Nytt Tak i Sthlm AB

TRYGGT OCH SNYGGT MED NYTT TAK.

På Nytt Tak i STHLM AB har vi lång erfarenhet av de flesta typer av tak. Vi byter, bygger, renoverar och fixar allt från tegelpannor till plåttak, betongpannor, papptak och shingel. Inget tak är ett problem för våra duktiga hantverkare.

Förutom taktjänster erbjuder vi vi även måleri och renovering. Vi garanterar bästa kvalitet och du får alltid tio års garanti med oss. Ring oss eller skicka ett meddelande på vår hemsida så berättar vi mer om vad vi erbjuder. Varmt välkommen!

Läs vad 63 kunder tycker om Nytt Tak i Sthlm AB 2

2022-06-14 Insamlad av företaget
    Utför jobbet perfekt.
    Leif Carlsson
    Tack Leif för bra samarbete !!! Nytt Tak i Sthlm AB
    2022-05-20 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling och offert. Kom på avtalad tid. Genomförande professionellt och snabbt med mycket hög kvalitet. Rekommenderar starkt Nytt Tak i Sthlm för omläggning av papptak.
    Tack för bra samarbetet Göran !!!! Nytt Tak i Sthlm AB
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    Väldigt tillmötesgående och flitiga. Arbetade väldigt snabbt, men också noggrannt och väldokumenterat.
    Tack för bra samarbetet Petter !!!! Nytt Tak i Sthlm AB
    2022-04-27 Insamlad av företaget
    Alex och hans byggare på Nytt Tak i Sthlm bytte vårt gamla enkupiga tegeltak och jag är väldigt nöjd! Komplett takbyte, alltså nya pannor, läkt, papp, vindskivor, takavvvattning, beslag runt skorstenar mm. Dessutom ersattes takbrädor där de var för skadade.
    Nya taket blev jättefint och idag hade vi en oberoende besiktningsman här som var mycket nöjd med både utseende och utförande.
    Extra plus för att platschefen Yegor ställde mycket frågor om hur vi ville ha olika detaljer/kulörer m.m
    Extra plus även för att byggarna städade tomten väldigt fint när dom var klara.
    Rekommenderas varmt!
    Tack Kalle ! Vi levererar bara bästa kvalitet. Nytt Tak i Sthlm AB
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Nytt Tak har genomfört vårt takbyte på mycket bra sätt, hög kvalitet på utfört arbete och helt enligt överenskommelse. Löpande stämt av och gjort oss delaktiga i beslut som behövts fattas under arbetets gång genom att presentera alternativa lösningar. Jättenöjd.
    2022-03-15 Insamlad av företaget
    Omläggning av betongtakpannor på villa. Bra pris (billigast av fem offerter), snabba och tydliga. Kom med många bra lösningar och förslag.

Oberoende besiktningsman anmärkte endast på enstaka petitess som åtgärdades (beräknad arbetsgång cirka 2 timmar).

Med andra ord: bästa priset, snabbt utfört och till nästan perfekt kvalité! 👍
    2022-02-23 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Alex och Nytt Tak i Sthlm AB för lägga om en större del av vårt tak. c:a 140kvm. Rivning av gammal masonit, ny råspont, betongpannor m.m. Nöjda med både offert, pris och utförande av jobbet. Allt flöt på smidig och de var noggranna med att hålla ordning efter sig under arbetets gång. Tog (som utlovat) c:a 3 veckor från uppsättning av ställning till att allt var städat och klart. Logistik och leveranser fungerade hela tiden.
    Har inget att direkt anmärka på.
    2021-12-17 Spontant omdöme
    Nytt Tak i Sthlm AB bytte mitt plåttak 2019. Vid bytet fäste dom byggnadsställningarna i den putsade fasaden. När dom lagade hålen efter infästningarna i fasaden så kladdade dom ut stora pannkakor av puts. Dessutom lyckades dom inte få till rätt nyans på färden. Så nu är fasaden full med stora fula fläckar. Dom har vid flera tillfällen lovar att åtgärda detta med det händer aldrig. Nu svarar dom inte på mail eller telefon.

Helt oseriösa. Rekommenderas inte.
    Hej Mats! Tack för omdöme.
    Vi har monterat ett plåttak för dig, det var en oberoende besiktning som godkänner våra jobb. Ställningar vi har monterat enligt svenska regler med infästningar i fasaden. Och vi målade fasaden efter demonteringen med färg som du skickade koden till oss.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Jag fick hjälp av Nytt Tak i Sthlm AB att bygga om snörasskydden på min villa. De hittade en jättebra lösning och jag är toppen nöjd med både den kreativa lösningen och servicen. Även mycket prisvärt.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande, snabb offert och genomförande vid tätning av läckande tak. Vi erhöll också goda råd.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Riktigt bra företag. Några saker hände. Det var mindre saker. När jag påpekade dem så var de snabba på att fixa till dem. Varför de inte får 5 är för att jag fortfarande är osäker på en lösning de stod fast vid. Nu kan de ju 100ggr mer om tak än mig. Men jag är fortfarande osäker. Blir en 5:a om det fungerar, en vinter måste dock passera först. 😅. Men de städade snyggt efter sig samt var väldigt lätta att nå om jag hade någon fråga. Där får de 5/5 garanterat 😍
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Ny takpapp samt plåt runt taket.
    Trevligt bemötande av samtliga.
    Arbetet utfördes på ett smidigt och städat sätt. Tack för ett bra utfört arbete.i
    2021-11-24 Insamlad av företaget
    Snabbt utförande och höll tidsplanen.
    Kan varmt rekommendera Alex och sitt team.

Mvh/
    Daniel
    Lidingö
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Trevliga människor gjorde bra jobb till rimligt pris rekommenderas starkt
    2021-10-29 Insamlad av företaget
    Proffsigt utförande och trevligt bemötande
    2021-10-01 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med upphandling, förberedelser, genomförande och slutresultat.
  • VICTOR P
    2021-09-23 Spontant omdöme
    Vi anlitade Nytt Tak i Sthlm AB för att riva bort samt lägga om papptak på vårt hus. Arbetat gick väldigt smidigt och hantverkarna är väldigt erfarna och professionella. Resultatet blev ruskigt bra – både kring själva takläggningen men också plåtarbetet kring krönplåtar, ventilationshuvar och vår skorsten med omegahuv. Rekommenderas starkt!

Vår kontakt har varit Alex på Nytt Tak i Sthlm AB.

//Victor
    Tack Victor för bra samarbete!!! Nytt Tak i Sthlm AB
    2021-08-31 Insamlad av företaget
    Snabba, prisvärda och med ett gott bemötande!
    Tack Kristian för bra samarbete. Nytt Tak i Sthlm AB
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Höll tidsplanen. Noggrant genomfört.
    2020-11-16 Insamlad av företaget
    Renovering av garagetak.
    Väldigt snabbt och proffsigt bemötande i alla led. Levererade på utsatt tid på rätt kostnad, samt gick den lilla extra biten för att säkerställa att vi blev nöjda.
    Kan varmt rekommenderas.
    2020-11-13 Insamlad av företaget
    Ommålning av plåt vid fönsterkupa samt skorstenar. Snabbt och trevligt bemötande av företaget. Fint utfört arbete, utan dröjsmål och med hänsyn till vädret. Vi lade till ommålning av vindskivor och byte av vindskiveplåt. Allt blev jättefint utfört, dessutom städades snyggt både under och efter arbetets slutförande.
    2020-11-11 Insamlad av företaget
    Ommålning av olika takkupor. Personalen var mycket bra på alla sätt och jobbet utfördes omedelbart och Noggrant och. blev klArt snabbt. Mina förväntningar överträffades.
    2020-10-22 Insamlad av företaget
    Köpet var byte av takpannor inklusive råspont och papp.
    Bemötandet från företaget har varit mycket bra hela tiden.
    Förväntan var att bytet skulle ske i enlighet med offert och överenskommen tid. Företaget har levt upp till kraven och i stort sett levererat punktligt.
    Jag har haft synpunkter på underarbete innan målning, vilket rättades till.
    Sammanfattningsvis kan jag rekommendera företaget för ett utomordentligt utfört arbete.
    2020-09-09 Insamlad av företaget
    Snabb återkoppling, trevligt bemötande och fint utfört jobb med lagning av mitt tak.
  • SHAHZADA HATIM M
    2020-08-28 Insamlad av företaget
    I hired a company to paint my villa. They did a very good job. I am very happy with the results. They were on time and they were very good.

Jag anlitade ett företag för att måla min villa. De gjorde ett mycket bra jobb. Jag är mycket nöjd med resultaten. De var i tid och de var väldigt bra.
  • Janne E
    2020-08-26 Insamlad av företaget
    Jag fick nytt plåttak på 2 hus och papptak på ett förråd. Arbetet utfördes mycket proffsigt och med stor precision. Ruttna råspånt byttes ut så att underlaget blev som nytt.
    Teamet jobbade hårt och målvedvetet. Jag är mycket nöjd och kommer lämna mina bästa rekommendationer till den som står i valet att lägga nytt tak.
    2020-08-10 Insamlad av företaget
    Nytt tak i Stockholm bytte vårat hustak; nya tegelpannor, läkt, plåtdetaljer, delvis ny råspont etc.

Vi är jättenöjda med arbetet och en oberoende besiktningsman hade inget att anmärka.

Under hela arbetet var kommunikationen med företaget mycket bra och återkopplingen snabb. Dessutom var de väldigt flexibla och tillmötesgående.

Även priset var fördelaktigt jämfört med en del andra firmor vi varit i kontakt med.
    2020-07-28 Insamlad av företaget
    Jag blev rekommenderad av Nytt tak i Stockholm AB då jag behövde byta taket på villan jag bor i.
    Jag kunde inte bli mer nöjd.
    Jag behövde bara prata och boka ett besök för att de skulle räkna på jobbet.
    Mycket bra och prisvärt jobb.
    Jag kunde inte bli mer nöjd och rekommenderar företaget starkt.
  • ROBERT P
    2020-07-27 Spontant omdöme
    Riktigt bra från start till mål!
    Hade ett villastad som börjat läcka igenom och in i huset, det var panik.
    Dessa grabbar kom dagen efter och kunde snabbt sätta igång och hjälpa oss från än större skada.

Medaljnivå.
    Tack!

Rekommenderas starkt!
    Tack Robert . Vi är nöjda med samarbetet ! Nytt Tak i Sthlm AB
    2020-05-10 Spontant omdöme
    Hur bra som helst! Tegeltaket blev reparerat och iordninggjort efter att ha blivit totalt förstört av lurendrejare ( TJM bygg, ”hantverkare” från Irland).
  • 2020-04-21 Insamlad av företaget
    Behövde byta tak som börjat läcka. Seriöst bemötande från dag 1. Av de som va här och lämnade offerter va Nytt Tak I Sthlm de som upplevdes mest ärliga. De enda som gick igenom taket ordentligt och visade och förklarade.

Då jag hade lite frågor om offerten då jag som lekman inte förstod allt kom man ut och satte sig ner och gick igenom och förklarade.

När bygget drog igång va man snabba. Jätteduktiga hantverkare som hela tiden tog hänsyn till både oss och grannar för att inte störa. När jag hade frågor fick jag snabba svar och det va aldrig några problem om jag hade önskemål.

Sen att man va klart billigast gjorde ju i get heller. Högsta betyg av mig. Rekommenderar dom till alla.
    2020-04-10 Insamlad av företaget
    Vi gjorde komplett takbyte och renovering av fasaden. Resultatet blev fantastiskt bra.
    Nytt tak i Stockholm var trevliga, profisionella och till riktigt bra pris. Hela vägen från start till mål har de varit tillmötesgående och hjälpsamma. När vi haft synpunkter så har det fixat direkt. De kom med bra tips på ytterligare förbättringsåtgärder på sådant som kunde leda till att vi slipper åtgärda ett större problem i framtiden. Vi är jättenöjda. Hantverkarna var väldigt flitiga och jobbade även helger när det behövdes.
  • Joel B
    2020-03-26 Insamlad av företaget
    Vi hade plötsligt regn i vardagsrummet pga ett hundra år gammalt plåttak på burspråket i vår villa. Nu är det utbytt och ser utmärkt ut. Snabbt arbetat från 1:a koll och offert till nytt tak. Dessutom regelbunden kontakt på telefonen. Jämfört med de andra takfirmor i Stockholm vi har haft med att göra är det nästan unikt att man får det man beställer inom avtalad tid, ännu ovanligare med någon som ringer upp och berättar om dom råkar bli en timme sena. Supernöjd med andra ord. J.B./Saltsjö-Boo
    2020-02-21 Insamlad av företaget
    Jag bytte mitt plåttak under hösten 2019. Jag har bara bra saker att säga om företaget, duktiga hantverkare och noga med att göra rätt. Anser mig själv vara en mer krävande kund än genomsnittet, men vi hade en bra dialog under hela arbetet och jag är nöjd med resultatet.
    2020-01-19 Insamlad av företaget
    Beställde nytt papptak att läggas ovanpå det gamla. 130 kvm med många vinklar. Trevliga och snabba. Ställningar uppe efter några dagar. Inga problem att göra ändringar och tillägg. Klart på en vecka och allt skräp borta.
    2020-01-14 Insamlad av företaget
    Mycket bra innan jobbet accepterades.
    Bitvis bristfälligt innan arbetet kom igång till slut. Lite otur med vädret iofs.
    Så där till okej under arbetets gång.
    Helt okej efter utfört arbete.
    Alltid trevliga och svarade i snabbt på meddelanden.
    Bra med bilder/dokumentation före och efter jobb.
    2019-11-08 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd! Duktiga, lösningsorienterade och trevliga!
    2019-10-12 Insamlad av företaget
    Är glad över att jag anlitade Nytt Tak i Sthlm AB för rivning av gammalt shingel och montering av nytt på ung. 220 kvadrat meter stort tak plus plåtarbeten, målning av vindbrädor och takfot, nya hängrännor, takstege och brygga.
    Snabb offert, trevligt bemötande, inget verkade vara för besvärligt,
    Arbetet blev proffsigt utfört i bra tempo. Kände mig trygg i hela processen. Det finns bara gott att säga om detta företag så jag kan varmt varmt rekommendera
    Nytt Tak i Sthlm AB.

Marianne B
    2019-09-03 Insamlad av företaget
    Bytte tak på hus och garage. Arbetet gick mycket snabbare än förväntat. Resultatet blev mycket bra.

Mindre skador under arbete uppkom men togs om hand när takarbetet var klart.
    2019-08-29 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, kom enligt bestämd tid och var mycket hjälpsam.
    2019-08-20 Insamlad av företaget
    Proffsiga hantverkare som är serviceinriktade. Lätta att ha och göra med och lyssnar på kundens behov.
    2019-08-02 Insamlad av företaget
    Rivning av gammalt tak ner till takstolarna. Montering av råspont, takpapp, nya rännor inkl. ommålning där det behövdes.

Bra upplevelse från början till slut. Väldigt bra bemötande redan från första mötet när vi gick genom vad som skulle göras. Bra tempo rakt genom hela arbetet. Var lätt att få tag i ansvarig person under projektets gång. Alla vi träffade som var här och jobbade var väldigt trevliga och professionella. Mycket nöjd med arbetet och resultatet.
    2019-06-17 Insamlad av företaget
    Korrekt , effektivt, prydligt, enligt tidplan. Mycket nöjd med taket.
    2019-06-17 Insamlad av företaget
    Vårt tak läckte och vi fick hjälp direkt. Vi är väldigt nöjda
    2019-04-29 Insamlad av företaget
    Nytt Tak la om betongpannor på mitt ursprungstak på huset från 1985 samt delvis ny plåt på Carport/garage. Jag har bara gott att säga om Aleksei och hans killar. Jättebra jobbat. Snabbt, flexibla och tillmötesgående. Och till ett rimligt pris som jag kan bedöma. Jag kan rekommendera starkt.
  • Thomas A
    2019-04-25 Insamlad av företaget
    Jag bytte taket, betongpannor 160 kvm.
    Nytt tak i sthlm är väldigt tillmötesgående och vänliga. Priserna är bra och dem dyker upp enligt utlovat.
    Takläggningen gick över förväntan och jag kan rekommendera Nytt tak i sthlm till alla som skall lägga nytt tak.
  • Torsten S
    2019-04-22 Insamlad av företaget
    Nytt tak i Sthm lade nytt tak på vår villa, lertegel och svetsad takpapp på tillbyggnad. Trots att det var bökigt (brutet tak, takkupor, svårtillgängligt) gjorde de ett utmärkt jobb: snabbt, hög kvalitet och till bra pris. Även bra plåtarbeten runt takkuporna. Jag blev bra bemött av Aleksei och är mycket nöjd.
    Mycket trevliga byggarbetare!
  • Anna Pernilla R
    2018-11-07 Insamlad av företaget
    Bytte till plåttak på fritidshuset. De offerterade snabbt och bra samt kom igång snabbt med jobbet. Verkligen proffsiga och trevligt bemötande. Skötte allt. Verkligen pålitliga. Kan väl rekommenderas!
    2018-11-07 Insamlad av företaget
    Omfattning:
    Nylagt ytskikt, målade vindskivor och nytt plåt på ett förrådstak.

Fick ett trevligt bemötande och en snabb offert på min förfrågan.

Arbetet blev väl utfört.

Tidsåtgången stämmde med offerten.

Philip
  • Thomas L
    2018-09-17 Spontant omdöme
    Enkel och snabb service, priset stämde med offerten. Väldigt ordningsamma arbetare som håll ordning och reda på tomten. Väldigt nöjda med vårt nya tak!