Novius Ögonklinik

Välkommen till Novius Ögonklinik - här möts modern teknik och erfarenhet.

Vår nya laserrobotsassistent låter oss erbjuda en otrolig precision, säkerhet och smidighet i våra linsoperationer. Det gör att du kan känna dig ännu tryggare när du väljer att förbättra synen hos oss.

Vi har över 20 års erfarenhet av att behandla synfel och vi hjälper dig gärna för att du ska kunna slippa glasögon eller kontaktlinser. Vårt utbud av ögonoperationer är stort!

Boka en gratis förundersökning genom att klicka på "Boka tid" ovan!

157 omdömen om Novius Ögonklinik

Sedan starten hos Reco 2014
    2023-01-24 Insamlad av företaget
    Blev rekommenderad denna klinik och blev inte besviken.
    Proffesionellt bemötande och snabb behandling.
    Bra information och ett mkt vänligt bemötande.
    Snabba svar via Mail.
    Jag valde den sk multilinsen då jag var väldigt närsynt och är väldigt nöjd med dessa.
    Jag kommer att rekommendera Novius
    Barbro
    2023-01-23 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt utförd starroperation, snabbt och smärtfritt. Kloka råd inför operationen.
    2023-01-20 Insamlad av företaget
    Gjorde ICL och blev väldigt väl bemött både under utredningen och operationen. Blev tvungen att omboka flera gånger pga sjukdom och det var aldrig nått problem. Professionell och kunnig personal.
    2023-01-14 Insamlad av företaget
    Jag har gjort en RLE- operation på Novius. Jag blev från första stund väldigt väl mottagen av både reception, operationssköterskan och av Cristos.
    Cristos var mycket noga med att berätta både hur operationen går till och även hur min syn kommer att vara efteråt. Jag hade starr i ett öga och beslutade att operera båda ögonen med RLE metoden. Nu efter fyra veckor är jag jätteglad att jag gjorde detta. Ser hur bra som helst. Inga komplikationer. Så tacksam att jag fick träffa Cristos och hans team. Jag blev rekommenderad Novius av en familjemedlem och jag rekommenderar nu Novius till alla som funderar på att operera sina ögon.
    2022-11-11 Insamlad av företaget
    Novius gav mig en ny ljus och färgglad syn på livet!
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    Supernöjd med allt! Bemötandet, genomförandet och resultatet! Tack Christos med personal!
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och profesionell personal. Tydlig beskrivning av operation och förstående för att man kan vara rätt nervös. Bra med många återbesök så att allt efter operationen är som det ska. Kan defenitivt rekommendera novius ögonklinik.
    2022-11-05 Insamlad av företaget
    Starroperation. Något jag inte såg fram emot men var tvungen att göra.
    Fick tips om en bra klinik och beställde tid. Fick komma på en gång. Blev trevligt bemött av både receptionen och doktor Cristos.
    Fick tid för operation nästan direkt.
    Var väldigt nervös. Blev lugnad av sköterskan.
    Allt gick så bra och lätt. 2 veckor senare fick jag andra ögat opererat.
    Vilken upplevelse. Att kunna läsa igen. Köra bil. Röda äpplen var riktigt röda.
    Hade jag haft två ögon till skulle jag operera dem också. Så lätt och snabbt. Utan smärta eller några besvär.
    Stå inte I någon kö och vänta på att få tid. Ring Novius ögonklinik
    2022-10-18 Insamlad av företaget
    Gick jättebra med laser
    Dem är jätte duktiga
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Blev trevligt bemött av alla och fick bra information inför operationen. Läkaren tog sig tid att svara på frågor jag hade. Under operationen berättade läkaren hela tiden vad som skulle hända, vilket kändes tryggt.
  • Leona C
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Jag har alltid fått starkare glasägon (och dyrare) varje gång jag gått till optikern. Gjordelite uträkningar på vad glasögon skulle kosta mig resten av livetoch kontaktade därefter Novius, vilket jag inte ångrar!

Jag gick dit med förhoppning om att kunna göra en operatioon som skulle förbättra min syn, istället sitter jag har nu lite mer än en månad senarew och har inte bättre syn, jag har perfekt syn.

Tack vare trevligt bemötande, kunnig läkare och trevliga assistenser utfördes operationen snabbt och enkelt, trots att jag var rätt nervös. De lugnade min ångest och fanns med de hela 5-10 minuterna det tog att göras operationen.

Kontakten efteråt har varit toppen, när ögondropparna jag skickades med hem tog slut hade jag ett nummer jag kunde ringa när som helst och fick en receptförnyelse inom loppet av 20 minuter.

JAg skulle kunna skriva hur långt som helst för jag är så himla nöjd. Men för att sammanfatta.

1: Jag behöver inte glasögon alls längre, då jag efter operationen ser felfritt trots att jag innan hade rätt grav astigmatism.

2: Prisvärt! Speciellt om jag räknade på vad glasögon skulle kostat mig resten av livet.

3 Bra och kunnig personal. Trots att jag var nervös och hade lite ångest så fanns de där hela tiden, även efter att jag kommit hem då jag fick såpass mycket information om vad jag skulle göra och om vad som skulle kunna hända.

Kan verkligen inte säga nåfgot annat än att jag är helnöjd med både upplevelse och resultat!
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Jag hade mycket gråstarr och närsynthet. Dessutom läkarrädd. De tog hand om mig tryggt och sakligt och med kort väntetid. Efter operation på båda ögonen med en veckas mellanrum ser jag bättre än jag någonsin gjort. Vilken enorm skillnad!
    2022-10-07 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och professionellt bemötande av alla i personalen. Skickligt och snabbt utförda gråstarroperationer. Nu efter snart 5 veckor ser jag utmärkt och har inga besvär. Tack!
    2022-09-20 Insamlad av företaget
    Jag blev mycket bra bemött och operationen blev lyckad. Operation grå starr = linsbyte.
    Trevlig personal och dom fick mig att känna mig lugn inför operationen.
    2022-09-15 Insamlad av företaget
    Skicklig läkare och trevliga personal, mitt gråstarr operation gick väldigt bra, smidigt och smetfritt.
    2022-07-29 Insamlad av företaget
    Samtliga på Novius ögonklinik som arbetar utför sina uppgifter på ett professionellt sätt och sedan dag ett när jag kom till Novius ögonklinik har jag haft fullt förtroende för dess personal när jag sedan träffade ögonläkare Christos Lenis för en undersökning av mina ögon innan operationen Christos förklarade för mig hela förloppet av min ögonoperation vid linsbyte av båda mina ögon.På operationensdagen för byte av linsen på mitt högra öga förklarade ögonläkaren Christos vad som sker vid ingreppet och hela tiden berättar vad som sker,detta ingrepp tog ca:10-15 minuter och jag såg genast betydligt klarare och bättre på det opererade ögat och nu efter ca:1 1/2 månad efter operationen när jag nu kom tillbaka för en efterkontroll hur resultatet efter ögonlins bytet av båda mina ögon och denna operation var helt smärtfri och jag har ej haft något besvär efter operationen endast lite ljuskänslig vid stark sol det var en special lins med styrka som jag erhöll och nu behöver jag endast läsglasögon vid läsning av väldigt fin text och denna ögonklinik Novius vill jag varmt rekommendera vid alla typer av ögonproblem,för denna klinik har en lång erfarenhet av olika ögon besvär och ögonläkare Christos Lenis har utfört ca:50000 ögonoperationer och detta inger ett stort förtroende
    Jag vill tacka samtliga på ögonkliniken för deras bemötande vid mina besök på kliniken speciellt ett stort tack till Christos Lenis som utförde operationen av mina ögon
    Novius ögonklinik vill jag varmt rekommendera när ni har någon typ av ögon besvär
    Stort tack till alla på Novius ögonklinik
    Håkan Huspeka
    🙏🙏🙏👍
    2022-05-14 Insamlad av företaget
    Anlitade Novius efter rekommendation.
    Beroende av glasögon sen 9-årsåldern
    Efter konstaterad gråstarr valde jag att operera in nya linser anpassade till mitt synfel.
    Att slippa glasögon blev en befrielse och jag är efter 6 år fortfarande nöjd.
    Kände mig trygg under behandlingen och tycker att Novius gjort ett fantastiskt jobb.
    2022-05-13 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande. Kändes tryggt genom alla stadier i behandlingen. Från undersökning till återbesök. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde detta tidigare!
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Jag har gjort linsbyte på båda ögonen och allt har gått fantastiskt bra hela vägen. Ser bättre än någonsin. Otroligt bra bemötande och snabb återkoppling vid frågor. Kan varmt rekomendera Novius!
    2022-04-23 Insamlad av företaget
    Bra information före gråstarr operationerna. Snabb och smärtfri behandling. Uppfyllde mina förväntningar. Trevlig personal. Kan verkligen rekomendera Novius ögonklinik.
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Hej
    Ringde upp Novius ögonklinik, eftersom jag hade problem med synen.
    Blev mycket väl bemött i telefon och fick en tid för kontroll. Efter undersökning, då det konstaterades gråstarr - fick jag tid för operation. Hela operationen gick snabbt och utan, smärta. Synen är nu toppen bra och jag tackar den skickliga läkaren Dr. Christos Lenis som utförde denna. Tack även till trevlig personal som tog väl hand om mig.
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Mycket välorganiserad klinik. Vänlig och omtänksam stämning.
    Fantastiskt skicklig utförd och smidig starroperation!

Synförbättringen överträffar förväntningarna på många sätt.

Kan varmt rekommenderas!
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Remiss husläk för koll ögon, har op akut för näthinneavlossnibg 2013 S:t Erik. Nu trodde jag grå starr, vilket det var. Remiss till S:t Erik som gick till Novius.
    Omhändertagen snabbt hela vägen. Såg tyvärr så dåligt innan och uppgradering en del. Var 3:e år betalat mkt för glasögon, sist 17000:-
    På sikt skulle detta ändå fortsätta. Efter diskussion med min kirurg kunde jag få fullgod syn, 20000:- per öga och slippa glasögonen. Efterkontroll igår, 5/4-22 och allt har gått bra, fullt läkt mitten maj.
    All personal - läkare, receptionist, op-sköterska högsta betyg. Bra information, tryggt omhändertagande.
    Till saken hör att eftersom dålig syn sedan 10 åå alltid varit rädd att ngt ska hän.da ögonen på sikt och så gjorde det det.
    All tacksamhet till professionellt team
    på Novius ögonklinik, Skeppargatan, Sthlm.
    Ingrid Nordenklint Heimfors
    2022-03-25 Insamlad av företaget
    Skulle göra operation på gråstarr. Bemötande va mycket trevligt.
    2022-03-21 Insamlad av företaget
    Blev otroligt väl bemött! Hade en mycket kraftigt närsynthet (-10 biop.) och på det en tilltagande gråstarr samt svårt med avstånds bedömning. Utan glasögon eller linser var jag mycket handikappad. Var även tvungen att använda läsglasögon då jag bar linser. Jag valde att i samband med gråstarrsoperationen korrigera min närsynthet! Jag är mycket nöjd och belåten, ser som en hök och läser den minsta text utan svårighet!
  • Fatiha K
    2022-03-21 Insamlad av företaget
    Jättenöjd med min operation hos NUVIUS
    Fantastiskts bemötande och kunniga personalen.
    Men läkare var otroligt duktig som har gjort ingreppet, det gick så fort och smidigt på några minuter.
    Jag är mycket tacksam att jag kan se bra utan glasögon.
    Har berättat till alla vänner och kollegor på jobbet och anhöriga.
    Jag kan rekommendera varmt, tvekar inte?
    Fatiha 👍🏼
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Effektivt och proffsigt bemötande. Bytte linser på båda ögonen vilket gick förvånansvärt lätt. Resultat blev bra och kan rekommenderas för den som har problem med gråstarr.
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Jag tycker att det är härligt att vi lever i en tid där du kan fixa dina synproblem permanent med en snabb, säker och smärtfri operation på under 15 minuter.

Jag tog fs-lasik operationen och efter de första dagarna där ögonen är torra såg jag redan bättre. De har också uppföljning för att se att ögat läker som det ska.

Läkningen av ögonen har nu pågått i en månad och jag se som om jag hade linserna på så kan inte mer än säga att det gick exakt som planerat utan konstigheter.

Läkaren var trevlig och förklarade allt i detalj och gav raka svar på mina frågor så Novius får högsta betyget möjligen från min sida.
    2022-03-06 Insamlad av företaget
    Trevligt och välkomnande, proffsigt och noggrant!
    Jag kom till Novius på rekommendation från en vän och gjorde en ICL-operation. Jag för med glädje vidare rekommendationen. Christos är en väldigt skicklig kirurg och resultatet av operationen är bättre än jag förväntat mig.
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Jeg må bare si alt var bedre enn eg hadde tengt meg, rekodmere att flöte oprasjon her👍🏻
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Vi blev jättebra bemött både av alla på kliniken. Ingen glömd. Förväntningarna var att få bättre syn och det blev mycket bättre än förväntningarna. Är mycket nöjda båda två av oss som gjorde ögonoperation, byte av lins. Kommer att rekommendera Er till alla som pratar om att operera sina ögon. Tusen tack.
  • 2021-12-23 Spontant omdöme
    Stort tack till Christos Lenis samt personal på Novius ögonklinik.
    Med ett fungerande öga med gråstarr, var jag ganska uppgiven när jag gick dit, för en operation.
    30 minuter senare kunde jag se skillnaden.
    Förstod hur dåligt jag sett sista året.
    Operationen gick smärtfritt, jag lät Christos lägga in en lins ( Isofokal Intraokulär lins) min bästa julklapp till mig själv.
    Vilket proff team.
  • Ann-charlotte C
    2021-12-16 Insamlad av företaget
    Tack Dok Christos Lenis på Novius Ögonklinik för en så skickligt utförd RLE operation av mina båda ögon, linsbyte för att slippa glasögon, till Trifokala EDOF intraokulära linser.
    Operationen var helt smärtfri och gick väldigt snabbt.
    Jag är så nöjd och jag ser jättebra och på köpet blev jag av med min begynnande gråstarr.
    Det är väldigt spännande att bli opererad i ögonen men jag litade helt på Dok Lenis och resultatet har blivit över förväntan!
    Jag har blivit så väl mottagen och omhändertagen och informerad och kan varmt rekommendera Novius Ögonklinik.
    2021-12-16 Insamlad av företaget
    Gråstarroperation:
    Jag har hela tiden blivit mycket trevligt bemött av receptionisten.
    Läkarens bemötande var korrekt och inget att anmärka på.
    Operationssköterskan kunnig och omhändertagande.

Dock två misstag av läkaren:
    Det bestämdes att vänster öga skulle opereras vid första tillfället och jag fick instruktion om hur jag skulle droppa inför operationen. När jag hämtat ut ögondropparna så står det att jag ska droppa i höger öga, förvirring naturligtvis men efter Mail kontakt med läkaren så fick jag besked som jag trodde att ögondropparna skulle vara i vänster öga vid det här tillfället.
    När jag kom åkandes från Falun för min första ögonoperation meddelar han mig att det inte kan bli nån operation eftersom de fått fel linser. Jag tror ni kan förstå min frustration.
    Men han gick och undersökte ännu en gång och ”fann” då mina linser. Fjärilar i min mage och undran vad ska det här bli men operationen gick snabbt och smidigt.
    Likaså andra ögat veckan efter.
    Bortsett från ovanstående fadäser är totalen positiv och jag upplevde läkaren som skicklig.
    MVH Hillevi Kihlin
    Hej Hilevi,
    Tack för din rekommendation. Din ögonkirurg planerade operation på båda dina ögon och synnedsättningen av gråstarren var nästa likadan på båda ögon så att det spelade egentligen ingen roll vilket öga det skulle börjas med. Beträffande "linserna som inte fanns" så orsakades denna missuppfattning av att du beslutade om premium linser efter ditt besök hos ögonkirurgen vilket föranledde en beställning av linserna i efterhand och dessa hamnade i ett annat lager. Det tog en stund att reda ut det hela men till slut så gick det alldeles utmärkt. På resultatet att döma så hoppas vi att du förstår att säkerhet för oss är det viktigaste och vi går aldrig vidare med att operera om inte allt stämmer.
    Team Novius
    2021-12-12 Insamlad av företaget
    Stort tack till teamet på Novius Ögonklinik och särskilt till dr Christos Lenis!
    Jag genomgick under hösten en inLASIK operation för att korrigera närsynthet. Jag är själv läkare och gjorde noga efterforskningar inför operationen då jag sökte mig till Novius. Sammanfattningsvis professionellt bemötande från början till slut av en otroligt skicklig och erfaren ögonkirurg, som resulterade i bättre syn än jag tidigare kunde uppnå även med bästa korrigering på glasögon och kontaktlinser.
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Snabbt kompetent professionellt trevligt bemötande bra slutresultatet med andra ord en mycket nöjd kund
    2021-11-08 Insamlad av företaget
    Dr Christos Lenis är super trevlig och gör att man känner sig mycket trygg innan, under och efter operationen.
    Jag var lite nervös inför min ICL operation men allt gick jättebra och jag kunde se ganska bra redan bara några minuter efter operationen, helt fantastikt!
    2021-10-23 Insamlad av företaget
    Jättetrevligt och superbra jobb
    2021-10-19 Insamlad av företaget
    Superproffsiga! Känner mig väldigt trygg på novius och välkommen på novius :-)
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    För några veckor sedan så genomgick jag en ögonoperation-RLE för att bli glasögonfri. Resultatet är magiskt och jag ser perfekt. Mottagandet på kliniken var väldigt professionellt och min läkare Christos Lenis inger ett enormt förtroende. Jag var aldrig orolig trots att det handlade om mina ögon. Jag kan fullt ut rekommendera Novius ögonklinik.
  • Thomas L
    2021-09-14 Spontant omdöme
    Kände mig fullständigt trygg vid mottagandet och den fantastiskt genomförda operationen!
    Tack Konstantin Lenis och din fina personal!
    2021-09-11 Insamlad av företaget
    omvandla något svårt till det enklaste är mästerverk ! Fortsätt så..
    2021-09-11 Spontant omdöme
    Stort tack till den kompetenta och trevliga personalen på Novius! Gjorde FS-LASIK hos Novius för drygt en månad sedan, och är supernöjd. Går ni i tankarna att göra samma ingrepp, tveka inte en enda sekund att vända er hit. Bland de bästa besluten jag någonsin tagit!
    2021-09-09 Insamlad av företaget
    Kan inte rekommendera Novius tillräckligt! Jag gjorde inLasik och hade inte kunnat få ett bättre och proffsigare bemötande. Kirurg med personal tog väl hand om mig, och gick tydligt igenom hela processen såväl innan som under ingreppet. På Novius är man i trygga händer och operationen gick supersmidigt. Stort tack dr Christos Lenis med personal!
    2021-09-01 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera Novius ,mycket trevlig personal och min operation gick supersmidigt och resultatet var långt bättre än jag kunnat anat. Är väldigt glad över att fått min syn tillbaka efter gråstarrs operationen.
    Stort tack till Dr Cristos och all personal ni är verkligen bäst.
    Mvh Joakim
    2021-08-04 Insamlad av företaget
    Dr Christos Lenis opererade med några dagars mellanrum in bifokala edof toriska linser. Resultatet överträffar mina förväntningar. På höger öga som hade mest grå starr och haft det i åratal kunde jag se operationslampan skarpt redan när linsen var på väg in. Det andra ögat behövde mer än ett dygn innan diset försvann. Stort tack till dr Lenis med personal. /Tommy
    2021-07-09 Insamlad av företaget
    Jag behandlas med respekt av de anställda efter jag hade kontaktad dem via e-post.
    Min förfrågan om möjligheten till en bilateral multifokal linsimplantation besvarades omedelbart och några dagar senare erbjöds jag en kostnadsfritt första konsultation inklusive en noggrann ögonundersökning för att fastställa behandlingsalternativen.

Undersökningen utfördes i maj 2021 av en erfaren kirurg som jag kunde ställa alla mina frågor till, stora som små.
    Jag arbetar själv inom det medicinska området. Jag fick mina första glasögon för presbyopi när jag var 42 år. Först följde jag den medicinska utvecklingen för linsimplantation med skepsis, men den ökande användningen av många patienter gjorde mig nyfiken på möjligheten till ett liv utan glasögon.

Den sista drivkraften gavs av en arbetskollega som opererades för ungefär två år sedan med en linsimplantation i Novius kliniken och som var helt nöjd, inte längre behövde glasögon och svarade på frågor om hur hon klarar dem i vardagen.

Jag hade förväntat mig att jag fick veta exakt vilka fördelar förfarandet skulle medföra för mig, vilka begränsningar som skulle kvarstå och vilka risker det fanns. Och vad exakt det kommer att kosta för varje ögon.

Om jag skulle sammanfatta min upplevelse som patient skulle jag kanske beskriva det på detta sätt:
    -------------------------------------------------------------
     I det första samtalet fick jag en detaljerad förklaring av hur en operation skulle fungera för mig. Vilka möjligheter kan jag förvänta mig och de specifika kostnaderna för fullständig behandling och eftervård (inklusive linsbyte i det osannolika fallet att jag av någon anledning inte klarar linsen).

 Kirurgen satte inget tryck på mig, ingen övertalning att operera - glasögon är ett effektivt alternativ som jag har varit tvungen att använda i flera år. Det förklarades bara att om jag bestämde mig för en operation skulle linser vara speciellt förberedda för mina ögon och två kirurgiska möten skulle göras på varandra följande dagar (en för varje öga).

 Jag opererades i juni 2021. Den faktiska proceduren utan någon förberedelsestid tar cirka 15 minuter per öga. Naturligtvis är det obekvämt att behandlas med instrument på ögat, men lokalbedövningen gör operationen absolut smärtfri och jag kunde se ljuset på operationslampan hela tiden.

 Jag skulle också skriva det ärligt och direkt om det hade varit annorlunda. Jag har inte ångrat operationen på en sekund. Det ägde rum för ungefär tre veckor sedan.

 Jag jobbar vanligtvis många timmar om dagen bland annat på en skärm. Några timmar efter linsimplantationen arbetade jag utan problem på skärmen och hade MS-teammöten som varade i flera timmar.

 Det var obeskrivligt för mig att inte längre ha tunnelsyn genom glasögon efter 25 år utan den breda utsikten till vänster och höger. Konturerna på alla ytor är så tydliga. Det var överväldigande.

 Naturligtvis, som med nya varifokaler, måste jag anpassa mig till visionen direkt framför mig, lite längre bort och på avstånd. I början, när jag tittade på ljuskällor, såg jag dubbla ringar (halos). Det har redan blivit mycket mindre och minskar ständigt.

 För att vara på den säkra sidan köpte jag ljusa glasögon för att läsa i mörkret. Men jag kan läsa allt utan glasögon, även om det inte är så ljust. Exempelvis det finstilta i kontrakt eller på matförpackningar i snabbköpet. Jag blev rädd när jag rakade mig i spegeln. Du kan se allt klart, inklusive åldersgränserna :-)

Den typ av ögonklinik passade mig, mycket vänlig personal, inga krusiduller eller extra lyx som i flygplanets affärs- eller lyxklass. Fokusera på det väsentliga. Och jag kan säga det med tidigare yrkeserfarenhet i att förebygga infektioner och med lite livserfarenhet. Hygienstandarden för praxis var exemplarisk och du kan känna om den behandlande kirurgen testar nya metoder på bästa möjliga sätt eller om någon med 20 till 30 års erfarenhet och fortlöpande utbildning genomför en toppmodern teknik förfarande på ett professionellt sätt.

Jag skulle aldrig övertala någon att göra en sådan operation. Jag är medveten om att det kan finnas andra patientupplevelser som skiljer sig från mina.

Allt jag kan säga är att jag skulle göra det igen när som helst och jag är glad att jag vågade. Tanken att aldrig behöva dem igen under en livstid efter nästan 25 år med glasögon är överväldigande för mig.
    2021-07-07 Insamlad av företaget
    Alltid ett trevligt bemötande. Jag hade stora förväntningar och företaget levde mer än väl upp till dem.
    Jag hade grå starr och jag var mycket nervös inför de båda operationerna. Läkare och sköterska uppträdde mycket pedagogiskt och när de opererade mitt andra öga var jag helt lugn.
    Professionellt genomförda operationer!
    Resultatet blev rent ut sagt fantastiskt.
    2021-07-06 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig och proffsig personal. Den snabba processen och resultatet överträffade mina förväntningar. Jag har känt mig trygg hela vägen och operationen gick superbra.

Det enda jag önskat vore mer utförlig och tydligare skriftlig information, då jag har add och autism och har svårt att minnas muntliga instruktioner.
    2021-05-26 Insamlad av företaget
    Gråstarr