Mindit - The House of Sales

Välkommen till Mindit - The House of Sales!

Vi på Mindit utbildar säljare, säljledare och personer som bedriver kunddialog att bli än mer säljande och affärsdrivna. Allt utifrån en tydlig struktur med beprövade metoder. Vi hittar vår drivkraft genom att skapa resultat, utveckla våra kunder och alltid addera ett stort värde. Med ett stort engagemang har vi som vision att revolutionera utbildningsbranschen.

Våra kunder finns över hela världen och deras gemensamma nämnare är passion för utveckling och försäljning. Några som valt att bli kunder till oss på Mindit är bland annat Telia, Volvo, Fazer, Vattenfall, Postnord, NIBE, American Express, Svenska Spel m.fl.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor kring säljutveckling eller besök vår hemsida.

Läs vad 83 kunder tycker om Mindit - The House of Sales 2

• Mikael S
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Ett otroligt professionellt bemötande - inlyssnande och genuint. Förväntningarna var att skapa ett EGN Way of Selling och det uppnådde vi till 100%. Även skapa en gemensamhet i teamet och ett ansvarstagande från var och en i teamet - vilket vi fick mycket tack vara Mindit.
    Sammanfattning kring upplägget är toppen bra. Det vi planerade innan genomförde vi tillsammans och vi landar även i att skapa ett fysiskt underlag "EGN - Way of Selling" som vi kommer att arbeta med kontinuerligt (att hålla det uppdaterat) och även vid intron med nya personer.
    Ett stort tack, Mikael, för din fina feedback! Vänligen Teamet på Mindit Mindit - The House of Sales
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Mindit har från första mötet givit ett proffsigt och förtroendeingivande intryck som har gått från klarhet till klarhet.

Vi har utbildat ca 200 säljare, innesäljare, KAM och ledare, och genomgående har responsen varit väldigt positiv! Med kommentarer som "precis vad vi behövde" och "spot on för vår verksamhet"

Mindit levde upp till våra förväntningar när det gäller förstudie och anpassning för vår verksamhet och affär. Vi har blivit både effektivare i planering och genomförande. Resultatet, nöjdare kunder! :)
    Ett stort tack, Håkan, för din fina feedback! Vänligen Teamet på Mindit Mindit - The House of Sales
    2022-10-12 Insamlad av företaget
    - Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    - Förväntningar var att få se hur andra jobbar KAM mot kunder samt få inspiration och förbättra vårt arbetssät med nya verktyg.
    - Förväntningarna levdes upp och vi kommer garanterat hitta nya bra arbetssätt med nya bra verktyg.
    - Första två dagarna var väldigt bra, lite som en eye opener med en mkt bra start med strategisk analys vilket vi kommer garanterat börja använda.
    hela kursen var mkt bra och jag kommer rekommendera denna kursen till andra.
    denna kurs var KAM med Amelie
    Tack så mycket för ditt omdöme, Johan! Glad att du fick med dig inspiration och nya verktyg. Och tack för att du rekommenderar kursen till andra. Vänligen Teamet på Mindit. Mindit - The House of Sales
  • Erik R
    2022-10-11 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt.
    Mina förväntningar uppfylldes väl och företaget levde upp till dessa.
    Min upplevelse var överlag mycket god och vi köpte KAM utbilning.
    Tack så mycket, Erik, för din feedback! Lycka till nu med alla lärdomar. Vänligen Teamet på Mindit. Mindit - The House of Sales
    2022-04-08 Insamlad av företaget
    KEY ACCOUNT MANAGMENT:
    Informationen som skickades ut innan utbildningen var tydlig och bra. Mina förväntningar om Mindit levdes upp mycket bra. Dom tre utbildningsdagarna var bra planerade och genomförandet utmärkt.
    I bagaget tar jag med mig nya kunskaper inom Strategisk analys, KAM-plan, att leda KAM team samt taktisk affärsanalys.
    Vår utbildningsledare Amelie ska ha en stor eloge för dessa dagar.
    Tack så mycket, Erik, för din fina feedback! Vi är glada att utbildningen levde upp till dina förväntningar och att du kommer ha nytta av det du lärde dig. Vänligen Teamet på Mindit. Mindit - The House of Sales
    2022-04-08 Insamlad av företaget
    Underbart upplägg, smidigt med deltagande både fysiskt och via teams, professionellt rätt igenom!
    Kursledare Amelie Lagerkvist har så mycket erfarenhet och förmedlar detta på ett fantastiskt sätt!
    Ett stort tack, Joakim, för din fina feedback! Vänligen Teamet på Mindit. Mindit - The House of Sales
    2021-12-13 Insamlad av företaget
    Professionellt och verksamhetsnära!
    Tack så mycket, Elin, för din feedback! Vänligen Teamet på Mindit. Mindit - The House of Sales
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Jag är supernöjd med vår utbildning hittills. Bra bemött av utbildare och vi går igenom relevanta saker.
    Ett stort tack för din feedback, Gabriella! Vänligen Teamet på Mindit. Mindit - The House of Sales
    2021-11-29 Insamlad av företaget
    Intressant och avspänd moderator. Skapade stort engagemang i vår work-shop under hela dagen.
    Del av pågående säljträningsprogram.
    Hej Magnus! Tack för att du tog dig tid att ge oss feedback. Vänligen Teamet på Mindit. Mindit - The House of Sales
    2021-11-28 Insamlad av företaget
    Ett proffsigt upplägg med noggrann genomgång. Kunde varit lite snabbare i genomförandet i vår säljutbildning.
    Tack, Joachim, för att du tog dig tid att ge oss feedback. Vänligen Teamet på Mindit Mindit - The House of Sales
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    trevligt bemötande och relevant innehåll i kursen.
    Tack så mycket, Lina, för din feedback! Vänligen Teamet på Mindit Mindit - The House of Sales
    2021-11-25 Insamlad av företaget
    Givande dag med en inspirerande kurs ledare
    Tack så mycket, Linda, för din feedback! Vänligen Teamet på Mindit Mindit - The House of Sales
    2021-11-25 Insamlad av företaget
    Tycker förväntningarna uppfylls. Bra konkreta exempel o arbetssätt för att komma fram till uppsatt mål
    Tack så mycket, Fredrik, för din feedback! Vänligen Teamet på Mindit Mindit - The House of Sales
    2021-02-05 Insamlad av företaget
    Generellt ett mycket trevligt bemötande & både information & övningar var i flesta fall var bra & tankeväckande.
    Hade dock valt att ge lite längre betänke/arbetstid för vissa övningar, något session var lite för lik närmast föregående, och slutligen är det viktigt att hålla tiden, i synnerhet med så många deltagare.
    2021-02-01 Insamlad av företaget
    Vi valde att köpa in ett utbildningspaket bestående av tre delar, Presentationsteknik - Säljsamtalet - Förhandlingsteknik. Vi tycker att Mindit på ett mycket bra sätt har skött hela uppdraget från första kontakt och behovsfasen till planering och sedan genomförande och vi är mycket nöjda med deras arbete och den nya kunskap och de nya insikter vi fått.

För att förstärka resultatet av utbildningarna och för att bredda våra kunskaper inom olika områden har vi under resans gång använt deras app Insikt och lyssnat på föredragshållare inom intressanta ämnen. Vi utökade också utbildningspaketet genom att lägga till digitala föreläsningar och workshops kring ämnet Feedback, vilket var mycket uppskattat och välbehövligt.

Vi hade höga förväntningar på Mindit och vi tycker att de har levt upp till dessa mer än väl. En riktigt bra genomförd utbildning som var välplanerad, pedagogisk, intensiv och engagerande med många konkreta tips och övningar som kommer hjälpa oss att bli ännu bättre på det vi gör.
    Stort tack Mattias för din feedback och för innehållsrika dagar med ditt team!

2021-02-01 Insamlad av företaget
    Bra utbildning, bra med mycket praktisk träning. Fokusen på feedback i mesta laget
    Tack Jörgen för din feedback!

2021-01-29 Insamlad av företaget
    Engagerade och seriösa. Väldigt nyttigt för vår organisation.
    Tack Fredrik för din feedback!

2021-01-29 Insamlad av företaget
    Bra och mycket nyttig utbildning. Föreläsarna pålästa men har haft problem med att hålla tiden.
    Tack Johan för din feedback!

• Anders S
    2021-01-28 Insamlad av företaget
    Försäljningsutveckling, fördelat över 4 dagar och 3 kortare sejourer.

Högt tempo (ibland lite väl högt) och mycket personaliserat, på vårt företags produkter.

Väl investerade timmar!
    Tack Anders för din feedback!

2021-01-21 Insamlad av företaget
    Teams och säljträning.
    På ett mycket bra sätt.
    Högt ställda förväntningar som dom mycket väl levde upp till.
    Proffsigt utförd utbildning, lite snålt tilltagen tid för dom olika övningarna.
    Tack Ulf för din rekommendation och för din feedback!

2020-12-17 Insamlad av företaget
    Värdebaserad försäljning med Camilla Mattsson och Mindit var en extremt lärorik kurs fullproppad med verktyg, metoder och praktiska övningar. Den var faktiskt precis det jag behövde för att kickstarta säljarbetet för mitt nystartade företag. Även om jag först tyckte det var lite trist när kursen ställdes om till digital och jag var lite tveksam till det formatet för en sådan här kurs så funkade det förvånansvärt bra! Jag fick ett bra grepp om innehållet och det blev snabbt en positiv gruppdynamik hos oss deltagare. Camilla gjorde ett fantastiskt jobb med hålla allas energi uppe och deltagandet lika aktivt som om vi hade varit på plats fysiskt. Tack Camilla och Mindit!
    2020-12-10 Insamlad av företaget
    Jag gick utbildningen Värdebaserad försäljning på distans.
    Jag var skeptisk till att det skulle vara på distans, men blev positivt överraskad. Camilla var duktig utbildare och jag fick lära mig mycket värdefullt!
    Tack Tony, så härligt att höra! Mindit - The House of Sales
    2020-12-10 Insamlad av företaget
    fick denna tjänst via mitt jobb. bemötande av Mindit var bekväm och professionell. hade inte stora förväntningar från ett online utbildning men det blev väldigt bra.
    fick massor med informationer och verktyg som jag kan använda i min vardag så jag är väldigt nöjd.
    Tack Paolo, så kul att höra! Det glädjer oss att du delar med dig!
  • Paulo S
    2020-12-09 Insamlad av företaget
    Säljutbildning/Värdebaserad försäljning

En fantastiskt, lärorik & proffsigt genomfört utbildning.

Bli en bättre säljare och absolut, känner mig redan som en mycket bättre säljare :)
    Tack Paulo, så kul att höra! Det glädjer oss att du känner så!
    2020-09-24 Insamlad av företaget
    Hade en inspirerande ledarutbildning med dem. med mycket coachning och många bra diskussitioner.
    2020-09-24 Insamlad av företaget
    Har genomfört / genomför 5 dagar värdebaserad försäljning med utesäljare, 2 dagar kundsupportutbildning och 2 dagar säljledarutbildning.

Mycket nöjd med förstudie / förarbete. God kommunikation. Professionellt bemötande under vår utvärderingsfas.

Väl förberedda utbildare, kunniga och "likeable" utbildare i Ricard Olsson och Camilla Mattsson trots att kurserna hölls via Zoom vilket inte initialt var planerat.

Det enda på minuskontot är att vissa utbildningspassage blir väldigt komprimerade / kortfattade. Kanske inte ni kan lastas för dock. En rekommendation kan kanske vara att åskådliggöra för kunden vad ett rimligt scope är i förhållande utbildningstid (detta gjordes i grunden under förstudien ihop med oss) men kanske var innehållet ändå för digert. Det är lätt hänt att man vill täcka så mycket som möjligt under så kort tid som möjligt, då kan man behöva ha en röst som stoppar och efterfrågar hårdare prioritering. De mest givande momenten hittills har i min mening varit de där vi tagit oss god tid, övat, utvärderat och övat igen.

På det hela taget en positiv erfarenhet och jag har inte ångrat att vi valde att arbeta med MindIt.
    2020-09-23 Insamlad av företaget
    En inspirerande utbildning när det gäller teknologin (Zoom) och att det går ganska bra. Jag var inte så förtjust i lösningen från början, men uppskattade det efteråt.
    Inspirerande även att det gav mig bättre inblick i de verktygen som finns för mig som ledare och framför allt vikten av kunna bra coaching och vad detta kan innebära för min grupps utveckling.
    2020-09-22 Insamlad av företaget
    Utbildning i operativ säljledning.
    Jag blev bemött på ett proffsigt och inkluderande sätt.
    Jag hade höga förväntningar att få med mig bra verktyg som hjälper mig att utvecklas som ledare och dessa infriades med råge.
    En väldigt bra och lärorik utbildning trots vissa utmaningar i att den skedde digitalt.
    Tack!
    Hej Martin,

Tack för värdefull feedback, kul att höra att du var nöjd.
    Stort lycka till med ditt ledarskap.

2020-04-02 Insamlad av företaget
    Ledarskapsutbildning
    Mycket bra bemötande
    Utbildningen motsvarade mina förväntningar som var att jag skulle få ta del av olika samtalstekniker samt vilka ledaregenskaper som jag skall fokusera på.
    Sammanfattningsvis: Bra kursledare, ett väldigt mastigt innehåll. Svårt att ta till sig delar av utbildningen då tempo var högt och kanske innehöll för många delar. Jag kommer absolut ha stor nytta av denna utbildning i mitt framtida ledarskap.
    2020-03-16 Insamlad av företaget
    Vi har köpt en säljutbildning i två delar.
    Professionellt bemötande och noggrann kontroll innan för att skapa en så bra bild av behovet som möjligt.
    Träffsäker utbildare i form av Marcus.
    Bra anpassning till vårt koncept och vår bransch.

Vi är mycket nöjda och ser redan en effekt av utbildningen.
    2020-02-20 Insamlad av företaget
    Har än så länge gått 3 av 4 dagars utbildning i Sälj- och affärsmannaskap och utbildningen överträffar mina förväntningar stort! Tack Mindit för att ni så proffsigt skräddarsytt den här utbildningen utifrån vårt företag och våra utmaningar. En extra eloge till vår kursledare Mikael som pedagogiskt lett oss genom de här dagarna och alltid haft dagsfärska exempel tillhands för att förtydliga och belysa.
    2020-02-13 Insamlad av företaget
    de levererade efter förväntning
    2020-02-12 Insamlad av företaget
    Vi går en kurs i sälj & affärsmannaskap. Den har hittills varit väldigt intressant och lärorik.
    Mindit har jag upplevt som väldigt professionella och väldigt duktiga på att få med sig alla i gruppen så att alla kan känna sig delaktiga.
    2020-02-11 Insamlad av företaget
    * Vi har gått 2 dagar av totalt 4 dagars utbildning i " Afförsmannaskap"
    * Bemötandet har varit jättebra.
    * Jag tycker att Mindit har gett ett proffsigt och påläst intryck. Leveransen var helt enligt mina förväntningar , om något högre :)
    * Väldigt bra. Laddad inför de 2 heldagar som är kvar.
    Utbildning i affärsmannaskap.
    Bra utbildning, bra, påläst och duktig kursledare.

Hade önskat ännu mer handfasta tips på hur vi bör jobba.
    Hej Daniel,

Tack för dina synpunkter, vi tar med oss detta.
    Marie
    2020-02-11 Insamlad av företaget
    Superbra utbildning om affärsmannaskap.

Blev bemött bra, lyhörda och inlyssnande utbildare.

Hade inte mycket förväntningar, men känner att utbildningen överträffade mina.

Jättebra, handfasta och konkreta tips!
    2020-02-11 Insamlad av företaget
    Proffsigt och fick några aha-upplevelser och verktyg att ha med mig i livet som helhet...
    2020-02-11 Insamlad av företaget
    Långt bättre än förväntat! Lite smått ”blown away” faktiskt!
    Kurs i försälning
    Blev mycket bra bemött

Förväntningar att få handfasta verktyg, de infriades

Toppenkurs!
    2020-02-11 Insamlad av företaget
    Vi fick ett väldigt bra och proffsigt bemötande.
    Jag hade inga förväntningar då jag inte har någon erfarenhet av liknande sen innan vilket var positivt.
    Jag kom dit med ett ofärgat blad.

Jag skulle sammanfatta Mindit och Mikael Nylund på detta sätt.
    Do you Mind it? Yes i do!!

Mikael var tydlig, pedagogisk och förstående, han har en bra blandning av teori och praktik på ett väldigt bra sätt.
    Och stort plus var att han hade anpassat och läst på om vår organisation och behov.
    2020-02-11 Insamlad av företaget
    Affärsmannaskap med inriktning sälj.

Mycket bra, alla förväntningar infriades. Kursledarna var ödmjuka, proffsiga och spred energi.
    2019-12-13 Insamlad av företaget
    Operativ säljledning: Jag har deltagit på kursen och har bara gott att säga. Vi har blivit utmärkt bemötta och mina förväntningar överträffades.
  • Petrus L
    2019-12-11 Insamlad av företaget
    Jag deltog i 4-dagars utbildning på Operativ Säljledning.

Bemötandet från Camilla och Mikael var mycket välkomnade.
    Lokalerna, kursmaterial och helheten var top-notch.

Jag hade höga förväntningar eftersom utbildningen kom mycket rätt i tid med tanke på min och RCO: s situation. Eftersom jag bygger huvuddelen av mitt arbete på Teamet och att utvecklas som ledare, behövde jag verktyg för det. Jag hoppades på konkreta "hands-on" dagar och Mindit levererade just det 100%.

Bästa och mest användbara utbildningsdagar jag har deltagit i under min rätt långa karriär inom sälj. Så tack!
    2019-12-10 Insamlad av företaget
    Jag köpte en plats på den öppna utbildningen operativ säljledning.

Jag anser mig ha blivit mycket väl bemött och haft tydlig komminikation samt information inför utbildningen samt mellan utbildbingsblocken.

Mina förväntningar var mycket högt ställda då det initiala kvalitetsintrycket av Mindit var mycket bra. Jag anser att företaget levt upp till mina förväntningar.

Det som jag upplever som det största värdet är matningen av konkreta samt lättförståliga modeller som man relativt snabbt och enkelt kan applicera i den egna verksamheten. Om jag skulle få önska något så är det att man utökar andelen konkret info och drar ner på diskussionstiden.
    Hej Daniel,

Tack för fin och värdefull respons.
    Den tar vi på Mindit till oss.
    Vänligen Marie Finn
    2019-12-02 Insamlad av företaget
    Kursen i kommunikation uppföljde våra förväntningar med råge. Vår grupp blev verkligen stärkt och vi har fått en ökad förståelse för varandra.
    2019-10-13 Insamlad av företaget
    Mycket givande och bra nivå på utbildningen.
    2019-10-11 Insamlad av företaget
    Säljpresentationsutbildning. Jag fick med mig mycket bra och användbara verktyg för att ta våra presentationer till nästa nivå. Roliga och tänkvärda övningar.
    2019-10-11 Insamlad av företaget
    Väldigt lärorikt och utvecklande!
    2019-10-11 Insamlad av företaget
    Öppen dialog, tips och vägledning - hur vi kan se andra vinklar gällande när vi presenterar/ skapar presentationer och knep hur detta kan anpassas till olika målgrupper och kanaler.
    2019-10-10 Insamlad av företaget
    Mycket intressant och lärorikt men framförallt viktigt för att vi i alla i framtiden ska göra bättre presentationer både internt och mot kund. Tack för en kul dag!