MG Tak & Bygg AB

Wergelandsgatan 28, 168 48 Bromma — Visa karta

Välkommen till MG Tak & Bygg AB!

Vi har lång erfarenhet av byggbranschen och du som kund kan därför känna dig trygg när du anlitar oss. Vi kan hjälpa dig med allt från takarbeten, plåtarbeten, fasadarbeten och målning till murning, sanering, bygga altan, markarbeten och mycket mer.

Varför MG Tak & Bygg AB?
- Alltid 15 års garanti på utförda arbeten
- Arbetar alltid med fasta priser
- Innehar de behörigheter som krävs

Vår strävan är att du som kund ska vara 100% nöjd är vårt viktigaste mål. Därför fokuserar vi endast på ett projekt åt gången. Därav säkerställer vi att arbetet blir utfört i tid och till överenskommet pris.

Läs vad 15 kunder tycker om MG Tak & Bygg AB

• 2020-05-29

Sara M skrev om MG Tak & Bygg AB
    MG Tak utförde komplett takbyte inkl vindskivor, utbyggnad av takutsprång och installation av två takfönster. Professionell projektledning, tydlig offert, duktiga hantverkare som utöver att jobba effektivt och säkert även höll snyggt omkring sig och var måna om att vi var nöjda. Läs mer
  • Bostadsrättsföreningen P

2019-12-19

Bostadsrättsföreningen P skrev om MG Tak & Bygg AB
    Vi anlitade MG Tak för att göra om vårt plåttak till ett papptak.
    Vi är nöjda med utfört arbete. MG lämnade den bästa offerten och har hela tiden underrättat oss om processen.
    Vi tycker MG har varit pålitliga och skulle rekommendera de för andra BRF:er som ska göra om sitt tak. Läs mer
  • 2019-12-19

Kjell L skrev om MG Tak & Bygg AB
    1 bra.2 bra 3 mkt bra 4. Enl planerna mkt bra1 Läs mer
    2020-01-14 MG Tak & Bygg AB svarar Kjell L
    Tack för ert samarbete och för det fina omdömet, Vi ses igen fram mot våren!
  • 2019-12-16

John M skrev om MG Tak & Bygg AB
    Vi fick ett nytt tak på huset. Arbetet har utförts från offert till färdigt tak på ett professionellt och yrkesmässigt sätt. Kontakten med MG Tak har varit nära och bra från början till slut. Vi kan varmt rekommendera MG Tak som ett mycket kundvänligt och pålitligt företag. Läs mer
    2020-01-14 MG Tak & Bygg AB svarar John M
    Hej John & Inger,
    Tack för visat förtroende och gott samarbete!
  • 2019-11-24

John O skrev om MG Tak & Bygg AB
    Dränering av husgrund
    Vi anlitade MG Tak & Bygg AB för dränering av vår villa och vi är mycket nöjda. Professionellt och trevligt bemötande under hela processen: Tydlig offert, stor noggrannhet vad gäller utlovade arbetstider, kontinuerlig återkoppling under arbetes gång samt noggrant, effektivt och fackmannamässigt utfört arbete. Ett seriöst företag med ansvarsfulla och kunniga medarbetare som vi varmt kan rekommendera!
    John & Gigi Läs mer
  • Anna-My M

2019-11-21

Anna-My M skrev om MG Tak & Bygg AB
    De la om taket på min gäststuga. De var väldigt serviceinriktade, lätta att få tag i och snabba. Resultatet blev jättebra. Läs mer
  • 2019-11-18

Bostadsrättsföreningen B skrev om MG Tak & Bygg AB
    Trevlig personal, hög kvalitet på jobbet Läs mer
    2019-11-21 MG Tak & Bygg AB svarar Bostadsrättsföreningen B
    Tack för det fina omdömet,

• 2019-11-18

Lars G skrev om MG Tak & Bygg AB
    Dränering av villa.

Snabbt och bra bemötande. Tydlig beskrivning av planerat arbete och metodik. Effektivt genomförande med regelbunden avstämning av avvikelser och ändringar. Bra dokumentation av arbetet. Läs mer
    2019-11-21 MG Tak & Bygg AB svarar Lars G
    Hejsan Lars! Tack för det fina omdömet. En bra kommunikation samt planering är en del av ett bra resultat vi sätter högt upp i fokus:) Tack för ett gott samarbete och förtroende.

• 2019-11-14

Ingrid M skrev om MG Tak & Bygg AB
    Byte av takpannor, takfönster, stuprännor och rör, vindskivor, takplåtsarbete. Bra bemötande men svårt att prata med de som gjorde jobbet, de pratade inget språk vi förstod. Vi fick kommentera en del jobb som vi inte var nöjda med men som de rätade till. I stort sätt nöjd men vi upplevde det som dyrt 429.000 för arbetet. Läs mer
    2019-11-21 MG Tak & Bygg AB svarar Ingrid M
    Hej Ingrid, Vad kul att höra att ni är nöjda i sin helhet, Det var ju ett väldigt stort tak med massor av detaljer såsom plåtslageri, fönsterbyte och fina materialval. Lite tråkigt just hos er att killarna var sjuka och fick ta in extra personal just på detta projekt! Men till det viktigaste så fick ni ett väldigt fint tak med dom bästa materialvalen, Tack för omdömet !
  • 2019-11-13

Terho T skrev om MG Tak & Bygg AB
    Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med deras arbete.
    Beställde byte av takpannor, skorstensbeläggning, stuprör mm,
    Allt som inte var ok under bygget hade jag kontinuerligt samtal med arbetslaget och chefen.
    Så ingenting gjordes utan mitt godkännande, det är väldigt viktigt för mig personligen.
    Sammanfattningsvis så kan jag rekommendera Mg Tak & Bygg Ab dom håller det dom lovar, är väldigt nöjd. Läs mer
    2019-11-21 MG Tak & Bygg AB svarar Terho T
    Hejsan Terho! Tack för det fina omdömet,
    Alltid lika kul med nöjda kunder! Speciellt när dom uppskattar att man är rak och tydlig och håller det man lovar:) Lycka till med ditt fina nya tak!

• 2019-11-11

Dan P skrev om MG Tak & Bygg AB
    MG Tak och Bygg renoverade vår betongaltan ovanpå garage/förråd. Arbetet omfattade att bila bort gammal platta, lägga nytt tätskikt och gjuta en ny betongplatta samt plåtarbeten. En del justeringar av fasaden behövde också utföras. Vi hade kollat hur arbetet borde göras med en oberoende expert på området innan vi tog in offerter och MG Tak & Bygg föreslog en lösning helt i linje med de riktlinjer som gäller. Arbetet utfördes mycket bra och noggrant. Dokumentation och återrapportering om vad som gjorts och vad som skulle göras sköttes snyggt. Jag kan varmt rekommendera MG Tak & Bygg till liknande arbeten. Läs mer
    2019-11-12 MG Tak & Bygg AB svarar Dan P
    Hej Dan, Tack för det fina omdömet. Vår största ambition är att få nöjda glada kunder!
    Vill passa på att tacka för förtroendet och gott samarbete.

• 2019-11-03

Bengt H skrev om MG Tak & Bygg AB
    Omläggning av tak med nytt tegel ny papp och läkt.Väldigt fint och proffsigt bemötande från alla inblandade.Väldigt bra materialval bara det bästa.Kan rekommendera företaget Läs mer
    2019-11-12 MG Tak & Bygg AB svarar Bengt H
    Hejsan Bengt,, Tack för det fina omdömet. Det vart väldigt fint eftersom hela längan gjorde om sina tak samtidigt (helheten). Tacksam för visat förtroende och gott samarbete.

• 2019-11-02

Anita Ö skrev om MG Tak & Bygg AB
    Byte av tak, betongpannor inkl. råspont.
    Bra bemötande. Lätta att kommunicera med.
    De arbetade snabbt och bra.
    Jag är nöjd med arbetet. Läs mer
    2019-11-07 MG Tak & Bygg AB svarar Anita Ö
    Hejsan Anita, Vad kul att höra att du vart så nöjd.
    Tack för det fina omdömet!

Med vänlig häsning

• 2019-11-01

Inger J skrev om MG Tak & Bygg AB
    Vi fick vårt tak på huset snabbt bytt och åtgärdat med ny papp och även undertaket fixades där väder och vind gått hårt åt. Hängrännor och stuprör byttes också ut.
    Allt som vi förväntat oss stämde både med tid och utförande.
    Bemötandet och informationen var mycket trevlig och stämde helt med överenskommelsen.
    kan med glädje rekommendera MG Tak&Bygg AB. Läs mer
    2019-11-07 MG Tak & Bygg AB svarar Inger J
    Hej Inger & Fred , Hoppas allt är bra med er :)
    Tack för det fina omdömet, Med vänlig hälsning Morgan
  • 2019-10-31

Simon H skrev om MG Tak & Bygg AB
    Trevlig bemötande och väll genomförd takbyte ner till stolarna. Bra kommunikation under processen samt mycket trevliga killar som gärna svarade och förklarade.
    Definitivt ett positiv inslag i byggbranschen! Läs mer
    2019-11-07 MG Tak & Bygg AB svarar Simon H
    Hej Simon, vad kul att ni vart nöjda med takrenoveringen och vår service!
    Rekommendera oss gärna till grannar osv, Tack för omdömet Med vänlig hälsning Morgan

Wergelandsgatan 28, 168 48 Bromma