Obm Besiktning Väst

Obm Besiktning Väst

Välkommen till Obm Besiktning Väst!

Ska du köpa eller sälja hus? Då kan du enkelt boka en besiktningsman för att känna dig trygg inför försäljningen eller köpet.

Vi på OBM Besiktning kännetecknas av stor kompetens och lång erfarenhet inom branschen. Vi är lika flexibla som ett litet företag med resurser som för ett stort företag. Vi finns till för att informera, utbilda och förebygga inom sanering och fuktskada. Är det för sent att förebygga finns vi där som en hjälpande hand och åtgärdar de sanitära fel som finns. Varmt välkommen!

Ps. Glöm inte att när du ska köpa hus så har du rätt till att se en energideklaration. Vi på Obm Besiktning hjälper även till med en åtgärdsplan för att förbättra och energispara.

Läs vad 49 kunder tycker om Obm Besiktning Väst 2

2021-06-26
    Supertrevligt och väldigt informativt! Stort tack.
    Super roligt att höra! Våra tekniker stävar alltid efter att "sitta" på mycket kunskap men framför allt att förmedla den på ett bra sätt. Tack för de fina orden och lycka till med allt! Obm Besiktning Väst
    2021-03-30
    Beställde en besiktning, fick väldigt bra bemötande. Proffsigt och snabb återkoppling vid frågor. Kan varmt rekommenderas
    Tack för de fina orden! Ha en fin påsk och ta hand om er! Obm Besiktning Väst
  • Håkan Fredrik A
    2021-03-27
    Vill framför allt ge besiktningsman Peder Lidén detta betyg. Tack för väl utfört arbete.

Proffsigt bemötande från start till mål. Kunnig och informativ. Hög närvaro och snabb återkoppling
    Fantastisk kul att höra. Framför detta till Peder, men känner jag honom rätt så är han nog här och kollar lite då och då ;) Ha en fin helg i regnet!! Obm Besiktning Väst
    2021-03-23
    Köpte ett hus och fick hjälp av Obm besiktning. Mycket bra och Roger på Obm var mycket tydlig och informativ. Väldigt trevlig också!
    Va roligt att du Sara ville dyka in här på kvällskvisten och lämna så fina ord! Alla vi på OBM Besiktning Väst AB önskar er all lycka i framtiden! Obm Besiktning Väst
    2021-03-17
    Överlåtelsebesiktning som köpare. Mycket väl bemötande av all personal. Besiktningsmannen väldigt trevlig och professionell. Skulle verkligen rekommendera obm!
    Men Klara!! Tack för de fina och värmande orden. Lycka till med ditt nya hus! Glöm inte att vi finns här om du undrar över något mer! Obm Besiktning Väst
    2021-03-13
    Vi köpte Premiumpaketet, besiktigade fristående hus i Ale kommun. Smidig tidsbokning. Proffsigt bemötande av besiktningsman, kunnig och vänlig. Snabbt utskick av protokoll.
    Motsvarade våra förväntningar, förutom att besiktningen kostade mer än förväntat. Kan inte säga det är dyrt då vi inte jämfört priset.
    Tack Jörgen! Om man jämför med andra bolag ligger vår prisbild på en bra nivå, bara så du vet. Ha en fin helg! Obm Besiktning Väst
    2021-03-11
    Besiktning av ett radhus inför en kommande försäljning. Mattias som utförde detta var noggrann, balanserad, seriös och hade en realistisk uppfattning av vad både säljare och köpare kan förvänta sig av ett hus som är byggt (och löpande har underhållits) 1976. Rekommenderas!
    Vi tillsammans med Mattias blev jätteglada för dina fina ord, speciellt Mattias! Ha en riktigt fin dag!! Obm Besiktning Väst
  • Maria A
    2021-03-10
    Bra och kunnig besiktningsman. Nöjd, och nu är huset sålt.
    Tack för ditt fina omdöme! Lycka till med ditt nya bo och ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2021-01-24
    Jag blev trevligt bemött och arbetet utfördes på ett sakligt och kunnigt sätt.
    Tack Kerstin! Dina ord får oss att kämpa vidare varje dag. Ha en superfin vecka och ta hand om dig!! Obm Besiktning Väst
    2021-01-22
    Supertrevlig fackman som gav ett proffsigt intryck
    Tack Tove! Dina ord värmer. Lycka till med allt i livet och välkommen tillbaka! Obm Besiktning Väst
    2021-01-21
    Blev väldigt trevligt och proffsigt bemött av besiktningsmannen från OBM. Hade haft dåliga erfarenheter av en konkurrent så det var skönt.
    Tack Anders! Konkurrens är bra, men det är bra om vi är bättre! Ha en bra fortsättning på det nya året! Obm Besiktning Väst
  • Håkan L
    2020-11-14
    Överlåtelsebesiktning.
    Mkt bra.

Positiv och saklig genomlysning av problemen i äldre hus.

Kunnig personal.
    Tack Håkan! Dina ord värmer som glögg i höstrusket. ;) Vi gör alltid vårt bästa! Ta hand om dig och de du möter! Obm Besiktning Väst
  • NICKLAS R
    2020-04-30
    Vi fick exemplarisk hjälp av Daniel från första trevande frågorna till genomgång av det färdiga besiktningsprotokollet!
    Fantastiskt roligt att höra. Vi önskar er all lycka i framtiden, de e bara att ringa om ni undrar över något. Vi finns alltid tillgängliga! Ha en fin valborg!🌞 Obm Besiktning Väst
    2020-03-17
    Besiktning av fastighet inför försäljning.
    Tack för din fina betyg! Önskar dig och din familj en fantastisk framtid! Obm Besiktning Väst
    2020-03-17
    Proffsigt, personligt, trevligt!
    Tack för orden, lycka till med ditt köp! Glöm inte att ringa om du har några frågor. Ha en fin fin dag! Obm Besiktning Väst
    2020-03-14
    Noggrann men trevlig kille som var här.
    Tack Marita! Dina ord värmer som en Sandwichgrill mot kinden. Vi kämpar vidare!! Ha en fantastisk dag! Obm Besiktning Väst
    2020-03-14
    I samband med försäljning av vårt parhus bokade vi en besiktning hos OBM. Killen som kom var förtroendeingivande, proffsig, noggrann och dessutom väldigt trevlig. Kan verkligen rekommendera honom, bra jobbat!
    Underbart med trevliga proffs, hoppas att han även drog en bra vits för dig. Tack Fredrik, ha en bra dag i solen som äntligen är här!! Obm Besiktning Väst
    2020-03-13
    Besiktning av fastighet inför kommande försäljning.
    Besiktningsmannen gav ett väldigt kompetent och trevligt intryck. Han förklarade väl upplägget av besiktningen och vilka dokument som skulle presenteras när allt var klart. Själva besiktningen gjordes snabbt och effektivt och vi hade en bra diskussion om vad han hade kommit fram till. Dokumenten, besiktningsprotokoll och energideklaration, skickades till mig inom ett fåtal dagar, snabbt och bra.
    /Hans Olsson
    De e en go känsla när allt bara går enkelt och bra utan en massa "gropar" i vägen. Önskar dig en fortsatt resa där allt bara glider på! Tack Hans för din utförliga recension. Ha de gott! Obm Besiktning Väst
    2020-03-13
    Köpte tjänsten överlåtelsebesiktning. Bemötandet var bra och professionellt. Besiktningsmännen kom med goda tips och råd under besiktningstillfället. Företaget utförde sitt uppdrag enligt uppställda krav och förväntningar.
    Tack Fredrik! Tips och goda råd är viktigt, ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2020-03-12
    Bokat genom mäklare. Valde Obm gruppen utifrån bra förhandsinformation. Nöjd med genomförandet och resultat.
    Tack Charlott F! Ta hand om dig och håll i hatten, det blåser ordentligt ute! Obm Besiktning Väst
  • Dorita D
    2020-03-12
    proffsigt och trevligt! vad mer behöver sägas?
    Tack Dorita! Önskar dig och dina nära och kära en bra dag! Obm Besiktning Väst
    2020-03-11
    överlåtelsebesiktning, allt var utmärkt. Besiktning. Marcus besiktningsmannen som utförde jobbat var vekligen snäll och kunnig.
    Nu vet jag att Markus kommer att bli extra glad för de fina orden. Jag tror att han kommer att bjuda hela kontoret på smörgåstårta på fredag! Underbart att du är nöjd, ha en fin kväll! Obm Besiktning Väst
    2020-01-16
    Grundlig och proffesionell besiktning och trevligt bemötande.
    Tack Jens! Roligt att du är nöjd, vi kan jobba vidare med fanan högt! Ha en bra dag! Obm Besiktning Väst
    2019-12-04
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Väldigt noggrann besiktningsman. Märkligt att besiktningsfirman inte får betalt om huset inte blir sålt, kan orsaka ”förmildrande” protokoll. Detta var dock ingen risk i vårt fall, som sagt noggrann och skärpt besiktningsman.
    Våra protokoll speglar alltid husen på ett korrekt och sakkunnigt sätt, oavsett vem som betalar fakturan och när. Är du nöjd så är vi nöjda, ha en bra dag! Obm Besiktning Väst
    2019-12-04
    Välberättad trevlig personal men i mitt tycke något okunnig
    Det var tråkigt att du tyckte att teknikern i ditt tycke var okunnig. Önskar dig lycka till med allt! Obm Besiktning Väst
    2019-12-03
    Anlitade OBM för en besiktning innan försäljning av villa.
    När besiktningsmannen var här så verkade allt vara ok. De brister han påtalade och beskrev i protokollet var vi medvetna om sedan tidigare.

Efter försäljning så ringer köparen för att gå igenom protokollet med besiktningsmannen. Då målar han upp en helt annan bild än vad som framgår av protokollet. Köparen blir då väldigt orolig och skrämd. När jag tar upp detta med besiktningsmannen så säger han att han har inte alls sagt det som köparen säger att han har sagt. Han hävdar att det bara är ett missförstånd. Köparen har dock skrivit ned vad han sagt under deras samtal.

Hans agerande skapade en väldigt olustig situation för mig som säljare och för köparen. Väldigt onödigt och oproffsigt.

Jag kan verkligen INTE rekommendera den här firman.
    Det här lät ju inte alls roligt. Tyvärr så sker de flesta missförstånden just i detta läget av försäljningen. Kontakta oss gärna om du har några frågor. Med vänlig hälsning, Andreas Obm Besiktning Väst
    Besiktning av villainför sälj
    Besiktningsmannen förklarade sitt uppdrag att hitta alla som han bedömde svaga punkter. Han uppträdde bra.
    Han påpekade fel och brister men framförde inga tips på hur man kunde åtgärda dem med ett undantag: påpekade att elkomsumptionen kunde minskas om man övergick från "vanlga" lampor till lågenergidito (onödigt påpekande).
    I övrigt bra (tror jag) påpekanden.
    Tack för dina synpunkter, vi tar till oss detta! Ha en god jul! Obm Besiktning Väst
    2019-12-02
    Husbesiktning, för två hus.
    Professionellt bemötande, pedagogiskt förklarande.
    Ger hugade husköpare användbar information, och en trygghet gällande åtgärder mm deras nya hem.
    Mycket uppskattad av både säljare och köpare
    Tack för dina värmande ord. Ha nu en riktigt god december och lycka till med allt. Obm Besiktning Väst
    2019-12-02
    Besiktning av huset. Väl bemött. Mina förväntningar var som jag hoppats på. Jag är i det hela nöjd med mina förväntningar och bemötande.
    2019-10-28
    Nej, vi var inte alls nöjda. Märklig kommunikation i relation till vad som sedan stod i protokollet. Hör av er om ni vill ha mer info.
    Margareta Forsberg
    Tack för eran synpunkt och att ni delar med er av eran upplevelse med oss. Alltid tråkigt när kunder inte är nöjda med vårt arbete. Står det något i protokollet som ni inte tycker stämmer med verkligheten så är ni välkomna att framföra det till oss så tittar vi på det. Ha en fin kväll! Obm Besiktning Väst
    2019-10-23
    Installation av avfuktare till krypgrund.
    Mycket snabb och smidig installation, allt fungerar perfekt!
    Tackar för detta! Skulle något krångla eller om du har några frågor är det bara att ringa. Ha en bra dag! Obm Besiktning Väst
    2019-10-21
    Avfuktning i krypgrund.
    Bra bemött och bra utfört arbete.
    Kul att du är nöjd, glöm inte att det är bara att ringa om du undrar över något. Ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2019-10-20
    Roger är en klippa, det är fastighet nr2 han besiktigad åt mig tack för trevlig genomgång.
    Nu blev Roger gladare, han tackar ödmjukast för de fina orden! Ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2019-10-18
    Professionell, rak och ärlig besiktningsman.
    Han gav ett gediget uttryck. Dessutom gjorde han sitt arbete mycket noggrant.
    Besiktningen (av radhus) påkallad inför försäljning.
    Hej Lars och tack för dina fina ord! Ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2019-10-14
    Besiktning av hus vid försäljning.
    Proffsigt agerande av besiktningsman som gick igen allt ingående som både jag som säljare tyckte va viktigt men även sånt som jag skulle velat ha koll på om jag var en köpare av huset.
    Kändes tryggt och kan rekommenderas!
    Gott å höra att vi sköter oss!! Lycka till med allt och ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2019-10-14
    Bra bemötande. Men dyrt. Kanske för att mäklaren skär mellan en hel del.
    Hej Niklas! Bra personal kostar pengar. Vi gör alltid vårt yttersta för att hålla en bra prisbild ut mot våra kunder. Vill du ta "udden" av den dyra känslan? Jämför då våra priser mot våra konkurrenter. Tack för dina tankar och ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2019-10-01
    Besiktning inför husförsäljning.
    väl bemött
    inga förväntningar
    Snabb hjälp, service och utförande.
    Tack Charlotte! Ha en riktigt fin kväll! Obm Besiktning Väst
    2019-09-30
    Vid besiktning av vår fastighet på Stensprängaregatan 19, V Frölunda anser vi att besiktningsmannen ej fullföljde sitt åtagande. Fastigheten är ett suterränghus i tre plan där baksidan vetter mot ett tomt schakt och således kan besiktigas utan problem. Ingång (nergång) görs på utsidan i höjd med plan 2. Besiktningsmannen vägrade av någon anledning gå ner där, det handlar om en ordinär trätrappa och skrev sedan i protokollet att besiktning inte kunde göras. Detta anser vi blev en avskräckande punkt för ev köpare vilket troligtvis ledde till sämre budgivning. Vi fick därefter själva ordna med foton på såväl utrymme som på husväggen - det vi förväntat oss att en besiktningsman har som åtagande. Trots ofullständig besiktning har vi fått betala fullt pris.
    Margareta Andersson Jan Sundberg
    0709-299614
    Hej Margareta! Det var inte roligt att höra att du inte är nöjd. Tyvärr hittar jag inga obesiktigade delar på utsida hus i protokollet. Ring gärna till oss på telefonnr 031 210 230 så skall vi se om vi kan reda ut detta. Ha en bra dag! Obm Besiktning Väst
    2019-09-30
    Det gjordes husbesiktning och el-deklaration, vi fann besiktningsmannen kompetent och kunnig.
    Tack Per S för ditt betyg! Ha nu en riktigt fin dag! Obm Besiktning Väst
    2019-09-29
    Husbesiktning
    Bra bemötande
    Besiktningen motsvarade min förväntan
    Helt ok. Besiktningsmannen förklarade sina moment och ev åtgärder
    Tack Tomas, känner nu att vi nu behöver bli ännu bätte! Tack för dina tankar och ha en fin dag!! Obm Besiktning Väst
    2019-09-27
    Trygga, pålitliga och noggranna.
    Tack för de värmande orden Per! Ha nu en riktigt fin helg!! Obm Besiktning Väst
    2019-09-26
    Besiktning av hus plus energideklaration inför försäljning.

Jag anser att det inte hade kunnat vara bättre utfört.

Och också en mycket bra information med tillfälle att ställa frågor.

Därtill ett väldigt proffsigt och trevligt bemötande.
    Vänligen Lisbeth Westerlund
    Tack Lisbeth för de fina orden! Är du nöjd så är vi nöjda! Ha en fin kväll! Obm Besiktning Väst
    2019-09-26
    Vid vår husförsäljning anlitade vi en besiktningsman. Han gick igenom huset grundligt och förklarade sakligt och lugnt vad han gjorde och berättade muntligt om lite fel och brister. Vi är mycket nöjda.
    Kul att höra Meeri att du är nöjd! Tack för de fina omdömet och ha en bra dag! Obm Besiktning Väst
    2019-09-26
    Enkel att ha att göra med. Trevligt bemötande. Punktlig. Tydlig kommunikation. Effektiv.
    Tack Cecilia! Enkelhet och tydlighet är något vi jobbar hårt med. Ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2019-09-26
    Besiktningsman var kunnig och kundfokuserad. Top notch!
    Tack Patrik! Top notch är ett bra ledord! Ha de gott och tack för orden! Obm Besiktning Väst
    2019-09-26
    Besiktning inför försäljning av radhus. Trevlig och kompetent utförare. Snabbt slutförande, dokumentation etc.
    Tack Rolf! Hoppas att det gick bra att sälja ditt hus! Obm Besiktning Väst
    2019-09-26
    Korrekt, informativ, sakkunnig personal, effektiv, lagom nivå
    Tack Göran för dina fina ord, ha en fin dag! Obm Besiktning Väst
    2019-09-24
    Obm Besiktning Väst besiktigade vårt hus inför en försäljning. Besiktningsmannen upplevdes professionell. Köparna tog över besiktningsprotokollet vilket gjorde att besiktningsmannen gick en rundvandring med köparna och gick igenom/förklarade vad han hade upptäckt och förslag till åtgärder om några vilket kändes bra.
    Hej Ann-Marie! Tack för ditt fina betyg! Obm Besiktning Väst
    2019-09-24
    Positivt, uppriktigt, noggrant o seriöst
    Tack Hasse! Roligt att höra att du är nöjd. Ha en fin dag! Obm Besiktning Väst