Nytt Tak i Sthlm AB

Nytt Tak i Sthlm AB

www.nytttakisthlm.se
  • BadgeFiveYears

TRYGGT OCH SNYGGT MED NYTT TAK. På Nytt Tak i STHLM AB har vi lång erfarenhet av de flesta typer av tak. Vi byter, bygger, renoverar och fixar allt från tegelpannor till plåttak, betongpannor, papptak och shingel. Inget tak är ett problem för våra duktiga hantverkare. Förutom taktjänster erbjuder vi vi även måleri och renovering....

81 omdömen om Nytt Tak i Sthlm AB

Sedan starten hos Reco 2017

Tommy Johan P
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Smidigt, snabbt, bra utförande och trevligt bemötande

Ellionor B
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Översyn av tak, bl.a. byte av takpannor. Snabb och proffsig service med trevligt bemötande.

Kirsi E
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Smidigt, snabbt, bra jobb och trevligt bemötande efter läcka i taket.

Sven E
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

All planering gjordes omsorgsfullt. Alexei var i våra ögon kunnig och hade lösning på våra svåra tak som är i olika nivåer. Han var hos oss mer än en gång och alltid lika tillmötesgående. Vi renoverade taket från grunden, dvs nya masonitskivor, ny takpapp och nya takpannor. Grabbarna som gjorde arbetet har gjort ett bra arbete. Vi valde till nya hängrännor och stuprör som vi sett funkar bra (efter allt ösregn som kommit efteråt). Besiktning gjordes under arbetet och efteråt. Besiktningsmannen hade vissa kommentarer efter...

Sadri K
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Väldigt proffesionellt bemöt och håller den tidsplan man kommer överens. Bästa byggarna jag har haft att göra med.

Visar K
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

De är väldigt proffsiga håller det de lovar. Är väldigt nöjd. Rekommenderar starkt.

Mathias G
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Från offert till färdigt tak så har det funkat superbra! Mycket bra bemötande och snabbt men ändå proffsigt och noggrant utfört. Rekommenderas verkligen. Vi hade gammalt masonittak med betongpannor. Nu har vi nytt och fräscht på både hus och garage. Råspont, duk, läkt, pannor och nya takfönster. Allt i bra kvalitet från välkända leverantörer. mvh Mathias, Nacka

Ellen N
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Äntligen hantverkare som håller tiden, är professionella och arbetar effektivt. Kontakten med Alex också snabb och klockren. Kan varmt rekommendera Nytt tak i Sthlm om ni vill lägga om tak. Vi lade nytt tak, bytte råspontskivor och kortade också taket; allt gick hur smidigt som helst och enligt plan och besiktningsmannen var mycket nöjd med arbetet.

Wali M
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Tack för ett suveränt väl utfört jobb,Vi är jättenöjda, och kommer kommer rekommendera er till grannar och kollegor. Vill också säga att vi tyckte att kontakten vi fick med er, var så snabb, trevlig, smidig och korrekt! Vänliga hälsningar, Wali Merza .

Lars A
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Nytt Tak i Sthlm var väldig professionella och prisvärda. Med takläggning tar det ju lång tid innan man vet säkert att allt blev bra, men när vi beställde ett extra kompletterande arbete så passade de på eget initiativ på att inspektera takläggningen och korrigera några saker de ville förbättra. Det är ovanligt att möta en sådan ambitionsnivå, så vi känner oss trygga.

Erika Maria W
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Vi anlitade Nytt tak för att lägga ny papp, gå igenom och lägga om befintliga tegelpannor och göra en del plåtarbeten på vårt radhus. Allt har fungerat smidigt, från kommunikation till utförande och pris. Både vi och den oberoende besiktningsmannen var nöjda. Rekommenderas varmt!

Erik E
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Proffsig och effektiv arbetsledning och koordinering! Mkt kunniga även på papptak.

Nikolaos G
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Jag är mycket nöjd med takresultat. Mina förväntningar har uppfyllts. Bra att sammarbeta med.

Maria K
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Vi har bytt ut en gummiduk mot Katepal Dubbel på hustaket. Vi har fått väldigt bra bemötande, jobbet kunde utföras omgående och gjordes snabbt och smidigt. Resultatet är riktigt bra. Vi är nöjda på alla sätt!

Helge H
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Vi är mycket nöjda med vårt nya tak (omläggning av betongpannor på villa). Snabb offert, snabba svar på mail, alla trevliga, professionella och noggranna. Allt flöt på bra och var helt klart inom 3 veckor som utlovat. Tack!

Marcus N
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Trevligt bemötande och snabbt utfört jobb med bra resultat och smart tak-lösning.

Gustaf A
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Snabbt och prisvärt från besiktning till slutförande

Paul G
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Snabbt svar på offert, snabb på att starta jobbet.

Leif C

Utför jobbet perfekt. Leif Carlsson

Svar från Nytt Tak i Sthlm AB

Tack Leif för bra samarbete !!!

Göran L
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Snabb återkoppling och offert. Kom på avtalad tid. Genomförande professionellt och snabbt med mycket hög kvalitet. Rekommenderar starkt Nytt Tak i Sthlm för omläggning av papptak.

Svar från Nytt Tak i Sthlm AB

Tack för bra samarbetet Göran !!!!

Johan Petter W
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Väldigt tillmötesgående och flitiga. Arbetade väldigt snabbt, men också noggrannt och väldokumenterat.

Svar från Nytt Tak i Sthlm AB

Tack för bra samarbetet Petter !!!!

Kalle E
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Alex och hans byggare på Nytt Tak i Sthlm bytte vårt gamla enkupiga tegeltak och jag är väldigt nöjd! Komplett takbyte, alltså nya pannor, läkt, papp, vindskivor, takavvvattning, beslag runt skorstenar mm. Dessutom ersattes takbrädor där de var för skadade. Nya taket blev jättefint och idag hade vi en oberoende besiktningsman här som var mycket nöjd med både utseende och utförande. Extra plus för att platschefen Yegor ställde mycket frågor om hur vi ville ha olika detaljer/kulörer m.m Extra plus även för att byggarna städade tomten väldigt fint när dom var klara. Rekommenderas varmt!

Svar från Nytt Tak i Sthlm AB

Tack Kalle ! Vi levererar bara bästa kvalitet.

Hans Ö
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Nytt Tak har genomfört vårt takbyte på mycket bra sätt, hög kvalitet på utfört arbete och helt enligt överenskommelse. Löpande stämt av och gjort oss delaktiga i beslut som behövts fattas under arbetets gång genom att presentera alternativa lösningar. Jättenöjd.

Victor W
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Omläggning av betongtakpannor på villa. Bra pris (billigast av fem offerter), snabba och tydliga. Kom med många bra lösningar och förslag. Oberoende besiktningsman anmärkte endast på enstaka petitess som åtgärdades (beräknad arbetsgång cirka 2 timmar). Med andra ord: bästa priset, snabbt utfört och till nästan perfekt kvalité! 👍

Tomas C
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Vi anlitade Alex och Nytt Tak i Sthlm AB för lägga om en större del av vårt tak. c:a 140kvm. Rivning av gammal masonit, ny råspont, betongpannor m.m. Nöjda med både offert, pris och utförande av jobbet. Allt flöt på smidig och de var noggranna med att hålla ordning efter sig under arbetets gång. Tog (som utlovat) c:a 3 veckor från uppsättning av ställning till att allt var städat och klart. Logistik och leveranser fungerade hela tiden. Har inget att direkt anmärka på.

MATS F
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Nytt Tak i Sthlm AB bytte mitt plåttak 2019. Vid bytet fäste dom byggnadsställningarna i den putsade fasaden. När dom lagade hålen efter infästningarna i fasaden så kladdade dom ut stora pannkakor av puts. Dessutom lyckades dom inte få till rätt nyans på färden. Så nu är fasaden full med stora fula fläckar. Dom har vid flera tillfällen lovar att åtgärda detta med det händer aldrig. Nu svarar dom inte på mail eller telefon. Helt oseriösa. Rekommenderas inte.

JOACHIM K och Aleksei M gillar detta
Svar från Nytt Tak i Sthlm AB

Hej Mats! Tack för omdöme. Vi har monterat ett plåttak för dig, det var en oberoende besiktning som godkänner våra jobb. Ställningar vi har monterat enligt svenska regler med infästningar i fasaden. Och vi målade fasaden efter demonteringen med färg som du skickade koden till oss.

Royne R
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Jag fick hjälp av Nytt Tak i Sthlm AB att bygga om snörasskydden på min villa. De hittade en jättebra lösning och jag är toppen nöjd med både den kreativa lösningen och servicen. Även mycket prisvärt.

Ingvar L
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Proffsigt bemötande, snabb offert och genomförande vid tätning av läckande tak. Vi erhöll också goda råd.

Daniel D
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Riktigt bra företag. Några saker hände. Det var mindre saker. När jag påpekade dem så var de snabba på att fixa till dem. Varför de inte får 5 är för att jag fortfarande är osäker på en lösning de stod fast vid. Nu kan de ju 100ggr mer om tak än mig. Men jag är fortfarande osäker. Blir en 5:a om det fungerar, en vinter måste dock passera först. 😅. Men de städade snyggt efter sig samt var väldigt lätta att nå om jag hade någon fråga. Där får de 5/5 garanterat 😍

Anna-karin G
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Ny takpapp samt plåt runt taket. Trevligt bemötande av samtliga. Arbetet utfördes på ett smidigt och städat sätt. Tack för ett bra utfört arbete.i

Daniel T
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Snabbt utförande och höll tidsplanen. Kan varmt rekommendera Alex och sitt team. Mvh/ Daniel Lidingö

George M
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Trevliga människor gjorde bra jobb till rimligt pris rekommenderas starkt

Anneli A
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Proffsigt utförande och trevligt bemötande

Fredrik H
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Mycket nöjd med upphandling, förberedelser, genomförande och slutresultat.

VICTOR P
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Vi anlitade Nytt Tak i Sthlm AB för att riva bort samt lägga om papptak på vårt hus. Arbetat gick väldigt smidigt och hantverkarna är väldigt erfarna och professionella. Resultatet blev ruskigt bra – både kring själva takläggningen men också plåtarbetet kring krönplåtar, ventilationshuvar och vår skorsten med omegahuv. Rekommenderas starkt! Vår kontakt har varit Alex på Nytt Tak i Sthlm AB. //Victor

Svar från Nytt Tak i Sthlm AB

Tack Victor för bra samarbete!!!

Kristian B
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Snabba, prisvärda och med ett gott bemötande!

Svar från Nytt Tak i Sthlm AB

Tack Kristian för bra samarbete.

Jonas H
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Höll tidsplanen. Noggrant genomfört.

Fredrik G
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Renovering av garagetak. Väldigt snabbt och proffsigt bemötande i alla led. Levererade på utsatt tid på rätt kostnad, samt gick den lilla extra biten för att säkerställa att vi blev nöjda. Kan varmt rekommenderas.

Peter W
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Ommålning av plåt vid fönsterkupa samt skorstenar. Snabbt och trevligt bemötande av företaget. Fint utfört arbete, utan dröjsmål och med hänsyn till vädret. Vi lade till ommålning av vindskivor och byte av vindskiveplåt. Allt blev jättefint utfört, dessutom städades snyggt både under och efter arbetets slutförande.

Erik W
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Ommålning av olika takkupor. Personalen var mycket bra på alla sätt och jobbet utfördes omedelbart och Noggrant och. blev klArt snabbt. Mina förväntningar överträffades.

Alf D
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Köpet var byte av takpannor inklusive råspont och papp. Bemötandet från företaget har varit mycket bra hela tiden. Förväntan var att bytet skulle ske i enlighet med offert och överenskommen tid. Företaget har levt upp till kraven och i stort sett levererat punktligt. Jag har haft synpunkter på underarbete innan målning, vilket rättades till. Sammanfattningsvis kan jag rekommendera företaget för ett utomordentligt utfört arbete.

Gunn W
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Snabb återkoppling, trevligt bemötande och fint utfört jobb med lagning av mitt tak.

SHAHZADA HATIM M
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

I hired a company to paint my villa. They did a very good job. I am very happy with the results. They were on time and they were very good. Jag anlitade ett företag för att måla min villa. De gjorde ett mycket bra jobb. Jag är mycket nöjd med resultaten. De var i tid och de var väldigt bra.

Janne E
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Jag fick nytt plåttak på 2 hus och papptak på ett förråd. Arbetet utfördes mycket proffsigt och med stor precision. Ruttna råspånt byttes ut så att underlaget blev som nytt. Teamet jobbade hårt och målvedvetet. Jag är mycket nöjd och kommer lämna mina bästa rekommendationer till den som står i valet att lägga nytt tak.

Veronica N
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Nytt tak i Stockholm bytte vårat hustak; nya tegelpannor, läkt, plåtdetaljer, delvis ny råspont etc. Vi är jättenöjda med arbetet och en oberoende besiktningsman hade inget att anmärka. Under hela arbetet var kommunikationen med företaget mycket bra och återkopplingen snabb. Dessutom var de väldigt flexibla och tillmötesgående. Även priset var fördelaktigt jämfört med en del andra firmor vi varit i kontakt med.

Daniel T
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Jag blev rekommenderad av Nytt tak i Stockholm AB då jag behövde byta taket på villan jag bor i. Jag kunde inte bli mer nöjd. Jag behövde bara prata och boka ett besök för att de skulle räkna på jobbet. Mycket bra och prisvärt jobb. Jag kunde inte bli mer nöjd och rekommenderar företaget starkt.

ROBERT P
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Riktigt bra från start till mål! Hade ett villastad som börjat läcka igenom och in i huset, det var panik. Dessa grabbar kom dagen efter och kunde snabbt sätta igång och hjälpa oss från än större skada. Medaljnivå. Tack! Rekommenderas starkt!

Svar från Nytt Tak i Sthlm AB

Tack Robert . Vi är nöjda med samarbetet !

Anne-Sofie Eva W
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Hur bra som helst! Tegeltaket blev reparerat och iordninggjort efter att ha blivit totalt förstört av lurendrejare ( TJM bygg, ”hantverkare” från Irland).

Bo gustav niklas H
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Behövde byta tak som börjat läcka. Seriöst bemötande från dag 1. Av de som va här och lämnade offerter va Nytt Tak I Sthlm de som upplevdes mest ärliga. De enda som gick igenom taket ordentligt och visade och förklarade. Då jag hade lite frågor om offerten då jag som lekman inte förstod allt kom man ut och satte sig ner och gick igenom och förklarade. När bygget drog igång va man snabba. Jätteduktiga hantverkare som hela tiden tog hänsyn till både oss och grannar för att inte störa. När jag hade frågor fick jag...

Hampus L
Skrev om Nytt Tak i Sthlm AB

Vi gjorde komplett takbyte och renovering av fasaden. Resultatet blev fantastiskt bra. Nytt tak i Stockholm var trevliga, profisionella och till riktigt bra pris. Hela vägen från start till mål har de varit tillmötesgående och hjälpsamma. När vi haft synpunkter så har det fixat direkt. De kom med bra tips på ytterligare förbättringsåtgärder på sådant som kunde leda till att vi slipper åtgärda ett större problem i framtiden. Vi är jättenöjda. Hantverkarna var väldigt flitiga och jobbade även helger när det behövdes.