MG Tak & Bygg AB

MG Tak & Bygg AB

www.mgtak.se
  • BadgeSixYears

Välkommen till MG Tak & Bygg AB! Vi har lång erfarenhet av byggbranschen och du som kund kan därför känna dig trygg när du anlitar oss. Vi kan hjälpa dig med allt från takarbeten, plåtarbeten, fasadarbeten och målning till murning, sanering, bygga altan, markarbeten och mycket mer. Varför MG Tak & Bygg AB? - Alltid 15 års...

79 omdömen om MG Tak & Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2019

Tom E
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi använde MG Tak & Bygg för takbyte inklusive byte av råspont. Bra kommunikation från start till mål och väl utfört arbete enligt överenskommen tidplan!

Robert E
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Jag anlitade MG Tak & Bygg AB för att lägga om mitt tak då detta inte var gjort på drygt 40år. Huset är byggt på 30/40-talet. Fick en enkel och begriplig offert av Morgan. Jag beställde jobbet på en fredag, på måndagen efter började man att bygga byggställningar kring huset. Jag upplevde att takläggarna var mycket trevliga och kunniga samt snabba och lösningsorienterade. Självklart uppstår/hittar man oväntade problem på ett så gammalt hus/tak då man lägger om det. Byggledaren och takläggarna hittade alltid lösningar allteftersom...

Anna-Lena M
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi kontaktade Morgan för att byta ut hela vårt villatak och garagetak. De var flera arbetare som snabbt rev det gamla taket och la på det nya. Allt gick smidigt och snabbt. Byggställning och container var fort på plats .Vi valde det lite blankare takteglet. Morgan och vi hade daglig kontakt då han ringde och undrade om allt gick som det skulle. Då jag hade en jämn födelsedag var kravet från vår sida att allt skulle vara klart till dess och det ordnade Morgan. Allt var undanplockat och snyggt under hela bygget och efteråt:) Vi är väldigt nöjda med arbetet.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Anna-Lena Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Mats H
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi upplevde de hantverkare som genomförde hela takarbetet som skickliga och noggranna. Endast på en dryg vecka hade vi ett helt nytt tak, från rivning av det gamla ner till takstolarna och till ett helt nyuppbyggt tak. Allt fungerade enligt plan och logistiken var perfekt. Vi är mycket nöjda. Morgan informerade och höll kontakt med oss i stort sett varje dag under bygget. Mvh Ziri och Mats

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Mats & Ziri Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Alltid lika kul med nya nöjda kunder! Önskar er ny en fin sommar med ert vackra tak! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Tove S
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Efter ett första förutsättningslöst telefonsamtal med Morgan så var min magkänsla att han drev sitt byggföretag både seriöst, proffesionellt och ärligt. Nog så viktigt för mig som arbetar med fastighetsförvaltning. Nu gällde det dessutom min egen hyresfastighet och då ville jag känna mig extra trygg. Speciellt som jag hade hört endel historier i området gällande takarbeten som inte hade fallit så väl ut. Med MG Tak & Bygg AB så fick jag känslan att om problem mot förmodan skulle uppstå så skulle Morgan vara lösningsorienterad;...

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Tove S Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Anita A
Skrev om MG Tak & Bygg AB

MG Tak och Bygg lade om taket på mitt hus. Bemötandet var excellent genom hela processen. Jag är mycket nöjd med arbetet och kan varmt rekommendera detta företag.

Hans L
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Kontaktade Morgan på en måndag då vi skulle lägga nytt tak, dagen efter var han på plats för en första koll och arbetet kunde startas inom bara ett par veckor. Killarna som jobbade på plats jobbade på bra, de var supertrevliga och höll bra ordning efter varje dag, allting slutfört på utsatt tid.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Hans, Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Isabell Carin Teresia A
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Väldigt nöjda med MG Tak & Bygg! Morgan känns otroligt kunnig och professionell. Uppskattade att han kommunicerade tydligt med oss genom hela processen, alltid tillgänglig för frågor. Teamet på plats var även dom proffsiga, trevliga och höll hela tiden ordning och reda. Morgan var på plats flera gånger under byggets gång, för att kontrollera och kolla status vilket vi tyckte kändes skönt. Skulle verkligen rekommenderar MG Tak och Bygg om ni ska lägga om ert tak!

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Isabell & Emil Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Martin W
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Morgan spent a lot of time with us explaining what is important to consider when replacing a roof before we selected MG Tak for the work. When the work started the team working on the project were very clean, polite and professional. They did a really good job, the independent inspector also reinforced this point. Morgan communicated with me throughout the job and was always accessible. Overall a very positive positive experience, I would recommend MG Tak for roofing services

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Martin Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Cecilia S
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi fick ett mycket professionellt bemötande av MG Tak & Bygg när vi bytte vårt tak. De kom alltid när de sa att de skulle komma och var färdiga med arbetet i tid. Resultatet blev fantastiskt så vi är supernöjda!

Svar från MG Tak & Bygg AB

'Hejsan Cecilia, Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Anna C
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi kom på ganska sent på hösten att vi ville komplettera med snörasskydd över entrén och kontaktade Morgan för detta. Det var han som gjorde om taket för nått år sedan och detta kunde han ta tag i direkt. Efter senaste tidens snöfall var det verkligen skönt att vi fick detta gjort innan snön. Killarna på plats hade ordning och reda på materialet och städade av efter sig. Snabbt och bra utfört arbete!

Daniel B
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Mycket nöjd med det nya taket från MG Tak & Bygg. Bytte pannor, läkt och underlagspapp. Morgan var med från början och kunde förklara bra och enkelt om vad som borde göras och varför. Lyhörd, lätt och trevlig att prata med och kunde ge bra råd om vad som skulle göras. Gjorde det enkelt att förstå hela processen. Teamet på plats gjorde ett snabbt och bra jobb, även de hjälpsamma och lyhörda! Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak. Kan verkligen rekommendera MG Tack & Bygg för omläggning av tak .

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Daniel så kul att ni vart nöjda:) Tack för rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Roger J
Skrev om MG Tak & Bygg AB

MG Tak & Bygg gav redan från början ett pålitligt och rejält intryck. Från offert till genomförande av omläggning av vårt tak har arbetet fungerat utmärkt. Mycket duktiga killar som gjorde jobbet och dessutom väldigt trevliga. Arbetet utfördes på bästa sätt och vi är jättenöjda med resultatet. Man höll rent och snyggt runt huset vilket också uppskattades av oss. Jag kan varmt rekommendera MG Tak & Bygg.

Lars L
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Fick ett bra bemötande vid mitt problem med taket. De arbetade snabbt o effektivt förklarade med bilder vad som var fel o vad de hade gjort åt problemet. Positiva o trevliga grabbar utförde ett mycket bra jobb kan verkligen rekommendera företaget. Bra från början till slut.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Lars, Alltid lika kul med nöjda kunder:) Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Anders O
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Kontaktade MG Tak & Bygg för en takrenovering. De är lätta att få tag på och återkopplar alltid. Jobbet startade enligt plan och utfördes i tid och med perfekt resultat. Jag kan varmt rekommendera MG Tak & Bygg.

Eva H
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Nytt ytter- och undertak; panelbyte fasad samt målning fasad och fönster inkl snickerier. Seriöst och trevligt bemötande från första kontakt till handskakning efter avslutat arbete. Superduktiga och vänliga hantverkare och arbetsledare som stämde av med oss som kund kontinuerligt. Arbetet utfört i tid, inklusive de tilläggsarbeten vi överenskom under arbetets gång. Det vi verkligen uppskattade var företagets inställning till oss som kund och som gjorde att vi kände oss trygga och väl informerade under hela resan. Alla våra...

Jan Urban S
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Kan varmt rekommendera MG Tak & Bygg AB! Tillsammans med min granne tog vi in totalt fem offerter för takomläggning med ny råspont (tidigare masonit). Två av de riktigt stora konkurrenterna föll bort av olika anledningar, där en utmärkte sig och ville fakturera varje vecka vilket kändes oseriöst. Morgan själv gjorde ett mycket bra intryck och ingav stort förtroende - samt mån om att vi som kunder skulle vara fullt nöjda med slutresultatet. Ingen fråga var för stor eller för liten. Som uppdragsgivare var jag mån om...

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Jan Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Per M
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Personlig service. På plats varje dag Kontinuerlig uppföljningen Professionellt utfört arbete.

Helene L
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Jag anlitade MG Tak och Bygg AB efter att ha fått mycket goda rekommendationer från grannar i området. Jag kände att läget var brådskande eftersom det läckte in vatten så jag ringde MG Tak på lördag morgon och redan efter nån timma så var MG taks killar här och täckte in det läckande taket med pressenningar. Det kallar jag service på hög nivå! Kort därefter byggdes ställningen upp och arbetet påbörjades. Jobbet flöt på utan avbrott med en väldigt bra kommunikation och information till mig som kund. Killarna var väldigt...

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Helene, Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Alltid lika kul med kunder som uppskattar vårt arbete, det värmer verkligen, Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Lars H
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Trevligt bemötande av alla. Morgan tillgänglig för att svara på de frågar vi hade. Trevliga killar som jobbade på bra och städade fint varje dag.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Tack rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Johan L
Skrev om MG Tak & Bygg AB

MG Tak och Bygg har från start uppvisat ett väldigt professionellt bemötande och också kontinuerlig information allt från detaljerna kring kontraktsskrivning, start av projektet och löpande under arbetets gång. Eventuela tillägg har man ringt upp och diskuterat med oss som kund vilket känns viktigt. Projektet fortlöpte enligt avtalad tid och till ett mycket gott resultat vilket är det viktigaste. Kan varmt rekommendera företaget baserat på den upplevelse vi haft. Bra jobbat!

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Johan och Jessica. Ville tacka för det fina omdömet på Reco. Det värmer 👍🙏 önskar en en god fortsättning på 2023 och ett stort tack för ett gott samarbete och visat förtroende. Allt gott mvh Morgan Gustafsson MG Tak och Bygg AB

Hans M
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Mycket nöjda med MG Tak & Bygg då taken på villan och garaget behövde bytas. Morgan var väldigt engagerad och delaktig genom hela processen och mån om att det skulle bli bra och att vi skulle bli nöjda. Småsaker som uppstod under vägen löstes utan större problem. Takläggarna som utförde själva jobbet var duktiga och noggranna. Det var också positivt att prioriteten inte låg på att göra klart jobbet så fort som möjligt, utan hellre att det tog lite längre tid så att allt kunde göras rätt och riktigt i stället, det kändes...

Anna R
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi är så nöjda med att ha anlitat MG Tak & Bygg för att lägga om vårt tak. De var riktigt skickliga yrkesmän och det var en stor trygghet, vi kände fullt förtroende för dem och taket blev verkligen snyggt. Morgan var väldigt tillmötesgående och lätt att få tag i och höll vad han lovade.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Anna, Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Edvin S
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Bra och trevligt bemötande. Lång erfarenhet och det märktes. Förtroendegivande. Takomläggning på privat villa. Bra dialog!

Ingrid B
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Efter att ha sett hur snabbt och effektivt arbetet förflöt när en av mina grannar la om sitt tak, anlitade även jag MG Tak&Bygg AB för att lägga om taket på min 30-tals villa . Mitt tak lades om från grunden inklusive plåtarbeten, ny taklucka, nya stuprännor etc. Allt har fungerat till fullo och jag har under arbetets gång hela tiden blivit informerad av Morgan om vad som ska ske och om vad som har gjorts. Alla leveranser kom när de skulle. Grabbarna i de olika teamen var mycket trevliga och arbetade snabbt och effektivt....

Eva-Karin S
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Jag kände mig som Pippi i Villa Villekulla med takdropp i vardagsrummet. Och nu känner jag mig som en drottning i min borg. Tack Morgan och alla killarna ! ! Ni har varit fantastiska! Förra året hade jag flera takfirmor på besök som lämnade offerter. Men ingen av dem kändes bra. Jag kunde inte gå vidare. Jag kände bara stor tveksamhet. När jag velat fram och tillbaka och läget till slut blev akut med mitt vardagsrum stötte jag på MG Tak och Bygg av ren tillfällighet och tog kontakt. När Morgan kom förbi och undersökte mitt...

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Eva, Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Anders P

Bra bemötande. Kontinuerlig information och uppföljning. Nöjd

Birger E
Skrev om MG Tak & Bygg AB

snabbt och effektivt bra info hela tiden ordning och reda

Carl-Axel B
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Jag är supernöjd med bytet av mitt tak som Morgan och hans team genomförde, Jag fick ett bra intryck redan från första början och det levde dom upp till under hela processen. Det var mycket snabbare och smidigare än vad jag hade trott, dom jobbar verkligen effektivt som ett team. Några småsaker som kom upp under byggtiden löste dom snabbt och smidigt. Snyggt, propert och dessutom välstädat under hela byggtiden. Jag kan varmt rekommendera MG tak för ert takbyte, ni kommer inte bli besvikna, top notch!

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Kalle , tack för den varma rekommendationen, Alltid kul att få höra hur kunden upplevde vårt jobb. Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Anders W
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Total sett bra, arbetet gjordes på utsatt tid och priset var bland de bättre bland offerter jag tog in. Kändes seriöst. Hade mkt kontakt med Morgan som var resonlig trevlig!

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Anders , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Vill även passa på att tacka för ni rekommenderar oss till er grannar:) Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Lotta E
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Snabbt och smidigt från första kontakt! Lyhörda och noggranna i arbetet med takbytet, de arbetade metodiskt och höll samtidigt rent & snyggt omkring sig för att störa så lite som möjligt. Bara positivt, och taket blev riktigt bra!

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Lotta , Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Lisa I
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi anlitade MG Tak för en total renovering/omläggning av vårt gamla lertegeltak. Arbetet utfördes enligt överenskommelse och på utlovad tid. Resultatet blev så fint! Alla detaljer sitter där de ska och vårt hus har nu det snyggaste taket:) Vi är helnöjda och kan absolut rekommendera MG Tak.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Lisa , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Malin K
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Bra och trygg guidning genom hela processen. Välskött företag (allabolag/UC) vilket kändes viktigt för oss vid ett stort projekt som takbyte. Viktiga delar såsom besiktning efter tätskikt och när pannorna var på var en självklar del av upplägget redan från start. Bra garantitider på valt material. Proffsiga självgående byggare på plats under projektets gång. Vi är mycket nöjda.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Malin , Tack för den fina rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Per P
Skrev om MG Tak & Bygg AB

MG Tak har på vår 30-talsvilla bytt betongpannor, läkt, underlagspapp, samt vid behov bytt ut dåligt trä, bytt vindskivor, gjort plåtarbeten såsom byte av hängrännor och taklucka, målat takfot och mycket annat av trä och plåt tex trappräcke och fönsterfoder. Takkillarna var utmärkta! De var skickliga, arbetade effektivt, initiativrika, kom med frågor om något i vår beställning var oklart. När vi under arbetets gång ville få något gjort utöver offert gick det lätt att komma överens om lösningar löpande. Det var lätt att...

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Per , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Bo O
Skrev om MG Tak & Bygg AB

MG Tak har bytt ut vårt gamla tak mot nytt sådant. Offerten var noggrant skriven med en bra arbetsbeskrivning. Arbetet påbörjades vid önskad tidpunkt och utfördes planenligt och proffsigt. Hantverkarna var trevliga, snabba och duktiga. Leverantören, Morgan, hade en kontinuerlig uppföljning såväl på plats som telefonledes. Jag är mycket nöjd och rekommenderar därför gärna MG Tak. Bo O

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Bosse , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Vill även passa på att tacka för du rekommendera oss till din bror. Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Hanna M
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi anlitade företaget i panik pga läckande tak. Morgans underleverantörer jobbade stenhårt men pratade ingen svenska så det blev vissa brister i kommunikationen på plats. Vi fick intrycket av att utförarna var yrkesskickliga. Det viktigaste: till slut ser taket fint ut och det verkar hålla tätt.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Hanna , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Fredrik H
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vår villa i Lagga, Knivsta kommun, var i behov av total takomläggning. Efter erhållna offerter från ett antal olika leverantörer föll valde vi MG Tak & Bygg. Offerten från Morgan Gustafsson var tydlig, prismässigt rimlig jämfört med erhållna offerter och tidigare omdömen var goda. Arbetet genomfördes med hög kvalitet och på utsatt tid trots årstiden (december-januari). Rejäla ställningar byggdes runt om huset för säkert tillträde till taket. Ett arbetslag om 3 personer arbetade noggrant, målmedvetet och professionellt...

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hej Fredrik , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Håkan M
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vår villa i Bromma var i behov av en takrenovering och efter att kontaktat och fått offerter från ett antal olika leverantörer föll valet på MG Tak & Bygg. Deras offert var tydlig och vi hade bra kommunikation redan från första början. Tillsammans med Morgan hade vi en genomgång av offerten och Morgan besvarade våra frågor på ett mycket tydligt sätt. Arbetet genomfördes med hög kvalitet, med ett bra säkerhetsfokus och på utsatt tid. Extra plus för att en extern besiktningsman kom och gav sitt utlåtande innan takpannorna...

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Håkan , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Vill även passa på att tacka dig för att du tar dig tiden att rekommendera oss till grannar och sociala medier. Det värmer varmt om hjärtat. Välkommen åter vid eventuella framtida arbeten. Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Gunilla C
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Efter 45 år var det dags att byta takpannor och renovera taket på vår tvåvåningsvilla i Nacka. Med allt värre läckage blev problemet akut i augusti år 2021. Via tjänsten ”Servicefinder” fick vi kontakt med ett antal företag i takbranschen. Vi hade också tillgång till offerter från två företag, som nyligen renoverat samma typ av tak i vårt område. Vårt slutliga val blev MG Tak & Bygg AB, som hade många goda rekommendationer, som lämnade en väl genomarbetad offert med rimligt pris och som snabbt kunde sätta igång jobbet. ...

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Gunilla , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Karl K
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Sökte en professionell firma för komplett takomläggning, plåtarbeten och skorstensrenovering - en firma som har känsla för kvalitet och inte river av ett snabbjobb för att hasta vidare till nästa. Hittade MG Tak & Bygg efter att ha läst flera goda omdömen. Morgan har varit proffsig från start av offertförfrågan fram tills arbetet var slutfört. Rejäla ställningar byggdes runt om huset för säkert tillträde till tak för renovering. Ett arbetslag om 3 personer gjorde ett mycket bra arbete och var lyhörda inför våra kundönskemål....

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Karl , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Carl-mikael A
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Beställde helt nytt tegeltak. Bra bemötande och bra och snabbt jobb. Kan verkligen rekommendera företaget.

Ab Snabblöparna 18 A
Skrev om MG Tak & Bygg AB

MG Tak & Bygg AB har genomfört en omfattande takrenovering med höga krav på utformning och kvalitet. I renoveringen ingick nytt taktegel, utbyte av läkt, underlagspapp och plåtbeslagning. Arbetet är genomfört med engagemang, lyhördhet och bra resultat.

Svar från MG Tak & Bygg AB

Hejsan Gösta , Tack för den varma rekommendationen, Vi får tacka för visat förtroende och gott samarbete! Med vänlig hälsning Morgan Gustafsson MG Tak & Bygg AB www.mgtak.se Tel: 08-735 55 66

Daniel
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Bra och smidig process för renovering av tak. Bra och tydlig offert efter genomgång av taket (flera andra som offererade gick inte ens upp på taket). Bra gäng med killar som gjorde jobbet. Höll tidplanen och var noga med att hålla ordning. Bra löpande kommunikation och uppdateringar, så inga oklarheter när jobbet var klart. Väldigt bra och smidigt jämfört med många andra hantverkare.

JOHAN R
Skrev om MG Tak & Bygg AB

MG Tak la nytt tak på vår villa i Bromma. Redan på offertstadium kunde olika önskemål och tillägg hanteras till rimlig kostnad. Jobbet startade på utsatt tid och blev klart fortare än tidplanen. Det var städat och god ordning efter varje arbetsdag och efter att arbetet avslutats. Personalen var trevlig, professionell och lyhörd för våra önskemål. Underentreprenörer (ställningsbyggare, plåtslagare, container m.m.) projektleddes och hanterades flexibelt av MG Tak. I offerten ingick besikting av certifierad besiktningsman....

Anna C
Skrev om MG Tak & Bygg AB

MG Tak fick uppdraget att byta råspont på delar av taket, ny papp, läkt, takavvattning och nya betongpannor på allt. När grabbarna kom och startade upp gick det väldigt fort för att riva bort det gamla och lägga nytt så att det blev vädersäkrat innan regn. De kom och frågade om det var något de undrade över och var väldigt hjälpsamma vid frågor och visade gärna. Vid arbetsdagens slut grovstädade de bort skräpet. För oss var det viktigt med ett bra utfört arbete och Morgan var angelägen om att vi skulle bli nöjda.

Carmen G
Skrev om MG Tak & Bygg AB

brydde sig mycket om vad vi ville

Ulrika M
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Snyggt nytt tak på utsatt tid.

Sofie K
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Proffsigt företag, som verklingen gör sitt yttersta för att jobbet ska bli bra och att kunderna ska bli nöjda. Vi bytte hela taket, råspont, papp, läkt, betongpannor samt plåtjobben mm. De gjorde verklingen det lilla extra för att se till att det blev så bra som möjligt. Uppskattade verklingen att killarna jobbade järnet med att både riva allt och sätta upp luftspaltsskivor, råspont och papp på en dag. Allt för att det skulle regna dagen efter. jobbet va klart inom utsatt tid och med mycket gott resultat. Kan verklingen rekommendera dem!

Carl S
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Vi hade helbyte av tak inkl. råspont. Även takfönster. Trevligt bemötande från första mötet till slutbesiktning av ägaren av firman. . Opartisk besiktningsman ingick. Väldig trevliga och duktiga byggare som jobbade systematiskt och var lätta att ha att göra med. Allt blev färdigt enligt offert. Rekommenderar dem gärna.

Lars G
Skrev om MG Tak & Bygg AB

Bra ledning. Rimliga priser. Hårt arbetande personal. Skönt med ett bra tak som kommer hålla minst 40 år till.