Min Bil Tyresö

Vintervägen 5, 135 40 Tyresö — Visa karta

Välkommen till Min Bil Tyresö!

Min Bil Tyresö är en del av Min Bil koncernen. Min Bil Tyresö hette tidigare Lennarts Bil i Tyresö och har funnits som en välrenommerad bilverkstad sedan 1968. Vi har mångårig erfarenhet inom yrket.

Vi är auktoriserade för märkena SAAB, Opel, Subaru, Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Jeep, Fiat Professional, Suzuki och inom kort även för Mitsubishi.

Behöver du service för din bil hjälper vi dig gärna. Nu kan du även få hjälp med såväl plåt som lack.

Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 59 kunder tycker om Min Bil Tyresö

• 2019-12-13

Per B skrev om Min Bil Tyresö
    Service, reparationer och besiktning. Mycket trevligt och hjälpsamt bemötande av kundmottagaren. Vi diskuterade igenom vad som var rimligt att åtgärda på bilen som är 14 år men fortfarande i rätt bra skick. I det sammanhanget avrådde han mig t.o.m. från att göra ett par ganska dyra åtgärder eftersom de inte har betydelse för trafiksäkerheten och går att leva med. Jag känner mig väldigt nöjd med det verkstadsbesöket! Läs mer
  • 2019-12-13

Carl J skrev om Min Bil Tyresö
    Byte av bromsrör.
    Företaget hann inte med arbetet på beräknad tid men kompenserade mig då med ett fördelaktigt pris. Vilket jag accepterade.
    Bemötandet då var vänligt och korrekt trots min frustration över förseningen. Läs mer

Anita F skrev om Min Bil Tyresö
    Hade ett missljud på bakre däcken. Fick ett snabbt och fint bemötande. Har varit där igen och det var bara bra...
    Har inget negativt att skriva .... Läs mer

Christina skrev om Min Bil Tyresö
    Jag visste inte att företaget hade bytt ägare, vilket jag tycker man som stamkund borde ha blivit upplyst om. Har varit stamkund där under många år. Total överraskning!
    Jag har mina däck förvarade där och skulle byta till vinterdäck.
    Den person på kundtjänst, som tog emot min bokning hade angett fel registreringsnummer vilket betydde att däcken inte var framtagna vilket i sin tur gjorde att det blev lång väntetid (det var inte deras fel). För övrigt ett bra bemötande. Läs mer
  • Lars E

2019-12-12

Lars E skrev om Min Bil Tyresö
    Dom hade fått 4-5 om dom inte hade missat att kolla AC:n 😁 Läs mer

Marja-leena A skrev om Min Bil Tyresö
    Gjorde däckbyte och service. Saknar den personliga servicen som Lennarts Bil bjöd på, lite extra allt Läs mer

Pia S skrev om Min Bil Tyresö
    Däckbyte, kom inte in i tid och sedan tog bytet ganska lång tid! Annars mycket trevligt bemötande i kassan! Läs mer

Arne W skrev om Min Bil Tyresö
    Köp, montering av nya vinterdäck och däckhotell. Funkade bra! Läs mer

Nils W skrev om Min Bil Tyresö
    Hjulbyte och däckförvaring. Det fungerade smidigt och bra. Läs mer

Martin S skrev om Min Bil Tyresö
    Trevlig personal och skön avslappnad sittplats medan du väntar Läs mer

Anne-marie S skrev om Min Bil Tyresö
    Bilen köpt hos Rönn. All service och däck har numera sköts av Min bil. Jag är mycket nöjd Läs mer

Åsa S skrev om Min Bil Tyresö
    Trevlig personal.
    Synd bara att mitt beställda hjulskifte blev 40 min sent trots bokad tid. Läs mer

Kjell B skrev om Min Bil Tyresö
    Byte till vinterdäck samt förvaring
    För övrigt så heter jag Anders! Kjell är mitt andranamn Läs mer

Karl L skrev om Min Bil Tyresö
    Bra bemötande och bra utförd service. Läs mer

Per-axel J skrev om Min Bil Tyresö
    Jag har lämnat in mina sommardäck på förvaring samt gjort en service på bilen.
    Jättetrevlig personal.
    Tjänsterna bra utförda Läs mer

Christian D skrev om Min Bil Tyresö
    Trevlig bemötande både i reception och av mekaniker! Läs mer

Jan-åke K skrev om Min Bil Tyresö
    Reperation av bil.
    Bra och tydlig service. Över förväntan jämfört med tidigare erfarenheter från serviceverkstäder. Kändes professionellt och ordning och reda. Denna undersökning är ytterligare ett tecken på att det finns höga ambitioner i relationen med kunden. Läs mer

Vera N skrev om Min Bil Tyresö
    Däckskifte

Trevligt bemötande i kassan.

Jag uppskattade den lilla påsen med Ahlgrens bilar och namnet på den som bytte däcken.

Fräscha lokaler. Läs mer

Martin S skrev om Min Bil Tyresö
    Bytte bara till vinterdäck. Inte varit hos dem tidigare. Läs mer

Linnea R skrev om Min Bil Tyresö
    Jag servade min bil och det gick utmärkt.
    Jag fick tid för bilen väldigt snabbt, som jag uppskattar mycket.
    Trevlig personal samt att Min Bil låg väldigt nära Tyresö Centrum, där jag kunde ordna med några ärenden. Läs mer

Ingrid A skrev om Min Bil Tyresö

Rep av bilar.
    Bra bemötande
    Kunnig personal
    Ofta billigare än offert
    Bilarna färdiga inom lovad tidsram. Läs mer

Per P skrev om Min Bil Tyresö
    Trevligt, bra bemötande och utan krångel. Läs mer

Per E skrev om Min Bil Tyresö
    Jag har haft återkommande problem med min motorvärmare. Verkstaden lovade att kontakta mig efter att ha gått igenom tidigare historik men jag fick ingen återkoppling. Jag fick själv påminna dem vid två tillfällen innan de slutligen hjälpte mig. Det arbete som vi sedan kom överens om finns inget att anmärka på. Verkstaden har varit mycket bra under tidigare ägare. Återstår att se om de nya kommer att leva upp till samma nivå. Läs mer

Torbjörn S skrev om Min Bil Tyresö
    Service mycket tillmötesgående och fick prisuppgift med en gång. Fick fin redovisning på vilken service som gjorts. Läs mer

Lars D skrev om Min Bil Tyresö
    Bra service och bra utfört arbete. Läs mer

Kjell-åke W skrev om Min Bil Tyresö
    Storservice på bilen, trevligt bemötande väl gjort arbete, bilen kändes som ny. Läs mer

Björn L skrev om Min Bil Tyresö
    Snabb och sakkunnig service. Och sen är det billigt också! Läs mer

Ulla W skrev om Min Bil Tyresö
    Jag bärgade min bil dit / fick sen besked att försäkringen inte täcker skadan . Bad firman inte göra något ... vilket dom inte ska eftersom dom inte fått något försäkrings nr . Men felsökning gjordes och jag fick betala den . Sen flyttade jag bilen till verkstad jag känner till Läs mer
  • Sven-erik M

2019-12-10

Sven-erik M skrev om Min Bil Tyresö
    Bytte till vinterdäck och fick veta att om jag ville ha lufttrycket uppdaterat i sensorerna skulle det kosta extra, ville jag ha däckpåsar till sommardäcken skulle det kosta extra. Kände mig inte alls välkommen eller värdefull som kund. Jag har servat mina bilar hos Lennart Rönn Bil i över 10 år, men efter Din Bil’s övertagande är det slut med det. Läs mer

Per A skrev om Min Bil Tyresö
    Jag kom in när ni kl 7.10 imorse och fick tid direkt för att byta framlampa. Bilen var klar 7.45.
    Alltid trevligt bemötande av all personal.
    Mycket nöjd Läs mer

Praktikertjänst N.ä.r.a. Ab P skrev om Min Bil Tyresö
    Vi lämnade in en av våra läkarbilar för att TPMS-lampan lös.
    Enl min kollega som lämnade bilen så blev hon dåligt bemött, och sedan för att Min bil inte kunde fakturera för arbetet. Läs mer

Lars-åke S skrev om Min Bil Tyresö
    Byte av vindruta. Bra service vid bokning. Läs mer

Jan O skrev om Min Bil Tyresö
    Det är lång väntan när man ringer till dom innan någon bemödar sig att svara. Ibland kommer man till en telefonpassningstjänst som tar ens uppgifter men det är ingen som återkopplar i alla fall.

Dom har tydliga problem med att återkomma när reparationen väl är klar och man väntar på att hämta sin bil, det har nu hänt två gånger… Läs mer
  • 2019-11-01

Terese S skrev om Min Bil Tyresö
    När det var Lennart Rönn Bil var jag supernöjd. Mycket kunnig och trevlig personal. Hade mina däck på förvaring. Nu när det är ny ägare och blivit Minbil, så har de ändrat förutsättningarna. De har ej längre tvätt av däcken. Så bara skifte och förvaring = 899 kr.
    Jag åkte hit och ville hämta ut mina däck. Väldigt upptagen tjej vid disken med annan kund. Jag fick ropa efter verkstadskillarna. Bad att få mina däck. "Har du bokat tid?" Näe. Vill bara ha mina däck. "Då får du vänta. Kan ta 1-1,5 tim."
    Suck. De hämtar ju däck hela tiden från förvaringen. De har ju däckbyten löpande. Så att ta med mina däck ut ska inte behöva ta så lång tid. Bara att sitta och vänta. Kommer defintivt inte anlita Minbil Tyresö för framtida service. Läs mer
  • 2019-10-29

Gunnel S skrev om Min Bil Tyresö
    Byte av bromsbelägg och skivor. Hur arbetet utförts är svårt att avgöra men dom (Lennart Rönn Bil) har varit bra tidigare.
    Väldigt trevlig personal.
    Mycket nöjd. Läs mer

Lukoil Lubricants Europe Gmbh L skrev om Min Bil Tyresö
    Den fria lånebilen som skulle finnas enligt hemsidan visade sig vara en dyr hyrbil! Priset var dubbelt över vad som ex. Mekonomen tar för samma arbete. Dock ska tjejen som var kundkontakt ha högt betyg då hon verkligen försökte ge en bra service och hjälpa mig som kund. Läs mer

Anders N skrev om Min Bil Tyresö
    Hej. Beställde tid för felsökning och reparation på gasfordon. Var väldigt tydlig i mina behov och verkstan sa ja till det jag efterfrågade. Sedan visade det sig att de saknade behörig personal och problemen lämnades olösta.. Läs mer

Rolf T skrev om Min Bil Tyresö
    Genomförde en grundservice på min transportbil. Läs mer
  • Lotta L

2019-10-25

Lotta L skrev om Min Bil Tyresö
    Service på min Fiat
    Trevligt bemött. Informerade om vad de hade gjort. Läs mer

Marthin H skrev om Min Bil Tyresö
    För ståelse av mitt problem och lyhörd om det samt ärlighet vad. Det är för fel bra jobbat tack Läs mer

Yvonne P skrev om Min Bil Tyresö
    Tyvärr ingen positiv upplevelse. Lämnade min bil för reparation. Felet inte åtgärdat efter att man bytt bakaxel, växellåda o framvagnslager. Dåligt bemötande o som tur var så hade jag en bra försäkring. Bilen reparerad för >100.000:- och bilen stod där i 54 dagar! Inte glad men till slut så blev bilen klar o nu såld. Läs mer

Bo R skrev om Min Bil Tyresö
    SAAB 3D sevice samt besiktning. Läs mer

Steve S skrev om Min Bil Tyresö
    Snabbt och smidigt med en professionell hjälp Läs mer

Bo G skrev om Min Bil Tyresö
    Beställde och fick service
    Trevlig och engagerad personal i alla led
    Nyfiken på företagets hantering av mitt ärende
    Blev bra bemött i mitt ärende Läs mer

Marie-louise G skrev om Min Bil Tyresö
    Jag har svarat en gång. Anlitar för service. Inget att klaga på. Bra bemötande Läs mer

Nils S skrev om Min Bil Tyresö
    Service.
    Fint att man ordnade provtur för att försöka identifiera missljud från hjulen. Läs mer

Carin S skrev om Min Bil Tyresö
    Bra och trevlig service använt deras tjänster många år Läs mer

Jk Citymontage Ab J skrev om Min Bil Tyresö
    Konkreta, trevliga, gör vad som behövs, hjälpsamma Läs mer

Vintervägen 5, 135 40 Tyresö