Moderna bad

Moderna bad

4.5 / 5 baserat på 93 omdömen
Planerar ni att renovera ert badrum?

Vi på Moderna Bad har arbetat med badrumsrenoveringar under 15 år och har stor erfarenhet och kunnig personal. Vi vill hjälpa er från inspiration till färdigt badrum. Vi sätter kunden och era önskemål i centrum och arbetar med fasta priser och en tydlig styrning, allt för att underlätta för er. Vårt mål är att du som kund ska känna dig fullt trygg genom hela processen. Efter färdigt arbete går vi tillsammans igenom badrummet och ni mottar kvalitetsdokument och dokumentation över renoveringen.


Du är alltid välkommen till vårt showroom på Ingemarsgatan 6 i centrala Stockholm. Vi hjälper dig i din planering och utformning av badrummet. Vi vet hur man tar ideér till verklighet. Vi arbetar med de bästa kakel och inredningsbutikerna i Stockholm som hjälper dig med inköp och som gärna ritar upp ditt badrum i 3D.

Ring oss eller maila oss för att få en kostnadsfri offert. För dig som kund blir processen enkel vi tar hand om koordinering när det gäller renoveringen av badrummet och vi leder er genom hela byggprocessen.
Widget

Utmärkelser

93 omdömen om Moderna bad

Sedan starten hos Reco 2016
  • 2023-01-10 Spontant omdöme
    Jag ångrar att jag anlitade Moderna bad och vill bestämt avråda andra från att anlita det här företaget. Under arbetets gång orsakades omfattande skador i båda rummen intill badrummet, resultatet var uselt, kommunikationen bristfällig och en hantverkare agerade aggressivt när frågor kring badrummet skulle diskuteras. Detta för att nämna några exempel.
    Gilla
  • 2022-11-29 Spontant omdöme
    Varning för detta företag!
    De bra omdömen de har är insamlade omdömen från företaget.
    Vi skulle renovera ett ca 3 kvm stort badrum där det mesta blev fel. De drog in el som de sedan skar av och kaklade över. De önskade därför knacka ett jättestort hål i den nyrenoverade vardagsrumsväggen.
    De smutsade ned kopiöst då de gick bakom de inplastade väggar de satt upp till övriga rum. Där använde de våra möbler bl a vår fina vita String-bokhylla som snickarbänk och för matrester, den blev förstörd.
    De monterade badkarsblandaren för lågt så att den slog i badkaret. De ville att vi skulle betala för ytterligare en blandare, nu av lite mindre storlek. De hade alla mått men föreföll inte kommunicera. Monterade vatten och el till tvättmaskin helt fel-
    Flera av hantverkarna talade inte svenska eller engelska , oklart vilket språk de använde, så svårt att kommunicera. De hade dock en Mattias som var bra, annars hade detta nog slutat ännu värre.
    4 v försening, turligt nog hade vi en förseningsklausul med vite.
    Kvalitetsdokument först efter påstötningar, tog ca 6 mån.
    Gilla
  • 2022-11-14 Insamlad av företaget
    Moderna bad fick uppdraget att från grunden totalrenovera två stora badrum i min nya lägenhet. Nu när arbetet är klart kan jag inte vara mer nöjd. Alla inblandade har uppvisat en otrolig professionalitet i kombination med en ödmjuk och lyhörd approach. Detaljfinishen hos kakelsättarna var helt otrolig och jag vill verkligen ge alla inblandade från Moderna bad högsta betyg!

    Anders
    Gilla
  • 2022-10-28 Insamlad av företaget
    Mycket bra samarbete i alla led hela vägen. Otroligt skötsamma och noggranna hantverkare.
    Lösningsfokuserade! Jag är supernöjd!
    Rekommenderas varmt!!
    Gilla
  • 2022-10-22 Spontant omdöme
    ”Projektledaren” Josef lyfte inte ett finger - skrev inte ned någonting från startmötet. All utrustning var beställd och hemma vid startmötet. Trots detta planerade inte Josef eller byggarna efter vilken utrustning som var köpt. De improviserade och slarvade. Resultatet? Handfat med kommod fick inte plats, wc-utrymmet för litet för en vuxen människa. WC och dusch monterades på fel höjd, trots skriftlig överenskommelse om specialhöjd. Duschen kunde sedan ej monteras högre, medförande att annan modell skulle köpas, på kundens bekostnad. Golvet höjdes 6cm, mot överenskommelse, dörrhålet och takhöjden därmed för lågt. Takspot monterades på fel plats. Måttbeställd spegel (byggaren mätte) diffade 1-2cm hela vägen runt i avsedd nisch. Strömbrytare monterades snett, för stora doshål fick spacklas x4. All beställning och överenskommelse om nya badrummet har skett per sms och mail, i god tid i förväg och med bekräftelse från Moderna Bad. Ändå har man utfört arbeten på ett vis som inte är fackmannamässigt, eller utfört i strid mot bekräftad övereskommelse om t.ex. mått. Sex veckor försenade, p.g.a. sina många egna fel och klåpande, avbröts arbetet. Fakturor med fel underlag, t.ex. 1800kr för att köpa ut (transportkostnad) en badrumsfläkt från den grossist de själva rekommenderar. Annan hantverkare har tagits in för att slutföra. Mikael hotar med Kronofogden och hävdar att kund ska betala för jobb som ej har utförts. Varning för denna oseriösa firma. Utförarna är ett sammanplock av andra firmor, oftast ej engelsk- eller svensktalande, medförande kommunikationsutmaningar. Några duktiga yrkesmän förekom, till exempel plattsättare, som dock virrar på huvudet om Moderna Bads oförmåga att planera eller beskriva hur kundens önskemål är. ”Projektledare” Josef visade sig bara vid startmötet, sedan aldrig igen. Kvalitetsdokument har vi inte fått, 8 veckor efter datum då arbetet enligt beställningsbekräftelse skulle ha varit klart. Läs igenom alla historiska spontana kundomdömen om denna aktör, liknande upplevelse beskrivs av flera andra kunder och de odelat positiva omdömen som förekommer och mestadels är ”inhämtade av företaget” är sannolikt bluff-omdömen från Mikael och hans polare.
    Gilla
  • 2022-09-20 Spontant omdöme
    Anlita INTE. De lovade att renoveringen av mitt tre kvadratmeter "stora" badrum skulle ta två till tre veckor. De började med att kakla fel, sen satte de toaletten fel, de spräckte mitt nya handfat, de satte upp silverfärgade fästen till blandaren i duschen som är i guldfärg, när de skulle sätta upp duschväggen upptäckte de att rörmokaren satt vattnet till tvättmaskinen för långt till höger så det gick precis där väggen skulle monteras. De fixade förvisso till allt men det tog sju veckor. Under tiden kunde jag inte bo i lägenheten eftersom jag bara har ett badrum. Dagen de sa att "du kan flytta hem idag" så åkte jag hem och INGENTING var gjort. Duschväggarna stod ouppackade i hallen, tvättmaskinen var inte inkopplad. INGEN el var inkopplad. Då tappade jag det fullständigt och ringde och gapade och skrek och helt plötsligt var det tre män där som fixade till "det sista" men elen fick jag vänta på i två veckor till. Helt oacceptabelt om du frågar mig.

    När allt var klart tog det över fem månader innan jag fick alla dokument. FRUKTANSVÄRD upplevelse och jag kan fortfarande bli sur och irriterad när jag går in i badrummet, trots att det är jättefint idag.
    Gilla
  • 2022-08-12 Insamlad av företaget
    Vi total renoverade badrum. Vi fick bra första intryck av projektledaren.
    Dom gjorde ett grundligt o gediget arbete.
    Tidsplanen höll och vi fick bra återkoppling.
    Gilla
  • 2022-08-12 Insamlad av företaget
    Vi har fått hjälp med badrumsrenovering och vi kan varmt rekommendera moderna bad till andra som önskar renovera deras våtrum.
    Gilla
  • 2022-06-19 Insamlad av företaget
    Bästa tjänst! Jag är alltid nöjd! Bästa kvalitet! Man kan inte bli besviken med det hör företaget! Rekomenderar gärna!

    Mvh Jonas
    Gilla
  • 2022-05-20 Insamlad av företaget
    Moderna bad med projektledaren Josef byggde mitt nya badrum.
    Nu är det mycket trevligt att gå in i badrummet som jag är mycket nöjd med. Darek gjorde ett fint plattsättningsjobb. Mattias och någon till ? gjorde bra rörmockar- och elektrikerjobb.
    En kille (Ivan) som Moderna bad anlitade från en annan firma kom snabbt och rättade perfekt till en sak som blev lite annorlunda. Badrumsbyggaren gav hela tiden riktigt bra service.
    Jag är helt nöjd och vill gärna anlita dem igen om det blir aktuellt med min nuvarande bostad eller med någon eventuell ny bostad.

    Ulf Hjorth
    Tack för din recension Ulf. Det har varit trevligt att samarbeta med dig och göra ditt badrum riktigt snyggt. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss för eventuella frågor eller funderingar.

    Hälsningar
    Josef
    Projektledaren
    Moderna bad
    Gilla
  • 2022-05-15 Insamlad av företaget
    Badrumsfixaren renoverade vår toalett och byggde ut utrymmet för att inrymma en ny dusch.
    Vi hade en bra uppstart och bygget gick ungefär enligt plan.
    Ett tips är att verkligen mäta ordentligt om ni jobbar i ett tajt utrymme så allt för plats som man planerar.
    Vi är nöjda med Badrumsfixarens arbete och kan rekommendera dem! Bra bemötande av Josef och Mattias.
    Tack för de trevliga recensionen. Visst ska man vara extra noga att utnyttja utrymmen maximalt speciellt om man har ett litet badrum. Jag tycker att ni har lyckats riktigt bra med detta. Och grattis till ert nya fräscha badrum!

    Hälsningar
    Josef
    Projektledaren
    Moderna bad
    Gilla
  • 2022-05-12 Insamlad av företaget
    Trevliga och duktiga människor !
    Gilla
  • 2022-05-09 Insamlad av företaget
    Vi fick hjälp med vårt badrumsrenoverig och det är vi supernöjda med. Projektledaren Josef har varit tillmötesgående och proffsig hela vägen. Vi har haft en del frågor och funderingar och det har vi kunnat bolla regelbundet. Tack även till killar som haft bra känsla för detaljer.
    Gilla
  • 2022-03-14 Insamlad av företaget
    Rekommenderar Moderna Bad som leverantör.
    Gilla
  • 2022-02-17 Insamlad av företaget
    Ett trevligt gäng som renoverade vårt badrum. Visst var det en byggarbetsplats men som det lovades så var det ordentligt plastat och det höll bra det. Vi fick regelbunden återkoppling kring projektet och de ändringar vi behövde göra (tillvalen) sköttes bra. Inga överpriser! Riktigt vassa killar från projektledaren Joseph som guidade oss genom bygget till plattsättaren som gjorde ett bra jobb. Tack
    Gilla
  • 2022-01-17 Insamlad av företaget
    Supernöjda med allt från bemötande, service, proffsighet! Rekommenderar starkt om man vill ha kvalitet.
    Gilla
  • 2022-01-14 Insamlad av företaget
    Flexibla, duktiga och tillmötesgående. Rekommenderas varmt!
    Gilla
  • 2021-12-01 Insamlad av företaget
    Nöjd med den professionella renoveringen. Duktiga & bra bemötande.
    Gilla
  • 2021-12-01 Insamlad av företaget
    Jag renoverade min badrum och är fantastiskt nöjd. Personalen var väldigt kunnig, vänlig och lyhörd. Slutresultatet blev perfekt med jättebra kvalitet. Jag kan starkt rekommendera Moderna bad AB.
    Gilla
  • 2021-11-20 Insamlad av företaget
    Renovering av badrum
    Jätte trevliga och tillmötesgående på allt
    Vi löste allt på ett bra sätt
    Dom gjorde vårat gamla badrum jättesnyggt
    Kan varmt rekommenderas
    Gilla
  • 2021-10-25 Insamlad av företaget
    Vi fick hjälp med att renovera vårt våtrum. Noggranna och trevliga att ha med att göra. Kommunikation flött bra och vi fick snabbt svar på våra frågor. Resultat på arbetet 👍
    Rekommenderar till grannar och vänner.
    Gilla
  • 2021-10-23 Insamlad av företaget
    Vi fick tidigare hjälp med badrumsrenovering i vår nyköpta lägenhet. Vi är så nöjda! Från start till slut har de varit duktiga. Väldigt bra kommunikation med projektledaren som var lyhörd till våra önskemål. Även om vi var sena med inredning kunde de fixa det i efterhand. Ett stort plus var att de höll ordning under bygget och det förenklade mycket för oss när vi bodde hemma.
    Stort tack för lyckat renovering.))
    Gilla
  • 2021-10-22 Insamlad av företaget
    Två badrum renoverade av Moderna Bad! Så nöjd:) Proffsigt och trevligt bemötande i alla led. Från Offert till färdigt badrum! Duktiga noggranna hantverkare med perfekt finish, som trots all röra under bygget lyckades hålla städat och snyggt efter sig. Jättebra kontakt och återkoppling av byggledaren Mattias som hela tiden informerade badrumsbygget. Snabba svar av Mattias och Josef på de frågor jag hade under byggets gång. Resultatet blev bättre än vad jag hade hoppats på! Rekommenderas!
    Gilla
  • 2021-10-22 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med Modernabad, de har varit proffsiga från start till slut. Allt började med att de kom till oss för att lyssna in våra önskemål om det nya badrummet för att sedan skapa en offert, en detaljerad offert med fasta kostnader som har stämt hela vägen.

    Det har funnits byggledare på plats som hela tiden har haft koll på projektet, sedan har vi även haft kontakt med projektledare som har hjälpt oss med de olika ändringarna och tilläggen under projektets gång.

    Vi är extra nöjda med hur de snabbt kunde hjälpa oss med omplacering av stammen under projektets gång. Utöver omplacering av stammen så har de bygg ut badrummet, höjt taket, fixat fina nischer med belysning.

    Snickare, rörmokare och elektriker alla har varit super noga och duktiga.

    Ett stort tack för att de kunde hålla tidsplanen, de lovade fem veckor och på fem veckor var det klar.

    Rekommenderar starkt att välja Modernabad!
    Gilla
  • 2021-09-26 Insamlad av företaget
    Mycket nöjda med resultatet av badrumsrenoveringen. Allt fungerade smidigt från säljbesök tills besiktning. Bra input med förslag på lösningar som vi inte hade tänkt på innan. Projektledaren guidade oss igenom med sånt som kunde göra badrummet mer praktisk. Tillgänglighet och uppdatering gjorde att vi kände oss trygga igenom bygget. Kommer definitivt anlita de för nästa projekt.
    Gilla
  • 2021-09-19 Insamlad av företaget
    För ett tag sedan fick vi renovera hemma hos oss och vi valde att jämföra ett par offerter. Vi fick bra intryck från första mötet och valde att gå vidare. Hela renoveringen tog ca 4-5 veckor. Under bygget skötte snickaren arbetet bra, främst städningen under dagarna, det gjorde att vi kunde bo hemma.
    Allmänt hade vi bra kommunikation och våra frågor besvarades snabbt under bygget! (även efter arbetstid))
    Gilla
  • 2021-09-16 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och service. Rekommenderas!
    Gilla
  • 2021-09-13 Insamlad av företaget
    Mkt bra service, bemötande och kontakt. Kommer att anlita igen. Rekommenderas varmt!
    Gilla
  • 2021-09-12 Insamlad av företaget
    Upplevde att såväl som kvalitén och bemötandet var på hög nivå. Plattsättaren var mycket noggrann och badrummet blev t.o.m. färdigt några dagar innan slutdatumet. Högsta betyg!
    Gilla
  • 2021-06-11 Spontant omdöme
    Våren 2021 gjorde vi en mycket omfattande badrumsrenovering. Dubbla duschar, badkar, platsbyggt ångrum med välvt tak med marmormosaik, golvvärme, måttbeställda badrumsmöbler och flera nischer med belysning i etc. Dyra material bl.a. marmorgolv och marmor hexagoner på väggar i dusch och ång-rum, marmorhyllor och bänkskivor i dyra material. Fem olika belysningssystemsystem inklusive fiberoptik i ångrummet samt el och manöverpanel för ångrum.
    Inte ett enkelt projekt men med mycket höga kvalitéts-förväntningar.
    Imponerande kunnighet och noggrannhet. Särskilt sten och plattsättningen, den är av högsta möjliga klass.

    Trevligt bemötande och små-saker har fixats utan mycket krångel.

    Rekommenderas varmt. Stort tack till Mikael, Mattias och Slavek!
    Gilla
  • 2020-12-30 Spontant omdöme
    Omfattande renovering av badrummet med en hel del speciallösningar och extra tillval, såsom golvvärme, nedsänkt tak med dold belysning, inkaklat badkar och platsbyggt tvättställ. Den huvudsakliga hantverkaren och plattsättaren uppvisade stor noggrannhet och yrkesstolthet vilket resulterade i ett badrum som på många sätt överträffat mina förväntningar.

    De små synpunkter jag haft under arbetets gång har tagits emot och åtgärdats. Rekommenderar varmt!
    Gilla
  • 2020-12-30 Spontant omdöme
    Vi byggde ett extra badrum i vår lägenhet. Vi var jättenöjda med arbetet - slutresultatet blev toppenbra! Killen som gjorde det mesta av jobbet var duktig och noggrann, det var samma kille varje dag och han hade koll på projektet och var trevlig. De hjälpte oss också att hitta en lösning för det lilla utrymmet som vi inte hade tänkt på, och hjälpte oss att beställa det extra materialet till det som vi behövde. De kunde åts sig jobbet på kort varsel trots att vi insisterade på att göra det mitt i sommaren när både vi och alla ansvariga på firman egentligen var bortresta på semester. Men chefen Micke tog sig mycket tid på semestern att lösa olika frågor via telefon. Vi skulle absolut använda oss av dem igen!
    Gilla
  • 2020-12-22 Spontant omdöme
    Sammanfattningsvis: Acceptabel kvalitet i slutändan, men var beredd på mycket strul och dålig kommunikation med oönskade förseningar och problem. Vi skulle inte anlita dem igen.

    Vi anlitade Moderna Bad för att renovera badrummet då det uppstod en skada på golvet med risk för vattenskada. Den initiala kontakten kändes positiv och då vi hyrde ut lägenheten i andrahand samt för tillfället bodde utomlands och då hade hyresgäster i lägenheten där renoveringen skulle utföras, hade vi särskilda önskemål om att kontakten under renoveringstiden skulle fungera bra och smärtfritt. Detta lovade Moderna Bad att ombesörja utan problem.

    Vi hade ett uppstartsmöte med projektledaren där vi uppfattade att de var lyhörda och att det inte skulle innebära några bekymmer samt att renoveringstiden skulle hållas, vilket var av extra vikt då våra hyresgäster under tiden hade annat tillfälligt boende. När väl arbetet satte igång så började kommunikationsproblemen med projektledaren omgående. Vi upplevde att vi fick dålig återkommande återkoppling och i de fall det uppstod frågetecken eller problem så agerade de först utan att fråga oss och sedan fick vi reda på det i efterhand, ofta helt i strid med vad vi diskuterat eller överenskommit. Exempel på saker som inte funkade, p.g.a. bristande kommunikation och i vissa fall slarvigt arbete:
    - Byggtiden skulle ta 4 veckor enligt överenskommelsen och det uppstod inga extraordinära oförutsedda händelser under renoveringstiden. Trots det var inte grundrenoveringen färdig förrän efter totalt drygt 5 veckor.
    - Bänkskiva och väggskåp var inte monterade när de meddelade oss att renoveringen var klar (efter 5 veckor, se ovan), vilket försenade byggtiden ytterligare. När de väl monterades så genomfördes det oerhört slarvigt och de monterade en skåpslucka som var trasig, trots att de upptäckte det vid uppackningen, återigen utan att meddela oss innan. Listen på bänkskivan var mycket slarvigt utförd, vilket de fick komma och åtgärda.
    - Vi hade kommit överens om att montera 2 (gärna 3) ellutag under väggskåpet. När väl de försenade väggskåpen och eluttaget var monterat så hade de monterat endast 1 eluttag. (Vi hade 2 innan renoveringen satte igång)
    - Tvättmaskinen var inte korrekt installerad så att det läckte ut vatten på golvet vid första tvätten, lätt åtgärdat, men ändå slarvigt.
    - Slarvigt utförd elarbete ovanför spegelskåpet, som enkelt kunnat undvikas och åtgärdats genom bättre planering och utförande.
    - Rester av intorkad fogmassa på golvet som behövde åtgärdas och skrapas bort i efterhand.
    - Strul avseende upphämtning av material hos leverantören, som överenskommits med Moderna Bad att de skulle omhänderta under renoveringen.
    - Efter utförd renovering har vi haft en dialog om alla problem som uppstått och vi har inte upplevt att de varit särskilt lyhörda eller tillmötesgående avseende deras ansvar i det hela, utan skyller på annat.
    - Vi har inte erhållit de utlovade kvalitetsdokumenten efter över en månad efter det att slutfakturan betalats, trots påminnelser.


    När väl arbetet var utfört (efter nästan dubbla renoveringstiden) så är kvalitén okej, men med tanke på allt strul under tiden med försening och hur det även påverkade våra hyresgäster under tiden avseende fördyrat tillfälligt boende, m.m. så kan jag inget annat än att ge ett dåligt omdöme.

    Jag hoppas och önskar att de tar till sig av kritiken och att detta enbart är ETT renoveringsteam som inte når upp till förväntningarna och vad man överenskommit, då det är spridda omdömen senaste tiden avseende Moderna Bad och hur de hanterar sina kunder och arbeten.
    Gilla
  • 2020-12-10 Spontant omdöme
    Kom ut efter sista betalda fakturan för att säkerställa att vi VERKLIGEN var nöjda.
    Gjorde små justeringar efter att jobbet var avlutat som om det vore en heders-sak.
    Så får man nöjda kunder!
    Gilla
  • 2020-12-04 Spontant omdöme
    Vi har renoverat vårt badrum med hjälp av Moderna Bad och är väldigt nöjda.
    Vi fick god hjälp och rådgivning genom hela processen men pricken över i är nog ändå plattsättningen. Den är i yppersta världsklass! En fantastisk kvalitet ända ner på extrem detaljnivå!
    Gilla
  • 2020-11-10 Spontant omdöme
    Vi har renoverat vårat badrum med hjälp av Moderna bad. Dessvärre har det varit mer problem än vad i alla fall vi hade räknad med för det priset. Moderna bad låg bland de med högst pris i offerterna, vi fick däremot ett väldigt bra förtroende för säljaren som besökte oss.

    Däremot har problemen avlöst varandra under renoveringen. Med projektledare som inte svarar. Inte utför sina åtaganden vilket medförde en flera veckors försening.

    Under rivningen av förra badrummet lämnades ytterdörren på vid gavel en fredagkväll när familjen åkt iväg vilket medförde att dörren stod öppen.

    Kakel monterades inte enligt våra önskemål (detta åtgärdades dock)

    Ommålning av tak hade vi valt bort då tidigare tak var i väldigt bra skick. Däremot löste hantverkarna det genom att rita och måla med pennor i taket så vi fick betala fullt pris för omålning av taket i slutänden ändå.

    Den uppmonterade inredningen har fått flertalet repor under monteringen.

    Dokumentation av badrummet har fortfarande inte kommit trots att arbetet slutfördes för åtminstone två veckor sedan. Projektledaren hos moderna bad har helt slutat svara.

    Badrummet blev dock fint och till synes välgjort men utan dokumentation är det inte mycket värt.
    Kan dessvärre inte rekomendera moderna bad
    Gilla
  • 2020-11-10 Spontant omdöme
    Först av allt ska det sägas: En mycket duktig hantverkare som gjorde ett utmärkt tätskikt, mycket väl utförd plattsättning och i stort sett perfekt montering av inredningen. Han var även väldigt trevlig. Trots detta kan jag absolut inte rekommendera den här firman.

    Glöm att du får designhjälp. Jag valde tyvärr bort en annan billigare och tydligare offert från en annan firma som var ärliga på den punkten och av det skälet. Det du får av Badrumsfixaren är en kladdig skiss som du hade kunnat göra lika bra själv . I mitt fall ledde den otydliga skissen till att jag beställde en för stor handdukstork eftersom måtten på snedtaket inte framgick tydligt (Torken togs senare tillbaka men inte utan strid.) Du får hjälp att välja färg på fogen. Resten av hjälpen fick jag från kakelfirman, eller valde på egen hand. Ett av skåpen tar i snedtaket, vilket hade kunnat undvikas om det placerats en enda centimeter längre ned. Ingen stor sak, men kanske kunde jag ha fått det lilla tipset?

    De är otroligt röriga i dokumentation, planering och kommunikation. Inte förrän en vecka in i projektet och en hel del tjat fick jag dokumentationen av uppstartsmötet. Det var svårt för dem att tänka ut att att golvbrunn behövde flyttas för att undvika en lång slang rätt över golvet. Frågan ställde inte ens. Jag fick motstridiga besked om det var svårt eller lätt att flytta den. Det blev till att själv läsa byggnormer och fråga runt Värst var väl ändå att jag beställt utanpåliggande rör eftersom jag ville ha det, inte för att det är billigare, men ändå drog de rör i vägg utan att fråga först. Oj, då har rörfirman gjort det på eget bevåg, men vi bjuder på det blev svaret. Efter viss tvekan accepterade jag den lösningen eftersom den redan var utförd och besiktigad. I ett senare skede blev jag ändå hotad med att tvingas betala för den.

    En lösning med rörkopplingarna bröt mot normen och utfördes utan diskussion med mig innan. Den ändrades sedan men efter en plågsam konflikt om vem som skulle stå för kostnaden (det blev delad kostnad). Detta hade kunna lösas mycket smidigare med kommunikation i rätt tid.

    Alla fakturor ska betalas dagen därpå. Detta bryter ingen lag men god sed är att en privatperson får skäligt rådrum att betala. Det brukar betyda minst 10 dagar. Notera att 67 procent av totalkostnaden vid kaklingen ska betalas. Det betyder i det här fallet inklusive ROT, alltså betydligt mer än 67 procent av kunddelen. Det var inte heller speciellt tydligt i offerten.

    Kvalitetsdokumenten (våtrumsintyget) lämnar de ut "efter fullgjord bekräftelse". Bekräftelse betyder slutbetalning i deras värld. Enormt otydligt tycker jag. Min besiktningsman noterade avsaknaden av dokumentation som ett väsentligt fel i slutbesiktningen. Detta ignorerades fullständigt trots flera mejl från mig. Vid en direkt fråga på telefon fick jag svaret "Detta är inget konstigt. Besiktningsmannen verkar oseriös." Notera att detta var en auktoriserad besiktningsman.

    I slutänden fick jag tjata flera gånger utan svar tills jag fick våtrumsintyg en månad efter slutbetalning. Några intyg om Säker vatten och elinstallation vägrade de ordna fram. Det borde de enligt reglerna, säger min besiktningsman.

    Sammanfattningsvis är detta en firma som jag upplever sätter krokben för sig själva i kundkontakterna. Synd på så skicklig hantverkare.
    Gilla
  • 2020-07-29 Spontant omdöme
    Det här är ett omdöme från min syster Inga som nyligen renoverat en toalett och ett badrum i sin lägenhet i Solna:

    "Jag ville ha ett nytt och fräscht badrum. Mitt val föll på "Badrumsfixarna/Moderna Bad". När jobbet satte igång gick det lite knackigt och jag var långt ifrån nöjd med hur det gjordes. Jag är nog en rätt petig person och hade många åsikter på hur arbetet lades upp. Här skulle det kunna fortsätta åt fel håll. Men tack vare Mikael Overbring, hans lyhördhet och vilja att göra sina kunder nöjda, vände allt.
    Idag har jag ett nytt och fräscht badrum som jag är jättenöjd med. Jag är glad jag valde "Badrumsfixarna/Moderna Bad" och jag är verkligen glad att Mikael Overbring fanns med i processen till mitt nya badrum."
    Gilla
  • 2020-07-12 Spontant omdöme
    I had my bathroom completely renovated by Moderna bad / Badrumsfixaren during the May of 2020. The experience that I had with the company was outstanding. The manager(Josef) was very responsive pretty much 24/7. The works were done very professionally and on time.
    Gilla
  • 2020-07-06 Spontant omdöme
    Vi anlitade Badrumsfixaren under 2016 och 2017 för två badrum. Båda arbetena genomfördes på ett väldigt smidigt och bra sätt utan komplikationer. Tydliga genomgångar innan med matnyttig information. Priserna helt i enlighet med offert och otrolig precision och återkoppling under arbetets gång, dessutom med en väldigt stor renlighet och respekt i stort. I samband med det första badrummet misstolkade kontaktpersonen oss vilket renderade en offert med något för låg summa (val av mindre vägg) men Badrumsfixaren vidhöll den lägre summan eftersom deras person varit "felande" länk vilket imponerade stort.

    Inga problem med arbetet i efterhand, denna recension inkommer några år efteråt, utan verkligen gediget och korrekt. Det enda lilla problemet var lite kommunikationsmissar när de sista papperna skulle skickas men det löste sig snabbt och var inget som påverkade helheten alls. Kommer vi behöva göra badrum framöver kommer vi vända oss till Badrumsfixaren. De håller hög kvalitet, värnar integritet och håller sina ord.
    Gilla
  • 2020-07-03 Spontant omdöme
    Vi anlitade Moderna Bad/Badrtumsfixaren för renovering av ett badrum. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera de. Mycket bra utfört arbete med mycket precision och noggrannhet och som följde bygg- och renoveringsbestämmelserna in i minsta detaj. Arbetet utfördes av kunniga hantverkare, slutfördes enligt avtalad tid och allting fungerar utmärkt.
    Gilla
  • 2020-05-29 Spontant omdöme
    Renovering av badrum.
    Dålig kommunikation, arbetsledaren eller hantverkarna hörde inte av sig gällande hur saker skulle monteras vilket lett till konstigheter samt felaktigt återmonterad inredning.
    Flertal klagomål från grannar och förening på städning i trapphus. (tvingades städa trapphuset själv).
    Dålig ytfinish på snickerier.
    Ej åtgärdade skador utanför badrum, snickerier och annat.
    Undermålig städning i badrummet (inklusive en ospolad toalet) Jag förväntar mig att för de pengarna som ett badrum kostar få ett ren och fräscht badrum när jag går in i det första gången. Men även utanför badrummet, exempelvis ej avtorkad köksblandare där det finns kvarvarande kakelfix/fog.
    Gilla
  • 2020-05-25 Insamlad av företaget
    Vi renoverade 1 badrum och 1 WC och är mycket nöjda med Moderna bad/Badrumsfixaren som leverantör. Lyhörda, arbetet följde tidplanen, tillmötesgående vid önskemål som vi haft under projektets gång. Snabb respons vid frågor och funderingar under projektets gång. Pålitliga kunniga hantverkare. Kan absolut rekommendera dem som leverantör för badrum/WC!
    Gilla
  • 2020-05-19 Insamlad av företaget
    Vi hade bestämt oss för att renovera ett av våra badrum. Det blev nytt golv, nya väggar, ny duschkabin och handfat med armaturer. Samtidigt fick vi också golvvärme. Badrumsfixaren som gjorde jobbet höll både hög kvalitet och utlovad tidplan. Även kostnaden blev lägre än förväntat. Vi är jättenöjda.
    Gilla
  • 2020-05-19 Insamlad av företaget
    Rekommenderar varmt Badrumsfixaren/Moderna bad. Mycket proffsiga från start till slut. Fick hela badrummet renoverat helt efter önskemål. Haft mycket strul med hantverkare förr men detta företag överträffade mina förväntningar. Inget strul, inget krångel. Stort plus för snabb återkoppling och att dem är måna att man som kund ska vara nöjd. Skulle absolut anlita dem igen!
    Gilla
  • 2020-02-05 Spontant omdöme
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAG:

    Har bett att få våtrumsintyget för deras renovering i över fem år nu, inget händer. De är inte behöriga och deras försäkringsbolag känner inte till dom! Har ringt VDn som vägrar att återkoppla, deras personal hänvisar till VDn.
    Om ni använder detta företag så får ni vara införstådda i att de tar inget ansvar.
    Hej Andrew
    Jag tror du sökt på fel företag då vi varit behöriga och försäkrade i 14 år och och är en av de som arbetat längst i branschen.
    Vi beklagar verkligen om ditt kvalitetsdokument inte kommit fram till dig. Hör av dig igen till mig, Josef eller Mattias så löser vi detta direkt.

    Mvh Mikael, Kundansvarig
    Moderna bad
    Gilla
  • 2019-12-12 Spontant omdöme
    Jag har ett nytt badrum och allt har fungerat över förväntan! I tid, inget slarv, inget stök och alltid god kontakt. Ska ni anlita ett seröst och proffsigt företag för er renovering så anlita Badrumsfixaren
    Hej Marie
    Tack för de orden och vi känner likadant, det har varit väldigt roligt att få arbeta hemma hos dig och få göra det bästa för att du ska få det badrum du önskat. Bara njut!
    Mvh Mikael, Kundansvarig
    Moderna bad
    Gilla
  • 2019-09-08 Insamlad av företaget
    Komplett badrumsrenovering som utfördes på bästa sätt och inom de överenskomna ramarna för såväl tid som budget.
    Är mycket nöjd och kan varmt rekommendera företaget.
    Tack Erika!
    Det är alltid ett stort förtroende vi får när vi ska bygga upp ett nytt badrum till en kund som ofta gått och planerat och funderat länge på hur det ska bli. Du har fått ett riktigt fint badrum att njuta av i många år framöver.
    Stort tack och på återhörande!
    Mikael, Kundansvarig
    Moderna bad
    Gilla
  • 2019-09-04 Insamlad av företaget
    Vi har fått ett helt nytt fantastiskt badrum!

    Vi fick en fuktskada och det i sig är en katastrof. Vi insåg snabbt att med de offerter vi fick in (en del helt vansinnigt dyra), att vi inte skulle kunna nå vad vi skulle vilja ha, det tills vi kontaktade Badrumsfixaren. De möte upp oss och vi har fått ett badrum som överträffar allt vi drömt om och bortom det.
    - vi fick ALLT!
    Allt är utfört med 100% ren perfektion och ett riktigt high-end badrum.
    Vi kan varmt rekommendera Badrumsfixaren till ALLA om ni vill ha ett grymt badrum till ett mycket bra pris!

    Mikael Forslund
    Tack Mikael för det du skrev. Fuktskador är inte roliga och det blir ofta en utdragen process.. Arbetet med upptorkning och återställandet gick fantastiskt bra i samarbete med er. Och det är alltid kul för oss som har arbetat med detta att få känna hur man i slutänden kan få glädja en familj.
    Sköt om er så hörs vi vidare!
    Mvh Mikael, Kundansvarig
    Moderna bad
    Gilla
  • 2019-09-04 Insamlad av företaget
    Helrenovering av badrum. Överlag väldigt nöjd med både bemötande och slutresultatet.
    Strålande Lars, så ska det kännas efter en badrumsrenovering.
    Vi vill önska dig det bästa! Hör av dig om det är något vi kan hjälpa till med framöver.
    Mvh Mikael, Kundansvarig
    Moderna bad
    Gilla