Matkomfort, sid 2

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 971 kunder tycker om Matkomfort

Karin J skrev om Matkomfort
    Har prenumererat länge. Bra mat, särskilt vegolådan. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Karin J
    Vad kul att ni är så nöjda med Vegolådan, det glädjer oss.

Lotta E skrev om Matkomfort
    Vem är Lotta. Finns i alla fall inte på det här telefon numret. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Lotta E
    Hej,
    Det har blivit fel vid utskick, hemskt ledsen för det. Hoppas ni är nöjda med maten från oss.

Ha en riktigt fin sommar!

Malin E skrev om Matkomfort
    Vi får Stockholmslådan för 2 personer.
    Vi är mycket nöjda.
    Recepten är lätta att följa.
    Även maken har nu blivit intresserad
    av matlagning, vilket är jätte roligt.
    Man får testa alla möjliga rätter.
    Vi har börjat äta mycket mera vegetariskt
    nu, mycket tack vare Matkomforts inspirerande recept. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Malin E
    Vilken härlig läsning och vad roligt att fler blivit intresserade av matlagning. Det glädjer oss.
    Tack för ett fint betyg!

Martin R skrev om Matkomfort
    Samma förare varje vecka. Supertrevlig och alltid med ett stort leende... Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Martin R
    Tack för ditt fina betyg och läsning.

Helen W skrev om Matkomfort
    Smidigt, enkelt. Inget krav att beställa varje vecka utan lätt att styra själv. God mat med mycket enkla menyer. Såserna färdiggjorda som är goda. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Helen W
    Tack för ett toppbetyg, det betyder mycket för oss.

Katarina K skrev om Matkomfort
    I really like the recipes, the quality of the food and the sauces (there are always nice sauces 😉). I’ve tried a few of the boxes and they are all nice except the vegetarian, which is just carbs and not really very good. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Katarina K
    Hi,
    Thanks for a great rating, it means a lot to us.

Have a nice summer!

Carina P skrev om Matkomfort
    Uppskattar särskilt närproducerade och ekologiska råvaror. Lättlagade och välsmakande menyer. Underlättar defensivt en god kosthållning under vardagen. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Carina P
    Stort tack för ett finfint betyg, det betyder mycket för oss.

Karin B skrev om Matkomfort
    Jag tycker konceptet är toppen. Grytorna kan förbättras och tycker ibland fisken inte håller måttet. Gärna mer lax som funkar lite bättre. Barnen provar nya saker och det är väl det bästa.

Klar 4/5 Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Karin B
    Tack för ett toppbetyg och dina fina ord!

Hanna S skrev om Matkomfort
    Premium för två personer.
    Jag blir alltid mycket väl bemött och får snabbt svar och hjälp med det jag har på hjärtat.
    Alla mina förväntningar har infriats med bravur.
    Vi äter festmiddag varje dag. Bit det rester över förgyller jag dem till en smarrig pyttipanna med hjälp av slattar av de goda såserna.
    Vi har haft leveranser i flera år. Av olika anledningar gjorde vi ett uppehåll på ca ett år. Vi längtade tillbaka till de fräscha produkterna med det mest varierade tillsgningsinstuktionerna och tipsen. Alltid lika spännande!
    Vi lär oss nya sätt att både laga och servera maten på.
    Nu har vi varit kunder igen i nästan ett år. Det är kul att laga rätterna och i stort sett vid varje måltid brista ut i ”Men oj va gott” Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Hanna S
    Hej och varmt välkomna tillbaka!
    Vilka fina ord, vad glad jag blir att läsa det du skriver. Så härligt att ni är så nöjda med våra leveranser och maten som kockarna förberett.

Tack för ett superbetyg och ha en fin sommar!

Inger T skrev om Matkomfort
    Är nöjd med Matkomforts Premiumlåda Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Inger T
    Vad härligt att ni är så nöjda med Premiumlådan från oss, det glädjer!

Tack för ett toppbetyg.

Rikard S skrev om Matkomfort
    Hej,

Jag heter inte Rikard (som ni skrivit i sms och här på hemsidan) utan Björn men är förvisso kund hos Matkomfort så jag kan fylla i min upplevelse av Familjefavoriter.

Jag är nöjd med Matkomfort. Genomgående bra matvarukvalitet och lätt att laga. Vi äter inte röd paprika och man får väldigt mycket paprika med matkassen. Jag tar med den till jobbet istället så får arbetskamraterna äta den. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Rikard S
    Hej Björn,
    Det har blivit fel i utskicket, hemskt ledsen för det men tack för att du ändå betygsätter.

Stort tack för ett toppbetyg och dina fina ord, det betyder mycket för oss.

Åsa C skrev om Matkomfort
    God mat av hög kvalitet. Fräscht med riktigt vällagade såser och bra råvaror. Bra att kunna köra olika lådor olika veckor. Nu under 2020 roliga extraerbjudanden. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Åsa C
    Tack för ett fint betyg och fina ord! Härligt att du varierar mellan de olika produkterna.

Ha en bra sommar och njut av lite ledighet!

Minako O skrev om Matkomfort
    Bra recept god mat med bra kvalitet. Fräscha grönsaker. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Minako O
    Tack för ett toppen betyg och fina ord!

Jonas K skrev om Matkomfort
    Mycket nöjda.
    Vissa recept har på slutet varit aningen otydliga.
    /Jonas Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Jonas K
    Tack för ditt toppbetyg!

Charlotte K skrev om Matkomfort
    Matkomfort gillar detta

Catharina H skrev om Matkomfort
    Lite dyrare än vår tidigare leverantör men värt varenda krona. Fräscha råvaror och otroligt goda såser.
    Bra service och trevligt bemötande av både kundtjänst och de chaufförer som levererar till dörren.
    Exakt leveranstid (+/- 30min) meddelas 3 dagar innan och bilen kan följas i realtid på leveransdagen. Lätt att ändra/avboka leveranser på hemsidan. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Catharina H
    Tack för dina fina ord, vad roligt att ni är så nöjda med råvarorna, de kockförberedda såserna och även leveransen. Det glädjer oss att ha så nöjda kunder.

Francisco M skrev om Matkomfort
    Provat många olika matkassar men just Matkomfort spelar i en annan liga. Deras maträtter är enkla att tillaga och mycket goda. Det märks att det är proffs som tillagar såserna och varje middag känns som man är ute på restaurang och äter.
    Dessutom väldigt fin service när man ringer och har frågor eller behöver hjälp. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Francisco M
    Stort tack för dina fina ord, det glädjer oss. Jag ska läsa upp det här för kockarna så blir dom extra glada.

Claes L skrev om Matkomfort
    Fantastisk mat varje dag. Känns som att äta på restaurang. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Claes L
    Tack för dina ord och ditt fina betyg!

Malin E skrev om Matkomfort
    Personlig service & kundtjänst! Alltid hjälpsamma och trevliga! Bästa och finaste råvarorna, enkel och snabb tillagning av rätterna uppskattas mycket i stressig vardag. Det oslagbara med Matkomfort är de utsökta såserna som kommer redan färdiga, de kan vi inte vara utan och därför är vi trogna kunder sedan många många år tillbaka, de är svårt att hitta en annan matkasse som passar våra behov bättre! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Malin E
    Stort stort tack för dina ord och ditt fina betyg! Det glädjer oss att ni är så nöjda med maten från oss och det kockförberedda såserna som vi gör här hos oss.

Ursula D skrev om Matkomfort
    Hög upplevelse.
    Beställer matlåda var tredje vecka.
    Är en trogen kund.
    Har även köpt specialprodukter fr Matkomfort såsom oxfilé och ostlåda. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Ursula D
    Stort tack för ett superbetyg, det betyder mycket för oss att ni är nöjda med maten! Härligt att ni beställer kockens val också.

Alberto U skrev om Matkomfort
    Är inte Alberto och det har jag meddelat i mejl. Trots allt verkar jag finnas kvar i registret. Vänligen ta bort mitt namn. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Alberto U
    Hej,
    Jag är ledsen men namnet har blivit fel vid utskick, hoppas ni är nöjda med maten i alla fall.

Anna J skrev om Matkomfort
    Mycket god mat och träffsäkra leveranser. Allt som ska vara med är med jämt.
    Vi har Vroom kassen och med småbarn så underlättar den hela vår vecka! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Anna J
    Hej,
    Stort tack för ett toppbetyg, det glädjer oss att ni är så nöjda med maten och att det fungerar bra med småbarn!

Ha en riktigt fin sommar!
  • Inga-lena N

2020-06-18

Inga-lena N skrev om Matkomfort
    Alltid gott och bra tips i recepten.
    Leveranserna fungerar perfekt. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Inga-lena N
    Hej!

Stort tack för ett jättefint betyg.

Maggan A skrev om Matkomfort
    Vi har varit kund hos Matkomfort sedan starten och vi är mer än nöjda under alla år inkl barnen, från ca 10-13 år till numera utflugna.
    Vi har varierat mellan Premium, Stockholm och Vegetariska lådorna.
    Vi är så glada att vi få njuta av alla supergod rätter, som är förberedda av proffs!
    /Pia Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Maggan A
    Hej Pia,

Stort tack för ett finfint betyg!
    Härligt att ni är så nöjda kunder hos oss och varit det så länge, det glädjer.

Henrik L skrev om Matkomfort
    Bästa matkassen! Alltid god mat. Vi är en barnfamilj med en 8 Åring och 5 åring som klarar oss på 3 dagars med 3 portioner. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Henrik L
    Härligt och höra att hela familjen är så nöjd med maten från oss, tack för ett fint betyg!

Ha en jättebra sommar!

Emil Knut Olof B skrev om Matkomfort
    Mycket god mat och väl igenomtänkta recept med fantastiska såser och andra tillbehör. Maten blir lagad från grunden men många tidskrävande moment är förberedda så det hinns med i vardagen. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Emil Knut Olof B
    Tack för ett toppbetyg och fina ord!

Ulf E skrev om Matkomfort
    Har prenumererat på Stockholmslådan i 6 veckor. Mycket goda rätter med bra variation, recepten är lätta att följa.
    Mycket nöjd! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Ulf E
    Stort tack för ett toppbetyg!

Ha en fin sommar.

Sara F skrev om Matkomfort
    Just nu har jag lådan Familjefavoriter och tycker den passar oss bättre än Vroom som vi hade innan. Nu får vi med grönsaker så måltiden blir mer komplett. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Sara F
    Tack för ett jättefint betyg, vad roligt att ni är så nöjda med Familjefavoriter.

Maria B skrev om Matkomfort
    * Familjekassen och Vroom
    * Alltid trevligt, gott och proffsigt
    * Skapar enkla och smidiga lösningar
    * En stor hjälp i vardagen! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Maria B
    Tack för ditt fina betyg!
    Härligt att ni är så nöjda med Familjefavoriter och Vrooomlådan.

Marie M skrev om Matkomfort
    En snabb och enkel kasse (Vroom) med fina råvaror och goda såser. Rätterna går oftast hem hos våra barn som är 8 och 10, men jag skulle önska att det fanns en lika snabb kasse anpassad till barnfamiljer. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Marie M
    Tack för ett superfint betyg!
    Familjefavoriter är en produkt som jag skulle rekommendera er att variera mellan med barn.

Linda F skrev om Matkomfort
    Varit kund i 8 år. Min upplevelse är hög kvalité, mkt goda såser, stor variation på menyerna, serviceminded personal. Gott helt enkelt! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Linda F
    Stort tack för dina fina ord och ditt fina betyg,

Carl T skrev om Matkomfort
    Fantastiska såser och alltid middagar som hela familjen gillar. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Carl T
    Tack för ditt betyg!

Ha en fin sommar och njut av lite ledighet!

Daniel B skrev om Matkomfort
    Vi har premium låda för 2 pers i många år, vi är mycket mycket nöjda
    Bra bemötande, säkra leveranser

Vi har bara positiva upplevelser framförallt super bra produkter, lätt att läsa recepten, roligt att laga maten 👍👍 Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Daniel B
    Stort tack för dina fina ord och ett toppen betyg, härligt att ni är så nöjda med Premium för 2 personer.

Jennie L skrev om Matkomfort
    Fantastiskt god mat! Och enkelt. Bara bra! Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Jennie L
    Tack för dina fina ord och ett toppbetyg.

Joakim B skrev om Matkomfort
    Alltid enkelt att laga och alltid god mat. Lite som att gå på restaurang varje dag. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Joakim B
    Stort tack för ett fint betyg.

Camilla T skrev om Matkomfort
    Jag heter Susan inte Camilla. Bra. Haft Matkomfort många år. Har varannan vecka. Varit nöjd. Har köpt olika menyer för att variera.
    Ibland för mycket vitfisk. Läs mer
    2020-06-22 Matkomfort svarar Camilla T
    Hej Susan,
    Det har blivit fel i utskicket men stort tack för att du ändå tog dig tid att betygsätta oss.

Stort tack för dina fina ord, det betyder mycket för oss.

Malin A skrev om Matkomfort
    Brukar ha vanliga matlådan för tre.
    Har alltid varit nöjd med middagarna o leveranser.
    Upplever dock att mängden för portionerna har blivit sämre o upplevs lite för att mätta tre vuxna personer.
    Gör uppehåll över sommaren o ger dom en ny chans i höst. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Malin A
    Stort tack för ditt fina betyg, det betyder mycket för oss.

Räcker portionerna inte till och att gå upp en portion känns för mycket så kan du beställa extra protein till veckan. Ni är varmt välkomna tillbaka i höst.

Håkan H skrev om Matkomfort
    Enkelt, snabbt och gott, rekommenderas. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Håkan H
    Tack för ett fint betyg och dina fina ord!

Gun D skrev om Matkomfort
    Just nu har vi vego premium!! Vi är supernöjda med allt!!
    Älskar att precis allt finns med i matboxen.
    God kvalitet på allt!
    Trygg leverans!
    Ni förenklar vår vardag!!
    Tack!! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Gun D
    Stort tack för dina fina ord, det betyder mycket för oss att ni är så nöjda.
    Tack för ett toppbetyg!

Ewa L skrev om Matkomfort
    Varit kund i 10 år och är lika nöjd idag som då.
    Bästa är att det inte blir något matspill. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Ewa L
    Vad härlig läsning och roligt att ni varit kund så länge och lika nöjda nu som då.
    Tack för ett toppbetyg!

Peter O skrev om Matkomfort
    Goda och snabblagade recept, trevlig och duktig kundservice. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Peter O
    Tack för ett superbetyg och fina ord!

Cecilia B skrev om Matkomfort
    God mat, mycket bra råvaror. Varierande kost utan att behöva "tänka" på vad man ska köpa. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Cecilia B
    Tack för ett fint betyg, det glädjer oss att ni är så nöjda.

Ulrika F skrev om Matkomfort
    Vi köper både Familjefavoriter och Vroom-lådan varvat varannan vecka. Det funkar finfint och är gott. Ibland upplever vi dock att Vroom-lådan är lite väl torftig (även om vi gör egna sallader till). Det gäller inte alla rätter i lådan utan någon enstaka rätt per vecka. I övrigt är vi väldigt nöjda med Matkomfort - service, leverans osv. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Ulrika F
    Tack för ett toppbetyg! Härligt att ni varvar mellan de olika produkterna, familjefavoriter och Vrooom för att få mer variation, fin läsning.

Ha en jättebra sommar!

Henrik E skrev om Matkomfort
    Matkomfort har goda rätter. Vi har två olika varianter som kommer varannan vecka.
    Vroom snabblagad och Gourmet lådan.
    Det är de färdiglagade såserna som är pricken över i:et. Vi är supernöjda och behöver inte fundera under veckan vad vi ska laga/ köpa för mat. Tack matkomfort! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Henrik E
    Vad härligt att ni är så nöjda med maten från oss och det kockförberedda såserna. Vad bra att ni varvar mellan de olika lådorna för mer variation.

Jan C skrev om Matkomfort
    Abonnerar på Matkomforts matlåda sedan många år. Leveranserna funkar perfekt, och vi får jättegoda rätter för veckan. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Jan C
    Härlig läsning och tack för ett toppbetyg!

Ha en riktigt skön sommar!

Anna R skrev om Matkomfort
    Fantastiska matlådor. Lätta att laga och alltid goda! Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Anna R
    Tack för dina fina ord och ett gott betyg.

Ha en toppen sommar!

Marie Christina G Solberg P skrev om Matkomfort
    Kvalitet
    Enkelt
    Gott
    Bra kundbemötande
    Enkelt med reklamationer Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Marie Christina G Solberg P
    Tack för en finfint betyg och härligt att ni är så nöjda med Matkomfort.

Ha en toppen sommar!

Marianne H skrev om Matkomfort
    Är mycket nöjda.
    Synd med sommaruppehåll. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Marianne H
    Tack för ett fint betyg, härligt att ni är så nöjda!
    Du får handla vår köttgryta sista leveransen och frysa in :) sen är vi tillbaka den 9/8 igen.

Jan-erik S skrev om Matkomfort
    God och bra mat som spar tid och pengar😁 Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Jan-erik S
    Tack för ett toppbetyg och härlig läsning.

Anna E skrev om Matkomfort
    Bara bra! Är jättenöjd och hela familjen gillar maten. Läs mer
    2020-06-23 Matkomfort svarar Anna E
    Vad härligt att ni är så nöjda med maten, hela familjen. Tack för ett fint betyg!

Ha en bra sommar!