Onlinepizza

Strandbergsgatan 61, 112 51 Stockholm — Visa karta

Vi har 614 pizzerior med hemkörning i 89 städer - beställa pizza hemkörning redan i
dag! Här kan du beställa mat (pizza, kebab, falafel, pasta, hamburgare och annan hämtmat
eller takeaway) och dryck för hemkörning / utkörning.

Läs vad 47 kunder tycker om Onlinepizza

• Therese H
    Therese H skrev om Onlinepizza
    Kontakta restaurangerna direkt. Onlinepizza skickar faktura även då maten inte levererats och svarar sedan inte på mail. Rekommenderar inte!
  • Gladstone G
    Gladstone G skrev om Onlinepizza
    Bra idé men restaurangerna imponerar inte. Tjänsten fungerar ganska bra när det kommer till tidspassning men eftersom det är restaurangerna själva som kör ut maten rekommenderar jag att man kontaktar restaurangen själv och ringer en taxi för typ samma pris (beror ju på hur långt maten måste åka). Eftersom företaget inte tillhandahåller kundtjänst eller någon service för dig som beställer vet man inte vad som händer när maten inte är på plats efter utsatt tid och det är inte okej! Jag kunde dock kommunicera via mejl som jag fick svara på tio dagar efter ordertillfället
  • Manne S
    Manne S skrev om Onlinepizza
    Bra tjänst men det är trista restauranger pizza kebab thai osv, Jag kanske vill ha en hängmörad entrecôte? Styr upp utbudet så blir det bättre betyg. Jag gillar absolut klockan som räknar ner tiden efter att man lagt sin order (även om den inte alltid stämmer)
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Onlinepizza
    Bästa som finns! Tack / Emelie
  • Mats
    Mats skrev om Onlinepizza
    Ännu ett företag som skickar spam utan mitt medgivande. Omöjliga att nå på telefon och svarar inte på e-post.

Ring din lokala pizzeria istället!
  • Joacim A
    Joacim A skrev om Onlinepizza
    Har köpt pizza många gånger via onlinepizza, fungerat varje gång. Lite kommentar till folk som gnäller om leveranstid så är det restaurangen som hand om det inte onlinepizza. Hade gett full pott men det har inte gått att gå in på onlinepizza på hela helgen? appen fungerar dock...
  • Adam D
    Adam D skrev om Onlinepizza
    Onlinepizza har fungerat dem ca fem gångerna jag använt tjänsten. Beställde en pizza idag från Solbaren i Örebro, pengar drogs från kortet och ett felmeddelande ploppade upp på deras hemsida om att jag tryckt på en bakåtknapp i webbläsaren. Otroligt dåligt och när det kommer till en sådan här tjänst ska inte detta hända överhuvudtaget. Har kontaktat Onlinepizza angående ärendet och fortfarande inte fått svar. Varför har inte en sådan här tjänst kundtjänst via telefon? Otroligt dåligt!!
  • Josefin J
    Josefin J skrev om Onlinepizza
    Hej Erik,

Det här låter väldigt märkligt, och inte alls acceptabelt. Vi har bett vår kundtjänst att kika på vad som kan ha hänt, de har hittat ärendet och betalat tillbaka pengarna till dig. Självklart är det inte okej att detta drog ut på tiden, vår ambition är att lösa ärenden som dessa omgående. Vår kundtjänst kommer att ringa upp dig om en liten stund för att ge dig en kompensation för det som hänt.

Vi beklagar verkligen, stort tack för att du hörde av dig!

Josefin
    OnlinePizza.se
  • Erik H
    Erik H skrev om Onlinepizza
    VARNING!
    Jag och mina kompisar beställde pizza för nästan 500kr, ingen pizza kom och efter en veckas mailade slutar de plötsligt att svara och återbetalningen uteblev! Ser att fler längre ner råkat ut för samma sak som jag. Akta er!
  • Peter J
    Peter J skrev om Onlinepizza
    Skönt att slippa köra iväg och hämta pizzan, fungerar smidigt. Särskillt när man har barn och det blir ett himla liv om vem som ska ha vilken pizza
  • Pascal A
    Pascal A skrev om Onlinepizza
    Bakfyllans bästa vän! Enkelt och smidigt. Hade hemsidan varit lite fräschare, levereanstiden lite kortare och priset lite lägre hade det blivit full pott!
    Björn W gillar detta
  • Klas A
    Klas A skrev om Onlinepizza
    Bedrövlig tjänst att behöva betala massa extra avgifter vid beställning av en maträtt! Tänk så är man inte så många i familjen?
    2012-06-07 Representant för Onlinepizza svarar Klas A
    Hej Klas!

Titta in några andra restauranger, varje restaurang har nämligen olika
    utkörningsvillkor. Vissa premierar större beställningar medan
    vissa har samma pris oavsett antal pizzaor.

Hoppas du hittar något!
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Onlinepizza
    En klockren räddare i nöden, dock kunde leveranserna gå lite snabbare.

Mvh Jonas Andersson
  • Nani H
    Nani H skrev om Onlinepizza
    Riktigt bra sida, hade fått 5 i betyg om dom haft kundtjänst som man kan komma i kontakt med, alternativt chat på sidan :D
    2012-02-10 Representant för Onlinepizza svarar Nani H
    Tackar Nani!

Kundtjänst har vi fast än så länge endast på mail kontakt@onlinepizza.se.
  • Pavas M
    Pavas M skrev om Onlinepizza
    2011-11-07 Representant för Onlinepizza svarar Pavas M
    Hej P M!

Finns det något du tycker vi ska förbättra oss på så säg gärna till!
  • Thom L
    Thom L skrev om Onlinepizza
    Onlinepizza är en osäker tjänst att använda. Nu har vi beställt pizza till familjen och den skulle levererats för 1 timme sedan. Det finns ingenstans att ringa (måste vara enda företaget i världen utan kundtjänst) och vi har redan betalat. Nu behöver vi äta något annat och sedan får vi se om bluffmakarföretaget Onlinepizza iaf kan vara schyssta nog att betala tillbaka pengarna. Oavsett så ska jag sprida till alla jag känner att det är jäkligt risky att använda den tjänsten. Och ev skicka in en polisanmälan för bedrägeri. Och alla ni som skrivit här i listan är antagligen samtliga anställda på Onlinepizza. Inte ens rekommendationer verkar det företaget kunna hantera hederligt. Bajstjänst helt enkelt!
    2011-11-07 Representant för Onlinepizza svarar Thom L
    Hej Thom!

Väldigt tråkigt att läsa detta och jag håller med dig om
    att det är helt oacceptabelt att du inte får din mat i tid!

Om du skickar in ditt orderid till vår kundtjänst så hjälper dom dig självklart med detta. Hoppas du vågar testa på oss i framtiden. Ett tips är att beställa från restauranger med högst betyg då OnlinePizaza endast är en förmedlings tjänst och att leveransen allt sker från restaurangen.
  • Johan W
    Johan W skrev om Onlinepizza
    Onlinepizza rekommenderas starkt! Finns det en bättre räddare i nöden. Super smidigt, enkelt och till ett riktigt bra pris. Sedan vet jag inte om det är bra eller dåligt att man lätt utnyttjar tjänsten i snitt en gång i veckan.

Ps. Som tur är har jag även hittat andra restauranger än pizzerior ;-) Beach 2012 here we come
    Jakob J gillar detta
  • Oll E
    Oll E skrev om Onlinepizza
    Onlinepizza är den självklara räddaren i nöden. Dessvärre har kvaliten sänkts avsevärt. Tidigare kunde man ständigt få leveranstider på max 20 minuter och de sista 3 gångerna har de ej kommit snabbare än 90 minuter. Vi köpte alltid kebabrulle på Nysöder Pizza Express dock har receptet ändrats och den är inte alls lika stor/god längre.
    2011-06-01 Representant för Onlinepizza svarar Oll E
    Tjena Olle!

Hoppas du hittar någon fler favoritrestauranger som du kan variera / byta med!
  • Petter E
    Petter E skrev om Onlinepizza
    Väldigt viktigt att välja rätt restaurang som ska tillaga din mat. Ny Söder Pizza Express har ett extremt brett utbud och när jag är bakis kan jag beställa Expressen, Cola och en ¨egengjord-pizza¨ för under 150 pix.
    Det roligaste med Pizzaonline är just det att du kan slänga ihop din egenpizza och vill du ha både fläskfilé, oxfilé, salami, kebab och vitlöksås på en och samma pizza går det utmärkt!
    Representant för Onlinepizza gillar detta
  • Albin C
    Albin C skrev om Onlinepizza
    När läget inte är på topp och pizzerian är ett hägrande mål i soffan, kommer pizzaonline som en räddare i nöden. Maten är hemma hos dig inom 40 min och du blir inte besviken på kebabbrullen! Förövrigt är menyn väldigt bred så vad du än är sugen på så har dom det. Flera olika betalningsmöjligheter också.
    Representant för Onlinepizza, Oll E gillar detta
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Onlinepizza
    Jag var orolig att det inte skulle fungera första gången jag provade dem. Men det gick fint. Har inte blivit besviken hittills.
    2011-05-17 Representant för Onlinepizza svarar Torbjörn J
    Härligt att höra Torbjörn! :) Kommande månaderna kommer det komma många nya restauranger i Stockholmsområdet - hope you like!
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Onlinepizza
    Kompis beställde pizza och betalade med kontokort. Fick brev e-post att pengar dragna. Inget händer, får ringa upp pizzerian som antyder att det inte är upp till han för han har inte fått någon beställning. Får efter många om och men ett nummer till Onlinepizza men där finns inget hjälp att få....telefonsvarare.

Dåligt dåligt dåligt dåligt... hur fan kan man dra pengar innan pizzerian fått beställning eller godkänt??

KASST.
    2011-05-17 Representant för Onlinepizza svarar Tobias L
    Hej Tobias!

Förstår att du tycker det är kasst då det verkligen inte är såhär det ska funka! Pengar dras endast då en beställning har erhållits av restaurangen. Dock har det hänt att det har strulat med utrustningen som restaurangen har för att ta emot ordern vilket har möjliggjort att de inte har sett beställningen.

Vi hoppas det var första och sista gången det inträffade för dig då det verkligen är ovanligt.
  • Robin C
    Robin C skrev om Onlinepizza
    Jag tror jag är uppe i typ 50 beställningar från Onlinepizza och när jag nyligen upptäckte att de lanserat en iPhone-app för beställningar var första reaktionen: "WOW! BRA!" och sekunden senare "HJÄLP, JAG KOMMER DÖ FET OCH FATTIG!". Skämt åsido, Onlinepizza är grymt och har räddat mig många hungriga kvällar. Tjänsten fungerar bra och de få gånger man haft problem har det legat hos pizzerian och inte hos tjänsten i sig. Många pizzerior har tänkt till och börjat lägga till saker som ostbågar, toalettpapper och dagstidningar i sitt sortiment vilket är ett klart plus för oss latmaskar i singelhushåll. Keep it up!
    2011-04-27 Representant för Onlinepizza svarar Robin C
    Tackar Robin, 50 beställningar är bra jobbat! :) Vi jobbar på att det kommer komma in mer godis och tillbehör framöver.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Onlinepizza
    Har bara använt denna tjänst en gång, men med god erfarenhet.
    Betalning online och flera möjligheter till extrasaker etc.
    En sida som fortfarande skulle behöva en rejäl uppdatering och kanske fundera en hel del på vad kunden skulle behöva, men som sagt, en fullt funktionell tjänst.

Pizzorna var dessutom riktigt bra, men det är ju självklart beroende från vilken pizzeria de kommer från!
    2011-04-27 Representant för Onlinepizza svarar Andreas H
    Tack Andreas, gott att pizzorna smakade!

Det är en ansiktslyftning på G under 2011.
    Robin C gillar detta
  • Rex D
    Rex D skrev om Onlinepizza
    Online pizza är väldigt bra. Finns dock ett minus och det är att man inte kan byta ut ingredienser, dvs, byter man ut en ingrediens så läggs det på 10 spänn, även om du tar bort en likvärdig annan produkt på pizzan.

Stör mig enormt om det är nåt man inte vill ha, t.ex då kött-pizzor fast något annat istället för köttet. Man borde ha flera valfriheter att modifiera sina pizzor.

Men trots det, så är det en bra tjänst. Det är vuxit sjukt mycket senaste året.
    2011-03-21 Representant för Onlinepizza svarar Rex D
    Tjena Rex D,

En av huvudfunktionerna på OP är just ingrediensbytena som är möjliga. Villkoren för dessa byten bestäms av pizzeriorna själva. Vissa pizzerior tillåter att byta kött mot kött eller grönsak medans andra alltid tar betalt för byten.

Kul att du annars gillar tjänsten!
  • Emma K
    Emma K skrev om Onlinepizza
    Använt tjänsten ett par gånger nu och det har alltid fungerat klockrent. Hittade lite thai-mat i menyn också vilket uppskattas, mer nyttiga alternativ skulle vara tummen upp. Jobbade på samma ställe som killarna bakom tjänsten förut, reco de med. :)
    Ni som inte har fått er leverans; Har ni kontaktat restaurangen eller onlinepizza? Tjänsten skulle ju knappast vara så poplär om det ni beskriver händer ofta.
    2010-12-13 Representant för Onlinepizza svarar Emma K
    Tack Emma! Kul att du hittade lite thai också :) då OnlinePizza inte endast har pizza nuförtiden.
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Onlinepizza
    Beställ inte härifrån som jag gjorde. Fick ingen pizza och 180kr åt helvete
  • Perra B
    Perra B skrev om Onlinepizza
    Svårt att inte gilla mitt andra hem :) Sjukt bra tjänst!
  • Nils T
    Nils T skrev om Onlinepizza
    Fungerar nästan alltid väldigt bra! Även om jag sällan äter pizza så kan det vara en skön räddning om man är ett gäng och behöver pizza. Bra med kundbetyg på maten,
  • Ubango K
    Ubango K skrev om Onlinepizza
    Tycker precis som Fredrik F. Hmm... hans namn låter som en pseudonym. Undrar om han finns på riktigt. Men köp pizza online för all del, det blir inte bättre.
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Onlinepizza
    Väldigt smidig tjänst! Särskilt smidigt är det att kunna sitta och snickra ihop sin egen pizza i lugn och ro och se det aktuella priset så fort man lägger till någon ny ingrediens.
  • Dannyboi
    Dannyboi skrev om Onlinepizza
    Väldigt bra idé! Alltid tydligt, lätt att välja själv och så har vi ju studentrabatt också :)
  • Erik M
    Erik M skrev om Onlinepizza
    Underbart att kunna betala med kort direkt på nätet och få maten hemkörd :)
  • Per J
    Per J skrev om Onlinepizza
    Hur bra som helst. Betala med kort och få bekräftelse direkt på skärmen med leveranstid. Bra med pizzerior som har utkörning.
  • Fontja E
    Fontja E skrev om Onlinepizza
    mucho bra tjänst. har använt den sedan starten 2005 å den har alltid varit en stabil service när det gäller å hitta hemkörning av pizza i staden LINKÖPING woW! :P
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Onlinepizza
    Dom jäklarna tog mina pengar utan att beställa pizzan
  • Cimo R
    Cimo R skrev om Onlinepizza
    onlinepizza är det bästa påfundet på länge! Perfekt för långsamma bakisdagar när man inte orkar ta sig ur sängen, och dessutom till bra priser. Deras kebab är den bästa, en fantastisk liten kaloribomb! rekommenderas starkt!
  • Sofi K
    Sofi K skrev om Onlinepizza
    Onlinepizza är en jättebra grej! Jag trodde nästan först att jag inte skulle vilja beställa pizza där för att det skulle bli dyrt med frakt, men oftast är det ju så att bara man beställer över 100 kronor så slipper man frakten. Visst det känns ju kanske lite dåligt att bara sitta hemma och inte ens gå och hämta pizzan. Men har man inte tid att laga mat så har man ju knappt tid att gå och hämta den heller så därför är det helt perfekt!
  • Andres S
    Andres S skrev om Onlinepizza
    Att få välja mellan flera olika pizzerior och att sedan få det hemkört, det är ju nästan för bra för att vara sant. Men det som inte riktigt håller mottet och gör att de inte får en femma är tiden. Det tar lite för lång tid tycker jag, på en halvtimma borde man få den:P Sen gillar jga inte riktigt priserna, fats det gäller ju överlag på alla pizzerior, det har blivit alldeles för dyra så köper inte lika ofta som förr. Men när jag köper så köper jag från onlinepizza!
  • Karin S
    Karin S skrev om Onlinepizza
    Skitbra vid trötta dagar!
  • Niklas P
    Niklas P skrev om Onlinepizza
    Smidigt och bra att kunna se vad de olika pizzeriorna har för olika pizzor och priser. Skönt att man kan välja helt själv vad man vill ha på pizzan, att man kan betala med kort samt att man får reda på hur lång tid det tar innan pizzan blir levererad.
    Fontja E gillar detta
  • Erik N
    Erik N skrev om Onlinepizza
  • Johan A
    Johan A skrev om Onlinepizza
    Bra upplägg med att man får välja själv vad man vill ha på. Smidigt med hemkörning.
  • Lovisa J
    Lovisa J skrev om Onlinepizza
    Fungerar alltid bra. Man får själv välja vad man vill ha på pizzan vilket är ett stort plus! Här kan man även beställa allt som brukar finnas på pizzerior, dvs hamburgare sallader och kebab. Det brukar gå att betala med kort på flera av pizzeriorna. Dricka och sallad ingår oftast.
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Onlinepizza
    Vädligt bra idé. Liten risk för att något ska bli fel, om man t ex vill ha en egendesignad pizza. De flesta pizzerior som finns med på sidan som jag har prövat har bra pizzor. Dricka och sallad brukar ingå. Fördel att betala med kort. Man kan läsa betyg om pizzorna hos de olika pizzeriorna på hemsidan.
  • Christoffer R
    Christoffer R skrev om Onlinepizza
    Onlinepizza är en mycket bra sida där man kan beställa pizza som man får levererat till dörren. Sidan är enkel att hitta på och man kan välja att betala kontant eller med kort. När man har beställt så får man en bekräftning på när pizzan levereras och dom håller oftast dessa tider.
  • Victor R
    Victor R skrev om Onlinepizza
    Onlinepizza.se kan vara en av världens bästa uppfinningar. Det finns inget lättare sätt att få tag på en pizza än att gå in på Internet och beställa. Ett stort plus för att man kan betala med kort då man inte alltid har kontanter efter en sen kväll på stan.

Strandbergsgatan 61, 112 51 Stockholm