Matkomfort, sid 2

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider är förberedda av en kock och kräver endast 5-20 minuter av din värdefulla fritid att laga klart.

Du får fyra måltider, som är portionsanpassade och snabblagade, direkt hem till dörren. Välj mellan barnanpassade Familjefavoriter, Sthlmslådan med mindre rött kött, Premium med riktigt bra svenska råvaror eller Vroom, när det måste gå riktigt fort. Alla måltider är näringsriktiga, goda och vällagade, som om du lagat dem från grunden.

Läs vad 555 kunder tycker om Matkomfort

Lars S skrev om Matkomfort
    * Premium, varje vecka.
    * Mkt väl bemött!
    *Hade goda förväntningar och de uppnåddes.
    *Mkt god mat och kul att prova på nya smaker. Efter ett tag blir det dock mycket samma och köttfärsbiffarna bli torra om man inte har ströbröd och lite fett i. Matvete är inte en favorit hos oss. Fiskrätterna är som regel de godaste! Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Lars S
    Vad kul att du är nöjd med oss!
    Ett tips är att kika på nästkommande veckas menyer på Mina sidor och byta efter tycke och smak.
    Tack för ditt betyg!

Inga K skrev om Matkomfort
    Jag köper stockholmlådan varje vecka och är jättenöjd. Någon enstaka gång har jag inte varit så förtjust i den vegetariska men det är jättegoda såser.
    Har bara bra erfarenheter i kontakten med företaget Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Inga K
    Härligt att du är nöjd med Sthlmslådan och att vi får förtroendet att hjälpa dig med vardagsmiddagarna varje vecka!

Johan S skrev om Matkomfort
    Det är enkel matlagning där du bara behövs kortare stunder i köket.

Alla såser är redan färdiga, och det du gör är att tillaga proteinet och kolhydraterna samt skära upp grönsaker. Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Johan S
    Tack för ditt omdöme! Kul att vi kan underlätta din vardag!

Anna L skrev om Matkomfort
    Enkel och snabbt alternativ till matkasse! Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Anna L
    Härligt - tack för ditt omdöme!

Louise L skrev om Matkomfort
    Får hem Premium kassen med tillagt protein.Goda rätter med goda såser.
    Alltid levererat av glada o trevliga bud killar/ tjejer!
    Haft kontakt med kundtjänst o samma där, snabba svar, trevligt o glatt o löser ev saker.
    Är mer än nöjd o att alla rätter i veckan får oftast full pott i poäng. Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Louise L
    Tack för ditt fina betyg! Härligt att ni är nöjda med Premium kassen, leveranserna och vår service!
  • Nellie F

2019-06-25

Nellie F skrev om Matkomfort
    Fina råvaror, goda såser, bra förpackningar men onödigt mycket med små plastlådor.
    Bra leveranstider då vi fick välja måndagar istället för söndagar som passar oss bättre. Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Nellie F
    Tack för ditt betyg! Så bra att måndagsleveranser funkar fint för dig. Vi har precis investerat i en ny förpackningsmaskin som kommer att minska plaståtgången avsevärt. Vi kommer packa de torra råvarorna i mjukplast istället för plastburkar. Maskinen kommer att vara på plats till hösten.

Marika H skrev om Matkomfort
    Vi har den vegetariska lådan och är mycket nöjda. Det är ett bra sätt att få tips på rätter som inte är "köttlika", vilket annat kan vara svårt att tänka ut när man inte är van vegetarian. Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Marika H
    Kul att ni gillar vår Vego kasse och att vi kan inspirera till vegetariska alternativ!

Sofia B skrev om Matkomfort
    Har återkommande matkasse Vroom som passar oss bra med två små barn som inte äter ”konstiga” grönsaker. Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Sofia B
    Vad roligt att höra att alla i familjen gillar Vrooom! Perfekt att själv kunna komplettera med de grönsaker som barnen gillar.
  • Ellinor E

2019-06-25

Ellinor E skrev om Matkomfort
    Matkomfort levererar varor av högsta kvalité .

De recept och råvaror som kommer hem i denna matlåda, har jag aldrig tidigare upplevt. ( då har vi provat tre andra leverantörer tidigare av liknande kasse )

Känslan att äta restaurang mat, fast hemma med de fantastiska smakupplevelserna är verkligen att föredra.

Det vi betalar för är kvalité och det känns bra när Matkomfort använder sig utav ekologiskt och närodlat.

I vår familj har vi nu använt oss av matkomfort sedan januari 2019 och vi är väldigt nöjda och kommer fortsätta vilja få hem denna låda, 3 dagars Vego Premium som kommer hem på söndagarna. Ett sms kommer ungefär vilken ca tid och ett sms, när lådan levererats. Mina eller vår familjs förväntan är uppfylld och jag kan varmt rekommendera Matkomfort- med de goda såserna till andra

Mvh Ellinor Västerås Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Ellinor E
    Hej Ellinor,
    Tack för ditt toppbetyg! Vad roligt att höra att ni är nöjda med leveranserna av Vego Premium. Tack för att vi får förtroendet att hjälpa er med vardagsmiddagarna där hemma!
  • 2019-06-24

Inger M skrev om Matkomfort
    Stockholmslådan var fjortonde dag är perfekt för oss. Allt smakar bra och särskilt vetorätterna är över förväntan.

Priset för lådan är ganska högt och ibland tycker vi att vissa rätter inte riktigt "når upp till prisnivån".

Bra hemsida , lätt att få en överblick och att t.ex. göra ändringar av leveranser.

Sammantaget är vi mycket nöjda ! Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Inger M
    Vad roligt att höra att du är nöjd med dina leveranser från oss!
    Vad gäller råvarukostnad per rätt så kan de varierar mycket från dag till dag. Men du kan alltid vara trygg med att värdet på den totala veckan i princip alltid är samma.
    Tack för att vi får förtroendet att hjälpa dig med vardagsmiddagarna varannan vecka!
  • 2019-06-22

Berit E skrev om Matkomfort
    Bra mat och enkelt !!
    Har alltid blivit trevligt bemött när jag kontaktat kundtjänst Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Berit E
    Härligt att du gillar våra middagar och kundservice! Tack!
  • 2019-06-22

Helena A skrev om Matkomfort
    Bra och god mat med variation. Lättlagat! Och jättegoda såser så klart.
    (Vi har mest köpt familjefavoriter) Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Helena A
    Härligt - tusen tack! Kul att du gillar våra såser!

Anders W skrev om Matkomfort
    Skulle uppskatta ännu flera grytsåser att värma, som är så goda :-) Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Anders W
    Hej Anders,
    Tack för din feedback! Generellt så är det lite fler gryträtter under hösten och vintern.

Niklas K skrev om Matkomfort
    Bra mat med kvalitetsråvaror och varierande menyer. Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Niklas K
    Tack för ditt fina omdöme! Härligt att du gillar oss!

Thomas R skrev om Matkomfort
    Jag har en god bild sv Matkomfort. Ett litet lyssnande företag som ligger rätt tiden. Gillar den vegetariska satsningen. Läs mer
    2019-06-26 Henrik I svarar Thomas R
    Hej, Vad roligt att du gillar oss och att du uppskattar Vego Premium!

Malin M skrev om Matkomfort
    Gott och lättlagat! Aningen repetitiva recept när man har haft tjänsten ett tag. Läs mer
    2019-06-20 Matkomfort svarar Malin M
    Hej Malin,
    Härligt att ni tycker våra middagar smakar bra och att de är lätta att tillaga! Du kan alltid byta mellan våra olika menyer för att få variation, du ser menyerna för kommande veckor när du är inloggad på Mina sidor.
  • 2019-06-19

Jan S skrev om Matkomfort
    Bra råvaror som är enkla att tillaga. De färdiga, varierade och goda såserna gör att måltiden får ett lyft och man känner sig som en Mannerström
    Alltså Leif. Läs mer
    2019-06-20 Matkomfort svarar Jan S
    Hej Jan,
    Tack så mycket! Kul att vi får dig att känna dig som en mästerkock - då har vi lyckats med vårt koncept!
  • 2019-06-18

Ann R skrev om Matkomfort
    Premium var tredje vecka. Jättebra att kunna beställa/avbeställa när man vill ha el inte. Trevligt bemötande av chaufförerna. Goda såser o ofta goda middagar. Enkla omväxlande recept. Perfekt för att variera recept för egna husmanskosten. Maten från Matkomfort översteg snabbt mina förväntningar. Läs mer
    2019-06-20 Matkomfort svarar Ann R
    Hej Ann,
    Tack för toppbetyg! Härligt att höra att du är nöjd med dina leveranser av Premium och att du upplever det enkelt och smidigt att skapa ditt eget leveransmönster.
  • Anne Z

2019-06-18

Anne Z skrev om Matkomfort
    De har väldiga goda såser och när jag får mat leverans med färska produkter och råvaror känns det bara för bra! Och dessutom eko och att de också erbjuder bland vegetariska rätter! Trevliga personal via Mail. Läs mer
    2019-06-20 Matkomfort svarar Anne Z
    Hej Anne,
    Kul att du gillar vårt koncept, de goda såserna och att vår service lever upp till dina förväntningar!
  • Elisabeth K

2019-06-18

Elisabeth K skrev om Matkomfort
    Beställer Premium- och Stockholmslådan varannan vecka. Alltid god mat med fräscha grönsaker. Snabbt och enkelt att tillreda då allt är väl förberett och allt man behöver finns i lådan. Har hänt vid något tillfälle att jag klagat på en lök som inte var bra. Blev då rejält kompenserad för det.
    Servicen är utmärkt lådan kommer exakt den tid den ska.
    Kan varmt rekommendera Matkomfort om man vill äta god och ekologisk mat med kött från djur som haft ett bra liv. Läs mer
    2019-06-20 Matkomfort svarar Elisabeth K
    Hej Elisabeth,
    Tack för ditt fina omdöme. Härligt att höra att du är nöjd med dina leveranser och extra kul att du varierar mellan våra menyer.
  • 2019-06-18

Niklas S skrev om Matkomfort
    Maten är förstaklassig. Dock alldeles för små portioner vilket jag hoppas kan bli åtgärdat annars överväger jag byta matkasse. Läs mer
    2019-06-20 Matkomfort svarar Niklas S
    Hej Niklas,
    Kul att du gillar maten! Jag vill passa på att tipsa om att du till Premium och Vrooom kan köpa till 2 portioner extra huvudråvara, hör gärna av dig till Kundtjänst så hjälper vi gärna till.
  • Rolf K

2019-05-01

Rolf K skrev om Matkomfort
    I några perioder har vi beställt matlådor för två. De har varit bra. Bra preppning, fräscha råvaror och recept. När lådorna har det varit lite av julafton;-) Tjänsten har även den fungerat bra! Läs mer
    2019-05-02 Matkomfort svarar Rolf K
    Härligt Rolf, att allt fungerat tillräckligt bra för ett toppbetyg! Roligt att höra att vi kunnat överraska som på julafton med våra leveranser.
  • 2019-05-01

Jenny W skrev om Matkomfort
    Ofta goda såser och bra leveranser. Råvarorna är alltid kylda när de levereras. Läs mer
    2019-05-02 Matkomfort svarar Jenny W
    Toppen att ni allt som oftast är nöjda med våra såser, Jenny. Och att kylkedjan funkar som den ska! Något som är väldigt viktigt för oss och vår transportfirma, livsmedelssäkerheten.
  • Helena B

2019-04-28

Helena B skrev om Matkomfort
    Bra bemötande från kundtjänst varje gång jag kontaktat dem. Läs mer
    2019-04-29 Matkomfort svarar Helena B
    Härligt att höra, tack för betyget Helena!
  • 2019-04-28

Catarina Å skrev om Matkomfort
    Köper barnkassen. Mycket trevlig och hjälpsam kundtjänst som hjälpte mig när jag glömt boka av en kasse och kom med olika förslag på lösning. (Detta var anledningen till att vi valde bort Linas Matkasse). Däremot är maträtterna väldigt lika. Väldigt lite variation. Grönsaken består varje vecka av broccoli och tomat - ingen av dessa är speciellt poppis hemma. Jag saknar tidsangivelser för tillagning på rätterna. (ca) så att man kan avgöra vilken man ska laga tex när man har stressigt inför träning. Läs mer
    2019-04-29 Matkomfort svarar Catarina Å
    Tack för betyg och feedback Catarina!
    Vi har valt att vara "enformiga" i Familjefavoriter då den är tänkt för de som vill ha återupprepning. Barn som håller på att lära sig nya smaker. Vill ni ha mer variation i grönsaker rekommenderar jag Premium. Antingen att ni helt byter eller att ni kanske har varannan vecka. Alternativt att ni tar Vrooom som är helt utan grönsaker, då kan ni komplettera med just de som ni gillar hemma hos er! Eller varva alla tre för maximal variation.
    När det gäller tidsangivelser så är det svårt då alla är olika snabba i köket. I de flesta av våra produkter kan man dessutom välja 1-8 portioner och då tar det förstås olika lång tid att förbereda grönsaker och huvudråvaror, beroende på om man har 1 eller 6 portioner. Därför har vi i stället valt klockor och knivar. Knivar jämför din arbetsinsats i köket, mellan de olika dagarna. Klockorna anger tid, i förhållande till varandra. Ska du exempelvis göra potatis i ugn blir det två klockor. Ett jasminris eller en pasta där även huvudråvaran är snabblagad, kan man klara sig med en klocka. Så jämför klockorna på rätterna, så ser du vilken dag som är snabbast.
    Vår erfarenhet av tidsangivelser är att det än då ofta tar längre tid än anvisat, då de är skapade av kockar/de som är erfarna och därmed snabba.
  • 2019-04-28

Sofija F skrev om Matkomfort
    Superbra mat, leveranser som kommer när de ska. Mycket nöjda! Läs mer
    2019-04-29 Matkomfort svarar Sofija F
    Underbart att höra, tack för toppenbetyg Sofija!
  • 2019-04-26

Gunilla F skrev om Matkomfort
    Premium
    Leveranser fungerat mkt bra
    Goda såser o fräscha grönsaker, kunde dock vara mer grönsaker/sallader till.
    Fått inspiration och nya recept. Ngt dyrt men värt pengarna då man inte behöver handla massa basvaror som inte går åt i ett litet hushåll. Inte lika mkt ” onödiga” köp då man inte behöver handla själv spex när man är hungrig! God mat snabbt efter en lång arbetsdag Läs mer
    2019-04-29 Matkomfort svarar Gunilla F
    Tack för din fina rekommendation Gunilla!
    Toppen att du hittat rätt i att inte behöva handla basvaror utan att du uppskattar att det är portionerat och klart från oss och att det därmed blir prisvärt. Plus att det går snabbt att färdigställa efter arbetsdagen.
  • Sara F

2019-04-23

Sara F skrev om Matkomfort
    Vi har prenumererat på Matkomforts kasse Vego Premium i över ett halvår nu och är väldigt nöjd. Vi vill ha vegetarisk inspiration och min man som är lite mot vegetarisk mat tycker att den här kassen är god.
    Innan vi provade Matkomforts kasse så provade vi en rad olika kassar men ingen var lika god och enkel som Matkomforts kasse. Den färdiga såsen eller grytbasen gör verkligen skillnad i smaken.
    Men deras indiska grytor gillas tyvärr inte av vår familj. Det är ofta mycket linssmak i dessa.
    Vi har hittat många enkla recept i deras kasse som vi lagar om själva. Läs mer
    2019-04-24 Matkomfort svarar Sara F
    Tack för ditt fina betyg Sara! Härligt att ni hittat rätt hos oss och att vi kunnat hjälpa er med lite mer vegetariskt i vardagen. Toppen att ni hittat favoriter ni kan laga igen.
  • 2019-04-22

Ebba L skrev om Matkomfort
    Bästa råvarorna och underbara smakupplevelser! De förberedda såserna är pricken över i:et! Läs mer
    2019-04-23 Matkomfort svarar Ebba L
    Underbart att höra Ebba, tack för det fina betyget! Härligt att våra smaker och såserna uppskattas hemma hos er.
  • Bitta N

2019-04-19

Bitta N skrev om Matkomfort
    Bra råvaror. Snabbt att laga vroom kassan som vi prenumererar. Otroligt goda såser. Tycker om de flesta recepten förutom när det blir för ofta baserad på bacon som är bara fett och dålig protein. Annars bra recept och goda råvaror. Läs mer
    2019-04-23 Matkomfort svarar Bitta N
    Tack för betyget Bitta! Härligt att ni gillar Vrooom och våra såser. Bacon är en annars omtyckt vardagsråvara som vi blandar in, ofta även som smaksättare för sältans skull. Vi tittar jättemycket på de betyg vi får för varje veckomeny. Var gärna med och påverka den vägen också.
  • Thomas N

2019-04-17

Thomas N skrev om Matkomfort
    Har provat samtliga lådor och är väldigt nöjd med samtliga, barnen gillar Vroom och familjefavoriter bäst. Läs mer
    2019-04-18 Matkomfort svarar Thomas N
    Wow! Toppen att ni provat igenom hela sortimentet så ni hittar rätt och vet hur det är att byta efter tycke, smak och kanske meny. Kul att barnen också hittat sina favoriter. Tack för toppbetyg!
  • 2019-04-17

Patrik H skrev om Matkomfort
    Generellt sätt bra recept och matkassar. Vissa återkommande recept känns dock som att de kommer lite för ofta (tex järpar). Har precis provat Stockholmslådan för första gången. Supernöjda! Läs mer
    2019-04-18 Matkomfort svarar Patrik H
    Härligt att höra Patrik, tack för fint betyg!
    Och tack för feedback, vi ska se över vad vi gör för olika färsrätter framöver och hur ofta järparna återkommer. Kanske också tipsa om att man kan göra färsen i önskad form och välja att steka eller tillaga i ugn, vilket som passar kvällens planer och tiden bäst.
  • 2019-04-17

Åsa B skrev om Matkomfort
    Snabba svar, perfekt kundtjänst och framför allt jättegod mat som kommer packat så fint Läs mer
    2019-04-17 Matkomfort svarar Åsa B
    Underbart, härligt att höra Åsa och tack för toppenbetyg!
  • Sara B

2019-04-16

Sara B skrev om Matkomfort
    God mat, generösa portioner, tydliga tillagningsinstruktioner, bra bonusssystem och supertoppen kundtjänst. Mycket nöjda! (Två vuxna, en 15-åring och en 6-åring) Läs mer
    2019-04-17 Matkomfort svarar Sara B
    Underbart att höra att hela familjen är nöjda och att helheten funkar bra hos er. Hoppas att även 15-åringen får laga mat åt er ibland! Att färdigställa vår mat är ett perfekt sätt att börja lära sig på. Tack för fint betyg Sara!
  • 2019-04-16

Karolina S skrev om Matkomfort
    Jag har alltid fått väldigt bra service och bemötande från personalen i kundtjänst och i övrigt hos Matkomfort. Trots en sen avbokning, påbokning ellerbyte av låda från min sida har personalen alltid lyckats få det att fungera - så proffsigt!
    Maten i lådorna är god och råvarorna bra men jag hade uppskattat en vego rätt per vecka i varje meny. Läs mer
    2019-04-17 Matkomfort svarar Karolina S
    Härligt att du uppskattar både mat och service, tack för fint betyg!
    Än så länge finns det flera som inte vill ha vegetariskt alls, därför håller vi kvar vid att inte erbjuda det i alla lådor varje vecka. Vi märker dock att det håller på att skifta över! Toppen att höra från er som önskar mer vegetariskt. Vi får se vad som händer i framtiden. Tills dess rekommenderar vi att alternera med Sthlmslådan eller Vego Premium. Vi försöker också planera in en vegetarisk rätt då och då, i Familjefavoriter och Premium. Kanske även i Vrooom framöver.
  • 2019-04-15

Eva H skrev om Matkomfort
    Super goda såser väl planerade middagar
    Funderingar på alla plastförpackningar
    Bra att få lämna kartongen med budet
    Tack Eva Harrling Läs mer
    2019-04-17 Matkomfort svarar Eva H
    Tack för ditt fina betyg Eva! Härligt att du uppskattar våra såser och välplanerade middagar. Plus möjligheten att återlämna kartongen till chauffören. Gällande plasten är det svårare då vi inte får ha matavfall i samma bil som maten som den nya maten som ska levereras ut. Chauffören kan tyvärr inte vid mottagande av gamla burkar på plats avgöra om de är tillräckligt rena eller inte. För någon vecka sedan skickade vi ut ett nyhetsbrev med fokus på just plastburkarna i samband med att vi investerat i en ny maskin.

Ett litet utdrag:
    När det gäller ris, pasta och kryddor till exempel, har vi nu äntligen hittat en förpackningsmaskin som passar vår verksamhet. Det är en stor investering för oss som vi tycker det är värt att göra, då vi kommer kunna minska plastanvändningen för torrvarorna med ca 60 %. De nya förpackningarna är av mjukplast och i den nya maskinen kommer vi att kunna anpassa storleken på förpackningarna bättre efter innehåll. Den nya maskinen beräknas vara i bruk i höst.

Vi har däremot valt att behålla befintlig förpackning till de såser, soppor och grytor vi kokar hos oss eftersom färskvaror ställer helt andra krav på förpackningen. De behöver tåla värme och vara tätare än en förpackning för till exempel ris och kryddor. Vi ser också en stor vinning i att burken till skillnad mot en påse är återförslutningsbar vilket minskar matsvinnet.

Hör mer än gärna av dig om du har några fler funderingar!
  • 2019-04-14

Lena A skrev om Matkomfort
    Fräscha råvaror och varierande recept. Har alltid fungerat bra. Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Lena A
    Härligt att höra att ni uppskattar våra råvaror och recepten samt att det funkat bra som helhet. Tack för fint betyg Lena!
  • 2019-04-13

Anna C skrev om Matkomfort
    Vi har testat såväl Vroom som Vego Premium. Båda mycket bra och vi har aldrig varit besvikna. Vår absoluta favorit är dock Vego Premium. Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Anna C
    Toppen att ni provat flera olika och hittat er favorit i nykomlingen Vego Premium. Tack för fint betyg Anna!

Annika W skrev om Matkomfort
    Bra kvalitet! Bra datum på maten! Alltid i tid! Dyrt!! Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Annika W
    Härligt att du uppskattar vår kvalitet och leveranserna. Att du gillar oss trots att det uppfattas som dyrt tolkar vi som att du hittat prisvärdheten i kockarnas förberedelser, enkelheten, smaker, minskat matsvinn och miljöväldiga transporter. Så att det ändå är värt pengarna.

Emma B skrev om Matkomfort
    Så skönt att slippa planera och handla middagar. Har testat både Vroom och Premium, och båda var riktigt bra utifrån förutsättningarna. Har just nu pausat abonnemang men planerar att starta upp Premium igen. Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Emma B
    Härligt att höra att ni är nöjda med oss och att ni hittat skillnaden mellan de olika produkterna. Toppen att vi underlättar er vardag och att ni snart är tillbaka hos oss. Tack för toppbetyg!

Oscar W skrev om Matkomfort
    Premium.mkt bra bemötande.inga spec.förväntningar mer än nyfikenhet.å Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Oscar W
    Toppen, tack Oscar! Härligt att höra att du var nyfiken på oss och att vi sedan fick högsta betyg.

Julia S skrev om Matkomfort
    Inte alltid superlätta recept, men alltid så himla gott! Läs mer
    2019-04-15 Matkomfort svarar Julia S
    Tack för toppenbetyget Julia! Härligt att höra att det alltid är gott, även om det är lite klurigare att få ihop maten vissa dagar. Är det något specifikt, hör av dig igen så kan vi se om det är något som går att förenkla.

Gunnel J skrev om Matkomfort
    God och välplanerad mat. Lätt att laga efter de utförliga recepten.
    Vi har alltid blivit vänligt bemötta. Personen som kommer med matlådan på söndagar år alltid glad och hjälpsam.
    Förväntningar på företaget har alltså infrias på bästa sätt. Läs mer
    2019-04-11 Matkomfort svarar Gunnel J
    Underbart att höra att vi infriat alla förväntningar ni hade på oss! Stort tack för fint betyg och för att vi får hjälpa er i vardagen med god, lättlagad och välplanerad mat.

Annika A skrev om Matkomfort
    Alltid hög kvalitet på råvarorna samt varierade och goda recept. Snabb och tillmötesgående återkoppling från kundservice. Kunde inte vara nöjdare! Läs mer
    2019-04-10 Matkomfort svarar Annika A
    Det är ju det bästa betyg vi kan få, tack Annika! Toppen att vi får vara med och underlätta er vardag med god mat och snabb service.

Markus H skrev om Matkomfort
    Deras tjänst är otroligt smidig, prisvärd och har verkligen förenklat vår vardag. Läs mer
    2019-04-10 Matkomfort svarar Markus H
    Underbart att höra Markus, tack snälla för toppbetyg! Härligt att vi på riktigt förenklar er vardag med vår middagslösning.
  • 2019-04-07

Christer J skrev om Matkomfort
    Det finns inte så mycket att tillägga mer än att vi är väldigt nöjda och rekommenderar det gärna till andra. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Christer J
    Härligt att höra Christer!
    Tack för toppbetyg och för att vi får hjälpa dig med vardagsmaten.
  • 2019-04-06

Emma L skrev om Matkomfort
    Jag beställer Stockholmslådan varannan vecka men bokar av ofta då recepten inte passar vår smak eller att vi inte kan äta delar av receptet pga graviditet.

Alltid god mat men kort hållbarhet på råvarorna, kan knappt spara till helgen om man inte hinner laga måndag-torsdag. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Emma L
    Tack för ditt betyg och din viktiga feedback Emma!
    Toppen att ni hittat rätt enkelheten i att boka av när menyn inte faller i smaken eller inte passar av andra anledningar. När det gäller graviditeten får du gärna meddela vilka råvaror/maträtter du väljer bort! Röding serverar vi ytterst sällan och någon av våra andra fiskar ska inte vara några problem. Vi ser också över på vårt håll, vad det kan vara då det var ett par år sedan vi var gravida här, och uppdaterade på vad som skulle undvikas.

När det gäller hållbarheten beställer vi våra råvaror på måndagen, då vi stänger för ändringar. Fisken fiskas, kycklingen slaktas och råvarorna packas, transporteras till oss och vi packar råvarorna under helgen. Längre hållbarhet har dessvärre inte dessa färska råvaror. Kycklingen brukar hålla till lördagen och vissa fiskar håller lika länge, vissa till torsdagen. Den vegetariska rätten beror lite på vilka grönsaker som är med och hur de håller. Såser, soppor och grytor håller alltid minst veckan ut. Smaka och lukta - även om jag förstår att ni kanske inte vill vara på gränsen pga graviditeten. Hör av er om det är något speciellt ni undrar över i hållbarhet och råvaror! Eller vad som helst.
  • 2019-04-05

Beatrice A skrev om Matkomfort
    Vegetarisk låda med tre måltider för två personer.
    Mycket god mat och lagom tillagningstid.
    Leveranserna funkar bra, bara vid ett tillfälle hade distributören fått fel portkod - som om vi hade ändrat fast vi inte hade det.
    Fint att erbjuda leverans på måndag när det är påskdag på söndag.
    Tråkigt med alla plastburkar. Torra varor borde kunna ligga i papperspåsar.
    Vi är mycket nöjda, tjänsten förenklar tillvaron. Plastburkarna är det enda som gör att jag inte sätter en femma som betyg. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Beatrice A
    Tack för ditt fina betyg Beatrice! Då hoppas jag att det snart går upp till en 5:a, när du läst nyhetsbrevet som vi precis skickade ut i helgen.
    Ett litet utdrag:

Hör mer än gärna av dig om du har några fler funderingar!
  • 2019-04-05

Anna H skrev om Matkomfort
    Oftast Familjefavoriter matkasse, provat även vroom. Återkommer alltid till Matkomfort om jag provat ngt annat. Går inte att jämföra. Särklass bäst. Råvaror toppen, fantastiskt såser (det är de som gör allt!) och bra rätter utan för många moment och tjafs.
    Det som drar ned är att de helt plötsligt valt att ha med kotlett varje vecka som inte alls går hem hos oss (förstår inte valet av denna vara återkommande) så 1/4 måltider går bort. De övriga alltid super. Läs mer
    2019-04-08 Matkomfort svarar Anna H
    Tack för ditt fina betyg Anna! Toppen att du hittat rätt hos oss och det är ju perfekt att växla lite som det passar.
    Kotletten är en bra vardagsråvara som många gillar och den brukar särskilt gå hem hos barnen. När vi vill hålla oss till svenskt och färskt är det också en bra huvudråvara som funkar prismässigt och att få från våra leverantörer i de storlekar vi behöver. Har du några önskemål och tips om nya huvudråvaror och kanske till och med någon leverantör, är du varmt välkommen att höra av dig!
  • Ann-sofie N

2019-04-03

Ann-sofie N skrev om Matkomfort
    Stockholmslådan. Det är alltid väldigt tydligt hur jag beställer/avbeställer mina leveranser. Om jag gör uppehåll mm.
    Det var ett trevligt bemötande hos Kundservice. Det överträffade mina förväntningar, även om en del tillbehör är i mesta laget (men det går inte att skicka ut t ex en halv zucchini. Vi är måna om att all mat ska gå åt i vår familj.
    Vi använder fortfarande Matkomfort och kommer att göra det så länge vi är nöjda.
    Med vänlig hälsning, Annsofie Nyström Läs mer
    2019-04-04 Matkomfort svarar Ann-sofie N
    Härligt att höra att du är nöjda med oss och som du säger, vissa grönsaker går inte att dela då de snabbare tappar i fräschhet i så fall. Går inte allt åt de närmsta dagarna, skiva ner och frys in! Perfekt i en gryta eller så lite senare. Många bäckar små... kan bli en hel soppa/gryta eller liknande.