Mindit - The House of Sales

Välkommen till Mindit - The House of Sales!

Vi på Mindit utbildar säljare, säljledare och personer som bedriver kunddialog att bli än mer säljande och affärsdrivna. Allt utifrån en tydlig struktur med beprövade metoder. Vi hittar vår drivkraft genom att skapa resultat, utveckla våra kunder och alltid addera ett stort värde. Med ett stort engagemang har vi som vision att revolutionera utbildningsbranschen.

Våra kunder finns över hela världen och deras gemensamma nämnare är passion för utveckling och försäljning. Några som valt att bli kunder till oss på Mindit är bland annat Telia, Volvo, Fazer, Vattenfall, Postnord, NIBE, American Express, Svenska Spel m.fl.

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor kring säljutveckling eller besök vår hemsida.

Läs vad 70 kunder tycker om Mindit - The House of Sales 2

2021-02-05
    Generellt ett mycket trevligt bemötande & både information & övningar var i flesta fall var bra & tankeväckande.
    Hade dock valt att ge lite längre betänke/arbetstid för vissa övningar, något session var lite för lik närmast föregående, och slutligen är det viktigt att hålla tiden, i synnerhet med så många deltagare.
    2021-02-01
    Vi valde att köpa in ett utbildningspaket bestående av tre delar, Presentationsteknik - Säljsamtalet - Förhandlingsteknik. Vi tycker att Mindit på ett mycket bra sätt har skött hela uppdraget från första kontakt och behovsfasen till planering och sedan genomförande och vi är mycket nöjda med deras arbete och den nya kunskap och de nya insikter vi fått.

För att förstärka resultatet av utbildningarna och för att bredda våra kunskaper inom olika områden har vi under resans gång använt deras app Insikt och lyssnat på föredragshållare inom intressanta ämnen. Vi utökade också utbildningspaketet genom att lägga till digitala föreläsningar och workshops kring ämnet Feedback, vilket var mycket uppskattat och välbehövligt.

Vi hade höga förväntningar på Mindit och vi tycker att de har levt upp till dessa mer än väl. En riktigt bra genomförd utbildning som var välplanerad, pedagogisk, intensiv och engagerande med många konkreta tips och övningar som kommer hjälpa oss att bli ännu bättre på det vi gör.
    Stort tack Mattias för din feedback och för innehållsrika dagar med ditt team!

2021-02-01
    Bra utbildning, bra med mycket praktisk träning. Fokusen på feedback i mesta laget
    Tack Jörgen för din feedback!

2021-01-29
    Engagerade och seriösa. Väldigt nyttigt för vår organisation.
    Tack Fredrik för din feedback!

2021-01-29
    Bra och mycket nyttig utbildning. Föreläsarna pålästa men har haft problem med att hålla tiden.
    Tack Johan för din feedback!

• Anders S
    2021-01-28
    Försäljningsutveckling, fördelat över 4 dagar och 3 kortare sejourer.

Högt tempo (ibland lite väl högt) och mycket personaliserat, på vårt företags produkter.

Väl investerade timmar!
    Tack Anders för din feedback!

2021-01-21
    Teams och säljträning.
    På ett mycket bra sätt.
    Högt ställda förväntningar som dom mycket väl levde upp till.
    Proffsigt utförd utbildning, lite snålt tilltagen tid för dom olika övningarna.
    Tack Ulf för din rekommendation och för din feedback!

2020-12-17
    Värdebaserad försäljning med Camilla Mattsson och Mindit var en extremt lärorik kurs fullproppad med verktyg, metoder och praktiska övningar. Den var faktiskt precis det jag behövde för att kickstarta säljarbetet för mitt nystartade företag. Även om jag först tyckte det var lite trist när kursen ställdes om till digital och jag var lite tveksam till det formatet för en sådan här kurs så funkade det förvånansvärt bra! Jag fick ett bra grepp om innehållet och det blev snabbt en positiv gruppdynamik hos oss deltagare. Camilla gjorde ett fantastiskt jobb med hålla allas energi uppe och deltagandet lika aktivt som om vi hade varit på plats fysiskt. Tack Camilla och Mindit!
    2020-12-10
    Jag gick utbildningen Värdebaserad försäljning på distans.
    Jag var skeptisk till att det skulle vara på distans, men blev positivt överraskad. Camilla var duktig utbildare och jag fick lära mig mycket värdefullt!
    Tack Tony, så härligt att höra! Mindit - The House of Sales
    2020-12-10
    fick denna tjänst via mitt jobb. bemötande av Mindit var bekväm och professionell. hade inte stora förväntningar från ett online utbildning men det blev väldigt bra.
    fick massor med informationer och verktyg som jag kan använda i min vardag så jag är väldigt nöjd.
    Tack Paolo, så kul att höra! Det glädjer oss att du delar med dig!
  • Paulo S
    2020-12-09
    Säljutbildning/Värdebaserad försäljning

En fantastiskt, lärorik & proffsigt genomfört utbildning.

Bli en bättre säljare och absolut, känner mig redan som en mycket bättre säljare :)
    Tack Paulo, så kul att höra! Det glädjer oss att du känner så!
    2020-09-24
    Hade en inspirerande ledarutbildning med dem. med mycket coachning och många bra diskussitioner.
    2020-09-24
    Har genomfört / genomför 5 dagar värdebaserad försäljning med utesäljare, 2 dagar kundsupportutbildning och 2 dagar säljledarutbildning.

Mycket nöjd med förstudie / förarbete. God kommunikation. Professionellt bemötande under vår utvärderingsfas.

Väl förberedda utbildare, kunniga och "likeable" utbildare i Ricard Olsson och Camilla Mattsson trots att kurserna hölls via Zoom vilket inte initialt var planerat.

Det enda på minuskontot är att vissa utbildningspassage blir väldigt komprimerade / kortfattade. Kanske inte ni kan lastas för dock. En rekommendation kan kanske vara att åskådliggöra för kunden vad ett rimligt scope är i förhållande utbildningstid (detta gjordes i grunden under förstudien ihop med oss) men kanske var innehållet ändå för digert. Det är lätt hänt att man vill täcka så mycket som möjligt under så kort tid som möjligt, då kan man behöva ha en röst som stoppar och efterfrågar hårdare prioritering. De mest givande momenten hittills har i min mening varit de där vi tagit oss god tid, övat, utvärderat och övat igen.

På det hela taget en positiv erfarenhet och jag har inte ångrat att vi valde att arbeta med MindIt.
    2020-09-23
    En inspirerande utbildning när det gäller teknologin (Zoom) och att det går ganska bra. Jag var inte så förtjust i lösningen från början, men uppskattade det efteråt.
    Inspirerande även att det gav mig bättre inblick i de verktygen som finns för mig som ledare och framför allt vikten av kunna bra coaching och vad detta kan innebära för min grupps utveckling.
    2020-09-22
    Utbildning i operativ säljledning.
    Jag blev bemött på ett proffsigt och inkluderande sätt.
    Jag hade höga förväntningar att få med mig bra verktyg som hjälper mig att utvecklas som ledare och dessa infriades med råge.
    En väldigt bra och lärorik utbildning trots vissa utmaningar i att den skedde digitalt.
    Tack!
    Hej Martin,

Tack för värdefull feedback, kul att höra att du var nöjd.
    Stort lycka till med ditt ledarskap.

2020-04-02
    Ledarskapsutbildning
    Mycket bra bemötande
    Utbildningen motsvarade mina förväntningar som var att jag skulle få ta del av olika samtalstekniker samt vilka ledaregenskaper som jag skall fokusera på.
    Sammanfattningsvis: Bra kursledare, ett väldigt mastigt innehåll. Svårt att ta till sig delar av utbildningen då tempo var högt och kanske innehöll för många delar. Jag kommer absolut ha stor nytta av denna utbildning i mitt framtida ledarskap.
    2020-03-16
    Vi har köpt en säljutbildning i två delar.
    Professionellt bemötande och noggrann kontroll innan för att skapa en så bra bild av behovet som möjligt.
    Träffsäker utbildare i form av Marcus.
    Bra anpassning till vårt koncept och vår bransch.

Vi är mycket nöjda och ser redan en effekt av utbildningen.
    2020-02-20
    Har än så länge gått 3 av 4 dagars utbildning i Sälj- och affärsmannaskap och utbildningen överträffar mina förväntningar stort! Tack Mindit för att ni så proffsigt skräddarsytt den här utbildningen utifrån vårt företag och våra utmaningar. En extra eloge till vår kursledare Mikael som pedagogiskt lett oss genom de här dagarna och alltid haft dagsfärska exempel tillhands för att förtydliga och belysa.
    2020-02-13
    de levererade efter förväntning
    2020-02-12
    Vi går en kurs i sälj & affärsmannaskap. Den har hittills varit väldigt intressant och lärorik.
    Mindit har jag upplevt som väldigt professionella och väldigt duktiga på att få med sig alla i gruppen så att alla kan känna sig delaktiga.
    2020-02-11
    * Vi har gått 2 dagar av totalt 4 dagars utbildning i " Afförsmannaskap"
    * Bemötandet har varit jättebra.
    * Jag tycker att Mindit har gett ett proffsigt och påläst intryck. Leveransen var helt enligt mina förväntningar , om något högre :)
    * Väldigt bra. Laddad inför de 2 heldagar som är kvar.
    Utbildning i affärsmannaskap.
    Bra utbildning, bra, påläst och duktig kursledare.

Hade önskat ännu mer handfasta tips på hur vi bör jobba.
    Hej Daniel,

Tack för dina synpunkter, vi tar med oss detta.
    Marie
    2020-02-11
    Superbra utbildning om affärsmannaskap.

Blev bemött bra, lyhörda och inlyssnande utbildare.

Hade inte mycket förväntningar, men känner att utbildningen överträffade mina.

Jättebra, handfasta och konkreta tips!
    2020-02-11
    Proffsigt och fick några aha-upplevelser och verktyg att ha med mig i livet som helhet...
    2020-02-11
    Långt bättre än förväntat! Lite smått ”blown away” faktiskt!
    Kurs i försälning
    Blev mycket bra bemött

Förväntningar att få handfasta verktyg, de infriades

Toppenkurs!
    2020-02-11
    Vi fick ett väldigt bra och proffsigt bemötande.
    Jag hade inga förväntningar då jag inte har någon erfarenhet av liknande sen innan vilket var positivt.
    Jag kom dit med ett ofärgat blad.

Jag skulle sammanfatta Mindit och Mikael Nylund på detta sätt.
    Do you Mind it? Yes i do!!

Mikael var tydlig, pedagogisk och förstående, han har en bra blandning av teori och praktik på ett väldigt bra sätt.
    Och stort plus var att han hade anpassat och läst på om vår organisation och behov.
    2020-02-11
    Affärsmannaskap med inriktning sälj.

Mycket bra, alla förväntningar infriades. Kursledarna var ödmjuka, proffsiga och spred energi.
    2019-12-13
    Operativ säljledning: Jag har deltagit på kursen och har bara gott att säga. Vi har blivit utmärkt bemötta och mina förväntningar överträffades.
  • Petrus L
    2019-12-11
    Jag deltog i 4-dagars utbildning på Operativ Säljledning.

Bemötandet från Camilla och Mikael var mycket välkomnade.
    Lokalerna, kursmaterial och helheten var top-notch.

Jag hade höga förväntningar eftersom utbildningen kom mycket rätt i tid med tanke på min och RCO: s situation. Eftersom jag bygger huvuddelen av mitt arbete på Teamet och att utvecklas som ledare, behövde jag verktyg för det. Jag hoppades på konkreta "hands-on" dagar och Mindit levererade just det 100%.

Bästa och mest användbara utbildningsdagar jag har deltagit i under min rätt långa karriär inom sälj. Så tack!
    2019-12-10
    Jag köpte en plats på den öppna utbildningen operativ säljledning.

Jag anser mig ha blivit mycket väl bemött och haft tydlig komminikation samt information inför utbildningen samt mellan utbildbingsblocken.

Mina förväntningar var mycket högt ställda då det initiala kvalitetsintrycket av Mindit var mycket bra. Jag anser att företaget levt upp till mina förväntningar.

Det som jag upplever som det största värdet är matningen av konkreta samt lättförståliga modeller som man relativt snabbt och enkelt kan applicera i den egna verksamheten. Om jag skulle få önska något så är det att man utökar andelen konkret info och drar ner på diskussionstiden.
    Hej Daniel,

Tack för fin och värdefull respons.
    Den tar vi på Mindit till oss.
    Vänligen Marie Finn
    2019-12-02
    Kursen i kommunikation uppföljde våra förväntningar med råge. Vår grupp blev verkligen stärkt och vi har fått en ökad förståelse för varandra.
    2019-10-13
    Mycket givande och bra nivå på utbildningen.
    2019-10-11
    Säljpresentationsutbildning. Jag fick med mig mycket bra och användbara verktyg för att ta våra presentationer till nästa nivå. Roliga och tänkvärda övningar.
    2019-10-11
    Väldigt lärorikt och utvecklande!
    2019-10-11
    Öppen dialog, tips och vägledning - hur vi kan se andra vinklar gällande när vi presenterar/ skapar presentationer och knep hur detta kan anpassas till olika målgrupper och kanaler.
    2019-10-10
    Mycket intressant och lärorikt men framförallt viktigt för att vi i alla i framtiden ska göra bättre presentationer både internt och mot kund. Tack för en kul dag!
  • Helen A
    2019-10-10
    Varit på föreläsning hos Micke Nylund!
    Så inspirerande!
    Jag har lärt mig hur jag ska använda kroppsspråket, rösten och orden!
    Även att bli bättre på presentationsteknik.
    Jag kan varmt rekommendera Micke till andra företag.
    Med vänlig hälsning, Helen Ahlsèn/Orklacare
    2019-10-10
    Mycket proffsigt och strukturerat upplägg. Otroligt bra kursledare. Lärde mig mycket! Så roligt!
    2019-10-10
    inspirerande och givande utbildning. Kunnig och påläst och fick det att kännas som att han var en del av organisation.
    2019-10-10
    Mycket lärorikt och inspirerande!!
    2019-09-23
    Vi har anlitat Mindit för retorikutbildning av våra revisorer ca 30 personer, Mindit har från första kontakt till genomfört uppdrag varit mycket professionella och verkligen fångat upp våra önskemål och synpunkter. Framförallt var de duktiga på att kartlägga vad vi verkligen behövde och att det var det som faktiskt levererades. Jag kan med glädje rekommendera Mindit!
    Hans Lindahl, VD Kiwa Sverige AB
    2019-09-20
    Vi anlitade Mindit för en utbildning i Värdebaserad Storytelling/Presentationsteknik. Mindit va väldigt noga med att skräddarsy utbildningsdagen efter våra behov, vår verksamhet. Hade flera samtal där vi inför utbildningen blev intervjuade så att det skulle landa rätt. Fantastiskt bemötande och nyfikenhet hos Mindit. Fick med oss flera värdefulla insikter och inte minst inspiration från denna dag och kan varmt rekommendera Mindit till andra företag. Extra plus till utbildningsledaren Ola Wallström som gjorde att dagen blev så bra.
    2019-08-26
    Vi har anlitat Mindit för att hjälpa oss att sätta ihop och tillsammans med oss också genomföra en utbildning för våra säljare i DVH. Utbildningen består av 4 delar; affärsförståelse, säljprocess, butiksekonomi samt den strategiska affären.
    Vi var 4 personer som satte ihop ett skal på varje del som sedan Mikael på Mindit satte ihop till en utbildning tillsammans med oss.
    När jag träffade Mikael för att sätta ihop "min del", säljprocessen, så blev jag oerhört positivt inställd. Det är tydligt att det finns en djup kunskap i kombination av en ödmjukhet i att ta in det som är viktigt för oss internt. Riktigt proffsigt!
    Mina förväntningar på Mindit var höga då jag sett hur den första delen, affärsförståelsen levererades.
    Att få ett gäng säljare så engagerade och medryckta var fantastiskt att se. Mikael blandade in kunskap & modeller, diskussioner, frågeställningar, humor och egna erfarenheter vilket gjorde att alla kunde ta budskapen till sig. Detta lyckades han med på samtliga delar vilket gjorde hela utbildningen till en riktigt succé.
    Summerat så skapade Mikael en utbildning som fick även den minst engagerade engagerad. Alla var med på tåget och kunde ta till sig delarna och dessutom ta med dem ut i sina arbetssituationer på ett effektivt sätt.
    Säljarnas känsla uttrycktes med ord som "Vi kunde gott hållt på i någon dag till", "Äntligen något handfast att ta med sig ut", "Utbildningen inspirerade mig", "Roligt och lärorikt".

Vi är otroligt nöjda!
    /Emma
    2019-08-26
    Jag fick ett proffsigt bemötande hela vägen genom vår satsning på Säljutbildning. Alltifrån planering, genomförande och uppföljning av utbildningen. Mikael som höll i utbildningen hade ett behagligt och mycket engagerande sätt att lära ut vilket gjorde att gruppen var mycket nöjd. Mikael hade en bra blandning av teori, egna erfarenheter och övningar i grupper.
  • Staffan L
    2019-08-25
    Mycket väl förberedd och väl genomförd säljutbildning. Mikael Nylund är mycket erfaren och inspirerande som kursledare, kan varmt rekommendera honom.
  • Tomas D
    2019-08-23
    Vi har köpt en skräddarsydd utbildning som döptes till Orkla Business School. Den bestod av fyra helt olika element/delar.

Samarbetet om innehåll och utförande skedde i samförstånd och med gemensamt intresse att detta skulle bli bra. Mikael Nylund hade en härlig energi i detta.

Förhoppningen var att denna utbildning till skillnad mot många andra vi haft genom åren, skulle ge ett bestående verktyg för säljare och chefer att arbeta efter under lång tid.

Säljkårer är ofta skeptiska till att lära sig nya saker, men denna utbildning har alla gett ett högt betyg. Jag har inte hört ett enda negativt ord om Mikael som utbildare, utan enbart positiva omdömen.

Med sitt sätt, erfarenhet och approach för att möta säljarna, är enormt uppskattat och ovanligt. Att han dessutom är trevlig, dynamisk och behaglig att lyssna på förstärker det ytterligare. Vi är jättenöjda med hur detta har landat!
    2019-08-19
    Hej,

vi har sedan länge ett samarbete med Mindit och är väldigt nöjda med såväl bemötande som upplägg.
    Vi har främst arbetat ihop med Mikael Nylund och Erik Strömblad och kan rekommendera dem varmt.

Bästa hälsningar Lotta Källström, HR ManpowerGroup
    2019-08-16
    Vi beställde en säljutbildning för vårt försäljningsteam i syfte att bli en bättre partner till svensk handel och leverera högre värde över tid till butikerna. Mindit har varit mycket professionella från första mötet och har överträffat högt ställda förväntningar vilket har lett till att Mindit efter 2 års samarbete fortsatt är vår partner i vår tillväxtresa på svenska marknaden. Framgången ligger enligt mig i en mycket tydlig och väl fungerande metodik och framförallt att Mindit lagt mycket tid på att förstå vår affär och våra behov. Jag kan varmt rekommendera Mindit till företag som har ambitioner att ta sin affär till nästa nivå.
    2019-08-15
    Alltid flexibelt och tillmötesgående inför våra förfrågningar om utbildning, coachning och olika föreläsningar. Alltid förstklassig leverans. Rekommenderas varmt!