Min Bil Täby

En del av Min Bilwww.minbil.se

Kemistvägen 4, 183 79 Täby — Visa karta

Välkommen till Min Bil i Täby, vi är Stockholms första auktoriserade försäljnings- och serviceanläggning för Ssangyong men vi är även Auktoriserad verkstad för Jeep, Alfa Romeo, Fiat, Abarth, Fiat Professional, Lancia, Chrysler, Dodge samt Honda men servar och reparerar givetvis alla typer av bilar, oavsett märke och modell.

Vi strävar efter att vara det bästa alternativet för dig när det är dags att serva eller reparera bilen. Genom att erbjuda konkurrenskraftiga priser, tekniskt kunnande och ett bemötande som överträffar dina förväntningar hoppas vi vara just det!

Våra tekniker har en mycket stor erfarenhetsbaserad kunskap och mångårig erfarenhet.

Låt oss ta hand om din bil och var säker på att vi jobbar både enligt biltillverkarens och branschens alla regler.

Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 619 kunder tycker om Min Bil Täby

• 2019-11-22

Nils Å skrev om Min Bil Täby
    Resco.se när jag sparade med Facebook fick jag ett errormeddelande Läs mer
  • 2019-10-30

Bästa betyg.
    Återkommer i augusti 2020 för ny service. Läs mer
  • 2019-10-25

Per N skrev om Min Bil Täby
    Tror jag undviker att svara specifierat på denna punkt.
    Flera felaktigheter vid utförd service resulterade i motorhaveri !
    Leverans av felaktiga reservdelar m.m.
    Saknar förtroende för företaget. Läs mer
  • 2019-10-24

Rolf A skrev om Min Bil Täby
    Lämnade bilen på normal service, ringde och bokade tid - fick lämna redan nästa dag :).
    Att lämna och hämta bilen gick också smidigt. Läs mer

Douglas P skrev om Min Bil Täby
    Mycket bra och trevligt bemötande. Kort bokningstid på service Läs mer

Transportcenter Stockholm Ab T skrev om Min Bil Täby
    Lämnade min bil på årlig service, som så många gånger förr är bemötandet och servicen i toppklass. Läs mer

Johan W skrev om Min Bil Täby
    4 års service på en fiat! Försökte även lura på oss byte av bromsklossar. Vilket var helt onödigt.
    Långsam service, oärlig personal o mycket högre priser än närliggande konkurrenter. Hit kommer vi inte igen och kommer inte rekommendera er till andra. Läs mer
    2019-10-23 Salar H svarar Johan W
    Hej Johan
    Nu tror jag att du missuppfattat vad vi informerade dig om.
    Dina bromsskivor var rostskadade fram. Detta upptäcktes vid servicen. Vi rekommenderade då att samtidigt byte till nya bromsbelägg fram.
    Man monterar inte gamla bromsbelägg på nya bromsskivor. Beläggen formar sig efter skivorna och får då en ojämn dålig yta.
    För att få optimal bromsverkan och slitage på ytan rekommenderades nya bromsbelägg och bromsskivor.
    Din bil hade endast gått ca 2300mil. Så detta problem beror på att man kör korta sträckor.
    Kontakta gärna oss så kan vi ta in bilen och visa dig så kan du få se själv.
    Minbil Täby // Micke

Sten L skrev om Min Bil Täby
    rep.av trasig detalj. väl bemött. bra jobb Läs mer

Jan Å skrev om Min Bil Täby
    byte av kylarslang.
    trots tydlig feluppgift från beställaren har man gjort felsökning i onödan som debiterats med en tusenlapp för mycket
    Som ny kund, med normalt annan verkstad sedan ett tiotal år trodde jag att jag vid reklamation skulle bemötts på ett annat sätt .Tveksamt om jag kommer tillbaka Läs mer

Ulf J skrev om Min Bil Täby
    Reparera havererat batteri o generator. Försäkringen tog kostnaden. Tydligen bra ansökan av Min B. Snabbt åtgärdat. Läs mer

Ulf S skrev om Min Bil Täby
    Felsökning + reparation.
    Fick åtgärdsförslag med pris; kontaktades underhand för diskussion om ev annan åtgärd.
    Höll tid och pris = BRA! Läs mer
  • 2019-10-22

Esbjörn E skrev om Min Bil Täby
    Allt bra o över förväntan! Kommer gärna igen. Läs mer
  • 2019-10-21

Carl-christer B skrev om Min Bil Täby
    4-årsservice. Blev bra bemött och tycker att företaget utmärkt levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-21

Klas L skrev om Min Bil Täby
    Det saknades en lucka & varningstriangel när bilen hämtades & fick ingen ersättning för detta, uselt! Läs mer
    2019-10-21 Salar H svarar Klas L
    Hej Klas!
    Det låter inge vidare alls. Dock är det inget vi känner igen så vi vill försäkra oss om att det är hos oss du har varit, Min bil Täby?
    Var vänlig kontakta 08-684 044 60 eller maila taby@minbil.se så ska vi hjälpa dig att dubbelkolla om det är hos oss du varit.

Önskar dig en trevlig dag,
    Mvh Emilia min bil Täby
  • Mcs Sverige Ab M

2019-08-15

Mcs Sverige Ab M skrev om Min Bil Täby
    Jag var på besök hos Min Bil för bilservice. Kille på receptionen vat jättesnäll. Han förklarade mycket och svarade alla mina frågor. Min bil var klar om ett par timmar och jag hämtade den samma dag. Jag skulle rekommendera Min Bil till mina vänner. Läs mer
  • 2019-08-15

Carl F skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande av kundservice snabb servad bil. 1500 mila service. Läs mer
  • 2019-08-14

Ing-marie N skrev om Min Bil Täby
    Felsökning
    Reparation av motor

Korrekt professionellt och vänligt bemött i alla lägen! Läs mer

Mcs Sverige Ab M skrev om Min Bil Täby
    Årlig service. Lämnade bilen där, gick till täby centrum och shoppade, gick tillbaks och bilen var redo. Var väldigt trevligt. Läs mer

Mcs Sverige Ab M skrev om Min Bil Täby
    De reparerade min bil och det gick jättebtra men blev ganska dyrt. Läs mer

Manne B skrev om Min Bil Täby
    Snabba, kompetenta och trevliga! Dessutom ett OK pris. Läs mer

Carl B skrev om Min Bil Täby
    6000-mila service av Fiat 500 inkl. byte av kamrem m.m. Mycket trevligt bemötande, från första samtalet för att få prisuppgift och boka tid till mötet med serviceteknikern som tog emot mig. Mycket proffsigt och seriöst. Snabbt gick det också. Mycket nöjd! Läs mer

Lennart Sundberg Konsult Ab L skrev om Min Bil Täby
    Bogserade min bil till verkstaden för hjälp med diagnos av elproblem. Snabb och professionell handläggning och trevligt bemötande. Läs mer

Oliwer E skrev om Min Bil Täby
    Snabb hjälp med trasig AC, det offererade priset stämde överens med slutsumman. Läs mer

Axel Schäfer A skrev om Min Bil Täby
    Service på min Kia. Väldigt trevligt bemötande när jag lämnade och hämtade bilen.
    Alltid trevligt att komma ditt och känner mig nöjd med det arbete de gör. Har alltid tid att lyssna till mina synpunkter. Läs mer

Louise K skrev om Min Bil Täby
    9000 mil service. Ny bromsolja skulle ingå (enligt bilmärkes service schema) men det glömde deras system. Allt annat gick smidigt och jag är nöjd med allt. Läs mer

Ingrid H skrev om Min Bil Täby
    Utmärkt service.
    Trevligt bemötande
    Toppenbetyg Läs mer

Mcs Sverige Ab M skrev om Min Bil Täby
    Service. Damen i receptionen ytterst vänlig, tillmötesgående och hjälpsam. Jag kom bekymrad och hämtade bilen lättad. Arbetet snabbt utfört. Läs mer

Anders G skrev om Min Bil Täby
    Årlig service utförd. Bra bemötande både vid bokning och lämning/hämtning. Gav ett proffsigt intryck. Läs mer

Mcs Sverige Ab M skrev om Min Bil Täby
    Snabb service och ypperligt kundbemötande! Läs mer

Kenneth H skrev om Min Bil Täby
    Servar min bil regelbundet på Min bil. Man blir alltid vänligt mottagen, och de utför arbetet på ett snabbt och proffsigt vis.

Jag rekommenderar dem.

/Kenneth Hedlund Läs mer

Birgitta H skrev om Min Bil Täby
    Service av bil. Bra bemötande. Läs mer

Lena L skrev om Min Bil Täby
    Trevlig hjälpsam personal och snabb service Läs mer

Näsby Park Livs Ab N skrev om Min Bil Täby
    Hondaservice
    Trevligt bemött. Bilen funkar bra Läs mer
  • Stefan J

2019-08-08

Stefan J skrev om Min Bil Täby
    Hej!
    Jag skrev ett Mail om att jag ville ge bilen en service, fick en tid snabbt, jobbet utfört på ett proffsigt sätt och ett trevligt bemötande, därför ger jag högsta betyg😁
    Jag är jätte nöjd.

Mvh Stefan Läs mer

Ingrid A skrev om Min Bil Täby
    Pålitlig och snabb service! Möjlighet till förbättring: förtydliga gärna att prisuppgift lämnas ex moms! Läs mer

A-led International Ab A skrev om Min Bil Täby
    Jag beställde tid för felsökning på vår firmabil.
    Bilen kom in på verkstaden dagen efter mitt samtal med kundmottagningen., trots semestertider!!
    Extrem snabb återkoppling efter felsökningen var genomförd.
    Kostnaden för felsökningen blev billigare än angivet max pris!
    Väldigt trevligt bemötande och kompetent personal!
    Vi kommer att anlita denna verkstad igen! Läs mer

Berit A skrev om Min Bil Täby
    Alltid anlitat min bil Täby och är så nöjd med både tjejerna i kundmottagningen och verkstaden.
    Tillmötesgående, trevliga och kunniga! Rekommenderas varmt till alla oavsett vad som behövs göras på bilen och oavsett vilket märke du har :) Läs mer

Ann-charlotte B skrev om Min Bil Täby
    Snabbt och smidigt fixad bil! Tack! Läs mer
  • 2019-08-05

Mikael Törnqvist M skrev om Min Bil Täby
    Akutservice som hanterades på ett utmärkt sätt, en aningen lång väntan på svar och besked. Läs mer
  • 2019-08-01

Christina M skrev om Min Bil Täby
    Det gick snabbt att boka in en tid för kompletterande service. Trevligt bemötande av kundtjänst. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-12

Ulla L skrev om Min Bil Täby
    Trevligt bemötande. Jag servade min bil där för 2:a året i rad. Utmärkt. Läs mer
  • 2019-07-09

Fadi P skrev om Min Bil Täby
    Jag gjorde min första service på bilen och blev väl mottagen samt fick svar och hjälp med mina frågor. Beställde även biltvätt och blev jätte nöjd när jag hämtade bilen. Läs mer
  • Ulf T

2019-07-05

Ulf T skrev om Min Bil Täby
    Fick ledlampa lagad, men den andra är inte riktigt stabil efter den lagade lampan. Nytt besök i höst.
    Mycket trevlig tjej i receptionen Läs mer

Nils J skrev om Min Bil Täby
    Årlig service
    Blev väldigt väl bemött
    Alla förväntningar infriades
    Allt var till belåtenhet utom priset men det visste jag redan från början Läs mer

Björn H skrev om Min Bil Täby
    Senaste gången jag besökte Min Bil Täby gjorde jag ett oljebyte på min Audi A3.
    Jag blev mycket väl och professionellt emottagen, både då jag bokade besöket och under besöket.
    Jag hade höga förväntningar, då jag tidigare flera gånger har beökt Min Bil Täby. Dessa förväntningar infriades.

Jag rekommenderar varmt Min Bil Täby. Det är alltid en positiv upplevelse att ha kontakt med dem. Läs mer

Anders S skrev om Min Bil Täby
    Svårt att få kontakt via telefon och inget svar på mail. Men trevligt bemötande på verkstan och bra utfört jobb! Läs mer

Kerstin B skrev om Min Bil Täby
    Service: enkelt att få tid
    Alltid vänligt bemötande. Både via telefon och på plats. Man känner sig proffsigt bemött. Och mkt trevligt bemötande! Läs mer

Hans B skrev om Min Bil Täby
    Trevlig bemötande och de avstod från att göra ett jobb eftersom de bedömde att det inte skulle bli bra. Läs mer

Karin B skrev om Min Bil Täby
    Smidigt och enkelt att boka. Trevligt bemötande av personalen. Läs mer

Kemistvägen 4, 183 79 Täby