomfort
    + Utmärkta råvaror.
    + Goda recept.
    - Önskar att recepten var mer utförliga när det gäller mängd och antal, t.ex. två lökar och inte bara lök för då behöver man inte kolla om lök också finns i någon annan dags recept.
    + Punktliga leveranser.
    + Lätt att tillaga.
    + Mycket goda såser!
    * Hyfsat stora portioner, önskar ibland större.
    - För lite grönsaker.
    - Känns som om recepten innehåller mycket fett.
    * Önskar att varje recept hade en beskrivning över hur mycket fett, protein och kolhydrater dom innehåller. Läs mer
    2020-08-25 Matkomfort svarar Yvonne E
    Tack för ditt fina betyg. Det gläder oss att se att du är nöjd med konceptet.
    Ha en trevlig dag!
  • 2020-06-21

Andrius G skrev om Matkomfort
    Vi har prenumererat i 4 år på premium lådan varannan vecka. Vi är jättenöjda. Ibland lite lite grönt men då brukar vi ta ngt hemifrån. Vi provade ett kort tag Linas matkasse men den går inte att jämföra. Matkomfort känns genuint mat lagad från grunden det Somme klart. Bra råvaror och det går snabbt att laga. Bra oxå Attmar kan välja antal portioner och alltid leverans på slndagar Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Andrius G
    Stort tack för ett toppbetyg och vad härligt att ni är så nöjda med maten från oss. Det betyder mycket för oss att ni som kunder är så nöjda med leverans som mat.

Ha en fantastisk sommar!
  • 2020-06-21

Kristina S skrev om Matkomfort
    Fantastiska matkassar med kreativa rätter, stor variation, närproducerade och fräscha råvaror, supergoda såser - och det är hur lätt och smidigt som helst att laga. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Kristina S
    Vilken härlig läsning, vad roligt att ni är så nöjda med maten från oss. Det glädjer oss. Tack för ett toppbetyg!

Ha en riktigt fin sommar!
  • 2020-06-20

Ylva T skrev om Matkomfort
    Gott och inspirerande! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Ylva T
    Stort tack för ditt fina betyg, härligt att ni är så nöjda.

Ha en toppen sommar!
  • 2020-06-19

Åsa P skrev om Matkomfort
    Den är bra och fungera ypperligt
    Just nu kör vi på 1 gång i veckan
    Kerstin Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Åsa P
    Hej Kerstin,
    Tack för ett fint betyg, det betyder mycket för oss att ni är så nöjda kunder.

• 2020-06-19

Anna K skrev om Matkomfort
    Så skönt att få så bra mat levererad direkt till dörren! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Anna K
    Tack för ditt fina betyg och vad bra att ni är så nöjda.

Marika F skrev om Matkomfort
    Vi har varit kunder i mer än 10 år och uppskattar fortfarande den höga kvaliteten och de goda recepten. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Marika F
    Vad härligt att ni varit kunder så länge och är så nöjda, det gläjder att höra.
    Tack för ett toppbetyg!

Henrik H skrev om Matkomfort
    Vi är sedan många många år nöjda kunder hos Matkomfort. För närvarande väljer vi premium-lådan men har under åren också testat stockholmslådan och familjefavoriter. Leveransen sker alltid på utsatt tid, kundservicen är oerhört tillmötesgående. Men det är ju bisaker. Det viktiga är ju maten. Och den är myclet välsmakande och varierande. Arbetsinsatsen är precis lagom stor för en som stressad kommer hem från jobbet för att ställa sig vid grytorna. Matkomfort är duktiga på smaksättning, på såser och på kreativa tillbehör. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Henrik H
    Vilken härligt läsning!! Vad roligt att ni varit kunder så nöjda och fortfarande så nöjda med maten, leveransen och kundservicen från oss, det glädjer något enormt.
    Jag ska hälsa kockarna att ni är så nöjda med det dom förbereder innan maten kommer till er, då blir det extra glada.

Ha en fantastisk sommar!

Susan F skrev om Matkomfort
    Vällagad mat som snabbt står på bordet Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Susan F
    Tack för ett toppbetyg! Härligt att ni är så nöjda.

Marie D skrev om Matkomfort
    Med premiumlådan får hela familjen en kulinarisk upplevelse, likt en festmåltid, varje vardag. Lättlagade och fräscha maträtter med grymma såser. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Marie D
    Vad härligt att hela familjen är nöjda med maten och våra kockförberedda såser, kul!

Ha en riktigt fin sommar!