Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Täby Min Bil Min Bil Täby

Min Bil Täby

En del av Min Bilwww.minbil.se

Kemistvägen 4, 183 79 Täby — Visa karta

Välkommen till Min Bil i Täby, vi är Stockholms första auktoriserade försäljnings- och serviceanläggning för Ssangyong men vi är även Auktoriserad verkstad för Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional, Lancia, Chrysler, Dodge samt Honda men servar och reparerar givetvis alla typer av bilar, oavsett märke och modell.

Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra tekniker har en mycket stor erfarenhetsbaserad kunskap och mångårig erfarenhet.

Låt oss ta hand om din bil och var säker på att vi jobbar både enligt biltillverkarens och branschens alla regler.

Varmt välkommen!
Öppet just nu
07:00-18:00
Lör: 11:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 390 kunder tycker om Min Bil Täby

• Marianne N
    Marianne N skrev om Min Bil Täby
    Svårt att säga något om själva års service som enl mekaniken var utan anmärkning. Får ju hoppas att allt gick igenom som skulle kontrolleras på bästa sätt. Lite lustigt kan man nog säga att vä halv ljus slocknade dagen efter!
    Hade en del funderingar kring betalningen. Fick en gratis check på 500 kr som momsen 25% drogs med en gång innan hela beloppet drogs med ytterligare 25% lite knepigt kan man tycka.
    Den unga receptionisten upplevde jag som oerhört forcerad och nästan tvingade på mig byte av alla vindrutetorkarbladen, vilket jag gjorde.
    Hade tidigare en annan verkstad där man fick ett samtal med mekanikern som utgjorde kontrollen på bilen och där jag hade tillfälle att själv ställa frågor vilket jag uppskattade mkt.
    Känns mera personligare omhändertagande!! Läs mer
  • Hans N
    Hans N skrev om Min Bil Täby
    Byte av spindelleder.
    Trevlig och professionell personal.
    Toppen 👍 Läs mer
  • Berit A
    Berit A skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande och bra service Läs mer
  • Ann-sophie B
    Ann-sophie B skrev om Min Bil Täby
    Ett fantastiskt vänligt och varmt mottagande både vid bokningen och inlämnandet. En liten besvikelse dock när jag noterade 100 SEK lägre avdrag en rabattchecken angav. Vid fråga svar att det var moms... borde ha informerats på inbjudan. Otroligt mkt bilar på kundparkeringen lite rörigt men trol tillfälligt. Tog fler timmar än vad jag förväntat mig- ont om personal den dagen? Hursomhelst det uppvägdes av kundmottagarna! Läs mer
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Min Bil Täby
    Byte av vindruta och allmän genomgång av bilen samt däckbyte.
    Jag var nöjd och bilen är nu även besiktigad och klar för denna
    gången. Jag har alltid åkt till f.d Honda i UpplandsVäsby, men
    jag var även nöjd med "Min Bil " här i Täby"
    Trevlig personal också, Mvh Kerstin Läs mer
  • Lena R
    Lena R skrev om Min Bil Täby
    Bytte bara däck. Jag tycker Min Bil är jättebra, använder dem alltid och rekommenderar dem till vänner. Dock alltid Sollentuna, de hade inte tid så denna gång använde jag mig av Täby och då råkade jag få träffa Mike som jag följt sedan öppnandet i Sollentuna. Läs mer
  • Lena I
    Lena I skrev om Min Bil Täby
    1:a service, bra bemötande, inga problem när jag inte kunde hämta bilen samma dag.
    Allt som allt trevligt o bra Läs mer
  • Aina E
    Aina E skrev om Min Bil Täby
    Bra service och trevlig men de är dåliga på att återkoppla. Läs mer
    2018-05-09 Min bil svarar Aina E
    Hej Aina
    Under däcksäsongen är det alltid väldigt hektiskt med många genomgångar som ska göras.
    Vi beklagar om vi varit dåliga på att återkoppla under perioden, vi tackar för din feedback och tar den till oss och ska förbättra våra rutiner ytterligare.
    Välkommen åter!
    /Min bil Täby
  • Girhammar G
    Girhammar G skrev om Min Bil Täby
    Byte av vindruta. Bra bemötande. Trevligt Läs mer
  • Lindman	ab A
    Lindman ab A skrev om Min Bil Täby
    Det var tyvärr ingen bra bil vi köpte,, grisen i säcken Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om Min Bil Täby
    Service, utmärkt bemötade och hög servicegrad Läs mer
  • Inge R
    Inge R skrev om Min Bil Täby
    3000 mil service

Trevligt bemötande och en positiv attityd till frågor

Kunnig personal Läs mer
  • Gunnel F
    Gunnel F skrev om Min Bil Täby
    Bytte hjul. Blev mkt väl bemött! Hick snabbt, mycket trevlig o kunnig personal Läs mer
  • Service L
    Service L skrev om Min Bil Täby
    Jag gjorde en service/byte av olja.
    Skicka gärna ett mail eller sms med en bekräftelse på bokat tid, adress och telefon. Det skulle underlätta att inte glömma eller snabbt komma i kontakt med Mil Bil Täby ifall något händer. Läs mer
  • Jean-patrick D
    Jean-patrick D skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande per telefon och vid besök. Professionella och man får förtroende för dem. Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Min Bil Täby
    Lämnade in däck och fälgar för montering. När jag hämtade var ventiler utbytta och hjulen professionellt balanserade. Kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Skaarnes A
    Skaarnes A skrev om Min Bil Täby
    Jag fick gjort en 1500-milaservice på min bil. Allt gick lätt och smidigt från att beställa tid till att lämna och hämta bilen.

Bemötandet från personalen var jättetrevligt både på telefon och på plats. Ett extra plus för den lilla godisbilpåsen :)

Jag är mycket nöjd och kommer att göra även nästa service där. Läs mer
  • Soini H
    Soini H skrev om Min Bil Täby
    Servicen på min bil gick väldigt smidigt! Jag är nöjd och kan rekommdera till andra! Läs mer
  • Pelle A
    Pelle A skrev om Min Bil Täby
    Bra mottagande. Flexibla! Mycket bra! Läs mer
  • Tony N
    Tony N skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande samt snabb och bra service. Läs mer
  • Charalambos V
    Charalambos V skrev om Min Bil Täby
    .Det var min första servis.
    . Det var mycket väl godkänd - MVG!!!
    .Bemötandet??? Jag var imponerad med hela paketet ... boka tid ,priset, lånebil .... tusan tack !!!
    .Tack igen och vi ses om två år. Läs mer
  • Henna T
    Henna T skrev om Min Bil Täby
    Jag gjorde 2 års service. Blev först lite besviken, då de vid första kontakt bad att få återkomma dagen efter med pris. Detta skedde inte, utan jag fick ta kontakt igen. Det kompenserades med mycket vänligt bemötande (som alltid), ursäkt och kompensation. Alla vi gör missar, men alla gör inte som Min Bil Täby, reder ut det på ett fantastiskt sätt! Det är kundservice på mycket hög nivå! Läs mer
  • Jakob T
    Jakob T skrev om Min Bil Täby
    Storservice på bilen. Mycket trevligt och engagerat.

Får jag anmärka på något så var bilen nytvättad vid inlämning och rejält smutsig vid återlämnandet efter att ha stått utomhus i fel säsong. Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Min Bil Täby
    Personalen var trevliga och mitt barn var glad för godis! Läs mer
  • Kim S
    Kim S skrev om Min Bil Täby
    Gjorde en service och vart bemött på bästa möjliga sätt ut av dem två personerna som tog emot mig. Läs mer
  • Mc B
    Mc B skrev om Min Bil Täby
    Mycket brä service var glad för den Läs mer
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Min Bil Täby
    1. Bra tillgänglighet på telefon
    2. Väldigt serviceminded personal
    3. De fixade 5 400 milaservice
    4. Mycket bra bemötande och bra läge för oss i Danderyd Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra bemötande vid bokning av service som utfördes snabbt och till bra pris. Toppen med genomgång av vad som åtgärdats vid hämtning. Läs mer
  • Wretmanbygg Ab W
    Wretmanbygg Ab W skrev om Min Bil Täby
    Fantastisk service och bemötande Läs mer
  • Annika G
    Annika G skrev om Min Bil Täby
    Suverän service och bemötande.
    Kunniga tekniker och bra pris.

Ett ställe jag med förtroende, och förvissningen att de tar hand om min bil, gärna återvänder till för nästa service på min Jeep! Läs mer
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Min Bil Täby
    Seriöst bemötande. Upplevelse av extra service till vettigt pris Läs mer
  • Christian H
    Christian H skrev om Min Bil Täby
    Alt bra, men airco gir fra seg ubehagelig lukt. Läs mer
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Min Bil Täby
    Trevliga och lätta att få tag i Läs mer
  • A Wide Management W
    A Wide Management W skrev om Min Bil Täby
    Excellent service och bemötande! Behövde hjälp med att byta ett förstört däck och man ordnade snabbt ett nytt par (behövde byta bägge samtidigt) och höll oss väl informerade hela tiden om hur arbetet gick och dom gjorde allt de kunde för att vi skulle få bilen klar snabbt. Läs mer
  • Piadentab P
    Piadentab P skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra bemötande när jag fick problem med min bil. De hittade snabbt en tid för att undersöka problemet och åtgärdade det hela snabbt även fat det var ett komplicerat problem Läs mer
  • Monika L
    Monika L skrev om Min Bil Täby
    Bra service av personalen på Täby verkstaden. 😀 Läs mer
  • Jonaslarssontransportochko J
    Jonaslarssontransportochko J skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra kunnande och bemötande! Bytte dock ej torkarblad vid service? Läs mer
    2018-04-10 Min bil svarar Jonaslarssontransportochko J
    Hej
    Att bara byta torkarblad vid service är inget vi gör per automatik då inte alla gillar det.
    Vi har därför som policy att istället ställa frågan när bilen är inne. Vi beklagar om vi har missat detta vid ditt besök.
    Välkommen åter!

Min bil Täby
  • Fca Sweden Ab
    Fca Sweden Ab skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra service, fick lånebil som var uppvärmd och bilen går som en klocka efter uppdateringar av mjukvara.
    Peter i kundmottagnongen vet hur man tar hand om kunder.
    Kommer bli många nöjda kunder.
    Jim Läs mer
  • Torolf J
    Torolf J skrev om Min Bil Täby
    Jag har haft min bil på service hos Min Bil i Täby. Förutom den årliga servicen har de även bytt skivor och klotsar fram.

Ett vänligt bemötande och ett gott utfört jobb, gör att jag gärna återkommer och att jag kan rekommendera verkstaden. Läs mer
  • Susanna A
    Susanna A skrev om Min Bil Täby
    Snabb och effektiv service. Både vid bokningstillfället och vid servicen Läs mer
  • Dklbc Ab
    Dklbc Ab skrev om Min Bil Täby
    Hej på er
    Helhetsintrycket är mycket bra, trevligpersonal.

Det som jag tycker är konstigt är att det inte räcker med att säga 4000 mila service, utan jag skulle läsa av koder i bilen.

Sen fick jag inga erbjudande som skall vi fylla på spolarvätska och likande saker .

Med vänlig hälsning Allan Läs mer
    2018-03-02 Salar H svarar Dklbc Ab
    Hej Allan.

Tack för fina ord om personalen :)

Äger du en Honda ? För det förklarar att du tycker att det är konstigt att vi skall läsa av koder i bilen. Detta är inget vi har hittat på utan Hondas servicesystem är uppbyggt på det sättet. För att det skall bli rätt service och rätt pris så måste vi veta vad bilen vill att vi ska utföra, för att veta detta måste vi kontrollera "koderna" i instrumentpanelen (kunder kan se detta själv och meddela) eller komma förbi så kontrollerar vi åt dig.

Det sista du nämner, förstår jag inte riktigt vad du menar. Men vi fyller på Spolarvätska under service. Vi brukar inte ta betalt för detta. Kundmottagaren kanske var otydlig med dig om att vi gjort det. Har du frågor så maila mig gärna på salle@minbil.se eller ring 08-68404460

hoppas du har förstått hur det går till och du är så välkommen åter :)

Trevlig helg!

Mvh, Salle
  • Gert R
    Gert R skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande hela tiden, prisvärt och genomtänkt upplägg. Ett mycket gott helhetsintryck. Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Min Bil Täby
    Bra och seriöst genom alla led!
    Vi kommer tillbaka! Läs mer
  • Fairtechab F
    Fairtechab F skrev om Min Bil Täby
    Utmärkt!
    Vänlighet , punktlighet , fri assistansen , fri lånebil .... vad mer kan man önska sig? Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Min Bil Täby
    Helt ok på det jag. Ville ha hjälp med, frågade om en felsökning på problemdörr , detta kunde kosta upp till 3000:- att felsöka ☹️Då blev jag riktigt besviken.... Jobbet får nån annan göra . Läs mer
    2018-03-02 Salar H svarar Eva L
    Hej Eva,

Vad tråkigt att du blev besviken! En felsökning kan man som sagt man aldrig svara på vad det kan kosta. Man måste alltid kolla på bilen först för att komma fram till orsaken. Vi har felsökningskostnader mellan 500kr-5000kr beroende på (många av fallen så brukar kostnaden vara rätt låg för felsökning då vi oftast hittar felet fort, undantag är på djupare felsökningar som är svåra att hitta) vad det är för fel. Är man som kund inte redo på att det kan dra iväg i kostnader för en felsökning då är det tyvärr ingen idé att lämna in bilen från första början, vilket du inte verkade vara. Vi är alltid 100% ärliga och säger från början direkt vad kostnaderna kan bli, eftersom jag vet att det inte är så kul att bli uppringd för att höra att det kommer att kosta ännu mer än vad som är sagt, därför förbereder vi kunderna på att det kan kosta upp till, i ditt fall 3000kr.

Hoppas du har förstått vad jag menar och självklart är du välkommen åter om du behöver hjälp med något :)

Trevlig helg!

Barona Human Resource Services skrev om Min Bil Täby
    1234567891011121314151617181920 Läs mer
  • Kehasena W
    Kehasena W skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande och punktliga, är nöjd med besöket. Läs mer
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Min Bil Täby
    Service av en Fiat Freemont. Ringde och fick snabbt svar. Fick en snar tid och ett lågt fast pris. Trevligt bemötande på plats. Lånebil och servicen va klar innan utsatt tid. Helnöjd! Läs mer
  • Mats Johan S
    Mats Johan S skrev om Min Bil Täby
    Gjorde FCA återkallelse på min bil. Jag är i det stora hela mycket nöjd med bemötande och genomförandet. Läs mer

Kemistvägen 4, 183 79 Täby