Alla kategorier Matkasse Stockholms län Tyresö Matkomfort

Matkomfort

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö — Visa karta

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 309 kunder tycker om Matkomfort

• Kamilla E
    Kamilla E skrev om Matkomfort
    Har köpt Matkomforts familjematkasse under lång tid. Mycket flexibelt att byta matkasse. Alla i familjen är nöjda även om det då och då är maträtter som inte uppskattas. Lite tråkig meny ibland.

Extremt bekvämt för en familj med föräldrar som har långa arbetsdagar. Så enkelt att ett större barn kan starta upp eller laga middag.

Företaget är mycket flexibla och tillmötesgående. Mycket trevliga och återkopplar alltid vid frågor. Höga poäng för personligt bemötande och lösningar! Läs mer
    2018-04-25 Matkomfort svarar Kamilla E
    Tack för fint betyg Kamilla!
    Härligt att ni är nöjda med Familjefavoriter, vår service och flexibiliteten. Toppen att även barnen är med och lagar, precis som vi önskar att man ska använda våra matkassar.

Just Familjefavoriter är skapad för att barnen ska känna igen sig i smaker och råvaror. Varva gärna med någon av våra andra matkassar lite då och då för mer variation!
  • Petra A
    Petra A skrev om Matkomfort
    Vi har haft Matkomforts Familjefavoriter i nästan 2 år och tycker det fungerar bra. Lite för mycket feta såser och panerat kött, men gott och överlag bra. Otroligt smidigt att få hem allting komplett och snabbt att laga. Vi är helt klart nöjda! =) Läs mer
    2018-04-24 Matkomfort svarar Petra A
    Tack för ditt betyg Petra!
    Toppen att ni gillar oss, även om det är feta såser och mycket panering. Vi tittar mycket på våra betyg och de som är baserade på majonnäs och crème fraiche får alltid högst betyg. Och barnen gillar panering. Vi brukar tipsa om det i våra barntips för Premium och Vrooom också. Panera och smaksätta med smör går hem hos de flesta små.
  • Lena J
    Lena J skrev om Matkomfort
    Har premiumlådan och är nöjd har alltid blivit bra bemött. Skönt att det är förberett.
    Tex att kycklingen redan är strimlad till gryta. Läs mer
    2018-04-24 Matkomfort svarar Lena J
    Tack Lena för ditt betyg!
    Härligt att vi får underlätta din vardag och att du är nöjd med både mat och service.
  • Sarah A
    Sarah A skrev om Matkomfort
    Har varit kund sedan uppsala-starten (oftast vroom) och oftast varit toppnöjd. Ibland har vi låda varannan vecka och ibland går det flera månader mellan. Läs mer
    2018-04-23 Matkomfort svarar Sarah A
    Härligt att ni varit nöjda sen starten och att ni hittat flexibiliteten att boka av och på som det passar er. Tack för det fina betyget!
  • Janet M
    Janet M skrev om Matkomfort
    Bra balans
    Omtyckt, lätt att laga
    Varierat och smidigt Läs mer
    2018-04-23 Matkomfort svarar Janet M
    Tack för toppbetyget Janet!
    Härligt att ni gillar oss och enkelheten.
  • Pia L
    Pia L skrev om Matkomfort
    Premium lådan!

Efter ett litet uppehåll kände vi stor glädje när vår låda levererades i rätt tid igår.

Första middagen perfekt och ser fram emot kvällens middag.

Vi gillar att det går snabbt ohc det blir gott! Lådan får exakt plats i vårt kylskå, upptar en hylla - tar bara bort locket. Lätt att plocka ut efterhand. Läs mer
    2018-04-23 Matkomfort svarar Pia L
    Tack för ditt fina betyg Pia!
    Härligt att leveransen kom i tid. Nytt system med optimal beräkning av leveranstiderna hos vår transportfirma gör dem än mer exakta. Toppen att ni gör just så, låter lådan vara komplett i kylskåpet, då är det enkelt att veta vilka saker som tillhör just Matkomfort-rätterna!
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Matkomfort
    Jag har alltid blivit professionellt och vänligt bemött, oavsett om det varit leveranser, justeringar i planen, fakturafrågor etc. Det allra bästa är dock att jag får känna mig som en kock, laga god mat med hög kvalitet och allt på minimal tid. Läs mer
    2018-04-10 Matkomfort svarar Andreas P
    Tack Andreas för toppbetyg! Härligt att höra att vi får dig att känna dig som en bra kock och vardagshjälte i köket och att tidsvinsten uppskattas.
  • Eva O
    Eva O skrev om Matkomfort
    Wow! Vilken life saver. Vi älskar god mat i vår familj. Även att laga den. Men sedan jag blev sjuk har det tyvärr varit något som fått lida. TACK Matkomfort för att vi återigen får äta riktigt god, vällagad, vardagsmat. Nu orkar jag stå i köket igen! Läs mer
    2018-04-09 Matkomfort svarar Eva O
    Wow Eva vilket betyg och omdöme! Vi är så glada att få hjälpa dig och er i vardagen, med god vardagsmat. Ibland är det ju precis så, att man även fast man gillar att laga, helt enkelt inte hinner eller har möjlighet. Tack!
  • Johan B
    Johan B skrev om Matkomfort
    Otroligt enkelt att tillaga god mat. Lagom variation på rätter och innehåll. Läs mer
    2018-04-04 Matkomfort svarar Johan B
    Toppen att vi får förenkla din vardag med god mat och variation. Tack för finfint betyg!
  • Margita W
    Margita W skrev om Matkomfort
    Alltid snabbt och gott. Såserna är verkligen pricken över i. Alltid bra service. Läs mer
    2018-04-04 Matkomfort svarar Margita W
    Tack för ditt fina betyg, härligt att höra att såserna uppskattas! Plus enkelheten och servicen.
  • Anne-Sofie D
    Anne-Sofie D skrev om Matkomfort
    Superbra! Veckorna med Premium 2 p sätter guldkant på tillvaron, och såserna är verkligen det som höjer rätterna till restaurangnivå! Vi kan verkligen inte laga mat varken jag eller min man, men detta fixar vi och har kul i köket när vi lagar maten tillsammans. Bra beskrivningar av hur man går till väga. Rekommenderar varmt! Läs mer
    2018-03-29 Matkomfort svarar Anne-Sofie D
    Tack för ditt toppbetyg Anne-Sofie!
    Underbart att vi får sätta guldkant på din tillvaro och att såserna smakar.
  • Irene U
    Irene U skrev om Matkomfort
    Jag köper Premium 1 p och är mycket nöjd. Portionerna är rikliga och supergoda. Kontakterna med Matkomfort har alltid fungerat jättebra. Läs mer
    2018-03-29 Matkomfort svarar Irene U
    Tack Irene för ditt fina betyg!
    Härligt att vi kan hjälpa dig i vardagen med bra och vällagad mat.
  • Anna L
    Anna L skrev om Matkomfort
    Vi är en familj på 6 personer som haft Stockholmslådan och Vroom varannan vecka. Då vi har unga vuxna/tonåringar hemma så är det svårt att beräkna hur många som är hemma till middag vilket gjort att vi ofta med matkassarna stått med för mycket rester efteråt. Vi har därför nu gjort ett uppehåll för att tillåta lite mer flexibilitet. Annars är vi mycket nöjda med maten, det enda jag som mamma tycker är att det i Vroom skulle kunna vara något mer vego/fisk/skaldjur alternativ- jag tycker inte så mycket om kött och kyckling längre.
    Jag är överlag mycket nöjd med matkomfort och kommer gärna fortsätta framöver när vi vet mer hur situationen hemma hos oss ser ut.
    Vänliga hälsningar,
    Anna Legernaes Läs mer
    2018-03-21 Matkomfort svarar Anna L
    Tack Anna! Härligt att du är nöjd med oss och vad vi har att erbjuda. Förstår att det kan vara svårt att planera ibland. Då är ju Sthlmslådan med 3 middagar att sprida ut över veckan bra. Innehåller då förvisso kyckling. Men då kanske det finns ett intresse för ett veg.alternativ - vi får se vad som händer i utbudet framöver. Flera av våra kunder vill absolut inte ha vegetariska rätter så vi försöker tillgodose så många önskemål som möjligt! Så kan man själv varva och beställa den matkasse som passar bäst just då.
  • Richard T
    Richard T skrev om Matkomfort
    Meget bra mat, jeg abonnerte på levering av matkasse annenhver uke.

Opplevde meget god service, synd at de måtte legge ned sin virksomhet i Norge. Läs mer
    2018-03-20 Matkomfort svarar Richard T
    Tack för fint betyg och härligt att du gillar oss! Och vi håller med, tråkigt att vi fick kliva ur Norge.
  • Christina N
    Christina N skrev om Matkomfort
    Vi är väldigt nöjda med allt. Vi har leverens varannan vecka och uppskattar att vi kan hämta lådan på ICA när vi inte är hemma vid leverens. Tycker kockens såser är pricken över i och får vardagsmaten att bli mer festlig.
    Bra webbsida med information och lätt att boka av eller lägga till.
    Lite i dyraste laget men den bästa matlåda vi har prövat. Läs mer
    2018-03-20 Matkomfort svarar Christina N
    Toppen att ni hittat rätt med oss, att ni kan hämta på ICA Stop när det passar er bättre och att varannan vecka passar utmärkt. Härligt att såserna smakar och våra utvalda råvaror uppskattas, att det gör hela paketet prisvärt trots att vi ligger lite högre i pris. Tack!
  • Anna L
    Anna L skrev om Matkomfort
    Bra service, mycket god mat. Skulle kanske eventuellt kunna vara liiite enklare vegetariska rätter som ibland kan ta lite längre tid att göra.
    Grymt nöjd Läs mer
    2018-03-19 Matkomfort svarar Anna L
    Wow, underbart att höra att du är grymt nöjd med oss!
    Vi försöker varva de vegetariska rätterna med tex. en gryta eller god pastasås ibland, som är enklare. För att få en riktigt god, komplett måltid krävs det oftare en del extra moment, tycker kockarna.
  • Therese G
    Therese G skrev om Matkomfort
    Allt super bra men svårt att hitta bra barnvänliglåda utan fläsk. Läs mer
    2018-03-19 Matkomfort svarar Therese G
    Tack för toppenbetyg Therese!
    I dagsläget är det en trixig kombination ja, då många uppskattar fläsk som en bra och prisvärd vardagsråvara. Särskilt barnen! Då blir den ofta förekommande, i Familjefavoriter och våra andra matkassar.
  • Malin S
    Malin S skrev om Matkomfort
    Premiumlådan/Familjelåda varannan vecka. Vi har varierat lite mellan de båda.
    Mycket nöjd.
    Väldigt god smak på det mesta. Familjelådan lite lättare att laga men samma goda smak. Såserna underbart smarriga.
    Skulle och har rekommenderat till flera. Läs mer
    2018-03-19 Matkomfort svarar Malin S
    Härligt att du rekommenderar oss vidare!
    Tack för fint betyg och toppen att ni varvar lite mellan de olika matkassarna, så som det passar er.
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Matkomfort
    Jag när väldigt nöjd med Matkomfort.
    Vi har Stockholmslådan och den är jag väldigt nöjd med också.
    Leveranserna funkar jättebra!
    Perfekt att man kan planera sina leveranser också och säga upp veckor som man vet att man är bortrest eller har annat för sig. Läs mer
    2018-03-19 Matkomfort svarar Åsa A
    Tack Åsa för ditt fina betyg!
    Härligt att höra att du är nöjd med oss, vår flexibilitet och Sthlmslådan.
  • Sofia W
    Sofia W skrev om Matkomfort
    Premium. Markomfort håller mycket hög nivå på såväl råvaror som recept. Vi skulle absolut rekommendera matkomfort. Dock valde vi snabbt bort familjelådan till förmån för premium. Vi gör istället barnvänliga varianter samtidigt som vi vuxna får god mat. Läs mer
    2018-03-12 Matkomfort svarar Sofia W
    Tack för ditt fina betyg och din rekommendation Sofia!
    Toppen att ni hittat rätt med Premium och barnvänliga varianter av den, vilket ju oftast är lätt ordnat!
  • Carina Ä
    Carina Ä skrev om Matkomfort
    Vi är riktigt nöjda med allt från kundtjänst, leverans och framförallt maten (som är perfekt) Läs mer
    2018-03-06 Matkomfort svarar Carina Ä
    Härligt att höra Carina. Tack för ditt fina betyg och omdöme! Toppen att ni är nöjda med allt från service till mat.
  • Liv G
    Liv G skrev om Matkomfort
    Bra råvaror
    Jättebra att det finns kassar för 6 pers
    Jättebra att det går att beställa extra huvudråvara!!! Läs mer
    2018-03-01 Matkomfort svarar Liv G
    Tack för ditt fina betyg Liv!
    Härligt att vi kan hjälpa dig och din stora familj i vardagen.
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Matkomfort
    Hej jag har premium och vi är generellt nöjda med undantaget att det är för mycket korv/chorizos. Vem äter korv så ofta av det slaget? Enda anledningen att vi velat stoppa tjänsten ett antal ggr. Blivit bättre dock. Läs mer
    2018-02-27 Matkomfort svarar Charlotte W
    Tack för ditt fina betyg Charlotte!
    Tråkigt att höra att ni tycker det är korv för ofta. Vi gillar korv och tycker det är en bra huvudråvara för vardagen och vi väljer bara ut riktigt bra korvar. Toppen att ni bokar av och på som det passar. Prova också att byta till någon av våra andra menyer de veckor det är korv, allt innehåll presenteras ett par veckor i förväg, inne på Mina sidor.
  • Anna T
    Anna T skrev om Matkomfort
    Bra service och god mat utan onödiga tillsatser. Läs mer
    2018-02-27 Matkomfort svarar Anna T
    Tack för ditt fina toppbetyg Anna!
    Härligt att vår service och mat uppskattas och att vi får hjälpa er i vardagen.
  • Helena K
    Helena K skrev om Matkomfort
    Vi är mycket nöjda både med mat (Stockholmsmässan) och service. Bra hemsida, pålitliga leveranser, goda middagar med bra råvaror. Läs mer
    2018-02-21 Matkomfort svarar Helena K
    Tack för ditt fina betyg och din rekommendation Helena!
    Toppen att ni är nöjda med oss och hela konceptet. Vi är glada att få vara med och underlätta er vardag.
  • Josefin T
    Josefin T skrev om Matkomfort
    En bra hjälp i en hektisk vardag! Klassiska familjerätter som är väldigt lättlagade tack vare färdiggjorda såser. Såserna är oftast väldigt goda! Alltid fått snabb och bra hjälp när jag kontaktat dem. Läs mer
    2018-02-15 Matkomfort svarar Josefin T
    Härligt att höra Josefin!
    Tack för ditt betyg. Hälsar kockarna att såserna uppskattas och vi är glada att vi får hjälpa er i en hektisk vardag.
  • Rebecca B
    Rebecca B skrev om Matkomfort
    Bra bemötande

Har vissa synpunkter på maten. Lite för gammaldags med feta såser, majonnäs och dragonsmaker. Skulle kunna moderniseras m mer asiatisk touch osv. De nytänkande vegrätterna är för konstiga och ibland oätliga. Går att göra mkt enklare och ”normalt”.
    Plus för bra råvaror, gudomlig pesto, snabba rätter och supergod kyckling m koreansk mayo!! Läs mer
    2018-02-13 Matkomfort svarar Rebecca B
    Tack Rebecca för din feedback!
    Vi försöker få till en jämn vecka med "tyngre" och "lättare" såser. Det är alltid grädd- och crème fraichesåser som får högst betyg. Var gärna med och betygsätt för att påverka kommande veckors innehåll. Vi tar också tacksamt emot idéer på både vegetariskt och annat. Hör av dig till oss och önska! Härligt att du gillar peston och sojamajonnäsen.
  • Carina R
    Carina R skrev om Matkomfort
    Lätt att tillaga, mycket hög kvalitet på varorna, alltid gott. Som att äta på restaurang varje dag. Läs mer
    2017-11-20 Matkomfort svarar Carina R
    Underbart att höra Carina, tack för fint betyg!
  • Johnny H
    Johnny H skrev om Matkomfort
    Matkomfort är fantastiskt. Jag har hört av mig till dem flera gånger och berömt maten. Premiumlådan för två personer är helt enkelt underbar.
    På den negativa sidan har vi faktureringen. Jag upplever det som mycket opraktiskt att behöva betala två gånger i månaden. Alla andra leverantörer jag har fakturerar en gång i månaden. Matkomfort har varit igång så länge nu att de borde ha börjat få ordning på likviditeten och kan ligga ute med pengar några dagar längre. Jag kan också tycka att variationen på familjelådan för fyra personer är lite klen. Det är mycket samma rätter som går runt där även om de rätterna är väldigt goda.
    Sammantaget är jag grymt nöjd och älskar maten. =) Läs mer
    2017-11-16 Matkomfort svarar Johnny H
    Tack Johnny för ditt fina betyg och din rekommendation! Toppen att du provat både Premium och Familjefavoriter.
    Just Familjefavoriter är framtagen för att lite mer kräsna barn ska lära sig tycka om nya smaker, då behövs upprepning. Vi rekommenderar att man varvar den med någon annan låda och då återkommer de ungefär var 14:e vecka. Sedan tittar vi på betygen, de som får bra betyg blir kvar, övriga ses över.

När det gäller faktureringen så har vi varit igång länge (snart 10 år!) och vi är fortfarande små och privatägda. Dessvärre finns det ett flertal kunder som beställer utan att ha en intention att betala. Eller de som vill men som sen inte kan. Låter vi det gå upp till 30 dagar innan vi skickar ut fakturan och sedan ett par veckor till för påminnelser och slutligen inkasso, kan vi vara uppe i 8-10 leveranser som gått ut, som vi inte får betalt för. Det smidigaste är att betala med kort via vår betalningspartner PayEx.
  • Inger Och Kjell M
    Inger Och Kjell M skrev om Matkomfort
    Att vara kund hos Matkomfort har underlättat min tillvaro genom att erbjuda färdigkomponerade veckomenyer med bra råvaror.
    Man får instruktioner och tips om tillagning och dessutom får man Matkomforts goda färdiglagade såser. Det känns nästan som att gå på restaurang och äta varje dag.
    Har något varit fel eller man haft funderingar om något får man alltid vänliga och sakliga svar och förklaringar. Läs mer
    2017-11-14 Matkomfort svarar Inger Och Kjell M
    Vi är så glada att vi kan hjälpa er i vardagen Inger och Kjell! Härligt att vi, våra råvaror, menyerna och bemötandet uppskattas, tack.
  • Ketti D
    Ketti D skrev om Matkomfort
    Bra, ekologisk, nyttig, smakrik mat! Läs mer
    2017-11-13 Matkomfort svarar Ketti D
    Tack för härligt omdöme och finfint betyg Ketti!
  • Ingela M
    Ingela M skrev om Matkomfort
    Matkomfort har varit mycket trevliga och tillmötesgående ända från det att vi började använda deras tjänster. Har fått bra information när de gjort ändringar i tjänsten. Har även fått bra och snabb hjälp vid kontakt på e-post tex då jag missat att avbeställa en vecka vilket de ordnade så att vi fick leverans veckan efter. Läs mer
    2017-11-13 Matkomfort svarar Ingela M
    Tack för fina ord och toppbetyg Ingela!
    Härligt att höra att ni är nöjda med oss och att du fått ett bra bemötande vid kontakt med oss.
  • Johan D
    Johan D skrev om Matkomfort
    Mycket bra råvaror
    Pålitga leveranser. Läs mer
    2017-11-10 Matkomfort svarar Johan D
    Toppen, tack för det fina betyget Johan!
  • Anki M
    Anki M skrev om Matkomfort
    Vi har haft matkomfort i ca 1 1/2 år. Vi har varit nöjd nästan hela tiden. Supergod mat, såser som på restaurang. Enkelt att tillreda. Man slipper handla så mycket mat de veckor vi har låda. Vi kör varannanvecka o det passar oss. Oftast kör vi finlådan, den är bäst. Ibland har vi haft familjefavoriter och den är oxå god. Man bör kolla o se vad man tycker bäst om. Vår familj har lite svårt för fisken, där blir det mat över. Fisksoppan är dock en av mina favoriter. Annars kan man önska lite större portioner. Det är lite knapert ibland. Läs mer
    2017-11-10 Matkomfort svarar Anki M
    Tack för ditt betyg Anki! Härligt att ni för det mesta är nöjda med oss. Toppen att ni upptäckt enkelheten med att kolla menyn och byta efter vad som passar er bäst just den veckan. Tråkigt att höra att fiskrätterna inte är lika poppis, de brukar få riktigt höga betyg. Har ni provat att beställa till extra huvudråvara någon gång, annars kan det vara värt om man känner att det går åt lite mer protein. Alternativt gå upp en portion (för Premium) om man har växande barn som kanske äter lite större portioner.
  • Anna F
    Anna F skrev om Matkomfort
    Är så nöjd med allt. Från bemötande till all god mat. Läs mer
    2017-11-06 Matkomfort svarar Anna F
    Underbart att höra Anna, tack så mycket!
  • Arne B
    Arne B skrev om Matkomfort
    Jag har Stockholmslådan och tycker att det är bra rätter med många variationer. Det är sällan man får samma rätt flera gånger. Vissa rätter är lite krångliga att tillaga men de flesta går hyfsat enkelt. Det vore bra om det fanns en bild på den färdiga rätten så att man kan se hur det är tänkt att bli. Ibland är det svårt att veta vilka proportioner det ska vara mellan ingredienserna då det inte framgår mängder i recepten. Det vore även bra att veta i förväg vilka basvaror man förutsätts ha hemma, tex, rapsolja, smör o liknande.Såserna är ofta väldigt feta, upp till 80 % ,och inte speciellt goda. Här borde de försöka få fram lite smalare och smakfulla varianter.

MVH
    Arne Brataas Läs mer
    2017-11-06 Matkomfort svarar Arne B
    Tack för ditt betyg och din viktiga feedback Arne!
    I Sthlmslådan är det fram för allt Fantasirätten som är lite mer krävande än de andra. Det vet vi om och vi tittar på vegetariska rätter och alternativ som kan underlätta och vara ännu lite snabbare. Samtidigt vill vi inte att rätterna ska vara för enkla, som till exempel en pasta med pesto rakt upp och ner. Kanske har vi fel där!

De enda basvarorna du behöver ha hemma är salt, peppar, oliv/rapsolja och smör. Ibland skriver vi att du ska vända fisken i mjöl, då det blir enklare att hantera den. Har man inget mjöl hemma är det inget måste för att få till en smaklig måltid.

Tyvärr har vi inte möjlighet att skriva antalet grönsaker i beredningsfilerna. Vi använder samma meny till alla våra storlekar, 1-6 portioner. Redan där är det olika antal för olika kunder. Ett exempel, att skriva ca en tomat per portion skulle bli helt fel i vissa storlekar. För de som har en portion kan det ibland handla om att ta fram en halv citron, de som har 5 portioner kanske har 2-3 stycken beroende på vad de ska användas till. Hur stora tomaterna och lökarna är vet vi först när grönsakerna kommer, då är menyerna redan tryckta. Därför vet vi inte själva i skrivandets stund om vi får små eller stora, dvs hur många det blir i lådan när det väl packas.

Menyerna trycks på torsdagen, vilket är innan vi har fått hem varorna. Kommer det mycket små tomater kanske vi behöver lägga i fler än vad vi hade planerat för och tvärt om. Även i samma leverans kan två kunder med samma antal portioner få tre stora och en annan fyra mindre tomater, som ett exempel. Ett tips är att lägga Matkomfortgrönsakerna i en egen låda i kylen, när man packar upp. Eller allt från oss samlat på en hylla.

Vi önskar också att vi hade möjlighet att fota alla rätter! Då vi får hem råvarorna på fredagen har vi ingen möjlighet att hinna fota dem och lägga upp på exempelvis hemsidan. Det kan komma att ske ändringar in i det sista, och då vill vi inte ha fotat något som inte sedan levereras i lådan. Är det storm på havet och vi blir helt utan torsk eller annan fisk, kan det bli en helt annan rätt vi får servera.

Sen har vi såserna, de fetaste är alltid de som får bäst betyg. Vi försöker få en bra balans och helhet över veckan. Hoppas du sätter betyg på vår mat, det bästa sättet att vara med och påverka då vi tittar mycket på dem i vårt arbete framåt.

Ett långt svar på viktiga synpunkter - vi hörs igen om det är något du funderar på!
  • Yvonne N
    Yvonne N skrev om Matkomfort
    Fantastisk affärsidé. Unik i Sverige. Erbjuder nämligen även måltider för singelhushåll.det gör ingen annan...
    Sällan repriser. fantastiska såser speciellt de kalla. Idag äter jag fisk (nytt för mig)
    fläsk kött och kyckling varje vecka och det är alltid så gott. Och nya smakupplevelser. Nya rot- och grönsaker..har jag fått uppleva.
    Och man kan fixa till maten på sitt eget sätt..om man vill (och kan).
    Fräscht förpackat. Leverans till dörren.
    Behöver inte fundera vad jag ska äta.
    Och jslipperag handla....mer än vissa basvaror...
    Och jag slipper släpa...enkla pedagogiska recept.
    Jättebra kundservice.
    hoppas jag inte glömt nått... Läs mer
    2017-11-06 Matkomfort svarar Yvonne N
    Tack Yvonne för ditt fina omdöme och toppbetyget!
    Härligt att höra att du hittat till oss och att vi får hjälpa dig i vardagen, att bemötande varit bra och att maten smakar. Vi förstår att även singelhushåll kan behöva lite hjälp och inspiration i köket!
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Matkomfort
    Hej,
    Jag tycker matkomfort är bra.
    Tycker kundtjänst trevliga när jag har ringt.
    Chauffören som kommer trevlig.(saknar den gamla chauffören)
    Punktliga.
    Rätter är smakliga, dock inte alla tycker jag.
    För lite kyckling.
    Matkomfort är bra, dock synd att de har inte , t.ex laktosfri kostnad eller veganskt, eller glutenfri?
    Jag är nöjd med matkomfort.
    Har bara haft ett email, där personen lätt väldigt uppkäftig per mail.
    Inget mer :).
    Mvh, Läs mer
    2017-11-06 Matkomfort svarar Anna Å
    Härligt att du tycker vi är bra över lag! Toppen om du betygsätter rätterna enligt 1 - vill inte se i lådan igen och 5 - vill gärna se i lådan igen. Vi jobbar jättemycket med betygen i vår utveckling framåt. Då och då har vi kyckling två gånger samma vecka, framför att mer kyckling önskas! Hälsar också transportfirman att den gamla chauffören på din rutt är saknad.

Vi lagar såna stora mängder såser åt gången att det i dagsläget inte fungerar att i vår produktion hantera de små laktosfria konsumentpacken som finns idag. Än så länge har producenterna inga storkökspaket. Det är en av anledningarna till att vi inte kan producera en variant med laktosfritt. För vanliga matkassar handlar det mer om att bara packa en annan produkt i påsen, vilket förstås är enklare. Vegetariskt tar vi in då och då, förutom i Sthlmslådan i vilken vi har en veggishrätt i veckan. Ett helt veganskt alternativ ligger lite längre bort.

Jag är verkligen ledsen om uppfattats som uppkäftiga i den mejlkontakt du haft med oss! Härligt att det funkat bättre per telefon.
    Har du fler tankar eller funderingar - låt gärna oss veta!
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Matkomfort
    Jag köper lådan som heter vroom varannan vecka. Jag är på det hela taget nöjd. Minus är att man inte kan få en månatlig faktura. Saknar också verkligen att få en vegetarisk rätt på menyn, hade gärna haft det istället för rätten med fläskkött varje vecka. Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Camilla W
    Tack för ditt betyg och viktiga feedback Camilla!
    Vi är ett litet privatägt företag som inte möjlighet att fakturera en gång i månaden. Då vi har 15 dagar som betalningsvillkor och fakturerar var 14:e dag kan du göra så att du slår ihop två fakturor och betalar dem samtidigt. Hör av dig till oss om du vill veta mer så hoppas jag vi kan komma fram till en smidig lösning som passar!

När det gäller vegetarisk har vi valt att lägga en vegetarisk i veckan i Sthlmslådan. I Vrooom kör vi något vegetariskt då och då. Det finns en liten efterfrågan så vi kommer köra det lite oftare eller skapa rätter som kanske inte kräver fullt så mycket kött alla dagar i veckan. Samtidigt har vi kunder som inte vill ha vegetariskt alls!
    Låt oss gärna veta om du har fler frågor eller funderingar!
  • Katarina R
    Katarina R skrev om Matkomfort
    Har länge haft Premium-kassen varannan vecka och är mkt nöjd. Mycket goda och vällagade såser och grytbaser ger kombinationer och smaker utöver det vi själva hade kunnat åstadkomma till vardags. Leveransen kommer oftast ngt innan utsatt tid, har aldrig varit försenad. Recepten är ofta kompletterade med "barntips". Matkomfort är måna om nöjda kunder, och har varit generösa med kompensation om det ngn gång har varit en vara som inte hållit måttet. Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Katarina R
    Tack för ditt fina betyg och dina fina ord Katarina!
    Härligt att höra att du är nöjd med allt från leverans, till mat, tips och vår service.
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Matkomfort
    Den bästa ”kassen” vi haft och vi har testat många :) Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Ulrika H
    Åh va härligt att höra Ulrika, tack!
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Matkomfort
    Bästa val jag har gjort att börja med Matkomfort! Hög kvalitet, enkla recept men ändå smakrikt och känsla av lagat från grunden. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Mattias F
    Tack snälla för fint betyg och omdöme!
    Härligt att vi får hjälpa dig i vardagen.
  • Nina N
    Nina N skrev om Matkomfort
    Allt är verkligen jättebra på alla sätt och vis men med det intensiva liv med barn i tonåren med olika aktiviteter samt ibland är vi fler än bara familjen gör att Matkomforts goda mat kommer i otakt med vår vardag. Läs mer
    2017-11-01 Matkomfort svarar Nina N
    Tack för fint betyg! Va härligt att ni är nöjda med oss på alla sätt och vis men att det kan vara svårt att få ihop det ändå!
    Vi tipsar lite då och då vad man kan göra om man tex. blir fler till middagen, i vår Food Court och det kan vi ta upp igen. Laga tillexempel två av veckans rätter om ni blir många och spara eventuella rester som blir över. Har ni sedan två dagars rester över blir det en buffé den tredjedagen, dem som är hemma kan välja vad de vill äta i "repris"! Eller blir ni många och har en rätt över fredag/lördag? Köp till sushi och servera som förrätt samt lite extra sallad och sedan lite mindre portioner som huvudrätt. Hör av dig till oss om du står på eftermiddagen och vill ha mer tips i stunden!
  • Mats R
    Mats R skrev om Matkomfort
    Jag har köpt Stockholmslådan i ca 2 års tid och är mycket nöjd.
    Såväl leverans och kundbemötande som innehåll och smakupplevelse, överträffar ständigt mina förväntningar.
    Pris/prestanda är tack vare ovan rimlig, även om 120kr/portion inte kan anses billigt.

Tack
    Mats R Läs mer
    2017-10-25 Matkomfort svarar Mats R
    Tack själv Mats! För fint betyg och rekommendation.
    Härligt att vi får överträffa dina förväntningar i vardagen och att du tycker att vi ändå är prisvärda.
  • Agneta E
    Agneta E skrev om Matkomfort
    Hela Matkomforts upplägg tycker jag är proffsigt och fungerar bra. Har bara positiva erfarenheter. Beställer en låda ungefär varannan vecka, för tillfället något mer sällan. Vi köper familjelådan. Jag tycker att maten är bra och har inbland tänkt att jag ska byta låda för att få större variation. Det har inte blivit av men beror helt och hållet på mig. Det har passat vår familj att få färdiga såser mm och därför valde vi Matkomfort som leverantör. Det blir dock en lite dyrare lösning för oss som är lata/mindre bra på matlagning vilket är orsaken till att vi köper lådan varannan vecka. Uppskattar den höga kvalitén på råvarorna. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Matkomfort. Läs mer
    2017-10-25 Matkomfort svarar Agneta E
    Tack för fin rekommendation och betyget Agneta!
    Toppen att ni hittat rätt med vår middagslösning och att ni väljer den intervall och meny som passar er bäst. Det är precis så vi önskar att man gör. Vill du ha hjälp med att testa någon av våra andra varianter, hör bara av dig så ordnar vi det.
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Matkomfort
    Jag är nöjd. Mina lådor levereraaenligt tidtabell. Inget saknas vid leverans. Fiskrätterna lite tråkiga och enformiga. Efterlyser lite mer typ fiskgryta. Tråkigt med ffa couscous då denna är torr. Kräver ordentligt med sås till. Salladerna, speciellt med fänkål är goda. Bra med mycket rotfrukter. Läs mer
    2017-10-25 Matkomfort svarar Ulla N
    Tack för fint betyg och synpunkter Ulla!
    Kul att höra att du gillar fänkålen och våra rotfrukter från Ryftes på Gotland. Våra fiskrätter brukar vara mycket uppskattade och särskilt vår fiskgryta, hoppas du får den snart om du missat den! Couscous har vi lite då och då, flera av våra kunder önskar alternativ till ris, potatis, pasta och bulgur. Håller med om att det kräver lite extra olja, smör eller mer av såsen, för att den inte ska upplevas som så torr.
  • Elizabeth B
    Elizabeth B skrev om Matkomfort
    Hög kvalitet i kundbemötande. Bra upplägg av hemsidan. Bra administration. Trevlig (och för det mesta samma) leverantör.
    Varierande betyg för recept och mat men kanske ändå i snitt en fyra. Den utomordentligt trevliga personalen i kundtjänst dras ner ett steg av den levererade maten! Läs mer
    2017-10-25 Matkomfort svarar Elizabeth B
    Tack snälla Elizabeth!
    Härligt att du uppskattar oss, maten, hemsidan och inte minst servicen i kundtjänst. Vi är glada att vi får förbereda din vardagsmat och det är trevligt att få höras lite då och då, när vi kan hjälpa till med något.
  • Gunilla G
    Gunilla G skrev om Matkomfort
    Är väldigt nöjd med allt. Det enda att kommentera är att texten knappt går att läsa på undersidan av plastburkarna då trycket är dåligt och färgen är grå. Det blir för dålig kontrast. Läs mer
    2017-10-24 Matkomfort svarar Gunilla G
    Tack för ditt fina betyg Gunilla! Toppen att ni är nöjda med allt.
    När det gäller text på burkarna ska vi se vad vi kan göra för att förbättra kontrasten. Mycket mer plats har vi inte men med färg och text kanske vi kan få till det så det blir mer lättläst!
  • Caroline B
    Caroline B skrev om Matkomfort
    Matkomfort har underlättat min och min familjs vardag enormt. Vi får god, varierad och lättlagad mat till ett bra pris varje vecka. Vi har testat både vroom och familjefavoriter som båda är superbra! Våra förväntningar infrias varje vecka, gott och tid över till annat. Läs mer
    2017-10-24 Matkomfort svarar Caroline B
    Tack för toppenbetyg Caroline!
    Härligt att vi får underlätta er vardag, att era förväntningar infrias och att ni provat lite olika. Det tycker vi är jättebra. Välj den menyn som passar bäst just den veckan eller kör varannan!
  • Maria B
    Maria B skrev om Matkomfort
    Jag har köpt både sthlmslådan 3 dagar/v och helglådan som vi tagit med till landet.

Hade gärna sett att att helglådan varit mera grönsaker och mera hälsoinriktad. Dock tycker jag att de har varit men min man , gillade dem inte, då både veckolådorna och helglådan hade dålig variation. Läs mer
    2017-10-24 Matkomfort svarar Maria B
    Tack för betyg och feedback Maria!
    Premium Helg är fortfarande under utveckling och vi tar tacksamt emot alla kommentarer. Jämfört med vid starten är det redan mer grönsaker i den så prova gärna någon gång igen. Vi har i dagsläget inte någon plan för att göra just Premium Helg mer hälsosam. När det kommer till vardagsmaten tycker vi det handlar om mat och rörelse i kombination. Är det något speciellt du söker i "hälsoinriktning", hör gärna av dig!

När det kommer till variationen har vi i Premium Helg en kött och en fisk i lådan. Våra vardagskassar innehåller en fisk, en kyckling och vanligtvis någon färs och/eller en fläsk-rätt. Något mer sällan serverar vi korv. Bra vardagshuvudråvaror tycker vi! Tillbehör, såser och kolhydrater varvas. Är det något som saknas där, som du skulle vilja se i våra matkassar, låt oss gärna veta!

Antennvägen 14, 135 48 Tyresö