Miwa Köksrenovering

Miwa Köksrenovering

Familjeföretaget MiWa Köksrenovering har en hög servicekänsla mot alla kunder och sätter stort värde i att leverera hög kvalitet till rätt pris.

Ge ditt kök ett helt nytt liv till låg kostnad.
Byt ut dina gamla köksluckor, lådor och bänkskivor.
Behåll dina gamla skåpsstommar, vi måttanpassar nya luckor och lådor så att de passar dina befintliga skåp, på så sätt sparar du både tid och pengar.

MiWa Köksrenovering har en rad skickliga samarbetspartners vilket gör oss till en komplett helhetsentreprenör. Vi samarbetar med snickare, elektriker, rörläggare, målare och plattsättare och kan därför utlova att ditt kök blir klart både snabbt, enkelt och bekvämt.

Läs vad 116 kunder tycker om Miwa Köksrenovering 2

2021-11-29
    Väldigt trevligt bemötande! De räknade 10 arbetsdagar till det skulle vara klart, det gick på 7! Det klaffade i stort sett perfekt med de olika hantverkarna, väldigt bra planerat. Vi är helnöjda med resultatet.
    2021-10-25
    Mycket nöjd! Då de stora köksdrakarna enbart vill sälja på nytt och komplett fick vi precis det vi behövde av Miwa. Vi kunde utgå från vårt befintliga kök och de löste alla våra behov och önskemål. Allt till ett konkurrenskraftigt pris.
    Bra dialog hela vägen från planering till utförande.
    2021-10-11
    Vi har fått renoverat vårt kök med nya luckor, bänkskivor, kakling och installation av vitvaror. Fått bra tips o råd angående renoveringen. Jobbet flöt på bra, duktiga hantverkare. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera Miwa.
    2021-10-06
    Tydligt och hjälpsamma. Fint resultat och färdiga inom planerad tid.
    2021-09-27
    Bra bemötande från Mikael. Våra förväntningar uppfylldes på renoveringen av köket. Men ett missöde inträffade vid montering av avloppsrör till köksvask så det dröjde ytterligare en vecka innan det gick att använda vatten.
    2021-08-12
    Jag har nyligen fått nya köksluckor, kökskran och bänkskivor till mitt kök. Jag fick bra tips och råd med inredning av lådor och dylikt. Miwa kan jag bara ge de bästa rekommendationer. Allt utfördes kunnigt, snabbt, proffsigt. Därtill kundvänligt och förtroendeingivande.
    Jag är mycket nöjd med resultatet.
    2021-07-01
    Miwa har renoverat mitt kök med nya luckor, två nya skåp, nya bänkskivor, vask med blandare, sopsorteringslådor samt nytt golv, målning och tapetsering.
    Trevligt bemötande och proffsigt utförande. Mycket nöjd med mitt val av Miwa.
    Christina
    2021-06-30
    MiWa har utfört vår köksrenovering på ett kvalitetsmässigt mycket bra sätt såväl när det gäller kontakter som köpta produkter. En kontaktperson, tidsramar som hölls och duktiga hantverkare. En nöjd kund som kan rekommendera MiWa,
    2021-06-29
    Jag kan varmt rekommendera Miwa. Jag fick ett positivt och professionellt bemötande. Min köksrenovering utfördes enligt överenskommelse, i tid och proffsigt med duktiga och pålitliga hantverkare.
    2021-05-21
    Vi har renoverat vårt kök med nya köksluckor, nytt golv och ny diskbänk och diskho. Vi fick ett professionellt bemötande och ett professionellt utfört jobb.
    2021-04-08
    Byte av skåpluckor. Allt funkade. Tider och avtal hölls. Professionellt i alla led.
    2021-02-19
    Vi beställde och köpte nya luckor till vårt kök. Från första kontakten till leverans har allt fungerat så väldigt smidigt. Dessutom fick vi endel bra tips på hur vi kunde tänka kring höjden och färgen på luckorna. Mycket nöjda kunder är vi och ger dem våra bästa rekommendationer.
    Vänligen Lena Detter
    2021-02-18
    Bytte köksluckor på befintliga IKEA-stommar. Professionellt bemötande, höll avtalade leveranstider, snabb och effektiv montering. Allt var utmärkt.
    2021-02-08
    Vi köpte köksluckor och allt blev som vi hade hoppats.
    Trevligt bemötande och proffsigt utfört
    2021-01-29
    Köpte nya luckor, skåp och inredning, bänkskivor,vask.
    Det är det andra köket jag köpt från Miwa. De har motsvarat mina förväntningar och den information jag fått om leverans och montering har varit korrekt.
    Är supernöjd.
    2021-01-29
    Nya köksluckor bänkskiva vask mm. Mikael Wallin är mycket förtroendeingivande. Tydlig och kunnig. Arbetet var välgjort och enligt önskemål. Har bara gott att säga om MiWa köksrenovering. // Pernilla
    2021-01-28
    Vi beställde en renovering av vårt kök! Ny luckor, täcksidor, ett par skåp och en fin bänkskiva!
    Bemötande har varit trevligt och proffsigt. Alltid tillgänglig för svar på alla konstiga frågor. Genomförandet sköttes på ett perfekt sätt med komplett leverans och färdiga i tid. Arbetet utfördes av mycket erfarna experter vilket gav oss en väldigt fin finish. Dialogen under arbetet var trevlig och positiv. El o VVS gick också bra med proffsigt folk.
    Vi är mycket nöjda kunder!
  • Kristina P
    2020-12-02
    Något jag värdesätter är proffessionalitet och kvalitet. Höll alla tider som bestämts och arbetet med att byta ut allt utvändigt på köket tog allt som allt 1,5 dag. Fått ett helt nytt kök! Otroligt nöjd med resultatet. Högsta betyg till Miwa!
    2020-10-15
    Hej ! Vi har köpt köksluckor , och installerat lådor. Blev mycket väl bemötta av företaget. Lyssnade på våra önskemål. Förväntade oss att det skulle bli bra, och det blev det . Det blev ännu bättre 😀. Vi är med andra ord mycket nöjda . Vi är så nöjda att vi ska ha hem företaget igen 👍/Eva o Boo
    2020-09-17
    Jag köpte en uppfräschning av mitt kök, dvs nytt kakel, nya köksluckor mm
    Jag har under hela processen blivit mycket bra bemött. Man har svarat på sms, svarat på mail, hållt tiderna som utlovats, likaså priserna.
    Mina förväntningar var höga och de har uppfyllts.
    Innan jag valde MIWA pratade jag med 2 andra köksrenoverings företag.
    Nu efteråt kan jag säga att jag är mycket nöjd med mitt val av MIWA , vad gäller kvalitet, pris och inte minst slutresultat.
    2020-09-14
    Levde upp till alla förväntningar. Enkel beställning. Hög kvalitet och snabb installation.
    2020-09-11
    Uppfräschning kök. Gott och serviceinriktat bemötande. Mina förväntningar levdes upp till. Proffsigt utfört arbete. Rekommenderar firman
    2020-09-10
    Bra från början till slut. Bra kontakt, väl utfört och bra personlig service.
    2020-08-28
    Beställde nya köksluckor inkl stenbänkskiva samt några nya lådor Samt Snickeriarbeten som inbyggnad av kyl o frys med inbyggda ovanstående skåp. Inbyggnad av tvätt- och torktumlare bänkskiva o ny vask. Fick ett bra bemötande av företaget seriöst intryck helt klart.
    Vi är mycket nöjda med allt och våra förväntningar infriades allt från order leverans och genomförande. Dock några mindre missar i kommunikationen mellan Miwa och deras samarbetspartners Stenleverantören o rörmokaren som orsakade lite efterarbete men som sköttes Mycket bra. Är mycket nöjda som helhet och rekomenderar gärna MiWa.
    2020-06-28
    Vi har anlitat Miwa för renovering av vårt kök. Från första kontakten till sista skruven var personalen proffsiga, tillmötesgående, trevliga och kvalitetsmedvetna. Vi blev jättenöjda med vårt nya kök! 😊 Vi kan varmt rekommendera Miwa för alla typer av köksrenovering. / Mirza med familj.
    2020-06-27
    We needed our kitchen modernizing and Mikael was great at advising us and making recommendations. The result is amazing our kitchen is wonderful, a pleasure to cook and eat in. Quality of materials and installation was great. The whole process was very smooth, reliable and efficient. I highly recommend this company for any kitchen renovation or installation you are thin king of having done. Excellent value for money
    2020-06-16
    Miwa har en god affärside som dom levererade på både effektivt och trevligt. Vi är helnöjda och tipsar gärna andra.
    Ett framtida tips kan vara att tillverkaren fasar av luckornas innerkanter en aning - nu är dom sylvassa.
  • Anders D
    2020-06-15
    Vi köpte en renovering av kök, där vissa delar av det gamla behölls. Projektet sköttes mycket bra av Miwa, dvs alla hantverkare samordnades bra och de gjorde bra jobb och var mycket effektiva.
    Våra förväntningar uppfylldes till 100% och vi är som sagt mycket nöjda med hur Miwa utförde renoveringen.

/Inga och Anders
    2020-04-23
    Mkt professionella.
    Effektiva.
    2020-04-22
    Vi fick nya köksluckor blev superfint
    Proffsigt trevligt bemötande bara 👍👍👍👍
    2020-03-22
    Bytade ut luckor samt byggde en köksö. Trevligt bemötande och snabb service från start till slut. Tider som utlovades hölls till punkt och pricka. Rekommenderas starkt!
  • Gunilla F
    2020-03-10
    Byte av köksluckor.
    Gav ett ärligt och trevligt intryck.
    Klara besked och resultatet blev över förväntan, mycket nöjd.
    2019-10-03
    Trevligt bemötande. Väl utfört. Överträffade förväntningarna.
    2019-09-27
    Vi beställde nya köksluckor, utdragslådor och bänkskivor till vårt kök. Redan från början (vid besöket i utställningslokalen) gav MiWa ett mycket gott intryck, vilket sedan bekräftades vid hembesök/måttagning, leverans och montering. MiWa kompletterade våra egna önskningar med goda råd och tips på förbättringar, som vi själva inte tänkt på. MiWa ger utmärkt service och deras produkter är av väldigt gedigen och god kvalitet. Vi är otroligt nöjda med vårt nya kök och kan varmt rekommendera MiWa!
  • Linda S
    2019-09-07
    Bytte luckor och köksbänk. Bra kvalitet till bra pris, pålitliga och trevliga hantverkare. Andra gången jag använt mig av MiWa. Rekommenderas!
    2019-09-05
    Mikael och Miwa Köksrenovering har vi anlitat vid tre tillfällen. Det har handlat om köksrenovering vid två tillfällen. Mikael är sympatisk, noggrann och pålitlig. Hans medarbetare är också skickliga. Nu senast fick vi ny ekskiva, kran och vaskar i diskbänken. Nytt kakel och elektricitet. Dessutom nya vitrindörrar och garderobsdörrar. Resultatet blev över förväntan. Vi är synnerligen nöjda.

Jane och Ulf Hellman
  • Martin F
    2019-07-07
    Vi köpte nytt kök av Miwa. Allt gick smidigt och bra från första kontakt, offert lämnades vid sagd tidpunkt och efter beställning påbörjades och avslutades arbetet precis som de sagt. De tog 5 dagar att få köket på plats inklusive kakling. Kan verkligen rekommendera Miwa kök vi är supernöjda.
    2019-07-05
    Vi är mycket nöjda,inget att anmärka på blev mycket väl bemötta.Supernöjda!!!
    2019-07-05
    Förnyade köket med nya luckor, bänkskiva, maskiner och några nya skåp.
    Seriöst och trevligt bemötande.
    Köket blev som vi ville ha det och våra förväntningar infriades.
    Vi kan verkligen rekommendera Miwa.
    2019-04-14
    Jag köpte nya köksluckor. Allt från att säljaren va hemma o tog mått o till allt va klart efter ca 3 veckor gick utan några som helst problem. Säljaren va seriös o pålitlig dessutom väldigt trevlig allt gick som en dans.Jag kan verkligen rekommendera detta företag.
    2019-04-03
    Väldigt bra service rakt igenom hela processen. Vi är väldigt nöjda med vårt nya kök.
  • Torbjörn S
    2019-02-04
    Vi ringde och bokade tid för ett möte hemma då vi hade bestämt oss för nya köksluckor.
    Mycket vänligt och professionellt bemötande och som resulterade i ett nytt kök.
    Utförandet hantverksmässigt är med stort beröm.
    Rekommenderar företaget till 100%.
    2019-02-01
    Vi har bland annat bytt ut bänkskivan samt några luckor i köket och är väldigt nöjda med det utförda arbetet och professionella bemötandet. Allt vi kommit överens om har utförts i tid och utan krångel. Rekommenderas hjärtligt! / Aleks
  • Sören L
    2019-02-01
    Köpte köksluckor, bänkskiva, skåp osv blev super fint resultat. Företaget, personal, snickare är super vänliga och duktiga, kan bara rekomendera Miwa Kök. WOW
  • Lars Å
    2018-12-27
    Ordning och reda från start till mål!
    Vi bytte alla luckor i köket, byggde på överskåpen och kompletterade med köksö och lite modernare lådinredning.
    Bra kommunikation och anbudet stämde med leverans och faktura. De var punktliga och gjorde ett snyggt jobb inklusive bortforsling av överblivet material och avfall. Enda smolken i bägaren var att en lucka inte passade, men vi litar på att detta åtgärdas inom kort.
    Vi är mycket nöjda!
    2018-12-23
    Bortset fra en del forsinkelser hen ad vejen mod endelig leverance har jeg været overvejende tilfreds
    2018-10-31
    Jag köpte nya luckor, kakel, bänkskiva och vask till mitt kök. Materialet ser gediget ut. Proffsigt bemötande, hantverkare som höll tider och det som utlovats. Lyhörda för mina önskemål.
    2018-10-11
    Trevlig personal och väldigt snabba. Köket ser fantastiskt ut.
    2018-09-29
    Vi satte in nya köksluckor. En man vid namn Mikael kom och visade några olika sim fanns att välja på. Mycket trevligt bemötande från honom.
    2018-09-28
    MiWa bytte våra köksluckor och bänkskivor. Trevligt bemötande, lätt att kommunicera, smidigt hela vägen från beställning till leverans. Vi är jättenöjda med köket!