Miwa Köksrenovering

Limhamnsgårdens Allé 29B, 216 16 Malmö — Visa karta

Familjeföretaget MiWa Köksrenovering har en hög servicekänsla mot alla kunder och sätter stort värde i att leverera hög kvalitet till rätt pris.

Ge ditt kök ett helt nytt liv till låg kostnad.
Byt ut dina gamla köksluckor, lådor och bänkskivor.
Behåll dina gamla skåpsstommar, vi måttanpassar nya luckor och lådor så att de passar dina befintliga skåp, på så sätt sparar du både tid och pengar.

MiWa Köksrenovering har en rad skickliga samarbetspartners vilket gör oss till en komplett helhetsentreprenör. Vi samarbetar med snickare, elektriker, rörläggare, målare och plattsättare och kan därför utlova att ditt kök blir klart både snabbt, enkelt och bekvämt.

Läs vad 98 kunder tycker om Miwa Köksrenovering

• 2020-10-15

Eva N skrev om Miwa Köksrenovering
    Hej ! Vi har köpt köksluckor , och installerat lådor. Blev mycket väl bemötta av företaget. Lyssnade på våra önskemål. Förväntade oss att det skulle bli bra, och det blev det . Det blev ännu bättre 😀. Vi är med andra ord mycket nöjda . Vi är så nöjda att vi ska ha hem företaget igen 👍/Eva o Boo Läs mer
  • 2020-09-17

Mats J skrev om Miwa Köksrenovering
    Jag köpte en uppfräschning av mitt kök, dvs nytt kakel, nya köksluckor mm
    Jag har under hela processen blivit mycket bra bemött. Man har svarat på sms, svarat på mail, hållt tiderna som utlovats, likaså priserna.
    Mina förväntningar var höga och de har uppfyllts.
    Innan jag valde MIWA pratade jag med 2 andra köksrenoverings företag.
    Nu efteråt kan jag säga att jag är mycket nöjd med mitt val av MIWA , vad gäller kvalitet, pris och inte minst slutresultat. Läs mer
  • 2020-09-14

Christine P skrev om Miwa Köksrenovering
    Levde upp till alla förväntningar. Enkel beställning. Hög kvalitet och snabb installation. Läs mer
  • 2020-09-11

Helen R skrev om Miwa Köksrenovering
    Uppfräschning kök. Gott och serviceinriktat bemötande. Mina förväntningar levdes upp till. Proffsigt utfört arbete. Rekommenderar firman Läs mer
  • 2020-09-10

Johan B skrev om Miwa Köksrenovering
    Bra från början till slut. Bra kontakt, väl utfört och bra personlig service. Läs mer
  • 2020-08-28

Lars W skrev om Miwa Köksrenovering
    Beställde nya köksluckor inkl stenbänkskiva samt några nya lådor Samt Snickeriarbeten som inbyggnad av kyl o frys med inbyggda ovanstående skåp. Inbyggnad av tvätt- och torktumlare bänkskiva o ny vask. Fick ett bra bemötande av företaget seriöst intryck helt klart.
    Vi är mycket nöjda med allt och våra förväntningar infriades allt från order leverans och genomförande. Dock några mindre missar i kommunikationen mellan Miwa och deras samarbetspartners Stenleverantören o rörmokaren som orsakade lite efterarbete men som sköttes Mycket bra. Är mycket nöjda som helhet och rekomenderar gärna MiWa. Läs mer
  • 2020-06-28

Mirza Z skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi har anlitat Miwa för renovering av vårt kök. Från första kontakten till sista skruven var personalen proffsiga, tillmötesgående, trevliga och kvalitetsmedvetna. Vi blev jättenöjda med vårt nya kök! 😊 Vi kan varmt rekommendera Miwa för alla typer av köksrenovering. / Mirza med familj. Läs mer
  • 2020-06-27

Rhiannon W skrev om Miwa Köksrenovering
    We needed our kitchen modernizing and Mikael was great at advising us and making recommendations. The result is amazing our kitchen is wonderful, a pleasure to cook and eat in. Quality of materials and installation was great. The whole process was very smooth, reliable and efficient. I highly recommend this company for any kitchen renovation or installation you are thin king of having done. Excellent value for money Läs mer
  • 2020-06-16

Mats H skrev om Miwa Köksrenovering
    Miwa har en god affärside som dom levererade på både effektivt och trevligt. Vi är helnöjda och tipsar gärna andra.
    Ett framtida tips kan vara att tillverkaren fasar av luckornas innerkanter en aning - nu är dom sylvassa. Läs mer
  • Anders D

2020-06-15

Anders D skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi köpte en renovering av kök, där vissa delar av det gamla behölls. Projektet sköttes mycket bra av Miwa, dvs alla hantverkare samordnades bra och de gjorde bra jobb och var mycket effektiva.
    Våra förväntningar uppfylldes till 100% och vi är som sagt mycket nöjda med hur Miwa utförde renoveringen.

/Inga och Anders Läs mer
  • 2020-04-23

Ibrahim I skrev om Miwa Köksrenovering
    Mkt professionella.
    Effektiva. Läs mer
  • 2020-04-22

Peder L skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi fick nya köksluckor blev superfint
    Proffsigt trevligt bemötande bara 👍👍👍👍 Läs mer
  • 2020-03-22

Fredrik L skrev om Miwa Köksrenovering
    Bytade ut luckor samt byggde en köksö. Trevligt bemötande och snabb service från start till slut. Tider som utlovades hölls till punkt och pricka. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Gunilla F

2020-03-10

Gunilla F skrev om Miwa Köksrenovering
    Byte av köksluckor.
    Gav ett ärligt och trevligt intryck.
    Klara besked och resultatet blev över förväntan, mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-10-03

Robert E skrev om Miwa Köksrenovering
    Trevligt bemötande. Väl utfört. Överträffade förväntningarna. Läs mer
  • 2019-09-27

Gunnila A skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi beställde nya köksluckor, utdragslådor och bänkskivor till vårt kök. Redan från början (vid besöket i utställningslokalen) gav MiWa ett mycket gott intryck, vilket sedan bekräftades vid hembesök/måttagning, leverans och montering. MiWa kompletterade våra egna önskningar med goda råd och tips på förbättringar, som vi själva inte tänkt på. MiWa ger utmärkt service och deras produkter är av väldigt gedigen och god kvalitet. Vi är otroligt nöjda med vårt nya kök och kan varmt rekommendera MiWa! Läs mer
  • Linda S

2019-09-07

Linda S skrev om Miwa Köksrenovering
    Bytte luckor och köksbänk. Bra kvalitet till bra pris, pålitliga och trevliga hantverkare. Andra gången jag använt mig av MiWa. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-05

Ulf H skrev om Miwa Köksrenovering
    Mikael och Miwa Köksrenovering har vi anlitat vid tre tillfällen. Det har handlat om köksrenovering vid två tillfällen. Mikael är sympatisk, noggrann och pålitlig. Hans medarbetare är också skickliga. Nu senast fick vi ny ekskiva, kran och vaskar i diskbänken. Nytt kakel och elektricitet. Dessutom nya vitrindörrar och garderobsdörrar. Resultatet blev över förväntan. Vi är synnerligen nöjda.

Jane och Ulf Hellman Läs mer
  • Martin F

2019-07-07

Martin F skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi köpte nytt kök av Miwa. Allt gick smidigt och bra från första kontakt, offert lämnades vid sagd tidpunkt och efter beställning påbörjades och avslutades arbetet precis som de sagt. De tog 5 dagar att få köket på plats inklusive kakling. Kan verkligen rekommendera Miwa kök vi är supernöjda. Läs mer
  • 2019-07-05

Sönderby S skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi är mycket nöjda,inget att anmärka på blev mycket väl bemötta.Supernöjda!!! Läs mer
  • 2019-07-05

Stefan L skrev om Miwa Köksrenovering
    Förnyade köket med nya luckor, bänkskiva, maskiner och några nya skåp.
    Seriöst och trevligt bemötande.
    Köket blev som vi ville ha det och våra förväntningar infriades.
    Vi kan verkligen rekommendera Miwa. Läs mer
  • 2019-04-14

Inger O skrev om Miwa Köksrenovering
    Jag köpte nya köksluckor. Allt från att säljaren va hemma o tog mått o till allt va klart efter ca 3 veckor gick utan några som helst problem. Säljaren va seriös o pålitlig dessutom väldigt trevlig allt gick som en dans.Jag kan verkligen rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2019-04-03

Marin J skrev om Miwa Köksrenovering
    Väldigt bra service rakt igenom hela processen. Vi är väldigt nöjda med vårt nya kök. Läs mer
  • Torbjörn S

2019-02-04

Torbjörn S skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi ringde och bokade tid för ett möte hemma då vi hade bestämt oss för nya köksluckor.
    Mycket vänligt och professionellt bemötande och som resulterade i ett nytt kök.
    Utförandet hantverksmässigt är med stort beröm.
    Rekommenderar företaget till 100%. Läs mer
  • 2019-02-01

Alexandra C skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi har bland annat bytt ut bänkskivan samt några luckor i köket och är väldigt nöjda med det utförda arbetet och professionella bemötandet. Allt vi kommit överens om har utförts i tid och utan krångel. Rekommenderas hjärtligt! / Aleks Läs mer
  • Sören L

2019-02-01

Sören L skrev om Miwa Köksrenovering
    Köpte köksluckor, bänkskiva, skåp osv blev super fint resultat. Företaget, personal, snickare är super vänliga och duktiga, kan bara rekomendera Miwa Kök. WOW Läs mer
  • Lars Å

2018-12-27

Lars Å skrev om Miwa Köksrenovering
    Ordning och reda från start till mål!
    Vi bytte alla luckor i köket, byggde på överskåpen och kompletterade med köksö och lite modernare lådinredning.
    Bra kommunikation och anbudet stämde med leverans och faktura. De var punktliga och gjorde ett snyggt jobb inklusive bortforsling av överblivet material och avfall. Enda smolken i bägaren var att en lucka inte passade, men vi litar på att detta åtgärdas inom kort.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2018-12-23

Behrouz F skrev om Miwa Köksrenovering
    Bortset fra en del forsinkelser hen ad vejen mod endelig leverance har jeg været overvejende tilfreds Läs mer
  • 2018-10-31

Christin H skrev om Miwa Köksrenovering
    Jag köpte nya luckor, kakel, bänkskiva och vask till mitt kök. Materialet ser gediget ut. Proffsigt bemötande, hantverkare som höll tider och det som utlovats. Lyhörda för mina önskemål. Läs mer
  • 2018-10-11

Sandra K skrev om Miwa Köksrenovering
    Trevlig personal och väldigt snabba. Köket ser fantastiskt ut. Läs mer
  • 2018-09-29

Annika J skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi satte in nya köksluckor. En man vid namn Mikael kom och visade några olika sim fanns att välja på. Mycket trevligt bemötande från honom. Läs mer
  • 2018-09-28

Lina Maria E skrev om Miwa Köksrenovering
    MiWa bytte våra köksluckor och bänkskivor. Trevligt bemötande, lätt att kommunicera, smidigt hela vägen från beställning till leverans. Vi är jättenöjda med köket! Läs mer
  • Anders F

2018-07-06

Anders F skrev om Miwa Köksrenovering
    Har köpt nya köksluckor .

På ett mycket bra o trevligt sätt.

Resultatet blev Över förväntningarna mycket bra rekommenderas starkt.

Ordning o reda punktlighet bara positivt bemötande m.m Läs mer
  • 2018-06-14

Yvonne H skrev om Miwa Köksrenovering
    Nya köksluckor i ek.
    Blev bemött på ett otroligt fint sätt.
    Egentligen hade jag inga förväntningar alls eftersom jag inte riktigt var överens med mig själv om byte av luckor. Efter att ha varit i kontakt med företaget och bestämt en tid för hembesök, vilket skedde exakt på klockslaget och med god information kändes det rätt att anlita MiWa. Min man och jag bestämde oss för massiv eklucka. Allt har fungerat utmärkt och vi kan varmt rekommendera företaget till andra kunder. Jag och min man är mycket nöjda. Telefonkontakter och bestämmande av tider har varit exakta. Läs mer
  • 2018-06-05

Simone R skrev om Miwa Köksrenovering
    Köksrenovering med nya luckor, ny inredning och några nya skåp. Det var lätt att kommunicera med Mikael, tidsplanen hölls och resultatet blev utmärkt. Läs mer
  • 2018-06-05

Bo J skrev om Miwa Köksrenovering
    Ombyggnad av kök.
    Väl omhändertagen från början till slut.
    5av5 stjärnor Läs mer
  • 2018-05-24

Fahmi A skrev om Miwa Köksrenovering
    Bra service, duktig.
    Det som man skulle kunna förbättra ar att är att skicka med allt material på en och samma gång, samt att skruvarna skall ingå i priset. Då det är svårt att hitta rätt skruvar på byggvaruhusen.

Annars mycket nöjd med produkten, lätt att installera för en lekman. Läs mer
  • 2018-05-24

Håkan Berry R skrev om Miwa Köksrenovering
    Köpte 2 skåp, fick nya skåpdörrar och fronter till lådorna. Redan första kontakten med era medarbetare kändes bra, proffsigt och bra utfört. Kommer utan tvekan att rekommendera er. Läs mer
  • Annette F

2018-04-30

Annette F skrev om Miwa Köksrenovering
    De rev ut hela köket och satte in nya skåp och gjorde det klart för diskmaskin vilket de också installerade.
    Vårt lilla mörka kök blev till synes mycket större , luftigare och ljusare.
    De var lyhörda och kom med bra råd.
    Resultatet blev bättre än vad vi förväntat oss med tanke på hur köket var innan.
    Köket är numera vår bästa samlingspunkt i lägenheten.
    Fyra dagar tog arbetet och de arbetade från 9.00 - 16.00 varje dag. De visade stort tålamod och tog stor hänsyn till oss och våra hundar.
    Jag kan å det varmaste rekommendera Miwa./AF Läs mer
  • 2018-04-13

Leif N skrev om Miwa Köksrenovering
    Miwa har motsvarat alla mina förväntningar från första mötet
    och diskussionerna om hur vi ville ha det.
    De var också snabbt tillbaka med förslag och offert.
    Priset var till belåtenhet och installationen inträffade ett par
    veckor efter vårt beslut.
    Uppförandet av serveringsgången gick snabbt och smärtfritt och
    man gjorde rent och fint efter sig. Läs mer
  • 2018-02-09

Joakim G skrev om Miwa Köksrenovering
    Helnöjd! Professionella, trevliga och lösningsorienterade från första stund. Allting fungerade smidigt och smärtfritt. Resultatet blev kanon. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2017-11-09

Maja o Kjell A skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi fick bytt köksluckor i hela köket och är mycket nöjda med resultatet. Det blev över förväntan. Vi har från första början och till sista skruven blivit mycket väl bemötta. Vi kommer därför att rekommendera företaget till vänner och bekanta. Mikael Wallin som jobbar i Malmö är en mycket trevlig och sympatisk person. Han är lugn och sansad i sin yrkesroll. Läs mer
  • Julia G

2017-10-29

Julia G skrev om Miwa Köksrenovering
    Snabbt svar vid förfrågan om offert. MiWa gjorde hembesök och tog med luckor för visning, vilket uppskattades mycket. Ordnade med kontakter till snickare och målare för helheltsuppdrag. Svarar snabbt på mail.

Negativt var att vi inte fick mycket mycket information om olika material eller tid på oss att bestämma oss för material. MiWa upplevdes ha ont om tid att bistå oss i detta. Oklar kommunikation gjorde att vi fick betala extra för en vara som inte blev som vi hade tänkt oss.
    Fick, liksom i tidigare recensioner, inte information om att kökslådorna skulle bli smalare. Fick köpa nya bestickinsatser. Även bristfällig information om vad vi skulle förbereda själva inför renoveringen. Tips till MiWa är att att skicka ut ett informationsbrev inför renovering med vad vi som kund bör städa undan och så. Nu lever vi med sågspån i halva köket. Hade även önskat teknisk information om den belysning som sattes in.

Allt som allt är vi nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2017-10-05

Jeanette E skrev om Miwa Köksrenovering
    Från första mötet har vi blivit otroligt väl bemötta. Personalen vi haft kontakt med har varit kunnig och utfört sina uppgifter med kvalité. De har arbetat väldigt effektivt och leveranstiderna har de kunnat leva upp till. Vi köpte köket, montering samt vvs arbetet genom MiWa kök. MiWa samordnade dessutom elektriker och målare för att kunna arbeta så effektivt som möjligt. Vi ger MiWa kök de bästa rekommendationer och tror inte att någon som kontaktar dem kommer bli missnöjda. Läs mer
  • 2017-09-12

Rolf O skrev om Miwa Köksrenovering
    Trevligt och proffsigt bemötande!
    Pga dansk leverantör fördröjdes jobbet med ca 1v. Kom på utsatt dag och blev klara när de sagt de skulle vara klara. Fint jobb och jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2017-08-30

Per M skrev om Miwa Köksrenovering
    Kan varmt rekommendera Miwa Köksrenovering! Från första mötet hemma till slutfört arbete; inget att klaga på alls. Bra service, håller tidsramen samt budgeten till punkt o pricka. Inga överraskningar. Mycket trevlig personal och vårt kök blev som nytt. Bytte köksluckor samt beställde kryddhylla och vinställ. En dags arbete, 2 personer. SUPERNÖJDA! Läs mer
  • 2017-08-18

Cecilia P skrev om Miwa Köksrenovering
    Vi hade beställt och fått ett skräddarsytt kök, där en del skulle behållas och en del byggas om. Miwa mötte våra krav utan att det blev hutlöst dyrt. Personalen höll tiderna och var samordnade. Mycket bra dialog och kunde möta de önskemål vi hade. Något oförsiktiga när det gällde vårt befintliga golv. Läs mer
  • 2017-06-01

Kristian K skrev om Miwa Köksrenovering
    Blev väldigt nöjd, en skada på ena luckan efter montering som denska åtgärda.
    Bra bemötande och trevlig personal. Väldigt nöjd. Läs mer
  • Julia R

2017-05-09

Julia R skrev om Miwa Köksrenovering
    Professionellt bemötande med bra rådgivning, punktlighet och snabbhet. Vi är jättenöjda med vårt nya köket. Rekommenderas till alla. Läs mer
  • Henry S

2017-04-27

Henry S skrev om Miwa Köksrenovering
    Mycket god kontakt och förtroende med företrädaren för Miwa köksrenovering från början tills dess att arbetet avslutades. Alla inblandade personer har utfört sin arbetsuppgifter mycket väl inom angivna tidsramar. Läs mer

Limhamnsgårdens Allé 29B, 216 16 Malmö