Min Bil Täby

En del av Min Bilwww.minbil.se

Kemistvägen 4, 183 79 Täby — Visa karta

Välkommen till Min Bil i Täby, vi är Auktoriserad verkstad för KIA, Mitsubishi, Honda, Suzuki, Saab, Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional, Lancia, Chrysler, Dodge, Dodge RAM samt MG Rover men servar och reparerar givetvis alla typer av bilar, oavsett märke och modell.

Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra tekniker har en mycket stor erfarenhetsbaserad kunskap och mångårig erfarenhet.

Låt oss ta hand om din bil och var säker på att vi jobbar både enligt biltillverkarens och branschens alla regler.

Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 802 kunder tycker om Min Bil Täby

Hans Göran F skrev om Min Bil Täby
    Service. Nöjd med bemötande och resultat Läs mer

Björn Michael E skrev om Min Bil Täby
    ........................................................................ Läs mer

Per Göran Valter N skrev om Min Bil Täby
    På en beg bil som jag bara använt några månader upptäcktes två fel som anmäldes till försäkringsbolaget.Min Bil tog över kontakten och båda felen åtgärdades enkelt utan prut.Tack till Moderna Försäkringar och Min Bil. Båda skötte det proffsigt. Läs mer

Tiina Sinikka S skrev om Min Bil Täby
    Jättebra service, trevligt bemötande, flexibla och tar egna initiativ. Fixar krångliga saker fort och fint. Möjligen i dyraste laget - men man får ju det man betalar för. Läs mer

Karl Olof Robert H skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande , trevlig personal .
    Jobbet väl utfört . Kan rekommendera dom ..
    Mvh Robert Läs mer

David L skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande av mig som kund. Proffsigt gjort med felsökningen av bilen och att beskriva problemet/vad de gjort. Mycket nöjd Läs mer

Bo Richard S skrev om Min Bil Täby
    Jag beställde tid för service, trevligt bemötande, kort handläggningstid.
    Priset ungefär det förväntade men jag fick det I förväg så det blev ingen överraskning.

Kan varmt rekommendera utifrån mina erfarenheter. Läs mer

Stig Folke B skrev om Min Bil Täby
    Proffsigt och trevligt bemötande Läs mer

Lars Karl Gunnar Fred E skrev om Min Bil Täby
    2-års Service på Fiat 124 Spider. Utmärkt utfört arbete från bokning till avhämtning. (Auktoriserad service dock inte billig.) En av de bästa verkstäder jag besökt. Läs mer

Eva Carina J skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra och snabb omhändertagande då min bil ”lät” när jag körde.
    Fick tid samma dag som jag var där och fick ett omdöme Läs mer
  • Hamid K

2020-08-13

Hamid K skrev om Min Bil Täby
    Över förväntan, nogran service och information, trevlig bemötande, hjälpsamma och angagerade medarbetare. Läs mer

Anna Maria H skrev om Min Bil Täby
    Utförandet var bra men det tog väldigt lång tid att få hem delar(pga Corona) men återkopplingen saknades då jag fick ringa och dubbelkolla allt. Läs mer

Ramin E skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra personal, alla var hjälpsamma där blev överraskad av allt. Läs mer

Stig Kenneth Joel B skrev om Min Bil Täby
    Väldigt bra bemötande och service
    Fixade till och med min kärvande bilnyckel utan att jag bad om det . Läs mer

Lars Fredrik L skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande från personalen och tydlig beskrivning av utfört arbete. Läs mer

Ulf Sigurd Uno K skrev om Min Bil Täby
    Vindrutan på passagerarsidan hade lossnat på min MGtf. Det tog tid att få den justerad men verkstaden jobbade hårt för att få den att fungera, jag är mycket nöjd! Läs mer

Russell Barton G skrev om Min Bil Täby
    Hade flera problem med min gamla Skoda. De fixade problemen och bytte bromsvätskan till ett lägre pris än väntat. Bra, snabb service. Läs mer
  • 2020-08-11

Ald Automotive Ab A skrev om Min Bil Täby
    Snabba servicearbeten och otroligt trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-08-11

Kerstin Ingrid Katar A skrev om Min Bil Täby
    3 års service.
    Hade fått ett pris på 1000 kr mindre än vad det kostade per telefon.
    Missade att smsa när service var klar.
    Glömde min tid och kom 1 h senare och det var ok för de så det var positivt. Läs mer

Rolf Jan-olof B skrev om Min Bil Täby
    Köpte nya däck senast hade lite brådska men dom ansträngde sig för att fixa det och blev klara en timme tidigare än lovat trevlig tjej i receptionen Läs mer

Kristian John Erik G skrev om Min Bil Täby
    Service på mind bil: Har inte märkt något speciellt, dock vill jag påpeka att jag fyllde på spolarvätska på morgonen och sen har dom tagit betalt för påfyllning.

Sen bytte jag fram ruta och det visade sig att rutan släppte in vatten i kuppe’n. Så det var ett dåligt jobb, reklamerat och det har bytt till ytterligare en ny ruta. Läs mer

Bengt Harald W skrev om Min Bil Täby
    2a års service
    Saknade full kundfokus vid båda receptionsbesöken
    Själva servicen ok så vitt jag kan avgöra
    Menyer låg i annat läge än vad jag vill se vid hämtandet
    Och
    Jag har redan svarat på en SMS enkät så jag tycker det hela kan samordnas bättre! Läs mer
  • 2020-07-12

Bo K skrev om Min Bil Täby
    Ett korrekt och proffsigt bemötande. Bra information om åtgärder osv Läs mer
  • Guy Å

2020-07-11

Guy Å skrev om Min Bil Täby
    Underbar service vi fick.Gratis lånebil pga att det drog ut på tiden.Har bara beröm att ge. Läs mer
  • 2020-07-10

Per N skrev om Min Bil Täby
    Första gången jag servade min Mitsubishi Outlander där. Engagerat och trevligt bemötande, gav ett kompetent intryck. Kommer att återkomma. Läs mer

Mälardalens Schakt & Transport M skrev om Min Bil Täby
    Smidigt och beställa delar från de men deras verkstad är mindre bra då jag upplevde att min bil blev sämre efter att jag lämna in den där. De skulle byta växellåda olja och filter. Backkameran slutade fungera. Ett larm som tjöt konstant om att olja ska bytas och att jag ska kontakta dealern och växellådan växlar väldigt konstigt. De ville ha 5000 kr för att felsöka för de felen som uppstått under tiden bilen stod hos dem. Slutade med att de kopplade ur en givare till larmet så man kunde köra bilen utan att dras till vansinnet. Provisoriskt Åtgärd som landade på ca 1000 kr. De andra delen kvarstår Läs mer

Ann S skrev om Min Bil Täby
    Snabb, bra service med mycket bra bemötande! Läs mer

Lars B skrev om Min Bil Täby
    bilservice
    bra men dom skadade lacken och fick lackera om kofångaren skötte detta bra men jag fick lägga ner tid på att lämna och hämta bilen Läs mer
  • 2020-07-07

Tirhas G skrev om Min Bil Täby
    Servade min Kia på Min bil i Täby och personalen är proffsig mycket trevliga och tydliga beskrivning vad dem hade gjort. Tack!!! Läs mer
  • 2020-07-06

Björn H skrev om Min Bil Täby
    Jag hade ett ganska komplicerat fel på bilen som dom tog tag i så fort dom fick den. Dom fick jobba på bilen i några dagar innan problemet hittades och sen lagade dom bilen helt! Jag är väldigt tacksam och nöjd att det finns meckar som kan skruva på riktigt!! Björne. Läs mer
  • 2020-07-06

Eva Å skrev om Min Bil Täby
    Byte av vattenpump. Fick lånebil, de var hur trevliga som helst! Läs mer

Teresa Z skrev om Min Bil Täby
    Fått snabbt en ledig tid.
    Bra pris på åtgärder!
    Rekommenderar. Läs mer

Per P skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande och snabbt utfört arbete. Läs mer

Eva T skrev om Min Bil Täby
    Fick en snabb tid
    Fick bilen tillbaka samma dag
    Mycket trevlig o duktig personal
    Kommer att komma tillbaka Läs mer

Custerab Ab C skrev om Min Bil Täby
    Bra service.
    Engagerade mekaniker.
    Bra kommunikation. Läs mer

Lars C skrev om Min Bil Täby
    Mycket smidigt att boka tid för reguljär service och några tilläggsarbeten. Mycket trevligt mottagande i receptionen och per telefon. Läs mer

Christina H skrev om Min Bil Täby
    Lagat ett släp och AC i en Minicooper
    Trevlig personal Läs mer
  • 2020-07-02

Staffan M skrev om Min Bil Täby
    Vi skulle lämna in bilen för felsökning av batteriproblem.., vi fick då en faktura (att betala) innan någon tittat på bilen ännu på 6.300:- man försökte sig på en förklaring varför det skulle vara så helt utan verklighetsanknytning, provet blev senare 2.500:- vilket jag inte säger något om. Men avseende den första fakturan som ju faktiskt var utställd på luft och fantasi måste ni göra något åt i framtiden eller varför inte direkt. Arbetet som så var vi nöjda med... Läs mer
    2020-07-02 Min bil svarar Staffan M
    Hej Staffan, hos oss skall kunden ALLTID få ett pris i förväg. Vid felsökningar är det väldigt svårt att i förväg veta priset. Våra medarbetare i servicerådgivningen varken kan eller får diagnostisera bilar, det gör våra tekniker och innan de tittat på bilen är det omöjligt att säga ett pris.
    Vi försöker därför ta höjd i förväg för vi ser ibland att det kan kosta mycket beroende på bilens fel och komplexitet, en del bilar kräver fler moment av tester, mätningar osv.
    Ingen får en faktura för felsökningen i förväg, det vi ber om är ett godkännande för en summa som kan komma att bli verklig. Men verkligt pris vet vi först när vi tittat på bilen.
    Hoppas detta gav dig en förklaring för det första kostnadsförslaget du fick. Ha en fortsatt fin dag och välkommen åter!
    Min bil Täby
  • 2020-07-02

Göril A skrev om Min Bil Täby
    Mkt bra och proffsigt bemötande av Er Läs mer
  • 2020-06-15

Camilla D skrev om Min Bil Täby
    Service.
    Fick anmärkning att framrutan behövdes bytas för det fanns en spricka.
    Vilket inte stämmer då rutan är hel.
    Mycket märkligt.
    Annars bra å trevlig personal. Läs mer
  • 2020-06-10

Margit L skrev om Min Bil Täby
    Det fungerade bra och jag är nöjd Läs mer

Mats R skrev om Min Bil Täby
    Vänligt bemötande och tydlig information vid serviceärende av min Nissan. Stort tack! Läs mer

Pedro M skrev om Min Bil Täby
    Service på min Kia. Proffsigt bemötande. Läs mer

John H skrev om Min Bil Täby
    Montering av nya däck på fälg. De tryckte i mer än 3 (!) Bar i däcken.
    3,2 Bar i ett av däcken. Kör de i luft på känn bara? Tänk om du råkar få samma mekaniker? Läs mer
  • 2020-06-07

Jens B skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande och framförallt att vekstadspersonalen visade och förklarade varför jobbet blev större än beräknat.
    Dessutom ycket gott kaffe i kundmottagningen. Läs mer
  • 2020-06-06

Anders Ö skrev om Min Bil Täby
    Det gällde 6000 mils service.Bra bemötande.
    Negativt att diverse funktioner inte var återställda efter arbetet. Läs mer

Marcus B skrev om Min Bil Täby
    Trevlig och punktlig service/bemötande.
    Skulle hoppas att butiken som sålde bilen hade lika bra bemötande... Läs mer

Jan B skrev om Min Bil Täby
    Mycket trevligt bemötande och bra service av personalen. Läs mer

Lars H skrev om Min Bil Täby
    Bra bemötande, snabbt åtgärdat. Läs mer

Linnea Krook L skrev om Min Bil Täby
    Bra, snabb service. Mycket trevlig och tillmötesgående personal som vill hjälpa till. Läs mer

Kemistvägen 4, 183 79 Täby