Novius Ögonklinik

Novius Ögonklinik

Välkommen till Novius Ögonklinik - här möts modern teknik och erfarenhet.

Vår nya laserrobotsassistent låter oss erbjuda en otrolig precision, säkerhet och smidighet i våra linsoperationer. Det gör att du kan känna dig ännu tryggare när du väljer att förbättra synen hos oss.

Vi har över 20 års erfarenhet av att behandla synfel och vi hjälper dig gärna för att du ska kunna slippa glasögon eller kontaktlinser. Vårt utbud av ögonoperationer är stort!

Boka en gratis förundersökning genom att klicka på "Boka tid" ovan!

Läs vad 105 kunder tycker om Novius Ögonklinik 2

2021-04-21
    Ingreppet motsvarade mina förväntningar.
    Vänligt och korrekt bemötande.
    Snabba svar då man ställer frågor.
    2021-04-19
    Underbart bemötande av personalen aldrig några väntetider och de ingrepp som gjordes var perfekta samt bra information innan. Kan verkligen rekommendera dom.
    2021-03-15
    Valde bifokala linser när jag behövde operera grå starr. Bra och koncentrerad info före, under och efter operationerna. Passade mig men kanske inte alla. Perfekt resultat. Inget obehag efter på. Har inte sett bättre i hela mitt liv. Slipper nu glasögon utom på kort avstånd; läsning, detaljarbete m.m. Story tack Christos L!
    2021-03-07
    Linsbyte.
    Vänligt, korrekt.
    Hört gott omdöme från annan person.
    Direktkontakt med opererande läkare.
    Professionell, småskalig verksamhet.
    Bedömer att det är/blir enkelt att få kontakt om behov uppstår.
    2021-02-02
    Väldigt nöjd med min inLASIK operation. Allt gick smidigt och fick bra info.
    2021-01-27
    Jag är mycket nöjd med bemötandet och den hjälp jag fått vid min operation av gråstarrs på mina båda ögonen. Operationen utfördes snabbt och mycket professionellt av läkaren Lenis. Jag kan varmt rekommendera Novus ögonklinik. Tommy Löfgren.
    2021-01-16
    Starropererade bägge ögonen, en på alla sätt smärtfri process. Okorrigerat visus 1.0+ och korrigerat 1.25.
    Kan bara rekommendera Novius och Kristos och Konstantin. Ögonkirurgi är ett hantverk som de behärskar till fulländning.
    Tack för den fina upplevelsen!
    Raimo
    2021-01-15
    Gråstarr operation
    Oerhört professionellt, snabb hantering av alla anställda.
    Hade fått företaget rekommenderat av min husläkare så jag hade höga förväntningar. Trots det överträffades mina förväntningar.
    Rekommenderas det varmaste.
    2021-01-14
    Jag ville bli av med mina läsglasögon så jag kontaktade Novius ögonklinik. Fick snabbt en tid för undersökning och fick svar att ett linsbyte var möjligt. Några veckor senare var jag opererad. Det blev ett mycket bra resultat. Nu ser jag att läsa tidningar och böcker utan glasögon vilket var helt omöjligt före operationen.

Ett mycket proffsigt bemötandet. Snabb och smärtfri operation.

Tveka inte att operera dig om du är trött på att se dåligt och ”ständigt leta efter dina glasögon”. Lars Åke
    2021-01-14
    Kan varmt rekommendera Novius ögonklinik på Östermalm har opererat båda ögonen och är nöjd med allt från första kontakten med mina funderingar och oro innan operation.... till operationen och efterbehandling önskar att jag hade gjort detta typ för 10 år sen. Så har du bestämt dig gör din operation hos dem Raquel
    2020-12-23
    Efter rekommendationer av väninna som är sjuksyster tog jag kontakt med Novius.
    Mycket vänliga och proffesionellt bemötande. Mycket nöjd, det enda jag vill tillägga är att priset för mina linsbyten är högt.
    Tack för mig med en ”klarare” framtid!
    2020-12-23
    Mycket prisvärt, bra bemötande och nöjd med resultatet!
    2020-12-18
    Jag korrigerade min syn med hjälp av inlasik(Fs Lasik). Jag var närsynt och hade astigmatism och kan nu dagen efter operationen berätta att jag är nöjd med det direkta resultatet och själva ingreppet. Novius personal är professionella och trevliga! Jag kan definitivt rekommendera andra som kanske velar som jag gjorde att ta klivet till en glasögonfri framtid.
    2020-11-30
    Jag opererade mina ögon hos novius ögonkliniken, jag är jätte nöjd
    2020-11-24
    Gråstarrsoperationen min sköttes på ett utmärkt sätt, och resultatet blev alldeles fantastiskt, jag har fått ställa om ljus/kontrast på både TV Dator, sen ser man både ansiktsrynkor och dammet hemma mycket tydligt. Detta är en operation, som höjer livskvalitén för många personer och borde därför belönas med ett Nobelpris!
    2020-11-17
    Jag ville operera mina ögon för att slippa glasögonen och eftersom jag blev rekommenderad Novius hade jag ganska höga förväntningar. Efter en utmärkt bra och informativ läkarundersökning fick jag tid för operstionen inom kort. Jag var värdigt nervös, men jag kände mig trygg och blev lugn av både sköterska och kirurg. Allt gick bra och jag är fantastiskt nöjd med resultatet.
    Jag rekommendera alla att göra denna operation och Novius är den bästa kliniken.
    2020-11-09
    Jättebra resultat och bemötande. Det enda lilla negativa var att jag ibland hade jag önskat lite mer information om vad man kan förvänta sig vid olika steg av operationen och läkningen.
    2020-10-29
    Har redan svarat.
    Gråstarr och astigmatism operation.
    Superbra bemötande! 🌺
    Bra bemötande! Mycket nöjd,
    Har rekommenderat till flera vänner! 🍁🌸👍☘️
    2020-10-19
    Otroligt bra bemötande, trevlig personal och läkare! Kändes mycket tryggt och avslappnat även om jag var nervös inför operationen.
    Rekommenderar varmt!
  • Nikos C
    2020-10-09
    Jag hade en laseroperation på Novius ögonkliniken, helt nöjd med de omedelbara resultaten, mycket professionellt jobb
    Jag rekommenderar verkligen denna klinik
    2020-10-09
    Gjorde ögonlaser hos Novius i september. Extremt proffsigt bemötande och samtidigt så kändes det som att det var hemma hos kompisen man var vilket gjorde att allt kändes tryggt. Väldigt bra service efteråt och detta är nog bästa investeringen jag gjort någonsin, ser bättre än jag gjorde med glasögon.

Tack Novius och Dr.Lenis!
    2020-09-29
    I did the ICL surgery with Novius and am very pleased with the process and the results. I initially came for an assessment regarding Lasek /LASIK and Novius was the only clinic that refused it because of my bad eyesight. The others identified the risks but were happy to conduct it. My ICL surgery ran smoothly and all the staff was very attentive towards my needs when I was scared or experienced any side effects. Good eyesight the day after. Overall very happy I have chosen Novius for this.
    2020-09-28
    Dr Lenis utförde en ögonoperation, satte in nya linser, och ingreppet gick snabbt och smidigt. Mycket pedagogiskt och förstod varje steg i processen, från första mötet till uppföljningen. Har nu 1,5 i syn och ser lika bra på nära håll som på långt.
    Kunde inte rekommendera detta ingrepp och dr Lenis mer!
    Mattias
    2020-09-25
    Starroperation.
    Proffsigt och vänligt bemötande.
    En viss oro före operationen byttes mot lugn och tilförsikt.
    Rekommenderar gärna Novius till mina vänner.
    2020-08-06
    Gjorde FS-Lasik aug 2020. Perfekt syn efter operationen. Blev väl omhändertagen!
    2020-04-16
    Jag sökte för en gråstarroperation. Efter en noggrann förundersökning så föreslog Christos lämpliga alternativ av lins. Jag imponerades främst av att han efter mina önskemål kunde rekommendera en lins som passade mig perfekt. Detta tyder på stor professionell skicklighet, vilket även präglade hela kliniken.
    2020-03-19
    Har varit väldigt bra. Jag är mycket nöjd.
    2020-03-09
    Grå starr. Bytte båda linserna. Trevligt och professionellt bemötande av alla på kliniken. Redan efter en månad är jag nöjd med resultatet och hoppas att det blir än bättre. Att kunna se som en Hök. Då ögonen är viktiga för en ornitolog. Tack Christos Lenis och all personal.
    2020-03-06
    Jag känner stor tacksamhet för att min syn fungerar tack vare helproffsig behandling! Det finns ingenting att anmärka på. Jag är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera kliniken! Med vänlig hälsning!! Marie-Louise Wester
    2020-03-05
    Det bästa som hänt mig ser bra utan glasögon.Är så tacksam tack 🌹
  • Rizi Ebrahim T
    2019-11-25
    Jag fick bokade tid i rimligt tid . personaler är kunniga och serviceinriktade. Kliniken är bra när det gäller hygieniska aspekter. Jag är en nöjd patient.
    2019-11-19
    Gråstarroperation och korrigering av mitt synfel. Snabb respons efter remiss. Trevligt bemötande och inga väntetider på plats. Själva operationerna tog kort tid och smärtfria. Synupplevelsen nu efter 4 veckor är väldigt bra. Kanske upplevelsen på kliniken är på gränsen till för effektiv för att jag skulle känna mig lite mer omhändertagen. Det är ju lite känsligt när ögonen ska opereras.
    2019-11-17
    Jag opererades för starr.
    Bemötandet var varmt, utmärkt och professionellt.
    Gick smidigare och bättre än förväntat.
    Kan varmt rekommendera denna klinik.
    2019-11-17
    Starroperation
    Mycket professionellt bemötande
    2019-11-15
    Gråstarkirurgi. Hade googlat alla kliniker och insett att Novius verkade bäst. Det stämde, mkt bra och proffsigt bemötande. Ett öga kvar att operera. Förväntar mig samma upplevelse!
    2019-11-15
    Har blivit opererad för gråstarr. Allt har hittills varit toppen. Proffsigt på alla sätt.
    2019-10-07
    Fantastiskt bra!
    Fick komma snabbt efter att remissen lämnats.
    Ingen väntetid i väntrummet.
    Trevligt bemötande.
    Linsbytet gick snabbt och lätt, kändes endast som en lätt beröring.
    Bytet gjordes med stor skiicklighet och jag kände mig i trygga händer.
    Efter linsbytet såg jag redan bättre.
    Rekomenderar det varmt!
    Mvh Kenny
    2019-09-30
    Har gjort gråstarroperation på båda ögonen. Operationerna gjordes med några veckors mellanrum. Vid båda tillfällena överraskades jag av hur smidigt arbetet utfördes. Bedövningen gjorde ingreppet helt smärtfritt och efter 15 minuter kunde jag resa mig och konstatera att jag för första gången på många år ser klart och tydligt. Jag har heller inte haft några besvär i form av skav eller smärta efteråt.
    Behandlingarna överträffade mina förväntningar och jag blev mycket väl bemött av personalen.
    Vi på Novius tackar för de fina orden och fortsätter våra ansträngningar med att överträffa alla patienters förväntningar. "Er syn, vår fokus" Team Novius Novius Ögonklinik
  • Ylva N
    2019-09-24
    Jag fick båda ögonlinserna utbytta till för mig specialtillverkade för vardera ögat.
    Alla, från reception, sköterskor och läkare, har hela tiden varit oerhört välkomnande och vänliga. De gav från första början ett mycket professionellt intryck. Jag fick före operationen detaljerad information om vad som skulle göras och hur.
    Jag hade höga förväntningar. Jag hade blivit lovad borttagen gråstarr och bl a att jag med de nya linserna skulle slippa läsglasögon efter operationen. Förväntningarna infriades till 100 %. Operationen var fullständigt smärtfri och jag kunde gå därifrån direkt efteråt.
    Jag är så nöjd över att jag valde Novius för min operation. Inte minst för att jag hört om olyckligare utfall för andra med samma problem som använt andra vårdinrättningar. Dessutom håller man verkligen hygienens fana högt; mycket viktigt!
    Tack Novius Ögonklinik!
    Med vänliga hälsningar
    Ylva Nässil
    Vår målsättning är att arbeta som ett team för patientens bästa och för att kontinuerligt uppnå resultat i nivå med det som du har upplevt Ylva. Vi tackar för förtroendet och de fina orden! Team Novius Novius Ögonklinik
  • 2019-09-24
    Jag blev remitterad från ögonkliniken i Nyköping till Novius för en starroperation. Efter en knapp vecka blev jag uppringd och erbjuden tid för bedömning. Min förväntan var att jag nog skulle se suddigt första tiden efter operationen men jag såg knivskarpt direkt! Kunde urskilja varje löv och varje rönnbär i träden! Fantastiskt! Trodde också att jag skulle känna viss smärta under operationen men den var verkligen helt smärtfri! Ska inom några dagar operera mitt andra öga och min förväntan är att få samma goda resultat denna gång! Jag blev dessutom trevligt och personligt bemött!
    Tack Åsa för dina fina ord! Det ger oss inspiration att fortsätta leverera vård och omhändertagande på hög nivå till alla våra patienter. Team Novius Novius Ögonklinik
    2019-09-07
    Absolut världs klass från 1a besöket till återbesöket efter avslutade operationer
    Jag kan bara lämna mina bästa rekommendationer
    Tack P-O för dina fina ord! Det ökar inspirationen att fortsätta leverera vårt bästa för alla patienter. Team Novius Novius Ögonklinik
    2019-06-14
    Jag är rakt igenom nöjd med min upplevelse på Novius. Allt i från bemötandet i receptionen till själva behandlingen. All personal har varit fantastisk, de är trevliga, proffesionella och alltid i tid. Jag kände mig väldigt trygg och kan varmt rekommendera Novius och speciellt doktor Christos Lenis. Har haft linser i över 30 år men nu är jag äntligen fri.
    Operationssjuksköterska Maria B.
    2019-01-30
    2011 diagnostiserades grå starr på båda mina ögon .Blev rekommenderad Novius och blev omhändertagen av Chrisos Lenis.Valde multifokala linser med förhoppning att helt slippa glasögon . 100% proffsigt bemötande från telefonkontakt till återbesök och allt däremellan . På återbesök för ett par veckor sedan , 8 år senare , säger Christos att jag har 100% syn . Osäker vad man jämför med men oavsett ser jag allt på nära och långt håll och gör ständigt mina jämnåriga väninnor gröna av avund då jag läser allt utan att leta efter glasögon först .Stort tack för perfekt jobb !
    2018-11-29
    Opererades 1708 för starr och passade på att få linser som gör att jag nu klarar mig utan glasögon. Otroligt nöjd med mina ”nya” ögon. Häromdagen kontaktade jag dr Christos Lenis igen, alarmerad av nyheten att vissa kliniker opererat in linser (av märket) Lenis, som nu visat sig kunna vara skadliga. Christos mail-svarade mig inom en halvtimme med lugnande och utförligt besked. Proffsigt!
  • Solveig Å
    2018-11-27
    Christos du opererade mina ögon för ett antal år sedan, oavsett operationen gick perfekt jag har inga problem alls.
    Du och ditt team var toppen👌🏻👍🏻👌🏻
    Däremot läste jag en artikel om Lensi linsen på SVT och jag är nyfiken på om jag har samma linser.
    Det kan ju eventuellt ge mig problem i framtiden.
    ” Du opererades av mig samt efterbehandlades med laser för finjustering.
    Dessa linser som det står om i artikeln har jag aldrig använt och kommer aldrig att använda. Jag genomförde nämligen de första testerna för mer än 10 år sedan och uppmanade importören att inte ta in dessa linser i den Svenska marknaden samtidigt som jag informerade mina kolleger om mina fynd.”
    Skönt du var ett proffs det märkte jag direkt men nu är jag enormt imponerad, helt fantastiskt att höra att du är så noga att du hittade detta när Medicinalverket inte gjort något förrän 2015.
    Hittar inte ord över hur imponerad jag är⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    2018-11-24
    Var väldigt rädd för gråstarr-operationen, men snart lugnade mig när jag möttes av vänliga och mycket proffsiga medarbetare.
    Till sist kom doktorn och lovade att det kommer inte att göra ont. Löftet infriades.

Det viktigaste av allt jag ser mycket bra igen, behöver inga glasögon. Reklamplanscherna i stan har plötsligt fått TEXT. Anna Hedman Stockholm
  • Patrik B
    2018-10-31
    Jag gjorde en inLasik på Novius och är mycket nöjd med både behandlingen och resultatet. Jag kunde gå till jobbet dagen efter ingreppet och såhär en månad senare så har jag inga som helst besvär och ser lika bra som jag gjorde innan med glasögonen på.

Något man ska tänka på är att direkt efter operationen är det bra att ha någon som hjälper en hem och tar hand om ögondropparna och sånt samma dag som ingreppet sker för det kan vara knepigt att hålla ögonen öppna, det känns som om man har väldigt mycket grus i ögonen och det tårar väldigt mycket. Drick mycket vätska!
    2018-10-23
    Jag gjorde en ICL operation och opererade in -18 linser. ingreppet gick perfekt och är så glad att det gick vägen. har aldrig i mitt liv sett så här bra.
    Resultatet blev bättre än vad jag själv trodde att det skulle bli. behöver inte alls ha några glasögon alls det trodde inte jag skulle klara av.
    Personalen är trevliga och professionella. Jag verkligen rekommenderar Novius Ögonklinik.
    2018-10-17
    Jag gjorde en RLE-operation, där mina egna linser ersattes av syntetiska linser med utökat skärpedjup hos Novius/ Christos Lenis. Var tidigare gravt närsynt (-9/-10) och lite ålderssynt, men ser nu i princip perfekt och det gjorde jag redan några timmar efter operation! Behöver endast läsglasögon på riktigt nära håll. Operationen gick snabbt, var smärtfri (även efter) - och bemötandet mycket bra från början till slut. Är extremt nöjd!
    2018-10-07
    Opererades för starr i båda ögonen och fick nya linser .. Jag är mycket nöjd med allt: snabbt remissvar, bokning, mycket trevligt bemötande och gott resultat. Behövde inte glasögon alls från första dag. Kund inte vara nöjdare.