Oderland Webbhotell AB

Oderland Webbhotell AB

Är du ute efter säkra och enkla lösningar för dina webbtjänster? Vi på Oderland är ett premium webbhotell som sedan 1998 erbjuder allt från webbhotell och webhosting till virtuella servrar och avancerade drifttjänster. Vi arbetar med kunder från alla branscher och vårt mål är alltid att våra tjänster ska vara flexibla, stabila och kraftfulla.

Något vi också strävar efter är att vår support ska vara den bästa möjliga. Därför har vi full kontroll över alla tekniska lösningar och alla i vår personal är mycket kunniga. Hos oss hanteras dina ärenden nästan alltid omedelbart. Varmt välkommen!

Läs vad 92 kunder tycker om Oderland Webbhotell AB 2

• BIRGITTA W
    2021-05-08
    Fantastisk service, kunniga och hjälpsamma En riktigt trygg partner för att hantera företagets data.
    Stort tack Birgitta. Underbart att höra, ha en fin fortsättning på helgen! Oderland Webbhotell AB
  • JAN L
    2021-04-22
    Världsklass !
    Snabba, kunniga och prisvärda.
    Stort tack Jan, vidarebefordrar till supporten ♥️ Ha en riktig fin dag! Oderland Webbhotell AB
    2021-03-08
    Mycket bra support, mycket bra första intryck, håller på och flytta min hemsida till Oderland, och hittills klar 5:a
    2021-03-05
    Oderland har superb support. Svarar snabbt och löser problemet tillsammans med kunden. Det känns så bra!
    Stort tack Ulf! Underbart att höra, ha en riktig trevlig helg nu. Oderland Webbhotell AB
  • HELEN M
    2021-01-22
    Jag är verkligen jättenöjd! Bra support och tydliga manualer.
  • OLOF H
    2020-12-21
    Stabilt

-Grym support
    -bra tjänster
    -satte igång node och staging, de hjälpte mig
  • Peter O
    2020-12-17
    Jag har inte haft Oderland så länge men jämfört med andra webbhotell som jag haft tidigare så spelar Oderland helt klart i en klass för sig. Visst kostar det lite mer, men vad kostar det inte när det strular. Tyvärr finns det många därute som är oseriösa både vad gäller drift och bluffakturor. Heja på och grattis till ett seriöst koncept.
    Datakonsult sedan 35 år,
    Peter
    Stort tack Peter, trevligt att höra! Ha en God Jul & Gott Nytt År! Oderland Webbhotell AB
  • SUSANNE J
    2020-10-09
    Har precis flyttat alla våra webbsidor hit, en stor flytt som har hanterats på bästa sätt. Allt fungerar och de frågor jag haft har jag fått hjälp med direkt. En superbra supportavdelning helt enkelt! Jag är väldigt nöjd!
  • Anders Hans Arne J
    2020-09-23
    Bästa webbhotellet!
    + för mycket bra support.
  • JENNY CECILIA S
    2020-09-20
    Så himla nöjd med Oderland! Toppen support och prisvärt. Väldigt trevlig o hjälpsam snabb support. Vårt förra webbhotell var billigare, men alltid var det nåt problem.
  • ANNKATRIN N
    2020-09-07
    Helt klart det bästa webbhotell jag kan tänka mig!
    Har testat andra innan, men Oderland är exceptionellt bra!
  • Jonny O
    2020-07-14
    Det finns säkert billigare webbhotell. Jag har varit på två av dem, och båda fungerade bra tills de inte fungerade alls. Då visade det sig också att det satt klåpare bakom spakarna som inte kunde kommunicera med sina kunder, inte hjälpa till att fixa problem som de själva orsakat, etcetera.

På Oderland är det raka motsatsen. Servicen är superb. De problem jag hittills har råkat ut för har varit på mitt ansvar, där jag har varit skiten bakom spakarna. Istället för "det är ditt problem", vilket formellt sett är korrekt, har Oderland alltid hjälpt mig att fixa. Och det går snabbt. Nästan oavsett när eller vad problemet är så får man snabba och tydliga svar samt handgriplig hjälp.

Utöver det finns en uppsjö av tjänster och konfigurationer att leka med. "Kom för valfriheten, stanna för servicen", borde vara mottot.
    Så underbart att höra. Stort tack och ha en fin och säker sommar! Oderland Webbhotell AB
    2020-06-11
    Riktigt bra webbhotell. Jag har varit nöjd kund sedan 2013. Verkligen allt finns - funktionsmässigt.
    Sedan starten har jag använt c.a. 5-10% (eller mindre) av bandbredden/utrymmet/tjänsterna i kontrollpanelen och det har funkat riktigt bra.

År 2019 fick jag ett mail om att priset höjs från 1035:- till 2505:- (inkl moms).

Jag mailade och frågade om jag kunde få någon form av dispens med tanke på min användning/mina behov men det ledde till svaret:
    "Vi har i princip inte några rabatter.
    Pengarna går till att kunna leverera tjänster som är marknadsledande i styrka, stabilitet och support."

Jag tycker att det var ett bra svar - om jag hade någonsin behövts använda tjänsterna mer än vad jag gjorde eller kontaktat supporten.

Lite roligt är att den ända gången jag har kontaktat supporten på 7 år är just för denna fråga.

Jag tolkar det som att det saknas flexibilitet och bry till lojala kunder.

Nu lever jag gott på Inleed's webbhotell för 29:- i månaden och även där använder jag c.a. 5% av det jag har möjlighet till att använda.

Tack för att ni sparkade en oviktig kund i rätt riktning (bort från er) efter 7år. <3
    God morgon! Tjänsten du hade har vi inte sålt sedan ca 3-4 år tillbaka. Vi lät dessa fortgå parallellt med våra nuvarande kundkonton. Främsta orsaken till att vi tog beslut om att avsluta dessa som vi informerade om under sommaren 2019 var att cPanel vår kontrollpanel/hantering av servrar byte licensmodell och licenser blev mer än dubbel så dyra per server. Kul att du var nöjd med våra tjänster hittills och lycka till i framtiden. Ha en fin dag! Oderland Webbhotell AB
  • BEN A
    2020-02-18
    Prisvärt med tanke på tekniken, supporten samt att min data finns inom landet! Rekommenderas!
  • Hans Per Erik O
    2020-01-13
    Blixtsnabba servrar, upplever jag, och snabb och tydlig support. Rekommenderas!
    Stort tack för rekommendationen Hans Per Erik! Ha en fin dag Oderland Webbhotell AB
  • 2020-01-10
    Blixtsnabba servrar, extremt många konfigurationsmöjligheter med bra dokumentation och videoinstruktioner samt en kundsupport i världsklass. Att byta webbhotell är besvärligt men bytet till Oderland fungerade klanderfritt och det lönade sig. Helt klart bästa webbhotell som jag har haft.
    Stort Tack Alexander! Otroligt kul att höra. Lycka till med din hosting hos oss och ha en fin helg! Oderland Webbhotell AB
    2019-12-02
    Bästa webbhotellet, med bästa supporten! Alltid lika nöjd, tydliga, vänliga och snabba svar som även den som är helt novis på webbhotellsfrågor förstår.
    2019-11-14
    Har varit kund hos Oderland i 6-7 år och är fruktansvärt nöjd - alltid tillgängliga och hjälpsamma, snabba på att återkoppla och löser alla problem vi ställs inför. Rekommenderas starkt!
  • 2019-10-29
    Har varit kund i ca 10 år och är supernöjd. Tycker att dem alltid haft bra support och prisvärda lösningar.
    Det känns fortfarande lika roligt att ligga i framkant efter dessa 21 år vi har varit igång. Stort tack för din rekommendation och hoppas du får lika fin upplevelse i fortsättningen. Oderland Webbhotell AB
  • Simon S
    2019-10-18
    Mycket bra support, svarar snabbt och utförligt.
    Stort tack Simon för din rekommendation! Ha en fin dag! Oderland Webbhotell AB
  • Fredrik L
    2019-10-07
    Svarar alltid snabbt, snabba servrar, enkel kontrollpanel... grymt helt enkelt. Vart kund i många år (+ mina kunder), det blir bara bättre.
    Stort tack Fredrik för din rekommendation! Ja vår tanke är inte att slå av på takten, vi brinner för det vi gör och för ny teknik! Oderland Webbhotell AB
  • Johan F
    2019-09-23
    Jag blev rekommenderad Oderland för säkert 15 år sedan och har ej tänkt tanken att byta.
  • Marie Christine B
    2019-07-12
    Ni är ju bara bäst helt enkelt :)
    Så underbart att höra och mycket bättre skall det bli. Massa experter inom olika områden kommer hjälpa oss lyfta oss till den nivån vill vill ligga på. Oderland Webbhotell AB
  • Anna R
    2019-05-20
    Oderland är så överlägset bäst. Skulle aldrig ens överväga att använda ett annat webbhotell. Rekommenderar varmt.
    Stort tack Anna! Önskar dig en fin dag Oderland Webbhotell AB
  • Lida C
    2019-04-23
    Jag har haft managed server i säkert 10 år och varit kund nästan dubbla den tiden. Med alla kunder jag har med sina problem som inte jag vet lösningen på direkt, så har ni alltid (ALLTID) hittat en lösning och snabbt dessutom. 5 Recos för problemlösning (som 99% inte var server problem!) och 5 Recos för trevligt bemötande som ni bibehållit trots att ni växt så mycket som ni har gjort!
    Stort tack Lida! Du är nog den enda kunden som vi både haft stå-upp möte samt en tangolektion efteråt ;-) Ha en fin dag! Oderland Webbhotell AB
    2019-03-19
    Mycket nöjd med Oderland. Snabb och kunnig support.
    2019-02-21
    Bäst på alla punkter! Service när det fungerar som bäst och snabbast. Supporten är helt enastående!
    2019-02-20
    En suverän support som alltid ställer upp och svarar på alla frågor, rekommenderas starkt!
  • Andreas H
    2019-01-12
    Hade råkat installera filler i fel mapp och efter detta låg hemsidan nere. Ett Mail till supporten och kort därefter ligger sajten uppe. Fick även lite andra bra tips och Oderland support rädda min dag! Tack så mycket från nöjd kund...
    2018-12-30
    Varit kund hos Oderland sedan 2012 och kommer fortsätta vara det. Det är supersnabbt att komma igång med en ny sajt hos Oderland och som webbhotell har jag inte hittat något som fungerar bättre överlag. Kan konstatera att det är grymt prisvärt baserat på den prestanda man får samt en helt otrolig support som svarar nära på snabbare än man ställt frågan och löser problemet varje gång. Dessutom har de ett system som varnar för om man skulle ha någon ej uppdaterad programvara installerad som innehåller säkerhetsbrister, så att man har en möjlighet att undvika att någon av ens sidor hackas. Rekommenderar gärna Oderland till de flesta som behöver ett riktigt bra webbhotell.
  • Sam S
    2018-12-27
    Verifierad kundrelation
    Katastrofalt dåligt. Undvik detta bolag, mycket krångel fast man vill framstå som att företaget är ett snabbt och simpelt företag. Tills det uppkommer problem, då visar dom sitt rätta ansikte.
    Vi har lagt otroligt mycket tid på ert ärende ang tvist i Aktiebolag. Vi måste hålla oss till rutiner och kan inte ta egna initiativ annars blir vi skadeståndsskyldiga. Ledsen att det blir så här men det är inget vi kan göra, förstår dock dig fullt ut. Oderland Webbhotell AB
    2018-12-05
    Långt ifrån billigast. Mycket bra kontrollpanel och bra prestanda MEN det är en mindre aktör. Försiktighet rekommenderas om det är för affärskritiska tillämpningar. Har varit kund i 5-6år och har under den tiden haft ett antal både kortare längre avbrott, senast den 4/12 2018 då större delen av Oderlands system var otillgängliga en hel dag, som vanligt ingen support tillgänglig under avbrottet. Säger väl allt.
    Hej Är det så att du har kortare avbrott får du gärna återkomma till support. Vi har 99,99% upptid senaste 24mån. Mer om gårdagens avbrott på vår blogg. Oderland Webbhotell AB
    Enligt min kalkylator är drygt 8 timmar av årets tillgängliga 8760 nästan 0,1% (driftavbrottet den 4/12) . Lägg sedan till några kortare avbrott på enstaka timmar bara i december så är era 99.99% bara fantasier. Men man kan ju uppenba rligen räkna på många olika sätt Håkan
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Inga B
    2018-11-21
    Min hemsida försvann, jag hamnade på en "farlig" sida som Norton förklarade som farlig. Jag mailade direkt till Oderland Support, Abuse. Efter 5 minuter fick jag ett mail som frågade vilken hemsida det gällde. Jag hade glömt skriva det. Jag fick uppgifter att de jobbade med problemet och jag kunde se inifrån webhotellet att ärendet var igång.
    Jag kände mig trygg hela tiden och nu finns min hemsida igen. Jag ska göra backup och har uppdaterat alla tillägg som jag fick rådet att göra. Jag fick fler råd som jag också ska följa.
    Stort tack till Oderland Webbhotell AB.

Inga Bergquist
    Eftihanden
  • Johannes M
    2018-11-09
    Jag har haft Oderland som webhotell till företaget i över 10 år och inemellan behövt ringa supporten. Har alltid fått suverän hjälp.
  • Aladin G
    2018-11-07
    Världens bästa webbhotell! Gick från one.com till dem och det går inte att jämföra. Oderland är ett företag som förtjänar en stor eloge där t.o.m. VD går in och hjälper till när det behövs. Tveka inte på detta bolag.
    /Aladin
    2018-10-29
    Min första kontakt med supporten på Oderland har varit toppen. Snabba svar och bra svar. Om det det är så här bra varje gång man kontaktar så är det en solklar 5:a
    2018-10-24
    Underbart med proffsig hantering och så snabba svar!
  • Leif E
    2018-10-12
    Det bästa webbhotell som jag har testat. Och då har jag haft många genom åren. Supersnabb support och snabba svar på mina frågor. Snabb svarstid på min hemsida. Ett webbhotell som det ska vara.
    2018-09-13
    fin, proffsig och trevlig support
  • Ólafur K
    2018-09-11
    Super bra och snabb service. Rekommenderas absoulut. 😊👍👍
  • Thöger O
    2018-08-20
    Mycket nöjd med den support jag får när behovet finns :-)
    2018-06-25
    Att gå ifrån ett webbhotell som är dyrt, långsamt och saknar nya tekniker till Oderland är som att upptäcka en helt ny värld [klistra in Aladdin musiken här].

Jag har gjort prestandatestar mellan mitt föregående webbhotell (ett stort och känt webbhotell här i Sverige), ett av världens största, och billigaste, och så Oderland.

Oderland knäckte de andra två med hästlängder. Oderland har riktigt snabba servrar, med den senaste tekniken. Let's Encrypt, uppdaterat cPanel och PHP med ordentlig hantering av de flesta PHP extensions som är säkra att hantera själv. En säljare för mig xdebug finns också där, även stöd för xdebugs tyngre kusin newrelic finns.
    De har även Softaculous one-click installer som innehåller många applikationer att installera.

Allt är väldigt lätthanterligt för den något kunnige. Och stöter man på problem så har de en support i en helt egen klass. Varenda gång jag varit i kontakt med Oderland så har de varit vänliga, snabba och kunniga.

Priset då? Oderland ligger i den högre prisklassen. Men här får du vad du betalar för.

Vill du ha kvalitet så rekommenderar jag starkt Oderland!
    2018-06-05
    Oderlands webbhotell är superbra! Gäller både det tekniska och supporten!
  • Mikael M
    2018-04-23
    Vi på Tersen kooperativ hyresrättsförening är mycket nöjda kunder hos Oderland sedan 2009. Supporten är utomordentlig bra när den alls behövs, men det är ytterst sällan vi behöver anlita den. Just idag har jag fått mycket snabb och god hjälp med ett för mig obegripligt problem som jag själv, visade det sig, hade orsakat. / Mikael
    Skönt att det löste sig Mikael. Stort tack för dina rekommendation och ha en fin dag! Oderland Webbhotell AB
    2018-04-18
    Strålande produkter/tjänster och en utmärkt kundservice/support, kan bara varmt rekommendera Oderland.
    Underbart att du känner så Ronny. Tack för ditt beröm och ha en fin kväll! Oderland Webbhotell AB
  • Ricky R
    2018-04-09
    Är väldigt nöjd med Oderland. Snabba servrar, bra kontrollpanel, och ibland hinner man inte ens göra en kopp kaffe innan supporten har svarat på ett supportärende. Grymt!
    Supertrevligt Ricky! Stort tack och ha en fin dag! Oderland Webbhotell AB
    2018-03-21
    Har varit kund i 9 år. Jag har sagt det tidigare och har samma uppfattning idag - Oderland Rules!!

Hälsningar Max
    Stort tack Max för dina vänliga ord Ha en fin dag Oderland Webbhotell AB
    2018-02-19
    Jag har varit trogen kund hos Oderland sen 2011 och kan inte vara mer än nöjd. Jag får ofta frågor om varför jag väljer Oderland och jag tror att jag ska börja att hänvisa dem hit och be dem läsa recensionerna. :-)

Jag har innan jag valde Oderland testat Loopia, Binero, One, Crystone, Space2u, FS Data, Manufrog, City Network, Jamtport, Webbkonsulterna och Miss Hosting och ingen av de andra webbhotellen kan mäta sig med Oderland som har allt - snabba servrar, kunnig support och det är ett måste för en webbutvecklare som vill leverera kvalitet. Mina kunder har hemsidan som ett av sina viktigaste verktyg och då gäller det att den fungerar 24/7/365.
    Stort tack Patricia, otroligt kul att höra! Ha en fin dag! Oderland Webbhotell AB
    2018-02-15
    Tack för snabb återkoppling och svar. Så bra att kunna bocka av frågor och få problemet löst.
    Stort tack Sue! Ha en fin kväll Oderland Webbhotell AB
  • Berit D
    2018-02-15
    Snabb respons alltid. Funkar bra!
    Tack så mycket Berit! Ha en fin dag. Oderland Webbhotell AB