Alla kategorier Förlag Kalmar Kalmar MediaAnalys

MediaAnalys

Skeppsbrogatan 6, 392 31 Kalmar — Visa karta

MediaAnalys arbetar med sökmotoroptimering (SEO, Search Engine Optimization) och sponsrade länkar. Genom sökmarknadsföring hjälper MediaAnalys företag som vill få nya kunder via Internet.

Läs vad 3 kunder tycker om MediaAnalys

• David L
    David L skrev om MediaAnalys
    Jag rekommenderar alla företag att hålla sig borta från MediaAnalys. De säger att de arbetar för att optimerar din sida gentemot Google men är väldigt luddiga med vad det är det egentligen gör. När jag efterfrågade mer resultat och vad de eg. gjorde för pengarna jag betalade dem slutade det med att de egentligen bara rekommenderade mig att köpa dyrare tjänster av dem. Efter två år är resultaten obefintliga och Mediaanalys svar på det är att det hade gått ännu sämre om jag inte anlitat dem. Något som naturligtvis aldrig går att bevisa eller motbevisa. Om du säger upp avtalet med dem så lägger de tid på att motarbeta din hemsida. Dom är skojare! /David
  • Oscar G
    Oscar G skrev om MediaAnalys
    Vi, www.best-grip.se och www.ecokraft.se VARNAR för Mediaanalys!

Efter flera års bra arbete började vi tappa på många sökord utan att MA vidtog åtgärder.
    Efter tjatande och gnällande "kopplade MA in en expert" men vi fortsatte tappa positioner.
    Vi meddelade till slut att vi tappat förtroendet för dom då de inte följde sitt eget avtal vad gäller utförande av arbete.

Deras egen säljare var här och försökte sälja på ytterligare tjänster och han var väldigt förvånad över att våra ansvariga på Mediaanalys inte ens gjort en "sitemap" till våra sidor.

Vi betalade 16000kr om året per bolag och vi meddelade Mediaanalys att vi inte önskade deras tjänster för kommande år.
    Mediaanalys avvaktade då till 2 dagar efter "sista uppsägningsdag" 2 månader innan avtalets slut.
    Kontaktpersonen hävdade då att det inte har kommit in en skriftlig uppsägning.

Här är några av våra mail till MA.

"Vi har bestridit er faktura och kommer fortsätta göra så till högsta instans.
    Vi har sedan över ett halvår haft klagomål på hur ni sköter ert jobb enligt ert eget avtal."

"Ja, det är sorgligt att ni efter flera års bra arbete struntar i att göra aktivt jobb.
    Antagligen har ni växt för fort.
    Trots påminnelser, frågor mm har inga åtgärder tagits förrän jag blev riktigt irriterad.
    Se tidigare mailkonversationer och klagomål.
    Egentligen bör vi fakturera er för uteblivet jobb!!
    Skicka det vidare om du vill, vi kommer bestrida till högsta instans!"

Mediaanalys har fakturerat oss och vi har sedan bestridit alla deras fakturor och påminnelser.

Mediaanalys har själva skrivit i mail att de har avbrutit arbetet.

MEN nu har Mediaanalys stämt oss för utebliven betalning "för utfört arbete".
    Trots att de har avbrutit arbetet...?

Riktiga skojare som verkar vara stamkund i Kalmar tingsrätt!

VARNING för Mediaanalys!
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om MediaAnalys
    Mediaanalys kommer med ständiga förslag på förbättringar och utvecklingsförslag. De ligger ofta steget före. Kan varmt rekommendera dem.

Skeppsbrogatan 6, 392 31 Kalmar