Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

nordiskagbg.se
  • Badge2020
4.5

Välkommen till Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB Vi är ett byggföretag som med den breda kompetensen som krävs för att få ditt projekt från start till mål oavsett omfattning levererar utifrån detta. Vi vänder oss främst till dig som privatperson men gör givetvis också jobb mot företag. När du ger oss ditt förtroende är...

49 omdömen om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Sedan starten hos Reco 2018

Rasmus B
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Jag blev rekommenderad att anlita Nordiska av Concept Relining då vi hade problem med trasiga rör i källaren. Nordiska var behjälpliga med att agera totalentreprenad för rörläggare grävare och golvläggare. Vi var mycket nöjda med samarbetet med dem i alla led av projektet. Rekommenderas varmt

Per L
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Jättebra anpassning till både våra behov. Tidsplaner och kostnader har helt stämt som avtalat. Trevligt bemötande och perfekt utfört arbete. Kommer gärna tillbaka vid eventuella kommande behov.

Robert M
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Kommunikativa och snabba för korrigeringar.

Caroline G
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Vad man kan förvänta sig när man har med hantverkare att göra.

Saga N
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Vi är mycket nöjda med vår badrumsrenovering, resultatet blev precis som vi önskat oss och till ett rimligt pris! Arbetet har gått enligt plan, det har varit lätt att få kontakt även om det har varit semestertider, och alla synpunkter vi har haft längs vägen har åtgärdats utan problem. Kommer att anlita Nordiska fler gånger i framtiden!

SOFIA S
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

I slutändan väl utfört jobb, men svåra att få tag på och kom vid upprepade tillfällen inte på de dagar som utlovats. Informerade heller inte om att de inte skulle komma som planerat. Hela jobbet tog mycket längre tid än planerat.

Svar från Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Hej Sofia! Ert arbete gällde initialt rivning av garderob samt slip och behandling av golv om ca 40-50m2 enligt beställning. Därefter blev det tillägg av snickeri, elarbeten och måleri för återställning av väggar och golv vilket resulterade i lika mycket tid som initialt planerats och beställts. Riv och slip skedde under utsatt tid med om jag minns rätt, 1-2 dagars stillestånd möjligen. Därefter stämmer det att ni fick vänta i omgångar mellan yrkesgrupperna. Beklagar att känslan är sådan, men att dubbla planerad tid...

Sebastian A
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Oproffsiga och slarviga. Det var saker som i efterhand inte stämde och vi fick ligga på om väldigt mycket. Trevliga ich glada grabbar i och för sig.

Svar från Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Hej Sebastian! Vi har ett par kunder med ditt förnamn och A som efternamn så kan inte fullt placera dig geografiskt och vad jobbet gällde. Gällande vad du beskriver enligt ovan har jag under de senaste åren inte hört något om fel likt det du beskriver. Du får hemskt gärna återkomma till mig direkt på marcus@nordiskagbg.se alternativt ringa mig när som så får vi reda ut detta och se vad som ev. blivit fel och korrigera detta givetvis. Vid en reklamation enligt vad du beskriver så kommer vi alltid ut och ser vad det gäller...

Elin W
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Vi har renoverat köket med hjälp av Nordiska. Vi är jättenöjda. De har hjälpt oss att få ett platsbyggt kök med fina detaljer. Krävdes mycket hantverk för att få allt att stämma i ett gammal hus där inga väggar är raka. Noggranna och hjälpsamma. God känsla och inlyssnande för att få ett snyggt kök som vi önskade.

Bengt S
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Mycket bra bemötande av ett professionellt team som levde upp till mina förväntningar. Gjorde en renovering och tillbyggnad av mitt badrum. Allt från grunden, nytt golv med värmeslinga och klinker, nya innerväggar med spärrskikt och kakel. Rekommenderas.

Annika H
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Renoverade ett mindre badrum där Nordiska Göteborg AB stod för allt arbete. Fantastiskt bemötande, kunniga yrkesarbetare och punktliga. Vi är helnöjda med hela paketet och vi kommer anlita dom igen för fler snickerier.

Maria V
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Vi köpte Badrumsrenovering, mögelsanering, rekonstruktion av utrymmen mm. Vi blev väldigt professionellt och vänligt bemötta. Företaget levde upp till våra högt ställda förväntningar med bravur. Vi kan varmt rekommendera Nordiska som entreprenör, med stor kompetens och omtanke om kundens önskemål!

Jacob M
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Fick satt kakel i mitt nya kök och är toppen nöjd med resultatet! Trevligt bemötande och fin kommunikation! Tack till Tony som utförde arbetet!

Oden A
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Totalrenoverade två badrum med kakel och klinker. Mycket gott bemötande från start till slut. De höll tiden och vi är mycket nöjda med resultatet.

LINDA J
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Mycket nöjd med utfört snickeriarbete, samt åtgärdande av elfel och stöttning i att få ersättning på försäkringen 👍

Jimmy L
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Bra firma med duktiga och seriösa hantverkare!

MATILDA S
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Bytte fönster och var mycket nöjda med utfört arbete.

Maria E
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Jag fick akut åtgärd för tak reparation eftersom regnade in i vardagsrummet, och dem kom och fixade reparation på en så professionell set med otrolig engagemang. Är så nöjd, så i framtiden kommer att köpa tjänster i första hand från dem. För dem är bäst ! Varm rekommenderar, för ett UTMÄRKT jobb. / Maria D.

Erik P
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Välkoordinerat, transparent, trevligt, bra resultat.

Sandra R
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Nordiska Göteborg renoverade vårat badrum samt kaklade vårat kök. Vi är otroligt nöjda och rekommenderar nordiska till alla som vill ha hjälp av en kompetent och trygg byggfirma!

Ingela A
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Jag fick hjälp med att lägga klinker i min dusch och är jättenöjd, från första samtal till slutfört arbete fungerade det perfekt. Jag fick ett mycket trovärdigt och seriöst intryck av de som jag hade kontakt med och jag kan varmt rekommendera Nordiska.

Teodor A
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Marcus och co renoverade vårat badrum på ca 5kvm. Arbetet har fortlöpt enl avtal på ett mkt smidigt sätt. Rekommendationer och nödvändiga tillägg har alltid lyft med oss som kund innan arbetet utförts. Vill även lyfta fram att man har varit väldigt duktiga på att återkoppla hur arbetet har fortskridits, nästan på daglig basis, vilket har varit en trygghet under hela processen. Med de orden kan jag inte annat än varmt rekommendera Nordiska Göteborg AB!

Lars T
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Takomläggning. Rakt och ärligt. Levde upp till förväntningar och löste all uppdagade problem med ett glatt humör. Tydlig kommunikation och ett trevligt bemötande.

Per H
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Kanonbra resultat, bra företag att ha och göra med, rak och enkel kommunikation och väldigt trevliga människor!

Jan W
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Professionellt utfört jobb, blev jättebra.

Yvonne L
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Jag köpte renovering av badrum. Jag är mycket nöjd med bemötande och tillgänglighet. Företaget håller vad de lovar. Hade dock önskat att de olika valen ex, av vilken typ av brunn, hade kunnat diskuterats mer innan.

Håkan J
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Väldigt bra bemötande med snabb återkoppling. Vi anlitade dem för att göra klar en lägenhet gällande el, vatten, snickeri o badrum. Rekommenderas.

Köhlers Måleri Ab K
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Proffesionellt bemötande. Kunniga hantverkare som håller vad dom lovar

Lars-erik A
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Professionellt utförd badrumsrenovering som överträffade våra förväntningar. Vi har även vid två senare tillfällen anlitat Nordiska för lite mindre snickarjobb som gjordes efter våra önskemål. Vi upplever att man får ett positivt bemötande redan från första kontakt. Vi kan därför varmt rekommendera detta företag för liknande jobb.

Aspenäs Industrier Ab A
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Inget krångel, utför arbetet från a-ö med snabbhet och kunskap. I mitt fall krävdes precisionsarbete. Rekommenderas

Inge O
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Nordiska har byggt ett uterum åt oss med mycket bra resultat. Det har uppstått en del problem på vägen och vi var inte helt överens om en faktura. Men god kommunikation, gott humör och stor omsorg om oss som kund har gjort att allt har löst sig på ett väldigt bra sätt. Vi kan därför starkt rekommendera Marcus och hans medarbetare, vi fick ett uterum som var över förväntan.

Magnus T
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

De renoverade ett badrum åt oss. Väldigt nöjd med dom. Bra kommunikation

Stefan V
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Complete bathroom renovation done with great quality and care. Excellent communication throughout the process, from the planning until the completion of the job. Recommended this company to friends and colleagues.

Cecilia E
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Nordiska rev ut vår gamla bastu i källaren och fixade till väggar och golv. Resultatet blev mycket bra och återkopplingen från företaget var snabb. Arbetet tog lite längre tid än beräknat men det kompenserades med prisavdrag vilket var positivt.

Fredrik L
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Gjorde om golvet i hall och gästtoalett med ny klinker inklusive golvvärme. Blev trevligt bemött och jobbet verkar mycket bra utfört. Vi är nöjda med resultatet.

Linda N
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Samarbete med olika arbeten Trevligt bemötande

Jennifer P
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Proffsigt, trevligt välgjort arbete.

Beata C
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Toppen på alla sätt! Bemötande, genomförande etc. Vi skulle rekommendera RKM som byggnadsledare alla dagar i veckan!

Daniel V
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Har anlitat R.K.M till att renovera vårt badrum, kanonresultat och ett bra bemötande från början till slut, jobbet hat flutit på enligt tidplan och avslutades i tid

Dve B
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Har använt Nordiska Göteborg HB till att kakla ett kök, resultatet blev kanon och bra bemötande

Thomas C
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Vi tog kontakt med Nordiska Göteborg HB för omläggning av tak och renovering av balkong. Från och med första diskussionen var vi i kontakt med Marcus Runesson. Han var under hela arbetet väldigt bra och kommuncerat progressionen på ett utmärkt sätt. Vi rekommenderar därmed företaget Nordiska. Mvh Thomas

Malin A
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Snabb och bra kommunikation. Trevliga killar som arbetade på bra. Rekommenderas.

Linus W
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Saltade fakturan, när jag påpekade detta skickade de en ny faktura utan förklaring..

Linda N gillar detta
Svar från Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Hej Linus. Vad tråkigt att du är missnöjd då vi utförde arbetet och du själv sa att du var väldigt nöjd med arbetet som utfördes på kort varsel och där du tyckte att killarna var professionella. Din anledning till missnöje finns i texten nedan. Ditt arbete avsåg asbestsanering av ett gammalt badrum. Du ansåg fakturan saltad, din förklaringen till detta var att du inte ansåg att förberedelser för arbetet (lastande av maskiner, transport mm) samt den tid som var kvar denna dagen (1 timma 2 man) skulle faktureras....

Andrea F
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Ombyggnad av kök, med kaklel i kök samt ombyggnad av skåp. Bra bemötande. Ibland svårt att få återkoppling när dom kunde komma. Fock ligga på. Överlag mycket nöjd

Rolf S
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

R.K.M Bygg hjälpte oss att helrenovera undervåningen på vårat hus, klinkers i hallen nya golv, rivning av vägg och uppbyggnad av ett helt nytt kök. R.K.M Bygg skötta allt, mycket bra kakelsättare hade bra elektriker hade mycket el jobb mycket bra målare allt bara flöt på, när den ena hantverkaren var klar så kom nästa arbetet stod nästan aldrig stilla. En mycket bra byggfirma kommer definitivt att anlita dom igen om vi behöver göra något i framtiden. Sen stämde också offerten på pricken blev tom något mindre än vad som var sagt. Som sagt en Mycket bra byggfirma.

Matilda K
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Installation av ny altandörr o montering av glasparti. RKM bygg kom inte när det var sagt , allt drog ut på tiden och trappan till dörren gjorde de om 3 gånger men det blev ap fult o vi funderar på att göra om det själva...

Svar från Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Hej Matilda! Förstår din frustration. Efter att vi färdigställde trappan utanför altandörren upptäckte ni att trallen på stegen låg tvärt om en trappa i närheten. Något vi inte uppmärksammade. Ni ville även flytta ett stuprör som gick ner i trappan som ett tillägg på arbetet. Ni informerade oss, däremot dröjde det innan vi kom och ändrade detta (ca 1,5 månad) vilket du nämner, vilket så klart inte är okej. Däremot har ni inte informerat oss om att resultatet inte är enligt önskan efter detta. Det är ca 1 år sedan...

Anette N
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Mycket bra! Snabbt och snyggt!

Carl-hugo F
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Mycket nöjd med de arbeten de gjort på mitt hus. Kan rekommendera

Stefan C
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Marcus gav från början ett gott och superseriöst intryck när han kom in på kort varsel för att fixa det som en annan firma på ett katastrofalt dåligt sätt påbörjat på vår badrumsrenovering. Trots att han själv fick sitt första barn under tiden såg han till att arbetet inte avstannade genom att anlita kollegor. Vi är jättenöjda och har enbart gott att säga!

Sven S
Skrev om Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB

Trevligt bemötande, bra utfört arbete.