Moving Day AB

Moving Day AB utför kvalitetsflytt med ambition och brett utbud inom packning, flytt och flyttstädning. Vi erbjuder även magasinering samt tömning av bohag.
Vi eftersträvar att alltid vara så trygga & smidiga som möjligt, ekonomiskt, tidsmässigt och kvalitetsmässigt. Detta för att få nöjda kunder.

Oavsett hur mycket du har att flytta, hur långt det ska flyttas eller hur svårt det tyckas vara, så tar vi hand om det. Vi ger garantier på vår flyttstädning, då det är viktigt att våra kunder är nöjda med utfört arbete.

Läs vad 248 kunder tycker om Moving Day AB 2

• 2022-07-31 Insamlad av företaget
    Tre raska herrar som jobbade så att svetten lackade. Inga klagomål.
    2022-07-29 Insamlad av företaget
    Super duktig och trevlig personal. Snyggt städat!
    Rekommenderar dom verkligen, flyttstäda våran lägenhet.
  • 2022-07-23 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda med vår flytt från Småland till Uppland! Vi flyttade från en relativt medelstor villa till en lägenhet på 4 rum, så det blev bra fullt med lådor. Vi beställde alltså packhjälp också. Och det kom 5 st starka tålmodiga, positiva, effektiva, snabba, trevliga flyttkillar med 3 lastbilar och hjälpte oss! Inget klagande från dom, trots att det var en av årets allra varmaste dagar. Tvärtom försökte både vi och dom att skämta lite med varandra, trots att vi kommunicerade på engelska. Förberedande administrativa telefonsamtal fungerade också bra. Stort tack för all hjälp med vår flytt! Vi hade inte klarat flytten utan er!
  • 2022-07-21 Insamlad av företaget
    Supernöjd med min flytt från lägenhet till hus. Punktliga & effektiva, lugna och trevliga. Rekommenderas!
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Superbra bemötande! Trevliga och hjälpsamma! Tog väl hand om våra saker!

Fick hjälp med flytt
    Tack snälla för ditt fina omdöme och för att du gav oss förtroendet! Vad glada vi blir att du blev nöjd med alla delar av vårt jobb! Lycka till med allt och välkommen åter!

• 2022-07-12 Insamlad av företaget
    Proffesionellt, snabbt, flexibelt - den perfekta flytthjälpen

2022-07-11 Insamlad av företaget
    Superproffs som kom i utsatt tid med två bilar och 3 personal. De var dessutom både trevliga och hjälpsamma. Det märktes att de genomfört många flyttar och jobbade snabbt och effektivt.

2022-07-08 Insamlad av företaget
    Allt gick smidigt. Både flytt och städ. Rekommenderar starkt!

2022-06-30 Spontant omdöme
    Flyttfirman kom två timmar för sent och meddelade sig inte, utan vi fick ta kontakt med dem som då skickade personal (vi var bokade i systemet men uppdraget kunde inte hittas, enligt vår kontakt på företaget som mottagit vår beställning). Bortsett från denna miss, som i stunden kändes oprofessionell men i efterhand fick gå, är vi nöjda med företaget - 4 av 5. Tjänsten var den billigast möjliga, arbetet utfördes snabbt, smidigt och säkert på ett trevligt sätt. Kontakten före och efter var fungerande!

• 2022-06-23 Insamlad av företaget
    Väl utförd flytt, snabba och smidiga.
  • 2022-06-21 Insamlad av företaget
    Hade flytthjälp på en sträcka på 25 mil, 2 lastbilar som killarna verkligen maxade ytan på, väldigt hjälpsamma och trevliga! Företaget var även väldigt prisvärt! Hade inte ett skrivbord gått sönder under flytten hade dem fått 5 stjärnor men därför blev det 4 stjärnor!

• 2022-06-21 Insamlad av företaget
    Helt fantastiska. Det gjorde allt och lite till. Bästa flytt firman som jag har anlitat. De var också billiga, trevliga och snabba. Om jag flyttar en gång till så kommet jag att anlita dem.
  • 2022-06-16 Spontant omdöme
    Tillmötesgående och duktiga men var nog lite stressade den dagen vi anlitade dom.
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Arbetarna dök upp i tid, var tillmötesgående, proffsiga, respektfulla och trevliga.

Email kontakten efter bekräftelse av bokning hade önskats vara mer utförlig och innehållit samma professionalism som arbetarna visade. Men var tillmötesgående och trevlig om en sparsam.

All in all så är jag nöjd och skulle anlita de igen.
  • 2022-06-11 Insamlad av företaget
    Dom kom i tid och jobbade snabbt! Väldigt trevliga också! Mycket nöjd. Kommer absolut använda igen.
  • 2022-06-10 Insamlad av företaget
    Helt perfekt, precis vad jag förväntade mig och mer!
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Otroligt snabba och effektiva! Den ända missen var att dem ställde ner möblerna på golvet och sen skjöt in dem mot väggen vilket skapade lite repor i det nya golvet... Men annars var dem bra.
  • 2022-05-27 Insamlad av företaget
    Trevliga anställda som var lyhörda och förstående inför våra önskemål gällande vår flytt.
    2022-05-23 Insamlad av företaget
    En god vän som hade anlitat Moving Day rekommenderade företaget, och jag blev mycket nöjd. De kom punktligt, packade fantastiskt noggrant och bra, så ingenting blev skadat. Dessutom var de mycket trevliga och glada. Jag köpte flytt från villa till lägenhet. Offerten var klar och tydlig.
    Sammanfattat rekommenderar jag med nöje detta företag och de 3 anställda som kom till mig.
    2022-05-22 Insamlad av företaget
    • Köpte flyttjänst av Moving Day AB
    (inom Stockholm.)
    • Dem var lätta att få kontakt med vid frågor angående flytthjälpen
    • Bra prisnivå/fast pris kändes mycket bra.
    .• Flyttprocessen flöt på utmärkt i expressfart! Jättetrevlig personal och hjälpsamma då ett problem uppstod vilket dom löste suveränt!
    Jag är supernöjd och rekommenderar dem!
  • 2022-05-20 Insamlad av företaget
    Vi köpte flytt och städ.
    Mycket bra och trevligt bemötande, snabb återkoppling när jag hade frågor.
    Trevliga och noggranna killar som flyttade för oss.
    Flyttstädningen är också mycket bra
    Vi blev supernöjda och kan verkligen rekommendera Movingday.
    2022-05-18 Spontant omdöme
    Tack för en jättebra flytt. Killarna var jättetrevliga och serviceinriktade.
    Jag kommer varmt att rekommendera er.
    2022-05-17 Insamlad av företaget
    Stor varning när det gäller företagets städtjänst! Bokade flytt, som jag var nöjd med, men flyttstädningen var under all kritik; De som städade ringde och sa att städningen flutit på utan några konstigheter, trots det hade man missat diskmaskinen, kylen, lister med mera. Fortfarande damm i hörnen. I det stora hela var det bara golven som var ordentligt städade, de andra ytorna man försökt städa var slarvigt städade och hade spår av trasa och medel. Då företagets förtroende var helt förbrukat valde vi att ta dit en annan firma som kom dit omedelbart och gjorde om allt, vilket tog 7,5 timmar. För mig som säljare av lägenheten är det förstås högsta prioritet att den som köper och står med sitt bohag och skall flytta in blir nöjd. Tråkigt dock att ett företag inte kan dra av ens några hundralappar när man gjort bort sig på det sättet. Bokar man flyttstädning förväntar man sig mer än en vanlig veckostädning och någon nytta av en "städgaranti" har man då verkligen inte när personalens kompetens och kunskap är så extremt låg att man inte vågar släppa in dom igen.
  • 2022-05-17 Insamlad av företaget
    Jag har faktiskt inga som helst klagomål. Flytten gick mycket snabbt och enkelt (vilket var viktigt då jag flyttade över bokstavligt talat halva landet), personalen var otroligt trevliga och roliga, och väldigt professionella. Ett enormt tack till Moving Day som gjorde en annars väldigt jobbig flytt totalt smärtfri och enkel!

MVH
    Martin
  • 2022-05-11 Insamlad av företaget
    Personalen var fantastisk och gjorde sitt arbete professionellt. Jag är nöjd med flytten som killarna gjorde

10/10
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Väldigt bra städat, bra service, styleade lägenheten lite innan de lämnade! 5/5
  • 2022-05-10 Insamlad av företaget
    Mycket positiv flyttupplevelse från bokning via André till utförd flytt. Killarna var effektiva och väldigt försiktiga med våra saker. Kan verkligen rekommendera Moving Day
  • 2022-05-10 Insamlad av företaget
    Jag flyttade från östersund till stockholm, fick en bra offert som jag förstod och kunde acceptera med hjälp av en kille som hette Andre på deras kontor.

Som jag skrev innan så är jag väldigt nöjd med hela flytten. 💪👍
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med både flytt och städ till ett bra pris.
  • 2022-05-10 Spontant omdöme
    Fick Movingday rekommenderat av flera personer jag känner som använt dom tidigare! Måste säga att det va över förväntningarna på både flytten och städet!

Trevlig personal, kunniga flyttkillar!
    Kan starkt rekommendera dessa!

Mvh Mycket nöjd kund
    2022-05-07 Insamlad av företaget
    Flytt som fungerade utmärkt, trevlig personal.
  • 2022-05-06 Spontant omdöme
    Jag är en kvinna på 56 år som är multisjuk, och har långt gången Artros. Jag lämnade in en ansökan på Offerta om hjälp, och där skrev jag vad jag behövde hjälp med. Då hörde Moving Day av sig snabbt, de verkade vara snabba, lagom pris och förstått vad jag behövde hjälp med. Jag fick hjälp att packa alla mina saker och skrivit på kartongerna vart de skulle av mina vänner. Sen kom dagen jag skulle flytta, jag hade berättat hur mycket som skulle flyttas.
    När det small eller lät så frågade jag vad som hände då ryckte de bara på axlarna o tittade på varann.
    Det blev flyttat med en lunchpaus mitt i på mer än 1 timma. När sen andra lasset skulle av gick det snabbt och inget kom dit det skulle mer än det jag han säga till dom, ,för ingen kunde ju läsa svenska som vi då skrivit på kartongerna . O saker krossades.
    Dessutom bad jag dom sätta i kontakten till frysen i källaren, eftersom jag har svårt att springa i trappor, jag frågade flera gånger om de satt i den och de svarade yes yes.. men när jag äntligen kunde gå ner för att kolla stod allt huller om buller i källaren, plus att min mat töat upp. Jag blev så ledsen för det var ingen billig mat det låg i den frysboxen. (Bland annat fisk från fiskbil i större förpackning, rådjur o anka) dessutom så fick jag anställa ytterligare en flyttfirma för att få med mig alla mina saker för det ingick ju bara 2 rundor med liten flyttbil, 4 rum o kök till 4 rum o kök 1 km bort. Dessutom hörde de av sig strax innan de skulle vara hos mig om förskottsbetalning. Fast de haft mina uppgifter ett antal veckor innan..så dåligt..Efter flytten fick jag vila pga mina sjukdomar.
    När jag sen kollade gamla huset innan städfirman skulle komma var det repor på 3 olika ställen, jag hittade soff fjädrar liggandes .jag tog bilder och hörde av mig till Moving day och berättade erbjöd de mig 500kr för maten. Jag vägrade ,kände mig kränkt, dessutom ville de inte betala för skadorna för det var gamla repor sa de. Huset var nyrenoverat när jag flyttade dit, jag bodde lite över ett år där, och mina möbler kunde jag inte flytta på själv, pga smärtor. Reporna var där mina möbler stått. Deras killar visste inte vad som hänt, för de hade ju inte gjort något fel.Och då var det så sa de. Jag fick be dom lämna in det till sitt försäkringsbolag. Där ligger det nu.Jag har dessutom fått betala skadorna själv till gamla hyresvärden, och bett om ursäkt för flyttfirma.
    Jag tänker inte acceptera att en flyttfirma repar o skadar saker och sen inte står för det. Jag har haft flyttfirmor innan som skadat saker, men de har stått för det, eller reparerat det. Men inte dessa. Jag rekomderar absolut inte dessa, och kommer aldrig anlita dom fler gånger..
    2022-05-02 Insamlad av företaget
    Vi flyttade från Göteborg till Köpenhamn. Moving day var utmärkta i alla kontakter fram till flytten och trevliga och effektiva under flytten. De var hela tiden pragmatiska och flexibla. Offerten var enkel att förstå och priset väldigt bra med tanke på den strålande service som gavs. Jag rekommenderar verkligen killarna på Moving Day!
  • 2022-05-02 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött fantastiskt bra. Trevliga killar. De planerade flytten på bästa sätt. Det var en knepig situation då jag bytte min lägenhet med en granne och båda hushållen flyttade samtidigt. Killarna kom med råd till det andra flytteamet och gjorde den krångliga flytten smidigare. Jag brukar aldrig ha några förväntningar. Så blir man aldrig besviken. Jag är väldigt nöjd med hjälpen jag fick.
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    De ville komma annan tid än vi bestämt. Det blev stressigt. Städningen var det lite si och så med. Kalkavlagring på badrumskranen. Smuligt på köksbänk. Plåtarna i ugnen inte rena.
    Detta var flyttstädning.
    2022-04-28 Spontant omdöme
    Kan starkt rekommendera detta företag då de utförde jobbet snabbt och effektivt! Alla möbler i behåll.

+ Snabb offert
    + Trevlig personal (både i telefon och flytthjälp)
    + Fick åka med i bilen till nya stället

Ang priset kan jag inte yttra mig eftersom det var första gången jag anlitade en flyttfirma MEN tidigare recensioner talar för att det är bra prisförslag.

Enda jag kan tänka mig skulle vara negativt var att de kom 30 minuter sent men det kan ha varit trafik osv. och dessutom ringde de i förväg och talade om detta så jag var väl medveten om att de skulle komma sent
  • 2022-04-26 Spontant omdöme
    Är så otroligt besviken på Moving Day i Stockholm. Deras Flyttstädning var tyvärr under all kritik och inte alls (vilket de själva senare medgav) är i linje med t ex mäklarsamfundets riktlinjer för flyttstädning.

Mitt fel var förstås att jag inte läst det finstilta i offerten och kontrollerat det mot vad mäklarsamfundet definierar som flyttstädning, men hade nog förväntat mig att en professionell flyttfirma med flyttstädning skulle ha koll på detta.

Trots lov om att ställa allting tillrätta tillsammans med den bedrövade köparen så misslyckades man även med detta. Man vägrade att torka av väggarna (trots att detta är en del av flyttstädning enligt mäklarsamfundet) eller rengöra ugn och diskmaskin samt man vägrade att flytta på tvätt och tork för att rengöra bakom. M.m.

Detta reklamerades såklart igen och till svar fick vi att de kunde swisha oss tusen spänn. ”Final offer”

Då jag bara vill bli av med detta tog jag erbjudandet som tyvärr inte kommer räcka långt i att anlita en seriös firma för flyttstädning för att fixa detta.

En riktigt pinsam upplevelse för både köpare och säljare. Aldrig mer Moving Day!
  • 2022-04-26 Insamlad av företaget
    Flytt med flyttstäd. Flytten gick bra med duktiga flyttgubbar.

Städningen under all kritik. Riktigt dålig. De har inte samma syn på vad flyttstädningen innebär som tidigare företag jag anlitat haft.
    Med de ordnade till det i efterhand efter skarp kritik.
    Hej Charlotta,

Vi tar till oss av din kritik, men vill också poängtera att det är precis detta städgarantin vi lämnar är till för.
    Missar vår personal något så kommer vi tillbaka och rättar till felet precis som du beskriver.

Ha en fin dag önskar
    Moving day AB
    2022-04-09 Insamlad av företaget
    Bra, snabbt och smidigt med flytten! Riktiga kämpar
    2022-04-08 Insamlad av företaget
    Punktliga, vänliga och kanon service
    2022-04-08 Insamlad av företaget
    Super trevliga killar som gjorde flytten enkel och smidig! Kan verkligen rekommendera!
  • 2022-04-07 Insamlad av företaget
    Alltid trevligt bemötande. Använt mig av Moving Day två flyttar nu och är supernöjd! Allt från bokningarna till flytten mellan bostäderna. Fem av fem!
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Fungerade utmärkt från första kontakten till leverans. Till ett mycket bra pris
  • 2022-04-06 Insamlad av företaget
    Bokade flytt inkl nedpackning och inbärning. Väldigt behjälpliga med ändringar i datum och omfattning. Skäligt pris. Trevligt bemötande av både kundtjänst och flyttkillar. Noggrann packning i lådorna och bra lastförankring i lastbilen.
  • 2022-04-06 Insamlad av företaget
    Jag är supernöjd med all hjälp vi fick och hur tillmötesgående de var. ☺️ Kommer anlita Moving Day vid nästa flytt och rekommendera varmt till bekanta!

2022-04-04 Insamlad av företaget
    Jag fick snabbt svar på erbjudandet, väldigt snäll artig professionell personal.
    Jag rekommenderar dig

• 2022-04-04 Spontant omdöme
    Jag bokade flytt av 4 rok men fick ändå köra själv två gånger med släp och tre fulla personbilar för att få alla mina saker flyttade. Dessutom ringde de mindre än en timme före bokad ankomsttid och krävde förskottsbetalning trots att de haft mina uppgifter i nästan tre månader. De var dessutom ovarsamma med mina möbler så första skåpet de lyfte ut gick sönder, flera är skadade och kantstötta.
    Det ENDA jag inte kan klaga på var grabbarnas arbetsvilja, de jobbade envetet och metodiskt när de väl började.
    Hej Frances,

Då vi jobbar med fasta priset mot fast volym i regel så hade du fått ett pris för flytt av 50 kubik bohag.
    Du fick ett erbjudande om mer kubik under flytten men valde att avböjja. Vi uppfyllde vår offert till punkt och pricka. Har du fått skador under flytt eller transport är du mer än välkommen att kontakta oss per telefon eller epost med underlag på detta så hanterar vi det på bästa sätt därefter.

Ha en fin dag önskar vi på Movingday!
  • 2022-04-03 Insamlad av företaget
    Vi flyttade från Helsingborg till Åbo, Finland. Flyttpersoner + bilen + flyttstäd. Vi är mycket nöjda med hela paketet.! Flyttpersoner var mycket flitiga,artiga och snabba. Jag mötte dom här i Åbo medan min make var i Hbg och han var mycket nöjd med flyttstäd, ugnen blev som ny. Vi kan verkligen rekommendera " Moving Day". Superbra! Mvh Johanna& Per

• 2022-04-01 Insamlad av företaget
    är mycket nöjd med killarna som har hjälp mig och flytta.
    Dem jobbade snabbt och bra.

2022-03-31 Insamlad av företaget
    Köpte flyttstädning och fick ett otroligt härligt och proffsigt bemötande och väl utfört jobb!