Mellby Home

Mellby Home

www.mellbyhome.com
  • BadgeFiveYears
4.5

Välkommen till Mellby Home! Mellby Home AB (fd Mellby Garage & Mellby Hus) är ett familjeägt företag som startade 1957 i Stora Mellby, Västra Götalands län. Vi är Sveriges största tillverkare av monteringsfärdiga garage och hus. Vi levererar våra hus och garage med 10 års garanti på allt ingående material, skriftlig byggnorms-...

118 omdömen om Mellby Home

Sedan starten hos Reco 2018

Rikard A
Skrev om Mellby Home

Bra bemötande. Mellby home levde upp till mina förväntningar. Dubbel garage med montering köpte jag allt fungerade perfekt

PETER L
Skrev om Mellby Home

Serviceinriktade. Allt flöt bra från offert till leverans.

Svar från Mellby Home

Hej Peter. Ett stort tack för ditt fina omdöme. Det gläder oss att vi lyckades möta dina förväntningar. /Fredrik

Stefan A
Skrev om Mellby Home

Manualen för montera var svår att förstå ibland sen var inte alla moment med i beskrivningen. Det drar tyvärr ner betyget annars var det en bra byggnad när det väl blev klart och det gick relativt fort att sätta ihop. Allt material var med så det saknades inget, det blev över lite material till och med.

Svar från Mellby Home

Hej Stefan. Tack för ditt omdöme. Tråkigt att vi inte nådde helt fram till dina förväntningar. Våra manualer utvecklas ständigt och vi har redan gjort ett stort arbete med att göra fler detaljer och förbättra. De ligger nu uppe på vår hemsida under "anvisningar". Hoppas att du ska vara nöjd med din byggnad från oss på Mellby Home. /Fredrik

Stefan E
Skrev om Mellby Home

hej tycker att allt skötes bra höll tidsplanen o bra gjort arbete

Svar från Mellby Home

Härligt att höra att du är nöjd med oss. Tack för omdömet! /Fredrik

Claes B
Skrev om Mellby Home

Köpte ett garage som vi är nöjda med. Bra och tydlig kommunikation hela vägen!

Svar från Mellby Home

Stort tack för ditt fina omdöme! /Fredrik

Johanna F
Skrev om Mellby Home

Jättebra hjälp med allt proffsig säljare, Mycket nöjd

Svar från Mellby Home

Tack för ditt fina omdöme. Det glädjer oss att du är nöjd./Fredrik

Charlotte R
Skrev om Mellby Home

Garaget blev bra tack vare fantastisk underentreprenör, WS-Service AB. Däremot har kontakten med Mellby inte varit den bästa, de har uppfört sig rent ohyfsat och oproffsigt.

Svar från Mellby Home

Hej Charlotte. Tråkigt att du upplever kontakten från oss som dålig. Vi har försökt att hantera kraven på dina obetalda fakturor och avsaknad av kontakt från dig på bästa sätt. /Fredrik

Hans G
Skrev om Mellby Home

Bra service och trevligt bemötande. Leverans i tid & håller vad man lovar.

Hej Hans. Tack för ditt fina omdöme! /Fredrik

Arne L
Skrev om Mellby Home

Mycket bra service och mottagande av personalen. Garaget var mycket bra och lätt att montera.

Hej Arne. Roligt att höra att du är nöjd. /Fredrik

Anders S
Skrev om Mellby Home

Fungerade utmärkt genom hela processen

Hej Anders. Tack för ett fantastiskt omdöme! /Fredrik

Jonas T
Skrev om Mellby Home

Väldigt kompetent personal, lyhörda och trevliga. Rekommenderas varmast

Svar från Mellby Home

Hej Jonas. Vad roligt att höra att du är nöjd med oss. Tack för ditt fina omdöme /Fredrik

Johan O
Skrev om Mellby Home

Bra service från start till slut. hade en bra och konstruktiv dialog med säljare samt konstruktör innan köp. fick även bra hjälp under byggtid. hade fått fel utrustning i en leverans men det löste dom snabbt och smidigt trots semestertider.

Svar från Mellby Home

Hej Johan. Härligt att höra att du är nöjd och tack för ditt fina omdöme. /Fredrik

Jan S
Skrev om Mellby Home

Det var mycket fin Garaget var complet och bra Bygger enfacht

Svar från Mellby Home

Hej Jan. Stort tack för ditt fina omdöme och vi är glada att du är nöjd.

A
Skrev om Mellby Home

En underbar upplevelse från ide till färdig produkt. Tydliga instruktioner hur man skulle bygga och samtliga delar ingick ända ner till minsta skruv. Rekommenderas skarpt om man är någorlunda händig!

Hej A B. Vilket fantastiskt omdöme. Stort tack! /Fredrik

Erik B
Skrev om Mellby Home

Allt fungerade felfritt från början till slut.

Tack Erik. Roligt att vi kunde uppfylla dina förväntningar. /Fredrik

Carina J
Skrev om Mellby Home

Otroligt trevlig o hjälpsam säljare av det dubbelgarage vi köpte. Inga problem att ändra lite på måtten så det passade vår redan gjutna platta. Leveransen var toppen. Efter att ha byggt ett hus där mycket gick åt skogen så var denna upplevelse en fröjd. Vi rekommenderar Mellby Home åt andra. Vi applåderar!

Hej Carina. Tack för applåderna och ditt fina omdöme! /Fredrik

Stefan L
Skrev om Mellby Home

Försäljaren var mkt tillmötesgående vid garageköp och med levers.

Hej Stefan. Stort tack för ditt fina omdöme. /Fredrik

Erik G
Skrev om Mellby Home

Generellt en bra upplevelse. Eventuella fel och dylikt fick vi direkt hjälp med. Garaget blev bra.

Robert U
Skrev om Mellby Home

Mitt andra garage, tio år senare, som jag köpt av Mellby. Det har varit väldigt gott bemötande. Enda bristen noterad hittills är att dörr fodret skruvats på plats utan att först borrat hål i fodret. Detta gjorde att fodret är spräckt. Återkommer med en önskan om att få ett nytt dörrfoder skickat. Hälsningar Robert Ullström Gävle

Svar från Mellby Home

Hej Robert. Härligt med återkommande kunder. Det gläder oss att du är nöjd. Eventuella reklamationer tar vi emot och hjälper dig med. Ha en bra dag. /Fredrik

Johan B
Skrev om Mellby Home

Mycket bra bemötande när det fans frågeställningar. Produkt väldigt bra transporter fungerade väldigt bra

Svar från Mellby Home

Hej Johan. Härligt att du är nöjd med vårt arbete.Tack för ett fint omdöme /Fredrik

Mats C
Skrev om Mellby Home

Andra gången jag köper ett garage från Mellby. Supernöjd bägge gånger,. Bra pris, fast pris som dom håller. Leverans kommer på utlovad tid. Allt finns med i leveransen, inget saknas. Mer än nöjd kund.

Svar från Mellby Home

Hej Mats. Fantastiskt med återkommande kunder och vi gläder oss att du är nöjd med oss även denna gång. /Fredrik

Lennart A
Skrev om Mellby Home

Köpte garage i moduler. Bra bemötande och leverans funkade som den skulle.

Hej Lennart. Stort tack för ditt fina omdöme. /Fredrik

Erik M
Skrev om Mellby Home

Köpte byggsats för garage. Bra bemötande och expertis. Men materialet var till det sämre. Fick köpa till mycket utöver det som ingick.

Per N
Skrev om Mellby Home

Tillmötesgående, hjälpsamma och trevliga Riktigt bra bygganvisningar.

Svar från Mellby Home

Tack! Verkligen roligt att höra.

Johan L
Skrev om Mellby Home

Bra bemötande och god service.

Svar från Mellby Home

Tack för ett fint omdöme. Roligt att höra att du är nöjd. /Fredrik

Stefan J
Skrev om Mellby Home

Väl bemött. Leverans och kvalite till belåtenhet. Lyhörda för mina förfrågningar/ändringar.

Svar från Mellby Home

Tack! Roligt att höra att du är nöjd med oss. /Fredrik

Marcus A
Skrev om Mellby Home

Blev väl bemött och fick ett väldigt genomtänkt och trevligt garage! Trots att jag ändrade ritningarna/utförandet 3 gånger.

Svar från Mellby Home

Tack för ditt fina omdöme! /Fredrik

Magnus H
Skrev om Mellby Home

Jag beställde ett garage och carport i byggsats. Teamet på Mellby var snabba med att svara på frågor och ta fram priser. Framför allt var de snabba i att hantera några olika speciallösningar som jag behövde och de kunde leverera en för mig anpassad byggsats på några få veckor. Andra leverantörer godtog ej anpassningar eller behövde mer än dubbelt så lång tid att leverera, så valet av leverantör blev enkelt. Byggsatsen höll hög kvalitet och det var relativt lätt att följa instruktionerna och bygga upp det själv.

Tack för fina ord! Kul att höra! //Paulina

Rosie M
Skrev om Mellby Home

Vi byggde ett garage med Mellby Home, vi är nöjda. Det blev ett fint garage :)

Svar från Mellby Home

Tack! Så bra att ni blev nöjda och fick ett fint garage! /Paulina

jörgen s
Skrev om Mellby Home

Fick väldigt bra hjälp av min kontaktperson med allt från hur vi skulle tänka kring garaget och själva bygget. Alltid snabb och bra återkoppling. Kan varmt rekommendera Mellby till andra.

Tusen tack för fina ord Jörgen! /Paulina

Michael G
Skrev om Mellby Home

Väldigt bra bemötande av försäljare. Väldigt rejält garage virke och allt kändes kanon.Var ju lite skäptisk innan jag fick montera det.Men allt positift .

Tack för fina ord! Härligt att höra. //Paulina

Magnus L
Skrev om Mellby Home

Köpt garage. Bra och tydlig kommunikation om vad som ingår. Bra kvalitet på leverans. Enda negativa är att jag fick betala hyra när jag ville skjuta leveransen några veckor. Santidigt fck jag veta att Mellby också var sena men man krävde ändå hyra för uppläggningsplats.

Svar från Mellby Home

Hej och tack för ditt fina omdöme. Tråkigt att du inte känner dig helt nöjd. Du har skickat in ett så kallat avrop där du begärt att få byggnaden levererad en specifik vecka. När du sedan begär att leveransen ska flyttas fram flera veckor efter att delar av byggnaden är producerad tar vi ut en lagerkostnad för de delar som producerats och ska lagerhållas. Det beror på de kostnader som uppstår då vi inte kan använda den del av vårt lager som din byggnad tar upp. Om vi inte har producerat din byggnad ska vi självklart inte...

Patrik Ö
Skrev om Mellby Home

Ett fantastiskt possitivt bemötande.. Jag känner att jag fick en väldigt proffsig hjälp , med allt från val av garage till hjälp med bygglov , transporten var även den väldigt proffsig .. Rätt folk på rätt plats.. Jag är helnöjd

Tack! Kul att höra Patrik! /Paulina

Milan T
Skrev om Mellby Home

Det va professionellt och sakligt från första kontakt fram tills garaget va levererat. Jag köpte ett 30 kvadratmeter garage med el-port.

Härligt att höra Milan. Tack! /Paulina

Andreas M
Skrev om Mellby Home

Väldigt nöjd med vårt garage, köpte byggsats samt grundpaketet. Trevlig kundservice, även om vi gjorde en massa ändringar fram och tillbaka så var de lika glada. Leveranserna höll tiden. Väldigt smidigt att bygga ihop byggsatsen och passformen var väldigt bra. Det enda negativa jag kan komma på är instruktionerna som innehöll gamla bilder vilket kunde vilseleda.

Svar från Mellby Home

Kul att höra att ni är nöjda! Vi tar med oss tankar om instruktionerna och ska se över och uppdatera. /Paulina

Patrick B
Skrev om Mellby Home

leveransen förlöpte utan problem. Har bara tillstött ett fel. Garageportsmotorn slutade fungera nästan direkt men de tog det snabbt och jag fick en ny. Efter det så har jag inte haft några problem.

Svar från Mellby Home

Tack för fina ord. Synd med motorn men bra det löste sig snabbt. /Paulina

Micael E
Skrev om Mellby Home

Det gick smärtfritt från beställning till leverans👍

Kul att höra Micael! //Paulina

Ralph S
Skrev om Mellby Home

Mycket trevligt bemötande och väl utfört arbete.

Tack, kul att höra Ralph! /Paulina

Bo J
Skrev om Mellby Home

Mycket proffsiga och smidiga att ha och göra med

Svar från Mellby Home

Tack för fina ord, kul att du är nöjd! /Paulina

Dubravko E
Skrev om Mellby Home

Väl bemött Fick bra hjälp och snabba svar

Tack, fint att höra! /Paulina

Jonas S
Skrev om Mellby Home

Fantastiskt bra från början till slut! Kan varmt rekommendera Mellby garage. Allt fungerade friktionsfritt från ritning och bygglovsansökan till färdigt garage. Extra plus till Rifum Bygg som stod för entreprenaden! //Jonas Sundin Tyresö

Svar från Mellby Home

Tack Jonas för dina ord. Glädjande att läsa att du är nöjd med både oss och vår entreprenör. /Anna

Tobias O
Skrev om Mellby Home

Snabb leverans, väldigt bra och enkelt. Leveransen gick hur smidigt som helst.

Tack Tobias för ditt fina omdöme. /Anna

Jan Å
Skrev om Mellby Home

Mitt första möte med Mellby var jättebra. En jättetrevlig försäljare. Vi kom snabbt överens hur garaget skulle vara.bra leverans kändes jättekul att bygga upp .bra kvalitet. Bra support när man hade frågor om en del saker. Jag kännermej jättenöjd det har blivit så bra

Svar från Mellby Home

Hej Jan, det glädjer oss att läsa du är nöjd! Tack för dina fina ord. /Anna

Inger H
Skrev om Mellby Home

Komplett leverans Trevlig bemötande Det enda negativa spik till ve och fasa vi har spik så barna kan ärva Det finns skruv och vem spikar idag Det är det som drar ner betyget från full pott

Svar från Mellby Home

Hej Inger, tack för ditt omdöme. Vi tar med oss dina tankar kring spiken. Varför vi skickar med både rikligt med spik och skruv är för att göra garageleveransen komplett så att ni kunder själva har möjlighet att välja vilket alternativ som passar er bäst. /Anna

Mikael D
Skrev om Mellby Home

Bra bemötande. Fick bra hjälp av säljaren och ändringar gjordes utan problem. Har inget att klaga på alls. Jag har hört gott om dem förut så de levde upp till mina förväntningar. Köpte garage.

Tack Mikael för ditt fina omdöme. /Anna

Mats E
Skrev om Mellby Home

Vi valde Mellby garage som leverantör av vårt garage. Jag hade till en början problem med designverktyget på hemsidan att spara ner det garage jag själv konstruerat i deras program. Fick dock väldigt trevligt bemötande av personalen på telefon som hjälpte mig med allt. Tyvärr skedde kontakten över sommaren och semestertider vilket gjorde att jag hade kontakt med tre olika personer på företaget, och det i sin tur ledde till missar i kommunikation då information föll bort mellan deras medarbetare. Detta orsakade mindre...

Svar från Mellby Home

Hej Mats, tack för att du tagit dig tiden att dela din upplevelse och ge ditt omdöme. /Anna

Anders B
Skrev om Mellby Home

Mycket bra bemötande o hjälpte till hela vägen till leverans av ett garage i byggsats.

Svar från Mellby Home

Tack så mycket för ditt fina omdöme! /Anna

Dan A
Skrev om Mellby Home

Mellbygarage har varit lyhörda och hjälpt till med allt möjligt under byggnationen av vårt garage. Emma som vi hade att göra med från förfrågan till klart garage får våra varmaste rekommendationer.

Svar från Mellby Home

Härligt att höra att ni är nöjda och stort tack för omdömet!. /Anna

Kalle S
Skrev om Mellby Home

Köpte både hus och garage av Mellby, Fick bra och proffsig hjälp med mina önskemål. Både hus och garage kom som utlovat och deras entreprenör ( Lärkängens bygg & Entreprenad AB) Höll också tidsplanen. Rekommenderas starkt!!

Svar från Mellby Home

Hej Kalle! Glädjande att läsa att du är nöjd med både hus och garage-leverans. Tack så mycket för din fina rekommendation! /Anna

Dan E
Skrev om Mellby Home

Köpte dubbel garage, mycke nöjd ned bemötande och byggsats. Hade ej förväntat mej så smidig byggsats, gick lätt att bygga trots lite kunskap i byggande. Jätte nöjd och rekommenderar starkt Mellby garage👍👍👍👍👍👍👍👍

Svar från Mellby Home

Hej Dan, så roligt att få läsa detta! Vi är glada att du är nöjd med ditt dubbelgarage och jättekul att du delade med dig av bilder både utvändigt och invändigt från garaget på vår Facebook 😃 /Anna