Nova Solar AB

Nova Solar AB

Vi är det lilla solcellsföretaget med fullt fokus på service och utförande. Därför står vi stolta med att visa vad våra kunder tycker om våra projekt. Vi håller till i Kungsbacka, Norra Halland, men arbetar över stora områden och med alla typer av system och materialtillverkare. Oavsett om du vill ha en hel solcellsanläggning, batterilagring, smartmeter, hybridväxelriktare eller möjlighet att ladda ditt elfordon är vi kunniga och hjälper dig gärna med en skräddarsydd lösning. Välkommen att kontakta oss!

Läs vad 38 kunder tycker om Nova Solar AB 2

2022-08-17 Verifierad kund
    Vi är jättenöjda med hela processen från införsäljning till installationen av våra solpaneler. Installationen utfördes på avtalad tid och Joel gjorde mer än han behövde för att ordna fram dom paneler vi önskade. Samma sak med likriktaren. Montörerna gjorde ett kanonjobb och lyckades dessutom pussla in 1 st panel mer än projekterat. Vi har fått snabb återkoppling på våra frågor vi hade innan vi bestämde oss.
    //Jonas
    2022-08-11 Verifierad kund
    Trevligt och kunnigt bemötande. Snabb installation. Inga problem. Flexibla.
    2022-08-02 Verifierad kund
    Mycket Proffsigt bemötande.
    allt har känns bra i hela processen.
    2022-07-18 Verifierad kund
    Solcellsinstallation och elbilsladdare.
    Trevligt bemötande och lätta att komma i kontakt med. Bra och trevliga montörer. Bra betalningsvillkor.
    2022-07-14 Verifierad kund
    Bra och proffsigt bemötande.
    Duktiga och lyhörda montörer som utförde installationen.
    Installationen gjordes på utsatt tid och flöt på utan problem.
    Bra bemötande
    En snabb och bra installation, trevliga och duktiga montörer
    Allt har fungerat till belåtenhet.
    Kan rekommendera dessa.
    2022-06-28 Verifierad kund
    Tack Nova Solar för en fantastisk utförd installation duktig o trevlig personal och en snabb leverans Vi är jättenöjda Hälsning till er alla. Trevlig sommar! 👍🔆🌺. B. o. L. Paulsson
    2022-06-28 Verifierad kund
    Superbra bemötande innan och under arbetet.
    Önskar mer återkopplingar efter arbetet: nu händer följande..
    Är du nöjd?
    2022-06-27 Verifierad kund
    Allt har funkat kanon och dom har hållt vad dom har lovat
    2022-06-24 Verifierad kund
    Snabbt och bra bemötande. Svarar direkt när man söker dem. Har till fullo levererat vad som avtalats.
    2022-06-18 Verifierad kund
    Köpt solceller
    Bra kontakt under offert tiden.
    Väldigt dålig info innan montering.
    Ännu sämre info efter montering. Vet inte ännu vilken app som skall användas.
    Dåligt att man inte får info om att jag ska stå och vara redo för leverans. Det borde komma samtidigt som montörena.
    Vi var bortresta så det blev väldigt krångligt.
    2022-06-08 Verifierad kund
    Bra bemött och snabba jobbare som monterade våra solpaneler
    2022-06-07 Verifierad kund
    Jag har köpt solpaneler, växelriktare och batterier. Bra bemötande och kommunikation. De höll vad de lovade. Enda minuset var att en elektriker dök upp oannonserad vid ett tillfälle, men det ligger mer på elinstallatörens ansvar.
    2022-05-09 Verifierad kund
    Alltifrån första kontakt, till slutinstallation och besiktning så har Nova-Solar AB med Joel i spetsen varit "outstanding". Trots leveransproblem med material så hölls utsatt tidplan.
    Lyhördhet samt en bra dialog genom hela processen i alltifrån val av växelriktare till montagesystem.
    Besiktningsmannens utlåtande på plats efter att besiktningen var färdig: "By the book - en av de bättre installationerna på länge"

Totalt installerades 40 paneler på 2 byggnader, 2 Växelriktare, 1 batteri på 10kWh samt en elbilsladdare.

5 av 5 solar :)
    2022-04-29 Verifierad kund
    En mycket behaglig resa från start till mål. Fick svar på alla frågor under processen och utlovad montagetid hölls med god marginal. En mycket trevlig och vänlig leverantör, allt ifrån VD, projektör, montagearbetare, samt el-installatör.
    2022-04-19 Verifierad kund
    Köpte solceller och laddstolpe. Bra bemötande snabbt utfört och trevlig personal både på kontor o de som monterade. Är visserligen inte igång än men det hänger intepå dem.
  • 2022-04-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande, snabb och smidig installation. Rekommenderas!
    2022-03-31 Verifierad kund
    Snabba, effektiva och trevliga! Vi köpte solpaneler och installation av Nova Solar och allt var suveränt.
    2022-03-21 Insamlad av företaget
    Installation gick smidigt och på utlovad tid. Personalen var trevlig och resultatet blev bra.
  • 2022-02-25 Insamlad av företaget
    Toppen bra killar snabba ,trevliga och tillmötesgående montörer och säljare, kan inte varit nöjdare 10 av 10 möjliga poäng.
    2022-02-02 Insamlad av företaget
    Bekymmersfritt, allt från offert till installation! All kontakt med underentreprenörer/ Varbergs Energi sköttes av Nova Solar AB.
    Kan varmt rekommendera dem!
  • 2022-01-26 Insamlad av företaget
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Utförlig information och svar på ställda frågor. Har rekommenderat företaget till mina grannar som står i begrepp att installera solceller sedan dom sett vår installation. Särskilt fin uppföljning av företagets vd Joel och hans trevliga medarbetare som kommit och utfört installationerna exakt på föranmäld tid.
    Hej, Och tack för det fina omdömet! Vi är glada att ha fått förse erat hus med solceller och ser fram emot att även installera hos grannarna! Tack för förtroendet. / Nova Solar AB Nova Solar AB
    2022-01-26 Insamlad av företaget
    Joel levererar vad han lovar, god kommunikation och blev klar flera veckor tidigare än lovat, trevliga, duktiga och effektiva montörer.
    Tack Oskar för de fina orden! Ibland klaffar det extra bra med materialleveranser och planering. Vi är supernöjda med installationen hos dig och tackar för att du valde att anlita oss till ditt projekt. Nova Solar AB
    2022-01-13 Insamlad av företaget
    Blev från dag 1 väldigt bra bemött.
    Och snabba svar på offerter och alla frågor jag hade.
    När arbetet sen började gjorde alla som var delaktiga ett mycket bra intryck och gjorde jobbet både snabbt och snyggt.
    Bästa rekommendationer från mig.
    Grymt nöjd👍
    Tack Lars! Vi är superglada att du valde oss som leverantör på din laddare, och din solcellsanläggning. Nu kan du näst intill ladda din el-bil direkt ifrån solen med grön energi i sommar! Nova Solar AB
    2022-01-11 Insamlad av företaget
    Ett nöje från början till slutmonteringen!
    Bra teknisk info, tydlig offert och snyggt utfört arbete!
    Proffsigt hela vägen!
    Ett särskilt tack till Joel och hans eminenta montörer!
    Min beställning: Solpaneler samt Easee laddbox.
    Glada Häls/ Sten
  • 2022-01-10 Insamlad av företaget
    Väldigt serviceinriktade och alltid hjälpsamma. Rekommenderas varmt.
    Tack Henrika, och tack för att du valde oss som leverantör på er anläggning. Med vänliga hälsningar Nova Solar AB
  • 2022-01-10 Insamlad av företaget
    Den bästa firman någonsin 👍👍👍
    Vi är bortskämda med allt för härliga kunder! Tack för att vi fick installera hos er. Nova Solar AB
    2021-11-16 Insamlad av företaget
    Nova Solar har skött kontakten med oss som kund på ett föredömligt sätt. Allting har fungerat utmärkt på alla sätt, från första kontakt och offert, leveranstid som hölls, installation som gjordes tidigare och samordning med elektriker och vattenfall. Installationsgänget var snabba, kunniga, visste vad de gjorde och städade upp överblivet material och skräp, det syntes inte ett spår runt om huset efter de hade lämnat fastigheten, förutom solcellerna på taket ! Vi kan verkligen rekommendera detta företag till andra kunder.
    2021-11-03 Insamlad av företaget
    Det har varit en fröjd att ha att göra med
    Nova Solar AB.
    Det dom skulle leverera och sätta upp
    var helt i sin ordning.
    Jag har rekommenderat Nova Solar till
    mina vänner att dom gör ett utmärkt arbete.
  • 2021-09-20 Insamlad av företaget
    Snabb, trevlig och proffsig service som utan tvekan gav det lilla extra. Att skaffa solpaneler med Nova Solar var en enkel sak även för mig utan någon tidigare kunskap om ämnet.
    2021-09-06 Insamlad av företaget
    Ett professionellt bemötande med alla frågor som vi har ställt. Snabb på att lämna offert.
  • 2021-09-03 Insamlad av företaget
    Hej
    Jag har blivit bra bemött av Nova Solar, bra uppdatering och återkoppling från deras sida.
    Jag har fått svar på mina frågor.
    Insatallationen gick smidigt och alla som var å gjorde det hade ett bra kundfokus.
    Jag köpte solceller.
    Ha en trevlig helg.
    Gunnel
    2021-09-01 Insamlad av företaget
    Hampus och Joel har varit mycket tillmötesgående i samband med installationer av solceller på vårt tak / Tack
    Tack själv Jenny! Din anläggning blev verkligen snygg på eran villa och dessutom har du en av marknadens populäraste laddboxar installerat och klart! VI är väldigt glada och tacksamma för att vi fick chansen att utföra er solcellsanläggning! Med vänliga hälsningar Joel, Nova Solar AB Nova Solar AB
  • 2021-07-28 Insamlad av företaget
    Kunniga ,snabba ,lätta att ha o göra med!
    Tack! Vi är väldigt glada att vi fick förtroendet att installera hos er och stolta över hur fint det blev! Med vänliga hälsningar Joel, Nova Solar AB Nova Solar AB
  • 2021-06-30 Insamlad av företaget
    När vi hörde talas om det lokala företaget Nova Solar, som med stor bransch-kunskap och ett uttalat intresse av att skapa goda relationer med sina kunder, var valet lätt!
    Från den första dagen tills idag, då anläggningen är i bruk och till och med levererar mer än utlovat, har alla våra förhoppningar infriats. Tack Joel!
    2021-06-22 Insamlad av företaget
    Leverans enligt plan. Snabba med att besvara frågor. Trevligt bemötande
    2021-06-11 Insamlad av företaget
    Jättebra snabb leverans, bra utfört, svarar på frågor mer än gärna efter utfört bra arbete, allt bara fungerar som utlovat. Väldigt servicemaind🤗👍👍
    Tack Lars! Det värmer att höra! Vi tackar för förtroendet och är jätteglada för att vi fick utrusta er villa med den fina anläggningen och samtidigt sänka driftskostnaderna avsevärt! Med vänliga hälsningar, Joel, Nova Solar AB Nova Solar AB
  • Per F
    skrev om Nova Solar AB
    2021-06-04 Insamlad av företaget
    Jag köpte en 13800kw anläggning och är så nöjd
    Bra säljare som inte lovade för mycket trevliga killar som monterade och fort gick med.
    Jag rekommenderar detta företag varmt och vi är flera grannar som köpt och alla håller med mig.
    Tack för de fina orden Per! Det betyder mycket för oss och vi är väldigt glada att vi fick förtroendet att installera på din fina villa! Med vänliga hälsningar/ Joel, Nova Solar AB. Nova Solar AB
  • 2021-06-04 Insamlad av företaget
    100% företag!

Bra kontakt innan under och efter jobbet utfört och resultatet är perfekt!

Kan bara rekommendera dom till andra!

Med vänlig hälsning,
    Rickard