Oktopal AB

Oktopal AB

www.oktopal.se
  • BadgeFourYears
4.5

Välkommen till Oktopal AB! Vi på Oktopal AB är proffs på hus och fastigheter. Vi har lång erfarenhet och en stor kunskapsbas inom ventilation och husbesiktningar. Vi som jobbar på Oktopal AB är sex erfarna och kvalificerade besiktningsmän som kan det mesta inom fuktproblem, energifrågor, byggnadsteknik, problem med radon och...

266 omdömen om Oktopal AB

Sedan starten hos Reco 2021

Per N
Skrev om Oktopal AB

Mycket bra service och snabb leverans av radonsug

Jakob K
Skrev om Oktopal AB

Snabbt, enkelt o tydlig feedback efter jobbet!

Beatrice J
Skrev om Oktopal AB

Beställde besiktning av vårt hus, fick det utfört snabbt och smidigt.

Jonas N
Skrev om Oktopal AB

Snabb, säker respons. Fick testrapport samma dag. Känns proffsiga.

Linus B
Skrev om Oktopal AB

Är väldigt glad att vi tog kontakt med Rickard på Oktopal för att följa upp besiktningen samt få en utökad på plats inför vårt husköp. Otroligt kunnig och pedagogisk i genomgången, utöver detta gav han oss många bra tips inför framtiden med vårt hus. Stort tack Rickard för hjälpen!

Henrik S
Skrev om Oktopal AB

Bra bemötande och kunnig servicepersonal.

Peter S
Skrev om Oktopal AB

Kunnig och påläst besiktningsman Besökte oss. För genomgång av ett nyproducerat hus Lämnade inga skrymslen obesiktigat.

John S
Skrev om Oktopal AB

Mkt bra - på alla sätt ……………………………..

Carl-Adam Joakim C

Örjan undersökte huset grunderligt samt förklarade alla steg pedagogiskt och eftertänktsamt.

Lisa F
Skrev om Oktopal AB

Jag tycker jag får hjälp direkt när jag behöver, det uppskattas. Men jag har flyttat in och vet inte allt om luftvärmepumpen och det går inte att läsa sig till allt. Där har det varit lite bristande info. Sedan strular min luftvärme pump mycket …

Karl S
Skrev om Oktopal AB

Glatt och alert bemötande. Punktlig, noggrann och tydlig vid besiktningen. Snabb återkoppling.

Britt J
Skrev om Oktopal AB

Trevliga, kunniga montörer installerade ventiler i mitt hus.

Peder V
Skrev om Oktopal AB

Provtryckning och energideklaration. Väldigt proffsigt bemötande av Pehr&Jimmy. Snabb service och enkelt, behöver jag dessa tjänster igen så kontaktar jag dom ingen utan att tveka.

Johanna L
Skrev om Oktopal AB

Riktigt dåligt bemötande. Fick en luftvärmepump installerad i oktober som inte fungerar som den ska, ger dålig värme och jobbar på högvarv mest hela tiden. Jag blir ifrågasatt och installatörerna får mig att känna mig som en jobbig kund varje gång jag ringer. Idag slängde installatören på luren under samtalet. Behöver hitta en annan leverantör som kan hjälpa mig.

Lars-Åke A
Skrev om Oktopal AB

Snabbt svar på telefonen, jag blev vidarekopplad till rätt person direkt, när jag skulle beställa OVK och energibesiktning till mitt hyreshus

Kjell J

Bra Höga som de levde upp till Nöjd, radonbesiktning

Mats H
Skrev om Oktopal AB

Det tog alldeles för lång tid att få avfuktaren reparerad (närmare 2 månader). Egentligen tog det 4 månader eftersom den gick sönder i juni och det under sommaren tog hela semestern innan äntligen någon på Umeåkontoret svarade och kunde berätta att alla reparationer ska ske i Östersund. En avfuktare är en kritisk produkt i många hus och er information måste bli bättre. Ni borde också ha en inskicksservice eftersom det är mycket besvärligt att skicka så stora och tunga apparater som privatperson. Jag har pratat med Munters...

Svar från Oktopal AB

Hej Mats. Tack för din feedback. Vi tar till oss av dina synpunkter och ska jobba på med bättre rutiner för inskickning av avfuktare till oss.

Johan N
Skrev om Oktopal AB

proffsig installation och bra pris

Ebba P
Skrev om Oktopal AB

Vi fick bra hjälp under vår besiktning av Rickard på Oktopal. Ingenting att anmärka på!

Marcus S
Skrev om Oktopal AB

Bra bemötande, bra utfört arbete och snabbt. Enkla att ha att göra med helt enkelt

Leif S
Skrev om Oktopal AB

Bra bemötande och snabb service

André N
Skrev om Oktopal AB

Proffsigt, bra fick en energideklaration utförd

Roger F

Jättebra, trevligt bemötande.

Mikael W
Skrev om Oktopal AB

Seriöst agerande, rakt på sak

Kjell F
Skrev om Oktopal AB

Snabbt installerat, trevlig personal och bra genomgång av luftvärmepumpen.

Jan Å
Skrev om Oktopal AB

Smidig problemlösning (renovering i stället för byte av fläkt, lämna och hämta fläkten i stället för besök av installatör). Kompetent bemötande (fokus på problemet, telefonråd för demontering).

Thyra F
Skrev om Oktopal AB

Bemötandet var det inget att klaga på. Vi hade inga förväntningar eftersom vi inte varit med om någon besiktning tidigare. Vi köpte både husbesiktning och energideklaration vilket mäklaren beställde. Det var helt nya saker för oss.

Ulf B
Skrev om Oktopal AB

Trevliga och kunniga hantverkare som städar efter sig.

Peter S
Skrev om Oktopal AB

En påläst kontrollant Tog sig tid och var noggran

Robin J
Skrev om Oktopal AB

Trevlig och kunnig personal som gav förtroende.

Stig J
Skrev om Oktopal AB

Mycket bra bemötande. Snabb handläggning av min beställning av energideklaration.

Mats B
Skrev om Oktopal AB

Trevlig och lättsam besiktningsman Energibesiktningen gick snabbt och smidigt

Helge S
Skrev om Oktopal AB

Väldigt bra punktlig och bra installatörer

Christian W
Skrev om Oktopal AB

Bra och trevliga telefonsamtal. Bra leverans och montering av beställd luftvärmepump

Ove R
Skrev om Oktopal AB

Alltid på bästa sätt, jätte trevlig personal. Alltid punktlig gör sitt jobb på bästa sätt. Jag köpte en energideklaration. Hans- Erik.. klart bästa killen😀

Karin B
Skrev om Oktopal AB

Proffsigt genomförande, bra dialog och trevligt bemötande!

Bertil R
Skrev om Oktopal AB

Jag blev väl bemött med en avslappnad känsla. Arbetet blev som jag uppfattade det, väl och noggrant utfört. Dom frågor jag hade blev väl besvarade.

Peter V
Skrev om Oktopal AB

Oktopal bemötte mig professionell, snabbt, vänligt och allt de lovade/sade stämde: från offert, kontakter med Tommy och installatörerna, som var kunniga, avslappnade, kommunikativa och effektiva.

Sonja L
Skrev om Oktopal AB

Ska sälja min villa och fick kontakt via Mäklarhuset med eran representant. Blev trevligt bemött och kände stort förtroende för honom.

Maria P
Skrev om Oktopal AB

Trevligt bemötande och snabb i sitt arbete

Carlos C
Skrev om Oktopal AB

Jag fick snabbt hjälp men det blev mycket dyrare än vad jag förväntade mig.

Rafal R
Skrev om Oktopal AB

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️Som vanligt, Super nöjd 👌 Rekommender självklart Oktopal , jätte trevlig , snabbt, punktlig. Jobbet utfört utan problem varje gång. Kontaktar Rickard , trevlig , professionell ⭐️

Olof N
Skrev om Oktopal AB

Utmärkt!! Tydligt och klart vid besiktning. Protokollet är för en lekman tydligt och klart.

Claes R
Skrev om Oktopal AB

Jag köpte energideklaration. Arbetet gick mycket smidigt. Uppdraget utfördes även fast jag inte var hemma.

Tomas V
Skrev om Oktopal AB

Mycket kompetent och trevlig besiktningsman. Allt gick smidigt och leveransen av besiktningsrapporten kom omgående. Jag köpte en överlåtandebesiktning.

Ulf Ö
Skrev om Oktopal AB

Bra bemötande kunnig person visste vad som skulle göras

Sune B
Skrev om Oktopal AB

Jag känner mig trygg med den rapport som Oktopal AB levererat till mig. Det grundar jag på den uppfattnings jag fick om dem då de gjorde uppdraget. Överenskommen tid fungerade och den som gjorde mätningen tog sin uppgift på fullaste allvar.

Jennie M
Skrev om Oktopal AB

Rickard var både proffsig och pedagogisk. Svarade tålmodigt på frågor och genomförde besiktningen noggrant och systematiskt. Hög servicenivå då han pressade in min besiktning pga kort tidsutrymme.

Mats B
Skrev om Oktopal AB

Mycket snabbt och proffsigt ordnat

Malin D
Skrev om Oktopal AB

Snabb och proffsig installation. Telefonkontakten innehöll mer svordomar än fakta. Sedan skulle det gynna mig som kund om de läste på om att det finns luftvärmepumpar som installeras vid golvet, golvmodell. Eftersom den kunskapen fattades är jag nu utan garanti på att pumpen kommer att göra sitt jobb. Samt att jag fick upplevelsen av att vara en tjurig och jobbig kund.