Novius Ögonklinik

Skeppargatan 30, 114 52 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Novius Ögonklinik - här möts modern teknik och erfarenhet.

Vår nya laserrobotsassistent låter oss erbjuda en otrolig precision, säkerhet och smidighet i våra linsoperationer. Det gör att du kan känna dig ännu tryggare när du väljer att förbättra synen hos oss.

Vi har över 20 års erfarenhet av att behandla synfel och vi hjälper dig gärna för att du ska kunna slippa glasögon eller kontaktlinser. Vårt utbud av ögonoperationer är stort!

Boka en gratis förundersökning genom att klicka på "Boka tid" ovan!
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 69 kunder tycker om Novius Ögonklinik

• 2019-10-07

Kenny J skrev om Novius Ögonklinik
    Fantastiskt bra!
    Fick komma snabbt efter att remissen lämnats.
    Ingen väntetid i väntrummet.
    Trevligt bemötande.
    Linsbytet gick snabbt och lätt, kändes endast som en lätt beröring.
    Bytet gjordes med stor skiicklighet och jag kände mig i trygga händer.
    Efter linsbytet såg jag redan bättre.
    Rekomenderar det varmt!
    Mvh Kenny Läs mer
  • 2019-09-30

Marie-Louise G skrev om Novius Ögonklinik
    Har gjort gråstarroperation på båda ögonen. Operationerna gjordes med några veckors mellanrum. Vid båda tillfällena överraskades jag av hur smidigt arbetet utfördes. Bedövningen gjorde ingreppet helt smärtfritt och efter 15 minuter kunde jag resa mig och konstatera att jag för första gången på många år ser klart och tydligt. Jag har heller inte haft några besvär i form av skav eller smärta efteråt.
    Behandlingarna överträffade mina förväntningar och jag blev mycket väl bemött av personalen. Läs mer
    2019-10-01 christos L svarar Marie-Louise G
    Vi på Novius tackar för de fina orden och fortsätter våra ansträngningar med att överträffa alla patienters förväntningar.
    "Er syn, vår fokus"
  • Ylva N

2019-09-24

Ylva N skrev om Novius Ögonklinik
    Jag fick båda ögonlinserna utbytta till för mig specialtillverkade för vardera ögat.
    Alla, från reception, sköterskor och läkare, har hela tiden varit oerhört välkomnande och vänliga. De gav från första början ett mycket professionellt intryck. Jag fick före operationen detaljerad information om vad som skulle göras och hur.
    Jag hade höga förväntningar. Jag hade blivit lovad borttagen gråstarr och bl a att jag med de nya linserna skulle slippa läsglasögon efter operationen. Förväntningarna infriades till 100 %. Operationen var fullständigt smärtfri och jag kunde gå därifrån direkt efteråt.
    Jag är så nöjd över att jag valde Novius för min operation. Inte minst för att jag hört om olyckligare utfall för andra med samma problem som använt andra vårdinrättningar. Dessutom håller man verkligen hygienens fana högt; mycket viktigt!
    Tack Novius Ögonklinik!
    Med vänliga hälsningar
    Ylva Nässil Läs mer
    2019-09-24 christos L svarar Ylva N
    Vår målsättning är att arbeta som ett team för patientens bästa och för att kontinuerligt uppnå resultat i nivå med det som du har upplevt Ylva. Vi tackar för förtroendet och de fina orden!
  • 2019-09-24

Åsa Gunnarsdotter S skrev om Novius Ögonklinik
    Jag blev remitterad från ögonkliniken i Nyköping till Novius för en starroperation. Efter en knapp vecka blev jag uppringd och erbjuden tid för bedömning. Min förväntan var att jag nog skulle se suddigt första tiden efter operationen men jag såg knivskarpt direkt! Kunde urskilja varje löv och varje rönnbär i träden! Fantastiskt! Trodde också att jag skulle känna viss smärta under operationen men den var verkligen helt smärtfri! Ska inom några dagar operera mitt andra öga och min förväntan är att få samma goda resultat denna gång! Jag blev dessutom trevligt och personligt bemött! Läs mer
    2019-09-24 christos L svarar Åsa Gunnarsdotter S
    Tack Åsa för dina fina ord!
    Det ger oss inspiration att fortsätta leverera vård och omhändertagande på hög nivå till alla våra patienter.
  • 2019-09-07

Per-Olof M skrev om Novius Ögonklinik
    Absolut världs klass från 1a besöket till återbesöket efter avslutade operationer
    Jag kan bara lämna mina bästa rekommendationer Läs mer
    2019-09-07 christos L svarar Per-Olof M
    Tack P-O för dina fina ord!
    Det ökar inspirationen att fortsätta leverera vårt bästa för alla patienter.
  • 2019-06-14

MARIA B skrev om Novius Ögonklinik
    Jag är rakt igenom nöjd med min upplevelse på Novius. Allt i från bemötandet i receptionen till själva behandlingen. All personal har varit fantastisk, de är trevliga, proffesionella och alltid i tid. Jag kände mig väldigt trygg och kan varmt rekommendera Novius och speciellt doktor Christos Lenis. Har haft linser i över 30 år men nu är jag äntligen fri.
    Operationssjuksköterska Maria B. Läs mer
  • 2019-01-30

Ann-Kristin W skrev om Novius Ögonklinik
    2011 diagnostiserades grå starr på båda mina ögon .Blev rekommenderad Novius och blev omhändertagen av Chrisos Lenis.Valde multifokala linser med förhoppning att helt slippa glasögon . 100% proffsigt bemötande från telefonkontakt till återbesök och allt däremellan . På återbesök för ett par veckor sedan , 8 år senare , säger Christos att jag har 100% syn . Osäker vad man jämför med men oavsett ser jag allt på nära och långt håll och gör ständigt mina jämnåriga väninnor gröna av avund då jag läser allt utan att leta efter glasögon först .Stort tack för perfekt jobb ! Läs mer
    ANTON J, Georgia P gillar detta
  • 2018-11-29

Ylva W skrev om Novius Ögonklinik
    Opererades 1708 för starr och passade på att få linser som gör att jag nu klarar mig utan glasögon. Otroligt nöjd med mina ”nya” ögon. Häromdagen kontaktade jag dr Christos Lenis igen, alarmerad av nyheten att vissa kliniker opererat in linser (av märket) Lenis, som nu visat sig kunna vara skadliga. Christos mail-svarade mig inom en halvtimme med lugnande och utförligt besked. Proffsigt! Läs mer
  • Solveig Å

2018-11-27

Solveig Å skrev om Novius Ögonklinik
    Christos du opererade mina ögon för ett antal år sedan, oavsett operationen gick perfekt jag har inga problem alls.
    Du och ditt team var toppen👌🏻👍🏻👌🏻
    Däremot läste jag en artikel om Lensi linsen på SVT och jag är nyfiken på om jag har samma linser.
    Det kan ju eventuellt ge mig problem i framtiden.
    ” Du opererades av mig samt efterbehandlades med laser för finjustering.
    Dessa linser som det står om i artikeln har jag aldrig använt och kommer aldrig att använda. Jag genomförde nämligen de första testerna för mer än 10 år sedan och uppmanade importören att inte ta in dessa linser i den Svenska marknaden samtidigt som jag informerade mina kolleger om mina fynd.”
    Skönt du var ett proffs det märkte jag direkt men nu är jag enormt imponerad, helt fantastiskt att höra att du är så noga att du hittade detta när Medicinalverket inte gjort något förrän 2015.
    Hittar inte ord över hur imponerad jag är⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2018-11-24

Anna H skrev om Novius Ögonklinik
    Var väldigt rädd för gråstarr-operationen, men snart lugnade mig när jag möttes av vänliga och mycket proffsiga medarbetare.
    Till sist kom doktorn och lovade att det kommer inte att göra ont. Löftet infriades.

Det viktigaste av allt jag ser mycket bra igen, behöver inga glasögon. Reklamplanscherna i stan har plötsligt fått TEXT. Anna Hedman Stockholm Läs mer
  • Patrik B

2018-10-31

Patrik B skrev om Novius Ögonklinik
    Jag gjorde en inLasik på Novius och är mycket nöjd med både behandlingen och resultatet. Jag kunde gå till jobbet dagen efter ingreppet och såhär en månad senare så har jag inga som helst besvär och ser lika bra som jag gjorde innan med glasögonen på.

Något man ska tänka på är att direkt efter operationen är det bra att ha någon som hjälper en hem och tar hand om ögondropparna och sånt samma dag som ingreppet sker för det kan vara knepigt att hålla ögonen öppna, det känns som om man har väldigt mycket grus i ögonen och det tårar väldigt mycket. Drick mycket vätska! Läs mer
  • 2018-10-23

Patrik L skrev om Novius Ögonklinik
    Jag gjorde en ICL operation och opererade in -18 linser. ingreppet gick perfekt och är så glad att det gick vägen. har aldrig i mitt liv sett så här bra.
    Resultatet blev bättre än vad jag själv trodde att det skulle bli. behöver inte alls ha några glasögon alls det trodde inte jag skulle klara av.
    Personalen är trevliga och professionella. Jag verkligen rekommenderar Novius Ögonklinik. Läs mer
  • 2018-10-17

Katrin G skrev om Novius Ögonklinik
    Jag gjorde en RLE-operation, där mina egna linser ersattes av syntetiska linser med utökat skärpedjup hos Novius/ Christos Lenis. Var tidigare gravt närsynt (-9/-10) och lite ålderssynt, men ser nu i princip perfekt och det gjorde jag redan några timmar efter operation! Behöver endast läsglasögon på riktigt nära håll. Operationen gick snabbt, var smärtfri (även efter) - och bemötandet mycket bra från början till slut. Är extremt nöjd! Läs mer
  • 2018-10-07

Ylva N skrev om Novius Ögonklinik
    Opererades för starr i båda ögonen och fick nya linser .. Jag är mycket nöjd med allt: snabbt remissvar, bokning, mycket trevligt bemötande och gott resultat. Behövde inte glasögon alls från första dag. Kund inte vara nöjdare. Läs mer
  • 2018-10-07

Birgitta G skrev om Novius Ögonklinik
    Jag opererade gråstarr på ett öga itaget bägge gångerna var väldigt bra. Bra förberedelser inför operationer och kände inget.Alla var väldigt trevliga. Läs mer
  • Dale C

2018-10-04

Dale C skrev om Novius Ögonklinik
    Jag gjorde RLE operationen på mina ögon. Från början till slut var jag bemött med respekt, ärlighet, och utmärkt vård. Jag hade förväntningar att jag skulle slippa använda glasögon och min dröm har blivit sann. Jag kände inge smärta och behövde ingen lugnande medel under operationen. Christis Lenis är en fantastisk kirurg och människa och alla syror var omtänksam och duktiga. Läs mer
  • Spiros P

2018-02-18

Spiros P skrev om Novius Ögonklinik
    5 av 5
    kunnig och trevlig personal. Jag opererades för grå starr av Konstantin Lenis jag ger novius 5 av 5 för att det är första gången jag har upplevt en så bra behandling. jag vill tacka alla som jobbar på kliniken.Jag är så glad idag att min grå starr är behandlad. hade skalan varit 10 så kan jag bara säga en sak Novius 10 av 10.

mvh
    spiridon papadopoulos Läs mer
  • 2017-08-31

Thomas K skrev om Novius Ögonklinik
    After 61 years of corrective lenses - glasses, hard and soft contacts, I am now seeing on my own, so to speak. Cataracts, presbyopia, astigmatism - all gone! Dr. Christos Lenis and his team are fantastic. The equipment is state-of-the-art and the procedures were painless. I am highly pleased with the results and like the song says "I can see clearly now"! Should have had laser eye surgery earlier. Läs mer
    2017-09-01 Susanne P svarar Thomas K
    Dear Thomas!
    Tanks for the nice Words from you. Have a nice weekend.
    Best regards
    Monica
    Novius ögonklinik
    Thomas K gillar detta
  • Åse L

2017-08-07

Åse L skrev om Novius Ögonklinik
    Jag gjorde en synkorrigerande operation hos Novius i mars 2017. Fantastiskt bemötande, tydliga förklaringar och ett helt otroligt resultat. Operationen gick snabbt, och redan samma dag som jag opererat första ögat såg jag bättre på det ögat än på det som inte opererats. Även om det tog ett par veckor att fullt ut ställa om synen så kunde jag redan efter ett par dagar arbeta, köra bil etc som vanligt.
    Stort tack till Christos Lenis med kollegor!
    Till er som fortfarande funderar: Just do it! Läs mer
  • 2017-04-02

Marina J skrev om Novius Ögonklinik
    Jag fick detaljerad information innan operationen, och jag vart väldigt väl mottagen. Ingen smärta under eller efter operationen och mycket bra resultat. Trevlig personal, kände mig trygg hela tiden. Läs mer
  • 2017-03-21

Bo L skrev om Novius Ögonklinik
    Jag blev rekommenderad att söka hjälp hos doktor Christos Lenis eftersom jag behövde en riktigt kunnig expert på gråstarrs operationer. På grund av en tidigare laseroperation ansågs det riskabelt att göra en gråstarr på mig. Doktor Lenis såg till att en riktigt grundlig undersökning för att ta fram all historisk dokumentation. Han analyserade data och genomförde sedan en brilliant operation med fantastiskt resultat. Jag ser igen - det är helt underbart. Mycket imponerad av klinikens arbete! Bosse Lindquist, dokumentärfilmare. Läs mer
  • 2017-03-21

Abdulazeez A skrev om Novius Ögonklinik
    Det är bästa beslut som jag har tagit i mitt liv är ICL operation. Innan operation var jag nästan blind!
    Jag rekommendera Novius.
    Tack till alla på Novius Östermalm.
    Stort tack för dig Läkare / Ögonkirurger Christos Lenis Läs mer
  • 2017-03-20

Thomas L skrev om Novius Ögonklinik
    Jag kan beskriva det med ett ord - fantastiskt.
    Från att jag kom in och gjorde den första kontrollen, till ett färdigt resultat.
    Det är en underbar känsla att få en så bra service och därrefter ett utomordentligt bra resultat, jag har fått tillbaka en fantastisk syn.
    Min känsla när operatioen pågick var att mitt öga låg I ett spabad :)
    Tack än en gång - jag är en stor ambassador till Novius. / Tomas Lindroos Läs mer
  • 2017-03-19

Johan B skrev om Novius Ögonklinik
    Tack för ett mycket trevligt och seriöst bemötande samt en mycket bra behandling
    Mvh Johan Blixt Läs mer
  • 2017-03-19

Nils Gunnar W skrev om Novius Ögonklinik
    Bemötandet på Novius var trevligt och man var noga att hålla mig informerad hela tiden vad som komma skall. Det kändes tryggt och lugnande. Det känns skönt att den gamle Nisse är tillbaka efter gråstarrsoperationerna av båda ögonen. Han som före att gråstarren satte in inte behövde glasögon vare sig för att läsa eller se på långt håll. Resultatet efter operationen känns över förväntan. Jag ser numera som en hök på långt håll och kan läsa det finstilta på ett avstånd av bröstkorgens underkant. Tack för väl genomförda operationer. Mvh Nils-Gunnar Westberg Läs mer
  • 2017-02-27

Jörgen J skrev om Novius Ögonklinik
    Jag har opererats för grå starr. Bemötandet vid förberedande undersökningarna var helt koncentrat på att finna den optimala nivån för
    att återställa min syn. Innan åtgärd rekommenderades jag ett standard ingrepp, till väsentligt lägre kostnad än andra alternativ. Resultatet av åtgärden blev fantastiskt bra och det känns otroligt skönt att ha blivit så proffesionellt väl behandlad och omhändertagen.
    De frågor som man ställs inför innan ett ingrepp som detta, kräver att alla som deltager i de olika faserna inom kliniken agerar så att man får ett välgrundat förtroende dem. Ett riktigt varmt tack för en livskvalitets höjande behandling! Jörgen Jonsson Läs mer
  • 2016-12-17

Fantastiskt resultat Läs mer
  • Lennart K

2016-12-15

Lennart K skrev om Novius Ögonklinik
    Jag var nervös när jag gick till Novius för undersökning ,men allt gick smidigt och bra.operationen gick över all förväntan tack vare en skicklig kirurg.jag har kastat mina glasögon och ser alldeles förträffligt

jag vill tacka all personal för ett trevligt bemötande och för det utmärkta resultatet
    M v h Lennart Knutsson Läs mer
  • 2016-11-27

Linda C skrev om Novius Ögonklinik
    Professionell personal som gav lugnt och tryggt bemötande!! Jag var nervös, men ingreppet gick snabbt och de förklarade noga alla moment som de utförde. Jag är väldigt nöjd med min "nya" syn! Läs mer
  • 2016-11-18

Birgitta H skrev om Novius Ögonklinik
    Jag är tacksam att jag fick möjligheten att få mina ögon opererade för gråstarr av Novius ögonklinik.
    Proffsig personal och fint bemötande gjorde att jag kände mig trygg redan vid första mötet. Resultatet blev jättebra.
    Tack
    Birgitta Läs mer
  • 2016-04-24

Claes-håkan L skrev om Novius Ögonklinik
    Nu har det gått precis ett år sen jag lät Novius operera mina ögon. Jag var väldigt less på att plocka med olika läsglasögon och progressiva glasögon för att kunna köra bil mm. När jag så fick begynnande starr, fick jag remiss av min husläkare och lät undersöka mig av Cristos Lenis på Novius ögonklinik.Jag hade då förhört mig av goda vänner som gjort liknande operationer med olika resultat men de som varit hos Novius var mycket nöjda.Jag blev mycket trevligt bemött av både personal och läkare som förklarade vad jag hade att förvänta mig och vad det skulle kosta. Efter att gått igenom ingreppet som gick mycket smidigare än jag förväntat , blev jag uppföljd tills både jag och läkaren var riktigt nöjd med resultatet. Efterbehandling och uppföljningen präglades av professionalism och trevligt bemötande av all personal.Till vardags jobbar jag med förvaltning och byggnation av fastigheter och anläggningar på Kungl. Djurgården som innebär mycket dokument och ritningsläsning samtidigt som man behöver ha kontroll på byggnadsproduktionen.Jag är nu helt oberoende av glasögon i alla situationer tack vare mina multifokala inopererade linser. Att jag väntat så länga att skriva någon bedömning är att jag lärt mig att inte"ropa hej förrän man är över bäcken". Jag kan nu varmt rekommendera er som funderar på att göra något åt synen att ta kontakt med Novius ögonklinik.
    Mvh Claes Lindgren Läs mer
  • 2016-04-01

Inger L skrev om Novius Ögonklinik
    Jag har blivit mycket väl bemött . Alla har varit vänliga och lugna , från det jag kom innanför dörren tills jag gick ut . Operationerna har lyckats mycket bra och ,otroligt nog smärtfria . Jag har talat mycket väl om Novius med mina vänner och bekanta . Läs mer
  • 2016-04-01

Gunnar B skrev om Novius Ögonklinik
    Hej!
    Jag bytte båda mina linser i November-15 efter att fått grå starr som kommit smygande på senare tid. Främst märktes det under utövande av sporter och framförallt golf. Jag såg inte om jag träffade greenerna eller hade otur att komma i nån bunker...! Jag upplever det som om jag nu fått ett nytt liv där jag ser som en örn och jag kan nästan läsa vilket märke golfbollen har på 100 meters håll! Vilken underbar skillnad!
    Jag är helt nöjd med Novius bemötande som är mycket bra men också roligt. Jag har ändrat mina besökstider ett par gånger pga resor och mailkontakten har varit upplyftande - fortsätt så!!
    Mvh Gunnar med nya (örn-) synen Läs mer
  • 2016-03-18

Margaretha B skrev om Novius Ögonklinik
    Snabbt handläggande från remiss till mottagnings besök. Tydlig o korrekt info om olika behandlingsalternativ. Tid att funderar o återkomma när man tänkt igenom vad som passade bäst. Operation byte av linser i båda ögonen har gjorts med ett perfekt resultat på en gång. Operationerna utfördes med en dags mellanrum o återbesök dag 3. Är nu glasögonfri o ser med nya klara ögon på tillvaron. Magiskt stort tack Dr. C.Lenis o övrig personal ni är jätte proffsiga tacksam narkossjuksköterska som nu kan jobba vidare med en ogrumlad syn. Tusen tusen tack!!!!!!! Läs mer
  • 2016-03-05

Eva H skrev om Novius Ögonklinik
    Har väntat 2 veckor efter OP med att svara, då jag önskade kunna ge ett något mer 'erfaret' svar. Jag blev opererad av Dr Christos Lenis på grund av min översynthet närmare +4,5 som blivit värre och värre med åren. Jag är nu 74 år....har haft -till att börja med - läsglasögon sedan jag var 18 år och har klarat mig bra med andra starkare genom åren. Ända tills jag blev trött på att hålla reda på glasögonen (jag kunde inte använda progressiva). Jag vet att tekniken har gått så oerhört mycket framåt de senaste åren, så jag vågade låta operera mig med den robotassisterade apparaten Catalys som kliniken Novius på Skeppargatan i Stockholm inköpt.
    Det är lite grand som att ha en ny och väldigt ljus värd omkring mig. Ljuset är fantastiskt och man blir så glad av att kunna se klara färger. Hade ingen gråstarr, men allt blev så vackert runtomkring ändå. Hoppas att det varar. Nu kan jag dessutom lägga undan det 10-tal glasögon med alla sorters skärpor som skaffats bara de sista åren.
    Jag kan rekommendera kliniken. Läs mer
  • 2016-03-01

Daniel B skrev om Novius Ögonklinik
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet, blev väl informerad av receptionisten för att sedan bli väl omhändertagen av undersköterskan Emily. Doktorn Christos Lenis var mycket sympatiskt och otroligt professionellt, jag är mycket tacksam att ha blivit behandlad av honom. Läs mer
  • Lena P

2016-02-19

Lena P skrev om Novius Ögonklinik
    Alla som man möter på Novius Ögonklinik, de som sitter i receptionen, sköterskor och läkare är ytterst vänliga, omtänksamma och proffsiga. Man känner sig väl omhändertagen. Jag blev opererad för grå starr och korrigerade min närsynthet, långsynthet och astigmatism med ett resultat som känns som ett mirakel. Ett öga opererades på onsdagen och det andra på torsdagen och redan samma dag kunde jag se på TV utan glasögon. Det känns som om jag har fått falkögon. Det var en fantastisk känsla. Jag kan verkligen rekommendera alla som har behov och möjlighet att ta kontakt med Novius för en operation. Läs mer
  • 2015-10-29

Ingela C skrev om Novius Ögonklinik
    Ett personligt och trevligt bemötande. Jag blev opererad för att ta bort gråstarr Och fick nya linser. Allt gick snabbt och smidigt. Jag är mycket nöjd med Resultatet. Läs mer
  • 2015-10-15

Gert S skrev om Novius Ögonklinik
    Mycket nöjd med bemötandet.
    Grå starr operationerna gick utmärkt med skicklig operatör.
    Jag kan utan tvekan rekommendera Novius Ögonklinik. Läs mer
  • Bjorn O

2015-10-13

Bjorn O skrev om Novius Ögonklinik
    Genomgick nyligen en laserrobotassisterad linsoperation hos Novius. Hade ett halvår tidigare provat progressiva glasögon och de begränsade min livskvalitet avsevärt. Bestämde mig för en operation och kontaktade två olika ställen. Hos Novius kände jag snabbt förtroende och blev väl bemött. På plats fick jag tydlig information om både för- och nackdelar, hur operationen skull gå till m.m. Synundersökning genomfördes med modern utrusning. Funderade i två dagar och sedan kontaktade jag ögonläkaren om att jag ville att Novius skulle genomföra operationen. Att valet blev Novius berodde på deras erfarenhet och kompetens. Vid en sådan här operation vill man som patient veta att man valt "bäst klinik" vilket avgörs av det samlade intrycken på resan fram till operation.

Ett par veckor senare genomfördes operationen. Första kontakten var en sköterska som droppade ögonen och kontinuerligt instruerade mig. Sedan tog läkaren och operationssjuksköterskan över. Stämningen var lugn och de informerade under hela operationen om vad som föregick. Som patient kändes det lugnt och säkert. Resultat blev väldigt bra.

Är mycket nöjd både med att ha genomgått operationen och att jag valde Novius. En god investering och rekommenderar den varmt.

Björn Ohlson Läs mer
  • Sussie Q

2015-09-25

Sussie Q skrev om Novius Ögonklinik
    VIktigast för mig var att känna förtroende och verkligen kunna lita på doktorn, och det gör jag! Underbar doktor, underbara sköterskor och det kändes helt rätt direkt från början. Jag opererade in linser för förlängd fokus, som görs med en laserrobot, och det gick fort och lätt och synen blev fantastisk direkt. Jagär så glad och tacksam! Visst, det kostar mycket pengar men det är värt varenda öre. Nu har jag bättre syn än någonsin, kan läsa obehindrat 1,5 gånger bättre! Läs mer
  • 2015-09-18

Sven N skrev om Novius Ögonklinik
    Efter att ha gått liksom i dimma ett par år fick jag tips om Novius ögonklinik.
    Jag kontaktade dem och kom ganska snart dit för undersökning. Det beslöts att genomföra byte av linser med hjälp av laserteknik.Jag valde linser för att se bra på långt håll. Operation har genomförts på båda ögonen. Resultatet är fantastiskt. Jag tror att jag aldrig har sett så bra någon gång i mitt liv. Genom mitt val av linser behöver jag dock läsglasögon. Bemötandet har varit av högsta klass. Läs mer
  • 2015-05-23

Maria G skrev om Novius Ögonklinik
    Jag gjorde min ögonoperation för ett år sedan och var super nöjd från dag ett! Jag har inte ångrat en sekund på att jag gjorde den bara ångrar att jag inte gjort den tidigare. Blev väl omhändertagen och kände mig trygg hela tiden. Läs mer
  • 2015-05-17

Madeleine S skrev om Novius Ögonklinik
    jag gjorde ögonoperation för att slippa glasögon.
    kirurgen använde laser robot vid ingreppet.
    allt från bemötande till operations upplevelse har varit väldigt positivt. Läs mer
  • 2015-05-04

Roberta S skrev om Novius Ögonklinik
    En klinik som utmärker sig för hög expertis, teamwork och exceptionell service. Patienten garanteras en individuellt baserad lösning av högsta kvalité. Läs mer
  • 2015-04-27

Elsmarie S skrev om Novius Ögonklinik
    Fantastiskt operation. Kunde läsa obehindrat och hade inte alls ont Läs mer
  • 2015-04-13

Turid M skrev om Novius Ögonklinik
    Jag blev mycket trevligt bemött. Opererad för grå starr på båda ögonen. Valde det bäst tillgängliga alternativet av linser.
    Operationen föregick effektivt och smärtfritt.
    Jag är väldigt nöjd med alla åtgärderna hittills. Läs mer
  • 2015-04-11

Josefine T skrev om Novius Ögonklinik
    Opererat mig på Novius vid två tillfällen- jättenöjd båda gångerna. Proffsiga och trevliga. Läs mer
  • 2015-04-11

Anders F skrev om Novius Ögonklinik
    Från min första kontakt via telefon med kliniken, tills det avslutande kontrollbesöket har jag varit mer än nöjd. Informationen om min förestående cataractoperation var tydlig och klar.
    Trevlig atmosfär hos all personal ingav förtroende och trygghet.
    Resultatet efter operationerna är fantastiskt bra och jag vill gärna rekommendera denna klinik. Vänligen Anders Frenning Läs mer

Skeppargatan 30, 114 52 Stockholm