Alla kategorier Blommor Skåne Malmö Oasen Blommor

Östergatan 1, 211 25 Malmö — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Oasen Blommor

• Stina
    Stina skrev om Oasen Blommor
    Min blomsterbutik! Ingen slår denna charmiga källare full med vackra blommor för alla smaker. Grym personal som är oerhört hjälpsam. Bor du i Malmö så ska du definitivt köpa alla dina blommor här :)
  • Qpaqex
    Qpaqex skrev om Oasen Blommor
    Om det finns ett guldkorn för blommor så är det här.

En källare som får en att drömma bort till någon tropisk plats. Här finns växter för alla smaker och alla plånböcker. Personalen är påläst och även för oss som dödar de flesta växter, så finns det de som även vi kan ta hand om. Svårt att gå därifrån tomhänt.

En verkligen fantastisk butik!
  • Marlene
    Marlene skrev om Oasen Blommor
    Alltid bra! Trevlig och kunnig personal. Hade i december proffsiga julgrupper till humana priser. Rekommenderas varmt.
  • Yngve M
    Yngve M skrev om Oasen Blommor
    Fenomenal blomsterbutik mitt i Malmö. Här hittar man växter från jordens alla hörn till ett otroligt billigt pris. När man kommer ner i källaren så känns det nästan som om att man kliver in i den tätaste djungeln någonstans i sydamerika. Jag kan varmt rekommendera denna härliga blomsterbutik!
  • Johannes A
    Johannes A skrev om Oasen Blommor
    Ett absolut resemål för både Malmöbon och turisten - Framförallt då detta stället är mystiskt förringat och oupptäckt i en central källarlokal men också då ni förmodligen aldrig har sett något liknande tidigare! Att omnämna detta stället som Malmös billigaste växter kan misstolkas även om det faktiskt är sant - Framförallt så är det dessutom helt fantastiska växter som är extremt välskötta och välmående =) Ja inte ens farmor klår deras blombehandling då den är exeptionell - Oasen är lite som en akvariebutik utan en enda fisk med malätna fenor - alltså en absolut raritet

Utöver detta så är det då absolut billigast och man skäms nästan över att inte köpa något då priserna är enormt under index. Ja det är väl nästan så att man skäms lite över att köpa med då jag vet att jag aldrig kommer kunna behandla mina nyköpta blommor med en sådan kärlek som de kompetenta arbetarna där - Men det är klart jag köper blommor och att de har fått en sund uppväxt kommer sannerligen lägga grunden för en lång och trivsam vistelse hos mig.. Utbudet är bäst i Malmö med sina 10000 olika växter (kanske bäst i hela Sverige?), detta är dessutom den mest centrala blombutiken bland de större - Utöver detta så är det då riktigt billigt i modellen grossistpriser =) Det finns verkligen växter i alla prisklasser men de dyraste monsterbonsaiträden (närmare 1,5m höga) på runt 4000kr kostar definitivt uppemot 15000kr i andra butiker - I de fallen dessutom mindre väl skötta då de mest kompetenta faktiskt jobbar på oasen - Dessa har verkligen enorm kärlek till blommor jag jag är verkligen glad att jag hittade denna sidan för rekomendetioner så att jag kunde vidarebefodra min kärlek till denna unika oas. Då mina blomköp alltid blir billigare än väntat så har jag vid mer än ett tillfälle funderat på att köpa en blombukett till personalen - o jag vet att de skulle uppskatta gesten med tanke på att de verkligen älskar blommor =)

Oasen är en mycket varm rekomendation - Ett måste för de som aldrig varit där!
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om Oasen Blommor
    Letar du efter billiga växter från olika länder? Då, har du kommit rätt. En stor mångfald döljer sig här fastän man kanske inte tror det när man ser stället från utsidan. När du väl är inne går du ner för trappan och möts av "de stora fiskarna". Detta är något som alla är fasinerade av. Dock inte jag. Jag är där för att införskaffa något grönt till ens lägenhet. Sedan är det bara att välja och vraka mellan växter och olika gångar. Första besöket på oasen ledde till att jag gick vilse. Men, efter ett tag lär man sig hitta därnere.

Dock är väl nackdelen att i denna stund fungerar ej din mobil så har du inga viktiga samtal på G så unna dig en stund härnere att vandra omkring.

Jag ger oasen 4/5 recos
    Johanna L gillar detta