Alla kategorier Byggföretag Skåne Malmö Miwa Köksrenovering

Miwa Köksrenovering

Limhamnsgårdens Allé 29B, 216 16 Malmö — Visa karta

Familjeföretaget MiWa Köksrenovering har en hög servicekänsla mot alla kunder och sätter stort värde i att leverera hög kvalitet till rätt pris.

Ge ditt kök ett helt nytt liv till låg kostnad.
Byt ut dina gamla köksluckor, lådor och bänkskivor.
Behåll dina gamla skåpsstommar, vi måttanpassar nya luckor och lådor så att de passar dina befintliga skåp, på så sätt sparar du både tid och pengar.

MiWa Köksrenovering har en rad skickliga samarbetspartners vilket gör oss till en komplett helhetsentreprenör. Vi samarbetar med snickare, elektriker, rörläggare, målare och plattsättare och kan därför utlova att ditt kök blir klart både snabbt, enkelt och bekvämt.

Läs vad 54 kunder tycker om Miwa Köksrenovering

• Rolf O
    Rolf O skrev om Miwa Köksrenovering
    Trevligt och proffsigt bemötande!
    Pga dansk leverantör fördröjdes jobbet med ca 1v. Kom på utsatt dag och blev klara när de sagt de skulle vara klara. Fint jobb och jag är mycket nöjd!
  • Per M
    Per M skrev om Miwa Köksrenovering
    Kan varmt rekommendera Miwa Köksrenovering! Från första mötet hemma till slutfört arbete; inget att klaga på alls. Bra service, håller tidsramen samt budgeten till punkt o pricka. Inga överraskningar. Mycket trevlig personal och vårt kök blev som nytt. Bytte köksluckor samt beställde kryddhylla och vinställ. En dags arbete, 2 personer. SUPERNÖJDA!
  • Cecilia P
    Cecilia P skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi hade beställt och fått ett skräddarsytt kök, där en del skulle behållas och en del byggas om. Miwa mötte våra krav utan att det blev hutlöst dyrt. Personalen höll tiderna och var samordnade. Mycket bra dialog och kunde möta de önskemål vi hade. Något oförsiktiga när det gällde vårt befintliga golv.
  • Kristian K
    Kristian K skrev om Miwa Köksrenovering
    Blev väldigt nöjd, en skada på ena luckan efter montering som denska åtgärda.
    Bra bemötande och trevlig personal. Väldigt nöjd.
  • Julia R
    Julia R skrev om Miwa Köksrenovering
    Professionellt bemötande med bra rådgivning, punktlighet och snabbhet. Vi är jättenöjda med vårt nya köket. Rekommenderas till alla.
  • Henry S
    Henry S skrev om Miwa Köksrenovering
    Mycket god kontakt och förtroende med företrädaren för Miwa köksrenovering från början tills dess att arbetet avslutades. Alla inblandade personer har utfört sin arbetsuppgifter mycket väl inom angivna tidsramar.
  • Bodil T
    Bodil T skrev om Miwa Köksrenovering
    Köpte mitt andra kök hos Miwa. Alltid trevligt bemötande, duktiga noggranna hantverkare. Bra hjälp att välja inredning. Känns säkert att anlita Miwa kök. Bästa rekommendatione. Bodil Tortoriello Lund.
  • Gunni Z
    Gunni Z skrev om Miwa Köksrenovering
    Mycket bra och engagerat bemötande. Kundens önskemål, även speciallösningar, uppfylldes väl. Utlovat åtagande och leveranstider hölls.
    Har fått hjälp med byte av köksluckor. Helt nöjd
  • Dennis A
    Dennis A skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi är mycket nöjda med vårt nya kök.
  • Anita Z
    Anita Z skrev om Miwa Köksrenovering
    Proffsigt bemötande och mycket väl utfört jobb. Super nöjd med mitt nya kök!
  • Maria A
    Maria A skrev om Miwa Köksrenovering
    Bemötandet från MiWa Köksrenovering var proffsigt, lyhört och lösningsorienterat. De önskemål jag hade som inte skulle fungerat så bra fick jag återkoppling på direkt och alternativ togs fram. Hantverkarna var otroligt trevliga och jag kan bara stämma in i övriga positiva recensioner! Det enda jag inte är 100% nöjd med är lådorna som är betydligt smalare invändigt samt att kanten inte är lika hög som lådfronten. Allt annat är jag så otroligt nöjd med! Tack Mikael med kollegor! Maria A
  • Inger L
    Inger L skrev om Miwa Köksrenovering
    Jag är mycket nöjd med arbetet. Männen var trevliga. Gjorde ett bra arbete
  • Mats N
    Mats N skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi är mycket nöjda. Inga problem. Vi blev mycket nöjda med våra nya luckor och bänkskivor och kaklet.
  • Rolf G
    Rolf G skrev om Miwa Köksrenovering
    Bra och snabb återkoppling. Trevligt bemötande.
    Utför arbetet proffsigt med bra entreprenörer
    och avslutar välstädat inom överenskommen tid.
  • Göran K
    Göran K skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi fick ett mycket bra bemötande i butiken när vi träffade Mikael första gången och fick mycket hjälp med våra frågor och beslut. Hantverkarna var mycket duktiga och hade alla ett trevligt bemötande och vi kan rekommendera Miwa´s produkter. Det enda som vi tycker är negativt är att vi inte fick någon information om att lådorna blev så mycket smalare invändigt.
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Miwa Köksrenovering
    Hej vi är mycket nöjda med miwa kök dom löste allt som vi hade önskat oss och dom levde verkligen upp till våra förväntningar med råge tack . Thomas o Irene
  • Agneta K
    Agneta K skrev om Miwa Köksrenovering
    Mycket trevligt bemötande från start till slutprodukt.
    Beställning av utbytesluckor, nybyggnad av 2 överskåp samt ljuslist till ett till ett mycket snyggt o prisvärt resultat.
    Mycket bra kommunikation och service minded kommunikation inför montering vilket gjorde att jag ej behövde ta ledigt från jobb utan sköttes på ett mycket proffsigt och kundvänligt sätt.
    En liten reklamation på en av luckorna kommer att åtgärdas inom de närmsta veckorna. Så totalt kan jag lämna de bästa rekommendationerna av Miwa köksrenovering /Mikael Wallin.
  • Per O
    Per O skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi hade läst rekommendationer som företaget fått tidigare, och det var mycket superlativer och vi kan inte göra annat än att stämma i i lovsången, Vi fick snabbt svar på vår förfrågan om utbyte av luckor i köket. Snabbt gjordes hembesök och offert lämnades i rappet. Då vår renovering även inbegrep utbyte av en del vitvaror samt flyttning av en vägg tog Miwa helhetsansvaret och samordnade med övriga entreprenörer. Tidplanen som utlovades från början höll hela vägen. Vi kan varmt rekommendera andra att anlita Miwa för köksrenoveringar.
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Miwa Köksrenovering
    Med Miwa Köksrenovering som totalentreprenör, får du ett arbete präglat av pålitlighet, ödmjukhet, punktlighet, snabbhet och noggrannhet, samt inte minst hög grad av service.
    Fyra dagars effektivt arbete genererade ett totalt nytt, fräscht och vackert kök.
    Tack!
  • Christina I
    Christina I skrev om Miwa Köksrenovering
    +Bra service och bra bemötande. Köket blev jättesnyggt och allt ser välgjort ut.
    -Fick inte information om att innermåtten på lådorna var så mycket mindre. Blev märke i golvet när spisen drogs fram.
  • Mehbod M
    Mehbod M skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi gjorde om vårt kök i mars 2016 med byte av köksluckor, installation av LED spots och köksö. Vi besökte kontoret i Malmö och valde ut färg och form, och fick en mycket bra offert. Grabbarna utförde ett perfekt arbete, utan förseningar, och till ett mycket bra pris. God service och lyhörda! Vi är mycket nöjda med resultatet och rekommenderar MiWa till alla som planerar en köksrenovering!
  • Mats L
    Mats L skrev om Miwa Köksrenovering
    Renovering av kök vilket innebar byte av köksluckor,bänkskivor,kakel och en del snickeriarbete i anslutning till detta. Vidare hjälp med el-arbete och rörmokeri. Miwa verkade som helhetsansvarig för dessa arbete.
    Gott bemötande och väl utfört arbete.
  • Christer W
    Christer W skrev om Miwa Köksrenovering
    Mycket bra bemötande hela vägen. Vi köpte köksluckor och lådor som vi är mycket nöjda med. Blev snyggare än vi trodde. Monteringen flöt på smidigt.
    Som sagt, vi är helnöjda med allt!
  • Hans B
    Hans B skrev om Miwa Köksrenovering
    Professionellt bemötande och skickligt hantverksarbete.
  • Berndt H
    Berndt H skrev om Miwa Köksrenovering
    Bra jobb. Fin service. Snabb service.
    Trevlig personal.
  • Johan E
    Johan E skrev om Miwa Köksrenovering
    Kunniga och trevliga - riktiga proffs. Allt gjort i tid och på överenskommet sätt.
  • Barbro J
    Barbro J skrev om Miwa Köksrenovering
    Mycket nöjd både med bemötande, kompetens, hantverkare och resultatet Kan varmt rekommendera MiWa kök

Barbro Jalmtorp
  • Christer R
    Christer R skrev om Miwa Köksrenovering
    Bra och snabb leverans. Allt blev som förväntat.
  • Bodil T
    Bodil T skrev om Miwa Köksrenovering
    Personligt o trevligt bemötande från första kontakten. Utmärkta råd o hjälp att välja material vid hembesöket. Montören snabb o noggrann. Mycket nöjd med allt. Rek MiWa Köksrenovering å det varmaste.
    Bodil Tortoriello
  • Lovisa L
    Lovisa L skrev om Miwa Köksrenovering
    Mycket nöjd med valet av Miwa kök. De var superproffsiga och levererat på utsatt tid. Rekommenderas verkligen.
  • Kristina G
    Kristina G skrev om Miwa Köksrenovering
    Bra rådgivning, punktlighet, noggranhet,snabbhet. till ett rimligt pris
    Är mycket nöjd med arbetet utfört i mitt lilla kök! Rekommenderas till alla som går i tankar på att renovera sitt kök!
  • Duan R
    Duan R skrev om Miwa Köksrenovering
    Miwa Kök renoverade nyligen vårt kök. Vi är nöjd med deras produkter som är av hög kvalitet och deras snabb och effektiv arbete. När något oväntat hände, tog de ansvar och lösa problem på ett effektiv sätt. Jag anser Miwa som är ett pålitligt företag och som jag kan rekommendera starkt.
  • Anna S
    Anna S skrev om Miwa Köksrenovering
    Pålitlig, punktlig, nogrann och mycket väl utfört arbete!!!
  • Gun N
    Gun N skrev om Miwa Köksrenovering
    Byte av luckor, bänkskiva, kakel och vask med blandare. Mycket bra hjälp vid valet av de olika sakerna. Genomförandet var mycket effektivt och ändå upplevde jag det som lugnt. Allting höll tidsmässigt. MIWA lever helt upp till min förväntan och jag är mycket nöjd med resultatet.
  • Bengt-Göran C
    Bengt-Göran C skrev om Miwa Köksrenovering
    Ger ett rejält intryck från första kontakten tills allt är klart! Kom med bra råd som gjorde att det blev ännu bättre än vad vi tänkt från början. Offerten höll och vi slapp tråkiga överraskningar. Vi kan verkligen rekommendera Miwa Köksrenovering!
  • Per C
    Per C skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi tog bort kakel, bytte bänkskiva, spishäll, vadk och blandare. Miwa hade topp service från början till slut. De sköter kontakt med rörmokare, målare och elektriker och dessutom till bra priser. Proffsigt gjort!
  • Pllum K
    Pllum K skrev om Miwa Köksrenovering
    Rekommenderar Miwa kök!! Gick snabbt och smidigt. Trevliga hantverkare som löser alla småhinder på vägen.
  • Gert R
    Gert R skrev om Miwa Köksrenovering
    Fick kontakt med MiWa genom annons i lokalpress. Fick ett trevligt bemötande av säljare, som kom med bra förslag på åtgärder för min planerade köksrenovering. Efter överenskommelse om affär startade arbetet - till och med en vecka tidigare än bestämt. Arbetet flöt på bra med kunnig personal - snickeri, el, rör och mattläggning, och utfördes inom den utlovade tiden. Jag är helnöjd med resultatet! Har fått ett nytt funktionellt och snyggt kök.
  • Gert H
    Gert H skrev om Miwa Köksrenovering
    Trevligt kundbemötande där man tog sig tid att tillgodose kundens behov o önskningar (istället för att bara vilja sälja).
    Klart prisvärda i jämförelse med konkurrenter på samma marknad, utan att tulla på kvaliteten. Leverans o montage mån-tis, elektriker o vs på onsdag, onsdagskväll hade vi ett nytt kök! Fantastiskt! /Gert
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Miwa Köksrenovering
    Bra engagemang och flexibilitet. Mitt kök blev precis enligt överenskommelse. Absolut inget att anmärka på.
    Ulf
  • Ingrid K
    Ingrid K skrev om Miwa Köksrenovering
    Mikael kontaktade oss och vi fick snabbt ett gott förtroende för honom.
    Vi har fått nya luckor, handtag. diskbänk och disko installerat. allt till full belåtenhet.
    Även kakelmannen och rörmokaren var både snabba och trevliga.
    Även våra grannar blev inspirerade av Mikaels vänliga bemötande och bestämde sig för nytt kök.
    Mvh Ingrid Kestrup
  • Peter L
    Peter L skrev om Miwa Köksrenovering
    Sommaren 2014 började våra funderingar om ett renoverat kök. En helhetslösning stog högst på listan då vi tidigare byggt ett badrum där vi koordinera allt själv med långa förseningar som resultat.
    Fick snabbt ett mycket bra förtroende för Miwa köksrenoveringar samt den hjälp och råd vi fick under processen. Besökte även deras showroom flertalet gånger och aldrig kände vi oss pressade.

Det var dessutom alltid lätt att komma i kontakt med företaget.
    I god tid innan renoveringen skulle påbörjas kom vi överens om när arbetet skulle påbörjas och avslutas. Vår familj passade på att åka iväg på en liten mini-semester då arbetet påbörjades och återkom 3 dagar senare till ett helt nytt kök.

Vi är så nöjda med resultatet att vi gärna ställer upp som referens till Miwa.
  • Maria B
    Maria B skrev om Miwa Köksrenovering
    Miwa köksrenovering gav oss utmärkt service och hjälp vid planeringen av hur vårt nya kök skulle se ut. Själva renoveringen genomfördes snabbt och effektivt och resultatet blev jättebra! Vi är supernöjda med vårt nya kök!
  • Torsten J
    Torsten J skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi möttes av en lugn och kompetent projektledare, som gav oss information och råd. När vi fattat våra beslut, höll MiWa helt i renoveringen, med koll på målare, elektriker, rörmokare, plattsättare, snickare och golvläggare. De höll både offert och tidsplan. Dessutom hade vi fortlöpande telefonkontakt för att undvika problem. När allt var klart hade vi en gemensam besiktning, med resultat av lite korrigeringar av målare - utan diskussion eller kostnadspåslag. Oväntat problemfritt, måste jag säga.
  • Lina L
    Lina L skrev om Miwa Köksrenovering
    Jag är mycket nöjd med bytet av luckor och lådor - ett professionellt utfört arbete helt enligt beställning och planering. Allt snyggt och prydligt genomfört i tid!
  • lars L
    lars L skrev om Miwa Köksrenovering
    Jag ville ha svarta högglansluckor till mitt kök och även lite ny form på köket.Med vetskap om att många säger att det är mycket ömtåligt för fläckar o.s.s. o.s.v . Men efter mycket övervägande hit och dit så best. jag mej för att våga .Efter en månad eller så kom Mikael från Miwa kök och snickaren som också heter Mikael en tisdag morgon kl 09. Det gick fort . det var kul
    att se hur proffs jobbar och omkr.kl 16. var mitt nya kök förvandlat .
    DET BLEV INTE RIKTIGT SOM JAG TÄNKT MEJ , DET BLEV FATKISKT MYCKET ,MYCKET BÄTTRE .
    Nu ,efter nära två månader kan jag glädjande nog konstatera att jag är mycket nöjd. Det är lättare att hålla rent än jag tänkte mej . och jag tycker jag har ett extra läckert kök. Innan jag träffade Mikael på Miwa kök gick jag runt och kollade alla köksrenoverings ställe i Malmö. men det som gjorde att jag valde Miwa var att det blev så mycket mer personligt och lättare att best. sej .Nu visar det sej ju att det var ett mycket bra val .Foto på köket finns nog på Miwa kök.

Lars Leishem
  • Fatima J
    Fatima J skrev om Miwa Köksrenovering
    Tak Miwa for din store hjælp med at renovere vores køkken. Det har været en tryg og herlig oplevelse fra start til slut!
    Kan varmt anbefales till alle som skal vælge køkkenfirma og som sigter på højkvalitet og servicemindedhed. Alt blev perfekt. Tusind tak Mikael, er sikker på vi kommer til at mødes i fremtiden!
    mvh Fatima
  • Britt Marie S
    Britt Marie S skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi kan varmt rekommendera MiWa kök för mycket trevligt bemötande och bra och snabbt utfört arbete av våra köksluckor och bänkskivor
    Bitte o Bertil
  • Donald N
    Donald N skrev om Miwa Köksrenovering
    Vid första kontakt gav Mikael Wallin ett seriöst och proffsigt intryck. Detta visade i praktiken vara riktigt. Mikael och hans duktiga hantverkare gjorde ett fantastiskt arbete och snabbt gick det också. De bytte luckor, lådor och bänk. Köket blev som nytt.
    Mvh Donald och Pia Nilsson
  • johan M
    johan M skrev om Miwa Köksrenovering
    Kanonfint arbete och trevligt bemötande. /Johan

Limhamnsgårdens Allé 29B, 216 16 Malmö