Novinbygg AB

Box 3092, 169 03 Solna — Visa karta

4.8 i betyg av av 8 omdömen

Vi är specialister på renovering av lägenheter samt nybyggnation. Alltifrån omfattande byggnationer till nybyggnation av badrum och kök.

Läs vad 8 kunder tycker om Novinbygg AB

• 2019-12-22

JOHANNA N skrev om Novinbygg AB
    Vi anlitade Novinbygg för att renovera och bygga ut vårt badrum. De var väldigt professionella i sitt bemötande och gav feedback och goda idéer på våra tankar om badrummets utformande under offert-skrivandet.
    Inför byggstart fyllde vi i en checklista med produktval för att säkerställa att produkterna gick att bygga in och att gränsdragningarna mellan oss var tydliga. Denna fick vi aldrig svar på, vilket gjorde att flera frågeställningar var obesvarade vid byggstart. När det var dags för dessa moment blev vi antingen fakturerade för saker som vi inte var överens om låg utanför offerten eller så blev det stressade beslut eller omval av produkter. Vi är väldigt nöjda med resultatet men kommunikationen längs vägen var svår och det drar ner betyget. Vi tror att om vi hade fått svar på våra frågeställningar i checklistan från början så hade de dispyter som dök upp kunnat undvikas.
    Bahram är trevlig i sitt bemötande och vill väl men har mycket att göra.
    Intygen skickades över efter sista betalningen vilket var betryggande. Läs mer
    Vikströms Bygg & Kakel AB
    4.9 / 5 i betyg — 27 omdömen
    Badge2020
    "jag beställde renoveringen av en groventré samt byggande av nytt badrum. Vikströms var bland dem 2 billigaste av 5 tillfrågade. planeringen"
  • 2018-05-04

Eva E skrev om Novinbygg AB
    Novinbygg har precis renoverat vår gäst WC samt lagt nya parkettgolv i tre rum plus hall i vår lägenhet på Södermalm. Därtill slipade de och målade om tre slitna sekelskiftesdörrar. Hela processen var väldigt smidig. Bahram är kunnig, estetisk, ärlig och lyhörd. Han är också kreativ och försöker hitta lösningar utifrån de behov man uttrycker (och den budgetram), utan att propsa på sina egna förslag. Det var viktigt för oss att tidsramen höll, då vi flyttade till annan ort under renoveringstiden. Allt arbete var klart inom utsatt tid och Novinbygg var noga med att inte lämna stök efter sig. Lägenheten var grundstädad efter utförda arbetet. Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera Bahram och Novinbygg! Läs mer
  • 2015-12-02

Marie L skrev om Novinbygg AB
    Jag fick mitt badrum renoverat och är mycket nöjd med resultatet. Renoveringen komplicerades av att jag under tiden befann mig på annan ort men trots det fungerade allt otroligt smidigt. Det var alltid lätt att få tag i Bahram och de frågor som uppstod längs vägen löstes snabbt och enkelt. Badrummet blev klart i tid och precis som jag tänkt mig! Kan definitivt rekommendera Novinbygg! Läs mer
    Jf Måleriteam
    4.8 / 5 i betyg — 158 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Serviceinriktad och bra kundfokus! Mycket bra utfört jobb. Höll både tid och pris."
  • 2015-11-10

Anton G skrev om Novinbygg AB
    Jag fick hjälp att renovera två stora balkonger. Det som gjorde mig nöjdast var att jag fick mycket förslag på smarta och snygga lösningar som jag inte hade tänkt på själv. Jag fick helt enkelt lite mer än vad jag hade väntat mig, inte bara en byggare som gör det jag säger, utan en som förstår och hjälper mig med det som jag vill uppnå. Läs mer
  • 2015-10-05

Linda F skrev om Novinbygg AB
    YES! Äntligen hantverkare som håller vad de lovar! Vi har renoverat badrum i villa samt diverse småjobb. Är supernöjda med såväl arbete som service!
    Bahram är professionell, noggrann och mycket trevlig. Rekommenderas varmt! Läs mer
    Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
    4.8 / 5 i betyg — 57 omdömen
    Badge2020
    "Vi begärde in offerter för byte av takbeläggning. Vi fick snabb respons från Briljant Bygg. Trevligt bemötande och genomarbetad offert. Eft"
  • 2015-02-26

Claes A skrev om Novinbygg AB
    Jättenöjd med arbetet som Novinbygg utförde. De höll sig inom den utlovade tidsramen, var väldigt serviceminded och flexibla i sitt arbete. Har inget att klaga på i utförandet och inga problem med att få tag på vår projektledare även sent på kvällarna. Lämnade också den offert som var mest konkurrenskraftig. Läs mer
  • 2015-02-03

Anders H skrev om Novinbygg AB
    NovinBygg under ledning av Bahram gjorde ett jättebra jobb gällande renovering av vårt badrum. Bahram var engagerad och noggran samt gav många bra förslag på lösningar som vi inte själva hade tänkt på. Jag ger honom mina varmaste rekommendationer Läs mer
    LPT Construction AB
    4.3 / 5 i betyg — 32 omdömen
    Badge2020
    "Proffsiga och effektiva. Det märks att de gjort stambyten tidigare. För oss var det en ny upplevelse och vi förväntade oss kaos, stambyten ä"
  • Cecilia H

2015-02-03

Cecilia H skrev om Novinbygg AB
    Vi anlitade Novinbygg för en badrumsrenovering. Vi är jättenöjda!
    Bahram är noggrann, estetisk och kommunikativ. Han kommer med bra förslag, men är inte påstridig. Arbetet blev klart i tid och på budget. Det är lite olika hur väl byggkillarna förstår svensks, men det är inget problem med Bahram, och han var på plats alt. tog telefon/messkontakt i princip dagligen. Väldigt hänsynstagande. Vi kommer att anlita företaget igen! Läs mer

Bästa byggföretagen i Solna:

Anna / Björn R Anna / Björn R tycker:
“Evangelos lämnade en mycket br...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte