VARNING ❌❌❌ för dyra inköp av möbler.
Köpt flera möbler och valt hemleverans och montering för att säkerställa att inget ska gå fel och att företaget isf tar ansvar.
Precis ALLA leveranser har kommit FÖRMONTERADE och FELMONTERADE med saknade delar trots att MIO-personal själva monterat möblerna på ett lager innan hemkörning. De levererar alltså möbler de VET är bristfälliga.
Utdragna processer där jag själv behövt reklamera/dokumentera och bevisa de fel och misstag som MIO själva bär ansvaret för!!
Ny beställning, lång... väntan och omleverans har behövts och ÅTERIGEN levererar de defekta och bristfälligt monterade möbler.
Det har krävts hittills 7 (!!!) tillfällen med service och leveranser på datum de själva skickar ut via sms-länkar med flera timmars öppna tidsfönster utan att veta vilken tid de kommer. Man kan enbart svara JA/NEJ på förslagen och de bryr sej inte om att människor har arbeten, andra åtaganden eller tider att passa.
De svarar att ”vi utgår ifrån att kunder gör sina köp på sin fritid”
Vid ett bokat servicetillfälle med ”öppet tidsfönster” på 4 timmar dök ingen upp och ingen förklaring. Fruktansvärt respektlöst.
(När jag mailar och föreslår egna datum och tider som fungerar så menar de att jag är otillgänglig..)
Ingen checklista eller kvalitetssäkring verkar finnas och man möts av nonchalans och liten förståelse från reklamation som även undviker att svara på hänvisning till konsumentköplagen!
Har nu haft pågående reklamationsärenden i närmare 8 månader och bollats fram och tillbaka och fått så mycket motstridig och falsk information.
En möbel har utgått ur sortiment i butiker och lager men fick besked att de lyckats ”hitta” en för omleverans till mej. Får sen höra att de lämnat ut den till annan kund 😡🤬🤔 —hur är detta möjligt?? Möbeln finns ju inte kvar för köp!
Jag MISSTÄNKER STARKT att MIO sätter i system att sälja och leverera defekta och kanske även reklamerade varor. De provar helt enkelt…och sen får kunden ta långa utdragna processer som inte leder någonvart!
De förekommer i mer än 2000 ärenden hos ARN. Då de inte ens bryr sej om att följa konsumentköplagen som är TVINGANDE så räkna inte med att få igenom en rekommendation via ARN.
Är ni ute efter nya möbler och trygga villkor så välj andra företag om ni kan och spara både pengar, tid och energi.
UNDVIK MIO