Novasol AB

Novasol AB

Ring 4631-30 45 570 www.novasol.se
1.0

Hos oss hittar ni stugor i Danmark, Sverige, Kroatien och i 18 andra europeiska länder.

6 omdömen om Novasol AB

Anders A
Skrev om Awaze AB

Novasol är ett synnerligen syniskt företag som tar alldeles för bra betalt av både uthyrare och hyresgäst. Omöjligt att få återbetalning trots att vi avbokade med korrekt anledning. Motivet till att vi inte fick tillbaka pengar var att vi bokade boendet för arbetare och inte som semesterbostad. Som om det skulle ha någon betydelse av vilken anledning man behövde boendet. Alla hyresvärdar vi bokat för genom åren tycker dessutom att Novasol ”rånar” dem på alldeles för hög avgift och när vi förlängningar så hyr vi alltid direkt av uthyraren istället.

Leif Lennart K

Bokade boende via Novasol och när vi kom till den bokade stugan hade man låst det masterbedrum som fanns på hemsidan och i bokningdbekräftrldrn hade det aktuella rummet låsts och en lapp uppsatt med texten Privat. Jag betraktar det hela från både ägaren coh från Novasol som ett direkt bedrägeri. Viljan från hyresvärden eller Novasol att klara ut det hela eller lämna kompensation i det närmaste obefintligt. Möjligheten att komma i kontakt med uthyraren eller Novasol kräver en ängels tålamod. Jag kommer aldrig mer att ha med...

Annika Susanne A

Stugan vi hyrt togs bort från uthyrning utan förvarning, vardagen innan vi skulle åka dit. Ingen orsak angavs och inga märkbara ansträngningar gjordes för att erbjuda annat boende. Vid kontakt med kundtjänst angavs väntetid för återbetalning till upp till 14 dagar. Trevlig personal dock. Finns inte på kartan att vi någonsin mer provar att hyra genom Novasol.

Ann-Charlott Katarina P

Gäller husägare. Tänk er för innan ni anlitar Novasol. Kan bli VÄLDIGT lång uppsägningstid!! Vi sa upp våran lägenhet i November 2022 och vi blir inte av med Novasol förrän Januari 2024. Vill vi ta bort den omedelbart nu i Maj 2023 får vi böta 22 576 kr och då finns det inga bokningar. Blir det bokningar innan man betalar så blir det ännu dyrare. Kommer ALDRIG mer att vilja ha nåt m Novasol att göra. Finns andra mer seriösa företag.

Anneli G
Skrev om Novasol AB

VARNING! Hyr inte ut er bostad via NOVASOL! Man får ingen ersättning överhuvudtaget om gästen smiter från att betala elen eller inte städar. Dom hävdar att det är ditt ansvar som uthyrare att se till att där är städat till nästa gäst kommer- Dom har inga som helst befogenheter att kräva gästen på pengar. Så ett tips är HYR STUGA FRÅN NOVASOL OCH STÄDA INTE OCH BETALA INTE ELEN. men det hade man ju givetvis aldrig gjort! Men tyvärr så finns dessa människor! För ingenting händer.

JONAS Ö
Skrev om Novasol AB

Otroligt dåligt skött ärende än så länge hos Novasol. Danmark har stängt gränserna pga Corona och vi får inte ens tillbaka 50% av det vi hittills betalat. Som det ser ut nu så får vi inte ens komma in i landet. Sista gången vi bokar hus via Novasol om inte beslutet ändras!