Ringde för att förlänga mitt avtal och fick ett mycket bra bemötande och tydlig information om avtalet
Motala Energi
Om företaget
Motala Energi är det lilla elbolaget med det stora hjärtat! Vi ser till att du som kund alltid får förstklassig service och hjälp för att hitta det allra bästa elavtalet för dig. Vi verkar nära kunden i alla lägen och ser till att du får trygghet och enkelhet, tillsammans med bästa tänkbara prisbild. Vår målbild är att vara...
177 omdömen om Motala Energi
Sedan starten hos Reco 2022
Jag har upplevt att det var jätte lätt att bli kund hos er. Det fungerar bra och förhoppningsvis fortsätter så.
Helt ok företag.påminner före kontraktet gpr ut.
Blev lite strul när mitt fastpris övergick till något annat. Detta rättades till. Nöjd kund
Jag är väldigt nöjd med tjänsterna som Motala Energi erbjuder. De är transparenta och flexibla. De hjälpte mig med rätt typ av avtal för att få en effektiv energiräkning.
Mycket prisvärd energi av leverantör
Bra bemötande när jag ringde ktj jag slapp vänta och fick tala med en levande människa som visste vad hon talade om så för mig som är en liten kund fungerar allt bra. Uppskattar mycket att få tala med en normal människa på kundtjänst.
Hej Marita. Tack för dina fem stjärnor och fina feedback gällande servicen. ⭐ Ha en fin dag. Emelie
Lagom dyrt, vänliga, helt ok att göra med.
Hej Afshin. Tack för ditt fina omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie
Ok. Bra prissättning. Fungerar som det ska.
Hej Maude. Tack för ditt omdöme och feedback.⭐ Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice om det skulle dyka upp några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Bra!!!! Bra hästen hette freja
Hej Sven. Tack för ditt omdöme och så roligt att allt är bra. Ha en fin dag. Emelie
Jag är väldigt nöjd med dig, tack så mycket
Hej Sana. Tack för ditt omdöme och feedback! Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Jättebra och mycket bra priser! Vi har varit jättenöjda
Hej Elin. Tack för ditt omdöme och fina feedback gällande priserna som vi erbjuder. Vi hoppas att ni ska vara fortsatt nöjda hos oss.💫 Ha en fin dag. Emelie
Jag har alltid blivit bemött på ett bra sätt. De var tydliga med att svar på mina frågor. Jag har nu ändrat min el med ett löpande avtal på priset. Mvh Margit
Hej Margit. Tack för dina fina fem stjärnor och vi uppskattar dina ord om vår service och avtal.⭐ Ha en fin dag. Emelie
Det har fungerat bra under hela tiden
Hej Henrik. Tack för ditt omdöme och feedback. Tveka inte på att kontakt oss via vår kundservice om det skulle uppstå några frågor eller funderingar.⭐ Ha en fin dag. Emelie
Dom har så trevlig personal och jag känner mig lungn med deras avtal.
Hej Håkan. Tack så mycket för dina fem stjärnor. ⭐ Vi blir väldigt glada över att du är nöjd med servicen och avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag.🌹 Emelie
HITTILLS HAR DET FUNGERAT BRA. VARFÖR 30 TECKEN
Hej R. Tack för ditt omdöme och så härligt att allt fungerar bra.🌹 Ha en fin dag. Emelie
Svarar alltid i telefon, pålitlig info.
Hej Susanne. Tack för dina fyra stjärnor och feedback gällande servicen.⭐ Ha en fin dag.🌹 Emelie
De levererar el och tar betalt!
Hej Magnus. Tack för att du tog dig tiden att skriva ett omdöme, härligt att allt fungerar bra. Ha en fin dag. Emelie
Billigt och bra. Blir alltid trevligt bemött.
Hej Rosemary. Tack för ditt fina omdöme och feedback gällande avtalet och servicen, detta blir vi väldigt glada för. ⭐ Ha en fin dag. Emelie
Aldrig problem, leverera billig el hela tiden. Enda negativa är väl att Motala aldrig har några erbjudande till oss långvariga kunder.
Hej Bea. Tack för ditt omdöme och feedback gällande erbjudanden. Vi tar till oss detta för att utvecklas vidare och det är ju självklart viktigt för oss att behålla långvariga kundrelationer. Ha en fin dag. Emelie
Efter ett par år som kund hos Motala Energi är omdömet positivt. Stark bidragande orsak är den kontakt jag haft med kundservice. Minns inte kvinnans namn men haft turen att fått samtala med henne vid ett par tillfällen.
Hej Sten. Tack för ditt trevliga omdöme och tydliga feedback gällande servicen. Så roligt att läsa att du är nöjd med avtalet och framförallt servicen som vi också värdesätter högt! Ha en fin dag. Emelie
Jag tycker ni har justa pricer, rimliga priser.
Hej Fure-Ning. Tack för ditt fina omdöme och feedback! Vi tar till oss dina ord. Ha en fin dag. Emelie
Bra smidig hjälp via telefon välja rätt elavtal o få smidigt undertecknad o de sände även en papperskopia av avtalet vilket vi äldre(80 år) uppskattar. Bra kunftjänst!
Hej Dalpat. Tack för dina fem stjärnor! Så roligt att läsa att du är nöjd med avtalet samt vår kundservice som jobbar hårt för att göra sitt arbete perfekt. Ha en fin dag. Emelie
Bra bemötande i kundtjänst och alltid korrekt
Hej Kent. Tack för dina fem stjärnor! ⭐ Härligt att allt fungerar enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie
Det funkar bra. Inga bekymmer att få kontakt och hjälp med bra avtal.
Hej Karin. Tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med servicen och avtalet. Ha en fin dag. Emelie
Levererar el som vi betalar för. Lite dyrt
Hej Susanne. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi tar till oss din feedback för att jobba vidare med vår kundnöjdhet. Ha en fin dag. Emelie
Bra service och priser. Jag skulle uppskatta om jag kunde få fakturor skickade till min bakapp. Sist jag försökte göra detta kunde de inte hjälpa mig.
Hej Regina. Tack för dina fem stjärnor. Vi tar vidare din feedback och vi hoppas att du förblir nöjd kund hos oss. ⭐ Ha en fin dag. Emelie
Fick 2 år med bra pris, vs utan månadsavgift och rabatt per kWh, 3 året ville Motala energi inte ge mig dessa rabatter längre så jag byta till annan elhandelsbolag
Hej Robert. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har haft hos oss. Ha en fin dag. Emelie
Priset på El är för närvarande inte okej
Hej Marta. Tack för ditt omdöme och feedback! Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig att se över ditt avtal. Ha en fin dag. Emelie
Vet inte vad jag ska säga, jag har ström så det är ju bra , men hur dom är om jag jämför med andra vet jag inte så det blir svårt att bedöma dom.
Hej Jim. Tack för ditt omdöme. Vi blir glada att höra att allt fungerar bra! Ha en fin dag. Emelie
Hade inte förnyat elavtalet så jag fick betala ca. 90öre Extra för varje kwh. Aldrig mer motala energi
Hej Hans. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi tar vidare denna. Ha en fin dag. Emelie
Lurendrejeri är bolagets affärsidé.
Hej Lenita. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi tycker dock det är tråkigt att du känner dig missnöjd. Kontakta gärna oss på 0141-75 35 10 eller kundservice@motalaenergi.se om du skulle vilja förklara vad som skett. Ha en fin dag. Emelie
Varning! Jag och en vän till mig har fått en slutfaktura från dem där de påstår att de vill ha en lösenavgift för avtalsbrott. De begär över 13000 kr. Detta trots att avtalet är uppsagt precis när det ska och bekräftat av dem. Detta görs uppenbart systematiskt. Det är dessutom olagligt. Utöver det har de från början givit vilseledande info om bla priser, samt senare tagit ut fel priser, vilket de har fått betala tillbaka efter bestridande.
Hej Lars. Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme. Vi vill väldigt gärna komma i kontakt med dig då vi haft problem med systemet som skickar ut automatiska slutfakturor på kontraktsbrott. Kontakta gärna oss på customersupport@motaltaenergi.se så att vi kan dubbelkolla vad som skett. Ha en fin dag. Emelie
Varning för det här bolaget, ändrade avtalet utan att meddela. Påstår att detta skett via mail vilket det inte gjort. Om man läser kommentarer här så påstår de även att de återkopplar om man mailar dom vilket dom inte gör. De svarar inte heller på telefon längre trots att de har "öppet" enligt öppettider. Rent blufföretag.
Hej Peter. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig, kontakta gärna oss på customersupport@motalaenergi.se så att vi kan kolla på ditt ärende igen. Givetvis skall vi besvara mailen och samtalen och det är väldigt märkligt att du inte fått gehör. Ha en fin dag. Emelie
Tre gånger dyrare el och alla tillägg på köpet också, då blir det fyra gånger dyrare el. Appaen funkar inte. Svårt med supporten Stängt på lördag och söndag .
Hej Jan. Tack för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om din upplevelse, vi tar vidare feedbacken gällande priset, appen och öppettiderna. Önskar dig en fin dag. Emelie
Nu när jag gått över till Vattenfall efter deras oärliga hantering av elpriset. Uppsägningen tog slut den 9/1-24, Dom nio dagarna tog Motala energi ut 199,62 öre per kw. Resten av månaden tog Vattenfall ut 97,49 öre Per kw. Inkl. allt. Så passa er för Motala energis avgifter Janne
Hej Jan. Det låter som ditt avtal har löpt ut och du då har gått över på vårt tillsvidare avtal som är en dyrare avtalsform. Hör gärna av dig på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över vad som skett. Ha en fin dag. Emelie
Ockrare! Tar omotiverat mycket betal för rörligt elpris
Hej Anders. Vi tackar för din feedback och omdöme, kontakta gärna oss på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över ärendet. Ha en fin dag. Emelie
Helt klart ett oseriöst företag som direkt tog chansen att blåsa mig när det tidigare avtalet via Kundkraft gick ut. Hade tidigare via mejl lovat att man skulle fortsätfa få ett konkurrenskraftigt rörligt pris men dom bara lurade sina kundkraft kunder med detta. Från att ha haft ett antal där jag betalat spotpris + påslag med 6,40 öre fick jag spotpris + 106,40 öre, vilket inneburit mer än dubbelt så högt pris för de 3,5 månaderna jag blir kvar inne avtalet är uppsagt. Klantigt av mig själv att vara godtrogen och inte...
Hej Andreas. Beklagar verkligen att det blivit såhär, du får gärna kontakta oss på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över ditt ärende och se om vi kan reda ut vad som skett. Ha en fin tisdag. Emelie
Har inte känt mig så lurad sedan jag köpte ”guld” av en gatuförsäljare på Grand Canaria när jag var 16år. Det måste vara på gränsen till olagligt att ändra avtal och priser utan samtycke. De måste vara trötta på alla klagomål då de inte ens gör ett försök att förklara sig för behålla kunderna utan gladeligen ser att man byter leverantör. Så lyd mitt råd att absolut inte bli kund till Motala energi, du blir lurad.
Hej Andreas. Vi har tyvärr inte haft tillgång till denna sida förens nu då vi har ny kundservice, du får gärna kontakta oss på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över vad som skett och se om vi kan reda ut ärendet. Ha en fin dag. Emelie
Varning Varning Var kund till Kundkraft och varit mycket nöjd, hur har det blivit så att vi hamnade på Motala energi som kunder är en annan fråga, från oktober till 17 december kommer fakturor med 150% påslag för då blivit man tills vidare kund, jag är inte ensam på detta och jag rekommenderar alla som blivit lurade på detta set skall anmäla till Konsumentverket, hoppas att dom stoppar denna bolag som lurar konsumenter. Akta är från Motala Energi
Hej Nikolaos. Tack för ditt omdöme men väldigt tråkigt att du är missnöjd, du ska ha fått information av kundkraft och oss när kundkraft lade ner som bolag att man stannar kvar som kund hos det bolaget som kundkraft tecknade avtal med. Kontakta oss gärna på customersupport@motalaenergi.se så ska vi se över saken. Ha en fin dag. Emelie
De ändrade avtalet från fast till rörligt utan mitt samtycke. Bedrägeri. Anmält till konsumentverket.
SVINDLARE!!. Undvik detta bolag . Vi blev tilldelade detta bolag av kundkraft som vi var väldigt nöjda med innan dom gick i konkurs. Det står på räkningen att det är rörligt elavtal men det är icke fallet. Det är ett tillsvidareavtal som är 150 % dyrare än genomsnittliga elbolag, SMUTS 🤬. Ett vidrigt bolag som jag hoppas läggs ned med omedelbar verkan . -5 stjärnor.
Oseriöst företag, tar extra avgifter för allt samt skickar påminnelse med extra avgift så snart de kan. Välj annat företag.
Precis som ett skitföretag skall vara, dyrt och dålig service.
Motala Energi AB, kränger el. VARNING FÖR SKOJARE! Hade deras ”mixpris” som dock gick över till vinterpriset i oktober - 4,40kr/kWh - hela vintern tills jag upptäckte att Motala energi hade detta, marknadens högsta pris. När jag ringde dem om detta i februari så backade de ner priset till rörligt från årskiftet. Till vilket pris vet jag dock inte. Nu ska vi ha haft deras rörliga pris sedan mars, så upptäckte jag idag att vi fick betala 1,14 kr/kWh för juni plus moms och deras avgift dvs hela 1,91kr/kWh! Priset på elskling...
Har försökt att komma i kontakt med Motala el under flera dag.. Fastnar bara i en evig kö.. Tänkte höra om dom kunde förklara för mig hur deras el kan kosta 126,18 (område 3) Å på Vattenfall kostar elen under samma period 45,16.... Hur kan elen vara ca 179% dyrare på Motala el???? Jag upplever Motala el som ett riktigt dåligt val på leverantör........ Gunnar
VARNING! VARNING! VARNING! Mycket missnöjd med Motala Energi. Skulle enlogt säljaren vara billigt, har aldrig haft så dyra elräkningar. Deras maxpris har enligy deras lista legat på ca 240öre/kwh men jag har fått betala 480öre/kwh. Riktiga lögnare. Har åxå i avtalet bett om pappersfantura men har bara fått en enda fsktura i brevlådan, som dessutom va en påminnelse eftersom jag missade att dom skickade via e-post. Har även fått från inkasso på fakturor som redan är betalda. Passa er för detta företag.
Tack för ditt omdöme Christer, Väldigt tråkigt det du upplevt, vi har nolltolerans på Motala Energi Din kritik är väldigt viktig för oss och vi är tacksamma över att du lämnat ett omdöme. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice för att förklara mer om din upplevelse så vi kan ta detta vidare. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
The company will lie and cheat to lock you in as a customer - DO NOT TRUST THEM
Hello Gustavo, We certainly don't lie and cheat to our customers, but it's sad to hear that you got that image of our company. Your criticism is very important to us and we are grateful that you left a review. You are always welcome to contact us at customer service to explain more about your experience so we can take this further. Wishing you a continued nice day! Best regards, Jesper
Den sämsta skit jag någonsin varit med om! Undvik till varje pris!
Hej Lars, Tråkigt att höra att du inte är nöjd med våran tjänst. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice för att förklara mer om din upplevelse så vi kan ta detta vidare. Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
Mycket nöjd! I denna jobbiga situation med högt elpris fick jag mycket bra hjälp att lösa detta av Ahmed på Motala El som agerade kvickt och och väldigt proffsigt, tack!
Hej Camilla, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper