Matkomfort

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 729 kunder tycker om Matkomfort

• 2020-03-19

MICHELLE V skrev om Matkomfort
    Så himla god mat och fantastisk service! Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-03-02

Anna H skrev om Matkomfort
    Mycket god mat (vilka såser!) med lagom avancerade recept. Trevlig och bra service. Möjligen något dyra men annars inget att klaga på. Hela familjen är nöjd! Läs mer
    2020-03-11 Matkomfort svarar Anna H
    Tack för ditt fina betyg Anna,
    Roligt att se att hela familjen är nöjd.

Ha en trevlig dag!
  • 2020-02-28

Gunvor B skrev om Matkomfort
    Alltid mycket gott! Stockholmslådan 3 middagar för en person räcker till 6 middagar. Men det blir alltid massa grönsaker över som jag måste slänga 🙁. Mängden är ej anpassad. Jag skulle vilja att det går jämt upp, dvs att allt i lådan ska med i tillagningen. Så därför har jag uppehåll nu för att känna efter. I övrigt är jag supernöjd!!!!!! Läs mer
    2020-03-11 Matkomfort svarar Gunvor B
    Tack för ditt betyg Gunvor,
    Det kan ibland hända att en grönsak är större än vad som är tänkt för 1 person och då kan det bli så att det blir en bit över. Kanske är det något du kan använda till helgens matlagning?

Jag önskar dig en fin dag.
  • Emma T

2020-02-27

Emma T skrev om Matkomfort
    Grym kundtjänst och otroligt flexibla och hjälpsamma med min beställning Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Emma T
    Tack Emma för ett fint betyg.
    Vad roligt att se att du är nöjd med vår kundtjänst. Det ska jag hälsa de andra.

• 2020-02-27

Marie F skrev om Matkomfort
    Allt har motsvarar mina förväntningar Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Marie F
    Tack för din betygsättning Marie,
    Det gläder oss att se att vi motsvarar dina förväntningar.

Jag önskar dig en härlig dag!
    /Julia
  • 2020-02-27

Emelie B skrev om Matkomfort
    Fräscha råvaror och supergod mat! Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Emelie B
    Tack Emelie för ett fint toppbetyg.

Jag önskar dig en fin dag!

Anne L skrev om Matkomfort
    Jag köper just nu Vego Premium, har alltid blivit bra och trevligt bemött av de personer jag haft kontakt med på företaget. Maten är mycket fräsch och god. Det jag tycker kan förbättras är att recepten vid några tillfällen innehållit felaktigheter och instruktion saknats för något steg. De borde alltså korrekturläsas en gång extra innan de trycks. Annars är min upplevelse mycket positiv. Kul att testa nya råvaror och recept jag inte skulle testa annars. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Anne L
    Tack Anne för ett fint betyg.
    Vad roligt att se att du är nöjd med konceptet och oss som jobbar här på kundservice.

Vi tar till oss din feedback kring menyerna. Vi gör vårt bästa för att menybladet ska vara så korrekt som möjligt men ibland så missar vi något stavfel och då är det toppen att våra kunder ser det så att vi får möjligheten att korrigera det till nästa gång.

Fredrik L skrev om Matkomfort
    Köpt famlijelådan och Vroom lådan.

Maten är ok, skaplig variation och lite "nytt" som man inte skulle kommit på att laga själv.

Men priset är tyvärr alltför högt i förhållande till vad som levereras för att jag ska använda Matkomfort mer än som ett komplement någon gång varranan månad eller så. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Fredrik L
    Tack för ditt betyg Fredrik.

Vi är ju en lite dyrare matkasse just för att vi har ett helt hantverk bakom vår produkt. Eftersom vi har kockar som jobbar aktivt med att laga sås,gryta, soppa, fonder osv så kräver det ett lite dyrare pris. Vi använder oss endast av svenska färska huvudråvaror av bra kvalitet.
    Det går fint att boka på enstaka leveranser då och då. Du är varmt välkommen att höra av dig.

• Pär Tomas S

2020-02-26

Pär Tomas S skrev om Matkomfort
    Lättlagat med fina råvaror och läckra såser som höjer smakupplevelsen. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Pär Tomas S
    Tack för ett bra betyg Pär Tomas.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med våra smaker och råvaror.

Anna S skrev om Matkomfort
    Gott och vällagat. Enkelt att tillreda. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Anna S
    Tack Anna för ett fint betyg.
    Ha en bra tisdag!

Thomas R skrev om Matkomfort
    Supernöjd! Fungerar smidigt och enkelt. Bra variation på maträtter.
    Det enda jag saknar är möjlighet att välja glutenfritt alternativ. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Thomas R
    Tack Thomas för ett fint betyg. Högsta poäng!
    Jag förstår din fråga kring glutenfritt alternativ och självklart ska jag ta upp det till vårt nästa möte. Det vi producerar innehåller ingen gluten. Vi spär våra såser på Majzena. Det är dem gångerna vi skickar med pasta och bröd exempelvis som man får byta ut det mot något annat man har hemma. Men jag tar absolut detta vidare så får vi se vad vi kan göra framåt.

Lillevi H skrev om Matkomfort
    Stockholmlådan.
    Är väldigt nöjd med de enkla recepten .
    Alltid fina råvaror och goda såser.
    Kan bara ge högsta betyg. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Lillevi H
    Tack för ett fint betyg Lillevi,
    Vi är glada att du är nöjd med våra råvaror och smaker.

Jill M skrev om Matkomfort
    Jag är mycket nöjd med enkelheten i denna matkasse, dvs att mycket är redan klart såsom såser och grytbaser och det man gör/tillagar själv kräver inte så mycket. Det är goda smaker och känns som en lyxigare variant.
    Det som är lite synd är att det ännu inte finns ett laktosfritt alternativ. Men när jag haft någon enstaka fråga har jag blivit vänligt bemött och fått tydligare svar. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Jill M
    Tack för ditt fina betyg Jill,
    Det är roligt att se att du är nöjd med oss och smakerna. Det ska jag hälsa kockarna.

Jag förstår din fråga med laktosfritt och hittar vi en leverantör som kan ordna större förpackningar med laktosfria produkter så är vi inte främmande för att testa det. Men än så länge så har vi inte hittat någon.
    Skulle du hitta någon leverantör som erbjuder laktosfritt i större förpackningar så är du varmt välkommen att höra av dig så ska vi självklart titta på det.

Ann-kristin Margareta N skrev om Matkomfort
    Har köpt 'Premium'-lådan ett par gånger för att få lite variation i måltider.
    Maten är god men jag föredrar mindre av rött kött.
    Jag skulle också önska mer grönsaker i stället för ris och pasta.
    Jag ska nu prova 'Stockholmslådan'.
    Det är positivt att det är bra kvalitet på maten och troligen mer lönsamt om man beställer fler än två portioner. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Ann-kristin Margareta N
    Tack för ditt betyg Ann-Kristin,
    Kul att se att du är nöjd med konceptet.

Hoppas att du får en härlig dag!

Barbro L skrev om Matkomfort
    Jag köper Stockholmslådan med mat för 2 personer varannan vecka. Den levereras smidigt och exakt på söndagkväll eller måndagen om jag vill det. När jag har synpunkter eller vill byta blir jag alltid ( hittills) mycket vänligt och trevligt bemött. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Barbro L
    Tack Barbro för ett bra betyg.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med Sthlmslådan och att leveransen går smidigt till.
    Tveka inte att höra av dig till oss när du har frågor eller funderingar.

Maria J skrev om Matkomfort
    Vego Premium
    Goda såser och hyfsat bra variation på rätterna. Flera går hem hos de större barnen! Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Maria J
    Tack för ditt betyg Maria,
    Vad roligt att du är nöjd med Vego Premium.

Ha en fin tisdag.

Cecilia S skrev om Matkomfort
    Hej! Har provat lite olika matlådor från Matkomfort. Goda maträtter med bra recept. Har valt att ha uppehåll nu eftersom jag tyckte att maträtterna upprepade sig lite väl ofta.
    Men gillar idén med olika varianter av lådor och deras, oftast, goda såser. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Cecilia S
    Tack för ditt betyg Cecilia,

Bertil S skrev om Matkomfort
    Premium för 2 personer
    Helt OK de två gng jag ringt
    Råvarorna helt ok, bra tillagningsanvisningar men lite dyrt

OK men lite för dyrt Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Bertil S
    Tack för ditt betyg Bertil,
    Vi är en lite dyrare matkasse än andra matkassar, men det är just för att vi har ett helt hantverk bakom vår produkt, och att vi endast använder oss av svenska färska huvudråvaror. Därför behöver vi vara lite dyrare.

Hoppas att du får en fin dag!
  • Björn Axel Marcus G

2020-02-25

Björn Axel Marcus G skrev om Matkomfort
    Mycket bra råvaror
    Bra och enkla recept med fina tips därtill
    Lite dyrare än vad det borde vara när man tittar på ingredienserna. Jämför man de saker som köpts in och tillagats så är det fortfarande i det dyrare spannet.
    Mycket nöjd som smånbarnsförälder (7&10 år) att alla i familjen äter sig mätta och är belåtna med måltiderna.
    Varationen kan tillta, Slättökyckling och kotleltt är gott, men kanske så ofta som det kommer i paketen. Det finns också många andra ekologiska bondgårdar som ni borde kunna handla av, kanske delvis beroende på vart ni säljer era lådor. Ju mer lokalt desto bättre. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Björn Axel Marcus G
    Tack för ditt betyg Björn.
    Jag ska självklart ta din feedback med till vårt nästa möte. Det är alltid viktigt för oss att ta till oss våra kunders tips och önskemål för att kunna utvecklas.

Catarina T skrev om Matkomfort
    Jag köper vegetarisk matlåda. Har vid kontakt med matkomfort fått snabbt svar och blivit väl bemött. Ganska varierande matrecept som är lätta att laga till med fantastisk goda färdiglagade såser och röror och oftast väl tilltagna portioner. Levereras av budfirmor som alltid levererar före utsatt tid. Mycket nöjd med hela konceptet. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Catarina T
    Tack för ditt betyg Catarina,
    Det gläder oss att se att du är nöjd med oss.

Hoppas att du får en fin vecka!
    /Julia

Monica S skrev om Matkomfort
    Har valt premium o oftast är det mycket som är gott o jag är nöjd. Ibland kan jag tycka att det är lite för mycket olika moment eftersom det är vardagsmat, det blir mycket disk.
    Jag har inte tagit kontakt personligen utan sköter allt på nätet. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Monica S
    Tack för ditt betyg Monica,
    Vad roligt att se att du är nöjd med Premiumlådan.

Hoppas att du får en fin dag.

Johanna T skrev om Matkomfort
    Fantastisk matkasse! Bra support och enkel administration. Matkomfort hjälper oss såå mkt i vardagen!! Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Johanna T
    Stort tack för ett fint betyg Johanna.
    Det gläder oss att se att du är nöjd, det ska jag hälsa alla.

Ha en härlig dag!
  • Maria I

2020-02-25

Maria I skrev om Matkomfort
    BÄSTA!!!!
    Rekommenderas varmt!!!! Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Maria I
    Tack för ditt fina betyg Maria. Toppbetyg!
    Det gläder oss att se att du rekommenderar oss.

Fredrik K skrev om Matkomfort
    Det är bra med klara såser då vinner man tid

Leverans sker punktligt

Man vill veta ingredienser i receptet Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Fredrik K
    Tack för ditt fina betyg Fredrik.
    Ha en trevlig dag!

Linda B skrev om Matkomfort
    Abonnemang på olika matlådor. Varit väldigt nöjd med kvaliten, upplägget och såserna. Dock gillar mina barn inte fisken. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Linda B
    Tack för ditt betyg Linda,
    Roligt att se att ni är nöjda med kvaliten och smakerna. Mindre roligt att barnen inte gillar fisken, kanske att de behöver lite tid att "fiskträna". Att upprepa rätter hos barn brukar fungera bra och tillslut så kan det till och med bli en favorit.

Hoppas att du får en härlig vecka!

Karl W skrev om Matkomfort
    Fina råvaror, underbara såser samt varierade och goda recept. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Karl W
    Tack för ditt betyg Karl.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med konceptet.

annette H skrev om Matkomfort
    Wroom matkassen. Lite enkla recept. hade comfort kassen tidigare men tycker den är för dyr. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar annette H
    Tack för ditt betyg Annette.

Lilian J skrev om Matkomfort
    Vi är mycket nöjda med matkomfort. Nu lagar min man och jag maten tillsammans vilket vi aldrig har gjort tidigare. Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Lilian J
    Vad roligt att ni nu lagar maten tillsammans Lilian,
    Stort tack för ditt betyg.

Ha en fin dag.
  • 2020-02-06

Maria S skrev om Matkomfort
    Jag har varit kunden sen starten sen 2008 (?) och vi är supernöjda med kvalitén och variansen av mat/recept!
    Familjen har ändrats från att ha innehållt barn, till tonåringar till nu endast två vuxna i hushållet, och alla har varit nöjda och extra glada när det är Matkomforts-veckan (vi har använt Matkomfort varannan vecka).

Vi har varierat mellan Premium, Stockholmslådan och Vegetariska lådan - vi är nöjda med alla :-) Läs mer
    2020-03-03 Matkomfort svarar Maria S
    Stort tack för ditt fina toppbetyg Maria,
    Kul att ni är så nöjda med konceptet. Det ska jag hälsa kockarna.

Hoppas att du får en fin vecka!
  • 2019-12-29

Solveig A skrev om Matkomfort
    Jag har köpt PREMIUM varannan vecka sedan våren 2019. Jag är mer än nöjd. Utmärkta råvaror, härliga såser, spännande recept, perfekta leveranser.
    Alltid lika vänlig och trevlig personal vid förfrågningar o. d.
    Tack Matkomfort! Läs mer
    2020-01-06 Matkomfort svarar Solveig A
    Tack Solveig för ditt fina betyg.
    Roligt att se att du är nöjd med Premiumlådan och dess råvaror.

Jag önskar dig en fin dag!
  • 2019-12-23

Berith E skrev om Matkomfort
    Vrooom
    Toppen
    Kanon
    Matkomfort är bra !!! Läs mer
    2020-01-06 Matkomfort svarar Berith E
    Stort tack för ditt toppbetyg Berith.
    Det gläder oss att se att du är nöjd med Vrooomlådan.

Annika A skrev om Matkomfort
    Hittade matkomfort på nätet. God mat, lättlagad, lite dyrare än andra kassar Läs mer
    2020-01-06 Matkomfort svarar Annika A
    Tack för ditt fina betyg Annika!
    Ha en härlig dag.

Mattias K skrev om Matkomfort
    Vi köper Premium-lådan för två personer. Fantastiskt god mat som är enkel att färdigställa, såserna är gudomliga. Smidig leverans till dörren. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Mattias K
    Tack för ett toppenbetyg Mattis!
    Vad härligt att ni är nöjda med Premiumlådan från oss, det glädjer oss.

Ha en riktigt skön jul och ett gott nytt år!

Jonna A skrev om Matkomfort
    Vi har stockholmskassen. Den är varierad och ofta spännande recept speciellt när det gäller grönsaker. Gillar såserna. Bra kvalite på alla råvaror som fisk och kyckling. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Jonna A
    Tack för ditt toppbetyg Jonna,
    Härligt att se att ni är nöjda med Sthlmslådan.

Maria H skrev om Matkomfort
    Mycket god mat, nya och varierade smaker.. Bra service. Enkelt ändra via nätet. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Maria H
    Tack för ditt fina betyg Maria,
    Ha nu en God Jul & Gott nytt år!
  • Anette W

2019-12-19

Anette W skrev om Matkomfort
    Bra kvalitet och supergott! Nöjda kunder ! Kan rekommenderas! Tummen upp! Läs mer

Susanne O skrev om Matkomfort
    Bra sammansatta rätter med superbra råvaror med hänsyn till djur o ekologiska grönsaker. Såserna är fantastiska. Rätterna är lite annorlunda sammansatta med fina smakupplevelser. Ibland kan mat för 2 personer vara något snålt tilltagna.
    Trevlig genomgång vid tecknande av abonnenang Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Susanne O
    Tack Susanne för ditt fina betyg.
    Det gläder oss att du är nöjd med din kasse.

Jag önskar dig en God Jul!

Andreas L skrev om Matkomfort
    Köper premium för 4 pers varannan vecka. Enkelt att följa recepten och hela familjen tycker rätterna. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Andreas L
    Tack för ditt betyg Andreas.
    Jag önskar dig en God Jul & Gott nytt år!

Thomas R skrev om Matkomfort
    Toppen! Nöjd! Spännande! Rekommenderas! Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Thomas R
    Härligt att se Thomas,
    Stort tack för ditt betyg!

Carin W skrev om Matkomfort
    Mycket god mat, råvarorna specifikt är av god kvalitet i Premium. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Carin W
    Tack för ditt fina omdöme Carin!

Anita N skrev om Matkomfort
    Jag köpte Premium, varannan vecka, på Mat-och Vinmässan
    Jag är mycket nöjd. Det är lite ”restaurang-känsla” när vi sätter oss till bords.
    Vi uppskattar de fina basvarorna och de fantastiska såserna.
    Hälsningar
    Anita Nyström Läs mer

Marie R skrev om Matkomfort
    Allt super bra rakt igenom! Leverans, råvaror, recept, bekvämt. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Marie R
    Tack för ditt fina betyg Marie,
    Hoppas att du får en härlig jul!

Mandana A skrev om Matkomfort
    Har provat både vegetariska kassen och stockholmslådan. Lättlagad och god mat med goda sådde! Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Mandana A
    Tack för ett fint betyg Mandana.

Jag önskar dig en fin jul och nyår!

Maria S skrev om Matkomfort
    Stockholms lådan

Fina råvaror. Bra m mkt biodynamiskt odlat.
    God mat. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Maria S
    Maria, Tack för ditt fina betyg!
    Det gläder oss att se att du gillar konceptet.

Ha nu en fantastisk jul.

Sara K skrev om Matkomfort
    Jag har prenumererat på veget matkasse från Matkomfort ett tag nu. Kassen kommer alltid på utsatt tid och varorna är av hög kvalitet. Intressanta maträtter, dock så kan maträtterna smaka lite samma ibland. Mycket tomat och majonäs-såser men rekommenderar att man provar då rätterna är lättlagade. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Sara K
    Tack för ett fint betyg Sara!
    Det gläder oss att se att du är nöjd med vårt koncept och rätterna.

Hoppas att du får en härlig jul!

Peter B skrev om Matkomfort
    Premium.
    Bemötande? Fint formulerat och bra material/ meny/ instruktion
    Förväntningar: helt ok men inser problemet med förnyelse
    Sammanfattning: god mat, fina råvaror, lite för mycket med lök av alla sorter o kyckling. Leverans sönd kl 20 är sådär.
    Skulle uppskatta enkel bild på färdig rätt i instruktionen.
    Skall prova lite olika lådor i framtiden. Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Peter B
    Tack för ett fint omdöme Peter,
    Det gläder oss att du är nöjd med konceptet.

Jag ska absolut framföra dina önskemål på nästa möte. Det är alltid viktigt för oss att få feedback från våra kunder för att kunna utvecklas menyerna.

Veronica B skrev om Matkomfort
    Fräscha råvaror och smidig leverans! Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Veronica B
    Tack för ditt betyg Veronica,
    Jag önskar dig en God Jul & Gott nytt år!

Karin Möller D skrev om Matkomfort
    Bra, varierade recept som är lätta att följa. Maten levereras alltid på utsatt tid. Har fått nya matlagningstips genom Matkomfort. Alltid fräscha råvaror! Läs mer
    2019-12-20 Matkomfort svarar Karin Möller D
    Stort tack för ditt betyg Karin,
    Det gläder oss att du är nöjd med Matkomfort.

Hoppas att du får en mysig jul!

Lena A skrev om Matkomfort
    Köper Premiumlådan och det är alltid fräscht och jättegott. Läs mer
    2019-12-19 Matkomfort svarar Lena A
    Tack för ett toppenbetyg Lena!
    Vad roligt att ni är nöjd med Premiumlådan, det glädjer oss att höra.

God jul & Gott nytt år!

Ann-catrin W skrev om Matkomfort
    Ett jättebra upplägg. Har haft premium var 4:e vecka för inspiration.
    Just nu är vi två i hushållet efter utflyttade barn.
    Så maken o jag har haft det riktigt trevligt vid dessa matlagnings kvällar😊!
    Bra mat och fin kvalitet! Läs mer
    2019-12-19 Matkomfort svarar Ann-catrin W
    Tack för ditt superfina betyg Anna-Catrin!
    Det glädjer oss att höra att ni är nöjda med maten och kvalitet från oss.

Jag önskar er en God jul & ett gott nytt år!