Alla kategorier Dator Västra Götaland Göteborg Oderland Webbhotell AB

Oderland Webbhotell AB

Östra Hamngatan 50B, 411 09 Göteborg — Visa karta

Är du ute efter säkra och enkla lösningar för dina webbtjänster? Vi på Oderland är ett premium webbhotell som sedan 1998 erbjuder allt från webbhotell och webhosting till virtuella servrar och avancerade drifttjänster. Vi arbetar med kunder från alla branscher och vårt mål är alltid att våra tjänster ska vara flexibla, stabila och kraftfulla.

Något vi också strävar efter är att vår support ska vara den bästa möjliga. Därför har vi full kontroll över alla tekniska lösningar och alla i vår personal är mycket kunniga. Hos oss hanteras dina ärenden nästan alltid omedelbart. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-21:00
Fre: 07:00-19:00
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 54 kunder tycker om Oderland Webbhotell AB

• Stawed S
    Stawed S skrev om Oderland Webbhotell AB
    fin, proffsig och trevlig support Läs mer
  • Ólafur K
    Ólafur K skrev om Oderland Webbhotell AB
    Super bra och snabb service. Rekommenderas absoulut. 😊👍👍 Läs mer
  • Thöger O
    Thöger O skrev om Oderland Webbhotell AB
    Mycket nöjd med den support jag får när behovet finns :-) Läs mer
  • Linus E
    Linus E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Att gå ifrån ett webbhotell som är dyrt, långsamt och saknar nya tekniker till Oderland är som att upptäcka en helt ny värld [klistra in Aladdin musiken här].

Jag har gjort prestandatestar mellan mitt föregående webbhotell (ett stort och känt webbhotell här i Sverige), ett av världens största, och billigaste, och så Oderland.

Oderland knäckte de andra två med hästlängder. Oderland har riktigt snabba servrar, med den senaste tekniken. Let's Encrypt, uppdaterat cPanel och PHP med ordentlig hantering av de flesta PHP extensions som är säkra att hantera själv. En säljare för mig xdebug finns också där, även stöd för xdebugs tyngre kusin newrelic finns.
    De har även Softaculous one-click installer som innehåller många applikationer att installera.

Allt är väldigt lätthanterligt för den något kunnige. Och stöter man på problem så har de en support i en helt egen klass. Varenda gång jag varit i kontakt med Oderland så har de varit vänliga, snabba och kunniga.

Priset då? Oderland ligger i den högre prisklassen. Men här får du vad du betalar för.

Vill du ha kvalitet så rekommenderar jag starkt Oderland! Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderlands webbhotell är superbra! Gäller både det tekniska och supporten! Läs mer
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Oderland Webbhotell AB
    Vi på Tersen kooperativ hyresrättsförening är mycket nöjda kunder hos Oderland sedan 2009. Supporten är utomordentlig bra när den alls behövs, men det är ytterst sällan vi behöver anlita den. Just idag har jag fått mycket snabb och god hjälp med ett för mig obegripligt problem som jag själv, visade det sig, hade orsakat. / Mikael Läs mer
    2018-04-24 Jack O svarar Mikael M
    Skönt att det löste sig Mikael.
    Stort tack för dina rekommendation och ha en fin dag!
  • Ronny H
    Ronny H skrev om Oderland Webbhotell AB
    Strålande produkter/tjänster och en utmärkt kundservice/support, kan bara varmt rekommendera Oderland. Läs mer
    2018-04-18 Jack O svarar Ronny H
    Underbart att du känner så Ronny.
    Tack för ditt beröm och ha en fin kväll!
  • Ricky R
    Ricky R skrev om Oderland Webbhotell AB
    Är väldigt nöjd med Oderland. Snabba servrar, bra kontrollpanel, och ibland hinner man inte ens göra en kopp kaffe innan supporten har svarat på ett supportärende. Grymt! Läs mer
    2018-04-09 Jack O svarar Ricky R
    Supertrevligt Ricky! Stort tack och ha en fin dag!
  • Max H
    Max H skrev om Oderland Webbhotell AB
    Har varit kund i 9 år. Jag har sagt det tidigare och har samma uppfattning idag - Oderland Rules!!

Hälsningar Max Läs mer
    2018-03-21 Jack O svarar Max H
    Stort tack Max för dina vänliga ord
    Ha en fin dag
  • Patricia E
    Patricia E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har varit trogen kund hos Oderland sen 2011 och kan inte vara mer än nöjd. Jag får ofta frågor om varför jag väljer Oderland och jag tror att jag ska börja att hänvisa dem hit och be dem läsa recensionerna. :-)

Jag har innan jag valde Oderland testat Loopia, Binero, One, Crystone, Space2u, FS Data, Manufrog, City Network, Jamtport, Webbkonsulterna och Miss Hosting och ingen av de andra webbhotellen kan mäta sig med Oderland som har allt - snabba servrar, kunnig support och det är ett måste för en webbutvecklare som vill leverera kvalitet. Mina kunder har hemsidan som ett av sina viktigaste verktyg och då gäller det att den fungerar 24/7/365. Läs mer
    2018-02-19 Jack O svarar Patricia E
    Stort tack Patricia, otroligt kul att höra!
    Ha en fin dag!
  • Sue M
    Sue M skrev om Oderland Webbhotell AB
    Tack för snabb återkoppling och svar. Så bra att kunna bocka av frågor och få problemet löst. Läs mer
    2018-02-15 Jack O svarar Sue M
    Tack så mycket Berit!
    Ha en fin dag.
  • Jari T
    Jari T skrev om Oderland Webbhotell AB
    Efter drygt 9 år hos en annan leverantör så upptäckte jag Oderland och wow vilken skillnad på svarstider och alla "bra och ha" funktioner man fick med på köpet. Läs mer
    2018-02-03 Jack O svarar Jari T
    Välkommen Jari! Hoppas du kommer trivas
  • Adrian B
    Adrian B skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har testat de flesta svenska webbhotell under närmare två decennier – för egen del eller för mina kunder – och Oderland är min absoluta favorit sedan flera år tillbaka.

De är inte Sveriges billigaste webbhotell, men klarar man budgeten så är de bästa valet i mina ögon. Bra teknisk plattform för mig som utvecklare, snabba servrar, bra upptid och inte minst snabb, hjälpsam och kompetent support. Läs mer
    2018-02-01 Jack O svarar Adrian B
    Tack Adrian, underbart att höra!
  • Olle E
    Olle E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderland får full pott! Jag har länge haft problem med dyra serverlösningar som kräver mycket underhåll eller sega webbhotell som inte klarar belastningen, men med Oderlands smarta webbhotellslösning har jag äntligen hittat rätt, man får helt enkelt det goda från båda sidorna. Supporten är fantastisk, inte för att det varit något fel, men de har varit mycket hjälpsamma med flytt av domäner osv. Kontrollpanelen cPanel är mycket trevlig att använda, användarvänlig med många smarta finesser. Oderland är ett av de dyrare svenska webhotellen, men det är fortfarande utan tvekan prisvärt. Jag har hoppat runt bland fyra av de svenska stora webbhotellsleverantörerna, och som det ser ut är det slut med det. Läs mer
    2018-01-22 Jack O svarar Olle E
    Tusen tack Olle!
    Ha en fin kväll
  • Daniel V
    Daniel V skrev om Oderland Webbhotell AB
    Var kund hos Binero i över 10 år, men var tvungen att söka mig bort då deras tjänst helt enkelt är usel. Det går inte att driva en wordpress-sida ens från Binero då det laddar extremt långsamt. Bytta till Oderland och upplever en enorm skillnad. Sidorna laddas blixtsnabbt och jag har alla förutsättningar jag behöver för att kunna bygga ett framgångsrikt företag på webben. Supporten är dessutom utmärkt med möjlighet att chatta vid vissa tider! Visst, det är ganska mycket dyrare än Binero, men det är väl värt pengarna om man är seriös med sin verksamhet. Jag hoppas Oderland fortsätter så här för lång framtid. Glad att man träffat rätt vad avser webbhotell. Läs mer
    2018-01-18 Jack O svarar Daniel V
    Underbart att höra Daniel!
    Ha en fin dag
  • Mattias
    Mattias skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har varit kund i över tio år. Jag fortsätter använda Oderland efter slumpvisa nedslag hos andra webbhotell, av det enkla skälet att Oderland har en väldigt överskådlig och lättanvänd kontrollpanel, där det är lätt att göra merparten av allt som normalt krävs utan att jag behöver fråga supporten om råd. Och skulle jag ändå behöva support så är den blixtsnabb, även på obekväma tider, och det även fast jag inte är någon storkund.
    Jag har alltid fått ett trevligt bemötande, det är alltid hjälpsamma och pedagogiska svar, men som sagt, det bästa är den snabba responsen, för när det skiter sig vill man inte sitta och vänta i dagar. Läs mer
    2018-01-16 Jack O svarar Mattias
    Tack Mattias, underbart att höra!
    Ha en fin dag!
  • Cecilia W
    Cecilia W skrev om Oderland Webbhotell AB
    Har haft Oderland i många år. Alltid snabbt och tydligt svar från supporten. Läs mer
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Oderland Webbhotell AB
    Alltid snabb och bra support, även utanför officiella supporttider. Aldrig varit några problem, bara lösningar. Varit kund i 7-8 år och lär vara med många år till. Läs mer
  • Tim A
    Tim A skrev om Oderland Webbhotell AB
    Varit kund i fem år och aldrig upplevt ett problem!
    Supporten är oklanderlig och gör ett bra jobb i de få fall som de ens behöver kontaktas.
    Ingen idé att leta vidare. Välj Oderland! Läs mer
    2017-11-03 Jack O svarar Tim A
    Tack Tim, underbart att läsa!
    Ha en fin helg,
    2017-11-03 Tim A svarar Jack O
    Credit, when credit's due! Ha en skön helg själv!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Eva A
    Eva A skrev om Oderland Webbhotell AB
    Ett riktigt bra webbhotell med tydlig kundavdelning och c-panel. Snabba svar från supporten. En trygg plats för den som vill ha en fungerande hemsida. Läs mer
  • Bertil F
    Bertil F skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderland ställer upp och ger kvalificerad hjälp om något krånglar. Läs mer
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Oderland Webbhotell AB
    Som vanligt mycket bra service!!!! Läs mer
  • Lisen  P
    Lisen P skrev om Oderland Webbhotell AB
    Tydlig och trevlig layout. Tyvärr är en del info på engelska. Informationen förutsätter att man är ganska kunnig i webbsides-snickeri. De återkopplar snabbt. Läs mer
  • Robert O
    Robert O skrev om Oderland Webbhotell AB
    Driftar sedan 2013 flera sidor hos Oderland, både enkla hemsidor och omfattande system. Jag har aldrig tidigare varit med om en så bra och hjälpsam leverantör, de sätter kunden först på riktigt. De har dessutom en väldigt komplett teknisk plattform där framförallt ssh-access, git och cpanel ger stora möjligheter att skräddarsy sin miljö även på de enklare tjänsterna.
    Jag har testat många av de stora svenska webbhotellen och Oderland springer cirklar runt dem! Läs mer
  • Brian T
    Brian T skrev om Oderland Webbhotell AB
    100% excellent. Ha varit en kund många år men ibland glömmer man hur man ska göra saker. Oderland är alltid losningen.Den bästa jag kan tänka mig. Brian Läs mer
  • Anwer Y
    Anwer Y skrev om Oderland Webbhotell AB
    Avråder starkt från Oderland som misskött oss som kund enormt. Varning! Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har anlitat Oderland i tio år nu. Jag har använt flera av deras tjänster (privatkonto, företagskonto, The Other Cloud och Managed Server) för att sköta webbtjänsterna hos både föreningar och aktiebolag. Oderlands tjänster fungerar alltid mycket bra. Supporten är snabb, vänlig och hjälpsam. Säkerhetstänkandet är mycket bra. Priserna är rimliga för den kvalitet man får. Jag rekommenderar Oderland! Läs mer
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om Oderland Webbhotell AB
    Gick över för ett år sedan då min gamla leverantör strulade.
    Oderland har väldigt kompetent och snabb support, stabil miljö med bra alternativ och priser, samt servrar som ligger uppe i stort sett 100%.
    Kunde inte vara mer nöjd och har flyttat alla mina domäner dit.
    Rekommenderar dem varmt – det är värt varenda krona. Läs mer
  • Leo H
    Leo H skrev om Oderland Webbhotell AB
    Mycket snabb och trevlig support. Läs mer
  • Conny H
    Conny H skrev om Oderland Webbhotell AB
    Driftsäkert, snabb och hjälpsam support m.m. Rekommenderas! Läs mer
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Mycket snabb och bra service! Kompetenta och sjyst bemötande. Läs mer
  • Patrik G
    Patrik G skrev om Oderland Webbhotell AB
    Rekommenderar varmt Oderland! Är supernöjd. Supporten är snabb, trevlig och alltid hjälpsam. Bytte till Oderland och det har jag aldrig ångrat. +++++ Läs mer
    Jack O, David M gillar detta
  • Marc A
    Marc A skrev om Oderland Webbhotell AB
    Deras tjänsteutbud är som sämst väldigt bra och vi har använt deras tjänster i många år nu utan avbrott eller strul. Det som gör Oderland till ett företag utöver det vanliga är deras fantastiska service och hos Oderland möts man av lyhörda människor som förstår din situation. Bland de bästa företag jag har haft att göra med. Läs mer
  • Pontus K
    Pontus K skrev om Oderland Webbhotell AB
    Har haft dom i flera år, och har väl egentligen aldrig sett en fördel med att ha dom. Dom är inte nödvändigtvis sämre än många andra, men inte bättre heller. Att logga in på webmail i mobilen fungerar jättedåligt. Går inte att navigera. Spam filtrena i emailen fungerar inte alls bra... har hundratals mails i veckan som jag klassar som spam, och då säger dom till mig att logga in på en annan del av deras system och fylla i adress för adress....det tar timmar att knappa in 100 tals mailadresser, borde finns en knapp som säger "blockera avsändare" istället eller en bättre fungerande skräppostmapp.
    Sen att ha 3 olika inloggnings sidor för olika saker på sidan blir också ganska omständigt. istället för att ha en samlad portal där man finner allt man behöver. Men plus för snabba svar på supporten. Läs mer
  • Axel R
    Axel R skrev om Oderland Webbhotell AB
    bytte till oderland för några år sen. Sedan dess har jag flyttat över alla jag jobbar med till oderland. Bra service och tjänster till ett vettigt pris. Läs mer
    David M gillar detta
  • Emric M
    Emric M skrev om Oderland Webbhotell AB
    Vill ge en extra shoutout till kundsupporten. Tydliga och trevliga svar på under 5min även för mer tekniska problem! :) Läs mer
  • martin k
    martin k skrev om Oderland Webbhotell AB
    Supernöjd rekommenderas verkligen! Läs mer
  • My P
    My P skrev om Oderland Webbhotell AB
    Alltid trevliga och hjälpsamma. Bra tjänster och kan rekommendera Oderland! Läs mer
  • Stellan S
    Stellan S skrev om Oderland Webbhotell AB
    Alltid lika snabba och tillmötesgående Läs mer
  • Linda J
    Linda J skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderland har världens bästa Support!
    Egentligen funkar allt med Oderland bra, men ibland gör jag saker som jag inte borde och då blir det lite tokigt. Då är Oderland där snabbt som blixten och rättar till mina misstag. Även på kvällen efter kontorstid är de där och fixar.
    Bara älskar Oderland och deras support. Rekommenderar Oderland till alla. Läs mer
  • Norbert J
    Norbert J skrev om Oderland Webbhotell AB
    Onödigt nitisk support med bristande förmåga till rationellt tänkande.
    Men bättre än one.com som inte har telefonsupport över huvud taget. Läs mer
  • Jeanette N
    Jeanette N skrev om Oderland Webbhotell AB
    super bra och snabbt, problemet är löst! Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Oderland Webbhotell AB
    Bra support och vänligt bemötande och det även på udda tider. Läs mer
  • Michael O
    Michael O skrev om Oderland Webbhotell AB
    Har haft Oderland som leverantör i 5-6 år nu, efter strul med min gamla leverantör.
    Det är inte ofta man behöver kontakta deras support, allt fungerar oftast kanon. Men dom 2 gånger, jag behövt support, har dom svarat underbart snabbt! En stor eloge till personalen på supporten för snabbt och vänligt bemötande!
    Jag älskar när företag levererar det dom lovar :) Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Oderland Webbhotell AB
    Snabbt, stabilt och grym kundtjänst som alltid är behjälplig! Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderland är snabbt, bra och kul! Läs mer
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Oderland Webbhotell AB
    Tack Erik Ellsinger för all din hjälp! Läs mer
  • Mira L
    Mira L skrev om Oderland Webbhotell AB
    Har använt Oderland i mer än 14 år och aldrig haft problem. Utmärkt service och support. Bra tjänster. Stabilt och driftsäkert. Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Oderland Webbhotell AB