Naprapathögskolan

Naprapathögskolan

Ring 08-16 01 20 naprapathogskolan.se

Naprapathögskolan i Stockholm är den största högskolan i Norden inom avancerad manuell medicin. Naprapatutbildningen är en 4-årig, studiemedelsberättigad utbildning till legitimerad naprapat. Naprapathögskolan grundades 1970 och har studenter från hela Norden. Sedan 1994 är naprapater legitimerade och utgör därmed en del av...

45 omdömen om Naprapathögskolan

Lucia G
Skrev om Naprapathögskolan

Jag går första terminen på Naprapathögskolan och känner att det är en helt fantastisk utbildning. Jag har lärt mig mycket mer än vad jag trodde jag skulle lära mig så här kort in i utbildningen. Jag tycker föreläsarna/lärarna på högskolan är grymma. De har mycket kunskap de gärna delar med sig av och de kommer ofta från andra kvalitativa lärosäten så som Karolinskas läkarutbildning och Sophiahemmets sjuksköterskautbildning. Är du intresserad av kroppen på minsta lilla vis så är det här en utbildning jag starkt rekommenderar....

CHRISTOPHER S
Skrev om Naprapathögskolan

Jag var först väldigt osäker på vad jag ville plugga och hade svårt att välja. Som tidigare elitidrottare så visste jag att något med kroppen och hjälpa människor/idrottare är något jag vill göra. Utbildningen har sedan breddat min syn på yrket. Hur vi faktiskt på väldigt många olika plan kan hjälpa patienter till ett bättre välmående. Skolan förespråkar fritt tänkande tillsammans med en bred men också en stark spetskompetens. Utöver skolans många bra lärare och handledare så är miljön också väldigt bra, trygg och trivsam miljö!

Tack för din recension! Vänliga hälsningar, Naprapathögskolan

KAROLINE E
Skrev om Naprapathögskolan

Som student upplever jag att Naprapathögskolan är en ledande skola inom manuell medicin båda i norden och på världsbasis. Jag har tidigare pluggat inom manuell, men det var först på Naprapathögskolan jag hittade jag hem. Inte bare är det en ledande och drivande skola som jobbar efter uppdaterad evidens, men en härlig miljö med högt i tak och där studentpåverkan har högt inflytande. Utbildning passar för olika människor, med olika intressen och erfarenheter. I denna utbildningen, och sedan jobb som naprapat tror jag...

FRIDA E
Skrev om Naprapathögskolan

En gedigen utbildning som innehåller allt du kan tänka dig som innefattar kroppen och knoppen! Det jag gillar mest är blandningen av teori och praktik som sedan tillsammans får provas och utvecklas kliniskt på skolkliniken.

Bengt Ola M
Skrev om Naprapathögskolan

En riktigt trevlig högskola! Skolan är liten och personlig, man lär känna lärare och många elever från alla årskurser. Stämningen är riktigt härlig med hälsningar i korridoren och livligt surrande i matsalen vid lunch tid. Bjuder på en riktigt intressant och spännande utblidning som håller hög standard i innehållet - är man intresserad av kroppen på något sätt så är de här en toppen utbildning med riktigt bra lärare och umgänge. En plats där många olika människor med många olika bakgrunder möts men alla är där för liknande intressen och passioner och en vilja att lära sig.

MADELENE S
Skrev om Naprapathögskolan

En perfekt utbildning för dig som är intresserad av kroppen, idrott, hälsa och människan som helhet! Här blandas teoretiska och praktiska lektioner, väldigt bra att få läsa och få förståelse för något för att sedan få utöva praktiskt. En utvecklas otroligt mycket både som person och professionellt, redan första året får vi möta patienter på skolans klinik och applicera vår kunskap för att bli de bästa naprapaterna vi kan bli. Vi har alltid lärare och handledare som guidar, inspirerar och hjälpar oss att utvecklas varje...

SIMON B
Skrev om Naprapathögskolan

Som sistaårselev på skolan så kan jag med gott samvete att om du har ett intresse för att lära dig nästintill allt om kroppen och hur den fungerar samt hur du som person utan några som helst mediciner kan hjälpa en person via behandling och träning så är Naprapatprogrammet något för dig. Upplägget skolan har på utbildningen får 5/5 stjärnor då du kombinerar praktiska ämnen med teoretiska för att få en bredare förståelse i kropp och knopp. Under utbildningen får du även lära dig att naprapati är så mycket mer än bara knäckande...

Julia G och MADELENE S gillar detta

Petra Elisabeth Annikki L
Skrev om Naprapathögskolan

Bra kombination av teori och praktiska moment och att man får komma ut och vara på skolkliniken redan första året av utbildningen. Sedan är det väldigt kompetenta lärare som inspirerar!

Rebecca F
Skrev om Naprapathögskolan

Naprapatutbildningen ger mig så mycket mer än bara kunskap, den bidrar till min egna personliga utveckling och får mig att växa som person. Att söka till utbildningen är absolut ett av det bästa beslut jag tagit i livet!

JONAS O
Skrev om Naprapathögskolan

Utbildningen känns noggrant uttänkt och professionell, samt att lärarna är otroligt kunniga i det de lär ut. Varför jag är nöjd med utbildningen har också att göra med att man får den hjälp man behöver från lärarna vid frågor och funderingar under kursens gång.

YUSUF H
Skrev om Naprapathögskolan

Gillar du träning, manuell medicin och hälsa men vet inte riktigt vad du ska studera? Kolla in Naprapathögskolan. Jag läser årskurs 1 på naprapatutbildningen på Naprapathögskolan och har inte ångrat mig en sekund. Första terminen bedrevs helt på distans pga pandemin och det fungerade överlag ganska bra men man såg fram emot att få komma till skolan och träffa sina klasskamrater. Överlag är det hög kvalitet och väldigt kompetenta lärare. Jag ser fram emot de kommande tre åren på Naprapathögskolan.

MIKAEL H
Skrev om Naprapathögskolan

Jag går nuvarande på termin 8 av 8 och att studera till Naprapat är det bästa beslut jag tagit i mitt liv. Skolan har en lika stor praktisk del som såväl en teoretisk del och det är väldigt lärorikt, då man direkt kan öva på dem nya kunskaperna ute på skolkliniken. Jag trodde aldrig att det skulle vara såhär rofyllt att studera på högskola, gemenskapen är stor bland eleverna och det underlättar hela läroprocessen. Rekommenderar starkt denna utbildning!

SARA K
Skrev om Naprapathögskolan

Jag sökte till Naprapathögskolan för att jag brinner för att hjälpa människor och drömmer om att få dem att vara sitt bästa jag. På Naprapathögskolan kommer du ut till en klinik redan termin 2 så om du delar min dröm så är den nära. Med lärare som brinner för sina ämnen blir både praktiska och teoretiska lektioner inspirerande och roliga att hänga med i. Och deras mål är att få alla att klara sin utbildning. Dessutom upplever jag att nästan alla elever på skolan ställer upp för varandra och vill att alla ska klara sig igenom sina 4år på skolan på bästa sätt.

TOM G
Skrev om Naprapathögskolan

Jag är en elev på skolan just nu och är inne på mitt 3e år. Jag är jätte nöjd med utbildningen för att jag gillar att man blandar praktik med teori och att man får så tidigt komma ut och praktisera på patienter. Lärarna på skolan hjälper en alltid om man behöver hjälp och förklarar tills man förstår. Gillar man människor och är intresserad av kroppens funktion tycker jag man verkligen ska söka till oss på naprapathögskolan. Hoppas vi syns!

DAVID L
Skrev om Naprapathögskolan

Riktigt bra skola med riktigt duktiga lärare. Lärare har en enormt hög expertis inom sitt område och är i framkant med behandlingsmetoder vilket lärs ut av lärarna. Skolan har även bra dialog med förbundet vilket gör att vi kan försäkra oss och börja arbeta i takt med att vi blir klara med olika utbildning inom utbildning. Exempelvis om någon vill arbeta med massage. Jag rekommenderar verkligen den som är intresserad av manuell medicin att söka.

DOUGLAS T
Skrev om Naprapathögskolan

Om du har ett intresse för kropp och knopp och vill jobba med manuell medicin så är denna skola grym! Med tanke på att skolan är relativt liten så får man en bra gemenskap med både lärare och andra elever! Jag läser mitt tredje år för tillfället.

Andreas N
Skrev om Naprapathögskolan

Hvis du er interessert av å få kunne hjelpe andre mennesker samtidig som du lærer utrolig mye om kroppen og idrett er dette rett studie. Min tid på naprapat högskolan har vært helt fantastisk, og det å vite at man kan gjøre en forskjell hos mennesker, gjør studie og veien etter så mye bedre!

Linnea Z
Skrev om Naprapathögskolan

Jag ångrar inte en sekund av utbildningen. Vill du läsa manuell medicin så är naprapatskolan helt rätt. Energin du får av skolan är otrolig, det kommer göra att de fyra åren av studier känns som fyra dagar. Under utbildningens gång har jag vuxit som terapeut och människa. Det är inte bara era kompisar och familj kommer vara lyckliga över ert yrkesval - även era patienter som blir smärtfria kommer vara tacksamma! Rekommenderar NPH varmt!!

Hanna Tove Kristin F
Skrev om Naprapathögskolan

Bästa utbildningen jag skulle kunna tänka mig. Genomgående så intressant och med kompetenta lärare. Har man intresse för människokroppen är detta en fantastisk utbildning.

Karl H
Skrev om Naprapathögskolan

Bra utbildning. Och bra upplägg av kurser, det binder ihop säcken och ger en helhetsbild av kroppen

KARL-ERIK V
Skrev om Naprapathögskolan

Att välja att gå på naprapathögskolan är ett val som jag inte ångrar. Efter två år på skolan så kan jag konstatera att jag inte mött annat än glada och positiva klasskamrater som gjort studierna lättare tillsammans med dem kunniga lärarna i skolans familjära miljö. Vill du jobba med människor och bli en expert på allt vad som innefattar manuell medicin så är det här helt rätt utbildning för dig!

Christoffer  A
Skrev om Naprapathögskolan

Är du som jag och tycker om att blanda teoretiska och praktiska ämnen? Vill du se dig själv i en framtid där du får chansen att hjälpa människor och behandla några av vår tids största folksjukdomar? Glädje, blod, svett och tårar summerar bäst mina fyra år på den bästa utbildningen inom manuell medicin. Naprapatutbildningen ger dig en mycket bred utbildning inom medicinska ämnen blandat med praktiska kurser där du är med och påverkar utbildningen och hur duktig just du ska bli. Efter fyra underbara år har jag nu fått många...

Marcus H
Skrev om Naprapathögskolan

Har endast läst första året av naprapatutbildningen men måste verkligen säga att utbildningen är fantastisk! Jag ser mycket framemot de kommande åren, passar alldeles utmärkt med yrket som fystränare och expansionen för de två gym jag driver tillsammans med mina kollegor! :)

Felix S
Skrev om Naprapathögskolan

Kul och lärorik utbildning som ger oss studenter det vi behöver för att kunna ge oss ut i arbetslivet efter vi är klara med studierna!

Peter H
Skrev om Naprapathögskolan

Efter att ha studerat ett år på Naprapathögskolan är ja positivt överraskad. Detta gäller framförallt mottagandet man får på skolan av såväl elever som personal. Vad det gäller utbildningen i sig ska jag inte uttala mig för mycket, men upplägget känns överlag bra och man får lära sig Anatomi & Fysiologi ordentligt redan från början samt att det repeteras kontinuerligt under utbildningen. Redan efter första terminen börjar man sitt kliniska arbete som terapeut med att behandla patienter på en av skolans två elevkliniker....

Cesar R
Skrev om Naprapathögskolan

En riktigt bra skola! Lärarna brinner för sitt yrke och hjälper gärna till. Jag trivs på skolan och jag skulle verkligen rekommendera andra att söka till skolan. // Cesar

Amanda G
Skrev om Naprapathögskolan

Bra skole, fine lokaler og gode forelesere 🙂

Jonathan W
Skrev om Naprapathögskolan

En underbar utbildning med mycket teoretiskt och praktiskt lärande! Det som är extra kul är att allt du läser om finns och händer i din kropp! Man kan säga att du är ditt egna facit. Man får personliga relationer med alla de som arbetar på skolan, vilket är superkul. Om man behöver någon extra hjälp kan jag personligen intyga att skolan är fenomenalt duktiga och hjälpsamma! Allt ifrån möten till personliga tips för att underlätta studierna! Riktigt härliga lokaler och om jag inte har fel så är i stort sätt alla nyrenoverade...

Julia R
Skrev om Naprapathögskolan

Otroligt rolig utbildning med kompetenta och inspirerande lärare! Väldigt givande att få ta emot patienter på skolkliniken och arbeta praktiskt genom i princip hela utbildningen. Rekommenderas starkt!

Henriette V
Skrev om Naprapathögskolan

Naprapathögskolan er en fantstisk skole! Selv er jeg norsk og flyttet til Stockholm for og begynne på Naprapathøyskolen. Fryktet at språk ville være en utfordring, men det har det overhodet ikke vært! Skolen har tatt jeg og de andre norske godt imot og vi har fått et godt samhold sammen med de svenske studentene! Faglig er det også kjempebra! Med 50/50 teori og praktisk føler jeg personlig at en får mye raskere forståelse, og dermed Større motivasjon til studie. Veldig og anbefale!

Markus N
Skrev om Naprapathögskolan

Utbildningen är utmärkt kombinerad mellan teori och praktik för att på bästa sätt kunna hantera människor med olika former av smärttillstånd.

Mikael J
Skrev om Naprapathögskolan

Om du gillar att varva plugg med praktik och sedan få jobba med din egen kropp, hjälpa människor och att ha hälsa och funktion i fokus då är detta vägen för dig!

Filip A
Skrev om Naprapathögskolan

En utbildning som inte bara ger dig kunskap utan även låter dig utvecklas med den. Jag avslutar snart min utbildning och har aldrig varit mer säker, Naprapathögskolan är platsen för framtidens manuella terapeuter.

Robin P
Skrev om Naprapathögskolan

Bra utbildning där man blandar praktik med teori vilket passar mig perfekt! Det är en liten skola vilket gör att man kommer närmare studenter och lärare från olika kurser och årskullar. Lärarna håller toppklass i de flesta ämnena, speciellt inom Naprapati som är en genomgående kurs i hela utbildningen. I och med att vi börjar att ta emot patienter redan i andra terminen så har det gett mig kunskap och träning i bemötandet och hur jag ska behandla en patient. Vi är därför vana att ta emot patienter när utbildningen är färdig.

Teferi T
Skrev om Naprapathögskolan

En fantastisk utbildning för den som känner sig praktiskt lagd och gillar att jobba med människor i nöd. Alla behöver en naprapat

Daniel E
Skrev om Naprapathögskolan

Stor det praktisk undervisning som varvas med teori och klinik.

Henri K
Skrev om Naprapathögskolan

En riktigt gedigen och djupgående utbildning i människokroppens funktion och ickefunktion vid smärta samt problem. Jag läser för närvarande andra året av fyra och har inte ångrar en sekund att utbilda mig till Naprapat. Riktigt bra lärare och kurser, fantastiskt med 50% praktiska moment samt att man får ut och öva på skolkliniken redan efter en termin! Rekommenderar utbildningen starkt till alla med ett brinnande intresse för människokroppen och att hjälpa folk med besvär!

Sofia L
Skrev om Naprapathögskolan

En gedigen utbildning med erfarna och pålästa föreläsare och lärare. Utbildningen följer den senaste forskningen och ger oss elever erfarenhet genom vår egna elevklinik redan från termin 2. Det är en tuff utbildning och sliter en del på både kropp och psyke, men hittar man balansen och ser till att ta hand om sin kropp så är det väl värt mödan. Ser fram emot att gå det sista året jag nu har framför mig. Rekommenderar varmt denna utbildning till dig som vill lära dig mer om kroppen, människan, friskvård och allt därtill.

Moa D
Skrev om Naprapathögskolan

Bra utbildning med allt och lite till. Superbra lärare och handledare som får utbildningen rolig och spännande även de stunder det känns tungt.

Pernille F
Skrev om Naprapathögskolan

En utrolig bra utdannelse og skole med et godt miljø!

Jacob H
Skrev om Naprapathögskolan

En super bra skola! En bra samhörighet med ambitiösa klasskamrater och kompetenta lärare

Olof L
Skrev om Naprapathögskolan

Underbar skola med underbar personal, fina lokaler också kunniga lärare! Rekommenderas starkt till blivande studenter!

Helena Linnéa L
Skrev om Naprapathögskolan

Kompetenta och inspirerande lärare. Stor vikt vid praktiska moment och att man som student får komma ut på skolkliniken tidigt! Fräscha lokaler. Fantastisk personal! Och att skolan numera utvecklar sig med pedagogisk inrikting tycker jag är jättebra!

Martin S
Skrev om Naprapathögskolan

Kanonbra utbildning där det finns ett stort driv från all personal som smittar av sig på eleverna att göra allt för att driva naprapati som yrke men också som utbildning framåt, för att ge eleverna och yrkeskåren alla möjligheter att växa och bli större nationellt och internationellt. Ett bra studieupplägg som främjar kritiskt tänkande samtidigt som en bred basmedicinsk kunskap ges tillsammans med naprapati. Detta ger en blandning där man som nyutbildad känner sig trygg i sin yrkesroll och att man kan hjälpa alla patienter som kommer och vill ha hjälp från dig! Rekommenderar utbildningen starkt!

Marika B
Skrev om Naprapathögskolan

Om du tycker om att jobba med människor, rörelse och att bli världens bästa detektiv är detta helt rätt utbildning att välja!