Alla kategorier Matkasse Stockholms län Tyresö Matkomfort

Matkomfort

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö — Visa karta

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 263 kunder tycker om Matkomfort

• Elizabeth B
    Elizabeth B skrev om Matkomfort
    Hög kvalitet i kundbemötande. Bra upplägg av hemsidan. Bra administration. Trevlig (och för det mesta samma) leverantör.
    Varierande betyg för recept och mat men kanske ändå i snitt en fyra. Den utomordentligt trevliga personalen i kundtjänst dras ner ett steg av den levererade maten!
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Matkomfort
    Är väldigt nöjd med allt. Det enda att kommentera är att texten knappt går att läsa på undersidan av plastburkarna då trycket är dåligt och färgen är grå. Det blir för dålig kontrast.
    2017-10-24 Matkomfort svarar Gunilla G
    Tack för ditt fina betyg Gunilla! Toppen att ni är nöjda med allt.
    När det gäller text på burkarna ska vi se vad vi kan göra för att förbättra kontrasten. Mycket mer plats har vi inte men med färg och text kanske vi kan få till det så det blir mer lättläst!
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Matkomfort
    Matkomfort har underlättat min och min familjs vardag enormt. Vi får god, varierad och lättlagad mat till ett bra pris varje vecka. Vi har testat både vroom och familjefavoriter som båda är superbra! Våra förväntningar infrias varje vecka, gott och tid över till annat.
    2017-10-24 Matkomfort svarar Caroline B
    Tack för toppenbetyg Caroline!
    Härligt att vi får underlätta er vardag, att era förväntningar infrias och att ni provat lite olika. Det tycker vi är jättebra. Välj den menyn som passar bäst just den veckan eller kör varannan!
  • Maria B
    Maria B skrev om Matkomfort
    Jag har köpt både sthlmslådan 3 dagar/v och helglådan som vi tagit med till landet.

Hade gärna sett att att helglådan varit mera grönsaker och mera hälsoinriktad. Dock tycker jag att de har varit men min man , gillade dem inte, då både veckolådorna och helglådan hade dålig variation.
    2017-10-24 Matkomfort svarar Maria B
    Tack för betyg och feedback Maria!
    Premium Helg är fortfarande under utveckling och vi tar tacksamt emot alla kommentarer. Jämfört med vid starten är det redan mer grönsaker i den så prova gärna någon gång igen. Vi har i dagsläget inte någon plan för att göra just Premium Helg mer hälsosam. När det kommer till vardagsmaten tycker vi det handlar om mat och rörelse i kombination. Är det något speciellt du söker i "hälsoinriktning", hör gärna av dig!

När det kommer till variationen har vi i Premium Helg en kött och en fisk i lådan. Våra vardagskassar innehåller en fisk, en kyckling och vanligtvis någon färs och/eller en fläsk-rätt. Något mer sällan serverar vi korv. Bra vardagshuvudråvaror tycker vi! Tillbehör, såser och kolhydrater varvas. Är det något som saknas där, som du skulle vilja se i våra matkassar, låt oss gärna veta!
  • Berit Ilse Christin F
    Berit Ilse Christin F skrev om Matkomfort
    Jag är numera ensamstående har en portion Premium varannan vecka. God, nyttig och lättlagad mat. De gånger jag haft kontakt med företaget har bemötandet varit väldigt bra.
    2017-10-20 Matkomfort svarar Berit Ilse Christin F
    Tack för fint betyg och härligt att höra!
    Toppen att vi får hjälpa dig i vardagen med vår mat!
  • Ulrika Fristedt L
    Ulrika Fristedt L skrev om Matkomfort
    Allt har fungerat toppen från allra första början med leveranserna från Matkomfort. Innan vi började med matkomfort var barnen i familjen gnälliga över den mat som vi lagade. Nu har vi fått leveranser i över ett år och inget av barnen gnäller utan de äter friskt av den mat som lagas. Vi är helt klart nöjda!!
    2017-10-20 Matkomfort svarar Ulrika Fristedt L
    Tack för ditt härliga betyg Ulrika!
    Toppen att höra att barnen äter friskt av vår mat, att ni är nöjda och att maten är uppskattad både av vuxna och barn.
  • Josefine A
    Josefine A skrev om Matkomfort
    Tycker det är mycket bra råvaror, goda såser och fantastiska soppor (mer soppa skulle vi inte tacka nej till)! Ett tips kan vara att en av rätterna faktiskt är mer färdiglagad (likt soppan) än de övriga då det är otroligt skönt att ha en "snabbrätt" att slänga ihop utan en massa skala, riva och hacka moment. Kanske till och med kunde vara ett permium tillägg att få grönsaker i burkar färdighackade (för den extremt tidspressade)?

Gillar även att matkomfort ofta har glutenfria måltider, eller rätter som går att anpassa utan gluten på ett enkelt sätt.

Hade gärna velat byta mellan menyerna än bara Stockholmslådan men dessvärre äter vi inte griskött så då är det sällan som vi kan ändra meny.
    2017-10-19 Matkomfort svarar Josefine A
    Tack för ditt fina betyg Josefine!
    Härligt att det riktigt förberedda rätterna uppskattas. Vi tittar mycket på betygen så sätt gärna bra betyg på maträtterna (om du inte redan gör det)! Vi håller med om att en snabb rätt i veckan vore optimal. Då de ofta får lite sämre betyg känns det svårt att plocka in för många av dem just nu.

Att skicka med färdighackade grönsaker är svårt, då det i så fall behövs konserveringsmedel eller tillsatser, för att de ska hålla sig. Något vi vill undvika. Däremot kan man ju fundera över vilka grönsaker och hur de ska tillagas, till just den lite snabbare rätten.

Ja, i dagsläget är det endast Sthlmslådan som är garanterat fri från griskött. Så får ni hålla utkik i menyn efter de veckorna i övriga matkassar som är det - och passa på att byta då.
  • Anna-sofia S
    Anna-sofia S skrev om Matkomfort
    Hej ,
    Jag har bara gott att säga vad gäller bemötandet och kundservicen som håller väldigt hög klass.

Jag prenumererar på Premium-lådan och tycker generellt att den är bra. Goda såser som uppskattas. Däremot tycker jag inte ni behöver slå knut på er själva för att hitta på annorlunda, nyskapande rätter utan håll er till favoriterna. Jag skulle också heller se mindre kötträtter. Nu bir det ofta 2 kötträtter. Hellre 2 kycklingrätter. Ett plus är verkligen de goda såserna och att mycket är färdigt pga dem. Det går därför snabbt att tillaga vilket är den största anledningen till att jag valt er.
    2017-10-16 Matkomfort svarar Anna-sofia S
    Tack, vilken fin rekommendation Anna-Sofia!
    Härligt att såser och vårt bemötande uppskattas.
    Toppen att få höra också, att det funkar med favoriterna och att det kan räcka så. Vissa vill ha nytt och ännu mera variation, därav lite olika nyheter ibland. Men som sagt, skönt att höra att det är bra som det är också. När det gäller kött och kyckling har vi just två kycklingrätter ibland, framför allt i Familjefavoriter. Nästa vecka serveras en kyckling och en kalkon i Familjefavoriter och Vrooom.
  • Charlotta F
    Charlotta F skrev om Matkomfort
    Oftast premium men ibland familjefavoriter.
    Mycket nöjd. God mat, rikligt, bra variation.
    2017-10-16 Matkomfort svarar Charlotta F
    Tack för toppbetyg Charlotta!
    Härligt att höra att ni blandar lite och att ni är nöjda med maten och variationen.
  • Tina B
    Tina B skrev om Matkomfort
    Tycker Matkomfort har god mat, hyfsat lätt hemsida. Bra service, svarar snabbt.
    Dock återkommande liknande recept. Alldeles för mycket sås.
    2017-10-16 Matkomfort svarar Tina B
    Tack Tina! Härligt att höra att du gillar vår mat och service, även om vissa rätter är lite lika varandra. Det där med sås är så olika, vissa tycker det är alldeles för lite!
  • Annika M
    Annika M skrev om Matkomfort
    Det funkar bra för oss, varför måste jag knacka in 30 tecken? Det tycker jag är löjligt.
    2017-10-16 Matkomfort svarar Annika M
    Tack för ditt betyg Annika! Toppen att höra att det funkar bra för er.
    Samma för mig, när jag vill svara här. Tar upp det med Reco!
  • Maria E
    Maria E skrev om Matkomfort
    Bästa matkassen som löpt på helt problemfritt med utmärkta leveranser. Leveranserna är oftast bra i tid och annars får man ett sms som anger eventuell försening, som sällan är mkt. God och mycket vällagad mat från grunden som är enkel att laga till.
    2017-10-10 Matkomfort svarar Maria E
    Tack Maria E för ditt toppbetyg och din fina rekommendation!
    Härligt att du tycker vi är bäst, att maten smakar och att alla detaljer uppskattas.
  • Linda L
    Linda L skrev om Matkomfort
    Trevligt och hjälpsamt bemötande.
    2017-10-10 Matkomfort svarar Linda L
    Tack Linda för ditt fina betyg!
    Toppen att du uppskattar vår service och gillar vår tjänst.
  • Helene O
    Helene O skrev om Matkomfort
    Råvarorna 1:a klass!
    Härligt med nya recept o framför allt goda såser som sätter piffen!
    Man kan lita på att allt fungerar trots att man byter o ändrar ibland samt att leveransen kommer på söndagskvällen!
    Toppen !
    2017-10-10 Matkomfort svarar Helene O
    Härligt att du hittat rätt i att byta då och då, det är så vi vill att man ska göra!
    Toppen att allt runtomkring funkar och att vårt urval av råvaror uppskattas.
    Tack för fint betyg Helene!
  • Britt S
    Britt S skrev om Matkomfort
    Bemötandet, i den utsträckning jag behövt ha kontakt utöver att få leveranser, har alltid varit bra. Jag har under ganska lång kalendertid fått Premium för två personer. Generellt tycker jag att fiskrätterna är bäst, inte bara gott utan mycket gott. Övriga rätter har alltid varit goda men inte alltid fått betyget mycket goda.
    Leveranserna har kommit punktligt i enlighet med den information som lämnats i förväg.
    2017-10-09 Matkomfort svarar Britt S
    Roligt att höra att just fiskrätterna utmärkt sig. Vi får ofta höra att våra kunder får njuta av fiskrätterna också, så man inte äter fisk bara för att man "ska". Tack för betyget!
  • Anna M
    Anna M skrev om Matkomfort
    Bra bemötande, fina råvaror, roliga recept. Roligt med poäng som genererar olika saker.
    2017-10-09 Matkomfort svarar Anna M
    Tack för ditt betyg Anna!
    Härligt att du gillar allt från bemötande till mat och att du hittat våra premier.
  • Eva S
    Eva S skrev om Matkomfort
    Lätta att ha att göra med.
    Säkra leveranser och bra besked innan leverans.
    Bra rätter och hög kvalitet på råvarorna.
    2017-10-09 Matkomfort svarar Eva S
    Tack snälla för ditt fina betyg och din rekommendation Eva!
    Toppen att höra att allt håller den höga kvalitet vi vill erbjuda.
  • Lars F
    Lars F skrev om Matkomfort
    Hej
    Vi är efter två veckor nöjda med maten och servicen per telefon samt transporterna.
    2017-10-03 Matkomfort svarar Lars F
    Härligt att höra Lars, att ni är nöjda med alla bitar. Tack för toppbetyg!
  • Annemo G
    Annemo G skrev om Matkomfort
    Matkomfort är till stor hjälp för att få vardagspuzzlet att gå ihop.
    2017-10-03 Matkomfort svarar Annemo G
    Tack för att vi får hjälpa er i vardagen - och för finfint betyg!
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Matkomfort
    Vi är nöjda. Dock kan leveranstiden ställa till det ibland, söndag kl 14 är man inte alltid hemma. Om det gick att få leveransen senare vid 17-tiden skulle det vara bra. Önskar mer fisk/lax. Familjefavoriterna har ibland ingen fiskrätt alls. Annars mycket gott och goda såser!
    2017-10-02 Matkomfort svarar Pernilla B
    Tack för fint betyg Pernilla! Härligt att höra att maten och såserna uppskattas.
    Ledsen att leveranstiden ibland ställer till det. Bor du så till att du kan få måndagsleveranser kanske det kan vara ett alternativ, antingen regelbundet eller de veckor ni vet att ni inte är hemma på eftermiddagen.

När det gäller fisken är det ett aktivt valt att inte ha det varje vecka i Familjefavortier. Flera av våra kunder önskar veckor helt utan fisk, på grund av att de tycker det är svårt att få barnen att äta det ofta eller på grund av allergi. Nu har vi ett par veckor även för dem. Vill man äta fisk varje vecka kan man växla över till någon av de andra kassarna de "fisklösa" veckorna. Laxfrågan är en annan. Sedan stormen i Sydamerika för ett par år sedan, då förutsättningarna i havet och deras laxbestånd förstördes nästan helt och hållet, har de norska priserna skjutit i höjden. Havet tar ett par år på sig att komma igen och därför håller priserna i sig. Det påverkar även övriga fiskpriser då alla söker sig efter annan fisk än just lax. Vi serverar lax lite då och då men har dessvärre inte möjlighet att ha det så ofta som tidigare. Vi hoppas att tillgång och priser stabiliserar sig snart.
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Matkomfort
    Älskar allt med matkomfort! Speciellt köttet håller högsta kvalitet (iaf i premiumlådan som är det enda jag provat)
    2017-10-02 Matkomfort svarar Jenny R
    Å va underbart att höra Jenny! Tack för fint betyg och omdöme. Härligt att köttet och det övriga vi erbjuder går hem hos dig.
  • Sara K
    Sara K skrev om Matkomfort
    Proffsigt, god mat, pålitliga leveranser.
    2017-09-29 Matkomfort svarar Sara K
    Tack Sara för fint betyg och omdöme! Snabbt, enkelt, innehållsrikt. Som Matkomfort ;)
  • Ingela J
    Ingela J skrev om Matkomfort
    Fantasifull och engagerad matlagning, härliga såser som man kanske inte själv skulle klara så bra. Fina råvaror, det blir så gott, och allt blir uppätet. Både hjärta och hjärna bakom det här företaget. Trevligt med tipsen för barn, att man har tänkt på dem.
    Och vilka presenter (när man har samlat poäng)! En jättebra traktörpanna med lock, underbar.
    2017-09-28 Matkomfort svarar Ingela J
    Å va härligt att höra Ingela, att du känner hela vägen hem till dig att vi verkligen älskar det vi gör! Att det finns ett stort hjärta under kockmössor och bakom kulisserna. Toppen att våra premier i Lojalitetsprogrammet uppskattas. Tror att de flesta av oss som jobbar på Matkomfort också har en sån traktörpanna hemma. Kocken Magnus klara favorit!
  • Ulrika R
    Ulrika R skrev om Matkomfort
    Har inte haft personlig kontakt. Allt har jag fixat via hemsida. Enkelt, smidigt, fungerar bra.
    2017-09-28 Matkomfort svarar Ulrika R
    Toppen Ulrika att allt funkat så enkelt och smidigt att du inte ens behövt ta kontakt med oss. Tack för ditt fina betyg!
  • Nina R
    Nina R skrev om Matkomfort
    Flexibelt, gott, inspirerande och hög kvalitet för hela familjen
    2017-09-28 Matkomfort svarar Nina R
    Tack för fint betyg Nina!
    Toppen att du och hela familjen uppskattar vår matkasse, kvalitén och hjälp med inspiration och middagar i vardagen.
  • Anita H
    Anita H skrev om Matkomfort
    Mycket bra komponerade middagar, stora variationer, goda såser & röror.
    2017-09-25 Matkomfort svarar Anita H
    Tack Anita för toppbetyg!
    Roligt att höra att du uppskattar vår middagsplanering och det vi förbereder åt dig.
  • Peder C
    Peder C skrev om Matkomfort
    Mycket nöjd med Matkomforts produkter och bemötande över lag.
    2017-09-25 Matkomfort svarar Peder C
    Tack för ditt fina betyg Peder!
    Härligt att höra att du är nöjd både mat/produkter och bemötandet!
  • louise s
    louise s skrev om Matkomfort
    Kan verkligen varmt rekommendera Matkomfort, ni underlättar vår vardag. TACK!
    Barnen tycker det är som att äta på restaurang varje dag. Vi har fått lägre matkostnader pga att vi inte köper en massa onödiga saker, och mycket mindre matsvinn vilket också känns viktigt.
    Hög kvalitet på råvaror och allt smakar så otroligt bra, till en sån liten arbetsinsats.
    Glada trevliga killar som levererar, är också ett plus.
    Allt gott,
    Louise
    2017-05-23 Matkomfort svarar louise s
    Tack Louise för ditt fina betyg och din rekommendation!
    Underbart att höra att ni gillar maten och att vi även får hjälpa er att minska matsvinnet och matkostnaderna. Vi är glada att vi får vara med och underlätta er vardag.
  • Rose-marie K
    Rose-marie K skrev om Matkomfort
    Vi har precis börjat att prenumerera på premiumkassen. höga betyg på kvalitet och smak. nästa vecka skall vi testa familjefavoriter!
    2017-05-18 Matkomfort svarar Rose-marie K
    Härligt att höra Rose-Marie! Tusen tack för det fina betyget och jag hoppas att Familjefavoriter ska smaka lika bra och att ni sedan kanske vill varva lite bland våra olika matkassar, utefter vad ni är sugna på till nästa vecka.
  • Roger B
    Roger B skrev om Matkomfort
    Bra i alla avseenden men lite på gränsen till för dyrt, speciellt nu när civilståndet förändrats och det är färre portioner per dag
    2017-03-22 Matkomfort svarar Roger B
    Tack för fint betyg Roger!
    Härligt att höra att vi är bra i alla avseenden och att du väljer att fortsätta med oss trots att vi ligger på gränsen nu.
  • Inger F
    Inger F skrev om Matkomfort
    Har alltid fått ett trevligt bemötande av personalen oavsett vilket ärende jag har haft, de ställer alltid upp hjälper till på bästa sätt.

Våra matleveranser fungerar helt perfekt och vi är mycket nöj med kvaliten på råvarorna.
    2017-03-21 Matkomfort svarar Inger F
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Inger!
    Va kul att höra att du gillar allt från mat till leveranser och vårt bemötande.
  • Gunilla N
    Gunilla N skrev om Matkomfort
    I nio fall av tio är maten utmärkt och jag uppskattar att
    De vegetariska rätterna och även de traditionella kolhydraterna byts ut med matvete mm
    2017-03-21 Matkomfort svarar Gunilla N
    Kul att höra Gunilla, tack!
    Toppen att de flesta rätterna gillas och att du uppskattar att vi använder matvete och andra kolhydrater ibland.
  • Karin L
    Karin L skrev om Matkomfort
    Jskduzbdiebdidndkdbfidbekfbfofbfe
  • Maria A
    Maria A skrev om Matkomfort
    Matkomfort erbjuder en enkel och smidig tjänst, både produkten och servicen omkring. Maten är god och vällagad och känns varierad!
    2017-03-21 Matkomfort svarar Maria A
    Härligt att höra Maria, tack!
    Toppen att maten uppskattas och även service och helheten i konceptet.
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Matkomfort
    Bra råvaror och spännande recept, med livsmedel som man inte har arbetat med tidigare. Något negativt är surdegsbrödet man får när man ska göra t ex. hamburgare. Bättre med ett rejält fullkornsbröd, men det ska vara ett hamburgerbröd.
    2017-03-21 Matkomfort svarar Bengt J
    Tack Bengt för fint betyg!
    Härligt att vi får inspirera lite i vardagen men synd att just surdegsbrödet till hamburgaren inte riktigt går hem hos dig. Det är vanligtvis uppskattat hos många men jag hälsar köket och kockarna!
  • Anita E
    Anita E skrev om Matkomfort
    God och varierande mat. Bra kvalitet. Otroligt bra och trevligt bemötande av kundtjänsten. Tiden för leveranserna kan variera men kommer oftast i utsatt tid.
    2017-03-16 Matkomfort svarar Anita E
    Tack Anita för toppbetyg och fin rekommendation!
    Underbart att vi får hjälpa till med god mat av bra kvalitet och att du uppskattar vår service.
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Matkomfort
    Proffsigt bemötade. Snabba svar på frågor som gäller ändringar i leverans. Bra hemsida. Leveranssäkra. Bra produkter med enkel tillagning. Veckomenyerna upprepar sig kanske något för ofta.
    2017-03-16 Matkomfort svarar Ingrid B
    Tack för fint betyg Ingrid!
    Härligt att du gillar oss från topp till tå, service till mat. Även om vi upprepar oss. Vi förstår att det kan kännas så om man varit med länge men vi hoppas också att det är positivt att även favoriterna kommer tillbaka! Betygsätt gärna veckorna, det tittar vi mycket på i vårt fortsatta arbete framåt.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Matkomfort
    Vi har köpt matmenyer från Matkomfort under drygt fyra år. Vi har provat olika "kassar", bl.a. Premium och Vroom. All kontakt när något inte stämt har hanterats utmärkt. Menyerna är ganska generiska och som kund blir man snabbtvan med de återkommande recepten (vissa bra och vissa usla (fr.a. den förb****de fläskharen)). Grönsakerna må vara ekologiska, valda utifrån årstid och så lokalt odlade som möjligt, men de är sällan fräscha hela veckan. Vi har nästan alltid tvingats slänga dåliga grönskaker. Vaför Matkomfort kan vara ett bra alternativ: du slipper fundera ut mat inför kommande vecka, kassarna kan fås varje, varannan, var tredje, etc. vecka, priset är bra med tanke på vad man får, bra råvaror (ej grönsakerna) och goda såser.
    2017-03-16 Matkomfort svarar Fredrik B
    Tack Fredrik för fint betyg och rekommendation!
    Härligt att höra att ni gillar oss och vår service.
    Synd att inte fläskharen (fläskytterfilé) gillas lika mycket. Vi tittar ständigt på olika alternativ och förra veckan la vi in en vegetarisk rätt, vilket vi hoppas ska uppskattas. Tråkigt också att höra att grönsakerna inte håller hela vägen ut. Toppen för oss att få höra så att vi kan meddela våra leverantörer. Nu har det varit svårt med grönt när de hade en sån kall vinter i Sydeuropa så att allt frös! Men det låter som att det är något ni upplevt även innan dess. Hör gärna av dig igen, när det är något som inte håller hela vägen.
  • Aino A
    Aino A skrev om Matkomfort
    Lättlagade, jättegoda rätter på ekologiska varor levererade på bra sätt. Känns omtänksamt och skapar det lilla extra i vardagen. Superbt och tack för hjälpen 😊
    2017-01-24 Matkomfort svarar Aino A
    Tack snälla för fin rekommendation och toppbetyg Aino!
    Härligt att vi får vara med och bjuda på det lilla extra i vardagen.
  • Asle R
    Asle R skrev om Matkomfort
    Får alltid hjelp og svar raskt, meget god mat hvor sausene er det viktigste for at måltidet blir vellykket. Oppskriftene er bra! Ferdige supper er vi veldig glade for når det kommer. Viktig for oss at det er uten hvete det som leveres med unntak av pastaen. Leveringen fungerer bortsett fra at den leveres litt tidligere enn skrevet i mailen noen ganger.
    2017-01-23 Matkomfort svarar Asle R
    Hei Asle! Tack för ditt fina betyg och din rekommendation!
    Härligt att ni gillar oss och särskilt våra soppor. Det ska jag hälsa vidare till Henrik och kockarna som planerar våra menyer.
    Leveransen ska inte ske mycket tidigare än vad vi har sagt. Vintertid max +/- 1 timme och under sommaren +/- 30 minuter. Kollar upp det med transportfirman!
  • Malin N
    Malin N skrev om Matkomfort
    Jag tycker Matkomfort fungerar väldigt bra och råvarorna känns fina. Jag har både premium och familjefavoriter. Premium är jätte bra men skulle önska att det var mer fisk i familjefavoriter och kanske någon mer rolig rätt.
    Den enda råvaran vi har haft problem med är potatisen. Den kokar lätt sönder jämfört med den jag köper i butik.
    2017-01-23 Matkomfort svarar Malin N
    Tack Malin för betyg och rekommendation!
    Vi har aktivt valt att inte ha fisk i alla veckor för Familjefavoriter. Det eftersom några har hört av sig, de vill inte ha fisk varje vecka då de har svårt att få barnen att tycka om fisk. Hellre sakta men säkert med lite längre mellanrum. Sedan har vi familjer som inte alls äter fisk där allergi är orsaken. Nu kan de äntligen få beställa några veckor från oss.

Toppen att ni blandar med Premium. Det är vad vi brukar rekommendera om man vill ha fisk varje vecka eller lite mer "spännande" mat. Familjefavoriter ska vara lite snällare och mer repetitiv för att barnen ska ha chansen att vänja sig vid nya smaker.

Potatisen är både vi och vår leverantör medvetna om. Det enda de kommit fram till hittills, är att någon möjlig sorts KRAV-potatis hos någon odlare, har blandats med den fasta. De söker vidare! Nu börjar KRAV-potatisen ta slut, så då ska vi förhoppningsvis komma undan det här problemet. Det blir lite enformig med potatismos varje vecka!
  • Pernilla L
    Pernilla L skrev om Matkomfort
    Problem med kontokortet. Vi äter inte fläsk och korv - skulle vara bra med en låda utan det - nya har vi mestadels familjefavoriter och får då göra oss av med mat i onödan. Man kan se menyerna alltför få veckor i förväg och så är det alldeles för kort tid att kunna göra ändringar - dåligt
    2017-01-11 Matkomfort svarar Pernilla L
    Tack för din rekommendation och viktiga feedback!
    Tråkigt att höra att du haft problem med ditt kort hos oss och PayEx. Hoppas det är löst! När det gäller fläsk och korv hoppas jag ni kan prova vår Sthlmslåda som bjuder på fågel, fisk och veggishrätter.
    Du kan se menyerna två veckor innan de levereras och ny funktion är på gång så du kan se 2-3 beställningsbara veckor framåt. Längre än så kan vi tyvärr inte visa då vi jobbar med färska råvaror och vi får ofta ändra om i ursprungsplanen - ibland in i det sista.
  • Annika E
    Annika E skrev om Matkomfort
    Hög kvalitet! Goda rätter som snabbt kommer på bordet laddade med nyttigheter som smakar toppen.
    2017-01-11 Matkomfort svarar Annika E
    Underbart att höra Annika, tack för betyg och rekommendation!
    Matkomfort gillar detta
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Matkomfort
    Väldigt smidigt att allt är förberett. Såser är förberedda och ibland är även kycklingen delad. Detta underlättar vardagen med barn. Det är även hög kvalité på maten och det känns som att äta rwstaurang mat hemma.
    Leveransen har aldrig varit sen.
    2017-01-11 Matkomfort svarar Johanna K
    Toppen att allt funkar för dig och att vi får underlätta din vardag. Tack för rekommendation och betyg Johanna!
  • Sara J
    Sara J skrev om Matkomfort
    Bra råvaror. Relativt lätta rätter men många liknande smaker oavsett rätt. Mycket tomatbaser som är billigt men lite trist enligt mig.
    2017-01-11 Matkomfort svarar Sara J
    Tack Sara för betyg och rekommendation!
    Våra tomatbaserade såser brukar vara väldigt uppskattade och bra som komplement till veckans grädd- och crème fraichebaserade såser. Tråkigt att höra att du tycker dem är lite tristare än de andra. Hoppas att enkelheten och de bra råvarorna överväger i längden!
  • Karin F
    Karin F skrev om Matkomfort
    Jag har ett abonnemang på Stockholmslådan och har blivit utmärkt bemött hela tiden allt ifrån mejlkontakter till mannen i dörren som levererar lådan. Jag uppskattar maten mycket, det är hög kvalitet på råvarorna och de tillredda såserna är oftast jättegoda. Det innebär att jag ser fram mot att ställa mig i köket och laga efter instruktionerna, som är tydliga och instruktiva. Ofta är maten så väl tilltagen att jag har mat också till nästa dag. Alltså, mina förväntningar är uppfyllda med råge och jag har också rekommenderat till vänner och bekanta.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Karin F
    Underbart att höra Karin, tack!
    Toppen att du kan få dubbel glädje av vår mat och tack för att du rekommenderar oss vidare. Du ger väl dina vänner din kod, som ger både dig och din vän en rabatt!
  • Charlotta R
    Charlotta R skrev om Matkomfort
    Gott och enkelt att laga! Gudomliga såser.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Charlotta R
    Åh va roligt att höra Charlotta, tack för att vi får förgylla din vardag!
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Matkomfort
    Fungerar mycket bra med leverens, recept, råvaror. Bra service och bra mat. Det jag uppskattar och som jag önskar att matkomfort fortfarande kommer att satsa på är ekologiskt och fina råvaror.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Johanna R
    Tack för betyg och rekommendation Johanna!
    Vi söker ständigt efter nya råvaror och nya leverantörer och det kommer vi fortsätta med. Vi serverar ekologiskt där det går, framför allt i Sthlmslådan. Ibland får vi med kort varsel byta ut ekologiska grönsaker mot konventionella (och ibland tvärt om!) och ibland bygger vi om hela rätten när vi inte får tag på det ekologiska vi planerat för. Härligt att konceptet uppskattas!
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Matkomfort
    Mycket bra på alla sätt. Bra bemötande, när det varit problem med någon vara så har det lösts på bra sätt.
    Bra kvalite på produkterna.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Susanne S
    Tack Susanne, va härligt att höra! Toppen att kvalitén är bra på både råvaror och bemötande.
  • Per G
    Per G skrev om Matkomfort
    Bemötande från kundtjänst eller annan personal på företaget har fungerat väl, snabb och bra service. Dock har det skett en försämring vad gäller servicen från bolaget som nu levererar matlådan. Det har hänt vid ett par tillfällen att lådan är skadad, mat trillat ur lådan vid urlastning från leveransfordonet etc.
    2017-01-10 Matkomfort svarar Per G
    Tack för betyg och rekommendation Per!
    Glad att höra att du alltid blivit bra bemött och att det funkat bra men tråkigt att höra att transportfirman inte längre håller samma höga standard. Kontaktar dem för att se vad som kan ha hänt, så ska det verkligen inte gå till!

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö