Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Täby Min Bil Min Bil Täby

Min Bil Täby

En del av Min Bilwww.minbil.se

Kemistvägen 4, 183 79 Täby — Visa karta

Välkommen till Min Bil i Täby, vi är Stockholms första auktoriserade försäljnings- och serviceanläggning för Ssangyong men vi är även Auktoriserad verkstad för Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional, Lancia, Chrysler, Dodge samt Honda men servar och reparerar givetvis alla typer av bilar, oavsett märke och modell.

Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra tekniker har en mycket stor erfarenhetsbaserad kunskap och mångårig erfarenhet.

Låt oss ta hand om din bil och var säker på att vi jobbar både enligt biltillverkarens och branschens alla regler.

Varmt välkommen!
Öppet just nu
07:00-18:00
Lör: 11:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 279 kunder tycker om Min Bil Täby

• Anders I
    Anders I skrev om Min Bil Täby
    Som alla bilverkstäder borde vara
  • Carola Jeannette H
    Carola Jeannette H skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande vid båda mina besök (hjulskifte + service). Kunden sätts I focus.
  • Lars Roland Göte M
    Lars Roland Göte M skrev om Min Bil Täby
    Jag fick bra bemötande. Lämnade in min bil för 12000 milsservice.
    Jag är nöjd.
    Det gick snabbt och smidigt.
  • Aina Agneta D
    Aina Agneta D skrev om Min Bil Täby
    Fått första service och byte till vinterdäck.Bra service och trevligt bemötande.
  • Eva Kristina H
    Eva Kristina H skrev om Min Bil Täby
    Jag blev väldigt trevligt bemött. Jag hade fått punka och skulle se om det gick att laga och ev köpa nytt däck. Det gick inte att laga och jag bestämde mig för att ta på vinterdäcken i stället eftersom det var början på oktober. Däcken hade jag tyvärr inte med mig men jag fick komma med dem samma eftermiddag. Snabbt och smidigt. Jag blev jättenöjd!
  • Bengt Per-olof K
    Bengt Per-olof K skrev om Min Bil Täby
    Äntligen en bilverkstad som sköter sig som man borde.
    Proffsigt bemötande och snabb service till ett pris som förvånade. Helt enkelt fantastikt!
  • Stig Börje Michael M
    Stig Börje Michael M skrev om Min Bil Täby
    Väldigt trevligt bemötande. Bra service, återkommer gärna!

mvh Anki Magnusson
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Min Bil Täby
    Service och däckbyte
    Bemötande har varit trevligt, vänligt och proffsigt😊
  • Kristina Maria N
    Kristina Maria N skrev om Min Bil Täby
    Däckbyte samt inkoppling av motorvärmare och kupévärmare!
    Utmärkt service och otroligt vänligt bemötande. Fick även en lånebil!😊
  • Karin Birgit S
    Karin Birgit S skrev om Min Bil Täby
    Mycket vänlig proffesionellt. Klar jag kan rekomondera.
    Lilla Ahlgrensbilpåsen ett överraskande trevligt påhitt👍
  • Kurt Ö
    Kurt Ö skrev om Min Bil Täby
    Bemötandet var genomgående positivt och det fanns inga
    anmärkningar på utfört arbete. Tveksamhet vad gäller garanti-
    åtagande.
  • Knut Ulf Christer M
    Knut Ulf Christer M skrev om Min Bil Täby
    Besökte Min Bil för däckskifte. Kort därefter kommer mekaniker J och frågar om han ska fixa "pyspunkan". Det sitter en skruv i däcket. Jatack. När bilen var klar talade han om att även lyset var justerat (det stod för högt). Trevlig personal hela vägen från ankomst till avresa. Bara plus här.
  • Bengt Anders Roger E
    Bengt Anders Roger E skrev om Min Bil Täby
    Mycket trevlig kundmottagare vid namn Salar. Mindre trevligt att som kund sitta och vänta i en sittgrupp där personalen hade internmöte med en dam från Fiat.
    Mitt däckbyte tog också så lång tid, 40 min, att jag började undra om något gått på tok. När jag körde iväg med bilen noterade jag ett slammer höger bak över ojämnheter som jag inte hört tidigare. Avvaktar vad bilbesiktningen säger.
  • Kristina Margareta Å
    Kristina Margareta Å skrev om Min Bil Täby
    Mycket trevligt bemötande och bra service.Storservice med byte av kamrem och vattenpump.
  • Anita Kristina E
    Anita Kristina E skrev om Min Bil Täby
    Bra service och bra bemötande!
  • Björn Henrik H
    Björn Henrik H skrev om Min Bil Täby
    Däckskifte till bra pris och snabbt arbete.
  • Bengt Håkan L
    Bengt Håkan L skrev om Min Bil Täby
    Jag har en mycket bra uppfattning av Min bil i Täby. Mitt ärende var att felsöka på ESP-varning. Efter två försök kunde felet fastställas och det innebar byte av ESP/ABS-enhet. Kundmottagningen har varit mycket hjälpsam då det var ett fel som skulle ersättas av den bilfirma jag just köpt bilen av. Kostnadsförslag och fakturering gick mycket smidigt.

Jag kommer tillbaka som kund med min andra bil i december.
  • Sven Johnny T
    Sven Johnny T skrev om Min Bil Täby
    Riktigt trevligt bemötande! Snabb service.
  • Per Henrik N
    Per Henrik N skrev om Min Bil Täby
    Trevligt mottagande av personalen, bra utfört arbete och snabb service.
  • Sofia Elisabet G
    Sofia Elisabet G skrev om Min Bil Täby
    Väldigt trevligt bemötande men det var strul med min bokade tid. Tiden hade blivit bokad central via bokadirekt (tror jag) men när jag kom dit fanns inte min bokning. De var väldigt tillmötesgående och löste det ändå men jag fick vänta i ca en timme.
  • Ruth Gertrud Margare S
    Ruth Gertrud Margare S skrev om Min Bil Täby
    Mycket vänligt och tillmötesgående mottagande. Hjälpsamma och höll tiden och meddelade pr telefon när bilen var klar.
    Gertrud Svensson
  • Fredrik Gustav Björn V
    Fredrik Gustav Björn V skrev om Min Bil Täby
    Service och hjul inställning, bra och trevligt bemötande.
  • Anders Sören Ö
    Anders Sören Ö skrev om Min Bil Täby
    Bra och trevligt bemötande. Utfört däcksbyte på tid. Jag ger omdömet 10p
  • Kjell Åke G
    Kjell Åke G skrev om Min Bil Täby
    Ett varmt mottagande, toppen.
    Fick bestämma tis själv, 2 dagar efter var hjulbyte och servicen klar, och jag är supernöjd.
    Mvh KjellÅke
  • Stig Börje L
    Stig Börje L skrev om Min Bil Täby
    Hej på er. Min bil i Täby sände hem ett erbjudande om att göra en service på min KIA Rio då de nyss blivit godkända att göre just service på KIA.
    I brevet bifogades en värdecheck på 500 kronor.
    Skrev och bokade tid, ville ha lånebil samt få mina vinter hjul monterade på samma gång som servisen gjordes.

Allt var till belåtenhet, lyhörd personal, vänligt bemödade, trivsamma lokaler en god och rejäl genomgång av vad som gjorts på ett års servicen på min nya KIA .
    Jag är mycket nöjd och belåten med både priset samt servicen och de som jag träffade på företaget
    Stickan
  • Sten Sture W
    Sten Sture W skrev om Min Bil Täby
    Min bilverkstad har behandlar mig på ett utmärkt sätt.medan KI service på samma gata inte har förstått vad service innebär
    Igår svarade jag på en ytterligare enkät där jag lklagadre på ers garanti åtagande gällande AOL 161 1år gammal 500 mil där lamell erna måste bytas ut Kostnad för mig 11.500 Skr för mig Begär inte att jag skall vars nöjd med mitt bilköp Min bil verkstad gjorde allt vad som i deras makt Mycket bra !
  • Britt J
    Britt J skrev om Min Bil Täby
    Felsökning. Trevligt bemötande
  • Lars Stefan S
    Lars Stefan S skrev om Min Bil Täby
    Hej,
    Lämnade in bilen för en framvagns inställning när detta var gjort och jag betalt 1300 kr så säger mekanikern, --skakar ratten så är det något annat fel. Kändes lite snopet då att man betalat för ingenting, men i alla fall mekanikern kör iväg konstaterar att vänster broms ligger på, han försöker få bromsarna att släppa men det gick inte. Vi blev informerade om att det enda att göra var att byta broms ok, klossar och skiva skulle kosta 10-15 tkr. Min bil skulle ge oss en exakt offert och tid för reparation och vi väntar ännu på detta.. På hemvägen köper jag smörj medel, tar loss och lagar detta själv med enkla verktyg. Allt fungerar hur bra som helst, Min Bil sa att oket var förbrukat vilket inte visade sig stämma. Med anledning av det jag precis skrivit så förstår ni säkert att min upplevelse hos Min Bil inte varit tillfredställande, vilket är synd för jag kände först att nu har vi hittat en bra verkstad. Tycker en återbetalning på 1300 kr vore en bra kompensation eftersom det gjordes i onödan.
  • Erik O G A
    Erik O G A skrev om Min Bil Täby
    Jag bytte bromsbelägg på min 3 år gamla BMW och gjorde service på min 10 år gamla Audi. Min bil inger ett förtroende och professionalism i sitt kundbemötande och agerande. Det märktes också att det är skolade i att sätta kunden i fokus. Under tiden jag satt i väntrummet så kunde jag också se hur de på ett personligt vis bemötte återkommande kunder! Torts ett märkbart hektiskt shcema så hade de ett leende på läpparna och verkade uppriktigt tycka att de hade kul på jobbet. Då jag själv har en ledande befattning med personal så glädjer det mig när jag ser en uppenbart sund företagskultur. Tack! // Erik W
  • Staffan Per-ola J
    Staffan Per-ola J skrev om Min Bil Täby
    Jag måste säga att det var en upplevelse att använda er för byte till vinterdäck. Jag använder Däckia för min tjänstebil och skillnaden var milsvid.

• Ni har fräscha lokaler – ni bjöd på läsk och trevliga fräscha tidningar (inte Hänt i Veckan för augusti 2014)
    • Ni tog nycklarna och körde in bilen själva
    • Ni lastade tillbaka sommardäcken och det låg en liten godispåse och ett trevligt brev i bilen
    • ”Salle” var en ren naturbegåvning i sättet att bemöta kunder. Jag hörde honom prata med en 98 dam och erbjöd hjälp att åka hem och hämta däcken och fixa allt åt henne. Han var mycket trevlig mot alla som kom in

Jag jobbar mycket med kundservice själv i mitt jobb och kundupplevelsen är en extremt viktig komponent i en serviceorganisation och jag tog upp min upplevelse hos er i en projektgrupp som jag jobbar och visade hur man ska göra för att få en bra kundupplevelse.

Kort sagt: Betyget blir 10 av 10 och det är en stark tia!
  • Karl Martin A
    Karl Martin A skrev om Min Bil Täby
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Tydlig och bra kommunikation kring vad som behövdes göras och olika prisbilder.
  • Storholmen Träd Ab S
    Storholmen Träd Ab S skrev om Min Bil Täby
    Har köpt en bil och servat en bil hos Min Bil i Täby. Suveränt bemötande, snabb service och bra pris. Trevlig personal!
  • Min L
    Min L skrev om Min Bil Täby
    Bilen trasig efter reparation. De hade glömt att sätta tillbaka en slang till motorn efter reparationen. För en bilkunnig person var det ett trivialt fel. Men inte för mig. I övrigt proffsigt bemötande, men viktigast är att bilen är hel när man hämtar.
    2017-10-10 Min bil svarar Min L
    Hej
    Detta är inget vi känner till.
    Kontakta oss gärna för mer information
    08-68404460
    Med vänlig hälsning
    min bil Täby
  • Frank P
    Frank P skrev om Min Bil Täby
    Otroligt bra bemötande, proffsigt och samtidigt väldigt personligt! I alla steg, allt i från bokningen till hämtningen av bilen.
  • Dargrens Åkeri Ab D
    Dargrens Åkeri Ab D skrev om Min Bil Täby
    Ingen lånebil tycker jag dom borde ha. Annars känns dom bra
    2017-10-10 Min bil svarar Dargrens Åkeri Ab D
    Hej
    Det känns som det blivit någon missuppfattning.
    Vi har 5 st lånebilar, men dom är för det mesta uppbokade och utlånade.
    Så bokades ingen lånebil vid bokningstillfället kan det nog stämma att ingen lånebil fanns tillgänglig.
    Så vi ber om ursäkt om vi inte vara tydliga vad det är som gäller angående lånebilar vid bokning
    Med vänlig hälsning
    min bil Täby
  • Hans Ronny S
    Hans Ronny S skrev om Min Bil Täby
    Service på min Honda jazz utökat felsökning av solvärme
    Allting till största belåtenhet och solvärme tillbaks
  • Oskar F
    Oskar F skrev om Min Bil Täby
    Jag har fått hjälp med service och även efterföljande reparationer på min Jeep Wrangler inkl felsökning på bakhjul och handbroms. Jag uppfattar Min Bil som ett av dom proffsigaste företagen jag varit i kontakt med när det kommer till bilfirmor och verkstäder. Dom har ett väldigt trevligt sätt och gör det där lilla extra som får en att känna att dom faktiskt bryr sig, vare sig det handlar om att man får följa med in i verkstan och får förklarat vad det är som krånglar på bilen eller att hitta en påse med ahlgrens bilar vid ratten när man hämtar ut sin bil. :)
  • Anita Linnéa T
    Anita Linnéa T skrev om Min Bil Täby
    Bästa service verkstad i Täby
  • Nayra Marie L
    Nayra Marie L skrev om Min Bil Täby
    Snabb service och supertrevligt bemötande. Väldigt prisvärt!
  • Rickard N
    Rickard N skrev om Min Bil Täby
    En riktigt bra verkstad med vettiga priser. Kanontrevligt bemötande!
  • Inga Marianne Anita J
    Inga Marianne Anita J skrev om Min Bil Täby
    Alltid trevliga och hjälpsamma
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Min Bil Täby
    Som förväntat eller bättre på alla punkter.
  • Erik Håkan L
    Erik Håkan L skrev om Min Bil Täby
    Mycket trevligt och proffessionellt bemötande vid senaste service av vår Honda. Allt är till belåtenhet.
    Särskilt trevligt med den lilla godispåsen och hälsning med kort från den som servat!
    Kan varmt rekommendera Din bil i Täby!
  • Bengt Göran B
    Bengt Göran B skrev om Min Bil Täby
    Byte av koppling.
    Mycket nöjd med allt från bokning och arbete till upphämtning av bilen!
    Motsvarade mer än väl min höga förväntningar.
    Göran
  • Malin Birgitta A
    Malin Birgitta A skrev om Min Bil Täby
    Trevligt och bra bemötande. Uppskattade väldigt att de lät mig hämta bilen trots att jag kom För sent.
  • Nils Ö
    Nils Ö skrev om Min Bil Täby
    Personligt engagemang, bra service, vettiga priser. Har servat både Jeepen och Audin. Kommer återkomma när det är dags igen.
  • Stefan Kari Ö
    Stefan Kari Ö skrev om Min Bil Täby
    Ett stort tack till Min Bil Täby.
    Jag är mer än nöjd med alla inblandade, bra kontakt både med kontorist, verkstadschefen och verkstadskillen.
    Hade fått ett pris från en annan verkstad på 70000:- pga motorhaveri, dom kunde inte tala om orsaken till haveriet.
    Tog kontakt med Min Bil i Täby, och från första stund så tog dom hand om mig och bilen på ett proffsigt sätt.
    Dom letade fram orsaken och kom fram till att vipparmana hade gått sönder.
    4500:- slutade notan på och jag kunde åka från verkstaden med dagens största leende.
  • Exsurgo Aktiebolag E
    Exsurgo Aktiebolag E skrev om Min Bil Täby
    Mycket fint och personligt bemötande från personalen! Reagerade faktiskt på hur glada och trevliga alla var när jag lämnade in och hämtade våra bilar. Har fått hjälp med service, hjulskifte och biltvätt och är nöjd med allt!
  • David E
    David E skrev om Min Bil Täby
    Väldigt nöjd med servicen på min Volvo!
    Trevligt bemötande och mycket kunnig personal.
  • Lars Daniel B
    Lars Daniel B skrev om Min Bil Täby
    Allt funkade bra. Trevligt bemötande och svar de frågor vi hade.

Kemistvägen 4, 183 79 Täby