Alla kategorier Övrigt Gävleborg Gävle Nordic Heating

Nordic Heating

Stentorpsvägen 13, 818 42 Forsbacka — Visa karta

Importör och tillverkare av skorstenar, Isolerade modulskorstenar, stålskorstenar samt kaminrör .

Pelletskaminer och vedkaminer med och utan vattenmantel

Läs vad 1 kund tycker om Nordic Heating

• Lennart M
    Lennart M skrev om Nordic Heating
    Jag köpte och fick en kamin med tillhörande plåtskorsten installerad I vintras. Offerten var på 35.000 sek varav kaminen hade ett fast pris på drygt 15.000 sek. En munlig överenskommelse om att priset kunde skilja sig några tusen uppåt eller neråt ingicks också. När fakturan kom var den på 40.000 sek och jag blev naturligtvis både arg och besviken.

Trots mails varje dag tog det 5 dagar innan jag fick en förklaring på varför det blivit så dyrt. En lång utläggning om oförutsedda omständigheter som föranlett en mkt komplicerad rördragning. Detta trots att jag gett dem skalenliga ritningar på huset. När jag skrev att 5 tusen inte är några tusen så svarade de att det som gällde nu var konsumentverkets regler om 15% på rörlig offert. När jag ifrågasatte om kaminens pris då verkligen skulle ingå i det som var rörligt, fick jag inget svar. Däremot fick jag hot om tingsrätten om jag inte betalade hela summan

Så där fortsatte det under flera veckor. Jag började studera offerten mera ingående och fann att de utelämnat delar för minst 2.000 sek och jag frågade om det överhuvudtaget skulle vara möjligt att få ihop en skorsten till offertens pris, inget svar igen! Jag påpekade också att hela skorstenen var sned och inte snyggt monterad ( det skiljer 4-5 cm på ett rör som är 180 cm långt…). Det ville de inte tro på trots att jag skickade bilder. Jag blev tvungen att köpa ett vattenpass och köra 50 mil för att ta ett nytt foto med passet mot skorstenen!! De gick sedan med på att åka upp och rätta till felet men det är fortfarande snett.

Vi var där under hela arbetet och de påstår att de informerat oss under arbetets gång om de fördyrande ”nödvändigheterna”, vilket är en ren och skär lögn. Jag ville ha någon liten kompensation för att jobbet var slarvigt utfört men då svarade de bara att det är fackmannamässigt utfört och att snett och ocentrerat inte påverkar funktionen! Och jag som trodde att fackmän använde vattenpass J

Skulle kunna skriva mycket mer men jag tror att jag fått med det viktigaste. När jag ringde konsumentvägledningen för att få råd och nämnde företagets namn så plingade det till i deras dator, inte första gången en besviken konsument ringde gällande Nordic Heating…

Stentorpsvägen 13, 818 42 Forsbacka