MG Tak & Bygg AB

Välkommen till MG Tak & Bygg AB!

Vi har lång erfarenhet av byggbranschen och du som kund kan därför känna dig trygg när du anlitar oss. Vi kan hjälpa dig med allt från takarbeten, plåtarbeten, fasadarbeten och målning till murning, sanering, bygga altan, markarbeten och mycket mer.

Varför MG Tak & Bygg AB?
- Alltid 15 års garanti på utförda arbeten
- Arbetar alltid med fasta priser
- Innehar de behörigheter som krävs

Vår strävan är att du som kund ska vara 100% nöjd är vårt viktigaste mål. Därför fokuserar vi endast på ett projekt åt gången. Därav säkerställer vi att arbetet blir utfört i tid och till överenskommet pris.

Läs vad 35 kunder tycker om MG Tak & Bygg AB 2

2021-09-15
    MG Tak fick uppdraget att byta råspont på delar av taket, ny papp, läkt, takavvattning och nya betongpannor på allt.
    När grabbarna kom och startade upp gick det väldigt fort för att riva bort det gamla och lägga nytt så att det blev vädersäkrat innan regn.
    De kom och frågade om det var något de undrade över och var väldigt hjälpsamma vid frågor och visade gärna. Vid arbetsdagens slut grovstädade de bort skräpet.
    För oss var det viktigt med ett bra utfört arbete och Morgan var angelägen om att vi skulle bli nöjda.
    2021-09-14
    brydde sig mycket om vad vi ville
    2021-09-10
    Snyggt nytt tak på utsatt tid.
    2021-07-11
    Proffsigt företag, som verklingen gör sitt yttersta för att jobbet ska bli bra och att kunderna ska bli nöjda.
    Vi bytte hela taket, råspont, papp, läkt, betongpannor samt plåtjobben mm. De gjorde verklingen det lilla extra för att se till att det blev så bra som möjligt. Uppskattade verklingen att killarna jobbade järnet med att både riva allt och sätta upp luftspaltsskivor, råspont och papp på en dag. Allt för att det skulle regna dagen efter. jobbet va klart inom utsatt tid och med mycket gott resultat.
    Kan verklingen rekommendera dem!
    2021-06-18
    Vi hade helbyte av tak inkl. råspont. Även takfönster. Trevligt bemötande från första mötet till slutbesiktning av ägaren av firman. . Opartisk besiktningsman ingick. Väldig trevliga och duktiga byggare som jobbade systematiskt och var lätta att ha att göra med. Allt blev färdigt enligt offert. Rekommenderar dem gärna.
    2021-06-15
    Bra ledning. Rimliga priser. Hårt arbetande personal.
    Skönt med ett bra tak som kommer hålla minst 40 år till.
  • Karl-erik W
    2021-05-30
    Vi byggde om hustak och garagetak. Ett stort krav som vi hade var att bibehålla kinaknäcken vilket de gjorde med högsta betyg. Arbetet utfördes på ett utmärkt sätt med kontinuerliga rapporter och trevliga personer som utförde det. Vid problem så åtgärdades det utan diskussion eller argumentation.
    2021-05-07
    MG Tak hjälpte oss att byta tak (papp, pannor, vindskivor hängrännor och plåt) på vårt hus. Vi fick ett personligt bemötande och kände oss trygga med hela entreprenaden. Smidigt och noggrant utfört arbete. Vi kan varm rekommendera MG Tak!
    2021-05-02
    Mycket bra utfört jobb. Snabbt och bra. Bra kommunikation hela tiden, både med killarna och med Morgan G.
    Kom med bra förslag lite då och då. Städade kontinuerligt.
    Kände mig trygg under hela bygget.
    Tyckte dock att tilläggsjobben var något dyra. Annars hade det blivit en 5.a, men jag rekommenderar gärna MG Tak skulle anlita dom igen om jag skulle behöva.
    Peter G
    Hej Gudmundson ,

Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete!
    Ni är varmt välkomna för eventuella framtida uppdrag.

2021-03-28
    Kortfattat 100-årig villa med valmat mansardtak.
    Uppgift: Ny papp, tegel, takfotsränna samt diverse plåtarbeten runt kupor och skorsten.
    Utförande: Bekymmersfritt med ett fint resultat. God och klar information längs arbetets gång.

Bra bemötande och lätt att kommunicera med. Var något billigare än de andra offerter vi tog in.

Tack för ett bra utfört projekt!
    Hejsan Niklas och familj.

Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete!
    Vi hörs och syns snart för att prata om eventuella markarbeten, plattsättning mm som du ville ha hjälp med. Hör av dig när det passar så hittar vi en tid för genomgång.

2020-12-30
    OMFATTNING

Omläggning av tak på villa ca 120kvm takyta, två ränndalar och två skorstenar med ny plåt.

OFFERTERING

MG Tak (Morgan) Kunde komma redan inom några dagar från förfrågan, offerteringsmötet var bra och offerten tillräckligt tydlig. Arbetet kunde inledan inom någon vecka från accepterad offert.

ARBETET

Killarna som utförde var mycket duktiga och trevliga. Dessutom noggranna och de höll rent och snyggt runt sig.

Vi hade, som jag verkligen rekommenderar att man alltid har när man köper större arbeten, en besiktningsman inkopplad som gjorde besiktning under arbetets gång samt efteråt. Endast mindre synpunkter hittades och dessa åtgärdade firman utan diskussion.

TIDSPLAN

Arbetet utfördes raskt och i tid enligt kontrakt. Vädret var dåligt endast ett par dagar men jag upplever att killarna jobbade så mycket de kunde och tidplanen hölls som sagt.

BETALNING/KOSTNAD

Offerterat pris var inte billigast av de firmor vi begärt offert ifrån, men vi upplevde att vi fick ett bättre mottagande och förtroende för firman. Tilläggsarbeten tillagda under arbetets gång tillkom i enhetspris.

Betalningsvillkor var fördelaktiga då ingen kostnad fakturerades fören efter godkänd slutbesiktning.

SUMMERING

Vi rekommenderar varmt MG Tak för liknande arbeten. Ett speciellt tack till Valeri och Sergei som verkligen var noggranna och gärna visade hur de resonerade kring tekniska bitar och var öppna för diskussion. Takläggning och plåtarbete upplever vi har har utförts med mycket god kvalitet.
    Hej Erik,

Tack för den tydliga rekommendationen.
    Vill också tacka för visat förtroende och gott samarbete.
    Vill såklart även passa på att tacka igen för att du har rekommenderat oss även till din syster och andra kunder som nu även dom har fått ett fint tätt glänsande tak:)

2020-12-19
    Mycket bra arbete.
    Mycket effektivt och välorganiserat
    Mycket snabbt genomfört
    Mycket kommunikation
    Mycket bra betalt
    Hejsan Nils-Eric

2020-12-12
    Jag behövde snabbt få hjälp med att lägga om ett tegeltak på en fastighet med lägenheter. Anledningen till att jag valde MG Tak & Bygg AB var inte det lägsta priset utan det fina och professionella bemötandet jag fick. Jag förväntade mig att ha en kontinuerlig dialog och kommunikation under arbetets gång, samt att MG Tak & Bygg AB i slutändan skulle leverera ett perfekt resultat.
    MG Tak & Bygg AB levde verkligen upp till de förväntningarna. Vi var hela tiden överens om vad som skulle, och inte skulle utföras.
    Jag kan därför med varm hand och gott samvete rekommendera MG Tak & Bygg AB till dig som vill ha en entreprenör att lita på.

Nils Sjölander
    Sjölanders Fastighetsförvaltning
    Hej Nils & Sjölanders Fastighetsförvaltning

Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete!
    Vill också passa på att tacka för svar till nya nyfikna kunder som vill kolla upp referenser.

2020-12-07
    Anlitade MG Tak för att lägga om 140 kvm tak och byta ett takfönster. Deras offert låg i samma nivå som två andra kända företag med goda recensioner. Vi valde Morgan då vi upplevde honom som engagerad och intresserad och mån om att göra ett bra jobb. Och fint blev det. Vi är jättenöjda liksom grannar som kommenterar hur fint det blev. Även lastbilschauffören som levererade betongpannorna till takläggarna sa spontant att han "sett en hel del genom åren och kunde direkt säga att Morgans folk jobbade professionellt och säkert på taket" Kul att höra!

En viktig grej med Morgan är att han är oerhört angelägen om att kunden ska bli nöjd. I alla byggprocesser kan fel och missförstånd uppstå och då blir det viktigt med förtroendet. Morgan visade att han är en att lita på och som levererar det han lovat. Det är kanske den allra viktigaste anledningen att jag varmt kan rekommendera MG Tak.
    Hejsan Tomas & Åsa, Man får tacka för den varma rekommendationen,
    Vårt mål hos MG Tak & Bygg AB är ju att hålla det vi utlovar samt att självklart få nöjda glada kunder, Jag kan inget annat än säga att jag blir jätte glad för att ni har upplevt detta:)
    Stor tack för visat förtroende och gott samarbete.
    Ville även passa på att tacka att ni har rekommenderat oss till grannar osv:)
    God Jul & Gott Nyår!

• Jenni Elise B
    2020-11-30
    MG tak gjorde en total takomläggning med allt vad det innebär, målning av vindskivor, nya hängrännor, murad skorsten med en Omegahuv mm. Arbetet var smidigt och är professionellt utfört, på kort tid. Takomläggningen genomgick besiktning utan anmärkningar. Jag är mycket nöjd. Samarbetet flöt på bra, de var tillmötesgående och flexibla.
    Hej Jenni tack för den fina rekommendationen,
    Nu har du en mycket snyggt tak som håller lång tid framöver:)
    Tack för visat förtroende samt ett gott samarbete,
    God Jul & Gott Nytt ÅR!

2020-11-24
    MG Tak hjälpte mig att byta tak på min villa när vi fick en läcka. Morgan på MG Tak lämnade snabbt en tydlig offert.
    När jobbet genomfördes så arbetade man snabbt och effektivt och taket var omlagt och klart inom utlovad tidsram!
    Under renoveringen hölls jag informerad om projektet. Jag kan varmt rekommendera MG Tak om du skall renovera taket på ditt hem!

Stefan
    Hejsan Stefan ,

2020-11-23
    Bostadsrättsförening

Takomläggning, behövde komma igång snabbt. Tydlig offert, proffsig projektledning. Kunnigt, effektivt och mycket bra utfört. Trevligt bemötande, lyhörda och mycket måna om att kunden blir nöjd. Kan varmt rekommendera.
    Hej Birgitta och och övriga i bostadsrättsföreningen.
    Tack för ert förtroende och ett gott samarbete. Ni är varmt välkomna att återkomma till oss för framtida uppdrag!

• Magnus B
    2020-11-13
    Jag kan varmt rek M G Tak & Bygg AB
    Proffsigt o noggrant arbete o bemötande.

Nöjd fastighetsägare
    Magnus
    Hej Magnus, Tack för den varma rekommendationen,
    Vill tacka för visat förtroende och gott samarbete.

Med vänligt hälsning Morgan Gustafsson
    Tel: 07-735 55 66
    2020-09-13
    Takomläggning, behövde komma igång snabbt. Kunnigt och bra utfört, trevligt bemötande från ledning/hantverkare, slutet gott-allting gott
    Tack för den varma rekommendationen,
    Nu har du ett mycket snyggt och tätt tak lång tid framöver.
    Tack för ett gott samarbete!

08-735 55 66
    2020-08-12
    MG Tak & Bygg gjorde en total takrenovering inkl nytt undertak hos oss. Väldigt trevligt bemötande och en väl specad offeet. Vi är mycket nöjda med arbetsinsatsen och flexibiliteten de erbjöd oss. Arbetet utfördes mycket bra med bra dokumentation/bilder på utfört arbete.
    Hej Martin,
    Tack för Rekommendationen!
    Vad kul att höra att ni är nöjda med oss:)
    Tack för ett gott samarbete.

2020-05-29
    MG Tak utförde komplett takbyte inkl vindskivor, utbyggnad av takutsprång och installation av två takfönster. Professionell projektledning, tydlig offert, duktiga hantverkare som utöver att jobba effektivt och säkert även höll snyggt omkring sig och var måna om att vi var nöjda.
    Hejsan Sara & Marcelo
    Tack för den fina rekommendationen.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med jobbet och allt runtom:)
    Tack för ett gott samarbete och visat förtroende!

Tel: 08- 735 55 66
  • Bostadsrättsföreningen P
    2019-12-19
    Vi anlitade MG Tak för att göra om vårt plåttak till ett papptak.
    Vi är nöjda med utfört arbete. MG lämnade den bästa offerten och har hela tiden underrättat oss om processen.
    Vi tycker MG har varit pålitliga och skulle rekommendera de för andra BRF:er som ska göra om sitt tak.
    Hejsan Ole & Frida på BRF Professorn,
    Tack för den fina rekommendationen,
    Vad kul att ni vart nöjda med oss på MG Tak,
    Tack för ett gott samarbete och visat förtroende!

2019-12-19
    1 bra.2 bra 3 mkt bra 4. Enl planerna mkt bra1
    Tack för ert samarbete och för det fina omdömet, Vi ses igen fram mot våren!
    2019-12-16
    Vi fick ett nytt tak på huset. Arbetet har utförts från offert till färdigt tak på ett professionellt och yrkesmässigt sätt. Kontakten med MG Tak har varit nära och bra från början till slut. Vi kan varmt rekommendera MG Tak som ett mycket kundvänligt och pålitligt företag.
    Hej John & Inger,
    Tack för visat förtroende och gott samarbete!
    2019-11-24
    Dränering av husgrund
    Vi anlitade MG Tak & Bygg AB för dränering av vår villa och vi är mycket nöjda. Professionellt och trevligt bemötande under hela processen: Tydlig offert, stor noggrannhet vad gäller utlovade arbetstider, kontinuerlig återkoppling under arbetes gång samt noggrant, effektivt och fackmannamässigt utfört arbete. Ett seriöst företag med ansvarsfulla och kunniga medarbetare som vi varmt kan rekommendera!
    John & Gigi
    Hej John.
    Tack för den fina rekommendationen det värmer:)
    Hoppas allt gick bra sedan med försäljningen,
    Tack för ett gott samarbete och visat förtroende.

Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson och medarbetare,
    Tel: 08: 735 55 66
  • Anna-My M
    2019-11-21
    De la om taket på min gäststuga. De var väldigt serviceinriktade, lätta att få tag i och snabba. Resultatet blev jättebra.
    Hejsan Anna-My hoppas allt är bra med dig.
    Tack för den fina Recon!
    Det glädjer oss att du är nöjd med jobbet.
    Tack för ett gott samarbete.

Med Vänlig Hälsning Morgan Gustafsson
    2019-11-18
    Trevlig personal, hög kvalitet på jobbet
    Tack för det fina omdömet,

2019-11-18
    Dränering av villa.

Snabbt och bra bemötande. Tydlig beskrivning av planerat arbete och metodik. Effektivt genomförande med regelbunden avstämning av avvikelser och ändringar. Bra dokumentation av arbetet.
    Hejsan Lars! Tack för det fina omdömet. En bra kommunikation samt planering är en del av ett bra resultat vi sätter högt upp i fokus:) Tack för ett gott samarbete och förtroende.

2019-11-14
    Byte av takpannor, takfönster, stuprännor och rör, vindskivor, takplåtsarbete. Bra bemötande men svårt att prata med de som gjorde jobbet, de pratade inget språk vi förstod. Vi fick kommentera en del jobb som vi inte var nöjda med men som de rätade till. I stort sätt nöjd men vi upplevde det som dyrt 429.000 för arbetet.
    Hej Ingrid, Vad kul att höra att ni är nöjda i sin helhet, Det var ju ett väldigt stort tak med massor av detaljer såsom plåtslageri, fönsterbyte och fina materialval. Lite tråkigt just hos er att killarna var sjuka och fick ta in extra personal just på detta projekt! Men till det viktigaste så fick ni ett väldigt fint tak med dom bästa materialvalen, Tack för omdömet !
    2019-11-13
    Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med deras arbete.
    Beställde byte av takpannor, skorstensbeläggning, stuprör mm,
    Allt som inte var ok under bygget hade jag kontinuerligt samtal med arbetslaget och chefen.
    Så ingenting gjordes utan mitt godkännande, det är väldigt viktigt för mig personligen.
    Sammanfattningsvis så kan jag rekommendera Mg Tak & Bygg Ab dom håller det dom lovar, är väldigt nöjd.
    Hejsan Terho! Tack för det fina omdömet,
    Alltid lika kul med nöjda kunder! Speciellt när dom uppskattar att man är rak och tydlig och håller det man lovar:) Lycka till med ditt fina nya tak!

2019-11-11
    MG Tak och Bygg renoverade vår betongaltan ovanpå garage/förråd. Arbetet omfattade att bila bort gammal platta, lägga nytt tätskikt och gjuta en ny betongplatta samt plåtarbeten. En del justeringar av fasaden behövde också utföras. Vi hade kollat hur arbetet borde göras med en oberoende expert på området innan vi tog in offerter och MG Tak & Bygg föreslog en lösning helt i linje med de riktlinjer som gäller. Arbetet utfördes mycket bra och noggrant. Dokumentation och återrapportering om vad som gjorts och vad som skulle göras sköttes snyggt. Jag kan varmt rekommendera MG Tak & Bygg till liknande arbeten.
    Hej Dan, Tack för det fina omdömet. Vår största ambition är att få nöjda glada kunder!
    Vill passa på att tacka för förtroendet och gott samarbete.

2019-11-03
    Omläggning av tak med nytt tegel ny papp och läkt.Väldigt fint och proffsigt bemötande från alla inblandade.Väldigt bra materialval bara det bästa.Kan rekommendera företaget
    Hejsan Bengt,, Tack för det fina omdömet. Det vart väldigt fint eftersom hela längan gjorde om sina tak samtidigt (helheten). Tacksam för visat förtroende och gott samarbete.

2019-11-02
    Byte av tak, betongpannor inkl. råspont.
    Bra bemötande. Lätta att kommunicera med.
    De arbetade snabbt och bra.
    Jag är nöjd med arbetet.
    Hejsan Anita, Vad kul att höra att du vart så nöjd.
    Tack för det fina omdömet!

Med vänlig häsning

2019-11-01
    Vi fick vårt tak på huset snabbt bytt och åtgärdat med ny papp och även undertaket fixades där väder och vind gått hårt åt. Hängrännor och stuprör byttes också ut.
    Allt som vi förväntat oss stämde både med tid och utförande.
    Bemötandet och informationen var mycket trevlig och stämde helt med överenskommelsen.
    kan med glädje rekommendera MG Tak&Bygg AB.
    Hej Inger & Fred , Hoppas allt är bra med er :)
    Tack för det fina omdömet, Med vänlig hälsning Morgan
    2019-10-31
    Trevlig bemötande och väll genomförd takbyte ner till stolarna. Bra kommunikation under processen samt mycket trevliga killar som gärna svarade och förklarade.
    Definitivt ett positiv inslag i byggbranschen!
    Hej Simon, vad kul att ni vart nöjda med takrenoveringen och vår service!
    Rekommendera oss gärna till grannar osv, Tack för omdömet Med vänlig hälsning Morgan