Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Täby Min Bil Täby
Rekommenderat företag 2016 - Min Bil Täby

Min Bil Täby

Kemistvägen 4, 183 79 Täby — Visa karta

Välkommen till Min Bil i Täby, vi är Stockholms första auktoriserade försäljnings- och serviceanläggning för Ssangyong men servar och reparerar givetvis alla typer av bilar, oavsett märke och modell. Vi erbjuder kunskap och rätt att genomföra precis samma reparation eller service som andra biltillverkare auktoriserade verkstäder - även under den tid din bil fortfarande går under garantin.

Våra mekaniker arbeta med alla typer av bilar, märken och modeller vilket innebär att de har en mycket stor erfarenhetsbaserad kunskap. Vilket givetvis underlättar vid när man ska hitta lösningar på olika problem. Vi arbetar aktivt med att ta vårt miljöansvar och har avtal med återvinningsföretag som tar hand om de restprodukter som uppstår. Serva din bil hos oss och var säker på att vi jobbar både enligt biltillverkarens och branschens alla regler. Varmt välkommen!
07:00-18:00
Lör: 11:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 69 kunder tycker om Min Bil Täby

• Ella C
    Ella C skrev om Min Bil Täby
    Tack, det blev bra. Dessutom var ni hjälpsamma och trevliga.
  • Ladislau A
    Ladislau A skrev om Min Bil Täby
    Byte till vinterhjul och däckförvaring
    Mycket gott bemötande från början till slutet
  • Eva N
    Eva N skrev om Min Bil Täby
    Bra service. Leverans när det var bestämt ingen försening.
  • Charlotta P
    Charlotta P skrev om Min Bil Täby
    Service.
    Bra bemötande men dyrt. Dock hade inte problemet som jag påtalade när jag lämnade in bilen åtgärdats. Men de åtgärdade det men det tog en extra halvtimme när jag hämtade bilen.
  • Margareta W
    Margareta W skrev om Min Bil Täby
    Muttrarna var inte 100% fast skruvade.
  • Elin J
    Elin J skrev om Min Bil Täby
    Bra service bra läge bra pris, nu vet jag inte vad jag ska skriva längre
  • Jens O
    Jens O skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande och bra pris
  • Roger S
    Roger S skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra omhändertagande som skapar förtroende. Bra prisnivå och rekommenderas verkligen.
  • Comfortzone Ab
    Comfortzone Ab skrev om Min Bil Täby
    Dåligt bemötande vid service.
    1. Ett par dagar i förväg får man ett mail som påminner om servicetiden. Det verkar ju bra.
    2. Man möts av en person i receptionen som pekar och snorkigt säger "service är där borta" ungefär som om denne inte befattar sig med så simpla saker.
    3. Kundmottagaren vid servicedisken kan inte hjälpa mig utan hänvisar till en annan person som sitter i telefon.
    4. När denne till slut blir ledig informerar han mig om att "min" mekaniker är sjuk och att bilen inte kan servas denna dag. En sådan sak händer inte på andra serviceverkstäder. Där låter man någon annan sköta det i stället.
    5. Han kan inte förklara varför jag inte fått ett nytt SMS med information om detta. Tydligen är min tid inte så mycket värd för dem.
    6. Första nya tid är fyra veckor framåt. Varför man inte kan prioritera om förklaras inte.
    7.När bilen äntligen servas har den gått nästa 500 mil över de 3000 som gäller för första service. Hur vet jag att bilen inte tagit skada av detta ?
    8. Då jag bokade servicen bokade jag också en hyrbil. Den skulle kosta 400.-.
    Denna bokning hade dock fallit bort. Det fanns i alla fall en ledig bil av enklaste typ hos Hertz. Priset var dock 570.-

På det hela taget var det en chockartad upplevelse är serva bilen på Volvo i Täby. Jag har haft flera andra bilmärken, senast Peugeot, och aldrig varit i närheten av något liknande.
    2016-12-09 Min Bil svarar Comfortzone Ab
    Hej Comfortzone Ab, detta omdöme har nog hamnat helt fel för vi är INTE Volvo i Täby! Omdömet ni skulle ge oss gällde endast däckskiftet som ni gjorde hos oss.
    Vi skulle uppskatta om du kunde ta bort denna sågning från vår sida då just den inte gäller oss.

Vi är auktoriserade för Ssangyong och Honda men utför självklart service och reparationer på alla märken.

Tråkigt att höra om din historia hos Volvo, så ska det aldrig gå till när man lämnar in sin bil. Du är välkommen att testa oss nästa gång du behöver hjälp med din bil. Läs gärna våra omdömen på reco.se
    Min bil Täby
  • Ingvar M
    Ingvar M skrev om Min Bil Täby
    Hej, fick hjälp med däckskifte på vänligt och professionellt sätt. Jag fick vänta en stund över min bokningstid men det är sånt som händer.
  • Sören J
    Sören J skrev om Min Bil Täby
    Snabb och pålitlig hjälp....... ....
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande, snabba i utförande. Återkommer som kund
  • Alfred B
    Alfred B skrev om Min Bil Täby
    Bra och snabb service! Lånebil under tiden ett stort plus.
  • Gustav P
    Gustav P skrev om Min Bil Täby
    Anlitade Min Bil Täby för att verkstaden ligger bra till.
    Allt fungerade väl trots att just den dagen var årets snöstorm.
    Utfört arbete var en årsservice och däcksbyte.
    Hoppas att företaget fortsätter på denna nivå.
  • Belinda F
    Belinda F skrev om Min Bil Täby
    Vi bytte bara däck men jag gillade dem och trots ombygge så hav de superservice
  • Ola
    Ola skrev om Min Bil Täby
    Jag fick snabbt hjälp med att byta däck. Jag behövde inte ens köra in bilen själv på verkstaden utan det gjorde killen på kontoret. Han var mycket trevlig och serviceinriktad. Jag fick ett bra helhetsintryck av Min Bil Täby.
  • Anita A
    Anita A skrev om Min Bil Täby
    Skiftade däck hos Min Bil Täby. Jättetrevligt bemötande och toppenservice med det lilla extra.
  • Marya S
    Marya S skrev om Min Bil Täby
    Mycket trevligt bemötande i nya fina lokaler med bra läge för oss. Bokad tid hölls och vinterdäcksbytet utfördes hel ok till utlovat bra pris. Kommer säkert att vända mig dit igen för både det ena och det andra.
    Betyg 5 av 5 möjliga.5
  • Kjell R
    Kjell R skrev om Min Bil Täby
    Perfekt kundmottagare bara +++++++++
  • Eva J
    Eva J skrev om Min Bil Täby
    Trevligt och personligt bemötande, tog dock väldigt lång tid att skifta däck. Det var en besvärlig dag med snö och halka, men man kanske ska låta de kunder som kommer för sent till avtalad tid vänta i stället för att de som kommer i tid får vänta pga tidigare förseningar. Jag väntade en drygt en timme från bokad tid och då kom jag ca 15 minuter för tidigt. Kanske något att tänka på. För övrigt är jag nöjd
  • Alf R
    Alf R skrev om Min Bil Täby
    Trevligt att byta däck och få en bokad tid och billigt
  • Göran P
    Göran P skrev om Min Bil Täby
    Mycket trevligt bemötande. Rekommenderas!
  • Esbjörn E
    Esbjörn E skrev om Min Bil Täby
    bra bemötande - snabb service - dubbdäck på
  • Zhe L
    Zhe L skrev om Min Bil Täby
    Personalen är mycket professionella, service attityd är mycket bra, tack.
  • Eva G
    Eva G skrev om Min Bil Täby
    Det var lätt att boka tid och det gick snabbt. Personalen som tog emot var trevlig så det blir högsta poäng! 👍😀
  • Martin Z
    Martin Z skrev om Min Bil Täby
    Trevligt och proffsigt bemötande. Kommer anlita dem igen.
  • Andersphysio Ab
    Andersphysio Ab skrev om Min Bil Täby
    Bra genomgående i verkstad och försäljning
  • David J
    David J skrev om Min Bil Täby
    Byte av däck - jättebra service!
  • Louise S
    Louise S skrev om Min Bil Täby
    Otroligt hjälpsamma och tillmötesgående. Jag fick ocks snabb och bra hjälp.
  • Manne B
    Manne B skrev om Min Bil Täby
    Alltid bra bemötande, Återkommer alltid när de sagt att de ska.
    Priserna är inte hutlösa.
  • Anette O
    Anette O skrev om Min Bil Täby
    Helt OK, om än märkbart att det är en ny verkstad.
  • Lena D
    Lena D skrev om Min Bil Täby
    Serviceminded, Mycket trevlig personal

Var och bytte däck
  • Gunnel H
    Gunnel H skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande,snabbt däckbyte och bra pris.
  • Rune F
    Rune F skrev om Min Bil Täby
    Fick snabb hjälp med däckbyte på några bilar. Kanonservice trots hög belastning.
  • Britt-marie S
    Britt-marie S skrev om Min Bil Täby
    Blev mycket väl mottagen. Bytte däck och lämnade in till förvaring och eftersom allt gav ett bra intryck lämnade jag sedan in bilen för att byta bromsarna. Allt proffsigt och snabbt åtgärdat. Britt-Marie S.
  • Göran W
    Göran W skrev om Min Bil Täby
    Däckbyte och förvaring.
    Bemötandet servicen var bra.
  • John M
    John M skrev om Min Bil Täby
    Trevligt, kvickt och ändå noggrant bemötande och bra service på kort tid.
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Min Bil Täby
    Ganska nöjd !!!!!!!!!!'!!!!!!!!!!!!!!'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Leena R
    Leena R skrev om Min Bil Täby
    Jag fick däcken bytta och ett nytt bilbatteri inmonterat. Servicevillig personal och snabbt avklarat.
  • Göran S
    Göran S skrev om Min Bil Täby
    Fick tid direkt med ett akut byte av kylarvattenpump, märkesverkstan hade 4 veckors väntetid
  • Hans E
    Hans E skrev om Min Bil Täby
    Hjulbyte - med ett trevligt mottagande
  • Charlotta M
    Charlotta M skrev om Min Bil Täby
    Kan varmt rekommendera min bil Täby till er som behöver hjälp med bilvård. Lämnade in bilen där i oktober och fick ett väldigt trevligt bemötande och bra hjälp med diverse saker. Även bra tips och rekommendationer om vad jag kan tänka på framöver.

/Charlotta
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Min Bil Täby
    Trevlig personal både i verkstad och butik, prisvärt och snabbt däckbyte. Hit återvänder jag helt säkert.
  • Tiit T
    Tiit T skrev om Min Bil Täby
    Vänligt och effektivt bemötande och snabb hjälp! Har bytt en glödlampa som gått sönder och bytt till vinterdäck. Kommer att testa service längre fram!
  • Vesa L
    Vesa L skrev om Min Bil Täby
    Bra utfört arbetet.
    Dåligt finna inget sitthörna det kunden kan vänta.
    2016-11-12 Min Bil svarar Vesa L
    Hej Vesa,
    Vi beklagar att vi tillfälligt haft dåligt med sittplatser under renoveringen av kundmottagningen. Inom kort kommer vi kunna erbjuda en fin kundmottagning med gott om sittplats, kaffe, tidningar och TV medan du väntar. Välkommen åter! Mvh/ Min bil Täby
  • Bengt-erik O
    Bengt-erik O skrev om Min Bil Täby
    Bra och snabb service (däckbyte)
  • Per H
    Per H skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande. Bra service.
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Min Bil Täby
    Företaget har utfört 3000-mila-service samt däckbyte. Mycket trevligt bemötande båda gångerna, och förhoppningsvis är servicen utförd som lovat.
    Tar förmodligen kontakt framöver med företaget.
  • Sven S
    Sven S skrev om Min Bil Täby
    mycket bra bemötande och hjälp med däcken
  • Anders S
    Anders S skrev om Min Bil Täby
    Lämnade in bilen på service. Mycket trevlig personal och fick även hjälp efteråt eftersom det fanns ett tjutande ljud från fläkten.

Kemistvägen 4, 183 79 Täby