Nymans Ur
2.6 i betyg av av
7 omdömen
Vi är auktoriserade återförsäljare av internationella toppmärken som Rolex och Tudor, IWC, Jaeger-leCoultre, Breitling och Omega men även andra exklusiva märken som den svenska nykomlingen Sjöö & Sandström. Förutom klockor för vi även Sverige
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag7 omdömen om Nymans Ur
-
skrev om Nymans Ur
Fantastiskt bemötande hos Nymans Ur 1851
Det var tråkigt att läsa att flera har haft dåliga tidigare erfarenheter av kontakter eller köp hos Nymans Ur. Jag ser att vissa omdömen går många år tillbaka. Värt att nämna är kanske att alla företag någong gång under vissa tidsrymder genomgår faser av strukturell uppbyggnad och servicemognad hos personal etc, det kan ibland vara en förklaring då det kan medföra sämre bemötanden och sammafattningsvis dåliga upplevelser.
Jag har nyligen köpt en klocka på Nymans Ur 1851 och gick bara in i butiken på biblioteksgatan i Stockholm för etablering av kontakt i början av 2021. Klockan jag hade intresse för, var och är, ett objekt man får vänta på. Vi är nog alla medvetna om att så gott som alla stora klocktillverkarna har, som många andra brancher i världen, problem med sina produktioner mot bakgrund av den pandemi som råder i världen. Jag hade således ingen tidigare etablerad relation med Nymans Ur som AD för den klocka jag var på marknaden för, p g a att jag bott utomlands vissa tider och köpt mina klockor på annat sätt.
Jag kan dock konstatera att bemötandet av assisterande butikchef samt övrig personal var helt förträfflig från start. Det var tydliga med mig om väntetid, att det var komplicerat att veta när den skulle vara tillgänglig o s v. Som köpare har jag också ett ansvar att ’hjälpa min säljare’, så i enlighet med (för mig) god sed var jag tydlig med att vara beredd att köpa klockan närhelst den kom att bli tillgänglig, samt tydlig med min betalningsförmåga. Vi hade, som uppgjort från start, kontakt med viss regelbundenhet beträffande hur läget såg ut. Sedan kom dagen då min klocka blev tillgänglig, den här gången tidigare än vad vi båda trott p g a marknadsomständigheter under pandemin.
Jag vill ödmjukt poängtera, att det är viktigt att vara införstådd med att såväl köpare som säljare har ett ansvar för relationen med varandra, samt att förstå de omständigheter som råder för etablerade exclusiva lyxprodukter. Ett visst mått av affärsmässig korrekthet samt ömsesidig förståelse för den andra parten, har betydelse. Man ingår en viss form av långsiktig relation där man som köpare vill kunna tänka på sin AD i goda termer efter avslutad affär, samt känna att det är där man ska fortsatt göra sina inköp.
Jag ger högsta betyg till Nymans Ur 1851 – till Sevcan, Gustav och Fredrik som alla var inblandade i min köpupplevelse under 2021. -
skrev om Nymans Ur
Hej,
Vill bara berätta min upplevelse hos er Nymans ur.
I början av September 2020 beställde jag en Rolex Dayjust med oyster länk - med Blå tavlan Romiska siffror.
Jag har mailat de 2 gånger utan svar eller återkoppling.
Jag har 3 gånger ringet er så är det på något sätt avbrytas det ” så ni kallade det tekniskts fel”
Jag gjorde ytterligare ett till försök Lördagen den 13e Mars 2021 besökte butiken kl12:00.
I 35 minuter ingen kom fram och frågade om jag behövde hjälp eller något jag undrar över.
Den dagen tog ni kunder före mig som kom efter, då var jag tvungen och lämna butiken.
Jag gjorde ett försök till, Måndagen den 15 Mars ,och ringer er igen och talar med en kille som heter (Fredrik)
Jag berättade vad som har hänt, och så bad han om ursäkt för vad som har hänt.
Jag berättade för Fredrik att jag är intresserad av en till klocka (IWC Da Vinci) som jag hade bestämt och köpa eftersom den FANNS i butiken.
Jag bokade tid via telefon med Fredrik Fredagen den 26e kl 15:00.
När jag kommer in butiken och väntar där ytterligare 7 minuter, då kommer fram en som jobbar där och frågade om behövde hjälp.
Mitt svar var jag hade tid kl 15:00 med Fredrik
Hans svar var - Fredrik jobbar i Backoffice.
Jag svarade han men jag vill ha just den klockan som ni har butiken och vill gärna ha den.
Han frågade endast om jag hade legitimation med mig, vilket jag gav.
Han går iväg med mitt körkort och försvinner 20 min och kommer tillbaka, å säger du har inte bokat någon tid.
De mesta som störde mig att ingen som jag känner som hade vart i den butiken tillfrågad efter id handling eller dylikt.
Jag fick sitta till kl 16:35 utan rätt bemötande eller så kallade kundbemötande.
Jag måste säga under hela mitt liv har aldrig känt mig så illa behandlad så som jag har blivit hos Nymans 1851.
Jag fick tala med deras supervisor då, det enda jag behövde ett svar varför ska man kräva legitimation på mig.
Personligen jobbar jag I MERCEDES BENZ och våra produkter är betydligt mycket dyrare och lyxigare än vad klocka är.
Jag vet när jag har vart DUBAI eller Abu Dhabi och även Genève så brukar de tar hand om deras kunder på absolut bästa sätt,
Där SER de kunden direkt och frågar ex Hej sir.
Hur har din dag varit?
Hur kan vi hjälpa dig?
Behöver du något och dricka så som kaffe eller vatten.
Vilken klocka är ni intresserade av osv.
De dyraste investeringar brukar man göra i ditt liv är - Köpa en fastighet eller kanske en bil, och efter det så är det mer personligt och det är en klocka.
Jag måste säga att Nymans 1851 har lyckats med kränka mig ordagrant.
Jag kan handen på hjärtat inte fatta hur kan ROLEX ELLER IWC tillåter er och sälja deras fantastiska produkter.
Jag måste säga att personalen som jobbar i Nymans ur saknar både kompetens och känsla.
Skål för en förlorad kund. -
skrev om Nymans Ur
Känner mig otroligt lurad av företaget. Mötte en supertrevlig kille i butiken som va hjälpsam och förklarade för mig ett betalningsupplägg gällande reparation av min klocka. Det är ju väldigt mycket pengar det handlar om så jag ville överväga mina alternativ.
Fick sedan offert via mejl då det för mig framgick en totalsumma på 7.000 kr. När jag sedan skulle hämta ut klockan skulle de ha över 10.000 kr. Något jag inte va beredd på och inte fått tydlig information om.
Känner mig otroligt vilseledd och lurad i situationen så jag uppmanar alla att vara extremt vaksamma på vad de säger och kan ni, gå till någon annan! -
skrev om Nymans Ur
Katastrof service och lurar sina kunder. Strax efter att jag köpt klockan fungerade inte kronhalsen på min klocka. Nymans Ur påstod felaktigt att klockan utsatts för en stöt/slag. De ville ha 8 000 kr för att reparera klockan under garantitiden, vilket jag vägrade. Ärendet har nu gått vidare till rättsliga instanser. Jag har fått höra från flera som köpt klockor hos Nymans Ur att de aldrig tar några reparationskostnader under garantitiden, utan för dem kallas det merförsäljning. Jag kommer aldrig mera att köpa en klocka hos Nymans Ur.
-
skrev om Nymans Ur
Klart värt ett besök om du letar efter en exklusiv klocka, det går att pruta om man vill. Hittade den bästa julklappen till min fru!
-
skrev om Nymans Ur
Katastrof service
Nymans skickade min Tudor från 1988 (quartz verk) till Rolex fabriken i Schweiz för service. Som sedan återkom med besked att både boett och urverk var i uselt skick. Mycket märkligt eftersom jag senare fått omdöme från annan leverantör som tyckte att klockan var i mycket fint skick!!!
Jag försökte maila Rolex fakbriken, men de har ingen epost adress exponerad, uppenbarligen vill de inte ha någon direkt kundkontakt. Antagligen många bittra kunder som försökt klaga på produktern. Det bekräftas också av andra personers omdömen som jag i samband med detta hittade på nätet...
Nymans klarar av att byta batteri, men i övrigt verkar de alltid skicka sina reparationer/service till de olika tillverkarna.
Dåligt av Nymans och uselt av Rolex!!! -
skrev om Nymans Ur
Alltid ett fantastiskt bemötande med kunniga och intresserade medarbetare. Hade önskat att öppettiderna varit något längre på vardagarna.