Odla.nu

• BadgeFiveYears
13 431
4.4
Till webbshopen Dela

Vi älskar odling! Sedan 1998 har vi levererat hem växter till alla odlingsintresserade runt om i Sverige. Alla våra växter drivs upp eller mellanlandar i vårt nybyggda växthus i Kristianstad. Här vattnas, rensas och kontrolleras växterna noggrant av odlingsteamet flera gånger om dagen. Väljer du att handla från vår e-handel...

13431 omdömen om Odla.nu

Sedan starten hos Reco 2020

Susanna W
Skrev om Odla.nu

Beställde blomknölar till Ranunkel som levererades snabbt och innehöll fler än utlovat. Stort plus för det! Dessutom låg det oväntat en påse blomfröer ii paketet med ett litet brev. Sånt blir man glad av! Nu återstår att se hur blomknölarna utvecklas.

Eva Christina J

Trevlig sida, bra priser och god kvalite

Lisbet H

Snabb leverans. Fina sticklingar

Thomas N
Skrev om Odla.nu

Snabb leverans av beställd produkt. Har ej hunnit prova då det är en sommarprodukt

Paulina R
Skrev om Odla.nu

Bra paketering och fin service. Det saknades en del av ett stativ i paketet. Jag skrev till kundservice som svarade direkt nästkommande arbetsdag och skickade delen som saknades. Väldigt snabba och trevligt bemötande. Sådant uppskattas!

Tuva L
Skrev om Odla.nu

Snabba leveranser och fina plantor.

Anna S
Skrev om Odla.nu

Intressant blandning av produkter, tips och inspiration

Bernth A
Skrev om Odla.nu

Snabb service vid min reklamation

Ingrid T
Skrev om Odla.nu

Hej! Jag har tidigare år köpt pelargonsticklingar av Odla.nu. Det har fungerat mycket bra då. Nyligen köpte jag 2 stycken 3-pack med sticklingar för dels zonalpelargon, dels hängpelargon. Jag tog hand om sticklingarna samma dag som de l levererades. Tyvärr ser jag nu att det var ett dåligt köp. En av sticklingarna kommer att klara sig fint och ytterligare en stickling kan möjligen klara sig och växa. De övriga fyra sticklingarna kommer nog att helt vissna ner. Jag tittar till dem ett par gånger varje dag, men det ser...

Anna N
Skrev om Odla.nu

Jag upplever att sortimentet var större förra året. Annars är jag nöjd.

Kerstin H
Skrev om Odla.nu

Enkelt och snabbt att handla Hade förväntning att utan krångel göra mitt köp, vilket Odla.nu levde upp till, till fullo. Köpte fröpåsar och betalade via Klarna utan krångel och fick en snabb leverans av samtliga fröpåsar jag beställt. Smidig hantering! Tack!

Carina Marianne A

Bra saker och snabb hantering. Har allt för odlaren i trädgården.

Eva B
Skrev om Odla.nu

Funkar bra. Hyfsat levande växter i leveransen. Bäst i början av säsong, senare är växterna, av naturliga skäl, lite rangliga och försvagade.

Elisabeth A

Lätt att beställa. Fick en felaktig leverans av planta och fick ett trevligt bemötande att de skickar rätt produkter direkt. Leverans tog bara nån dag. Uppskattat!!

Ulrica E
Skrev om Odla.nu

Snabb leverans och fina, kraftiga sticklingar.

Åsa Maria M

Läsa hemma i lugn och ro. Om dom olika växterna intresset finns för. Sedan bara klicka hem och du har om hemma om ett par dagar.

Katarina R
Skrev om Odla.nu

Enkelt och smidigt. Men över en veckas väntetid för att få varorna.

Pia G
Skrev om Odla.nu

Lätt att beställa, snabb leverans, välpaketerade emballage, om någon vara mått lite sämre, så har jag bara skickat foto på varan så har det skickat en ny. Mycket pålitligt företag. Har beställt från dem några säsonger nu. Jättenöjd.

Carina R
Skrev om Odla.nu

Mycket fina växter, snabb leverans supernöjd helt enkelt :)

Brita L
Skrev om Odla.nu

Jag handlade pelargoner, både stora och sticklingar i tre-pack. De brukar vara fina, så också denna gången. Tyvärr var inte förpackningarna lika stängda som de brukar vara, så när jag packade upp dem i år så föll det ut en del jord. Inget större fel men något som jag kan påpeka ändå. Sen har det blivit dyrare, både med varorna och frakten men det kanske odla inte kan göra så mycket åt.

Mia-Marie S

Generellt tycker jag odla är bra, men tråkigt när man vill ha något o det är slut, för frakten är ganska dyr och man måste upp i ganska hög summa för fraktfritt. Det andra var att 2 av mina pelagoner var mögliga när dem kom, den här gången, så jag hoppas dem tar sig.

Kerstin F
Skrev om Odla.nu

Jag fick min växt levererat till dörren är nöjd med både den och servicen precis som jag vill att det ska vara

Ritva Helena K

Allt gick som det brukar gå, mycket bra

Christer B
Skrev om Odla.nu

Jag har handlat av Odla flera gånger. Alla plantor har vait i bra skick och har överlevt i trädgården. Snabb service och betydligt större urval än om jag går till en handelsträdgård. Nöjd.

Martina W
Skrev om Odla.nu

Ofta tycker jag att det har funkat bra, snabb leverans och bra produkter. Men när jag en gång hade problem med att buskar var i dåligt skick inte tog sig när jag planterat var det en evig kommunikation innan jag till slut fick pengar tillbaka, visserligen snarare pga Klarnas oförmåga, men kommunikationen mellan Klarna och Odla verkar inte finnas heller. Nu hade jag precis köpt nytt och fick levererat för ca två veckor sedan, allt ok och såg bra ut utom två vita liljor/lökar som var helt intorkade och en möglig, men orkar...

Karin S
Skrev om Odla.nu

Allt fungerade jätte bra och bra varor!

Karin A
Skrev om Odla.nu

Bra företag som skickade fina perenner, bra packade. Jag är nöjd med mitt köp!

Ann J
Skrev om Odla.nu

Fungerade bra både med betalning och leverans. Fick en krukväxt som var vacker och som inte hade tagit skada transporten.

Leif Ö
Skrev om Odla.nu

Bra, har fått bra plantor. Återkommer nästa vår. Leif Önell. trädgårdsintresserad

Katarzyna L

Snabb leverans och växter levererade i gott skick🌸🌷 jag är jättenöjd ☺️

Katarina U
Skrev om Odla.nu

Mycket fina plantor och smidig betalning

Eva-Gunilla A

Superbra och snabb leverans. Fräscha växter.

Ewa G
Skrev om Odla.nu

En enkel och tydlig hemsida, enkelt att beställa och snabb leverans. Växterna är friska och mycket väl packade.

Anna R
Skrev om Odla.nu

Mycket nöjd alla sticklingar anlände i perfekt skicka och har acklimatiserat sig väl! De ser ut att bli fina välmående blommor!

Britt B
Skrev om Odla.nu

Odla har blivit bättre. Nu fick jag allt som jag beställt och det ser ut som rätt sort. Men ff är knölar väldigt små och priset är ganska högt. Packet var bra likaså transporten.

Ingrid B
Skrev om Odla.nu

Borde kanske ha större utbud på vissa trädgårdsväxter.

Lisbeth P
Skrev om Odla.nu

Jag har alltid varit nöjd med mina plantor från Odla Nu. Jag köpte en doft Caprifol planta.

Anna M
Skrev om Odla.nu

Smidigt! Levande växter kom i bra skick och snabbt.

Niraj J
Skrev om Odla.nu

Lätt beskrivning och bra odlings råd om alla varor. Lätt att beställa. Snabb leverans Köpte grönsaks - och blommfrö.

Stig F
Skrev om Odla.nu

Bra varor och leverans i rimlig tid

Barbro N

Snabb leverans. Växterna är i fint skick (oftast) när de kommer. Bra utbud

Therése B
Skrev om Odla.nu

Fina pluggplantor, imponerande kvalitet!

Maj Irma Monika V

Varans beskrivning var exakt vad jag trodde,. Snabb leverans. Mycket nöjd

Mikael H
Skrev om Odla.nu

Jag fick det jag beställt plus en liten påse från gratis så det var bra. Leveransen var ganska snabb men långsammare än ett annat företag jag beställt från.

Eva-Pia N
Skrev om Odla.nu

Snabb leverans. Nöjd av varorna som var helt efter förväntning.

Rose-Marie D

Snabbt och enkelt. Synd bara att några är lite mögliga. Men hoppas att de klarar sig. Det är pelargoner. Klarat dom sig kommer jag absolut att handla igen.

Anja S
Skrev om Odla.nu

Jag köpte årets pelargon. Snabb och smidig leverans fram till dörren. Jätte nöjd.

Jörgen S
Skrev om Odla.nu

Plantorna levde och såg bra ut

Gunilla Rosmarie G

Bra kvalitet på plantorna, och snabb leverans

Sofia S
Skrev om Odla.nu

Snabbt och enkelt att beställa, bra varor.