Min Bil Täby

En del av Min Bilwww.minbil.se

Kemistvägen 4, 183 79 Täby — Visa karta

Välkommen till Min Bil i Täby, vi är Auktoriserad verkstad för KIA, Mitsubishi, Honda, Suzuki, Saab, Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional, Lancia, Chrysler, Dodge, Dodge RAM samt MG Rover men servar och reparerar givetvis alla typer av bilar, oavsett märke och modell.

Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra tekniker har en mycket stor erfarenhetsbaserad kunskap och mångårig erfarenhet.

Låt oss ta hand om din bil och var säker på att vi jobbar både enligt biltillverkarens och branschens alla regler.

Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 841 kunder tycker om Min Bil Täby

• 2020-11-09

Avalon Innovation Technology A A skrev om Min Bil Täby
    Köpte service. Blev bra bemött. Hade höga förväntningar som företaget levde upp till. Sammanfattningsvis var det en bra upplevelse Läs mer
  • 2020-11-08

Fredrik W skrev om Min Bil Täby
    Bra jobb och bra bemötande Läs mer

Leif E skrev om Min Bil Täby
    Bogserade bilen till verkstan pga att den inte startade. De kunde ta emot bilen och lovade att undersöka bilen samma dag.
    Jag blev mycket bra bemött. Det var bensinpumpen som behövde bytas och man lovade att fixa det på två dagar så jag kunde åka hem till Jämtland på lördagen.
    Kunnig personal och mkt bar service. Läs mer

Janusz M skrev om Min Bil Täby
    Trevlig bemötande med bilmek har misslyckat med simpel oljebyte ( läckande oljefilter ) Läs mer

Curt N skrev om Min Bil Täby
    Kolla motor lampan som lyste efter service i Vallentuna Läs mer

Björn B skrev om Min Bil Täby
    Via försäkringsbolaget If monterade Min Bil Täby en ny katalysator då min hade blivit stulen.

Blev mycket bra bemött!

Mina förväntningar uppfylldes till fullo!

Allt genomfördes snabbt enkellt och utan problem Läs mer

Barbro G skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra bemötande och hjälpsamhet både vid bokningen av servicen , inlämningen och hämtningen. Läs mer

Tullinge Elektriska Aktiebolag T skrev om Min Bil Täby
    Service samt däckbyte och inställning.
    Trevlig bemötande.
    Åker gärna tillbaka Läs mer

Roger H skrev om Min Bil Täby
    Bilreparation, två fel. Ena felet återkom efter åtta mil. Dock trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-11-05

Karina C skrev om Min Bil Täby
    Toppen bemötning, lösningsfixerade och förstod mig som kund .
    Extremt nööjd Läs mer
  • Adam P

2020-11-02

Adam P skrev om Min Bil Täby
    Lämnade min Alfa för ett garantiärende. Allting hanterades proffsigt, trevligt och felet blev avhjälpt! 👍
    Nöjd kund. Kommer komma tillbaka! 🙂 Läs mer
    2020-11-02 Min bil svarar Adam P
    Hej Adam, vad roligt, vi tackar för fina ord!
    Ha en fortsatt fin dag!

Min bil Täby
    Adam P, Min bil gillar detta
  • BJÖRN L

2020-09-11

BJÖRN L skrev om Min Bil Täby
    Lämnade in bil för felsökning och lagning på grund av att något drog slut på mitt batteri. Första gången byte de säkringar, fick tillbaka bilen och 3 dagar senare samma problem. De tog tillbaka bilen och stod för den andra felsökning då de konstatera att det var min generator. Den bytes, jag betalde och 3 dagar efter jag hade fått tillbaka bilen var det samma problem igen. Nu vill dom att jag betalar igen för ytligare en felsökning fast de inte har löst problemet som jag lämnade in och betalade för första gången. Jag anlitade Min Bil i Täby för att laga min bil vilket de inte har gjort men tagit betalt för. Kommer anmäla detta till ARN. Läs mer

Annika P skrev om Min Bil Täby
    Reparation av AC på min Honda. Reservdel behövde beställas, men Honda Reservdelar hade blivit hackat, så ingen beställning kunde göras. Min Bil Täby ringde flera gånger till mig under väntetiden och berättade hur läget var, när de trodde reservdelen skulle kunna beställas m.m. De var mycket bra på att hålla kontakten, även om inget hade hänt i frågan, så hörde de av sig och sa som det var. Proffsigt tycker jag. Receptionisten var en pärla dessutom. Läs mer
  • David L

2020-09-07

David L skrev om Min Bil Täby
    Hjullagerbyte och bromsskivor.

Blev bemött med respekt och öppet sinne

Jag ville få svar på det jag hade konstaterat själv och hjälp att byta.
    Bytet blev toppen, dom såg också att mina bromsskivor va slut så det va bara att ta det med. Toppen

Sammanfattningsvis så fick jag 2 flugor i en smäll och blev jätte nöjd.
    Få fram delarna gick 2 dagar snabbare än beräknat o det va toppen det med :)

4/5 stjärnor för att man ska alltid försöka bli bättre 👍🏻 Läs mer

A skrev om Min Bil Täby
    Fungerade bra och levererades på utsatt tid! Läs mer

Vera B skrev om Min Bil Täby
    Installerade nyckelfri till min Golf. Läs mer

Sissi P skrev om Min Bil Täby
    Der var mycket bra. Vi blev bra bemötta och de ger ett intryck av att vara proffsiga. Trevlig personal. Vi är nöjda. Läs mer

Leo H skrev om Min Bil Täby
    Nöjd. Fick det jag betalat för och de kollade också Igenom bilen och kom med en rapport på hur den verkade må Läs mer

Anna B skrev om Min Bil Täby
    Professionella och hjälpsamma! Snabba var dom också. Läs mer

Pepita G skrev om Min Bil Täby
    Trevlig tjej som förklarade vad som skulle fixas och tröstade mig över hur dyrt det va..

Hade velat ha en nytvättat bil i det redan dyra servicepriset..

Bra med att lämna och hämta samma dag. Bra att de ringde för extra saker.. Läs mer

Monika W skrev om Min Bil Täby
    Bra pris på service på min lilla Kia Läs mer

Anna B skrev om Min Bil Täby
    Byte av katalysator.
    Det tog tre veckor!! Läs mer

Patrik N skrev om Min Bil Täby
    Feltankning i dieselbil. Din bil löste tömning och sanering inom en dag. Supertrevlig personal som engagerade sig och verkade måna om kunden. Läs mer

Deryn-lee K skrev om Min Bil Täby
    Jag åkte in med ett akut problem med bilen som Min Bil Täby kunde snabbt åtgärda samma dag. Fantastisk service på alla sätt och vis som jag uppskattar till max! Läs mer

Carina L skrev om Min Bil Täby
    Proffesionellt bemötande och bra rådgivning! Läs mer

Malin P skrev om Min Bil Täby
    Hade bokat service vilket sedan ledde till reparation. Jag blev otroligt bra bemött och fick den bästa servicen jag kunnat få. Vi var otroligt nöjda och kommer absolut komma tillbaka! Läs mer

Ulf B skrev om Min Bil Täby
    Trevlig personal. Snabb hantering. Läs mer

Tpc Textile Ab T skrev om Min Bil Täby
    felsökning, mycket bra och trevligt bemötande med snabb service Läs mer
  • 2020-08-21

Howard Barry R skrev om Min Bil Täby
    Gav fel information om behov av reperation och tog inte sitt ansvar. Aldrig mer Läs mer
  • 2020-08-20

Ann-charlott Z skrev om Min Bil Täby
    Bra genomförd service och tydlig informaton om vad som har åtgärdats. Läs mer

Petra Elisabeth W skrev om Min Bil Täby
    Älskar godispåsen man får i bilen efter besöket Läs mer

Johan Mikael V skrev om Min Bil Täby
    Nya däck och montering, gick smidigt Läs mer

Kerstin Birgitta K skrev om Min Bil Täby
    Eeeeeeeereeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Läs mer

Ulla Kristina F skrev om Min Bil Täby
    Jag lämnade in min bil för service.
    Jag blev mycket vänligt bemött när jag kontaktade dem på telefon och även när jag hämtade bilen. Fick lämna bilen på kundparkeringen på söndagen vilket jag uppskattade.
    Företaget levde väl upp till mina förväntningar.
    Sammanfattningsvis så skulle jag tryggt kunna rekommendera företaget. Läs mer

Erik Elias O skrev om Min Bil Täby
    Bra och tydlig kontakt med verkstaden. Bra känsla för service Läs mer

John Fredrik S skrev om Min Bil Täby
    Kom in för att få en felkods sökning.

Fick svaret att det inte gick att göra en fel kods sökning för att den inte kopplar in sig mot bilen även fast min bil täby ska vara de enda som kan göra det i stockholm.

Får betala 500 kr för att få en lapp där det står går inte går att felsöka bilen. Ett slöseri på tid och pengar.

Kassörskan ville inte ens erbjuda rabatt utan endast att de kunde göra en felundersökning och försökte sälja in ett kostnadstak

Det som skulle kosta 500 ville de ha 10000-15000 för. Läs mer
    2020-08-21 Min bil svarar John Fredrik S
    Hej, tack för din feedback.
    Du kom in till oss med en lysande SRS-lampa vilket tyder på att det finns fel på bilen. Du ville inte ha en felsökning av bilen utan ville endast att vi skulle läsa av bilens felkoder. Vi tar in bilen och konstaterar att det överhuvudtaget inte går att få kontakt med bilen. Detta tyder på att du har något elektroniskt fel i styrdonet eller i kablaget. Kostnadsbilden du fick av oss är helt beroende på fel och komplexitet, det är tyvärr inget vi kan avgöra på förhand om vi inte får göra de mätningar och test som behövs för att fastställa felet.
    Du behöver helt enkelt felsöka och reparera din bil först innan du kommer kunna läsa ut felkoder.

De 500 kr du fick betala är en helt skälig ersättning till oss för nedlagd tid på att försöka att få kontakt med din bil.

Ha en fin dag!
    Min bil Täby

Carl Joakim S skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande och service. Snabb hjälp när det behövdes som mest! Läs mer
  • 2020-08-15

Hanna G skrev om Min Bil Täby
    Gjorde service på min bil och blev otroligt trevligt och proffsigt bemött. Kände mig trygg och omhändertagen. Kommer gå dit igen. Läs mer
  • 2020-08-14

Magnus Lars-erik M skrev om Min Bil Täby
    Service.
    Bilen går och var som då jag lämnade den.
    Har inte gjort några egna kontroller och inte pratat med servisekillen. Bra bemötande i receptionen.
    Förväntningarna är att alla punkterna i servicemanualen verkligen genomförts. Läs mer

Hans Göran F skrev om Min Bil Täby
    Service. Nöjd med bemötande och resultat Läs mer

Björn Michael E skrev om Min Bil Täby
    ........................................................................ Läs mer

Per Göran Valter N skrev om Min Bil Täby
    På en beg bil som jag bara använt några månader upptäcktes två fel som anmäldes till försäkringsbolaget.Min Bil tog över kontakten och båda felen åtgärdades enkelt utan prut.Tack till Moderna Försäkringar och Min Bil. Båda skötte det proffsigt. Läs mer

Tiina Sinikka S skrev om Min Bil Täby
    Jättebra service, trevligt bemötande, flexibla och tar egna initiativ. Fixar krångliga saker fort och fint. Möjligen i dyraste laget - men man får ju det man betalar för. Läs mer

Karl Olof Robert H skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande , trevlig personal .
    Jobbet väl utfört . Kan rekommendera dom ..
    Mvh Robert Läs mer

David L skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande av mig som kund. Proffsigt gjort med felsökningen av bilen och att beskriva problemet/vad de gjort. Mycket nöjd Läs mer

Bo Richard S skrev om Min Bil Täby
    Jag beställde tid för service, trevligt bemötande, kort handläggningstid.
    Priset ungefär det förväntade men jag fick det I förväg så det blev ingen överraskning.

Kan varmt rekommendera utifrån mina erfarenheter. Läs mer

Stig Folke B skrev om Min Bil Täby
    Proffsigt och trevligt bemötande Läs mer

Lars Karl Gunnar Fred E skrev om Min Bil Täby
    2-års Service på Fiat 124 Spider. Utmärkt utfört arbete från bokning till avhämtning. (Auktoriserad service dock inte billig.) En av de bästa verkstäder jag besökt. Läs mer

Eva Carina J skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra och snabb omhändertagande då min bil ”lät” när jag körde.
    Fick tid samma dag som jag var där och fick ett omdöme Läs mer
  • Hamid K

2020-08-13

Hamid K skrev om Min Bil Täby
    Över förväntan, nogran service och information, trevlig bemötande, hjälpsamma och angagerade medarbetare. Läs mer
    Min bil gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte