Oktopal AB

Oktopal AB

Välkommen till Oktopal AB!

Vi på Oktopal AB är proffs på hus och fastigheter. Vi har lång erfarenhet och en stor kunskapsbas inom ventilation och husbesiktningar. Vi som jobbar på Oktopal AB är sex erfarna och kvalificerade besiktningsmän som kan det mesta inom fuktproblem, energifrågor, byggnadsteknik, problem med radon och mycket mer.

Vi hjälper dig med: Luftvärmepumpar, värmepump, badrumsbesiktning, OVK ventilation, husbesiktning och energideklaration.

Vi säljer och installerar avfuktare och du kan anlita oss oavsett om du är privatperson eller företag. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor.

Läs vad 39 kunder tycker om Oktopal AB 2

2021-07-22
    Jag tycker ni är bra, bra bemötande då man ringer tack!
    2021-07-19
    Enkel kontakt och professionell besiktningsman.
    2021-07-11
    Blev bra bemött. Hade inga speciella förväntningar. Vi hade beställt en energibesiktning inför husförsäljning.
    2021-07-08
    Att skicka en faktura på 20 dagar och inte 30 som det ska vara är ok så länge kunden är INFORMERAD. Det blev inte jag och satte den på 30 dagar. Nu är det hot på i kasso på totalt 240kr

Har haft företag själv i 37 år, och med sådana här fasoner vinner man inga pluspoäng:-(
    Hej Love. Alltid tråkigt med missnöjd kund. Det finns ingen lag eller annat som ger kunder rätt till 30 dagar på faktura. Men jag vet att det är en vanligt förekommande missuppfattning. Hade du hört av dig till oss på en gång så hade vi löst detta utan problem. Nu har vi hörts på telefon och vi tar bort de avgifter som tillkommit p.g.a. för sen betalning och vi hoppas att du i alla fall ska känna dig lite mer nöjd. Oktopal AB
    2021-07-05
    ..................................................................................................................................
    2021-06-19
    Bra att göra med snabba svar och återkoppling. Förtroende ingivande.
    2021-06-18
    Mycket bra.
    Förväntningarna var höga, väldigt nöjda.
    OVK - kontroll, utmärkt.

Med vänlig hälsning BRF Getingen
    Ordf: Åke Jorderud
    2021-06-16
    - Mycket gott bemötande.
    - Bra rådgivning och information angående luftvärmepump som jag önskade installerad.
    - På plats vid installation god rådgivning angående placering av ute- respektive innedelen av anläggningen
    - Tydlig information angående handhavande av anläggningen

Sammantaget en mycket positiv upplevelse av kontakten med Oktopal. Jag upplever att installatörerna är mycket kompetenta och känner mig trygg att ta kontakt vid behov.
  • Karin N
    skrev om Oktopal AB
    2021-06-11
    Ett yrkesmässigt mycket korrekt uppförande med en bred kompetens.

Kände mig trygg och bekväm vid mötena med personal hos er, och nöjd med ert utförda uppdrag. Resultatet är bara att acceptera och vidta de åtgärder som behövs, för att "släcka" anmärkningarna som påträffades.

Ni hörsammade mig som kund, och levererade det som jag beställt.

Anlitar gärna er som privat byggherre, likväl i min profession.

Ser framemot fortsatt samarbete.

/Karin Nyqvist
    2021-06-11
    Besiktningsmannen var mycket kunnig och hade ett klokt upplägg på besiktningen.
    Bra bemötande kunnig personal
    Energideklaration.
    Väl bemött.
    2021-06-07
    Helt ok genomfört av Octopal.
    Har inga ytterligare synpunkter på utförandet.
    2021-06-05
    Allt igenom trevlig och kunnig personal. Kan varmt rekommderas.
    2021-06-03
    Överlåtelsebesiktning.
    Professionellt bemött i telefonen där jag av besiktningsmannen fick mycket information och därefter kunde ta ett beslut att gå vidare med att beställa varan.
    Mina förväntningar var att få förklarat för mig om risker och råd kring köpet av huset.
    Väl på plats gick vi igenom huset och besiktningsmannen upplyste oss om de punkter han upptäck men även övriga praktiska råd för att underhålla huset i gott skick.
    Besiktningsmannen var vänlig och gav ett behagligt bemötande.
    2021-05-25
    Väldigt proffsiga, noggranna och hjälpsamma såväl under som efter.
    2021-05-23
    Snacksalig man som tog 1 h 45 min på sig att besiktiga min blivande lägenhet.han hade inget protokoll eftersom det var en lägenhet/ radhus i en bostadsrätt. Han Behövde ju inte titta på tak o väggar så han hade gott om tid. Dessutom visste han att jag skulle renovera kök o badrum så det kände han inte att han behövde kolla noga på.
    Sedan ringer han samma kväll o har glömt att besiktiga tvättstugan ordentligt så han behöver komma tillbaka nästa dag.

För mig kändes det oprofessionellt att han inte tänkt igenom innan vad som var viktigt att kolla på o därför glömde viktiga delar och blev tvungen komma nästa dag - då jag själv inte hade tid o möjlighet att närvara. För mig var det viktigt att kunna närvara eftersom jag lejt en besiktningsman för att jag själv är okunnig inom området.
    Jag har lejt besiktning förut o varit nöjd.
    Jag kommer betala en massa pengar utan att känna riktig trygghet med själva besiktningen. Kommer inte rekommendera er firma.
    Jag beklagar att du inte upplevde större förtroende för oss. Jag vet inte vad du hade för förväntningar. Protokollet skrivs ju efter besiktningen utifrån de anteckningar som görs vid besiktningen. Att han ville dubbelkolla tvättstugan berodde på att han blev osäker på en anteckning som han gjort. Jag ser det snarare som att han var väldigt mån om att det skulle bli rätt snarare än inkompetens. Man ska komma ihåg att alla hus och lägenheter är unika. Priset du betalar är vårt ordinarie fasta pris för lägenhetsbesiktning vilket i detta fall var till din fördel då lägenheten var betydligt större än snittet samt innehöll egen tvättstuga. Jag kan inte se någon anledning till att du inte ska känna dig trygg med vår besiktning, vi är en av de största aktörerna i branschen och besiktningsmannen har mycket lång erfarenhet av yrket. Om du har ytterligare frågor eller funderingar så är du välkommen att höra av dig till mig. Tommy Elfström VD Oktopal AB
    2021-05-20
    Snabba
    Bemötande mycket bra
    2021-05-17
    Snabba, kunniga och proffsiga. Löser problemen.
    2021-05-13
    bra service, håller vad de lovar
    2021-05-07
    Köpte energideklaration samt förhandsbesiktning. Mycket bra bemötande, väldigt seriös och noggrant utfört arbete.
    2021-05-06
    Överlåtelsebesiktning
    Bra bemötande, fötroendeingivande
    Enligt förväntan
    2021-04-24
    Köpte både besiktning och energideklaration inför försäljningen.
    Besiktningsmannen Hans-Erik var och är en person som inger ett stort förtroende med sin kunskap och erfarenhet. Förklarade mycket bra på ett pedagogisk sett. Kan varmt rekommendera Oktopal som företag
    2021-04-23
    Det beställda arbetet är en s k OVK-besiktning av ventilationsanläggningen i vårt servicehus.
    Jobbet är säkert korrekt utfört men protokollet på utfört arbete har inte levererats ännu, besiktningen utfördes 2021.02.22.
    Fakturan på utfört arbete är en "klumpsumma" vilket jag inte är bekväm med, specificerad faktura är begärd.
    2021-04-06
    OVK
    Utmärkt
    Höga förväntningar som företaget levde upp till
    2021-04-06
    Bra bemötande, bra prisbild kring offererade arbeten.

Väl genomfört arbete.
  • Maria P
    skrev om Oktopal AB
    2021-03-30
    Har köpt en energideklaration. Fick snabbt kontakt och uppdraget utfördes även snabbt. Mycket trevlig representant från företaget som förklarade och tipsade.
    Har sedan fått den färdiga energideklarationen före förväntad tid. Har bara positivt att säga om upplevelsen och skulle rekommendera Oktopal till andra.
    2021-03-24
    Överlåtelsebesiktning, fritidshus!
    Bra besiktningsman, naturlig, noggrann och kunnig.
    Kom med bra tips om åtgärder att prioritera med fastigheten.
    2021-03-22
    Fotografering. Villaförsäljning.

Väldigt fina bilder och snabbt utfört.
    2021-03-16
    • Två nya skotrar nya Lynx Comander 900 Turbo och en Lynx Boondocker
    • Mycket positiv och säljande kunnig personal
    • Företaget lever upp till mina förväntningar med råge
    • Jag lova min son av vi bara skulle titta på skoter när vi åkte till Frösön i annat ärende. Vi lämnade Oktan med att vi köpt två nya maskiner som levereras fult utrustad till Åre inom två veckor..
    Det vill jag kalla service.
    Tack för ett mycket bra bemötande
    Janne o Hampus Wärvik Åre
    Tack för dina fina ord. Tyvärr tror jag att du har recenserat fel företag. Oktopal AB är bygg- och fastighetskonsulter. Vi säljer inga skotrar. Oktopal AB
    2021-02-28
    Överlåtelsebesiktning
    Blev väldigt trevligt bemött. Personlig besiktningsman.
    Hade förväntningar på en noggrann besiktning vilket vi fick. Tack vare denna gjordes en viktig upptäckt av fukt i en utbyggnad.
    Överlag väldigt nöjd över upplevelsen och priset på besiktningen.
    2021-02-24
    Radonkontroll på skolans fastigheter
    2021-02-22
    En tydlig genomgång med Hans-Erik där man som köpare känner ett stort förtroende samt tydlighet genom hela besiktningen.
    2021-02-21
    Energideklaration.
    Väldigt bra bemötande.
    Snabb service.
    2021-02-19
    Energideklaration helt ok bra bemött inget att klaga på!!
    2021-02-19
    Supertrevligt bemötande. Bra och informativ återkoppling gällande besiktningen.
    2021-02-19
    Besiktning av fastighet. Ett bra bemötande och pedagogisk utförande
    2021-02-19
    Hej jag har köpte två tjänster av er dels till det hus jag säljer Skyddatköp samt en förbesiktning av det hus jag köpt.
    Jag är väldigt nöjd med den besiktningsman jag fick tips om när jag även blev rekommenderad Oktopal.
    Jag är nöjd med att kompetensen hos besiktningsmannen var väldigt hög och han förklarade de olika stegen samt även det som anmärktes på besiktningen, han säkerställde även så jag förstått alla delar.
    2021-02-19
    Köpte Energideklaration av ett hyreshus.
    Utfört snabbt och fick rapport inom några dagar.
    Kostnad för uppdraget upplevs som acceptabelt.