Moving Day AB

Moving Day AB

Moving Day AB utför kvalitetsflytt med ambition och brett utbud inom packning, flytt och flyttstädning. Vi erbjuder även magasinering samt tömning av bohag.
Vi eftersträvar att alltid vara så trygga & smidiga som möjligt, ekonomiskt, tidsmässigt och kvalitetsmässigt. Detta för att få nöjda kunder.

Oavsett hur mycket du har att flytta, hur långt det ska flyttas eller hur svårt det tyckas vara, så tar vi hand om det. Vi ger garantier på vår flyttstädning, då det är viktigt att våra kunder är nöjda med utfört arbete.

Läs vad 118 kunder tycker om Moving Day AB 2

• 2021-07-27
    Flytten gick snabbt och effektivt. Flyttgubbarna var trevliga och tillmötesgående och jag kan verkligen rekommendera företaget.
    2021-07-27
    Väldigt punktliga och allt gick väldigt smidigt! Hade vart bra att veta att flyttkillarna inte pratade svenska, isf hade vi markerat allt på engelska istället (t.ex ömtåligt osv). Men de var duktiga och trevliga och allt verkar ha klarat sig (har inte packat upp allt än).
  • 2021-07-11
    Vi flyttade med Movingday i slutet av maj. Personalen anlände i tid, artig och hela flyttprocessen gjordes ganska snabbt. Vi hade lite hicka att vår kompakta säng skadades under flytten. Men företaget såg till slut för att hitta en lämplig lösning. Så totalt sett är vi glada.
  • 2021-07-06
    En riktigt bra flyttfirma. De svarade snabbt på alla våra frågor både före och efter flytten. De flyttade hela vårt bohag mellan Stockholm och Leksand.
    Flyttkillarna var snabba och jättetrevliga!

Moving day får bästa betyg av oss.
    2021-07-01
    Mycket bra flytt av mitt bohag! Trevlig flyttpersonal som var effektiva och gjorde ett gott arbete! Mycket nöjd!
    2021-06-22
    Flytt från Sthlm till Kinna.
    Fast pris (andra firmor gav ett stort prisspann)
    De ringde 20 min innan de kom, packade, ringde 1 h innan de var på plats för att lasta ur.

Supersmidigt. Kan varmt rekommendera denna firma, inga problem alls. Stort tack!
  • 2021-06-21
    Trevliga och snabba killar som var försiktiga med mina saker. Mycket nöjd.
  • 2021-06-18
    Underbar och ansvarstagande personal, som verkligen lägger manken till för att hjälpa kunden.
    Rekommenderar verkligen denna flyttfirma, både inom landet och när man behöver hjälp med flytt till eller från utlandet, som i vårt fall när vår son skulle flytta hem från Wien till Göteborg.
    Bra information om vad som händer samt var flyttbilen befinner sig för tillfället.
    Stefan Larsson
    Skövde
    2021-06-16
    Bokning och offert fungerade utmärkt. Bra kundbemötande med snabba svar.
    Det uppstod några incidenter, men det gick att lösa i efterhand.
    2021-06-12
    Snabbt, trevligt och effektivt bemötande från början till slut! Otroligt trevlig och skicklig flyttpersonal!
    2021-05-21
    Snabba och tillgängliga. Rimligt pris. Effektiva flyttgubbar. Rekommenderas
    2021-05-18
    Snabb och effektiv flytthjälp! Bra kommunikation hela vägen fram till flyttdagen och kändes tryggt. De var försiktiga med möblerna och uppmärksammade lådor märkta med ”ömtåligt”. Vi är väldigt nöjda!
  • 2021-05-17
    Fantastiskt företag! Flyttade från Stockholm till Skåne. Sköt upp datum för flytten flera gånger och det var aldrig några problem, väldigt tillmötesgående personal på kontoret.
    Mycket trevliga, glada, positiva, otroligt snabba och serviceinriktade flyttkillar! 🥰

Jag har flyttat
    många gånger i mitt liv och kan lugnt påstå att "Moving Day" är den bästa hittills! Ska ni flytta kan jag varmt rekommendera denna flyttfirma! 🏡 👍
    Varma hälsningar Yvonne Falk
  • 2021-05-17
    Flyttade från lägenhet till hus 30 mil bort.
    Fantastiskt bemötande från alla jag haft kontakt med.
    Fick MovingDay rekommenderat från en vän som anlitat dom både privat och via jobbet. Är mycket tacksam för det.
    Hela flytten gick över förväntan och jag är mycket tacksam för all hjälp.
    Något som jag kommer att komma ihåg när vänner och bekanta ska flytta.
    Ångrar bara en sak. Att jag inte hyrde dom att packa också.
  • Carl L
    2021-05-15
    Blir tyvärr bara en stjärna i betyg. Beställde flytt och städ i tron om att lugnt kunna överlåta ansvaret till Moving Day. Slutade med att jag satt i telefon från och till hela flyttdagen för att koordinera flyttgubbar som åkte till fel adress och städare som inte kunde synka med flyttgubbar. En flytt är nog så stressig som det är då firman gör inte skäl för sin slogan ”Keep Calm, it’s moving Day”. De glömde dessutom att flytta grejerna i mina två källarförråd som de var tvungna att göra en annan dag. När jag klagade blev jag bemött med anklagelser och bilder (!) som de tagit på mitt bohag i min lägenhet, att jag inte hade packat grejerna ordentligt. Riktigt oproffsigt att komma med ”ja men du då” argument när man själva inte skött sitt jobb. Fick en mindre reduktion på fakturan men det stod inte i paritet med deras usla tjänst som borde genererat mer avdrag på fakturan. Min känsla av stress och oro som jag uttryckte blev förminskad som ”mindre huvudvärk”.
    Hej Carl, tack för din recension. Du har självklart rätt till din åsikt men jag kommer också kommentera detta från vår sida. Du valde att inte närvara vid din flytt överhuvudtaget, nycklarna hämtade och lämnade vi hos mäklare t.o.m. Är man inte närvarande vid sin flytt och dessutom inte gjort den del du skulle göra innan flytten d.v.s packa sitt bohag så är det självklart att vi kommer söka dig på telefonen under dagen. När vi kom fram till lägenheten var det opackat och låg saker precis överallt. Absolut, vi missade ta med ett förråd som vi var åter och hämtade och lämnade påföljande morgon, det tar vi på oss. Men flytten gick bra och städet blev super. Båda parter har rättigheter och skyldigheter i en flytt, väldigt lätt lägga all skuld på den ena parten, så jobbar inte vi! Ha det gott Carl! Moving Day AB
  • JOHAN B
    2021-05-15
    Flyttkillar dök upp i tid och var noggranna med våra saker.
  • 2021-05-10
    Duktig och serviceinriktad personal det var en glädje att flytta.
  • 2021-05-09
    Flyttning
    Både inne på kontoret och flyttkillarna är Väldigt trevliga, tillmötesgående, organiserade, smidiga, bra priser.
    De gjorde ett jobb som var långt över förväntan.
    Bara positivt.
    De gjorde ett kanon jobb. Rekommenderar dessa starkt. Du blir inte besviken. Skall jag flytta igen kommer jag använda mig av dessa igen.
    2021-05-08
    Vi på CaMa Service använder oss av Movingday’s tjänster när vi själva har för mycket jobb som vi inte hinner med!
    De är alltid i tid, trevligt bemötande och väldigt lätta att ha att göra med!
    Allt fungerar felfritt och vi är väldigt glada över detta samarbete!
  • 2021-05-07
    Det team som flyttade vår gamla lägenhet till ny gjorde ett mycket bra arbete. Snabba,effektiva och varsamma.
  • 2021-05-07
    Det är andra gången som jag anlitar Moving Day och det har varit jätte smidigt. Bra support och anställda.
    2021-05-05
    En flytt direktbyte med städ gick ypperligt snabbt och bra.
    Trevlig personal , effektivt och bra organiserat.
    Mvh Nilla o Per Edman 🌻
  • 2021-05-05
    Flytt från Torslanda till Kungälv. Perfekt skött flytt i alla led, tydlig offert , trevliga killar som jobbade väldigt effektivt väl på plats. Ett stort plus till Magnus på kundtjänst som hjälpte mig med alla frågor jag hade. Han är mycket trevlig och serviceminded. Köpte även till flyttstäd och städningen var verkligen över förväntat, den köparen var sjukt imponerad över städningen. Tusen tack Moving Day! Jag kommer rekommendera er till alla jag känner :)
    2021-05-05
    Mycket seriös, väldigt försiktig med våra möbler, men samtidigt otroligt effektivt. Kan verkligen rekommenderas. Mvh Rune Kjellgren
  • 2021-05-05
    Köpte Flytttjänst via Moving Day. Mkt prisvärt, otroligt duktiga killar, proffsiga och trevliga. Vill varmt rekommendera!
    Mvh Pernilla
  • 2021-04-30
    Flytttjänst.Proffsigare flyttkillar får man leta efter!
    Verkligen serviceinriktade, trevliga, hade känsla hur man bemöter folk, försiktiga, men jobbade ändå snabbt kunde verkligen sin sak. Visste hur de stuvade in bohaget.
    Man undrar ju alltid när någon annan skall hantera ens saker?
    Här behövde man inte vara orolig.
    Rekommenderar helhjärtat dessa
    till andra.
    Med vänlig hälsning
    Maija-Liisa och Sten Bergqvist
  • Malou T
    2021-04-19
    Snabba, effektiva och trevliga! Uppstår ett problem löser dom det! Mest engelsk talande personal. Fantastisk flyttstädning! Min lägenhet blev nästan som ny!
    2021-04-18
    Vi är helt nöjda med flytten som Moving Day utförde. Vi hade mötande flytt på samma dag (som också sköttes av Moving Day). Dvs två stora bohag som samordnades effektivt samtidigt som man flyttstädade. Små hissar på båda adresserna medförde att allt större än flyttkartonger fick bäras 6 trappor, vilket gjordes utan avkall på vare sig humör eller serviceinställning.
    Mycket prisvärt.
  • 2021-04-12
    Toppen! Min flytt sköttes av alla berörda med vänlighet, proffsiga, ansvarsfulla o ödmjuka Med vänlig hälsning, Ingela jangvret
    Tack Ingela, lycka till i Nynäshamn! =) Moving Day AB
  • 2021-04-12
    Felfri flytt från Göteborg till Halmstad, rekommenderas!
    Tack Jimmie, var kul att vi fick hjälpa dig! Ha en härlig sommar nere Halmstad! Moving Day AB
    2021-04-12
    Bra pris och bra service ! Inga problem utom några repor på möbler. Men vi hade magasinen emeällan ut- och inflytt och omlastningarna ökar förstås risk får skavanker.
  • 2021-04-06
    Aldrig mer vi skulle anlita Moving day. Fick offert på både flytt och städ allt verkade seriöst.
    Allt fanns på mail vilken dag osv. Flyttdagen kom och killarna var jättebra och flytten
    gick som den skulle. Sedan skulle huset städas en vecka senare. Först ringer de och säger att de kommer en dag tidigare än sagt och när dagen kommer är de mer än en halvtimme för tidig. Vi hade inte ens hunnit flytta ut alla våra saker.( stress ) .När det är färdigstädat så upptäcker vi att det har läckt ut vätska från en behållare tillhörande bergvärmen. Vi känner till och med lukten från vätskan i rummet men allt annat är rent. Vi behövde anlita en serviceman som fyllde på ny vätska för flera tusen kronor. När jag ringer företaget får jag svaret att städpersonalen nekar till att något hänt och att det står ord mot ord. Magnus säger också att den här personalen aldrig skulle ljuga så det är vi som isåfall inte talar sanning. Så dåligt och arrogant bemött jag blev av honom är väldigt ovanligt man ack så tråkigt.
    Städningen var det inget fel på men den blev väldigt dyr.
    Kundbemötande före var definitivt mycket bättre än efteråt.
    Hej Anneli, tack för ditt fina omdöme på flytt & städ utförandet. Moving Day AB
  • 2021-03-29
    Det gick fort. Killarna var trevliga.
  • ARVID M
    2021-03-21
    Vi använde oss av både flytt- och städhjälp när vi flyttade mellan våra lägenheter. Flytthjälpen var superbra utan något att anmärka på, killarna som gjorde jobbet var mycket noggranna, effektiva och gjorde ett bra jobb. Städet var helt ok, trevliga men missade en del saker som var avtalat att det skulle städa. Efter flytt och städ var jag tvungen att lägga ytterligare 4 timmar på städ i lägenheten innan besiktning blev godkänd av hyresvärd. Vi påtalade för movingday att städningen inte blivit godkänt och påvisade flera missar med bilder, men fick aldrig någon återkoppling från företaget. Jag förstår mycket väl att misstag kan göras, men att inte svara på mail/telefon när detta påvisas är mycket dåligt, speciellt när företaget har ”nöjd-kund-garanti”.
    Hej Arvid, Tack för ditt fina omdöme på flytt! Jag sökte i vårt system och hittade inte dig, är det din partner som stått på offerten? Självklart har vi nöjd kund garanti på städ och jag skulle vilja veta vilken adress detta gäller så vi kan följa upp internt vad som gått fel här. Kontakta gärna oss på 010 - 1780899 Moving Day AB
  • 2021-03-08
    Väldigt proffesionellt och prisvärt!
    Rekommenderas starkt! 🙏
    2021-03-02
    Vi anlitade företaget för att flytta möbler, från Stockholm till Härjedalen. De kom i tid och var trevliga och service-minded. Inget att anmärka på.
    2021-03-02
    Anlitade MovingDay för en flytt från en etta till en tvårummare. De kom i tid (lite tidigt till och med), var supereffektiva men rädda om sakerna och allt flöt på riktigt bra. Väldigt nöjd och kan absolut både rekommendera och tänka mig att anlita dem igen. Tack!
    2021-02-28
    Flytt och städning.
    Mycket trevligt bemötande.
    Jag fick stort förtroende för personalen och kunde åka iförväg för att bara vänta på på plats för att ta emot lasset. Fantastiska män som skötte allt, mycket trevliga.
    Mer än supernöjd.
    Tack Berit, var en ära får hjälpa dig :-) Ha det bäst i Växjö!! Moving Day AB
  • 2021-02-27
    Köpte flytt och städhjälp i Stockholm, dem kom i tid, gjorde ett bra jobb, vi är nöjda med, smidigt med swish betalning också👍
  • 2021-02-25
    Flytt ifrån Bålsta till Ockelbo samt flyttstädning. Från början så var kontakten bra och så fortsätter det hela vägen. De uppfyllda all förväntningar och mycket till. De packade en villa på 150 kvadrat på mindre än en två timmar och inget har blivit skadat. Flytten var den 22/2 och jag kollade städningen den 25/2-21 som var helt perfekt. Jag rekommenderar dom pga att jag har ringt och alltid fått svar eller så ringer de upp direkt. Personalen så var det en som pratar mycket bra svenska och de andra förstod var vi vill ha hjälp med. Underbara människor. Stort tack för hjälpen
    Stort TACK Ingvar för du tog dig tid att ge oss detta fina omdöme och för ditt förtroende, det var ett nöje att göra flytten! Lycka till med nya boendet!! //Movingday Moving Day AB
    2021-02-25
    Vi köpte en kombinerad flytt- och städtjänst i samband med vår flytt. Vi är otroligt nöjda! Mycket trevliga och effektiva flyttkillar och det blev väldigt rent efter städningen var klar. Tack!
    Tack själv Erik för ett fint omdöme, Lycka till i ditt nya boende!! //Moving day Moving Day AB
  • 2021-01-26
    Beställde både flytthjälp och städ.

Jag kan inte klaga på städet eller på städpersonalen. (Varav mitt betyg.)

Men flytten däremot. De bröt mot många punkter av överenskommelserna i ordern.
    Det började med att de var väldigt sena på plats.
    De skulle skicka en bil stor nog för att fylla hela vårat bohag på ett lass. Vi fick en liten skåpbil som behövdes fyllas 2,5 gånger.
    Det saknades även personal så det kom 1 flyttgubbe. Det skulle finnas filtar som man kunde ha för att skydda möblerna. Det gjorde det inte.

Kontaktade även firman då jag var missnöjd och deras kundkontakt var inte alls proffsig då de slutade svara.
    Hej Melissa, Tack för ditt inlägg, vi ber om ursäkt för din upplevelse, vi hade tyvärr lite problem med en av våra lastbilar den dagen och vi göra en "bästa för stunden lösning" med en lite mindre lastbil. Ha en bra dag och lycka till i nya boendet. Moving Day AB
    2021-01-25
    Köpte flytt. Fungerade perfekt...
    Tack Per! Lycka till i ditt nya boende önskar vi på Moving Day Moving Day AB
  • 2021-01-20
    Jag anlitade Moving Days för min flytt från Stockholm till Trosa. Hela tiden väldigt trevligt bemött. När dagen för flytten väl kom var vi faktiskt själva i fas men stressen började smyga sig på. När det sen kom 3 killar som var hur trevliga som helst blev vi lugna. Allt gick så smidigt och de var hela tiden väldigt snabba och trevliga ( trots att vi hade väldigt mycket grejer).
    Vi är mycket nöjda med Moving days och rekommenderar dem till alla. Bästa flyttfirman vi haft. 4:e gången vi anlitat flyttfirma
    Micke
    2021-01-08
    Jag rekommenderar denna flyttfirma. Trevlig och duktig personal med högt arbetstempo.
    2021-01-07
    Jag tycker allt gick som vi har planerat. Jag är absolut nöjd med hela.
    Det gick väldigt snabbt 👍
  • 2021-01-07
    Super proffsig och smidig flytt! Väldigt trevligt bemötande. Inget att klaga på. Kan varmt rekommendera
  • Sara F
    2020-12-22
    Professionella, seriösa och bra på de tjänster de erbjuder. Från offert till genomfört arbete, rakt igenom kompetenta och duktiga på det de gör. Rekommenderas varmt!
  • 2020-12-22
    Kanon bra, smidig och snabb flytt med flyttstäd till bra pris!
  • 2020-12-21
    AVRÅDER STARKT! Helt orimligt hur de kan ha något positivt omdöme överhuvudtaget? Först så kom de med en för liten lastbil, vi hade i avtalet 30 kubik och de kom med en på 25 kubik. Sen packade de två killarna, som kändes som "dum och dummare" jättekonstigt. Totalt oförsiktiga. Sedan när de kom fram tog det så lång tid för dom att ta in alla lådor att det blev nästan elva på kvällen... Eftersom de kom med en för liten bil och lastade in på ett så dåligt sätt, så fanns massor kvar i lägenheten. Detta förstörde hela vår planering och var oerhört stressigt. När vi ringde och berättade om deras misstag så var responsen bara att "vadårå?" och vi fick KÄMPA för att de skulle komma och hämta resten. De var otroligt otrevliga i telefon och sa inte inte ens förlåt utan snarare att de "gjorde en tjänst" och "inte behövde hjälpa oss med sista lådorna". Vi hade ett avtal som de bröt, såklart de måste fixa det? Vi flyttade på en lördag, och måndag klockan elva på kvällen kom sista lasset. Inslängt i hissen och mycket hade skavanker. Nu hade de glömt vissa saker och jag kontaktade och frågade om de hade glömt något. Utan respons. Känns väldigt oseriöst. Flera av våra fina teak-möbler och golvlampor har fått stora slag mot sig, revor och liknande. Bryr du dig om dina möbler, välj inte att flytta med denna flyttfirma.
    Hej Sara, Det finns alltid sidor på ett mynt eller hur? Lastbilen vi kom med fick plats med hela erat bohag utan de saker vi inte inte har tillstånd för att transportera eller saker som inte täcks av vår försäkring(blommor och alkohol). Därför lämnades detta givetvis kvar. Något som även detta förmedlades till er. Att någon hos oss skulle vara otrevlig stämmer inte heller då det är jag personligen som tar telefon hos oss och jag vill minnas att ni var aggressiva och hotfulla från början gentemot mig som försökte få er att prata om ni ville hitta en lösning på eller fortsätta vara aggresiva. Till slut lugnade ni er och jag hittade en lösning där vi tog kontakt med ert städbolag som hade nyckel till lägenheten så vi kunde samtransportera de sista sakerna 2 dagar efter då vi hade en körning till ert nya boende genom hela Sverige igen. Något vi också löste, givetvis kom leveransen sent på måndagen då det var en samtransport på en annan körning som var en körning på över 60 mil. Moving Day AB lever inte efter devisen att kunden alltid har rätt, vi skickar tydliga offerter där vi tar vårt ansvar och förväntar oss att kunderna tar sitt. Vi har flyttat ert bohag och ordnat en samtransport för de saker som blev kvar. Uppkommer det en skada under en flytt förväntar vi oss att ni som kund tar kontakt med oss så kollar vi givetvis på detta. Önskar er lycka till i ert nya boende. Med vänliga hälsningar Moving Day. Moving Day AB