Alla kategorier Tåg Stockholms län Stockholm Norrmalm Mtr Express (sweden) AB

Mtr Express (sweden) AB

Klarabergsgatan 33, 111 21 Stockholm — Visa karta

1.0 i betyg av 2 omdömen
 

Läs vad 2 kunder tycker om Mtr Express (sweden) AB

  • Alexander  T
    Alexander T skrev om Mtr Express (sweden) AB
    Förstår inte varför MTR Express antyder att de har nöjda kunder. Rest med SJ i flera år men bestämde mig för att prova MTR för första gången. De är otydliga med viktig information till sina kunder och har en usel kundservice som inte ens går att ringa till. Kommer aldri att använda mig av MTR Express igen. Läs mer
    gillar detta
  • Oskar R
    Oskar R skrev om Mtr Express (sweden) AB
    REGELBUNDEN WIFI PROBLEM
    Jag reser ofta mellan Stockholm och Skövde både med MTR-express och SJ. Fem av mina biljetter så har WIFI inte fungerat varken för mig eller folk runt om mig på tåget. Då fick jag 20kr tillbaka för att jag inte kunde arbeta på nätet när MTR garanterade att WIFI skulle finnas tillgängligt för resenärerna.

    BRISTANDE ÖDMJUKHET
    MTR-express har ingen telfonsupport utan endast chatt support. Det gör att som resenär är det väldigt svårt att uppleva personlig kontakt, och när problem uppstår så är de väldigt strikt efter villkor/lagar. Med andra ord existerar det ingen medkänsla för sina trognaste kunder när ett problem uppstår. Första problemet av över 12 resor med MTR-express. Kan uppvisa alla mina resehandlingar för att visa att det jag säger har stabil grund.

    Enligt MTR-express säger de på sin hemsida på deras hemsida
    "ALLTID MED MTR EXPRESS"
    -"24h Öppet Köp": stämmer.
    -"Punktligast": nja... jämfört med SJ? Det är väl inget att flagga för...
    -"Nöjdast Kunder": kanske det, tills ett problem uppstår från resenärens sida...
    -"Lägst pris": STÄMMER VERKLIGEN INTE. SJ har börjat erbjuda mycket lägre.


    REKOMMENDERAR SJ
    Jag rekommenderar SJ nästa gång. Tro mig, sköna säten är bara en fasad av falskhet. SJ må oftast vara sena, men de har mig fasen gott hjärta och trevlig personal när man är ärlig när problem upstår. Visar man ödmjukhet mot personalen på SJ så får man 1000% tillbaka. Något liknande kan man inte förvänta sig av MTR-Express. Att resa en gång med MTR-Express är ingen gång. Jag har rest en hel del och har sett/upplevt hur de hanterar oväntade situationer som förseningar eller när kund verkligen har problem.

    EXEMPEL
    För några veckor sedan var MTR-Express försenade med över tre timmar och flickvännen var fast på tåget på väg hem från Stockholm. Enligt deras egna villkor ska resenärer erbjudas (resenärer skall alltså inte fråga det själv) mat när sådant uppstår. Min flickvän fick en liten Wasa knäckesnack. Jag vet inte vad definitionen av mat är för MTR-Express, men en kncäkesnack är att ta i som verkligen inte kan kallas för mat.
    Det hände igen att de var försenade uppåt fyra timmar någon vecka efter och då erbjöd de ingen mat alls ombord för de resenärer som var trötta och hungriga när de har rätt till det enligt resevilkoren. Läs mer
    gillar detta

Karta

Kategorier