Naprapathögskolan

Kräftriket 23A, 114 19 Stockholm — Visa karta

Naprapathögskolan i Stockholm är den största högskolan i Norden inom avancerad manuell medicin. Naprapatutbildningen är en 4-årig, studiemedelsberättigad utbildning till legitimerad naprapat.

Naprapathögskolan grundades 1970 och har studenter från hela Norden. Sedan 1994 är naprapater legitimerade och utgör därmed en del av svensk hälso- och sjukvård. Sedan 2001 är naprapatutbildningen studiemedelsberättigad för studenter från hela Norden.

2006 fick naprapater skyddad yrkestitel. Det innebär att endast den som har legitimation, särskilt förordnande eller genomgår föreskriven praktiktjänstgöring, får kalla sig naprapat.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 24 kunder tycker om Naprapathögskolan

• Christoffer A skrev om Naprapathögskolan
    Är du som jag och tycker om att blanda teoretiska och praktiska ämnen? Vill du se dig själv i en framtid där du får chansen att hjälpa människor och behandla några av vår tids största folksjukdomar?
    Glädje, blod, svett och tårar summerar bäst mina fyra år på den bästa utbildningen inom manuell medicin. Naprapatutbildningen ger dig en mycket bred utbildning inom medicinska ämnen blandat med praktiska kurser där du är med och påverkar utbildningen och hur duktig just du ska bli.
    Efter fyra underbara år har jag nu fått många jobberbjudanden runt om i Norden och jag spår en ljus framtid med mycket jobb! Läs mer
  • Marcus H skrev om Naprapathögskolan
    Har endast läst första året av naprapatutbildningen men måste verkligen säga att utbildningen är fantastisk! Jag ser mycket framemot de kommande åren, passar alldeles utmärkt med yrket som fystränare och expansionen för de två gym jag driver tillsammans med mina kollegor! :) Läs mer
  • Felix S
    Felix S skrev om Naprapathögskolan
    Kul och lärorik utbildning som ger oss studenter det vi behöver för att kunna ge oss ut i arbetslivet efter vi är klara med studierna! Läs mer
  • Peter H
    Peter H skrev om Naprapathögskolan
    Efter att ha studerat ett år på Naprapathögskolan är ja positivt överraskad.
    Detta gäller framförallt mottagandet man får på skolan av såväl elever som personal.
    Vad det gäller utbildningen i sig ska jag inte uttala mig för mycket, men upplägget känns överlag bra och man får lära sig Anatomi & Fysiologi ordentligt redan från början samt att det repeteras kontinuerligt under utbildningen.
    Redan efter första terminen börjar man sitt kliniska arbete som terapeut med att behandla patienter på en av skolans två elevkliniker.
    Detta känns som ett bra upplägg, att få möta patienter med problematik så fort som möjligt.
    Jag kan rekommendera denna utbildning även fast den är dyr...

/ Peter H DN53 Läs mer
  • Cesar R
    Cesar R skrev om Naprapathögskolan
    En riktigt bra skola! Lärarna brinner för sitt yrke och hjälper gärna till. Jag trivs på skolan och jag skulle verkligen rekommendera andra att söka till skolan.

// Cesar Läs mer
  • Amanda G
    Amanda G skrev om Naprapathögskolan
    Bra skole, fine lokaler og gode forelesere 🙂 Läs mer
  • Jonathan W
    Jonathan W skrev om Naprapathögskolan
    En underbar utbildning med mycket teoretiskt och praktiskt lärande! Det som är extra kul är att allt du läser om finns och händer i din kropp! Man kan säga att du är ditt egna facit. Man får personliga relationer med alla de som arbetar på skolan, vilket är superkul. Om man behöver någon extra hjälp kan jag personligen intyga att skolan är fenomenalt duktiga och hjälpsamma! Allt ifrån möten till personliga tips för att underlätta studierna!
    Riktigt härliga lokaler och om jag inte har fel så är i stort sätt alla nyrenoverade och om det inte är det så känns det i alla fall som det!
    Det finns många grupprum som man kan sitta och studera i. Två härliga uteplatser, en på markplan och den andra på en stor balkong på våning tre!
    Och 25 meter utanför skolan finns ett skönt gym som bara vi elever kan få tillgång till!

Helt enkelt en super rolig utbildning som kommer leda mera smärtfritt samhälle!

Jonathan Westberg klass dn53 Läs mer
  • Julia R
    Julia R skrev om Naprapathögskolan
    Otroligt rolig utbildning med kompetenta och inspirerande lärare!
    Väldigt givande att få ta emot patienter på skolkliniken och arbeta praktiskt genom i princip hela utbildningen.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Henriette V
    Henriette V skrev om Naprapathögskolan
    Naprapathögskolan er en fantstisk skole! Selv er jeg norsk og flyttet til Stockholm for og begynne på Naprapathøyskolen.
    Fryktet at språk ville være en utfordring, men det har det overhodet ikke vært!
    Skolen har tatt jeg og de andre norske godt imot og vi har fått et godt samhold sammen med de svenske studentene!

Faglig er det også kjempebra! Med 50/50 teori og praktisk føler jeg personlig at en får mye raskere forståelse, og dermed Større motivasjon til studie.

Veldig og anbefale! Läs mer
  • Markus N
    Markus N skrev om Naprapathögskolan
    Utbildningen är utmärkt kombinerad mellan teori och praktik för att på bästa sätt kunna hantera människor med olika former av smärttillstånd. Läs mer
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Naprapathögskolan
    Om du gillar att varva plugg med praktik och sedan få jobba med din egen kropp, hjälpa människor och att ha hälsa och funktion i fokus då är detta vägen för dig! Läs mer
  • Filip A
    Filip A skrev om Naprapathögskolan
    En utbildning som inte bara ger dig kunskap utan även låter dig utvecklas med den. Jag avslutar snart min utbildning och har aldrig varit mer säker, Naprapathögskolan är platsen för framtidens manuella terapeuter. Läs mer
  • Robin P
    Robin P skrev om Naprapathögskolan
    Bra utbildning där man blandar praktik med teori vilket passar mig perfekt! Det är en liten skola vilket gör att man kommer närmare studenter och lärare från olika kurser och årskullar.

Lärarna håller toppklass i de flesta ämnena, speciellt inom Naprapati som är en genomgående kurs i hela utbildningen.

I och med att vi börjar att ta emot patienter redan i andra terminen så har det gett mig kunskap och träning i bemötandet och hur jag ska behandla en patient. Vi är därför vana att ta emot patienter när utbildningen är färdig. Läs mer
  • Teferi T
    Teferi T skrev om Naprapathögskolan
    En fantastisk utbildning för den som känner sig praktiskt lagd och gillar att jobba med människor i nöd.
    Alla behöver en naprapat Läs mer
  • Daniel E skrev om Naprapathögskolan
    Stor det praktisk undervisning som varvas med teori och klinik. Läs mer
  • Henri K
    Henri K skrev om Naprapathögskolan
    En riktigt gedigen och djupgående utbildning i människokroppens funktion och ickefunktion vid smärta samt problem. Jag läser för närvarande andra året av fyra och har inte ångrar en sekund att utbilda mig till Naprapat. Riktigt bra lärare och kurser, fantastiskt med 50% praktiska moment samt att man får ut och öva på skolkliniken redan efter en termin! Rekommenderar utbildningen starkt till alla med ett brinnande intresse för människokroppen och att hjälpa folk med besvär! Läs mer
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Naprapathögskolan
    En gedigen utbildning med erfarna och pålästa föreläsare och lärare. Utbildningen följer den senaste forskningen och ger oss elever erfarenhet genom vår egna elevklinik redan från termin 2.

Det är en tuff utbildning och sliter en del på både kropp och psyke, men hittar man balansen och ser till att ta hand om sin kropp så är det väl värt mödan.
    Ser fram emot att gå det sista året jag nu har framför mig.

Rekommenderar varmt denna utbildning till dig som vill lära dig mer om kroppen, människan, friskvård och allt därtill. Läs mer
  • Moa D skrev om Naprapathögskolan
    Bra utbildning med allt och lite till. Superbra lärare och handledare som får utbildningen rolig och spännande även de stunder det känns tungt. Läs mer
  • Pernille F skrev om Naprapathögskolan
    En utrolig bra utdannelse og skole med et godt miljø! Läs mer
  • Jacob H skrev om Naprapathögskolan
    En super bra skola! En bra samhörighet med ambitiösa klasskamrater och kompetenta lärare Läs mer
  • Olof L
    Olof L skrev om Naprapathögskolan
    Underbar skola med underbar personal, fina lokaler också kunniga lärare! Rekommenderas starkt till blivande studenter! Läs mer
  • Helena L
    Helena L skrev om Naprapathögskolan
    Kompetenta och inspirerande lärare. Stor vikt vid praktiska moment och att man som student får komma ut på skolkliniken tidigt! Fräscha lokaler. Fantastisk personal! Och att skolan numera utvecklar sig med pedagogisk inrikting tycker jag är jättebra! Läs mer
  • Martin S skrev om Naprapathögskolan
    Kanonbra utbildning där det finns ett stort driv från all personal som smittar av sig på eleverna att göra allt för att driva naprapati som yrke men också som utbildning framåt, för att ge eleverna och yrkeskåren alla möjligheter att växa och bli större nationellt och internationellt.
    Ett bra studieupplägg som främjar kritiskt tänkande samtidigt som en bred basmedicinsk kunskap ges tillsammans med naprapati. Detta ger en blandning där man som nyutbildad känner sig trygg i sin yrkesroll och att man kan hjälpa alla patienter som kommer och vill ha hjälp från dig! Rekommenderar utbildningen starkt! Läs mer
  • Marika B
    Marika B skrev om Naprapathögskolan
    Om du tycker om att jobba med människor, rörelse och att bli världens bästa detektiv är detta helt rätt utbildning att välja! Läs mer