Moving Day AB

Moving Day AB, sid 2

Moving Day AB utför kvalitetsflytt med ambition och brett utbud inom packning, flytt och flyttstädning. Vi erbjuder även magasinering samt tömning av bohag.
Vi eftersträvar att alltid vara så trygga & smidiga som möjligt, ekonomiskt, tidsmässigt och kvalitetsmässigt. Detta för att få nöjda kunder.

Oavsett hur mycket du har att flytta, hur långt det ska flyttas eller hur svårt det tyckas vara, så tar vi hand om det. Vi ger garantier på vår flyttstädning, då det är viktigt att våra kunder är nöjda med utfört arbete.

Läs vad 113 kunder tycker om Moving Day AB 2

2020-10-07
    Verifierad kundrelation
    Övertog en lägenhet som moving day Partille ”flyttstädat”. Städningen var slarvigt utförd där i stort sett alla lister i rummen inte torkats rent dvs inga golv, dörr eller fönsterlister. Sen var ugnen inte heller välstädad utan hade massa fettfläckar kvar. Kontaktpersonens kommentar var att det var 7 dagar sen de städat och att de tjocka damm på vissa av dörrlisterna nog kunde kommit innan dess. Notera att lägenheten inte övertogs samma dag de städade den utan någon dag senare och varit obebodd under denna korta perioden. Att ugnen hade fettfläckar förklarades med att gamla saker är svåra att städa och att om jag är så bra på att städa så kan jag väl göra det själv. Så inte så trevlig med andra ord, att man rättar till fel som man fått betalt för att utföra men slarvat med eller missköt, anser jag inte vara något man får en guldstjärna för utan snarare är ett krav annars hamnar man hos konsumentombudsmannen.
    De skickade i alla fall en vänlig tjej som fixade till det som missat vilket var bra och hon gjorde det fint.

Men att det skulle vara välgjort från början är det man vill och betalar för. Att spendera all denna extra tiden och energi för att de utfört ett kasst jobb hade jag och även framtida kunder sluppit gissar jag. Att bemötas av den dåliga och barnsliga attityden i dialogen jag hade med kontaktpersonen var också under all kritik. Som att kommunicera med en femtonåring som ej kan ta kritik eller ansvar när han blev ifrågasatt. Så en varning till er som skulle fundera på att använda dessa för er flyttstädning. Finns andra bra firmor därute som faktiskt är riktigt bra och service minded hela vägen.
  • 2020-10-02
    Flytt och flyttstädning. Bokade kl. 10 och de ringde två ggr och sa att de kommer senare, slutade med att de dök upp 12.15 så jag fick själv bära en massa flyttlådor för att hinna i tid. Fick ingen reduktion på priset heller, kan tyvärr inte rekommendera denna firman.
    Hej Magnus, Tycker inte att din kritik är helt rättvis så tänkte ge lite feedback från vår sida. Vi hörde av oss i god tid dagen innan att vi önskade flytta tiden till 11:00 vilket du godkände, att vi sedan blev ca 1 timme sena på själva flyttdagen var pga omständigheter vi själva inte kunde påverka. Att du inte fick någon kompensation tycker jag inte stämmer heller, vår personal hjälpte dig att montera upp ett bord, vi möblera i lägenheten med flera ändringar där du inte riktigt kunde bestämma dig samt hjälpte dem dig med din balkongdörr också fick vi agera vakter i lastbilen då du var orolig att ditt ex skulle dyka upp och ta saker, väldigt obekväm situation för vår personal. Visst vi var lite sena, men vi fullbordade din flytt och städ och det är vi stolta över! Ha en trevlig helg och lycka till i ditt nya boende. Moving Day AB - Kundtjänst Moving Day AB
  • 2020-09-21
    Vi är super nöjda med Moving Day AB. De är proffsiga, hjälpsamma och trevliga, verkligen en flyttfirma att rekommendera. Flyttet gick imponerande snabbt och smidigt. Vi kommer definitivt anlita dem igen nästa gång vi flyttar.
  • 2020-09-03
    Jag anlitade Moving day när jag flyttade den 31/8 och är jättenöjd. Trevliga och glada killar som var väldigt måna både om mina saker och om mig som kund. Jag kan varmt rekommendera Moving day.
    Tack Camilla, och lycka till i ditt nya boende:) Moving Day AB
  • SAFAA D
    2020-08-03
    Anlitade Moving day, gick bra från hela början men slutade på de värst tankbara sätt. Vi har fick hem en del av vårt bohag men det fattas en stor del kvar. Bolaget har slutat att svara oss. Skit dåligt. Dessutom fick vi hem 3 kartonger som tillhör en annan människa. RIKTIGT SKANDAL!!
  • 2020-08-03
    Grymt bra flyttstäd, inget att klaga på!
  • 2020-07-29
    Vi är väldigt nöjda med flytten och kan varmt rekommendera företaget till alla som behöver flytthjälp.
    Tack Larissa, välkommen åter, lycka till i nya bostaden. Moving Day AB
  • 2020-05-29
    Beställde flytt från Majorna in till centrala Göteborg. All kommunikation var superb. Fick ett snabbt offerterbjudande, bra service och bemötande. Flyttkillarna plastade in möbler på plats och bar ut med omsorg. De hade även filtar som de skyddade möblemanget med. Tillförlitliga, förtroendeingivande, bra pris, schysst bemötande. Rekommenderas varmt!
  • 2020-05-06
    Jag beställde flytthjälp mellan Göteborg och Nybro
    Blev jättebra bemött
    Allt flöt på riktigt bra
    Är helnöjd
  • 2020-04-29
    Killarna på Moving Day AB skötte vår flytt riktigt snabbt och effektivt, samtidigt som de var försiktiga och fixade det utan skador på varken möblemang eller väggar. De var tillmötesgående och flexibla, och hjälpte oss även köra lite större saker till avfallsstationen i samband med flytten. Vi beställde även flyttstäd genom dem, och det skedde helt enligt våra önskemål. Vi är mycket nöjda med deras arbete, det underlättade mycket så vi kunde fokusera på vårt nya boende.
    Tack Therese för vi fick hjälpa dig :) Lycka till i ditt nya boende önskar vi på Moving Day!! Moving Day AB
    2020-04-27
    Flytthjälp till annan stad. Flyttstäd.
    Väldigt mycket ringande och mail efter offertförfrågan, gällde alla företag vi bad om offert från.
    Erfarna flyttningar som bar och packade. Men de hade inte fått till sig att a-nyckel (bomnyckel) skulle medtas. Ren tur att vaktmästaren var inne och kunde låna ut sin.
    Hej Tack för ditt omdöme, vi får inte ha en bomnyckel utan det är endast utryckningspersonal som har tillåtelse ha det, så där kunde vi inget göra :) Lycka till i ert nya boende :) Moving Day AB
    2020-04-24
    Trevliga och service-minded men lite slarviga när det kommer till själva jobbet
  • 2020-03-10
    Mycket trevliga grabbar som tog lugnt och effektivt gjorde flytten otroligt smidig.
    Tack Michael, lycka till i stockholm :) Moving Day AB
  • 2020-03-03
    Fantastisk service och bemötande
    Detsamma får vi säga till dig :) Moving Day AB
    2020-03-02
    Bokade Moving Day för flytt av piano och kassaskåp mm. Fick snabbt svar och förslag på tider. Själva flytten utfördes kunnigt och noggrannt av två trevliga killar. Vi är mycket nöjda!
  • 2020-03-02
    Flyttstäd & flytt mellan 2 bostäder som aldrig var tomma. En enorm kraftansträngning där killarna aldrig gick tomhänta.
    När uppdraget var klart togg alla i hand & tackade för idag, imponerande!
    Snabba, nogranna, serviceminded & glada killar, kan varmt rekommenderas.
    Hälsar Henriette Bratt
  • 2020-01-15
    Vi hade en extra flytt från Småland till Göteborg som de löste med bara 4 dagars varsel. Suveränt. Hela flytten gick snabbt och smidigt med trevliga flyttgubbar.
    Tack Magnus för ditt omdöme, vi hörs och ses nästa gång du ska flytta något hoppas vi :) Med vänliga hälsningar Moving Day AB Moving Day AB
  • 2020-01-15
    De har hjälpt mig och min fru att flytta in till vår nya lägenhet. Alla varit snälla, ärliga och jobbat effektiva. Således tycker vi att företaget levde upp vara förväntningar. Vi rekommenderar gärna Moving Day!
    Tack Jasmin för ditt omdöme, Ha det bra nu i ditt nya boende!! Med vänliga hälsningar Moving Day AB Moving Day AB
  • 2020-01-13
    Mycket smidigt trots 160 mil att flytta.
    Ha det så bra uppe i norr Tomas :) Med vänlig hälsning Moving Day AB Moving Day AB
  • 2019-12-30
    Flytt från västkusten till Dalarna. Funkade bra trots att dom kom 1 dag för sent till Dalarna. Fick mellanlagra mina saker utan kostnader.
    Trevliga killar
  • 2019-12-16
    Helt fantastiska killar! Proffsigt bemötande från start till slut. Rekommenderar detta företag! Tack för snyggt trevligt fantastiskt jobb 👍
    Tack Camilla för de fina orden! Tacksamma vi fick hjälpa er flytta. Lycka till i ert nya hem //Magnus & Abbe Moving Day AB
  • Auli S
    2019-10-22
    Jag är väldigt nöjd med flyttstädningen av min mammas lägenhet. Arbetet är väl utfört och resultatet är strålande! Högsta betyg! Jag kan varmt rekommendera Moving Day AB.
    TACK Auli för du tog dig tid att skriva detta fina omdöme och för ditt förtroende! Önskar dig allt gott! Vänlig Hälsning Movingday Moving Day AB
    2019-10-08
    Jag har köpt grovstädning av lagerlokal. Jag blev mycket väl bemött av företaget! Personen jag pratade med var mycket fint i bemötande., han var också tillmötesgående och flexibel. Jag förväntade mig att personer som utför arbete skall vara punktliga, snabba och ansvarstagande. Samtliga förväntningar uppfylldes med råge! Företaget erbjuder mycket bra pris i jämförelse med andra företag! Jag kan varmt rekommendera Moving Day AB. Med vänliga hälsningar Beata Rackmann
    Tack för ditt förtroende och att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme Moving Day AB
    2019-09-27
    Mycket trevligt bemötande från ägaren till hans anställda.Proffsiga och duktiga både på flytt och städ.Lägenheten var superfräsch efter städning.uuu
    Tack Jan för ditt förtroende och för att du rekommenderade oss till dina trevliga grannar, det gör oss väldigt glada att få nöjda kunder! Lycka till med ditt nya boende :) Moving Day AB
  • 2019-09-26
    Supersmidig flytt och flyttstäd, även fast vi flyttade långt. Vi är jättenöjda. Enkelt, snabbt, tryggt och utan krångel - precis så man önskar.
    Tack för ditt förtroende och att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme, lycka till med ditt nya boende! :) Moving Day AB
    2019-09-07
    Enkla göra med, snabb offert, nöjd!
    Tack Karl för att vi fick hjälpa dig, lycka till i ditt nya boende :) Moving Day AB
    2019-09-05
    En flytt som gick hur smidigt som helst. Snabba , trevliga och försiktiga.
    Stort tack för att du tog dig tid att ge oss omdöme, för ditt förtroende och de vänliga orden! Moving Day AB
    2019-07-25
    Noggranna, effektiva och mycket trevliga!
    Kommer defenitivt använda mig av dem igen!
    Stort tack för de fina orden och ditt förtroende! Roligt att höra du kan tänka dig boka oss igen för framtida uppdrag! :) Moving Day AB
  • 2019-06-22
    Trevliga snabba och effektiva flyttkillar!
    Tack själva för vi fick hjälpa er med eran kontorsflytt! Moving Day AB
    2019-06-04
    Flytt av bohag. Otroligt snabba och effektiva. Rekommenderar dem varmt.
  • 2019-06-01
    Bra fast pris! Duktigt folk! Bra bemötande! Vi hade både flyttning, omhändertagande av skräp och flyttstädning! Jättebra!
  • Ove T
    2019-05-09
    Helt okej flyttfirma funkade ra hade flytt pack städ
    Tack för din feedback Ove! ha det så bra nu på bovieran! Vi ses när jag går i pension /Magnus :) Moving Day AB
  • 2019-03-09
    Flyttkillarna var noggranna, försiktiga, snabba och supertrevliga
    2019-02-04
    Smidigt, flexibla och professionella.
  • Jenny A
    2018-12-27
    Duktiga och trevliga flyttkillar som jobbade hårt samtidigt som de var försiktiga med våra möbler.
    Trevligt bemötande vid kontakt med företaget! Kanonbra!
    2018-09-10
    Jag är verkligen nöjd med firmans proffsiga bemötande från början till slut med min vindsröjningsflytt. De hade ett trevligt bemötande från första kontakten på telefon och jag fick snabbt en offert som jag genast godkände. De jobbade väldigt snabbt både när de hämtade och lämnade, trots flera trappor utan hiss och de skötte allt helt perfekt.
  • 2018-08-24
    Köpte flytthjälptjänst.

Extremt effektiv flyttfirma

Tog tre timmar från gammal lägenheten till den nya.

Bra och trevlig personal
  • 2018-08-23
    Proffsigt, noggrant och varsamt - killarna gjorde verkligen ett utmärkt jobb!
  • 2018-08-22
    Vi köpte 4h flytthjälp via Lets deal. Allt gick jättesmidigt och bra. De var supertrevliga!
  • 2018-08-22
    Jag beställde flytt och är mycket nöjd. Dom var trevliga, det kändes att det var viktigt för dom att jag var nöjd.

Tack., Mvh Katarina
  • Sofia D
    2018-07-04
    TACK FÖR FANTASTISKA KILLAR

MVH SOFIA

PAPPA HÄLSAR "DE VAR PROFFS"
    2018-05-11
    Det var duktiga och trevliga killar och jätte bra pris .
  • 2018-04-18
    Fint bemötande, bra servicekänsla, snabbt utfört arbete!
    2018-04-03
    Vi anlitade R&D för flytthjälp från Gbg till Halmstad. Dom var supertrevliga att prata med i telefon o även killarna som kom o flyttade va jättetrevliga. Fick vänta lite i Halmstad innan vi fick nycklar och det var inga problem med det. Snabbt och smärtfritt gick hela flytten på en förmiddag. Ett företag vi verkligen vill rekommendera!! 😊
  • 2018-03-30
    Supernöjda! Flyttkillarna var grymma trots dåliga förutsättningar med målare i lägenheten vi flyttade in i... Samma med städet, väldigt rent o fint och flinkt!
    Har anlitat Rent & Move tidigare, och gör det gärna i framtiden igen!
  • 2018-03-27
    Allt gick smidigt! Abbe och hans gäng skötte allting galant! Rekommenderas starkt!
  • 2018-03-23
    Dom va bra tack för hjälpen.

Allt gick bra inget att klaga på så denna flyttfirma.rekomenderas
  • 2018-03-22
    Hjälpte mig med flytten! Bra bemötande, utan tveka de bäst ja vart me om, snabbt och enkelt, tog hänsynt till allt,
    Rekomenderas starkt ! Och återkommer absolut till R&D flytten igen ! 👍🏻
    Tack
  • Carl T
    2018-03-21
    R&D Flytten AB löste avtalat uppdrag efter punkt och prickar, som avtalat. Guldstjärna på detta företaget!

Abbe sköter en fantastisk kundservice och är verkligen mån om att få varje kund nöjd, det märktes verkligen. Flyttkillarna som utförde jobbet gjorde det noggrant och bra, ingen stress eller påskyndande.

Lyhörda och lösningaorienterade!

På detta fick jag ett bra pris.

Stort tack! Jag återkommer garanterat.
    2018-03-18
    Snabbt och väldigt professionella.