Alla kategorier Ögonoperation Stockholms län Stockholm Östermalm Novius Ögonklinik
Rekommenderat företag 2015 - Novius Ögonklinik

Novius Ögonklinik

Skeppargatan 30, 114 52 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Novius Ögonklinik - här möts modern teknik och erfarenhet.

Vår nya laserrobotsassistent låter oss erbjuda en otrolig precision, säkerhet och smidighet i våra linsoperationer. Det gör att du kan känna dig ännu tryggare när du väljer att förbättra synen hos oss.

Vi har över 20 års erfarenhet av att behandla synfel och vi hjälper dig gärna för att du ska kunna slippa glasögon eller kontaktlinser. Vårt utbud av ögonoperationer är stort!

Boka en gratis förundersökning genom att klicka på "Boka tid" ovan!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-16:30
Fre: 08:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 40 kunder tycker om Novius Ögonklinik

• Linda C
    Linda C skrev om Novius Ögonklinik
    Professionell personal som gav lugnt och tryggt bemötande!! Jag var nervös, men ingreppet gick snabbt och de förklarade noga alla moment som de utförde. Jag är väldigt nöjd med min "nya" syn!
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Novius Ögonklinik
    Jag är tacksam att jag fick möjligheten att få mina ögon opererade för gråstarr av Novius ögonklinik.
    Proffsig personal och fint bemötande gjorde att jag kände mig trygg redan vid första mötet. Resultatet blev jättebra.
    Tack
    Birgitta
  • Claes-håkan L
    Claes-håkan L skrev om Novius Ögonklinik
    Nu har det gått precis ett år sen jag lät Novius operera mina ögon. Jag var väldigt less på att plocka med olika läsglasögon och progressiva glasögon för att kunna köra bil mm. När jag så fick begynnande starr, fick jag remiss av min husläkare och lät undersöka mig av Cristos Lenis på Novius ögonklinik.Jag hade då förhört mig av goda vänner som gjort liknande operationer med olika resultat men de som varit hos Novius var mycket nöjda.Jag blev mycket trevligt bemött av både personal och läkare som förklarade vad jag hade att förvänta mig och vad det skulle kosta. Efter att gått igenom ingreppet som gick mycket smidigare än jag förväntat , blev jag uppföljd tills både jag och läkaren var riktigt nöjd med resultatet. Efterbehandling och uppföljningen präglades av professionalism och trevligt bemötande av all personal.Till vardags jobbar jag med förvaltning och byggnation av fastigheter och anläggningar på Kungl. Djurgården som innebär mycket dokument och ritningsläsning samtidigt som man behöver ha kontroll på byggnadsproduktionen.Jag är nu helt oberoende av glasögon i alla situationer tack vare mina multifokala inopererade linser. Att jag väntat så länga att skriva någon bedömning är att jag lärt mig att inte"ropa hej förrän man är över bäcken". Jag kan nu varmt rekommendera er som funderar på att göra något åt synen att ta kontakt med Novius ögonklinik.
    Mvh Claes Lindgren
  • Inger L
    Inger L skrev om Novius Ögonklinik
    Jag har blivit mycket väl bemött . Alla har varit vänliga och lugna , från det jag kom innanför dörren tills jag gick ut . Operationerna har lyckats mycket bra och ,otroligt nog smärtfria . Jag har talat mycket väl om Novius med mina vänner och bekanta .
  • Gunnar B
    Gunnar B skrev om Novius Ögonklinik
    Hej!
    Jag bytte båda mina linser i November-15 efter att fått grå starr som kommit smygande på senare tid. Främst märktes det under utövande av sporter och framförallt golf. Jag såg inte om jag träffade greenerna eller hade otur att komma i nån bunker...! Jag upplever det som om jag nu fått ett nytt liv där jag ser som en örn och jag kan nästan läsa vilket märke golfbollen har på 100 meters håll! Vilken underbar skillnad!
    Jag är helt nöjd med Novius bemötande som är mycket bra men också roligt. Jag har ändrat mina besökstider ett par gånger pga resor och mailkontakten har varit upplyftande - fortsätt så!!
    Mvh Gunnar med nya (örn-) synen
  • Margaretha B
    Margaretha B skrev om Novius Ögonklinik
    Snabbt handläggande från remiss till mottagnings besök. Tydlig o korrekt info om olika behandlingsalternativ. Tid att funderar o återkomma när man tänkt igenom vad som passade bäst. Operation byte av linser i båda ögonen har gjorts med ett perfekt resultat på en gång. Operationerna utfördes med en dags mellanrum o återbesök dag 3. Är nu glasögonfri o ser med nya klara ögon på tillvaron. Magiskt stort tack Dr. C.Lenis o övrig personal ni är jätte proffsiga tacksam narkossjuksköterska som nu kan jobba vidare med en ogrumlad syn. Tusen tusen tack!!!!!!!
  • Eva H
    Eva H skrev om Novius Ögonklinik
    Har väntat 2 veckor efter OP med att svara, då jag önskade kunna ge ett något mer 'erfaret' svar. Jag blev opererad av Dr Christos Lenis på grund av min översynthet närmare +4,5 som blivit värre och värre med åren. Jag är nu 74 år....har haft -till att börja med - läsglasögon sedan jag var 18 år och har klarat mig bra med andra starkare genom åren. Ända tills jag blev trött på att hålla reda på glasögonen (jag kunde inte använda progressiva). Jag vet att tekniken har gått så oerhört mycket framåt de senaste åren, så jag vågade låta operera mig med den robotassisterade apparaten Catalys som kliniken Novius på Skeppargatan i Stockholm inköpt.
    Det är lite grand som att ha en ny och väldigt ljus värd omkring mig. Ljuset är fantastiskt och man blir så glad av att kunna se klara färger. Hade ingen gråstarr, men allt blev så vackert runtomkring ändå. Hoppas att det varar. Nu kan jag dessutom lägga undan det 10-tal glasögon med alla sorters skärpor som skaffats bara de sista åren.
    Jag kan rekommendera kliniken.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Novius Ögonklinik
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet, blev väl informerad av receptionisten för att sedan bli väl omhändertagen av undersköterskan Emily. Doktorn Christos Lenis var mycket sympatiskt och otroligt professionellt, jag är mycket tacksam att ha blivit behandlad av honom.
  • Lena P
    Lena P skrev om Novius Ögonklinik
    Alla som man möter på Novius Ögonklinik, de som sitter i receptionen, sköterskor och läkare är ytterst vänliga, omtänksamma och proffsiga. Man känner sig väl omhändertagen. Jag blev opererad för grå starr och korrigerade min närsynthet, långsynthet och astigmatism med ett resultat som känns som ett mirakel. Ett öga opererades på onsdagen och det andra på torsdagen och redan samma dag kunde jag se på TV utan glasögon. Det känns som om jag har fått falkögon. Det var en fantastisk känsla. Jag kan verkligen rekommendera alla som har behov och möjlighet att ta kontakt med Novius för en operation.
  • Ingela C
    Ingela C skrev om Novius Ögonklinik
    Ett personligt och trevligt bemötande. Jag blev opererad för att ta bort gråstarr Och fick nya linser. Allt gick snabbt och smidigt. Jag är mycket nöjd med Resultatet.
  • Gert S
    Gert S skrev om Novius Ögonklinik
    Mycket nöjd med bemötandet.
    Grå starr operationerna gick utmärkt med skicklig operatör.
    Jag kan utan tvekan rekommendera Novius Ögonklinik.
  • Bjorn O
    Bjorn O skrev om Novius Ögonklinik
    Genomgick nyligen en laserrobotassisterad linsoperation hos Novius. Hade ett halvår tidigare provat progressiva glasögon och de begränsade min livskvalitet avsevärt. Bestämde mig för en operation och kontaktade två olika ställen. Hos Novius kände jag snabbt förtroende och blev väl bemött. På plats fick jag tydlig information om både för- och nackdelar, hur operationen skull gå till m.m. Synundersökning genomfördes med modern utrusning. Funderade i två dagar och sedan kontaktade jag ögonläkaren om att jag ville att Novius skulle genomföra operationen. Att valet blev Novius berodde på deras erfarenhet och kompetens. Vid en sådan här operation vill man som patient veta att man valt "bäst klinik" vilket avgörs av det samlade intrycken på resan fram till operation.

Ett par veckor senare genomfördes operationen. Första kontakten var en sköterska som droppade ögonen och kontinuerligt instruerade mig. Sedan tog läkaren och operationssjuksköterskan över. Stämningen var lugn och de informerade under hela operationen om vad som föregick. Som patient kändes det lugnt och säkert. Resultat blev väldigt bra.

Är mycket nöjd både med att ha genomgått operationen och att jag valde Novius. En god investering och rekommenderar den varmt.

Björn Ohlson
  • Sussie Q
    Sussie Q skrev om Novius Ögonklinik
    VIktigast för mig var att känna förtroende och verkligen kunna lita på doktorn, och det gör jag! Underbar doktor, underbara sköterskor och det kändes helt rätt direkt från början. Jag opererade in linser för förlängd fokus, som görs med en laserrobot, och det gick fort och lätt och synen blev fantastisk direkt. Jagär så glad och tacksam! Visst, det kostar mycket pengar men det är värt varenda öre. Nu har jag bättre syn än någonsin, kan läsa obehindrat 1,5 gånger bättre!
  • Sven N
    Sven N skrev om Novius Ögonklinik
    Efter att ha gått liksom i dimma ett par år fick jag tips om Novius ögonklinik.
    Jag kontaktade dem och kom ganska snart dit för undersökning. Det beslöts att genomföra byte av linser med hjälp av laserteknik.Jag valde linser för att se bra på långt håll. Operation har genomförts på båda ögonen. Resultatet är fantastiskt. Jag tror att jag aldrig har sett så bra någon gång i mitt liv. Genom mitt val av linser behöver jag dock läsglasögon. Bemötandet har varit av högsta klass.
  • Maria G
    Maria G skrev om Novius Ögonklinik
    Jag gjorde min ögonoperation för ett år sedan och var super nöjd från dag ett! Jag har inte ångrat en sekund på att jag gjorde den bara ångrar att jag inte gjort den tidigare. Blev väl omhändertagen och kände mig trygg hela tiden.
  • Madeleine S
    Madeleine S skrev om Novius Ögonklinik
    jag gjorde ögonoperation för att slippa glasögon.
    kirurgen använde laser robot vid ingreppet.
    allt från bemötande till operations upplevelse har varit väldigt positivt.
  • Roberta S
    Roberta S skrev om Novius Ögonklinik
    En klinik som utmärker sig för hög expertis, teamwork och exceptionell service. Patienten garanteras en individuellt baserad lösning av högsta kvalité.
  • Elsmarie S
    Elsmarie S skrev om Novius Ögonklinik
    Fantastiskt operation. Kunde läsa obehindrat och hade inte alls ont
  • Turid M
    Turid M skrev om Novius Ögonklinik
    Jag blev mycket trevligt bemött. Opererad för grå starr på båda ögonen. Valde det bäst tillgängliga alternativet av linser.
    Operationen föregick effektivt och smärtfritt.
    Jag är väldigt nöjd med alla åtgärderna hittills.
  • Josefine T
    Josefine T skrev om Novius Ögonklinik
    Opererat mig på Novius vid två tillfällen- jättenöjd båda gångerna. Proffsiga och trevliga.
  • Anders F
    Anders F skrev om Novius Ögonklinik
    Från min första kontakt via telefon med kliniken, tills det avslutande kontrollbesöket har jag varit mer än nöjd. Informationen om min förestående cataractoperation var tydlig och klar.
    Trevlig atmosfär hos all personal ingav förtroende och trygghet.
    Resultatet efter operationerna är fantastiskt bra och jag vill gärna rekommendera denna klinik. Vänligen Anders Frenning
  • Katrin N
    Katrin N skrev om Novius Ögonklinik
    En mycket trevlig, pedagogisk och kunnig personal/klinik där man blir väl omhändertagen från första början. Jag så nöjd med mitt resultat av laseroperationen som var helt smärtfri, var lite tårögd i ca 2h efteråt men det var allt. Skulle rekommendera till 110%
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Novius Ögonklinik
    Jag valde Novius ögonklinik baserat på Christos Lenos bakgrund och att de är en av få som inte behöver göra radio/TV reklam för att få kunder. Det har varit otroligt trevligt och proffsigt bemötande genom hela processen och jag fick svar på alla mina frågor jag hade. Själva operationen gick snabbt och smidigt eftersom de ligger i framkant med sin utrustning och nu 6 månader senare så ser jag perfekt utan några som helst besvär. Jag har även rekommenderat Novius till vänner som också nu genomfört operationen med samma positiva upplevelse som jag,

/Daniel Lindberg
  • Inga-johanne S
    Inga-johanne S skrev om Novius Ögonklinik
    Köpte en laserkorrigering av begge öynene. Jeg ble bemöt ab trevlig personal som viktigst av allt, fick mig att känna mig säker. Samma kveld som laser var gjenomfört så jag jättebra, och gick på jobb dagen efter utan problem
  • Agneta H
    Agneta H skrev om Novius Ögonklinik
    Trevligt och gott bemötande från alla proffesioner på mottagningen. Jag känner att det finns kunskap som jag kan lita på, bra förklaringar från den behandlande läkaren. Kan varmt rekommendera denna mottagning.
  • Ing-mari O
    Ing-mari O skrev om Novius Ögonklinik
    Mycket bra bemötande från Dr Christos Lenis och övrig personal. Jag är patient hos Novius sedan ett par år tillbaka och jag kände från första stund att jag haft turen att få en ytterst kompetent ögonläkare. Kom till kliniken på rekommendationer.
    Går hos Novius på förebyggande kontroller av grön starr. En grå starr har också börjat visa sig och självklart kommer jag att anlita Novius och dr C Lenis för framtida ingrepp.
  • Inge S
    Inge S skrev om Novius Ögonklinik
    Gråstarroperation med kompensation för kraftig översynthet (+6,0, +5,75). Glasögon, progressiva för långseende och läsning (add. 2,5), är nu ett minne blott.
    Efter nära 40 år med glasögon på heltid räcker det nu med deltid. Lite förstärkning för läsning bara. Allt annat kanonbra; bilkörning, golf, TV-tittande...!

Höger öga opererades i mitten av januari. Fyra veckor senare gjordes det vänstra och idag (24/3-15), slutkontrollen.

Professionellt arbete och tryggt och trevligt bemötande.

Rekommenderas! / Inge Strand
  • Brian C
    Brian C skrev om Novius Ögonklinik
    Mycket professionell, kunnig och trevlig. Multifokala "IOL" operationer var väldigt smidigt, effektivt och smärtfritt.
  • Lucas S
    Lucas S skrev om Novius Ögonklinik
    Köpte en laseroperation hos Novius via Groupon och är otroligt nöjd med resultatet. Allt gick väldigt smidigt och på bara några minuter gick jag från att vara väldigt närsynt till att ha perfekt syn. Personalen var proffsiga och man kände sig hela tiden trygg i processen. Efter själva operationen har man löpande uppföljningar med läkaren så allt läker som det ska. Jag kan verkligen varmt rekommendera Novius! Trevligt bemötande, proffsiga och hjälpsamma om man har frågor osv..
  • Marie G
    Marie G skrev om Novius Ögonklinik
    Jag har opererats för gråstarr och bytt linser, samt gjort en synfelskorrigerande operation m h a laser. Från första stund upplevde jag bemötandet från Novius personal mycket positivt. Svarstiderna var obefintliga och bemötandet mycket proffesionellt. Jag kände att jag kommit rätt från första början och i princip allt som förutsas stämde väl överens med resultatet. Kan bara varmt rekommendera Novius Ögonklinik.
  • Jan-olov S
    Jan-olov S skrev om Novius Ögonklinik
    Jag har gjort en gråstarrsoperation på bägge ögorna på Novius Ögonklinik.

Jag fick ett mycket vänligt bemötande från reception, sköterskor och ögonläkaren.

Operationen gick över all förväntan. Jag ser väldigt bra nu på långt håll och behöver inga glasögon när jag kör bil och ser på TV.
  • Jan L
    Jan L skrev om Novius Ögonklinik
    Jag har haft glasögon sedan jag var 7 år. Nu, 50 år senare, upptäcktes grå starr i båda ögonen. Har nu bytt linserna i båda ögonen till full synskärpa. Är mycket nöjd med bemötandet och resultatet hos Novius Ögonklinik. Full och skarp syn utan glasögon, fantastiskt resultat efter ett för mig som patient ganska enkelt och smärtfritt ingrepp.
  • Gerd L
    Gerd L skrev om Novius Ögonklinik
    Utmärkt bemötande.Har opererat båda ögonen för gråstarr med mycket gott resultat.Operationen tog ca 10 minuter och synen var bra direkt.Jag är supernöjd.
  • Rickard W
    Rickard W skrev om Novius Ögonklinik
    Mycket bra bemötande och hantering. Min hustru, som är läkare, deltog på operationen av det ena ögat och bedömde att doktorn utförde ett mycket professionellt hantverk.
  • Birgitta C
    Birgitta C skrev om Novius Ögonklinik
    Jag har genomgått gråstarroperation i båda ögonenpå Novius Ögonklinik, där jag blev snabbt, vänligt och professionellt bemött och behandlad - precis som man önskar. Jag är utomodentligt nöjd med båda operationerna och ser mycket bra igen. Jag kan verkligen rekommendera Novius Ögonklinik.
  • Monica W
    Monica W skrev om Novius Ögonklinik
    Gjort två starroperationer. Både förundersökningar, operationerna samt efterkontroll kändes väldigt proffsiga. Anpassade linserna så att jag såg ännu bättre efter operationerna. Trevligt bemötande från personal. Bra skriftlig information att ta med sig hem både före och efter operation.
  • John J
    John J skrev om Novius Ögonklinik
    Jag upplevde ett snabbt och proffsigt bemötande, det var en vanlig gråstarrsoperation med ett som jag upplevde fantastiskt resultat, det var först efter operationen som jag förstod hur dålig min syn var innan, direkt när jag kom ut från kliniken efter operationen av första ögat kunde jag direkt se detaljer på långt håll exvis regskyltar på bilar, det var härlig känsla.Nu är båda ögonen opererade och jag ser som en korp.
    Vänliga hälsningar från en nöjd kund. John Johansson
  • David K
    David K skrev om Novius Ögonklinik
    Ett utmärk val för behandling och korrigering av synfel. Har varit närsynt i många år och nu ser jag allting kristallklart.

Novius Ögonklinik förtjäner mina allra bästa rekommenationer pga effektivt patientmottagande,behandling av ögonläkare med hög kompetens. Dessutom mycket trevlig personal och trivsamma lokaler mitt i stan.

Stort tack!
    Med vänlig hälsning David Kellman
  • Ivo N
    Ivo N skrev om Novius Ögonklinik
    - Trevlig och kunnig personal
    - Stort förtroende för ögonläkaren
    - Snabb och smidig behandling

Riktigt nöjd med behandlingen och resultatet, rekommenderas starkt!
  • Kristin W
    Kristin W skrev om Novius Ögonklinik
    Mycket nöjd med mina besök samt inlasik operation hos er! Bra bemötande och professionella människor. Kan verkligen rekommendera Novius ögonklinik!

Skeppargatan 30, 114 52 Stockholm