Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Värmdö Mekonomen Mekonomen Hemmesta

Mekonomen Hemmesta

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Furubacksvägen 2, 139 33 Värmdö — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Hemmesta!

Här får du hjälp av de bästa bilmekanikerna som går att få tag på. Vi har lång erfarenhet, hög kompetensnivå och målsättningen att förenkla ditt BilLiv. Här får du alltid tre års garanti på alla reparation, ett års fri vägassistans vid service och såklart möjlighet till delbetalning om du behöver.

Vi ger dig helhetslösningen du behöver, oavsett vilket bilmärke eller vilken årsmodell du har på din bil. Sväng förbi vår verkstad så bjuder vi på en kopp kaffe och berättar mer om hur vi jobbar!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 396 kunder tycker om Mekonomen Hemmesta

• Martin R skrev om Mekonomen Hemmesta
    Service. Allt var bra. Snabbt och smidigt. Läs mer
  • Bengt S skrev om Mekonomen Hemmesta
    Skiftade fram med bakhjul åt mig. Läs mer
  • Marie B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Jag fick hjälp att byta till vinterdäck på två bilar. Har mina däck på lager hos er, jättebra. Sedan hjälpte ni även mig att byta vidrutetorkarblad, så skönt att ni finns. Bra service, håller tiderna och är trevliga. Jag kommer att sakna er när ni överlåter verksamheten. Mvh Marie Läs mer
    2018-11-18 Jonas S svarar Marie B
    Hej Marie! Tack för de vänliga orden, de gjorde verkligen min helg!
    Vi kommer sakna alla er kunder i Hemmesta också!

Hemmestagänget kommer befinna sig på Mekonomen Johanneshov inom kort!
    Du är hjärtligt välkommen dit.

Trevlig helg!

/Jonas och grabbarna i Hemmesta
  • Tore N
    Tore N skrev om Mekonomen Hemmesta
    Känslan är som att komma hem litegrann.
    Det är familjärt, och man kan prata med personalen om de problemet med fordonet på ett enkelt sätt utan att behöva kunna massa facktermer, och man blir förstådd.
    Hjälpsamma och gör ett fullgott arbete till ett vettigt pris. Toppen....
    Det negativa är att det kan vara svårt att nå dom via telefon. Läs mer
  • Petter A skrev om Mekonomen Hemmesta
    hjälpsamma, snabba, trevliga, bra pris. Läs mer
  • Stina J skrev om Mekonomen Hemmesta
    Byta däck! Alltid trevliga. En kaffemaskin ( kan gärna betala) när man väntar vore toppen. Läs mer
    2018-11-16 Mekonomen Hemmesta svarar Stina J
    Tack Stina!
    Kaffemaskinen havererade för ett tag sedan och även fast vi lagar det mesta, så gick vi bet på kaffemaskinen! Efter det har vi endast en bryggare i fikarummet. Säg till nästa gång, så brygger jag i ordning en kopp åt dig.
    Trevlig helg!

/Jonas Mekonomen Hemmesta
  • Karin B
    Karin B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Service av bilen. Väl bemött. Allt klart när jag hämtade bilen. Läs mer
  • Ingela A skrev om Mekonomen Hemmesta
    Gjorde service på bilen plus lite till. Dom ringde och informerade. Mycket trevligt bemötande. Har redan rekommenderat dom. Bra dokumentation. Läs mer
  • Gerd R skrev om Mekonomen Hemmesta
    Jag lämnade kilen hos er för ett oljebyte och det gjordes på ett snabbt och okomplicerat sätt. Minns inte att jag hade något att beklaga mig över utan blev en glad och nöjd kund... Läs mer
  • Mehrdad A skrev om Mekonomen Hemmesta
    Personalen var punktliga de levereade vad de lovade! Läs mer
  • Robert F skrev om Mekonomen Hemmesta
    Fick tid fort för service. Bra bemötande. Läs mer
  • Eva H skrev om Mekonomen Hemmesta
    Snabbt byte av däck efter pynktering på väg till arbetet Läs mer
  • Petri J skrev om Mekonomen Hemmesta
    Fick service utförd. Bra bemötande i kassan när jag betalade, hon tog sig extra tid och var mycket tillmötesgående.
    Toppenservice helt enkelt. Läs mer
  • Karin H skrev om Mekonomen Hemmesta
    Vi lämnade in bilen på vanlig service (utan några märkbara fel) men hämtade ut en bil med motorfel. Lampan lös direkt när vi körde ut från mekonomens parkering. Tillbaka dagen efter med bilen. En serviceman kollade motorn och sa att de visst hade råkat glömma sätta fast en plastslang som var kopplad till motorn men han ordnade det och nu skulle allt vara i sin ordning. Men ikke. Efter ett par dagar startar inte bilen alls. Vi får putta igång den och lyckas då starta. Tillbaka till Mekonomen. De hittar inget fel; "spökfel" kallar dem det när de inte vet vad som är fel. Några dagar senare händer samma sak igen. Nu byter vi verkstad. Läs mer
    2018-10-06 Jonas S svarar Karin H
    Hej Karin! Det är väldigt tråkigt för oss att läsa om din upplevelse här på verkstaden.
    Vi försökte provocera fram felet du beskrev, vid ditt tredje besök hos oss, men felet ville inte visa sig.
    Vi på verkstaden hoppas du har förtroendet för oss kvar och om du vill besöka oss igen, är du alltid välkommen!

Mvh Jonas Stålne Verkstadschef
  • Ulla A skrev om Mekonomen Hemmesta
    Ni öagafe min handbroms och kollade mina bromsar. Jag ble trevligt bemött och fick snabbt hjälp.
    Tyvärr fanns inte delarna på lager så jag fick i sluenden vänta längre än vad jag förväntat. Inga konstiga reservdelar så jag ty ker det var konstogt att de inte fanns på lager.
    Trevlig och duktig personal men inte ok att behöva vänta i en vecka på reservdelar Läs mer
  • Carl V skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra bemötande
    Fick prisförslag på att bakbromsarna behövde bytas. Tackade nej till det
    Lämnade bilen till ett annat ställe där man konstaterade att även handbromsen behövde bytas. Tycker att mekonomen borde hunnit upptäcka det på en halvtimmes felsökning Läs mer
  • Karl H skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trevlig kundmottagning. Begärd service utförd till överenskommet pris och till full belåtenhet. Läs mer
  • Blinkers Brands Ab B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Tidigare har jag haft ett par mindre bra upplevelser, t ex i samband med bromsbyte var inte bromsarna luftade vilket höll på att sluta illa. Den här gången bytte jag fjädring och fick mycket bra hjälp och det blev dessutom både billigare och snabbare än avtalat. Snyggt jobbat, därav åker betyget upp till en fyra! Läs mer
  • Troed T skrev om Mekonomen Hemmesta
    Jag lämnade bilen, likt flera gånger tidigare, på service. Jag har alltid blivit bemött på ett mycket trevligt och professionellt sätt. Service- och reparationsarbeten genomförs alltid på ett mycket bra sätt och med god kvalite’Jag kommer definitivt att återkomma till er. Läs mer
  • Kerstin D skrev om Mekonomen Hemmesta
    Vi fick hjälp med vårt däck , som gick sönder när vi kom till Stockholm , där vi skulle hälsa på våra barnbarn. Det var fredag och vi skulle åka hem på lördag. Personalen var underbar , vi fick lämna in bilen på förmiddag och på eftermiddag var däcket lagat och vi kunde åka hem till Ulricehamn😀😃😞 Läs mer
  • Jan B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra och korrekt bemötande. God tidshållning. Läs mer
  • Malin B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Byte av bensinpump. Trevliga och hjälpsamma och löste problemet på rimlig tid. Läs mer
  • Nils D skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra och snabb service vänder mig gärna till er igen Läs mer
  • Nils B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trots att jag kom strax innan stängning tog man sig tid att titta på bilen👍 Läs mer
  • Norden Entreprenad Ab N
    Norden Entreprenad Ab N skrev om Mekonomen Hemmesta
    Mycket bra!Snabba o vänliga och billiga bästa verkstaden enligt mig på Värmdö Läs mer
  • Kristina D skrev om Mekonomen Hemmesta
    Mycket trevlig personal! Gick snabbt och smidigt! Läs mer
  • Urban P skrev om Mekonomen Hemmesta
    Beställde ett däck med udda dimension. Mekonomen ringde runt och fixade och på nån dag hade jag ett nytt däck på gamla fälgen.
    Däcket blev lite dyrt tyckte jag men det berodde nog på dimensionen. Mycket hjälpsam personal. Läs mer
  • Joanna D skrev om Mekonomen Hemmesta
    👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝🔝☺️☺️🔝☺️☺️☺️☺️☺️🔝☺️ Läs mer
  • Peter E skrev om Mekonomen Hemmesta
    15 mila service. Utmärkt bemötande. Leverans på tid, bilen tvättad och tydlig info om vad som gjorts. Helt enkelt: allt proffsigt och jag kommer tillbaka
    Petet Läs mer
  • Ronnie Tyrone W skrev om Mekonomen Hemmesta
    Reparation av bromsar
    Bra service och trevligt bemötande Läs mer
  • Maria Elisabeth S skrev om Mekonomen Hemmesta
    12000 mila Service. Trevligt bemötande, uppriktiga och kändes ärliga. Läs mer
  • Gianna Denise T skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra bemötande och snabb service Läs mer
  • Eva Birgitta M skrev om Mekonomen Hemmesta
    Gjorde service, fick snabbt tid. Vänligt bemötande. Läs mer
  • Petra L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Hjälpsam, engagerad, kunnig och trevlig personal.
    Tack! Läs mer
  • Gudrun Alice Margaret B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Service. Bra bemötande. Trevlig personal. Mycket hjälpsamma. Läs mer
  • Lars Rune J skrev om Mekonomen Hemmesta
    Snabbt och smidigt utan problem. Glada och vänliga. Value for money. Läs mer
  • Lars Uno W skrev om Mekonomen Hemmesta
    Mycket trevligt motagande vid inlämning av bilen. Ringde även och samtalade om ev fel.
    Tack för hjälpen Läs mer
  • Lars Tommie B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Lät utföra grundservice samt byte av länkarm(nedslag vid besiktning). Mycket trevligt bemötande och arbetet utfördes proffsigt. Jag lär återkomma. Lars B Läs mer
  • Wermdö Delikatesser Ab W skrev om Mekonomen Hemmesta
    Kompetent personal som ställer upp snapt och FIXAR allt.😙 Läs mer
  • Dan Christer L
    Dan Christer L skrev om Mekonomen Hemmesta
    Trevlig personal, bra utförda arbeten till vettiga priser😊 Läs mer
  • Lars Daniel A skrev om Mekonomen Hemmesta
    Inga problem i trevligt bemötande. Läs mer
  • Nils Lennart M
    Nils Lennart M skrev om Mekonomen Hemmesta
    Koll av bromsar inför besiktning, bilen hade inte körts på 3 år! Läs mer
  • Jessica Félisa Michaela B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Service på min bil. De är snabba och trevliga. Läs mer
  • Kjell Göte J skrev om Mekonomen Hemmesta
    Vi gjorde stor service på bilen. Bemötandet var jättebra, och allt funkade. Det enda vi kan "gnälla" på var att de hade fyllt på för lite olja. Det fattades drygt en halv liter olja efter servicen. Läs mer
  • Sven Åke Martin E
    Sven Åke Martin E skrev om Mekonomen Hemmesta
    Broms byte.
    Utmärkt servis av personalen.
    Förväntningar uppmättes till 100% Läs mer
  • Kevin Andreas Ö skrev om Mekonomen Hemmesta
    Väldigt kunnig personal och trevligt bemötande! Läs mer
  • Anette Isabella G skrev om Mekonomen Hemmesta
    Utmärkt mottagande, bra service och personal! Läs mer
  • Sten Lennart W skrev om Mekonomen Hemmesta
    Bra arbete och fint och kunnigt bemötande Läs mer
  • Susanne Yvonne B skrev om Mekonomen Hemmesta
    Servicen och däckbytet var utmärkt Läs mer
  • Peter S skrev om Mekonomen Hemmesta
    Alltid trevliga och tillmötesgående! Läs mer

Furubacksvägen 2, 139 33 Värmdö