Merinfo Sverige AB

1.2

25 omdömen om Merinfo Sverige AB

Andreas M
Skrev om Merinfo Sverige AB

Ett riktigt bluff företag rent ut sagt

Johan N
Skrev om Merinfo Sverige AB

Precis som tidigare omdömen, så ringer säljare från mer info upp och pratar luddigt om att man har info hos dom och om man vill fortsätta ha detta, utan att nämna att detta kommer kosta. Frågade om det kommer vara fortsatt gratis som tidigare, men nej, det var c.a 5000 för grunduppgifterna. Tackade bestämt nej, varpå säljaren svarade att företagets uppgifter kommer tas bort. Fine! Men jag förstår att många blivit lurade, för säljaren försöker låta bli att nämna något om kostnader om man inte frågar om detta. Undvik!

Lars Henrik L
Skrev om Merinfo Sverige AB

Deras säljare ringer och vill uppdatera uppgifter och menar att jag hamnat högt upp på google sökningar tack vare dom samt att tusentals användare har sökt efter mig på deras tjänst. Sen försöker dom ful-lura dig på ett årsabonnemang då ringde alla varningsklockor och jag bad om namnet på henne som ringde, fick bara förnamn. Dom kunde inte sitt organisations nr heller. Dom sysslar med bedrägeri och kommer det en faktura så polisanmäler jag samt bestrider allt vilket jag rek alla att göra. Uppmanar alla att bestrida och motivera...

Emil R
Skrev om Merinfo Sverige AB

Riktigt smutsigt företag med vidriga människor som säljare. Lurar på människor att dom ska vara med och finnas på deras hemsida för information och sedan ställer ut en faktura på 5000kr när man inte har tackat ja till någonting. Tjejen Emilie som ringde mig var och är en riktigt vidrig säljare som bara avbröt en hela tiden. får kräk smak i munnen bara av tanken av hennes röst. BETALA EJ ANMÄL OCH POLISANMÄL

Emil B
Skrev om Merinfo Sverige AB

Lägg på om det ringer från merinfo. Ställer massa frågor först om företaget så som adress, telefonnummer. När man väl har svarat att det stämmer så undrar dom om man vill fortsätta ha kvar sin info på nättet sen tidigare. Ja varför inte för det har ju tydligen inte kostat nått innan tänker man. Sen får man en snabb summa upp rabblat å en som lägger på. Man fattar inget å sen kommer det en faktura på 5000kr. När man bestrider detta så får man svar att man har haft avtal med dom sen innan men inte betalat. Varför då fortsätta...

Anotai C
Skrev om Merinfo Sverige AB

Sämsta företag som håller på att lura folk på pengar!!! Varning!!!! Hör ni någon ifrån merinfo så blockar direkt. Hemska personaler som jobbar för denna typ av bluff företag. Helt oseriöst!

Henrik Bernhard H
Skrev om Merinfo Sverige AB

Blufföretag som lurar till sig pengar. Påstår att man tackat ja till deras erbjudande, sen får man en redigerad ljudfil som dem klippt ihop så att det ska låta som att man sagt ja. Rent kriminellt!!

Mats-Görgen H
Skrev om Merinfo Sverige AB

Har skickat mail för att upphäva mitt köp med Merinfo, dom återkopplar inte alls, Men, skickar faktura gör dom.

First-Name L
Skrev om Merinfo Sverige AB

Har aldrig blivit medlem men får endå sms från deras partners om erbjudande.

Kjell L
Skrev om Merinfo Sverige AB

Direkt bluff. Ljög om det skulle vara en massa sökningar på mitt företag. Och att vi hade en hög ranking och att vi skulle ha fått ett gratisår när jag startade företaget fö ett år sedan. Bare det att mitt företag funnits snart 20 år. Så kom de med en massa andra påstådda informationer. Ren djävla bluff allting. Varning. Varning. Varning.

Hankaw Seyamand Sulaiman S
Skrev om Merinfo Sverige AB

Bedragare, undvik! Som marknadsförare har varit inne och uppdatera företagsinförmation på deras hemsida, då skickar de en faktura på 4 988kr till företaget att de har uppdaterad företagets synlighet. Utan att de äns pratar med firmatäcknaren för företaget och godkänner något avtal. Vet inte om de är dumma eller smarta. Men de är ett grupp bedragare som stor del av deras verksamhet är bluff-fakturor.

Anders I
Skrev om Merinfo Sverige AB

Bara bluff! Blåser er på pengar. Bara bluff!! Hör du om dem ringer från merinfo, Lägg direkt på. Dem ringde för att kolla om uppgifterna på vårt företaget stämde och fick en faktura på ca5000 sek. Man kan inte ens ringa dem överklaga. Mailade om problemet. Dem påstår att man har tackat ja och vi är ansvariga för att betala. Det finns inget ångerrätt enligt deras villkor. Jättedåligt. Ni får inte ens 1 stjärna från mig men tyvärr måste välja det för att skriva kommentar.

Lennart Ö
Skrev om Merinfo Sverige AB

VARNING!. Ett uselt bluffföretag. Skickar fakturor efter muntlig uppsägning.

Jeanette Syrene A
Skrev om Merinfo Sverige AB

Verkar vara ett bluff företag!! Varning!

Oliver R
Skrev om Merinfo Sverige AB

Groteska. Ringer upp och säljer saker utan att köparen vet vad de ens snackar om. Jag bad om att få underlag skickade till min mail och de skickar en faktura och kräver betalning. De menar att eftersom jag bad att få underlag skickade till mig är jag numera betalningsskyldig. Detta företag är vidrigt och jag förstår inte hur deras säljare sover om nätterna.

ANNA SOFIA W
Skrev om Merinfo Sverige AB

Så jäkla fult bolag! Säljare som ringer upp och ställer en massa frågor för att sedan avsluta med att skicka en faktura utan att man tackat ja till någonting. Vidrigt är vad det är! Att man inte skäms att utnyttja folk på det här sättet.

Sussane P gillar detta
Eric Martin H
Skrev om Merinfo Sverige AB

Man kan inte ta bort sina uppgifter.

Karin H
Skrev om Merinfo Sverige AB

Skamlöst företag som livnär sig på att offentliggöra personliga uppgifter om privatpersoner!

Kongo B
Skrev om Merinfo Sverige AB

Tjänar pengar på folks personuppgifter, långt nere på den moraliska skalan. Skamligt.. Och tack EU för era vidriga lagar som gör sånt hära "lagligt".

Karin H gillar detta
Petronela B
Skrev om Merinfo Sverige AB

Lite långsamma, men till slut det har ordnat sig

Karin H gillar detta
Susanne Ö
Skrev om Merinfo Sverige AB

Oseriöst företag som sitter med info som är flera år gammal.

Eva L
Skrev om Merinfo Sverige AB

Inte bra. Inte bra. Inte bra. Inte bra. Inte bra.

A m
Skrev om Merinfo Sverige AB

Informationen om personer uppdateras så sällan att den kan vara över ett år gammal.

Petronela B gillar detta
johan e
Skrev om Merinfo Sverige AB

Ett skitföretag som har gammal information på nätet. De påstår att de får information från våra telefonoperatörer, vilket inte stämmer.Vill man ha bort felaktig information är det omöjligt att få gensvar. OSERIÖST .

Ann-Marie L
Skrev om Merinfo Sverige AB

Helt klart en kul sida som visar massa information om allt och allt, extra kul är det att söka på personer med roliga namn :)