Alla kategorier Motorcykel Skåne Helsingborg Nordia Import AB

• Von W
    Von W skrev om Nordia Import AB
  • Von W
    Von W skrev om Nordia Import AB
    Jag hade problem med sonens cross som jag försökte få hjälp av Ulf Nordbeck på Din Hoj med att ringa in, men han var bara kort i tonen. Drog iväg till deras "servicepartner" i Malmö (bor ca 15 km norr därom), de tog fett betalt för service innan problemet uppstod och krängde sen oanvändbart skräp när vi försökte lösa problemet själva. Vi misstänkte ett garantiärende men si då gick det inte att anlita servicepartnern, utan crossen skulle prompt dumpas i Ödåkra annars tack och hej. 8 mil med hyrsläp, sen hem, sen upp igen med hyrsläp och så hem. Bara för att kanske, som det känns, Din Hoj skulle meddela att det inte var inte ett garantiärende. En nätt slant för transporter, verkstadskostnad som kunde dragit iväg vem vet vart och så all nedlagd tid, på arbetstid också eftersom de inte har öppet på lördagar... I princip omöjligt att åberopa reklamation och få en garantireparation således. Vi bad Ulf bl a skicka en tändspole och en CDI-enhet för det hade varit strul (fick vi veta via andra kanaler) med bl a dessa komponenter på andra ex. Men det sk-t Ulf Nordbeck i - min gissning är att kinesfabriken kånkkat och inga reservdelar finns att uppbringa. Man har iaf slutat sälja den här modellen för ett bra tag sen.
  • Felix V
    Felix V skrev om Nordia Import AB
    hävdar att garantin inte fungerar för "de har ju snart gått ett år sen du köpte den". Garantin skulle gälla i två år men inte ens i ett år enligt ägaren efter köp. Har också begärt nya delar då andra gått sönder. Han lovade att skicka dom men det hände aldrig! AKTA DIG FÖR DETTA FÖRETAG!

Lindaregatan 13, 254 75 Ödåkra