Matkomfort

Matkomfort

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Vi har 5 olika matkassar att välja mellan – Premium, Stockholmslådan, Familjefavoriter, Vrooom och Vego Premium.
Stockholmslådan och Vego Premium är en 3-dagars meny.
Premium, Familjefavoriter och Vrooom är en 4-dagars meny.

Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Erbjudande: Upp till 600 kronor rabatt, 150 kronor rabatt dina fyra första leveranser
Rabattkod: Reco21
Gitlighetstid på rabattkoden: Tillsvidare
Villkor: Gäller endast nya kunder

Läs vad 1177 kunder tycker om Matkomfort 2

• 2021-07-02
    Jag prenumererar Premium. Jag är mycket nöjd med med allting, både med service och den läckra maten.
    Jag har använt av andra företag tidigare och Matkomforten är är absolut den bästa.
    Roligt också att få överraskningar som sparris från Gotland och färskt bröd.
    Jag uppskattar de tydliga och lättlästa receptbladen.
    Flaggan i topp, trevlig sommar och ser fram emot fortsättningen.
    Har blivit väl bemött.
    Gillar konseptet med färdig varierad mat.
  • 2021-07-02
    Väldigt god mat. Leveranserna kommer på utsatt tid.
  • 2021-07-02
    Vi är otrolig nöjda med Matkomfort !
    Dom har fantastiskt fina råvaror både när det gäller grönsaker , kött , fisk och kyckling . Det är alltid väldigt gott och vällagat . Gillar också att det går snabbt att göra deras mat och väldigt goda såser !
    Väl bemött
    Mycket bra
    Premium varannan vecka
  • 2021-07-02
    Martkomfort har en bra variation på matlådor.
    Vi har mest beställt Vroom som är middagar som går snabbt att tillaga.
    Det är skönt med lite inspiration på middagar.
    När vi får vår Vroom låda så slipper vi funderar på vad vi ska äta den kommande veckan eftersom allt redan är planerat och till en viss del förberett.
  • 2021-07-02
    Bra service! Snabbt svar från kundtjänst. God och rejäl mat.
    Tack Clara för ett bra omdöme. Önskar dig en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Toppen! God mat allt ingår recepten begripliga helt perfekt.
    Tack för ett fint betyg Hans! Ha en bra sommar. Matkomfort
  • 2021-07-02
    Väldigt fin bemötande av kundtjänsten. God och välsmakande maträtter
    Tack för ditt fina betyg. Ha en trevlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    God vällagad mat & fina råvaror som förenklar vardagen i köket.
    Tack för ditt fina betyg. Önskar dig en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Enkelt och proffsigt. Våra förväntningar infriades. Lyxigt att få leverans till ön med obruten kylkedja.
    Tack Tyra för ditt fina toppbetyg. Ha en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Väldigt enkelt att köpa/prenumerera och premium där man även kan välja antal portioner passar mig perfekt. Enkla menyer att följa för att tillaga och det känns som man själv är en super kock i köket.
    Tack för ditt betyg Robert. Ha en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Väldigt bra bemötande, vi har beställt matkasse varje vecka i över ett år och funkar jättebra, fina råvaror och väldigt goda såser :) till skillnad från andra matkassar har vi inte tröttnat på maträtterna ännu, testat både Vrooom och Familjefavoriter, supernöjd kund!
    Tack för ditt finfina betyg Maria! Kul att se att du är nöjd med oss och konceptet. Ha nu en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Som helhet mycket nöjd med matleverans, kvalitet på maten: hög klass på råvaror, variation mm.
    I bland lite röriga instruktioner - skulle kunna styras upp lite bättre.
    Tack Ulla-Britta för ditt betyg. Roligt att se att du är nöjd med konceptet. Ha en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Vi har köpt Stockholmslådan och är jättenöjda med allt. Gott, lagom mycket och snabbt lagat. Vi är kunder sedan tidigare och beställer då och då när det passar oss.Har även provat andra lådor som vi varit nöjda med, men gillar denna extra mycket då vi har kött i frysen från egen jakt.
    Tack för ditt fina betyg Annika. Kul att se att du är nöjd med konceptet. Ha en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Vi är jättenöjda m Matkomfort.
    Ibland ska det krångla till recept för att få variation men det behövs inte tycker vi. Håll er till era standard 😊för ibland blir det knasig kryddning.
    Tack för ditt fina betyg. Ha en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Bra råvaror varierad kost och vi slänger aldrig näågon mat.
    Tack Henrik för ditt omdöme. Roligt att se att du inte behöver slänga någon mat. Önskar dig en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-02
    Bemötande och service alltid bra. Smakerna och råvarorna kan upplevas repetitiva och efter några månader med kassen känns det lite trist.
    Tack Emma för ditt fina betyg. Ha en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-07-01
    Klart bästa leverantören av middagskasse. Har testat flertalet leverantörer men Matkomfort sticker helt klart ut med större variation på rätter och mycket mer smak, både i hur rätterna är komponerade men framförallt i baser och såser.
    Stort tack för ditt toppbetyg David. Kul att du är nöjd med oss. Vi alla önskar dig en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-07-01
    Väldigt hög kvalité på nästan allt de levererar
    Tack Malin för din betygsättning. Ha en härlig dag och glad sommar! Matkomfort
  • 2021-07-01
    Vi har alltid blivit bra bemött vid kontakt. Matlådorna vi får är mycket uppskattade och gör vår vardag lättare. Samtidigt som det är god mat.
    Tack Desirée för ett toppbetyg! Ha en bra sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Vi har höga förväntningar. Köper veckans matkasse, som lever upp till förväntningarna.
    Tack Helene för ditt fina betyg. Det är roligt att se att du är så pass nöjd med oss. Ha en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Jättefin service och god mat!
    Bara en sak jag saknar som fanns förut och det är att kunna välja leverans, t.ex. varannan vecka Vad jag förstår så måste jag pricka för varje vecka om jag vill ha leverans eller ej. Sen kommer matsedeln väldigt sent och skulle det vara för många middagar den veckan som jag inte känner för så är det försent att avboka
    Fast det är kanske jag som inte förstår mig på hemsidan 😀
    Hej Malin, Tack för ditt betyg. Kul att du gillar vår service och mat. Du är varmt välkommen att kontakta kundtjanst@matkomfort.se så hjälper vi dig att lägga in leveranser varannan vecka för dig för det går alldeles utmärkt att få leveranserna varannan vecka. Ha en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Super leverans. Väl förpackat. Utmärkta råvaror och det lilla extra när det kommer till smaker av allt hemmagjort! Kan varmt rekommendera!
    Tack Jessica för ditt fina toppbetyg. Det är kul att se att du är nöjd med oss. Ha en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Pålitligt, varierat och inspirerande. Vi lär hos mera om vegetariska rätter, mm
    Tack Rolf för ett bra betyg. Hoppas du får en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Jag är mycket nöjd med menyerna, lätta att laga.
    Trevligt bemötande från chaufförerna.
    Det är andra omgången jag använder mig av Matkomfort.
    1 För två personer
    2 För en person, maken avled för fyra år sedan
    Det är så otroligt tråkigt att handla o laga mat år
    sig själv. Det är här Matkomfort kommer som en
    räddande ängel
    Tack för ditt fina betyg Ilse, Jag önskar dig en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Mycket bra råvaror, men det stora värdet är såserna som tillagas från grunden.
    Tack för ditt betyg Erik. Det gläder oss att se att du är nöjd. Ha en bra sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Har haft vrooom ett tag nu, går snabbt att laga och perfekt då man får köpa egna grönsaker när man har petiga barn hemma.
    Tack Johanna för ett bra betyg. Det gläder oss att se att du är nöjd. Ha en bra sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Bra tjänst med lättlagade och goda rätter - delvis färdiglagat då och då
    Hej Annika, Tack för din betygsättning. Det gläder oss att se att du är nöjd med oss. Matkomfort
  • 2021-06-30
    Har varit kund hos Matkomfort med Prenium sen de startade och vi har inte blivit besvikna.Har nu bytt från 4 personer till 2 då våra barn är utflugna och tycker det är jätte bra med vegetarisk mat 3 gånger i veckan då och då. En annan fördel som vi inte tänkte på när vi började blev att våra 2 söner har lärt sig att laga god mat vilket har gjort dem populära både hos flickvänner och kompisar.
    Tack för ett topp betyg Angela. Kul att se att du är nöjd med premiumlådan. Härligt att se att maten går hem hos så många! Jag önskar dig en trevlig sommar! /Julia Matkomfort
  • 2021-06-30
    Bra service, leveranssäkert samt enkla beskrivningar och god mat.
    Nöjd kund som gjorde uppehåll i ca 5 år.
    Tack Agneta för ditt fina betyg. Hoppas att du får en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Som gammal kroganställd och krögare var jag ganska skeptisk men de blåste bort efter första lådan! Såserna är såserna men måste också ge starkt beröm åt proteinet då de håller allra högsta klass. De är inge svårt att laga bra mat när man får dessa förutsättningar av er! Som ni kanske hör är jag mer än nöjd och försöker mer eller mindre med våld få mina vänner att iaf testa, dessvärre har jag många bekanta som bor själva. Ha en underbar sommar och hojta till när ni söker personal för de hade varit ett rent nöje att jobba för er!
    puss
    Tusen tack för ditt fina betyg Emil. Det är så roligt att se att du är nöjd med oss. Kul också att du värvar dina vänner. Då får både du och dem en liten bonus. Kul! Vi alla på Matkomfort önskar även dig en fin sommar, njut och ät gott! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Jag köper Matkomfort Stockholmskasse, lite då och nu.
    Blir alltid vänligt och proffesionellt och korrekt behandlad.
    Mycket nöjd!
    Tack Marianne för ett bra betyg. Kul att se att du är nöjd med oss. Ha en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Bra urval på olika lådor. God och enkel mat. Trevligt bemötande vid kontakt. Roliga, goda och inspirerande saker i shopen. Vi har Vroom varannan vecka och det fungerar toppen! Våra förväntningar är uppfyllda! Vi får den hjälp i vardagen som vi önskar.
    Tack Annelie för ett fint betyg. Det gläder oss att se att du är nöjd med oss. Ha en bra sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Allt har varit mycket bra, förutom att vi inte tycker om fläskkarré, skulle föredra rent fläskkött.
    Har premium
    Mvh Christina
    Tack för ditt betyg Christina, Ha en fin sommar! Matkomfort
    1. Ett vänligt bemötande och bra service
    2. Alla förväntningar är uppfyllda
    3. Vi har varit kunder i många år. Troligtvis från Matkomforts start. Dock ändras familjeförhållanden och då blir det andra köp och köpintervaller. Den enda leverantören av matkasse för 5 personer. Premium, familjekasse.
    Tack för ditt toppbetyg Ulrika. Kul att se att du är så nöjd med vår service och koncept. Vi önskar dig en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    God och lättlagad mat! Leverans alltid i tid! Jag är väldigt nöjd!
    Tack Eva-Lena för ditt betyg. Ha en trevlig sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Vi är nöjda med matkomfort. Vi har köpt deras premiumlåda och har oftast fått bra kvalitet
    Tack Kristina för ditt betyg. Det är roligt att se att du är nöjd med oss och premiumlådan. Vi alla önskar dig en härlig sommar! Matkomfort
    Jag är mycket nöjd med Matkomfort. Hög kvalitet på allt,
    såväl de läckra middagarna som de vänliga leverantörerna. Uppskattar särskilt fantasirikedomen och påhittigheten vad avser sammansättning av olika grönsaker. Och de enastående goda såserna!!
    Tack Birgitta för ett fint betyg. Det är så kul att se att du är nöjd med vårt koncept. Jag önskar dig en fin sommar så ses vi igen till hösten. Matkomfort
  • 2021-06-30
    Mätt och nöjd! Goda såser, bra variation. Enda förbättringen skulle vara att kunna boka tiden för leverans eftersom det inte packad med kylklampar. Man behöver vara hemma och ta emot maten.
    Tack Emelie för ditt betyg. Det gläder oss att se att du är nöjd med konceptet. Jag rekommenderar dig att kika in i vår webbutik när den öppnar 2/8 för att beställa en svart kyllåda som du själv kan stoppa ner kylklampar i och ställa ut så att chauffören kan ställa ner maten i vid leverans. På så sätt förlänger du kylkedjan en aning. Tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst om du har några frågor. Ha en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Har varit kund i mer än 5år. Har oftast varit nöjda. Men nu funderar vi på att avsäga oss tjänsten . Det är väldigt lika mat hela tiden, inget nytt och spännande
    Tack Anders för ett fint betyg. Kul att du varit kund hos oss så länge! Har du testat att byta låda till och från? Det kan hjälpa variationen. Ha en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    God mat och bra service i kundtjänsten.
  • 2021-06-30
    Förenkla vardagen med god & vällagad mat!
    Tack Anna för ett fint betyg. Ha en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Det finns bara ett original på marknaden och det är Matkomfort. Utmärkt mat och service samt flexibiliteten med att ändra och tillfälligt stoppa veckor är toppen. Älskar deras såser.
    Tusen tack för ett toppbetyg Mikael. Det gläder oss att se att du är nöjd med oss, det ska jag hälsa mina kollegor. Ha en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-06-30
    Väldigt väldigt nöjd, förstår inte att ni kan komma på en sådan variation av rätter.
  • 2021-06-30
    Mycket god mat och enkelt att genomföra.
    Leveranserna fungerar utmärkt.
  • 2021-06-30
    Väldigt bra mat varje vecka. Enkelt och snabbt att tillaga och mycket gott!
    Tack Frederik för ett fint betyg. Kul att se att du är nöjd. Ha en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-06-02
    Stockholms låda med riktigt god mat ?
    Trevlig och hjälpsam personal på kundtjänst
    Många olika kassar
    Smidig och snygg hemsida
    = bara att äta och njuta 👍
    Tack Eva för ditt fina betyg. Det gläder oss att se att du är nöjd med konceptet och personalen. Ha en fin sommar! Matkomfort
  • 2021-06-02
    Fina ekologiska råvaror och bra service.
    Tack för ditt omdöme Brith! Hoppas du får en härlig sommar! Matkomfort
  • 2021-05-28
    Bra! Lite mycket torsk, lax occh björekyckling samt potatis. Annars bra och varierat. Fina såser
    Hej Julia, Stort tack för din feedback och tack för ett toppbetyg! Ha en fin solig dag! Matkomfort