Precis som ett skitföretag skall vara, dyrt och dålig service.
Motala Energi AB
Om företaget
Det ska vara tryggt att välja ert lokala elbolag Varje år omsätts det onödigt många miljoner kronor i förbrukning av el i vårt avlånga land, detta vill vi ändra på. Här vill vi skapa en hållbarhet och en långsiktighet så att ni som kund får bästa tänkbara elavtal som är anpassat just för dej. Som len mindre elleverantör vill...
134 omdömen om Motala Energi AB
Sedan starten hos Reco 2022
Motala Energi AB, kränger el. VARNING FÖR SKOJARE! Hade deras ”mixpris” som dock gick över till vinterpriset i oktober - 4,40kr/kWh - hela vintern tills jag upptäckte att Motala energi hade detta, marknadens högsta pris. När jag ringde dem om detta i februari så backade de ner priset till rörligt från årskiftet. Till vilket pris vet jag dock inte. Nu ska vi ha haft deras rörliga pris sedan mars, så upptäckte jag idag att vi fick betala 1,14 kr/kWh för juni plus moms och deras avgift dvs hela 1,91kr/kWh! Priset på elskling...
Har försökt att komma i kontakt med Motala el under flera dag.. Fastnar bara i en evig kö.. Tänkte höra om dom kunde förklara för mig hur deras el kan kosta 126,18 (område 3) Å på Vattenfall kostar elen under samma period 45,16.... Hur kan elen vara ca 179% dyrare på Motala el???? Jag upplever Motala el som ett riktigt dåligt val på leverantör........ Gunnar
VARNING! VARNING! VARNING! Mycket missnöjd med Motala Energi. Skulle enlogt säljaren vara billigt, har aldrig haft så dyra elräkningar. Deras maxpris har enligy deras lista legat på ca 240öre/kwh men jag har fått betala 480öre/kwh. Riktiga lögnare. Har åxå i avtalet bett om pappersfantura men har bara fått en enda fsktura i brevlådan, som dessutom va en påminnelse eftersom jag missade att dom skickade via e-post. Har även fått från inkasso på fakturor som redan är betalda. Passa er för detta företag.
Tack för ditt omdöme Christer, Väldigt tråkigt det du upplevt, vi har nolltolerans på Motala Energi Din kritik är väldigt viktig för oss och vi är tacksamma över att du lämnat ett omdöme. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice för att förklara mer om din upplevelse så vi kan ta detta vidare. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
The company will lie and cheat to lock you in as a customer - DO NOT TRUST THEM
Hello Gustavo, We certainly don't lie and cheat to our customers, but it's sad to hear that you got that image of our company. Your criticism is very important to us and we are grateful that you left a review. You are always welcome to contact us at customer service to explain more about your experience so we can take this further. Wishing you a continued nice day! Best regards, Jesper
Den sämsta skit jag någonsin varit med om! Undvik till varje pris!
Hej Lars, Tråkigt att höra att du inte är nöjd med våran tjänst. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice för att förklara mer om din upplevelse så vi kan ta detta vidare. Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
Mycket nöjd! I denna jobbiga situation med högt elpris fick jag mycket bra hjälp att lösa detta av Ahmed på Motala El som agerade kvickt och och väldigt proffsigt, tack!
Hej Camilla, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
Allra sämsta elbolag i Sverige, räkningen var tre ggr högre än tidigare elbolag, har sagt upp och fick en avgift på 3562kr pga att avtalet bryts i förtid. Ingen bindningstid gällde på mitt avtal enligt försäljaren. Har anmält till Konsumentverket. Hoppas alla gör detta.
Hej Hamdi, Tråkigt att höra att du inte är nöjd med våran tjänst. Du är alltid välkommen att kontakta oss på kundservice för att förklara mer om din upplevelse så vi kan ta detta vidare. Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Jesper
Värsta tänkbara kundbemötande. Jag har haft Kundkraft i många år och varit nöjd med de bolag de har valt. Men Motala Energi (som Kundkraft har valt ut) har totalt noll förmåga att lyssna in kunden. Det här har hänt: 1. Plötsligt mitt i semestern får jag ett påminnelsebrev om en obetald faktura från Motala Energi. Jag ringer dem och frågar varför jag inte har fått någon faktura tidigare. De visar sig att de har skickat den till en mejladress jag inte längre läser. (Jo jag har angett den adressen till Kundkraft en...
Det finns över 100 elbolag i Sverige…Motala energi är det allra sämsta. Du pratar med dem i telefon och de får det att låta billigt och bra och enkelt att säga upp. Sanningen är att du är fast när du gjort misstaget att välja dem. Du kan bara säga upp det om du flyttar om du inte vill betala en stor avgift (det nämner de inte när du till och med frågar i telefonen). Även om du flyttar och du har avslutat med dem i telefon och de sagt att allt är färdigt så fortsätter de skicka räkningar på en bostad och en elanvändning du...
Ok bra och vederhäftig Ok höga förväntningar då jag är er kund El
Tack för din feedback till oss hur ditt bemötande var med oss på kundtjänst , Du är alltid välkommen att ringa oss igen för frågor eller dina funderingar, Ha en fin dag,
Bra service med bra operatörer men åt hvete för lång väntetid i telefonkö!!!!! 25 minuter för att sedan bli bortkopplad när man kommer fram och sedan ytterligare 25 minuter i telefonkö. Inte bra!!
Tack för din feedback, Vi har relativt högt tryck på telefonen igår samt idag och ber därför ursäkt att du väntat så länge. Vi gör det bästa vi kan så snabbt och effektivt som möjligt. Skönt ändå du uppskattar att vi ger bra service :) Önskar dig annars en fin dag,
Bra och trevlig kundtjänst med trevligt bemötande
Tack Kristina, kul att du uppskattar och upplever vårt bemötande som trevligt , Önskar dig en fin dag och välkommen åter,
Hej har redan lämnat omdöme men upprepar att jag varit i kontakt med Shirin som sitter på kundtjänst. Hon var trevlig, engagerad, kunnig och saklig och jag fick svar på mina frågor. Hon är en utmärkt representant för ert företag. Behåll henne! Mvh, Joachim Henning
Hej Joachim! Vad glad jag blir av ditt meddelande :) Tusen tack! Varmt välkommen att ringa oss igen. Lycka till med allt också, Ha det gott!
Jättebra bemötande från första stund, smidig hantering av mitt ärende under samtalet. Kvinnan som svarade hade mitt totala förtroende för henne och Motala Energi. Perfekt ansikte utåt.
Haj Hannu, Vad kul ! Tack själv för ett jättetrevligt samtal. Värmer gott denna morgon med din feedback. Och tack för ditt snabba svar :) Vi önskar dig en fin fin dag. Varmt välkommen till oss på Motala Energi AB,
Trevligt bemötande. Kundkraft har förhandlat ett nytt avtal med Motala energi
Tack själva för samtalet! Hoppas maten smakade gott också :) Varmt välkomna att ringa in igen till oss Trevlig kväll,
Snabb och bra service. Mejlade och bad att bli uppringd i ett angeläget fakturaärende (efter att inte kommit fram på tfn). De återkom skyndsamt och gav bra hjälp.
Hej igen Henrik! Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Jesper
Faktura frågor, jätte fin serviss,väll bemötad,tack
Vad kul! Tack själv för ditt trevliga samtal. Varmt välkommen åter Miguel! //Shirin
Jesper va en trevlig och lättsam företagsrepresentant 🤗👍👍
Hej igen Johnny! Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Jesper
Fantastiskt trevligt kundbemötande
Hej Matthias! Vad kul att du upplevde så :) Varmt välkommen åter igen!
Mitt ärende blev snabbt och lätt åtgärdat.
Hej Anna! Vad skönt att ditt ärende blev snabbt avklarad. :) Varm välkommen åter igen,
Snabb service, kunnig personal
Hej! Ja vad kul Giuseppe! Tack för din feedback. Och du är så varmt välkommen tillbaka med ris som ros :) Ha en fin dag,
Bra bemötande, snabbt svar, trevliga
Vad kul! :) Tack själv! Välkommen åter!
Bra och snabb service på mitt problem
Hej Christer, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
Ett mycket trevligt bemötande från en hjälpsam och glad medarbetare!
Hej Camilla, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B
Helt fantastisk bemötande utan dess like. Jag var sur och upprörd så möttes jag av en vänlig och varm röst som sa vi ska titta och se vad som hänt. Ärligt skäms jag för jag hade uppfattat fakturan fel. Så tack för ni hade tålamod med mig :) Tack igen för kanon bemötande!
Självfallet så hjälper vi det bästa vi kan. Och vi gör vårt bästa att möta dig där du är. Samtidigt var du lyhörd på lösningen vilket gör vårt jobb också roligare :) Önskar dig en fortsatt fin dag Sara så välkommen åter igen!
Jag fick ett bra bemötande och fick svar på det jag undrade
Hej Tommy, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B
Ett mycket snabbt och bra åtgärda de!
Hej Åsa, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B
Vid övergången mellan nytt elbolag,framför-handlat av Kundkraft och Motala energi uppstod missförstånd som ledde till plötsliga inkassokrav som gjorde mig både häpen och förskräckt. Ett samtal till Kund-tjänsten på Motala energi ordnade upp situationen så smärtfritt och elegant att jag förstod att det var en stor blunder att nånsin lämna detta bolag! Gun Allroth
Ja vad kul att höra din smärtfria resa med oss! :) Det är så det är på vår kundtjänst och vi uppskattar dina ord. Då vet vi att vi är på rätt väg. Du är välkommen att höra av dig Gun när du önskar, Alltid trevligt med en vänlig röst i luren. Ha en fin dag så länge,
Lång väntetid ikundtjänst innan man blev kopplad till handläggare Sedan blev jag väldigt bra bemöt av Jesper.
Hej Ronny, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare. Vi är tacksamma för din feedback och kommer ta detta vidare! Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin tisdag, Jesper.
Bra bemötande och stort tålamod
Hej Margaretha, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
Jag har fått jättefin hjälp med problem som uppstått pga Kundkraft. Er kundtjänst har gått till botten med problemet genom att ta fram mina gamla räkningar och styrt upp allt på bästa sätt. Tack för omtanke och support!
Hej igen Johanna, Det glädjer mig att höra att du fick den hjälpen du sökte. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen, Önskar dig en fin påskvecka. Med vänliga hälsningar Amanda K
Denna gång gick samtalet snabbt och mitt ärende med vår slutfaktura kommer att åtgärdas. Bra service och bemötande av Jesper!
Hej Birgitta, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
Fantastiskt bemötande och förståelse.
Hej igen Ingrid, Det glädjer mig att höra att du fick den hjälpen du behövde och svar på alla funderingar. Du är alltid välkommen åter till oss. Önskar dig en fantastisk helg, Amanda K
Jag kontakta Motala energi idag 2022-04-07 jl: 10:19, för att jag hade en arände som behövde hjälp med , då en angel som svarade mig heter hon Amanda K , hon hjälpte mig på jätte bra sätt, och hon var jätte snällt och en riktig professionell på sitt jobb. Jag recomenderar att kontakta kundtjänten till det el bolaget , ni kommer få bra hjälp.
Hej igen Mehdi, Det glädjer mig att höra att du var nöjd i helhet med hjälpen. Du är alltid varmt välkommen åter till oss så hjälper vi dig på bästa sätt! Önskar dig en fin torsdag vidare, Med vänliga hälsningar Amanda K
Fantastiskt trevligt bemötande 😃
Hej igen Sune! Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Ha en fin dag nu! Med vänliga hälsningar, Amanda B
Väldigt gott bemötande. Kort väntetid i telefon och relevant hjälp där mina frågor om avtalet i samband med flytt av elavtal mellan olika adresser besvarades snabbt. Fick hjälp att enkelt lägga in e-faktura. Smidigt!
Hej Marlene, Det värmer mig att höra detta och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jespe
Hjälpsam, trevlig, problemlösare. Ta väl hand om Amanda på kundservice.
Hej igen Ronny, Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Ha en fin dag nu! Med vänliga hälsningar, Amanda K
Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Synd att deras kundtjänst inte säger att de är stängt för dagen när man ringer innan stängning och står i kö nästan en timme efter stängning.
Hej igen Carina, Tack för ett trevlig samtal och att du fick den hjälpen du sökte. Tack för din feedback där det ska vi självklart kolla upp då det ska framgå i telefonen. Ha en fortsatt trevlig dag nu, Med vänliga hälsningar Amanda K
Super bra bemötande, fixade de jag ville ha hjälp med
Hej Anna-lena, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jesper
Tycker jag blev bra bemötande.
Hej Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Vänligen, Amanda K
Jag fick svar på alla mina frågor.Jesper var väldigt hjälpsam
Hej Siv, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jesper
Ringde om min slutfaktura som var pengar tillbaka. Inga problem, det kommer in på mitt konto
Hej Gun, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Amanda B
Flexibelt och generöst bemötande!
Hej Jeannette, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jesper
Relativt snabbt att få svar. Trevlig medarbetare som hjälpte mig på bästa sätt.
Hej Eva, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jesper
Har el via kundkraft . Har haft en telefon kontakt med er och möttes av en mycket trevlig och hjälpsam dam , det blir högsta betyg 🤗
Hej Lennart, Vad roligt att höra att du fick den hjälpen du sökte, Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen vid fler funderingar. Önskar dig en fortsatt fin tisdag! Med varma hälsningar, Amanda K
Skulle avsluta mitt abonnemang. Jättetrevligt bemötande när jag väl kom fram på telefonen
Hej Margareta! Vad roligt att höra att du fick den hjälpen du sökte, Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Önskar dig en fin dag! Med vänliga hälsningar, Amanda B
Det var snabbt och enkelt förklarat för mig ingen lång väntan trevlig man prata jag med
Hej Margareta, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin tisdag! Vänligen, Jesper
Pratade med en mkt trevlig kille, Jesper, på kundtjänst. Hade fått slutfakt med återbetalning och behövde lämna bankuppgifter. Ingen telefonkö och ett jättetrevligt bemötande och det är väldigt ovanligt i dessa tider. Mycket nöjd med samtalet, snabbt och smidigt. Högsta betyg vill jag ge
Hej Ulla Christina, Det värmer mig att höra detta! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin tisdag! Vänligen, Jesper
Riktigt trevligt bemötande Mycket nöjd
Hej George, Vad roligt att höra att du fick den hjälpen du önskade och ett trevligt bemötande. Du är alltid varmt välkommen åter till oss igen. Ha en fortsatt fin måndag. Varma hälsningar, Amanda K