Motala Energi AB
Det ska vara tryggt att välja ert lokala elbolag
Varje år omsätts det onödigt många miljoner kronor i förbrukning av el i vårt avlånga land, detta vill vi ändra på. Här vill vi skapa en hållbarhet och en långsiktighet så att ni som kund får bästa tänkbara elavtal som är anpassat just för dej. Som len mindre elleverantör vill vi utmana och kämpa för att ni ska få bästa tänkbara leverans av el till låg kostnad.
Motala Energi är ert val som verkar nära dig i alla lägen. Vi vill skapa för fler arbetstillfällen och vi står för en värdegrund där vi vill få samhället att blomstra. närhet till dej som kund är viktigt. Besök oss, vi bjuder på en fika och tipsar gärna om hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt när det kommer till bästa tänkbara elavtal.
Motala Energi inte bara ett lokalt bolag. Vi är redan ett nationellt bolag som redan har över 15 000 kunder. Genom att också agera nationellt blir vi starka och kan än bättre kämpa för er både det lokala och för våra kunder
Vår målbild är att vara vassare än våra konkurrenter på pris, leverans, trygghet och service. Och sist men inte minst sätta det lokala näringslivet och föreningslivet i ett nytt fokus.
Vår fantastiska kundservice har öppet alla dagar mellan 09.00-17.00 för att vi ska kunna hjälpa dej på bästa sätt.
Varje år omsätts det onödigt många miljoner kronor i förbrukning av el i vårt avlånga land, detta vill vi ändra på. Här vill vi skapa en hållbarhet och en långsiktighet så att ni som kund får bästa tänkbara elavtal som är anpassat just för dej. Som len mindre elleverantör vill vi utmana och kämpa för att ni ska få bästa tänkbara leverans av el till låg kostnad.
Motala Energi är ert val som verkar nära dig i alla lägen. Vi vill skapa för fler arbetstillfällen och vi står för en värdegrund där vi vill få samhället att blomstra. närhet till dej som kund är viktigt. Besök oss, vi bjuder på en fika och tipsar gärna om hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt när det kommer till bästa tänkbara elavtal.
Motala Energi inte bara ett lokalt bolag. Vi är redan ett nationellt bolag som redan har över 15 000 kunder. Genom att också agera nationellt blir vi starka och kan än bättre kämpa för er både det lokala och för våra kunder
Vår målbild är att vara vassare än våra konkurrenter på pris, leverans, trygghet och service. Och sist men inte minst sätta det lokala näringslivet och föreningslivet i ett nytt fokus.
Vår fantastiska kundservice har öppet alla dagar mellan 09.00-17.00 för att vi ska kunna hjälpa dej på bästa sätt.
Utmärkelser
130 omdömen om Motala Energi AB
Sedan starten hos Reco 2022
-
skrev om Motala Energi AB
The company will lie and cheat to lock you in as a customer - DO NOT TRUST THEM
-
skrev om Motala Energi AB
Den sämsta skit jag någonsin varit med om! Undvik till varje pris!
-
skrev om Motala Energi AB
Mycket nöjd! I denna jobbiga situation med högt elpris fick jag mycket bra hjälp att lösa detta av Ahmed på Motala El som agerade kvickt och och väldigt proffsigt, tack!
-
skrev om Motala Energi AB
Allra sämsta elbolag i Sverige, räkningen var tre ggr högre än tidigare elbolag, har sagt upp och fick en avgift på 3562kr pga att avtalet bryts i förtid. Ingen bindningstid gällde på mitt avtal enligt försäljaren. Har anmält till Konsumentverket. Hoppas alla gör detta.
-
skrev om Motala Energi AB
Värsta tänkbara kundbemötande.
Jag har haft Kundkraft i många år och varit nöjd med de bolag de har valt. Men Motala Energi (som Kundkraft har valt ut) har totalt noll förmåga att lyssna in kunden.
Det här har hänt:
1. Plötsligt mitt i semestern får jag ett påminnelsebrev om en obetald faktura från Motala Energi. Jag ringer dem och frågar varför jag inte har fått någon faktura tidigare. De visar sig att de har skickat den till en mejladress jag inte längre läser. (Jo jag har angett den adressen till Kundkraft en gång i tiden, vilket är mitt ansvar. )
2. Alla bolag som Kundkraft har valt ut tidigare har skickat fysiska fakturor. Jag är med andra ord helt oförberedd på att få fakturor via e-mail och i synnerhet till en mejladress jag inte längre läser. Om jag vore chef för Motala Energi skulle jag ha frågat Kundkraft om hur de tidigare el-bolagen har fakturerat sina kunder för att så smidigt som möjligt ta över kundstocken och göra kundupplevelsen bra. Detta har Motala Energi tydligen inte gjort och kör ut fakturor den billigaste tänkbara vägen - via e-mail. Och då förmodligen till en hel del kunder som precis som jag har angett en mejladress man inte längre använder aktivt.
3. Jag betalar fakturan omgående och ytterligare en till som jag lyckas hitta i den mejladress jag inte längre använder.
4. En vecka senare den 4 augusti kommer ett inkassokrav från Motala Energi. Brevet är dock daterat den 20 juli och inkassokravet skulle vara betalt den 4 augusti. Jag hyr ut mitt hus och har eftersändning och Post Nords bristfälliga hantering känner vi väl alla till. Brevet nådde fram till mig först samma dag som inkassokravet skulle vara betalt. Jag är annars hemma hela sommaren och tömmer min post varje dag.
5. Jag ringer Motala Energi närmare 15 gånger. I den långa väntan i kön avbryts till slut varje samtal med beskedet: "Just nu kan vi inte ta ditt samtal." Då har jag varje gång suttit och väntat i kön cirka15 - 30 minuter varje gång. Idag kom jag till slut fram och ber dem om att avskriva inkassokravet. Jag hade ju betalat allt en vecka innan jag fick inkassokravet.
6. En mycket tjurskallig man vägrar lyssna in de problem jag har mött. Han kan inte alls tänka sig att ta bort inkassokravet. Enligt deras VILLKOR (som verkar vara heligare än Bibeln) "kan de inte ta bort inkassokravet. Jag är i det här läget inte särskilt glad efter alla försök att nå dem utan att komma fram.
7. Jag förklarar att jag själv har företag och är mycket mån om mina kunder. I våra villkor står det att vi debiterar 250 kr för outlösta försändelser, men vi ringer alltid upp kunden för att höra vad som har hänt först om vi får tillbaka ett paket. Har kunden t ex hamnat på lasarettet då debiterar vi naturligtvis inte kunden. Om kunden har slarvat brukar de erkänna detta och är ok med debiteringen. Att lyssna in kunden är centralt för att få behålla kunderna i framtiden.
8. Killen på Motala Energi kan inte ta in något om att jag önskar en god kundhantering. Det var som att tala med en betongstolpe. Total noll inlyssningsförmåga. Jag har ju försökt göra rätt så långt jag har kunnat givet de förutsättningar som har radats upp. Jag börjar bli arg och nämner om att han verkar fungera som en stelbent myndighetsperson på Livsmedelsverket eller Läkemedelsverket. Då slänger han ur sig orden: "Där gick gränsen" och slänger på telefonluren.
9. Kvar står jag utan besked om jag kan få fysiska fakturor i framtiden istället. Om han nu till varje pris skall ha in inkassokravet behöver jag få veta hur jag skall göra nu. Vilket belopp skall jag betala nu när jag vet att jag har betalat en del belopp som återges i inkassokravet? Jag fick inkassokravet den 4 augusti, samma dag som de krävde att beloppet skulle vara inne på deras konto. Jag fick inget svar på hur vi skall hantera situationen så det här inte går till betalningsföreläggande.
10. Jag ringer igen. Sitter i telefonkön i ca 30 minuter. Plötsligt avbryts samtalet:med beskedet: "Just nu kan vi inte ta ditt samtal."
Jag avskyr företag som Motala Energi. -
skrev om Motala Energi AB
Det finns över 100 elbolag i Sverige…Motala energi är det allra sämsta. Du pratar med dem i telefon och de får det att låta billigt och bra och enkelt att säga upp. Sanningen är att du är fast när du gjort misstaget att välja dem. Du kan bara säga upp det om du flyttar om du inte vill betala en stor avgift (det nämner de inte när du till och med frågar i telefonen). Även om du flyttar och du har avslutat med dem i telefon och de sagt att allt är färdigt så fortsätter de skicka räkningar på en bostad och en elanvändning du inte har använt. Killen jag har pratat med i telefonen var otrevlig och dryg. De bryr sig inte om service eller sina kunder. De vill lura så många som möjligt att skriva avtal och sen bryr de sig inte om kvaliteten eller dig som kund. Bättre att elda upp sina pengar i kaminen än att gynna det här företaget.
-
skrev om Motala Energi AB
Ok bra och vederhäftig
Ok höga förväntningar då jag är er kund
El -
skrev om Motala Energi AB
Bra service med bra operatörer men åt hvete för lång väntetid i telefonkö!!!!! 25 minuter för att sedan bli bortkopplad när man kommer fram och sedan ytterligare 25 minuter i telefonkö. Inte bra!!
-
skrev om Motala Energi AB
Bra och trevlig kundtjänst med trevligt bemötande
-
skrev om Motala Energi AB
Hej har redan lämnat omdöme men upprepar att jag varit i kontakt med Shirin som sitter på kundtjänst.
Hon var trevlig, engagerad, kunnig och saklig och jag fick svar på mina frågor.
Hon är en utmärkt representant för ert företag.
Behåll henne!
Mvh,
Joachim Henning -
skrev om Motala Energi AB
Jättebra bemötande från första stund, smidig hantering av mitt ärende under samtalet. Kvinnan som svarade hade mitt totala förtroende för henne och Motala Energi. Perfekt ansikte utåt.
-
skrev om Motala Energi AB
Trevligt bemötande. Kundkraft har förhandlat ett nytt avtal med Motala energi
-
skrev om Motala Energi AB
Snabb och bra service. Mejlade och bad att bli uppringd i ett angeläget fakturaärende (efter att inte kommit fram på tfn). De återkom skyndsamt och gav bra hjälp.
-
skrev om Motala Energi AB
Faktura frågor, jätte fin serviss,väll bemötad,tack
-
skrev om Motala Energi AB
Jesper va en trevlig och lättsam företagsrepresentant 🤗👍👍
-
skrev om Motala Energi AB
Fantastiskt trevligt kundbemötande
-
skrev om Motala Energi AB
Mitt ärende blev snabbt och lätt åtgärdat.
-
skrev om Motala Energi AB
Snabb service, kunnig personal
-
skrev om Motala Energi AB
Bra bemötande, snabbt svar, trevliga
-
skrev om Motala Energi AB
Bra och snabb service på mitt problem
-
skrev om Motala Energi AB
Ett mycket trevligt bemötande från en hjälpsam och glad medarbetare!
-
skrev om Motala Energi AB
Helt fantastisk bemötande utan dess like. Jag var sur och upprörd så möttes jag av en vänlig och varm röst som sa vi ska titta och se vad som hänt. Ärligt skäms jag för jag hade uppfattat fakturan fel. Så tack för ni hade tålamod med mig :)
Tack igen för kanon bemötande! -
skrev om Motala Energi AB
Jag fick ett bra bemötande och fick svar på det jag undrade
-
skrev om Motala Energi AB
Ett mycket snabbt och bra åtgärda de!
-
skrev om Motala Energi AB
Vid övergången mellan nytt elbolag,framför-handlat av Kundkraft och Motala energi uppstod missförstånd som ledde till plötsliga inkassokrav som gjorde mig både häpen och förskräckt. Ett samtal till Kund-tjänsten på Motala energi ordnade upp situationen så smärtfritt och elegant att jag förstod att det var en stor blunder att nånsin lämna detta bolag! Gun Allroth
-
skrev om Motala Energi AB
Lång väntetid ikundtjänst innan man blev kopplad till handläggare
Sedan blev jag väldigt bra bemöt av Jesper. -
skrev om Motala Energi AB
Bra bemötande och stort tålamod
-
skrev om Motala Energi AB
Jag har fått jättefin hjälp med problem som uppstått pga Kundkraft. Er kundtjänst har gått till botten med problemet genom att ta fram mina gamla räkningar och styrt upp allt på bästa sätt. Tack för omtanke och support!
-
skrev om Motala Energi AB
Denna gång gick samtalet snabbt och mitt ärende med vår slutfaktura kommer att åtgärdas.
Bra service och bemötande av Jesper! -
skrev om Motala Energi AB
Fantastiskt bemötande och förståelse.
-
skrev om Motala Energi AB
Jag kontakta Motala energi idag 2022-04-07 jl: 10:19, för att jag hade en arände som behövde hjälp med , då en angel som svarade mig heter hon Amanda K , hon hjälpte mig på jätte bra sätt, och hon var jätte snällt och en riktig professionell på sitt jobb.
Jag recomenderar att kontakta kundtjänten till det el bolaget , ni kommer få bra hjälp. -
skrev om Motala Energi AB
Fantastiskt trevligt bemötande 😃
-
skrev om Motala Energi AB
Väldigt gott bemötande. Kort väntetid i telefon och relevant hjälp där mina frågor om avtalet i samband med flytt av elavtal mellan olika adresser besvarades snabbt. Fick hjälp att enkelt lägga in e-faktura. Smidigt!
-
skrev om Motala Energi AB
Hjälpsam, trevlig, problemlösare. Ta väl hand om Amanda på kundservice.
-
skrev om Motala Energi AB
Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Synd att deras kundtjänst inte säger att de är stängt för dagen när man ringer innan stängning och står i kö nästan en timme efter stängning.
-
skrev om Motala Energi AB
Super bra bemötande, fixade de jag ville ha hjälp med
-
skrev om Motala Energi AB
Tycker jag blev bra bemötande.
-
skrev om Motala Energi AB
Jag fick svar på alla mina frågor.Jesper var väldigt hjälpsam
-
skrev om Motala Energi AB
Ringde om min slutfaktura som var pengar tillbaka.
Inga problem, det kommer in på mitt konto -
skrev om Motala Energi AB
Flexibelt och generöst bemötande!
-
skrev om Motala Energi AB
Relativt snabbt att få svar. Trevlig medarbetare som hjälpte mig på bästa sätt.
-
skrev om Motala Energi AB
Har el via kundkraft . Har haft en telefon kontakt med er och möttes av en mycket trevlig och hjälpsam dam , det blir högsta betyg 🤗
-
skrev om Motala Energi AB
Skulle avsluta mitt abonnemang. Jättetrevligt bemötande när jag väl kom fram på telefonen
-
skrev om Motala Energi AB
Det var snabbt och enkelt förklarat för mig ingen lång väntan trevlig man prata jag med
-
skrev om Motala Energi AB
Pratade med en mkt trevlig kille, Jesper, på kundtjänst. Hade fått slutfakt med återbetalning och behövde lämna bankuppgifter. Ingen telefonkö och ett jättetrevligt bemötande och det är väldigt ovanligt i dessa tider. Mycket nöjd med samtalet, snabbt och smidigt. Högsta betyg vill jag ge
-
skrev om Motala Energi AB
Riktigt trevligt bemötande
Mycket nöjd -
skrev om Motala Energi AB
det tog 2,5 veckor från jag maila kundtjänst tills jag fick svar.
-
skrev om Motala Energi AB
Köpt el via Kundkraft. Varit svårt att få rätt/få tillbaka felbetalade pengar. Tagit mycket tid och kraft. Vet att felet gjordes av oss men trots att vi bevisade att vi betalat in för mycket/fel OCR nr så tog det många samtal och 3-4 månader innan det reglerades. Fick inget felmeddelande i banken när felet uppstod, Den mesta kommunikationen varit från vårt håll, de har haft telefonnummer och mailadress till oss så vi kunde fått reda på tidigare i processen vad som bestäms från deras sida. Vänligt bemötande oftast i kundtjänsten men tagit tid men inget händer. Frustrerande.
-
skrev om Motala Energi AB
Väldigt bra respons på frågor och svar. Kan verkligen rekommendera Motala energi
-
skrev om Motala Energi AB
Toppen trevliga. Bra service!