Alla kategorier Takläggare Stockholms län Stockholm Rinkeby-Kista Kista Nytt Tak i Sthlm AB

Nytt Tak i Sthlm AB

Ringstedsgatan 39, 164 48 Kista — Visa karta

TRYGGT OCH SNYGGT MED NYTT TAK.

På Nytt Tak i STHLM AB har vi lång erfarenhet av de flesta typer av tak. Vi byter, bygger, renoverar och fixar allt från tegelpannor till plåttak, betongpannor, papptak och shingel. Inget tak är ett problem för våra duktiga hantverkare.

Förutom taktjänster erbjuder vi vi även måleri och renovering. Vi garanterar bästa kvalitet och du får alltid tio års garanti med oss. Ring oss eller skicka ett meddelande på vår hemsida så berättar vi mer om vad vi erbjuder. Varmt välkommen!

Läs vad 15 kunder tycker om Nytt Tak i Sthlm AB

• Thomas L
    Thomas L skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Enkel och snabb service, priset stämde med offerten. Väldigt ordningsamma arbetare som håll ordning och reda på tomten. Väldigt nöjda med vårt nya tak! Läs mer
  • Jessika K skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Proffsig offert som innehöll all information vi behövde. Snabbt utfört arbete och rent och fint efter takpappen var lagd. Läs mer
  • Bosse W skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Mycket bra och snabbt takarbete till rimligt pris. Vänliga och hjälpsamma personer. Kan därför rekommendera dem för takrenovering.
    /Bo Wiklund, Upplands Väsby Läs mer
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Vi beställde en komplett takomläggning. Vi skrev under en måndag och redan på onsdagen kom varorna och arbetet var i full gång. Hantverkarna var väldig arbetssamma, snabba och mycket professionella. Inom mindre än två veckor var takduk bytt, nya takpannor lagda, nya vindskivor och hängrännor på plats samt skorstenen inklädd i ny plåt. Efter arbetet tog vi dit en oberoende besiktningsman som inte hade några anmärkningar, var mycket nöjd och sa "mer än välgodkänt, väldigt bra hantverk". Läs mer
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Vi lade om vårt eternittak till shingel, ca 160 kvm, inklusive byte av en del skadad råspont.

Fick snabbt kontakt med Aleksei som gav ett gott intryck och deras offert låg väldigt bra i pris. Aleksei hade kontakt med en firma som sanerar eternit så vi körde allt genom Nytt Tak i Sthlm. Killarna var på plats bara en vecka efter att vi skrivit kontrakt och det hela, inklusive sanering av eternit tog bara två-tre veckor. De var väldigt trevliga och gjorde ett fint jobb. En hantverkare vi hade inne i huset samtidigt bekräftade senare att de hade gjort ett gediget jobb. Läs mer
  • Thomas R skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Snabbt och vad jag kan se ett bra arbete Läs mer
  • Robin G
    Robin G skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Aleksei & co gjorde att kalasjobb så vitt vi kan se. Noggranna och snabba! Läs mer
  • Leif E skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Snabbt och professionellt. Toppen Läs mer
  • Berit A skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Jag är mycket nöjd med mitt nya papptak! Välgjort, snabbt, trevliga hantverkare. Rekommenderasmed nöje!
    Berit Sollentuna Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Vi anlitade Nytt Tak i Sthlm för att lägga om taket - med papp, läkt och pannor samt plåt på två takkupor och vindskivor och alla taksäkerhetsattiraljer.

Det som gjorde att vi valde dem var följande:
    -Aleksei kom i tid, och gav ett pålitligt och ambitiöst, men ändå ödmjukt intryck (vi har dåliga erfarenheter av hantverkare som skall berätta för oss hur vi skall ha det)
    -Vi fick snabbt en offert
    -Priset var bäst av det halvdussin offerter vi tog in
    -De var flexibla med starttid och kunde börja när det passade oss

När jobbet nu är klart är vi mycket nöjda med resultatet. Eftersom vi hade bett om det fick vi också foton som de hade tagit under arbetets gång.

Vi noterar följande om hur jobbet utfördes:
    -Arbetarna är flitiga, men talar ingen svenska och dålig engelska. Aleksei talar själv hyfsad svenska.
    -De är flexibla med tiden: Aleksei kom flera gånger på kvällar och helger när vi behövde diskutera saker vilket vi uppskattade. Arbetarna jobbade långa dagar när vädret tillät,
    även på helgdagar - eftersom det regnade andra dagar och arbetet då måste pausas. Ett par gånger, en kväll och en söndag, bad vi dem avsluta arbetet för dagen eftersom det inte passade oss att de jobbade.

Det enda vi påpekade för Aleksei efteråt som kunde varit bättre var om planen för arbetet hade kommunicerats bättre till oss i detalj, så vi visste när arbetarna skulle komma och hur länge de skulle stanna varje dag - det varierade en del på grund av det ostabila vädret. Om man har specifika önskemål på den punkten rekommenderar vi att man är extra tydlig med det.

Sammanfattningsvis kan vi varmt rekommendera Nytt Tak i Sthlm.

Björn Söderström
    Sollentuna Läs mer
  • Ola A skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Jag har bytt tak.
    och tyckte dom var väldigt trevliga och flexibla och kan rekomendera dom Läs mer
  • Jonathan O skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Vi är mycket nöjda med Nytt Tak i Stocholm. De har bytt papp och takpannor på vårt tak i Nacka samt installerat nya stuprör- och rännor. De var snabba och flexibla från första inspektion till färdig installation. Mycket trevligt bemötande. Service på en nivå man inte är van vid från hantverkare: det var snyggt och ihopplockat varje kväll när de gick hem för dagen. De t.o.m. dammsög efter sig inomhus! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Stort tack för utmärkt tak :-) Vi upplevde denna leverantör som mycket seriös. Besvarade alla våra frågor och alla kontakter har fungerat mycket bra. Ställde upp på kort varsel och arbetade snabbt.

Så varma rekommendationer för dem,

Med vänlig hälsning/ Kristina Läs mer
  • Susanne K skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Jättebra service och alla som arbetar på taket är jätteduktiga och kunniga. Tack för fint taket. Läs mer
  • Aleksei M skrev om Nytt Tak i Sthlm AB
    Bästa Företag som garantera kvalitet !!! Läs mer