Mindit - The House of Sales

No18, Centralplan 15, 111 22 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mindit - The House of Sales!

Är det dags att vässa säljarna på ditt företag? Vi på Mindit utbildar säljare utifrån en tydlig struktur med beprövade metoder. Vi hittar vår drivkraft genom att skapa resultat, utveckla våra kunder och alltid addera ett stort värde. Med ett stort engagemang har vi som vision att revolutionera utbildningsbranschen.

Våra kunder finns över hela Sverige och deras gemensamma nämnare är passion för utveckling och försäljning. Några som valt att bli kunder till oss på Mindit är bland andra Telia, Volvo, Fazer, Vattenfall, Postnord, NIBE, American Express, Svenska Spel m.fl.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor angående våra utbildningar eller besök vår hemsida.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 38 kunder tycker om Mindit - The House of Sales

• 2019-10-13

Sören S skrev om Mindit - The House of Sales
    Mycket givande och bra nivå på utbildningen. Läs mer

Karin S skrev om Mindit - The House of Sales
    Säljpresentationsutbildning. Jag fick med mig mycket bra och användbara verktyg för att ta våra presentationer till nästa nivå. Roliga och tänkvärda övningar. Läs mer

Ebba L skrev om Mindit - The House of Sales
    Väldigt lärorikt och utvecklande! Läs mer

Helene N skrev om Mindit - The House of Sales
    Öppen dialog, tips och vägledning - hur vi kan se andra vinklar gällande när vi presenterar/ skapar presentationer och knep hur detta kan anpassas till olika målgrupper och kanaler. Läs mer

Göran B skrev om Mindit - The House of Sales
    Mycket intressant och lärorikt men framförallt viktigt för att vi i alla i framtiden ska göra bättre presentationer både internt och mot kund. Tack för en kul dag! Läs mer
  • Helen A

2019-10-10

Helen A skrev om Mindit - The House of Sales
    Varit på föreläsning hos Micke Nylund!
    Så inspirerande!
    Jag har lärt mig hur jag ska använda kroppsspråket, rösten och orden!
    Även att bli bättre på presentationsteknik.
    Jag kan varmt rekommendera Micke till andra företag.
    Med vänlig hälsning, Helen Ahlsèn/Orklacare Läs mer

Julia M skrev om Mindit - The House of Sales
    Mycket proffsigt och strukturerat upplägg. Otroligt bra kursledare. Lärde mig mycket! Så roligt! Läs mer

Pernilla B skrev om Mindit - The House of Sales
    inspirerande och givande utbildning. Kunnig och påläst och fick det att kännas som att han var en del av organisation. Läs mer

Jenni N skrev om Mindit - The House of Sales
    Mycket lärorikt och inspirerande!! Läs mer
  • 2019-09-23

Hans L skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi har anlitat Mindit för retorikutbildning av våra revisorer ca 30 personer, Mindit har från första kontakt till genomfört uppdrag varit mycket professionella och verkligen fångat upp våra önskemål och synpunkter. Framförallt var de duktiga på att kartlägga vad vi verkligen behövde och att det var det som faktiskt levererades. Jag kan med glädje rekommendera Mindit!
    Hans Lindahl, VD Kiwa Sverige AB Läs mer
  • 2019-09-20

Per-Martin C skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi anlitade Mindit för en utbildning i Värdebaserad Storytelling/Presentationsteknik. Mindit va väldigt noga med att skräddarsy utbildningsdagen efter våra behov, vår verksamhet. Hade flera samtal där vi inför utbildningen blev intervjuade så att det skulle landa rätt. Fantastiskt bemötande och nyfikenhet hos Mindit. Fick med oss flera värdefulla insikter och inte minst inspiration från denna dag och kan varmt rekommendera Mindit till andra företag. Extra plus till utbildningsledaren Ola Wallström som gjorde att dagen blev så bra. Läs mer
  • 2019-08-26

Emma B skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi har anlitat Mindit för att hjälpa oss att sätta ihop och tillsammans med oss också genomföra en utbildning för våra säljare i DVH. Utbildningen består av 4 delar; affärsförståelse, säljprocess, butiksekonomi samt den strategiska affären.
    Vi var 4 personer som satte ihop ett skal på varje del som sedan Mikael på Mindit satte ihop till en utbildning tillsammans med oss.
    När jag träffade Mikael för att sätta ihop "min del", säljprocessen, så blev jag oerhört positivt inställd. Det är tydligt att det finns en djup kunskap i kombination av en ödmjukhet i att ta in det som är viktigt för oss internt. Riktigt proffsigt!
    Mina förväntningar på Mindit var höga då jag sett hur den första delen, affärsförståelsen levererades.
    Att få ett gäng säljare så engagerade och medryckta var fantastiskt att se. Mikael blandade in kunskap & modeller, diskussioner, frågeställningar, humor och egna erfarenheter vilket gjorde att alla kunde ta budskapen till sig. Detta lyckades han med på samtliga delar vilket gjorde hela utbildningen till en riktigt succé.
    Summerat så skapade Mikael en utbildning som fick även den minst engagerade engagerad. Alla var med på tåget och kunde ta till sig delarna och dessutom ta med dem ut i sina arbetssituationer på ett effektivt sätt.
    Säljarnas känsla uttrycktes med ord som "Vi kunde gott hållt på i någon dag till", "Äntligen något handfast att ta med sig ut", "Utbildningen inspirerade mig", "Roligt och lärorikt".

Vi är otroligt nöjda!
    /Emma Läs mer
  • 2019-08-26

Jessica H skrev om Mindit - The House of Sales
    Jag fick ett proffsigt bemötande hela vägen genom vår satsning på Säljutbildning. Alltifrån planering, genomförande och uppföljning av utbildningen. Mikael som höll i utbildningen hade ett behagligt och mycket engagerande sätt att lära ut vilket gjorde att gruppen var mycket nöjd. Mikael hade en bra blandning av teori, egna erfarenheter och övningar i grupper. Läs mer
  • Staffan L

2019-08-25

Staffan L skrev om Mindit - The House of Sales
    Mycket väl förberedd och väl genomförd säljutbildning. Mikael Nylund är mycket erfaren och inspirerande som kursledare, kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Tomas D

2019-08-23

Tomas D skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi har köpt en skräddarsydd utbildning som döptes till Orkla Business School. Den bestod av fyra helt olika element/delar.

Samarbetet om innehåll och utförande skedde i samförstånd och med gemensamt intresse att detta skulle bli bra. Mikael Nylund hade en härlig energi i detta.

Förhoppningen var att denna utbildning till skillnad mot många andra vi haft genom åren, skulle ge ett bestående verktyg för säljare och chefer att arbeta efter under lång tid.

Säljkårer är ofta skeptiska till att lära sig nya saker, men denna utbildning har alla gett ett högt betyg. Jag har inte hört ett enda negativt ord om Mikael som utbildare, utan enbart positiva omdömen.

Med sitt sätt, erfarenhet och approach för att möta säljarna, är enormt uppskattat och ovanligt. Att han dessutom är trevlig, dynamisk och behaglig att lyssna på förstärker det ytterligare. Vi är jättenöjda med hur detta har landat! Läs mer
  • 2019-08-19

Lotta K skrev om Mindit - The House of Sales
    Hej,

vi har sedan länge ett samarbete med Mindit och är väldigt nöjda med såväl bemötande som upplägg.
    Vi har främst arbetat ihop med Mikael Nylund och Erik Strömblad och kan rekommendera dem varmt.

Bästa hälsningar Lotta Källström, HR ManpowerGroup Läs mer
  • 2019-08-16

Robert E skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi beställde en säljutbildning för vårt försäljningsteam i syfte att bli en bättre partner till svensk handel och leverera högre värde över tid till butikerna. Mindit har varit mycket professionella från första mötet och har överträffat högt ställda förväntningar vilket har lett till att Mindit efter 2 års samarbete fortsatt är vår partner i vår tillväxtresa på svenska marknaden. Framgången ligger enligt mig i en mycket tydlig och väl fungerande metodik och framförallt att Mindit lagt mycket tid på att förstå vår affär och våra behov. Jag kan varmt rekommendera Mindit till företag som har ambitioner att ta sin affär till nästa nivå. Läs mer

Annika W skrev om Mindit - The House of Sales
    Alltid flexibelt och tillmötesgående inför våra förfrågningar om utbildning, coachning och olika föreläsningar. Alltid förstklassig leverans. Rekommenderas varmt! Läs mer

Magnus M skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi har vid ett flertal tillfällen under åren haft ett mycket bra samarbete med Mindit och Mikael Nylund. Mikael har analyserat våra behov och levererat det vi önskat och mer därtill. Kan varmt rekommendera bolaget. Läs mer

Fredrik L skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi köpte en säljutbildning som har pågått i ca 2 år. Bemötandet har vart fantastiskt, hela upplägget samt innehåll har vart kanon och mina säljare använder materialet som vi gemensamt tagit fram varje dag. Jag skulle rekommendera mindit till alla säljbolag. Läs mer

Nicklas H skrev om Mindit - The House of Sales
    Säljutbildning i två steg för säljare samt Operativ säljledning

Bemötandet var mycket professionellt och utbildningen baseras på de behov som finns hos oss som kund.

Förväntningarna var mycket höga, jag har gått åtskilliga utbildningar under min karriär. Mindit lever verkligen upp till alla förväntningar både för säljutbildningen samt Operativ säljledning.

Med Mindit får man intressant och innehållsrik utbildning.

Deltagaren görs delaktiga och aktiva genom att teori varvas med praktiska övningar. Tempot är dynamiskt vilket gör att man lyckas hålla intresset uppe från alla deltagare genom hela utbildningen.

Ledarna är mycket kompetenta och lyhörda och med sin långa erfarenhet gör de utbildning utbildningen mycket levande och intressant.
    Som deltagare får man med sig många verktyg för kunna utvecklas både som säljare och ledare. Läs mer

Brenton B skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi på Midroc Business school har anlitat Mindit för retorik utbildningar och individuell coaching av chefer inom presentationsteknik. Vi har också anlitat Mindit när det gäller utbildningar inom förändringsledarskap.
    Mindit är väldigt professionella i sitt agerande mot oss. Vi blir alltid bemötta med respekt och med genuin nyfikenhet.
    Mindit är flexibel och lyhörd för våra specifika behov. De lyssnar på vad vi vill/behöver ha ut av dem och skräddarsyr leveranser som ger oss effekt.
    Jag har alltid höga förväntningar på att mina leverantörer ska samverka tillsammans med MBS så att vi känns som ett team i rummet. Mindit är grym bra på att skapa den dynamiken ihop med oss, detta uppskattar vi otroligt mycket och det är avgörande för att vilja behålla långsiktiga affärsrelationer.
    När det gäller Mindits retorikutbildningar så är det viktigaste för mig den pedagogiska kunskapsöverföringen och de praktiska övningarna som sedan leder till ett bra resultat. Efter kursen så vill jag se den individ som har genomfört kursen stå inför en grupp och leverera sitt budskap med tydlighet och trygghet oavsett om det är 5 minuter eller 1 timmes dragning, individen ska äga sin plats längst fram i rummet. Mikael Nylund lyckas alltid att engagera och coacha grupper så att individen vågar ta för sig. Jag är väldigt imponerad över hur under så kort tid Mikael lyckas träna mina medarbetare så att de blir passionerade, strukturerade och kompetenta talare.
    Genom att jag kan skåda förändringen hos deltagarna så kan jag säga att mina förväntningar uppfylls i stort sätt alltid. Läs mer

Tina E skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi har köpt både anpassade försäljnings- och ledarskapsutbildningar av Mindit. De är med i hela processen, och gör gedigna förstudier för att förstå vad våra organisationer verkligen behöver. Jag upplever dem som oerhört kompetenta och engagerade utöver det vanliga. Det är mycket tydligt att de vill göra skillnad för oss och leverera resultat. Under en utbildning håller konsulten löpande kontakt och bokar tid för avstämningar efter de olika modulerna. Såväl med ansvariga chefer som med deltagare. Mycket proffsigt rakt igenom och vi kan varmt rekommendera Mindit som samarbetspartner. Läs mer
  • 2019-06-13

Rolf N skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi beställde en fyradagarsutbildning i Operativ Säljledning. Jag upplevde att konsulten var väldigt lyhörd och lyssnade in vårt behov på ett föredömligt sätt. Därefter skräddarsyddes utbildningsdagarna. Själva utbildningen var också mycket bra genomförd. Kursledaren kände av gruppen på ett utmärkt sätt och vid tillfällen när vi behövde stanna upp och breda ut diskussionen så gjordes det och när vi behövde backa och repetera så uppfångades även detta på ett mycket bra sätt. Den röda tråden fram till sista dagen var imponerande och alla kursdeltagare instämde att utbildningen var mycket värdefull och att de var fyllda med verktyg när de gick tillbaks till ordinarie verksamhet. Läs mer
  • 2019-06-10

Niklas L skrev om Mindit - The House of Sales
    Professionellt bemötande med bra förstudie inför offert och utbildning.
    Mycket bra utbildare som satte sig in i vår affär och tillämpade case ur vår vardag under utbildningen. Läs mer
  • 2019-05-31

Jenna T skrev om Mindit - The House of Sales
    Fantastiskt bra utbildning! Mikael som höll i utbildningen var mycket kompetent och inspirerande! Läs mer
  • 2019-05-31

Johan B skrev om Mindit - The House of Sales
    Jag köpte en säljarutbildning som dom skulle genomföra på vår säljkår under ett antal tillfällen med olika inriktningar. Jag tycker vi blev bade trevligt och framförallt mycket seriöst bemötta. Efter att den första kontakten tagits bokades ett aqntal möten med olika personer för att få en bra grund innan utbildningen startade. Det som gjordes var en SWOT vilket låg till grund för vad som behövde förstärkas och vad som redan fungerade bra. Eftersom vi tillsammans satt en grund för vad som skulle göras hade jag en klar bild av mina förväntningar och kände min redan innan utbildningen involverad på ett bra sätt. Utfallet blev också lyckat och utbildningen var mycket uppskattad av säljarna vilket är det viktigaste av allt. Dom tyckte att det var deas verklighet vi pratade om och att det var saker dom kunde ta till sig och förverkliga I butik. Tycker också det är bra att man delar upp utbildningen I flera steg och tillfällen så det finns möjlighet att träna själv mellan gångerna. Läs mer
  • 2019-05-30

Pär L skrev om Mindit - The House of Sales
    -Värdebaserad försäljning
    -Alldeles förträffligt bra
    -Låg förväntning inför, då jag tidigare gått ett antal kurser tidigare. Den inställningen kom verkligen på skam, fantastisk kurs. Detta är säljkursen att gå! Läs mer
  • Linda H

2019-05-29

Linda H skrev om Mindit - The House of Sales
    Mycket bra utbildning, trevlig och kunnig lärare. Kommer kunna rekommendera vidare. Läs mer

Martin B skrev om Mindit - The House of Sales
    +Proffsig kursledare!
    +Väldigt nyttigt innehåll!
    +Extremt kul grupp att umgås med!

-kanske kan boka ett rum för grupparbeten? Läs mer

Minna N skrev om Mindit - The House of Sales
    Superbra och inspirerande utbildning! Mycket jag kommer att ha nytta av i mitt arbete. Läs mer

Patrik H skrev om Mindit - The House of Sales
    För att nå våra mål framåt så har vi identifierat några gap som är viktiga att täppa till. Det vi bl.a. behövde hjälp med höja vår affärsmannaskap, sälja värdebaserat samt utveckla vårt ledarskap. Kände direkt att vi fick en bra kontakt och att de genom att göra behovsanalysen också kunde hjälpa oss med det vi behövde stöd i. Kort och gott så lever de upp till våra förväntningar genom att leverera värde. Läs mer
  • Yosef J

2019-05-29

Yosef J skrev om Mindit - The House of Sales
    Magiskt! Riktigt bra uppstyrt med övningar som gjorde att man fick öva! Läs mer

Madelene J skrev om Mindit - The House of Sales
    Kursen Värdebaserad Försäljning var toppen! Läs mer
  • 2019-05-28

Ida G skrev om Mindit - The House of Sales
    Mind its sätt att bemöta kunder, ta en grupp så väl som en individ och deras sätt att lyssna in ett behov har känts genomarbetat och proffsigt sedan första stund. Kursledare och säljare har följt upp och utvärderat kontinuerligt och korrigerat upplägg vid behov.

Vi är mycket nöjda! Läs mer

Magnus L skrev om Mindit - The House of Sales
    Har jobbat med Mindit och deras tjänster och nätverk till och från genom åren.
    Är imponerad över deras förmåga och leveranser. De lever som de lär, alltid pålästa, förberedda, lyhörda och resultatfokuserade. Läs mer

Patrik S skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi harköpt utbildningar i form av "färganalys" till fsg.avd samt hela säljkåren. 7 + 30 personer. Det har varit mycket uppskattat och givit personlig utveckling för de som deltagit. Vi har också på KAM teamet genomfört säljhinder med fokus på personlig coachning.
    Erik är väldigt proffesionell och lyhörd. Även Ola och ANette har varit uppskattade av medarbetarna. Läs mer

Therese G skrev om Mindit - The House of Sales
    Vi köpte en säljutbildning.
    Mindit var väldigt engagerade och gjorde ett grundligt förarbete. Läs mer

No18, Centralplan 15, 111 22 Stockholm