Oderland Webbhotell AB

Östra Hamngatan 50B, 411 09 Göteborg — Visa karta

Är du ute efter säkra och enkla lösningar för dina webbtjänster? Vi på Oderland är ett premium webbhotell som sedan 1998 erbjuder allt från webbhotell och webhosting till virtuella servrar och avancerade drifttjänster. Vi arbetar med kunder från alla branscher och vårt mål är alltid att våra tjänster ska vara flexibla, stabila och kraftfulla.

Något vi också strävar efter är att vår support ska vara den bästa möjliga. Därför har vi full kontroll över alla tekniska lösningar och alla i vår personal är mycket kunniga. Hos oss hanteras dina ärenden nästan alltid omedelbart. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-21:00
Fre: 07:00-19:00
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 73 kunder tycker om Oderland Webbhotell AB

• Simon S

2019-10-18

Simon S skrev om Oderland Webbhotell AB
    Mycket bra support, svarar snabbt och utförligt. Läs mer
  • FREDRIK L

2019-10-07

FREDRIK L skrev om Oderland Webbhotell AB
    Svarar alltid snabbt, snabba servrar, enkel kontrollpanel... grymt helt enkelt. Vart kund i många år (+ mina kunder), det blir bara bättre. Läs mer
  • JOHAN F

2019-09-23

JOHAN F skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag blev rekommenderad Oderland för säkert 15 år sedan och har ej tänkt tanken att byta. Läs mer
  • Marie Christine B

2019-07-12

Marie Christine B skrev om Oderland Webbhotell AB
    Ni är ju bara bäst helt enkelt :) Läs mer
    2019-07-12 Jack O svarar Marie Christine B
    Så underbart att höra och mycket bättre skall det bli. Massa experter inom olika områden kommer hjälpa oss lyfta oss till den nivån vill vill ligga på.
    Marie Christine B gillar detta
  • ANNA R

2019-05-20

ANNA R skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderland är så överlägset bäst. Skulle aldrig ens överväga att använda ett annat webbhotell. Rekommenderar varmt. Läs mer
    2019-05-20 Jack O svarar ANNA R
    Stort tack Anna! Önskar dig en fin dag
  • LIDA C

2019-04-23

LIDA C skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har haft managed server i säkert 10 år och varit kund nästan dubbla den tiden. Med alla kunder jag har med sina problem som inte jag vet lösningen på direkt, så har ni alltid (ALLTID) hittat en lösning och snabbt dessutom. 5 Recos för problemlösning (som 99% inte var server problem!) och 5 Recos för trevligt bemötande som ni bibehållit trots att ni växt så mycket som ni har gjort! Läs mer
    2019-04-23 Jack O svarar LIDA C
    Stort tack Lida! Du är nog den enda kunden som vi både haft stå-upp möte samt en tangolektion efteråt ;-)
  • 2019-03-19

Bengt W skrev om Oderland Webbhotell AB
    Mycket nöjd med Oderland. Snabb och kunnig support. Läs mer
  • 2019-02-21

Lena Andrén skrev om Oderland Webbhotell AB
    Bäst på alla punkter! Service när det fungerar som bäst och snabbast. Supporten är helt enastående! Läs mer
  • 2019-02-20

Robert H skrev om Oderland Webbhotell AB
    En suverän support som alltid ställer upp och svarar på alla frågor, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Andreas H

2019-01-12

Andreas H skrev om Oderland Webbhotell AB
    Hade råkat installera filler i fel mapp och efter detta låg hemsidan nere. Ett Mail till supporten och kort därefter ligger sajten uppe. Fick även lite andra bra tips och Oderland support rädda min dag! Tack så mycket från nöjd kund... Läs mer
  • 2018-12-30

Fredrik G skrev om Oderland Webbhotell AB
    Varit kund hos Oderland sedan 2012 och kommer fortsätta vara det. Det är supersnabbt att komma igång med en ny sajt hos Oderland och som webbhotell har jag inte hittat något som fungerar bättre överlag. Kan konstatera att det är grymt prisvärt baserat på den prestanda man får samt en helt otrolig support som svarar nära på snabbare än man ställt frågan och löser problemet varje gång. Dessutom har de ett system som varnar för om man skulle ha någon ej uppdaterad programvara installerad som innehåller säkerhetsbrister, så att man har en möjlighet att undvika att någon av ens sidor hackas. Rekommenderar gärna Oderland till de flesta som behöver ett riktigt bra webbhotell. Läs mer
  • Sam S

2018-12-27

Verifierad kundrelation
    Sam S skrev om Oderland Webbhotell AB
    Katastrofalt dåligt. Undvik detta bolag, mycket krångel fast man vill framstå som att företaget är ett snabbt och simpelt företag. Tills det uppkommer problem, då visar dom sitt rätta ansikte. Läs mer
    2018-12-27 Jack O svarar Sam S
    Vi har lagt otroligt mycket tid på ert ärende ang tvist i Aktiebolag. Vi måste hålla oss till rutiner och kan inte ta egna initiativ annars blir vi skadeståndsskyldiga.
    Ledsen att det blir så här men det är inget vi kan göra, förstår dock dig fullt ut.
  • 2018-12-05

Håkan skrev om Oderland Webbhotell AB
    Långt ifrån billigast. Mycket bra kontrollpanel och bra prestanda MEN det är en mindre aktör. Försiktighet rekommenderas om det är för affärskritiska tillämpningar. Har varit kund i 5-6år och har under den tiden haft ett antal både kortare längre avbrott, senast den 4/12 2018 då större delen av Oderlands system var otillgängliga en hel dag, som vanligt ingen support tillgänglig under avbrottet. Säger väl allt. Läs mer
    2018-12-05 Jack O svarar Håkan
    Hej
    Är det så att du har kortare avbrott får du gärna återkomma till support. Vi har 99,99% upptid senaste 24mån.
    Mer om gårdagens avbrott på vår blogg.
    2018-12-28 Håkan svarar Jack O
    Enligt min kalkylator är drygt 8 timmar av årets tillgängliga 8760 nästan 0,1% (driftavbrottet den 4/12) . Lägg sedan till några kortare avbrott på enstaka timmar bara i december så är era 99.99% bara fantasier. Men man kan ju uppenba rligen räkna på många olika sätt
  • Inga B

2018-11-21

Inga B skrev om Oderland Webbhotell AB
    Min hemsida försvann, jag hamnade på en "farlig" sida som Norton förklarade som farlig. Jag mailade direkt till Oderland Support, Abuse. Efter 5 minuter fick jag ett mail som frågade vilken hemsida det gällde. Jag hade glömt skriva det. Jag fick uppgifter att de jobbade med problemet och jag kunde se inifrån webhotellet att ärendet var igång.
    Jag kände mig trygg hela tiden och nu finns min hemsida igen. Jag ska göra backup och har uppdaterat alla tillägg som jag fick rådet att göra. Jag fick fler råd som jag också ska följa.
    Stort tack till Oderland Webbhotell AB.

Inga Bergquist
    Eftihanden Läs mer
  • Johannes M

2018-11-09

Johannes M skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har haft Oderland som webhotell till företaget i över 10 år och inemellan behövt ringa supporten. Har alltid fått suverän hjälp. Läs mer
  • Aladin G

2018-11-07

Aladin G skrev om Oderland Webbhotell AB
    Världens bästa webbhotell! Gick från one.com till dem och det går inte att jämföra. Oderland är ett företag som förtjänar en stor eloge där t.o.m. VD går in och hjälper till när det behövs. Tveka inte på detta bolag.
    /Aladin Läs mer
  • 2018-10-29

Henrik B skrev om Oderland Webbhotell AB
    Min första kontakt med supporten på Oderland har varit toppen. Snabba svar och bra svar. Om det det är så här bra varje gång man kontaktar så är det en solklar 5:a Läs mer
  • 2018-10-24

Helene D skrev om Oderland Webbhotell AB
    Underbart med proffsig hantering och så snabba svar! Läs mer
  • Leif E

2018-10-12

Leif E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Det bästa webbhotell som jag har testat. Och då har jag haft många genom åren. Supersnabb support och snabba svar på mina frågor. Snabb svarstid på min hemsida. Ett webbhotell som det ska vara. Läs mer
  • 2018-09-13

Stawed S skrev om Oderland Webbhotell AB
    fin, proffsig och trevlig support Läs mer
  • Ólafur K

2018-09-11

Ólafur K skrev om Oderland Webbhotell AB
    Super bra och snabb service. Rekommenderas absoulut. 😊👍👍 Läs mer
  • Thöger O

2018-08-20

Thöger O skrev om Oderland Webbhotell AB
    Mycket nöjd med den support jag får när behovet finns :-) Läs mer
  • 2018-06-25

Linus E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Att gå ifrån ett webbhotell som är dyrt, långsamt och saknar nya tekniker till Oderland är som att upptäcka en helt ny värld [klistra in Aladdin musiken här].

Jag har gjort prestandatestar mellan mitt föregående webbhotell (ett stort och känt webbhotell här i Sverige), ett av världens största, och billigaste, och så Oderland.

Oderland knäckte de andra två med hästlängder. Oderland har riktigt snabba servrar, med den senaste tekniken. Let's Encrypt, uppdaterat cPanel och PHP med ordentlig hantering av de flesta PHP extensions som är säkra att hantera själv. En säljare för mig xdebug finns också där, även stöd för xdebugs tyngre kusin newrelic finns.
    De har även Softaculous one-click installer som innehåller många applikationer att installera.

Allt är väldigt lätthanterligt för den något kunnige. Och stöter man på problem så har de en support i en helt egen klass. Varenda gång jag varit i kontakt med Oderland så har de varit vänliga, snabba och kunniga.

Priset då? Oderland ligger i den högre prisklassen. Men här får du vad du betalar för.

Vill du ha kvalitet så rekommenderar jag starkt Oderland! Läs mer
  • 2018-06-05

Henrik S skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderlands webbhotell är superbra! Gäller både det tekniska och supporten! Läs mer
  • Mikael M

2018-04-23

Mikael M skrev om Oderland Webbhotell AB
    Vi på Tersen kooperativ hyresrättsförening är mycket nöjda kunder hos Oderland sedan 2009. Supporten är utomordentlig bra när den alls behövs, men det är ytterst sällan vi behöver anlita den. Just idag har jag fått mycket snabb och god hjälp med ett för mig obegripligt problem som jag själv, visade det sig, hade orsakat. / Mikael Läs mer
    2018-04-24 Jack O svarar Mikael M
    Skönt att det löste sig Mikael.
    Stort tack för dina rekommendation och ha en fin dag!
  • 2018-04-18

Ronny H skrev om Oderland Webbhotell AB
    Strålande produkter/tjänster och en utmärkt kundservice/support, kan bara varmt rekommendera Oderland. Läs mer
    2018-04-18 Jack O svarar Ronny H
    Underbart att du känner så Ronny.
    Tack för ditt beröm och ha en fin kväll!
  • Ricky R

2018-04-09

Ricky R skrev om Oderland Webbhotell AB
    Är väldigt nöjd med Oderland. Snabba servrar, bra kontrollpanel, och ibland hinner man inte ens göra en kopp kaffe innan supporten har svarat på ett supportärende. Grymt! Läs mer
    2018-04-09 Jack O svarar Ricky R
    Supertrevligt Ricky! Stort tack och ha en fin dag!
  • 2018-03-21

Max H skrev om Oderland Webbhotell AB
    Har varit kund i 9 år. Jag har sagt det tidigare och har samma uppfattning idag - Oderland Rules!!

Hälsningar Max Läs mer
    2018-03-21 Jack O svarar Max H
    Stort tack Max för dina vänliga ord
    Ha en fin dag
  • 2018-02-19

Patricia E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har varit trogen kund hos Oderland sen 2011 och kan inte vara mer än nöjd. Jag får ofta frågor om varför jag väljer Oderland och jag tror att jag ska börja att hänvisa dem hit och be dem läsa recensionerna. :-)

Jag har innan jag valde Oderland testat Loopia, Binero, One, Crystone, Space2u, FS Data, Manufrog, City Network, Jamtport, Webbkonsulterna och Miss Hosting och ingen av de andra webbhotellen kan mäta sig med Oderland som har allt - snabba servrar, kunnig support och det är ett måste för en webbutvecklare som vill leverera kvalitet. Mina kunder har hemsidan som ett av sina viktigaste verktyg och då gäller det att den fungerar 24/7/365. Läs mer
    2018-02-19 Jack O svarar Patricia E
    Stort tack Patricia, otroligt kul att höra!
  • 2018-02-15

Sue M skrev om Oderland Webbhotell AB
    Tack för snabb återkoppling och svar. Så bra att kunna bocka av frågor och få problemet löst. Läs mer
    2018-02-15 Jack O svarar Sue M

Ha en fin dag.
  • Jari T

2018-02-03

Jari T skrev om Oderland Webbhotell AB
    Efter drygt 9 år hos en annan leverantör så upptäckte jag Oderland och wow vilken skillnad på svarstider och alla "bra och ha" funktioner man fick med på köpet. Läs mer
    2018-02-03 Jack O svarar Jari T
    Välkommen Jari! Hoppas du kommer trivas
  • 2018-02-01

Adrian B skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har testat de flesta svenska webbhotell under närmare två decennier – för egen del eller för mina kunder – och Oderland är min absoluta favorit sedan flera år tillbaka.

De är inte Sveriges billigaste webbhotell, men klarar man budgeten så är de bästa valet i mina ögon. Bra teknisk plattform för mig som utvecklare, snabba servrar, bra upptid och inte minst snabb, hjälpsam och kompetent support. Läs mer
    2018-02-01 Jack O svarar Adrian B
    Tack Adrian, underbart att höra!
  • Olle E

2018-01-22

Olle E skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderland får full pott! Jag har länge haft problem med dyra serverlösningar som kräver mycket underhåll eller sega webbhotell som inte klarar belastningen, men med Oderlands smarta webbhotellslösning har jag äntligen hittat rätt, man får helt enkelt det goda från båda sidorna. Supporten är fantastisk, inte för att det varit något fel, men de har varit mycket hjälpsamma med flytt av domäner osv. Kontrollpanelen cPanel är mycket trevlig att använda, användarvänlig med många smarta finesser. Oderland är ett av de dyrare svenska webhotellen, men det är fortfarande utan tvekan prisvärt. Jag har hoppat runt bland fyra av de svenska stora webbhotellsleverantörerna, och som det ser ut är det slut med det. Läs mer
    2018-01-22 Jack O svarar Olle E
    Tusen tack Olle!
    Ha en fin kväll
  • Daniel V

2018-01-18

Daniel V skrev om Oderland Webbhotell AB
    Var kund hos Binero i över 10 år, men var tvungen att söka mig bort då deras tjänst helt enkelt är usel. Det går inte att driva en wordpress-sida ens från Binero då det laddar extremt långsamt. Bytta till Oderland och upplever en enorm skillnad. Sidorna laddas blixtsnabbt och jag har alla förutsättningar jag behöver för att kunna bygga ett framgångsrikt företag på webben. Supporten är dessutom utmärkt med möjlighet att chatta vid vissa tider! Visst, det är ganska mycket dyrare än Binero, men det är väl värt pengarna om man är seriös med sin verksamhet. Jag hoppas Oderland fortsätter så här för lång framtid. Glad att man träffat rätt vad avser webbhotell. Läs mer
    2018-01-18 Jack O svarar Daniel V
    Underbart att höra Daniel!
    Ha en fin dag
  • 2018-01-16

Mattias skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har varit kund i över tio år. Jag fortsätter använda Oderland efter slumpvisa nedslag hos andra webbhotell, av det enkla skälet att Oderland har en väldigt överskådlig och lättanvänd kontrollpanel, där det är lätt att göra merparten av allt som normalt krävs utan att jag behöver fråga supporten om råd. Och skulle jag ändå behöva support så är den blixtsnabb, även på obekväma tider, och det även fast jag inte är någon storkund.
    Jag har alltid fått ett trevligt bemötande, det är alltid hjälpsamma och pedagogiska svar, men som sagt, det bästa är den snabba responsen, för när det skiter sig vill man inte sitta och vänta i dagar. Läs mer
    2018-01-16 Jack O svarar Mattias
    Tack Mattias, underbart att höra!
  • Cecilia W

2017-12-10

Cecilia W skrev om Oderland Webbhotell AB
    Har haft Oderland i många år. Alltid snabbt och tydligt svar från supporten. Läs mer
  • Jonas F

2017-11-07

Jonas F skrev om Oderland Webbhotell AB
    Alltid snabb och bra support, även utanför officiella supporttider. Aldrig varit några problem, bara lösningar. Varit kund i 7-8 år och lär vara med många år till. Läs mer
  • Tim A

2017-11-03

Tim A skrev om Oderland Webbhotell AB
    Varit kund i fem år och aldrig upplevt ett problem!
    Supporten är oklanderlig och gör ett bra jobb i de få fall som de ens behöver kontaktas.
    Ingen idé att leta vidare. Välj Oderland! Läs mer
    2017-11-03 Jack O svarar Tim A
    Tack Tim, underbart att läsa!
    Ha en fin helg,
    2017-11-03 Tim A svarar Jack O
    Credit, when credit's due! Ha en skön helg själv!
  • Eva A

2017-10-30

Eva A skrev om Oderland Webbhotell AB
    Ett riktigt bra webbhotell med tydlig kundavdelning och c-panel. Snabba svar från supporten. En trygg plats för den som vill ha en fungerande hemsida. Läs mer
  • 2017-09-25

Bertil F skrev om Oderland Webbhotell AB
    Oderland ställer upp och ger kvalificerad hjälp om något krånglar. Läs mer
  • Gunnar L

2017-09-01

Gunnar L skrev om Oderland Webbhotell AB
    Som vanligt mycket bra service!!!! Läs mer
  • 2017-08-06

Lisen P skrev om Oderland Webbhotell AB
    Tydlig och trevlig layout. Tyvärr är en del info på engelska. Informationen förutsätter att man är ganska kunnig i webbsides-snickeri. De återkopplar snabbt. Läs mer
  • Robert O

2017-08-02

Robert O skrev om Oderland Webbhotell AB
    Driftar sedan 2013 flera sidor hos Oderland, både enkla hemsidor och omfattande system. Jag har aldrig tidigare varit med om en så bra och hjälpsam leverantör, de sätter kunden först på riktigt. De har dessutom en väldigt komplett teknisk plattform där framförallt ssh-access, git och cpanel ger stora möjligheter att skräddarsy sin miljö även på de enklare tjänsterna.
    Jag har testat många av de stora svenska webbhotellen och Oderland springer cirklar runt dem! Läs mer
  • 2017-07-28

Brian T skrev om Oderland Webbhotell AB
    100% excellent. Ha varit en kund många år men ibland glömmer man hur man ska göra saker. Oderland är alltid losningen.Den bästa jag kan tänka mig. Brian Läs mer
  • Anwer Y

2017-05-18

Verifierad kundrelation
    Anwer Y skrev om Oderland Webbhotell AB
    Avråder starkt från Oderland som misskött oss som kund enormt. Varning! Läs mer
  • Johan G

2017-01-29

Johan G skrev om Oderland Webbhotell AB
    Jag har anlitat Oderland i tio år nu. Jag har använt flera av deras tjänster (privatkonto, företagskonto, The Other Cloud och Managed Server) för att sköta webbtjänsterna hos både föreningar och aktiebolag. Oderlands tjänster fungerar alltid mycket bra. Supporten är snabb, vänlig och hjälpsam. Säkerhetstänkandet är mycket bra. Priserna är rimliga för den kvalitet man får. Jag rekommenderar Oderland! Läs mer
  • Madeleine L

2016-12-27

Madeleine L skrev om Oderland Webbhotell AB
    Gick över för ett år sedan då min gamla leverantör strulade.
    Oderland har väldigt kompetent och snabb support, stabil miljö med bra alternativ och priser, samt servrar som ligger uppe i stort sett 100%.
    Kunde inte vara mer nöjd och har flyttat alla mina domäner dit.
    Rekommenderar dem varmt – det är värt varenda krona. Läs mer
  • 2016-12-12

Leo H skrev om Oderland Webbhotell AB
    Mycket snabb och trevlig support. Läs mer
  • Conny H

2016-11-02