Alla kategorier Matkasse Stockholms län Tyresö Matkomfort

Matkomfort

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö — Visa karta

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 387 kunder tycker om Matkomfort

• Elizabeth S skrev om Matkomfort
    Jag har Premium 2 personer ca varannan vecka, men då vi ofta är i vårt ferieboende har flera veckor fått utgå.
    Nästa leverans är Stockholmslådan och sen den vegetariska. Har inte provat dessa än så väldigt nyfiken.
    De flesta maträtter är väldigt goda, sällan något vi inte gillar. All kontakt vi haft med företaget har varit utmärkta de är alltid väldigt tillmötes gående. Läs mer
  • Linda E skrev om Matkomfort
    Jag har familjelådan var 14de dag. Vårt postnr gick inte att söka på hemsidan så kontaktade kundtjänst som snabbt och bra kollade upp med leverantören på min ort och sedan fixade min prenumeration otroligt nöjd med servicen! Läs mer
    2018-11-13 Matkomfort svarar Linda E
    Tack för ditt fina betyg Linda! Så härligt att vi kunde hjälpa även er i vardagen.
  • Jessica H skrev om Matkomfort
    Har Familjematkassen varje vecka och vi är väldigt nöjda.
    Barnen gillar också maten mer än andra matkassar vi haft under åren.
    Dock vore det ännu bättre om det var lite mer vegetariskt i familjekassen. Kan vara quorn istället för köffärs t ex.
    Skulle även kunna vara mer rotgrönsaker istället för potatis. Blir lite väl mycket potatis ibland. Sötpotatis gillar även barn. Läs mer
    2018-11-13 Matkomfort svarar Jessica H
    Tack för fint betyg och feedback Jessica!
    Härligt att barnen gillar maten. Vi har valt att ha Familjefavoriter lite smalare och med fler återkommande rätter, för lite kräsnare barn som inte kommit så långt att de gillar till exempel sötpotatis. Återupprepa rätter och smaker så att de lär sig uppskatta nytt. Sedan täker vi att man går vidare till någon av våra andra produkter. Alternativt kör varannan!

För de familjer och barn som gillar mer varierat rekommenderar vi alltså att man testar Premium eller kanske Vrooom. Vill man ha en vegetarisk rätt per vecka plus fågel och fisk man man varva med en Sthlmslåda då och då. För Vrooom och Premium lämnar vi barntips till alla rätter, för att man på ett enkelt sätt ska kunna få alla i familjen att gilla maten. Ofta handlar det bara om att servera allt separat så att barnen ser vad de äter och får välja själva. Blanda i lite extra smör eller grädde i gryn och såser/grytor för de minsta eller mixa grönsaksgrytor med bitar.

Vi hör kört vår vegetariska lasagne och någon mer rätt i Familjefavoriter. Så det är alltid bra med feedback! Märker vi att ännu fler önskar (mer) vegetariskt i Familjefavoriter kommer vi givetvis se över det. Vi uppskattar önskemål om vilken typ av vegetariska rätter som barnen gillar. Har ni några favoriter hemma hos er, låt oss gärna veta!
  • Kajsa A skrev om Matkomfort
    Matkomfort har stor variation i både råvaror och smaker. Läs mer
    2018-11-13 Matkomfort svarar Kajsa A
    Härligt att höra att ni uppskattar våra råvaror och smaker. Tack för toppbetyg Kajsa!
  • Katarina F skrev om Matkomfort
    Får hem god och lättlagad mat från Matkomfort varannan vecka och det är fantastiskt skönt att slippa planera vad vi skall äta.
    Allt fungerar mycket smidigt och hemsidan är enkel att arbeta med.
    Bara plus till Matkomfort och speciellt för deras goda helt färdiga såser! Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Katarina F
    Tack för det Katarina!
    Va glada vi blir att höra att särskilt såserna och att det är förberett, underlättar er vardag och ger er god mat. Toppen att du känner att hemsidan också funkar som den ska.
  • Åsa P skrev om Matkomfort
    Prenumenerar på familjekassen och hela familjen är nöjd och barnen tycker mycket om allt jag tillagar enligt Matcomforts recept. Som reklamen säger är såserna på topp. Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Åsa P
    Underbart att höra Åsa, tack!
    Toppen att barnen uppskattar det du lagar och att vi håller vad reklamen lovar.
  • Robert J skrev om Matkomfort
    Bemötandet har varit klanderfritt och maten håller förväntad nivå.
    Jag har köpt matkassen som heter Premium. Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Robert J
    Toppen att vi lever upp till dina förväntningar och att vårt bemötande uppskattas. Tack för fint betyg!
  • Martina O skrev om Matkomfort
    Har fått trevliga leveranser av matboxar i flera månader från Matkomfort. Jag gillar variationen på recepten och känner att de lyssnar på mina önskemål som kund. De få gånger en ingrediens inte varit i ok skick så har dem snabbt dragit av för den så plus för bra kundservice! Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Martina O
    Tack för ditt toppenbetyg Martina!
    Härligt att höra att du gillar oss, vårt bemötande och maten. Vi är glada att få hjälpa till i vardagen och tar tacksamt emot alla förslag, synpunkter och idéer.
  • Regina L skrev om Matkomfort
    Matkasse. Alltid bra service. Mycket goda såser och röror som gör att man sparar tid. Läs mer
    2018-11-06 Matkomfort svarar Regina L
    Tack för det fina betyget Regina!
    Härligt att höra att maten smakar, att servicen är bra och att vi verkligen sparar tid åt er i vardagen, toppen!
  • Teresa A skrev om Matkomfort
    Vid våra 4 leveranser har vi provat tre olika matlådor, premium, familjefavoriter och vrooom.
    Familjefavoriter passade oss bäst. Läs mer
    2018-11-05 Matkomfort svarar Teresa A
    Tack för ditt betyg Teresa!
    Toppen att ni provat er igen flera olika, så ni hittar rätt. Eller ser tjusningen i att byta mellan de olika. Har man möjlighet är det toppen att läsa vad som serveras nästa vecka på menyn som kommer i lådan (eller på hemsidan). Vill man byta är det bara att ändra via hemsidan eller kundtjänst senast kl. 10 på måndagen.
  • Kristina Å skrev om Matkomfort
    Maten känns omodern. Av våra 20 rätter hitintills är det bara 3 vi vill äta igen.

För mycket salt, lite trist. Som för mina äldre bröder på landet. Läs mer
    2018-11-05 Matkomfort svarar Kristina Å
    Tack för din viktiga feedback Kristina!
    Tråkigt att höra att maten inte riktigt går hem hos er. Jag antar att du syftar på sås/kolhydrat/proteinupplägget hos oss. Då såserna är vår grej blir det lite så vi bygger upp måltiderna. Är det Vrooom du testat lägger man till egna grönsaker, enligt våra tips eller det som går hem hos just er familj. Hoppas att du vill prova vår Sthlmslåda eller Vego Premium för att se om de känns modernare! Hälsar kockarna angående saltet.
  • Åsa H skrev om Matkomfort
    Vegkasse, varannan vecka.
    Bra. Gott.
    Bra bemötande.
    Lite dyrt. Läs mer
    2018-11-01 Matkomfort svarar Åsa H
    Tack för fint betyg Åsa! Härligt att höra att det smakar bra och att bemötandet är bra. Hoppas du tycker att det även blir värt den extra kostnaden för att få bra färska råvaror och där lite av jobbet är gjort av våra kockar!
  • Johan E skrev om Matkomfort
    Vi är mycket nöjda med allt utom att priset är lite högt som gör att vi funderar på att byta kasse. Läs mer
    2018-11-02 Matkomfort svarar Johan E
    Tack för fint betyg Johan!
    Kul att ni är nöjda med så gott som allt från oss. Hoppas att ni ändå kommer fram till att det är värt den extra kostnaden för att få bra färska råvaror och där lite av jobbet är gjort av våra kockar! Ser inte vilken ni har idag, kanske finns det någon annan matkasse hos oss som ni kan byta till. Om det inte var det du menade. Hör av dig om du har några frågor eller funderingar!
  • Linda J skrev om Matkomfort
    Fantastiskt bra. Super nöjda varje vecka. Bra blandning o kul med nya smaker o inspiration Läs mer
    2018-10-31 Matkomfort svarar Linda J
    Åh va härligt att höra, tack för toppenbetyg Linda!
    Kul att vi får vara med och inspirera med nya smaker i vardagen.
  • Åsa R skrev om Matkomfort
    Vegetariska lådan. Trevligt bemötande när jag haft frågor. Det kan vara svårt att få med erbjudanden när det kommer och man vill hoppa på. Det har hänt två gånger att jag trott det ska komma med när jag klickat på länken med erbjudandet men att det visar sig på fakturan att det inte blivit inlagt. Snabbt ordnat av personal till nästa faktura, men det skulle kunna vara lättare.

Maten varierar i smak. Oftast en riktig höjdare, men ca 1 av 5 gånger betydligt sämre. Såserna är toppen.

En förbättring klimatmässigt vore minskning av plastförpackningar. Tex inte ägg, ris eller torrvaror i plastburk. Såserna är förstås svårare. Läs mer
    2018-10-31 Matkomfort svarar Åsa R
    Härligt att höra att du gillar våra såser och det mesta av maten, tack för fint betyg!
    När det gäller kampanjkoder är det endast nya kunder som kan ha dem med sig in i beställningen. När vi har erbjudanden riktade till befintliga eller tidigare kunder nämner vi alltid att man behöver kontakta oss, då vi inte har någon teknik för att man själv lägger in koder. Detta för att koderna inte ska spridas och användas fritt. Ledsen om det varit otydligt! Vi får se över kommunikationen framöver.

När det gäller plasten förstår jag att det kan kannas mycket med alla burkar som samlas hemma. Jämfört med om alla ingredienser till motsvarande såser, soppor och grytbaser köps i butik blir det inte så mycket. Det är också en hårdplast som går att diska i maskin eller för hand (skaka med lite vatten och diskmedel) och återanvändas om och om igen. Exempelvis är det mycket bättre att använda en burk än att linda in en råvara i mjukplast eller använda en plastpåse, som ska sparas i kyl eller frysas. Perfekt till rester, att sortera prylar i, planera med mera. Fler tips finns på vår Facebooksida, facebook.com/matkomfort.

Hårdplasten i våra burkar är dessutom av utmärkt kvalité för återvinning, till skillnad mot mjuka plastförpackningar som många av ingredienserna är packade i, om du skulle köpa motsvarande råvaror till såser i butikerna. Många råvaror är packade i plast som man vill trycka på förpackningen, exempelvis färska örter. Det är en plast gjord av flera lager. Förpackningar med blandad plast blir svårare/dyrare att återvinna. Plast som exempelvis ostar packas i är med laminat för att skydda osten. Den plasten går inte alls att återvinna utan går till brännbart. Vill man minska produktionen av plast är det toppen att återanvända och sen återvinna!

Vi tittar samtidigt på maskiner som kan packa ris och kryddor tex. som du skriver, i plastpåsar då många har samma känsla som du. Även om vi som sagt är lite kluvna inför det då den plasten inte går att återanvända eller återvinna. Det är också en stor investering för oss då en helt ny maskin behöver köpas in och göras utrymme för, i vår lokal.
  • Kerstin E skrev om Matkomfort
    Jag beställer matlådor från Matkomfort för att underlätta i vardagen.
    Jag tycker det är alldeles för lite grönsaker och alldeles för många plastförpackningar. Läs mer
    2018-08-08 Matkomfort svarar Kerstin E
    Tack Kerstin för ditt betyg och din viktiga feedback!
    När det gäller grönsaker kan det vara väldigt olika, vissa tycker det är för mycket, andra lagom eller för lite. Beroende på hur du vill äta kanske det kan vara av intresse att prova vår nya matkasse Vego Premium? Första leveransen sker 9/9-18.

När vi kommer till plastförpackningarna förstår jag att det känns mycket med alla burkar som samlas hemma. Jämfört med om alla ingredienser till motsvarande såser, soppor och grytbaser köps i butik är det inte så mycket. Det är också en hårdplast som går att diska i maskin eller för hand och återanvändas om och om igen. Till rester, att sortera prylar i, planera med mera. Fler tips finns på vår Facebooksida, facebook.com/matkomfort.

Hör gärna av dig om det är något mer du funderar över eller om du vill ha ännu mer information om plast - eller något annat!
  • Bernt E skrev om Matkomfort
    Vi köper Familjefavoriter varje vecka. Punkliga leveranser, ibland lite väl tidiga. Förväntningarna var Komfort vilket företaget lever upp till. Relativt enkla och lättlagade rätter med bra råvaror.
    Menyn kunde varieras lite mera. Även om det rullar på 7-veckorsschema känns rätterna igen. Läs mer
    2018-08-08 Matkomfort svarar Bernt E
    Tack för fint betyg Bernt!
    Härligt att höra att ni fick komforten ni sökte hos oss! Angående leveranstiden ska jag ta upp det med transportfirman. De lovar +/- 30 minuter och det ska förstås hållas.
    När vi kommer till den rullande 7-veckosmenyn för Familjefavoriter kommer den lösas upp lite under hösten. Vi kommer plocka in fler komponenter från de andra menyerna men det ska ändå vara barnvänliga smaker och barn som behöver lära sig nya smaker ska känna igen sig. Har ni kommit ett steg till hemma hos er, testa gärna att varva med Premium eller Vrooom! Ändra enkelt på Mina sidor eller kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.
  • Ann-Kristin T
    Ann-Kristin T skrev om Matkomfort
    Många bra recept som är förhållandevis enkla att tillaga. Stockholmslådan är en utmärkt kombination och vi tycker det är jättebra!
    Det enda vi har att anmärka på är att i början så levererades det på utsatt tid +/-10 minuter,men numera är det oftast upp till en timme före meddelad tid och det är inte bra!
    Allt som allt är Matkomfort kanonbra! Läs mer
    2018-08-08 Matkomfort svarar Ann-Kristin T
    Tack för ditt fina betyg och feedback angående leveranstiden!
    Vi tar upp det med transportfirman, de lovar +/- 30 minuter och det ska absolut hållas.
    Härligt att allt annat är toppen och att ni uppskattar Sthlmslådan och vår hjälp i vardagen.
  • Barbro S skrev om Matkomfort
    Kära Matkomfortvänner!
    Jag är så glad och tacksam över Er.
    Min första reaktion var en spontan applåd, som Ni vet, eftersom middagen var så överraskande god. Råvarorna är av bästa slag och förpackning och håller länge, en god grund, recepten varierade , Er tillagning föredömlig, såserna festliga,det hela smakrikt. Allt mycket omsorgsfullt och omtänksamt gjort med medföljande överraskningar då och då. Tack alltså för Er höga standard och kreativitet och det Ni lär mig. Förstår mycket väl att Ni vann. Barbro Schött med Premium Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Barbro S
    Åh Barbro vilket underbart betyg, tack! Så härligt att höra att vi och våra råvaror uppskattas och att vi får spontan applåd. Vi är så glada att vi kan få hjälpa dig i vardagen.
  • Johan G skrev om Matkomfort
    Familjefavoriter
    Lika bra som de andra varianterna fr Matkomfort vi testat Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Johan G
    Tack för detta toppbetyg Johan!
    Härligt att Familjefavoriter likt de andra varianterna smakat.
  • Margareta R skrev om Matkomfort
    Varierade menyer, mycket god mat, lättlagade maträtter.
    Abonnerar på matlådan Premium och leveranserna fungerar bra. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Margareta R
    Tack för ditt fina betyg Margareta! Toppen att du uppskattar våra menyer, att det smakar och är lättlagat.
  • Karin J skrev om Matkomfort
    väldigt nöjda med våran premiumlåda Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Karin J
    Tack Karin för ditt betyg! Toppen att du är nöjd med Premium och att vi får vara med och underlätta er vardag.
  • Mattias G skrev om Matkomfort
    Jag har haft matkomfort i flera år, och tycker att de är fantastiska. Och det i alla avseenden; råvaror, instruktioner, veckomenyer, paketering, storlek på portioner, bemötande från kontoret. Allt är helt enktel så bra det kan bli! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Mattias G
    Men va härligt att höra Mattias, tusen tack! Vi hoppas får underlätta er vardag i många år till.
  • Lars B skrev om Matkomfort
    Bra mat, punktliga levarsnser, bra kundservice Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Lars B
    Tack för finaste betyget Lars! Härligt att alla delar funkar, från mat till leveranstid och service.
  • Adam F
    Adam F skrev om Matkomfort
    Tycker att deras vroom-kasse är riktigt bra!!! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Adam F
    Toppen att vår Vroomkasse är uppskattad. Då tolkar jag din etta i betyg som att vi är nr 1!
    2018-07-12 Adam F svarar Matkomfort
    Absolut, betyget är såklart en 5:a. Det va jag som måste ha gjort ngt fel.
    2018-07-12 Matkomfort svarar Adam F
    Underbart att höra, stort tack för det betyget Adam!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Jeanette B skrev om Matkomfort
    En bra kombination av middagar som smakar bra och går relativt fort att laga. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Jeanette B
    Härligt att det smakar och att vi kan hjälpa till med att få vardagsmaten på bordet lite snabbare än annars. Tack för finaste betyget Jeanette!
  • Jane E skrev om Matkomfort
    Gott, enkelt och med bra råvaror Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Jane E
    Tack Jane för toppbetyg och fin rekommendation!
  • Vendela S skrev om Matkomfort
    Vi har valt stockholmslådan och är nästan alltid nöjda med maträtterna. Råvarorna är oftast av väldigt bra kvalite.
    Jag har bemötts på bästa sätt vid kontakt med förare som levererar matlådan samt med kundtjänsten.
    Lätt att av-eller omboka leveranser men man måste då ha lite framförhållning.
    I stort tycker jag att Matkomfort lever upp till våra förväntningar! Vi äter mycket gott med Matkomforts stockholmslåda! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Vendela S
    Tack för ditt fina betyg Vendela!
    Toppen att vi lever upp till era förväntningar och att det smakar.
  • Annelie P skrev om Matkomfort
    Såsen var jättegoda och fräscha råvaror. Bra att man kan beställa för bara en person. Leverans fungerar perfekt. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Annelie P
    Härligt att du hittat till oss Annelie och upptäckt att vi levererar för en person när det önskas. Tack för fint betyg!
  • Ann B skrev om Matkomfort
    Råvarorna är alltid av god kvalitet och såser och röror mm fantastiskt goda. På totalen en restauranglik upplevelse i eget kök med minimal tillagningstid. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Ann B
    Underbart att höra Ann, precis så som vi hoppas det ska kännas hemma i vardagen. Tack för fint betyg!
  • Lena K
    Lena K skrev om Matkomfort
    Är mycket nöjd med premiumlådan för tre personer min man och jag har i veckorna. Det räcker till en matlåda då också. Gott och lättlagat. Speciellt nöjd med välsmakande hemlagade såser och dressingar i liten burk. Saknar helglådan som levererades torsdagar med fina råvaror till två lyxiga och goda middagar. Synd att det konceptet upphörde. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Lena K
    Tack för ditt fina betyg och omdöme Lena! Härligt att vi uppskattas i er vardag och att mat för 3 personer passar er med matlåda. Roligt att höra att Premium Helg uppskattades. Den kanske återuppstår i lite olika former framöver. Håll utkik!
  • Annika T skrev om Matkomfort
    Jag har köpt Premielådan med 4 måltider för två personer.
    Jag tycker det är skönt att slippa hitta på varje dag vad vi
    skall äta till middag. Mycket smidigt att få hem allt på söndagen.
    Roligt att få så hög kvalitet på alla ingredienser.
    Måltiderna är välsmakande omväxlande och enkla att laga.
    Skönt att slippa allt planerande. Vi spar både tid och pengar
    eftersom vi inte behöver gå och handla så ofta.
    Sommarhälsningar
    Annika Tamm Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Annika T
    Åh vilket fint betyg och omdöme Annika, tack snälla!
    Toppen att vi får hjälpa er i vardagen och att vi underlättar både val och själva matlagningen - och att ni med oss också sparar både pengar och tid.
  • Anders F skrev om Matkomfort
    Beställer matkasse varannan vecka (just nu Stockholms kassen). Bra innehåll med fantasifulla anrättningar. I samtliga fall bra kvalitet på råvaror och kompletterande såser. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Anders F
    Härligt att vår mat och våra såser uppskattas. Tack för toppenbetyget Anders!
  • Marianne L skrev om Matkomfort
    Jag har Stockholmslådan varannan vecka och är mycket nöjd med den.

Och jag bemöts trevligt och proffsigt av företaget, någon gång tycker jag att det vegetariska alternativet har varit mindre lyckat t.ex. var det svårt att göra falafel senast.

Jag återkommer gärna i höst.

Med vänlig hälsning
    Marianne Lundeberg Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Marianne L
    Härligt att vi ses igen i höst Marianne! Tack för fint betyg och toppen att höra vad som kanske också varit lite krångligt.
  • Nana W skrev om Matkomfort
    Mina beställda matvaror levererades inom given tidpunkt och de motsvarade förväntad kvalitet. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Nana W
    Tack för det fina betyget Nana! Härligt att höra att vi motsvarade era förväntningar.
  • Josefin H skrev om Matkomfort
    Vi har haft Stockholmslådan ett tag nu, och vi är supernöjda! Jättegoda recept, med bra kryddning och smak men som samtidigt är enkla och snabba att laga. Råvarorna är alltid jättefina, dessutom! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Josefin H
    Åh va roligt att höra att ni är nöjda med oss och Sthlmslådan. Tack för det fina betyget!
  • Louise R skrev om Matkomfort
    Väldigt trevligt bemötande i kundservice, aldrig några problem med leveranserna, bra o balanserad mat- vi har varit kunder hos Matkomfort i många år nu o är supernöjd! Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Louise R
    Tack för den rekommendationen Louise! Toppen att höra att ni är nöjda med allt från mat till service och leveranser.
  • Rebecka R skrev om Matkomfort
    Matkomfott uppfyller alla förväntningar avseende kvalitet på råvaror och färdiga delar av måltiderna (såser). De håller vad de lovar gällande tidsåtgången av de olika rätterna. Bonus för att jag fick en gåva vid min födelsedag och en annan gå a för att jag varit trogen kund! Litet minus för att man inte kan beställa för 5 personer vissa menyer och detta kommer att leda till problem när barnen växer då vi är 5 i familjen. Sammantaget är vi ändå mycket nöjda med matkomfort som helhet. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Rebecka R
    Härligt att höra att ni uppskattar oss som helhet och att våra små uppvaktningar överraskade och uppskattas! När det gäller Familjefavoriter har vi vissa råvaror som endast går att köpa för 4, från våra leverantörer. Därför kan vi inte dela upp i flera storlekar som för Sthlmslådan och Premium. Det går heller inte att köpa till extra av huvudråvaran som för Vrooom och Premium, då det krävs en storlek för två personer. Hoppas att vi ändå får fortsätta hjälpa er i vardagen när barnen blir större, då kanske med någon av våra andra matkassar.
  • Helena R skrev om Matkomfort
    Enkelt att följa recept och anpassa efter tycke och smak. Snabblagad lyxmat för vardagen!
    Allltid bra råvaror och portionsstorlekar.
    Rekommenderas! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Helena R
    Toppen att höra Helena, tack för fin rekommendation!
  • Lotte E
    Lotte E skrev om Matkomfort
    Premiumlådan. Trevligt bemött, inga konstigheter. Maten kommer när den ska och avviseras. Alltid trevliga personer som levererar.
    God mat i sin helhet, men för många feta såser med majonnäs. Svårt att följa recepten, skulle vilja ha en annan layout. Nu behöver man läsa i en vänsterruta och en högerruta, ineffektivt och rörigt. Förrstår tanken men tycker det blir svårläst. Är inte heller förtjust i alla dessa plastförpackningar. Går det att återvinna till er, alltså att vi skicka tillbaka en låda med tomma förpackningar när vi får en leverans? Använda glasburkar? Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Lotte E
    Tack för ditt betyg och viktiga feedback Lotte!
    Vi tittar mycket på betygen som kommer in till oss och det är alltid de såser som är baserade på majonnäs, crème fraiche och vår bearnaise som får högst betyg. Därför återkommer de också ofta. Vi försöker väga upp veckan med lättare såser, så vi hoppas att ni vill fortsätta med oss framöver också.

Vi har idag ingen möjlighet att återanvända burkarna. För det skulle det krävas en stor rengöringsanläggning, vilket inte finns. Att köra med glasburkar skulle kräva en ny packmaskin och det skulle bli alldeles för tungt för våra chaufförer. I dagsläget är detta den bästa lösningen. Burkarna går att användas om och om igen hemma och sedan kan de lämnas till återvinningsstation och återvinnas. Jämför du med alla förpackningar som du skulle få hem om du köper alla ingredienser som är i såsen, skulle det bli en hel del.

Tack också för feedback gällande menyn. Vi tänker att man läser från vänster till höger, spaltvis uppifrån och ner. Vi vill gärna ha mer detaljerat önskemål om hur det med ett annat upplägg skulle underlätta för dig! För att ha med oss när vi eventuellt gör om menyerna framöver. Återkom gärna!
  • Eva C skrev om Matkomfort
    Vi har Stockholmspaketet och är mycket nöjda! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Eva C
    Toppen att höra, tack snälla för toppbetyg Eva!
  • Anna Charlotta Ulfsdotter A skrev om Matkomfort
    Vi har haft Matkomfort i omgångar under flera år. Efter uppehåll återkommer vi alltid då det underlättar vår vardag. God mat och omväxlande. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Anna Charlotta Ulfsdotter A
    Härligt att ni kommer och går som det passar er! Toppen att maten och omväxlingen uppskattas, tack för fint betyg Charlotta!
  • Ingrid S skrev om Matkomfort
    Premium låda med extra huvudråvara
    Utmärkt bemötande, mycket hög kvalitet på maten
    Men oproportionerligt mycket sås till rätterna slm ofta måste kasseras.
    Vi är mycket nöjda kunder! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Ingrid S
    Tack för ditt fina betyg Ingrid!
    Härligt att ni är nöjda med oss men tråkigt att ni känner att ni ofta får slänga sås, särskilt med extra huvudråvara!
  • Leif R skrev om Matkomfort
    Dom färska grönsakerna är inte ok, lite "trötta" Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Leif R
    Tack för feedback Leif! Tråkigt att höra att du fått lite trötta grönsaker. Även om det är varmt ute är det kallt i kylar och bilar, så de borde hålla sig. Hoppas du hör av dig till oss via kundtjänst när de inte håller måttet!
  • Samuel S skrev om Matkomfort
    Alltid fantastiskt god och varierad matsedel!
    Även efter 2,5 år är de flesta recept nya för oss.
    Vi fortsätter gärna så länge vi orkar laga vår mat. Vi är nu 89 och 91 år gamla. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Samuel S
    Så underbart att ni uppskattar vår mat och att vi får hjälpa er så länge ni orkar att laga det där sista. Tack för det fina betyget Samuel!
  • Viktoria H skrev om Matkomfort
    Alltid fräscha grönsaker och varor. Stor valfrihet på leveranstid och alltid punklig leverans. Enkelt att handla via appen. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Viktoria H
    Tack för ditt fina betyg Viktoria, även om jag är lite osäker på om du i skrivandets stund blandat ihop oss med någon annan, kanske MatHem.
  • Johan M skrev om Matkomfort
    Vi har provat ett par olika matkassar men aldrig varit riktigt nöjda med råvarorna vi fått. Ofta har grönsakerna varit gamla, köttet av låg kvalitet.

Med matkomfort får man råvaror av exceptionell kvalitet, bjärekycklingen är möjlig att bryna utan att den släpper enorma mängder saltvatten och nibble kotletten ger en mör bit kött när den är stekt. Grönsakerna håller en hög kvalitet och tillagningen är varierad. Såserna är i allmänhet goda och recepten väl varierade med en god kombination av smaker som är väl avvägda där det tydligt märks att de som producerat menyerna är kockar. Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Johan M
    Tack för din fina rekommendation Johan, den värmer! Så härligt att höra att våra kockars jobb med råvaror, menyskapande och tillbehör uppskattas och att det märks att vi gillar det vi gör. Toppen att vi får vara med och underlätta er vardag med god mat.
  • Kristoffer E skrev om Matkomfort
    Vi har varit kunder i nästan 3 år, och är jättenöjda. God mat, bra variation och jättebra service! Bra upplägg för oss med små barn också, vi är jättenöjda! Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Kristoffer E
    Toppen att höra att ni är nöjda med allt från mat, variation och service! Vi är glada att få hjälpa er i vardagen och härligt att barnen också gillar oss. Tack för toppbetyg Kristoffer!
  • Christian B skrev om Matkomfort
    Matkomforts lådor håller hög klass och kvalité i både leverans och råvaror samt enkla att till laga Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Christian B
    Toppen att höra Christian, tack för det fina betyget!
  • Elizabeth W skrev om Matkomfort
    Kreativa menyer
    Fräscha råvaror
    Superba såser
    Mkt bra kundtjänst
    Alltid lätta att nå Läs mer
    2018-07-12 Matkomfort svarar Elizabeth W
    Tack Elizabeth för ditt fina betyg och ditt omdöme! Härligt att höra att vi uppskattas på alla punkter.

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö