Kontakten med Nova Psykiatri har fungerat mycket bra. Vi var över till deras klinik i Danmark (Köpenhamn). Där blev vi väl mottagna av en psykiatriker och en läkare. Själva utredningen sköttes via nätet för det mesta med undantag för en dag i Köpenhamn. Vi fick till slut vår utredning för vår dotter gällande ADHD och den var väl genomförd och innehållsrik. Nackdelen är att man behöver betala själv 32000kr. Vi får nu hoppas att vi får tillbaka pengarna från försäkringskassan. Det är vår nästa process att ta hand om.
Nova Psykiatri
Om företaget
Hos Nova Psykiatri är vårt mål att erbjuda en utredningsupplevelse som känns enkel och professionell, där du som patient är i fokus. Med en effektiv och transparent process strävar vi efter att skapa en trygg upplevelse som möter dina förväntningar. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker hög kvalitet och omtanke – och vi är stolta över att sikta på att ha Sveriges mest nöjda patienter.
483 omdömen om Nova Psykiatri
Sedan starten hos Reco 2024
Ett väldigt professionellt men samtidigt varmt mottagande.
Fantastiskt bemötande och smidig process vid min ADHD utredning! Fick väldigt bra kontakt med min psykolog vilket har varit helt avgörande för att kunna ge en så ärlig bild som möjligt. Rekommenderas starkt!
Stort tack Andreas för att du delar!
Efter att ha väntat i flera år på att göra en ADHD-utredning kontaktade jag Nova Psykiatri. Jag är så otroligt imponerad över hur professionella och inkännande alla personer jag mött varit från första bedömningsmötet. Efter så många år med en känsla av att inte ha blivit tagen på allvar kring hela min problematik möttes jag nu med en otroligt fin respekt och värme. Processen var väldigt tydlig från början och möten med psykiater och psykolog bokades inom en vecka vilket var så skönt. Hela utredningen tog mindre än en månad,...
Vilken fin recension, tusen tack Kristian för att du delar med dig!
Väldigt seriöst och empatiskt mottagande. Tycker att min ADHA-utredning togs väldigt seriöst och jag kände mig bekväm att vara öppen och bli förstådd
Tack snälla Josefin! :)
Jag fick snabbt tid att träffa bedömare, läkare och psykolog. Jag fick utrymme att förklara hur jag mår, vilka hinder och problem jag upplever i vardagen och kände verkligen att jag blev lyssnad på.
Tusen tack för dit omdöme Christopher!
Professionella, lyssnande och harmoniska. Patienten i focus. Kände oss jätte välkomna och omhändertagna. Fantastisk klinik som på bara 3 till 4 månader kan göra vad det tar Region Skåne 12 till 16 månader att göra. Bara gott att säga. ❤️🤗
Vad kul att göra Staffan! Tack för att du delar med dig. :)
Superbra bemötande. Kompetent personal och blev inte ifrågasatt såsom man blivit innan. Rekommenderar varmt.
Tusen tack Idil för att du delar med dig!
Jag är väldigt tacksam för det bemötande jag fick under min ADHD-utredning. Från första kontakten med Karl, Miranda och Yohanna kände jag mig lyssnad på och bemött med både empati och professionalism. Jag kände mig trygg genom hela processen och uppskattade särskilt att hela utredningen genomfördes på engelska. Utredningen har hjälpt mig att förstå mig själv mycket bättre. Det har varit en väldigt positiv upplevelse, och jag kan rekommendera Nova till andra som funderar på att genomgå en ADHD-utredning.
Så kul att höra Melyssa, uppskattar att du delar med dig!
Jag är mycket nöjd med behandlingen och utredningen. Jag fick ett mottagande psykologen och läkaren som präglades av professionalism och empati. Jag kännde en oerhörd trygghet och förståelse när jag berättade om min svåra situation. Jag kan varmt rekommendera Nova.
Så kul att höra Erik! Tusen tack för att du delar med dig.
Vi är så nöjda med dotterns utredning, snabb återkoppling vid frågor. Fint och bra bemötande av våra inblandade psykolog och läkare. Vi hoppas på att vi kommer att hitta en struktur så att vår vardag kommer att fungera bättre nu. Ända nackdelen för oss är resavståndet blir rätt långt, men det får man se som ett äventyr helt enkelt.
Tack snälla för att du delar med dig Marion, så kul att höra att du är nöjd!
Fint bemötande och genomgående analys, med väldigt tydlig återkoppling. Hade kanske önskat att det ingick ett ordentligt längre uppföljningssamtal efter återgivningen för att fånga upp frågor och funderingar
Tusen tack Helena för ditt omdöme!
Ett fantastiskt bemötande av Johanna & co
Vad kul att höra Christoffer, tack för att du delar med dig!
Snabb och proffsig hjälp när Sverige har för långa köer
Tack Anna för att du delar med dig!
Mycket mer direkt vård än vad jag hade förväntat mig. Känns verkligen inte som jag hade någon tid som slösades bort, vilket var uppskattat efter tidigare erfarenheter.
Tack för din feedback Miklo, uppskattas!
Jag fick ett väldigt varmt och professionellt bemötande. Både psykologen och läkaren var genuint empatiska och skapade en trygg atmosfär som gjorde det lätt att öppna sig.
Stort tack Samuel för din recension, superkul att höra!
Ett fantastiskt bemötande från bedömningssamtalet till utlåtandet! Att få känna sig trygg, lyssnad på och få allt förklarat känns oerhört bra! Ett extra tack till Matilda för den fina kontakten! Jag rekommenderar verkligen er!!!
Vad fint att höra Jessica, tack för att du delar!
Professionella, noggranna, gott bemötande o kompetenta.
Tack för din recension Rima!
Otroligt bra bemötande av både psykolog och läkare. Yohanna var väldigt inlyssnande och trevlig.
Så kul att höra Jessika!
Professionellt bemötande under hela processen. Snabbt agerande både vad gäller mötestider och besked. Som dag och natt i jämförelse med den svenska välfärden och dess köer samt halvtaskiga bemötande.
Stort tack Magnus, vad kul att höra!
Otroligt smidig process från början till slut. Fick tydligt veta alla steg och hur det skulle gå till. Tidsplanen följdes. Otroligt proffsiga bemötanden från de vi träffade. Rekommenderar Nova psykiatri varmt för en seriös utredning!
Tack Camilla för din recension!
Mycket smidigt! Åkte dit under två dagar och med hjälp av en psykolog och en läkare kom vi fram till min historia. Tog 4 veckor sen hade jag mitt svar! Via telefon fick jag massa tips och information om hur jag ska gå till väga nu, så jag är väldigt nöjd med all hjälp jag fick!
Så kul att höra Viggo, tack för att du delar!
Från första screeningsamtal till meddelande av resultat och planering för behandling har samtliga personer varit väldigt omtänksamma, lyhörda, och bara väldigt lätta att öppna upp för, vilket har varit helt underbart med tanke på att jag har tidigare vårdtrauma som gör det extra svårt att träffa ny VÅRDpersonal utöver bara mitt allmänna besvär med att träffa nya personer i ny miljö. Har bara bra erfarenhet.
Tack Mimmi för ditt fina omdöme!
Vi hade en väldigt bra upplevelse av Nova. Oerhört fint bemötande från psykologen Yohanna gjorde att sonen kom från mötet stärkt, trots att en utredning såklart är jobbig och trots att han inte ville göra utredningen innan. Vi är väldigt glada och tacksamma för hur allt har hanterats från Nova psykiatri. Proffsigt, vänligt och omtänksamt rakt igenom.
Stort tack Ludvig för din recension!
Genomgående professionellt bemötande och trevlig personal.
Tack för att du delar med dig Linnéa!
Otroligt proffsiga anställda, jättefint mänskligt bemötande, svarade på alla frågor man hade både vid utredningstillfällena samt utanför. Fick alltid svar snabbt. Känts tryggt och bra från början till slut. Rekommenderar varmt!
Så kul att höra Michaela, tack för att du delar med dig!
Hej! Jag är mycket nöjd med mitt bemötande hos Nova Psykiatri. Under hela processen har jag blivit behandlad med respekt, lyhördhet och professionalism av samtliga medarbetare jag varit i kontakt med. Både assistenter, psykolog och läkare har tagit sig tid att lyssna, svara på frågor och skapa en trygg och välkomnande miljö. Jag har upplevt att kommunikationen varit tydlig och att jag fått ett gott stöd genom hela processen. Det märks att personalen bryr sig om patienterna och strävar efter att ge ett professionellt och...
Vilken fin recension Johan, tack för att du delar!
Lätt och smidig bokning och första handskontakt. Engagerad, trevlig personal som får en att känna ett lugn vid besöken. Möjlighet att höra av sig i efterhand om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Vi är så tacksamma o ni får ett toppenbetyg av oss
Tusen tack Rebecka för att du delar!
Vi är otroligt imponerade av insatsen från Nova Psykiatri. Korta väntetider, professionell personal och väldigt tydliga direktiv vilket gör det hela mycket enkelt för oss som vårdtagare. Rekommenderar varmt!!
Kul att höra Emelie, tack för att du delar med dig!
Jag är väldigt tacksam för hjälpen jag fått under min utredning hos Nova Psykiatri. Har blivit bemött med värme och förståelse hela vägen. För första gången känner jag att någon faktiskt lyssnat och tagit mig på allvar. Det har betytt mer än ni tror.
Tusen tack för ditt omdöme Philip!
Min upplevelse var mycket positiv. En psykolog som tog mig på allvar och som hade god kännedom om hur tjejer/kvinnor med ev ADHD fungerar. Jag kan varmt rekommendera Nova Psykiatri om man funderar på att göra en utredning.
Tack för din recension Marleen!
Allt gick bra till en början med psykolog och dylikt enda tills jag fick min diagnos. Därefter började alla svårigheter. När det kom till det administrativa var det en katastrof. Spenderade timmar på mail & ringde dvs olika personer inom Nova för att få hjälp men de skyldes mest ifrån & kunde inte få något konkret svar. Skickade inte riktiga remisser & skickade bara vanliga brev som de själva sa ”skulle räcka för att få göra proven” (dvs blodprov) Samarbetar inte heller med sjukhus och vårdcentraler iaf inte södra Sverige...
Jag blev jättefint bemött vid samtliga besök. Jag var ganska nervös och trött men det släppte helt och det har känts lätt att prata. Mina förväntningar var egentligen bara att få en professionell bedömning. Jag blev positivt överraskad av det trygga och vänliga bemötandet. Jag är väldigt glad att jag valde Nova psykiatri för min ADHD utredning som jag hade skjutit på alldeles för länge.
Tack snälla för din recension Maria-Therese, så kul att höra!
Gjorde utredning för autism. Är en högt maskerande kvinna och var rädd att inte tas på allvar eller att mina problem inte skulle synas igenom under utredningen. Blev otroligt fint bemött av de psykologer och läkare jag träffade. Är otroligt tacksam.
Tusen tack Matilda för att du delar med dig!
Tack för allt, att ni tog mig på allvar och att allt gick relativt fort. Jättefort jämfört med svensk vård!
Tack snälla Jinny för att du delar med dig!
Gjorde utredningen i Danmark ich är riktigt nöjd. Gott bemötande, och snabb och bra patientkontakt. Hela utredning blev klar väldigt snabbt och fick en tydlig sammanställning men stöd och hjälp ang. hur man ska gå vidare efter. Jag vill tacka Nova för att ha underlättat mitt liv lite<3
Åh, glädjer oss att höra Ebba!
Det har varit en bra upplevelse hela utredningen
Tusen tack för ditt omdöme Elias!
Vi har blivit bemötta av en ytterst professionell och empatisk utredare som lyckades få vår dotter att känna sig trygg trots ingående och ansträngande utredningssessioner. Under hela processen har han visat på stor lyhördhet och fingertoppskänsla. Han har bidragit till en stärkt självkänsla för vår dotter och gett oss alla verktyg och ett större hopp inför framtiden
Tusen tack Malin för ditt fina omdöme!
Blev otroligt bra bemött av både läkare och psykologen Isak Våra förväntningar var att vi skulle få ett besked som visar hur vi skulle kunna möta och stötta Rex i hans liv. Vi fick klara besked och rekommendationer på hur vi skulle gå vidare med allt. Min upplevelse av Nova är utomordentligt bra. Rekommenderar gärna er till vänner och behövande. Mvh Jonas (Rex pappa)
Så kul att höra Jonas, tack snälla för att du delar med dig!
Otroligt nöjd med bemötande och hur fort de gick från första mötet till diagnos.
Tack Åsa för att du delar med dig!
Professionella och jättefint bemötande från alla jag haft att göra med, läkare, psykolog m.m. Korta väntetider och väl genomförd, grundlig npf-utredning. Smidig chatt-funktion som underlättar kontakt, kommunikation och tillgänglighet. Snabba svar, och fanns tillhands och var behjälpliga med alla frågor under resans gång. Rekommenderas verkligen!
Tusen tack Maria för ditt omdöme!
De är duktiga, kunniga och lägger märke till allra minsta detalj. Kort sagt är de professionella. Jag fick hjälpen jag behövde under en kort tid. De rekommenderas varmt!
Stort tack Eilie för din recension!
Mycket trevligt upplevelse från början till slut! Proffesionellt, härligt och hjälpsamt bemötande från involverad personal. Fick mycket bra hjälp när det krånglade med förhandsbeskedet från Försäkringskassan. Rekommenderas varmt!
Roligt att höra Emelie, tack för att du delar med dig!
Seamless experience. They made me feel safe through the whole process.
Great to hear Benjame, thanks for sharing!
Bra bemötande, respektfullt och professionellt. Lite oklarheter runt Kaddio, inloggning och vems konto som ska användas vid samtalen.
Tack snälla Jessica för din feedback!
Jag förväntade mig en snabb och effektiv utredning. Vilket var precis det jag fick. Både psykolog och läkare var mycket tillmötesgående och duktiga. Jag är nöjd!
Tack för att du delar Mattias, kul att höra!
Proffsigt bemötande. Flexibla.
Tack för ditt omdöme Karin!
Enkelt och smidigt. Bra med tider att boka
Tack Peter för din recension!
Det var en snabb och effektiv hjälp men endå så kände man att man fick med allt som behövdes och att man fick gå igenom allt utförligt, bra kontakt och jätte trevlig och smidigt, e jättenöjd och det som är bäst är att man slipper att vänta alltså att det går fort med hela utredningen.
Tack snälla för att du delar med dig Elina!
Professionell, varmt och enkelt.
Så kul att höra, tack Jimmy.