Miwa Köksrenovering

Miwa Köksrenovering

Familjeföretaget MiWa Köksrenovering har en hög servicekänsla mot alla kunder och sätter stort värde i att leverera hög kvalitet till rätt pris.

Ge ditt kök ett helt nytt liv till låg kostnad.
Byt ut dina gamla köksluckor, lådor och bänkskivor.
Behåll dina gamla skåpsstommar, vi måttanpassar nya luckor och lådor så att de passar dina befintliga skåp, på så sätt sparar du både tid och pengar.

MiWa Köksrenovering har en rad skickliga samarbetspartners vilket gör oss till en komplett helhetsentreprenör. Vi samarbetar med snickare, elektriker, rörläggare, målare och plattsättare och kan därför utlova att ditt kök blir klart både snabbt, enkelt och bekvämt.

Läs vad 106 kunder tycker om Miwa Köksrenovering 2

2021-04-08
    Byte av skåpluckor. Allt funkade. Tider och avtal hölls. Professionellt i alla led.
    2021-02-19
    Vi beställde och köpte nya luckor till vårt kök. Från första kontakten till leverans har allt fungerat så väldigt smidigt. Dessutom fick vi endel bra tips på hur vi kunde tänka kring höjden och färgen på luckorna. Mycket nöjda kunder är vi och ger dem våra bästa rekommendationer.
    Vänligen Lena Detter
    2021-02-18
    Bytte köksluckor på befintliga IKEA-stommar. Professionellt bemötande, höll avtalade leveranstider, snabb och effektiv montering. Allt var utmärkt.
    2021-02-08
    Vi köpte köksluckor och allt blev som vi hade hoppats.
    Trevligt bemötande och proffsigt utfört
    2021-01-29
    Köpte nya luckor, skåp och inredning, bänkskivor,vask.
    Det är det andra köket jag köpt från Miwa. De har motsvarat mina förväntningar och den information jag fått om leverans och montering har varit korrekt.
    Är supernöjd.
    2021-01-29
    Nya köksluckor bänkskiva vask mm. Mikael Wallin är mycket förtroendeingivande. Tydlig och kunnig. Arbetet var välgjort och enligt önskemål. Har bara gott att säga om MiWa köksrenovering. // Pernilla
    2021-01-28
    Vi beställde en renovering av vårt kök! Ny luckor, täcksidor, ett par skåp och en fin bänkskiva!
    Bemötande har varit trevligt och proffsigt. Alltid tillgänglig för svar på alla konstiga frågor. Genomförandet sköttes på ett perfekt sätt med komplett leverans och färdiga i tid. Arbetet utfördes av mycket erfarna experter vilket gav oss en väldigt fin finish. Dialogen under arbetet var trevlig och positiv. El o VVS gick också bra med proffsigt folk.
    Vi är mycket nöjda kunder!
  • Kristina P
    2020-12-02
    Något jag värdesätter är proffessionalitet och kvalitet. Höll alla tider som bestämts och arbetet med att byta ut allt utvändigt på köket tog allt som allt 1,5 dag. Fått ett helt nytt kök! Otroligt nöjd med resultatet. Högsta betyg till Miwa!
    2020-10-15
    Hej ! Vi har köpt köksluckor , och installerat lådor. Blev mycket väl bemötta av företaget. Lyssnade på våra önskemål. Förväntade oss att det skulle bli bra, och det blev det . Det blev ännu bättre 😀. Vi är med andra ord mycket nöjda . Vi är så nöjda att vi ska ha hem företaget igen 👍/Eva o Boo
    2020-09-17
    Jag köpte en uppfräschning av mitt kök, dvs nytt kakel, nya köksluckor mm
    Jag har under hela processen blivit mycket bra bemött. Man har svarat på sms, svarat på mail, hållt tiderna som utlovats, likaså priserna.
    Mina förväntningar var höga och de har uppfyllts.
    Innan jag valde MIWA pratade jag med 2 andra köksrenoverings företag.
    Nu efteråt kan jag säga att jag är mycket nöjd med mitt val av MIWA , vad gäller kvalitet, pris och inte minst slutresultat.
    2020-09-14
    Levde upp till alla förväntningar. Enkel beställning. Hög kvalitet och snabb installation.
    2020-09-11
    Uppfräschning kök. Gott och serviceinriktat bemötande. Mina förväntningar levdes upp till. Proffsigt utfört arbete. Rekommenderar firman
    2020-09-10
    Bra från början till slut. Bra kontakt, väl utfört och bra personlig service.
    2020-08-28
    Beställde nya köksluckor inkl stenbänkskiva samt några nya lådor Samt Snickeriarbeten som inbyggnad av kyl o frys med inbyggda ovanstående skåp. Inbyggnad av tvätt- och torktumlare bänkskiva o ny vask. Fick ett bra bemötande av företaget seriöst intryck helt klart.
    Vi är mycket nöjda med allt och våra förväntningar infriades allt från order leverans och genomförande. Dock några mindre missar i kommunikationen mellan Miwa och deras samarbetspartners Stenleverantören o rörmokaren som orsakade lite efterarbete men som sköttes Mycket bra. Är mycket nöjda som helhet och rekomenderar gärna MiWa.
    2020-06-28
    Vi har anlitat Miwa för renovering av vårt kök. Från första kontakten till sista skruven var personalen proffsiga, tillmötesgående, trevliga och kvalitetsmedvetna. Vi blev jättenöjda med vårt nya kök! 😊 Vi kan varmt rekommendera Miwa för alla typer av köksrenovering. / Mirza med familj.
    2020-06-27
    We needed our kitchen modernizing and Mikael was great at advising us and making recommendations. The result is amazing our kitchen is wonderful, a pleasure to cook and eat in. Quality of materials and installation was great. The whole process was very smooth, reliable and efficient. I highly recommend this company for any kitchen renovation or installation you are thin king of having done. Excellent value for money
    2020-06-16
    Miwa har en god affärside som dom levererade på både effektivt och trevligt. Vi är helnöjda och tipsar gärna andra.
    Ett framtida tips kan vara att tillverkaren fasar av luckornas innerkanter en aning - nu är dom sylvassa.
  • Anders D
    2020-06-15
    Vi köpte en renovering av kök, där vissa delar av det gamla behölls. Projektet sköttes mycket bra av Miwa, dvs alla hantverkare samordnades bra och de gjorde bra jobb och var mycket effektiva.
    Våra förväntningar uppfylldes till 100% och vi är som sagt mycket nöjda med hur Miwa utförde renoveringen.

/Inga och Anders
    2020-04-23
    Mkt professionella.
    Effektiva.
    2020-04-22
    Vi fick nya köksluckor blev superfint
    Proffsigt trevligt bemötande bara 👍👍👍👍
    2020-03-22
    Bytade ut luckor samt byggde en köksö. Trevligt bemötande och snabb service från start till slut. Tider som utlovades hölls till punkt och pricka. Rekommenderas starkt!
  • Gunilla F
    2020-03-10
    Byte av köksluckor.
    Gav ett ärligt och trevligt intryck.
    Klara besked och resultatet blev över förväntan, mycket nöjd.
    2019-10-03
    Trevligt bemötande. Väl utfört. Överträffade förväntningarna.
    2019-09-27
    Vi beställde nya köksluckor, utdragslådor och bänkskivor till vårt kök. Redan från början (vid besöket i utställningslokalen) gav MiWa ett mycket gott intryck, vilket sedan bekräftades vid hembesök/måttagning, leverans och montering. MiWa kompletterade våra egna önskningar med goda råd och tips på förbättringar, som vi själva inte tänkt på. MiWa ger utmärkt service och deras produkter är av väldigt gedigen och god kvalitet. Vi är otroligt nöjda med vårt nya kök och kan varmt rekommendera MiWa!
  • Linda S
    2019-09-07
    Bytte luckor och köksbänk. Bra kvalitet till bra pris, pålitliga och trevliga hantverkare. Andra gången jag använt mig av MiWa. Rekommenderas!
    2019-09-05
    Mikael och Miwa Köksrenovering har vi anlitat vid tre tillfällen. Det har handlat om köksrenovering vid två tillfällen. Mikael är sympatisk, noggrann och pålitlig. Hans medarbetare är också skickliga. Nu senast fick vi ny ekskiva, kran och vaskar i diskbänken. Nytt kakel och elektricitet. Dessutom nya vitrindörrar och garderobsdörrar. Resultatet blev över förväntan. Vi är synnerligen nöjda.

Jane och Ulf Hellman
  • Martin F
    2019-07-07
    Vi köpte nytt kök av Miwa. Allt gick smidigt och bra från första kontakt, offert lämnades vid sagd tidpunkt och efter beställning påbörjades och avslutades arbetet precis som de sagt. De tog 5 dagar att få köket på plats inklusive kakling. Kan verkligen rekommendera Miwa kök vi är supernöjda.
    2019-07-05
    Vi är mycket nöjda,inget att anmärka på blev mycket väl bemötta.Supernöjda!!!
    2019-07-05
    Förnyade köket med nya luckor, bänkskiva, maskiner och några nya skåp.
    Seriöst och trevligt bemötande.
    Köket blev som vi ville ha det och våra förväntningar infriades.
    Vi kan verkligen rekommendera Miwa.
    2019-04-14
    Jag köpte nya köksluckor. Allt från att säljaren va hemma o tog mått o till allt va klart efter ca 3 veckor gick utan några som helst problem. Säljaren va seriös o pålitlig dessutom väldigt trevlig allt gick som en dans.Jag kan verkligen rekommendera detta företag.
    2019-04-03
    Väldigt bra service rakt igenom hela processen. Vi är väldigt nöjda med vårt nya kök.
  • Torbjörn S
    2019-02-04
    Vi ringde och bokade tid för ett möte hemma då vi hade bestämt oss för nya köksluckor.
    Mycket vänligt och professionellt bemötande och som resulterade i ett nytt kök.
    Utförandet hantverksmässigt är med stort beröm.
    Rekommenderar företaget till 100%.
    2019-02-01
    Vi har bland annat bytt ut bänkskivan samt några luckor i köket och är väldigt nöjda med det utförda arbetet och professionella bemötandet. Allt vi kommit överens om har utförts i tid och utan krångel. Rekommenderas hjärtligt! / Aleks
  • Sören L
    2019-02-01
    Köpte köksluckor, bänkskiva, skåp osv blev super fint resultat. Företaget, personal, snickare är super vänliga och duktiga, kan bara rekomendera Miwa Kök. WOW
  • Lars Å
    2018-12-27
    Ordning och reda från start till mål!
    Vi bytte alla luckor i köket, byggde på överskåpen och kompletterade med köksö och lite modernare lådinredning.
    Bra kommunikation och anbudet stämde med leverans och faktura. De var punktliga och gjorde ett snyggt jobb inklusive bortforsling av överblivet material och avfall. Enda smolken i bägaren var att en lucka inte passade, men vi litar på att detta åtgärdas inom kort.
    Vi är mycket nöjda!
    2018-12-23
    Bortset fra en del forsinkelser hen ad vejen mod endelig leverance har jeg været overvejende tilfreds
    2018-10-31
    Jag köpte nya luckor, kakel, bänkskiva och vask till mitt kök. Materialet ser gediget ut. Proffsigt bemötande, hantverkare som höll tider och det som utlovats. Lyhörda för mina önskemål.
    2018-10-11
    Trevlig personal och väldigt snabba. Köket ser fantastiskt ut.
    2018-09-29
    Vi satte in nya köksluckor. En man vid namn Mikael kom och visade några olika sim fanns att välja på. Mycket trevligt bemötande från honom.
    2018-09-28
    MiWa bytte våra köksluckor och bänkskivor. Trevligt bemötande, lätt att kommunicera, smidigt hela vägen från beställning till leverans. Vi är jättenöjda med köket!
  • Anders F
    2018-07-06
    Har köpt nya köksluckor .

På ett mycket bra o trevligt sätt.

Resultatet blev Över förväntningarna mycket bra rekommenderas starkt.

Ordning o reda punktlighet bara positivt bemötande m.m
    2018-06-14
    Nya köksluckor i ek.
    Blev bemött på ett otroligt fint sätt.
    Egentligen hade jag inga förväntningar alls eftersom jag inte riktigt var överens med mig själv om byte av luckor. Efter att ha varit i kontakt med företaget och bestämt en tid för hembesök, vilket skedde exakt på klockslaget och med god information kändes det rätt att anlita MiWa. Min man och jag bestämde oss för massiv eklucka. Allt har fungerat utmärkt och vi kan varmt rekommendera företaget till andra kunder. Jag och min man är mycket nöjda. Telefonkontakter och bestämmande av tider har varit exakta.
    2018-06-05
    Köksrenovering med nya luckor, ny inredning och några nya skåp. Det var lätt att kommunicera med Mikael, tidsplanen hölls och resultatet blev utmärkt.
    2018-06-05
    Ombyggnad av kök.
    Väl omhändertagen från början till slut.
    5av5 stjärnor
    2018-05-24
    Bra service, duktig.
    Det som man skulle kunna förbättra ar att är att skicka med allt material på en och samma gång, samt att skruvarna skall ingå i priset. Då det är svårt att hitta rätt skruvar på byggvaruhusen.

Annars mycket nöjd med produkten, lätt att installera för en lekman.
    2018-05-24
    Köpte 2 skåp, fick nya skåpdörrar och fronter till lådorna. Redan första kontakten med era medarbetare kändes bra, proffsigt och bra utfört. Kommer utan tvekan att rekommendera er.
  • Annette F
    2018-04-30
    De rev ut hela köket och satte in nya skåp och gjorde det klart för diskmaskin vilket de också installerade.
    Vårt lilla mörka kök blev till synes mycket större , luftigare och ljusare.
    De var lyhörda och kom med bra råd.
    Resultatet blev bättre än vad vi förväntat oss med tanke på hur köket var innan.
    Köket är numera vår bästa samlingspunkt i lägenheten.
    Fyra dagar tog arbetet och de arbetade från 9.00 - 16.00 varje dag. De visade stort tålamod och tog stor hänsyn till oss och våra hundar.
    Jag kan å det varmaste rekommendera Miwa./AF
    2018-04-13
    Miwa har motsvarat alla mina förväntningar från första mötet
    och diskussionerna om hur vi ville ha det.
    De var också snabbt tillbaka med förslag och offert.
    Priset var till belåtenhet och installationen inträffade ett par
    veckor efter vårt beslut.
    Uppförandet av serveringsgången gick snabbt och smärtfritt och
    man gjorde rent och fint efter sig.
    2018-02-09
    Helnöjd! Professionella, trevliga och lösningsorienterade från första stund. Allting fungerade smidigt och smärtfritt. Resultatet blev kanon. Rekommenderas starkt!
    2017-11-09
    Vi fick bytt köksluckor i hela köket och är mycket nöjda med resultatet. Det blev över förväntan. Vi har från första början och till sista skruven blivit mycket väl bemötta. Vi kommer därför att rekommendera företaget till vänner och bekanta. Mikael Wallin som jobbar i Malmö är en mycket trevlig och sympatisk person. Han är lugn och sansad i sin yrkesroll.