NFK AB - Nordisk Fastighetskontroll

Nordisk Fastighetskontroll är fastighetsägarnas specialist på avloppsrelining. Med en stor yrkesstolthet och kundfokus är vårt mål tydligt - nöjdast kunder i branschen.
Vi erbjuder marknadens kanske mest prisvärda relining med hög kvalitet och lång garanti.

Nordisk Fastighetskontroll är verksamma i hela Stockholm och vi vänder oss till både privata och kommersiella fastighetsägare.
Tillsammans med de bästa leverantörerna och våra fantastiska medarbetare så vågar vi säga att vi är en av de bästa i branschen.

Varmt välkommen att kontakta oss för att få ett fast pris på er avloppsrelining.

Läs vad 43 kunder tycker om NFK AB - Nordisk Fastighetskontroll 2

2022-06-23 Verifierad kund
    Super nöjd!
    Grabbarna fick fri tillgång till huset och körde lite längre dagar - därmed blev man klar en dag tidigare. Av filmer och dokumentation att dömma så är allt snyggt och prydligt både inne i rören och utanför i resten av källaren.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Mycket bra kommunikation, dokumentation och ordning på byggarbetsplatsen. Mycket imponerande hur de hanterade ett komplext rörsystem med sina skavanker.

Det ger mig en känsla av att de relinade stammarna i min villa kommer hålla länge.

Fortsätt på samma sätt!
    2022-06-14 Verifierad kund
    Alltid i tid, bra bemötande, klara i tid (t.o.m. före).
    2022-05-22 Verifierad kund
    Bra och förtroendeingivande bemötande. Inget tjat och smidiga sms/tlfn kontakter.
    Vi var bortresta under utförandet och det kändes bra att kunna få jobbet utfört utan att behöva vara hemma. Sms varje dag.
    Kan inte kolla hur själva jobbet gått men om det är lika bra som kontakten med företaget är vi helt nöjda. Trist utgift men bra att slutnotan blev som offererad och inga dyrare överraskningar. Vi köpte relining av avloppssystem. Monica & Anton
    Hej Monica. Tack för ett jättefint omdöme och väldigt kul att läsa hur nöjda ni är. Resultatet blev precis så bra som det kan bli enligt oss.

Hör av er om det dyker upp några frågor eller funderingar.

2022-05-20 Verifierad kund
    utmärkt genomförande och trevlig personal
    Hej Rune,

Tack för ett fint omdöme. Kul att ni är nöjda!

Allt gott,
    2022-05-09 Verifierad kund
    Är väldigt glad att jag valde NFK. Killarna är så kundfokuserade att de står i en klass för sig. Informerar löpande före, under och efter projektet. Svarar alltid på telefon och mail. Förklarar allt begripligt. Hjälpte till med att mata fåglar och flytta bilar på städdag eftersom vi reste bort under projektet. Alltså sådana grymma killar vill man alltid få hjälp av. Glömde jag säga att deras priser är väldigt konkurrenskraftiga? Det är dem!

Fortsätt så här så kommer ni få massor av glada kunder och rekommendationer.
    Hej Filip,

Tack så mycket för ett jättefint omdöme. Vi är själva väldigt nöjda med resultatet och samarbetet med er gick utmärkt. Fåglarna var dessutom ett trevligt sällskap!

Superkul att ni är nöjda med vår insats och hör gärna av er om det dyker upp några frågor eller funderingar.

2022-04-23 Verifierad kund
    Supertrevligt möte redan från start! Gustav gav ett seriöst intryck och förklarade hur allt skulle gå till vid det första mötet. Därefter fick vi en offert som såg väldigt bra ut, där allt stod specificerat. Vi valde mellan fler aktörer men efter kontakt med Gustav och offerten blev valet enkelt: NFK. Vi upplevde att arbetet flöt på riktigt smidigt, trots att de drabbats av sjukfrånvaro i början av veckan och därmed var en man kort. Tomas som var här hela veckan jobbade hårt och upplevdes som riktigt seriös och noggrann! När arbetet var färdigt gick han igenom allt som gjorts med oss vi fick se filmer på reliningen som vi även fick behålla samt vårt garantibevis. Kan inte annat än varmt rekommendera NFK till er som funderar på relining!
    Hej Emelie!

Tack så jättemycket för ett otroligt fint omdöme. Vi blev väldigt glada av att läsa hur nöjda ni är. Ni har också varit supertrevliga att ha som kunder! Tack för förtroendet och hör av er om ni undrar över något.

2022-04-09 Verifierad kund
    Första kontakten med företagets säljare: Utmärkt.
    De som utförde själva arbetet gjorde en skada på vägg, viket vi själva fick upptäcka, inget som utförarna berättade om. Vidare glömde utförarna silicon runt ena toastolen.
    Företagets efterkontroll åtgärdade toastolen samt att man satte silicon vid väggskadan, skadan är dock fullt synlig.
    Själva relineningen är dock utmärkt gjord och film överlämnad om hur arbetet är utfört.
    Kan rekommendera företaget.
    Hejsan Roland!

Tack för ett fint omdöme, kul att ni är nöjda även om det blev lite onödigt strul från vår sida.
    Hör av er om ni har några frågor, tack för förtroendet!

2022-04-06 Verifierad kund
    Bra och tydlig kommunikation från första början till arbetet var klart.
    Utifrån våran erfarenhet av NFK så kan jag rekomendera dem till andra som kan behöva deras tjänster.
    Hejsan Robert!

Tack för ett jättefint omdöme. Superkul att ni är nöjda. Hör av er om ni har några frågor eller funderingar.

Ha det så bra!
    2022-04-03 Verifierad kund
    Bara bra. Var klara när dom skulle och minimalt med tid utan avlopp.
    Hejsan Olof!
    Tack för ett superfint omdöme. Jättekul att ni är nöjda med jobbet och att allt gick smidigt.
    Hör av er om det dyker upp några frågetecken.

2022-03-29 Verifierad kund
    Trevliga, informativa, tillmötesgående, punktliga.
    Tjena Janne! Tack för ett superfint omdöme. Det var väldigt trevligt att jobba hos er.

Nu håller vi tummarna för att Djurgården fixar kvalet!

Allt gott till er.
    2022-03-21 Verifierad kund
    Bra bemötande.
    Blev några små fel men de åtgärdades väldigt fort och problemfritt.
    Tjena Ove!

Tack för ett fint omdöme. Väldigt kul att ni är nöjda trots att vissa saker inte riktigt gick som vi ville, vi är långt ifrån nöjda med arbetet hos er men som alltid löser vi problemen snabbt och effektivt. Då brukar det bli bra ändå!

Hör av er om det är några frågor eller funderingar, annars får ni ha det så bra!
    2022-03-21 Verifierad kund
    Bra bemötande under hela projektet, arbetet utfört på utsatt tid.
    Hejsan Dan!

Tack för ett jättefint omdöme. Ni har varit väldigt trevliga att ha som kunder så vi tackar för förtroendet.

2022-03-18 Verifierad kund
    Väldigt förtroendeingivande. Bra bemötande, höll alltid tider.
    Noggranna och skickliga, höll snyggt och rent under arbetet.
    Jag är väldigt nöjd med deras reliningjobb.
    Hejsan Axel!

Tack så mycket för ett väldigt fint omdöme. Superkul att ni är nöjda med jobbet och det har varit jättetrevligt att ha er som kunder.

Stort tack för förtroendet och ha det så gott!
    2022-03-06 Verifierad kund
    Vi relineade hela vårt radhus.

Vi jobbade hemma hela veckan och hantverkarna var mycket trevliga och tillmötesgående. Inga sena kvällar och de gjorde sitt bästa för att se till så att vi kunde bo bra hemma under tiden.

Jobbet blev klart i tid och vi är allmänt nöjda med arbetet.
    Hejsan Jonas!

Tack så mycket för ett jättefint omdöme, jättekul att ni är nöjda med jobbet! Hör av er om det är några frågor eller funderingar, annars får ni ha det så gott!
    2022-03-01 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande och levererade vad vi kommit överens om.
    Hejsan Åsa!

Tack så mycket för ett jättefint omdöme och för ett minst lika trevligt bemötande från er.

Tack för förtroendet och ha det så bra!
    2022-02-20 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande både vid offert(såklart) och vid genomförandet
    Förväntningar vid relining är att det inte bara blir skit och det blev det inte heller,utan tvärtom
    Framförallt var det bra att den sanitära delen kunde lösas när man valde att bo hemma under hela reliningen. Både dialogen och förståelsen av problemet var på topp
    Hjälpsamheten och beredvilligheten vid olika frågor som uppkom var enastående
    Synd att man inte kan relina förrän om 50 år igen
    Tjena Ants!
    Tack för ett jättefint omdöme. Superkul att du är nöjd med jobbet och det har varit ett rent nöje att få jobba hos och ha kontakt med dig. Som sagt, ibland är det synd att reliningen håller länge.

Ha det gott!
    2022-01-27 Verifierad kund
    Bra bemött trevlig personal bra utfört jobb mycket nöjd
    Hejsan Björn!

Stort tack för ett fint omdöme och väldigt kul att ni är nöjda med jobbet. Vi får tacka för förtroendet och för en trevlig vecka.

Ha det bra!
    2021-12-30 Verifierad kund
    Trevligt och profsigt
    Problemfritt avlopp i minst tjugo år
    Det återstår att se
    Vi litar på NFK
    Företaget utstrålade en hög arbetsmoral
    Vi fick stort förtroende för dem
    Relining av avlopp i enplansvilla
    Hejsan Kjell!

Stort tack för ett fint omdöme och för ett väldigt trevligt bemötande under arbetet. Vi känner oss väldigt trygga med att ni nu har ett avlopp i toppskick i minst 50 år till och precis som du skriver så garanterar vi det de första 20 åren.

Hoppas ni får en fin start på det nya året och hör av er om det dyker upp några frågor.
    2021-12-07 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, flexibla, sköter allt snyggt och rent.
    Har egentligen ingenting att säga om resultatet men i.o.m. att de lämnar 20 års garanti så får jag lita på att det är väl utfört.
    Hejsan Wojtek!

Tack för ett jättefint omdöme. Det var ett rent nöje att jobba hos er.
    Tack för förtroendet och God Jul!
    2021-11-30 Verifierad kund
    Bra information om arbetsupplägget.
    Blev informerade om hur arbetet fortskred.
    Trevliga killar
    Tjena Lars!
    Stort tack för ett jättefint omdöme. Ni var väldigt trevliga att ha att göra med så tack för förtroendet.
    2021-11-09 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Snabba återkopplingar och överenskommelser. Noggrannhet i arbetet med avloppsrelining.
    Hejsan Lars och Berit!

Tack för ett jättefint omdöme. Superkul att ni är nöjda och tack för att vi fick förtroendet att fixa era rör.
    2021-11-03 Verifierad kund
    NFK jobbade snabbt, effektivt o med gott resultat med att "relina" avloppet i mitt radhus. Jag var lite fundersam på hur det skulle fungera med att bo i huset under tiden. Det visade sig fungera alldeles utmärkt.
    Trevlig personal som stod ut med mina nyfikna frågor kring arbetets genomförande. Ett arbete som tog 4 dagar i anspråk.
    20 års garanti ger trygghet.
    Torrtoan som ersatte inbjöd dock inte till några längre högtidsstunder!
    Jag ger gärna mina rekommendationer till NFK.
    /Gunnar
    Tjena Gunnar!

Stort tack för ett väldigt fint omdöme. Skönt att allt funkade bra med att bo hemma under tiden, det är ju också en stor anledning till att många väljer just relining. Hoppas allt känns bra nu när du kan ta lite längre högtidsstunder med gott samvete! Vi tackar så mycket för förtroendet.

2021-10-25 Verifierad kund
    NFK AB – Nordisk Fastighetskontroll har utfört relining av avloppsledningarna i vår fastighet.
    Både Säljare och Tekniker uppträder mycket professionellt,
    och har stor kompetens samt lång erfarenhet av att göra relining.
    Renfräsning av rören görs först, och därefter blåses en av epoxibehandlad strumpa in i rören.
    En av marknadens bästa strump-produkter används.
    NFK AB inleder kundkontakten med en kostnadsfri filmning av rören, och ger därefter direkt en offert omfattande vad som bör göras, dessutom till ett mycket konkurrenskraftigt pris, vilket
    jag upptäckte när jag jämförde med några andra företag. De ger även 20 års Systemgaranti.

NFK AB kan varmt rekommenderas!
    Hejsan Anders!

Tack för ett superfint omdöme. Väldigt kul att höra att ni är nöjda. Kul också att vi stod oss så bra i konkurrensen. Tack så mycket för förtroendet och hälsa Birgitta från oss.

2021-10-20 Verifierad kund
    NFK har från första mötet varit otroligt professionella, pedagogiska och tillmötesgående. Trots att vi valde att inte bo hemma under tiden fick vi löpande uppdateringar under hela arbetets gång och de höll tidsplanen perfekt. De höll rent och snyggt både under och efter färdig relining. Vi är supernöjda med allt och kan varmt rekommendera NFK.
    /Ellinor & Magnus
    Hej Ellinor och Magnus!
    Tack så jättemycket för ett otroligt fint omdöme och för ett väldigt trevlig bemötande. Superkul att ni är så nöjda!
    Allt gott från oss på NFK!
    2021-10-14 Verifierad kund
    Relining

Företaget kändes tryggt och de anställda utförde arbetet till vår belåtenhet. De var trevliga artiga och intresserade. Lämnade rak information och utförde allt på utsatt tid. Vi vill gärna rekommendera dem och NFK.
    Sonja ch Olle Olsson
    Hejsan Sonja och Olle!
    Tack för ett jättefint omdöme. Superkul att vi kunde hjälpa er. Hör av er om det dyker upp några funderingar.

2021-09-30 Verifierad kund
    Vilket kanonjobb allt från Gustavs gratis filmning till utförande av Jacob och Tuomas.Dom informerade om arbetet hela tiden.Fixade allt på utsatt tid +strul som slamsugarbilen grejade på 5timmar duktig man ,även om han fick kämpa det var inte lite sten han fick ut..Ett perfekt jobb av alla.Nu har vi nya brunnar och nya rör i 2 våningar+ny toalett på övervåningen.Rock and relining i toppklass.MVH Håkan o Kerstin.Sköndal
    Tjena Håkan och Kerstin!
    Tack så hemskt mycket för ett otroligt fint omdöme. Vi kan väl bara instämma i att vi är lika nöjda som er med resultatet, väldigt kul att vi fick möjlighet att lösa era problem.
    Ha det så gott och hör av er om det dyker upp några funderingar.
    2021-09-26 Verifierad kund
    Kontakten med NFK har varit mycket bra under hela processen med relining av vår fastighet vad gäller information, genomförande och uppföljning.
    Uppskattade särskilt:
    Att succesivt bli informerad om arbetets fortskridande, eftersom vi själva inte var på plats under själva arbetet.
    Att vid hemkomsten var allt i ordning utan minsta spår av veckans arbete.
    Att utlovad leveranstid hållits då vi vet att det behövdes extra insatser från NFK:s sida.
    Har varit mycket trevligt att jobba med detta trevliga gäng, som vi varmt kan rekommendera.
    Hejsan Mona!
    Tack så hemskt mycket för ett väldigt fint omdöme. Vi är lika nöjda med resultatet som ni är, även om det krävdes en sen fredag för att få allt klart. Ni har också varit väldigt trevliga och tillmötesgående.
    Hälsa Kjell och ha det så gott!
    2021-09-13 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande och väl utfört arbete (relining). Uppskattar att de stannade kvar och avslutade arbetet samma dag trots att det blev en lång arbetsdag med sen kväll!
    Hejsan Catarina!

Tack så hemskt mycket för ett jättefint omdöme. Väldigt kul att vi kunde hjälpa er och att vi hann klart med allt på en dag, det var det värt trots en längre arbetsdag än vanligt.

Ha det gott och hälsa Björn från oss!
    2021-08-24 Verifierad kund
    1. Jag blev från första stund bemött med vänlighet och klar och tydlig information om hur relining av rör går till.
    2. Eftersom jag tidigare inte hört talas om denna form av åtgärd satte jag all min tilltro till killarna som skulle göra det. Detta arbete utfördes till mer än 100 procents belåtenhet.
    3. Trevliga killar från säljare till utförare av det praktiska jobbet.
    Alltid punktliga och städade efter sig varje dag
    Fixade även andra mindre ej upptäckta fel på vägen (inom rör).
    Visade då och då bilder i datorn om hur arbetet utvecklades.
    All heder till denna kunniga och trevliga trio inom NFK AB-
    reliningbranchen. Fortsatt framgång önskar jag er!
    UllaBritt
    Hejsan Ulla!

Tack så mycket för ett väldigt fint omdöme. Vi är också jättenöjda med resultatet så tack för förtroendet.
    Nu ska vi se till så att syrran blir lika nöjd!
    2021-08-21 Verifierad kund
    Vi gjorde en relining av vår villaavlopp, kan verkligen rekomendera NFK. Superproffsiga från start till färdigt jobb.
    Hejsan Johan!
    Jättetack för ett fint omdöme och tack för att vi fick möjligheten att jobba hos er.

Ha en fin avslutning på sommaren!
    2021-08-01 Verifierad kund
    Vi gjorde en relining av stammar och byte av avloppsrör under huset.
    Vi är mycket nöjda med både utförandet av arbetet och det bemötande vi fick.
    Dom som utförde arbetet var både proffsiga, trevliga, punktliga och mycket lätta att ha att göra med.
    Dom höll rent och snyggt hela tiden. Täckte allt som behövdes mycket noggrant.
    Dom informerade oss under arbetets gång om vad de gjorde och varför. Det kändes bra hela tiden.
    Vi fick all information vi ville ha.
    När arbetet var klart fick vi en grundlig genomgång med hjälp av film på en sticka. Det var filmat före, under och efter att arbetet var klart. Dom tog god tid på sig att förklara så att vi skulle förstå vad som gjorts. USB- stickan fick vi behålla.

Vi är som sagt supernöjda!!!
    Marie och Janne
    Hejsan Marie och Janne!

Jättetack för ett väldigt fint omdöme och för att vi fick möjligheten att jobba hos er, det var minst lika trevligt för oss.

Ha en fortsatt fin sommar!
    2021-07-23 Verifierad kund
    Seriösa, bra jobb, ansvarstagande och trevligt bemötande!
    Hej Bosse! Tack så mycket för ett fint omdöme, det känns bra att ni är så nöjda trots lite strul från vår sida.

Hälsa Eva från oss och ha en fortsatt fin sommar!
    2021-07-07 Verifierad kund
    Tänk om alla hantverkare var så här bra! Kommer t.o.m. före tidplanen och utför relining av mitt avloppsrör.
    Trevliga, lätta att nå, fin service, bra och smidigt jobb, informerade hela tiden både före, under och efter jobbet. En person som sköter marknadsföring och kontakter gör att kontakterna blir enkla och killarna som gör jobbet slipper stå med mobilen i örat hela tiden.
    Jättenöjd!
    Hejsan Stig!

Tack så hemskt mycket för ett väldigt fint omdöme, vi blir superglada av att höra hur nöjd du är.

Tack för förtroendet och ha en trevlig sommar!
    2021-07-05 Verifierad kund
    Vi har beställt en relining av avloppsrören i huset, jobbet utfördes på avtalad tid och utan några som helst krångel eller oväntade överraskningar.
    Vi är jätte nöjda med jobbet och kan rekommendera att ta kontakt med företaget om man går i relining-tankar.
    Hejsan Zoltan!

Tack för ett jättefint omdöme. Vi är väldigt glada över att vi fick möjlighet att jobba hos er, riktigt kul att ni är nöjda! Trevlig sommar på er.
    2021-07-01 Verifierad kund
    Renovering av avloppsrör så kallad relining. Trevlig och proffsig personal, väldigt bemötande med våra önskemål. Tydliga med info hur avloppsrören såg ut innan dom startade relining av avlopprören, vad som skulle göras och visade hur rören såg ut efter relining. Dom jobbade långa dagar för att bli klara så fort som möjligt det gjorde att dom blev klara 1 dag tidigare än beräknat. Vi är MYCKET nöjda med NFK AB Nordisk Fastighetskontroll.
    Hej Patrick!

Tack för väldigt fina ord och väldigt kul att ni är så nöjda, det var ett rent nöje att jobba hos er.
    Vi önskar hela familjen en fortsatt fin sommar!
    2021-06-25 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med arbetet , trevligt
    bemötande så vi kan rekommendera företaget
    Hejsan Einar!

Tack för ett jättefint omdöme och jättekul att ni är nöjda.
    Hälsa Christina och ha en riktigt fin sommar!
    2021-06-11 Verifierad kund
    Relining samt uppsnyggning av gamla brunnar.

Positiva och enkla att ha att göra med.
    Håller vad de lovar, levererar på tid och lämnar allt snyggt och städat.
    Tjena Hasse!

Tack så hemskt mycket för ett väldigt fint omdöme, kul att ni är nöjda! Nu kan ni både njuta av nya avlopp och att Bajen vann cupen!
    2021-06-07 Verifierad kund
    När det kommer till relining av avlopp så kan vi verkligen rekommendera NFK Nordisk fastighets kontroll. Otroligt professionella duktiga och trevliga killar som utförde arbetet på ett exemplariskt sätt. De visade dessutom processen på ett pedagogiskt och lärande sätt. Jag och min fru är mycket nöjda och glada att just NFK relinade vårt hus och vi kan varmt rekommendera dem till andra kunder. Det är inte så ofta man saknar hantverkare när de är klara men det kändes nästan lite tomt när de hade åkt.
    Hejsan Svenne!

Stort tack för ett väldigt fint omdöme! Trevliga kunder som ni är alltid en fröjd att jobba hos och jag vet att både Jacob och Tuomas saknar er också. Förhoppningsvis ses vi snart på gatan igen.
    Hälsa Martina och ha en riktigt skön sommar!
    2021-06-05 Verifierad kund
    Relining av stor villa.
    Proffessionellt och trevligt bemötande.Ett väl organiserat och effektivt genomfört arbete som vi är mycket nöjda med.
    Det märktes att det var kunniga arbetare som behärskade tekniken.
    Hej Ove!

Tack så mycket för ett fint omdöme och vad kul att ni är nöjda. Vi är väldigt glada för att vi fick äran att jobba hemma hos er!
    Hälsa Anne-Charlotte från oss på NFK och ha en riktigt fin sommar!
  • Dala D
    skrev om NFK AB - Nordisk Fastighetskontroll
    2021-06-04 Verifierad kund
    NFK utförde filmning med genomgång och relining av stammarna i fastigheten.
    Efter utfört arbete lämnades ett USB minne med allt som gjorts på film.
    Bemötandet var från både säljare och tekniker med mycket beröm godkänt.
    Förväntningarna var att jobbet skulle kunna genomföras utan att man stötte på några problem och att resultatet blev lyckat.
    Trots att man under den vecka som jobbet utfördes, stötte på vissa problem, löste man allihop på ett föredömligt sätt.
    Teknikerna jobbade några dagar så länge som det krävdes för att allt skulle bli så bra som möjligt.
    Sammanfattningsvis kan man bara jämföra med andra företag som utfört olika arbeten på fastigheten och maken till kompetent firma har vi aldrig tidigare stött på.
    Hej Lars!

Stort tack för otroligt fina ord, det värmer verkligen. Vi kan bara återigen tacka för förtroendet och säga att maken till trevligare kunder har vi väldigt sällan stött på.

Hälsa Monika och hundarna så ses vi snart på gatan igen!
    2021-06-01 Verifierad kund
    Vi köpte relineing av vårt avloppssystem.
    Jacob Slotte visade på ett mycket begripligt sätt hur vårt avloppssystem såg ut och varför vi borde göra något åt det.
    Han var mycket trevlig och vi blev mycket väl bemötta.
    Företaget motsvarade helt våra förväntningar och det hela avlöpte mycket smidigt.
    Vi är mycket nöjda med att vi anlitade NFK AB.
    Hej Hans!
    Tack för ett fint omdöme och för att vi fick förtroendet att jobba hos er.

Ha det gott!
    /NFK
    2021-05-24 Verifierad kund
    ...jag erbjuds, vid dörren, fri koll, av husets avlopp. 60 år gammalt hus, gamla rör. Själv 85 och vill undvika tänkbara besvär. Resultat relajning av rören.

Seriöst och snyggt arbete av trevlig personal. Ett lyft för huset.
    Hej René! Stort tack för ditt omdöme och vad kul att ni är nöjda!
    Tack för att ni valde oss!