Alla kategorier Byggföretag Västra Götaland Lerum Nordiska Göteborg HB

Nordiska Göteborg HB

Stillestorps Industriväg 8A, 443 61 Stenkullen — Visa karta

Välkommen till Nordiska Göteborg!

Vi är ett byggföretag som genom sammanslagning av två tidigare bolag och ett brett kontaktnät hjälper dig med ditt byggprojekt, oavsett omfattning. Vi vänder oss främst till dig som privatperson men gör givetvis också jobb mot företag.

När du ger oss ditt förtroende är det viktigt för oss att du känner dig trygg. Därför är vi noga med att hålla en bra kontakt genom hela projektet och att slutresultatet når upp till dina förväntningar. Läs gärna vad våra tidigare kunder tycker om oss här, och tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller vill ha någon hjälp inför ditt projekt!

Läs vad 19 kunder tycker om Nordiska Göteborg HB

• Magnus T skrev om Nordiska Göteborg HB
    De renoverade ett badrum åt oss. Väldigt nöjd med dom. Bra kommunikation Läs mer
  • Stefan V skrev om Nordiska Göteborg HB
    Complete bathroom renovation done with great quality and care. Excellent communication throughout the process, from the planning until the completion of the job. Recommended this company to friends and colleagues. Läs mer
  • Cecilia E skrev om Nordiska Göteborg HB
    Nordiska rev ut vår gamla bastu i källaren och fixade till väggar och golv. Resultatet blev mycket bra och återkopplingen från företaget var snabb. Arbetet tog lite längre tid än beräknat men det kompenserades med prisavdrag vilket var positivt. Läs mer
  • Fredrik L skrev om Nordiska Göteborg HB
    Gjorde om golvet i hall och gästtoalett med ny klinker inklusive golvvärme. Blev trevligt bemött och jobbet verkar mycket bra utfört. Vi är nöjda med resultatet. Läs mer
  • Linda N skrev om Nordiska Göteborg HB
    Samarbete med olika arbeten
    Trevligt bemötande Läs mer
  • Jennifer P skrev om Nordiska Göteborg HB
    Proffsigt, trevligt välgjort arbete. Läs mer
  • Beata C skrev om Nordiska Göteborg HB
    Toppen på alla sätt! Bemötande, genomförande etc.
    Vi skulle rekommendera RKM som byggnadsledare alla dagar i veckan! Läs mer
  • Daniel V skrev om Nordiska Göteborg HB
    Har anlitat R.K.M till att renovera vårt badrum, kanonresultat och ett bra bemötande från början till slut, jobbet hat flutit på enligt tidplan och avslutades i tid Läs mer
  • Dve B skrev om Nordiska Göteborg HB
    Har använt Nordiska Göteborg HB till att kakla ett kök, resultatet blev kanon och bra bemötande Läs mer
  • Thomas C skrev om Nordiska Göteborg HB
    Vi tog kontakt med Nordiska Göteborg HB för omläggning av tak och renovering av balkong. Från och med första diskussionen var vi i kontakt med Marcus Runesson. Han var under hela arbetet väldigt bra och kommuncerat progressionen på ett utmärkt sätt.

Vi rekommenderar därmed företaget Nordiska.

Thomas Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om Nordiska Göteborg HB
    Snabb och bra kommunikation. Trevliga killar som arbetade på bra. Rekommenderas. Läs mer
  • Linus W skrev om Nordiska Göteborg HB
    Saltade fakturan, när jag påpekade detta skickade de en ny faktura utan förklaring.. Läs mer
    2018-04-17 Marcus R svarar Linus W
    Hej Linus.

Vad tråkigt att du är missnöjd då vi utförde arbetet och du själv sa att du var väldigt nöjd med arbetet som utfördes på kort varsel och där du tyckte att killarna var professionella.

Din anledning till missnöje finns i texten nedan.

Ditt arbete avsåg asbestsanering av ett gammalt badrum.

Du ansåg fakturan saltad, din förklaringen till detta var att du inte ansåg att förberedelser för arbetet (lastande av maskiner, transport mm) samt den tid som var kvar denna dagen (1 timma 2 man) skulle faktureras. Vid arbete där efterventileringen står på och vi inte kan göra något mer den dagen är något man fakturerar normalt. Anledningen till efterventilering är bestämmelser enligt Arbetsmiljöverket om asbestsanering.

Du påtalade din missnöjdhet med detta då du klockat oss när vi var på plats. Jag förklarade hur faktureringen var gjord och lämnade goda underlag vilket du tagit del av.

Precis som du säger så skickades en ny faktura och med dialogen som vi hade gällande denna skickades ingen vidare förklaring till krediteringen du begärde på fakturan utan vi gick dig tillmötes för att du skulle bli nöjd. Beklagligt att du trots detta inte är nöjd.

Om du önskar ytterligare förklaringar kring fakturan är du välkommen att ringa så reder vi ut de frågetecken du har.

Marcus R
    Linda N gillar detta
  • Andrea F skrev om Nordiska Göteborg HB
    Ombyggnad av kök, med kaklel i kök samt ombyggnad av skåp.
    Bra bemötande. Ibland svårt att få återkoppling när dom kunde komma. Fock ligga på.
    Överlag mycket nöjd Läs mer
  • Rolf S skrev om Nordiska Göteborg HB
    R.K.M Bygg hjälpte oss att helrenovera undervåningen på vårat hus, klinkers i hallen nya golv, rivning av vägg och uppbyggnad av ett helt nytt kök. R.K.M Bygg skötta allt, mycket bra kakelsättare hade bra elektriker hade mycket el jobb mycket bra målare allt bara flöt på, när den ena hantverkaren var klar så kom nästa arbetet stod nästan aldrig stilla. En mycket bra byggfirma kommer definitivt att anlita dom igen om vi behöver göra något i framtiden. Sen stämde också offerten på pricken blev tom något mindre än vad som var sagt. Som sagt en Mycket bra byggfirma. Läs mer
  • Matilda K skrev om Nordiska Göteborg HB
    Installation av ny altandörr o montering av glasparti. RKM bygg kom inte när det var sagt , allt drog ut på tiden och trappan till dörren gjorde de om 3 gånger men det blev ap fult o vi funderar på att göra om det själva... Läs mer
    2018-04-16 Marcus R svarar Matilda K
    Hej Matilda!

Förstår din frustration. Efter att vi färdigställde trappan utanför altandörren upptäckte ni att trallen på stegen låg tvärt om en trappa i närheten. Något vi inte uppmärksammade. Ni ville även flytta ett stuprör som gick ner i trappan som ett tillägg på arbetet.

Ni informerade oss, däremot dröjde det innan vi kom och ändrade detta (ca 1,5 månad) vilket du nämner, vilket så klart inte är okej.

Däremot har ni inte informerat oss om att resultatet inte är enligt önskan efter detta. Det är ca 1 år sedan vi var på plats, men självklart får vi åtgärda trappan om det nu är så att den ser så bedrövlig ut som du beskriver.

Ring oss gärna så bokar vi en dag för åtgärd.

Marcus R
  • Anette N skrev om Nordiska Göteborg HB
    Mycket bra! Snabbt och snyggt! Läs mer
  • Carl-hugo F skrev om Nordiska Göteborg HB
    Mycket nöjd med de arbeten de gjort på mitt hus. Kan rekommendera Läs mer
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Nordiska Göteborg HB
    Marcus gav från början ett gott och superseriöst intryck när han kom in på kort varsel för att fixa det som en annan firma på ett katastrofalt dåligt sätt påbörjat på vår badrumsrenovering.
    Trots att han själv fick sitt första barn under tiden såg han till att arbetet inte avstannade genom att anlita kollegor.
    Vi är jättenöjda och har enbart gott att säga! Läs mer
  • Sven S skrev om Nordiska Göteborg HB
    Trevligt bemötande, bra utfört arbete. Läs mer

Stillestorps Industriväg 8A, 443 61 Stenkullen