Nordic Heating
2.3 i betyg av av
3 omdömen
Importör och tillverkare av skorstenar, Isolerade modulskorstenar, stålskorstenar samt kaminrör .
Pelletskaminer och vedkaminer med och utan vattenmantel
Pelletskaminer och vedkaminer med och utan vattenmantel
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag3 omdömen om Nordic Heating
-
skrev om Nordic Heating
Mer än nöjd !
Kunniga försäljare samt noggranna installatörer ! För tjänar 5 solar.
Har jobbat i industri ugnsbranschen i hela mitt liv och ansvarat för ugnsproject för 100 tals miljoner, så jag vet vad jag talar om. Därför rekommenderar jag Nordic Heating ! Leif Jonsson / Specialist Industri ugnar. -
skrev om Nordic Heating
De har levererat en skadad pelletskamin. Vi har väntat redan ett halvt år på ett skadefritt exemplar. De vägrar att leverera som överenskommits. Han försöker komma undan med anklagelser som han inte kan bevisa. Falska anklagelser, lögner. Marcus, om en skadefri pelletskamin installeras betalar vi resten. Även om vi känner oss lurade av dig. Vi har förklarat det flera gånger till dig. Ärendet får avgöras av tredje part? Vi har anmälat dig till ARN.SE.
Nordic Heating strävar alltid efter nöjda kunder och hög servicenivå. Vi har 16 år i branschen och levererar i dagsläget ca 3500-4000 ordrar per år, inklusive ca 150 egna installationer.
Nordic Heating
Det Willem skriver stämmer inte. Kunden (Willem) har använt sin kamin i 1,5 års tid utan att betala och utan att tillmötesgå vår upprepade begäran om att låta oss kostnadsfritt hämta kaminen till vår verkstad. Detta har vi önskat för att se över om det funnits grund för kundens påståenden och vad som i så fall skulle kunna göras åt det. Den italienska tillverkaren har avvisat kundens reklamationsanspråk. Kundens agerande satte Nordic Heating i en svår situation och ärendet avhandlades till slut i tingsrätt. Där beslutades det att kunden skall betala nästan hela fakturans belopp, ca 44000 kr av totalt ca 48000 kr. Avdraget gavs av Nordic Heating för att få ett slut på den juridiska konflikten.
Vi beklagar att vi var tvungna att ta detta ärende så långt för att få betalt för varor vi levererat och som av kunden använts kontinuerligt och problemfritt under lång tid. Vi har i skrivande stund aldrig tidigare varit i tingsrätt med kund, ej heller fällts av ARN. -
skrev om Nordic Heating
Jag köpte och fick en kamin med tillhörande plåtskorsten installerad I vintras. Offerten var på 35.000 sek varav kaminen hade ett fast pris på drygt 15.000 sek. En munlig överenskommelse om att priset kunde skilja sig några tusen uppåt eller neråt ingicks också. När fakturan kom var den på 40.000 sek och jag blev naturligtvis både arg och besviken.
Trots mails varje dag tog det 5 dagar innan jag fick en förklaring på varför det blivit så dyrt. En lång utläggning om oförutsedda omständigheter som föranlett en mkt komplicerad rördragning. Detta trots att jag gett dem skalenliga ritningar på huset. När jag skrev att 5 tusen inte är några tusen så svarade de att det som gällde nu var konsumentverkets regler om 15% på rörlig offert. När jag ifrågasatte om kaminens pris då verkligen skulle ingå i det som var rörligt, fick jag inget svar. Däremot fick jag hot om tingsrätten om jag inte betalade hela summan
Så där fortsatte det under flera veckor. Jag började studera offerten mera ingående och fann att de utelämnat delar för minst 2.000 sek och jag frågade om det överhuvudtaget skulle vara möjligt att få ihop en skorsten till offertens pris, inget svar igen! Jag påpekade också att hela skorstenen var sned och inte snyggt monterad ( det skiljer 4-5 cm på ett rör som är 180 cm långt…). Det ville de inte tro på trots att jag skickade bilder. Jag blev tvungen att köpa ett vattenpass och köra 50 mil för att ta ett nytt foto med passet mot skorstenen!! De gick sedan med på att åka upp och rätta till felet men det är fortfarande snett.
Vi var där under hela arbetet och de påstår att de informerat oss under arbetets gång om de fördyrande ”nödvändigheterna”, vilket är en ren och skär lögn. Jag ville ha någon liten kompensation för att jobbet var slarvigt utfört men då svarade de bara att det är fackmannamässigt utfört och att snett och ocentrerat inte påverkar funktionen! Och jag som trodde att fackmän använde vattenpass J
Skulle kunna skriva mycket mer men jag tror att jag fått med det viktigaste. När jag ringde konsumentvägledningen för att få råd och nämnde företagets namn så plingade det till i deras dator, inte första gången en besviken konsument ringde gällande Nordic Heating…