Läs vad 25 kunder tycker om MG Tak & Bygg AB 2

• 2020-12-30
    OMFATTNING

Omläggning av tak på villa ca 120kvm takyta, två ränndalar och två skorstenar med ny plåt.

OFFERTERING

MG Tak (Morgan) Kunde komma redan inom några dagar från förfrågan, offerteringsmötet var bra och offerten tillräckligt tydlig. Arbetet kunde inledan inom någon vecka från accepterad offert.

ARBETET

Killarna som utförde jobbet kunde inte svenska men tillräckligt bra engelska. Morgan fanns alltid med över telefon när nödvändigt. Vi uppfattade de två killar som jobbade på vårt tak som mycket duktiga och trevliga. Dessutom noggranna och de höll rent och snyggt runt sig.

Vi hade, som jag verkligen rekommenderar att man alltid har när man köper större arbeten, en besiktningsman inkopplad som gjorde besiktning under arbetets gång samt efteråt. Endast mindre synpunkter hittades och dessa åtgärdade firman utan diskussion.

TIDSPLAN

Arbetet utfördes raskt och i tid enligt kontrakt. Vädret var dåligt endast ett par dagar men jag upplever att killarna jobbade så mycket de kunde och tidplanen hölls som sagt.

BETALNING/KOSTNAD

Offerterat pris var inte billigast av de firmor vi begärt offert ifrån, men vi upplevde att vi fick ett bättre mottagande och förtroende för firman. Tilläggsarbeten tillagda under arbetets gång tillkom i enhetspris.

Betalningsvillkor var fördelaktiga då ingen kostnad fakturerades fören efter godkänd slutbesiktning.

SUMMERING

Vi rekommenderar varmt MG Tak för liknande arbeten. Ett speciellt tack till Valeri och Sergei som verkligen var noggranna och gärna visade hur de resonerade kring tekniska bitar och var öppna för diskussion. Takläggning och plåtarbete upplever vi har har utförts med mycket god kvalitet.
  • 2020-12-19
    Mycket bra arbete.
    Mycket effektivt och välorganiserat
    Mycket snabbt genomfört
    Mycket kommunikation
    Mycket bra betalt
  • 2020-12-12
    Jag behövde snabbt få hjälp med att lägga om ett tegeltak på en fastighet med lägenheter. Anledningen till att jag valde MG Tak & Bygg AB var inte det lägsta priset utan det fina och professionella bemötandet jag fick. Jag förväntade mig att ha en kontinuerlig dialog och kommunikation under arbetets gång, samt att MG Tak & Bygg AB i slutändan skulle leverera ett perfekt resultat.
    MG Tak & Bygg AB levde verkligen upp till de förväntningarna. Vi var hela tiden överens om vad som skulle, och inte skulle utföras.
    Jag kan därför med varm hand och gott samvete rekommendera MG Tak & Bygg AB till dig som vill ha en entreprenör att lita på.

Nils Sjölander
    Sjölanders Fastighetsförvaltning
  • 2020-12-07
    Anlitade MG Tak för att lägga om 140 kvm tak och byta ett takfönster. Deras offert låg i samma nivå som två andra kända företag med goda recensioner. Vi valde Morgan då vi upplevde honom som engagerad och intresserad och mån om att göra ett bra jobb. Och fint blev det. Vi är jättenöjda liksom grannar som kommenterar hur fint det blev. Även lastbilschauffören som levererade betongpannorna till takläggarna sa spontant att han "sett en hel del genom åren och kunde direkt säga att Morgans folk jobbade professionellt och säkert på taket" Kul att höra!

En viktig grej med Morgan är att han är oerhört angelägen om att kunden ska bli nöjd. I alla byggprocesser kan fel och missförstånd uppstå och då blir det viktigt med förtroendet. Morgan visade att han är en att lita på och som levererar det han lovat. Det är kanske den allra viktigaste anledningen att jag varmt kan rekommendera MG Tak.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Tomas & Åsa, Man får tacka för den varma rekommendationen, Vårt mål hos MG Tak & Bygg AB är ju att hålla det vi utlovar samt att självklart få nöjda glada kunder, Jag kan inget annat än säga att jag blir jätte glad för att ni har upplevt detta:) Stor tack för visat förtroende och gott samarbete. Ville även passa på att tacka att ni har rekommenderat oss till grannar osv:) God Jul & Gott Nyår! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

• 2020-11-30
    MG tak gjorde en total takomläggning med allt vad det innebär, målning av vindskivor, nya hängrännor, murad skorsten med en Omegahuv mm. Arbetet var smidigt och är professionellt utfört, på kort tid. Takomläggningen genomgick besiktning utan anmärkningar. Jag är mycket nöjd. Samarbetet flöt på bra, de var tillmötesgående och flexibla.
    Jenni Elise B
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej Jenni tack för den fina rekommendationen, Nu har du en mycket snyggt tak som håller lång tid framöver:) Tack för visat förtroende samt ett gott samarbete, God Jul & Gott Nytt ÅR! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

• 2020-11-24
    MG Tak hjälpte mig att byta tak på min villa när vi fick en läcka. Morgan på MG Tak lämnade snabbt en tydlig offert.
    När jobbet genomfördes så arbetade man snabbt och effektivt och taket var omlagt och klart inom utlovad tidsram!
    Under renoveringen hölls jag informerad om projektet. Jag kan varmt rekommendera MG Tak om du skall renovera taket på ditt hem!

Stefan
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Stefan , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

• 2020-11-23
    Bostadsrättsförening

Takomläggning, behövde komma igång snabbt. Tydlig offert, proffsig projektledning. Kunnigt, effektivt och mycket bra utfört. Trevligt bemötande, lyhörda och mycket måna om att kunden blir nöjd. Kan varmt rekommendera.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej Birgitta och och övriga i bostadsrättsföreningen. Tack för ert förtroende och ett gott samarbete. Ni är varmt välkomna att återkomma till oss för framtida uppdrag! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

• 2020-11-13
    Jag kan varmt rek M G Tak & Bygg AB
    Proffsigt o noggrant arbete o bemötande.

Nöjd fastighetsägare
    Magnus
    Magnus B
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej Magnus, Tack för den varma rekommendationen, Vill tacka för visat förtroende och gott samarbete. Med vänligt hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 07-735 55 66

• 2020-09-13
    Takomläggning, behövde komma igång snabbt. Kunnigt och bra utfört, trevligt bemötande från ledning/hantverkare, slutet gott-allting gott
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Tack för den varma rekommendationen, Nu har du ett mycket snyggt och tätt tak lång tid framöver. Tack för ett gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se 08-735 55 66

• 2020-08-12
    MG Tak & Bygg gjorde en total takrenovering inkl nytt undertak hos oss. Väldigt trevligt bemötande och en väl specad offeet. Vi är mycket nöjda med arbetsinsatsen och flexibiliteten de erbjöd oss. Arbetet utfördes mycket bra med bra dokumentation/bilder på utfört arbete.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej Martin, Tack för Rekommendationen! Vad kul att höra att ni är nöjda med oss:) Tack för ett gott samarbete. Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

• 2020-05-29
    MG Tak utförde komplett takbyte inkl vindskivor, utbyggnad av takutsprång och installation av två takfönster. Professionell projektledning, tydlig offert, duktiga hantverkare som utöver att jobba effektivt och säkert även höll snyggt omkring sig och var måna om att vi var nöjda.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Sara & Marcelo Tack för den fina rekommendationen. Vad kul att höra att ni är nöjda med jobbet och allt runtom:) Tack för ett gott samarbete och visat förtroende! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08- 735 55 66

• 2019-12-19
    Vi anlitade MG Tak för att göra om vårt plåttak till ett papptak.
    Vi är nöjda med utfört arbete. MG lämnade den bästa offerten och har hela tiden underrättat oss om processen.
    Vi tycker MG har varit pålitliga och skulle rekommendera de för andra BRF:er som ska göra om sitt tak.
    Bostadsrättsföreningen P
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Ole & Frida på BRF Professorn, Tack för den fina rekommendationen, Vad kul att ni vart nöjda med oss på MG Tak, Tack för ett gott samarbete och visat förtroende! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

• 2019-12-19
    1 bra.2 bra 3 mkt bra 4. Enl planerna mkt bra1
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Tack för ert samarbete och för det fina omdömet, Vi ses igen fram mot våren! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson

• 2019-12-16
    Vi fick ett nytt tak på huset. Arbetet har utförts från offert till färdigt tak på ett professionellt och yrkesmässigt sätt. Kontakten med MG Tak har varit nära och bra från början till slut. Vi kan varmt rekommendera MG Tak som ett mycket kundvänligt och pålitligt företag.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej John & Inger, Tack för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson morgan@mgtak.se Tel:0707-616263

• 2019-11-24
    Dränering av husgrund
    Vi anlitade MG Tak & Bygg AB för dränering av vår villa och vi är mycket nöjda. Professionellt och trevligt bemötande under hela processen: Tydlig offert, stor noggrannhet vad gäller utlovade arbetstider, kontinuerlig återkoppling under arbetes gång samt noggrant, effektivt och fackmannamässigt utfört arbete. Ett seriöst företag med ansvarsfulla och kunniga medarbetare som vi varmt kan rekommendera!
    John & Gigi
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej John. Tack för den fina rekommendationen det värmer:) Hoppas allt gick bra sedan med försäljningen, Tack för ett gott samarbete och visat förtroende. Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson och medarbetare, MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08: 735 55 66

• 2019-11-21
    De la om taket på min gäststuga. De var väldigt serviceinriktade, lätta att få tag i och snabba. Resultatet blev jättebra.
    Anna-My M
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Anna-My hoppas allt är bra med dig. Tack för den fina Recon! Det glädjer oss att du är nöjd med jobbet. Tack för ett gott samarbete. Med Vänlig Hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

• 2019-11-18
    Trevlig personal, hög kvalitet på jobbet
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Tack för det fina omdömet, Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson morgan@mgtak.se Tel: 0707-616263

• 2019-11-18
    Dränering av villa.

Snabbt och bra bemötande. Tydlig beskrivning av planerat arbete och metodik. Effektivt genomförande med regelbunden avstämning av avvikelser och ändringar. Bra dokumentation av arbetet.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Lars! Tack för det fina omdömet. En bra kommunikation samt planering är en del av ett bra resultat vi sätter högt upp i fokus:) Tack för ett gott samarbete och förtroende. Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson morgan@mgtak.se Tel: 0707-616263

• 2019-11-14
    Byte av takpannor, takfönster, stuprännor och rör, vindskivor, takplåtsarbete. Bra bemötande men svårt att prata med de som gjorde jobbet, de pratade inget språk vi förstod. Vi fick kommentera en del jobb som vi inte var nöjda med men som de rätade till. I stort sätt nöjd men vi upplevde det som dyrt 429.000 för arbetet.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej Ingrid, Vad kul att höra att ni är nöjda i sin helhet, Det var ju ett väldigt stort tak med massor av detaljer såsom plåtslageri, fönsterbyte och fina materialval. Lite tråkigt just hos er att killarna var sjuka och fick ta in extra personal just på detta projekt! Men till det viktigaste så fick ni ett väldigt fint tak med dom bästa materialvalen, Tack för omdömet ! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson

• 2019-11-13
    Kan bara säga att jag är väldigt nöjd med deras arbete.
    Beställde byte av takpannor, skorstensbeläggning, stuprör mm,
    Allt som inte var ok under bygget hade jag kontinuerligt samtal med arbetslaget och chefen.
    Så ingenting gjordes utan mitt godkännande, det är väldigt viktigt för mig personligen.
    Sammanfattningsvis så kan jag rekommendera Mg Tak & Bygg Ab dom håller det dom lovar, är väldigt nöjd.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Terho! Tack för det fina omdömet, Alltid lika kul med nöjda kunder! Speciellt när dom uppskattar att man är rak och tydlig och håller det man lovar:) Lycka till med ditt fina nya tak! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson morgan@mgtak.se Tel:0707-616263

• 2019-11-11
    MG Tak och Bygg renoverade vår betongaltan ovanpå garage/förråd. Arbetet omfattade att bila bort gammal platta, lägga nytt tätskikt och gjuta en ny betongplatta samt plåtarbeten. En del justeringar av fasaden behövde också utföras. Vi hade kollat hur arbetet borde göras med en oberoende expert på området innan vi tog in offerter och MG Tak & Bygg föreslog en lösning helt i linje med de riktlinjer som gäller. Arbetet utfördes mycket bra och noggrant. Dokumentation och återrapportering om vad som gjorts och vad som skulle göras sköttes snyggt. Jag kan varmt rekommendera MG Tak & Bygg till liknande arbeten.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej Dan, Tack för det fina omdömet. Vår största ambition är att få nöjda glada kunder! Vill passa på att tacka för förtroendet och gott samarbete. Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson Tel:0707-616263 morgan@mgtak.se

• 2019-11-03
    Omläggning av tak med nytt tegel ny papp och läkt.Väldigt fint och proffsigt bemötande från alla inblandade.Väldigt bra materialval bara det bästa.Kan rekommendera företaget
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Bengt,, Tack för det fina omdömet. Det vart väldigt fint eftersom hela längan gjorde om sina tak samtidigt (helheten). Tacksam för visat förtroende och gott samarbete. Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson morgan@mgtak.se

• 2019-11-02
    Byte av tak, betongpannor inkl. råspont.
    Bra bemötande. Lätta att kommunicera med.
    De arbetade snabbt och bra.
    Jag är nöjd med arbetet.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hejsan Anita, Vad kul att höra att du vart så nöjd. Tack för det fina omdömet! Med vänlig häsning Morgan Gustafsson Tel: 0707-616263 morgan@mgtak.se

• 2019-11-01
    Vi fick vårt tak på huset snabbt bytt och åtgärdat med ny papp och även undertaket fixades där väder och vind gått hårt åt. Hängrännor och stuprör byttes också ut.
    Allt som vi förväntat oss stämde både med tid och utförande.
    Bemötandet och informationen var mycket trevlig och stämde helt med överenskommelsen.
    kan med glädje rekommendera MG Tak&Bygg AB.
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej Inger & Fred , Hoppas allt är bra med er :) Tack för det fina omdömet, Med vänlig hälsning Morgan

• 2019-10-31
    Trevlig bemötande och väll genomförd takbyte ner till stolarna. Bra kommunikation under processen samt mycket trevliga killar som gärna svarade och förklarade.
    Definitivt ett positiv inslag i byggbranschen!
    skrev om MG Tak & Bygg AB
    Hej Simon, vad kul att ni vart nöjda med takrenoveringen och vår service! Rekommendera oss gärna till grannar osv, Tack för omdömet Med vänlig hälsning Morgan