Alla kategorier Klockor Stockholms län Stockholm Norrmalm Nymans Ur

Nymans Ur

Biblioteksgatan 1, 111 46 Stockholm — Visa karta

Vi är auktoriserade återförsäljare av internationella toppmärken som Rolex och Tudor, IWC, Jaeger-leCoultre, Breitling och Omega men även andra exklusiva märken som den svenska nykomlingen Sjöö & Sandström. Förutom klockor för vi även Sverige

Läs vad 4 kunder tycker om Nymans Ur

• Mikael H skrev om Nymans Ur
    Katastrof service och lurar sina kunder. Strax efter att jag köpt klockan fungerade inte kronhalsen på min klocka. Nymans Ur påstod felaktigt att klockan utsatts för en stöt/slag. De ville ha 8 000 kr för att reparera klockan under garantitiden, vilket jag vägrade. Ärendet har nu gått vidare till rättsliga instanser. Jag har fått höra från flera som köpt klockor hos Nymans Ur att de aldrig tar några reparationskostnader under garantitiden, utan för dem kallas det merförsäljning. Jag kommer aldrig mera att köpa en klocka hos Nymans Ur. Läs mer
  • Stellan skrev om Nymans Ur
    Klart värt ett besök om du letar efter en exklusiv klocka, det går att pruta om man vill. Hittade den bästa julklappen till min fru! Läs mer
  • Anders F skrev om Nymans Ur
    Katastrof service

Nymans skickade min Tudor från 1988 (quartz verk) till Rolex fabriken i Schweiz för service. Som sedan återkom med besked att både boett och urverk var i uselt skick. Mycket märkligt eftersom jag senare fått omdöme från annan leverantör som tyckte att klockan var i mycket fint skick!!!

Jag försökte maila Rolex fakbriken, men de har ingen epost adress exponerad, uppenbarligen vill de inte ha någon direkt kundkontakt. Antagligen många bittra kunder som försökt klaga på produktern. Det bekräftas också av andra personers omdömen som jag i samband med detta hittade på nätet...

Nymans klarar av att byta batteri, men i övrigt verkar de alltid skicka sina reparationer/service till de olika tillverkarna.

Dåligt av Nymans och uselt av Rolex!!! Läs mer
  • carl p
    carl p skrev om Nymans Ur
    Alltid ett fantastiskt bemötande med kunniga och intresserade medarbetare. Hade önskat att öppettiderna varit något längre på vardagarna. Läs mer