Moderna bad

Moderna bad

modernabad.se
  • BadgeThreeYears
4.5

Planerar ni att renovera ert badrum? Vi på Moderna Bad har arbetat med badrumsrenoveringar under 15 år och har stor erfarenhet och kunnig personal. Vi vill hjälpa er från inspiration till färdigt badrum. Vi sätter kunden och era önskemål i centrum och arbetar med fasta priser och en tydlig styrning, allt för att underlätta...

105 omdömen om Moderna bad

Anna A
Skrev om Moderna bad

Duktiga på att skicka fakturor med korta förfallodag, dålig med att ta hand om kunden, t.ex. ingen renoveringsintyg på typ 6 månader efter renovering och ingen response trots påminnelser. De tom har tappat bort hylla på 1000 kronor och vägrad ta ansvar för detta. Inget fel på renovering i sig men jag skille absolut gå till något annat bolag; för detta pris är det inget problem att hitta ett bra bolag.

John W
Skrev om Moderna bad

Vi fick snabbt svar på frågor och funderingar under processen. Väldigt proffsigt utfört arbete och vi är supernöjda med resultatet, även täckning och skydd av rum utanför badrummet var väldigt proffsig gjort.

Marlon D
Skrev om Moderna bad

En väldigt bra upplevelse av Moderna Bad! Professionellt sköt, när det uppstod frågor tog svarade de sakligt och vi hade bra diskussioner. En enorm kvalitet på plattsättningen framförallt! Otroligt jämt, rakt och snygga fogar. Trevliga mot alla grannar under processen. Bara bra att säga och är väldigt nöjd över slutresultatet!

Rasmus Johannes Eric N

Kunniga, effektiva och trevliga! Vi är otroligt glada att vi valde Moderna bad för renoveringen av vårt badrum. Kommunikationen med både projektledare och byggledare har varit smidig och vi har snabbt fått svar om det dykt upp frågor eller funderingar från vårt håll. I och med detta har vi känt stor tillit till moderna bad och resultatet blev över förväntan!

Anna F
Skrev om Moderna bad

Bra kommunikation, bra service och resultat!

Andreas C
Skrev om Moderna bad

Anlitade Moderna Hem på rekommendationer och har sällan träffat ledare och arbetare som varit så lösningsorienterade och flexibla. Prismässigt blev det betydligt bättre än vad av försäkringsbolaget anvisade företag och vi fick mycket hjälp med estetiska och designmässiga ideer vid val av ytskickt mm. Behöver du hjälp med badrum och tvättstuga, använd Moderna Hem

Sofia L
Skrev om Moderna bad

Anlitade Moderna Bad efter ett proffsigt bemötande och rimliga priser, jag tog in flera offerter. Bra att ha och göra med och kom med bra förslag på detaljer. Darek, Henry och Mattias har alla varit väldigt tillmötesgående. Arbetet är utfört enligt tidplan och väldigt bra resultat.

Lennart B
Skrev om Moderna bad

Moderna Bad utförde en badrumsrenovering hos oss. Resultatet överträffade t.o.m. våra förväntningar. Företaget höll vad det lovade och avslutade arbetet på utsatt tid. Vi vill ge en särskild eloge till hantverkaren , som jobbade i vårt lilla badrum under årets varmaste dagar. Han var mycket professionell, trevlig och förekommande. Vi kan verkligen rekommendera Moderna Bad till den som skall renovera. Lennart och Aurora

Aurora B
Skrev om Moderna bad

Otrolig professionella medarbetare Tomek är otroligt kompetent, trevlig , lyssna på kunden och kommer med råd och information och detaljer när man undrar över något. Bästa medarbetare! Vi är totalt nöjda med allt jobb de gjort. De har gjort jobbet i den planerade tid. Vi kunde inte välja en bättre företag som skulle göra en så fint jobb med trevliga och kompetenta medarbetare Stor tack!

Peter G
Skrev om Moderna bad

Väldigt proffsigt. Vart otroligt nöjd med badrummet.

Susanne B
Skrev om Moderna bad

Effektiv arbetsledning. Rätt arbetare dök upp punktligt kl 8 varje morgon. Inga väntetider. Arbetet genomfördes noggrant och gediget. Nöjda med resultat, kontakt och tidsplan. Var noga med att skydda inredning och städade också efteråt.

Magdalena B
Skrev om Moderna bad

Efter att ha träffat representanter för tre firmor kände jag att det var Moderna Bad jag ville samarbeta med två månader framåt och det visade sig vara helt rätt val. Mycket tillmötesgående, proffsiga och fina hantverkare att ha att göra med som höll mitt hem städat och fint under byggtiden. Jag kände tillit till varje enskild person från första dagen. Moderna Bad och samtliga medarbetare får maxbetyg av mig, resultatet är dessutom över förväntan och arbetet utfördes snabbare än förväntat. Däremot finns mer att förvänta från deras underleverantör Kakelspecialisten.

KAROLIINA J
Skrev om Moderna bad

Jag ångrar att jag anlitade Moderna bad och vill bestämt avråda andra från att anlita det här företaget. Under arbetets gång orsakades omfattande skador i båda rummen intill badrummet, resultatet var uselt, kommunikationen bristfällig och en hantverkare agerade aggressivt när frågor kring badrummet skulle diskuteras. Detta för att nämna några exempel.

Birgitta I A B
Skrev om Moderna bad

Varning för detta företag! De bra omdömen de har är insamlade omdömen från företaget. Vi skulle renovera ett ca 3 kvm stort badrum där det mesta blev fel. De drog in el som de sedan skar av och kaklade över. De önskade därför knacka ett jättestort hål i den nyrenoverade vardagsrumsväggen. De smutsade ned kopiöst då de gick bakom de inplastade väggar de satt upp till övriga rum. Där använde de våra möbler bl a vår fina vita String-bokhylla som snickarbänk och för matrester, den blev förstörd. De monterade badkarsblandaren...

Daniel W
Skrev om Moderna bad

Moderna bad fick uppdraget att från grunden totalrenovera två stora badrum i min nya lägenhet. Nu när arbetet är klart kan jag inte vara mer nöjd. Alla inblandade har uppvisat en otrolig professionalitet i kombination med en ödmjuk och lyhörd approach. Detaljfinishen hos kakelsättarna var helt otrolig och jag vill verkligen ge alla inblandade från Moderna bad högsta betyg! Anders

Agnetha O
Skrev om Moderna bad

Mycket bra samarbete i alla led hela vägen. Otroligt skötsamma och noggranna hantverkare. Lösningsfokuserade! Jag är supernöjd! Rekommenderas varmt!!

CARL-OLOF V
Skrev om Moderna bad

”Projektledaren” Josef lyfte inte ett finger - skrev inte ned någonting från startmötet. All utrustning var beställd och hemma vid startmötet. Trots detta planerade inte Josef eller byggarna efter vilken utrustning som var köpt. De improviserade och slarvade. Resultatet? Handfat med kommod fick inte plats, wc-utrymmet för litet för en vuxen människa. WC och dusch monterades på fel höjd, trots skriftlig överenskommelse om specialhöjd. Duschen kunde sedan ej monteras högre, medförande att annan modell skulle köpas, på kundens...

ingeborg m gillar detta
THERESE S
Skrev om Moderna bad

Anlita INTE. De lovade att renoveringen av mitt tre kvadratmeter "stora" badrum skulle ta två till tre veckor. De började med att kakla fel, sen satte de toaletten fel, de spräckte mitt nya handfat, de satte upp silverfärgade fästen till blandaren i duschen som är i guldfärg, när de skulle sätta upp duschväggen upptäckte de att rörmokaren satt vattnet till tvättmaskinen för långt till höger så det gick precis där väggen skulle monteras. De fixade förvisso till allt men det tog sju veckor. Under tiden kunde jag inte bo i...

ingeborg m gillar detta
Ellie K
Skrev om Moderna bad

Vi total renoverade badrum. Vi fick bra första intryck av projektledaren. Dom gjorde ett grundligt o gediget arbete. Tidsplanen höll och vi fick bra återkoppling.

Ulrika J
Skrev om Moderna bad

Vi har fått hjälp med badrumsrenovering och vi kan varmt rekommendera moderna bad till andra som önskar renovera deras våtrum.

Nick N
Skrev om Moderna bad

Bästa tjänst! Jag är alltid nöjd! Bästa kvalitet! Man kan inte bli besviken med det hör företaget! Rekomenderar gärna! Mvh Jonas

Ulf H
Skrev om Moderna bad

Moderna bad med projektledaren Josef byggde mitt nya badrum. Nu är det mycket trevligt att gå in i badrummet som jag är mycket nöjd med. Darek gjorde ett fint plattsättningsjobb. Mattias och någon till ? gjorde bra rörmockar- och elektrikerjobb. En kille (Ivan) som Moderna bad anlitade från en annan firma kom snabbt och rättade perfekt till en sak som blev lite annorlunda. Badrumsbyggaren gav hela tiden riktigt bra service. Jag är helt nöjd och vill gärna anlita dem igen om det blir aktuellt med min nuvarande bostad eller med någon eventuell ny bostad. Ulf Hjorth

Mikael O gillar detta
Svar från Moderna bad

Tack för din recension Ulf. Det har varit trevligt att samarbeta med dig och göra ditt badrum riktigt snyggt. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss för eventuella frågor eller funderingar. Hälsningar Josef Projektledaren

Charlotte L
Skrev om Moderna bad

Badrumsfixaren renoverade vår toalett och byggde ut utrymmet för att inrymma en ny dusch. Vi hade en bra uppstart och bygget gick ungefär enligt plan. Ett tips är att verkligen mäta ordentligt om ni jobbar i ett tajt utrymme så allt för plats som man planerar. Vi är nöjda med Badrumsfixarens arbete och kan rekommendera dem! Bra bemötande av Josef och Mattias.

Svar från Moderna bad

Tack för de trevliga recensionen. Visst ska man vara extra noga att utnyttja utrymmen maximalt speciellt om man har ett litet badrum. Jag tycker att ni har lyckats riktigt bra med detta. Och grattis till ert nya fräscha badrum! Hälsningar Josef Projektledaren

Dominik M
Skrev om Moderna bad

Trevliga och duktiga människor !

Mirjam M
Skrev om Moderna bad

Vi fick hjälp med vårt badrumsrenoverig och det är vi supernöjda med. Projektledaren Josef har varit tillmötesgående och proffsig hela vägen. Vi har haft en del frågor och funderingar och det har vi kunnat bolla regelbundet. Tack även till killar som haft bra känsla för detaljer.

Darejan K
Skrev om Moderna bad

Rekommenderar Moderna Bad som leverantör.

Bengt F
Skrev om Moderna bad

Ett trevligt gäng som renoverade vårt badrum. Visst var det en byggarbetsplats men som det lovades så var det ordentligt plastat och det höll bra det. Vi fick regelbunden återkoppling kring projektet och de ändringar vi behövde göra (tillvalen) sköttes bra. Inga överpriser! Riktigt vassa killar från projektledaren Joseph som guidade oss genom bygget till plattsättaren som gjorde ett bra jobb. Tack

Homa K
Skrev om Moderna bad

Supernöjda med allt från bemötande, service, proffsighet! Rekommenderar starkt om man vill ha kvalitet.

Josephine J
Skrev om Moderna bad

Flexibla, duktiga och tillmötesgående. Rekommenderas varmt!

Fia K
Skrev om Moderna bad

Nöjd med den professionella renoveringen. Duktiga & bra bemötande.

Rafal W
Skrev om Moderna bad

Jag renoverade min badrum och är fantastiskt nöjd. Personalen var väldigt kunnig, vänlig och lyhörd. Slutresultatet blev perfekt med jättebra kvalitet. Jag kan starkt rekommendera Moderna bad AB.

Stefan S
Skrev om Moderna bad

Renovering av badrum Jätte trevliga och tillmötesgående på allt Vi löste allt på ett bra sätt Dom gjorde vårat gamla badrum jättesnyggt Kan varmt rekommenderas

Vano K
Skrev om Moderna bad

Vi fick hjälp med att renovera vårt våtrum. Noggranna och trevliga att ha med att göra. Kommunikation flött bra och vi fick snabbt svar på våra frågor. Resultat på arbetet 👍 Rekommenderar till grannar och vänner.

Niklas H
Skrev om Moderna bad

Vi fick tidigare hjälp med badrumsrenovering i vår nyköpta lägenhet. Vi är så nöjda! Från start till slut har de varit duktiga. Väldigt bra kommunikation med projektledaren som var lyhörd till våra önskemål. Även om vi var sena med inredning kunde de fixa det i efterhand. Ett stort plus var att de höll ordning under bygget och det förenklade mycket för oss när vi bodde hemma. Stort tack för lyckat renovering.))

Anna J
Skrev om Moderna bad

Två badrum renoverade av Moderna Bad! Så nöjd:) Proffsigt och trevligt bemötande i alla led. Från Offert till färdigt badrum! Duktiga noggranna hantverkare med perfekt finish, som trots all röra under bygget lyckades hålla städat och snyggt efter sig. Jättebra kontakt och återkoppling av byggledaren Mattias som hela tiden informerade badrumsbygget. Snabba svar av Mattias och Josef på de frågor jag hade under byggets gång. Resultatet blev bättre än vad jag hade hoppats på! Rekommenderas!

Kashira R
Skrev om Moderna bad

Vi är väldigt nöjda med Modernabad, de har varit proffsiga från start till slut. Allt började med att de kom till oss för att lyssna in våra önskemål om det nya badrummet för att sedan skapa en offert, en detaljerad offert med fasta kostnader som har stämt hela vägen. Det har funnits byggledare på plats som hela tiden har haft koll på projektet, sedan har vi även haft kontakt med projektledare som har hjälpt oss med de olika ändringarna och tilläggen under projektets gång. Vi är extra nöjda med hur de snabbt kunde...

Magnus B
Skrev om Moderna bad

Mycket nöjda med resultatet av badrumsrenoveringen. Allt fungerade smidigt från säljbesök tills besiktning. Bra input med förslag på lösningar som vi inte hade tänkt på innan. Projektledaren guidade oss igenom med sånt som kunde göra badrummet mer praktisk. Tillgänglighet och uppdatering gjorde att vi kände oss trygga igenom bygget. Kommer definitivt anlita de för nästa projekt.

Helen M
Skrev om Moderna bad

För ett tag sedan fick vi renovera hemma hos oss och vi valde att jämföra ett par offerter. Vi fick bra intryck från första mötet och valde att gå vidare. Hela renoveringen tog ca 4-5 veckor. Under bygget skötte snickaren arbetet bra, främst städningen under dagarna, det gjorde att vi kunde bo hemma. Allmänt hade vi bra kommunikation och våra frågor besvarades snabbt under bygget! (även efter arbetstid))

Federico M
Skrev om Moderna bad

Mycket bra bemötande och service. Rekommenderas!

Eleonora A
Skrev om Moderna bad

Mkt bra service, bemötande och kontakt. Kommer att anlita igen. Rekommenderas varmt!

Rebecka K
Skrev om Moderna bad

Upplevde att såväl som kvalitén och bemötandet var på hög nivå. Plattsättaren var mycket noggrann och badrummet blev t.o.m. färdigt några dagar innan slutdatumet. Högsta betyg!

JOHAN B
Skrev om Moderna bad

Våren 2021 gjorde vi en mycket omfattande badrumsrenovering. Dubbla duschar, badkar, platsbyggt ångrum med välvt tak med marmormosaik, golvvärme, måttbeställda badrumsmöbler och flera nischer med belysning i etc. Dyra material bl.a. marmorgolv och marmor hexagoner på väggar i dusch och ång-rum, marmorhyllor och bänkskivor i dyra material. Fem olika belysningssystemsystem inklusive fiberoptik i ångrummet samt el och manöverpanel för ångrum. Inte ett enkelt projekt men med mycket höga kvalitéts-förväntningar. Imponerande...

Patrik Nils Jonathan B

Omfattande renovering av badrummet med en hel del speciallösningar och extra tillval, såsom golvvärme, nedsänkt tak med dold belysning, inkaklat badkar och platsbyggt tvättställ. Den huvudsakliga hantverkaren och plattsättaren uppvisade stor noggrannhet och yrkesstolthet vilket resulterade i ett badrum som på många sätt överträffat mina förväntningar. De små synpunkter jag haft under arbetets gång har tagits emot och åtgärdats. Rekommenderar varmt!

Johan L
Skrev om Moderna bad

Vi byggde ett extra badrum i vår lägenhet. Vi var jättenöjda med arbetet - slutresultatet blev toppenbra! Killen som gjorde det mesta av jobbet var duktig och noggrann, det var samma kille varje dag och han hade koll på projektet och var trevlig. De hjälpte oss också att hitta en lösning för det lilla utrymmet som vi inte hade tänkt på, och hjälpte oss att beställa det extra materialet till det som vi behövde. De kunde åts sig jobbet på kort varsel trots att vi insisterade på att göra det mitt i sommaren när både vi och...

MARTIN G
Skrev om Moderna bad

Sammanfattningsvis: Acceptabel kvalitet i slutändan, men var beredd på mycket strul och dålig kommunikation med oönskade förseningar och problem. Vi skulle inte anlita dem igen. Vi anlitade Moderna Bad för att renovera badrummet då det uppstod en skada på golvet med risk för vattenskada. Den initiala kontakten kändes positiv och då vi hyrde ut lägenheten i andrahand samt för tillfället bodde utomlands och då hade hyresgäster i lägenheten där renoveringen skulle utföras, hade vi särskilda önskemål om att kontakten under...

Erik Urban V
Skrev om Moderna bad

Kom ut efter sista betalda fakturan för att säkerställa att vi VERKLIGEN var nöjda. Gjorde små justeringar efter att jobbet var avlutat som om det vore en heders-sak. Så får man nöjda kunder!

Patrik Nils Jonathan B gillar detta
OLOV JOAKIM W
Skrev om Moderna bad

Vi har renoverat vårt badrum med hjälp av Moderna Bad och är väldigt nöjda. Vi fick god hjälp och rådgivning genom hela processen men pricken över i är nog ändå plattsättningen. Den är i yppersta världsklass! En fantastisk kvalitet ända ner på extrem detaljnivå!

Niklas Kristoffer E

Vi har renoverat vårat badrum med hjälp av Moderna bad. Dessvärre har det varit mer problem än vad i alla fall vi hade räknad med för det priset. Moderna bad låg bland de med högst pris i offerterna, vi fick däremot ett väldigt bra förtroende för säljaren som besökte oss. Däremot har problemen avlöst varandra under renoveringen. Med projektledare som inte svarar. Inte utför sina åtaganden vilket medförde en flera veckors försening. Under rivningen av förra badrummet lämnades ytterdörren på vid gavel en fredagkväll...

MARTIN G gillar detta
Annika L
Skrev om Moderna bad

Först av allt ska det sägas: En mycket duktig hantverkare som gjorde ett utmärkt tätskikt, mycket väl utförd plattsättning och i stort sett perfekt montering av inredningen. Han var även väldigt trevlig. Trots detta kan jag absolut inte rekommendera den här firman. Glöm att du får designhjälp. Jag valde tyvärr bort en annan billigare och tydligare offert från en annan firma som var ärliga på den punkten och av det skälet. Det du får av Badrumsfixaren är en kladdig skiss som du hade kunnat göra lika bra själv . I mitt...

MARTIN G och Niklas Kristoffer E gillar detta
ANZHELA N
Skrev om Moderna bad

Det här är ett omdöme från min syster Inga som nyligen renoverat en toalett och ett badrum i sin lägenhet i Solna: "Jag ville ha ett nytt och fräscht badrum. Mitt val föll på "Badrumsfixarna/Moderna Bad". När jobbet satte igång gick det lite knackigt och jag var långt ifrån nöjd med hur det gjordes. Jag är nog en rätt petig person och hade många åsikter på hur arbetet lades upp. Här skulle det kunna fortsätta åt fel håll. Men tack vare Mikael Overbring, hans lyhördhet och vilja att göra sina kunder nöjda, vände allt....