Miwa Köksrenovering

miwakok.se
  • Badge2022
Ligue 040-645 50 80 Compartilhar

About company

Familjeföretaget MiWa Köksrenovering har en hög servicekänsla mot alla kunder och sätter stort värde i att leverera hög kvalitet till rätt pris. Ge ditt kök ett helt nytt liv till låg kostnad. Byt ut dina gamla köksluckor, lådor och bänkskivor. Behåll dina gamla skåpsstommar, vi måttanpassar nya luckor och lådor så att de passar...

141 omdömen om Miwa Köksrenovering

Sedan starten hos Reco 2013

Henriette P
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

MiWa Kökrenovering hjälpte mig i somras med nya fronter till skåp och lådor, vinylklickgolv över gammal plastmatta, nytt kakel på väggarna, skåp som gjordes om till lådor, nya skåp över kyl och frys och en fin lösning på källsortering under diskbänken. Jag hade en massa ideer till köksrenoveringen och Mikael föreslog ytterligare några förbättringar som alla fungerar bra. Jag är jättenöjd med slutresultatet och kan varmt rekommendera MiWa Köksrenovering. Trevligt och professionellt bemötande av alla som jobbade på köket.

Ann-christin D
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Det är det tredje köket som Miwa renoverar för mig. Nya lådor, en del nya stommar, nya fronter och beslag. Perfekt bemötande, lyhörd för önskemål. Snabb respons med besök, måttagning och offert. Kan varmt rekommendera Miwa!

Jeanette Ann-sofie B
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Lyhörd, flexibel och fantastiskt smidigt utförande till högsta kvalitet. Allt klaffade 100%. Mycket nöjda!

Ulrika G
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Bra och proffsig . Bra bemötande och vi är sååå nöjda med våra luckor i köket . Kan starkt rekommendera detta företag . Noggranna också .

Annika N
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Mycket bra service Allt blev jättebra

Elisabeth H
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Mycket bra service och bemötande

Nina T
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Otroligt pålitligt och proffsigt från början till slut, av alla medarbetare - rekommenderas starkt! Tack för ett jättebra jobb!

Kim R
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Blev rekommenderad MIWA av våra grannar som renoverat sitt kök med fantastiskt resultat. Redan vid första kontakten med MIWA fick vi en god och professionell känsla. Denna känsla genomsyrade hela renoveringen där arbetet utfördes på ett effektivt och noggrant sätt. Resultatet blev toppen och vi rekommenderar varmt MIWA till er som vill få ett fint kök.

David K
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Väldigt professionellt och snabbt! Tidsplanen höll och resultatet blev fantastiskt bra. Kan varmt rekommendera Miwa köksrenovering.

Malin B
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Professionellt bemötande från början till slut. Vi letade efter någon som tog helhetsansvar och det gör verkligen Mikael, tidplan och offert höll exakt.Vi har dragit oss för att renovera köket i massa år nu! Så fick jag tips av en kompis som renoverat sitt kök med Miwa, jag ringde och tre veckor senare är vårt kök på plats! Supersnyggt, bra leverantörer i allt från knoppar, luckor, vask till bänkskivor.

KENNETH L
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi är så nöjda med vårt kök. Det levererades på utsatt datum, allt gick bra och smidigt. Kunniga hantverkare som var proffsiga och superduktiga. Framförallt Micke som kom med bra tips och råd. Vi rekommenderar er gärna till andra. Kenneth och Lindha i Svedala

Christina Ö
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Miwa har ett väldigt fint bemötande. Sakligt, visar erfarenhet, lugnt och behagligt. Våra förväntningar var vi inte oroliga för då vi hade fått mycket bra referenser från tidigare kunder. Och Miwa levde upp till dom med råge. Vi köpte enbart luckor i vit körsbär. Det blev precis som vi tänkt oss. Snabbt och effektivt arbete men ändå med trevliga samtal. Alltså har vi nu också en anledning att rekommendera vidare. Bra och trevliga medarbetare.

Lena E
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Sällan saker flyter på så bra och enkelt. Från planering till leverans var Mikael superbra att ha att göra med, allt blev precis som jag tänkt mig och klart enligt den tidplan jag fick. Det har dessutom varit lätt att komma i kontakt under hela processen, Mikael återkommer alltid nästan omgående. Och just det - fantastiskt fint blev det också :)

Hariett D
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Mycket lugnt och proffesionellt bemötande. Ingen stress att besluta sig. Bra rådgivning. Jag är så nöjd med köket. Kunde inte föreställa mig att det skulle bli en sådan skillnad.

Ingrid A
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Mkt trevligt bemötande. Arbetet blev proffsigt och snabbt utfört. Alla höll tider och allt flöt på perfekt. Det känns och ser ut som ett helt nytt kök, vi bytande luckor, bänkskivor och ändrade de befintliga stammarnas utseende. Som sagt vi är mkt nöjda med allt och kan varmt rekommendera MIVA köksrenovering 🌺

Thomas K
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vill man ha hjälp med köksrenovering så tveka inte att anlita MIWA. Vi bor i en gammal Skånelänga och slängde ut vårt över 40 gamla kök. Mikael och hans samarbetspartners fixade ett nytt snyggt och funktionellt kök allt enligt plan, en del saker blev t.o.m. färdiga tidigare än utlovat. Mycket trevligt bemötande från samtliga inblandade parter.

Tariq S
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi är mycket nöjda med vårt nya kök och den utmärkta service vi fått av Mikael och hans team. Mikael svarade på alla våra frågor med ett leende under planeringsfasen och hjälpte oss att välja rätt lösning. Dök upp vid dörren som planerat och färdigmonterad i tid. Vissa utmaningar som uppstod under installationen löstes snabbt av Mikael och hans team. Bra jobbat :-)

Timo T

Snabb och professionell service

Per Svante T
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Utmärkt och proffsig bemötande. Snabb handläggning. Bra resultat.

Annika N
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Mycket nöjd med mitt helt nya kök, från Miwa och dess personal, trevligt bemötande och pålitliga. Annika i Malmö

Agneta K
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Har tidigare haft kontakt med företaget vid utbyte av köksluckor, denna gången blev det ny bänkskiva med vask och nya fräscha handtag. Luckorna byttes för ca 6 år sedan och är lika fina fortfarande. Allts bra kvalité. Är lika nöjd varje gång när det gäller första kontakt till avslutat arbete. Kan verkligen rekommendera MIWA Kök, då du kan lugnt lita på proffsigt utförande med skickliga och kunniga hantverkare.

Lena P
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi har renoverat vårt kök och är supernöjda med resultatet! All leverans skedde i tid och uppnådde våra förväntningar. Ett vänligt och proffesionellt bemötande med känsla av stor kunnighet kring olika lösningar och möjligheter.

Ingrid K
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Mycket nöjda med arbetet! Trevligt bemötande och allt gick enligt plan. Köket fick ett riktigt lyft med nya köksluckor, bänkskivor och vask. MiWa levde till fullo upp till våra förväntningar.

Jacek  O
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Mycket proffsigt företag med tydlig och bra kommunikation. Håller vad de lovar !!

Johan S
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi fick ett mycket kompetent bemötande med bra dialog runt utformning och utseende.

Lars Q
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Väldigt trevligt bemötande! De räknade 10 arbetsdagar till det skulle vara klart, det gick på 7! Det klaffade i stort sett perfekt med de olika hantverkarna, väldigt bra planerat. Vi är helnöjda med resultatet.

Erik L
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Mycket nöjd! Då de stora köksdrakarna enbart vill sälja på nytt och komplett fick vi precis det vi behövde av Miwa. Vi kunde utgå från vårt befintliga kök och de löste alla våra behov och önskemål. Allt till ett konkurrenskraftigt pris. Bra dialog hela vägen från planering till utförande.

Bodil M
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi har fått renoverat vårt kök med nya luckor, bänkskivor, kakling och installation av vitvaror. Fått bra tips o råd angående renoveringen. Jobbet flöt på bra, duktiga hantverkare. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera Miwa.

Karin L
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Tydligt och hjälpsamma. Fint resultat och färdiga inom planerad tid.

Benthon T
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Bra bemötande från Mikael. Våra förväntningar uppfylldes på renoveringen av köket. Men ett missöde inträffade vid montering av avloppsrör till köksvask så det dröjde ytterligare en vecka innan det gick att använda vatten.

Lena W
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Jag har nyligen fått nya köksluckor, kökskran och bänkskivor till mitt kök. Jag fick bra tips och råd med inredning av lådor och dylikt. Miwa kan jag bara ge de bästa rekommendationer. Allt utfördes kunnigt, snabbt, proffsigt. Därtill kundvänligt och förtroendeingivande. Jag är mycket nöjd med resultatet.

Christina O
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Miwa har renoverat mitt kök med nya luckor, två nya skåp, nya bänkskivor, vask med blandare, sopsorteringslådor samt nytt golv, målning och tapetsering. Trevligt bemötande och proffsigt utförande. Mycket nöjd med mitt val av Miwa. Christina

Börje N
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

MiWa har utfört vår köksrenovering på ett kvalitetsmässigt mycket bra sätt såväl när det gäller kontakter som köpta produkter. En kontaktperson, tidsramar som hölls och duktiga hantverkare. En nöjd kund som kan rekommendera MiWa,

Hazme A
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Jag kan varmt rekommendera Miwa. Jag fick ett positivt och professionellt bemötande. Min köksrenovering utfördes enligt överenskommelse, i tid och proffsigt med duktiga och pålitliga hantverkare.

Malin H
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi har renoverat vårt kök med nya köksluckor, nytt golv och ny diskbänk och diskho. Vi fick ett professionellt bemötande och ett professionellt utfört jobb.

Helena L
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Byte av skåpluckor. Allt funkade. Tider och avtal hölls. Professionellt i alla led.

Lena D
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi beställde och köpte nya luckor till vårt kök. Från första kontakten till leverans har allt fungerat så väldigt smidigt. Dessutom fick vi endel bra tips på hur vi kunde tänka kring höjden och färgen på luckorna. Mycket nöjda kunder är vi och ger dem våra bästa rekommendationer. Vänligen Lena Detter

Fredrik L
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Bytte köksluckor på befintliga IKEA-stommar. Professionellt bemötande, höll avtalade leveranstider, snabb och effektiv montering. Allt var utmärkt.

Bengt O
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi köpte köksluckor och allt blev som vi hade hoppats. Trevligt bemötande och proffsigt utfört

Ann-christin D
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Köpte nya luckor, skåp och inredning, bänkskivor,vask. Det är det andra köket jag köpt från Miwa. De har motsvarat mina förväntningar och den information jag fått om leverans och montering har varit korrekt. Är supernöjd.

Pernilla M
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Nya köksluckor bänkskiva vask mm. Mikael Wallin är mycket förtroendeingivande. Tydlig och kunnig. Arbetet var välgjort och enligt önskemål. Har bara gott att säga om MiWa köksrenovering. // Pernilla

Olof P
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi beställde en renovering av vårt kök! Ny luckor, täcksidor, ett par skåp och en fin bänkskiva! Bemötande har varit trevligt och proffsigt. Alltid tillgänglig för svar på alla konstiga frågor. Genomförandet sköttes på ett perfekt sätt med komplett leverans och färdiga i tid. Arbetet utfördes av mycket erfarna experter vilket gav oss en väldigt fin finish. Dialogen under arbetet var trevlig och positiv. El o VVS gick också bra med proffsigt folk. Vi är mycket nöjda kunder!

Kristina P
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Något jag värdesätter är proffessionalitet och kvalitet. Höll alla tider som bestämts och arbetet med att byta ut allt utvändigt på köket tog allt som allt 1,5 dag. Fått ett helt nytt kök! Otroligt nöjd med resultatet. Högsta betyg till Miwa!

Eva N
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Hej ! Vi har köpt köksluckor , och installerat lådor. Blev mycket väl bemötta av företaget. Lyssnade på våra önskemål. Förväntade oss att det skulle bli bra, och det blev det . Det blev ännu bättre 😀. Vi är med andra ord mycket nöjda . Vi är så nöjda att vi ska ha hem företaget igen 👍/Eva o Boo

Mats J
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Jag köpte en uppfräschning av mitt kök, dvs nytt kakel, nya köksluckor mm Jag har under hela processen blivit mycket bra bemött. Man har svarat på sms, svarat på mail, hållt tiderna som utlovats, likaså priserna. Mina förväntningar var höga och de har uppfyllts. Innan jag valde MIWA pratade jag med 2 andra köksrenoverings företag. Nu efteråt kan jag säga att jag är mycket nöjd med mitt val av MIWA , vad gäller kvalitet, pris och inte minst slutresultat.

Christine P
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Levde upp till alla förväntningar. Enkel beställning. Hög kvalitet och snabb installation.

Helen R
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Uppfräschning kök. Gott och serviceinriktat bemötande. Mina förväntningar levdes upp till. Proffsigt utfört arbete. Rekommenderar firman

Johan B
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Bra från början till slut. Bra kontakt, väl utfört och bra personlig service.

Lars W
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Beställde nya köksluckor inkl stenbänkskiva samt några nya lådor Samt Snickeriarbeten som inbyggnad av kyl o frys med inbyggda ovanstående skåp. Inbyggnad av tvätt- och torktumlare bänkskiva o ny vask. Fick ett bra bemötande av företaget seriöst intryck helt klart. Vi är mycket nöjda med allt och våra förväntningar infriades allt från order leverans och genomförande. Dock några mindre missar i kommunikationen mellan Miwa och deras samarbetspartners Stenleverantören o rörmokaren som orsakade lite efterarbete men som sköttes Mycket bra. Är mycket nöjda som helhet och rekomenderar gärna MiWa.

Mirza Z
Escreveu sobre Miwa Köksrenovering

Vi har anlitat Miwa för renovering av vårt kök. Från första kontakten till sista skruven var personalen proffsiga, tillmötesgående, trevliga och kvalitetsmedvetna. Vi blev jättenöjda med vårt nya kök! 😊 Vi kan varmt rekommendera Miwa för alla typer av köksrenovering. / Mirza med familj.