Nordiska Galleriet AB

3.6 i betyg av av 9 omdömen

Läs vad 9 kunder tycker om Nordiska Galleriet AB

• 2020-10-02

Vincent Phuc N skrev om Nordiska Galleriet AB
    Hej. Har köpt ett bord från Nordiska. Färgen och beskrivningen på hemsidan stämmer inte vad den är i verkligheten tycker vi. Vi är båda missnöjda med köpet och vill reklamera bordet. Tyvärr så blir vi tvungna att betala för upphämtning och får ej tillbaka pengar för inbärning. Vi har beställt ett brunt bord och färgen skilde sig från bilderna. Vi är besvikna. Bordet väger runt 90kg och är inte bara att packa ner då den är en enhet som ej går att plocka isär. Detta står även i lagen men nordiska verka inte vilja hjälpa mig med det eller förstå konsumentköplagen. Jag har fått avbryta mitt jobb pga att flera gånger kontaktat nordiska, personalen ger olika besked och deras bemötanden och engangemang för kundens bästa kan ifrågasättas. De har svårigheter att förstå vad kunden önskar, rekommenderar ej att köpa från detta företag då det finns bättre konkurrenter med bättre support och kundbemötande som vi har upplevt. https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/konsumentkoplag-1990932_sfs-1990-932 Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587). Jag har en renovering hemma och bordet är i vägen, vilket medför hinder för mitt arbete. Absolut inte nöjd med deras kundbemötande Läs mer
  • Reco tipsar!
    Folkhemmet
    4.5 / 5 i betyg — 110 omdömen
    Badge2020
    "Beställde i slutet av maj utemöbler med tillhörande dynor. Stolarna kom direkt vilket givetvis var bra. Dynorna skulle komma strax efter mid"
    CHRISTIAN G
  • 2020-07-13

MOA A skrev om Nordiska Galleriet AB
    Varning! Handla inte här! Oseriöst företag. Min leverans blev 9 veckor försenad. Jag fick själv höra av mig och fråga varför den inte kom. Fick ingen kompensation heller. Mycket dåligt bemötande! Läs mer
  • 2020-05-07

Bengt August C S skrev om Nordiska Galleriet AB
    Var anställd i deras kundservice 2020, fick sparken p.g.a sjukskrivning, fick heller inget anställningsavtal och sjuklön bjöd dem inte heller på de som har soffor för en kvarts miljon... En bunt hänsynslösa psykopater som lever på gamla meriter. De tar heller inget ansvar för försenade gods.. kunde dröja månader innan folk fick sina varor de betalat dyra pengar för, inget gör de för att förbättra servicen heller.
    Skitföretag som lever på gamla meriter, bojkott. Läs mer
  • 2012-12-17

Emile N skrev om Nordiska Galleriet AB
    Emile Noeleon ger Nordiska Galleriet en 5:a! Otroligt trevlig personal och grymt snygga möbler. För Emile Noeleons del så handlar möbelinköp om kvalitet, och det levereras me råge! Estetiskt tilltalande och helt i Emile Noeleons smak! Läs mer
  • P

2011-01-28

P skrev om Nordiska Galleriet AB
    Bra service och skitsnygga möbler. Alltid ett bra bemötande och folk som vet vad de pratar om och gärna går den där extra milen för dig. Läs mer
  • 2009-06-19

Peter S skrev om Nordiska Galleriet AB
    Bäst i stan att handla designklassiker på.
    Snyggt exponerat, trevlig personal. Läs mer
  • 2009-01-20

Anna L skrev om Nordiska Galleriet AB
    Alltid en trevlig upplevelse, synd att man inte har det bättre ställt då skulle man tagit med sig en lastbil att frakta hem möbler i. Läs mer
  • Cecilia K

2008-03-30

Cecilia K skrev om Nordiska Galleriet AB
    Ja att gå in här är en dröm för ögonen. De har ju alla de vackratse deisgnmöblerna och man vill knappt lämna butiken utan att ha kännt och provsuttit dem alla. De har även en massa vackra detaljer och allt är lättorganiserat så man kan titta på allt. Jag älskar denn butik och önskar vareviga gång att man hade en frömögenhet man kunde spendera just här. En möbelbutik som är ett måste när du är stockholm. Läs mer
  • Leon

2008-01-09

Leon skrev om Nordiska Galleriet AB
    Älskar du moderna designklassiker så är ett besök på Nordiska Galleriet ett måste. Tvärtemot vad namnet föreslår så är det inte ett galleri utan en möbelaffär, en väldigt exklusiv sådan. Det gör dock ingenting, för det är helt okej att bara gå in och titta på alla fina möbler. Affären lever på ett kunnigt och kräset klientel som vet exakt vad de söker efter, och det märks för personalen är rätt så passiv (vilket för en gångs skull är skönt). Man går inte till Nordiska Galleriet för att "bara köpa en stol", möblerna är alldeles för dyra för det. Har du däremot bestämt dig för att beställa ett Tulip-bord, en Ph Kotte-armatur eller en Eames Lounge Chair är Nordiska Galleriet rätt för dig. Läs mer