Motala Energi AB

Motala Energi AB

4.1 / 5 baserat på 130 omdömen
Det ska vara tryggt att välja ert lokala elbolag
Varje år omsätts det onödigt många miljoner kronor i förbrukning av el i vårt avlånga land, detta vill vi ändra på. Här vill vi skapa en hållbarhet och en långsiktighet så att ni som kund får bästa tänkbara elavtal som är anpassat just för dej. Som len mindre elleverantör vill vi utmana och kämpa för att ni ska få bästa tänkbara leverans av el till låg kostnad.

Motala Energi är ert val som verkar nära dig i alla lägen. Vi vill skapa för fler arbetstillfällen och vi står för en värdegrund där vi vill få samhället att blomstra. närhet till dej som kund är viktigt. Besök oss, vi bjuder på en fika och tipsar gärna om hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt när det kommer till bästa tänkbara elavtal.

Motala Energi inte bara ett lokalt bolag. Vi är redan ett nationellt bolag som redan har över 15 000 kunder. Genom att också agera nationellt blir vi starka och kan än bättre kämpa för er både det lokala och för våra kunder

Vår målbild är att vara vassare än våra konkurrenter på pris, leverans, trygghet och service. Och sist men inte minst sätta det lokala näringslivet och föreningslivet i ett nytt fokus.

Vår fantastiska kundservice har öppet alla dagar mellan 09.00-17.00 för att vi ska kunna hjälpa dej på bästa sätt.

Utmärkelser

130 omdömen om Motala Energi AB

Sedan starten hos Reco 2022
  • skrev om Motala Energi AB
    2023-03-15 Spontant omdöme
    The company will lie and cheat to lock you in as a customer - DO NOT TRUST THEM
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2023-02-25 Spontant omdöme
    Den sämsta skit jag någonsin varit med om! Undvik till varje pris!
    Gilla
  • 2022-11-26 Spontant omdöme
    Mycket nöjd! I denna jobbiga situation med högt elpris fick jag mycket bra hjälp att lösa detta av Ahmed på Motala El som agerade kvickt och och väldigt proffsigt, tack!
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-11-21 Spontant omdöme
    Allra sämsta elbolag i Sverige, räkningen var tre ggr högre än tidigare elbolag, har sagt upp och fick en avgift på 3562kr pga att avtalet bryts i förtid. Ingen bindningstid gällde på mitt avtal enligt försäljaren. Har anmält till Konsumentverket. Hoppas alla gör detta.
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-08-08 Spontant omdöme
    Värsta tänkbara kundbemötande.

    Jag har haft Kundkraft i många år och varit nöjd med de bolag de har valt. Men Motala Energi (som Kundkraft har valt ut) har totalt noll förmåga att lyssna in kunden.

    Det här har hänt:
    1. Plötsligt mitt i semestern får jag ett påminnelsebrev om en obetald faktura från Motala Energi. Jag ringer dem och frågar varför jag inte har fått någon faktura tidigare. De visar sig att de har skickat den till en mejladress jag inte längre läser. (Jo jag har angett den adressen till Kundkraft en gång i tiden, vilket är mitt ansvar. )

    2. Alla bolag som Kundkraft har valt ut tidigare har skickat fysiska fakturor. Jag är med andra ord helt oförberedd på att få fakturor via e-mail och i synnerhet till en mejladress jag inte längre läser. Om jag vore chef för Motala Energi skulle jag ha frågat Kundkraft om hur de tidigare el-bolagen har fakturerat sina kunder för att så smidigt som möjligt ta över kundstocken och göra kundupplevelsen bra. Detta har Motala Energi tydligen inte gjort och kör ut fakturor den billigaste tänkbara vägen - via e-mail. Och då förmodligen till en hel del kunder som precis som jag har angett en mejladress man inte längre använder aktivt.

    3. Jag betalar fakturan omgående och ytterligare en till som jag lyckas hitta i den mejladress jag inte längre använder.

    4. En vecka senare den 4 augusti kommer ett inkassokrav från Motala Energi. Brevet är dock daterat den 20 juli och inkassokravet skulle vara betalt den 4 augusti. Jag hyr ut mitt hus och har eftersändning och Post Nords bristfälliga hantering känner vi väl alla till. Brevet nådde fram till mig först samma dag som inkassokravet skulle vara betalt. Jag är annars hemma hela sommaren och tömmer min post varje dag.

    5. Jag ringer Motala Energi närmare 15 gånger. I den långa väntan i kön avbryts till slut varje samtal med beskedet: "Just nu kan vi inte ta ditt samtal." Då har jag varje gång suttit och väntat i kön cirka15 - 30 minuter varje gång. Idag kom jag till slut fram och ber dem om att avskriva inkassokravet. Jag hade ju betalat allt en vecka innan jag fick inkassokravet.

    6. En mycket tjurskallig man vägrar lyssna in de problem jag har mött. Han kan inte alls tänka sig att ta bort inkassokravet. Enligt deras VILLKOR (som verkar vara heligare än Bibeln) "kan de inte ta bort inkassokravet. Jag är i det här läget inte särskilt glad efter alla försök att nå dem utan att komma fram.

    7. Jag förklarar att jag själv har företag och är mycket mån om mina kunder. I våra villkor står det att vi debiterar 250 kr för outlösta försändelser, men vi ringer alltid upp kunden för att höra vad som har hänt först om vi får tillbaka ett paket. Har kunden t ex hamnat på lasarettet då debiterar vi naturligtvis inte kunden. Om kunden har slarvat brukar de erkänna detta och är ok med debiteringen. Att lyssna in kunden är centralt för att få behålla kunderna i framtiden.

    8. Killen på Motala Energi kan inte ta in något om att jag önskar en god kundhantering. Det var som att tala med en betongstolpe. Total noll inlyssningsförmåga. Jag har ju försökt göra rätt så långt jag har kunnat givet de förutsättningar som har radats upp. Jag börjar bli arg och nämner om att han verkar fungera som en stelbent myndighetsperson på Livsmedelsverket eller Läkemedelsverket. Då slänger han ur sig orden: "Där gick gränsen" och slänger på telefonluren.

    9. Kvar står jag utan besked om jag kan få fysiska fakturor i framtiden istället. Om han nu till varje pris skall ha in inkassokravet behöver jag få veta hur jag skall göra nu. Vilket belopp skall jag betala nu när jag vet att jag har betalat en del belopp som återges i inkassokravet? Jag fick inkassokravet den 4 augusti, samma dag som de krävde att beloppet skulle vara inne på deras konto. Jag fick inget svar på hur vi skall hantera situationen så det här inte går till betalningsföreläggande.

    10. Jag ringer igen. Sitter i telefonkön i ca 30 minuter. Plötsligt avbryts samtalet:med beskedet: "Just nu kan vi inte ta ditt samtal."

    Jag avskyr företag som Motala Energi.
    Gilla
  • 2022-07-05 Spontant omdöme
    Det finns över 100 elbolag i Sverige…Motala energi är det allra sämsta. Du pratar med dem i telefon och de får det att låta billigt och bra och enkelt att säga upp. Sanningen är att du är fast när du gjort misstaget att välja dem. Du kan bara säga upp det om du flyttar om du inte vill betala en stor avgift (det nämner de inte när du till och med frågar i telefonen). Även om du flyttar och du har avslutat med dem i telefon och de sagt att allt är färdigt så fortsätter de skicka räkningar på en bostad och en elanvändning du inte har använt. Killen jag har pratat med i telefonen var otrevlig och dryg. De bryr sig inte om service eller sina kunder. De vill lura så många som möjligt att skriva avtal och sen bryr de sig inte om kvaliteten eller dig som kund. Bättre att elda upp sina pengar i kaminen än att gynna det här företaget.
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Ok bra och vederhäftig
    Ok höga förväntningar då jag är er kund
    El
    Tack för din feedback till oss hur ditt bemötande var med oss på kundtjänst ,

    Du är alltid välkommen att ringa oss igen för frågor eller dina funderingar,
    Ha en fin dag,
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Bra service med bra operatörer men åt hvete för lång väntetid i telefonkö!!!!! 25 minuter för att sedan bli bortkopplad när man kommer fram och sedan ytterligare 25 minuter i telefonkö. Inte bra!!
    Tack för din feedback,
    Vi har relativt högt tryck på telefonen igår samt idag och ber därför ursäkt att du väntat så länge. Vi gör det bästa vi kan så snabbt och effektivt som möjligt.
    Skönt ändå du uppskattar att vi ger bra service :)
    Önskar dig annars en fin dag,
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Bra och trevlig kundtjänst med trevligt bemötande
    Tack Kristina, kul att du uppskattar och upplever vårt bemötande som trevligt ,
    Önskar dig en fin dag och välkommen åter,
    Motala Energi AB
    Gilla
  • 2022-06-09 Insamlad av företaget
    Hej har redan lämnat omdöme men upprepar att jag varit i kontakt med Shirin som sitter på kundtjänst.
    Hon var trevlig, engagerad, kunnig och saklig och jag fick svar på mina frågor.
    Hon är en utmärkt representant för ert företag.
    Behåll henne!
    Mvh,
    Joachim Henning
    Hej Joachim! Vad glad jag blir av ditt meddelande :) Tusen tack! Varmt välkommen att ringa oss igen.
    Lycka till med allt också,
    Ha det gott!
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-08 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande från första stund, smidig hantering av mitt ärende under samtalet. Kvinnan som svarade hade mitt totala förtroende för henne och Motala Energi. Perfekt ansikte utåt.
    Haj Hannu, Vad kul ! Tack själv för ett jättetrevligt samtal. Värmer gott denna morgon med din feedback. Och tack för ditt snabba svar :)
    Vi önskar dig en fin fin dag.
    Varmt välkommen till oss på Motala Energi AB,
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-07 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Kundkraft har förhandlat ett nytt avtal med Motala energi
    Tack själva för samtalet! Hoppas maten smakade gott också :)
    Varmt välkomna att ringa in igen till oss

    Trevlig kväll,
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-07 Insamlad av företaget
    Snabb och bra service. Mejlade och bad att bli uppringd i ett angeläget fakturaärende (efter att inte kommit fram på tfn). De återkom skyndsamt och gav bra hjälp.
    Hej igen Henrik!
    Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet.
    Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • 2022-06-07 Insamlad av företaget
    Faktura frågor, jätte fin serviss,väll bemötad,tack
    Vad kul! Tack själv för ditt trevliga samtal. Varmt välkommen åter Miguel!
    //Shirin
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-07 Insamlad av företaget
    Jesper va en trevlig och lättsam företagsrepresentant 🤗👍👍
    Hej igen Johnny!
    Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet.
    Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-06 Insamlad av företaget
    Fantastiskt trevligt kundbemötande
    Hej Matthias! Vad kul att du upplevde så :)
    Varmt välkommen åter igen!
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-05 Insamlad av företaget
    Mitt ärende blev snabbt och lätt åtgärdat.
    Hej Anna! Vad skönt att ditt ärende blev snabbt avklarad.
    :)
    Varm välkommen åter igen,
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Snabb service, kunnig personal
    Hej! Ja vad kul Giuseppe! Tack för din feedback. Och du är så varmt välkommen tillbaka med ris som ros :)
    Ha en fin dag,
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, snabbt svar, trevliga
    Vad kul! :) Tack själv! Välkommen åter! Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-06-01 Insamlad av företaget
    Bra och snabb service på mitt problem
    Hej Christer,
    Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Ett mycket trevligt bemötande från en hjälpsam och glad medarbetare!
    Hej Camilla, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Helt fantastisk bemötande utan dess like. Jag var sur och upprörd så möttes jag av en vänlig och varm röst som sa vi ska titta och se vad som hänt. Ärligt skäms jag för jag hade uppfattat fakturan fel. Så tack för ni hade tålamod med mig :)
    Tack igen för kanon bemötande!
    Självfallet så hjälper vi det bästa vi kan. Och vi gör vårt bästa att möta dig där du är. Samtidigt var du lyhörd på lösningen vilket gör vårt jobb också roligare :)
    Önskar dig en fortsatt fin dag Sara så välkommen åter igen!
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Jag fick ett bra bemötande och fick svar på det jag undrade
    Hej Tommy, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Ett mycket snabbt och bra åtgärda de!
    Hej Åsa, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Amanda B Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Vid övergången mellan nytt elbolag,framför-handlat av Kundkraft och Motala energi uppstod missförstånd som ledde till plötsliga inkassokrav som gjorde mig både häpen och förskräckt. Ett samtal till Kund-tjänsten på Motala energi ordnade upp situationen så smärtfritt och elegant att jag förstod att det var en stor blunder att nånsin lämna detta bolag! Gun Allroth
    Ja vad kul att höra din smärtfria resa med oss! :) Det är så det är på vår kundtjänst och vi uppskattar dina ord. Då vet vi att vi är på rätt väg.
    Du är välkommen att höra av dig Gun när du önskar,
    Alltid trevligt med en vänlig röst i luren.
    Ha en fin dag så länge,
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-04-24 Insamlad av företaget
    Lång väntetid ikundtjänst innan man blev kopplad till handläggare
    Sedan blev jag väldigt bra bemöt av Jesper.
    Hej Ronny,
    Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare.
    Vi är tacksamma för din feedback och kommer ta detta vidare!
    Vi strävar alltid efter att förbättra oss.
    Önskar dig en fortsatt fin tisdag, Jesper.
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-04-20 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och stort tålamod
    Hej Margaretha,
    Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt!
    Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    Jag har fått jättefin hjälp med problem som uppstått pga Kundkraft. Er kundtjänst har gått till botten med problemet genom att ta fram mina gamla räkningar och styrt upp allt på bästa sätt. Tack för omtanke och support!
    Hej igen Johanna,
    Det glädjer mig att höra att du fick den hjälpen du sökte. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen, Önskar dig en fin påskvecka. Med vänliga hälsningar Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-04-13 Insamlad av företaget
    Denna gång gick samtalet snabbt och mitt ärende med vår slutfaktura kommer att åtgärdas.

    Bra service och bemötande av Jesper!
    Hej Birgitta,
    Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt!
    Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin Onsdag! Vänligen, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • 2022-04-08 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande och förståelse.
    Hej igen Ingrid,
    Det glädjer mig att höra att du fick den hjälpen du behövde och svar på alla funderingar. Du är alltid välkommen åter till oss.
    Önskar dig en fantastisk helg, Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Jag kontakta Motala energi idag 2022-04-07 jl: 10:19, för att jag hade en arände som behövde hjälp med , då en angel som svarade mig heter hon Amanda K , hon hjälpte mig på jätte bra sätt, och hon var jätte snällt och en riktig professionell på sitt jobb.
    Jag recomenderar att kontakta kundtjänten till det el bolaget , ni kommer få bra hjälp.
    Hej igen Mehdi,
    Det glädjer mig att höra att du var nöjd i helhet med hjälpen. Du är alltid varmt välkommen åter till oss så hjälper vi dig på bästa sätt! Önskar dig en fin torsdag vidare, Med vänliga hälsningar Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Fantastiskt trevligt bemötande 😃
    Hej igen Sune! Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Ha en fin dag nu! Med vänliga hälsningar, Amanda B Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Väldigt gott bemötande. Kort väntetid i telefon och relevant hjälp där mina frågor om avtalet i samband med flytt av elavtal mellan olika adresser besvarades snabbt. Fick hjälp att enkelt lägga in e-faktura. Smidigt!
    Hej Marlene,
    Det värmer mig att höra detta och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt!
    Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jespe
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Hjälpsam, trevlig, problemlösare. Ta väl hand om Amanda på kundservice.
    Hej igen Ronny,
    Det värmer mig att höra, tack själv för ett trevligt samtal och att du fick hjälp med ärendet.
    Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Ha en fin dag nu! Med vänliga hälsningar, Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Synd att deras kundtjänst inte säger att de är stängt för dagen när man ringer innan stängning och står i kö nästan en timme efter stängning.
    Hej igen Carina,
    Tack för ett trevlig samtal och att du fick den hjälpen du sökte. Tack för din feedback där det ska vi självklart kolla upp då det ska framgå i telefonen.
    Ha en fortsatt trevlig dag nu, Med vänliga hälsningar Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Super bra bemötande, fixade de jag ville ha hjälp med
    Hej Anna-lena,
    Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Tycker jag blev bra bemötande.
    Hej
    Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Vänligen, Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Jag fick svar på alla mina frågor.Jesper var väldigt hjälpsam
    Hej Siv, Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jesper Motala Energi AB
    Gilla
  • 2022-03-30 Insamlad av företaget
    Ringde om min slutfaktura som var pengar tillbaka.
    Inga problem, det kommer in på mitt konto
    Hej Gun, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Amanda B Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Flexibelt och generöst bemötande!
    Hej Jeannette,
    Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt!
    Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-30 Insamlad av företaget
    Relativt snabbt att få svar. Trevlig medarbetare som hjälpte mig på bästa sätt.
    Hej Eva,
    Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin onsdag! Vänligen, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-29 Insamlad av företaget
    Har el via kundkraft . Har haft en telefon kontakt med er och möttes av en mycket trevlig och hjälpsam dam , det blir högsta betyg 🤗
    Hej Lennart,
    Vad roligt att höra att du fick den hjälpen du sökte, Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen vid fler funderingar. Önskar dig en fortsatt fin tisdag! Med varma hälsningar, Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Skulle avsluta mitt abonnemang. Jättetrevligt bemötande när jag väl kom fram på telefonen
    Hej Margareta! Vad roligt att höra att du fick den hjälpen du sökte, Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Önskar dig en fin dag! Med vänliga hälsningar, Amanda B Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-25 Insamlad av företaget
    Det var snabbt och enkelt förklarat för mig ingen lång väntan trevlig man prata jag med
    Hej Margareta,
    Det värmer mig att höra detta, Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin tisdag! Vänligen, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • 2022-03-24 Insamlad av företaget
    Pratade med en mkt trevlig kille, Jesper, på kundtjänst. Hade fått slutfakt med återbetalning och behövde lämna bankuppgifter. Ingen telefonkö och ett jättetrevligt bemötande och det är väldigt ovanligt i dessa tider. Mycket nöjd med samtalet, snabbt och smidigt. Högsta betyg vill jag ge
    Hej Ulla Christina,
    Det värmer mig att höra detta!
    Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid fler frågor eller funderingar.
    Ha en fortsatt fin tisdag! Vänligen, Jesper
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-21 Insamlad av företaget
    Riktigt trevligt bemötande
    Mycket nöjd
    Hej George,
    Vad roligt att höra att du fick den hjälpen du önskade och ett trevligt bemötande. Du är alltid varmt välkommen åter till oss igen. Ha en fortsatt fin måndag.
    Varma hälsningar, Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-19 Insamlad av företaget
    det tog 2,5 veckor från jag maila kundtjänst tills jag fick svar.
    Hej Maj-Britt! Tråkigt att höra om din upplevelse. Vi är tacksamma för din feedback och kommer ta detta vidare! Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen Amanda Motala Energi AB
    Gilla
  • 2022-03-18 Insamlad av företaget
    Köpt el via Kundkraft. Varit svårt att få rätt/få tillbaka felbetalade pengar. Tagit mycket tid och kraft. Vet att felet gjordes av oss men trots att vi bevisade att vi betalat in för mycket/fel OCR nr så tog det många samtal och 3-4 månader innan det reglerades. Fick inget felmeddelande i banken när felet uppstod, Den mesta kommunikationen varit från vårt håll, de har haft telefonnummer och mailadress till oss så vi kunde fått reda på tidigare i processen vad som bestäms från deras sida. Vänligt bemötande oftast i kundtjänsten men tagit tid men inget händer. Frustrerande.
    Hej Bengt-Anders! Tråkigt att höra om din upplevelse. Vi är tacksamma för din feedback och kommer ta detta vidare! Vi strävar alltid efter att förbättra oss. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen Amanda Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Väldigt bra respons på frågor och svar. Kan verkligen rekommendera Motala energi
    Hej David,
    Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Vänligen, Amanda K
    Motala Energi AB
    Gilla
  • skrev om Motala Energi AB
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Toppen trevliga. Bra service!
    Hej Sanna, Vad roligt att du tycker att du blivit bra bemött från vår handläggare och att du känner att du fick hjälp med ditt ärende på bästa sätt! Tveka inte på att kontakta vår kundservice vid frågor eller funderingar. Ha en fortsatt fin dag! Vänligen, Amanda K Motala Energi AB
    Gilla