Obm Besiktning Väst

Obm Besiktning Väst

www.obmgruppen.se
  • BadgeFiveYears
4.4

Välkommen till Obm Besiktning Väst! Ska du köpa eller sälja hus? Då kan du enkelt boka en besiktningsman för att känna dig trygg inför försäljningen eller köpet. Vi på OBM Besiktning kännetecknas av stor kompetens och lång erfarenhet inom branschen. Vi är lika flexibla som ett litet företag med resurser som för ett stort...

98 omdömen om Obm Besiktning Väst

Sedan starten hos Reco 2019

Helena H
Skrev om Obm Besiktning Väst

Väldigt trevligt och proffsigt bemötande.

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Helena! Det är kul när våra kunder är nöjda med oss. Ha en fin dag!

Charlotte H

Lugn trevlig och förtroendeingivande

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Charlotte! Det bästa tänkbara avslutet på en vecka. Tack för dina fina ord och ha en bra kväll!

Lina L
Skrev om Obm Besiktning Väst

Kunnig besiktningsman med bra bemötande.

Svar från Obm Besiktning Väst

Alla år på dessa tekniska högskolor lyser igenom, det är helt fantastiskt. Tack Lina för att du tar dig tid. Tänk om det fanns mer människor i världen som dig!!!🥹 Ha en helt underbar vår när den kommer

Arne A
Skrev om Obm Besiktning Väst

Allt var bra. Bemötande, kom in direkt, trevlig personal.

Svar från Obm Besiktning Väst

Arne……🥲 vi blir så glada för dina ord. Har du lust att svänga förbi på en kaffe någon dag så är du mer än välkommen!!!

Inga N
Skrev om Obm Besiktning Väst

Bra, upplevdes kunnig och förtroendeingivande.

Svar från Obm Besiktning Väst

Kunskap kan man ju aldrig få för mycket av, vi delar gärna med oss av den kunskapen vi har. Fattas kunskap så tar vi reda på vad som gäller och återkommer (ingen kan ju allt). Ha en superfin kväll och tack för ditt betyg!

Martin K
Skrev om Obm Besiktning Väst

Väldigt bra service och bemötande. Snabb återkoppling och tillgänglig för frågor. Vi anlitade dem för en överlåtelsebesiktning och energideklaration. Prisvärt och riktigt bra service.

Svar från Obm Besiktning Väst

Gött å höra Martin! Önskar er alla lycka med köp och sälj av hus! Ha en fin kväll!

Lars R
Skrev om Obm Besiktning Väst

Jag trodde nog att besiktningen skulle vara lite noggrannare än den var. Men jag kanske förväxlar den här typen av besiktning med den besiktning som görs av köparen för att uppfylla undersökningsplikten. Det är också första gången jag säljer ett hus. Det var snö och kallt den dagen, så det blev ingen yttre besiktning. Då hade man kanske upptäckt färgsläpp på grunden: Ingen allvarlig anmärkning iofs. Sen kanske besiktningsmannen skulle ha tittat på elementens anslutning i golvet. Då hade han upptäckt att i ett av sovrummen...

Svar från Obm Besiktning Väst

Hej Lars! För oss är det ingen skillnad på förbesiktning och köparbesiktning, det är samma sak. Skillnaden är vanligtvis att en förbesiktning går lite fortare då teknikern inte har en köpare med sig. En köpare har massor med frågor och funderingar som vi försöker att svara på. Detta tar lite mer tid men det är också en del av vårt jobb. Vädret kan ställa till det ibland så att man inte kan utföra jobbet på ett bra sätt. Då är det bättre att man "lägger" det åt sidan så vi inte gissar hur det ser ut. Tex snö mot sockel eller...

Julia A
Skrev om Obm Besiktning Väst

Pedagogisk tydlig tog sig tid, jättebra!

Svar från Obm Besiktning Väst

Trodde det var tomten som skulle leverera de fina överraskningarna i år men det var tydligen du Julia! Tack för de fina orden och ah en riktigt god jul!

Manuel A
Skrev om Obm Besiktning Väst

Trevligt och professionell besiktning som känns relevant

Svar från Obm Besiktning Väst

Gött, rakt i krysset. Underbart att höra. Vill inte verka skrytsamma men det är precis så vi vill upplevas. Önskar dig och din familj en riktigt god jul när den kommer!

Anders B
Skrev om Obm Besiktning Väst

Jag blev trevligt bemött och de kändes proffsiga. Men en av personerna var extremt förkyld. Han sa efter en stund att det inte var covid men det kändes verkligen inte bra att han var inne hos mig med tanke på hur dålig han var. Om jag hade varit en äldre och skör person kunde jag ha blivit smittad och blivit jättesjuk.

Svar från Obm Besiktning Väst

De var inte bra att höra, vi tar till oss detta. Vi vill inte att våra kunder skall känna på detta vis. Tackar för dina fina ord och din ärlighet! Ha en fin dag!

Johannes S
Skrev om Obm Besiktning Väst

Trevligt bemötande, tydlig kommunikation. Kände att processen var smidig

Svar från Obm Besiktning Väst

Gött när grejer funkar smidigt! Ha en fin höst när den kommer!

Annika P
Skrev om Obm Besiktning Väst

Jag är nöjd, har inget att jämföra med men vad jag förstår har allt gått rätt till

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Annika för dina fina ord! Ha en fin dag!

Jan S
Skrev om Obm Besiktning Väst

Trevlig och kunnig bra på det mesta

Svar från Obm Besiktning Väst

Jan!! Du är en ängel bland människor! Tack!

Ann-Britt G
Skrev om Obm Besiktning Väst

Mycket kompetent och duktig person med trevligt bemötande som var här och gjorde besiktning.

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Ann-Britt, för dina fina ord! Önskar dig och dina kära en underbar sommar!!

Barbara S
Skrev om Obm Besiktning Väst

Överlåtelsebesiktning Steg 2 Besiktningen utfördes mycket noggrant och professionellt och alla resultat förklarades mycket väl. Tack så mycket för detta!

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Barbara för din fina ord!! Vi kämpar vidare i kampen mot bra och trygga bostadsaffärer. Ha en fin dag!

Maria O
Skrev om Obm Besiktning Väst

Blev bra bemött av Emil, som förklarade bra och gav ett pålitligt intryck.

Svar från Obm Besiktning Väst

Emil sitter bredvid mig på på tåget nu och han blev jätteglad för dina ord. Tack och ha en fin dag!

Mariann F
Skrev om Obm Besiktning Väst

Trevlig man som gjorde sitt jobb noggrant

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Mariann, det värmer! Ha en fin dag!

Åke F
Skrev om Obm Besiktning Väst

Trevligt bemötande, snabbt och effektivt (kanske beroende på det låga marknadfstrycket), seriös handläggning trots att undertecknas ej kunde närvara!

Svar från Obm Besiktning Väst

Marknadstrycket är lite lägre just nu (men vi klarar oss;)), vi märker dock av en ökning ingen vilket känns skönt. Då inte bara för oss utan sett till hela marknaden. Vi försöker att alltid vara så snabba och effektiva vi kan men det är också viktigt att arbetet blir korrekt utfört. Detta för att affären skall bli så bra som möjligt både för köpare och säljare. Om du är säljare av ditt hus och hittar en bra köpare får köparen en köpargenomgång av oss via telefon och detta är självklart helt kostnadsfritt. Tack för dina fina ord och ha en bra kväll!

Astrid A
Skrev om Obm Besiktning Väst

En positiv upplevelse och vi kände oss trygga. Mycket professionellt bemötande. Företaget levde upp till våra förväntningar.

Svar från Obm Besiktning Väst

Astrid.......! Lördagskvällen blev just nu mycket bättre och varmare. Tack för dina fina ord och ha en fin kväll!!

Ingvar G
Skrev om Obm Besiktning Väst

Bemött på ett kunnigt sätt av en trevlig representant

Svar från Obm Besiktning Väst

Alltid gött att höra att vi är trevliga men det bästa är att du är nöjd. Ha en fin dag!

Bengt S
Skrev om Obm Besiktning Väst

Fick ett bra bemötande ! Att dom var noggranna och det var bra med beskrivning av sakerna. Besiktningen gällde för försäljning av fastigheten .

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Bengt, fantastisk fina ord! Ha en bra dag!

Håkan S
Skrev om Obm Besiktning Väst

Bra tydlig besiktning och vad det innebär

Svar från Obm Besiktning Väst

Håkan..... Du går från klarhet till klarhet. Tack för dina fina ord och ha en underbar helg!!!!

Ann-Christin J
Skrev om Obm Besiktning Väst

Supertrevlig besiktningsman och även väldig proffsigt genomfört. Han var bra på att förklara.

Svar från Obm Besiktning Väst

Och du är fantastisk på att förklara hur du känner när du träffat en tekniker från oss. Underbart att höra, ha en underbar dag och tack för dina fina ord!

Paula H
Skrev om Obm Besiktning Väst

Trevlig och professionell kontakt!

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Paula! Inga konstigheter här, du går från klarhet till klarhet!! Ha det alldeles underbart!!

Lennart O
Skrev om Obm Besiktning Väst

Ok, rutinerad kille som utförde besiktningen, lugn och sansad! Saklig och kunnig!

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Lennart! Ha en fantastiskt fin kväll!

Britt K
Skrev om Obm Besiktning Väst

Husbesiktning via vår mäklare.

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Britt, vi måste sträcka på oss lite märker jag. Ha en fin kväll!

Gerd H
Skrev om Obm Besiktning Väst

Trevligt bemötande. Allt sköttes utmärkt. Tillmötesgående och hjälpsam.

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Gerd för dina värmande ord och fina betyg, vi kämpar vidare! Ha en riktigt fin dag!!

Elin L
Skrev om Obm Besiktning Väst

Riktigt informativ och grundlig genomgång av vårt blivande hus inför övertag. Andreas på OBM Gruppen är fantastiskt trevlig och gjorde ett toppenjobb!

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Elin för de fina orden och det fina betyget. Känner på mig att detta kommer att bli en bra vecka!! Ha en fin vecka du med!

Eva G
Skrev om Obm Besiktning Väst

I tid. Kunnig. Noggrann. Professionell.

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Eva! Önskar dig och din omgivning en riktigt fin kväll!

Eva W
Skrev om Obm Besiktning Väst

Obms representant var mycket trevlig o gav en pedagogisk beskrivning av de objekt han kommenterat. Uppföljningen gentemot köparen var saklig och gjorde henne trygg med svaren.

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Eva! Underbart att höra att både du och köparen är nöjda. Ha en fin dag!

Janne E
Skrev om Obm Besiktning Väst

Andreas är mycket professionell. Förklarar på ett enkelt sätt. Under besiktning kommer även välbehövda tips på bristerna som framkommit. Mycket nöjd. Mvh.Jan.E

Svar från Obm Besiktning Väst

Hej och tack för de fina orden! De värmer lika bra som dagen mitt i en värmebölja. Känns gött å ha när hösten kommer. Önskar dig och de runt omkring dig ett riktigt bra avslut på sommaren när det än kommer!!

Chatarina N
Skrev om Obm Besiktning Väst

Mycket nöjd med bemötande och utförande av besiktning. Som förstagångsköpare blev vi mer trygga av besiktningsmannen Andreas lugna och pedagogiska förklarande och genomgång av huset.

Svar från Obm Besiktning Väst

Satt precis och tittade på en film från ett barndop, det tårade sig lite i ögonen faktiskt. Sen plingade det till i mobilen och dina fina ord dök upp. Då rann det över!. Supertack för ditt fina omdöme! Ha en fin dag och lycka till med ert nya hus!

Nils Peter Magnus W
Skrev om Obm Besiktning Väst

Har anlitat Daniel Thelin vid OBM för besiktning samt en utökad besiktning av en villa inför försäljning. Man blir glad och känner sig trygg när man får ett så professionellt bemötande. Inga oklarheter och allt förklarat på ett mycket pedagogiskt sätt. Daniel vet verkligen hur man bemöter kunder och skapar förtroende.

Nils Peter Magnus W gillar detta
Svar från Obm Besiktning Väst

Va kul att du hittade in här och att du vill dela med dig av dina erfarenheter med Daniel. Daniel hälsar och tackar för de fina orden! Han lovar att fortsätta på samma sätt alla dagar på året. Ha en fin men blåsig eftermiddag!!

Vera A
Skrev om Obm Besiktning Väst

Mycket trevlig besiktningsman som gick igenom vad han gjorde på ett bra sätt. Hade inga direkta förväntningar då jag inte tidigare varit med om sådan besiktning.Tyckte det var en positiv upplevelse och besiktningen gick bra. Gjordes inför kommande försäljning.

Svar från Obm Besiktning Väst

Jultomten kommer inte ensam i år märker jag. Det är även roligt att vi har lagt ribban högt för efterkommande besiktningsmän. De får det jobbigt om de inte kommer från oss då ;) Tack så jättemycket. Önskar dig och din familj en riktigt god hjul!!

Aina D
Skrev om Obm Besiktning Väst

Utförde beställd besiktning på ett genomtänkt och professionellt sätt. Bra genomgång av resultat.

Svar från Obm Besiktning Väst

Älskar när teknikerna tänker så mycket att faktiskt kunderna märker det, ett stort plus när de gör det på ett professionellt sätt!! Tack för det fina omdömet, vi önskar dig och hela ditt sammanhang en riktigt god jul!!!

Peter B
Skrev om Obm Besiktning Väst

Punktligt och professionellt samt trevligt bemötande! Jag hade beställt en energideklaration, och trots många olika ingående parametrar och behov av komplettering av datainsamling gick det att genomföra energideklarationen. Efter genomförd besiktning fick jag även en personlig återkoppling med förklaring till de olika beräkningarna samt kort efter samtalet ett protokoll över resultatet. Det gick smidigare än förväntat och jag fick även förslag på ytterligare möjligheter till energibesparingar. Jag är helnöjd!

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Peter, dina ord värmer som en välsmord värmepump. Det är människor som du som gör att man fortsatt vill vara certifierad energiexpert. Lycka till med energin och ha en fin dag!

Margaretha S
Skrev om Obm Besiktning Väst

Väldigt bra bemötande Proffsigt utförd kontroll Besiktning inför försäljning samt energideklaration

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Margaretha för dina fina ord! Ha en fin kväll i regnet!

Kåge Ö
Skrev om Obm Besiktning Väst

Orderbekräftelsen kom snabbt och var korrekt Uppdraget avsåg garantibesiktning inför försäljning av 7-rums villa Besiktningsman arbetade fackmannamässigt, snabbt och omsorgsfullt. Avslutades med en detaljerad genomgång av protokollet. Vi är klart nöjda med utfört arbete!

Svar från Obm Besiktning Väst

Kollade precis på SMHI, det skall bli lätt molnighet idag. Av detta omdömet at döma så blir det sol hela dagen! Tack för de fina orden, önskar dig och din familj en riktigt fin dag!

Lars J
Skrev om Obm Besiktning Väst

Både besiktning av villa och energibesiktning. Förklarade väl och gav ett säkert intryck.

Svar från Obm Besiktning Väst

Gött å höra Lars, lika säkert som att gardinerna är raka hos mormor!! Ha en fin kväll!

Agneta K
Skrev om Obm Besiktning Väst

Trevlig seriös kunnig och snabb, kanske liite dyrt med 4000 kr för att mäta upp husets yta som gick väldigt snabbt, men ah han är så trevlig och han ska ju leva han med. 😉

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack för de fina orden, titta noga på fakturan när den kommer. Vi tar inte 4000kr för en uppmätning ;) Ha en fin kväll!!

Henrik L
Skrev om Obm Besiktning Väst

Vi hade Markus Olsson hos oss och vi upplevde ett jättebra bemötande från honom. Besiktningsarbetet var smidigt och samtidigt professionellt. Rekommenderas starkt.

Svar från Obm Besiktning Väst

Markus är smidig och professionell, det har jag hört innan. Extra roligt när det är återkommande. Supertack för det fina omdömet, ha en underbar kväll!!

Linnéa L
Skrev om Obm Besiktning Väst

Markus var trevlig och professionell under hela besöket. Förklarade tydligt vad han skulle göra och tog sig tid att svara på frågor.

Svar från Obm Besiktning Väst

Jag vet att Markus kommer att bli extra glad nu. Vi får se till att bjuda honom på lunch eftersom han tar hand om alla våra kunder så bra. Ha en riktigt fin kväll och tack för de fina orden!

Bo L
Skrev om Obm Besiktning Väst

Kunnig personal med goda kundkaper inom sitt arbetsområde

Svar från Obm Besiktning Väst

Gött å höra Bo. Vi slipar ständigt på våra kunskaper för vi vill ligga i toppen! Ha en go kväll!

Linda H
Skrev om Obm Besiktning Väst

Toppen! Mycket erfaren och kunnig besiktningsman!

Svar från Obm Besiktning Väst

Härligt att du är nöjd med vårt arbete! Tack för de fina orden och ha en bra kväll!

Lars Ö
Skrev om Obm Besiktning Väst

Sakligt och professionellt bemötande. Inga speciella förväntningar då detta var nytt för oss. Köpte besiktning och energideklaration inför väntad försäljning av fastighet.

Svar från Obm Besiktning Väst

Skaliga och klara besked försöker vi jobba med, det blir så mycket tydligare då. Tack och ha en fin dag!

Gunilla A
Skrev om Obm Besiktning Väst

Jag var nöjd med besiktningen och ett proffsigt bemötande

Svar från Obm Besiktning Väst

Vi kan bara säga att vi verkligen älskar nöjda kunder. Skall sanningen fram så blir vi jätteglada av ditt fina omdöme! Ha nu en riktigt fin kväll och lycka till med allt du tar dig för i framtiden!

Izla A
Skrev om Obm Besiktning Väst

Fantastiskt och personligt bemötande. Proffsig och mycket kunnig. Svarar på alla frågor man har. Underlaget med siffror på 1-4 är mkt överskådligt och gör så att man förstår allt. Rekommenderar OBM gruppen starkt.

Svar från Obm Besiktning Väst

Tack Izla! Lycka till med ert nya hus och glöm inte att vi finns här om ni undrar över något. Ha en underbar kväll i solen!

Henry L
Skrev om Obm Besiktning Väst

Bra representat, Markus Olsson, från företaget som förklarade syfte och mål med besiktning. Efter avslutad besiktning en mycket bra genomgång. Mvh Henry Lundbäck

Svar från Obm Besiktning Väst

På fredag åker Markus på semester en vecka. Jag vet att du gjort hans semester dubbelt så bra. Tack för det fina omdömet!

Jesper R
Skrev om Obm Besiktning Väst

Största bluffen jag varit med om. Ett oberoende besiktningsföretag säljer avfuktare till krypgrunder som de själva dömer ut till hutlösa priser. 1. Besiktningsman dömer ut grunden. 2. Samma företag eller som "de kallar" ett annat företag men ligger i samma företag löser sedan problemet. 3. Priset är hutlöst och byggföretag samt konsuments Göteborgs egna avdelning för detta dömer ut det. När reklamation skall göras går det inte att gå mot någon part då det är en snårig organisation och de vägrar att svara på vem som...

Svar från Obm Besiktning Väst

Hej Jesper, kul att träffa dig även i detta forum! Vi är ett oberoende företag som arbetar med bla besiktning, utredning, energi, avfuktning, ja det mesta som har med inomhusmiljö att göra. Våra priser är konkurrenskraftiga och arbetet som utförs blir bra. När det gäller avfuktningen så lämnas garantier på utförd installation och klimatet i grunden om inte annat avtalas. Vår organisation är platt och det är lätt att komma i kontakt med berörd tekniker. Till skillnad från de flesta av våra konkurrenter finns på hemsidan...

Anders J
Skrev om Obm Besiktning Väst

Supertrevligt och väldigt informativt! Stort tack.

Svar från Obm Besiktning Väst

Super roligt att höra! Våra tekniker stävar alltid efter att "sitta" på mycket kunskap men framför allt att förmedla den på ett bra sätt. Tack för de fina orden och lycka till med allt!